Wie?quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:22 schreef saviola9 het volgende:
Volgt iemand Symbid nog een beetje? Is dat actief of is dat een troosteloos platform geworden?
Nee maar ik heb er ook niet aan mee gedaanquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:50 schreef mtv het volgende:
Heeft er iemand toevallig al de incentive van IIC Assembly ontvangen?
Hier ook niet...quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:52 schreef Horsemen het volgende:
Over het nieuwe project 10062 Kredietbedrag: ¤ 7.000 van vanmorgen heb ik trouwens weer helemaal geen melding gekregen. Misschien omdat hij al te snel vol was? Ik had hem overigens toch niet gedaan, maar dat staat er los van
Het lijkt echt in pieken en dalen te gaan. Dan weer twee weken het ene na het andere project, dan weer een tijd niets.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee maar ik heb er ook niet aan mee gedaan.
Sorry voor de domme reactie (bij gebrek aan leuke projecten)
Iemand een mening hierover? Verhaal lijkt goed, echter met mijn beperkte kennis van economische kenmerken lijken de cijfers me niet heel goed.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:20 schreef Camogli het volgende:
Nieuw project op KoM: 48 mnd, 7%, cat B.
verhuur sportvloeren.
Solvabiliteit 15% 😁
Hij was inderdaad te snel vol. Ik heb verder ook geen foutmeldingen oid voorbij zien komen in mijn tool. 7000 binnen 1 minuut dusquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:52 schreef Horsemen het volgende:
Over het nieuwe project 10062 Kredietbedrag: ¤ 7.000 van vanmorgen heb ik trouwens weer helemaal geen melding gekregen. Misschien omdat hij al te snel vol was? Ik had hem overigens toch niet gedaan, maar dat staat er los van
Mooie omschrijving: altijd verplichtingen nagekomen, maar wel een schuld te herfinancierenquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:13 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Hij was inderdaad te snel vol. Ik heb verder ook geen foutmeldingen oid voorbij zien komen in mijn tool. 7000 binnen 1 minuut dus
Alsof dat zo vreemd is? Soms moet je iets aanschaffen maar heb je daar niet voldoende geld voor. Dan leen je geld. Dat betaal je dan in maandelijkse termijnen terug. Als je dat iedere maand netjes doet, dan heet dat je verplichtingen nakomen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:17 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Mooie omschrijving: altijd verplichtingen nagekomen, maar wel een schuld te herfinancieren
Eén project van honderd euro. Moest wel gelijk iets van vijf euro extra betalen aan administratiekosten . Bovendien als je ooit iets terug wilt boeken ben je per keer maar liefst 20 euro kwijt. Voordat ik op die honderd euro vijfentwintig procent heb verdient.... Tuurlijk. Als je met grotere bedragen gaat spelen zal het mogelijk ietsje gunstiger zijn maar dan nog. ik beschouw die honderd euro als verloren.quote:
Een deel van de kosten zijn vast en een deel variabel, dus met 100 betaal je idd ongeveer 5, wat wel veel is. Maar is het echt 20 euro als je terug boekt? Dat wist ik niet en dat is wel heel veel zeg. Dan wordt het opeens wel heel onaantrekkelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Eén project van honderd euro. Moest wel gelijk iets van vijf euro extra betalen aan administratiekosten . Bovendien als je ooit iets terug wilt boeken ben je per keer maar liefst 20 euro kwijt. Voordat ik op die honderd euro vijfentwintig procent heb verdient.... Tuurlijk. Als je met grotere bedragen gaat spelen zal het mogelijk ietsje gunstiger zijn maar dan nog. ik beschouw die honderd euro als verloren.
https://www.symbid.nl/pages/investquote:Op woensdag 18 maart 2015 23:39 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Een deel van de kosten zijn vast en een deel variabel, dus met 100 betaal je idd ongeveer 5, wat wel veel is. Maar is het echt 20 euro als je terug boekt? Dat wist ik niet en dat is wel heel veel zeg.
Ja en de BTW over de 2,5% en de 1 euroquote:Op woensdag 18 maart 2015 23:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
https://www.symbid.nl/pages/invest
2,5 % plus 1 euro plus minimaal 0.39 euro bij ideal-betaling. Voor 100 Euro zit je dan op 3,89 euro aan kosten. Even gekeken. Ik heb 4 euro 69 betaald aan kosten.
Inloggen, en dan kijken onder 'mijn portfolio'. Daar staat een aantal kolommen en 1 daarvan is het projectnummer van de projecten waarin je hebt geļnvesteerd. Of bedoel je dat niet?quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:43 schreef Coelho het volgende:
Ik heb bij een eerder project van KoM een project ID gevonden. Nu heb ik weer eens wat geinvesteerd en kan ik met geen mogelijkheid een ID vinden. Iemand die me kan wijzen waar dit staat, of heeft KoM in de tussentijd een aanpassing gemaakt?
Ik lees dat over beide kosten btw wordt afgedragen, maar vind het onduidelijk of die btw erbij wordt geteld of dat deze al inclusief is.quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:52 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ja en de BTW over de 2,5% en de 1 euro
quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:38 schreef MSR het volgende:
[..]
Ik lees dat over beide kosten btw wordt afgedragen, maar vind het onduidelijk of die btw erbij wordt geteld of dat deze al inclusief is.
De verborgen kosten om geld uit een project terug te halen naar je wallet weet ik nog niet maar van je wallet naar je bankrekening is dus nog eens 20 euro per keer.quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:50 schreef qajariaq het volgende:
(2,5 % plus 1 euro) maal 1.21 (btw) plus minimaal 0.39 euro bij ideal-betaling.
Dat bedoel ik inderdaadquote:Op donderdag 19 maart 2015 06:59 schreef Rosite het volgende:
[..]
Inloggen, en dan kijken onder 'mijn portfolio'. Daar staat een aantal kolommen en 1 daarvan is het projectnummer van de projecten waarin je hebt geļnvesteerd. Of bedoel je dat niet?
Maar hoe weet je dan dat die kosten 20 euro zijn? Vind die kosten nergens terug (niet zo gek natuurlijk met verborgen kostenquote:Op donderdag 19 maart 2015 08:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
De verborgen kosten om geld uit een project terug te halen naar je wallet weet ik nog niet maar van je wallet naar je bankrekening is dus nog eens 20 euro per keer.
Ik heb dus 104,69 overgemaakt. De waarde is nu 99.94 (afgerond). Achteraf (na driekwart jaar) heb ik ook niet zo veel vertrouwen in het project. Leergeld dus.
Ah praktijkinformatie dus dat btw inderdaad wordt opgeteld. Ik vind het aan de hoge kant zeg. Zouden er zoveel extra handlingskosten zitten aan investeren in ev t.o.v. vv?quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:56 schreef qajariaq het volgende:
De verborgen kosten om geld uit een project terug te halen naar je wallet weet ik nog niet maar van je wallet naar je bankrekening is dus nog eens 20 euro per keer.
Ik heb dus 104,69 overgemaakt. De waarde is nu 99.94 (afgerond). Achteraf (na driekwart jaar) heb ik ook niet zo veel vertrouwen in het project. Leergeld dus.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:24 schreef Goesten het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dan dat die kosten 20 euro zijn? Vind die kosten nergens terug (niet zo gek natuurlijk met verborgen kosten)
Dus heb ik het ooit fout begrepen of is het gewijzigd.quote:Wat zijn de kosten voor een terugstorting naar mijn bankrekening?
Er worden geen kosten in rekening gebracht voor terugstorten vanuit je Wallet naar je bankrekening.
Die valt dus ook al weer mee.quote:Er zijn geen kosten voor het investeren vanuit je wallet of het desinvesteren in een idee.
Mij te weinig rendement. Netto maar 5,41%quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:43 schreef impact9 het volgende:
https://www.zencap.nl/loan-request/detail/167
Ik ga hier denk ik in investeren.
Lijkt een stabiel bedrijf met bijna 90% solvabiliteit
Mijn inziens weinig tot geen risico, Activa van 275.000 euro, kortlopende schulden 33k
Gevraagde financiering 100.000
Ja, maar de kosten zijn wel erg hoog als ik het goed begrijp, 1% per jaar. Ik ken het platform overigens niet dus geen idee wat de verdere voor en nadelen van dit platform zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:43 schreef impact9 het volgende:
Mijn inziens weinig tot geen risico, Activa van 275.000 euro, kortlopende schulden 33k
jup,quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:41 schreef bleyenburg het volgende:
Eentje op GvE die vol zat voordat je met je ogen kon knipperen.....
Ik ook nietquote:Op donderdag 19 maart 2015 13:42 schreef CaLeX het volgende:
[..]
jup,
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9812
geloof niet dat ik daar rouwig om kan zijn
Ja, ik zat er ook net naar te kijken. Misschien bekende of een iemand die zakelijk inlegt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:47 schreef bleyenburg het volgende:
Er zit er een tussen die er moeiteloos 4K in kwakte
Aan verpanding doen ze zelden hoor bij GvE, die kans is groter bij KoM.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:48 schreef bleyenburg het volgende:
Als die overwaarde huis trouwens op papier deugdelijk verpand wordt, is het echt risicoloos.
Maar je hebt echt geen 5 minuten om ook maar iets uit te zoeken......
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een TV?quote:plus het aflossen van een consumptieve verplichting.
Ja, consumentenartikelen. Tv, auto, pl, openstaande bedragen creditcard. Heel veel dus.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een TV?
Lenen om consumentenartikelen te betalen. Nee.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:06 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, consumentenartikelen. Tv, auto, pl, openstaande bedragen creditcard. Heel veel dus.
Ja, af te lossen in dit geval.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Lenen om consumentenartikelen te betalen. Nee.
zeker interessant, dank voor de tip.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:43 schreef impact9 het volgende:
Allemaal parttimers?quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:41 schreef Camogli het volgende:
[..]
zeker interessant, dank voor de tip.
Wat ik niet snap is dat dit bedrijf 10 medewerkers heeft en maar 90k personeelskosten (en een omzet van 171.600.)
Is daar een verklaring voor te bedenken?
Vermoedelijk kan je de code meerdere keren gebruiken. Ik heb de mail weggegooid maar zal anders even kijken of ik hem kan terughalen. Ik ben vorig jaar overigens geweest, maar vond het niet echt bijzonder.quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:41 schreef NB1908 het volgende:
Jullie hebben vast ook een uitnodiging voor de week van de ondernemer Utrecht gehad van GVE ?
Iemand die niet gaat en mij zijn persoonlijke code wil PM'en? Ik wil graag iemand meenemen
Hij zit in je mailbox. Veel plezier er mee.quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:41 schreef NB1908 het volgende:
Jullie hebben vast ook een uitnodiging voor de week van de ondernemer Utrecht gehad van GVE ?
Iemand die niet gaat en mij zijn persoonlijke code wil PM'en? Ik wil graag iemand meenemen
Tja, in mijn ogen heb je GvE, dan heel lang niets, dan KoM en dan tientallen andere platformen met allemaal hun voor en nadelen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:40 schreef lipjes het volgende:
Zo, nu ik zelf wat meer financiėle ruimte heb wordt het weer eens tijd om hierin te gaan duiken.
Wachtwoord van GvE weer opgezocht en maar geregistreerd op kapitaalopmaat.
Zijn er nog meer degelijke platforms in nederland afgezien van deze?
Hmm oke, dan houd ik het voorlopig even bij deze 2.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tja, in mijn ogen heb je GvE, dan heel lang niets, dan KoM en dan tientallen andere platformen met allemaal hun voor en nadelen.
Ik heb ook ingeschreven op Zencap.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, maar de kosten zijn wel erg hoog als ik het goed begrijp, 1% per jaar. Ik ken het platform overigens niet dus geen idee wat de verdere voor en nadelen van dit platform zijn.
Oke, nou hou ons op de hoogte. Ik blijf de kosten wel erg hoog vinden overigens.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb ook ingeschreven op Zencap.
Is een van oorsprong Duits platform, maar nog vrij jong (een jaar ongeveer?)
Ziet er overzichtelijk uit.
De look-and-feel van zencap lijkt wel erg op die van lendico.nl / lendico.de.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:42 schreef obligataire het volgende:
Ik heb ook ingeschreven op Zencap.
Is een van oorsprong Duits platform, maar nog vrij jong (een jaar ongeveer?)
Ziet er overzichtelijk uit.
Nou. Misschien wordt het vandaag wel weer vrijdag-projectendag.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:44 schreef xzaz het volgende:
't is allemaal niet heel bijzonder deze week.
Ik wil ook beginnen met crowdfunding. Ben al een tijdje aan het meelezen hier.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:00 schreef lipjes het volgende:
Er is er in ieder geval weer 1 bij.
https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=10129
Ik vind em wel interessant
Eindelijk weer even de tijd om te lezen.....quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:00 schreef lipjes het volgende:
Er is er in ieder geval weer 1 bij.
https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=10129
Ik vind em wel interessant
True, echter is dit een 'Nieuw' product en hebben ze daarnaast ook nog de vaste producten en cashflow.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:17 schreef Justme7005 het volgende:
Strooisel project laat ik voorbij gaan. Risicovolle vechtmarkt. Spul moet uit Aziė komen, risico van dierziektes (één keer de vogelgriep en er is een hele tijd geen strooisel meer nodig), te lage solvabiliteit, risicoklasse 5, Graydon B. Mij te link
Ik deel je mening wel, anderzijds bestaan ze wel al 10 jaar en lukt het ze dus rond te komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:17 schreef Justme7005 het volgende:
Strooisel project laat ik voorbij gaan. Risicovolle vechtmarkt. Spul moet uit Aziė komen, risico van dierziektes (één keer de vogelgriep en er is een hele tijd geen strooisel meer nodig), te lage solvabiliteit, risicoklasse 5, Graydon B. Mij te link
Volquote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:41 schreef MSR het volgende:
Owh owh wat gaat dat Ecosoft project toch hard. Bijna vol.
Dit, jammer maar eigenlijk ook niet erg. We wachten gewoon op de mooie/leuke projecten.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:49 schreef Justme7005 het volgende:
Dat zulke projecten zo snel vollopen verbaast mij ook telkens weer. Het trekt denk ik ook minder solide projecten aan. Ik vind de projecten de laatste tijd steeds slechter worden en de informatie is vaak summier.
Als je in de 40 bent en nog steeds in die fase verkeert zou ik ze geen cent lenen. Wat ik bedoel is dat ze zichzelf prijzen voor hun financiėle moraal terwijl ze consumptieve kredieten nodig hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:11 schreef deezler het volgende:
[..]
Alsof dat zo vreemd is? Soms moet je iets aanschaffen maar heb je daar niet voldoende geld voor. Dan leen je geld.
Dit dus. De prioriteiten liggen verkeerd.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:08 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Als je in de 40 bent en nog steeds in die fase verkeert zou ik ze geen cent lenen. Wat ik bedoel is dat ze zichzelf prijzen voor hun financiėle moraal terwijl ze consumptieve kredieten nodig hebben.
Welke is HC?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:20 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op HC.
Restaurant Down Town's Haarlem
Kredietbedrag ¤56.000,00
Rente per jaar 8,00%
Looptijd 48 maanden
Ik ook nog niets ontvangen, komt vermoedelijk vanavond 😢.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:36 schreef -jos- het volgende:
Ik heb alweer geen mail van Mu gehad. Lees dat anderen het ook hebben... ?
Hmm, denk dat ik die er ook even naast ga houden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:35 schreef MSR het volgende:
[..]
Horeca crowdfunding: http://www.horecacrowdfunding.nl/
let wel op: 2% kostenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:51 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hmm, denk dat ik die er ook even naast ga houden.
Jaarlijks?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:21 schreef bleyenburg het volgende:
wat voor beeld moet ik hebben bij "continu" inzake de 2% fee?
Ik denk dat sommige personen (familie, vrienden) vooraf worden geļnformeerd zodat die meteen kunnen inschrijven via de site.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:49 schreef Justme7005 het volgende:
Dat zulke projecten zo snel vollopen verbaast mij ook telkens weer.
En wat zijn die gedachten 😊quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:49 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk dat sommige personen (familie, vrienden) vooraf worden geļnformeerd zodat die meteen kunnen inschrijven via de site.
Ergens vind ik het een gebrek dat je niet een mailtje krijgt als er een project klaarstaat. Soms gaat het zo snel, niet normaal. Soms kijk ik wel 3 of 4 keer op een dag of er iets nieuws is en toch glippen ze er tussendoor. Ik heb daar gedachten over.....
Zullen ongetwijfeld wat mensen zelf door de leners geinformeerd worden, maar het gross zal mensen zijn die 'onbekend' zijn bij de lener.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:49 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk dat sommige personen (familie, vrienden) vooraf worden geļnformeerd zodat die meteen kunnen inschrijven via de site.
Ergens vind ik het een gebrek dat je niet een mailtje krijgt als er een project klaarstaat. Soms gaat het zo snel, niet normaal. Soms kijk ik wel 3 of 4 keer op een dag of er iets nieuws is en toch glippen ze er tussendoor. Ik heb daar gedachten over.....
ja die was zo vol, maar had natuurlijk ook een mooi verhaal en betaalde mensen die geinvesteerd hadden in een eerdere lening ineens terug.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:58 schreef obligataire het volgende:
Laatst die assurantieportefeulle van 6 ton, was ook zo weg.
Als in bank EN crowdfunding?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:04 schreef bleyenburg het volgende:
hybride projecten vind ik dan weer wel ok....
Is niets van de laatste (maanden) tijdquote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:03 schreef bleyenburg het volgende:
Wat ik wel eng vind is dat er de laatste tijd projecten verschijnen die door banken zijn doorgeschoven naar een crowdfund platform
Yep, wegblijven!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:22 schreef Camogli het volgende:
die site van www.lendico.nl ziet er wel gelikt uit, maar als je de tekst op de site leest staat die vol taal- en spellingsfouten (voorbeeld: "Indien een kredietnemer de kredietsom niet terugbetaald" ....). Dat vind ik weinig professioneel.
Ik las deze week op dit forum ook dat een aantal projecten betalingsachterstand heeft.
Kortom: een afrader!?
omdat er zo weinig nieuwe projecten zijn? Er is veel geld beschikbaar blijkbaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Yep, wegblijven!
Waarom is iedereen zo opzoek naar meerdere platformen eigenlijk?
Spreiding voor als een platform in de problemen komt en in mijn geval omdat ik tegen de max bij GvE begin aan te lopen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Yep, wegblijven!
Waarom is iedereen zo opzoek naar meerdere platformen eigenlijk?
Ja, dat klopt maar dus nog een klein jaar te gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:03 schreef obligataire het volgende:
Ik las dat die max. van 40K komt te vervallen vanaf 2016.
http://www.aukjedevries.n(...)zen-worden-geschrapt
Ik zou geen bank weten waar dat geautomatiseerd kan. Wat een aantal mensen hier wel doen is een aparte rekening gebruiken voor GvE betalingen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:44 schreef xzaz het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor wat betrekking heeft op het 'geldmanagement'. Ik wil eigenlijk alles van GvE gelijk doorsturen naar een andere (spaar)rekening? Hoe doen jullie dit?
Ik weet het bedrag wat ik per maand van GvE binnen moet krijgen, en 1 keer per maand laat ik automatisch dit bedrag in 1 keer overschrijven naar mijn spaarrekening. Als ik weer in een project heb geļnvesteerd veranderd het bedrag wat ik per maand terug krijg. En elke keer als het bedrag in totaal weer ¤ 25,- hoger is, pas ik de automatische overboeking aan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:44 schreef xzaz het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor wat betrekking heeft op het 'geldmanagement'. Ik wil eigenlijk alles van GvE gelijk doorsturen naar een andere (spaar)rekening? Hoe doen jullie dit?
Rekening houdend met transactiekosten is uw gemiddelde effectieve rendement 4,1% op jaarbasis.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:51 schreef Camogli het volgende:
https://www.duurzaaminves(...)feuille%20propositie
Zonneenergieproject. 4,75%, eenmalig 3% kosten 😳😁, minimaal 500 euro investeren.
Ziet er wel veilig uit vind ik; uitgebreide prospectus
Overstappen naar KNAB, 50 piek overstappremie en onbeperkt extra rekeningen openenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:44 schreef xzaz het volgende:
Moet je 50 euro betalen om bij KNAB te mogen bankieren?quote:Op zondag 22 maart 2015 15:57 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Overstappen naar KNAB, 50 piek overstappremie en onbeperkt extra rekeningen openen
Dat krijg je, excuses, niet helemaal duidelijk opgeschreven.quote:Op zondag 22 maart 2015 16:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Moet je 50 euro betalen om bij KNAB te mogen bankieren?
Met deze informatie zeker niet. Ik zou toch wel wat cijfers willen zien. Er is eigen vermogen zeg je, maar of dat1 euro is of een paar duizend, dat maakt wel een verschil.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef mtk het volgende:
Ik ben mij aan het inlezen in het Crowdfunding, maar dan vanuit de andere kant. Ik wil graag van jullie weten of jullie in mijn project zouden investeren als deze bijvoorbeeld bij Kapitaalopmaat zou komen. Ik zit nog in de oriėnterende fase dus ik heb alles nog niet helemaal doorgerekend.
Ik ben 30 en ben sinds een jaar bezig mijn (vastgoed)onderneming op te zetten. In een notendop is het plan om uitgeleefde woningen te kopen en deze na renovatie weer te verkopen. Ik heb inmiddels mijn eerste project succesvol afgerond en het smaakt naar meer.
De benodigde financiering zou zo’n 200.000 moeten zijn met een looptijd van 36 of 48 maanden. Dit is een grove schatting, maar het gaat om het idee. Deze financiering zou dus gebruikt worden om vastgoed aan te schaffen en daarna binnen ongeveer 6 maanden weer te verkopen. Uiteraard is er eigen vermogen aanwezig en is er momenteel ook een lening die gebruikt wordt voor vastgoed.
Zouden jullie dit overwegen? Zo nee wat zouden de bezwaren zijn?
Hangt ook van de ratings en rente af, maar heb wel een aantal van dit soort projecten lopen dus ik zie er vaak wel wat in. Wel via GVE trouwens want KoM bevalt me niet.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef mtk het volgende:
Ik ben mij aan het inlezen in het Crowdfunding, maar dan vanuit de andere kant. Ik wil graag van jullie weten of jullie in mijn project zouden investeren als deze bijvoorbeeld bij Kapitaalopmaat zou komen. Ik zit nog in de oriėnterende fase dus ik heb alles nog niet helemaal doorgerekend.
Ik ben 30 en ben sinds een jaar bezig mijn (vastgoed)onderneming op te zetten. In een notendop is het plan om uitgeleefde woningen te kopen en deze na renovatie weer te verkopen. Ik heb inmiddels mijn eerste project succesvol afgerond en het smaakt naar meer.
De benodigde financiering zou zo’n 200.000 moeten zijn met een looptijd van 36 of 48 maanden. Dit is een grove schatting, maar het gaat om het idee. Deze financiering zou dus gebruikt worden om vastgoed aan te schaffen en daarna binnen ongeveer 6 maanden weer te verkopen. Uiteraard is er eigen vermogen aanwezig en is er momenteel ook een lening die gebruikt wordt voor vastgoed.
Ik mis de cijfers en het hangt ook af van de rating en de rente die je bereid bent te vergoeden. Op zichzelf klinkt het project sympathiek.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef mtk het volgende:
Kan ik op het moment niks over vinden op de site van Knab..quote:Op zondag 22 maart 2015 18:34 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Dat krijg je, excuses, niet helemaal duidelijk opgeschreven.
Leuk dat je je hier meldt! En ook slim, denk ik, omdat hier behoorlijk wat investeerders meelezen!quote:Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef mtk het volgende:
Ik ben mij aan het inlezen in het Crowdfunding, maar dan vanuit de andere kant. Ik wil graag van jullie weten of jullie in mijn project zouden investeren ...
Op zich zijn dit soort projecten interessant.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef mtk het volgende:
Box 3, overige vorderingen, zoals uitgeleend geld en contant geldquote:Op maandag 23 maart 2015 18:55 schreef crowd_funder het volgende:
Waar en hoe moet je nu precies je crowdfunding invullen op je belasting aangifte?
In box 3 en dan onder beleggingen? Omschrijving: Geld voor elkaar, en Nummer: investeerdersnummer?
Volgens mij kan het nergens anders, maar helemaal duidelijk vind ik het niet. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Misschien hap ik nu enorm, maar:quote:Op maandag 23 maart 2015 21:12 schreef eenjongen... het volgende:
We moeten eigenlijk een FAQ in de OP maken.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:55 schreef Horsemen het volgende:
Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.
Klinkt meer als een beledigende term voor een vrouw met een kleine cupmaat.quote:
Ik wilde net hetzelfde zeggen. Daarbij komt dat het ook om een bescheiden bedrag gaat met twee personen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:07 schreef Horsemen het volgende:
Zo heel slecht is het verhaal nou ook weer niet. Het zijn twee vennoten, hebben beide ervaring in de branche, Graydon rating is overigens niet best maar de rente is wel weer goed, gemiddeld BKR (van 1 vennoot?).
Maar als iedereen blind zijn geld ergens instopt, waarom dan niet in projecten als Dutch Dragon Fireworks en Florine? Blijkbaar denken mensen toch nog een beetje na.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:06 schreef troepjepdat het volgende:
En al bijna vol... (96%...) Ik denk dat veel van de potentiele investeerders bang zijn niets te kunnen investeren als ze dat niet direct doen. En dus vervolgens overal maar geld in stoppen zonder zelfs maar het verhaal goed te lezen of er even over na te denken. Zonde, want op die manier groeit het aanbod wel, maar niet per se op een goede manier...
En nog even inhoudelijk. Ik heb het idee dat hun prognose wb geplaatste vacatures een tikje optimistisch is.
Precies en looptijd 36 maandenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:08 schreef MSR het volgende:
[..]
Ik wilde net hetzelfde zeggen. Daarbij komt dat het ook om een bescheiden bedrag gaat met twee personen.
Helemaal mee eens. Jammer dat de incentive bij een inleg vanaf 2.5k is. Uiteindelijk denk ik dat hij wel vol gaat lopen, het doel is goed en daar is ook wat voor te zeggen. Zelf ga ik niet mee doen (rente/incentive).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:23 schreef Coelho het volgende:
Te lage rente, maar wel een bekend en nobel product.
Ik doe mee, echter geen incetive-waardig bedrag. Overigens opvallend dat meerdere investeerders 2k inleggen en niet 2,5k wat direct incentive oplevert.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Jammer dat de incentive bij een inleg vanaf 2.5k is. Uiteindelijk denk ik dat hij wel vol gaat lopen, het doel is goed en daar is ook wat voor te zeggen. Zelf ga ik niet mee doen (rente/incentive).
Nog even ter info. De tweede vennoot is 34 jaar en heeft BKR score F.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:53 schreef didi80 het volgende:
Ze gaan het met z'n 2e doen, maar er is maar van 1 gegevens bekend?
(leeftijd, BKR score etc.)
Bedankt!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nog even ter info. De tweede vennoot is 34 jaar en heeft BKR score F.
Nee, heb ik opgevraagd bij GvE.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:07 schreef didi80 het volgende:
[..]
Bedankt!
Heb ik daar overheen gelezen?
Ja, was duidelijker geweest. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:09 schreef didi80 het volgende:
[..]
Oke, raar dat ze dat er niet gelijk bij vermelden.
Ach ja, het maakt ook eigenlijk niet uit. De projecten bij GvE lopen toch wel vol. Met of zonder informatie. Dus ze hoeven niet veel moeite te doen om alle gegevens te vermelden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, was duidelijker geweest. Helemaal mee eens.
Mocht de ander niet een lagere rating hebben, dan had ik toch mijn bedenkingen gehad bij het 'vergeten' van deze infoquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:09 schreef didi80 het volgende:
[..]
Oke, raar dat ze dat er niet gelijk bij vermelden.
Als iedereen nou de vragen die ze hebben zou stellen aan, in dit geval GvE, dan gaat de animo om alles gelijk te vermelden vanzelf omhoog.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:16 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ach ja, het maakt ook eigenlijk niet uit. De projecten bij GvE lopen toch wel vol. Met of zonder informatie. Dus ze hoeven niet veel moeite te doen om alle gegevens te vermelden.
Maar dat is dus gelukkig niet zo, hij is vergelijkbaar, zelfs een fractie hoger.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:24 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Mocht de ander niet een lagere rating hebben, dan had ik toch mijn bedenkingen gehad bij het 'vergeten' van deze info
Je hebt een punt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als iedereen nou de vragen die ze hebben zou stellen aan, in dit geval GvE, dan gaat de animo om alles gelijk te vermelden vanzelf omhoog.
true, wel lage ratings btwquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Maar dat is dus gelukkig niet zo, hij is vergelijkbaar, zelfs een fractie hoger.
Kijk naar Waka, op de BKR na minstens zo laag en de eerste 60k hebben ze al binnen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:30 schreef CaLeX het volgende:
[..]
true, wel lage ratings btw
Knap dat die zo snel vol komt ook.
Dat zal wat gaan worden als het nog eens zo ver komt dat de banken rente gaan vragen i.p.v. geven op een spaarrekening.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:36 schreef CaLeX het volgende:
Iedereen wil van zijn geld af![]()
Maakt niet uit, ik hou mijn euro's wel even bij me
Hier ook ja. Was vanmorgen ook al even.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:56 schreef bleyenburg het volgende:
website GvE op hol geslagen?
Iemand hier ook problemen?
Tuurlijk, maar dit is één van de vragen die vaak worden gesteld. Nieuwe mensen lezen ook niet alles en als er dan een paar vaak gestelde vragen in de OP staan dan is het voor iedereen makkelijk.quote:
u wil zeggen, het staat in de OP.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:21 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dit is één van de vragen die vaak worden gesteld. Nieuwe mensen lezen ook niet alles en als er dan een paar vaak gestelde vragen in de OP staan dan is het voor iedereen makkelijk.
ziet er idd zeer goed uit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:25 schreef bleyenburg het volgende:
Aurora Flowers is een topper!
Jammer van de lage rente, maar wel terecht i.c.m. het totaalplaatje.
De fee over 48 maanden en de rente doet mij twijfelen.
Het is een zekerheidje.
Ook net wat geld ingezet om bovenstaande reden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:54 schreef obligataire het volgende:
Ik doe ook mee. Het verhaal is goed, kans op correcte terugbetaling erg groot lijkt mij, dan maar een procentje minder.
ik vind de rating 5B wel laag om die zekere terugbetaling te verwachten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ook net wat geld ingezet om bovenstaande reden.
Mooi project ook wel en wat mij betreft ook beter dan om een donatie vragen.
Die rating stond me in het begin ook tegen ja, maar uit het verhaal haal ik toch wel weer voldoende goede punten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:59 schreef Camogli het volgende:
[..]
ik vind de rating 5B wel laag om die zekere terugbetaling te verwachten.
Dan is die bloemenexporteur op KoM voor 6,5% veiliger, zou je denken
Ik begrijp niet de meeste mensen zo'n grote voorkeur hebben voor GVE. Bij KOM geven ze over het algemeen veel meer informatie. Het argument van hoofdelijke aansprakelijkheid gaat naar mijn mening ook niet op. Ten eerste heeft KOM ook projecten waar sprake is van hoofdelijke aansprakelijkheid. Ten tweede heeft hoofdelijke aansprakelijkheid in geval van een faillissement bij een project van een paar ton weinig zin. Zo'n persoon komt dan waarschijnlijk in de schuldsanering en de schuldeisers kunnen fluiten naar hun geld.quote:Wat ik zou willen zien is meer financiėle onderbouwing en niet laten lopen via KOM maar via GVE.
GVE is denk ik voor de lener ook beter daar je bereik aan potentiele investeerders veel groter is.
Op dit moment is het aanbod projecten bij GvE groter dan bij KoM. Vandaar dat ik meer bij GvE investeer dan bij KoM.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:18 schreef M.anoniem het volgende:
[..]
Ik begrijp niet de meeste mensen zo'n grote voorkeur hebben voor GVE. Bij KOM geven ze over het algemeen veel meer informatie. Het argument van hoofdelijke aansprakelijkheid gaat naar mijn mening ook niet op. Ten eerste heeft KOM ook projecten waar sprake is van hoofdelijke aansprakelijkheid. Ten tweede heeft hoofdelijke aansprakelijkheid in geval van een faillissement bij een project van een paar ton weinig zin. Zo'n persoon komt dan waarschijnlijk in de schuldsanering en de schuldeisers kunnen fluiten naar hun geld.
Als ik als investeerder niet op een dag zou hoeven te kijken, zou ik bij KOM lenen. Simpelweg omdat KOM behoorlijk goedkoper is GVE.
De bloemensector is een bloedbad op het moment, met name de tussenhandel wordt vaker overgeslagen. Dat geeft me wel te denken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:59 schreef Camogli het volgende:
[..]
ik vind de rating 5B wel laag om die zekere terugbetaling te verwachten.
Dan is die bloemenexporteur op KoM voor 6,5% veiliger, zou je denken
Klopt, maar de solvabiliteit en het eigen vermogen van dit bedrijf zijn ruim in orde.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:29 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
De bloemensector is een bloedbad op het moment, met name de tussenhandel wordt vaker overgeslagen. Dat geeft me wel te denken.
En ze bestaan 10jr, als hij de vraag beantwoord omtrent reden van herfinanciering dan doe ik meequote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:36 schreef Camogli het volgende:
[..]
Klopt, maar de solvabiliteit en het eigen vermogen van dit bedrijf zijn ruim in orde.
dank voor deze vingeroefening: ik doe ook mee.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:30 schreef impact9 het volgende:
Ik lees dat het grootste deel van het EV (271.000) bestaat uit debiteuren.
Laten we zeggen dat 75% van het EV uit debiteuren bestaat (271.000 * 75% = 203.250)
Hiervan is 80% gedekt door de kredietverzekering Atradius (203.250 * 80% = 162.600)
Die 75% is een aanname maar het laat wel zien dat een groot deel (zo niet heel de lening) al gedekt is door het eerste pandrecht op de debiteuren.
Ik ga er ook in investeren.
Ik denk dat als een project "zwart gat" schreeuwt, het meestal wel een stille dood sterft. Maar ik denk ook dat projecten met een niet al te hoog bedrag en aantrekkelijke looptijd en/of rente soms snel vollopen doordat mensen bang zijn de boot te missen. En dat ze soms niet al te zorgvuldig zullen kijken. Ik kan dat best begrijpen, ik denk soms ook wanneer een project met tientallen procenten per minuut (bwvs) volloopt, dat ik misschien iets over het hoofd gezien heb oid.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:08 schreef didi80 het volgende:
Maar als iedereen blind zijn geld ergens instopt, waarom dan niet in projecten als Dutch Dragon Fireworks en Florine? Blijkbaar denken mensen toch nog een beetje na.
Of zou het gewoon zo zijn: o dat project loopt snel vol, ik stop er ook maar wat in?
En andere projecten staan er al een tijdje dus zullen niet goed zijn.
Ik heb hetzelfde, ik begin mijn inleggen per project nu ook te verhogen om die reden, al heb ik daar ivm de gewenste maximale spreiding wel moeite mee.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:36 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Na ruim twee jaar alleen bij GVE te hebben gezeten, heb ik nu ook een KOM-account geopend en wat in Aurora gestopt. Bij GVE begon m'n geinvesteerde "kapitaal" steeds kleiner te worden, omdat er steeds minder boeiende projecten lijken te zijn (die niet direct vol zitten). Tot nu toe werkt KOM supersoepeltjes! Benieuwd wat voor projecten ze allemaal zullen aanbieden!
Omdat hij graag wil dat hij vol komt?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:59 schreef Camogli het volgende:
[..]
ziet er idd zeer goed uit.
Ik vraag me dan wel af waarom, ondanks de A+ rating, het rentepercentage op 6,5 staat. Dat is hoog voor A+ namelijk (buiten de door KoM aangegeven bandbreedte).
Dat vastgoed in Kaprun had ook A+ maar bood slechts 5,5%, voor 10 jaar zelfs.
Enige verklaring ?
dat zou met 5,5% of 6% ook zijn gelukt. Misschien niet in een dag, maar vol was wel gelukt, denk ik.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Omdat hij graag wil dat hij vol komt?
Misschien wel ja maar nu heeft hij het(bijna)binnen. 1 procentje meer of minder kan net het verschil maken, zeker bij KoM.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:07 schreef Camogli het volgende:
[..]
dat zou met 5,5% of 6% ook zijn gelukt. Misschien niet in een dag, maar vol was wel gelukt, denk ik.
