abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149864572
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:29 schreef schuschuho het volgende:
Mooi zoekwerk maar wat willen jullie hiermee bereiken? Die huisjes bezoeken? Ik denk dat er al vele jullie zijn voor gegaan. En als er wat was gevonden we het allang gehoord zouden hebben. Ik zou rond de plek van de laatst gemaakte foto van K&L gaan zoeken. Zo ver ik weet heeft nog niemand dat uit gebreid gedaan. (ook niet van de andere forums)
Er zijn hier plannen om dat gebied in te gaan:
goede en vooral kloppende kaart is noodzaak daarvoor.

Het in kaart brengen van het zoekgebied is stap 1, de elementen die we hier op de zolderkamers kunnen gebruiken zijn: paddocks, huizen open plekken en riviertjes. Daarnaast de hoogteverschillen en de afstanden.

Wanneer je deze gegevens naast elkaar legt kun je zaken wegstrepen en misschien met heel veel geluk de locatie van de nachtfoto's achterhalen... Dat is dus stap 2
pi_149864658
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk het niet, dit is al aan de Caribische zijde. De bergpieken liggen verder naar het zuiden. Die donkergroene stip is de Mirador zoals ik hem had, maar idd goed idd om die open plek te zien te vinden. Moet wel verder naar het zuiden zijn dan die plek die jij vond; vrij dichtbij de 1e quebrada;

[ afbeelding ]
Ik zie door de bomen het bos niet meer. ;)
pi_149865120
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Op vrijdag 20 februari 2015 18:29 schreef schuschuho het volgende:
Mooi zoekwerk maar wat willen jullie hiermee bereiken? Die huisjes bezoeken? Ik denk dat er al vele jullie zijn voor gegaan. En als er wat was gevonden we het allang gehoord zouden hebben. Ik zou rond de plek van de laatst gemaakte foto van K&L gaan zoeken. Zo ver ik weet heeft nog niemand dat uit gebreid gedaan. (ook niet van de andere forums)
Dat is ook een goed idee. In elk geval daar is goed rond te kijken.
pi_149865184
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk het niet, dit is al aan de Caribische zijde. De bergpieken liggen verder naar het zuiden. Die donkergroene stip is de Mirador zoals ik hem had, maar idd goed idd om die open plek te zien te vinden. Moet wel verder naar het zuiden zijn dan die plek die jij vond; vrij dichtbij de 1e quebrada;

[ afbeelding ]
https://www.here.com/pan/(...)e&msg=Los%20Naranjos

Bedoelen we nu dezelfde? Door die dikke groene stip zie ik de vorm van jouw Mirador niet. Maar ik denk dat deze qua vorm en afmeting aardig in de buurt komt. Ook vanuit deze positie, de mogelijkheid 2 oceanen te bekijken..
pi_149865273
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:08 schreef El_Matador het volgende:
Nu, wie bij zijn gezonde verstand zou niet dat pad opgaan, maar een onbekende rivierkloof in?

Alleen als je nog aan t vluchten bent, en zo snel mogelijk uit beeld wilt zijn.
pi_149865298
Aanvulling op bovenstaande post, vanuit dat punt naar linksboven (zoals de wijzers op 11 uur staan) door de geul tussen de 2 bergen, richting 1q en paddocks
pi_149865399
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

Baru op 10 liter Red Bull en pure coke zeker?

Zie dat gebied van die paddocks en daar ten noorden tot aan "de rivier" (1e en 2e kabelbrug) alleen al.

In 3 dagen is het mogelijk als je 15 km per dag doet. Met 1-1,5 km/u is dat 10-15 uur.

5 dagen, 9 uur per dag, lijkt me een redelijk normaal tempo.
Neem jij gids Baru dan neem ik de gids van Remi die al op leeftijd is.
twee en een halve dag.
(zonder Red Bull en een snuif coca)

http://www.boquetenatureh(...)a-trek-from-the-past
pi_149865486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:29 schreef RapaNui het volgende:
bedoel je dit (rode lijn verbindt pianista met pata de macho):

[ afbeelding ]
Alvast op Google Earth gekeken (helemaal in kaart brengen op HERE zou mooi zijn, die kaartbeelden heb ik nog niet) en het lijkt me bar onmogelijk om vanaf de paddocks de Pata de Macho trail te bereiken. Dan moet je al die hoge bergen van de CD over:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149865502
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Jackie:
https://www.here.com/discover?map=8.73539,-82.43539,20,satellite

dit is hem, zie oprit, formaat dak, huis buren en vooortuin
Sorry ik zie t niet. Welke bedoel je?
Ik zie namelijk geen huis die schuin staat tov het hostel
pi_149865561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:10 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Neem jij gids Baru dan neem ik de gids van Remi die al op leeftijd is.
twee en een halve dag.
(zonder Red Bull en een snuif coca)

http://www.boquetenatureh(...)a-trek-from-the-past
Da's niet naar Bocas, maar goed.

"The terrain on the first two days was in the highlands where nearly everyone raises cattle consequently, we had to trudge through deep cattle trenches that at times were more than three meters deep of thick muddy sludge, plodding through these trenches knee-deep. We crossed rivers with cable lines 30 meters wide with two cable lines on top and one cable line on the bottom. It was a balancing act walking, holding onto the lines trying not to fall into the river, and as a result, though minor, I lost my hiking stick while walking on the cable. The highland terrain is up and down through numerous valleys, crossing the same winding river 20 times, and on a multitude of occasions crossed deep areas of water that sometimes came up to our thighs.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149865717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

https://www.here.com/pan/(...)e&msg=Los%20Naranjos

Bedoelen we nu dezelfde? Door die dikke groene stip zie ik de vorm van jouw Mirador niet. Maar ik denk dat deze qua vorm en afmeting aardig in de buurt komt. Ook vanuit deze positie, de mogelijkheid 2 oceanen te bekijken..
Ja, ongeveer die plek.

Vraag blijft hoe het pad naar de quebrada's verder loopt, want dat zie ik niet zo duidelijk nog.

Wel een "pad" (zo lijkt het althans) dat naar de Mirador voert.

pi_149865733

Mogelijk de Mirador?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149865823
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:13 schreef El_Matador het volgende:
Alvast op Google Earth gekeken (helemaal in kaart brengen op HERE zou mooi zijn, die kaartbeelden heb ik nog niet) en het lijkt me bar onmogelijk om vanaf de paddocks de Pata de Macho trail te bereiken. Dan moet je al die hoge bergen van de CD over:
Ik kan me niet voorstellen dat je vanaf de H13 locatie niet via een pad bij de Cerro PdM kunt komen. Maw: van Mirador->paddocks->paddocks->H13->CPdM moet mogelijk zijn.
pi_149865831
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Da's niet naar Bocas, maar goed.

"The terrain on the first two days was in the highlands where nearly everyone raises cattle consequently, we had to trudge through deep cattle trenches that at times were more than three meters deep of thick muddy sludge, plodding through these trenches knee-deep. We crossed rivers with cable lines 30 meters wide with two cable lines on top and one cable line on the bottom. It was a balancing act walking, holding onto the lines trying not to fall into the river, and as a result, though minor, I lost my hiking stick while walking on the cable. The highland terrain is up and down through numerous valleys, crossing the same winding river 20 times, and on a multitude of occasions crossed deep areas of water that sometimes came up to our thighs.
Nee ze deden er 7 tot 9 dagen over....zucht

http://en.wikipedia.org/wiki/Punta_Robalo
pi_149865929
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:24 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee ze deden er 7 tot 9 dagen over....zucht

http://en.wikipedia.org/wiki/Punta_Robalo
Ja, Punta Robalo ligt wel in de provincie Bocas (zoals alles waar Kris en Lisanne na de CD waren), maar is niet Bocas.

Maar maakt niet uit; met keihard doorstampen kun je blijkbaar in 2,5 dag de hemelsbreed 30 km naar Punta Robalo doen.

Een marathon is in principe ook in iets meer dan 2 uur te lopen, maar dat doen jij en ik die Ethiopiers niet na...

7-9 dagen slaat ook weer nergens op, jackie.

pi_149866006
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, Punta Robalo ligt wel in de provincie Bocas (zoals alles waar Kris en Lisanne na de CD waren), maar is niet Bocas.

Maar maakt niet uit; met keihard doorstampen kun je blijkbaar in 2,5 dag de hemelsbreed 30 km naar Punta Robalo doen.

Een marathon is in principe ook in iets meer dan 2 uur te lopen, maar dat doen jij en ik die Ethiopiers niet na...

7-9 dagen slaat ook weer nergens op, jackie.
Je zei idd 5 tot 7 dagen niet 7 tot 9.
Feit is dat voor ouwe Remi 2 1/2 dag geen probleem was.

De echte vraag is dat ik graag zou willen weten waar dat pad ongeveer loopt.

(Pianista-mirador-1eQ-2eQ-Paddock..enz?)
pi_149866027
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:23 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je vanaf de H13 locatie niet via een pad bij de Cerro PdM kunt komen. Maw: van Mirador->paddocks->paddocks->H13->CPdM moet mogelijk zijn.
Ja, via de Pata de Macho-rivier, die stroomt iets ten oosten van de paddock van H13. Ik neem aan dat die trail de rivier volgt.

Maar een loop over een onbekende trail die je zonder kaart zou indenken? Die kans acht ik klein. De vondsten wijzen daar ook niet op. Dan zouden ze tussen de 2 trails verdwaald geraakt moeten zijn. Maar dan nog helemaal naar het noorden? Als je al op de terugweg was?

pi_149866100
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:29 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Je zei idd 5 tot 7 dagen niet 7 tot 9.
Feit is dat voor ouwe Remi 2 1/2 dag geen probleem was.

De echte vraag is dat ik graag zou willen weten waar dat pad ongeveer loopt.

(Pianista-mirador-1eQ-2eQ-Paddock..enz?)
Hij zegt dat ie in 2 dagen over het hoogland (eerste deel met de paddocks) loopt. Dat moeten naast "onze" paddocks andere er ten noorden van zijn.

Dag 1 (13 uur): Begin Pianista-2e kabelbrug (ongeveer)
Dag 2: 2e kabelbrug tot eind heuvelland, waar de kustvlakte begint
Dag 3 (6 uur): vlakke gedeelte naar Punta Robalo

Heftige wandeling... :X

pi_149866147
Mata; wat ik mij afvraag is waarom je zoveel paniekvoetbalt. Waar is dat allemaal voor nodig?

Je hebt nu een beeld over de ligging van de paden en finca's, je hebt een beeld over het gebied, dankzij de video van Edwin en andere video's. In Panama kun je vast wel een zeer goede kaart kopen. Als geoloog kunt je die vast wel ergens vinden. Als je verbonden bent aan een uni, dan kun je vast aan een Tommy Guardia kaart komen.
pi_149866246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:34 schreef RapaNui het volgende:
Mata; wat ik mij afvraag is waarom je zoveel paniekvoetbalt. Waar is dat allemaal voor nodig?
Maar dat doe ik helemaal niet? Hoe kom je daarbij?

quote:
Je hebt nu een beeld over de ligging van de paden en finca's, je hebt een beeld over het gebied, dankzij de video van Edwin en andere video's.
Ja, voor het eerst zo duidelijk.

quote:
In Panama kun je vast wel een zeer goede kaart kopen. Als geoloog kunt je die vast wel ergens vinden. Als je verbonden bent aan een uni, dan kun je vast aan een Tommy Guardia kaart komen.
Dat zou kunnen, maar gezien het feit dat Sinaproc die niet eens had, verwacht ik niet dat ik daar zonder enige contacten een kaart met dezelfde resolutie kan lospeuteren.

Er zijn gewoon geen kaarten van dit enorm ontoegankelijke gebied (ten noorden van de paddocks wordt het nog erger).

pi_149866679
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 01:23 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, dat is Cerro Horqueta. Als je op de Pianista een verkeerde afslag neemt kom je daar uit.
Waar ong. zou je op de Pianista die verkeerde afslag moeten nemen?
pi_149866729
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar dat doe ik helemaal niet? Hoe kom je daarbij?

[..]

Ja, voor het eerst zo duidelijk.

[..]

Dat zou kunnen, maar gezien het feit dat Sinaproc die niet eens had, verwacht ik niet dat ik daar zonder enige contacten een kaart met dezelfde resolutie kan lospeuteren.

Er zijn gewoon geen kaarten van dit enorm ontoegankelijke gebied (ten noorden van de paddocks wordt het nog erger).
Ik vraag me af of er geen kaart is.
De kaart van Sinaproc is natuurlijk een kaart die op de muur geplakt moest worden. Zo groot mogelijk dus.
Toch staan er wel bepaalde lijnen ed op dat ik het vind lijken dat ie nagetekend is van een kleinere kaart.
Was er ook niet een foto van met Feliciano erop die dat deed?
pi_149866845
Ik heb zoveel met Google Earth voorbereid; geologische excursies, vakanties, excursies voor werk, illegale feestjes in het bos, etc.

Nu hebben we Here, dat scheelt. Samen met BING is het hele gebied dan duidelijk in kaart te brengen.

Google Maps kent sowieso veel fouten; Matteo gaf dat ook al aan.

Maar dat er gedetailleerde kaarten van het gebied vrij verkrijgbaar zijn (dus niet bij een Panamese militair op kantoor, zoals ik in Griekenland had), lijkt me sterk.

Maar we gaan het zien, daar.

pi_149866935
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:21 schreef Lutalo het volgende:
[ afbeelding ]

Mogelijk de Mirador?
Tegenover die paddock links van de Pianista begint het pad omhoog de Mirador op. Denk dat ie iets meer naar het zuiden is van dit plaatje, de volgende kleine open plek naar het zuiden van die jij aangaf, zie ootjes link.

pi_149867060
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tegenover die paddock links van de Pianista begint het pad omhoog de Mirador op. Denk dat ie iets meer naar het zuiden is van dit plaatje, de volgende kleine open plek naar het zuiden van die jij aangaf, zie ootjes link.
Nog meer naar het zuiden?
Deze beide rood omcirkelde plekken liggen zo ong. op de streep.
Die van Ootje ligt er - een endje- boven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')