abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151553948
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:47 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook helemaal met je eens. Mensen die protesteren horen dat te doen in de gebruikelijke taal van het land waarin ze zich bevinden.

Maar ja helaas zitten de meeste arabieren zo in elkaar (tell me something new), maar dat neemt helaas niet weg dat wáár ze tegen demonstreren wel gewoon gerechtvaardigd is.

Een beetje vergelijkbaar als jehova getuigen, die weten ook niet precies hoe ze een boodschap moeten overbrengen zonder steeds "jezus en liefde" erbij te betrekken.

Mee eens.

Vooral het eerste.

Echt , je wilt niet weten hoe irritant het was / is om dat onverstaanbare (en veelal agressief overkomende) geschreeuw en herhaal zo lang en zo vaak te moeten aanhoren.
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:59:43 #277
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_151554004
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 15:05 schreef Karrs het volgende:

[..]

[quote]Gazanen en Palestijnen in de Westoever hebben één van de hoogste levensverwachtingen van het hele Midden-Oosten.

Ouch. That's gotta hurt...
Natuurlijk beloop. Niet als je fosforbommen over je heen krijgt. Dus niet ouch ;).
En hoe kom je eigenlijk aan jouw aannames? IDF.il?

quote:
Ik dacht dat er sprake was van uitroeiing? Nu heb je 't opeens over voortplanting!
Je mag het periodieke genocide of bijschaven van de populatie-aantal van een ongewenst in jouw ogen inferieur (untermensch) volk noemen als je het liever anders wilt horen.

quote:
Onderdrukking ja, maar waar is nou dat langzame uitmoorden?
Heb je de laatste jaren onder een steen geleefd? Of heb je moeite met de term "buitenproportioneel"?

quote:
En wees eerlijk; de Palestijnen (in Gaza) moeten momenteel ook onderdrukt worden, want ze zijn nogal haatdragend en moordzuchtig.

(Over poging tot uitroeiing gesproken - wie probeert wie nou eigenlijk uit te moorden?)
Ik zou ook moordzuchtig en haatdragend worden als je me 70 jaar gijzelt in mijn eigen huis.
Sowieso is haat niet congenitaal en heeft het vrijwel altijd een focus of oorzaak. Tevens is jouw stukje hierboven echt misselijkmakend, reflecteert weer eens hoeveel jij gewoon NIET weet over het conflict. Beschamend gewoon.

quote:
Nee, het is de realiteit. En geen perceptie op de realiteit, of een interpretatie van de realiteit, maar de naakte realiteit. Israël draagt zorg voor de gas-, water- en lichtvoorzieningen en de gezondheidszorg van de Palestijnen. En nog vele andere voorzieningen. Israël doet dat veel beter dan de Palestijnen ooit zelf zouden kunnen. En ze rekenen er niets voor.
:') zijn dit jouw onderbuikargumenten of zit je me nou in de maling te nemen?
Met de militaire en financiële steun van de VS zou zelfs een apenrepubliek het beter doen dan Nederland het ooit zou kunnen.

Alsof je een welvarend land binnen 70 jaar VREDIG uit de grond zou kunnen stampen... :') right, misschien in jouw fantasiewereldje ja. Elke weldenkend mens weet dat de wereld niet zo rose-kleurig is.

quote:
Die voorziening is overigens gebombardeerd tijdens de militaire operatie die vorig jaar werd uitgevoerd in Gaza. En dat is ook zoiets: jij probeert dat een draai te geven; het zou een onderdeel van het onderdrukkingsplan zijn. Dat is verbanden leggen die er niet hoeven te zijn, oftewel je uit hier een vermoeden. Het is daarom een drogreden (confirmation bias) als je het gebruikt om aan te tonen dat de Palestijnen worden onderdrukt. Een veel betere interpretatie is dat die centrale stomweg een militair doel was. Stroomcentrales zijn tijdens oorlogsvoering gewoon valide militaire doelwitten. Heeft niks met onderdrukking te maken en alles met het uitschakelen van infrastructurele voorzieningen die door de vijand gebruikt kunnen worden.
Uhm nee.
Stroomcentrales vormen tijdens "oorlogvoering" geen valide doelwitten. Jij brengt het alsof het common sense is. Noem mij eens een internationaal verdrag waarin staat dat stroomcentrales doelwitten zijn tijdens zogenaamde "oorlogvoering".

Ten tweede is er geen sprake van oorlog maar van onderdrukking, en al helemaal als je een stuk land hermetisch afsluit. Wil jij dat niet zien dan kan je wijzen op experts (ja, experts) die je daar wat meer wijsheid over kunnen geven. En het feit dat jij het goedpraat dat een volk onderdrukt wordt geeft mij alleen meer reden om deze discussie te eindigen. Ik heb geen zin om namelijk mijn tijd te verspillen aan mensen die onderdrukking goedkeuren.

quote:
Veel aannames. Lachwekkend slechte aannames. Maar waar is nou dan die uitroeiing :?
Zegt diegene die alleen met onderbuikargumenten komt aanzetten :'). Jij wilt het zo lang laten escaleren dat uitroeiing een feit wordt? Wat een zieke gedachtegang.

quote:
Jouw versie van de realiteit (niet veel meer dan een opeenstapeling van aannames en verdachtmakingen, met een opvallend gebrek aan naakte feiten) wordt helaas niet ondersteund door de daadwerkelijke realiteit.

Anders had je je bijvoorbeeld niet zo hoeven uitputten in het omzeilen van de oorspronkelijke vraagstelling (Moordt Israël de Palestijnse bevolking uit?), maar had je kunnen volstaan in het geven van voorbeelden die de realiteit weerspiegelen. En ook dat doe je niet; je presenteert je eigen mening en aannames als feit.
Mijn versie van de realiteit is gebaseerd op mijn jarenlange eigen ervaringen in Israël (waar ook veel prima volk woont), en de palestijnse gebieden. Maar ook omdat ik altijd verschillende mediabronnen raadpleeg (behalve Amerikaanse en Nederlandse media, ook bijvoorbeeld Russische media (RT), Liveleak, en Aljazeera).

Jouw versie van de realiteit is gebaseerd op Fok!, NOS en tja , je onderbuikgevoel misschien?

De naakte realiteit achterhalen is vrijwel onmogelijk. Echter kan je wel proberen om er dichtbij te komen. Iets wat jij helaas niet laat zien.

quote:
Ja, dat je jezelf nogal belachelijk maakt als je zoiets zegt...
Zo zij het.
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  vrijdag 10 april 2015 @ 17:00:22 #278
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_151554017
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 15:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ja, oei, pijnlijk... realiteit. Let it go, let it go!
_O-

Ga daar eens heen zou ik zeggen.
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_151554481
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:44 schreef DrMabuse het volgende:
Gisteren getuige mogen zijn van 2,5 uur durende Palestijnse demonstratie op het Plein in Den Haag.

Ik was daar aanwezig op de boekenmarkt.

Omstanders kregen eerst een A4 tje in handen gedrukt met de korte motivatie / een rammelend geschreven verhaal.

Daarna begon het schreeuwfeest van (natuurlijk) voornamelijk mannen en een paar vrouwen en kinderen , fladderende Palestijnse vlaggen en met een feesttent met Arabische tekst.

2,5 uur onverstaanbaar hard geroep , geblaat en eindeloos herhalen en geschreeuw en teksten / gezang van band ALLES en ALLEMAAL in het Arabisch.

De Allahoe akbar's maakten de sfeer compleet.

Wij als aanwezigen vroegen ons af wat het nut hiervan is.

Alleen het verzamelde groepje kon het volgen , de omstanders (en het was druk) en de personen in de Tweede Kamer zullen er niks van hebben meegekregen.

Volkomen zinloos en onverstaanbaar preken voor eigen parochie dus.

En bij zo goed als iedereen irritatie opwekkend.
hey heb ik precies zo meegemaakt 4 jaar geleden, en 2 jaar geleden en 1 jaar
In Frankrijk en in London
Roepen om intifada , intifa. Vooral geschreeuw over de holocaust. Overal Turkse vlaggen, Syrische vlagen (en welke allemaal)

Ik wilde met een Israelische vlag mee gaan lopen.

Hier een moslim (zionist) met een Israelische vlag in een pro Palestijnse rally wappert. Zie de reacties

vrijdag 10 april 2015 @ 18:14:46 #281
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_151555764
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:19 schreef Szikha het volgende:

[..]

Roepen om intifada , intifa. Vooral geschreeuw over de holocaust. Overal Turkse vlaggen, Syrische vlagen (en welke allemaal)

Hier een moslim (zionist) met een Israelische vlag in een pro Palestijnse rally wappert. Zie de reacties

pi_151557292
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 18:14 schreef RodeNek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kan daar helemaal niets mee. Vind het ook niet echt uitlokkend tot enige discussie. Maar zal het fatsoen hebben om je te beantwoorden

Weet je dat er zeer veel verschillende richtingen zijn binnen het zionisme? Je kan zeggen dat kloof sinds het politieke zionisme opkwam is vergroot ipv verkleind.

Maar een zeer kleine (zeer) 'religieuze' groeperingen zien het zionisme als tegen Gods wil. Zij vinden dat de 'Messias' zal komen en dat de staat een 'valse' Messias is.

Andere religieuze Joden zien juist de staat Israel als de verlossing. De oprichting zien zij als de 'geboorteweeen van de Messias ze zeggen 'Mitzvot yeshuw haaretz' ( het gebod van het verblijf in het land)
Maw : het is noodzakelijk dat deze gebod nageleefd wordt voor de komst van de Messias

Dus wat is het nu? In de tora ( hebreeuwse bijbel) staat eigenlijk niet precies wat Messias is. De eerste Messias ( gezalfde) was koning Saul. Hij vocht tegen de vijanden van Israel ( filistijnen oa)
Een gezalfde was heel normaal in de Oudheid. Ook voorwerpen werden gezalfd.

Een Messias is iemand die Israel bevrijd (letterlijk) van zijn vijanden.

Zionisme staat nooit helemaal los van het Jodendom. Er zijn honderden Zion liedjes van de Oudheid tot aan nu.
Maar men wil nog weleens vergeten dat het merendeel van de Joden niet in Israel woont. De staat Israel is een feit en bijna iedere Jood wordt goedschiks of kwaadschiks erbij betrokken wat er zich in Israel afspeelt. Gewenst of ongewenst.
Zoals ik zei : de meeste Joden wonen buien Israel. Maar er is wel een nieuwe vorm van antisemitisme ontstaan waar niet alleen Joden binnen Israel mee te maken hebben maar ook Joden daarbuiten : het antizionosme dat Israel onder de naties als de zondebok aanwijst.
Israel is dan welliswaar een leuk vakantie land voor iedereen maar het is geen probleemloos land. Er zijn veel politieke, economische en sociale problemen (welk land niet)
Het verschil is dat dit land op het Joodse hart is gericht.

Nu de wereld steeds kleiner wordt komt er ook steeds meer kritiek op Israel. Kritiek op Israel is prima. Immers voor verbetering moet er dialoog komen. Schreeuwen en roepen kan iedereen maar of dat iets oplost is een tweede

Kees22 vroeg ooit aan mij waarom Bibi angst spreekt onder de Joden. Dat hij Joden angst aanpraat om ze te lokken. Iets wat ik ook hier veel terug leest en dat het de mainstraim gedachtengoed is onder de Nederlandse bevolking.

Dat is een onjuiste gedachte. Natuurlijk heeft Israel de steun nodig van Joden die niet in Israel wonen. In het Hebreeuws is het woord voor ballingschap galut. Het idee heerst dat het land 'ontdaan' werd van zijn bevolking.

Maar Herzl schreef ooit : 'der feind macht uns zum Volk'

Dit is het antwoord op de vraag waarom er toch steeds Joden trekken naar Israel en Joden buiten Israel zich 'anders' voelen.
pi_151566337
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 18:14 schreef RodeNek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik kom liever 100 van deze religekkies tegen als ik ooit met een Israëlisch vlag wil wapperen dan 2 gasten van dat andere filmpje. En jij?
Racist
pi_151587849
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:19 schreef Szikha het volgende:

[..]

Menselijke en vooral religieuze debiliteit en onverdraagzaamheid.

Daar gaat veel, zo veel door kapot.

Ze roepen over en weer als de beste en de hardste over over onverdraagzaamheid en discriminatie terwijl ze er zelf mee volgepompt zitten.

Debiel volk.
pi_151608143
  zondag 12 april 2015 @ 17:35:00 #286
176916 Karrs
2007-2017
pi_151615677
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:00 schreef RodeNek het volgende:

[..]

_O-

Ga daar eens heen zou ik zeggen.
Waarom zou ik? Bij jou heeft het ook niet geholpen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_151619179
Het antisemitisme is net als kanker. Het gaat niet weg het groeit en het groeit en het groeit. Je kan het soms verkleinen maar het blijft terugkomen.
Dit keer onder de naam 'antizionisme'

Ik heb me altijd op de achtergrond gehouden ivm mijn vader (moslim) , maar antizionisme is antisemitisme.

Kritiek op Israel is normaal. In Israel zelf is er elke week wel een debat te volgen op tv waarin felle kritiek geuit wordt op de staat Israel. En elke Israeli kan dit gewoon volgen.
Maar er is verschil tussen kritiek en antisemitisme. Wat er nu gebeurd in de wereld is geen antizionisme

Het verschil tussen antisemitisme en antizionisme is dat het eerste in veel landen verboden is en antizionisme niet, dus logisch dat ze zich hierop beroepen.
Antizionisme is racisme is hetzelfde

"Jews havent learn from the holocaust "
" Jews are terroist" "Isis is Zionism"

Dit zie je altijd en overal terug in de protesten.
Als ze protesteren zeggen ze "we zijn niet antisemitistich hoor we zijn antizionistisch!"

Het is antisemitisme. Waarom? Als eerste wordt Israels recht op bestaan in twijfel getrokken. Als Israel geen recht heeft op bestaan aldaar in de eerste plaats dan mogen de Joden daar ook niet zitten laat staan zichzelf beschermen!

"Israel is een settler kolonie het heeft geen recht op bestaan. De staat Israel, en zionisme is een misdaad tegen de mensheid"

De antizionisten zeggen dus niet "hey jongens Israel moet houden aan de '67 grenzen"
nee ze zeggen gewoon geheel Israel moet weg
Veel gehoorde quote in anti Israel protesten en door antizionisten is " from the river to the sea Palestine will be free!"

Wat ze dus gewoon bedoelen is van de Jordaanse rivier tot de Mediteranian zee zal het vrij zijn. Dus geheel Israel weg. Dus geen twee staten oplossing

"Long live intifada"
Wat dus gewoon oproepen tot geweld is!

Het is gevaarlijk om mensen die weinig kennis hebben mee te zuigen in bepaalde praktijken
Zie reza. Hij weet niets en wordt op 1 of ander manier erin gezogen en dat uit in domme zinloze (haat)voer. Maar onbewust voedt dit wel haat bij anderen.

Mensen die Israel vergelijken met nazi rijk zijn antisemieten.
Het gaat allang niet meer om Israel of een twee statenoplossing. Het is antisemtisme in zijn ware vorm.
  zondag 12 april 2015 @ 22:09:15 #288
176916 Karrs
2007-2017
pi_151628320
"Antizionisme" is de plakker die vele antisemieten op hun haatreacties plakken, om het voor zichzelf goed te praten, of om een ander voor de gek te houden.

Ik heb nog nooit van zoiets gehoord bij andere landen/volkeren. Is 'antipalestinisme' een ding?
pi_151629831
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2015 22:09 schreef Karrs het volgende:
Ik heb nog nooit van zoiets gehoord bij andere landen/volkeren.
Nog nooit van anticonmunisme gehoord?
pi_151631936
Alles wat Israel doet is niet voor hun veiligheid maar omdat ze Palestijnen willen vernederen en land wil afpakken. Duizenden raketten worden op Israel afgevuurd, tientallen aanslagen binnen Israel door terroisten. En als Israel reageert dan let de wereld alleen op de reactie van Israel. Dan wordt het gezien als genocide en Israel pleegt dan warcrimes

zo zie je het in het nieuws, zo wordt het gebracht: Israel heeft 2 of 5 doden terwijl Palestijnen duizenden slachtoffers heeft
En ja dat is heel erg

De terroisten vuren de rakketten af en het wordt dan wel opgevangen door anti raket shields maar wat als dat niet gedaan wordt? Er zijn scholen in Israel geraakt , maar door de goede techniek en samenwerking zijn slachtoffers voorkomen
In Sederot en in Rishon zijn raketten neergekomen op lagere scholen ( geen slachtoffers) in Ashkelon , Be'heshva vele huizen maar de bevolking wordt beschermd en gewaarschuwd dus hebben zich op tijd in veiligheid kunnen brengen.

Wat als Israel niet om zijn bevolking gaf? honderden onschuldige mensen zouden zijn gedood door die raketten. En waarom? Alleen maar omdat ze geboren zijn in Israel
Wat zou de wereldopinie dan zijn?????

De regering van Israel beschermd zijn bevolking koste wat het kost. En dat kost hun sympathie.

En wat doet de regering van Gaza? Zij gebruiken hun kinderen als human shield en de reden? Om Israel te laten verdwijnen. Dat is de enige reden. Hoe meer bloed hoe meer zij lachen. Allez men begrijpt denk ik niet goed dat dit hun tactiek is.

Citaat ICC ( Internationaal Criminal Court):

"Under international humanitarian law the death of civilians during an armed conflict, no matter how grave and regrettable , does not(!!) cinsitute war crimes"

UN artikel 51

" Nothing in the present UN Charter shall impair the inherent right of individual or collective self defense if an armed attack occurs against a Member of the United Nations"

Het is onbegrijpelijk dat de wereld Israel beschouwd als een staat die genocide pleegt. Het heeft volgens de wereld geen recht op zelfverdediging (ondanks ICC)

Men probeert Israel zo neer te zetten alsof het een Apartheid staat is. Die mensen ontdoet van levens. Een barbaars land
Wat men dan doet is woorden gebruiken en zorgen dat het dezelfde betekenis krijgt. Bijvoorbeeld zionisme en racisme of soms ook nazisme, ze koppelen dat samen. Non stop. "zionisme is racisme" herhaling en herhaling
Wat gebeurt er dus? Iemand die nog nooit gehoord iets van zionisme heeft gehoord of die er geen ballen verstand van heeft hoort zionisme en linkt dat dan aan racisme (of nazisme)

Dus als iemand zegt dat ie een zionist is denkt men meteen "oooh dan ben je een racist" of " je bent een nazi"
Kijk maar ff in deze topic hoe groot de verontwaardiging is.
Wat men eigenlijk doet is de taal gebruiken voor hun eigen agenda

Wat je ook altijd ziet is de vergelijking met nazi Duitsland.
Overal in de wereld zie je dit terug. Er wordt vaak in Amerika op scholen een Israel Apartheid week gehouden.
Dit is eigenlijk gewoon free speech om Israel compleet te demoniseren Daarin hoor je de nakba , de etnische schoonmaak die Joden gedaan hebben , hun neigingen tot koloniale behoeftes
Men houdt toneelstukjes waarin men gekleed gaat als Israelische soldaten en Palestijnen dan vernederen, het nabootsen van checkpoints, het in elkaar slaan van een Palestijnse vrouw , 'Apartheid' muur, het beschuldigen dat Israel Palestijnen vermoord, dat ze geen rechten hebben , kindermoordenaars, mensen in lijkzakken, met geweren, echt IDF pakken , alles en nog wat enzovoort enzovoort
Kortom : Israelis zijn barbaren.

En het is zo echt om te zien alles klopt, zo georganiseerd. En ook publiekelijk

En dat allemaal zonder enige context
Puur om Israel te demoniseren. Joden te intimideren. Bang maken. Dit is geen statement meer maken hoor

In Syrie, china , Iran, afrika waar constant mensenrechten wordt geschonden wordt zo goed als niet besproken. Wat eigenlijk ook kenmerkend is voor antizionisten/ antisemieten: Israel afkeuren en al het anderen negeren of juist goedpraten

De enige conflict wat voor de wereld belangrijk is is de Arabische - Israelische conflict. En dat noemen we dubbel standaard
Neem de UN als voorbeeld dat is een goede graadmeter. Alle waarschuwingen en resoluties zijn zo goed als allemaal tegen Israel

Laten we niet zo ver teruggaan
op de UN council in Geneva 2014 zegt de PA : " Israel is the biggest violator of human rights in the world"

Indonesie: " Grave violations and abuses of human rights are still committed"

Libie: " Israel pursuing its policy of ethnic cleansing"

Geen woord over China, Rusland, Ukraijna , Iran enz want daar zijn ze ook niet in geinteresseerd ALLEEN in Israel. DAT is antisemitisme.

Een goed voorbeeld van dubbel standaard is het oproepen tot boycot. 1 van de bekendstee organistatie is de BDS. Ik denk niet zo bekend in Nederland
Ze pleiten voor het boycotten van organisaties die betrokken zijn met Israel op alle mogelijke manieren
Natuurlijk gaat het boycotten neit door maar het gaat om de statemant

VOoral op scholen in Amerika en ongelovelijk maar waar in Amerika is het gelukt om Academicie te verbieden om zich met Israel te bemoeien. En dat boycot is gegaan zonder praten over twee staten oplossing noch over 1967 grenzen: niets! Alleen maar spreken over Apartheid , etnische zuiveringen door Israelis en het ontmantelen van de staat Israel.
Op deze manier zorgen ze ervoor dat Israel compleet geisoleerd wordt. En dat is precies waar het bij antisemitieten om gaat. De geschiedenis van het antisemitisme is vol van dit soort isolaties en vol met boycots. Dat is HET wapen van antisemieten

We horen ook vaak van groeperingen die anti Israel zijn die roepen dat geen enkele Palestijn in zijn hoofd zou halen om een twee staten oplossing zou accepteren.
Norman Finkelstein ( Palestijnse activist) die zo 'respecteerd' wordt door de moslimgemeenschap en door de anti Israel demonstranten (wellicht meer door hen dan door de moslims)
Hij zou zogenaamd 'de waarheid' durven te zeggen en heeft zelf gezegd in 2012 " they (Arabs) don't want Israel"

Dus boycot is niet bedoeld om vrede te krijgen tussen Israel en de Palestijnen. Het is bedoeld nogmaals om Israel als staat weg te krijgen.

Hij gaat verder: "..... Yes that's what we want, we need at leat honest about it , we wanted to abolished Israel and this is our strategy to do it"

Zionisme is het idee dat Joden recht hebben op het bestaan , neit alleen in Israel, zionisme komt ook op voor Joden die neit wonen in Israel en het komt ook op voor mensen die niet Joods zijn.

Jodendom is gelinkt aan hun historische land : Israel. Er is geen enkel land waar dan ook in de wereld die zo'n sterkte connectie heeft dan Israel met het Jodendom. Niet alleen op Bijbelse manier maar ook op archeologische manier.
We waren in Israel, we komen naar Israel en we blijven in Israel

- vrouwen rechten
- Vrijheid van religie
- vrijheid van seksuele voorkeur
- vrijheid van pers

Israel is de hoop voor het midden oosten. Israel zal hun land verdedigen. Voor Joden is het hun plicht om Israel te suporten.

En dat gebeurd gelukkig ook
pi_151634485
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:50 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik heb net je hele reactie gelezen... en ik denk niet dat jij enig recht van spreken hebt daarover. :')

[..]

De bevolking van Palestina (incl Gaza) groeit als kool. Er is dus niet alleen geen sprake van uitroeiing... het is zelfs ronduit belachelijk als je dat nog steeds denkt. :D

[..]

De Palestijnse bevolking is grotendeels afhankelijk van Israël voor voorzieningen als gas, water en licht. Deze worden veelal zonder kosten aan hen geleverd.

Palestijnen hebben het recht op Israëlische gezondheidszorg en verzorging in Israëlische ziekenhuizen mocht het nodig zijn.

Israël int en keert de belastingen van de Palestijnen uit omdat zij daar zelf geen goede voorzieningen toe hebben.

Dat doe je niet als je een volk wil uitroeien, want dan gooi je er bommen op. Toch? Een casus belli is snel genoeg gevonden.Israël maakt mede hierdoor, het bestaan en de ontwikkeling van Palestina mogelijk. (Het zijn de Palestijnen zelf die dat blijven tegenhouden).

Als je denkt dat Israël uit is op de uitroeiing van Palestijnen, zeker met het oog op wat zich zeventig jaar geleden in Europa af heeft gespeeld, dan zit er een steekje bij je los. Of ben je met haat geïndoctrineerd.

Ook hier zijn de feiten niet te rijmen met jouw standpunten.

En dan zeg je tegen mij dat ik niet weet hoe de wereld in elkaar zit. :')

[..]

Waarom denk je dat jouw mening over mijn posts mij interesseert :?
Wat een rare gedachte.
Vet van mij.
Ik zou de rest nog eens even na moeten lezen, maar met de vette tekst ondergraaf je je eigen argumenten.
Israel keert de ingehouden belastingen namelijk niet zomaar uit. Die ingehouden belastingen worden namelijk ingehouden als Palestina onaangename dingen doet. Zoals aansluiting zoeken bij het Internationale Strafhof.
Een soortgelijk proces aangaande het water.

Dissociatie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_151634552
quote:
"Antizionisme" is de plakker die vele antisemieten op hun haatreacties plakken, om het voor zichzelf goed te praten, of om een ander voor de gek te houden.

Ik heb nog nooit van zoiets gehoord bij andere landen/volkeren. Is 'antipalestinisme' een ding?
antiamerikanisme.
Niet zo simpel doen, joh.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_151634609
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 23:31 schreef Szikha het volgende:
Zionisme is het idee dat Joden recht hebben op het bestaan , neit alleen in Israel, zionisme komt ook op voor Joden die neit wonen in Israel en het komt ook op voor mensen die niet Joods zijn.

Jodendom is gelinkt aan hun historische land : Israel. Er is geen enkel land waar dan ook in de wereld die zo'n sterkte connectie heeft dan Israel met het Jodendom. Niet alleen op Bijbelse manier maar ook op archeologische manier.
We waren in Israel, we komen naar Israel en we blijven in Israel

- vrouwen rechten
- Vrijheid van religie
- vrijheid van seksuele voorkeur
- vrijheid van pers

Israel is de hoop voor het midden oosten. Israel zal hun land verdedigen. Voor Joden is het hun plicht om Israel te suporten.

En dat gebeurd gelukkig ook
Vet van mij:
Wat nou wel grappig is:
juist de door jou genoemde rechten zijn helemaal niet zo gegarandeerd in Israel.
pi_151636264
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 01:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij:
Wat nou wel grappig is:
juist de door jou genoemde rechten zijn helemaal niet zo gegarandeerd in Israel.
Ga lekker rummikub spelen
  maandag 13 april 2015 @ 09:39:10 #295
176916 Karrs
2007-2017
pi_151637094
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 22:40 schreef reza1 het volgende:

[..]

Nog nooit van anticonmunisme gehoord?
Nee, niet echt, eigenlijk. Niet van dat woord...

Maar inderdaad, ook communisme werd met hand en tand gedemoniseerd door het Westen (door ons!)...
  maandag 13 april 2015 @ 20:25:17 #296
176916 Karrs
2007-2017
pi_151657501
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 01:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.

Jij en je zelfverheerlijking...
pi_151657801
quote:
Onder Joden en conservatieve Muricanen is dat wel een dingetje ja.
  maandag 13 april 2015 @ 23:06:52 #298
176916 Karrs
2007-2017
pi_151665013
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 20:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onder Joden en conservatieve Muricanen is dat wel een dingetje ja.
Ja, echt? Is daar vaak sprake van antipalestinism in de media? Ik heb het woord nog nooit gehoord...
pi_151761560
Sterke argumentatie weer!
pi_151762400
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:09 schreef Szikha het volgende:
hoop horeshit
Weet je wat ik walgelijk vind ? Mensen die anti semitisme gebruiken om critici de mond te snoeren , Ga je schamen :r

Hoe laag wil je gaan om het leed als controlemiddel te gebruiken tegen andersdenkenden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')