Neequote:
Kazim is nog steeds een betere optie als centrumspits. Einde bericht.quote:
Nee. Kazim mist zoveel kansen dat vrijwel niemand hem dit na kan doenquote:Op maandag 9 maart 2015 16:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kazim is nog steeds een betere optie als centrumspits. Einde bericht.
Immers mist nog meer. Maar is geen spits.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:33 schreef eight het volgende:
[..]
Nee. Kazim mist zoveel kansen dat vrijwel niemand hem dit na kan doen
Guidetti maakt het in Schotland anders ook niet waar, En meevoetballend is Kazim gewoon veel beter. In Italië hebben ze het nog steeds over Feyenoord. Vanwege Kazim natuurlijk. Met Kazim, Kuyt en Basa heb je straks drie Turken in de aanval.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:33 schreef eight het volgende:
[..]
Nee. Kazim mist zoveel kansen dat vrijwel niemand hem dit na kan doen
Immers houdt zich helemaal niet bezig met de interesse van Liverpool. Die wil zich gewoon gaan richten op een volgend seizoen bij de grootste club van Nederland qua beleving. Is helemaal geen straf voor hem.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:37 schreef ArtoriasTAW het volgende:
[..]
Immers mist nog meer. Maar is geen spits.
Dit seizoen toch niet.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:37 schreef ArtoriasTAW het volgende:
[..]
Immers mist nog meer. Maar is geen spits.
2de seizoenshelft niet nee. Ik ben van overtuigd dat hij een stuk meer scoren vermogen heeft dan Kazim. Als hij transfervrij overkomt ben ik wel voorstander.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Guidetti maakt het in Schotland anders ook niet waar, En meevoetballend is Kazim gewoon veel beter. In Italië hebben ze het nog steeds over Feyenoord. Vanwege Kazim natuurlijk. Met Kazim, Kuyt en Basa heb je straks drie Turken in de aanval.
Dat is ook vrij lastig als je steeds vanaf de bank begint, we hebben toch allemaal kunnen zien tot wat die jongen in staat isquote:Op maandag 9 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Guidetti maakt het in Schotland anders ook niet waar.
Hoeveel penalties zaten bij zijn doelpunten?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is ook vrij lastig als je steeds vanaf de bank begint, we hebben toch allemaal kunnen zien tot wat die jongen in staat is
4. Nog meer vragen?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoeveel penalties zaten bij zijn doelpunten?
Er zaten in ieder geval een paar hele fijne kools tegen Ajax bij.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoeveel penalties zaten bij zijn doelpunten?
Noemen ze in zijn eigen topic al kakkerlak.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:49 schreef Scrummie het volgende:
Soms zijn er van die users die je al irriteren als je de naam voorbij ziet scrollen. Morendo is zo'n jongen.
Moet dat niet ergeren zijn?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:49 schreef Scrummie het volgende:
Soms zijn er van die users die je al irriteren als je de naam voorbij ziet scrollen. Morendo is zo'n jongen.
Zegt genoeg.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Noemen ze in zijn eigen topic al kakkerlak.
Bron?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Noemen ze in zijn eigen topic al kakkerlak.
Jij hebt eigenlijk geen recht van spreken meer sinds je @mkrabby fail.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:53 schreef GGMM het volgende:
Namens alle Ajacieden wil ik mijn excuses aanbieden voor Morendo.
Wij haten hem ook.
En waarom zou hij op de bank beginnen denk je.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is ook vrij lastig als je steeds vanaf de bank begint, we hebben toch allemaal kunnen zien tot wat die jongen in staat is
Kan gebeuren, jullie zeggen dat hij altijd onwaarheden uitbraakt, ik had kunnen weten dat jullie fout zaten.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jij hebt eigenlijk geen recht van spreken meer sinds je @mkrabby fail.
never trust barbari.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:58 schreef GGMM het volgende:
[..]
Kan gebeuren, jullie zeggen dat hij altijd onwaarheden uitbraakt, ik had kunnen weten dat jullie fout zaten.
Misschien de vrouw van de trainer geneukt, geen idee?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:58 schreef Caland het volgende:
[..]
En waarom zou hij op de bank beginnen denk je.
Ik heb dat vooral bij die gast die gisteren door Krabby belachelijk werd gemaaktquote:Op maandag 9 maart 2015 16:49 schreef Scrummie het volgende:
quote:Op maandag 9 maart 2015 16:58 schreef GGMM het volgende:
[..]
Kan gebeuren, jullie zeggen dat hij altijd onwaarheden uitbraakt, ik had kunnen weten dat jullie fout zaten.
Echt, ik kan hier niet veel meer over zeggen dan dit:quote:Op maandag 9 maart 2015 16:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jij hebt eigenlijk geen recht van spreken meer sinds je @mkrabby fail.
Jawel.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien de vrouw van de trainer geneukt, geen idee?
Maar de voetbalkwaliteiten van hem staan toch niet serieus ter discussie nu opeens.
O jawel hoor, die heeft sinds zijn Feyenoord-periode nooit meer op niveau gespeeld of faalde zelfs op een lager niveau. Zelfs tijdens zijn Feyenoord-periode heeft hij ontzettend veel wedstrijden gemist overigens, dat vergeten veel mensen nog wel eens. Dan staan je voetbalkwaliteiten wel even ter discussie dunkt mij.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien de vrouw van de trainer geneukt, geen idee?
Maar de voetbalkwaliteiten van hem staan toch niet serieus ter discussie nu opeens.
Ga mij niet vertellen dat Liverpool iets in Lex zietquote:Op maandag 9 maart 2015 16:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Immers houdt zich helemaal niet bezig met de interesse van Liverpool. Die wil zich gewoon gaan richten op een volgend seizoen bij de grootste club van Nederland qua beleving. Is helemaal geen straf voor hem.
never trust a morendoquote:Op maandag 9 maart 2015 17:01 schreef BrokenBoy het volgende:
[..]
Ga mij niet vertellen dat Liverpool iets in Lex ziet
Gewoon prestatiecontract afdwingen, lijkt me op zich nog steeds de ideale spits, zeker nu de komst van Dirk weer eens op losse schroeven staat.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:01 schreef Caland het volgende:
[..]
O jawel hoor, die heeft sinds zijn Feyenoord-periode nooit meer op niveau gespeeld of faalde zelfs op een lager niveau. Zelfs tijdens zijn Feyenoord-periode heeft hij ontzettend veel wedstrijden gemist overigens, dat vergeten veel mensen nog wel eens. Dan staan je voetbalkwaliteiten wel even ter discussie dunkt mij.
Dat is iets anders dan hij zelf verklaarde.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:07 schreef Caland het volgende:
Als er iets niet op losse schroeven staat is dat wel de komst van Dollar Dirk
Hij gaat natuurlijk eerst afwachten of Feyenoord niet uitgesloten wordt van Europees voetbal volgend jaar.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:07 schreef Caland het volgende:
Als er iets niet op losse schroeven staat is dat wel de komst van Dollar Dirk
Eerst nog maar Europees zien te halenquote:Op maandag 9 maart 2015 17:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij gaat natuurlijk eerst afwachten of Feyenoord niet uitgesloten wordt van Europees voetbal volgend jaar.
Ja. Laten we vooral de woorden van Dirk Kuyt in interviews serieus gaan nemen.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan hij zelf verklaarde.
Oké man.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja. Laten we vooral de woorden van Dirk Kuyt in interviews serieus gaan nemen.
Waarom de mysterie dan? Is zeggen dat je gaat tekenen bij Feyenoord slecht voor Dirks onderhandelingspositie?quote:Op maandag 9 maart 2015 17:13 schreef Caland het volgende:
Als zelfs Eric Gudde op radio 1 verklaart dat Kuyt gewoon komt zit dat wel goed hoor. Maar geloof wat je wilt Elan, je zit er wel eens vaker naast zullen we maar zeggen
Misschien vinden de fans daar het niet leukquote:Op maandag 9 maart 2015 17:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom de mysterie dan? Is zeggen dat je gaat tekenen bij Feyenoord slecht voor Dirks onderhandelingspositie?
Dan ken die dat toch gewoon zeggen, waarom zo moeilijk.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:13 schreef Caland het volgende:
Als zelfs Eric Gudde op radio 1 verklaart dat Kuyt gewoon komt zit dat wel goed hoor. Maar geloof wat je wilt Elan, je zit er wel eens vaker naast zullen we maar zeggen
Omdat Allah zijn moeder een hoer is?quote:Op maandag 9 maart 2015 17:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien vinden de fans daar het niet leuk
Is toch logisch, wat heeft het voor zin om nu al de Fener supporters tegen je in het harnas te jagen. Ze zijn in Turkije sowieso niet erg blij met Feyenoord sinds Allah in de Kuip is uitgemaakt voor kkjood...quote:Op maandag 9 maart 2015 17:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom de mysterie dan? Is zeggen dat je gaat tekenen bij Feyenoord slecht voor Dirks onderhandelingspositie?
De Turkse competitie eindigt op 31 mei, dus 1 juni is het pas formeel rond?quote:Op maandag 9 maart 2015 17:35 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Is toch logisch, wat heeft het voor zin om nu al de Fener supporters tegen je in het harnas te jagen. Ze zijn in Turkije sowieso niet erg blij met Feyenoord sinds Allah in de Kuip is uitgemaakt voor kkjood...
Nou, Krabby zegt het dus die worden het niet. Toch maar voor Fraser gaan dan?quote:Feyenoord sprak al met Van Gastel en Van Bronckhorst
Feyenoords technisch directeur Martin van Geel heeft een eerste gesprek gevoerd met de assistent-trainers Jean-Paul van Gastel en Giovanni van Bronckhorst over het hoofdtrainerschap bij de Rotterdammers.
Het betrof een informele sessie over de samenwerking in de toekomst, zonder zaakwaarnemer Guido Albers. Die schuift pas aan zodra er contracten moeten worden getekend. Zowel Van Gastel als Van Bronckhorst staat positief tegenover de uitdaging van hoofdtrainer in De Kuip, ook al heeft het duo geen enkele ervaring in die functie.
Niettemin gelden ze als de voornaamste kandidaten voor de vacature die Fred Rutten achterlaat. De huidige trainer van Feyenoord ziet geen perspectief en besloot zijn contract niet te verlengen. Overigens zegt Feyenoord geen haast te willen maken met de opvolging van Rutten. Volgens technisch directeur Martin van Geel kiest de club voor 'zorgvuldigheid in plaats van snelheid'.
Bron
Ben wel benieuwd. Vanavond Vilhena op 10 en Boëtius en Bilal op de flanken. Zijn wel de spelers waarvan je hoopt dat ze snel weer in vorm komen, aangezien ze potentieel heel veel waarde vertegenwoordigen.quote:Op maandag 9 maart 2015 17:43 schreef ArtoriasTAW het volgende:
In ander nieuws, wellicht binnenkort geen Te Vrede meer. Achahbar gaat het bij jong-feyenoord in de spits proberen en als dat goed uitpakt zal hij Te Vrede vervangen zolang Kazim afwezig is. Aldus feyenoordpings.
Right, met hun contractje tot 2016.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd. Vanavond Vilhena op 10 en Boëtius en Bilal op de flanken. Zijn wel de spelers waarvan je hoopt dat ze snel weer in vorm komen, aangezien ze potentieel heel veel waarde vertegenwoordigen.
Beter lezen.quote:
Misschien kunnen we aan GGMM vragen of hij het op Twitter kan vragen?quote:Op maandag 9 maart 2015 18:02 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Nou, Krabby zegt het dus die worden het niet. Toch maar voor Fraser gaan dan?
Tijd voor nieuwe verkiezingen.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:52 schreef klaasweetalles het volgende:
Vilhenna en Boetius zaten een jaar geleden nog in de voorselectie van het nederlandse elftal voor het WK..waren volgens mij zelfs de laaste afvallers
En nu kunnen ze er niets meer van hahahah
Onder Rutte wordt je als speler niet beter is mijn conclusie.
Ze zijn beide ook verkeerd gebruikt.
quote:Op maandag 9 maart 2015 18:59 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Misschien kunnen we aan GGMM vragen of hij het op Twitter kan vragen?
Waarom denk je dat menig Ajacied zo blij was dat Rutten naar Feyenoord ging?quote:Op maandag 9 maart 2015 18:52 schreef klaasweetalles het volgende:
Vilhenna en Boetius zaten een jaar geleden nog in de voorselectie van het nederlandse elftal voor het WK..waren volgens mij zelfs de laaste afvallers
En nu kunnen ze er niets meer van hahahah
Onder Rutte wordt je als speler niet beter is mijn conclusie.
Ze zijn beide ook verkeerd gebruikt.
Zeer verrassendtwitter:Feyenoord twitterde op maandag 09-03-2015 om 19:44:43Vernieuwbouwplan De Kuip van de baan http://t.co/sqemQXndbJ reageer retweet
Dan mogen er ook conclusies aan vast zitten; directie Kuip en club hebben voor de zoveelste maal er een potje van gemaakt van dit dossier, hebben nu al miljoenen gekost. Waardeloos waardeloos waardeloos.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:45 schreef Grifte het volgende:
Zeer verrassendtwitter:Feyenoord twitterde op maandag 09-03-2015 om 19:44:43Vernieuwbouwplan De Kuip van de baan http://t.co/sqemQXndbJ reageer retweet
Fijn. Krijgen we weer anderhalf jaar gezeik. Om uiteindelijk in 2020 nog steeds in De Kuip te spelen.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:45 schreef Grifte het volgende:
quote:Nuri Sahin is inmiddels weer terug bij Borussia Dortmund en is daar een zeer gewaardeerde kracht. De ontwikkeling van de Turk is, naar eigen zeggen, ook zeker te danken aan Giovanni van Bronckhorst.
Sahin speelde namelijk één jaar (seizoen 2007/2008) op huurbasis bij Feyenoord en leerde veel van de oud-verdediger. Zo tipte Van Bronckhorst dat hij zich aanvallend meer moest laten gelden. "Daar ontbrak het vorig jaar nog steeds aan in mijn spel. Ik heb de afgelopen tijd op verschillende situaties getraind, zoals het aanvallend koppen", vertelt Sahin aan de Kicker.
Hij is blij dat hij weer een vaste basisspeler is bij Dortmund. "Als ik fit ben en zelfvertrouwen heb, kan ik een belangrijke rol in het elftal vervullen. Uit de gesprekken met mijn trainers weet ik dat ik met mijn manier van spelen zorg voor meer stabiliteit in een team. Mijn kracht ligt nog steeds vooral in de verdediging."
Lees verder: http://www.soccernews.nl/(...)nkbaar#ixzz3Tuq3lzuG
Gudde zit er momenteel 2639 dagenquote:Op maandag 9 maart 2015 19:56 schreef Muto het volgende:
Gudde had een simpele taak. Maak vriendjes bij de Gemeente en zorg dat er een nieuw/vernieuwt stadion komt. Ik weet niet hoelang Gudde er onderhand zit, maar we kunnen wel stellen dat hij dit niet heeft waargemaakt. Lijkt me tijd voor vernieuwing. De Kuip zoals het nu is zorgt alleen maar voor stilstand.
Het politieke klimaat is al jaren erg ongunstig voor dit soort projecten dus dat neem ik hem niet eens kwalijk. Dat gedoe met de plannen wel.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:56 schreef Muto het volgende:
Gudde had een simpele taak. Maak vriendjes bij de Gemeente en zorg dat er een nieuw/vernieuwt stadion komt. Ik weet niet hoelang Gudde er onderhand zit, maar we kunnen wel stellen dat hij dit niet heeft waargemaakt. Lijkt me tijd voor vernieuwing. De Kuip zoals het nu is zorgt alleen maar voor stilstand.
Ja, tjonge, zeg het gewoon even in aantal jaar. Nu moet ik gaan rekenen.quote:
Ik heb het niet eens zozeer over de bijdrage van de gemeente. Maar ook het verhaal van vorige week van Aboutaleb over de machtsstrijd binnen De Kuip geeft óók aan dat het niet botert tussen Feyenoorddirectie en de gemeente. Terwijl het mij wel lijkt dat je de gemeente te vriend moet houden.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:27 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Het politieke klimaat is al jaren erg ongunstig voor dit soort projecten dus dat neem ik hem niet eens kwalijk. Dat gedoe met de plannen wel.
Goed nieuws. Nu staat niets het nieuwe stadion meer in de weg.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:45 schreef Grifte het volgende:
Gudde had dan ook maar 1 taak bij zijn aanstelling; zorgen dat gemeente mee ging in plannen voor nieuw stadion en dat dan uitwerken. Nou, die aanstelling was in 2008 geloof ik, en we zijn er bijna. Nu echt; er is geen 1 plan dat voldoet, de relatie met de gemeente heeft de afgelopen tijd een flinke knauw gekregen, relatie directie <> supporters is flink bekoeld.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:29 schreef Muto het volgende:
[..]
Ja, tjonge, zeg het gewoon even in aantal jaar. Nu moet ik gaan rekenen.
[..]
Ik heb het niet eens zozeer over de bijdrage van de gemeente. Maar ook het verhaal van vorige week van Aboutaleb over de machtsstrijd binnen De Kuip geeft óók aan dat het niet botert tussen Feyenoorddirectie en de gemeente. Terwijl het mij wel lijkt dat je de gemeente te vriend moet houden.
Lach niet. Jullie hebben GGMMquote:
En Morendo, Devv, Herqules, DAM, FiliusDeorum, HeatWave... mooie verzameling hebben julliequote:Op maandag 9 maart 2015 21:02 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Hij bedoelt het goed
Je vergeet Shreyas en WhateverWhatever om maar wat te noemen trouwens
bedoel je mij ketchup flappie?quote:
Die is al lang weer terug naar Spanje gevaren.quote:
Punt is dat Klaas gewoon een hardnekkige troll is, bij ons is het vrij serieus en dus ernstigquote:Op maandag 9 maart 2015 21:04 schreef Grifte het volgende:
[..]
En Morendo, Devv, Herqules, DAM, FiliusDeorum, HeatWave... mooie verzameling hebben jullie
Zou het Gudde himself zijn?quote:
Hoe Feyenoord het op dit moment doet, of hoe vaak we de afgelopen 10 jaar kampioen zijn geworden, heeft echt geen ene k*nker met het stadion te maken.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:10 schreef klaasweetalles het volgende:
10 miljoen ontwikkelingskosten door gudde en de zijnen uitgegeven...
Dat hadden ze beter in de spelersgroep kunnen investeren.
! x championsleage en je krijgt minimaal 20 miljoen euro in kas....
Ajax wint 4x de landstitel en heeft zo 80 miljoen euro opgehaald de afgelopen jaren.
Dom Feyenoord beleid weer.
Geld verdien je op het veld, maar dat snap gudde en de zijnen niet.
beter ken je de feiten.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe Feyenoord het op dit moment doet, of hoe vaak we de afgelopen 10 jaar kampioen zijn geworden, heeft echt geen ene k*nker met het stadion te maken.
Als je dom wil lullen, prima, maar geef dan dan van te voren aan.
Dus, als het BAM plan was gelukt, was het direct ook een tijdmachine, waren we 10 jaar terug gegaan, had er al een nieuw stadion gestaan, hadden wij ook sponsor inkomsten en waren wij ipv hunnie 4 keer kampioen geworden? Wat lul je nou achterlijk dan?quote:Op maandag 9 maart 2015 21:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
beter ken je de feiten.
Het stadion van Feyenoord voldoet in principe niet meer. Ajax heeft door de Arena heel veel sponsorgeld binnen weten te halen.
Gudde en die flapdrollen denken dat dit bij Feyenoord ook mogelijk zou moeten zijn.
Lukt niet, stop met die bullshit en zorg dat je gewoon kampioen wordt en zo 20 miljoen binnenhaalt.
Dat is voor een dombo als jou ook wel te begrijpen toch?
Inderdaad, Feyenoord al een jaartje of 10 geen cent te besteden, het resultaat is er ook naar.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus, als het BAM plan was gelukt, was het direct ook een tijdmachine, waren we 10 jaar terug gegaan, had er al een nieuw stadion gestaan, hadden wij ook sponsor inkomsten en waren wij ipv hunnie 4 keer kampioen geworden? Wat lul je nou achterlijk dan?
Tyf op met je naampjes.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Inderdaad, Feyenoord al een jaartje of 10 geen cent te besteden, het resultaat is er ook naar.
In principe is het zo in topvoetbal wie het meeste geld heeft, heeft de grootste kans om prijzen te pakken...
Real madrid, barcelona, chelsea, manunited, ajax, psv enzovoorts
Voetbal is niet ingewikkeld, het is een kwestie van geld.
Snappie wijffie?