Denk dat ik er ook maar wat het minimum in gooi. Ondanks de mindere ratings en lage rente heeft het wel een gunfactor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:46 schreef obligataire het volgende:
WakaWaka zit inmiddels al half vol.........met veel grote bedragen tussen de investeerders.
inderdaad sympathiek. Wel hoge BKR-ratings.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:34 schreef troepjepdat het volgende:
Nog een soort "goed doel"-project bij GVE. Duurzame/2e-hands mobiele telefoons in een 5S/AA/7.0%/60m-project.
het hergebruik van onderdelen van oude mobieltjes?!quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef CaLeX het volgende:
Ik mis het 'goede doel' idee even. Wat is er precies zo goed aan?
Natuurlijk gaat het de mensen achter het project ook om winst en een inkomen, maar net zoals het WakaWaka-project gaat het wel om iets dat redelijk goed is voor de wereld, het milieu etc. Misschien dat "goed doel" niet helemaal de lading dekt, maar het draait niet alleen maar om keihard geld, zeg maarquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef CaLeX het volgende:
Geen goed doel, meer MVO.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef CaLeX het volgende:
Ja daar dacht ik ook al meer aan.quote:
én geen incentive.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:06 schreef bleyenburg het volgende:
Die IJssalon: 5S/B en dan 7%....
Jammer.
Rente is één grote glijbaan.
teveel geld inde markt dat érgens naartoe moet.
1 a 2 jaar geleden was zo'n project nog 9%-10% waard....
Franchise ijszaak in Eibergen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:55 schreef MSR het volgende:
Ijssalon 5s b 7% 60mnd
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9315
Eens, maar dat kan je hem niet kwalijk nemen met z'n kappersopleiding.......quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:12 schreef bleyenburg het volgende:
Ik snap er echt niks van.
Is hij nou een franchisenemer?
Hoe hij 't presenteert, lijkt het wel of de franchiseformule van hem is.
Providers willen daar juist weer vanaf, t-mobile heeft de abonnementsvormen al aangepast en toestelkosten los gehaald van de verbruikskosten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:31 schreef MSR het volgende:
Tegenwoordig krijg je toch een gratis nieuwe telefoon bij je abonnement?
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:31 schreef MSR het volgende:
Het interessantste van die Green Mobile is de AA rating van die gast die 150.000,- investeert in dat bedrijf.
Verder weet ik het niet zo goed. Tegenwoordig krijg je toch een gratis nieuwe telefoon bij je abonnement? Waarom zou je dan zo'n refurbished ding nemen?
Zie het niet zo zitten maar hij zit alweer voor ruim 1/3 vol, zie ik iets over het hoofd?
Ach ok, ik zie het ja.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:37 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Providers willen daar juist weer vanaf, t-mobile heeft de abonnementsvormen al aangepast en toestelkosten los gehaald van de verbruikskosten.
Tja mijn glazen bol heeft zijn onderhoudsbeurt nuquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:51 schreef MSR het volgende:
[..]
Ach ok, ik zie het ja.
Anderzijds is dat in het verleden ook al weleens geprobeerd maar dat hield toen ook niet lang stand. Daarbij is het natuurlijk de vraag of andere providers t-mobile daarin gaan volgen.
Voetnote Geldvoorelkaar.nl: Wij hanteren de Graydon Rating van Gobro B.V. Deze partij heeft een aandelenbelang van 30% in Green Mobile B.V. Gobro B.V. staat middels de gelden van de leningovereenkomst gesloten tussen Gobro B.V. en Green Mobile B.V. garant voor de financiele verplichtingen jegens Geldvoorelkaar.nlquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:31 schreef MSR het volgende:
Het interessantste van die Green Mobile is de AA rating van die gast die 150.000,- investeert in dat bedrijf.
Verder weet ik het niet zo goed. Tegenwoordig krijg je toch een gratis nieuwe telefoon bij je abonnement? Waarom zou je dan zo'n refurbished ding nemen?
Zie het niet zo zitten maar hij zit alweer voor ruim 1/3 vol, zie ik iets over het hoofd?
Die 150.000 is werkkapitaal. Dat kan toch minder worden (er wordt mee gewerkt)? En dan dekt dat kapitaal de investering via GvE mogelijk toch niet voldoende?quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:31 schreef MSR het volgende:
Wat bedoel je met 'het kleinste bedrag' en '5 verschillende bedragen'?quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:30 schreef obligataire het volgende:
WakaWaka heeft al bijna 4 ton binnen (80%)
Green Mobile al 2/3 deel binnen, gaat heel hard. Zelf het kleinste bedrag ingelegd (ik gebruik 5 verschillende bedragen).
De ijssalon is niet mijn ding, startende/overnemende Horeca sowieso liever niet, en ijs is toch vooral een seizoenprodukt. De zomers niet altijd zo geweldig in dit land.
Mijn eigen minimum. Die vijf bedragen zijn afhankelijk van mijn enthousiasmequote:[..]
Wat bedoel je met 'het kleinste bedrag' en '5 verschillende bedragen'?
Kleinste bedrag als in 100 euro (minimum inleg GvE) of je eigen minimum?
Ik snap het niet. Je wisselt de 5 bedragen ook nog eens afhankelijk van je enthousiasme?quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mijn eigen minimum. Die vijf bedragen zijn afhankelijk van mijn enthousiasme
Zo is het maar net! Die 150.000,- kan over een jaar al op zijn, bij wijze van.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:29 schreef Camogli het volgende:
[..]
Die 150.000 is werkkapitaal. Dat kan toch minder worden (er wordt mee gewerkt)? En dan dekt dat kapitaal de investering via GvE mogelijk toch niet voldoende?
Ik pas.
Ook voor die ijssalon...
Ik ken iemand die een crowdfunding lening heeft afgesloten en het geld vermoedelijk grotendeels heeft gebruikt om te voorzien in eigen onderhoud. Nu snap ik dat men moet overleven, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling van werkkapitaal.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:49 schreef MSR het volgende:
[..]
Zo is het maar net! Die 150.000,- kan over een jaar al op zijn, bij wijze van.
Zeker waar. Zo bedoelde ik het ook niet. Meer op als in de zin van vast in voorraad, voorraadwaardevermindering, tegenvallende verkoopprijzen etc en zie het dan nog maar terug te krijgen. Zal allemaal wel meevallen maar het zou toch kunnen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ken iemand die een crowdfunding lening heeft afgesloten en het geld vermoedelijk grotendeels heeft gebruikt om te voorzien in eigen onderhoud. Nu snap ik dat men moet overleven, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling van werkkapitaal.
Eigenlijk doet hij dat ook, maar rond dit bedrag dus af naar een van zijn voorgedefinieerde bedragen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Je wisselt de 5 bedragen ook nog eens afhankelijk van je enthousiasme?
Waarom kies je dan niet gewoon een bedrag per project?
Je lijkt er niet echt blij mee te zijnquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:22 schreef leolinedance het volgende:
Ik doe maar een klein bedragje in Green Mobile
Klopt, heb ooit met meer overtuiging op de knop gedrukt. Laatste maanden begint mijn openstaande bedrag bij GvE echter steeds lager te worden dus ik probeer het enigszins op peil te houden. En dat gaat de laatste tijd moeizaam, vind de projecten maar zo zo en de mailtjes van mu komen hier niet meer (of te laat) binnen.quote:
Bij mij niet of soms dagen later. Wel erg jammer. 😢 Ik doe overigens met zowel de telefoontjes als het ijs niet mee.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:23 schreef leolinedance het volgende:
Komen de mailtjes van mu niet meer binnen?
Same, heb het al eerder gevraagd aan Mu...quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij mij niet of soms dagen later. Wel erg jammer. 😢 Ik doe overigens met zowel de telefoontjes als het ijs niet mee.
Sorry als ik niet duidelijk ben. Het bedrag dat ik investeer is afhankelijk van de rating van het project en van de verdere toelichting. Ik probeer dat zoveel mogelijk te standaardiseren. Het zijn (tot dusver) steeds 5 verschillende bedragen geweest. In totaal heb ik nu ruim 40 projecten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Je wisselt de 5 bedragen ook nog eens afhankelijk van je enthousiasme?
Waarom kies je dan niet gewoon een bedrag per project?
Ik doe altijd 100 euro per jaar looptijd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef zifnaf het volgende:
Mijn systeem?
Heb voor mezelf een totaal budget in euro's voor Crowdfunding vastgesteld.
Dan bepalen hoeveel projecten ik tegelijkertijd max aan wil meedoen (risicospreiding vs, hoeveel goeie projecten kun je vinden?)
Dan berekenen hoeveel % van de totaal budget per project gemiddeld.
Ik heb 3 standaard bedragen.
- minimum
- normaal
- max
Heb nu een redelijke spreiding
Hoe bepalen anderen hoeveel ze investeren?
Klopt helemaal. Maar ik probeer dan maar te accepteren dat het er even niet in zit. GvE heeft gewoon te veel matige shit de laatste tijd. Bijna allemaal 5'jes met een lage Graydon-rating.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt, heb ooit met meer overtuiging op de knop gedrukt. Laatste maanden begint mijn openstaande bedrag bij GvE echter steeds lager te worden dus ik probeer het enigszins op peil te houden. En dat gaat de laatste tijd moeizaam, vind de projecten maar zo zo en de mailtjes van mu komen hier niet meer (of te laat) binnen.
Meer kleine investeringen leveren doorgaans wel een betere risicospreiding op en veel kleine betalingen zijn gezamenlijk uiteindelijk ook gewoon groot.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:08 schreef BliepTuut het volgende:
Ik doe alleen 500 of 1000, anders zijn die uitkerinkjes zo laag, steeds...
Ik begrijp je systeem maar zie er geen enkele meerwaarde in. Jij hebt bijvoorbeeld 200,400,600,800 en 1000 euro als mogelijke bedragen. Waarom zou je geen 500 euro willen investeren in een project? Wat schiet je op met die 5 vaste bedragen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:41 schreef obligataire het volgende:
Sorry als ik niet duidelijk ben. Het bedrag dat ik investeer is afhankelijk van de rating van het project en van de verdere toelichting. Ik probeer dat zoveel mogelijk te standaardiseren. Het zijn (tot dusver) steeds 5 verschillende bedragen geweest. In totaal heb ik nu ruim 40 projecten.
Als ik bij de beslissing nog een beetje twijfel, pak ik het laagste van de de 5. Ben ik heel erg overtuigd, pak ik het hoogste.Etcetera.
Ben ik de enige met een dergelijk 'systeem'? Ik heb een hele tijd alleen gewerkt, ik heb pas sinds kort dit forum ontdekt. Ik heb nooit eerder feedback gehad over mijn beslissingen. Ik vind het erg prettig om jullie gedachten en overwegingen te lezen. Zo kijk ik bijvoorbeeld naar het eigen geld wat men in een project steekt en naar het reeds aanwezige eigen vermogen. In particulieren investeer ik nooit.
Ik bepaal dat vooral op basis van de feiten en voor een klein deel op gevoel. Het bedrag is afhankelijk van het totaalplaatje en het bedrag dat ik op dat moment beschikbaar heb. Voor een uitzonderlijk goed project maak ik extra budget vrij.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef zifnaf het volgende:
Mijn systeem?
Heb voor mezelf een totaal budget in euro's voor Crowdfunding vastgesteld.
Dan bepalen hoeveel projecten ik tegelijkertijd max aan wil meedoen (risicospreiding vs, hoeveel goeie projecten kun je vinden?)
Dan berekenen hoeveel % van de totaal budget per project gemiddeld.
Ik heb 3 standaard bedragen.
- minimum
- normaal
- max
Heb nu een redelijke spreiding
Hoe bepalen anderen hoeveel ze investeren?
Eens. Misschien toch maar eens aanmelden bij KoM. Zijn daar eigenlijk al projecten omgevallen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar ik probeer dan maar te accepteren dat het er even niet in zit. GvE heeft gewoon te veel matige shit de laatste tijd. Bijna allemaal 5'jes met een lage Graydon-rating.
Non argument natuurlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Meer kleine investeringen leveren doorgaans wel een betere risicospreiding op en veel kleine betalingen zijn gezamenlijk uiteindelijk ook gewoon groot.
Voor zover ik weet niet maar het aantal lopende projecten is dan ook een fractie van GvE.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eens. Misschien toch maar eens aanmelden bij KoM. Zijn daar eigenlijk al projecten omgevallen?
Niet helemaal. De kans dat projecten omvallen is niet heel groot. Als je echter in een zeer beperkt aantal projecten zit en je hebt toevallig net pech, dan lijd je er relatief gezien meer verlies op. Op de lange termijn met voldoende projecten maakt het wellicht niet uit, maar zeker op de wat kortere termijn kan het toch een flink negatief effect hebben op je rendement.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:41 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Non argument natuurlijk.
Als je meer kleine investeringen doet dan is de kans ook groter dat er meerdere omvallen.
doet idd wel meer pijn als je 10 van je investeringen weg ziet vallen ipv 1%.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet helemaal. De kans dat projecten omvallen is niet heel groot. Als je echter in een zeer beperkt aantal projecten zit en je hebt toevallig net pech, dan lijd je er relatief gezien meer verlies op. Op de lange termijn met voldoende projecten maakt het wellicht niet uit, maar zeker op de wat kortere termijn kan het toch een flink negatief effect hebben op je rendement.
Niet dat ik weet, maar wat Horsemen ook zegt: veel minder projecten. Dat scheelt. Ik heb er ook pas twee lopen, tegenover 10+ bij GvE.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eens. Misschien toch maar eens aanmelden bij KoM. Zijn daar eigenlijk al projecten omgevallen?
Ik ongeveer 6 om 65. De totale verhouding GvE vs KoM is overigens nog véél schever volgens mij.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar wat Horsemen ook zegt: veel minder projecten. Dat scheelt. Ik heb er ook pas twee lopen, tegenover 10+ bij GvE.
Particulieren zijn vaak kleinere bedragen en ze hebben vrijwel altijd een vast inkomen. De probleemgevallen die hard op weg zijn naar schuldsanering zijn er door GvE al uit gefilterd (ga ik van uit). Wat mij betreft zijn dergelijke projecten dus juist heel degelijk. Hierbij wel in gedachten dat een eventuele moeizame incasso door GvE wordt gedaan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:22 schreef leolinedance het volgende:
Eén dingen hebben we gemeen in ieder geval, ik investeer ook niet in particulieren. Die mensen die geld voor een auto of zonnepanelen komen lenen geloof ik niet in.
apart: deze lening wordt niet annuitair afgelostquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:29 schreef bleyenburg het volgende:
Fieldbox ga ik wat mee doen.
wat Goesten zegt: idd eindelijk weer eens wat fatsoenlijks.
is voor het eerst voor zover ik weet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef bleyenburg het volgende:
oeps.
daar had ik even overheen gelezen.
slecht gecommuniceerd van GvE.
ik ga maar (weere) eens bellen
Nee de achtergestelde lening wordt niet afgelost. De GVE wordt gewoon afgelostquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:39 schreef Camogli het volgende:
[..]
apart: deze lening wordt niet annuitair afgelost
Eerst lezen/nadenken voordat je gaat investeren/bellenquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef bleyenburg het volgende:
oeps.
Bedoelen ze daar niet de 70k mee dan? Daar ging ik eigenlijk van uit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef bleyenburg het volgende:
oeps.
Ja, dacht ik ookquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:47 schreef Goesten het volgende:
[..]
Nee de achtergestelde lening wordt niet afgelost. De GVE wordt gewoon afgelost
[..]
Matige communicatie? Staat er toch vrij duidelijkquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:52 schreef bleyenburg het volgende:
Ja, al geļnvesteerd.
En gebeld.
loos alarm.
blijft als voorheen.
Matige communicatie,
Ze gaan in de toekomst waarschijnlijk, misschien iets met andere producten doen.
Ondanks de veranderde omschrijving bij "product" blijft in dit geval alles als voorheen
Dit lees ik ook.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:05 schreef Coelho het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat het bedrijf dat deze lening vraagt dit communicatiemiddel gaat verkopen aan franchisenemers die op hun beurt weer klanten moeten zien te vinden die het product willen gaan gebruiken? Dus dat het een leverancier aan tussenbedrijven wordt?
beter was geweest als er had gestaan: 'de achterstallige lening van 10.000 wordt niet afgelost'. Het staat er wel allemaal, maar duidelijk is anders.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:09 schreef FOOIJDONK het volgende:
[..]
Dit lees ik ook.
Maar wat mis ik hieraan: Er is ruim ¤20.000,- aan eigen contanten geļnvesteerd, ook is er een achtergestelde lening van ¤10.000,- ingebracht. Een investeerder, die is gelieerd aan de eigenaar/ontwikkelaar van de Fieldbox investeert ¤70.000,- in de vorm van een aandelenparticipatie. Aan u vragen we een lening van ¤80.000,-.
Maakt toch een totaal van ¤ 180.000??
1 2 3 4 5 6 7 | Project titel Spare Rib Express Ede Categorie Zakelijk Classificatie 5 Graydon Rating B Kredietbedrag ¤70.000,00 Rente per jaar 8,00% Looptijd 60 maanden |
In Den Haag heeft een vriend van mij twee vestigingen. Die lopen als een trein, zeker nu mensen ook meer te besteden krijgen en dan gaan kiezen voor dit soort "luxe" (als in thuisbezorgde) initiatieven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:09 schreef Coelho het volgende:
En weer een nieuwe:
[ code verwijderd ]
Ik ben zelf niet bekend met Spare Rib Express. Maak ze liever zelf
Toch heb ik het idee dat dit soort toko's het altijd wel goed doen. Ik kijk het aan.
quote:Gezinssituatie: Alleenstaand zonder kinderen
Opleiding: MAVO
Hobbys: Zeilen
Social media: Twitter Facebook
BKR score: Laag risico (D)
Wat zou de studie geweest zijn?quote:Wat is uw drive om voor u zelf te beginnen?
Tijdens mijn studie ben ik gestart als koerier bij NYP. Ik ben daar gepokt en gemazeld en heb een hoop ervaring opgedaan in de bezorgbranche
Maar heeft hij ook ervaring met het opstarten ervan en het eigenaar zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:26 schreef noppenkoning het volgende:
ik doe ook mee, ken ook veel mensen die vaak bestellen bij spare ribs express (en tevreden zijn), + dat hij veel ervaring heeft bij bezorgrestaurants
Idem, ik vind het ook niet echt een goed project. Maar ja, hij zit al vol.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:34 schreef Justme7005 het volgende:
Team Fieldbox....snap er weinig van eerlijk gezegd. Mij is onduidelijk wie de software ontwikkelt en of de kredietvrager daar invloed op heeft. Ook kan ik er niet uit opmaken of de software al ergens live draait en daadwerkelijk omzet genereert. Software-ontwikkeling is sowieso een riskante markt. En daar komt nog bij dat alle geld wat ze nu hebben op gaat aan kosten. Vraag me ook sterk af of er niet al legio vergelijkbare oplossingen zijn.
gok ik erop van niet.quote:Wanneer investeerders (ICT bedrijven) op een andere manier willen samenwerken dan via een financiėle bijdrage kunnen zij ook contact met mij opnemen.
de beste van vandaagquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:35 schreef MSR het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10152
Nieuwe
Ook in mee, ziet er zeer goed uit!quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:35 schreef MSR het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10152
Nieuwe
Eens, in het ICT project doe ik mee.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef saviola9 het volgende:
Van dat onderwijsproject snap ik niet zo veel.. Wat een warrig verhaal zeg.
Cinq ICT ziet er wel goed uit.
Ik pak deze ook mee.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Justme7005 het volgende:
Meegedaan met Cinq ICT. Bedrijf is al winstgevend, geen bankfinanciering. Drie aansprakelijke vennoten en 50k is te overzien. ICT-detachering zit nog wel muziek in volgens mij
Had hem liever op 60 maanden gezienquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:51 schreef lipjes het volgende:
Zit al bijna vol.
Maar wel lekker, korte looptijd, lekkere rente
Edit:
Vol
Ik wacht daar nog even mee, eerst eens wat korte meepakken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Had hem liever op 60 maanden gezienMaar heb hem toch meegepakt.
Tja, de crowd heeft het laatste woord en niemand kan in de toekomst kijken. De tijd zal het leren....quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef saviola9 het volgende:
Ik begin mijn twijfels over crowdfunding te krijgen. Als we dat onderwijsproject als voorbeeld nemen.. het verhaal is erg warrig. Volgens mij weet mevrouw zelf niet eens precies wat ze wil, maar ze haalt wel in minder dan een uur even ¤25.000 op. Ik ben benieuwd hoe ver het nog kan gaan, voordat de 'luchtbel' klapt.
Projecten zoals Cinq ICT zijn wel erg goed. Daar hoor je mij ook niet over.
Agreed, daarom doe ik goed mijn onderzoek van te voren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef saviola9 het volgende:
Ik begin mijn twijfels over crowdfunding te krijgen. Als we dat onderwijsproject als voorbeeld nemen.. het verhaal is erg warrig. Volgens mij weet mevrouw zelf niet eens precies wat ze wil, maar ze haalt wel in minder dan een uur even ¤25.000 op. Ik ben benieuwd hoe ver het nog kan gaan, voordat de 'luchtbel' klapt.
Projecten zoals Cinq ICT zijn wel erg goed. Daar hoor je mij ook niet over.
Snap ik wel, wie weet nu wat hij in april 2020 aan het doen is, want dan komt de laatste betaling binnen voor mijquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:05 schreef lipjes het volgende:
Weet niet waarom, ik vind 36 maanden toch leuker als 60 maanden.
1 2 3 4 5 6 7 | Project titel LFB Vastgoed Categorie Zakelijk Classificatie 5 Graydon Rating AA Kredietbedrag ¤300.000,00 Rente per jaar 6,00% Looptijd 24 maanden |
hmm: lage rente plus te korte looptijd (de fee komt dan harder aan).quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:17 schreef Coelho het volgende:
Het lijkt wel een feestje vandaag met al die nieuwe projecten:
[ code verwijderd ]
Ja, dat is wel jammer ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:19 schreef Camogli het volgende:
[..]
hmm: lage rente plus te korte looptijd (de fee komt dan harder aan).
Pas
Geen idee, misschien alle gelden in projecten lopen en extra werkkapitaal nodig nu?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:22 schreef Coelho het volgende:
Waarom is een bedrijf met een winstverwachting van 6-8 ton niet in staat om 3 ton voor te schieten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |