Ze hebben 25 zetels nodig, dus als D66 de VVD wil buitensluiten hebben ze een coalitie van 5 partijen nodig, als ik Teletekst mag geloven.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wow...
En dan zijn er nog mensen die zeggen dat hun stem er niet toe doet...
Dit bepaalt dus gewoon welke partij het voortouw heeft bij de coalitie-onderhandelingen.
Klopt inderdaad niet. Volgens iemand op Twitter had Lokaal Overijssel geen zetel.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:23 schreef L3gend het volgende:
[..]
Die klopt ook niet, ik kom uit op totaal 48 zetels voor Overijssel ipv 47
Je vergelijkt de Amerikaanse presidentsverkiezingen met de Provinciale Staten verkiezen van Nederland?quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De NOS schiet gewoon tekort in z'n taak. Niet alleen op Teletekst of online, maar ook in de uitzending vanavond. Gaan ze uitgebreid de uitslagen van Vlieland en Schubbekutteveen voorlezen. Relevantie nul. En dat ook nog zonder enige context of duiding.
Als je bijvoorbeeld ziet hoe CNN het aanpakt bij Amerikaanse presidentsverkiezingen, dan is het verschil echt schrijnend. Ze weten daar uitstekend in te zoomen op verschillen die zich aftekenen op county-niveau.
Dat is het probleem van de hele Nederlandse televisie. Gene flauw benul waar ze prioriteit moeten plaatsen. De totale organisatie is er sowieso niet, omdat er uitslagen binnendruppelen en vervolgens het aan de lopende band gaat op het moment dat er reacties gegeven worden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De NOS schiet gewoon tekort in z'n taak. Niet alleen op Teletekst of online, maar ook in de uitzending vanavond. Gaan ze uitgebreid de uitslagen van Vlieland en Schubbekutteveen voorlezen. Relevantie nul. En dat ook nog zonder enige context of duiding.
Als je bijvoorbeeld ziet hoe CNN het aanpakt bij Amerikaanse presidentsverkiezingen, dan is het verschil echt schrijnend. Ze weten daar uitstekend in te zoomen op verschillen die zich aftekenen op county-niveau.
Die vergelijking is voor een deel ook niet te maken, zoals in mijn vorige post gemeld. Maar het verschil in organisatie, ongeacht hoe belangrijk het is, is wel schrijnend.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je vergelijkt de Amerikaanse presidentsverkiezingen met de Provinciale Staten verkiezen van Nederland?![]()
![]()
Paupers durven niet te zeggen dat ze PVV stemmen?quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:36 schreef L3gend het volgende:
Exit polls hebben in het algemeen het CDA, SP, GL beetje overschat
en PVV en CU/SGP beetje onderschat
twitter:RT_com twitterde op donderdag 19-03-2015 om 03:25:08URGENT: Gunmen storm Swedish bar during football match, killing at least 2 http://t.co/JxAJ3FZORV http://t.co/Mm8pvLLkKK reageer retweet
twitter:RT_com twitterde op donderdag 19-03-2015 om 03:28:46MORE: 2 gunmen armed with Kalashnikov rifles stormed bar in #Gothenburg, #Sweden; 2 dead, 8 injured - reports http://t.co/JxAJ3FZORV reageer retweet
Daarnaast is de trend ook dat PVV stemmers relatief weinig komen opdagen en dat wordt wel meegenomen gok ikquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Paupers durven niet te zeggen dat ze PVV stemmen?
Een exitpoll is net zo anoniem als normaal stemmen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Paupers durven niet te zeggen dat ze PVV stemmen?
Ja, inderdaad. Ik maak hier een opmerking over het hebben van inzicht in electoraal gedrag. De vaardigheid om in te zoomen op verschillen die zich in bepaalde gemeenten / regio's aftekenen. Dit in plaats van het hersenloos voorlezen van de uitslagen op Vlieland, zonder verdere duiding.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je vergelijkt de Amerikaanse presidentsverkiezingen met de Provinciale Staten verkiezen van Nederland?![]()
![]()
In Gulpen zijn ze gewoon allemaal aan de Korenwolf gegaan, wat ik je brom.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:34 schreef Houtenbeen het volgende:
Medemblik, Uitgeest, Laren, Leiderdorp, Harderwijk, Geldermalsen en Gulpen
Geen enkel mediabedrijf dat het voor elkaar krijgt het juist in kaart te krijgen helaasquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:40 schreef Szura het volgende:
Op de livefeed van het ANP zie ik anders ook allerlei uitslagen uit Assen, Leeuwarden binnenstromen. Al sinds 2.02 uur geen provincieupdate.
Als je de regionale omroepen uit alle uithoeken bijeenschraapt kom je een heel eind vermoed ikquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:42 schreef Sked het volgende:
[..]
Geen enkel mediabedrijf dat het voor elkaar krijgt het juist in kaart te krijgen helaas
CDA heeft ondertussen (volgens teletekst, I know) 1 zetel gepakt van de PVDA in ZH en GL 1 zetel van de PVDA in NB.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:07 schreef L3gend het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zetels kunnen ondertussen al veranderd zijn
Als iemand wil checken
Dat moet je dan zelf nog allemaal juist zien te verwerken als je de zetelverdeling in de Eerste Kamer wil bepalen en het is toch beschamend dat particulieren dit zelf moeten regelenquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:43 schreef Szura het volgende:
[..]
Als je de regionale omroepen uit alle uithoeken bijeenschraapt kom je een heel eind vermoed ik
Sowieso vind ik het vreemd dat verkiezingsuitslagen aan het ANP doorgegeven worden ipv een orgaan van de Kiesraad. En dat terwijl ik er zelf gewerkt heb.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:44 schreef Sked het volgende:
[..]
Dat moet je dan zelf nog allemaal juist zien te verwerken als je de zetelverdeling in de Eerste Kamer wil bepalen en het is toch beschamend dat particulieren dit zelf moeten regelen
Misschien is het gewoon een idee om de ochtend na de verkiezingen de boel definitief online te gooien in plaats van er zo'n circus van te maken en belastingcenten weg te gooien voor een kutprogramma met 75% nutteloze info.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:45 schreef Szura het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het vreemd dat verkiezingsuitslagen aan het ANP doorgegeven worden ipv een orgaan van de Kiesraad. En dat terwijl ik er zelf gewerkt heb.
Dat circus met die uitslagen van de EP-verkiezingen vorig jaar was 'chanant'.
Of je gaat gewoon 's nachts door met uitzenden, als publieke omroep. Dan geef je gewoon invulling aan de taak waarvoor je in het leven bent geroepen. Bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen zendt de NOS ook 's nachts uit, dus waarom dan bij verkiezingen in eigen land niet?quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:47 schreef Sked het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon een idee om de ochtend na de verkiezingen de boel definitief online te gooien in plaats van er zo'n circus van te maken en belastingcenten weg te gooien voor een kutprogramma met 75% nutteloze info.
Ja maar dat leverde vorig jaar juist zo'n circus op bij de EP-verkiezingen. De uitslag moest een paar dagen geheim blijven vanwege andere landen, maar ipv alles in de tussentijd door te bellen naar het ANP moesten de districten alles op de uitslagenavond doorbellen naar ANPquote:Op donderdag 19 maart 2015 03:47 schreef Sked het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon een idee om de ochtend na de verkiezingen de boel definitief online te gooien in plaats van er zo'n circus van te maken en belastingcenten weg te gooien voor een kutprogramma met 75% nutteloze info.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |