abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149876250
Antwoorden voor Kris
quote:
Voor het maken van kaarten hebben we 4 mogelijkheden tot onze beschikking
elk met hun voor- en nadelen

here.com - NIEUW - het gebied van de paddocks en ten zuiden daarvan is met hoge resolutie en weinig bedekt met wolken, ten noorden juist veel - coördinaten mogelijk, geen 3D, hoogtes of reliëfkaart
BING.com - Resolutie is goed en hier is juist gebied ten noorden van de paddocks wolkenvrij - zelfde eigenschappen als here, behalve het vogelperspectief dat altijd getilt is - kaart is gemaakt door Baru (WS)
Google Maps - kaartmateriaal is incorrect op nogal wat plekken, wel de mogelijkheid reliëf en satelliet te vergelijken, punten te plotten en naar GE exporteren - kaarten gemaakt met Google Maps door Geruisloos
Google Earth - de resolutie is zeer brak, maar het sterke is om het gebied in 3D te bekijken, afstanden te meten en punten te plotten m.b.v. coördinaten
Nieuws:

Tips Gorraay voor het gebruik van Photobucket
Vertaling van artikel "Familie van de Nederlandsen vertrouwt het OM niet" (El Siglo, vrijdag 16 mei 2014)

• Duidelijk filmpje dat het eerste deel van de Pianista laat zien, inclusief de paddocks en de hutjes aldaar
- Screenshots van de Mirador tot de paddock

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 16-02-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Algemene foto's
SPOILER
Interviews / getuigen
SPOILER
Zoekacties
SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Informatie op video
SPOILER
Informatieve posts - update 14-02-2015
SPOILER
Vragenlijsten - update 16-02-2015
SPOILER
In de herhaling; de dierentuin
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7
Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
Analyses van de foto's
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
Kaarten en luchtfoto's
Meer kaarten, vondsten en coördinaten
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

FOK!peditie 2015
SPOILER
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Centrale vraag 1
SPOILER
Centrale vragen 2

Waar bevindt zich precies "de Mirador" die we in de video's gezien hebben - vermoedelijk beantwoord
Hoe is de weg ernaartoe (vanaf het pad langs de rivier de Pianista) en vanaf de Mirador naar de 1e en 2e quebrada? - nog steeds een vraag

Juiste antwoord - Gorraay

SPOILER
Punten langs de route
SPOILER
Eerdere antwoorden vraag 1

SPOILER
Mogelijk antwoord vraag 2

- de oranje route is de Pianista (langs de gelijknamige rivier)
- de rode stippellijn is de GPS-route van die rivier naar de Miradors
- de witte stippellijn is een mogelijke route van Mirador 2 door de "tunnel" naar de eerste quebrada
- de 1e quebrada is iets naar het oosten verschoven

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 21-02-2015 22:03:20 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149876842
Jackie:

- http://derumbapanama.net/2012/?s=boquete
- feria is in januari
- http://www.dealante.com/index.php/cnodo/show/22640
- Cabaña Bar & Lounge schijnt populair te zijn (zie link hierboven)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 21 februari 2015 @ 00:56:14 #3
28033 Pek
je moet wat
pi_149877179

:O
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_149877220
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:56 schreef Pek het volgende:
[ afbeelding ]

:O
Goed plan.

pi_149877246
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:41 schreef El_Matador het volgende:
Jackie:

- http://derumbapanama.net/2012/?s=boquete
- feria is in januari
- http://www.dealante.com/index.php/cnodo/show/22640
- Cabaña Bar & Lounge schijnt populair te zijn (zie link hierboven)
Kun je ook alle huisjes in kaart brengen VOOR de mirador.

Als het een misdrijf is geweest
En als ze zijn omgekeerd
Dan ben ik nieuwsgierig waar de huisjes liggen en wie daar wonen.
pi_149877295
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Kun je ook alle huisjes in kaart brengen VOOR de mirador.
Daar ben ik mee bezig. Is een hoop werk. Ook alle huisjes na (ten noorden van) de paddocks, van BING.

quote:
Als het een misdrijf is geweest
En als ze zijn omgekeerd
Dan ben ik nieuwsgierig waar de huisjes liggen en wie daar wonen.
M.i. zijn ze niet omgekeerd, maar een onvrijwillige tocht naar het noorden sluit ik niet uit. Wil nog steeds geen misdrijf inhouden, maar vrijwillig naar de rugzakplek vanaf de paddocks? No way.

pi_149877389
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar ben ik mee bezig. Is een hoop werk. Ook alle huisjes na (ten noorden van) de paddocks, van BING.

Mooi.
Ik denk dat ik namens iedereen spreek dat je goed bezig bent wat betreft de kaartjes.

Goed werk!
pi_149877400
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mooi.
Ik denk dat ik namens iedereen spreek dat je goed bezig bent wat betreft de kaartjes.

Goed werk!
pi_149877423
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

M.i. zijn ze niet omgekeerd, maar een onvrijwillige tocht naar het noorden sluit ik niet uit. Wil nog steeds geen misdrijf inhouden, maar vrijwillig naar de rugzakplek vanaf de paddocks? No way.
Eens. Er is iets gebeurd onderweg. Of ze moeten wel een hele verkeerde veronderstelling van het pad gehad hebben.
Make my day!
pi_149877875
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mooi.

Goed werk!
Ja, hard nodig, zeker om dat gebied een beetje te begrijpen.

Voorlopig:

pi_149877900
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alvast op Google Earth gekeken (helemaal in kaart brengen op HERE zou mooi zijn, die kaartbeelden heb ik nog niet) en het lijkt me bar onmogelijk om vanaf de paddocks de Pata de Macho trail te bereiken. Dan moet je al die hoge bergen van de CD over:

[ afbeelding ]
Dit klopt toch niet helemaal. Er is een lagere doorgang waar de koffiekaart het sendero Pata de macho aangeeft. Aan de overkant is dan een dal met rivier dat vrijwel exact bij hut 13 uitkomt. Daar pik je dan de rode sinaproc route op. Ik heb heb schets gemaakt van een mogelijke route. Kan in verband met het terrein nog anders liggen en meer kronkelen natuurlijk. Eigenlijk een stippellijntje.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
pi_149877944
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, hard nodig, zeker om dat gebied een beetje te begrijpen.

Voorlopig:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Huisjes HERE 2 zijn m.i. koeien of zo. Veel te klein voor een echt huis. Vergelijk ze met de koeien rond hut 13 (niet elke koe is even wit) ):O ):O ):O ):O

Wat ook nuttig is, is om de huizen bij de 2e en derde kabelbrug te benoemen, en die boven het pad tussen de 1e en 2e kabelbrug.
pi_149877959
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:33 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Huisjes HERE 2 zijn m.i. koeien of zo. Veel te klein voor een echt huis. Vergelijk ze met de koeien rond hut 13 (niet elke koe is even wit) ):O ):O ):O ):O
Het zijn kleine huisjes, helemaal mee eens, maar koeien zie ik er echt niet in; ze zijn duidelijk rechthoekig.

pi_149877994
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:30 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Dit klopt toch niet helemaal. Er is een lagere doorgang waar de koffiekaart het sendero Pata de macho aangeeft. Aan de overkant is dan een dal met rivier dat vrijwel exact bij hut 13 uitkomt. Daar pik je dan de rode sinaproc route op. Ik heb heb schets gemaakt van een mogelijke route. Kan in verband met het terrein nog anders liggen en meer kronkelen natuurlijk. Eigenlijk een stippellijntje.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Ha, maar jij zei zelf -terecht- dat die Google Map zo slecht was!?

Die NW-SE-lijn die je intekent, is precies zo'n renderprobleem van Google Maps. Deze "route" staat niet op Here.

De Pata de Macho-route komt nog in de kaart, maar die loopt niet zoals je hem nu aangeeft; dat dal dat Google Maps verzint, bestaat niet.

pi_149878035
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het zijn kleine huisjes, helemaal mee eens, maar koeien zie ik er echt niet in; ze zijn duidelijk rechthoekig.
Inschattenderwijs en vergelijkend met 'echte' huizen zijn die objecten kleiner dan 2 x 3 meter. Dat is dan een refugiotje of een ruim toilet op zijn best, maar kan ook een witte koe zijn.
pi_149878092
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:38 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Inschattenderwijs en vergelijkend met 'echte' huizen zijn die objecten kleiner dan 2 x 3 meter. Dat is dan een refugiotje of een ruim toilet op zijn best, maar kan ook een witte koe zijn.
Hutjes, kleine huisjes, refugio idd, misschien iets om droog te staan, zoiets. Koeien zijn niet duidelijk rechthoekig.

Wel iets waar Kris en Lisanne als 2e langskwamen, als ze Mata's paddock links lieten liggen... ;)

Als ze in huisjes overnacht hebben (wat me wel het meest logische lijkt), dan denk ik veel eerder in "jouw" Huis 12 (het witte "HERE 3", op mijn vorige Paddock X) dan in "jouw" Huis 13...

En daarna naar het noorden; ik denk niet dat ze bij H13 geweest zijn.

pi_149878321
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ha, maar jij zei zelf -terecht- dat die Google Map zo slecht was!?

Die NW-SE-lijn die je intekent, is precies zo'n renderprobleem van Google Maps. Deze "route" staat niet op Here.

De Pata de Macho-route komt nog in de kaart, maar die loopt niet zoals je hem nu aangeeft; dat dal dat Google Maps verzint, bestaat niet.
Bij Google zijn de satellietfoto's zo slecht dat ze onbruikbaar zijn voor dit gebied. De ondergrond met de hoogtelijnen is overal gelijk en OK. Klopt ook met de sinaproc kaart waar de belangrijke rivieren allemaal uitstekend op staan.
Here is een mooie kaart op onderdelen, maar het was toen denk ik tamelijk droog al en er was veel vegetatie, want de rivieren zijn vaak minder goed te zien dan op BING. Scheelt ook dat de zon meer van boven komt bij HERE, dat maakt het reliëf en contrast van HERE vlakker.
Waar het pad Pata de Macho loop is niet te zien, wel is de oversteek over de CD via de koffiekaart vrij goed af te leiden en in te tekenen. Dat daar een rivier is, is een kwestie van goed kijken @ HERE.
pi_149878408
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:55 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Bij Google zijn de satellietfoto's zo slecht dat ze onbruikbaar zijn voor dit gebied. De ondergrond met de hoogtelijnen is overal gelijk en OK. Klopt ook met de sinaproc kaart waar de belangrijke rivieren allemaal uitstekend op staan.
Here is een mooie kaart op onderdelen, maar het was toen denk ik tamelijk droog al en er was veel vegetatie, want de rivieren zijn vaak minder goed te zien dan op BING. Scheelt ook dat de zon meer van boven komt bij HERE, dat maakt het reliëf en contrast van HERE vlakker.
Waar het pad Pata de Macho loop is niet te zien, wel is de oversteek over de CD via de koffiekaart vrij goed af te leiden en in te tekenen. Dat daar een rivier is, is een kwestie van goed kijken @ HERE.
Daar is wel een rivier ja, maar het "pad" dat ernaartoe loopt, vertrekt niet vanaf de Pata de Macho, maar van een punt tussen begin Pianista en begin Pata de Macho.

Maar dat wordt later intekenen.

BING is prima voor de noordkant van de paddocks, in het zuiden is het te bewolkt.

Ik ben het niet met je eens dat de hoogtes van de Google Maps kaart (en dus die in Google Earth) per se kloppen.

Die kaart van SINAPROC is natuurlijk een lachertje. Maar wel interessant om uit te vinden wat ze met die rode route evenwijdig aan de CD bedoelen. Zo snel kijkend op Here zie je die niet in het landschap.

pi_149878468
Eh . . centrale vraag 1 uit de OP is nu toch wel beantwoord? Bestaat er echt nog redelijke twijfel? oO/

Meeste zorg lijkt me nu het padennetwerk zodat onze jongens en meisjes niet verdwalen en weten waar de interessante plaatsen kunnen zijn.
Het adagium van RapaNui: 'alle huizen en paddocks zijn verbonden' is denk ik relevant.
pi_149878496
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 02:05 schreef matteo_111 het volgende:
Eh . . centrale vraag 1 uit de OP is nu toch wel beantwoord? Bestaat er echt nog redelijke twijfel? oO/

Meeste zorg lijkt me nu het padennetwerk zodat onze jongens en meisjes niet verdwalen en weten waar de interessante plaatsen kunnen zijn.
Het adagium van RapaNui: 'alle huizen en paddocks zijn verbonden' is denk ik relevant.
Bedoel je de vraag over de foto?
pi_149878502
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 02:05 schreef matteo_111 het volgende:
Haha, we hebben een aantal mogelijkheden, maar geen ervan lijkt op die van Edwin, m.i. Jij blijft bij H13. ;)

quote:
Dat laatste denk ik ook. Je ziet die paden ook gewoon op Here (de roze lijnen).

pi_149878590
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 02:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, we hebben een aantal mogelijkheden, maar geen ervan lijkt op die van Edwin, m.i. Jij blijft bij H13. ;) ik ook

[..]

Dat laatste denk ik ook. Je ziet die paden ook gewoon op Here (de roze lijnen).
eens, je kan rechts op HERO op gelijke hoogte aan onze zoekgebied. (bij Bajo Boquete omhoog naar Rio Pianista) heel goed een aantal huizen zien liggen en die zijn allemaal verbonden met een "4x4" pad. Datzelfde zag ik ook in de aangegeven roze lijnen van Mata, al lijken dat wandelpaden.
pi_149878638
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 02:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar is wel een rivier ja, maar het "pad" dat ernaartoe loopt, vertrekt niet vanaf de Pata de Macho, maar van een punt tussen begin Pianista en begin Pata de Macho.

Maar dat wordt later intekenen.

BING is prima voor de noordkant van de paddocks, in het zuiden is het te bewolkt.

Ik ben het niet met je eens dat de hoogtes van de Google Maps kaart (en dus die in Google Earth) per se kloppen.

Die kaart van SINAPROC is natuurlijk een lachertje. Maar wel interessant om uit te vinden wat ze met die rode route evenwijdig aan de CD bedoelen. Zo snel kijkend op Here zie je die niet in het landschap.
Pas op, er zijn meerdere overgangen in het spel. De koffiekaart geeft een andere dan de sinaproc kaart. De laatste ligt vlakbij onze mirador, maar valt er, te oordelen naar de tekening niet mee samen. Het zou dan niet het derde pad op de mirador (steep area) zijn. De eerste ligt ca 3,5 km oost - zuidoost van onze mirador.

De kaart van sinaproc is beter dan we denken. Vooral de rivieren.
De hoogtelijnen zijn m.i. later en beter op de Google/BING ondergrond. Bij sinaproc lijken ze op de oude stafkaarten uit de 60e jaren die ik vond.
pi_149878660
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 02:07 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Bedoel je de vraag over de foto?
Ja, waar de paddocks van E zijn
pi_149878665
Ik zie trouwens dat je de link naar Edwin zijn FB in de OP hebt gedaan.

Een paar weken geleden was ik toevallig de eerste die zijn filmpje op you tube zag, en nee natuurlijk geen bekende van mij.
Ik heb hem een vriendenverzoek op FB gedaan omdat ik nieuwsgierig was naar zijn foto's op zijn FB.
(voor alle speurders.....jackie....)
Ben inmiddels zijn vriendje (hiephoi) maar ik weet nu ook dat dat joch nog maar 16 is.
Net zo oud als mijn zoon.
Ik had hem al 2 vragen gesteld maar geen antwoord op gekregen. Ik ga het hem ook niet nog een keer vragen.
Ik blijf vrienden met hem op FB. Als er iets te melden is bv qua foto's dan doe ik dat maar verder niet.
Ik zou dat ook niet tof vinden als iemand mijn zoon allerlei dingen zou vragen.

Mata, wil je zijn FB link eruit halen? Ik denk dat dat beter is voordat ie van alle kanten allerlei vragen krijgt. Zoals ik zei, ik houd zijn FB en youtube in de gaten op nieuwe dingen.

(is iedereen het hier mee eens?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')