Had je willen waarschuwen maar dit was best vermakelijkquote:Op maandag 9 maart 2015 21:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tyf op met je naampjes.
Verder snap je er geen ene tyfus van, en heb ik al spijt dat ik überhaupt op je heb gereageerd met je infantiele opmerkingen.
wat jij wil shmmie.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tyf op met je naampjes.
Verder snap je er geen ene tyfus van, en heb ik al spijt dat ik überhaupt op je heb gereageerd met je infantiele opmerkingen.
Doe normaal of pleur op.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat jij wil shmmie.
We weten beide dat ik gelijk heb.
Laat maat maar komen hoor vormcrisisje helpen we hem wel overheenquote:Op maandag 9 maart 2015 21:02 schreef Scrummie het volgende:
Interview Guidetti met Rijnmond:
Blijf het een schitterende gozer vinden.
#dommerdanJetro.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:23 schreef Divje het volgende:
[..]
Had je willen waarschuwen maar dit was best vermakelijk
Ik zeg 't zelfde!quote:Op maandag 9 maart 2015 21:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Laat maat maar komen hoor vormcrisisje helpen we hem wel overheen
quote:
Het is gewoon vermoeiend. Wat ik begrijp is dat het stuk is gelopen op een verschil van 15 miljoen.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat ik er wel vrede mee heb dat het BAM-plannetje niet doorgaat.. liever een goed plan dan een plan waar je niet 100% achterstaan en dat jarenlang als een financiële molensteen om je nek hangt
Denk dat het niet bij 15 miljoen was gebleven.. zoals zo vaak gebeurt zijn de kosten te laag ingeschat om de opdracht binnen te halen, waarna er bij de realisatie steeds meer 'onvoorziene' kosten bij komen..quote:Op maandag 9 maart 2015 21:41 schreef eight het volgende:
[..]
Het is gewoon vermoeiend. Wat ik begrijp is dat het stuk is gelopen op een verschil van 15 miljoen.
Dat is nog 10% van de totale kosten. Niet echt een overtuigend argument imo.
Ik ben wel benieuwd naar de exacte toedracht.
Alsof die het dan wel voor elkaar kunnen krijgen als zelfs BAM het niet lukt, waarom zou zo'n bijelkaar geraapt zooitje het dan wel moeten kunnen?quote:Op maandag 9 maart 2015 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Van mij mag RdK nu wel een nieuwe kans krijgen.. hun ontwerp vond ik ook mooier.
17 december 2007 -> 7 jaar, 2 maanden en 3 weken (ongeveer).quote:Op maandag 9 maart 2015 20:29 schreef Muto het volgende:
[..]
Ja, tjonge, zeg het gewoon even in aantal jaar. Nu moet ik gaan rekenen.
RdK was al eerder afgevallen.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Van mij mag RdK nu wel een nieuwe kans krijgen.. hun ontwerp vond ik ook mooier.
Dat is wel zo.. ik las dat ze hun plan inmiddels hebben aangepast maar erg veel vertrouwen krijg je niet van al dat knip- en plakwerk.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:30 schreef Typisch het volgende:
[..]
Alsof die het dan wel voor elkaar kunnen krijgen als zelfs BAM het niet lukt, waarom zou zo'n bijelkaar geraapt zooitje het dan wel moeten kunnen?
Zo gaat dat normaal gesproken idd. maar ik meen dat feyenoord zich hiervoor wilde indekken/verzekeren. Dat zal natuurlijk ook wel de reden zijn dat het nu beide partijen zijn die de deal niet zien zitten.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Denk dat het niet bij 15 miljoen was gebleven.. zoals zo vaak gebeurt zijn de kosten te laag ingeschat om de opdracht binnen te halen, waarna er bij de realisatie steeds meer 'onvoorziene' kosten bij komen..
Oh? Nee hoor.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Edit: lees op nos teletekst dat het BAM plan op 250 miljoen zou uitkomen, een overschrijding van 25% dus en slechts marginaal goedkoper dan een volledig nieuw stadion dat voor 265 miljoen mogelijk moet zijn in de bestaande driehoek.
Ja, wel schattig dat ze dat bij RDK denken. Sowieso dat kansloze media-offensiefje van hun de laatste tijd. Komen over als een klein kind dat wordt overgeslagen.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh? Nee hoor.
En RDK doet weer mee, geloof dat 1 van die stadion mensen dat heeft getwittert vanavond. "Alle opties zijn weer open, ook RDK". Ofzoiets.
Jawel, dat betreft dan alleen de kosten voor een nieuw stadion zonder parkeergarage, en zonder dat hierbij de kosten voor gebiedsontwikkeling en een nieuwe trainingsaccomodatie bij in zijn begrepen.quote:
Het zal mij benieuwen. Maar van RDK heb ik geen hoge verwachtingen, bij elkaar geraapt zooitje vind ik het, en zo zien hun plannen er tot nu toe ook uit.quote:En RDK doet weer mee, geloof dat 1 van die stadion mensen dat heeft getwittert vanavond. "Alle opties zijn weer open, ook RDK". Ofzoiets.
Die van Ierschot twitterde dat schijnbaar, dus niet van RDK ofzo.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, wel schattig dat ze dat bij RDK denken. Sowieso dat kansloze media-offensiefje van hun de laatste tijd. Komen over als een klein kind dat wordt overgeslagen.
Dit gaat nu gewoon nieuwbouw worden. Waren de totale kosten daarvan niet op 360 miljoen geraamd?quote:Op maandag 9 maart 2015 23:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jawel, dat betreft dan alleen de kosten voor een nieuw stadion zonder parkeergarage, en zonder dat hierbij de kosten voor gebiedsontwikkeling en een nieuwe trainingsaccomodatie bij in zijn begrepen.
[..]
Het zal mij benieuwen. Maar van RDK heb ik geen hoge verwachtingen, bij elkaar geraapt zooitje vind ik het, en zo zien hun plannen er tot nu toe ook uit.
Maar ik laat me graag verrassen. Ik word tot nu toe iedere keer opnieuw verrast in deze stadion soap.
Klopt, maar dat was dan op een andere locatie, dus grondaankoop (deels, want ook deels op Varkenoord als ik goed ben geinformeerd), en daar zaten de kosten voor een trainingsaccomodatie, parkeergarage en volledige gebiedsontwikkeling bij inbegrepen.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:14 schreef eight het volgende:
[..]
Dit gaan nu gewoon nieuwbouw worden. Waren de totale kosten daarvan niet op 360 miljoen geraamd?
Dus nu is het gewoon 265 voor nieuwbouw? Oh wacht, nu dat de concurrentie weg is gaan ze natuurlijk weer alles opnieuw berekenenquote:Op maandag 9 maart 2015 23:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, maar dat was dan op een andere locatie, dus grondaankoop (deels, want ook deels op Varkenoord als ik goed ben geinformeerd), en daar zaten de kosten voor een trainingsaccomodatie, parkeergarage en volledige gebiedsontwikkeling bij inbegrepen.
Als men had doorgezet met een renovatievariant dan was dat naar mijn mening nog vele malen dramatischer geweest voor de ontwikkeling van de club. Ja, miljoenen door de plee. Ja, al 7 jaar lang niks opgeschoten. Maar op de lange termijn is de beslissing die vanavond is gevallen een zegen voor Feyenoord.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 01:19 schreef ace_eleven het volgende:
Als we het WK'18 hadden binnengehengeld had het stadion er over 3 jaar wel gestaan, ben nu heel benieuwd hoe lang het nu weer moet gaan duren. Alles weer de prullenbak in en een verkapte en uitgeklede vorm van HNS dat over een jaar gepresenteerd wordt om vervolgens te kijken of er tegen die tijd geld is...
Ik denk dat we '19-'20 nog wel in de Kuip ballen. En al vind ik dat wel een fijn idee, puur op gevoel, dat we de Kuip nog niet hoeven te verlaten, is het eigenlijk natuurlijk tragisch en dramatisch voor de ontwikkeling van de club
Dit dus. Al kan je het mooiste stadion neerzetten voor het goedkoopst mogelijke tarief; deze bestuurders zouden er nóg een teringzooi van maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:00 schreef Happel het volgende:
Laten we eerst maar het hele bestuur eruit kankeren, voordat we weer opnieuw beginnen met die kansloze stadion discussies.
Eens, mits er niet nog eens 10 jaar over heengaan. Stilstand is meestal slechter dan een vernieuwbouw die slechts matig rendeert.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 01:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Als men had doorgezet met een renovatievariant dan was dat naar mijn mening nog vele malen dramatischer geweest voor de ontwikkeling van de club. Ja, miljoenen door de plee. Ja, al 7 jaar lang niks opgeschoten. Maar op de lange termijn is de beslissing die vanavond is gevallen een zegen voor Feyenoord.
De stroperige aanpak is echt absurd.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 01:19 schreef ace_eleven het volgende:
Als we het WK'18 hadden binnengehengeld had het stadion er over 3 jaar wel gestaan, ben nu heel benieuwd hoe lang het nu weer moet gaan duren. Alles weer de prullenbak in en een verkapte en uitgeklede vorm van HNS dat over een jaar gepresenteerd wordt om vervolgens te kijken of er tegen die tijd geld is...
Ik denk dat we '19-'20 nog wel in de Kuip ballen. En al vind ik dat wel een fijn idee, puur op gevoel, dat we de Kuip nog niet hoeven te verlaten, is het eigenlijk natuurlijk tragisch en dramatisch voor de ontwikkeling van de club
Als geld geen issue is...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:33 schreef eight het volgende:
[..]
De stroperige aanpak is echt absurd.
Qatar is later begonnen met hun stadionplannen en hebben straks 12 (!!!) stadions gerealiseerd terwijl er bij ons nog geen enkel nieuw stadion staat. Het is appels met peren vergelijken maar toch..
Doe dat dan ook niet, je komt namelijk nogal dom over.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:33 schreef eight het volgende:
[..]
De stroperige aanpak is echt absurd.
Qatar is later begonnen met hun stadionplannen en hebben straks 12 (!!!) stadions gerealiseerd terwijl er bij ons nog geen enkel nieuw stadion staat. Het is appels met peren vergelijken maar toch..
Is dit een grap?quote:Johan Derksen is nog altijd niet tevreden over Mitchell te Vrede, maar heeft wel het idee dat de spits meer een neusje voor de goal heeft dan Colin Kazim-Richards. Dat vertelde Derksen maandagavond in het voetbalpraatprogramma Voetbal International.
"Als hij een heel seizoen blijft staan met goede buitenspelers, maakt hij zo 15 tot 20 goals. Het blijft weliswaar een slechte spits, hij is niet van het niveau Feyenoord, maar kiest wel vaak de goede positie. Hij is koeler dan Kazim-Richards voor het doel", zo sprak Derksen zich uit.
Te Vrede kwam dit seizoen aan 730 speelminuten in achttien competitieduels. Daarin scoorde de spits zeven goals. In de Europa League scoorde de 23-jarige speler twee keer in vijf duels.
Ik had gewoon zin om effe de populist uit te hangenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Doe dat dan ook niet, je komt namelijk nogal dom over.
Vergeleken met Kazim klopt het welquote:
Dat vind ik nog heel vies tegenvallen. Kazim beweegt nog wat, maar Te Vrede staat gewoon een beetje te staan in de hoop dat de bal bij hem komt. Zal nooit een gat trekken voor een ploeggenoot. Dát is ook goed lopen.quote:
Dat was tegen Utreg heel goed te zien, kon hij een paar keer een gat voor immers trekken, maar verzuimde dat.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:51 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat vind ik nog heel vies tegenvallen. Kazim beweegt nog wat, maar Te Vrede staat gewoon een beetje te staan in de hoop dat de bal bij hem komt. Zal nooit een gat trekken voor een ploeggenoot. Dát is ook goed lopen.
Terecht, ik weet dat veel Feyenoorders een nieuw stadion en de clubprestaties volledig los willen zien, want het komt ze goed uit, maar laat Feyenoord eerst maar eens nationaal behoorlijk presteren (CL halen of kampioen worden) voordat ze praten over een nieuw stadionquote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:27 schreef satecl het volgende:
Ik zeg het voor de 16e keer hier: Er komt geen nieuw stadion. Er komt geen verbouwing.
Dat gaat helaas nooit meer gebeuren.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Terecht, ik weet dat veel Feyenoorders een nieuw stadion en de clubprestaties volledig los willen zien, want het komt ze goed uit, maar laat Feyenoord eerst maar eens nationaal behoorlijk presteren (CL halen of kampioen worden) voordat ze praten over een nieuw stadion
Waarom? Als het meestal vol zit, en je skyboxen hebben een wachtrij, dan is het toch geen gek idee het daar over te hebben?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Terecht, ik weet dat veel Feyenoorders een nieuw stadion en de clubprestaties volledig los willen zien, want het komt ze goed uit, maar laat Feyenoord eerst maar eens nationaal behoorlijk presteren (CL halen of kampioen worden) voordat ze praten over een nieuw stadion
Ga eens terug je hok in : VBL / AFC AJAX #2471: Op naar Heerenveenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Want? Feyenoord is Europees gezien de 5e club van Nederland.(Na Ajax, PSV, AZ en Twente)quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:14 schreef ace_eleven het volgende:
Het joden-troll-uurtje is weer begonnen
Apart. Deze eeuw nog niets gepresteerd in Europa maar wel met deze diarree komen..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:17 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Want? Feyenoord is Europees gezien de 5e club van Nederland.(Na Ajax, PSV, AZ en Twente)
Kun je wel steeds denken dat Feyenoord er nog bij hoort maar dat doen ze al jaren niet meer.
Tenminste één Feyenoorder die realistisch isquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:17 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Want? Feyenoord is Europees gezien de 5e club van Nederland.(Na Ajax, PSV, AZ en Twente)
Kun je wel steeds denken dat Feyenoord er nog bij hoort maar dat doen ze al jaren niet meer.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tenminste één Feyenoorder die realistisch is
Ah, je hebt toch forumdebielen nodig. Als je zelfs in het neuzenvreugdtopic uitgekotst wordt moet je toch wat.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:42 schreef Lastpost het volgende:
Haha wat een figuren weer in dit topic.
Feyenoords prestatie in Europa is inmiddels ook weer 13 jaar geleden. Ga je ook in 2050 ook nog roepen, wanneer ze nog altijd geen landskampioen zijn geworden, dat Feyenoord wel deze eeuw de UEFA cup heeft gewonnen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:25 schreef eight het volgende:
[..]
Apart. Deze eeuw nog niets gepresteerd in Europa maar wel met deze diarree komen..
Het blijft een feit.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:44 schreef Shreyas het volgende:
dat Feyenoord wel deze eeuw de UEFA cup heeft gewonnen?
Dat kun jij als PSV supporter inderdaad wel zeggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tenminste één Feyenoorder die realistisch is
Het is een Europese prestatie na het Bosman-arrest wat het des te knapper maakt.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Feyenoords prestatie in Europa is inmiddels ook weer 13 jaar geleden. Ga je ook in 2050 ook nog roepen, wanneer ze nog altijd geen landskampioen zijn geworden, dat Feyenoord wel deze eeuw de UEFA cup heeft gewonnen?
fc twente is ook meer een nederlandse topclub dan feyenoord want fc twente is recenter kampioen gewordenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Feyenoords prestatie in Europa is inmiddels ook weer 13 jaar geleden. Ga je ook in 2050 ook nog roepen, wanneer ze nog altijd geen landskampioen zijn geworden, dat Feyenoord wel deze eeuw de UEFA cup heeft gewonnen?
quote:
Dat ontken ik ook niet en ik vind het prima als Feyenoord niet meer de ambitie heeft om meer prijzen te pakken in de toekomst. Maar kijk dan niet raar op als meer en meer mensen Feyenoord niet meer zien als topclub en dat mensen het begrijpelijk vinden als Feyenoord in de toekomst geen nieuw stadion meer krijgt.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Het is een Europese prestatie na het Bosman-arrest wat het des te knapper maakt.
Je bedoelt waar zondag de 3-0 uit viel? Dat is exact wat ie daar deed namelijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:51 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat vind ik nog heel vies tegenvallen. Kazim beweegt nog wat, maar Te Vrede staat gewoon een beetje te staan in de hoop dat de bal bij hem komt. Zal nooit een gat trekken voor een ploeggenoot. Dát is ook goed lopen.
Het is nog te vroeg om Te Vrede te verdedigen...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je bedoelt waar zondag de 3-0 uit viel? Dat is exact wat ie daar deed namelijk.
Ik moet altijd lachen om Te Vredequote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:05 schreef Muto het volgende:
Ik moest best lachen toen Te Vrede de bal met de rug probeerde aan te nemen.
De bal een keer kwijt zijn kan gebeuren. Bij Te Vrede is dit echter chronisch.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:05 schreef Muto het volgende:
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:05 schreef Muto het volgende:
Niet zo zwart wit hequote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gaan we nu serieus discussiëren over Te Vrede?Hij mag de veters van Beukering nog niet strikken. En die veters kun je nog strikken terwijl van Beukering een sprint trekt.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je bedoelt waar zondag de 3-0 uit viel? Dat is exact wat ie daar deed namelijk.
Niettemin een schande voor onze spits positie, die Te Vrede.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gaan we nu serieus discussiëren over Te Vrede?Hij mag de veters van Beukering nog niet strikken. En die veters kun je nog strikken terwijl van Beukering een sprint trekt.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:06 schreef DonRaja het volgende:
[..]
De bal een keer kwijt zijn kan gebeuren. Bij Te Vrede is dit echter chronisch.
Laat ik vooropstellen dat ik ook geen fan van deze man ben. Maar om alles in perspectief te stellen ;quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:05 schreef Muto het volgende:
Eens hoor. Maar als hij niet scoort heb je ook helemaal niks aan hem.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik ook geen fan van deze man ben. Maar om alles in perspectief te stellen ;
7 keer een basis plaats. 4 keer gescoord. 2x was ie de gouden wissel met een beslissende goal.
Die statistieken zijn beter dan "onze held" Kazim Kazim.
Niet beter dan Kazim met aantal assists erbij, toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik ook geen fan van deze man ben. Maar om alles in perspectief te stellen ;
7 keer een basis plaats. 4 keer gescoord. 2x was ie de gouden wissel met een beslissende goal.
Leuk die statistieken, maar tijdens de wedstrijd heb je 10x meer aan Kazim dan aan zoutzak te Vredequote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar dat is 't toch ook gewoon.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet zo zwart wit he.
Als ik 1 positief ding benoem, wat hij een (klein) beetje kan, betekent dat niet dat ik een discussie wil starten ofzo. Hij kan gewoon 1 ding wel een heel klein beetje en dat is positie kiezen. Verder kan ie er he-le-maal geen ene tyfus van en heeft ie de uitstraling van een verrotte wortel.
Ach ja, als je niet scoort win je 'm ook niet hé. Ik ga liever uit van harde cijfers. Daar heb je meer aan. Dat is in een wedstrijd ook zo, je kan meer aan iemand hebben maar als het na 90 min 0-0 staat heb je daar ook niks aan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Leuk die statistieken, maar tijdens de wedstrijd heb je 10x meer aan Kazim dan aan zoutzak te Vrede
Maar dat kon iedereen tegen NAC, het was toeval dat Clasie hem aflegde en dat te Vrede er stond om binnen te koppen. Kazim had die bal ook echt wel binnen gekoptquote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ach ja, als je niet scoort win je 'm ook niet hé. Ik ga liever uit van harde cijfers. Daar heb je meer aan. Dat is in een wedstrijd ook zo, je kan meer aan iemand hebben maar als het na 90 min 0-0 staat heb je daar ook niks aan.
Dan liever een spits waar je geen tyfus aan hebt, maar die wel de 0-1 weet te maken.
Dat had ik met Toornstra.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:22 schreef Caland het volgende:
Statistieken zeggen echt geen fuck in het geval van Te Vrede. Ik kwam er zondag na een minuut of 30 pas achter dat hij meedeed, toen kopte hij een keer een balletje door.
Die zien we over 3 jaar bij De Graafschap voetballen.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat klopt.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dat kon iedereen tegen NAC, het was toeval dat Clasie hem aflegde en dat te Vrede er stond om binnen te koppen. Kazim had die bal ook echt wel binnen gekopthet is gewoon beide veel te zwak maar dan heb ik nog liever iemand met inzet. Kazim heeft er ook gewoon 10 inliggen?
Dat maakt niet veel uit. Kazim loopt 1 op 2. meer dan te Vredequote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat klopt.
Kazim 20 /10
Te Vrede 18 / 7
Met als kanttekening dat Te Vrede véél minder minuten heeft gespeeld in 18 wedstrijden t.o.v. Kazim.
Onlo, ik kan met veel meegaan. Maar Te Vrede is gewoon geen voetballer.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat klopt.
Kazim 20 /10
Te Vrede 18 / 7
Met als kanttekening dat Te Vrede véél minder minuten heeft gespeeld in 18 wedstrijden t.o.v. Kazim.
Ik zeg ook nergens dat het een goeie voetballer isquote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:28 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Onlo, ik kan met veel meegaan. Maar Te Vrede is gewoon geen voetballer.
Ik laat zelfs het woord goeie weg.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het een goeie voetballer is
Die discussie hier wordt weer heerlijkquote:Feyenoord moet na het debacle met bouwer BAM nu vol gaan voor nieuwbouw. Dat zegt architect Roberto Meyer, die destijds de SuperKuip van VolkerWessels () ontwierp. ,,Verbouwen is niet haalbaar, dat is nu wel bewezen,'' zegt hij.
Volgens hem zitten de leden van het consortium rond VolkerWessels binnenkort weer om de tafel om een mogelijke come-back in Rotterdam-Zuid te bespreken. De SuperKuip - nieuwbouw op de plek van het huidige stadion - viel een jaar geleden af als optie. Feyenoord koos voor BAM en daarmee voor het moderniseren van het bestaande monument.
Meyer: ,,We hebben destijds de mogelijkheid van renoveren uitgebreid onderzocht. Is dat een haalbare kaart? Wordt het een gebouw dat kan functioneren, logistiek in orde is, en - heel belangrijk - onder de streep voor Feyenoord geld oplevert? Nee dus. Ik hoop nu dat de emotie terzijde wordt geschoven, en de ratio overwint.''
Ofschoon het projectteam na het verliezen van de strijd vorig jaar niet is doorgegaan, wil de architect graag weer met Feyenoord in gesprek. ,,We hopen weer in beeld te komen en de opdracht te krijgen. Om samen met alle betrokken een topstadion te maken dat Feyenoord verdient.''
Eerlijke kans
Ook Red de Kuip hoopt - nu BAM is gesneuveld - een nieuwe kans te krijgen. De initiatiefgroep heeft zijn plan (70.000 stoeltjes, schuifdak, maximaal 200 miljoen euro kosten) afgelopen maandag gepresenteerd. ,,We hopen dat Feyenoord nu een stap in onze richting maakt. Ze hoeven helemaal niet 2 tot 5 jaar te wachten. We hopen op een eerlijke kans en horen dat ook om ons heen: maak het waar,'' zegt woordvoerder Erwin Eekelaar.
Eerlijke kans
Ook Red de Kuip hoopt - nu BAM is gesneuveld - een nieuwe kans te krijgen. De initiatiefgroep heeft zijn plan (70.000 stoeltjes, schuifdak, maximaal 200 miljoen euro kosten) afgelopen maandag gepresenteerd. ,,We hopen dat Feyenoord nu een stap in onze richting maakt. Ze hoeven helemaal niet 2 tot 5 jaar te wachten. We hopen op een eerlijke kans en horen dat ook om ons heen: maak het waar,'' zegt woordvoerder Erwin Eekelaar.
De Rotterdamse architect Erick van Egeraat, destijds ook in de running met een plan, hoopt eveneens te mogen aanschuiven bij een team dat zich gaat buigen over de toekomst van Zuid 'en de Kuip in het bijzonder'. Zijn mening is dat de gemeente Rotterdam eerst een gebiedsontwikkeling op papier moet zetten, waarvan het stadion dan onderdeel uitmaakt.
,,Dit gebied kan een enorme impuls krijgen, onder meer door er retail in onder te brengen, parkeervoorzieningen, kantoren en woongebouwen. Hoe mooi zou het zijn om hier te wonen? Al die ontwikkelingen moeten elkaar versterken. Daar heb je goede mensen voor nodig om daar over na te denken, en ik zou daar graag bij zitten. Laat het nu eindelijk eens een serieus, professioneel dossier worden in Rotterdam.''
Huntelaar is er rijk mee geworden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:29 schreef Caland het volgende:
Niet voor niets kwam Te Vrede al direct op de bank te zitten toen Kazim voor 70% fit was. Te Vrede kan écht helemaal niks behalve af en toe een keer met zijn hoofd tegen een bal aanlopen, en zelfs dat vertikt hij regelmatig.
Het valt niet in perspectief te zien. Ik zag nog liever van Beukering in de spits staan, het is gewoon verschrikkelijkquote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:30 schreef onlogisch het volgende:
Ik probeer dat gebash op hem alleen wat in perspectief te zetten. Want hij scoort wel. En was 2 keer gewoon beslissend. Net als zijn onvermogen tot voetballen zijn dat ook feiten die genoemd mogen worden.
Oké man.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het valt niet in perspectief te zien. Ik zag nog liever van Beukering in de spits staan, het is gewoon verschrikkelijk
Die vind ik wel leuk. Huntelaar was echt wel een klasse of drie/vier beter. Nog steeds wel beperkt qua mogelijkheden maar Te Vrede is dus zeg maar een mislukte kopie van een beperkte spits.quote:
Er zal vast ook wel ergens een unie van grootgeneusden zijn, die nu ook tot in hun ziel geraakt zijn door deze barbaarse manier van kwetsen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:11 schreef Caland het volgende:
Tijd voor het CIDI om weer eens een huilverhaal op te hangen.
Ja, dat zeg ik. Het CIDI.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Er zal vast ook wel ergens een unie van grootgeneusden zijn
Dus so far, mensen die ons haten:quote:
Tijd voor de aloude spreukquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dus so far, mensen die ons haten:
- Neusachtigen
- Islamieten
- Italianen
- Hippies
- Fransozen
- Duitsers
- UEFA
- Mensen met een enorm groot voorhoofd en geen voorliefde voor bananen
- ...
KNVBquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
- Neusachtigen
- Islamieten
- Italianen
- Hippies
- Fransozen
- Duitsers
- UEFA
- ...
aangevuld.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
- Neusachtigen
- Islamieten
- Italianen
- Hippies
- Fransozen
- Duitsers
- UEFA
- Grieken, die haten alles
- Spartanen
- NAC
- Charisteas omdat de deur dicht was.
Ik vrees er ook voor. En dan nog jaren en jaren koude kroketten ook. We zijn niet te benijden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BFF met GGMM
1 miljoen euro imagoschade dit datquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Er zal vast ook wel ergens een unie van grootgeneusden zijn, die nu ook tot in hun ziel geraakt zijn door deze barbaarse manier van kwetsen.
Niet vanzelfquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:00 schreef hhh38 het volgende:
Zou elke club dezelfde langlopende discussies hebben als wij?
We hebben
- Het stadion
- Immers
- Guidetti
- Van Geel
En zo is er nog wel meer, houdt het ooit op?
Supporters van PSV en Sparta niet vergetenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
- Neusachtigen
- Islamieten
- Italianen
- Hippies
- Fransozen
- Duitsers
- UEFA
- ...
NOSquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
- Neusachtigen
- Islamieten
- Italianen
- Hippies
- Fransozen
- Duitsers
- UEFA
- ...
Twente.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
- Neusachtigen
- Islamieten
- Italianen
- Hippies
- Fransozen
- Duitsers
- UEFA
- ...
ZITTEN DOE JE THUISquote:Man zit op alle stoeltjes Kuip voor goede doel
In vijf dagen op alle ruim vijftigduizend stoeltjes zitten van de Kuip, om zo geld in te zamelen voor het Rotterdamse Sophia Kinderziekenhuis, dat is het plan van John Woof. De geboren Engelsman, in het dagelijks leven golftrainer, hoopt zo tienduizenden euro's op te halen voor zieke kinderen.
"Ik heb me uitgebreid voorbereid en veel getraind in de sportschool," vertelt Woof, die zegt dat hij al sinds november vorig jaar bezig is. "Dat moet wel, anders ga je er aan onderdoor." Helemaal alleen staat Woof er niet voor, hij wordt in z'n actie bijgestaan door oud-Feyenoorders waaronder Pierre van Hooijdonk en Roy Makaay
Aan alles lijkt gedacht: "Ik eet die dagen alleen vloeibaar voedsel, want anders hou je het niet binnen als je steeds gaat zitten en weer opstaat." Woof wil de tienduizenden stoeltjes één voor één afgaan, verdeeld over vijf dagen van twaalf uur. Hij begint op dinsdag 14 april en doet de laatste stoelen op zondag de 19e, in de rust van de thuiswedstrijd van Feyenoord tegen Go Ahead Eagles.
Via een speciale website is Woof te sponsoren. Elk stoeltje dat z'n achterwerk aandoet wordt vanaf vijf euro 'verkocht', "het liefst meerdere keren," zegt hij. De volledige opbrengst wordt geïnvesteerd in manieren om het voor kinderen zo prettig mogelijk te maken wanneer ze worden opgenomen in het Sophia Kinderziekenhuis.
Je vergeet de discussie dat Vilhena op 10 moet..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:00 schreef hhh38 het volgende:
Zou elke club dezelfde langlopende discussies hebben als wij?
We hebben
- Het stadion
- Immers
- Guidetti
- Van Geel
En zo is er nog wel meer, houdt het ooit op?
Ik heb in de loop der tijd en ook na de rellen in Rome geleerd dat er nog een grote groep mensen is die ons haat.. de groep mensen die niet van voetbal houdt en denkt dat alle Feyenoorders hooligans zijnquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
- Neusachtigen
- Islamieten
- Italianen
- Hippies
- Fransozen
- Duitsers
- UEFA
- ...
ROT-TER-DAM HOO-LI-GANSquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb in de loop der tijd en ook na de rellen in Rome geleerd dat er nog een grote groep mensen is die ons haat.. de groep mensen die niet van voetbal houdt en denkt dat alle Feyenoorders hooligans zijn
Hier in het oosten des lands was ik een jaartje terug in een discotheek en toen werd dat ook geroepen door een paar gastenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:01 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Hier in het oosten des lands was ik een jaartje terug in een discotheek en toen werd dat ook geroepen door een paar gastenHadden die gasten kenmerken van Feyenoordachtige mensen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze waren wss supporter van Twentequote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hadden die gasten kenmerken van Feyenoordachtige mensen?
Ze waren in ieder geval lelijkquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die herken je aan de kampioenstattoo, die is namelijk nog in het oud-nederlandsch...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Conflict met de voorzitter of zoiets.. hij stapte zelf op en moest toen een schadevergoeding van een paar miljoen betalen geloof ikquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:25 schreef DeHovenier het volgende:
Waarom bleef Co maar 1 seizoen bij Porto? Hij won toen wel de landstitel en de beker.
Omdat Co als mens een irritant kereltje isquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:25 schreef DeHovenier het volgende:
Waarom bleef Co maar 1 seizoen bij Porto? Hij won toen wel de landstitel en de beker.
Niet zo handig danquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Conflict met de voorzitter of zoiets.. hij stapte zelf op en moest toen een schadevergoeding van een paar miljoen betalen geloof ik
Ik heb hem nooit ontmoet dus ik zou het niet weten.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omdat Co als mens een irritant kereltje is
Dat kan nog komen, misschien wordt hij wel de nieuwe trainer van Feyenoordquote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:36 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Niet zo handig dan
[..]
Ik heb hem nooit ontmoet dus ik zou het niet weten.
Wat vind je daarvan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:37 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat kan nog komen, misschien wordt hij wel de nieuwe trainer van Feyenoord
Co Adriaanse is als trainer te groot voor Feyenoord, maar ja dat was Ronald Koeman ook natuurlijk. Co is wel een trainer die bekend staat om zijn duidelijke visie en redelijk strenge aanpak. Misschien hebben die relatief jonge spelers van Feyenoord wel zo iemand nodig. Maar goed in dat geval is ook Gert-Jan Verbeek een optie.quote:
We gaan het zien!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Co Adriaanse is als trainer te groot voor Feyenoord, maar ja dat was Ronald Koeman ook natuurlijk. Co is wel een trainer die bekend staat om zijn duidelijke visie en redelijk strenge aanpak. Misschien hebben die relatief jonge spelers van Feyenoord wel zo iemand nodig. Maar goed in dat geval is ook Gert-Jan Verbeek een optie.
Co blijft voorlopig gewoon op de achtergrond bij Utreg denk ikquote:
Co wilde vorig jaar geen trainer van Feyenoord worden ivm privéleven oid. Ik denk niet dat hij nu opeens een voorstel van Feyenoord gaat accepteren (als hij weer een voorstel krijgt).quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Co Adriaanse is als trainer te groot voor Feyenoord, maar ja dat was Ronald Koeman ook natuurlijk. Co is wel een trainer die bekend staat om zijn duidelijke visie en redelijk strenge aanpak. Misschien hebben die relatief jonge spelers van Feyenoord wel zo iemand nodig. Maar goed in dat geval is ook Gert-Jan Verbeek een optie.
Co Adriaanse heeft meerdere keren gezegd dat hij niet bij Feyenoord past en dat heeft hij goed gezien. Bovendien is hij te oud.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:20 schreef BrokenBoy het volgende:
[..]
Co wilde vorig jaar geen trainer van Feyenoord worden ivm privéleven oid. Ik denk niet dat hij nu opeens een voorstel van Feyenoord gaat accepteren (als hij weer een voorstel krijgt).
quote:
Allemaal waar, maar als Cootje een half ton per jaar extra kan vangen is hij wellicht ineens wel geïnteresseerd. De vraag is of Feyenoord dat wil betalen. Het lijkt erop dat ze uiteindelijk toch voor de goedkoopste optie zullen gaan. Dat betekent dus Van Gastel / Bronckhorst.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Co Adriaanse heeft meerdere keren gezegd dat hij niet bij Feyenoord past en dat heeft hij goed gezien. Bovendien is hij te oud.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:01 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Hier in het oosten des lands was ik een jaartje terug in een discotheek en toen werd dat ook geroepen door een paar gastenZo was er door zulk geschreeuw ook eens een opstootje bij Beilen met GroningersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ah toma toma vem vem vem vem
Je hoeft ook niet structureel in de top 3 te zitten om kampioen te worden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:12 schreef Loveless85 het volgende:
Alsof iemand als Co dit gaat doen, voor de knaken hoeft t wss niet meer, die gaat liever beetje freewheelen bij Utrecht en dom zitten lullen bij Studio Voetbal. Afbreukrisico is enorm, groot deel van het legioen verwacht nog steeds een kampioenschap, terwijl structureel weer top 3 spelen al een flinke opgave gaat zijn. Je bent de laatste jaren aantal keer 2e en 3e geworden, maar als je objectief kijkt was er zelfs in die jaren dat je tweede werd totaal geen moment dat je serieuze kampioenkandidaat was.
Mooi stadionquote:
Nee, maar je zat de afgelopen jaren dus vrij structureel in de top 3, maar maakte eigenlijk geen enkel jaar aanspraak op het kampioenschap. Dus we zeggen in principe hetzelfde.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:30 schreef Vasion het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet structureel in de top 3 te zitten om kampioen te worden.
In het jaar jaar van Guidetti hadden we kampioen kunnen worden. Tweede jaar met Pelle hadden we kampioen kunnen worden. En hoezo is het een flinke opgave voor Feyenoord om structureel in de top 3 te zitten? Drie jaar tweede waaronder een jaar gedeeld tweede. Dit jaar hoogstwaarschijnlijk derde en anders een keertje vierde maar so what?quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, maar je zat de afgelopen jaren dus vrij structureel in de top 3, maar maakte eigenlijk geen enkel jaar aanspraak op het kampioenschap. Dus we zeggen in principe hetzelfde.
Mwah, er was uiteindelijk ieder jaar weinig sprake van een serieuze gooi naar het kampioenschap imhoquote:Op woensdag 11 maart 2015 10:36 schreef Vasion het volgende:
[..]
In het jaar jaar van Guidetti hadden we kampioen kunnen worden. Tweede jaar met Pelle hadden we kampioen kunnen worden. En hoezo is het een flinke opgave voor Feyenoord om structureel in de top 3 te zitten? Drie jaar tweede waaronder een jaar gedeeld tweede. Dit jaar hoogstwaarschijnlijk derde en anders een keertje vierde maar so what?
twitter:MikosGouka twitterde op woensdag 11-03-2015 om 10:54:56Wat niet is uitgesproken, maar waar het op zal uitdraaien: #Feyenoord gaat nu vol gas voor nieuwbouw, op achtergrond worden plannen gesmeed. reageer retweet
Insert Volkert Wessels.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:55 schreef Caland het volgende:
twitter:MikosGouka twitterde op woensdag 11-03-2015 om 10:54:56Wat niet is uitgesproken, maar waar het op zal uitdraaien: #Feyenoord gaat nu vol gas voor nieuwbouw, op achtergrond worden plannen gesmeed. reageer retweet
Wat is beter? De hele eerste seizoenshelft eerste staan en winterkampioen worden, maar vervolgens afzakken naar de zesde plaats of de eerste seizoenshelft tussen plek 4 en 6 staan en uiteindelijk 2e worden?quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, er was uiteindelijk ieder jaar weinig sprake van een serieuze gooi naar het kampioenschap imho
Ik vraag mij eigenlijk zo langzamerhand af of Feyenoord nog wel echt iets te verwijten valt buiten de slechte communicatie naar buiten toe. De zogenaamde Feyenoord-familie heeft eigenlijk vanaf het beginpunt al aangegeven dat renovatie nooit rendabel gaat zijn. Nu dat wederom blijkt mag men best wel wat harder voor nieuwbouw gaan, maar ook nu worden weer alle opties opengehouden met name door de druk van buitenaf. En ondertussen loopt de klok maar door, best vermoeiend lijkt me dat...quote:
quote:Ruim 10 maanden geleden zijn Stadion Feijenoord en BVO Feyenoord aan de slag gegaan met het advies van de verkenners om exclusief met Feyenoord Founders Consortium (FFC) hun plan voor de Vernieuwbouw van De Kuip uit te werken. Dit plan is nu van de baan. René van Ierschot gaf, in zijn rol van voorzitter van de stuurgroep Stadionvernieuwing, woensdagochtend tijdens een persbijeenkomst een uitgebreide toelichting op dit besluit waarvan de kern hieronder is weergegeven.
Geen overeenstemming
De directies en Raden van Commissarissen van Stadion Feijenoord en BVO Feyenoord en FFC (bestaande uit BAM, AM en Siemens) hebben geen overeenstemming bereikt over de vernieuwbouw van De Kuip. Na een uiterst zorgvuldig proces zijn partijen tot deze vervelende maar definitieve conclusie gekomen.
Zoals bekend wil Feyenoord met een 'vernieuwbouwde' Kuip het stadion toekomstbestendig maken, daarmee meer inkomsten genereren om zo de spelersbegroting flink te verhogen om daarmee minimaal weer in de buurt te komen van die van Ajax, PSV en clubs uit de subtop in Europa. Feyenoord heeft nu een spelersbudget van circa 12 miljoen euro en loopt daarmee ver achter bij de concurrenten. Een volledig vernieuwbouwde Kuip, met op alle gebieden betere faciliteiten en daarmee betere exploitatiemogelijkheden moest Feyenoord in een klap op een vergelijkbaar niveau brengen.
Ultieme aanbieding
Afgelopen maandag heeft de projectleiding moeten constateren dat dit niet lukt. BAM heeft Feyenoord een ultieme aanbieding gedaan voor een vernieuwbouwd stadion dat een investering vraagt van 215 miljoen plus indexering. Het gaat dan over een stadion met minder voorzieningen dan destijds gepresenteerd aan de verkenners. Het stadion in de nieuwe aanbieding bevat bijvoorbeeld 20.000 vierkante meters minder commerciële ruimte. Van Ierschot: ‘Kort en goed gezegd komt het er op neer dat Feyenoord met deze aanbieding een investeringsrisico zou nemen van ruim boven de 220 miljoen euro, in de wetenschap dat in elk geval de eerste vijf tot tien jaar het spelersbudget maar zeer marginaal zou kunnen worden verhoogd. Feyenoord heeft daarom moeten besluiten de onderhandelingen te staken.’
Kosten
Even terug in de tijd. In april 2014 hebben de verkenners (Wim van Sluis, Hans Vervat en Jos van der Vegt) die onderzoek deden naar een toekomstbestendige huisvesting van Feyenoord, hun voorkeur uitgesproken voor de vernieuwbouwvariant van FFC/BAM. Samen met FFC is Feyenoord gaan werken aan de uitwerking van deze variant. In november 2014 kwam FFC/ BAM tot de conclusie dat de kosten uiteindelijk veel hoger zouden uitvallen dan in april gedacht. In totaal zouden deze meer dan 250 miljoen bedragen. Dat was veel te veel.
De partijen zijn toen gaan zoeken naar alternatieven. Er is door alle partijen hard gewerkt aan een alternatief plan voor een stadion dat is te financieren, op een gezonde wijze is te exploiteren is en dat er ook voor zou zorgen dat het primaire doel - meer geld voor betere spelers en een up to date, toekomstbestendig stadion kon worden gerealiseerd. Alle betrokkenen hebben lang gedacht dat dit zou gaan lukken. Feyenoord heeft veel waardering voor de inzet en instelling van FFC in dit proces. En ook van de Gemeente Rotterdam, supporters, potentiële financiers en niet te vergeten de eigen medewerkers van Stadion en BVO.
Vorige week, op woensdag 4 maart, gingen de onderhandelingen de laatste fase in. Stadion en BVO wisten toen dat het moeilijk zou worden, maar een positieve afloop leek nog steeds mogelijk. Feyenoord wilde een uiterste prijs afspreken op basis van prijspeil einde bouw van 206 miljoen euro. Dat was al meer dan de eigenlijke bovengrens van 200 miljoen. Daarmee zat er aan de kant van de club echt geen enkele rek meer in. Alle zeilen zouden moeten worden bijgezet om de doelstellingen te bereiken. Toen BAM aangaf het gevraagde werk echt niet te kunnen uitvoeren voor minder dan 215 miljoen, met daar bovenop een indexering, hebben stadion en club afgelopen maandag in goed gezamenlijk overleg vastgesteld dat de onderhandelingen niet tot een voor beide partijen bevredigend resultaat zullen leiden. Daarop is besloten de onderhandelingen te staken.
Alle opties open
Van Ierschot kon nog niets zeggen over hoe Feyenoord nu verder gaat. ‘Er is geen plan B. Alle aandacht en energie is gestoken in de uitwerking van het FFC plan. Vast staat dat De Kuip niet het eeuwige leven heeft. Vast staat ook dat de ambitie blijft om de spelersbegroting van Feyenoord omhoog te krijgen. We houden nu alle opties open. En zullen de komende maanden dus naar de plannen van Red de Kuip kijken, maar ook naar die van eventuele andere verbouw- of nieuwbouwinitiatieven.’
quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:32 schreef Slobeend het volgende:
Beter halen ze die Superkuip van VW weer van stal, haal het videoschermblokdinges uit het ontwerp en ze kunnen morgen beginnen met bouwen. Gr.gr.
Denk dat het wel duidelijk is dat geen enkele renovatievariant nog bespreekbaar is. Al doen ze voor de vorm van wel.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:32 schreef Slobeend het volgende:
Beter halen ze die Superkuip van VW weer van stal, haal het videoschermblokdinges uit het ontwerp en ze kunnen morgen beginnen met bouwen. Gr.gr.
Denk het ook. Na acht jaar moeten ze bij Feyenoord onderhand wel weten wat en hoe ze het willen. Een lijstje met eisen maken en laat alle bouwmaffiabedrijven maar weer een ontwerp maken. Wat communicatietrainingen erbij, tevens aan de bedrijven aangeven dat alle plannen gepubliceerd zullen worden en dan kijken wat het beste is.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk dat het wel duidelijk is dat geen enkele renovatievariant nog bespreekbaar is. Al doen ze voor de vorm van wel.
Hij heeft deze keer vast gelijk, maar Krabby is weer heerlijk speculatief.quote:Feyenoord gaat weer voor nieuwbouw
Feyenoord zal op weg naar een nieuw stadion alle mogelijkheden bekijken, maar de kans lijkt klein dat de club weer uitkomt bij vernieuwbouw, nu het laatste plan met BAM op een mislukking is uitgelopen.
De projectleiders René van Ierschot en Dick van Well bleven beleefd bij hun toelichting op het proces dat leidde tot niets, maar op de achtergrond worden al plannen gesmeed voor de bouw van een nieuw stadion. Dat zal overigens meer gaan kosten dan de 200 miljoen die de club wilde uitgeven voor vernieuwbouw.
Heel beleefd stelden de projectleiders dat ze teleurgesteld waren dat ze een streep moesten zetten door de plannen voor vernieuwbouw. 'Feyenoord investeert maar een keer in zijn leven tweehonderd plus miljoen euro', zegt Dick van Well, die onlangs afscheid nam als commissaris van Feyenoord. 'Er lag nu wel een plan van een stadion waarin we ons ding kunnen doen, maar als je ding doen niet oplevert wat nodig is, houdt het op.'
Consequenties
René van Ierschot, president-commissaris Stadion Feijenoord, sprak van een vervelende dag en sluit niet uit dat het stranden van de vernieuwbouwplannen consequenties zal hebben voor wie verantwoordelijk is: 'We zullen elkaar de maat nemen en niet sparen, maar daarover zijn nog geen bijeenkomsten geweest. Die volgen snel.'
Feit is dat Feyenoord door het afketsen van het plan met BAM opnieuw achterstand oploopt op Ajax en PSV. De club wilde met een nieuw of verbouwd stadion dat gat dichten. Het plan met BAM zou Feyenoord structureel te weinig opleveren in die ambitie – twaalf miljoen – terwijl de club alleen al het spelersbudget van rond de twaalf miljoen wil verdubbelen. In het najaar komt Feyenoord met een volgende update over de stadionplannen. De verwachting is dat de club zich dan zal uitspreken voor nieuwbouw.
[VI]
Die verwachting is tijdens de persco geuit door de Feyenoordfamilie.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij heeft deze keer vast gelijk, maar Krabby is weer heerlijk speculatief.
Zeg dat dan. Niet iedereen weet dat toch. Het blijkt in ieder geval niet direct uit de quotes die in het artikel staan.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:48 schreef Muto het volgende:
[..]
Die verwachting is tijdens de persco geuit door de Feyenoordfamilie.
Niet direct, maar als je een beetje tussen de regels door kan lezen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:48 schreef Muto het volgende:
[..]
Die verwachting is tijdens de persco geuit door de Feyenoordfamilie.
Het zou zo simpel kunnen zijn inderdaad als ze bovenstaand plan zouden volgenquote:Op woensdag 11 maart 2015 11:37 schreef Muto het volgende:
[..]
Denk het ook. Na acht jaar moeten ze bij Feyenoord onderhand wel weten wat en hoe ze het willen. Een lijstje met eisen maken en laat alle bouwmaffiabedrijven maar weer een ontwerp maken. Wat communicatietrainingen erbij, tevens aan de bedrijven aangeven dat alle plannen gepubliceerd zullen worden en dan kijken wat het beste is.
Nou, ze weten volgens mij niet eens hoeveel zit/staanplaatsen ze willen. Dan krijgen je plannen met 78.000 toeschouwers en plannen met 63.000. Hoe kun je dan in godsnaam goed vergelijken.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:27 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Het zou zo simpel kunnen zijn inderdaad als ze bovenstaand plan zouden volgen
Wellicht het eisenpakket (of wishlist, zodat ze nog kunnen schrappen en niet overal op vastgepind worden) ook nog even openbaar maken, zodat de achterban ook weet waar het aan toe is. Maar het bestuur dat de achterban informeert lijkt wel een utopia, dus met jouw bovenstaande stappenplan zou ik ook wel tevreden zijn
78K lijkt me hoog gegrepen, 63K lijkt me prima, wellicht dat ze zelf een beetje twijfelen over 63-70K plaatsen, en ik denk dat het ook samengaat met de te verwachten cashflows en op te stellen begrotingen voor de komende 50 jaar. Mocht je echt ineens mee gaan draaien in de Europese top (wat me niet geheel realistisch lijkt) kun je waarschijnlijk gemiddeld gezien wel meer plaatsen vullen dan wanneer je niet voorbij de CL groepsfase gaat komen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:29 schreef Muto het volgende:
[..]
Nou, ze weten volgens mij niet eens hoeveel zit/staanplaatsen ze willen. Dan krijgen je plannen met 78.000 toeschouwers en plannen met 63.000. Hoe kun je dan in godsnaam goed vergelijken.
Op 3 van de 4 staat het stadionquote:Op woensdag 11 maart 2015 13:54 schreef Antaris het volgende:
[..]
Kaart met stadion is hartstikke mooi. De rest zien er maar zielig uit.
4/4quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op 3 van de 4 staat het stadion
Ik vind het lelijk als 'seizoenkaart' zo moeilijk te lezen is. Jammer, want de binnenkant van het stadion erop is wel mooi.
Eens.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:54 schreef Antaris het volgende:
[..]
Kaart met stadion is hartstikke mooi. De rest zien er maar zielig uit.
Zwart/wit stadion. De rest ziet eruit als bonuskaart van een of ander goedkope supermarkt...quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:29 schreef ace_eleven het volgende:
En we mogen weer stemmen
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:49 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Zwart/wit stadion. De rest ziet eruit als bonuskaart van een of ander goedkope supermarkt...
Waarom wordt er niet een Kuip 2.0 ontworpen. De anti-nieuwbouwsentimenten hebben vooral te maken met de angst straks met een arena-achtig gedrocht te komen zitten. Maar je kunt toch een nieuw stadion ontwerpen dat heel erg op De Kuip lijkt, met dezelfde ovalen ringen en de WXYZ-tribunes. Maar dan wat groter van binnen (grotere of meer ringen), en een stuk moderner aan de achterkant?quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:37 schreef Muto het volgende:
[..]
Denk het ook. Na acht jaar moeten ze bij Feyenoord onderhand wel weten wat en hoe ze het willen. Een lijstje met eisen maken en laat alle bouwmaffiabedrijven maar weer een ontwerp maken. Wat communicatietrainingen erbij, tevens aan de bedrijven aangeven dat alle plannen gepubliceerd zullen worden en dan kijken wat het beste is.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:49 schreef DonRaja het volgende:
Zwart/wit stadion. De rest ziet eruit als bonuskaart van een of ander goedkope supermarkt...
Denk dat het probleem eventueel met die parterre tribunes is dat de zichtlijnen niet van de UEFA standaarden zijn. En overhangende ringen (wat natuurlijk heel gaaf is) zorgen voor minder oppervlak onder de tribunes (voor o.a. commercieel gebruik), en dat is juist een van de redenen dat ze er een maken.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Waarom wordt er niet een Kuip 2.0 ontworpen. De anti-nieuwbouwsentimenten hebben vooral te maken met de angst straks met een arena-achtig gedrocht te komen zitten. Maar je kunt toch een nieuw stadion ontwerpen dat heel erg op De Kuip lijkt, met dezelfde ovalen ringen en de WXYZ-tribunes. Maar dan wat groter van binnen (grotere of meer ringen), en een stuk moderner aan de achterkant?
Zou de weerstand tegen een nieuw stadion dan niet een stuk minder groot zijn?
Is dat het stadion van Bayern?quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:10 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
gewoon dit stadion en de kuip als voorbeeld nemen
graag gedaan
gr gr
Samen met Gert-Jan Verbeek bouwt ie hem gewoon direct joh.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:34 schreef Muto het volgende:
Kan Dirkie Kuyt niet gewoon een nieuw stadion ontwerpen?
Ja, dat is nu al de derde keer dat je dit zegt. Maar licht het nou eens een keer toe zoals ik dat ook deed.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, er was uiteindelijk ieder jaar weinig sprake van een serieuze gooi naar het kampioenschap imho
Idd, hoeveel punten is Feyenoord de afgelopen 3 jaar op Ajax geëindigd, steeds 5 tot 6 ofzo maximaal? Dan doe je gewoon serieus mee, serieuzer dan de huidige nummer 2 nu gaat doen waarschijnlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:04 schreef Vasion het volgende:
[..]
Ja, dat is nu al de derde keer dat je dit zegt. Maar licht het nou eens een keer toe zoals ik dat ook deed.
Nou is het wel zo dat de voorgaande jaren wel armoedige jaren waren voor de Eredivisie als je kijkt naar de punten die zijn behaald in de competitie en Europees. Wat dat betreft was dit seizoen nog een hoopvol seizoen voor het Nederlands voetbal.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:09 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Idd, hoeveel punten is Feyenoord de afgelopen 3 jaar op Ajax geëindigd, steeds 5 tot 6 ofzo maximaal? Dan doe je gewoon serieus mee, serieuzer dan de huidige nummer 2 nu gaat doen waarschijnlijk.
Klopt, maar daar gaat het niet over nuquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:13 schreef Vasion het volgende:
[..]
Nou is het wel zo dat de voorgaande jaren wel armoedige jaren waren voor de Eredivisie als je kijkt naar de punten die zijn behaald in de competitie en Europees.
Dit ben ik wel met je eens. De kansen om kampioen te worden waren er de afgelopen 3 jaar zeker, en die zijn (voorlopig) even een stuk minder, nu PSV 'terug' is.quote:Wat dat betreft was dit seizoen nog een hoopvol seizoen voor het Nederlands voetbal.
Het wordt de komende jaren gewoon nu nog lastiger voor Feyenoord om kampioen te worden nu PSV uit zijn dip is gekomen. In de vorige seizoen had het moeten gebeuren.
Vind dat je wel heel makkelijk voorbij de financiën gaat hoor. Ajax koopt 30 miskopen, maar die voelen er financieel niks van, wij hebben er 1 en het is al het hele seizoen onrustig want "waarom was dat geld nou niet geïnvesteerd in een spits". Gechargeerd, maar je snapt wat ik bedoel. Wij richten ons op dezelfde spelers als Psv en Ajax doen (spelers die bij de top net buiten de boot vallen, jonge (Nederlandse) talenten), maar we zullen toch eerder afhaken bij zo'n speler omdat we financieel niet kunnen geven wat zij wel kunnen. Daardoor ben je meer afhankelijk van twijfelgevallen als een Kazim of Pellè. Dat kan heel goed uitpakken, kan ook wat minder zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:58 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Klopt, maar daar gaat het niet over nu5-6 punten zijn zelfs recht te zetten in 1 onderling duel. Een nu (nipt) verloren wedstrijd met Ajax winnen in plaats van verliezen en je bent er. Dat vind ik dus wel 'meedoen om het kampioenschap' te noemen
[..]
Dit ben ik wel met je eens. De kansen om kampioen te worden waren er de afgelopen 3 jaar zeker, en die zijn (voorlopig) even een stuk minder, nu PSV 'terug' is.
Hoewel het puntenaantal misschien wat anders doet lijken, vind ik het sportieve verschil van Feyenoord met Ajax en PSV eerlijk gezegd te verwaarlozen. Dat was ook overduidelijk te zien steeds in de onderlinge duels waarin ze geen enkele keer onder deden aan die 2 (tegen Ajax zelfs 2 keer duidelijk de betere) Ik ben zeer benieuwd hoe het eruit had gezien als Depay of De Jong bij Feyenoord hadden gespeeld, en Kazim-Richards bij PSV.
Aangezien Van Gastel die lijn van de afgelopen jaren met de jeugd denk ik prima door kan trekken, zal Feyenoord ook eerder beter worden dan slechter. Want nu kunnen ze steeds vaker spelers als Toornstra, El Ahmadi en Vermeer halen waardoor het elftal natuurlijk sowieso direct sterker/stabieler/beter wordt en waardoor de jeugd zich sneller ontwikkeld.
Wat ik wil zeggen dus: het hoeft er voor Feyenoord niet perse zo slecht uit te zien denk ik. PSV zonder Depay volgend jaar en Feyenoord mét Kuyt en Guidetti kan de wereld er misschien al opeens omgekeerd laten uitzien. Want ook al hebben PSV en Ajax misschien het (driedubbele) aan budget te besteden, ze moeten toch ongeveer in dezelfde vijver vissen. Ik wil niet beweren dat ze wel even makkelijk kampioen kunnen worden volgend jaar, maar het verschil tussen de top 3 wordt gemaakt door details en een beetje geluk (zie ook PSV dit jaar, dat met dezelfde coach en zonder echte miljoenenaankopen opeens 20 punten meer heeft dan een jaar geleden).
Feyenoord moet er gewoon voor zorgen dat het elftal volgend seizoen voor 90-95% blijft zoals dat het is. En dan met een spits erbij ben je klaar voor een nieuw seizoen waarin je dan wel terecht voor het kampioenschap mag spreken, wat dit jaar absoluut niet het geval was. En als het dan niet lukt, dan kun je tenminste zeggen als TD dat je daar wel de kwaliteiten voor in huis hebt.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:20 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Vind dat je wel heel makkelijk voorbij de financiën gaat hoor. Ajax koopt 30 miskopen, maar die voelen er financieel niks van, wij hebben er 1 en het is al het hele seizoen onrustig want "waarom was dat geld nou niet geïnvesteerd in een spits".
Dan kun je nog altijd wel gewoon meedraaien bovenin, en ofwel net eronder eindigen als je een mindere selectie hebt, of net erboven als je aankopen goed uitvallen en/of je jeugdlichting positief uitvalt.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:20 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Vind dat je wel heel makkelijk voorbij de financiën gaat hoor. Ajax koopt 30 miskopen, maar die voelen er financieel niks van, wij hebben er 1 en het is al het hele seizoen onrustig want "waarom was dat geld nou niet geïnvesteerd in een spits". Gechargeerd, maar je snapt wat ik bedoel. Wij richten ons op dezelfde spelers als Psv en Ajax doen (spelers die bij de top net buiten de boot vallen, jonge (Nederlandse) talenten), maar we zullen toch eerder afhaken bij zo'n speler omdat we financieel niet kunnen geven wat zij wel kunnen. Daardoor ben je meer afhankelijk van twijfelgevallen als een Kazim of Pellè. Dat kan heel goed uitpakken, kan ook wat minder zijn.
Ik snap je punt, en Feyenoord zal wat dat betreft wat scherper moeten zijn met het halen van spelers. Maar dat kun je juist in je voordeel gebruiken. Jezelf 30 miskopen kunnen permitteren kan in mijn ogen daarentegen weer in je nadeel werken. Ajax haalt (in mijn ogen te makkelijk) de Moisanders, Duartes en v.d. Hoorns van deze wereld. Feyenoord laat, in de wetenschap dat je bij dergelijke 'twijfelgevallen' 9 van de 10 keer een speler in de eigen jeugd hebt die eigenlijk bijna gelijkwaardig is, zulke spelers liggen. En allebei hebben ze al bijna 4 jaar een aan elkaar gewaagde selectie.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:20 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Vind dat je wel heel makkelijk voorbij de financiën gaat hoor. Ajax koopt 30 miskopen, maar die voelen er financieel niks van, wij hebben er 1 en het is al het hele seizoen onrustig want "waarom was dat geld nou niet geïnvesteerd in een spits".
Dat is ook zo. Maar die twijfelgevallen daar zul je het steeds minder van moeten hebben nu lijkt me. El Ahmadi, Toornstra en Vermeer waren geen twijfelgevallen.quote:Gechargeerd, maar je snapt wat ik bedoel. Wij richten ons op dezelfde spelers als Psv en Ajax doen (spelers die bij de top net buiten de boot vallen, jonge (Nederlandse) talenten), maar we zullen toch eerder afhaken bij zo'n speler omdat we financieel niet kunnen geven wat zij wel kunnen. Daardoor ben je meer afhankelijk van twijfelgevallen als een Kazim of Pellè. Dat kan heel goed uitpakken, kan ook wat minder zijn.
Precies. Je kan eigenlijk een inhaalslag maken als je het goed doet. Als Depay en Wijnaldum vertrekken kan PSV er in mijn ogen onmogelijk beter op worden. Want ook al verkoop je die samen voor 40 miljoen, vervangers die direct gelijkwaardig zijn haal je niet. Feyenoord kan echter nog een stap zetten, door b.v. Kuyt en Guidetti te halen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:44 schreef Vasion het volgende:
[..]
Feyenoord moet er gewoon voor zorgen dat het elftal volgend seizoen voor 90-95% blijft zoals dat het is. En dan met een spits erbij ben je klaar voor een nieuw seizoen waarin je dan wel terecht voor het kampioenschap mag spreken, wat dit jaar absoluut niet het geval was.
Nou ja, topseizoen... Hoewel er een knappe prestatie neergezet is vind ik topseizoen nogal overdreven.quote:En als het dan niet lukt, dan kun je tenminste zeggen als TD dat je daar wel de kwaliteiten voor in huis hebt.Verder zou een schaal mij vrij weinig schelen als daar tegenover een Europees topseizoen wordt gedraaid zoals afgelopen seizoen en visa versa.
Wut?quote:Of een langere run in de beker is ook mooi.
Als Dirk Kuyt niet bij Feyenoord speelt krijg je een seizoenskaart met Dirk erop, en dan komt ie eindelijk, krijg je een seizoenskaart zonder Dirk...quote:
quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:42 schreef Dekatria het volgende:
Langere run in de bekernet zoals in 2010 zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |