quote:
quote:UN officials backed away from recommending that the Israel Defence Forces (IDF) be included on the list following telephone calls from senior Israeli officials. The Israelis allegedly warned of serious consequences if a meeting of UN agencies and NGOs based in Jerusalem to ratify the recommendation went ahead. Within hours, the meeting was cancelled.
quote:De eerste exitpolls direct na het sluiten van de stembussen in Israël om 21:00 uur (Nederlandse tijd) wijzen dinsdagavond op een nek-aan-nekrace tussen Likoed van zittend premier Benjamin Netanyahu en de centrumlinkse Zionistische Unie.
Dat melden Israëlische media. Beide partijen zouden volgens de meeste bronnen op 27 zetels staan. Alleen Channel 2 voorspelt één zetel meer voor Likoed.
Volgens Netanyahu heeft hij een "grote overwinning" geboekt. In een eerste reactie op Twitter schreef hij: "Tegen alle verwachtingen in: een grote overwinning voor Likud, een grote overwinning voor het nationale kamp onder leiding van Likud, een grote overwinning voor het Israëlische volk."
De opkomst bij de verkiezingen in Israël lag aan het begin van de avond op 55 procent. Dat is gelijk aan de verkiezingen van 2013.
Oppositieleiders Isaac Herzog (Arbeiderspartij) en Tzipi Livni (ex-Likoed) lagen in de laatste peilingen van vorige week met hun Zionistische Unie nog voor op de Likoedpartij van Netanyahu. De Zionistische Unie is een verbond van de Arbeiderspartij en het liberale Hatnuah.
Economische problemen verdringen bij veel kiezers Netanyahu's zorgen over Iran, terroristen en Arabieren. De lage lonen en hoge inflatie lijken de verrechtsing van de politieke voorkeur in Israël te stoppen.
Israël dinsdag naar stembus, Zionistische Unie aan kop in peilingenZie ook: Hierom draaien de verkiezingen in Israël
De Arabische partijen deden voor het eerst met één verenigde lijst mee. Die krijgt volgens de peilingen dertien zetels. Dat zou goed zijn voor een derde plaats.
Centrumpartij Yesh Atid volgt op de vierde plek met twaalf zetels.
Officiële resultaten
De eerste officiële resultaten worden op zijn vroegst woensdag verwacht. De president van Israël wijst een partijleider op basis van de uitslagen aan om een coalitie te smeden. Die moet dat in 45 dagen voor elkaar krijgen.
Aan de strijd om de honderdtwintig zetels van de Knesset doen in totaal 25 partijen mee. De meeste partijen zullen echter de kiesdrempel - 3,25 procent van de stemmen - niet hebben gehaald.
De parlementsverkiezingen dinsdag zijn het gevolg van de val van Netanyahu's coalitiekabinet in december.
De Israëlische leider ontsloeg Livni in december als minister van Justitie omdat zij kritiek had geuit op de harde lijn van de regering tegenover Palestina. Livni sloot vervolgens een verbond met Herzog, van de Arbeidspartij.
In 2009 verloor Netanyahu de verkiezingen nog nipt van Livni, maar kwam hij uiteindelijk als winnaar uit de coalitie-onderhandelingen.
Wat een robot die man....quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:32 schreef reza1 het volgende:
Paniek, Palestijnen gaan ook stemmen! Hoe durven ze van hun recht gebruik te maken!
twitter:netanyahu twitterde op woensdag 18-03-2015 om 00:08:07Retweet in support of an undivided Jerusalem! reageer retweet
quote:Op woensdag 18 maart 2015 00:20 schreef .Exe het volgende:
Vooral even retweeten
twitter:netanyahu twitterde op woensdag 18-03-2015 om 00:08:07Retweet in support of an undivided Jerusalem! reageer retweet
Wat een ongelooflijke debiel blijft datquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:32 schreef reza1 het volgende:
Paniek, Palestijnen gaan ook stemmen! Hoe durven ze van hun recht gebruik te maken!
Een Palestijnse staat... Bedoel je daarmee Jordanië of Libanon?quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
Een Palestijnse staat is er al, helaas dat barbarenpartij Likud dat in de weg weer gaat zitten
Nee, hij bedoelt de Palestijnse Staat.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:04 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat... Bedoel je daarmee Jordanië of Libanon?
Nee Palestina bedoel ik daarmeequote:Op woensdag 18 maart 2015 11:04 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat... Bedoel je daarmee Jordanië of Libanon?
Er zijn meer rechten dan het stemrecht.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:15 schreef Toga het volgende:
[..]
Gôh, en ik maar denken dat arabische Israëliërs niet dezelfde rechten hadden als joodse...
Eigenlijk is dat een absurde eis, gezien de claim op Palestina omdat daar altijd wel een paar joden gewoond hebben: Jeruzalem is al heel lang verdeeld in vier kwartieren.quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:07 schreef Mortaxx het volgende:
Israël![]()
![]()
![]()
laatste bastion van vrijheid en democratie in die godvergeten zandbak
![]()
![]()
![]()
![]()
Je vindt het vast niet leuk, maar daar ben ik het mee eens. Peace, piece by piece!quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt de Palestijnse Staat.
Die plotseling een stuk kanslozer is geworden... dit betekent waarschijnlijk gewoon weer 4 jaar doormodderen.
Grotendeels stroman en je gaat voorbij aan de veranderingen in de loop van de tijd. Zo heeft El Fatah inmiddels de vernietiging van de joodse staat Israel uit het handvest geschrapt. Niet dat dat iets opleverde, maar toch.quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:45 schreef Szikha het volgende:
Best grappig die palestijnse vrijheids organistaies. Palestina = gaza en Westbank , toch? Israel moet terugtrekken uit Westbank sowieso toch?
Oke. Dus Gaza en Westbank is Palestina. De organistaties en het westen pleiten voor bevrijding van Palestina ( Gaza en Westbank)
Laten we even kijken:
PLO ( Palestinian Liberation Organistatie) opgericht in 1964 , hun doel is het bevrijden van Palestina. Tocgh? Oke
Dan Fatah , een politieke beweging door oa ook door Arafat is opgericht. Wat is de doel van Fatah? Bevrijding van (geheel) Palestina.
Ze willen terug naar 1921 - 1947. Abbas Mahmoud is de leider van Fatah. Oke tot hier begrijpen we het?
Dan Hamas is ook een beweging dat wil streven naar de bevrijding van Palestina. Maar wil ook vernieting van Israel. Maar dat laten we even ter zijde. Hamas is een afsplitsing van de Moslimbroederschap. Dat is een politieke religieuze beweging uit Egypte ontstaan in 1928.
Oke. Dan terug. Allemaal van PLO- Arafat - Fatah - de president Mahmoud Abbas - en Hamas strijden ze voor 1 dingen: bevrijding van Palestina. Toch? Voor de vrijheid van Palestina!
Maar laten we kijken naar de geschiedenis. Al die organistaties , wanneer zijn die opgericht?
Gezien?
Oke en nu terug naar Gaza en de Westbank.
Deze gebieden. Laten we kijken.
We pakken Gaza. Gaza was tot 1947 onderdeel van Syria en daarna van 1948 tot 1967 bezet door Egypte. Daarna overoverd door Israel.
Dus wat bedoeld PLO en Fatah met bevrijding van Palestina tijdens het oprichten dan? Niet Israel.
Dan de 'westbank' deze werd in 1948 veroverd door Jordanie. Alle Joden in de Westbank werden gedood.
Pas in 1967 veroverd Israel het gebied (door de 6 daagse oorlog)
Al die bevrijdings organistaties ( op splintergroep Hamas na) zijn opgericht toen Israel helemaal niet dat gebied bezette.
Ze strijden voor vrijheid van Palestina ( PLO, Fatah ect) maar van wie??
Gaza en Westbank waren bezet door resp Egypte en Jordanie
Laat duidelijk zijn dat hun doel niet was(en is) om Palestina te bevrijden. Hun doel is gewoon om Israel vernietigen.
Daar hebben ze verschillende oorlogen omgevoerd. En deze verloren (auw)
Het is dus totaal onnozel om al die groepen te zien als bevrijdings organistaties tegen de bezetting van Israel. Je kan het beter omschrijven als organistaties die opgericht zijn om de Joden weg te krijgen.
Oh en tevens blij dat Bibi gewonnen heeft. Mooi zo!
Volgens mij heb ik niet geschreven dat Fatah (ook)voor de vernietiging van de staat gingquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grotendeels stroman en je gaat voorbij aan de veranderingen in de loop van de tijd. Zo heeft El Fatah inmiddels de vernietiging van de joodse staat Israel uit het handvest geschrapt. Niet dat dat iets opleverde, maar toch.
Ik weet niet man, ik houd gewoon niet van veranderingenquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:49 schreef Kees22 het volgende:
Bibi cultiveert het gevoel van angst, net zoals onze nationale rattenvanger dat doet. Dat is makkelijk genoeg, want het gevaar loert inderdaad overal. (Ik heb eens een rapport gezien dat ging over het gevaar van omvallende lantaarnpalen!)
Maar is het ook reëel of hebben we te maken met een angststoornis?
Of het zaad van het kwaad, het is maar hoe je het wil bekijken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:07 schreef Mortaxx het volgende:
Israël![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
bedankt hansquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:07 schreef Mortaxx het volgende:
Israël![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://archive.today/bUarEquote:"Whenever I’m asked how many “Palestinians” Israel has killed, I know the answer instantly: not nearly enough. Until there is not a single “Palestinian” left breathing, that answer will remain the same. “Palestinians” are a plague upon Israeli civilisation, and they’re a plague that needs to be wiped out. My friends, the time to kill “Palestinians” is long overdue. Grab your weapon today and let’s take out this “Palestinian” scum. The “Palestinians” are parasites and pigs. It’s time to take the pigs to the slaughter. Death to all “Palestinians” and death to anyone who stands in the way of the Jews."
Goh, een site met extremistische opvattingen. Wat denk je, zouden er extremisten onder joden zijnquote:Op donderdag 9 april 2015 20:20 schreef Slayage het volgende:
oproep tot genocide, niks boeiends carry on
[..]
https://archive.today/bUarE
De domme lezer neemt dit letterlijk.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:20 schreef Slayage het volgende:
oproep tot genocide, niks boeiends carry on
[..]
https://archive.today/bUarE
Toevallig niet, maar ik zie niet in wat mijn eventuele bezoek aan "RedneckAmerika" (wat je daar ook mee moge bedoelen) hiermee te maken heeft. Alsof de zionisten aldaar géén joden zouden zijn.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:17 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Nooit in RedneckAmerika geweest zeker?
Ben je nou aan het trollen?quote:Op donderdag 9 april 2015 22:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Toevallig niet, maar ik zie niet in wat mijn eventuele bezoek aan "RedneckAmerika" (wat je daar ook mee moge bedoelen) hiermee te maken heeft. Alsof de zionisten aldaar géén joden zouden zijn.
Nee CaryArgos, ik ben niet aan het trollen.quote:
Nee, daar weet ik niets van. En misschien moet je ophouden met aannames als feit te presenteren.quote:RedneckAmerika = Zuidelijke Staten van Amerika, voornamelijk Mississippi, Alabama, South Carolina. Je weet wel, die staten met extreme christenen die negers haten en veelal Israeladepten zijn?
In mijn opinie zijn ze dat dus gewoon wél.quote:Dus nee, de zionisten in Amerika zijn lang niet altijd Joden of joden
Interesseert me niet. Ik weet niet eens wie dat is.quote:maargoed Nitay denkt ook dat ie een Jood is, althans die indruk wekt ie wel.
Wel tamelijk idioot en verbazingwekkend tegelijk eigenlijk dat een figuur als Netanyahu gewoon nog steun blijft krijgen van bepaalde westerse partijen.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wel tamelijk idioot en verbazingwekkend tegelijk eigenlijk dat een figuur als Netanyahu gewoon nog steun blijft krijgen van bepaalde westerse partijen.
Er zijn véél grotere idioten actief in het Midden-Oosten dan meneer Netanyahu momenteel...quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wel tamelijk idioot en verbazingwekkend tegelijk eigenlijk dat een figuur als Netanyahu gewoon nog steun blijft krijgen van bepaalde westerse partijen.
Mwah. Die pretenderen iig niet beschaafd te zijn en genieten ook niet in dezelfde mate steun en bescherming als Netanyahu.quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
[..]
Er zijn véél grotere idioten actief in het Midden-Oosten dan meneer Netanyahu momenteel...
100% onzin.quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah. Die pretenderen iig niet beschaafd te zijn en genieten ook niet in dezelfde mate steun en bescherming als Netanyahu.
Ik denk niet dat jij, en vele anderen in deze discussie, bereid zijn serieus na te denken over je eigen standpunten. Laat staan ergens van overtuigd te worden.quote:
Feiten? Netanyahu is minister van Buitenlandse Zaken geweest. Nederland heeft aan Israël een staatsbezoek afgelegd. En andersom is Netanyahu ook hier recentelijk nog geweest. Netanyahu is uitgenodigd om het Amerikaanse congres toe te spreken. Als enige buitenlandse leider geloof ik.quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij, en vele anderen in deze discussie, bereid zijn serieus na te denken over je eigen standpunten. Laat staan ergens van overtuigd te worden.
Dus dan heeft het ook geen zin 't te proberen. Maar dat je 100% onzin kletst is een feit. Netanyahu en andere regeringsleiders zijn als water en vuur. Hij kletst wel veel voor de bühne (je moet wel, als je leiding geeft aan een divers land als Israël), maar ik zie Israël nog steeds geen Palestijnen in concentratiekampen stoppen of bombarderen met vuilnisbakbommen.
Mensen als Assad en de leiders van IS zijn barbaren in maatpakken die doen of ze beschaafd zijn. Die vergelijken met Netanyahu is het projecteren van je eigen barbaarsheid op de denkbeeldige vijand.
waarom is dat idioot en verbazingwekkend?quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat was ook totaal niet waar ik op doelde. Netanyahu is de premier van een beschaafd en bevriend Westers land. De leiders van zijn buurlanden zijn bepaald niet beschaafd, bepaald niet bevriend en al helemaal niet Westers - maar dat pretenderen ze wel degelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Feiten? Netanyahu is minister van Buitenlandse Zaken geweest. Nederland heeft aan Israël een staatsbezoek afgelegd. En andersom is Netanyahu ook hier recentelijk nog geweest. Netanyahu is uitgenodigd om het Amerikaanse congres toe te spreken. Als enige buitenlandse leider geloof ik.
Dat kunnen we van andere leiders van buurlanden niet bepaald zeggen.
Whehe. En de VN is een creatie van Hitler zeker.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat was ook totaal niet waar ik op doelde. Netanyahu is de premier van een beschaafd en bevriend Westers land.
Het is best idioot en verbazingwekkend dat zo'n grote crimineel steun krijgt, ja. Vooral omdat het het beleid van terreurstaat Israel zogenaamd moet steunen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:15 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
waarom is dat idioot en verbazingwekkend?
Je wilt ontkennen dat Israël een Westers, beschaafd en bevriend land is?quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Whehe. En de VN is een creatie van Hitler zeker.
Het is ook altijd een ander, he.quote:Maar nee, discussiëren heeft geen zin want anderen zijn bevooroordeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |