Ze hebben 25 zetels nodig, dus als D66 de VVD wil buitensluiten hebben ze een coalitie van 5 partijen nodig, als ik Teletekst mag geloven.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wow...
En dan zijn er nog mensen die zeggen dat hun stem er niet toe doet...
Dit bepaalt dus gewoon welke partij het voortouw heeft bij de coalitie-onderhandelingen.
Klopt inderdaad niet. Volgens iemand op Twitter had Lokaal Overijssel geen zetel.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:23 schreef L3gend het volgende:
[..]
Die klopt ook niet, ik kom uit op totaal 48 zetels voor Overijssel ipv 47
Je vergelijkt de Amerikaanse presidentsverkiezingen met de Provinciale Staten verkiezen van Nederland?quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De NOS schiet gewoon tekort in z'n taak. Niet alleen op Teletekst of online, maar ook in de uitzending vanavond. Gaan ze uitgebreid de uitslagen van Vlieland en Schubbekutteveen voorlezen. Relevantie nul. En dat ook nog zonder enige context of duiding.
Als je bijvoorbeeld ziet hoe CNN het aanpakt bij Amerikaanse presidentsverkiezingen, dan is het verschil echt schrijnend. Ze weten daar uitstekend in te zoomen op verschillen die zich aftekenen op county-niveau.
Dat is het probleem van de hele Nederlandse televisie. Gene flauw benul waar ze prioriteit moeten plaatsen. De totale organisatie is er sowieso niet, omdat er uitslagen binnendruppelen en vervolgens het aan de lopende band gaat op het moment dat er reacties gegeven worden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De NOS schiet gewoon tekort in z'n taak. Niet alleen op Teletekst of online, maar ook in de uitzending vanavond. Gaan ze uitgebreid de uitslagen van Vlieland en Schubbekutteveen voorlezen. Relevantie nul. En dat ook nog zonder enige context of duiding.
Als je bijvoorbeeld ziet hoe CNN het aanpakt bij Amerikaanse presidentsverkiezingen, dan is het verschil echt schrijnend. Ze weten daar uitstekend in te zoomen op verschillen die zich aftekenen op county-niveau.
Die vergelijking is voor een deel ook niet te maken, zoals in mijn vorige post gemeld. Maar het verschil in organisatie, ongeacht hoe belangrijk het is, is wel schrijnend.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je vergelijkt de Amerikaanse presidentsverkiezingen met de Provinciale Staten verkiezen van Nederland?![]()
![]()
Paupers durven niet te zeggen dat ze PVV stemmen?quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:36 schreef L3gend het volgende:
Exit polls hebben in het algemeen het CDA, SP, GL beetje overschat
en PVV en CU/SGP beetje onderschat
twitter:RT_com twitterde op donderdag 19-03-2015 om 03:25:08URGENT: Gunmen storm Swedish bar during football match, killing at least 2 http://t.co/JxAJ3FZORV http://t.co/Mm8pvLLkKK reageer retweet
twitter:RT_com twitterde op donderdag 19-03-2015 om 03:28:46MORE: 2 gunmen armed with Kalashnikov rifles stormed bar in #Gothenburg, #Sweden; 2 dead, 8 injured - reports http://t.co/JxAJ3FZORV reageer retweet
Daarnaast is de trend ook dat PVV stemmers relatief weinig komen opdagen en dat wordt wel meegenomen gok ikquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Paupers durven niet te zeggen dat ze PVV stemmen?
Een exitpoll is net zo anoniem als normaal stemmen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Paupers durven niet te zeggen dat ze PVV stemmen?
Ja, inderdaad. Ik maak hier een opmerking over het hebben van inzicht in electoraal gedrag. De vaardigheid om in te zoomen op verschillen die zich in bepaalde gemeenten / regio's aftekenen. Dit in plaats van het hersenloos voorlezen van de uitslagen op Vlieland, zonder verdere duiding.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je vergelijkt de Amerikaanse presidentsverkiezingen met de Provinciale Staten verkiezen van Nederland?![]()
![]()
In Gulpen zijn ze gewoon allemaal aan de Korenwolf gegaan, wat ik je brom.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:34 schreef Houtenbeen het volgende:
Medemblik, Uitgeest, Laren, Leiderdorp, Harderwijk, Geldermalsen en Gulpen
Geen enkel mediabedrijf dat het voor elkaar krijgt het juist in kaart te krijgen helaasquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:40 schreef Szura het volgende:
Op de livefeed van het ANP zie ik anders ook allerlei uitslagen uit Assen, Leeuwarden binnenstromen. Al sinds 2.02 uur geen provincieupdate.
Als je de regionale omroepen uit alle uithoeken bijeenschraapt kom je een heel eind vermoed ikquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:42 schreef Sked het volgende:
[..]
Geen enkel mediabedrijf dat het voor elkaar krijgt het juist in kaart te krijgen helaas
CDA heeft ondertussen (volgens teletekst, I know) 1 zetel gepakt van de PVDA in ZH en GL 1 zetel van de PVDA in NB.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:07 schreef L3gend het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zetels kunnen ondertussen al veranderd zijn
Als iemand wil checken
Dat moet je dan zelf nog allemaal juist zien te verwerken als je de zetelverdeling in de Eerste Kamer wil bepalen en het is toch beschamend dat particulieren dit zelf moeten regelenquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:43 schreef Szura het volgende:
[..]
Als je de regionale omroepen uit alle uithoeken bijeenschraapt kom je een heel eind vermoed ik
Sowieso vind ik het vreemd dat verkiezingsuitslagen aan het ANP doorgegeven worden ipv een orgaan van de Kiesraad. En dat terwijl ik er zelf gewerkt heb.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:44 schreef Sked het volgende:
[..]
Dat moet je dan zelf nog allemaal juist zien te verwerken als je de zetelverdeling in de Eerste Kamer wil bepalen en het is toch beschamend dat particulieren dit zelf moeten regelen
Misschien is het gewoon een idee om de ochtend na de verkiezingen de boel definitief online te gooien in plaats van er zo'n circus van te maken en belastingcenten weg te gooien voor een kutprogramma met 75% nutteloze info.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:45 schreef Szura het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het vreemd dat verkiezingsuitslagen aan het ANP doorgegeven worden ipv een orgaan van de Kiesraad. En dat terwijl ik er zelf gewerkt heb.
Dat circus met die uitslagen van de EP-verkiezingen vorig jaar was 'chanant'.
Of je gaat gewoon 's nachts door met uitzenden, als publieke omroep. Dan geef je gewoon invulling aan de taak waarvoor je in het leven bent geroepen. Bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen zendt de NOS ook 's nachts uit, dus waarom dan bij verkiezingen in eigen land niet?quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:47 schreef Sked het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon een idee om de ochtend na de verkiezingen de boel definitief online te gooien in plaats van er zo'n circus van te maken en belastingcenten weg te gooien voor een kutprogramma met 75% nutteloze info.
Ja maar dat leverde vorig jaar juist zo'n circus op bij de EP-verkiezingen. De uitslag moest een paar dagen geheim blijven vanwege andere landen, maar ipv alles in de tussentijd door te bellen naar het ANP moesten de districten alles op de uitslagenavond doorbellen naar ANPquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:47 schreef Sked het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon een idee om de ochtend na de verkiezingen de boel definitief online te gooien in plaats van er zo'n circus van te maken en belastingcenten weg te gooien voor een kutprogramma met 75% nutteloze info.
Voor de NOS (en dus de overheid) zijn Amerikaanse verkiezingen tegenwoordig veel belangrijker dan de Nederlandse verkiezingen, omdat we onszelf zo afhankelijk hebben gemaakt van het buitenland.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon 's nachts door met uitzenden, als publieke omroep. Dan geef je gewoon invulling aan de taak waarvoor je in het leven bent geroepen. Bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen zendt de NOS ook 's nachts uit, dus waarom dan bij verkiezingen in eigen land niet?
Dat is dan inderdaad wel weer netjes. Opvallend trouwens, in hoeveel provincies het college z'n meerderheid kwijt is (ongeacht de samenstelling).quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:50 schreef Szura het volgende:
Overigens ter verdediging van de NOS: op TT111 en TT112 staan wel overzichten van hoe de coalities in provincies er voor staan.
GL heeft een bizar slechte leider in Van Oijk, die helemaal niks te melden heeft. Datzelfde geldt voor de SP met Roemer. Daarnaast is de trend gewoon al dat het Nederlands volk steeds meer de rechterkant opschuift en ook de verschillen tussen links en rechts steeds meer vervagen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:54 schreef Szura het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat het verlies van de PvdA dus totaal niet terechtkomt bij GL/SP
Bij de verkiezingen voor het Europees Parlement, vorig jaar, had de SP 9,64% van de stemmen en de PvdA 9,4 procent. Beide partijen hebben het nu beter gedaan dan toen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:53 schreef L3gend het volgende:
VVD 15.8%
CDA 14.6%
D66 12.3%
PVV 11.7%
SP 11.6%
PVDA 10.1%
De grootste linkse partij is de vijfde partij van Nederland, volgens mij heeft Links Nederland nog nooit zo slecht gescoord
Roemer spreekt wel aan bij het klootjesvolk, Van Ojik is inderdaad een betrekkelijk anonieme man. Desondanks pruim ik hem beter dan de vreselijke kakel Halsema.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:56 schreef Sked het volgende:
[..]
GL heeft een bizar slechte leider in Van Oijk, die helemaal niks te melden heeft. Datzelfde geldt voor de SP met Roemer. Daarnaast is de trend gewoon al dat het Nederlands volk steeds meer de rechterkant opschuift en ook de verschillen tussen links en rechts steeds meer vervagen.
Want?quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:54 schreef Szura het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat het verlies van de PvdA dus totaal niet terechtkomt bij GL/SP
Alleen Halsema was als leider wel een stuk beter vanuit GroenLinks perspectief.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:58 schreef Szura het volgende:
[..]
Roemer spreekt wel aan bij het klootjesvolk, Van Ojik is inderdaad een betrekkelijk anonieme man. Desondanks pruim ik hem beter dan de vreselijke kakel Halsema.
Oh ja, toen was het nog slechter, maar volgens mij deed GL het toen nog redelijk vgl met nuquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij de verkiezingen voor het Europees Parlement, vorig jaar, had de SP 9,64% van de stemmen en de PvdA 9,4 procent. Beide partijen hebben het nu beter gedaan dan toen.
Het verschil tussen de SP en PvdA is inhoudelijk net zo groot als tussen PvdA en D66quote:
Van Ojik heeft GroenLinks weer redelijk teruggebracht naar het niveau van weleer:quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:56 schreef Sked het volgende:
[..]
GL heeft een bizar slechte leider in Van Oijk, die helemaal niks te melden heeft. Datzelfde geldt voor de SP met Roemer. Daarnaast is de trend gewoon al dat het Nederlands volk steeds meer de rechterkant opschuift en ook de verschillen tussen links en rechts steeds meer vervagen.
Was er niet een onderzoek dat zei dat een groot deel van de PVDA naar de SP ging, maar dat een deel van de SP weer naar de PVV terecht kwam?quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:54 schreef Szura het volgende:
Ja dat hoor ik weleens vaker, bron heb ik zo niet.quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:01 schreef L3gend het volgende:
[..]
Was er niet een onderzoek dat zei dat een groot deel van de PVDA naar de SP ging, maar dat een deel van de SP weer naar de PVV terecht kwam?
Alleen mensen gaan toch eerder van links naar links dan van links naar centraalquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het verschil tussen de SP en PvdA is inhoudelijk net zo groot als tussen PvdA en D66
Sap heeft er destijds gewoon echt een puinhoop van gemaakt en Van Ojik lost dat vooralsnog goed op, maar met Halsema is er toch een periode geweest dat GroenLinks serieus meedeed en dat is nu gewoon minder, zeker qua nieuwswaarde.quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van Ojik heeft GroenLinks weer redelijk teruggebracht naar het niveau van weleer:
TK 2012: 2,33% (voor de komst van Van Ojik)
GR 2014: 5,2%
EP 2014: 6,98%
PS 2015: 5,3%
opiniepanel.eenvandaag.nl/uitslagen/55656/waar_is_de_linkse_kiezerquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik weleens vaker, bron heb ik zo niet.
quote:Een enkele kiezer die wegloopt bij de PvdA stapt direct over naar de PVV, de VVD of 50PLUS. Maar de grootste groepen weglopende PvdA-stemmers gaan naar de SP, en in mindere mate naar D66. Dat de SP niet kan profiteren van het verlies van de PvdA is dus niet helemaal waar; de partij van Roemer weet wel degelijk oud-PvdA-stemmers aan te trekken. Hoe kan het dan dat de SP toch niet stijgt in de peilingen, terwijl dat D66 wel lukt? Het verschil tussen die partijen is dat D66 in staat is om de nieuwe stemmers (voorlopig) vast te houden. Bij de SP daarentegen vindt tegelijk met de instroom van die PvdA-stemmers een uitstroom van kiezers aan de andere kant plaats. De SP verliest de afgelopen twee jaar structureel kiezers aan vooral de PVV en 50PLUS.
Dat is dan ook de spin van de VVDquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
Als de je percentages van de EP 2014 naast PS 2015 zet, krijg je qua uitslagen een compleet ander beeld dan de teneur van vanavond:
D66: 15,48 -> 12,3
CDA: 15,18 -> 14,6
PVV: 13,32 -> 11,7
VVD: 12,02 -> 15,8
SP: 9,64 -> 11,6
PvdA: 9,40 -> 10,1
CU/SGP: 7,67 -> 7,5
GL: 6,98 -> 5,3
Dierenpoes: 4,21 -> 3,4
50PLUS: 3,69 -> 3,4
VVD is de grootste winnaar, ook de PvdA boekt lichte winst. D66 levert flink in, CDA verliest terrein, PVV verliest terrein. Eigenlijk verliezen alle partijen terrein, op de SP na.
Je zou dus kunnen zeggen dat de coalitiepartijen over hun dieptepunt heen zijn en de lijn naar boven weer hebben te pakken.
Is dat zo? Sap is degene die als lid van FC Kunduz een aantal keren met de coalitie in zee ging. Van Ojik doet dat nu ook (zie leenstelsel). Ik herinner me GroenLinks onder Halsema niet anders dan als een oppositiepartij.quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:06 schreef Sked het volgende:
Sap heeft er destijds gewoon echt een puinhoop van gemaakt en Van Ojik lost dat vooralsnog goed op, maar met Halsema is er toch een periode geweest dat GroenLinks serieus meedeed en dat is nu gewoon minder, zeker qua nieuwswaarde.
Maar nu ga ik echt slapen, want ik wil morgenochtend nog wat dingen doen.
Ik vond al dat de winst van D66 tegenvielquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
Als de je percentages van de EP 2014 naast PS 2015 zet, krijg je qua uitslagen een compleet ander beeld dan de teneur van vanavond:
VVD is de grootste winnaar, ook de PvdA boekt lichte winst. D66 levert flink in, CDA verliest terrein, PVV verliest terrein. Eigenlijk verliezen alle partijen terrein, op de SP na.
Je zou dus kunnen zeggen dat de coalitiepartijen over hun dieptepunt heen zijn en de lijn naar boven weer hebben te pakken.
Blijkbaar niet dus, die tijd lijkt voorbij. Hopelijk is het nu eens echt over met dat linkse gedoe in Nederland, het werd hoog tijd dat we een stap naar rechts gingen maken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:06 schreef Sked het volgende:
[..]
Alleen mensen gaan toch eerder van links naar links dan van links naar centraal
Wees blij, anders was de PVV alleen maar nog groter geweestquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:11 schreef Szura het volgende:
Die verkiezing in 2010, dat bood de uitgelezen kans op Paars-plus en dus regeringskansen voor GL. Helaas kwam die walgelijke gedoogconstructie uit de bus.
Dus de winnaars zijn eigenlijk de VVD, PVDA en de SPquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
Het was zo onnoemelijk veel beter voor Nederland geweest als dat kabinet er toen was gekomen. Het is iets om met terugwerkende kracht alsnog verdrietig van te worden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:11 schreef Szura het volgende:
Die verkiezing in 2010, dat bood de uitgelezen kans op Paars-plus en dus regeringskansen voor GL. Helaas kwam die walgelijke gedoogconstructie uit de bus.
Ja te gek voor woordenquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik ga slapen die overige 6 komen morgenochtend pas
Ik zo ook maar eens. Trustenquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik ga slapen die overige 6 komen morgenochtend pas
quote:Verkiezingsuitslag Waalwijk liet even op zich wachten: burgemeester uit bed gebeld
WAALWIJK - Brabant moest woensdagnacht nog wachten op de verkiezingsuitslag vanwege Waalwijk. De gemeente dacht dat alles al af voor middernacht was afgehandeld maar dat bleek niet het geval te zijn. Uiteindelijk is de burgemeester van Waalwijk Nol Kleijngeld uit bed gebeld en is hij momenteel druk bezig om de uitslag bij de juiste personen te krijgen.
De eerste uitslag kwam om kwart voor elf binnen. Gemeente Bernheze was de eerste. Waalwijk had kennelijk voor middernacht alles al geteld, maar toch ging er iets mis. Uiteindelijk was tien voor halfvier de uitslag alsnog binnen
Omroep Brabant
http://nos.nl/teletekst#442quote:Op donderdag 19 maart 2015 07:31 schreef Zorro het volgende:
Leuk zo, die verkiezingen voor de Provinciale Staten.
Wie is het grootst waar, hoe ziet de eerste kamer eruit, allemaal machtig interessant.
Maar zijn er ook ergens uitslagen per PROVINCIE of zeg ik nou iets heel geks?
http://app.nos.nl/datavis(...)ndex.html#provinciesquote:Op donderdag 19 maart 2015 07:31 schreef Zorro het volgende:
Leuk zo, die verkiezingen voor de Provinciale Staten.
Wie is het grootst waar, hoe ziet de eerste kamer eruit, allemaal machtig interessant.
Maar zijn er ook ergens uitslagen per PROVINCIE of zeg ik nou iets heel geks?
Dank je. Maar het is toch van de zotte dat geen enkele website (nou ja ze zullen er vast zijn, maar nu, nos enz) dat geeft, of misschien kijk ik er overheen maar dan zit het ergens weggestopt. Allemaal geilen op de Eerste Kamer, net als alle debatten over de landelijke politiek gingen. Natuurlijk speelt het mee, maar om dat als enige punt te bekijken slaat nergens op.quote:
Dat bedoel ik dus. Alles per partij gedetailleerrd zetels alles, maar van de provincies alleen wie de grootste is. Anders niks.quote:Op donderdag 19 maart 2015 07:37 schreef Resistor het volgende:
[..]
http://app.nos.nl/datavis(...)ndex.html#provincies
(en wat ziet die NOS-site eruit, alsof het voor een tablet gemaakt is)
Ik kijk met mijn COMPUTER op de NOS site, http://app.nos.nl/datavis(...)n-2015/index.html#UT en de URL begint met 'app'quote:Op donderdag 19 maart 2015 07:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Alles per partij gedetailleerrd zetels alles, maar van de provincies alleen wie de grootste is. Anders niks.
Je vergeet voor het gemak even dat deze verkiezing toch nog deels over lokale kwesties ging?quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
Er is enkel een stap richting versplintering gemaakt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Blijkbaar niet dus, die tijd lijkt voorbij. Hopelijk is het nu eens echt over met dat linkse gedoe in Nederland, het werd hoog tijd dat we een stap naar rechts gingen maken.
Rechts Nederland moest toen blijkbaar zo nodig gaan vingerlikkenquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:11 schreef Szura het volgende:
Qua trend is het vergelijken met EP2014 wellicht wel logischer dan met PS2011.quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:02 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat deze verkiezing toch nog deels over lokale kwesties ging?Landelijke verkiezingen vergelijken met provinciale verkiezingen lijkt me niet heel erg zinvol.
Mijn berekeningen kloppen toch een beetje dat het CDA 1 zetel zal verliezen aan de Dierenquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:07 schreef L3gend het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zetels kunnen ondertussen al veranderd zijn
Als iemand wil checken
twitter:JoostVullings twitterde op donderdag 19-03-2015 om 07:44:10BREEKJE: volgens http://t.co/N4Rt8Jkgy0 krijgt CDA 11 zetels en gaat het PvdD naar 3. http://t.co/lqFf4422OR #ps2015 #nos #CDA #PvdD reageer retweet
Een van de mooie kanten van deze uitslag is dat een dergelijk kabinet in ieder geval ook geen meerderheid in de senaat heeft.quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het was zo onnoemelijk veel beter voor Nederland geweest als dat kabinet er toen was gekomen. Het is iets om met terugwerkende kracht alsnog verdrietig van te worden.![]()
In plaats daarvan kregen we een wankel, rechts afbraakkabinet dat in dik anderhalf jaar tijd de situatie in Nederland alleen maar heeft verergerd. Herstel is pas opgetreden na de start van Rutte-II; een kabinet dat (mede door de samenstelling van de Eerste Kamer) breed gedragen compromissen sloot.
Precies dat had Nederland in 2010 al nodig gehad: een breed gedragen meerderheidskabinet dat aansloot op de wens van de kiezer. Dan hadden we er nu beter voor gestaan.
Geen enkel logisch kabinet heeft datquote:Op donderdag 19 maart 2015 08:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een van de mooie kanten van deze uitslag is dat een dergelijk kabinet in ieder geval ook geen meerderheid in de senaat heeft.
Je weet toch wel dat ze daar last hebben van bootvluchtelingen?quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:07 schreef Dagoduck het volgende:
PVV de grootste in Den HelderNiet geheel onverwacht maar wel
quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:10 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat ze daar last hebben van bootvluchtelingen?
Sommige stemlokalen zijn ontmoetingscentra, met een tap of koud bier in de koelkast. Et voila.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:33 schreef whogenturf het volgende:
Wat hebben die lui heel de nacht gedaan dat ze nu nog niet klaar zijn met tellen?
Lijk mij niet echt, aangezien EP een duidelijkere landelijke uitstraling heeft. Itt. de PS. Uit peilingen blijkt immers ook dat mensen toch kijken naar provinciale kwesties.quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Qua trend is het vergelijken met EP2014 wellicht wel logischer dan met PS2011.
Wist je al dat de SP meedoet aan achterkamertjesbesprekingen over hervormingen van het belastingstelsel?quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
Is het kabinet D66-VVD-CDA al een feit?
Dat baart zorgen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wist je al dat de SP meedoet aan achterkamertjesbesprekingen over hervormingen van het belastingstelsel?
Plus het feit dat de opkomst veel lager ligt dus het dan ook meer vertekendquote:Op donderdag 19 maart 2015 08:02 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat deze verkiezing toch nog deels over lokale kwesties ging?Landelijke verkiezingen vergelijken met provinciale verkiezingen lijkt me niet heel erg zinvol.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:41 schreef Revanches het volgende:
VVD de grootste dus. Verbazingwekkend dat mensen toch blijven kiezen voor corruptie en voorliegen van het publiek. Baart mij zorgen.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:39 schreef 10minuteman het volgende:
Onvoorstelbaar. VVD blijft dus eigenlijk de titelhouder. Afbraak kabinet vinden de Nederlanders blijkbaar prima. Corruptie en verdraaing van woorden ook.
HRAquote:Op donderdag 19 maart 2015 06:39 schreef Gebruikersna het volgende:
VVD de grootste, hoe is het mogelijk
Dan nog. Ik heb 6x VVD gestemd, altijd tot nu toe, maar nu was er geen haar op mijn hoofd die eraan dúrfde te denken weer op de Vereniging voor Deuren te stemmen.quote:
Blijkbaar vonden de meeste anderen dat wel belangrijkerquote:Op donderdag 19 maart 2015 11:16 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
Dan nog. Ik heb 6x VVD gestemd, altijd tot nu toe, maar nu was er geen haar op mijn hoofd die eraan dúrfde te denken weer op de Vereniging voor Deuren te stemmen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |