Mee eens.quote:Op vrijdag 10 april 2015 13:47 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook helemaal met je eens. Mensen die protesteren horen dat te doen in de gebruikelijke taal van het land waarin ze zich bevinden.
Maar ja helaas zitten de meeste arabieren zo in elkaar (tell me something new), maar dat neemt helaas niet weg dat wáár ze tegen demonstreren wel gewoon gerechtvaardigd is.
Een beetje vergelijkbaar als jehova getuigen, die weten ook niet precies hoe ze een boodschap moeten overbrengen zonder steeds "jezus en liefde" erbij te betrekken.
Natuurlijk beloop. Niet als je fosforbommen over je heen krijgt. Dus niet ouchquote:Op vrijdag 10 april 2015 15:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
[quote]Gazanen en Palestijnen in de Westoever hebben één van de hoogste levensverwachtingen van het hele Midden-Oosten.
Ouch. That's gotta hurt...
Je mag het periodieke genocide of bijschaven van de populatie-aantal van een ongewenst in jouw ogen inferieur (untermensch) volk noemen als je het liever anders wilt horen.quote:Ik dacht dat er sprake was van uitroeiing? Nu heb je 't opeens over voortplanting!
Heb je de laatste jaren onder een steen geleefd? Of heb je moeite met de term "buitenproportioneel"?quote:Onderdrukking ja, maar waar is nou dat langzame uitmoorden?
Ik zou ook moordzuchtig en haatdragend worden als je me 70 jaar gijzelt in mijn eigen huis.quote:En wees eerlijk; de Palestijnen (in Gaza) moeten momenteel ook onderdrukt worden, want ze zijn nogal haatdragend en moordzuchtig.
(Over poging tot uitroeiing gesproken - wie probeert wie nou eigenlijk uit te moorden?)
quote:Nee, het is de realiteit. En geen perceptie op de realiteit, of een interpretatie van de realiteit, maar de naakte realiteit. Israël draagt zorg voor de gas-, water- en lichtvoorzieningen en de gezondheidszorg van de Palestijnen. En nog vele andere voorzieningen. Israël doet dat veel beter dan de Palestijnen ooit zelf zouden kunnen. En ze rekenen er niets voor.
Uhm nee.quote:Die voorziening is overigens gebombardeerd tijdens de militaire operatie die vorig jaar werd uitgevoerd in Gaza. En dat is ook zoiets: jij probeert dat een draai te geven; het zou een onderdeel van het onderdrukkingsplan zijn. Dat is verbanden leggen die er niet hoeven te zijn, oftewel je uit hier een vermoeden. Het is daarom een drogreden (confirmation bias) als je het gebruikt om aan te tonen dat de Palestijnen worden onderdrukt. Een veel betere interpretatie is dat die centrale stomweg een militair doel was. Stroomcentrales zijn tijdens oorlogsvoering gewoon valide militaire doelwitten. Heeft niks met onderdrukking te maken en alles met het uitschakelen van infrastructurele voorzieningen die door de vijand gebruikt kunnen worden.
Zegt diegene die alleen met onderbuikargumenten komt aanzettenquote:Veel aannames. Lachwekkend slechte aannames. Maar waar is nou dan die uitroeiing
Mijn versie van de realiteit is gebaseerd op mijn jarenlange eigen ervaringen in Israël (waar ook veel prima volk woont), en de palestijnse gebieden. Maar ook omdat ik altijd verschillende mediabronnen raadpleeg (behalve Amerikaanse en Nederlandse media, ook bijvoorbeeld Russische media (RT), Liveleak, en Aljazeera).quote:Jouw versie van de realiteit (niet veel meer dan een opeenstapeling van aannames en verdachtmakingen, met een opvallend gebrek aan naakte feiten) wordt helaas niet ondersteund door de daadwerkelijke realiteit.
Anders had je je bijvoorbeeld niet zo hoeven uitputten in het omzeilen van de oorspronkelijke vraagstelling (Moordt Israël de Palestijnse bevolking uit?), maar had je kunnen volstaan in het geven van voorbeelden die de realiteit weerspiegelen. En ook dat doe je niet; je presenteert je eigen mening en aannames als feit.
Zo zij het.quote:Ja, dat je jezelf nogal belachelijk maakt als je zoiets zegt...
quote:Op vrijdag 10 april 2015 15:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, oei, pijnlijk... realiteit. Let it go, let it go!
hey heb ik precies zo meegemaakt 4 jaar geleden, en 2 jaar geleden en 1 jaarquote:Op vrijdag 10 april 2015 13:44 schreef DrMabuse het volgende:
Gisteren getuige mogen zijn van 2,5 uur durende Palestijnse demonstratie op het Plein in Den Haag.
Ik was daar aanwezig op de boekenmarkt.
Omstanders kregen eerst een A4 tje in handen gedrukt met de korte motivatie / een rammelend geschreven verhaal.
Daarna begon het schreeuwfeest van (natuurlijk) voornamelijk mannen en een paar vrouwen en kinderen , fladderende Palestijnse vlaggen en met een feesttent met Arabische tekst.
2,5 uur onverstaanbaar hard geroep , geblaat en eindeloos herhalen en geschreeuw en teksten / gezang van band ALLES en ALLEMAAL in het Arabisch.
De Allahoe akbar's maakten de sfeer compleet.
Wij als aanwezigen vroegen ons af wat het nut hiervan is.
Alleen het verzamelde groepje kon het volgen , de omstanders (en het was druk) en de personen in de Tweede Kamer zullen er niks van hebben meegekregen.
Volkomen zinloos en onverstaanbaar preken voor eigen parochie dus.
En bij zo goed als iedereen irritatie opwekkend.
quote:Op vrijdag 10 april 2015 17:19 schreef Szikha het volgende:
[..]
hey heb ik precies zo meegemaakt 4 jaar geleden, en 2 jaar geleden en 1 jaar
In Frankrijk en in London
Roepen om intifada , intifa. Vooral geschreeuw over de holocaust. Overal Turkse vlaggen, Syrische vlagen (en welke allemaal)
Ik wilde met een Israelische vlag mee gaan lopen.
Hier een moslim (zionist) met een Israelische vlag in een pro Palestijnse rally wappert. Zie de reacties
Kan daar helemaal niets mee. Vind het ook niet echt uitlokkend tot enige discussie. Maar zal het fatsoen hebben om je te beantwoordenquote:
Ik kom liever 100 van deze religekkies tegen als ik ooit met een Israëlisch vlag wil wapperen dan 2 gasten van dat andere filmpje. En jij?quote:
Menselijke en vooral religieuze debiliteit en onverdraagzaamheid.quote:Op vrijdag 10 april 2015 17:19 schreef Szikha het volgende:
[..]
hey heb ik precies zo meegemaakt 4 jaar geleden, en 2 jaar geleden en 1 jaar
In Frankrijk en in London
Roepen om intifada , intifa. Vooral geschreeuw over de holocaust. Overal Turkse vlaggen, Syrische vlagen (en welke allemaal)
Ik wilde met een Israelische vlag mee gaan lopen.
Hier een moslim (zionist) met een Israelische vlag in een pro Palestijnse rally wappert. Zie de reacties
Waarom zou ik? Bij jou heeft het ook niet geholpen.quote:
Nog nooit van anticonmunisme gehoord?quote:Op zondag 12 april 2015 22:09 schreef Karrs het volgende:
Ik heb nog nooit van zoiets gehoord bij andere landen/volkeren.
Vet van mij.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik heb net je hele reactie gelezen... en ik denk niet dat jij enig recht van spreken hebt daarover.
[..]
De bevolking van Palestina (incl Gaza) groeit als kool. Er is dus niet alleen geen sprake van uitroeiing... het is zelfs ronduit belachelijk als je dat nog steeds denkt.
[..]
De Palestijnse bevolking is grotendeels afhankelijk van Israël voor voorzieningen als gas, water en licht. Deze worden veelal zonder kosten aan hen geleverd.
Palestijnen hebben het recht op Israëlische gezondheidszorg en verzorging in Israëlische ziekenhuizen mocht het nodig zijn.
Israël int en keert de belastingen van de Palestijnen uit omdat zij daar zelf geen goede voorzieningen toe hebben.
Dat doe je niet als je een volk wil uitroeien, want dan gooi je er bommen op. Toch? Een casus belli is snel genoeg gevonden.Israël maakt mede hierdoor, het bestaan en de ontwikkeling van Palestina mogelijk. (Het zijn de Palestijnen zelf die dat blijven tegenhouden).
Als je denkt dat Israël uit is op de uitroeiing van Palestijnen, zeker met het oog op wat zich zeventig jaar geleden in Europa af heeft gespeeld, dan zit er een steekje bij je los. Of ben je met haat geïndoctrineerd.
Ook hier zijn de feiten niet te rijmen met jouw standpunten.
En dan zeg je tegen mij dat ik niet weet hoe de wereld in elkaar zit.
[..]
Waarom denk je dat jouw mening over mijn posts mij interesseert
Wat een rare gedachte.
antiamerikanisme.quote:Op zondag 12 april 2015 22:09 schreef Karrs het volgende:
"Antizionisme" is de plakker die vele antisemieten op hun haatreacties plakken, om het voor zichzelf goed te praten, of om een ander voor de gek te houden.
Ik heb nog nooit van zoiets gehoord bij andere landen/volkeren. Is 'antipalestinisme' een ding?
Vet van mij:quote:Op zondag 12 april 2015 23:31 schreef Szikha het volgende:
Zionisme is het idee dat Joden recht hebben op het bestaan , neit alleen in Israel, zionisme komt ook op voor Joden die neit wonen in Israel en het komt ook op voor mensen die niet Joods zijn.
Jodendom is gelinkt aan hun historische land : Israel. Er is geen enkel land waar dan ook in de wereld die zo'n sterkte connectie heeft dan Israel met het Jodendom. Niet alleen op Bijbelse manier maar ook op archeologische manier.
We waren in Israel, we komen naar Israel en we blijven in Israel
- vrouwen rechten
- Vrijheid van religie
- vrijheid van seksuele voorkeur
- vrijheid van pers
Israel is de hoop voor het midden oosten. Israel zal hun land verdedigen. Voor Joden is het hun plicht om Israel te suporten.
En dat gebeurd gelukkig ook
Ga lekker rummikub spelenquote:Op maandag 13 april 2015 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij:
Wat nou wel grappig is:
juist de door jou genoemde rechten zijn helemaal niet zo gegarandeerd in Israel.
Nee, niet echt, eigenlijk. Niet van dat woord...quote:
Jij en je zelfverheerlijking...quote:
Onder Joden en conservatieve Muricanen is dat wel een dingetje ja.quote:Op zondag 12 april 2015 22:09 schreef Karrs het volgende:
Ik heb nog nooit van zoiets gehoord bij andere landen/volkeren. Is 'antipalestinisme' een ding?
Ja, echt? Is daar vaak sprake van antipalestinism in de media? Ik heb het woord nog nooit gehoord...quote:Op maandag 13 april 2015 20:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onder Joden en conservatieve Muricanen is dat wel een dingetje ja.
Weet je wat ik walgelijk vind ? Mensen die anti semitisme gebruiken om critici de mond te snoeren , Ga je schamenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |