Ik vond al dat de winst van D66 tegenvielquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
Als de je percentages van de EP 2014 naast PS 2015 zet, krijg je qua uitslagen een compleet ander beeld dan de teneur van vanavond:
D66: 15,48 -> 12,3
CDA: 15,18 -> 14,6
PVV: 13,32 -> 11,7
VVD: 12,02 -> 15,8
SP: 9,64 -> 11,6
PvdA: 9,40 -> 10,1
CU/SGP: 7,67 -> 7,5
GL: 6,98 -> 5,3
Dierenpoes: 4,21 -> 3,4
50PLUS: 3,69 -> 3,4
VVD is de grootste winnaar, ook de PvdA boekt lichte winst. D66 levert flink in, CDA verliest terrein, PVV verliest terrein. Eigenlijk verliezen alle partijen terrein, op de SP na.
Je zou dus kunnen zeggen dat de coalitiepartijen over hun dieptepunt heen zijn en de lijn naar boven weer hebben te pakken.
Blijkbaar niet dus, die tijd lijkt voorbij. Hopelijk is het nu eens echt over met dat linkse gedoe in Nederland, het werd hoog tijd dat we een stap naar rechts gingen maken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:06 schreef Sked het volgende:
[..]
Alleen mensen gaan toch eerder van links naar links dan van links naar centraal
Wees blij, anders was de PVV alleen maar nog groter geweestquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:11 schreef Szura het volgende:
Die verkiezing in 2010, dat bood de uitgelezen kans op Paars-plus en dus regeringskansen voor GL. Helaas kwam die walgelijke gedoogconstructie uit de bus.
Dus de winnaars zijn eigenlijk de VVD, PVDA en de SPquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
Als de je percentages van de EP 2014 naast PS 2015 zet, krijg je qua uitslagen een compleet ander beeld dan de teneur van vanavond:
VVD is de grootste winnaar, ook de PvdA boekt lichte winst. D66 levert flink in, CDA verliest terrein, PVV verliest terrein. Eigenlijk verliezen alle partijen terrein, op de SP na.
Je zou dus kunnen zeggen dat de coalitiepartijen over hun dieptepunt heen zijn en de lijn naar boven weer hebben te pakken.
Het was zo onnoemelijk veel beter voor Nederland geweest als dat kabinet er toen was gekomen. Het is iets om met terugwerkende kracht alsnog verdrietig van te worden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:11 schreef Szura het volgende:
Die verkiezing in 2010, dat bood de uitgelezen kans op Paars-plus en dus regeringskansen voor GL. Helaas kwam die walgelijke gedoogconstructie uit de bus.
Ja te gek voor woordenquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik ga slapen die overige 6 komen morgenochtend pas
Ik zo ook maar eens. Trustenquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik ga slapen die overige 6 komen morgenochtend pas
quote:Verkiezingsuitslag Waalwijk liet even op zich wachten: burgemeester uit bed gebeld
WAALWIJK - Brabant moest woensdagnacht nog wachten op de verkiezingsuitslag vanwege Waalwijk. De gemeente dacht dat alles al af voor middernacht was afgehandeld maar dat bleek niet het geval te zijn. Uiteindelijk is de burgemeester van Waalwijk Nol Kleijngeld uit bed gebeld en is hij momenteel druk bezig om de uitslag bij de juiste personen te krijgen.
De eerste uitslag kwam om kwart voor elf binnen. Gemeente Bernheze was de eerste. Waalwijk had kennelijk voor middernacht alles al geteld, maar toch ging er iets mis. Uiteindelijk was tien voor halfvier de uitslag alsnog binnen
Omroep Brabant
http://nos.nl/teletekst#442quote:Op donderdag 19 maart 2015 07:31 schreef Zorro het volgende:
Leuk zo, die verkiezingen voor de Provinciale Staten.
Wie is het grootst waar, hoe ziet de eerste kamer eruit, allemaal machtig interessant.
Maar zijn er ook ergens uitslagen per PROVINCIE of zeg ik nou iets heel geks?
http://app.nos.nl/datavis(...)ndex.html#provinciesquote:Op donderdag 19 maart 2015 07:31 schreef Zorro het volgende:
Leuk zo, die verkiezingen voor de Provinciale Staten.
Wie is het grootst waar, hoe ziet de eerste kamer eruit, allemaal machtig interessant.
Maar zijn er ook ergens uitslagen per PROVINCIE of zeg ik nou iets heel geks?
Dank je. Maar het is toch van de zotte dat geen enkele website (nou ja ze zullen er vast zijn, maar nu, nos enz) dat geeft, of misschien kijk ik er overheen maar dan zit het ergens weggestopt. Allemaal geilen op de Eerste Kamer, net als alle debatten over de landelijke politiek gingen. Natuurlijk speelt het mee, maar om dat als enige punt te bekijken slaat nergens op.quote:
Dat bedoel ik dus. Alles per partij gedetailleerrd zetels alles, maar van de provincies alleen wie de grootste is. Anders niks.quote:Op donderdag 19 maart 2015 07:37 schreef Resistor het volgende:
[..]
http://app.nos.nl/datavis(...)ndex.html#provincies
(en wat ziet die NOS-site eruit, alsof het voor een tablet gemaakt is)
Ik kijk met mijn COMPUTER op de NOS site, http://app.nos.nl/datavis(...)n-2015/index.html#UT en de URL begint met 'app'quote:Op donderdag 19 maart 2015 07:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Alles per partij gedetailleerrd zetels alles, maar van de provincies alleen wie de grootste is. Anders niks.
Je vergeet voor het gemak even dat deze verkiezing toch nog deels over lokale kwesties ging?quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
Er is enkel een stap richting versplintering gemaakt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Blijkbaar niet dus, die tijd lijkt voorbij. Hopelijk is het nu eens echt over met dat linkse gedoe in Nederland, het werd hoog tijd dat we een stap naar rechts gingen maken.
Rechts Nederland moest toen blijkbaar zo nodig gaan vingerlikkenquote:Op donderdag 19 maart 2015 04:11 schreef Szura het volgende:
Qua trend is het vergelijken met EP2014 wellicht wel logischer dan met PS2011.quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:02 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat deze verkiezing toch nog deels over lokale kwesties ging?Landelijke verkiezingen vergelijken met provinciale verkiezingen lijkt me niet heel erg zinvol.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |