Ik zou geen bank weten waar dat geautomatiseerd kan. Wat een aantal mensen hier wel doen is een aparte rekening gebruiken voor GvE betalingen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:44 schreef xzaz het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor wat betrekking heeft op het 'geldmanagement'. Ik wil eigenlijk alles van GvE gelijk doorsturen naar een andere (spaar)rekening? Hoe doen jullie dit?
Ik weet het bedrag wat ik per maand van GvE binnen moet krijgen, en 1 keer per maand laat ik automatisch dit bedrag in 1 keer overschrijven naar mijn spaarrekening. Als ik weer in een project heb geïnvesteerd veranderd het bedrag wat ik per maand terug krijg. En elke keer als het bedrag in totaal weer ¤ 25,- hoger is, pas ik de automatische overboeking aan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:44 schreef xzaz het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor wat betrekking heeft op het 'geldmanagement'. Ik wil eigenlijk alles van GvE gelijk doorsturen naar een andere (spaar)rekening? Hoe doen jullie dit?
Rekening houdend met transactiekosten is uw gemiddelde effectieve rendement 4,1% op jaarbasis.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:51 schreef Camogli het volgende:
https://www.duurzaaminves(...)feuille%20propositie
Zonneenergieproject. 4,75%, eenmalig 3% kosten 😳😁, minimaal 500 euro investeren.
Ziet er wel veilig uit vind ik; uitgebreide prospectus
Overstappen naar KNAB, 50 piek overstappremie en onbeperkt extra rekeningen openenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:44 schreef xzaz het volgende:
Moet je 50 euro betalen om bij KNAB te mogen bankieren?quote:Op zondag 22 maart 2015 15:57 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Overstappen naar KNAB, 50 piek overstappremie en onbeperkt extra rekeningen openen
Dat krijg je, excuses, niet helemaal duidelijk opgeschreven.quote:Op zondag 22 maart 2015 16:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Moet je 50 euro betalen om bij KNAB te mogen bankieren?
Met deze informatie zeker niet. Ik zou toch wel wat cijfers willen zien. Er is eigen vermogen zeg je, maar of dat1 euro is of een paar duizend, dat maakt wel een verschil.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef mtk het volgende:
Ik ben mij aan het inlezen in het Crowdfunding, maar dan vanuit de andere kant. Ik wil graag van jullie weten of jullie in mijn project zouden investeren als deze bijvoorbeeld bij Kapitaalopmaat zou komen. Ik zit nog in de oriënterende fase dus ik heb alles nog niet helemaal doorgerekend.
Ik ben 30 en ben sinds een jaar bezig mijn (vastgoed)onderneming op te zetten. In een notendop is het plan om uitgeleefde woningen te kopen en deze na renovatie weer te verkopen. Ik heb inmiddels mijn eerste project succesvol afgerond en het smaakt naar meer.
De benodigde financiering zou zo’n 200.000 moeten zijn met een looptijd van 36 of 48 maanden. Dit is een grove schatting, maar het gaat om het idee. Deze financiering zou dus gebruikt worden om vastgoed aan te schaffen en daarna binnen ongeveer 6 maanden weer te verkopen. Uiteraard is er eigen vermogen aanwezig en is er momenteel ook een lening die gebruikt wordt voor vastgoed.
Zouden jullie dit overwegen? Zo nee wat zouden de bezwaren zijn?
Hangt ook van de ratings en rente af, maar heb wel een aantal van dit soort projecten lopen dus ik zie er vaak wel wat in. Wel via GVE trouwens want KoM bevalt me niet.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef mtk het volgende:
Ik ben mij aan het inlezen in het Crowdfunding, maar dan vanuit de andere kant. Ik wil graag van jullie weten of jullie in mijn project zouden investeren als deze bijvoorbeeld bij Kapitaalopmaat zou komen. Ik zit nog in de oriënterende fase dus ik heb alles nog niet helemaal doorgerekend.
Ik ben 30 en ben sinds een jaar bezig mijn (vastgoed)onderneming op te zetten. In een notendop is het plan om uitgeleefde woningen te kopen en deze na renovatie weer te verkopen. Ik heb inmiddels mijn eerste project succesvol afgerond en het smaakt naar meer.
De benodigde financiering zou zo’n 200.000 moeten zijn met een looptijd van 36 of 48 maanden. Dit is een grove schatting, maar het gaat om het idee. Deze financiering zou dus gebruikt worden om vastgoed aan te schaffen en daarna binnen ongeveer 6 maanden weer te verkopen. Uiteraard is er eigen vermogen aanwezig en is er momenteel ook een lening die gebruikt wordt voor vastgoed.
Ik mis de cijfers en het hangt ook af van de rating en de rente die je bereid bent te vergoeden. Op zichzelf klinkt het project sympathiek.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef mtk het volgende:
Kan ik op het moment niks over vinden op de site van Knab..quote:Op zondag 22 maart 2015 18:34 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Dat krijg je, excuses, niet helemaal duidelijk opgeschreven.
Leuk dat je je hier meldt! En ook slim, denk ik, omdat hier behoorlijk wat investeerders meelezen!quote:Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef mtk het volgende:
Ik ben mij aan het inlezen in het Crowdfunding, maar dan vanuit de andere kant. Ik wil graag van jullie weten of jullie in mijn project zouden investeren ...
Op zich zijn dit soort projecten interessant.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef mtk het volgende:
Box 3, overige vorderingen, zoals uitgeleend geld en contant geldquote:Op maandag 23 maart 2015 18:55 schreef crowd_funder het volgende:
Waar en hoe moet je nu precies je crowdfunding invullen op je belasting aangifte?
In box 3 en dan onder beleggingen? Omschrijving: Geld voor elkaar, en Nummer: investeerdersnummer?
Volgens mij kan het nergens anders, maar helemaal duidelijk vind ik het niet. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Misschien hap ik nu enorm, maar:quote:Op maandag 23 maart 2015 21:12 schreef eenjongen... het volgende:
We moeten eigenlijk een FAQ in de OP maken.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:55 schreef Horsemen het volgende:
Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.
Klinkt meer als een beledigende term voor een vrouw met een kleine cupmaat.quote:
Ik wilde net hetzelfde zeggen. Daarbij komt dat het ook om een bescheiden bedrag gaat met twee personen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:07 schreef Horsemen het volgende:
Zo heel slecht is het verhaal nou ook weer niet. Het zijn twee vennoten, hebben beide ervaring in de branche, Graydon rating is overigens niet best maar de rente is wel weer goed, gemiddeld BKR (van 1 vennoot?).
Maar als iedereen blind zijn geld ergens instopt, waarom dan niet in projecten als Dutch Dragon Fireworks en Florine? Blijkbaar denken mensen toch nog een beetje na.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:06 schreef troepjepdat het volgende:
En al bijna vol... (96%...) Ik denk dat veel van de potentiele investeerders bang zijn niets te kunnen investeren als ze dat niet direct doen. En dus vervolgens overal maar geld in stoppen zonder zelfs maar het verhaal goed te lezen of er even over na te denken. Zonde, want op die manier groeit het aanbod wel, maar niet per se op een goede manier...
En nog even inhoudelijk. Ik heb het idee dat hun prognose wb geplaatste vacatures een tikje optimistisch is.
Precies en looptijd 36 maandenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:08 schreef MSR het volgende:
[..]
Ik wilde net hetzelfde zeggen. Daarbij komt dat het ook om een bescheiden bedrag gaat met twee personen.
Helemaal mee eens. Jammer dat de incentive bij een inleg vanaf 2.5k is. Uiteindelijk denk ik dat hij wel vol gaat lopen, het doel is goed en daar is ook wat voor te zeggen. Zelf ga ik niet mee doen (rente/incentive).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:23 schreef Coelho het volgende:
Te lage rente, maar wel een bekend en nobel product.
Ik doe mee, echter geen incetive-waardig bedrag. Overigens opvallend dat meerdere investeerders 2k inleggen en niet 2,5k wat direct incentive oplevert.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Jammer dat de incentive bij een inleg vanaf 2.5k is. Uiteindelijk denk ik dat hij wel vol gaat lopen, het doel is goed en daar is ook wat voor te zeggen. Zelf ga ik niet mee doen (rente/incentive).
Nog even ter info. De tweede vennoot is 34 jaar en heeft BKR score F.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:53 schreef didi80 het volgende:
Ze gaan het met z'n 2e doen, maar er is maar van 1 gegevens bekend?
(leeftijd, BKR score etc.)
Bedankt!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nog even ter info. De tweede vennoot is 34 jaar en heeft BKR score F.
Nee, heb ik opgevraagd bij GvE.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:07 schreef didi80 het volgende:
[..]
Bedankt!
Heb ik daar overheen gelezen?
Ja, was duidelijker geweest. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:09 schreef didi80 het volgende:
[..]
Oke, raar dat ze dat er niet gelijk bij vermelden.
Ach ja, het maakt ook eigenlijk niet uit. De projecten bij GvE lopen toch wel vol. Met of zonder informatie. Dus ze hoeven niet veel moeite te doen om alle gegevens te vermelden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, was duidelijker geweest. Helemaal mee eens.
Mocht de ander niet een lagere rating hebben, dan had ik toch mijn bedenkingen gehad bij het 'vergeten' van deze infoquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:09 schreef didi80 het volgende:
[..]
Oke, raar dat ze dat er niet gelijk bij vermelden.
Als iedereen nou de vragen die ze hebben zou stellen aan, in dit geval GvE, dan gaat de animo om alles gelijk te vermelden vanzelf omhoog.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:16 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ach ja, het maakt ook eigenlijk niet uit. De projecten bij GvE lopen toch wel vol. Met of zonder informatie. Dus ze hoeven niet veel moeite te doen om alle gegevens te vermelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |