quote:Op maandag 16 maart 2015 16:26 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Kan toelichten dat dit 100% juist is.
lobiquote:Op maandag 16 maart 2015 16:26 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Van alle mannen hier is AF veruit de lekkerste.
Vermoeden dat ie furieus is en je zo terug wil pakkenquote:
Razend ben ik om die jongen. #madquote:Op maandag 16 maart 2015 16:32 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Vermoeden dat ie furieus is en je zo terug wil pakken
binnen 8 seconden een nieuw topic maken, zo madquote:Op maandag 16 maart 2015 16:32 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Vermoeden dat ie furieus is en je zo terug wil pakken
welke radioquote:Op maandag 16 maart 2015 16:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
nee hij is kakker, moet je horen op de radio
Misschien moet je Tardis even googlen?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
wat
Tardis is geen Nederlandse naam toch
wel meer mensen haten fylaxquote:Op maandag 16 maart 2015 16:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus draait hij daar.
Daarom haat die dus Fylax
quote:
Ja houses, TARDIS is toch geen Nederlandse naam of wel?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
wat
Tardis is geen Nederlandse naam toch
Oké het ruimteschip uit Doctor Who dus.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:36 schreef Cyberzone het volgende:
[..]
Misschien moet je Tardis even googlen?
Dus als je een serie kijkt ben je gelijk een nerd?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Oké het ruimteschip uit Doctor Who dus.
Sorry ben iemand van de straat geen nerd
tardis is een mooie naam voor je zoon manquote:Op maandag 16 maart 2015 16:37 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
[..]
Ja houses, TARDIS is toch geen Nederlandse naam of wel?
weenie ben niet zo bekend met de nederlandse cultuurquote:Op maandag 16 maart 2015 16:37 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
[..]
Ja houses, TARDIS is toch geen Nederlandse naam of wel?
quote:Op maandag 16 maart 2015 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Oké het ruimteschip uit Doctor Who dus.
Sorry ben iemand van de straat geen nerd
Luister je dat?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
nee hij is kakker, moet je horen op de radio
Staat niet op Netflix hoor.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:39 schreef Gridlok het volgende:
[..]die serie is al zo'n 50 jaar oud, hoezo heb je daar nog nooit iets van meegekregen.
Zit nog diep tussen deze loversquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:57 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
[..]
dus alleen omdat ik een tintje heb wil je me meteen hierop pakken en me laten voelen dat ik niet de nederlandse taal beheers alleen omdat ik 1 fout heb gemaakt terwijl de normale autochtonen ook weleens zulke fouten maken kleur boeit niet nogmaals iedereen is gelijk taal is ook maar een keer gemaakt het zijn de spelregels van het spel die je moet kunnen onthouden en toepassen maar de 1 pikt het sneller op dan de ander hiervoor hebben andere mensen toch niet de hele tijd gestreden gestreden voor vrijheid gestreden voor respect velen zijn ondergegaan en nu wordt alles omhoog gehaald en dat wordt vergeten en de kinderen op school zijn super respectloos mbt geschiedenis waarom moeten we dit kennen het is toch al geweest ze begrijpen het niet ze begrijpen niet dat wat er toen is gebeurd betrekking heeft op het heden en weten ze dat wel dan boeit het ze niet ja we leven in het nu maar het is zo ondankbaar die mensen die ervoor hebben gestreden zullen nu ook wel denken wat is er met deze generatie aan de hand en hoe is het zo respectloos 10 jaar nadat zij de vrijheid hadden gekregen vroeger werden ze op handen gedragen en werden er standbeelden gemaakt en nu niks meer nu zijn het afgestofte boeken in de bibliotheek en niemand wil er naar om kijken en dat is iets wat spijtig is alleen meningen tellen nu en iedereen is pessimistisch het is anders nu, het is anders.
gtfo manquote:
Snap het concept radio sowieso niet meer, kan overal m'n eigen muziek luisteren.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:43 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
gtfo manhet is al een lijdensweg om de hele dag onder werk tijd te fokken, zal ik ook nog eens na werktijd me er mee bezig houden
Supermodern jij. Gridlok 2.0 zit op de cloud wow zo digitaal.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:45 schreef Gridlok het volgende:
Snap het concept radio sowieso niet meer, kan overal m'n eigen muziek luisteren.
verstandig, gaat ook nergens over die radio maarja op een gegeven moment ging dit hele topic alleen daarover dus ff checken tochquote:Op maandag 16 maart 2015 16:43 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
gtfo manhet is al een lijdensweg om de hele dag onder werk tijd te fokken, zal ik ook nog eens na werktijd me er mee bezig houden
Zo is dat. Geen mongool die zich eindelijk eens wat voelt omdat hij baas is over plaatjes en zendtijdquote:Op maandag 16 maart 2015 16:45 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Snap het concept radio sowieso niet meer, kan overal m'n eigen muziek luisteren.
Ja, snap ik. beetje.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
verstandig, gaat ook nergens over die radio maarja op een gegeven moment ging dit hele topic alleen daarover dus ff checken toch
Jij hebt geen telefoon met MP3 speler? Wow wat minimaal, zo hip.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:46 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Supermodern jij. Gridlok 2.0 zit op de cloud wow zo digitaal.
'mp3 speler'quote:Op maandag 16 maart 2015 16:47 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Jij hebt geen telefoon met MP3 speler? Wow wat minimaal, zo hip.
Ik heb zo'n draaischijf nog. Is heel vervelend wanneer je met een keuze menu wordt opgezadeld.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:47 schreef Gridlok het volgende:
Jij hebt geen telefoon met MP3 speler? Wow wat minimaal, zo hip.
geen 64Gb kaart vol hebben met muziekquote:Op maandag 16 maart 2015 16:48 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
'mp3 speler'2007 belde, want toen hadden ze nog geen whatsapp
jij hebt geen telefoon met mp3speler? schokkendquote:Op maandag 16 maart 2015 16:48 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Hoe noem jij het dan decadente paling boer.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:48 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik heb gewoon Spotify. Niks geen gezeik met downloaden en zooi op je telefoon zetten.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
jij hebt geen telefoon met mp3speler? schokkend
heb jij nu ook mp3 ringtones?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:49 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik heb gewoon Spotify. Niks geen gezeik met downloaden en zooi op je telefoon zetten.
moet je wel continu internet hebbenquote:Op maandag 16 maart 2015 16:49 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik heb gewoon Spotify. Niks geen gezeik met downloaden en zooi op je telefoon zetten.
Mongool.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:49 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik heb srs mijn telefoon al sinds ik hem gekocht op stil staan. Tegenwoordig ook zonder trilquote:Op maandag 16 maart 2015 16:50 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
heb jij nu ook mp3 ringtones?
Je kan ook offline synchroniseren, bijna alsof ze daar over hebben nagedacht.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:50 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
moet je wel continu internet hebben
En voor betalen wil je geen klote commercials, wat in zekere zin dus hetzelfde is als radio commercials.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:50 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
moet je wel continu internet hebben
Word je wel eens gebeld? of heb je dan zo'n flikkerlichtje aanstaan?quote:
wow superhandigquote:Op maandag 16 maart 2015 16:50 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik heb srs mijn telefoon al sinds ik hem gekocht op stil staan. Tegenwoordig ook zonder tril
Ik hb spotify gratis, maar echt... niets voor mij... ik moet muziek bezitten, plus dat niet alles wat ik luister beschikbaar is, eigenlijk bijna nietsquote:Op maandag 16 maart 2015 16:49 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Het gaat over pindasaus nu.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef remi1986 het volgende:
gaan we weer. Je kan er zowat een schema op maken wat voor onderwerp er voorbij komt
Mja maar dan bel ik later wel terug als ik het niet zie.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Word je wel eens gebeld? of heb je dan zo'n flikkerlichtje aanstaan?
idd ja beter gewoon downloadenquote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef Gridlok het volgende:
[..]
En voor betalen wil je geen klote commercials, wat in zekere zin dus hetzelfde is als radio commercials.
quote:
soort van hard to get spelenquote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Mja maar dan bel ik later wel terug als ik het niet zie.
soso onbereikbaarquote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Mja maar dan bel ik later wel terug als ik het niet zie.
Oh ja ik ben zo'n top40flikkerquote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Ik hb spotify gratis, maar echt... niets voor mij... ik moet muziek bezitten, plus dat niet alles wat ik luister beschikbaar is, eigenlijk bijna niets
Volgens mij de eerste keer dat het hier over mobiel muziek gaat hoor, ramptoerist.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef remi1986 het volgende:
gaan we weer. Je kan er zowat een schema op maken wat voor onderwerp er voorbij komt
Ja, kan wifi gewoon uitzetten wat me ook nog een keer 40% accu bespaard, zo dom die gridlok.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef Matip het volgende:
[..]![]()
Blijf jij lekker muziek downloaden, naar je telefoon verplaatsen en afspelen met je mp3 speler op je telefoon
Ik doe dit ook. Op spotify hebben ze geen Spice 1, Mitchy Slick en Blu om maar wat te noemen.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef Matip het volgende:
[..]![]()
Blijf jij lekker muziek downloaden, naar je telefoon verplaatsen en afspelen met je mp3 speler op je telefoon
Nou ja dat zeg ik niet, maar ik luister best wel afwijkende muziek... dat is gewoon niet populair... maar als tegenwerping, ik koop nog steeds wel muziekquote:
Gewoon illegaal downen ja tog.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef Gridlok het volgende:
En voor betalen wil je geen klote commercials, wat in zekere zin dus hetzelfde is als radio commercials.
Vooral m'n moeder, die wordt dan ongerust en dan is het extra fijn om me te spreken en heeft ze er minder last van als ik weer om geld vraag omdat ik al m'n stufi binnen een week heb verbrast.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:51 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
soort van hard to get spelen
Mja.quote:
Het was echt genieten. Dat we niet allemaal geband zijn verbaast me ontzettend.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:53 schreef deadprez het volgende:
jullie hebben flink wat topics volgepost vanmiddag zie ik
echt hequote:Op maandag 16 maart 2015 16:53 schreef deadprez het volgende:
Dat zegt meer over jou dan over Spotify.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:52 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik doe dit ook. Op spotify hebben ze geen Spice 1, Mitchy Slick en Blu om maar wat te noemen.
" gedoogd " mag het niet verkopen, en of verhandelen.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
downloaden is gewoon legaal in dit land hoor
Uit bed?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:53 schreef deadprez het volgende:
man man manquote:
medelijden met je moederquote:Op maandag 16 maart 2015 16:53 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Vooral m'n moeder, die wordt dan ongerust en dan is het extra fijn om me te spreken en heeft ze er minder last van als ik weer om geld vraag omdat ik al m'n stufi binnen een week heb verbrast.
quote:
Ja klopt, ik ga niet mee met de meute. En ben niet zo beinvloedbaar als het grosquote:Op maandag 16 maart 2015 16:54 schreef Matip het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jou dan over Spotify.
sponzige kaasdadelsquote:Op maandag 16 maart 2015 16:55 schreef madeliefff het volgende:
ik heb kant en klare dadels gevuld met roomkaas gehaald, dat doe ik dus ook nooit meer..die dadels smaken sponzig omdat ze al tijdje in de kaas liggen ofzo
vies is dat he.... beter zelf makenquote:Op maandag 16 maart 2015 16:55 schreef madeliefff het volgende:
ik heb kant en klare dadels gevuld met roomkaas gehaald, dat doe ik dus ook nooit meer..die dadels smaken sponzig omdat ze al tijdje in de kaas liggen ofzo
ahah waow echt zo tegendraads fuck the system ja toch ahahahaquote:Op maandag 16 maart 2015 16:55 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja klopt, ik ga niet mee met de meute. En ben niet zo beinvloedbaar als het gros
ja inderdaadquote:Op maandag 16 maart 2015 16:55 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
vies is dat he.... beter zelf maken
He? nee is gewoon mijn muzieksmaak.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:56 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
ahah waow echt zo tegendraads fuck the system ja toch ahahaha
Niet zo mainstream dus.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:55 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja klopt, ik ga niet mee met de meute. En ben niet zo beinvloedbaar als het gros
als je geen top40 luistert ga je tegen het systeem in?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:56 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Nee.quote:
Oke, ik ben aanwezig.quote:
ja dat is ook lekker jaquote:Op maandag 16 maart 2015 16:56 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Wat ik lekker vind bij tv is oude kaas omwikkeld met seranoham
die kaas smaakt zo chemisch. beter gewoon dadels halen bij de toko en zelf vullen met kaas als dat moet.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:55 schreef madeliefff het volgende:
100%.quote:
Ben gewoon mezelluf en zweef buiten de hokjes...quote:
BS muzieksmaak vorm je rond je 14e ... ik heb gewoon niets met de huidige bands, uitzonderingen daargelaten...quote:Op maandag 16 maart 2015 16:56 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik moet me echt inhouden m'n beeldscherm kapot te slaan omdat datquote:Op maandag 16 maart 2015 16:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
als je geen top40 luistert ga je tegen het systeem in?
was deze
Of gewoon bij de betere Turkse supermarkt.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:57 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
die kaas smaakt zo chemisch. beter gewoon dadels halen bij de toko en zelf vullen met kaas als dat moet.
Zal jo...quote:Op maandag 16 maart 2015 16:57 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
die kaas smaakt zo chemisch. beter gewoon dadels halen bij de toko en zelf vullen met kaas als dat moet.
Dit is echt het meest suffe en kneuzigste wat ik je heb zien typen de afgelopen weken. En dat zegt wat.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:55 schreef 2NutZ het volgende:
Sowieso is 2NutZ minstens 29 in een dozijn.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dit is echt het meest suffe en kneuzigste wat ik je heb zien typen de afgelopen weken. En dat zegt wat.
Ik volg je in deze opmerking.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dit is echt het meest suffe en kneuzigste wat ik je heb zien typen de afgelopen weken. En dat zegt wat.
PVV iets iets zeker.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef madeliefff het volgende:
al 110 likes op een openbare facebookpost. wow ik voel me wel goed nu
Je bood je lijf aan?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef madeliefff het volgende:
Ja, dat valt bij mij ook onder toko. Ik snap het idee van dadels met roomkaas vullen niet echt omdat dadels zelf al zo machtig smaken. maar okquote:Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Of gewoon bij de betere Turkse supermarkt.
Noem je mij nou dik?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:59 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Sowieso is 2NutZ minstens 29 in een dozijn.
quote:Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef madeliefff het volgende:
dat past toch niet man...quote:Op maandag 16 maart 2015 16:59 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Sowieso is 2NutZ minstens 29 in een dozijn.
Wejoo rassiest.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:59 schreef madeliefff het volgende:
[..]
neej sorry, dan waren het er dnek ik meer geweest
Wat voor een post was het dan?quote:Op maandag 16 maart 2015 16:59 schreef madeliefff het volgende:
[..]
neej sorry, dan waren het er dnek ik meer geweest
Oh dat is prima. Dat flamboyante is voor anderen, niet voor mij.quote:
Ik ga echt niet liegen voor je.quote:
Oh, bijzonder.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:59 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ja, dat valt bij mij ook onder toko. Ik snap het idee van dadels met roomkaas vullen niet echt omdat dadels zelf al zo machtig smaken. maar ok
oh godquote:Op maandag 16 maart 2015 17:00 schreef madeliefff het volgende:
[..]
nee ik deelde mijn hersenspinsels
Zeg dat maar tegen je bril.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Oh dat is prima. Dat flamboyante is voor anderen, niet voor mij.
vieze kaasquote:Op maandag 16 maart 2015 17:00 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh, bijzonder.
Ik vind dadels en kaas niet zo'n goede combinatie. Beter van die pepers of olijven. Maar goed, ik ben erg traditioneel en hou erg vast aan mijn roots natuurlijk.
mij niet zo deren? wat is dat voor taal gekquote:Op maandag 16 maart 2015 16:58 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik moet me echt inhouden m'n beeldscherm kapot te slaan omdat dat
a. jou niet zo deren
b. me m'n stage kost
Het is een standaard zwarte ray ban op sterkte zonder oren.quote:
je marokkaanse?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:00 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh, bijzonder.
Ik vind dadels en kaas niet zo'n goede combinatie. Beter van die pepers of olijven. Maar goed, ik ben erg traditioneel en hou erg vast aan mijn roots natuurlijk.
het is de combi van zout en zoet die lekker is ..en als je te vee dadels los eet word het snel te zoet en zo compenseer je het weerquote:Op maandag 16 maart 2015 16:59 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ja, dat valt bij mij ook onder toko. Ik snap het idee van dadels met roomkaas vullen niet echt omdat dadels zelf al zo machtig smaken. maar ok
Jij hebt 'em zeker al een heel tijdje?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:01 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Het is een standaard zwarte ray ban op sterkte zonder oren.
ja tog xD ;p ;D ;pd ;Dquote:
Ja, voor het mainstream werdquote:Op maandag 16 maart 2015 17:02 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Jij hebt 'em zeker al een heel tijdje?
Niet waar.quote:
Ai.quote:
weet je wel wat "insAllah" betekentquote:Op maandag 16 maart 2015 17:04 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ai.
Gevulde abrikozen dan. Zoals m'n oma (insAllah) die altijd maakte
aminquote:Op maandag 16 maart 2015 17:04 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ai.
Gevulde abrikozen dan. Zoals m'n oma (insAllah) die altijd maakte
Iets met bommen toch?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
weet je wel wat "insAllah" betekent
lā ʾilāha ʾillā-llāh, muḥammadun rasūlu-llāhquote:Op maandag 16 maart 2015 17:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
weet je wel wat "insAllah" betekent
ah een moslim in spequote:Op maandag 16 maart 2015 17:06 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
lā ʾilāha ʾillā-llāh, muḥammadun rasūlu-llāh
quote:
M'n oma heeft een schijthekel aan treinen en metro'squote:Op maandag 16 maart 2015 17:06 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
wat heeft jouw oma daarmee te maken dan
zit je weer te ronselen voor de jihad?quote:
Een marokkaanse man hoort ook niet in de keukenquote:Op maandag 16 maart 2015 17:06 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
M'n opa maakte die abrikozen niet.
ah dat verklaart hetquote:Op maandag 16 maart 2015 17:07 schreef voederbietel het volgende:
[..]
M'n oma heeft een schijthekel aan treinen en metro's.
Ik voer al jaren de jihad in mezelf.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:07 schreef deadprez het volgende:
[..]
zit je weer te ronselen voor de jihad?
TAKBIR!quote:Op maandag 16 maart 2015 17:07 schreef deadprez het volgende:
[..]
zit je weer te ronselen voor de jihad?
ik las treinen en mocro'squote:Op maandag 16 maart 2015 17:07 schreef voederbietel het volgende:
[..]
M'n oma heeft een schijthekel aan treinen en metro's.
Opa zorgde ook altijd voor vers vlees. Z'n bijnaam was ook wel 'de Slachter van Afrika'.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:07 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Een marokkaanse man hoort ook niet in de keuken
Dat ene woord uit Marbella.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:05 schreef TARDIS. het volgende:
Onlangs kwam ik thuis,
lang na zondsondergang,
ik trok m'n schoenen uit,
en hing m'n jas op op de gang.
Ik trof een tafereel aan,
en daar schrok ik nog al van,
want daar stond m'n Matip,
met een koffer in z'n hand.
Hij kwam rustig met:
'ik ga niet liegen voor je,
je bent m'n favoriete mens,
TARDIS., I adore ya.
Maar ik ben toe aan rust,
en wat tijd voor mezelf.
Ik ga samen met hoink,
het lijkt me wel gezellig.'
Ik keek hem in z'n ogen,
op zoek naar medeleven,
en zei 'en ik dan?
Wat moet ik die twee weken?
Ik heb geen baan, doe geen studie
en hou niet van boeken lezen.'
Dat laatste was een leugen,
maar dat hoefde hij niet te weten.
Ik vind het altijd jammer dat ik niet een racistische opa danwel oma heb gehad. Volgens mij is dat hilarisch.quote:
Die gast, wat een ventquote:Op maandag 16 maart 2015 17:06 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
M'n opa maakte die abrikozen niet.
of dat ze nazi waren geweest en geen berechting hebben gekregen, dat zou pas grappig zijn geweestquote:Op maandag 16 maart 2015 17:09 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind het altijd jammer dat ik niet een racistische opa danwel oma heb gehad. Volgens mij is dat hilarisch.
Niets voor niets de Koning van Schotland.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:09 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Die gast, wat een vent
Een opgezet hert meegeven aan een minister, met een bom erin
Man naar mijn hart, zo maken ze ze niet meer
Voor een keertje zal dat vast grappig zijn ja, maar denk dat het uiteindelijk strontvervelend wordt.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:09 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind het altijd jammer dat ik niet een racistische opa danwel oma heb gehad. Volgens mij is dat hilarisch.
Zo grappig vind ik het niet als mijn opa begint over negers en koerdenquote:Op maandag 16 maart 2015 17:09 schreef voederbietel het volgende:
[..]
haha ja dat 'ie in Auswitsch de gaskraan open had gedraaid xD leuke anekdotes voor op verjaardagen haha wat een tijdquote:Op maandag 16 maart 2015 17:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
of dat ze nazi waren geweest en geen berechting hebben gekregen, dat zou pas grappig zijn geweest
hoor je zo je oma schreeuwenquote:Op maandag 16 maart 2015 17:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Voor een keertje zal dat vast grappig zijn ja, maar denk dat het uiteindelijk strontvervelend wordt.
trquote:Op maandag 16 maart 2015 17:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
hoor je zo je oma schreeuwen
de kanker marokkanen verneuken dit land
hahahahahah![]()
![]()
![]()
_O -o
_O_-
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:10 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Zo grappig vind ik het niet als mijn opa begint over negers en koerden
Ik had zo'n schoon opa. Kon er altijd wel om lachen, m'n shag noemde die steevast neger tabak.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Voor een keertje zal dat vast grappig zijn ja, maar denk dat het uiteindelijk strontvervelend wordt.
Isaac.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:11 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
en dan zegt opa erachter
vergeet de turken niet
hahahaha![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik stik
Shag rokenquote:Op maandag 16 maart 2015 17:11 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[..]
Ik had zo'n schoon opa. Kon er altijd wel om lachen, m'n shag noemde die steevast neger tabak.
Ik draaide mooiere sigaretten dan dat je met zo'n klikding kan maken.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:12 schreef deadprez het volgende:
sjekkies zijn nasty, van die zelfgemaakte sigaretten met zo'n klikding zijn wel oké.
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Als man zeggen dat je rookt en dan met mentholsigaretten aankomen![]()
![]()
.
Ik ook.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:13 schreef housesoftheholy het volgende:
Vind roken tegenwoordig maar matig
dit dus, Javaanse Jongens 3/4 in witte mascottequote:Op maandag 16 maart 2015 17:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Als man zeggen dat je rookt en dan met sigaretten aankomen.
ja kan ook gewoon aan mezelf liggen, ik krijg altijd shag in m'n bek als ik sjekkies draai.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik draaide mooiere sigaretten dan dat je met zo'n klikding kan maken.
Nee, gewone mascotte.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:13 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
dit dus, Javaanse Jongens 3/4 in witte mascotte
Nooit last van gehad eigenlijk. Maar ik kan echt wel goed draaien vind ik zelf. En rookte nooit gruis. Gruisquote:Op maandag 16 maart 2015 17:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
ja kan ook gewoon aan mezelf liggen, ik krijg altijd shag in m'n bek als ik sjekkies draai.
Maar het liefst rook ik gewoon normale sigaretten.
Ken ik niet.quote:
Da's toch van die halve rijstevloei? Ben geen junkquote:Op maandag 16 maart 2015 17:14 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
nee, witte mascotte, n00b
volgens mij rook jij ook 2 pakjes per dag ofnietquote:Op maandag 16 maart 2015 17:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
ja kan ook gewoon aan mezelf liggen, ik krijg altijd shag in m'n bek als ik sjekkies draai.
Maar het liefst rook ik gewoon normale sigaretten.
Dat is al helemaal tyfusgoor inderdaad.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:14 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nooit last van gehad eigenlijk. Maar ik kan echt wel goed draaien vind ik zelf. En rookte nooit gruis. Gruis.
Nee, witte mascotte is ultradun papieren vloeiquote:Op maandag 16 maart 2015 17:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ken ik niet.
[..]
Da's toch van die halve rijstevloei? Ben geen junk.
Heb er ook zo een. Waren verhuisd, toen kwamen ze er achter dat er toch wel erg veel "zwarte joekels" in de buurt woonden en zijn ze weer terug gegaanquote:Op maandag 16 maart 2015 17:10 schreef voederbietel het volgende:
[..]
haha ja dat 'ie in Auswitsch de gaskraan open had gedraaid xD leuke anekdotes voor op verjaardagen haha wat een tijd
Als ik daar het geld voor zou hebben waarschijnlijk wel ja.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:15 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
volgens mij rook jij ook 2 pakjes per dag ofniet
Inmiddels al 160 euro bespaard. Weet echt niet wat ik aan moet met het geld.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:15 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat is al helemaal tyfusgoor inderdaad.
Hierquote:Op maandag 16 maart 2015 17:15 schreef eend112 het volgende:
[..]
Heb er ook zo een. Waren verhuisd, toen kwamen ze er achter dat er toch wel erg veel "zwarte joekels" in de buurt woonden en zijn ze weer terug gegaan
wtfquote:Op maandag 16 maart 2015 17:15 schreef eend112 het volgende:
[..]
Heb er ook zo een. Waren verhuisd, toen kwamen ze er achter dat er toch wel erg veel "zwarte joekels" in de buurt woonden en zijn ze weer terug gegaan
Mooie doos sigaren kopen, en gewoon 1 per dagquote:Op maandag 16 maart 2015 17:16 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Inmiddels al 160 euro bespaard. Weet echt niet wat ik aan moet met het geld.
Hier is het ook heel normaal dat de oude generatie zo over alles wat niet blank is praat eigenlijk. Buitenpoorters, klapjavanen, apen, allesquote:
zou agressief wordenquote:Op maandag 16 maart 2015 17:18 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hier is het ook heel normaal dat de oude generatie zo over alles wat niet blank is praat eigenlijk. Buitenpoorters, klapjavanen, apen, alles.
Ik heb gewoon geen contact meer met dat soort mensen. Ben nu enkel nog in de ultra tolerante antroposofische bevolkingslaag te vindenquote:
Is dit weer een van de woorden die je probeert te introduceren? Eerste resultaat bij Google is een post van jou op S_Z.quote:
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:20 schreef deadprez het volgende:
[..]
Is dit weer een van de woorden die je probeert te introduceren? Eerste resultaat bij Google is een post van jou op S_Z.
en op gamevillagequote:Op maandag 16 maart 2015 17:20 schreef deadprez het volgende:
[..]
Is dit weer een van de woorden die je probeert te introduceren? Eerste resultaat bij Google is een post van jou op S_Z.
ja iddquote:
ik introduceer jullie allemaal de moederquote:
quote:Millennium
Re: Kletstopic #9 van het forum die hun decembermeeting in januari houdt
Ik heb al het woord voor 2010 gevonden...
Klittebandkop xD
Bittersweet symphony jongequote:Op maandag 16 maart 2015 17:23 schreef deadprez het volgende:
[..]
ik introduceer jullie allemaal de moeder
ja blijf maar ontkennenquote:Op maandag 16 maart 2015 17:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Dat ben ik serieus niet
Het is een letterlijke vertaling van Velcrohead...
Ik kreeg van het weekend nog velcro head.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
Dat ben ik serieus niet
Het is een letterlijke vertaling van Velcrohead...
quote:velcro heads
Describes nigger hair, on the head of niggers.
ja ik vond het ook wat onduidelijk, ben blij dat ie dat erbij gezet heeft.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
goede toevoeging dat 2e gedeelte, dacht zelf aan negerhaar op chinezen
koffieklapmeetquote:Op maandag 16 maart 2015 17:26 schreef voederbietel het volgende:
[..]
beter djoeken we ze
blijven we dicht bij onze eigen traditie
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:27 schreef deadprez het volgende:
snakelady vindt het vervelend dat ze niet naakt rond mag lopen van de moeder van haar stiefkinderen
vervelendquote:Op maandag 16 maart 2015 17:27 schreef deadprez het volgende:
snakelady vindt het vervelend dat ze niet naakt rond mag lopen van de moeder van haar stiefkinderen
Die stiefkinderen hebben maar mazzelquote:Op maandag 16 maart 2015 17:27 schreef deadprez het volgende:
R&P / ex blijft ziekenquote:
plsquote:Op maandag 16 maart 2015 17:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Die stiefkinderen hebben maar mazzel.
Ook een kwaliteit die je moet bezitten ja.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:32 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Je kan zeggen over haar wat je wil maar die snakelady topics zijn wel parels.
Altijd vermakelijk idd.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:32 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Je kan zeggen over haar wat je wil maar die snakelady topics zijn wel parels.
Maar als hij zich bloot aan jou vertoont dan vind je het geen probleem hequote:Op maandag 16 maart 2015 17:30 schreef housesoftheholy het volgende:
Ik zou het ook niet echt op prijs stellen als de man van mijn moeder zich in zijn blote lul zou vertonen in het bijzijn van mijn broertjesnap die vrouw wel
Zou hij ooit nog terugkomen denk je?quote:
Hoop hetquote:Op maandag 16 maart 2015 17:34 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zou hij ooit nog terugkomen denk je?
Blondje is volgens mij meteen weer opgerot na dat topic van gisteren ofzo.quote:
?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:36 schreef deadprez het volgende:
[..]
Blondje is volgens mij meteen weer opgerot na dat topic van gisteren ofzo.
Hehequote:Op maandag 16 maart 2015 17:36 schreef deadprez het volgende:
[..]
Blondje is volgens mij meteen weer opgerot na dat topic van gisteren ofzo.
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:33 schreef BozeHaas het volgende:
[..]
Maar als hij zich bloot aan jou vertoont dan vind je het geen probleem he
rode rizlaquote:Op maandag 16 maart 2015 17:14 schreef Working_Class_Hero het volgende:
[..]
nee, witte mascotte, n00b
Misschien wil ze ook wel een keertje met jou afspreken.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:41 schreef BozeHaas het volgende:
[..]
Zij heeft dit jaar vaker seks gehad dan ik.
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Misschien wil ze ook wel een keertje met jou afspreken.
hehequote:
Die is gewoon kaarsrecht, in vergelijking.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:53 schreef Toto69 het volgende:
[..]
En dan afspreken op de toren van pisa zeker?
Ik ben allang blij dat je hem begrijpt.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:53 schreef deadprez het volgende:
[..]
Die is gewoon kaarsrecht, in vergelijking.
90% van de fokkers zou weet 100% zeker.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Misschien wil ze ook wel een keertje met jou afspreken.
jaja soms ben ik wel enigszins scherpquote:Op maandag 16 maart 2015 17:53 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik ben allang blij dat je hem begrijpt.
je bent een mes?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:54 schreef deadprez het volgende:
[..]
jaja soms ben ik wel enigszins scherp
Jeetje wat preuts van jequote:Op maandag 16 maart 2015 17:30 schreef housesoftheholy het volgende:
Ik zou het ook niet echt op prijs stellen als de man van mijn moeder zich in zijn blote lul zou vertonen in het bijzijn van mijn broertjesnap die vrouw wel
Maar niet om je persoonlijkheid, onthoud dat wel.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:54 schreef hondebrokje het volgende:
[..]
90% van de fokkers zou weet 100% zeker.
Gaat niet over mij gaat over blondje.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:55 schreef eend112 het volgende:
[..]
Maar niet om je persoonlijkheid, onthoud dat wel.
als broertje zijnde moet je dan heel hard gaan lachen en "wat een kleintje zeggen"quote:Op maandag 16 maart 2015 17:30 schreef housesoftheholy het volgende:
hahaquote:Op maandag 16 maart 2015 17:56 schreef hondebrokje het volgende:
[..]
Gaat niet over mij gaat over blondje.
En mijn persoonlijkheid is niets mis mee.
shiny caterpie, wow die zijn zeldzaamquote:Op maandag 16 maart 2015 17:56 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
als broertje zijnde moet je dan heel hard gaan lachen en "wat een kleintje zeggen"
doet ie het nooit meer
quote:Hoe goed is uw mes?
Iedereen werkt graag met een goed en scherp mes, maar vaak merkt men pas dat men lange tijd met slechte messen heeft gewerkt zodra men een echt goed mes gebruikt.
Om te bepalen met wat voor messen u werkt hebben we hier een paar handige trucs.
Bekijk het mes
Voor dat we gaan beginnen het testen van de scherpte, is het verstandig om eerst eens het mes goed te bekijken. Het is moeilijk om op papier uit te leggen hoe je een goed mes herkent, maar er zijn wel een aantal punten waar je op moet letten.
Dikte
Kijk eens naar de dikte van het mes.
Vleesmessen
De bovenstaandestaande afbeelding toont twee vleesmessen.
Op het eerste gezicht lijken beide messen er op elkaar en lijkt het grootste verschil in het handvat te zitten.
Er is echter een veel belangrijker verschil: de dikte van het lemmet.
Doorgeslepen messenOm dit verschil zichtbaar te maken hebben we beide messen doorgeslepen. Hierdoor wordt de doorsnede van het mes zichtbaar.
Het lemmet van het bovenste mes is bovenaan 1,4 mm dik en de dikte loopt geleidelijk af naar 0,35mm bij de snede.
Het lemmet van het onderste mes, is bovenaan 3 mm dik, is in het midden nog steeds 3 mm dik en de dikte loopt dan geleidelijk af naar 1,5 mm bij de snede.
Om makkelijk te snijden moet een mes dun zijn. De dikte direct bij de snede bepaalt voor een groot deel de scherpte van een mes. Zelfs als het mes aan een slijpbeurt toe is, zal een dun mes nog redelijk snijden.
0,35 mm is een prima dikte voor een vleesmes. Bij een koksmes, dat wat zwaarder belast wordt, mag de dikte iets meer zijn: 0,45 mm is nog prima.
De dikte van de rug is o.a. afhankelijk van de hoogte van het mes. Bij koksmessen mag deze ca. 3,5 mm zijn en bij vleesmessen ca. 1,5 tot maximaal 2 mm.
Doorsnede vleesmessen
Het afgebeelde 'Rosenbaum' vleesmes is veel te dik. Het heeft geen zin om zo'n mes te (laten) slijpen. Laat je ook niet misleiden door de Duitse termen die op het mes zijn aangebracht. Dit mes is in China gemaakt en wordt voor minder dan 1 dollar geëxporteerd. Weggooien en de miskoop heel snel vergeten is de beste optie.
Er zijn twee uitzonderingen op dit verhaal: Hakbijlen en eenzijdig geslepen Japanse messen.
Hakbijlen moeten tegen een stootje kunnen en zijn daarom enkele millimeters dik en bovendien convex geslepen. Deba's en Sashimimessen zijn Japanse messen die bedoeld zijn voor het zeer dun uitsnijden van groente en vlees. Deze messen zijn eenzijdig en zeer scherp geslepen. Omdat ze alleen gebruikt worden voor het snijden van dunne plakjes is de dikte bij deze messen geen bezwaar.
Een te grote dikte van het lemmet aan de snede kan ook veroorzaakte zijn door het te vaak slijpen van het mes. Omdat een lemmet naar de rug toe steeds dikker wordt, zal de snede ook steeds dikker worden als je het mes vaak slijpt.
Als je zuinig bent op je messen en ze slijpt met bijvoorbeeld een keramische staaf, dan zal dit niet snel gebeuren. Zelfs bij professioneel gebruik kun je dan zonder problemen een jaar of tien met je mes doen.
Laat je je messen vaak door een professionele slijper slijpen, dan zal je mes veel sneller op zijn. Professionele slijpers slijpen je mes elektrisch, en nemen daarbij veel materiaal af. Er zijn ook slijpers die je mes uitdunnen, maar dan moet je erg uitkijken dat je mes niet te dun wordt gemaakt.
Als er geen sprake is van beschadigingen die moeten worden weggewerkt, of een te dikke snede, laat je mes dan niet elektrisch slijpen, maar doe het zelf op een keramische staaf. Dat gaan veel makkelijker dan je denkt, en sneller dan op en neer fietsen naar de slijper.
Stabiliteit
Een mes kan te dik zijn, maar kan ook te dun zijn. Goedkope messen zijn vaak gemaakt van bandstaal met een te dunne rug. Een mes moet stabiel (stug) genoeg zijn voor het doel waarvoor het is gemaakt. Uitzondering zijn natuurlijk fileermessen en flexibele uitbeenmessen.
Karteling
KartelingAlleen speciale messen als broodmessen en tomatenmessen mogen voorzien zijn van een karteling.
Hebben alle messen in uw set een karteling? Dan is dat een teken dat de messen van een inferieure kwaliteit staal zijn gemaakt. De karteling is dan bedoeld om het slechte staal te maskeren en het mes toch nog een beetje te laten snijden (of beter: zagen).
Een karteling geeft veel wrijving tijdens het snijden en geeft een rommelig resultaat. Een mes dat gemaakt is van een goede kwaliteit staal heeft geen karteling nodig om scherp te blijven, en zal veel prettiger snijden dan een gelijkvormig mes met een kartel.
Visuele staat van het mes
Nadat we met de voorgaande stappen de aard van het mes hebben beoordeeld, gaan we kijken naar de staat van het mes. We gaan hierbij van groot naar klein.
Afgebroken puntjes, hapjes uit het lemmet
Bekijk het lemmet goed. Zijn er afgebroken puntjes, of hapjes uit het lemmet dan duidt dit niet altijd op een slechte kwaliteit, maar vaak op een slechte eigenaar.
Een goed mes is gemaakt van gehard staal, en dat is nou eenmaal brosser dan zacht staal. Beschadigingen van messen kun je voorkomen door de messen netjes op te bergen. Voorkom dat messen tegen elkaar kunnen stoten. Een messenblok of magneetstrip is een prima optie. Wil je ze toch in een la opbergen, zorg dan dat je het lemmet beschermt met een hoes of zo.
Een andere oorzaak van afgebroken puntjes en stukjes uit het lemmet is vaak wrikken of hakken. Gebruik een mes nooit als schroevendraaier of breekijzer en gebruik alleen een hakbijl om te hakken.
Verbogen puntjes en verbogen stukjes van het lemmet
Om een mes van goede kwaliteit staal te verbuigen, moet er heel wat gebeuren. Bij een val op de punt, wil het puntje nog wel eens verbuigen en bij het hakken van botten met een koksmes, kunnen er stukjes van het lemmet verbuigen. Bij gewoon gebruik, is het echter niet mogelijk om een goed mes te verbuigen. Heeft uw mes bij gewoon gebruik toch een verbogen lemmet of een verbogen puntje opgelopen, dan is dat meestal een teken dan een slechte kwaliteit staal.
Scherpte: visuele controle
Visuele controle van de scherpte van uw mesAls uit de voorgaande controles blijkt dat je een goed mes hebt, dan wordt het zinvol om eens naar de scherpte te kijken.
Houdt het mes met de snede naar een lichtbron gericht, en kijk of je het licht in de snede ziet spiegelen.
Zie je het licht over de hele lengte spiegelen, dan is je mes zeker aan een slijpbeurt toe.
Zie je het licht op enkele plaatsen spiegelen, hoef je je mes niet gelijk te slijpen. Het ligt een beetje aan de eisen die je aan je mes stelt.
Nageltest
Als je mes door de visuele controle is gekomen, kun je je mes bijvoorbeeld op je nagel testen.
Houd je nagel schuin en plaats het mes zonder daarbij te drukken op je nagel.
Glijdt het er af, dan is aan te bevelen om je mes even over een keramische staaf te halen. Blijft het mes op je nagel liggen, dan is het (op die plek ten minste) redelijk scherp.
Papiertest
Een veel gebruikte methode om de scherpte van een mes te testen is het snijden van een velletje papier. Houd een velletje gewoon kopieerpapier met een hand vast, en probeer onder een hoek van ca. 45 graden reepjes van het papier te snijden, ca. 2 cm van je hand verwijderd.
Het meest kritische moment is het eerste stukje. Gaat je mes probleemloos het papier in, zonder het te scheuren, dan is het scherp genoeg voor gebruik in de keuken.
Probeer het eerst met een trekkende (snijdende) beweging. Als je mes echt scherp is, lukt het ook zonder trekkende beweging (dus door alleen te duwen).
Tomaattest
Je kunt de scherpte van je mes ook goed testen door een dun plakje van een rijpe tomaat te snijden. Als dit lukt, zonder de tomaat de vervormen, dan heb je een scherp mes.
Scheertest
Een mes hoeft voor gebruik in de keuken niet te kunnen scheren, maar wil je weten of je mes echt scherp is, probeer dan eens het haar van je arm of hand te scheren. Maak hierbij nooit een trekkende beweging, want dan gaat het mes je huid in.
Lukt het om in een beweging al het haar weg te scheren, dan is je mes vlijmscherp, en heb je bijna de ultieme scherpte bereikt.
Lukt het om enkele haartjes te verwijderen, dan is je mes nog altijd zeer scherp.
Lukt het niet om haartjes af te scheren, maar is de papiertest geen probleem, dan heb je gewoon een scherp mes. Wil je toch te scheermesscherpte bereiken, dan moet je eens aan het gebruik van de Spyderco Sharpmaker denken.
Valse scherpte
Kijk uit voor valse scherpte. Valse scherpte is scherpte van een mes die veroorzaakt wordt door een braam als gevolg van het slijpen, die niet goed verwijderd is. Deze braam, geeft een tijdelijk gevoel van scherpte, maar gaat ook snel weer weg als je je mes gebruikt.
Wil je de scherpte van je mes testen, doe dit dan niet direct na het slijpen, maar snij eerst even een paar keer in een stukje hout. Dan wordt de braam snel verwijderd en heb je een eerlijke test.
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:56 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
shiny caterpie, wow die zijn zeldzaam
Dat zeg ik ook niet.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:56 schreef hondebrokje het volgende:
[..]
Gaat niet over mij gaat over blondje.
En mijn persoonlijkheid is niets mis mee.
Ik doe alles voor jequote:Op maandag 16 maart 2015 17:55 schreef eend112 het volgende:
[..]
Maar niet om je persoonlijkheid, onthoud dat wel.
Wat is er aan het handje, vriend?quote:
Laat maar zitten okequote:Op maandag 16 maart 2015 17:58 schreef hondebrokje het volgende:
[..]
Soort van wel, wat bedoel je dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |