abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_150872256




Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*

Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Heule handige Traffic Management Guide:
http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/

Alvast een paar mooie features in dit spel.

• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier

ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution

Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)


SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat doe je hier nog? Ga spelen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_150872927
Ik vind die workshop ideaal. Je hoeft niks te downloaden, gewoon abonneren en klaar.

Dat het 1 grote onoverzichtelijke bende is, ben ik wel mee eens.
  Moderator zaterdag 21 maart 2015 @ 01:12:22 #3
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150873436
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 00:54 schreef Trebo het volgende:
Ik vind die workshop ideaal. Je hoeft niks te downloaden, gewoon abonneren en klaar.

Dat het 1 grote onoverzichtelijke bende is, ben ik wel mee eens.
Het abonneren zorgt toch juist voor de download? :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_150873443
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 00:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Voor dit product wel ja, maar dat komt enkel doordat de Workshop echt geweldig is geïntegreerd in deze game. Vooral de mogelijkheid om mods te installeren terwijl het spel al draait vind ik geweldig (zal op den duur wel limitaties op gaan leveren denk ik). Maar dat betekent niet automatisch dat de Workshop perfect is, als je het vergelijkt met onder andere de Nexus laat het zelfs veel te wensen over. Vooral de manier waarop nu met collecties wordt omgegaan, gewoon de hele collectie reduceren tot individuele assets, levert gewoon een regelrechte teringbende op momenteel. Daardoor zie je ook zo vaak dezelfde namen langs komen, zijn gewoon assets die onderdeel zijn van een collectie.

Trouwens laat de Workshop ook geen adult material toe (geloof ik) en daar is, geloof het of niet, altijd vraag naar. Dus tja, dan krijg je alternatieve hè.
Alles valt of staat bij de implementatie, als een game steam support heeft is dat gewoon the way to go imho..

als ik kijk naar de nexus zie ik al een aantal zaken waarvan ik denk dat een normale gebruiker bij zou afhaken:

1) registratie op de site om bestanden >2mb te downloaden
1a) "premium" en slow servers 8)7 :r fileplanet all over again
2) optionele download manager (NOG een programma erbij dat op de achtergrond mee pruttelt)
2a) mods worden niet up-to-date gehouden als ze zijn bijgewerkt
3) handmatige download = zelf klooien met juist uitpakken en plaatsen van de mod files, met alle mogelijke bende van dien (dependency hell van SC4 bekend mee?)
4) geen check op compatibility met je game versie

Sure, de dependecy hell zit nu ook nog in steam, maar dat willen ze gaan fixen..
De andere punten zijn niet van toepassing bij steam.

Er zijn imho genoeg filter mogelijkheden (soort mod/asset + eventueel een niveau)

De collecties zitten, vanuit een ontwikkelaars oogpunt 100% logisch in elkaar:
De assets zelf zijn unieke entiteiten, een collectie bestaat uit een verzameling van entiteiten die als unieke entiteiten worden geinstalleerd

Om even een analogie te trekken: een lamp is een entiteit die opzichzelf staat, een kroonluchter is een verzameling van entiteiten die tegelijk werken, maar ook los gebruikt kunnen worden..

betere analogie kan ik nu even niet bedenken, maar dit leek wel aardig, ik hoop iig dat het duidelijk is :')
pi_150873456
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 01:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Het abonneren zorgt toch juist voor de download? :P
niet alleen de download, steam houdt hem ook nog eens up-to-date voor je ;)
pi_150873460
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 01:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Het abonneren zorgt toch juist voor de download? :P
Ik vergelijk het dan ook met Simcity4 en Simtropolis en het naar de plugin map kopiëren.
  Lieve Belg zaterdag 21 maart 2015 @ 01:18:33 #7
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_150873577
Nadeel van veel metro/buslijnen: probeer maar eens de juiste lijn te bewerken! Je zou ook de metro en buslijnen apart moeten kunnen bekijken. Als je metrolijnen ongeveer de banen erboven volgen is het moeilijk te oriënteren. Buslijnen aanmaken gaat ook niet zo vlot, de gebouwen zijn te wit op die view.

14% gebruikt het openbaar vervoer. Opmerkelijk veel files minder sinds ik het aangelegd heb. Kost je dan wel wat ook.






Kunnen ze nog verder staan?

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_150874880
Ik denk dat ze het beheer van OV gemakkelijker zullen maken in de loop van de tijd, wat meer Cities in Motion elementen kan geen kwaad en kan het spel goed gebruiken.
pi_150874898
http://steamcommunity.com(...)11095553&searchtext=

KOEKOEK TERRATATATAFORMING

kost wel geld ingame ;(
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150874924
Erg gaaf.

Maar ik wacht het nog even af, ik ben toch nog aan het sloeberen.
pi_150874931
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 03:01 schreef RaXz het volgende:
Erg gaaf.

Maar ik wacht het nog even af, ik ben toch nog aan het sloeberen.
Ga m'n oude stad weer laden, heb toch miljoenen en veel te slopen :9
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150874938
Hmmm, dat is inderdaad een idee. :9

Maar nee, ik ga nog even verder met m'n nieuwe dorp.
pi_150874973
:')

Errm. Het is buggy als de pest _O- en 1 bergje kostte me bijna 2 miljoen, waarna hij zomaar verdween. Er was dus niks veranderd, maar wel al het geld weg :')
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150874996
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 03:11 schreef Divje het volgende:
:')

Errm. Het is buggy als de pest _O- en 1 bergje kostte me bijna 2 miljoen, waarna hij zomaar verdween. Er was dus niks veranderd, maar wel al het geld weg :')
Da's wel erg gaar zeg :')
pi_150874998
Ook snapte ik geen reet van de icons en de controls, nu even spieken in de map editor :')
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150875005
Jep, ik wacht het nog wel even af, laat anderen maar testen. :P
pi_150875067
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:29 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Arena gaat niet lukken denk ik. Grachtenpanden moet wel te doen zijn :)
Ben benieuwd! ^O^

Mijn huidige stad:

Overview


Drukste knooppunt / Achterlijke haven


Ik snap alleen niet waarom alles via deze haven moet, heb ook nog een andere met een gunstigere toestroom + 2 goederen stations die amper gebruikt worden (een zit praktisch naast de haven) :?
pi_150875100
Ik ben trouwens op sommige plekken onramps aan het gebruiken als rondwegen, gezien sommige voertuigen hier de voorkeur aan lijken te geven tov de kortste route over "gewone" wegen is dit een goede manier om je verkeer uit te dunnen in bijv woonwijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door G3F op 21-03-2015 04:10:36 ]
pi_150875143
Het is even uitvogelen hoe het werkt. Maar dan heb je ook wat.





Maw, het valt behoorlijk tegen. De ene keer werkt een kuil maken wel, een andere keer staat er ineens een berg waar je een kanaal verwacht.
Het graven gaat zóóó traag, ik had wel 5 van die gezichtjes kunnen tekenen, zónder tree brush.
Graven is goedkoop, pas als je bergen gaat maken vliegen de miljoenen erdoor, zonder dat ie aangeeft hoeveel je berg gaat kosten. Laat de muis los en zie hoe je geld verdampt. Ctrl + Z is ongedaan maken, wel handig.

+ Het werkt

- Het werkt kut.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150875156
Wonderbaarlijk genoeg is m'n eerste stad weer helemaal opgebloeid en komt er nu 60,000 per week binnen _O-
En bevolking is gegroeid met 17.000 terwijl ik met die kutsmilie bezig was. wtf _O-
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150875175
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 04:07 schreef Divje het volgende:
Wonderbaarlijk genoeg is m'n eerste stad weer helemaal opgebloeid en komt er nu 60,000 per week binnen _O-
En bevolking is gegroeid met 17.000 terwijl ik met die kutsmilie bezig was. wtf _O-
Je bent er ook flink wat ingame jaren mee bezig geweest... en eerlijk, wie wil er nou niet in een stad wonen met een reuze smiley als landmark :9
pi_150875185
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 04:15 schreef G3F het volgende:

[..]

Je bent er ook flink wat ingame jaren mee bezig geweest... en eerlijk, wie wil er nou niet in een stad wonen met een reuze smiley als landmark :9
Meh, het is best een kutstad nu ik het zo weer terug zie. Maar toch loopt het allemaal weer soepel na die patch _O_
Ga 'm misbruiken voor achievements denk ik :9

Wil altijd wel in een stad wonen met een grote smilie O+
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150875215
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 04:19 schreef Divje het volgende:

[..]

Meh, het is best een kutstad nu ik het zo weer terug zie. Maar toch loopt het allemaal weer soepel na die patch _O_
Ga 'm misbruiken voor achievements denk ik :9

Wil altijd wel in een stad wonen met een grote smilie O+
Jaa de patch heeft veel goed gedaan! Ook een paar goede functies toegevoegd ^O^
pi_150875244
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 04:30 schreef G3F het volgende:

[..]

Jaa de patch heeft veel goed gedaan! Ook een paar goede functies toegevoegd ^O^
:Y
Hoop echt dat ze wat met terraforming gaan doen. Had in een interview gelezen dat ze er zelf nog niet helemaal over uit waren of het ging werken. En nu er is er een mod voor! Dus HUP CO, aan 't werk :9 :D
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150875266
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 04:40 schreef Divje het volgende:

[..]

:Y
Hoop echt dat ze wat met terraforming gaan doen. Had in een interview gelezen dat ze er zelf nog niet helemaal over uit waren of het ging werken. En nu er is er een mod voor! Dus HUP CO, aan 't werk :9 :D
Jaa zeker, alleen laat de mod wel zien dat t toch nog niet helemaal werkt _O-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')