quote:
quote:UN officials backed away from recommending that the Israel Defence Forces (IDF) be included on the list following telephone calls from senior Israeli officials. The Israelis allegedly warned of serious consequences if a meeting of UN agencies and NGOs based in Jerusalem to ratify the recommendation went ahead. Within hours, the meeting was cancelled.
quote:De eerste exitpolls direct na het sluiten van de stembussen in Israël om 21:00 uur (Nederlandse tijd) wijzen dinsdagavond op een nek-aan-nekrace tussen Likoed van zittend premier Benjamin Netanyahu en de centrumlinkse Zionistische Unie.
Dat melden Israëlische media. Beide partijen zouden volgens de meeste bronnen op 27 zetels staan. Alleen Channel 2 voorspelt één zetel meer voor Likoed.
Volgens Netanyahu heeft hij een "grote overwinning" geboekt. In een eerste reactie op Twitter schreef hij: "Tegen alle verwachtingen in: een grote overwinning voor Likud, een grote overwinning voor het nationale kamp onder leiding van Likud, een grote overwinning voor het Israëlische volk."
De opkomst bij de verkiezingen in Israël lag aan het begin van de avond op 55 procent. Dat is gelijk aan de verkiezingen van 2013.
Oppositieleiders Isaac Herzog (Arbeiderspartij) en Tzipi Livni (ex-Likoed) lagen in de laatste peilingen van vorige week met hun Zionistische Unie nog voor op de Likoedpartij van Netanyahu. De Zionistische Unie is een verbond van de Arbeiderspartij en het liberale Hatnuah.
Economische problemen verdringen bij veel kiezers Netanyahu's zorgen over Iran, terroristen en Arabieren. De lage lonen en hoge inflatie lijken de verrechtsing van de politieke voorkeur in Israël te stoppen.
Israël dinsdag naar stembus, Zionistische Unie aan kop in peilingenZie ook: Hierom draaien de verkiezingen in Israël
De Arabische partijen deden voor het eerst met één verenigde lijst mee. Die krijgt volgens de peilingen dertien zetels. Dat zou goed zijn voor een derde plaats.
Centrumpartij Yesh Atid volgt op de vierde plek met twaalf zetels.
Officiële resultaten
De eerste officiële resultaten worden op zijn vroegst woensdag verwacht. De president van Israël wijst een partijleider op basis van de uitslagen aan om een coalitie te smeden. Die moet dat in 45 dagen voor elkaar krijgen.
Aan de strijd om de honderdtwintig zetels van de Knesset doen in totaal 25 partijen mee. De meeste partijen zullen echter de kiesdrempel - 3,25 procent van de stemmen - niet hebben gehaald.
De parlementsverkiezingen dinsdag zijn het gevolg van de val van Netanyahu's coalitiekabinet in december.
De Israëlische leider ontsloeg Livni in december als minister van Justitie omdat zij kritiek had geuit op de harde lijn van de regering tegenover Palestina. Livni sloot vervolgens een verbond met Herzog, van de Arbeidspartij.
In 2009 verloor Netanyahu de verkiezingen nog nipt van Livni, maar kwam hij uiteindelijk als winnaar uit de coalitie-onderhandelingen.
Wat een robot die man....quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:32 schreef reza1 het volgende:
Paniek, Palestijnen gaan ook stemmen! Hoe durven ze van hun recht gebruik te maken!
twitter:netanyahu twitterde op woensdag 18-03-2015 om 00:08:07Retweet in support of an undivided Jerusalem! reageer retweet
quote:Op woensdag 18 maart 2015 00:20 schreef .Exe het volgende:
Vooral even retweeten
twitter:netanyahu twitterde op woensdag 18-03-2015 om 00:08:07Retweet in support of an undivided Jerusalem! reageer retweet
Wat een ongelooflijke debiel blijft datquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:32 schreef reza1 het volgende:
Paniek, Palestijnen gaan ook stemmen! Hoe durven ze van hun recht gebruik te maken!
Een Palestijnse staat... Bedoel je daarmee Jordanië of Libanon?quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
Een Palestijnse staat is er al, helaas dat barbarenpartij Likud dat in de weg weer gaat zitten
Nee, hij bedoelt de Palestijnse Staat.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:04 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat... Bedoel je daarmee Jordanië of Libanon?
Nee Palestina bedoel ik daarmeequote:Op woensdag 18 maart 2015 11:04 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat... Bedoel je daarmee Jordanië of Libanon?
Er zijn meer rechten dan het stemrecht.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:15 schreef Toga het volgende:
[..]
Gôh, en ik maar denken dat arabische Israëliërs niet dezelfde rechten hadden als joodse...
Eigenlijk is dat een absurde eis, gezien de claim op Palestina omdat daar altijd wel een paar joden gewoond hebben: Jeruzalem is al heel lang verdeeld in vier kwartieren.quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:07 schreef Mortaxx het volgende:
Israël![]()
![]()
![]()
laatste bastion van vrijheid en democratie in die godvergeten zandbak
![]()
![]()
![]()
![]()
Je vindt het vast niet leuk, maar daar ben ik het mee eens. Peace, piece by piece!quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt de Palestijnse Staat.
Die plotseling een stuk kanslozer is geworden... dit betekent waarschijnlijk gewoon weer 4 jaar doormodderen.
Grotendeels stroman en je gaat voorbij aan de veranderingen in de loop van de tijd. Zo heeft El Fatah inmiddels de vernietiging van de joodse staat Israel uit het handvest geschrapt. Niet dat dat iets opleverde, maar toch.quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:45 schreef Szikha het volgende:
Best grappig die palestijnse vrijheids organistaies. Palestina = gaza en Westbank , toch? Israel moet terugtrekken uit Westbank sowieso toch?
Oke. Dus Gaza en Westbank is Palestina. De organistaties en het westen pleiten voor bevrijding van Palestina ( Gaza en Westbank)
Laten we even kijken:
PLO ( Palestinian Liberation Organistatie) opgericht in 1964 , hun doel is het bevrijden van Palestina. Tocgh? Oke
Dan Fatah , een politieke beweging door oa ook door Arafat is opgericht. Wat is de doel van Fatah? Bevrijding van (geheel) Palestina.
Ze willen terug naar 1921 - 1947. Abbas Mahmoud is de leider van Fatah. Oke tot hier begrijpen we het?
Dan Hamas is ook een beweging dat wil streven naar de bevrijding van Palestina. Maar wil ook vernieting van Israel. Maar dat laten we even ter zijde. Hamas is een afsplitsing van de Moslimbroederschap. Dat is een politieke religieuze beweging uit Egypte ontstaan in 1928.
Oke. Dan terug. Allemaal van PLO- Arafat - Fatah - de president Mahmoud Abbas - en Hamas strijden ze voor 1 dingen: bevrijding van Palestina. Toch? Voor de vrijheid van Palestina!
Maar laten we kijken naar de geschiedenis. Al die organistaties , wanneer zijn die opgericht?
Gezien?
Oke en nu terug naar Gaza en de Westbank.
Deze gebieden. Laten we kijken.
We pakken Gaza. Gaza was tot 1947 onderdeel van Syria en daarna van 1948 tot 1967 bezet door Egypte. Daarna overoverd door Israel.
Dus wat bedoeld PLO en Fatah met bevrijding van Palestina tijdens het oprichten dan? Niet Israel.
Dan de 'westbank' deze werd in 1948 veroverd door Jordanie. Alle Joden in de Westbank werden gedood.
Pas in 1967 veroverd Israel het gebied (door de 6 daagse oorlog)
Al die bevrijdings organistaties ( op splintergroep Hamas na) zijn opgericht toen Israel helemaal niet dat gebied bezette.
Ze strijden voor vrijheid van Palestina ( PLO, Fatah ect) maar van wie??
Gaza en Westbank waren bezet door resp Egypte en Jordanie
Laat duidelijk zijn dat hun doel niet was(en is) om Palestina te bevrijden. Hun doel is gewoon om Israel vernietigen.
Daar hebben ze verschillende oorlogen omgevoerd. En deze verloren (auw)
Het is dus totaal onnozel om al die groepen te zien als bevrijdings organistaties tegen de bezetting van Israel. Je kan het beter omschrijven als organistaties die opgericht zijn om de Joden weg te krijgen.
Oh en tevens blij dat Bibi gewonnen heeft. Mooi zo!
Volgens mij heb ik niet geschreven dat Fatah (ook)voor de vernietiging van de staat gingquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grotendeels stroman en je gaat voorbij aan de veranderingen in de loop van de tijd. Zo heeft El Fatah inmiddels de vernietiging van de joodse staat Israel uit het handvest geschrapt. Niet dat dat iets opleverde, maar toch.
Ik weet niet man, ik houd gewoon niet van veranderingenquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:49 schreef Kees22 het volgende:
Bibi cultiveert het gevoel van angst, net zoals onze nationale rattenvanger dat doet. Dat is makkelijk genoeg, want het gevaar loert inderdaad overal. (Ik heb eens een rapport gezien dat ging over het gevaar van omvallende lantaarnpalen!)
Maar is het ook reëel of hebben we te maken met een angststoornis?
Of het zaad van het kwaad, het is maar hoe je het wil bekijken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:07 schreef Mortaxx het volgende:
Israël![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
bedankt hansquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:07 schreef Mortaxx het volgende:
Israël![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://archive.today/bUarEquote:"Whenever I’m asked how many “Palestinians” Israel has killed, I know the answer instantly: not nearly enough. Until there is not a single “Palestinian” left breathing, that answer will remain the same. “Palestinians” are a plague upon Israeli civilisation, and they’re a plague that needs to be wiped out. My friends, the time to kill “Palestinians” is long overdue. Grab your weapon today and let’s take out this “Palestinian” scum. The “Palestinians” are parasites and pigs. It’s time to take the pigs to the slaughter. Death to all “Palestinians” and death to anyone who stands in the way of the Jews."
Goh, een site met extremistische opvattingen. Wat denk je, zouden er extremisten onder joden zijnquote:Op donderdag 9 april 2015 20:20 schreef Slayage het volgende:
oproep tot genocide, niks boeiends carry on
[..]
https://archive.today/bUarE
De domme lezer neemt dit letterlijk.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:20 schreef Slayage het volgende:
oproep tot genocide, niks boeiends carry on
[..]
https://archive.today/bUarE
Toevallig niet, maar ik zie niet in wat mijn eventuele bezoek aan "RedneckAmerika" (wat je daar ook mee moge bedoelen) hiermee te maken heeft. Alsof de zionisten aldaar géén joden zouden zijn.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:17 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Nooit in RedneckAmerika geweest zeker?
Ben je nou aan het trollen?quote:Op donderdag 9 april 2015 22:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Toevallig niet, maar ik zie niet in wat mijn eventuele bezoek aan "RedneckAmerika" (wat je daar ook mee moge bedoelen) hiermee te maken heeft. Alsof de zionisten aldaar géén joden zouden zijn.
Nee CaryArgos, ik ben niet aan het trollen.quote:
Nee, daar weet ik niets van. En misschien moet je ophouden met aannames als feit te presenteren.quote:RedneckAmerika = Zuidelijke Staten van Amerika, voornamelijk Mississippi, Alabama, South Carolina. Je weet wel, die staten met extreme christenen die negers haten en veelal Israeladepten zijn?
In mijn opinie zijn ze dat dus gewoon wél.quote:Dus nee, de zionisten in Amerika zijn lang niet altijd Joden of joden
Interesseert me niet. Ik weet niet eens wie dat is.quote:maargoed Nitay denkt ook dat ie een Jood is, althans die indruk wekt ie wel.
Wel tamelijk idioot en verbazingwekkend tegelijk eigenlijk dat een figuur als Netanyahu gewoon nog steun blijft krijgen van bepaalde westerse partijen.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wel tamelijk idioot en verbazingwekkend tegelijk eigenlijk dat een figuur als Netanyahu gewoon nog steun blijft krijgen van bepaalde westerse partijen.
Er zijn véél grotere idioten actief in het Midden-Oosten dan meneer Netanyahu momenteel...quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wel tamelijk idioot en verbazingwekkend tegelijk eigenlijk dat een figuur als Netanyahu gewoon nog steun blijft krijgen van bepaalde westerse partijen.
Mwah. Die pretenderen iig niet beschaafd te zijn en genieten ook niet in dezelfde mate steun en bescherming als Netanyahu.quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
[..]
Er zijn véél grotere idioten actief in het Midden-Oosten dan meneer Netanyahu momenteel...
100% onzin.quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah. Die pretenderen iig niet beschaafd te zijn en genieten ook niet in dezelfde mate steun en bescherming als Netanyahu.
Ik denk niet dat jij, en vele anderen in deze discussie, bereid zijn serieus na te denken over je eigen standpunten. Laat staan ergens van overtuigd te worden.quote:
Feiten? Netanyahu is minister van Buitenlandse Zaken geweest. Nederland heeft aan Israël een staatsbezoek afgelegd. En andersom is Netanyahu ook hier recentelijk nog geweest. Netanyahu is uitgenodigd om het Amerikaanse congres toe te spreken. Als enige buitenlandse leider geloof ik.quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij, en vele anderen in deze discussie, bereid zijn serieus na te denken over je eigen standpunten. Laat staan ergens van overtuigd te worden.
Dus dan heeft het ook geen zin 't te proberen. Maar dat je 100% onzin kletst is een feit. Netanyahu en andere regeringsleiders zijn als water en vuur. Hij kletst wel veel voor de bühne (je moet wel, als je leiding geeft aan een divers land als Israël), maar ik zie Israël nog steeds geen Palestijnen in concentratiekampen stoppen of bombarderen met vuilnisbakbommen.
Mensen als Assad en de leiders van IS zijn barbaren in maatpakken die doen of ze beschaafd zijn. Die vergelijken met Netanyahu is het projecteren van je eigen barbaarsheid op de denkbeeldige vijand.
waarom is dat idioot en verbazingwekkend?quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat was ook totaal niet waar ik op doelde. Netanyahu is de premier van een beschaafd en bevriend Westers land. De leiders van zijn buurlanden zijn bepaald niet beschaafd, bepaald niet bevriend en al helemaal niet Westers - maar dat pretenderen ze wel degelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Feiten? Netanyahu is minister van Buitenlandse Zaken geweest. Nederland heeft aan Israël een staatsbezoek afgelegd. En andersom is Netanyahu ook hier recentelijk nog geweest. Netanyahu is uitgenodigd om het Amerikaanse congres toe te spreken. Als enige buitenlandse leider geloof ik.
Dat kunnen we van andere leiders van buurlanden niet bepaald zeggen.
Whehe. En de VN is een creatie van Hitler zeker.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat was ook totaal niet waar ik op doelde. Netanyahu is de premier van een beschaafd en bevriend Westers land.
Het is best idioot en verbazingwekkend dat zo'n grote crimineel steun krijgt, ja. Vooral omdat het het beleid van terreurstaat Israel zogenaamd moet steunen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:15 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
waarom is dat idioot en verbazingwekkend?
Je wilt ontkennen dat Israël een Westers, beschaafd en bevriend land is?quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Whehe. En de VN is een creatie van Hitler zeker.
Het is ook altijd een ander, he.quote:Maar nee, discussiëren heeft geen zin want anderen zijn bevooroordeeld.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je wilt ontkennen dat Israël een Westers, beschaafd en bevriend land is?
Dat waren jouw woorden. Maar goed dat je zelf ook inziet dat de pot de ketel verwijt dat-ie zwart ziet.quote:Het is ook altijd een ander, he.
Discussiëren heeft geen zin als de ander geen bereidheid toont zijn eigen standpunten te willen heroverwegen.
Jij weet echt niet waar je over praat makkerquote:
Maar dat kan helemaal niet. Het is een feit, geen mening van mij of zo.quote:
Jij-bakje. Ook al zo kansloos.quote:Dat waren jouw woorden. Maar goed dat je zelf ook inziet dat de pot de ketel verwijt dat-ie zwart ziet.
Pardon? Volgens mij weet ik prima waarover ik praat. Anders zou ik er niet over praten.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:18 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Jij weet echt niet waar je over praat makker
Man man man. Jij weet echt niet hoe deze wereld werkt of wel?quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij, en vele anderen in deze discussie, bereid zijn serieus na te denken over je eigen standpunten. Laat staan ergens van overtuigd te worden.
Dus dan heeft het ook geen zin 't te proberen. Maar dat je 100% onzin kletst is een feit. Netanyahu en andere regeringsleiders zijn als water en vuur. Hij kletst wel veel voor de bühne (je moet wel, als je leiding geeft aan een divers land als Israël), maar ik zie Israël nog steeds geen Palestijnen in concentratiekampen stoppen of bombarderen met vuilnisbakbommen.
Mensen als Assad en de leiders van IS zijn barbaren in maatpakken die doen of ze beschaafd zijn. Die vergelijken met Netanyahu is het projecteren van je eigen barbaarsheid op de denkbeeldige vijand.
Ik heb net je hele reactie gelezen... en ik denk niet dat jij enig recht van spreken hebt daarover.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:39 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Man man man. Jij weet echt niet hoe deze wereld werkt of wel?![]()
![]()
De bevolking van Palestina (incl Gaza) groeit als kool. Er is dus niet alleen geen sprake van uitroeiing... het is zelfs ronduit belachelijk als je dat nog steeds denkt.quote:Jij denkt serieus dat een staat als ISRAËL het in hun hoofd haalt om ANNO 2015 een volk te onderdrukken en uit te moorden met concentratiekampen welke al 80 jaar wordt bestempeld als de meeste duivelse en verschrikkelijkste manier van onderdrukking?
Dat riskeren ze nooit, want zij weten heel goed dat de wereld hen in de gaten houdt. En er zijn ZAT andere manieren om een bevolkingsgroep langzaam uit te roeien. En Israël weet hoe, want dat doen ze al bijna 70 jaar lang.
De Palestijnse bevolking is grotendeels afhankelijk van Israël voor voorzieningen als gas, water en licht. Deze worden veelal zonder kosten aan hen geleverd.quote:Dit is een enorm langen periode, zo lang dat mensen onderhand vergeten zijn dat Hamas is ontstaan uit deze chronische vorm van onderdrukking. Dat werkt in het voordeel VOOR israël.
Wat je goed kan merken in hun strategie is hoe ze precies weten de ethische grenzen altijd net niet te overschrijden (ook al zijn ze de laatste paar jaar wat slordig geweest). Dankzij de globalisering van de wereld is het nu vrijwel onmogelijk om dan als "Ontwikkeld democratisch westers land" simpel met barbaarse concentratiekampen aan te komen zetten, zonder de consequenties ervan tegemoet te zien. Israël gebruikt nu de langzame aanpak, en het werkt , het werkt goed dankzij de korte termijn geheugen van de masses.
http://en.wikipedia.org/wiki/Foot-in-the-door_technique#Examples
Waarom denk je dat jouw mening over mijn posts mij interesseertquote:Waarom zijn jouw posts zijn altijd van zeer droevige kwaliteit btw?
Aldus de grootste mafkees in dit topic.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:39 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Waarom zijn jouw posts zijn altijd van zeer droevige kwaliteit btw?
Gewoon even naar Teheran bellen en er is niks aan de hand.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:53 schreef waht het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al die buurlanden van Israël staan compleet alleen.
Leuk verhaal, maar dat je je in dergelijke algemeenheden hult spreekt boekdelen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
Maar dat kan helemaal niet. Het is een feit, geen mening van mij of zo.
Dus dat ontkennen gaat tegen beter weten in en is gebaseerd op andere gronden dan feiten, cijfers, relevantie, context en waarde, kortom, kennis en wetenschap.
Nogmaals: dat waren jouw woorden.quote:Jij-bakje. Ook al zo kansloos.
Hamas is niet onstaan uit onderdrukking. Hamas is een splintergroep van de Moslim broederschap (Egyptische groep geen Palestijnse)quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:39 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Man man man. Jij weet echt niet hoe deze wereld werkt of wel?![]()
![]()
Jij denkt serieus dat een staat als ISRAËL het in hun hoofd haalt om ANNO 2015 een volk te onderdrukken en uit te moorden met concentratiekampen welke al 80 jaar wordt bestempeld als de meeste duivelse en verschrikkelijkste manier van onderdrukking?
Dat riskeren ze nooit, want zij weten heel goed dat de wereld hen in de gaten houdt. En er zijn ZAT andere manieren om een bevolkingsgroep langzaam uit te roeien. En Israël weet hoe, want dat doen ze al bijna 70 jaar lang, en dit is een enorm lange periode, zo lang zelfs, dat mensen onderhand vergeten zijn dat Hamas b.v. is ontstaan uit deze chronische vorm van onderdrukking. Dat werkt natuurlijk in het voordeel VOOR israël.
Wat je goed kan merken in hun strategie is hoe ze precies weten de ethische grenzen altijd net niet te overschrijden (ook al zijn ze de laatste paar jaar wat slordig geweest). Dankzij de globalisering van de wereld is het nu vrijwel onmogelijk om dan als "Ontwikkeld democratisch westers land" simpel met barbaarse concentratiekampen aan te komen zetten, zonder de consequenties ervan tegemoet te zien. Israël gebruikt nu de langzame aanpak, en het werkt , het werkt erg goed. Mede dankzij de korte termijn geheugen van de masses en mede dankzij de enorme globale invloed die ze hebben, en die JIJ niet ziet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Foot-in-the-door_technique
Waarom zijn jouw posts zijn altijd van zeer droevige kwaliteit btw?
quote:Een merkwaardig, paradoxaal en uniek aspect van het conflict tussen Israel en zijn Arabische buren: de militaire winnaar komt in de wereldopinie na iedere slag als morele verliezer uit de bus
Fijn dat je dat denkt.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
[quote]Ik heb net je hele reactie gelezen... en ik denk niet dat jij enig recht van spreken hebt daarover.
Bij een chronische onderdrukking (70 jaar) kunnen evolutionaire factoren een rol spelen. De levensverwachting in zo'n bevolking is relatief vrij laag. Daarbij kun je beredeneren dat er meer "resources" worden geïnvesteerd op voortplanting.quote:De bevolking van Palestina (incl Gaza) groeit als kool. Er is dus niet alleen geen sprake van uitroeiing... het is zelfs ronduit belachelijk als je dat nog steeds denkt.
Ten eerste heeft Israël al jaren de belastingen niet uitgekeerd aan de Palestijnen.quote:De Palestijnse bevolking is grotendeels afhankelijk van Israël voor voorzieningen als gas, water en licht. Deze worden veelal zonder kosten aan hen geleverd.
Palestijnen hebben het recht op Israëlische gezondheidszorg en verzorging in Israëlische ziekenhuizen mocht het nodig zijn.
Israël int en keert de belastingen van de Palestijnen uit omdat zij daar zelf geen goede voorzieningen toe hebben.
Dat doe je niet als je een volk wil uitroeien, want dan gooi je er bommen op. Toch? Een casus belli is snel genoeg gevonden.Israël maakt mede hierdoor, het bestaan en de ontwikkeling van Palestina mogelijk. (Het zijn de Palestijnen zelf die dat blijven tegenhouden).
Als je denkt dat Israël uit is op de uitroeiing van Palestijnen, zeker met het oog op wat zich zeventig jaar geleden in Europa af heeft gespeeld, dan zit er een steekje bij je los. Of ben je met haat geïndoctrineerd.
Ook hier zijn de feiten niet te rijmen met jouw standpunten.
Dat zeg ik inderdaad, nog wat anders te melden?quote:En dan zeg je tegen mij dat ik niet weet hoe de wereld in elkaar zit.
Wat jouw interesseert kan me een worst wezenquote:Waarom denk je dat jouw mening over mijn posts mij interesseert
Wat een rare gedachte.
Leuk dat je mij allerlei historische Wikipedia feitjes opdreunt. Echt schattig. Heel betrouwbaar en historisch accuraat ookquote:Op vrijdag 10 april 2015 12:27 schreef Szikha het volgende:
[..]
Hamas is niet onstaan uit onderdrukking. Hamas is een splintergroep van de Moslim broederschap (Egyptische groep geen Palestijnse)
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap
Onderdrukking?
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Burgeroorlog
Net zoals al die andere 'vijheidsgroeperingen' zijn ze niet onstaan uit 'onderdrukking' want Israel is Gaza en de Westbank pas gaan bezetten op resp Egypte en Jordanie na 1967
Fatah , de PlO allemaal VOOR 1967 opgericht
Dus hoezo onderdrukking?!
Gaza en de Westbank zijn pas Palestijnse gebieden gaan vormen NA 1967.
Gaza was altijd onderdeel van Syria en is in 1948 door Egypte bezet tot 1967
De westbank met oost Jeruzalem is in 1948 bezet door Jordanie.
Jordanie heeft alle Joden of vermoord of verjaagd uit de Westbank en Jeruzalem.
Van Palestijns gebied was geen sprake! Jordanie en Egypte hebben 19 jaar lang de tijd gehad om Palestina te creeren.
Ergens rond 1967 begonnen Arabische leiders stoer te roepen dat ze (met 7 landen) de staat Israel wilden vernietigen. Maar dit keer was Israel ze voor. Een ezel stoot zich immers geen twee keer aan de dezelfde steen!
Dus Israel begon ze aan te vallen.
6 daagse oorlog gevolg
Deze oorlog verloren al die Arabische landen (wederom) en het gevolg behalve (gezichtsverlies): Israel nam Gaza en de Westbank in bezit. Dit is een oorlogsbuit maar vooral bedoeld als een peace offer in ruil voor vrede het land terug gegeven aan Egypte ( Gaza) en de Westbank ( aan Jordanie)
Maar van vrede wilde men niet weten.
Later is er vrede gesloten met Egypte en Jordanie maar de westbank is niet teruggegeven nee. En terecht. Dat is zelfmoord.
Evenals de Golanhoogte. Dit zijn strategische gebieden en kan nooit gegeven worden aan ..(ja aan wie?) omdat Israel dan niet zal overleven. En we willen toch niet de Israelis de zee in gegooid worden, of toch wel?
Het gekke is dat na deze bezetting van Israel op de gebieden dat het k'alestijnse gebieden' is gaan heten.
Al die argumenten dat Israel door zijn 'bezetting' van de Westbank zelf de vrede saborteerd of dat er pas gesproken kan worden over vrede als Israel de nederzettingen in de Westbank verwijderd kan regelrecht de prullenbak in want ook voor de 'bezetting' van de Westbank werd Israel constant bestookt met raketten
Deze quote zegt alles
[..]
quote:Op vrijdag 10 april 2015 06:53 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee CaryArgos, ik ben niet aan het trollen.
Nee, daar weet ik niets van. En misschien moet je ophouden met aannames als feit te presenteren.
Jij bent nog nooit in RedneckAmerika geweest en beschuligt anderen ervan aannames als feit te presenteren?
In mijn opinie zijn ze dat dus gewoon wél.
Dat jij met zionist iedereen die (al dan niet verondersteld) meewerkt aan het voortbestaan van Israël bedoelt, is verder niet mijn probleem.
Oke, een definitieverschil, dat kan natuurlijk, je begrijpt dus wel wat ik bedoel. Overigens is niet iedereen die meewerkt aan het voortbestaan van Israel een zionist maar dat terzijde.
Interesseert me niet. Ik weet niet eens wie dat is.
Ben Nitay is de huidige premier van Israel.
In welk opzicht is Israel westers volgens jou? In Israel wonen voornamelijk bekeerde joden uit (Oost)Europa, je weet wel, die mensen die duizenden jaren in Europa hebben gewoond maar nooit zijn geïntegreerd maar in parallele samenlevingen leefde.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je wilt ontkennen dat Israël een Westers, beschaafd en bevriend land is?
Succes daarmee...
[..]
Het is ook altijd een ander, he.
Discussiëren heeft geen zin als de ander geen bereidheid toont zijn eigen standpunten te willen heroverwegen.
Daar ben ik het ook helemaal met je eens. Mensen die protesteren horen dat te doen in de gebruikelijke taal van het land waarin ze zich bevinden.quote:Op vrijdag 10 april 2015 13:44 schreef DrMabuse het volgende:
Gisteren getuige mogen zijn van 2,5 uur durende Palestijnse demonstratie op het Plein in Den Haag.
Ik was daar aanwezig op de boekenmarkt.
Omstanders kregen eerst een A4 tje in handen gedrukt met de korte motivatie / een rammelend geschreven verhaal.
Daarna begon het schreeuwfeest van (natuurlijk) voornamelijk mannen en een paar vrouwen en kinderen , fladderende Palestijnse vlaggen en met een feesttent met Arabische tekst.
2,5 uur onverstaanbaar hard geroep , geblaat en eindeloos herhalen en geschreeuw en teksten / gezang van band ALLES en ALLEMAAL in het Arabisch.
De Allahoe akbar's maakten de sfeer compleet.
Wij als aanwezigen vroegen ons af wat het nut hiervan is.
Alleen het verzamelde groepje kon het volgen , de omstanders (en het was druk) en de personen in de Tweede Kamer zullen er niks van hebben meegekregen.
Volkomen zinloos en onverstaanbaar preken voor eigen parochie dus.
En bij zo goed als iedereen irritatie opwekkend.
Misschien de reden dat sommige Europese landen Israel steunen is dat het moeilijk is om de tegenpartij te steunen. Zou jij groepen steunen die openlijk feest vieren als er een openbare bus of restaurant met onschuldige burgers opgeblazen wordt alleen maar om terreur te zaaien?quote:Op vrijdag 10 april 2015 13:22 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
In welk opzicht is Israel westers volgens jou? In Israel wonen voornamelijk bekeerde joden uit (Oost)Europa, je weet wel, die mensen die duizenden jaren in Europa hebben gewoond maar nooit zijn geïntegreerd maar in parallele samenlevingen leefde.
Bevriend in welk opzicht? Amerika is een vriend van Israel maar Europa is dat zeer zeker niet, de enige reden dat sommige Europese landen Israel nog steunen is vanwege de eeuwenlange onderdrukking en vervolging van joden in Europa en dat weet je zelf ook. Volgens de criteria die jij hanteert is Saoudi-Arabie ook een vriend van het westen, terwijl dat zeer zeker niet het geval is en Europa Saoudi-Arabie zal laten vallen als een baksteen zodra de olie op is.
Nee, je hoeft namelijk geen van beide partijen te steunen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 13:55 schreef tfors het volgende:
[..]
Misschien de reden dat sommige Europese landen Israel steunen is dat het moeilijk is om de tegenpartij te steunen. Zou jij groepen steunen die openlijk feest vieren als er een openbare bus of restaurant met onschuldige burgers opgeblazen wordt alleen maar om terreur te zaaien?
quote:Op vrijdag 10 april 2015 13:55 schreef tfors het volgende:
[..]
Misschien de reden dat sommige Europese landen Israel steunen is dat het moeilijk is om de tegenpartij te steunen. Zou jij groepen steunen die openlijk feest vieren als er een openbare bus of restaurant met onschuldige burgers opgeblazen wordt alleen maar om terreur te zaaien?
Soms moet je keuzes maken. Wat mij zelf betreft, als ik zou moeten kiezen zou ik in principe voor de Palestijnen kiezen, maar vanwege de reden die ik aangegeven heb, toch niet.quote:Op vrijdag 10 april 2015 13:56 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Nee, je hoeft namelijk geen van beide partijen te steunen.
Gazanen en Palestijnen in de Westoever hebben één van de hoogste levensverwachtingen van het hele Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 10 april 2015 13:04 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Fijn dat je dat denkt.
Bij een chronische onderdrukking (70 jaar) kunnen evolutionaire factoren een rol spelen. De levensverwachting in zo'n bevolking is relatief vrij laag.
Ik dacht dat er sprake was van uitroeiing? Nu heb je 't opeens over voortplanting!quote:Daarbij kun je beredeneren dat er meer "resources" worden geïnvesteerd op voortplanting.
Ga ik doen, maar nu ff niet. Maar ik vermoed dat dit slechts een zijdelings gerelateerd stuk is.quote:Ook wel de Disposable soma theory genoemd.:
http://medicine.jrank.org(...)Disposable-Soma.html
Misschien te hoog gegrepen voor jouw type intellect, maar je mag het proberen![]()
Paar weken. Zoek maar op in de nieuwsberichten. Maar dat je van de overdrijving bent, was al duidelijk...quote:Ten eerste heeft Israël al jaren de belastingen niet uitgekeerd aan de Palestijnen.
Onderdrukking ja, maar waar is nou dat langzame uitmoorden?quote:Ten tweede, Gaza had hun eigen energievoorziening die vervolgens doodleuk is kapot gebombardeerd door de IDF. Het mooie is aan het onderdrukken van een volk is om ze 100% afhankelijk te maken van de onderdrukker (denk maar aan gevangenen of een huisdier).
Nee, het is de realiteit. En geen perceptie op de realiteit, of een interpretatie van de realiteit, maar de naakte realiteit. Israël draagt zorg voor de gas-, water- en lichtvoorzieningen en de gezondheidszorg van de Palestijnen. En nog vele andere voorzieningen. Israël doet dat veel beter dan de Palestijnen ooit zelf zouden kunnen. En ze rekenen er niets voor.quote:Het bombarderen van deze voorziening is met opzet gedaan. Dus jouw zogenaamde "goodwill" praktijken die je Israel aanpraat is op zich al een fraud.
Veel aannames. Lachwekkend slechte aannames. Maar waar is nou dan die uitroeiingquote:Ten derde, heb je DUIDELIJK niet mijn post goed doorgelezen, want zoals ik zei is acuut bombarderen van een bevolking ANNO 2015 door een "westers democratisch" land in alle aspecten niet geoorloofd. Israel houdt de palestijnse bevolking in toom door hen 100% afhankelijk te maken. Er is 0.0 autonomie in de bezette gebieden. De palestijnen worden aan het lijntje gehouden in een soort houdgreep. Ik ben meerdere malen in Israël, Gaza en de westelijke Jordaanoever geweest en dat is gewoon een feit.
Jouw idiote gevolgtrekkingen eveneens.quote:Jouw NOS feitjes kun je het raam uitgooien![]()
Jouw versie van de realiteit (niet veel meer dan een opeenstapeling van aannames en verdachtmakingen, met een opvallend gebrek aan naakte feiten) wordt helaas niet ondersteund door de daadwerkelijke realiteit.quote:En nee ik ben niet met haat geïndoctrineerd. Ik ben op de hoogte van de realiteit. Een term dat jij voor mij nog eens mag opzoeken
.
Ja, dat je jezelf nogal belachelijk maakt als je zoiets zegt...quote:Dat zeg ik inderdaad, nog wat anders te melden?
Gelukkig maar, want ik vind de kwaliteit van je posts echt zeer droevig.quote:Wat jouw interesseert kan me een worst wezen
Ja, oei, pijnlijk... realiteit. Let it go, let it go!quote:
can't hold it back any more!quote:Op vrijdag 10 april 2015 15:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, oei, pijnlijk... realiteit. Let it go, let it go!
Mee eens.quote:Op vrijdag 10 april 2015 13:47 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook helemaal met je eens. Mensen die protesteren horen dat te doen in de gebruikelijke taal van het land waarin ze zich bevinden.
Maar ja helaas zitten de meeste arabieren zo in elkaar (tell me something new), maar dat neemt helaas niet weg dat wáár ze tegen demonstreren wel gewoon gerechtvaardigd is.
Een beetje vergelijkbaar als jehova getuigen, die weten ook niet precies hoe ze een boodschap moeten overbrengen zonder steeds "jezus en liefde" erbij te betrekken.
Natuurlijk beloop. Niet als je fosforbommen over je heen krijgt. Dus niet ouchquote:Op vrijdag 10 april 2015 15:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
[quote]Gazanen en Palestijnen in de Westoever hebben één van de hoogste levensverwachtingen van het hele Midden-Oosten.
Ouch. That's gotta hurt...
Je mag het periodieke genocide of bijschaven van de populatie-aantal van een ongewenst in jouw ogen inferieur (untermensch) volk noemen als je het liever anders wilt horen.quote:Ik dacht dat er sprake was van uitroeiing? Nu heb je 't opeens over voortplanting!
Heb je de laatste jaren onder een steen geleefd? Of heb je moeite met de term "buitenproportioneel"?quote:Onderdrukking ja, maar waar is nou dat langzame uitmoorden?
Ik zou ook moordzuchtig en haatdragend worden als je me 70 jaar gijzelt in mijn eigen huis.quote:En wees eerlijk; de Palestijnen (in Gaza) moeten momenteel ook onderdrukt worden, want ze zijn nogal haatdragend en moordzuchtig.
(Over poging tot uitroeiing gesproken - wie probeert wie nou eigenlijk uit te moorden?)
quote:Nee, het is de realiteit. En geen perceptie op de realiteit, of een interpretatie van de realiteit, maar de naakte realiteit. Israël draagt zorg voor de gas-, water- en lichtvoorzieningen en de gezondheidszorg van de Palestijnen. En nog vele andere voorzieningen. Israël doet dat veel beter dan de Palestijnen ooit zelf zouden kunnen. En ze rekenen er niets voor.
Uhm nee.quote:Die voorziening is overigens gebombardeerd tijdens de militaire operatie die vorig jaar werd uitgevoerd in Gaza. En dat is ook zoiets: jij probeert dat een draai te geven; het zou een onderdeel van het onderdrukkingsplan zijn. Dat is verbanden leggen die er niet hoeven te zijn, oftewel je uit hier een vermoeden. Het is daarom een drogreden (confirmation bias) als je het gebruikt om aan te tonen dat de Palestijnen worden onderdrukt. Een veel betere interpretatie is dat die centrale stomweg een militair doel was. Stroomcentrales zijn tijdens oorlogsvoering gewoon valide militaire doelwitten. Heeft niks met onderdrukking te maken en alles met het uitschakelen van infrastructurele voorzieningen die door de vijand gebruikt kunnen worden.
Zegt diegene die alleen met onderbuikargumenten komt aanzettenquote:Veel aannames. Lachwekkend slechte aannames. Maar waar is nou dan die uitroeiing
Mijn versie van de realiteit is gebaseerd op mijn jarenlange eigen ervaringen in Israël (waar ook veel prima volk woont), en de palestijnse gebieden. Maar ook omdat ik altijd verschillende mediabronnen raadpleeg (behalve Amerikaanse en Nederlandse media, ook bijvoorbeeld Russische media (RT), Liveleak, en Aljazeera).quote:Jouw versie van de realiteit (niet veel meer dan een opeenstapeling van aannames en verdachtmakingen, met een opvallend gebrek aan naakte feiten) wordt helaas niet ondersteund door de daadwerkelijke realiteit.
Anders had je je bijvoorbeeld niet zo hoeven uitputten in het omzeilen van de oorspronkelijke vraagstelling (Moordt Israël de Palestijnse bevolking uit?), maar had je kunnen volstaan in het geven van voorbeelden die de realiteit weerspiegelen. En ook dat doe je niet; je presenteert je eigen mening en aannames als feit.
Zo zij het.quote:Ja, dat je jezelf nogal belachelijk maakt als je zoiets zegt...
quote:Op vrijdag 10 april 2015 15:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, oei, pijnlijk... realiteit. Let it go, let it go!
hey heb ik precies zo meegemaakt 4 jaar geleden, en 2 jaar geleden en 1 jaarquote:Op vrijdag 10 april 2015 13:44 schreef DrMabuse het volgende:
Gisteren getuige mogen zijn van 2,5 uur durende Palestijnse demonstratie op het Plein in Den Haag.
Ik was daar aanwezig op de boekenmarkt.
Omstanders kregen eerst een A4 tje in handen gedrukt met de korte motivatie / een rammelend geschreven verhaal.
Daarna begon het schreeuwfeest van (natuurlijk) voornamelijk mannen en een paar vrouwen en kinderen , fladderende Palestijnse vlaggen en met een feesttent met Arabische tekst.
2,5 uur onverstaanbaar hard geroep , geblaat en eindeloos herhalen en geschreeuw en teksten / gezang van band ALLES en ALLEMAAL in het Arabisch.
De Allahoe akbar's maakten de sfeer compleet.
Wij als aanwezigen vroegen ons af wat het nut hiervan is.
Alleen het verzamelde groepje kon het volgen , de omstanders (en het was druk) en de personen in de Tweede Kamer zullen er niks van hebben meegekregen.
Volkomen zinloos en onverstaanbaar preken voor eigen parochie dus.
En bij zo goed als iedereen irritatie opwekkend.
quote:Op vrijdag 10 april 2015 17:19 schreef Szikha het volgende:
[..]
hey heb ik precies zo meegemaakt 4 jaar geleden, en 2 jaar geleden en 1 jaar
In Frankrijk en in London
Roepen om intifada , intifa. Vooral geschreeuw over de holocaust. Overal Turkse vlaggen, Syrische vlagen (en welke allemaal)
Ik wilde met een Israelische vlag mee gaan lopen.
Hier een moslim (zionist) met een Israelische vlag in een pro Palestijnse rally wappert. Zie de reacties
Kan daar helemaal niets mee. Vind het ook niet echt uitlokkend tot enige discussie. Maar zal het fatsoen hebben om je te beantwoordenquote:
Ik kom liever 100 van deze religekkies tegen als ik ooit met een Israëlisch vlag wil wapperen dan 2 gasten van dat andere filmpje. En jij?quote:
Menselijke en vooral religieuze debiliteit en onverdraagzaamheid.quote:Op vrijdag 10 april 2015 17:19 schreef Szikha het volgende:
[..]
hey heb ik precies zo meegemaakt 4 jaar geleden, en 2 jaar geleden en 1 jaar
In Frankrijk en in London
Roepen om intifada , intifa. Vooral geschreeuw over de holocaust. Overal Turkse vlaggen, Syrische vlagen (en welke allemaal)
Ik wilde met een Israelische vlag mee gaan lopen.
Hier een moslim (zionist) met een Israelische vlag in een pro Palestijnse rally wappert. Zie de reacties
Waarom zou ik? Bij jou heeft het ook niet geholpen.quote:
Nog nooit van anticonmunisme gehoord?quote:Op zondag 12 april 2015 22:09 schreef Karrs het volgende:
Ik heb nog nooit van zoiets gehoord bij andere landen/volkeren.
Vet van mij.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik heb net je hele reactie gelezen... en ik denk niet dat jij enig recht van spreken hebt daarover.
[..]
De bevolking van Palestina (incl Gaza) groeit als kool. Er is dus niet alleen geen sprake van uitroeiing... het is zelfs ronduit belachelijk als je dat nog steeds denkt.
[..]
De Palestijnse bevolking is grotendeels afhankelijk van Israël voor voorzieningen als gas, water en licht. Deze worden veelal zonder kosten aan hen geleverd.
Palestijnen hebben het recht op Israëlische gezondheidszorg en verzorging in Israëlische ziekenhuizen mocht het nodig zijn.
Israël int en keert de belastingen van de Palestijnen uit omdat zij daar zelf geen goede voorzieningen toe hebben.
Dat doe je niet als je een volk wil uitroeien, want dan gooi je er bommen op. Toch? Een casus belli is snel genoeg gevonden.Israël maakt mede hierdoor, het bestaan en de ontwikkeling van Palestina mogelijk. (Het zijn de Palestijnen zelf die dat blijven tegenhouden).
Als je denkt dat Israël uit is op de uitroeiing van Palestijnen, zeker met het oog op wat zich zeventig jaar geleden in Europa af heeft gespeeld, dan zit er een steekje bij je los. Of ben je met haat geïndoctrineerd.
Ook hier zijn de feiten niet te rijmen met jouw standpunten.
En dan zeg je tegen mij dat ik niet weet hoe de wereld in elkaar zit.
[..]
Waarom denk je dat jouw mening over mijn posts mij interesseert
Wat een rare gedachte.
antiamerikanisme.quote:Op zondag 12 april 2015 22:09 schreef Karrs het volgende:
"Antizionisme" is de plakker die vele antisemieten op hun haatreacties plakken, om het voor zichzelf goed te praten, of om een ander voor de gek te houden.
Ik heb nog nooit van zoiets gehoord bij andere landen/volkeren. Is 'antipalestinisme' een ding?
Vet van mij:quote:Op zondag 12 april 2015 23:31 schreef Szikha het volgende:
Zionisme is het idee dat Joden recht hebben op het bestaan , neit alleen in Israel, zionisme komt ook op voor Joden die neit wonen in Israel en het komt ook op voor mensen die niet Joods zijn.
Jodendom is gelinkt aan hun historische land : Israel. Er is geen enkel land waar dan ook in de wereld die zo'n sterkte connectie heeft dan Israel met het Jodendom. Niet alleen op Bijbelse manier maar ook op archeologische manier.
We waren in Israel, we komen naar Israel en we blijven in Israel
- vrouwen rechten
- Vrijheid van religie
- vrijheid van seksuele voorkeur
- vrijheid van pers
Israel is de hoop voor het midden oosten. Israel zal hun land verdedigen. Voor Joden is het hun plicht om Israel te suporten.
En dat gebeurd gelukkig ook
Ga lekker rummikub spelenquote:Op maandag 13 april 2015 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij:
Wat nou wel grappig is:
juist de door jou genoemde rechten zijn helemaal niet zo gegarandeerd in Israel.
Nee, niet echt, eigenlijk. Niet van dat woord...quote:
Jij en je zelfverheerlijking...quote:
Onder Joden en conservatieve Muricanen is dat wel een dingetje ja.quote:Op zondag 12 april 2015 22:09 schreef Karrs het volgende:
Ik heb nog nooit van zoiets gehoord bij andere landen/volkeren. Is 'antipalestinisme' een ding?
Ja, echt? Is daar vaak sprake van antipalestinism in de media? Ik heb het woord nog nooit gehoord...quote:Op maandag 13 april 2015 20:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onder Joden en conservatieve Muricanen is dat wel een dingetje ja.
Weet je wat ik walgelijk vind ? Mensen die anti semitisme gebruiken om critici de mond te snoeren , Ga je schamenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |