abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151542275
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:32 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je wilt ontkennen dat Israël een Westers, beschaafd en bevriend land is?
Dat klopt.

quote:
Het is ook altijd een ander, he. :')

Discussiëren heeft geen zin als de ander geen bereidheid toont zijn eigen standpunten te willen heroverwegen.
Dat waren jouw woorden. Maar goed dat je zelf ook inziet dat de pot de ketel verwijt dat-ie zwart ziet.
pi_151542346
maar wat is er nou idioot en verbazingwekkend aan..?
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:18:58 #253
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_151543557
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:27 schreef Karrs het volgende:

[..]

100% onzin.
Jij weet echt niet waar je over praat makker ;)
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:30:34 #254
176916 Karrs
2007-2017
pi_151543924
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat klopt.
Maar dat kan helemaal niet. Het is een feit, geen mening van mij of zo.

Dus dat ontkennen gaat tegen beter weten in en is gebaseerd op andere gronden dan feiten, cijfers, relevantie, context en waarde, kortom, kennis en wetenschap.

Wat die andere gronden zijn, kun je je denk ik zelf wel bedenken.

quote:
Dat waren jouw woorden. Maar goed dat je zelf ook inziet dat de pot de ketel verwijt dat-ie zwart ziet.
Jij-bakje. Ook al zo kansloos.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:31:04 #255
176916 Karrs
2007-2017
pi_151543941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:18 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Jij weet echt niet waar je over praat makker ;)
Pardon? Volgens mij weet ik prima waarover ik praat. Anders zou ik er niet over praten.

Kameraad.
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:39:41 #256
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_151544163
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:50 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij, en vele anderen in deze discussie, bereid zijn serieus na te denken over je eigen standpunten. Laat staan ergens van overtuigd te worden. ;)

Dus dan heeft het ook geen zin 't te proberen. Maar dat je 100% onzin kletst is een feit. Netanyahu en andere regeringsleiders zijn als water en vuur. Hij kletst wel veel voor de bühne (je moet wel, als je leiding geeft aan een divers land als Israël), maar ik zie Israël nog steeds geen Palestijnen in concentratiekampen stoppen of bombarderen met vuilnisbakbommen.

Mensen als Assad en de leiders van IS zijn barbaren in maatpakken die doen of ze beschaafd zijn. Die vergelijken met Netanyahu is het projecteren van je eigen barbaarsheid op de denkbeeldige vijand.
Man man man. Jij weet echt niet hoe deze wereld werkt of wel? _O- _O-

Jij denkt serieus dat een staat als ISRAËL het in hun hoofd haalt om ANNO 2015 een volk te onderdrukken en uit te moorden met concentratiekampen welke al 80 jaar wordt bestempeld als de meeste duivelse en verschrikkelijkste manier van onderdrukking?

Dat riskeren ze nooit, want zij weten heel goed dat de wereld hen in de gaten houdt. En er zijn ZAT andere manieren om een bevolkingsgroep langzaam uit te roeien. En Israël weet hoe, want dat doen ze al bijna 70 jaar lang, en dit is een enorm lange periode, zo lang zelfs, dat mensen onderhand vergeten zijn dat Hamas b.v. is ontstaan uit deze chronische vorm van onderdrukking. Dat werkt natuurlijk in het voordeel VOOR israël.

Wat je goed kan merken in hun strategie is hoe ze precies weten de ethische grenzen altijd net niet te overschrijden (ook al zijn ze de laatste paar jaar wat slordig geweest). Dankzij de globalisering van de wereld is het nu vrijwel onmogelijk om dan als "Ontwikkeld democratisch westers land" simpel met barbaarse concentratiekampen aan te komen zetten, zonder de consequenties ervan tegemoet te zien. Israël gebruikt nu de langzame aanpak, en het werkt , het werkt erg goed. Mede dankzij de korte termijn geheugen van de masses en mede dankzij de enorme globale invloed die ze hebben, en die JIJ niet ziet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Foot-in-the-door_technique

Waarom zijn jouw posts zijn altijd van zeer droevige kwaliteit btw? :{
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:50:32 #257
176916 Karrs
2007-2017
pi_151544496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:39 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Ik heb net je hele reactie gelezen... en ik denk niet dat jij enig recht van spreken hebt daarover. :')
quote:
Jij denkt serieus dat een staat als ISRAËL het in hun hoofd haalt om ANNO 2015 een volk te onderdrukken en uit te moorden met concentratiekampen welke al 80 jaar wordt bestempeld als de meeste duivelse en verschrikkelijkste manier van onderdrukking?

Dat riskeren ze nooit, want zij weten heel goed dat de wereld hen in de gaten houdt. En er zijn ZAT andere manieren om een bevolkingsgroep langzaam uit te roeien. En Israël weet hoe, want dat doen ze al bijna 70 jaar lang.
De bevolking van Palestina (incl Gaza) groeit als kool. Er is dus niet alleen geen sprake van uitroeiing... het is zelfs ronduit belachelijk als je dat nog steeds denkt. :D
quote:
Dit is een enorm langen periode, zo lang dat mensen onderhand vergeten zijn dat Hamas is ontstaan uit deze chronische vorm van onderdrukking. Dat werkt in het voordeel VOOR israël.

Wat je goed kan merken in hun strategie is hoe ze precies weten de ethische grenzen altijd net niet te overschrijden (ook al zijn ze de laatste paar jaar wat slordig geweest). Dankzij de globalisering van de wereld is het nu vrijwel onmogelijk om dan als "Ontwikkeld democratisch westers land" simpel met barbaarse concentratiekampen aan te komen zetten, zonder de consequenties ervan tegemoet te zien. Israël gebruikt nu de langzame aanpak, en het werkt , het werkt goed dankzij de korte termijn geheugen van de masses.

http://en.wikipedia.org/wiki/Foot-in-the-door_technique#Examples
De Palestijnse bevolking is grotendeels afhankelijk van Israël voor voorzieningen als gas, water en licht. Deze worden veelal zonder kosten aan hen geleverd.

Palestijnen hebben het recht op Israëlische gezondheidszorg en verzorging in Israëlische ziekenhuizen mocht het nodig zijn.

Israël int en keert de belastingen van de Palestijnen uit omdat zij daar zelf geen goede voorzieningen toe hebben.

Dat doe je niet als je een volk wil uitroeien, want dan gooi je er bommen op. Toch? Een casus belli is snel genoeg gevonden.Israël maakt mede hierdoor, het bestaan en de ontwikkeling van Palestina mogelijk. (Het zijn de Palestijnen zelf die dat blijven tegenhouden).

Als je denkt dat Israël uit is op de uitroeiing van Palestijnen, zeker met het oog op wat zich zeventig jaar geleden in Europa af heeft gespeeld, dan zit er een steekje bij je los. Of ben je met haat geïndoctrineerd.

Ook hier zijn de feiten niet te rijmen met jouw standpunten.

En dan zeg je tegen mij dat ik niet weet hoe de wereld in elkaar zit. :')
quote:
Waarom denk je dat jouw mening over mijn posts mij interesseert :?
Wat een rare gedachte.
pi_151544579

Al die buurlanden van Israël staan compleet alleen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151544618
quote:

[..]

Aldus de grootste mafkees in dit topic.

Een hele prestatie, chapeau.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151544632
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:53 schreef waht het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Al die buurlanden van Israël staan compleet alleen.
Gewoon even naar Teheran bellen en er is niks aan de hand.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_151544774
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:30 schreef Karrs het volgende:

[..]

Maar dat kan helemaal niet. Het is een feit, geen mening van mij of zo.

Dus dat ontkennen gaat tegen beter weten in en is gebaseerd op andere gronden dan feiten, cijfers, relevantie, context en waarde, kortom, kennis en wetenschap.
Leuk verhaal, maar dat je je in dergelijke algemeenheden hult spreekt boekdelen.
quote:
Jij-bakje. Ook al zo kansloos.
Nogmaals: dat waren jouw woorden.
pi_151545506
quote:

[..]

Dat riskeren ze nooit, want zij weten heel goed dat de wereld hen in de gaten houdt. En er zijn ZAT andere manieren om een bevolkingsgroep langzaam uit te roeien. En Israël weet hoe, want dat doen ze al bijna 70 jaar lang, en dit is een enorm lange periode, zo lang zelfs, dat mensen onderhand vergeten zijn dat Hamas b.v. is ontstaan uit deze chronische vorm van onderdrukking. Dat werkt natuurlijk in het voordeel VOOR israël.

Wat je goed kan merken in hun strategie is hoe ze precies weten de ethische grenzen altijd net niet te overschrijden (ook al zijn ze de laatste paar jaar wat slordig geweest). Dankzij de globalisering van de wereld is het nu vrijwel onmogelijk om dan als "Ontwikkeld democratisch westers land" simpel met barbaarse concentratiekampen aan te komen zetten, zonder de consequenties ervan tegemoet te zien. Israël gebruikt nu de langzame aanpak, en het werkt , het werkt erg goed. Mede dankzij de korte termijn geheugen van de masses en mede dankzij de enorme globale invloed die ze hebben, en die JIJ niet ziet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Foot-in-the-door_technique

Hamas is niet onstaan uit onderdrukking. Hamas is een splintergroep van de Moslim broederschap (Egyptische groep geen Palestijnse)

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap

Onderdrukking?
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Burgeroorlog

:')

Net zoals al die andere 'vijheidsgroeperingen' zijn ze niet onstaan uit 'onderdrukking' want Israel is Gaza en de Westbank pas gaan bezetten op resp Egypte en Jordanie na 1967
Fatah , de PlO allemaal VOOR 1967 opgericht
Dus hoezo onderdrukking?!

Gaza en de Westbank zijn pas Palestijnse gebieden gaan vormen NA 1967.
Gaza was altijd onderdeel van Syria en is in 1948 door Egypte bezet tot 1967
De westbank met oost Jeruzalem is in 1948 bezet door Jordanie.
Jordanie heeft alle Joden of vermoord of verjaagd uit de Westbank en Jeruzalem.
Van Palestijns gebied was geen sprake! Jordanie en Egypte hebben 19 jaar lang de tijd gehad om Palestina te creeren.

Ergens rond 1967 begonnen Arabische leiders stoer te roepen dat ze (met 7 landen) de staat Israel wilden vernietigen. Maar dit keer was Israel ze voor. Een ezel stoot zich immers geen twee keer aan de dezelfde steen!
Dus Israel begon ze aan te vallen.
6 daagse oorlog gevolg

Deze oorlog verloren al die Arabische landen (wederom) en het gevolg behalve (gezichtsverlies): Israel nam Gaza en de Westbank in bezit. Dit is een oorlogsbuit maar vooral bedoeld als een peace offer in ruil voor vrede het land terug gegeven aan Egypte ( Gaza) en de Westbank ( aan Jordanie)
Maar van vrede wilde men niet weten.
Later is er vrede gesloten met Egypte en Jordanie maar de westbank is niet teruggegeven nee. En terecht. Dat is zelfmoord.
Evenals de Golanhoogte. Dit zijn strategische gebieden en kan nooit gegeven worden aan ..(ja aan wie?) omdat Israel dan niet zal overleven. En we willen toch niet de Israelis de zee in gegooid worden, of toch wel?
Het gekke is dat na deze bezetting van Israel op de gebieden dat het k'alestijnse gebieden' is gaan heten.

Al die argumenten dat Israel door zijn 'bezetting' van de Westbank zelf de vrede saborteerd of dat er pas gesproken kan worden over vrede als Israel de nederzettingen in de Westbank verwijderd kan regelrecht de prullenbak in want ook voor de 'bezetting' van de Westbank werd Israel constant bestookt met raketten :')

Deze quote zegt alles

quote:
Een merkwaardig, paradoxaal en uniek aspect van het conflict tussen Israel en zijn Arabische buren: de militaire winnaar komt in de wereldopinie na iedere slag als morele verliezer uit de bus
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:04:22 #263
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_151546803
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:50 schreef Karrs het volgende:

[..]

[quote]Ik heb net je hele reactie gelezen... en ik denk niet dat jij enig recht van spreken hebt daarover. :')
Fijn dat je dat denkt.

quote:
De bevolking van Palestina (incl Gaza) groeit als kool. Er is dus niet alleen geen sprake van uitroeiing... het is zelfs ronduit belachelijk als je dat nog steeds denkt. :D
Bij een chronische onderdrukking (70 jaar) kunnen evolutionaire factoren een rol spelen. De levensverwachting in zo'n bevolking is relatief vrij laag. Daarbij kun je beredeneren dat er meer "resources" worden geïnvesteerd op voortplanting.

Ook wel de Disposable soma theory genoemd.:

http://medicine.jrank.org(...)Disposable-Soma.html

Misschien te hoog gegrepen voor jouw type intellect, maar je mag het proberen ^O^

[..]

quote:
De Palestijnse bevolking is grotendeels afhankelijk van Israël voor voorzieningen als gas, water en licht. Deze worden veelal zonder kosten aan hen geleverd.

Palestijnen hebben het recht op Israëlische gezondheidszorg en verzorging in Israëlische ziekenhuizen mocht het nodig zijn.

Israël int en keert de belastingen van de Palestijnen uit omdat zij daar zelf geen goede voorzieningen toe hebben.

Dat doe je niet als je een volk wil uitroeien, want dan gooi je er bommen op. Toch? Een casus belli is snel genoeg gevonden.Israël maakt mede hierdoor, het bestaan en de ontwikkeling van Palestina mogelijk. (Het zijn de Palestijnen zelf die dat blijven tegenhouden).

Als je denkt dat Israël uit is op de uitroeiing van Palestijnen, zeker met het oog op wat zich zeventig jaar geleden in Europa af heeft gespeeld, dan zit er een steekje bij je los. Of ben je met haat geïndoctrineerd.

Ook hier zijn de feiten niet te rijmen met jouw standpunten.
Ten eerste heeft Israël al jaren de belastingen niet uitgekeerd aan de Palestijnen.

Ten tweede, Gaza had hun eigen energievoorziening die vervolgens doodleuk is kapot gebombardeerd door de IDF. Het mooie is aan het onderdrukken van een volk is om ze 100% afhankelijk te maken van de onderdrukker (denk maar aan gevangenen of een huisdier).
Het bombarderen van deze voorziening is met opzet gedaan. Dus jouw zogenaamde "goodwill" praktijken die je Israel aanpraat is op zich al een fraud.

Ten derde, heb je DUIDELIJK niet mijn post goed doorgelezen, want zoals ik zei is acuut bombarderen van een bevolking ANNO 2015 door een "westers democratisch" land in alle aspecten niet geoorloofd. Israel houdt de palestijnse bevolking in toom door hen 100% afhankelijk te maken. Er is 0.0 autonomie in de bezette gebieden. De palestijnen worden aan het lijntje gehouden in een soort houdgreep. Ik ben meerdere malen in Israël, Gaza en de westelijke Jordaanoever geweest en dat is gewoon een feit.

Jouw NOS feitjes kun je het raam uitgooien :W

En nee ik ben niet met haat geïndoctrineerd ;). Ik ben op de hoogte van de realiteit. Een term dat jij voor mij nog eens mag opzoeken ;).

quote:
En dan zeg je tegen mij dat ik niet weet hoe de wereld in elkaar zit. :')
Dat zeg ik inderdaad, nog wat anders te melden?

quote:
Waarom denk je dat jouw mening over mijn posts mij interesseert :?
Wat een rare gedachte.
Wat jouw interesseert kan me een worst wezen w/
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:12:17 #264
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_151547054
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:27 schreef Szikha het volgende:

[..]

Hamas is niet onstaan uit onderdrukking. Hamas is een splintergroep van de Moslim broederschap (Egyptische groep geen Palestijnse)

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap

Onderdrukking?
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Burgeroorlog

:')

Net zoals al die andere 'vijheidsgroeperingen' zijn ze niet onstaan uit 'onderdrukking' want Israel is Gaza en de Westbank pas gaan bezetten op resp Egypte en Jordanie na 1967
Fatah , de PlO allemaal VOOR 1967 opgericht
Dus hoezo onderdrukking?!

Gaza en de Westbank zijn pas Palestijnse gebieden gaan vormen NA 1967.
Gaza was altijd onderdeel van Syria en is in 1948 door Egypte bezet tot 1967
De westbank met oost Jeruzalem is in 1948 bezet door Jordanie.
Jordanie heeft alle Joden of vermoord of verjaagd uit de Westbank en Jeruzalem.
Van Palestijns gebied was geen sprake! Jordanie en Egypte hebben 19 jaar lang de tijd gehad om Palestina te creeren.

Ergens rond 1967 begonnen Arabische leiders stoer te roepen dat ze (met 7 landen) de staat Israel wilden vernietigen. Maar dit keer was Israel ze voor. Een ezel stoot zich immers geen twee keer aan de dezelfde steen!
Dus Israel begon ze aan te vallen.
6 daagse oorlog gevolg

Deze oorlog verloren al die Arabische landen (wederom) en het gevolg behalve (gezichtsverlies): Israel nam Gaza en de Westbank in bezit. Dit is een oorlogsbuit maar vooral bedoeld als een peace offer in ruil voor vrede het land terug gegeven aan Egypte ( Gaza) en de Westbank ( aan Jordanie)
Maar van vrede wilde men niet weten.
Later is er vrede gesloten met Egypte en Jordanie maar de westbank is niet teruggegeven nee. En terecht. Dat is zelfmoord.
Evenals de Golanhoogte. Dit zijn strategische gebieden en kan nooit gegeven worden aan ..(ja aan wie?) omdat Israel dan niet zal overleven. En we willen toch niet de Israelis de zee in gegooid worden, of toch wel?
Het gekke is dat na deze bezetting van Israel op de gebieden dat het k'alestijnse gebieden' is gaan heten.

Al die argumenten dat Israel door zijn 'bezetting' van de Westbank zelf de vrede saborteerd of dat er pas gesproken kan worden over vrede als Israel de nederzettingen in de Westbank verwijderd kan regelrecht de prullenbak in want ook voor de 'bezetting' van de Westbank werd Israel constant bestookt met raketten :')

Deze quote zegt alles

[..]

Leuk dat je mij allerlei historische Wikipedia feitjes opdreunt. Echt schattig. Heel betrouwbaar en historisch accuraat ook ^O^

Maar misschien moet je eens leren te kijken naar het BEGIN van het conflict, i.p.v. ergens halverwege 1967 met vingertjes te wijzen naar de Palestijnen.

Trouwens mag je ook eens leren schrijven ;). Maar wellicht kom je net uit Turkije overgevlogen dus ik zal daar rekening mee houden.
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:17:16 #265
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_151547217
quote:
18s.gif Op vrijdag 10 april 2015 06:53 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee CaryArgos, ik ben niet aan het trollen. :{
Nee, daar weet ik niets van. En misschien moet je ophouden met aannames als feit te presenteren.

Jij bent nog nooit in RedneckAmerika geweest en beschuligt anderen ervan aannames als feit te presenteren? :')

In mijn opinie zijn ze dat dus gewoon wél.
Dat jij met zionist iedereen die (al dan niet verondersteld) meewerkt aan het voortbestaan van Israël bedoelt, is verder niet mijn probleem.

Oke, een definitieverschil, dat kan natuurlijk, je begrijpt dus wel wat ik bedoel. Overigens is niet iedereen die meewerkt aan het voortbestaan van Israel een zionist maar dat terzijde.

Interesseert me niet. Ik weet niet eens wie dat is.

Ben Nitay is de huidige premier van Israel.
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:22:59 #266
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_151547390
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:32 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je wilt ontkennen dat Israël een Westers, beschaafd en bevriend land is?

Succes daarmee...

[..]

Het is ook altijd een ander, he. :')

Discussiëren heeft geen zin als de ander geen bereidheid toont zijn eigen standpunten te willen heroverwegen.
In welk opzicht is Israel westers volgens jou? In Israel wonen voornamelijk bekeerde joden uit (Oost)Europa, je weet wel, die mensen die duizenden jaren in Europa hebben gewoond maar nooit zijn geïntegreerd maar in parallele samenlevingen leefde.

Bevriend in welk opzicht? Amerika is een vriend van Israel maar Europa is dat zeer zeker niet, de enige reden dat sommige Europese landen Israel nog steunen is vanwege de eeuwenlange onderdrukking en vervolging van joden in Europa en dat weet je zelf ook. Volgens de criteria die jij hanteert is Saoudi-Arabie ook een vriend van het westen, terwijl dat zeer zeker niet het geval is en Europa Saoudi-Arabie zal laten vallen als een baksteen zodra de olie op is.
pi_151548102
Gisteren getuige mogen zijn van 2,5 uur durende Palestijnse demonstratie op het Plein in Den Haag.

Ik was daar aanwezig op de boekenmarkt.

Omstanders kregen eerst een A4 tje in handen gedrukt met de korte motivatie / een rammelend geschreven verhaal.

Daarna begon het schreeuwfeest van (natuurlijk) voornamelijk mannen en een paar vrouwen en kinderen , fladderende Palestijnse vlaggen en met een feesttent met Arabische tekst.

2,5 uur onverstaanbaar hard geroep , geblaat en eindeloos herhalen en geschreeuw en teksten / gezang van band ALLES en ALLEMAAL in het Arabisch.

De Allahoe akbar's maakten de sfeer compleet.

Wij als aanwezigen vroegen ons af wat het nut hiervan is.

Alleen het verzamelde groepje kon het volgen , de omstanders (en het was druk) en de personen in de Tweede Kamer zullen er niks van hebben meegekregen.

Volkomen zinloos en onverstaanbaar preken voor eigen parochie dus.

En bij zo goed als iedereen irritatie opwekkend.
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:47:18 #268
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_151548200
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:44 schreef DrMabuse het volgende:
Gisteren getuige mogen zijn van 2,5 uur durende Palestijnse demonstratie op het Plein in Den Haag.

Ik was daar aanwezig op de boekenmarkt.

Omstanders kregen eerst een A4 tje in handen gedrukt met de korte motivatie / een rammelend geschreven verhaal.

Daarna begon het schreeuwfeest van (natuurlijk) voornamelijk mannen en een paar vrouwen en kinderen , fladderende Palestijnse vlaggen en met een feesttent met Arabische tekst.

2,5 uur onverstaanbaar hard geroep , geblaat en eindeloos herhalen en geschreeuw en teksten / gezang van band ALLES en ALLEMAAL in het Arabisch.

De Allahoe akbar's maakten de sfeer compleet.

Wij als aanwezigen vroegen ons af wat het nut hiervan is.

Alleen het verzamelde groepje kon het volgen , de omstanders (en het was druk) en de personen in de Tweede Kamer zullen er niks van hebben meegekregen.

Volkomen zinloos en onverstaanbaar preken voor eigen parochie dus.

En bij zo goed als iedereen irritatie opwekkend.
Daar ben ik het ook helemaal met je eens. Mensen die protesteren horen dat te doen in de gebruikelijke taal van het land waarin ze zich bevinden.

Maar ja helaas zitten de meeste arabieren zo in elkaar (tell me something new), maar dat neemt helaas niet weg dat wáár ze tegen demonstreren wel gewoon gerechtvaardigd is.

Een beetje vergelijkbaar als jehova getuigen, die weten ook niet precies hoe ze een boodschap moeten overbrengen zonder steeds "jezus en liefde" erbij te betrekken.
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:55:04 #269
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_151548450
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:22 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

In welk opzicht is Israel westers volgens jou? In Israel wonen voornamelijk bekeerde joden uit (Oost)Europa, je weet wel, die mensen die duizenden jaren in Europa hebben gewoond maar nooit zijn geïntegreerd maar in parallele samenlevingen leefde.

Bevriend in welk opzicht? Amerika is een vriend van Israel maar Europa is dat zeer zeker niet, de enige reden dat sommige Europese landen Israel nog steunen is vanwege de eeuwenlange onderdrukking en vervolging van joden in Europa en dat weet je zelf ook. Volgens de criteria die jij hanteert is Saoudi-Arabie ook een vriend van het westen, terwijl dat zeer zeker niet het geval is en Europa Saoudi-Arabie zal laten vallen als een baksteen zodra de olie op is.
Misschien de reden dat sommige Europese landen Israel steunen is dat het moeilijk is om de tegenpartij te steunen. Zou jij groepen steunen die openlijk feest vieren als er een openbare bus of restaurant met onschuldige burgers opgeblazen wordt alleen maar om terreur te zaaien?
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:56:10 #270
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_151548497
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:55 schreef tfors het volgende:

[..]

Misschien de reden dat sommige Europese landen Israel steunen is dat het moeilijk is om de tegenpartij te steunen. Zou jij groepen steunen die openlijk feest vieren als er een openbare bus of restaurant met onschuldige burgers opgeblazen wordt alleen maar om terreur te zaaien?
Nee, je hoeft namelijk geen van beide partijen te steunen.
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:03:46 #271
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_151548733
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:55 schreef tfors het volgende:

[..]

vrijdag 10 april 2015 @ 14:12:20 #272
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_151549004
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:56 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Nee, je hoeft namelijk geen van beide partijen te steunen.
Soms moet je keuzes maken. Wat mij zelf betreft, als ik zou moeten kiezen zou ik in principe voor de Palestijnen kiezen, maar vanwege de reden die ik aangegeven heb, toch niet.
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:05:50 #273
176916 Karrs
2007-2017
pi_151550461
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:04 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Fijn dat je dat denkt.

Bij een chronische onderdrukking (70 jaar) kunnen evolutionaire factoren een rol spelen. De levensverwachting in zo'n bevolking is relatief vrij laag.
Gazanen en Palestijnen in de Westoever hebben één van de hoogste levensverwachtingen van het hele Midden-Oosten.

Ouch. That's gotta hurt...
quote:
Daarbij kun je beredeneren dat er meer "resources" worden geïnvesteerd op voortplanting.
Ik dacht dat er sprake was van uitroeiing? Nu heb je 't opeens over voortplanting!
quote:
Ook wel de Disposable soma theory genoemd.:

http://medicine.jrank.org(...)Disposable-Soma.html

Misschien te hoog gegrepen voor jouw type intellect, maar je mag het proberen ^O^
Ga ik doen, maar nu ff niet. Maar ik vermoed dat dit slechts een zijdelings gerelateerd stuk is.
quote:
Ten eerste heeft Israël al jaren de belastingen niet uitgekeerd aan de Palestijnen.
Paar weken. Zoek maar op in de nieuwsberichten. Maar dat je van de overdrijving bent, was al duidelijk...
quote:
Ten tweede, Gaza had hun eigen energievoorziening die vervolgens doodleuk is kapot gebombardeerd door de IDF. Het mooie is aan het onderdrukken van een volk is om ze 100% afhankelijk te maken van de onderdrukker (denk maar aan gevangenen of een huisdier).
Onderdrukking ja, maar waar is nou dat langzame uitmoorden?

En wees eerlijk; de Palestijnen (in Gaza) moeten momenteel ook onderdrukt worden, want ze zijn nogal haatdragend en moordzuchtig.

(Over poging tot uitroeiing gesproken - wie probeert wie nou eigenlijk uit te moorden?)
quote:
Het bombarderen van deze voorziening is met opzet gedaan. Dus jouw zogenaamde "goodwill" praktijken die je Israel aanpraat is op zich al een fraud.
Nee, het is de realiteit. En geen perceptie op de realiteit, of een interpretatie van de realiteit, maar de naakte realiteit. Israël draagt zorg voor de gas-, water- en lichtvoorzieningen en de gezondheidszorg van de Palestijnen. En nog vele andere voorzieningen. Israël doet dat veel beter dan de Palestijnen ooit zelf zouden kunnen. En ze rekenen er niets voor.

Die voorziening is overigens gebombardeerd tijdens de militaire operatie die vorig jaar werd uitgevoerd in Gaza. En dat is ook zoiets: jij probeert dat een draai te geven; het zou een onderdeel van het onderdrukkingsplan zijn. Dat is verbanden leggen die er niet hoeven te zijn, oftewel je uit hier een vermoeden. Het is daarom een drogreden (confirmation bias) als je het gebruikt om aan te tonen dat de Palestijnen worden onderdrukt. Een veel betere interpretatie is dat die centrale stomweg een militair doel was. Stroomcentrales zijn tijdens oorlogsvoering gewoon valide militaire doelwitten. Heeft niks met onderdrukking te maken en alles met het uitschakelen van infrastructurele voorzieningen die door de vijand gebruikt kunnen worden.
quote:
Ten derde, heb je DUIDELIJK niet mijn post goed doorgelezen, want zoals ik zei is acuut bombarderen van een bevolking ANNO 2015 door een "westers democratisch" land in alle aspecten niet geoorloofd. Israel houdt de palestijnse bevolking in toom door hen 100% afhankelijk te maken. Er is 0.0 autonomie in de bezette gebieden. De palestijnen worden aan het lijntje gehouden in een soort houdgreep. Ik ben meerdere malen in Israël, Gaza en de westelijke Jordaanoever geweest en dat is gewoon een feit.
Veel aannames. Lachwekkend slechte aannames. Maar waar is nou dan die uitroeiing :?
quote:
Jouw NOS feitjes kun je het raam uitgooien :W
Jouw idiote gevolgtrekkingen eveneens.
quote:
En nee ik ben niet met haat geïndoctrineerd ;). Ik ben op de hoogte van de realiteit. Een term dat jij voor mij nog eens mag opzoeken ;).
Jouw versie van de realiteit (niet veel meer dan een opeenstapeling van aannames en verdachtmakingen, met een opvallend gebrek aan naakte feiten) wordt helaas niet ondersteund door de daadwerkelijke realiteit.

Anders had je je bijvoorbeeld niet zo hoeven uitputten in het omzeilen van de oorspronkelijke vraagstelling (Moordt Israël de Palestijnse bevolking uit?), maar had je kunnen volstaan in het geven van voorbeelden die de realiteit weerspiegelen. En ook dat doe je niet; je presenteert je eigen mening en aannames als feit.
quote:
Dat zeg ik inderdaad, nog wat anders te melden?
Ja, dat je jezelf nogal belachelijk maakt als je zoiets zegt...
quote:
Wat jouw interesseert kan me een worst wezen w/
Gelukkig maar, want ik vind de kwaliteit van je posts echt zeer droevig. :Y
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:06:49 #274
176916 Karrs
2007-2017
pi_151550488
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:03 schreef RodeNek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, oei, pijnlijk... realiteit. Let it go, let it go!
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:44:56 #275
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151551523
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 15:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ja, oei, pijnlijk... realiteit. Let it go, let it go!
can't hold it back any more!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')