Ach ja, het maakt ook eigenlijk niet uit. De projecten bij GvE lopen toch wel vol. Met of zonder informatie. Dus ze hoeven niet veel moeite te doen om alle gegevens te vermelden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, was duidelijker geweest. Helemaal mee eens.
Mocht de ander niet een lagere rating hebben, dan had ik toch mijn bedenkingen gehad bij het 'vergeten' van deze infoquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:09 schreef didi80 het volgende:
[..]
Oke, raar dat ze dat er niet gelijk bij vermelden.
Als iedereen nou de vragen die ze hebben zou stellen aan, in dit geval GvE, dan gaat de animo om alles gelijk te vermelden vanzelf omhoog.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:16 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ach ja, het maakt ook eigenlijk niet uit. De projecten bij GvE lopen toch wel vol. Met of zonder informatie. Dus ze hoeven niet veel moeite te doen om alle gegevens te vermelden.
Maar dat is dus gelukkig niet zo, hij is vergelijkbaar, zelfs een fractie hoger.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:24 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Mocht de ander niet een lagere rating hebben, dan had ik toch mijn bedenkingen gehad bij het 'vergeten' van deze info
Je hebt een punt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als iedereen nou de vragen die ze hebben zou stellen aan, in dit geval GvE, dan gaat de animo om alles gelijk te vermelden vanzelf omhoog.
true, wel lage ratings btwquote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Maar dat is dus gelukkig niet zo, hij is vergelijkbaar, zelfs een fractie hoger.
Kijk naar Waka, op de BKR na minstens zo laag en de eerste 60k hebben ze al binnen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:30 schreef CaLeX het volgende:
[..]
true, wel lage ratings btw
Knap dat die zo snel vol komt ook.
Dat zal wat gaan worden als het nog eens zo ver komt dat de banken rente gaan vragen i.p.v. geven op een spaarrekening.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:36 schreef CaLeX het volgende:
Iedereen wil van zijn geld af![]()
Maakt niet uit, ik hou mijn euro's wel even bij me
Hier ook ja. Was vanmorgen ook al even.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:56 schreef bleyenburg het volgende:
website GvE op hol geslagen?
Iemand hier ook problemen?
Tuurlijk, maar dit is één van de vragen die vaak worden gesteld. Nieuwe mensen lezen ook niet alles en als er dan een paar vaak gestelde vragen in de OP staan dan is het voor iedereen makkelijk.quote:
u wil zeggen, het staat in de OP.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:21 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dit is één van de vragen die vaak worden gesteld. Nieuwe mensen lezen ook niet alles en als er dan een paar vaak gestelde vragen in de OP staan dan is het voor iedereen makkelijk.
ziet er idd zeer goed uit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:25 schreef bleyenburg het volgende:
Aurora Flowers is een topper!
Jammer van de lage rente, maar wel terecht i.c.m. het totaalplaatje.
De fee over 48 maanden en de rente doet mij twijfelen.
Het is een zekerheidje.
Ook net wat geld ingezet om bovenstaande reden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:54 schreef obligataire het volgende:
Ik doe ook mee. Het verhaal is goed, kans op correcte terugbetaling erg groot lijkt mij, dan maar een procentje minder.
ik vind de rating 5B wel laag om die zekere terugbetaling te verwachten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ook net wat geld ingezet om bovenstaande reden.
Mooi project ook wel en wat mij betreft ook beter dan om een donatie vragen.
Die rating stond me in het begin ook tegen ja, maar uit het verhaal haal ik toch wel weer voldoende goede punten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:59 schreef Camogli het volgende:
[..]
ik vind de rating 5B wel laag om die zekere terugbetaling te verwachten.
Dan is die bloemenexporteur op KoM voor 6,5% veiliger, zou je denken
Ik begrijp niet de meeste mensen zo'n grote voorkeur hebben voor GVE. Bij KOM geven ze over het algemeen veel meer informatie. Het argument van hoofdelijke aansprakelijkheid gaat naar mijn mening ook niet op. Ten eerste heeft KOM ook projecten waar sprake is van hoofdelijke aansprakelijkheid. Ten tweede heeft hoofdelijke aansprakelijkheid in geval van een faillissement bij een project van een paar ton weinig zin. Zo'n persoon komt dan waarschijnlijk in de schuldsanering en de schuldeisers kunnen fluiten naar hun geld.quote:Wat ik zou willen zien is meer financiële onderbouwing en niet laten lopen via KOM maar via GVE.
GVE is denk ik voor de lener ook beter daar je bereik aan potentiele investeerders veel groter is.
Op dit moment is het aanbod projecten bij GvE groter dan bij KoM. Vandaar dat ik meer bij GvE investeer dan bij KoM.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:18 schreef M.anoniem het volgende:
[..]
Ik begrijp niet de meeste mensen zo'n grote voorkeur hebben voor GVE. Bij KOM geven ze over het algemeen veel meer informatie. Het argument van hoofdelijke aansprakelijkheid gaat naar mijn mening ook niet op. Ten eerste heeft KOM ook projecten waar sprake is van hoofdelijke aansprakelijkheid. Ten tweede heeft hoofdelijke aansprakelijkheid in geval van een faillissement bij een project van een paar ton weinig zin. Zo'n persoon komt dan waarschijnlijk in de schuldsanering en de schuldeisers kunnen fluiten naar hun geld.
Als ik als investeerder niet op een dag zou hoeven te kijken, zou ik bij KOM lenen. Simpelweg omdat KOM behoorlijk goedkoper is GVE.
De bloemensector is een bloedbad op het moment, met name de tussenhandel wordt vaker overgeslagen. Dat geeft me wel te denken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:59 schreef Camogli het volgende:
[..]
ik vind de rating 5B wel laag om die zekere terugbetaling te verwachten.
Dan is die bloemenexporteur op KoM voor 6,5% veiliger, zou je denken
Klopt, maar de solvabiliteit en het eigen vermogen van dit bedrijf zijn ruim in orde.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:29 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
De bloemensector is een bloedbad op het moment, met name de tussenhandel wordt vaker overgeslagen. Dat geeft me wel te denken.
En ze bestaan 10jr, als hij de vraag beantwoord omtrent reden van herfinanciering dan doe ik meequote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:36 schreef Camogli het volgende:
[..]
Klopt, maar de solvabiliteit en het eigen vermogen van dit bedrijf zijn ruim in orde.
dank voor deze vingeroefening: ik doe ook mee.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:30 schreef impact9 het volgende:
Ik lees dat het grootste deel van het EV (271.000) bestaat uit debiteuren.
Laten we zeggen dat 75% van het EV uit debiteuren bestaat (271.000 * 75% = 203.250)
Hiervan is 80% gedekt door de kredietverzekering Atradius (203.250 * 80% = 162.600)
Die 75% is een aanname maar het laat wel zien dat een groot deel (zo niet heel de lening) al gedekt is door het eerste pandrecht op de debiteuren.
Ik ga er ook in investeren.
Ik denk dat als een project "zwart gat" schreeuwt, het meestal wel een stille dood sterft. Maar ik denk ook dat projecten met een niet al te hoog bedrag en aantrekkelijke looptijd en/of rente soms snel vollopen doordat mensen bang zijn de boot te missen. En dat ze soms niet al te zorgvuldig zullen kijken. Ik kan dat best begrijpen, ik denk soms ook wanneer een project met tientallen procenten per minuut (bwvs) volloopt, dat ik misschien iets over het hoofd gezien heb oid.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:08 schreef didi80 het volgende:
Maar als iedereen blind zijn geld ergens instopt, waarom dan niet in projecten als Dutch Dragon Fireworks en Florine? Blijkbaar denken mensen toch nog een beetje na.
Of zou het gewoon zo zijn: o dat project loopt snel vol, ik stop er ook maar wat in?
En andere projecten staan er al een tijdje dus zullen niet goed zijn.
Ik heb hetzelfde, ik begin mijn inleggen per project nu ook te verhogen om die reden, al heb ik daar ivm de gewenste maximale spreiding wel moeite mee.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:36 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Na ruim twee jaar alleen bij GVE te hebben gezeten, heb ik nu ook een KOM-account geopend en wat in Aurora gestopt. Bij GVE begon m'n geinvesteerde "kapitaal" steeds kleiner te worden, omdat er steeds minder boeiende projecten lijken te zijn (die niet direct vol zitten). Tot nu toe werkt KOM supersoepeltjes! Benieuwd wat voor projecten ze allemaal zullen aanbieden!
Omdat hij graag wil dat hij vol komt?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:59 schreef Camogli het volgende:
[..]
ziet er idd zeer goed uit.
Ik vraag me dan wel af waarom, ondanks de A+ rating, het rentepercentage op 6,5 staat. Dat is hoog voor A+ namelijk (buiten de door KoM aangegeven bandbreedte).
Dat vastgoed in Kaprun had ook A+ maar bood slechts 5,5%, voor 10 jaar zelfs.
Enige verklaring ?
dat zou met 5,5% of 6% ook zijn gelukt. Misschien niet in een dag, maar vol was wel gelukt, denk ik.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Omdat hij graag wil dat hij vol komt?
Misschien wel ja maar nu heeft hij het(bijna)binnen. 1 procentje meer of minder kan net het verschil maken, zeker bij KoM.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:07 schreef Camogli het volgende:
[..]
dat zou met 5,5% of 6% ook zijn gelukt. Misschien niet in een dag, maar vol was wel gelukt, denk ik.
Denk dat ik er ook maar wat het minimum in gooi. Ondanks de mindere ratings en lage rente heeft het wel een gunfactor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:46 schreef obligataire het volgende:
WakaWaka zit inmiddels al half vol.........met veel grote bedragen tussen de investeerders.
inderdaad sympathiek. Wel hoge BKR-ratings.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:34 schreef troepjepdat het volgende:
Nog een soort "goed doel"-project bij GVE. Duurzame/2e-hands mobiele telefoons in een 5S/AA/7.0%/60m-project.
het hergebruik van onderdelen van oude mobieltjes?!quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef CaLeX het volgende:
Ik mis het 'goede doel' idee even. Wat is er precies zo goed aan?
Natuurlijk gaat het de mensen achter het project ook om winst en een inkomen, maar net zoals het WakaWaka-project gaat het wel om iets dat redelijk goed is voor de wereld, het milieu etc. Misschien dat "goed doel" niet helemaal de lading dekt, maar het draait niet alleen maar om keihard geld, zeg maarquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef CaLeX het volgende:
Ik mis het 'goede doel' idee even. Wat is er precies zo goed aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |