Dit dusquote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:46 schreef m1st1g het volgende:
Eens kijken of ik deze maand er tijd voor heb.
Gaaf idee, weet dat een badkamer waar net gedoucht is weinig stof in de lucht hangt van wegen de stoom die er dan gehangen heeft(doe dan de beschermlaag opaan telefoon). Misschien heb je er iets aan.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:58 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]Mislukt.
Het idee was dat eentje hiervan dus geen edelsteen is (de grootste; bergkristal, 70 jaar geleden in Idar-Oberstein geslepen).
Alleen krijg ik de spiegel waar het op ligt niet schoon en als ik een beetje rondloop, dwarrelt er weer van alles op.
Verder is focussen ongelooflijk moeilijk en heb je een heel klein diafragma nodig voor een voldoende scherptediepte, maar dan zit ik weer snel met een gebrek aan licht als ik een mooi spotlicht er op wil zetten.
Het eindresultaat is erg korrelig geworden door de hoge ISO-waarde en al dat stof er bij is gewoon kut.
Verder nog een keer er flink tegenaan gestoten zodat de spinel, saffier en topaas door elkaar dreigden te komen liggen.
Daarbij denk ik dat het door de kleine edelsteentjes sowieso al minder bij het onderwerp past, bedenk ik me nu.
Ach verrek ja, natuurlijk! Thx!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:22 schreef hiddit het volgende:
[..]
Gaaf idee, weet dat een badkamer waar net gedoucht is weinig stof in de lucht hangt van wegen de stoom die er dan gehangen heeft(doe dan de beschermlaag opaan telefoon). Misschien heb je er iets aan.
Hoop dat je het nog gaat lukken denk dat het wel erg mooi kan worden
Zelf heb ik eigenlijk nog niet echt iets in me hoofd
Zet hem op statief met een langere sluiter waardoor je je iso laag houdtquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach verrek ja, natuurlijk! Thx!
Toch denk ik dat ik even voor een ander idee ga; mijn eerste idee. Aan de ene kant is die wat moeilijker, aan de andere kant juist weer makkelijker.
Hehehe en ik fotografeer niet met een telefoon!
Heb ik ook gedaan, maar dan nog werd de kwaliteit bagger. Ik had een extreem stabiele statief, maar dat ding was bijnz massief gietijzer of zo!quote:Op zondag 8 maart 2015 01:58 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Zet hem op statief met een langere sluiter waardoor je je iso laag houdt
10 seconden timer gebruiken, en de spiegel opklappen.quote:Op zondag 8 maart 2015 09:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, maar dan nog werd de kwaliteit bagger. Ik had een extreem stabiele statief, maar dat ding was bijnz massief gietijzer of zo!Niet te tillen! Ingeruild voor eentje van kunststof, maar die is hartstikke shakey. Als ik er nu een afstandsbediening bij had, zou het misschien beter gaan.
Nou, ruil maar weer terug om dan. Een statief wat niet stabiel is heb je immers helemaal niets aan.quote:Op zondag 8 maart 2015 09:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, maar dan nog werd de kwaliteit bagger. Ik had een extreem stabiele statief, maar dat ding was bijnz massief gietijzer of zo!Niet te tillen! Ingeruild voor eentje van kunststof, maar die is hartstikke shakey. Als ik er nu een afstandsbediening bij had, zou het misschien beter gaan.
Gaat een beetje lastig; degene met wie ik die ruil gemaakt heb, is inmiddels overleden!quote:Op zondag 8 maart 2015 10:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou, ruil maar weer terug om dan. Een statief wat niet stabiel is heb je immers helemaal niets aan.
Dan heeft 'ie dat andere statief vast niet meer nodigquote:Op zondag 8 maart 2015 10:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaat een beetje lastig; degene met wie ik die ruil gemaakt heb, is inmiddels overleden!
quote:Op zondag 8 maart 2015 10:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dan heeft 'ie dat andere statief vast niet meer nodig
neeej wat doe je..quote:Op zondag 8 maart 2015 20:40 schreef thesystem het volgende:
[ link | afbeelding ]
Very Large Array, Magdalena, New Mexico
Westerborkquote:Op zondag 8 maart 2015 21:09 schreef thesystem het volgende:
Die is ook gaaf!![]()
Waar is je foto genomen?
Fuck man, echt een mooie foto, de lijnen de kleur alles kloptquote:Op zondag 8 maart 2015 20:40 schreef thesystem het volgende:
[ link | afbeelding ]
Crop aan de linkerzijde om dat gele dingetje weg te halen, storend element.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:40 schreef thesystem het volgende:
[ link | afbeelding ]
croppen is zondequote:Op woensdag 11 maart 2015 16:07 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Crop aan de linkerzijde om dat gele dingetje weg te halen, storend element.
Extra niet gecropped maar snap wel je punt.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:07 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Crop aan de linkerzijde om dat gele dingetje weg te halen, storend element.
quote:
"thesystem en bepklep vatten hem op zoals ik hem op vat"quote:
+1quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:20 schreef Thrilled het volgende:
Met zo'n breed onderwerp valt vrijwel elke foto in die categorie imho
Ik ook, nu is t gewoon n foto van n object of persoonquote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:22 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
+1
Ik vind het een erg onduidelijk afgebakend onderwerp hoor.
Een goede fotograaf kan hier gewoon heel veel mee en ziet op het moment zelf wel dat het "een" is. Ik vind het dus een prima onderwerpquote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:22 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
+1
Ik vind het een erg onduidelijk afgebakend onderwerp hoor.
Wat is hier precies een aan?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:52 schreef Thrilled het volgende:
Ik dacht, ik trek het naar een groter geheel, is er maar één beschaving? Zijn we alleen? Vast een origineel idee
Anyway, mijn inzending:
[ afbeelding ]
Vind 'm ook niet één.quote:
Een ding op een "lege" foto is niet een. Met leeg bedoel ik hier of een egaal gekleurde of veel bokeh-achtergrond. In een zie ik een foto (en in deze dus ook) waar de achtergrond zich duidelijk afzet tegen het onderwerp of waar de lijnen en de achtergrond het onderwerp maken. De foto moet dus een geheel zijn waarin de rest 'er voor het onderwerp is'. In mijn geval dus een kudde schapen waarin je duidelijk ziet dat er een een andere kleur heeft. Als je alleen een schaap ziet is dat effect dus weg.quote:
Het onderwerp is dit keer niet letterlijk wat je fotografeert, maar hoe je het doet. Zo te zien tot nu toe voldoende discussie, uitdaging en stof tot nadenkenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:20 schreef Thrilled het volgende:
[..]
"thesystem en bepklep vatten hem op zoals ik hem op vat"
Met zo'n breed onderwerp valt vrijwel elke foto in die categorie imho
Met dit soort onderwerpen vind ik het altijd jammer dat waarschijnlijk de uitslag straks compleet anders is als die van dezelfde inzendingen maar dan met een vakjury van profi's die het beoordelen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:21 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het onderwerp is dit keer niet letterlijk wat je fotografeert, maar hoe je het doet. Zo te zien tot nu toe voldoende discussie, uitdaging en stof tot nadenken
Gezien de interpretatie van het onderwerp is het beoordelen van een foto op zijn merites ook een lekkere struggle aan het worden...quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:21 schreef Ener-G het volgende:
Het onderwerp is dit keer niet letterlijk wat je fotografeert, maar hoe je het doet. Zo te zien tot nu toe voldoende discussie, uitdaging en stof tot nadenken
Dat is onderdeel van dit soort wedstrijdjes, stel jezelf de vraag 'wat maakt een foto een goede foto'? Wat zie je? Is het duidelijk wat de fotograaf wilde laten zien, en op welke manier is hij daar in geslaagd? Beoordelen is een vaardigheid en moet je net als het maken van foto's, oefenen. Jezelf verbeteren kan alleen als je ook daadwerkelijk weet wat die verbeterpunten zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 13:55 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Gezien de interpretatie van het onderwerp is het beoordelen van een foto op zijn merites ook een lekkere struggle aan het worden...
quote:Ik ga wel proberen wat in te zenden, maar vooralsnog kan er niet echt bij. De criteria waarbinnen een foto wel of niet het thema dekt vind ik te subjectief.
Lijkt me duidelijk en simpel zat. Bonuspunten voor als je dat ene onderwerp er zo goed mogelijk uit laat springen, zie daarvoor ook de voorbeeldfoto's in de opdracht.quote:Elke (goede) foto heeft een focuspunt nodig. Het onderwerp wat de aandacht trekt, en wat het verhaal vertelt.
De opdracht luidt: maak een foto van een onderwerp (object, persoon), zelf nader te bepalen.
Wie was dat? Ik niet in ieder gevalquote:Ik kan ook weinig met een opmerking als "een echte fotograaf weet wat er bedoeld wordt"... eh ok, dankjewel... of niet...
Je kan em ook wegshoppenquote:Op woensdag 11 maart 2015 23:25 schreef thesystem het volgende:
[..]
Extra niet gecropped maar snap wel je punt.
Als ik dat gele gebouw weg zou croppen is het volgende wat ik weg kan croppen een andere radio schoten etcetera...
Zoals mijn toelichting al aangaf: Dit radiotelescopen-park scant het heelal af naar signalen van leven. Wij als mensheid zijn tot nog toe de enige levensvorm (nadruk: één) in dit gigantische universum. Het is de enige in Nederland en vind hem daarom de moeite waard om op de foto te zetten.quote:
Misschien te kinderachtig, maar als de OP graag één object op de foto had willen zien (alhoewel de laatste in de voorbeeldenreeks ook meerdere voorwerpen laat zien?) had dan de nadruk gelegd op het cijfer één (daarbij de schrijfwijze één/een is ook weer anders interpretabel)quote:Het onderwerp voor de komende maand is daarom: Een. Een? Ja, Een.
Elke (goede) foto heeft een focuspunt nodig. Het onderwerp wat de aandacht trekt, en wat het verhaal vertelt.
De opdracht luidt: maak een foto van een onderwerp (object, persoon), zelf nader te bepalen. Niet meer, niet minder;
Het lijkt eenvoudig, maar het kan lastiger zijn dan je denkt!
De achtergrond is bijvoorbeeld minstens zo belangrijk als het onderwerp zelf. Een te drukke achtergrond kan afleiden, maar ook bijdragen aan de context. Een volledig witte/lege achtergrond kan uiteraard ook, maar wordt dat niet te saai? Gebruik compositie om het beeld naar je hand te zetten. Pontificaal centraal, of toch 'rule-of-thirds' iets meer uit het midden? DoF, perspectieflijnen, kleurcontrasten, kijklijnen, allemaal instrumenten om de aandacht naar je onderwerp te leiden. Gebruik lichtval. Of maak gebruik van contrast, al dan niet in je nabewerking.
Keuzes, keuzes. Soms sta je niet stil bij de keuzes die je (kan) maken voordat je op de sluiter drukt. Of de keuzes die je achteraf kan herleiden uit het eindresultaat. De uiteindelijke foto vertelt meer over de fotograaf dan je zou vermoeden.
Enkele voorbeelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ofwel alles bij elkaar is dat dus focusquote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:07 schreef Ener-G het volgende:
Focus is een techniek die je kan gebruiken om je onderwerp te benadrukken. Maar er zijn er meerdere. Contrast, kleur, vormen bijvoorbeeld.
Ook met een telefooncamera met oneindige DoF waar alles in beeld scherp is kan je een foto schieten binnen het thema. Een foto van een enkel zwart schaap in een witte kudde kan ook prima juist
Wil niet vervelend doen, maar de meeste foto's hebben datquote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:26 schreef Ener-G het volgende:
Ah zo, dacht dat je het puur technisch bedoelde. Maar dan wel focus op een object/persoon/ding
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 21:53 schreef Ener-G het volgende:
Dat bedoel ik, een onderwerp. Dat wat direct en de meeste aandacht trekt.
Het onderwerp duiden door middel van kleurverschil is ook een manier
Als we allemaal hetzelfde bedoelen waarom zijn er zoveel verschillende foto's dan? We krijgen straks ws allemaal afwijkende punten omdat iedereen t onderwerp anders ingerpreteertquote:Op zaterdag 14 maart 2015 22:53 schreef Ener-G het volgende:
Als ik er letterlijk 'focus' van had gemaakt krijg je een hele rits krappe DoF platen, dat is ook niet de bedoeling.
Anyhoo het thema lijkt me inmiddels wel duidelijk, blijkt maar weer eens hoe mensen verschillende inzichten hebben, ook al bedoelen ze hetzelfde.
Game on!
Ik beoordeel meer op techniek/compositie en meer van dat soort punten dan het onderwerp zelf (tenzij ik hem écht niet vind passen, maar dat terzijde)quote:Op zondag 15 maart 2015 00:47 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als we allemaal hetzelfde bedoelen waarom zijn er zoveel verschillende foto's dan? We krijgen straks ws allemaal afwijkende punten omdat iedereen t onderwerp anders ingerpreteert
Ik verander mijn inzending als het kanquote:Op woensdag 11 maart 2015 23:35 schreef very het volgende:
Ik vind het ook een lastige.
Vooralsnog:
[ afbeelding ]
Mooi plaatje, maar wat een onwijs lelijk ding zo midden in die mooie natuur.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:43 schreef very het volgende:
[..]
Ik verander mijn inzending als het kan
[ afbeelding ]
eensquote:Op zondag 15 maart 2015 13:11 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Mooi plaatje, maar wat een onwijs lelijk ding zo midden in die mooie natuur.
Die brug had makkelijk zonder die rommel eromheen gekund. Maar da's mijn mening
Het is in ieder geval een leuke discussie die je dwingt tot nadenken.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 22:53 schreef Ener-G het volgende:
Anyhoo het thema lijkt me inmiddels wel duidelijk, blijkt maar weer eens hoe mensen verschillende inzichten hebben, ook al bedoelen ze hetzelfde.
Dan was het gewoon de zoveelste brug in het zoveelste landschap geweest en was de foto inwisselbaar gewordenquote:Op zondag 15 maart 2015 13:11 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Mooi plaatje, maar wat een onwijs lelijk ding zo midden in die mooie natuur.
Die brug had makkelijk zonder die rommel eromheen gekund. Maar da's mijn mening
Ik had het niet over de foto.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:15 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan was het gewoon de zoveelste brug in het zoveelste landschap geweest en was de foto inwisselbaar geworden
Staat wel op het origineel, niet op deze crop. Was kiezen tussen zichtbaarheid mugjes of hele foto.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 00:40 schreef thesystem het volgende:
[..]
Mooie foto! Jammer dat het bovenste deel er niet volledig op staat.
Het idee is leuk, alleen vind ik persoonlijk dat de staande poppejoeskja net een beetje te weinig silhouet heeft. Daardoor trekt hij juist de aandacht.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:26 schreef MoChe het volgende:
[ link | afbeelding ]One 02 by modaser, on Flickr
losjes gebaseerd op
Heb je niet het idee dat je dit allemaal een beetje te serieus neemt?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:35 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind alleen het schaap voldoen aan het thema, de rest vind ik niet passen, ik stuur ook niks in omdat ik dan punten moet geven aan foto's die ik eigenlijk geen punten wil geven
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:35 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind alleen het schaap voldoen aan het thema, de rest vind ik niet passen, ik stuur ook niks in omdat ik dan punten moet geven aan foto's die ik eigenlijk geen punten wil geven
Inderdaad... en als je het persoonlijk niet in het thema vindt passen, geef je minder punten.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:42 schreef MaGNeT het volgende:
Het is een thema dat voldoende ruimte overlaat voor interpretatie, een ieder kan dit thema op een andere manier zien en dat is het mooie van fotografie.
Dat vond ik ook van deze...:quote:Ik vind je reactie daarom nogal hautain overkomen.
Dus iemand die moeite heeft met het thema is geen goede fotograaf...?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:08 schreef nielsgeode het volgende:
Een goede fotograaf kan hier gewoon heel veel mee en ziet op het moment zelf wel dat het "een" is. Ik vind het dus een prima onderwerp
Blame it on the long and cold daysquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Inderdaad... en als je het persoonlijk niet in het thema vindt passen, geef je minder punten.
[..]
Dat vond ik ook van deze...:
[..]
Dus iemand die moeite heeft met het thema is geen goede fotograaf...?
Ik vind het deze maand lastig, ja. Maar ook de sfeer is deze maand slecht
Nou, als ik wat maak moet t wel in t thema passen, en ik kan verder weinig met dit themaquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:44 schreef Geo4kant het volgende:
[..]![]()
Dude, wat doe je uit de hoogte, sowieso met je zo'n wedstrijd zien als een uitdaging voor jezelf, om zelf wat moois te maken.
Ligt er maar net aan wat voor foto je wil maken, thuis heb je geen last van weer en verkeerquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
. Maar ook de sfeer is deze maand slecht
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:35 schreef SunChaser het volgende:
[..] ik stuur ook niks in omdat ik dan punten moet geven aan foto's die ik eigenlijk geen punten wil geven
Wat is het nu?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:44 schreef SunChaser het volgende:
[..] als ik wat maak moet t wel in t thema passen, en ik kan verder weinig met dit thema
Ik snap niet hoe jij enkel in die ene foto het onderwerp terug ziet, terwijl de bedenker van het onderwerp zelf het terug ziet komen in meerdere foto's.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:44 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nou, als ik wat maak moet t wel in t thema passen, en ik kan verder weinig met dit thema
En zo raar is t niet, of moet ik de fotos die niet passen gewoon dan random punten geven? Kan best een stemmertje posten hoor
volgende keer beter
quote:
Er wordt elke maand wel een stemmertje gepost door iemand. Maar ik zal dat niet doen, tenzij ik voor 12 uur nog een foto heb die in t thema pastquote:
je bedoelt het schaap? Ik zie 1 zwarte schaap tussen alleen maar witte en het zwarte schaap staat ook nog als enige de andere kant op. Dat is mijn definitie van dit thema. Een. Dat is dat dwarse zwarte schaap. Niet een bloem of een brug over een landschap. Of die brug mooi of lelijk is doet verder inderdaad niet ter zake.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:50 schreef very het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jij enkel in die ene foto het onderwerp terug ziet, terwijl de bedenker van het onderwerp zelf het terug ziet komen in meerdere foto's.
Het thema is een, niet éénquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:55 schreef SunChaser het volgende:
[..]
je bedoelt het schaap? Ik zie 1 zwarte schaap tussen alleen maar witte en het zwarte schaap staat ook nog als enige de andere kant op. Dat is mijn definitie van dit thema. Een. Dat is dat dwarse zwarte schaap. Niet een bloem of een brug over een landschap. Of die brug mooi of lelijk is doet verder inderdaad niet ter zake.
Dat iemand anders meer foto's in dit thema vindt passen kan natuurlijk, iedereen geeft er een eigen draai aan.
Ja, een zwart schaap tussen tien schapenquote:
Ik snap dat je die foto binnen het onderwerp vind passen, dat vind ik ook. Overigens ben ik ook van mening dat dit tot nu toe de beste is. Maar ik snap niet dat je alle andere er niet in vind passen. Te meer omdat, zoals ik eerder aangaf, de bedenker van het onderwerp wel al een paar foto's goed binnen het onderwerp vond vallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, een zwart schaap tussen tien schapen
Overigens kun je een ook lezen als 1 dus zou t ook in het thema passen
Moet je effe alle foto's in een post samenvattenquote:
Wie krijgt de 13e punt dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:58 schreef Geo4kant het volgende:
Worteltjestaart 1 punt
Omeron
Apfel
superkimmi
Moche
thrilled
ToT
Magnet
Koelkastje
Thesystem
Bepklep
very
nielsgeode 12 punten
Oh, uh wie ben ik vergeten dan.. zelfs na 2 keer kijken zie ik het nietquote:
Moeilijk he tellenquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:11 schreef Geo4kant het volgende:
Dacht al dat ik getrolled werd![]()
Niels dan 13
En jij bent..?quote:
Aan de PH te zien is dat lang geleden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:48 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ze heeft ook wel eens meegedaan aan een fotowedstrijd hoor
Als de uitslag bekend is hoop ik idd dat de deelnemers ook hun motivatie erbij posten, daar ging het uiteindelijk ook voor een groot deel omquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef SunChaser het volgende:
Nu the system veel punten krijgt ben ik benieuwd naar de motivatie van de stemmers. Ik vind het een prachtige foto maar ik zie dus t thema er niet in terug. Wat zien jullie stemmers
Leuk dat uitgerekend jij dit postquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef SunChaser het volgende:
Nu the system veel punten krijgt ben ik benieuwd naar de motivatie van de stemmers. Ik vind het een prachtige foto maar ik zie dus t thema er niet in terug. Wat zien jullie stemmers
LittleBrownie, aangenaamquote:
Ik dus ook daarom niet meegedaan en gestemd voor Nielsquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ik heb ook niet meegedaan, vond het onderwerp ook te lastig.
Zou niet weten wie ik waarom punten moest geven.
Mijn idee was die van Nielsgeode.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb niks ingestuurd omdat ik behalve aan Niels niemand anders punten kon gevenquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:09 schreef Ener-G het volgende:
Zo zie je maar weer dat een ogenschijnlijk simpel onderwerp toch erg lastig kan zijn voor sommigenAls je niks ingestuurd hebt omdat je het 'te lastig' vond heb je het jezelf gewoon te moeilijk gemaakt.
Zelf heb ik niks ingestuurd puur wegens tijdgebrek, ondanks dat ik sommige eerdere inzendingen binnen 10 minuten geschoten, geedit, en online gezet heb.
Als ik de discussie tot nu toe zo teruglees vind ik het eigenlijk ook niet kies om een inzending te doen voor het thema wat ik zelf bedacht heb.
Het gaat uiteindelijk om het spel, niet om de knikkers
quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik heb niks ingestuurd omdat ik behalve aan Niels niemand anders punten kon geven
Daar voel je je vast heel prettig bijquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik heb niks ingestuurd omdat ik behalve aan Niels niemand anders punten kon geven
Het geeft Iig aan dat themas er in principe niet veel toe doenquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Daar voel je je vast heel prettig bij
Het geeft vooral aan dat jij jezelf zó fantastisch vindt dat als jíj vindt dat je er niks mee kan, dat blijkbaar De Enige Waarheid is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef SunChaser het volgende:
Het geeft Iig aan dat themas er in principe niet veel toe doen
+1.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:34 schreef Thrilled het volgende:
ik zeg; tijd voor een nieuwe contest..
Ik heb anders deze maand nergens een motivatie bij de foto's gezien, dus stemmen mensen gewoon op de mooiste foto ipv het aan het thema voldoen van de foto zoals ik het zie.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat jij jezelf zó fantastisch vindt dat als jíj vindt dat je er niks mee kan, dat blijkbaar De Enige Waarheid is.
[..]
+1.
Al begin ik langzamerhand te twijfelen of ik hier nog eens aan mee ga doen. Het gaat langzamerhand niet meer om het plezier, maar om blijkbaar te moeten tonen hoe superieur sommigen zich achten boven anderen.
En zoals ik al zei, zoals jij het ziet is natuurlijk De Enige Echte Waarheid, ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb anders deze maand nergens een motivatie bij de foto's gezien, dus stemmen mensen gewoon op de mooiste foto ipv het aan het thema voldoen van de foto zoals ik het zie.
Klopt, dat doe ik ook. Maar ik ga niet elke foto motiveren. Ik kijk ernaar en in mijn hoofd beslis ik hoe ik vind dat deze zich verhoudt tot het onderwerp. Dus de foto die het duidelijkst een onderwerp heeft krijgt de meeste punten, de foto met het minst duidelijk een onderwerp de minste.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef SunChaser het volgende:
Heeft niks te maken met superieur zijn of wat dan ook. Je hebt een thema en aan de hand daarvan geef je punten, wat ie jouw motivatie voor de 13 stemmen.
Ik doe bijna elke maand meequote:Op donderdag 26 maart 2015 11:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nee, waar het om gaat is dat jij je te goed acht om mee te doen, en dat wel even meerdere keren inwrijft.
Bah.
Misschien moet je een eigen Sunchaser-fotowedstrijd organiseren. Met onderwerpen bedacht door Sunchaser, volgens de regels van Sunchaser, Sumchaser als enige jurylid en alle foto's gemaakt door Sunchaser!quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef SunChaser het volgende:
Heeft niks te maken met superieur zijn of wat dan ook. Je hebt een thema en aan de hand daarvan geef je punten, wat ie jouw motivatie voor de 13 stemmen.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Misschien moet je een eigen Sunchaser-fotowedstrijd organiseren. Met onderwerpen bedacht door Sunchaser, volgens de regels van Sunchaser, Sumchaser als enige jurylid en alle foto's gemaakt door Sunchaser!
Ben je nou echt zo autistisch, of troll je alleen maar?quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:14 schreef DonJames het volgende:
Misschien moet je een eigen Sunchaser-fotowedstrijd organiseren. Met onderwerpen bedacht door Sunchaser, volgens de regels van Sunchaser, Sumchaser als enige jurylid en alle foto's gemaakt door Sunchaser!
Hmm, ik denk dat ik het trollen wel uit kan sluiten.quote:
Of je staat er boven en houdt je er niet mee bezig?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
+1.
Al begin ik langzamerhand te twijfelen of ik hier nog eens aan mee ga doen. Het gaat langzamerhand niet meer om het plezier, maar om blijkbaar te moeten tonen hoe superieur sommigen zich achten boven anderen.
Same here, als je niet meedoet omdat je geen punten kan geven zegt dat meer over het onvermogen (of eigenlijk nog erger, de onwil) om foto's te beoordelen. Dat is ook een vaardigheid die je zou moeten oefenen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ja, dat zou beter zijn, heb je 100% gelijk inquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:18 schreef Thrilled het volgende:
Of je staat er boven en houdt je er niet mee bezig?
Dat sunchaser gekleurd stemt is toch wel bekend? Als hij je aardig vind krijg je veel punten, vind hij je een lul, dan sta je onderaan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:18 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Same here, als je niet meedoet omdat je geen punten kan geven zegt dat meer over het onvermogen (of eigenlijk nog erger, de onwil) om foto's te beoordelen. Dat is ook een vaardigheid die je zou moeten oefenen.
gooi ff olie op t vuurquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat sunchaser gekleurd stemt is toch wel bekend? Als hij je aardig vind krijg je veel punten, vind hij je een lul, dan sta je onderaan.
Dat doen jullie allemaal, anders zou hij elke maand winnen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat sunchaser gekleurd stemt is toch wel bekend? Als hij je aardig vind krijg je veel punten, vind hij je een lul, dan sta je onderaan.
Dat verklaard dat vrouwelijke icoontje naast de naamquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan is in ieder geval mij kans om ooit te winnen nihil geworden, want vanaf nu zal ik door Sunchaser niet méér dan 1 punt krijgen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
En met zulke reacties zal dat ook zo blijvenquote:Op donderdag 26 maart 2015 07:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Aan de PH te zien is dat lang geleden.
Oh je bedoelt zoals Puala deed toen ze FOT-mod was, ze kwam er zelfs vooruit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ROT OP JOH GEK!quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:30 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
En met zulke reacties zal dat ook zo blijven![]()
Daarnaast is het mijn vriendin, dus reageert ze op mij. Maar wat vriendelijke reageren zou mensen minder afschrikken om mee te doen aan de wedstrijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:26 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dan is in ieder geval mij kans om ooit te winnen nihil geworden, want vanaf nu zal ik door Sunchaser niet méér dan 1 punt krijgen.
Gaat het uiteindelijk dus tóch om de vorm...
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:34 schreef SunChaser het volgende:
Ik stem niet gekleurd, ik stem gewoon afwijkend omdat ik wel naar themas kijk en niet naar alleen de mooiste foto
Weet ik veel wie er allemaal gekleurd stemde.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:34 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Oh je bedoelt zoals Puala deed toen ze FOT-mod was, ze kwam er zelfs vooruit.
Ik stem niet gekleurd, ik stem gewoon afwijkend omdat ik wel naar themas kijk en niet naar alleen de mooiste foto
Ja dat wordt zeker tijd, verzin alvast een leuk themaquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:36 schreef DonJames het volgende:
Ik stel voor dat jullie uit protest niet meedoen de volgende keer.
misschien win ik dan eens een keer
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:36 schreef DonJames het volgende:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:36 schreef DonJames het volgende:
Volgens mij zit iedereen die mee heeft gedaan ook op de zelfde lijn als ik naar de foto's kijk. En bij het stemmen komt het gewoon op voorkeur aanquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:05 schreef Thrilled het volgende:
Waarom trekt iedereen zich dit zo aan? In het dagelijks leven stop je toch ook niet gelijk met wat je leuk vind om te doen zodra iemand daar een andere mening over heeft? Volgens mij zat (zit) de meerderheid van de groep hier op dezelfde lijn en dat er discussie komt over iets is prima, maar dit loopt gewoon uit de hand.. het is een internet-wedstrijdje voor het maken van plaatjes mensen, come on..
leven en laten leven..
Jammerquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:01 schreef Apfel het volgende:
En dit is de eerste en laatste keer dat ik meedoe
Ik wil nou niet de mediator of iets uit gaan hangen, maar als we proberen te sussen en iemand deelt nog even een stoot uit kan je ook weer wachten op reactie.. schiet natuurlijk niet op..quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef very het volgende:
Sfeer is ook bepalend of je met dit soort dingen mee wilt doen. En het omhooggevallen zuurpruimen gedrag van Sunchaser werkt niet echt sfeerverhogend.
truequote:Op donderdag 26 maart 2015 12:35 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik wil nou niet de mediator of iets uit gaan hangen, maar als we proberen te sussen en iemand deelt nog even een stoot uit kan je ook weer wachten op reactie.. schiet natuurlijk niet op..
Dan hadden we volgende week nog niet klaar geweest met bekvechten denk ikquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:38 schreef Flipmoehoe het volgende:
Het word tijd voor de volgende maand wedstrijd.
Vind het overigens wel jammer dat er niemand een motivatie bij zijn puntenverdeling zet.
Dat is bij de andere maanden (meestal) wel zo
True, al hoop dat het volgende maand wel weer gewoon gebeurdquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:41 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Dat hadden we volgende week nog niet klaar geweest met bekvechten denk ik
Geen toelichting leek mij de veiligste optiequote:Op donderdag 26 maart 2015 12:38 schreef Flipmoehoe het volgende:
Het word tijd voor de volgende maand wedstrijd.
Vind het overigens wel jammer dat er niemand een motivatie bij zijn puntenverdeling zet.
Dat is bij de andere maanden (meestal) wel zo
+1quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef very het volgende:
Sfeer is ook bepalend of je met dit soort dingen mee wilt doen. En het omhooggevallen zuurpruimen gedrag van Sunchaser werkt niet echt sfeerverhogend.
Ik heb anders regelmatig mijn kritiek op een aantal foto's geuit. Waarom ik een foto wel of niet goed vind.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik heb anders deze maand nergens een motivatie bij de foto's gezien, dus stemmen mensen gewoon op de mooiste foto ipv het aan het thema voldoen van de foto zoals ik het zie.
De laatste.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:20 schreef MaGNeT het volgende:
13 thesystem
12 omeron
11 nielsgeode
10 Thrilled
9 Geo4kant
8 MoChe
7 very
6 Koelkastje
5 superkimmi
4 bepklep82
3 Worteltjestaart
2 Tot
1 Apfel
Ik heb een afweging gemaakt tussen "thema" en "kwaliteit".
En dat is dan ook nog eens een kwestie van smaak (of gebrek aan).
Welk van mijn 3 foto's vonden jullie trouwens het meest geschikt voor dit thema?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee, de andere niet, twee omdat het bordje ruiterpad samenkomt met het paard en de ruiter die op je afkomen, dat is voor mij dus een.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:20 schreef MaGNeT het volgende:
Welk van mijn 3 foto's vonden jullie trouwens het meest geschikt voor dit thema?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
D'r komt helemaal niets samen op die foto.. daar is dat paard veel te onscherp voor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Twee, de andere niet, twee omdat het bordje ruiterpad samenkomt met het paard en de ruiter die op je afkomen, dat is voor mij dus een.
De eerste is gewoon thema focus en de derde thema landschap/natuur
tweede erg toffe foto
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:29 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Geloof me.. I know.
Ik heb er een hele studie voor gevolgd en met erg goed resultaat afgerond.
Hahahahahahahahaquote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:29 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
D'r komt helemaal niets samen op die foto.. daar is dat paard veel te onscherp voor.
En als de eerste foto "thema focus" heeft.. waarom zou deze dan niet voldoen? Want volgens mij draait heel deze opdracht daarom.
En daarom is de laatste foto het beste. Er is een heel landschap, maar het eerste wat je bekijkt is het bordje. Geloof me.. I know.
Ik heb er een hele studie voor gevolgd en met erg goed resultaat afgerond.
Zie hier uitleg..
http://www.beeldacademie.com/compositie.html
Lokpost, en felicitatiepost..quote:Op zondag 8 maart 2015 20:40 schreef thesystem het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dus als Niels gewoon had gestemd had hij gewonnen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:31 schreef Thrilled het volgende:
In verband met het ontbreken van de stemmen van Thesystem en Nielsgeode heeft iedereen 13 punten van ze gekregen, m.u.v. van zij zelf. Niet dat dit iets heeft veranderd aan de uitslag
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd Thesystem
Ik zei toch dat het niets uitmaaktequote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:21 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus als Niels gewoon had gestemd had hij gewonnen.
Sorry, vergeten te stemmenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:48 schreef SunChaser het volgende:
Vindt wel n goeie als we morgen geen thema hebben dat dan twee of drie mag kiezen
Staat niets over diskwalificatie. Dat zou ingevoerd kunnen worden maar dan pas vanaf volgende wedstrijd. Van mij mag het zo blijven.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:22 schreef obolos het volgende:
"Met deelname verplicht je jezelf om vóór de 28ste van de maand te stemmen."
Thesystem en Nielsgeode hebben zich niet aan deze regel gehouden en zijn dus gediskwalificeerd.
(Nu blijkt ook de onzin van het maximale-punten-bij-niet-stemmen-regeltje.)
quote:Met deelname verplicht je jezelf om vóór de 28ste van de maand te stemmen. (Uiterlijk tot de 27ste 23:59:59 dus.) Uiteraard het liefst zsm stemmen.
Wie niet stemt kent bij verstek het maximale aantal punten toe aan iedereen, behalve zichzelf.
Uhm waarom deze reactie? Als de nummers 1 en 2 dichter bij elkaar zaten dan had die regel wel het verschil gemaakt voor beide heren.. dus de regel lijkt me niet onzinnig.. tevens vind ik het zinloos om iemand te diskwalificeren.. we hebben (zeer waarschijnlijk) allemaal een baan, wellicht nog iets van een sociaal leven.. kan me voorstellen dat je niet elke dag op Fok! zit..quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:22 schreef obolos het volgende:
Thesystem en Nielsgeode hebben zich niet aan deze regel gehouden en zijn dus gediskwalificeerd.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:22 schreef obolos het volgende:
We mogen toch pas vanaf de eerste schieten, kunnen we net zo goed een dagje langer wachten op thesystem?quote:Op zondag 29 maart 2015 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Wel vind ik t n goed idee dat Niels vandaag een thema bedenkt die ingaat als system vandaag niet met n thema komt voor 23.59
Als Niels er geen een verzint vandaag kan de nummer drie er ook een optioneel neerzetten
Nee vanaf t moment dat er n thema is, dat kan dus ook vanaf de 22e zijnquote:Op zondag 29 maart 2015 12:14 schreef Thrilled het volgende:
[..]
We mogen toch pas vanaf de eerste schieten, kunnen we net zo goed een dagje langer wachten op thesystem?
Ditquote:Op zondag 29 maart 2015 13:34 schreef Geo4kant het volgende:
Jongens waar gaat dit heen manhou het eens gezellig. De regels zijn prima.
Inderdaad. Some people just don't get it!quote:Op zondag 29 maart 2015 13:34 schreef Geo4kant het volgende:
Jongens waar gaat dit heen manhou het eens gezellig. De regels zijn prima.
+1quote:Op zondag 29 maart 2015 15:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat een onzinnig gedoe om een spelletje.
Kan iedereen die er zijn levenswerk van wil maken lekker een eigen wedstrijd opzetten waarbij de regels per notariële akte worden vastgelegd?
Dank jullie!
quote:Op zondag 29 maart 2015 19:00 schreef Thrilled het volgende:
Goed, dat het nu kut is gegaan dat weten we nu allemaal, maar wilt er iemand nog iets over kwijt of zijn/haar hart luchten over iets? In deze modus blijven hangen lijkt me ook niet echt de beste setting en ik zou graag met een schone lei weer de nieuwe wedstrijd in willen gaan, zonder onderhuidse gevoelens van deze of gene..
Zoals gezegd is het allemaal maar een spelletje en moeten we er vooral niet te serieus over blijven doen, straks gewoon weer lekker plaatjes maken..
Nieuwsgierigquote:Op zondag 29 maart 2015 19:38 schreef nielsgeode het volgende:
[..]![]()
Ik ben nog hard aan het nadenken over een onderwerp en ga straks echt wat plaatsen!
Heb ik gedaan, maar kan geen topic-id invoeren omdat dit topic nog open is. Geen idee hoe dat werkt, maar het lijkt me wel handig als het nog even gefixed wordt (door iemand).quote:Op zondag 29 maart 2015 20:04 schreef Thrilled het volgende:
[..]
wil je ook een nieuw deel openen zodat we daar verder kunnen gaan?![]()
moet je even vragen in het feedback topic, dan wordt hij door de mods gereekstquote:Op zondag 29 maart 2015 20:14 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar kan geen topic-id invoeren omdat dit topic nog open is. Geen idee hoe dat werkt, maar het lijkt me wel handig als het nog even gefixed wordt (door iemand).
Rusland?quote:Op maandag 30 maart 2015 01:20 schreef thesystem het volgende:
Dames en heren, ik zat even 6 uur verderop in een groot land zonder internet.
Ik ben een beetje laag kwa inspiratie (druk druk....)...de nummer 2 mag een onderwerp verzinnen
Iedereen bedankt voor de stemmen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |