abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150877638
Bij de meeste banken zal dat alleen maar handmatig kunnen, denk ik. Want het geld komt gedurende de hele maand binnen, sommige dagen niets en dan weer een handvol tegelijk.

Ik weet dat KNAB bank bepaalde tools heeft om heel efficiënt het spaargeld/lopende geld te managen zodat er geen (spaar)rente verloren gaat. Maar daar betaal je dan wel weer een hele hoge maandelijkse fee voor.

Persoonlijk zou ik ze een week opsparen of zo en dat dan wegboeken.
Pecunia non olet
pi_150878099
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:44 schreef xzaz het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor wat betrekking heeft op het 'geldmanagement'. Ik wil eigenlijk alles van GvE gelijk doorsturen naar een andere (spaar)rekening? Hoe doen jullie dit?
Ik zou geen bank weten waar dat geautomatiseerd kan. Wat een aantal mensen hier wel doen is een aparte rekening gebruiken voor GvE betalingen.
pi_150879366
Ik investeer zakelijk en liet de bedragen in eerste instantie op de zakelijke rekening binnenkomen. Totdat ik me realiseerde dat ik daar per ontvangen bedrag een bedrag voor aan de bank moet afrekenen :( Nu komt het binnen op een rekening op eigen naam, die ik zakelijk op de balans heb staan. Dat is gratis (en hopelijk blijft dat zo, ik ben benieuwd of en wanneer ik daar iets over te horen krijg).

Maar als het éénmaal per maand binnen zou komen, had dat weer niet gehoeven.
Pecunia non olet
pi_150880440
quote:
Even een ander vraagje tussendoor wat betrekking heeft op het 'geldmanagement'. Ik wil eigenlijk alles van GvE gelijk doorsturen naar een andere (spaar)rekening? Hoe doen jullie dit?
Ik weet het bedrag wat ik per maand van GvE binnen moet krijgen, en 1 keer per maand laat ik automatisch dit bedrag in 1 keer overschrijven naar mijn spaarrekening. Als ik weer in een project heb geïnvesteerd veranderd het bedrag wat ik per maand terug krijg. En elke keer als het bedrag in totaal weer ¤ 25,- hoger is, pas ik de automatische overboeking aan.
Niet helemaal wat jij zoekt, en verre van ideaal. Maar voor mij werkt het voorlopig op die manier redelijk.
pi_150911689
https://www.duurzaaminves(...)feuille%20propositie

Zonneenergieproject. 4,75%, eenmalig 3% kosten 😳😁, minimaal 500 euro investeren.
Ziet er wel veilig uit vind ik; uitgebreide prospectus
  zondag 22 maart 2015 @ 15:12:02 #108
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_150912565
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:51 schreef Camogli het volgende:
https://www.duurzaaminves(...)feuille%20propositie

Zonneenergieproject. 4,75%, eenmalig 3% kosten 😳😁, minimaal 500 euro investeren.
Ziet er wel veilig uit vind ik; uitgebreide prospectus
Rekening houdend met transactiekosten is uw gemiddelde effectieve rendement 4,1% op jaarbasis.

Te laag, niet interessant.
pi_150914327
quote:
Overstappen naar KNAB, 50 piek overstappremie en onbeperkt extra rekeningen openen
  zondag 22 maart 2015 @ 16:21:05 #110
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_150915160
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:57 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Overstappen naar KNAB, 50 piek overstappremie en onbeperkt extra rekeningen openen
Moet je 50 euro betalen om bij KNAB te mogen bankieren?
pi_150919831
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Moet je 50 euro betalen om bij KNAB te mogen bankieren?
Dat krijg je, excuses, niet helemaal duidelijk opgeschreven.
pi_150922342
Ik ben mij aan het inlezen in het Crowdfunding, maar dan vanuit de andere kant. Ik wil graag van jullie weten of jullie in mijn project zouden investeren als deze bijvoorbeeld bij Kapitaalopmaat zou komen. Ik zit nog in de oriënterende fase dus ik heb alles nog niet helemaal doorgerekend.

Ik ben 30 en ben sinds een jaar bezig mijn (vastgoed)onderneming op te zetten. In een notendop is het plan om uitgeleefde woningen te kopen en deze na renovatie weer te verkopen. Ik heb inmiddels mijn eerste project succesvol afgerond en het smaakt naar meer.

De benodigde financiering zou zo’n 200.000 moeten zijn met een looptijd van 36 of 48 maanden. Dit is een grove schatting, maar het gaat om het idee. Deze financiering zou dus gebruikt worden om vastgoed aan te schaffen en daarna binnen ongeveer 6 maanden weer te verkopen. Uiteraard is er eigen vermogen aanwezig en is er momenteel ook een lening die gebruikt wordt voor vastgoed.

Zouden jullie dit overwegen? Zo nee wat zouden de bezwaren zijn?
pi_150922480
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef mtk het volgende:
Ik ben mij aan het inlezen in het Crowdfunding, maar dan vanuit de andere kant. Ik wil graag van jullie weten of jullie in mijn project zouden investeren als deze bijvoorbeeld bij Kapitaalopmaat zou komen. Ik zit nog in de oriënterende fase dus ik heb alles nog niet helemaal doorgerekend.

Ik ben 30 en ben sinds een jaar bezig mijn (vastgoed)onderneming op te zetten. In een notendop is het plan om uitgeleefde woningen te kopen en deze na renovatie weer te verkopen. Ik heb inmiddels mijn eerste project succesvol afgerond en het smaakt naar meer.

De benodigde financiering zou zo’n 200.000 moeten zijn met een looptijd van 36 of 48 maanden. Dit is een grove schatting, maar het gaat om het idee. Deze financiering zou dus gebruikt worden om vastgoed aan te schaffen en daarna binnen ongeveer 6 maanden weer te verkopen. Uiteraard is er eigen vermogen aanwezig en is er momenteel ook een lening die gebruikt wordt voor vastgoed.

Met deze informatie zeker niet. Ik zou toch wel wat cijfers willen zien. Er is eigen vermogen zeg je, maar of dat1 euro is of een paar duizend, dat maakt wel een verschil.
Wat voor rente zou je geven.
Dat soort cijfers.

Maar een vraag voor jou, waarom kies je voor KoM en niet voor GvE?

[ Bericht 1% gewijzigd door didi80 op 22-03-2015 19:58:10 ]
pi_150922486
.

[ Bericht 99% gewijzigd door didi80 op 22-03-2015 19:58:17 ]
pi_150922501
.

[ Bericht 99% gewijzigd door didi80 op 22-03-2015 19:57:38 ]
pi_150922524
.
  zondag 22 maart 2015 @ 20:20:52 #117
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_150923683
quote:

Hangt ook van de ratings en rente af, maar heb wel een aantal van dit soort projecten lopen dus ik zie er vaak wel wat in. Wel via GVE trouwens want KoM bevalt me niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door AQuila360 op 22-03-2015 20:31:33 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_150923911
quote:

Ik mis de cijfers en het hangt ook af van de rating en de rente die je bereid bent te vergoeden. Op zichzelf klinkt het project sympathiek.
pi_150931247
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:34 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Dat krijg je, excuses, niet helemaal duidelijk opgeschreven.
Kan ik op het moment niks over vinden op de site van Knab..
pi_150939971
quote:
Ik ben mij aan het inlezen in het Crowdfunding, maar dan vanuit de andere kant. Ik wil graag van jullie weten of jullie in mijn project zouden investeren ...
Leuk dat je je hier meldt! En ook slim, denk ik, omdat hier behoorlijk wat investeerders meelezen!
Wat ik graag zou willen weten in een dergelijke aanvraag is of je dit privé of zakelijk (BV?) aanvraagt, en of het geld in 'stenen' zit (deel van de aankoopsom?) of dat je de aankoop bijv. hypothecair financiert, en crowdfunding gebruikt voor het (meer risicovolle) verbouwingsbudget.
Kijk voor voorbeelden eens op https://www.geldvoorelkaa(...)ter=2&filtervalue1=9 .
pi_150942856
quote:

Op zich zijn dit soort projecten interessant.
Wat ik zou willen zien is meer financiële onderbouwing en niet laten lopen via KOM maar via GVE.
GVE is denk ik voor de lener ook beter daar je bereik aan potentiele investeerders veel groter is.
Dit soort projecten, mits goed gepitched, lopen meestal binnen een dag vol.
pi_150956961
Waar en hoe moet je nu precies je crowdfunding invullen op je belasting aangifte?
In box 3 en dan onder beleggingen? Omschrijving: Geld voor elkaar, en Nummer: investeerdersnummer?

Volgens mij kan het nergens anders, maar helemaal duidelijk vind ik het niet. Hoe hebben jullie dit gedaan?
  maandag 23 maart 2015 @ 20:42:09 #123
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_150961670
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:55 schreef crowd_funder het volgende:
Waar en hoe moet je nu precies je crowdfunding invullen op je belasting aangifte?
In box 3 en dan onder beleggingen? Omschrijving: Geld voor elkaar, en Nummer: investeerdersnummer?

Volgens mij kan het nergens anders, maar helemaal duidelijk vind ik het niet. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Box 3, overige vorderingen, zoals uitgeleend geld en contant geld

Wel alleen als je een saldo hebt op 01-01-2014 anders hoef het nog niet.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_150963124
We moeten eigenlijk een FAQ in de OP maken.
pi_150973349
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:12 schreef eenjongen... het volgende:
We moeten eigenlijk een FAQ in de OP maken.
Misschien hap ik nu enorm, maar:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:55 schreef Horsemen het volgende:
Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.
జ్ఞ‌ా
pi_150978454
Nieuw project op GVE:

https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9539

Zorgvuldig voorbereid :)
Momenteel ligger er al met enkele ZZP'ers afspraken om voor NIEUWEBAAN.NL aan de slag te gaan, zodra het platvorm gereed is.
Pecunia non olet
pi_150978704
Ik laat deze aan mij voorbij gaan
pi_150978726
Jij vindt het geen goed 'platvorm'? :)
Pecunia non olet
pi_150978748
Ze gaan het met z'n 2e doen, maar er is maar van 1 gegevens bekend?
(leeftijd, BKR score etc.)
pi_150978816
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:52 schreef obligataire het volgende:
Jij vindt het geen goed 'platvorm'? :)
Klinkt meer als een beledigende term voor een vrouw met een kleine cupmaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_150978975
Is toch bizar, een slecht verhaal en nu al 47% binnen.. Is crowdfunding nou echt een luchtbel aan het worden...
pi_150979257
En al bijna vol... (96%...) Ik denk dat veel van de potentiele investeerders bang zijn niets te kunnen investeren als ze dat niet direct doen. En dus vervolgens overal maar geld in stoppen zonder zelfs maar het verhaal goed te lezen of er even over na te denken. Zonde, want op die manier groeit het aanbod wel, maar niet per se op een goede manier...

En nog even inhoudelijk. Ik heb het idee dat hun prognose wb geplaatste vacatures een tikje optimistisch is.
pi_150979322
Zo heel slecht is het verhaal nou ook weer niet. Het zijn twee vennoten, hebben beide ervaring in de branche, Graydon rating is overigens niet best maar de rente is wel weer goed, gemiddeld BKR (van 1 vennoot?) en ze vragen maar een relatief klein bedrag.
pi_150979368
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:07 schreef Horsemen het volgende:
Zo heel slecht is het verhaal nou ook weer niet. Het zijn twee vennoten, hebben beide ervaring in de branche, Graydon rating is overigens niet best maar de rente is wel weer goed, gemiddeld BKR (van 1 vennoot?).
Ik wilde net hetzelfde zeggen. Daarbij komt dat het ook om een bescheiden bedrag gaat met twee personen.
pi_150979379
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:06 schreef troepjepdat het volgende:
En al bijna vol... (96%...) Ik denk dat veel van de potentiele investeerders bang zijn niets te kunnen investeren als ze dat niet direct doen. En dus vervolgens overal maar geld in stoppen zonder zelfs maar het verhaal goed te lezen of er even over na te denken. Zonde, want op die manier groeit het aanbod wel, maar niet per se op een goede manier...

En nog even inhoudelijk. Ik heb het idee dat hun prognose wb geplaatste vacatures een tikje optimistisch is.
Maar als iedereen blind zijn geld ergens instopt, waarom dan niet in projecten als Dutch Dragon Fireworks en Florine? Blijkbaar denken mensen toch nog een beetje na.
Of zou het gewoon zo zijn: o dat project loopt snel vol, ik stop er ook maar wat in?
En andere projecten staan er al een tijdje dus zullen niet goed zijn.
pi_150979434
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:08 schreef MSR het volgende:

[..]

Ik wilde net hetzelfde zeggen. Daarbij komt dat het ook om een bescheiden bedrag gaat met twee personen.
Precies en looptijd 36 maanden
pi_150979745
Ik heb er geen goede indruk van. Blijkbaar hebben ze een urgent liquiditeitsprobleem. Het relatief kleine bedrag gebruiken ze om de website verder te bouwen en als werkkapitaal. En dan als vacatureplatform zelf ook in arbeidsbemiddeling gaan. Je eigen klanten beconcurreren. Mijn gevoel zegt dat deze mensen hun hand overspelen.
pi_150979758
En weer een nieuwe:
WakaWaka
Classificatie 5
Graydon Rating B
Kredietbedrag ¤500.000,00
Rente per jaar 6,00%
Looptijd 48 maanden
pi_150979760
Dinsdag projecten dag?
Alweer een nieuwe
pi_150979791
Mij te lage rente overigens.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:23:33 #142
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150980029
Te lage rente, maar wel een bekend en nobel product.
pi_150980232
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:23 schreef Coelho het volgende:
Te lage rente, maar wel een bekend en nobel product.
Helemaal mee eens. Jammer dat de incentive bij een inleg vanaf 2.5k is. Uiteindelijk denk ik dat hij wel vol gaat lopen, het doel is goed en daar is ook wat voor te zeggen. Zelf ga ik niet mee doen (rente/incentive).
pi_150981974
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Jammer dat de incentive bij een inleg vanaf 2.5k is. Uiteindelijk denk ik dat hij wel vol gaat lopen, het doel is goed en daar is ook wat voor te zeggen. Zelf ga ik niet mee doen (rente/incentive).
Ik doe mee, echter geen incetive-waardig bedrag. Overigens opvallend dat meerdere investeerders 2k inleggen en niet 2,5k wat direct incentive oplevert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Underdoggy op 24-03-2015 13:20:30 ]
pi_150985414
Ik doe ook mee. Het verhaal is goed, kans op correcte terugbetaling erg groot lijkt mij, dan maar een procentje minder.
Pecunia non olet
pi_150985847
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:53 schreef didi80 het volgende:
Ze gaan het met z'n 2e doen, maar er is maar van 1 gegevens bekend?
(leeftijd, BKR score etc.)
Nog even ter info. De tweede vennoot is 34 jaar en heeft BKR score F.
pi_150985963
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nog even ter info. De tweede vennoot is 34 jaar en heeft BKR score F.
Bedankt!
Heb ik daar overheen gelezen?
pi_150986028
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:07 schreef didi80 het volgende:

[..]

Bedankt!
Heb ik daar overheen gelezen?
Nee, heb ik opgevraagd bij GvE.
pi_150986057
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, heb ik opgevraagd bij GvE.
Oke, raar dat ze dat er niet gelijk bij vermelden.
pi_150986138
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:09 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ja, was duidelijker geweest. Helemaal mee eens.
pi_150986309
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, was duidelijker geweest. Helemaal mee eens.
Ach ja, het maakt ook eigenlijk niet uit. De projecten bij GvE lopen toch wel vol. Met of zonder informatie. Dus ze hoeven niet veel moeite te doen om alle gegevens te vermelden.
pi_150986621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:09 schreef didi80 het volgende:

[..]

Mocht de ander niet een lagere rating hebben, dan had ik toch mijn bedenkingen gehad bij het 'vergeten' van deze info
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_150986644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:16 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ach ja, het maakt ook eigenlijk niet uit. De projecten bij GvE lopen toch wel vol. Met of zonder informatie. Dus ze hoeven niet veel moeite te doen om alle gegevens te vermelden.
Als iedereen nou de vragen die ze hebben zou stellen aan, in dit geval GvE, dan gaat de animo om alles gelijk te vermelden vanzelf omhoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')