abonnement Unibet Coolblue
  roze maandag 16 februari 2015 @ 17:24:43 #1
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149731425


quote:
Geschiedenis

V&D, voor 2007 ook bekend als Vroom & Dreesmann, is een Nederlands warenhuis en is eigendom van investeringsmaatschappij Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners). V&D is in 1887 opgericht door Willem Vroom en Anton Dreesmann. Het eerste filiaal bevond zich aan de Weesperstraat in Amsterdam. Vroom & Dreesmann heeft heden ten dage 62 filialen, verspreid over heel Nederland.


Aan het einde van de 19e eeuw waren er twee succesvolle zakenlieden in Amsterdam actief: Willem Vroom en Anton Dreesmann. Beiden hadden manufacturenzaken en waren Rooms-Katholiek. Vroom trouwde in 1883 met een zuster (Francisca Tombrock) van de vrouw (Helena Tombrock) van Dreesmann, wat hen zwagers maakte.

Dreesmann, en later ook Vroom, gebruikte in zijn winkel een voor die tijd ongebruikelijke strategie: lage en vaste prijzen tegen contante betaling. In die tijd was het namelijk gebruikelijk dat men altijd korting kreeg.

Aanvankelijk werkten Vroom en Dreesmann alleen samen op het gebied van inkopen, maar in 1887 leidde dit tot een verregaande samenwerking en de oprichting van het bedrijf Vroom & Dreesmann. Hun eerste zaak werd geopend aan de Weesperstraat. Vroom hield zich vooral bezig met de financiële zaken en de administratie, terwijl Dreesmann de inkoop en verkoop leidde.

V&D groeide snel en de beide ondernemers woonden al snel met hun families in panden aan de Amsterdamse grachten. Er werden in een hoog tempo nieuwe filialen in het hele land geopend: Rotterdam (1892), Den Haag (1893), Nijmegen (1895), Arnhem (1896), Haarlem (1896) en Utrecht (1898), Venlo (1912).

Aan het begin van de 20e eeuw werden alle filialen stuk voor stuk omgezet in NV's, maar de aandelen bleven in handen van de familie.

De keten maakte deel uit van hetzelfde concern als de Bijenkorf na een fusie tussen de moederbedrijven KBB (Koninklijke Bijenkorf Beheer) en Vendex (V&D) onder de naam Vendex KBB (later Maxeda). V&D werd (inclusief La Place) vervolgens in 2010 verkocht aan de huidige eigenaar: Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners).

Gedeeltes uit http://nl.wikipedia.org/wiki/V%26D
quote:
19 januari

Alle werknemers van V&D moeten salaris inleveren. Het gaat om ''een structurele salarisbijdrage van 5,8 procent'' die per 1 februari wordt doorgevoerd.
V&D schrapt verder vijftig van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam. Dat maakt het warenhuisconcern maandag bekend.

De maatregelen zijn volgens het bedrijf nodig ''om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt''. Daarvoor moeten kosten structureel omlaag.

Naast het loonoffer streeft V&D ook naar verdere versobering van de arbeidsvoorwaarden. De vakbonden en ondernemingsraad zijn over de maatregelen geïnformeerd, aldus een woordvoerster.

Huurcontracten

Het bedrijf kondigt verder aan te gaan heronderhandelen over alle huurcontracten. Het doel is de huurlasten permanent te verlagen. V&D heeft 63 vestigingen in Nederland.

"Dit alles is nodig om de strategie van V&D te continueren en aan te laten sluiten bij de huidige trends en de marktontwikkelingen", aldus waanemend ceo Don Roach.

V&D leed in 2013 een nettoverlies van 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet beschikbaar.

Het concern maakt ook bekend John van der Ent per 1 maart 2015 tot nieuwe ceo te benoemen. Van der Ent was eerder directeur van Etam Groep en werkte ooit als bedrijfsleider bij V&D. Hij volgt Jacob de Jonge op, die in augustus vorig jaar plotseling vertrok. Roach nam hierop tijdelijk het roer over.

Buiten proportie

Martijn den Heijer, beestuurder bij CNV Dienstenbond, noemt de loonmaatregel "buiten proportioneel". Bovendien biedt het volgens hem "geen enkele structurele oplossing voor de problemen waar V&D mee kampt."

Hoewel de vakbondsman begrijpt dat er ingegrepen moet worden bij het warenhuis, zegt hij enorm geschrokken te zijn van de manier waarop. ''Het genoemde percentage is astronomisch en is een ramp voor het personeel, zeker voor de mensen in de lage loonschalen. Bovendien biedt het de werknemers geen enkele zekerheid op behoud van werk", aldus Den Heijer.

http://www.nu.nl/ondernem(...)laris-inleveren.html
quote:
27 januari

Ruim honderd medewerkers van V&D stappen naar de rechter vanwege de salarisverlaging die hen is opgelegd door hun werkgever.
Dat bevestigt FNV-bestuurder Niels Suijker dinsdag na berichtgeving van de Volkskrant.

Volgens FNV-bestuurslid Niels Suijker gaat "een overgrote meerderheid van de leden zeker procederen tegen deze eenzijdige maatregel van V&D".

Dat werd maandagavond duidelijk tijdens verschillende bijeenkomsten die in het land georganiseerd waren voor de medewerkers. Deze week staan ook nog bijeenkomsten op de planning in Utrecht, Deventer, Rotterdam en Weert.

Suijker verwacht dan ook nog meer aanmeldingen. Hij wil vanuit de bond een collectieve procedure gaan regelen. Die zal wel pas opgestart worden als de loonstrookjes van volgende maand op de deurmat liggen. Het loonoffer bij V&D wordt per 1 februari doorgevoerd.

Loonstrookjes

De medewerkers zijn van plan om direct na het ontvangen van de loonstrookjes van februari de gang naar de rechter te maken. De vakbonden De Unie, FNV en CNV, waar de medewerkers bij aangesloten zijn, lieten weten juridische ondersteuning te verlenen. Mogelijk wordt een collectieve zaak aangespannen.

Alle medewerkers van V&D moeten per 1 februari 5,8 procent van hun salaris inleveren. Verder schrapt het bedrijf 50 van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam.

Volgens de warenhuisketen zijn de maatregelen nodig "om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt". Daarvoor moeten kosten structureel omlaag. V&D wil naast het korten van de medewerkers ook dat de huurlasten omlaag gaan.

V&D, eigendom van de investeringsmaatschappij Sun Capital, draait al een paar jaar met verlies. In 2013 liep het nettoverlies op tot 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet bekend.

http://www.nu.nl/ondernem(...)e-lager-salaris.html
quote:
30 januari

Vastgoedeigenaar IEF Capital neemt juridische stappen tegen warenhuis V&D. Het bedrijf eist dat V&D vier toplocaties ontruimt als er geen huur betaald wordt. Het gaat om panden in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Maastricht.

De huur wordt door V&D meestal voor de eerste van de maand betaald. Vandaag is de huur niet overgemaakt naar in ieder geval drie eigenaren van samen meer dan vijftien panden. V&D liet eerder al weten niet van zins te zijn de huur de komende maanden over te maken. Het bedrijf staat er slecht voor en vroeg ook werknemers al om een loonoffer.

"Enige oplossing"

IEF Capital heeft de afgelopen week een voorstel gedaan waarbij V&D vierkante meters inlevert in ruil voor huurverlaging. De vastgoedeigenaar laat weten dat de Amerikaanse aandeelhouder van V&D die afspraak niet ziet zitten.

In een verklaring schrijft het bedrijf: "IEF Capital betreurt dit zeer en ziet geen andere oplossing dan in een kort geding ontruiming van haar winkels te vorderen. Het financiële belang is erg groot voor IEF Capital en zij wenst zo snel mogelijk in staat te zijn de panden aan andere partijen te verhuren om de schade voor IEF Capital zoveel mogelijk te beperken."

V&D is teleurgesteld over de stap van IEF Capital.

"Buitenproportionele vraag"

Ook andere eigenaren willen net als IEF Capital komende week juridische stappen ondernemen als betaling uitblijft. De eigenaar van Elizen Vastgoed eist dat V&D zijn verplichtingen nakomt: "Wij hebben ons in ons bijna 50-jarige bestaan nog nooit geconfronteerd gezien met zo'n buitenproportionele vraag."

Komende week komen eigenaren van panden waar V&D in huist bijeen om te praten over hoe ze met de opstelling van het warenhuis kunnen omgaan.

http://nos.nl/artikel/2016351
quote:
Facts & Figures

V&D bestaat sinds 1887 en is inmiddels uitgegroeid tot een begrip. Met 63 vestigingen op A-locaties, een webshop, ruim tienduizend medewerkers, een warenhuisbreed assortiment met meer dan 4.000 shop-in-shops en per jaar zo’n 100 miljoen bezoekers is V&D het grootste warenhuis van Nederland.

1887 Oprichting V&D met Vroom & Dreesmann ‘Magazijn de zon’ in Amsterdam
1927 V&D introduceert eerste huis-aan-huis magazine van Nederland
1972 Oprichting Vendex
1987 Oprichting La Place
1999 Fusie met KBB, ontstaan van Vendex KBB
2004 Investeerdersgroep (waaronder KKR, Alpinvest, Permira) nieuwe eigenaar Vendex KBB
2006 Naamswijziging van Vendex KBB naar Maxeda
2007 Start rebranding V&D
2008 Start vd.nl
2010 Nieuwe eigenaar van V&D: Sun European Partners
2011 Start bouw nieuw distributiecentrum te Nieuwegein
2012 125 jaar V&D
2013 Opening 63ste V&D vestiging, V&D Vlaardingen
2014 Start V&D Blog

Aantal vestigingen: 63 en een webshop
Aantal werknemers: 10.000
Aantal distributiecentra: 1
Aantallen bezoekers per jaar: 10 miljoen bezoekers
Aantal A-merken shop-in-shops: meer dan 4.000 merken
Aantal La Place Restaurants, La Place Café’s en La Place Express: ruim 250

http://www.vd.nl/content_page.jsf?page=algemeen_factsfigures_page
Your beauty never ever scared me.
pi_149731459
Ik las 'VVD in de problemen'.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149731522
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:25 schreef waht het volgende:
Ik las 'VVD in de problemen'.
De wens is de vader van mijn gedachte lol
  Spellchecker maandag 16 februari 2015 @ 17:37:14 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  roze maandag 16 februari 2015 @ 17:41:16 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149731888
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:37 schreef maily het volgende:
Waar is #6??
Hahahaha. Zolang deze fout niet meer gemaakt.. :')
Your beauty never ever scared me.
pi_149732151
Gaat toch goed met V&D ? Ze zijn toch gered?
Open maar weer een deel als ze alsnog de afgrond in kieperen, dan is het weer interessant.
  roze maandag 16 februari 2015 @ 17:56:24 #7
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149732361
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:50 schreef quirina het volgende:
Gaat toch goed met V&D ? Ze zijn toch gered?
Open maar weer een deel als ze alsnog de afgrond in kieperen, dan is het weer interessant.
Zou nou niet willen zeggen dat het goed gaat met de V&D.
Your beauty never ever scared me.
pi_149733157
quote:
2s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:56 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Zou nou niet willen zeggen dat het goed gaat met de V&D.
Jawel..ik heb gisteren nog een cappuccino gedronken bij la place . Was heel druk daar.
Iedereen is V&D aan t redden bij de la place.
Verder was de V&D niet zo druk. Vind het wel een rommelige toko hoor, kleding die niet netjes hangt enzo.
  maandag 16 februari 2015 @ 18:27:23 #9
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_149733297
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:50 schreef quirina het volgende:
Gaat toch goed met V&D ? Ze zijn toch gered?
Anders kijk je even in het vorige topic :')
  maandag 16 februari 2015 @ 18:28:21 #10
436346 Mika-Mika
dadasdasdadgasdggdw312312
pi_149733320
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:50 schreef quirina het volgende:
Gaat toch goed met V&D ? Ze zijn toch gered?
Open maar weer een deel als ze alsnog de afgrond in kieperen, dan is het weer interessant.
Rare definitie van goed heb jij.
  maandag 16 februari 2015 @ 18:28:33 #11
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149733327
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:23 schreef quirina het volgende:

[..]

Jawel..ik heb gisteren nog een cappuccino gedronken bij la place . Was heel druk daar.
Iedereen is V&D aan t redden bij de la place.
Verder was de V&D niet zo druk. Vind het wel een rommelige toko hoor, kleding die niet netjes hangt enzo.
De werknemers kunnen de drukte niet aan, natuurlijk.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_149742352
Nou, voor het eerst in 10 jaar ook maar eens naar een V&D geweest.
Mennnn wat een vreselijke winkel. Een grote onoverzichtelijke bende. Op 30 plekken hangen broeken. Er is geen touw een vast te knopen.
Ook op de afdeling met kopjes en zo. Ook daar staan overal plukjes met dingen bij elkaar.

Verder vond ik het echt duur. Merkkleding met hoge prijzen maar ten toongesteld alsof je in outletwinkel bent. Als je dan echt merkkleding wil hebben, dan ga je toch naar een winkel van dat merk zelf?
Krijg je ook nog wat service en hulp van verkoper.
Er was bijna geen personeel en op de vraag om wintertruien was het antwoord. Kijkt u maar daar ergens.... Vervolgens een gebaar naar die wanordelijke sooi met kris kris rekken met van alles en nog wat door elkaar.

Getsie: wat een nare winkel op deze manier. Als ze dat niet drastisch gaan wijzigen, met een ander concept, normale prijzen en deskundiger personeel dan zie ik het somber voor ze in.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_149743521
Het zal er wel op uit draaien dat de vestigingen in grotere steden sluiten over 2 jaar
ze hebben nu 60 vestigingen?
  maandag 16 februari 2015 @ 22:48:51 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149745579
Ze moeten doorgaan in de grootste steden en rebrand naar "De Museumwinkel". Dan kan je meteen een subsidie van Kunst & Cultuur aanvragen.
reset
  maandag 16 februari 2015 @ 22:56:17 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149745945
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:48 schreef Individual het volgende:
Ze moeten doorgaan in de grootste steden en rebrand naar "De Museumwinkel". Dan kan je meteen een subsidie van Kunst & Cultuur aanvragen.
quote:
Museum V&D van de ondergang gered
Deel van collectie verkocht aan particulieren


Door Jochem van den Berg en Stephan ter Borg • maandag 9 februari 2015

Het nationaal huishoudelijk museum V&D is van de ondergang gered. Het museum wist een deel van de collectie te verkopen aan particuliere verzamelaars. Het gaat om enkele topstukken, waaronder een geruite herenpyjama (M), een grijs hoeslaken en een kussensloop met engelstalige teksten over het belang van liefde. De opbrengst is volgens kenners genoeg om de 64 filialen nog zeker drie jaar open te houden.

Experts zijn verheugd dat de collectie van schatbare waarde behouden blijft. Curator Jan-Willem Swaneveld: “Er zitten zoveel stukken bij die betaalbaar zijn.” Ook roemt Swaneveld de veelbejubelde inrichting van het museum: “Het is alsof je twintig jaar terug in de tijd stapt. Een magische ervaring.”

Niet iedereen is blij met de verkoop van de werken. V&D-conservator Louis de Hooge: “Waar moeten oudere mensen nu heen om oog in oog te staan met beige kledingstukken met een motief van uitgebloeide acacia’s?”

Volgens directeur John van der Ent is een koerswijziging voor V&D niet noodzakelijk. “In de museumwereld draait het steeds meer om beleving. We zien dat veel partijen om ons heen bezig zijn met innovatie, maar er zijn ook nog veel mensen die nog een echte LIV-badjas met capuchon, een strikceintuur in de taille en steekzakken aan de voorzijde willen zien.”
http://www.speld.nl/2015/02/09/museum-vd-van-de-ondergang-gered/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149746409
V&D wil aan winstdeling doen, wat een grap. :')
Ich bin Der Kannibale, ich mochte sie esse!
pi_149751100
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:46 schreef Injetta het volgende:
Nou, voor het eerst in 10 jaar ook maar eens naar een V&D geweest.
Mennnn wat een vreselijke winkel. Een grote onoverzichtelijke bende. Op 30 plekken hangen broeken. Er is geen touw een vast te knopen.
Ook op de afdeling met kopjes en zo. Ook daar staan overal plukjes met dingen bij elkaar.

Verder vond ik het echt duur. Merkkleding met hoge prijzen maar ten toongesteld alsof je in outletwinkel bent. Als je dan echt merkkleding wil hebben, dan ga je toch naar een winkel van dat merk zelf?
Krijg je ook nog wat service en hulp van verkoper.
Er was bijna geen personeel en op de vraag om wintertruien was het antwoord. Kijkt u maar daar ergens.... Vervolgens een gebaar naar die wanordelijke sooi met kris kris rekken met van alles en nog wat door elkaar.

Getsie: wat een nare winkel op deze manier. Als ze dat niet drastisch gaan wijzigen, met een ander concept, normale prijzen en deskundiger personeel dan zie ik het somber voor ze in.
Een klacht neergelegd bij de desbetreffende zaak? Altijd makkelijk om zo je gal te spuien over iets. Ik herken het overigens ook niet zo.

Ik vind het hier (Rotterdam zuidplein) een prima V&D. Fijn, wel wat ouder personeel, die wel in zijn voor een praatje. Kleding hangt er netjes (in tegenstelling tot heel wat andere kledingzaken) en is ook netjes op merk / maat geordend.

Het zal misschien aan het filiaal liggen.
pi_149751684
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:46 schreef Injetta het volgende:
Nou, voor het eerst in 10 jaar ook maar eens naar een V&D geweest.
Mennnn wat een vreselijke winkel. Een grote onoverzichtelijke bende. Op 30 plekken hangen broeken. Er is geen touw een vast te knopen.
Ook op de afdeling met kopjes en zo. Ook daar staan overal plukjes met dingen bij elkaar.

Verder vond ik het echt duur. Merkkleding met hoge prijzen maar ten toongesteld alsof je in outletwinkel bent. Als je dan echt merkkleding wil hebben, dan ga je toch naar een winkel van dat merk zelf?
Krijg je ook nog wat service en hulp van verkoper.
Er was bijna geen personeel en op de vraag om wintertruien was het antwoord. Kijkt u maar daar ergens.... Vervolgens een gebaar naar die wanordelijke sooi met kris kris rekken met van alles en nog wat door elkaar.

Getsie: wat een nare winkel op deze manier. Als ze dat niet drastisch gaan wijzigen, met een ander concept, normale prijzen en deskundiger personeel dan zie ik het somber voor ze in.
De kleding van Replay is niet goedkoper bij een Replay winkel.
pi_149759003
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:06 schreef Der_Kannibale het volgende:
V&D wil aan winstdeling doen, wat een grap. :')
Ik weet niet wat ik kwalijker vind. Het feit het ze het voorstellen of dat ze denken dat de vakbonden erin trappen.

Tijdens mijn studietijd (13 jaar geleden) werkte ik daar op de koopavonden en de zaterdagen. Toen maakten ze al verlies. Het managerment faalt daar al jaren. Geen vertrouwen hebben in je medewerkers die aan alle kanten behandeld worden als vuil en ook dan ook nog de schuld durven geven aan de onlinemarkt terwijl hun website gewoon prima in orde is.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 14:10:42 #20
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_149759744
Vanavond bij Andere Tijden en daarna natuurlijk online :P

V&D: wankel warenhuis - Dinsdag 17 febtuari om 21:20

De huidige crisis bij warenhuisketen Vroom en Dreesmann is bepaald niet de eerste: ook in 1991 vroeg het bedrijf het personeel loon in te leveren, ook toen kon het bedrijf niet aan zijn betalingsverplichtingen voldoen. V&D had net een waar koningsdrama achter de rug: Anton Dreesmann, de flamboyante voorman onder wiens leiding het bedrijf uitgroeide tot een wereldconcern, kwam in conflict met zijn beoogde opvolger en goede vriend Arie van der Zwan, die 1400 man wilde ontslaan. Dreesmann ontstak in woede maar haalde bakzeil. Ook Van der Zwan werd op een zijspoor gezet.

:)

Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
pi_149759832
Ik las dat het gemiddelde in te leveren bedrag 300 euro was. Als dat ca 6 procent is dan verdient men niet slecht voor de retail.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:31:42 #22
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_149763924
quote:
Overleg V&D en bonden mislukt
door Ertan Basekin

AMSTERDAM -
Het overleg tussen warenhuisketen V&D en de vakbonden FNV en CNV is mislukt. De bonden wachten op een vonnis van de rechter in het kort geding dat zij hadden aangespannen
Het noodlijdende concern kwam gisteren tijdens het kort geding dat de bonden hadden aangespannen ineens met een nieuw plan op de proppen. V&D wilde zijn werknemers aandelen geven in ruil voor het loonoffer van 5,8 procent.

,,Het plan biedt de werknemers niet het perspectief dat ons gisteren bij de rechtbank door V&D werd voorgespiegeld. V&D meldde tijdens de zitting zelfs dat het bedrijf ruim 20 jaar verlies draait. Dus wij zien niet dat de aandelen binnenkort iets voor de werknemers gaan opleveren. Zelfs als alles goed gaat lopen en er winst wordt gemaakt, dan compenseert dit over 5 jaar bij lange na niet het verlies van inkomen”, zegt bestuurder Niels Suijker van FNV.

Onzekerheden
De bond vindt verder dat V&D alleen maar onzekerheden biedt in ruil voor het loonoffer dat voor veel werknemers kan oplopen tot meer dan 10%. ,,Er is geen ruimte voor onderhandelingen geweest. Ook andere opties blijven onbespreekbaar voor V&D. Dus we wachten nu het vonnis van de rechter af. De werknemers zijn ook boos omdat ze op geen enkel moment inspraak hebben gehad”, aldus Suijker.

V&D zegt dat het loonoffer nodig is om de toekomst van het bedrijf veilig te stellen. Als de loonmaatregelen worden doorgevoerd, verwacht V&D in 2017 weer zwarte cijfers te schrijven. Vorig jaar leed V&D nog een verlies van 49 miljoen euro.

Akkoord
V&D bereikte vorige week op het laatste moment een akkoord met de banken, vastgoedeigenaren en investeringsmaatschappij Sun Capital over de financiering van de warenhuisketen. Daarin stelden de partijen de harde eis dat V&D de kosten, waaronder de loonkosten die zo'n 100 miljoen euro per jaar bedragen, fors moet terugdringen.

V&D en de bonden hebben van de rechter tot morgenmiddag 13.00 uur de tijd gekregen om tot een oplossing te komen. Als de partijen genoeg aanknopingspunten zien om er uit te komen wordt het vonnis uitgesteld. Mochten de gesprekken niets opleveren, dan doet de rechter komende maandag uitspraak.
:W
pi_149763935
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:13 schreef CafeRoker het volgende:
Ik las dat het gemiddelde in te leveren bedrag 300 euro was. Als dat ca 6 procent is dan verdient men niet slecht voor de retail.
Das dan het leidinggevende personeel wat zich nog een vakbondslidmaatschap kan veroorloven.
Het is ook niet een vraag maar een decreet. iemand met 1500 bruto gaat dus rond de 80a90 euro in loon achteruit.
Het grapje van aandelen v&d zich een wasse neus, met ieder jaar miljoenen verlies is zo'n aandeel niks waard.

Ik zou als personeel direct gaan staken.
There is only one religion
pi_149763941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:13 schreef CafeRoker het volgende:
Ik las dat het gemiddelde in te leveren bedrag 300 euro was. Als dat ca 6 procent is dan verdient men niet slecht voor de retail.
de mensen in de winkel moeten 10% inleveren:
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-in-te-leveren.dhtml

Het loon is daar echt niet zo hoog. gemiddeld zo'n 1500 bruto op basis van 40 uur. Plus, naast loon moeten ook vakantiedagen, ouwe-lullendagen en ATV worden ingeleverd
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:22:47 #25
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_149765623
quote:
Laatste puzzelstukje

V&D betreurt het dat de bonden niet akkoord zijn gegaan met "onze loonmaatregelen en aanvullende plannen om de salarisvermindering te verzachten", aldus directielid Harm Tunteler. "Het zou het laatste puzzelstukje zijn om tot de noodzakelijke kostenbesparing te komen die onderdeel is van het herstructureringsplan."
http://nos.nl/artikel/2019843-bonden-geen-akkoord-met-v-d.html
tja, en dan ga je op de naam van dit directielid googlen en kom je zoiets tegen:
quote:
Tunteler: ‘Je belangrijkste taken zijn het houden van overzicht, boven de boel bij elkaar knopen en het motiveren van je personeel.’
:D
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:20:03 #26
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149767438
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:32 schreef cmck het volgende:

[..]

de mensen in de winkel moeten 10% inleveren:
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-in-te-leveren.dhtml

Het loon is daar echt niet zo hoog. gemiddeld zo'n 1500 bruto op basis van 40 uur. Plus, naast loon moeten ook vakantiedagen, ouwe-lullendagen en ATV worden ingeleverd
Bij 1500 bruto voor 40 uur lijkt het me onmogelijk om 10% in te leveren, zeker zolang Nederland nog een minimumloon heeft van ¤1.501,80
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:22:32 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149767519
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Bij 1500 bruto voor 40 uur lijkt het me onmogelijk om 10% in te leveren, zeker zolang Nederland nog een minimumloon heeft van ¤1.501,80
Dat is bij 40 uur, zoals je zegt, veel mensen werken niet 40 uur
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:33:16 #28
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149767859
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is bij 40 uur, zoals je zegt, veel mensen werken niet 40 uur
Als je geen 10% kan inleveren bij ¤ 1.502,- voor 40 uur kan je ook geen 10% inleveren voor ¤ 751,- voor 20 uur.

Iedereen die gevraagd wordt 10% te offeren krijgt ten minste 10% boven minimumloon.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:24:31 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149769875
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als je geen 10% kan inleveren bij ¤ 1.502,- voor 40 uur kan je ook geen 10% inleveren voor ¤ 751,- voor 20 uur.

Iedereen die gevraagd wordt 10% te offeren krijgt ten minste 10% boven minimumloon.
Nee, iets meer dan 11,1% boven minimumloon
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149786370
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Bij 1500 bruto voor 40 uur lijkt het me onmogelijk om 10% in te leveren, zeker zolang Nederland nog een minimumloon heeft van ¤1.501,80
Klopt. Je hebt gelijk. Het minimumloon ligt op dat niveau. Helaas had V&D rond de periode dat ik er werkte besloten (als onderdeel van het bezuinigingsplan) dat er geen vaste contracten meer gegeven mochten worden en er alleen maar jonge mensen aangenomen worden. Op lange termijn is de gemiddelde leeftijd dus naar beneden gegaan en inmiddels zijn veel fulltimers (en al helemaal bij La Place) zijn nog geeneens 20. En voor hun ligt dat bedrag lager omdat zij nog onder het minimumjeugdloon vallen. Zodoende dat het gemiddeld zo rond de 1500 ligt.

Edit: Zij zullen dus wel bespaard blijven. Het zijn juist de mensen die er al jaren werken en een gezin te onderhouden hebben die erop achteruit gaan.
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:07:59 #31
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149786501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:00 schreef cmck het volgende:

[..]

Klopt. Je hebt gelijk. Het minimumloon ligt op dat niveau. Helaas had V&D rond de periode dat ik er werkte besloten (als onderdeel van het bezuinigingsplan) dat er geen vaste contracten meer gegeven mochten worden en er alleen maar jonge mensen aangenomen worden. Op lange termijn is de gemiddelde leeftijd dus naar beneden gegaan en inmiddels zijn veel fulltimers (en al helemaal bij La Place) zijn nog geeneens 20. En voor hun ligt dat bedrag lager omdat zij nog onder het minimumjeugdloon vallen
Allicht, het is niet te benijden om te moeten werken als 18/19-jarige fulltime voor het minimumjeugdloon bij de V&D en/of LaPlace. Gelukkig is het voor veel van die mensen werk wat ze niet voor de rest van hun leven zullen doen, helemaal niet als de arbeidsvoorwaarden kelderen. Toch lijkt het me, ook voor die medewerkers, vrijwel onmogelijk om 10% in te leveren, als ze werkelijk het minimumloon verdienen voor hun leeftijdsklasse. Werken in een winkel is in veel gevallen (helaas) maar het minimumloon waard, dus zul je een correctie naar beneden op meer plaatsen zien, hetzij middels demotie (zoals hier) of middels natuurlijk verloop (zoals jij beschrijft met de vaste contracten). Overigens heb je bij de V&D ook nog een aardige groep mensen die een redelijk salaris krijgt, zo hoorde ik laatst van een (oud)medewerker. Afdelingsleider, floormanager, hoofdverkoper, het zijn allemaal functies die bij de V&D nog bestaan en een aardig salaris bieden, wat hoger ligt dan het minimumloon.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_149786679
quote:
15s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Allicht, het is niet te benijden om te moeten werken als 18/19-jarige fulltime voor het minimumjeugdloon bij de V&D en/of LaPlace. Gelukkig is het voor veel van die mensen werk wat ze niet voor de rest van hun leven zullen doen, helemaal niet als de arbeidsvoorwaarden kelderen. Toch lijkt het me, ook voor die medewerkers, vrijwel onmogelijk om 10% in te leveren, als ze werkelijk het minimumloon verdienen voor hun leeftijdsklasse
Denk dat het er om gaat dat hun loon gekoppeld is aan het minimumjeugdloon voor hun leeftijd.
Daar kan het dus best 10% boven liggen.
Een 20-jarige in schaal 2 zit 16% boven het minimumloon
http://www.fnv.nl/site/mi(...)ce_cao_2011-2013.pdf
(p.47)
pi_149787225
heb liever een 18 jarige achter de kassa dan een 50+
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:43:19 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149787293
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:00 schreef cmck het volgende:
Klopt. Je hebt gelijk. Het minimumloon ligt op dat niveau. Helaas had V&D rond de periode dat ik er werkte besloten (als onderdeel van het bezuinigingsplan) dat er geen vaste contracten meer gegeven mochten worden en er alleen maar jonge mensen aangenomen worden.
Net als bijna alle andere grote winkelketens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:48:03 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149787410
Loonkosten zijn nu eenmaal een enorme kostenpost en het is niet zo dat de detailhandel de afgelopen 10-15 jaar het zo goed heeft gedaan. De ene na de andere recessie en de concurrentie van de internetshops, de gillend dure huren zijn een andere giga kostenpost, en de parkeer tarieven lokken ook geen mensen naar de stad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149787886
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:40 schreef KingRadler het volgende:
heb liever een 18 jarige achter de kassa dan een 50+
V&D vast ook. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:36:47 #37
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149788464
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Denk dat het er om gaat dat hun loon gekoppeld is aan het minimumjeugdloon voor hun leeftijd.
Daar kan het dus best 10% boven liggen.
Een 20-jarige in schaal 2 zit 16% boven het minimumloon
http://www.fnv.nl/site/mi(...)ce_cao_2011-2013.pdf
(p.47)
Dus het salaris voor 20-jarigen kan best omlaag.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_149788756
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Loonkosten zijn nu eenmaal een enorme kostenpost en het is niet zo dat de detailhandel de afgelopen 10-15 jaar het zo goed heeft gedaan. De ene na de andere recessie en de concurrentie van de internetshops, de gillend dure huren zijn een andere giga kostenpost, en de parkeer tarieven lokken ook geen mensen naar de stad.
Nou hoorde ik onlangs iemand beweren dat de V&D vroeger vrijwel alle panden zelf in bezit had en dat ze zelf voor verkoop en terug huren gekozen hebben. Geen idee of dat waar is maar dat zou ik toch wel :') vinden in dit geval.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149788778
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:09 schreef Ferdo het volgende:

[..]

V&D vast ook. :')
zeker zijn goedkoper. :)
en het oog wil ook wat.

bij veel bedrijven heb je vleeskeuringen bij sollicitatie gesprekken.
pi_149788794
quote:
12s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus het salaris voor 20-jarigen kan best omlaag.
Zolang het niet onder het wettelijk minimumloon uitkomt, dan is dat inderdaad mogelijk.
pi_149788975
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zolang het niet onder het wettelijk minimumloon uitkomt, dan is dat inderdaad mogelijk.
en als men het wettelijk minimumloon af zouden schaffen.
dan gaan ze nog minder krijgen.
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:01:20 #42
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149788994
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zolang het niet onder het wettelijk minimumloon uitkomt, dan is dat inderdaad mogelijk.
Wie weet stimuleert het die jongeren ook nog om door te studeren.
Op je 18e lijkt 1500 euro een hele hoop, maar op je 25e is het sappelen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:01:49 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149789006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou hoorde ik onlangs iemand beweren dat de V&D vroeger vrijwel alle panden zelf in bezit had en dat ze zelf voor verkoop en terug huren gekozen hebben. Geen idee of dat waar is maar dat zou ik toch wel :') vinden in dit geval.
Hoe ik het begrepen heb is dat men toen V&D opgekocht werd de panden in bezit waren, men deze verkocht en teruggehuurd heeft en dat dit meer opleverde dan de overname van V&D hun gekost had.
Daarna zijn de verliezen dusdanig geweest dat men dit en nog meer weer kwijt is. Men had beter de formule weer kunnen verkopen of naar de beurs kunnen brengen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149789123
quote:
15s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wie weet stimuleert het die jongeren ook nog om door te studeren.
Op je 18e lijkt 1500 euro een hele hoop, maar op je 25e is het sappelen.
In die schaal is 1700 toch wel haalbaar voor een 25-jarige :P.
Maar lonen gaan verlagen om dan zogenaamd studeren te stimuleren. Het lijkt me wat gezocht als excuus GS.
pi_149789143
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe ik het begrepen heb is dat men toen V&D opgekocht werd de panden in bezit waren, men deze verkocht en teruggehuurd heeft en dat dit meer opleverde dan de overname van V&D hun gekost had.
Daarna zijn de verliezen dusdanig geweest dat men dit en nog meer weer kwijt is. Men had beter de formule weer kunnen verkopen of naar de beurs kunnen brengen.
Dat heeft men dan ook gedaan. De club die de panden verkocht heeft daarna de formule verkocht aan Sun.
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:08:42 #46
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149789187
Als ze de opbrengst van de verkoop goed hadden geïnvesteerd hadden was er geen probleem geweest. Vulture kapitalism of incompetentie?
reset
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:10:08 #47
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149789219
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In die schaal is 1700 toch wel haalbaar voor een 25-jarige :P.
Maar lonen gaan verlagen om dan zogenaamd studeren te stimuleren. Het lijkt me wat gezocht als excuus GS.
Het is geloof ik één van de argumenten voor een lager minimumjeugdloon dan het wettelijk minimumloon. Als we jongeren hetzelfde moeten betalen als 25-jarigen, dan kent dropping-out minder negatieve gevolgen voor de portemonnee. Heb er een keer een onderzoekje voor gelezen, zal hem even opsnuffelen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_149789282
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:08 schreef Individual het volgende:
Als ze de opbrengst van de verkoop goed hadden geïnvesteerd hadden was er geen probleem geweest. Vulture kapitalism of incompetentie?
In ieder geval incompetentie. De plannen waren ook wel héél ambitieus, ze wilden het aantal winkels verdubbelen. Dat is voor een gevestigde keten die al lang op vrijwel alle goede locaties zit zelfs in tijden van grote economische voorspoed op voorhand al vrijwel onhaalbaar.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:16:04 #49
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149789387
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In die schaal is 1700 toch wel haalbaar voor een 25-jarige :P.
Maar lonen gaan verlagen om dan zogenaamd studeren te stimuleren. Het lijkt me wat gezocht als excuus GS.
Bron CPB:

quote:
Een lager minimumloon voor jongeren is te rechtvaardigen doordat de werkgelegenheid voor
jongeren relatief gevoelig is voor het minimumloon. Een tweede rechtvaardiging is dat de
kansen toenemen voor laagproductieve jongeren om ervaring op te bouwen en zo hun positie
op de arbeidsmarkt te verbeteren. Een derde rechtvaardiging is dat jongeren zo worden
aangemoedigd om een opleiding te voltooien. Een laag arbeidsloon maakt scholing immers
relatief aantrekkelijk.

Bron: Het wettelijk minimumjeugdloon en de arbeidsmarkt voor jongeren
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_149789429
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:08 schreef Individual het volgende:
Als ze de opbrengst van de verkoop goed hadden geïnvesteerd hadden was er geen probleem geweest. Vulture kapitalism of incompetentie?
Het eerste. Voor de desbetreffende aandeelhouders was het zeer competent. Die hebben hun doelen in korte tijd behaald.
pi_149857987
V&D kort salaris met terugwerkende kracht

AMSTERDAM -
V&D heeft de salarissen van zijn 5000 werknemers in februari nog niet verlaagd. De warenhuisketen wil eerst afwachten wat de rechter maandag beslist over de voorgenomen salariskorting. Dat blijkt uit een nieuwsbrief van topman Don Roach aan het personeel.

Als de rechter bepaalt dat V&D de maatregel mag doorvoeren, dan houdt V&D in maart met terugwerkende kracht ook de salarisverlaging van februari in.

„Ik dacht dat V&D een fatsoenlijk bedrijf is, maar ik begin daar nu sterk aan te twijfelen. Dit betekent dat het personeel in één maand een dubbele loonsverlaging krijgt. Ik kan mij niet voorstellen dat V&D omvalt als het maart als startpunt zou nemen voor de loonmaatregel”, zegt CNV-bestuurder Martijn den Heijer in een reactie.

http://www.telegraaf.nl/d(...)rkende_kracht__.html
There is only one religion
pi_149870184
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:51 schreef Dance99Vv het volgende:
V&D kort salaris met terugwerkende kracht

AMSTERDAM -
V&D heeft de salarissen van zijn 5000 werknemers in februari nog niet verlaagd. De warenhuisketen wil eerst afwachten wat de rechter maandag beslist over de voorgenomen salariskorting. Dat blijkt uit een nieuwsbrief van topman Don Roach aan het personeel.

Als de rechter bepaalt dat V&D de maatregel mag doorvoeren, dan houdt V&D in maart met terugwerkende kracht ook de salarisverlaging van februari in.

„Ik dacht dat V&D een fatsoenlijk bedrijf is, maar ik begin daar nu sterk aan te twijfelen. Dit betekent dat het personeel in één maand een dubbele loonsverlaging krijgt. Ik kan mij niet voorstellen dat V&D omvalt als het maart als startpunt zou nemen voor de loonmaatregel”, zegt CNV-bestuurder Martijn den Heijer in een reactie.

http://www.telegraaf.nl/d(...)rkende_kracht__.html
Een fatsoenlijk bedrijf terwijl een 'investeringsbedrijf' de eigenaar is en een van de bazen van dat bedrijf net nog een huis van 20 miljoen Euro heeft gekocht in De Hamptons? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:24:37 #53
49641 Individual
Meet John Doe...
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:27:18 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149870335
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een fatsoenlijk bedrijf terwijl een 'investeringsbedrijf' de eigenaar is en een van de bazen van dat bedrijf net nog een huis van 20 miljoen Euro heeft gekocht in De Hamptons? :)
Hij heeft meer geld in V&D gestoken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:27:44 #55
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149870351
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een fatsoenlijk bedrijf terwijl een 'investeringsbedrijf' de eigenaar is en een van de bazen van dat bedrijf net nog een huis van 20 miljoen Euro heeft gekocht in De Hamptons? :)
Hetzelfde bedrijf dat zojuist 60 miljoen investeert, 51 miljoen aan leningen heeft weten te krijgen van banken en 24 miljoen huurkorting krijgt van de vastgoedeigenaren. Nu gaat het om de laatste 10 miljoen van medewerkers.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_149870464
quote:
ander onderwerp, daar gaat het niet specifiek over het bedrijf V&D.
There is only one religion
pi_149870576
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hetzelfde bedrijf dat zojuist 60 miljoen investeert, 51 miljoen aan leningen heeft weten te krijgen van banken en 24 miljoen huurkorting krijgt van de vastgoedeigenaren. Nu gaat het om de laatste 10 miljoen van medewerkers.
het gaat om weer winst te maken en daar heb ik een hard hoofd in.Je kan er geld in blijven pompen maar dat trekt niet meer kopers de winkel in.Daarvoor moet er toch echt wat meer gebeuren.
There is only one religion
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:34:39 #58
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149870622
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:33 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

het gaat om weer winst te maken en daar heb ik een hard hoofd in.Je kan er geld in blijven pompen maar dat trekt niet meer kopers de winkel in.Daarvoor moet er toch echt wat meer gebeuren.
Onder andere lagere huisvestings- en personeelskosten.
Qua kopers zit het nog aardig goed. Het is geen Mexx o.i.d.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_149870673
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Onder andere lagere huisvestings- en personeelskosten.
Qua kopers zit het nog aardig goed. Het is geen Mexx o.i.d.
Dat zal niet genoeg zijn, de negatieve manier van aanpak doet een bedrijf niet uit de rooie cijfers komen
There is only one religion
  zaterdag 21 februari 2015 @ 09:29:32 #60
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_149880911
quote:
V&D wil distributie uitbesteden aan G. Snel Logistics

AMSTERDAM - V&D is van plan zijn distributie uit te besteden aan het Woerdense transportbedrijf G. Snel Logistics. Dat bevestigde het warenhuisconcern vrijdag na berichtgeving in De Telegraaf.

De chauffeurs die nu nog in dienst zijn van V&D zouden overgaan naar G. Snel en daar een jaarcontract krijgen. V&D zou voor april de zaak rond willen hebben. Door de distributie uit te besteden kunnen de kosten worden gedrukt.
http://www.transport-onli(...)an-g-snel-logistics/
pi_149880977
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:29 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Ook een manier om de lonen te drukken. :D

En morgen komt het plan om van de V&D één grote shop-in-shop te maken? :P
  zaterdag 21 februari 2015 @ 09:37:33 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149880988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Ook een manier om de lonen te drukken. :D

En morgen komt het plan om van de V&D één grote shop-in-shop te maken? :P
Ja, die chauffeurs staan over een jaar allemaal op straat. Maar de V&D is toch al lang een shop-in-shop?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149881016
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, die chauffeurs staan over een jaar allemaal op straat. Maar de V&D is toch al lang een shop-in-shop?
Ze huren de panden, maar verder zijn toch tot nu toe alleen "Dixons, Hunkemöller, ProfiPortrait en ICI Paris XL" shop-in-shops bij V&D?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 09:40:51 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149881025
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze huren de panden, maar verder zijn toch tot nu toe alleen "Dixons, Hunkemöller, ProfiPortrait en ICI Paris XL" shop-in-shops bij V&D?
Dat vond ik al heel wat ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149881034
quote:
http://www.nu.nl/ondernem(...)laging-in-maart.html

De warenhuisketen draait al twintig jaar met verlies.
In het nu.nl stukje over de rechtsgang van de loonsverlaging staat ook bovenstaande zin.

In hoeverre klopt het dat ze al 20 jaar verlies maken. Dat moet dan toch wel een boekhoudkundige truuk zijn anders zou men toch allang failliet moeten zijn.
pi_149881534
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In het nu.nl stukje over de rechtsgang van de loonsverlaging staat ook bovenstaande zin.

In hoeverre klopt het dat ze al 20 jaar verlies maken. Dat moet dan toch wel een boekhoudkundige truuk zijn anders zou men toch allang failliet moeten zijn.
Een artikel uit 2004:http://vorige.nrc.nl/economie/article1596942.ece

quote:
Afgezien van een tijdelijke opleving in de tweede helft van de jaren negentig draait V&D al vijftien jaar slecht. In die periode was V&D in zijn totaliteit verliesgevend. In de afgelopen twee jaar leden de 71 warenhuizen een negatief bedrijfsresultaat van 45 miljoen euro en kostten de twee reorganisaties tot nu toe samen rond 130 miljoen euro.

In april komt Vendex KBB met winstcijfers, maar waarschijnlijk is dat V&D over 2002 en 2003 meer dan alle winst van de overige veertien ketens, zoals Praxis, Hema, de Bijenkorf en Claudia Sträter heeft opgesoupeerd.
Waarschijnlijk wel dus.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 10:25:24 #67
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149881647
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 10:18 schreef DJKoster het volgende:

Afgezien van een tijdelijke opleving in de tweede helft van de jaren negentig draait V&D al vijftien jaar slecht.

Dat moet door mij komen. In die tijd kocht ik er best veel CD's.
reset
  zaterdag 21 februari 2015 @ 10:32:35 #68
165633 eriksd
The grand facade...
pi_149881759
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In het nu.nl stukje over de rechtsgang van de loonsverlaging staat ook bovenstaande zin.

In hoeverre klopt het dat ze al 20 jaar verlies maken. Dat moet dan toch wel een boekhoudkundige truuk zijn anders zou men toch allang failliet moeten zijn.
Kan. Afschrijving op vastgoed of goodwill terwijl ondertussen genoeg cash binnenkomt om de rekeningen te voldoen. Val je niet om, maar draai je wel verlies.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 10:42:04 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149881880
Amazon heeft ook nog nooit winst gemaakt zover ik weet, al het kapitaal gaat in groei
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149882587
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij heeft meer geld in V&D gestoken
En wat dan nog zou eraan verdiend zijn had of was het personeel erop vooruit gegaan?
pi_149951133
V&D mag de voorgenomen loonsverlaging van 5,8 procent voor het voltallige personeel niet doorvoeren. Dat maakt de rechtbank in Amsterdam maandag bekend.

quote:
V&D mag de voorgenomen loonsverlaging van 5,8 procent voor het voltallige personeel niet doorvoeren.
Dat maakt de rechtbank in Amsterdam maandag bekend. De voorzieningenrechter noemt het loonoffer "niet terecht".

De vakbonden hadden een kort geding aangespannen tegen V&D, nadat de warenhuisketen in januari eenzijdig een loonoffer voor alle werknemers had aangekondigd.

De rechter had er in eerste instantie bij beide partijen op aangedrongen om tot een oplossing te komen, maar dat gesprek liep vorige week op niets uit.

V&D verkeert in ernstige financiële problemen. Nadat in 2012 en 2013 forse verliezen werden geleden, schreef het concern ook het afgelopen jaar rode cijfers met een verlies van 49 miljoen euro.

Ternauwernood kon er recent met de vastgoedeigenaren van de meeste V&D-winkels een huurverlaging worden afgesproken.
http://www.nu.nl/ondernem(...)ren-van-rechter.html

En nu!?

Overigens wel goed dat de rechter hier geen jurisprudentie schept voor andere bedrijven die het zwaar hebben.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 23 februari 2015 @ 12:39:53 #72
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_149951190
Einde van V&D?
  maandag 23 februari 2015 @ 12:42:43 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_149951288
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:39 schreef KingRadler het volgende:
Einde van V&D?
Kwestie van tijd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_149952009
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:38 schreef Adolecens het volgende:
V&D mag de voorgenomen loonsverlaging van 5,8 procent voor het voltallige personeel niet doorvoeren. Dat maakt de rechtbank in Amsterdam maandag bekend.

[..]

http://www.nu.nl/ondernem(...)ren-van-rechter.html

En nu!?

Overigens wel goed dat de rechter hier geen jurisprudentie schept voor andere bedrijven die het zwaar hebben.
Geldt overigens alleen voor het salaris van het personeel dat bij de vakbonden aangesloten is, volgens het nieuws op Radio 2. Het loon van personeel dat geen lid van een vakbond is kan dus wél omlaag.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 23 februari 2015 @ 13:04:03 #75
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_149952043
quote:
De uitspraak is voor V&D "geheel tegen de verwachting in" en gaat in hoger beroep. Het warenhuisconcern beraadt zich erover om het loonoffer bij niet-vakbondsleden wel door te voeren. http://www.nu.nl/ondernem(...)ren-van-rechter.html
pi_149952060
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:03 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Geldt overigens alleen voor het salaris van het personeel dat bij de vakbonden aangesloten is, volgens het nieuws op Radio 2. Het loon van personeel dat geen lid van een vakbond is kan dus wél omlaag.
Nou lijkt mij dat ook maar de vraag want die kunnen ook een zaak aanhangig maken. ;)
  maandag 23 februari 2015 @ 13:08:05 #77
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_149952155
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:03 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Geldt overigens alleen voor het salaris van het personeel dat bij de vakbonden aangesloten is, volgens het nieuws op Radio 2. Het loon van personeel dat geen lid van een vakbond is kan dus wél omlaag.
iets uitgebreider:
quote:
Het verbod van de rechter is alleen van toepassing op loonsverlagingen voor de leden van de bonden, die een kort geding tegen de maatregel hadden aangespannen. De bonden wilden dat het verbod voor alle werknemers zou gelden, maar dit verzoek werd door de rechter niet gehonoreerd. Volgens de rechtbank is het onvoldoende bewezen dat ook niet-leden achter de eisen van de bonden staan.

Als de warenhuisketen minder salaris wil betalen aan de vakbondsleden zullen deze daarmee akkoord moeten gaan. FNV en CNV zijn wel bereid om te praten over eventuele aanpassingen aan de arbeidsvoorwaarden, maar vinden het geëiste loonoffer te gortig.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-verlagen~a3869738/
pi_149952172
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:04 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet, het gaat om een cao die geldt ook voor niet vakbondsleden, V&D heeft schijt aan zijn personeel

Er mag door werkgevers niet eenzijdig worden getornd aan loon en andere arbeidsvoorwaarden", zegt Suijker. Ook FNV-voorzitter Ton Heerts is tevreden. "De cao beschermt mensen volkomen terecht tegen eenzijdige verslechteringen van werkgevers", aldus de werknemersvoorman.
bron: nu.nl
There is only one religion
pi_149952306
vaarwel v&d
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 23 februari 2015 @ 13:14:39 #80
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_149952354
V&D gaat in hoger beroep.

Stel dat dat gewonnen wordt, gaat het dan met terugwerkende kracht?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_149952385
Ik zou als personeel gewoon het werk neerleggen, anders heb je volgende maand ineens 20% minder loon.
There is only one religion
pi_149952394
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou lijkt mij dat ook maar de vraag want die kunnen ook een zaak aanhangig maken. ;)
Die winnen ze geheid dus ik vind het erg raar dat de rechter ze er niet nu al bij betrekt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 23 februari 2015 @ 13:16:40 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149952414
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:15 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik zou als personeel gewoon het werk neerleggen, anders heb je volgende maand ineens 20% minder loon.
Denk dat het waarschijnlijker is dat ze geen baan meer hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149952469
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat het waarschijnlijker is dat ze geen baan meer hebben
Tsja de vooruitzichten zijn zowiezo al niet echt gunstig te noemen (voor de ww is het dan gunstiger als ze in staking gaan en niet akkoord met inleveren loon)
There is only one religion
  maandag 23 februari 2015 @ 13:19:59 #85
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_149952510
Als personeel ben je op dit moment toch druk aan met het solliciteren naar een nieuwe baan?

[ Bericht 2% gewijzigd door xzaz op 23-02-2015 13:26:50 ]
  maandag 23 februari 2015 @ 13:20:32 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149952537
Dezelfde eigenaren lieten Wehkamp ook ploffen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 23 februari 2015 @ 13:21:34 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149952566
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:19 schreef xzaz het volgende:
Als personeel ben je op dit moment toch druk aan het solliciteren naar een nieuwe baan?
V&D is ook druk op zoek naar nieuw personeel
https://www.werkenbijvd.nl/vacatures/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149952660
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

V&D is ook druk op zoek naar nieuw personeel
https://www.werkenbijvd.nl/vacatures/
Lijkt wel of ze het merendeel van hun personeel er zowiezo al uitgooien, 10 pagina's met werving van personeel
There is only one religion
  maandag 23 februari 2015 @ 13:26:21 #89
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_149952713
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:24 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Lijkt wel of ze het merendeel van hun personeel er zowiezo al uitgooien, 10 pagina's met werving van personeel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149952759
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
soberso

Jankmuil
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_149952928
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het mag dan uit het duits komen , maar weiger het op die wijze te schrijven. ben geen mof
There is only one religion
pi_149952982
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kwestie van tijd.
Ja, ze zullen de 500 jaar bestaan niet halen. Maar op korte termijn komen er wel oplossingen.
pi_149953020
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die winnen ze geheid dus ik vind het erg raar dat de rechter ze er niet nu al bij betrekt.
In het belang van meer vakbondsleden snap ik wel dat de vakbonden deze zaak alleen voor leden voeren.
pi_149953128
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, ze zullen de 500 jaar bestaan niet halen. Maar op korte termijn komen er wel oplossingen.
Ik geloof niet dat het tussen personeel en directie snel goed gaat komen. De directie blijft er maar met gestrekt been ingaan en lijkt niet van plan om het personeel serieus tegemoet te komen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149953132
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In het belang van meer vakbondsleden snap ik wel dat de vakbonden deze zaak alleen voor leden voeren.
Nee dat snap ik niet , de cao is voor alle werknemers of vallen niet vakbondsleden daarbuiten?
There is only one religion
  maandag 23 februari 2015 @ 13:40:38 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_149953135
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, ze zullen de 500 jaar bestaan niet halen. Maar op korte termijn komen er wel oplossingen.
Met wat ingrepen kan het levenseinde misschien gerekt worden, maar als ze hun 150-jarig jubileum halen in 2037, dan stuur ik je een mooie fles wijn. :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_149953156
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In het belang van meer vakbondsleden snap ik wel dat de vakbonden deze zaak alleen voor leden voeren.
discriminatie?
pi_149953167
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In het belang van meer vakbondsleden snap ik wel dat de vakbonden deze zaak alleen voor leden voeren.
Ik las dat de FNV eiste dat de uitspraak voor alle personeelsleden zou gelden maar dat de rechter daar dus niet in mee ging. Wat ik dus bijzonder vreemd vind aangezien de wet precies hetzelfde is voor niet-leden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149953330
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het tussen personeel en directie snel goed gaat komen. De directie blijft er maar met gestrekt been ingaan en lijkt niet van plan om het personeel serieus tegemoet te komen.
Ze zullen er echter ook niet op kapot willen gaan lijkt me.
pi_149953342
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik las dat de FNV eiste dat de uitspraak voor alle personeelsleden zou gelden maar dat de rechter daar dus niet in mee ging. Wat ik dus bijzonder vreemd vind aangezien de wet precies hetzelfde is voor niet-leden.
Bijzonder is dat.
  maandag 23 februari 2015 @ 13:47:36 #101
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_149953348
dat kan toch niet dat je collega niks inlevert en jij wel.
en voor elke nieuwe werknemer krijgt automatisch lager salaris.
pi_149953349
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Met wat ingrepen kan het levenseinde misschien gerekt worden, maar als ze hun 150-jarig jubileum halen in 2037, dan stuur ik je een mooie fles wijn. :P
We zullen zien :P
  maandag 23 februari 2015 @ 13:47:51 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149953356
Het onderscheid wat de rechter maakt is belachelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149953371
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:47 schreef KingRadler het volgende:
dat kan toch niet dat je collega niks inlevert en jij wel.
en voor elke nieuwe werknemer krijgt automatisch lager salaris.
Dat nieuwe werknemers lager ingeschaald worden en geen vaste contracten krijgen kan gewoon prima natuurlijk.
pi_149953416
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zullen er echter ook niet op kapot willen gaan lijkt me.
Ongetwijfeld niet maar ik heb niet het idee dat het NL model van geven en nemen tot ze doordringt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149953553
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat nieuwe werknemers lager ingeschaald worden en geen vaste contracten krijgen kan gewoon prima natuurlijk.
Dan moeten ze wel een andere functie krijgen dan hun collega's. Als jij functie X bekleedt en een nieuwkomer gaat ook functie X bekleden dan wordt die gewoon ingeschaald volgens de CAO.

Gebeurt erg vaak dat er dus wat geschoven wordt met taken en er nieuwe functies gecreëerd worden die dan lager ingeschaald worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 23 februari 2015 @ 15:58:34 #107
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149957086
1.18.

V&D heeft op 4 februari 2015 bekend gemaakt de op 19 januari 2015 aangekondigde reductie van arbeidsvoorwaarden te zullen verzachten. De reductie zal aldus gaan plaatsvinden:

- per 1 februari 2015 geldt een salarisvermindering van 3% voor alle werknemers

- per 1 februari 2016 geldt een salarisvermindering van 2,8% voor alle werknemers

- voor het winkelpersoneel dat daarna nog boven het niveau van de V&D (HP) Arbeidsvoorwaardenregeling 2014 zit, volgt zowel in 2017 als in 2018 jaarlijks een verlaging van maximaal 2,1%

- per 1 februari 2015 worden de reeds toegekende seniorendagen bevroren; er komt vanaf deze datum geen nieuwe instroom bij

- per 1 februari 2015 wordt er per jaar 1 vakantiedag minder toegekend, 24 in plaats van 25

- per 1 augustus 2015 verdwijnt de toeslag op de winkelopenstelling voor de werknemers in de winkels

- per 1 februari 2015 wordt voor werknemers in schaal A de zondagtoeslag verhoogd van 60% naar 100%

- de werknemers zullen in geval van winstgevendheid van V&D in de toekomst daarin meedelen door middel van een variabele beloningsregeling.

toekomst perspectief en wat het opleverd

9 Indien de door V&D aangekondigde maatregelen worden doorgevoerd stelt V&D in haar conclusie van antwoord dat voor V&D Group Holding B.V. in 2015 een verlies wordt voorzien van 14 miljoen euro, in 2016 een breakeven-resultaat en in 2017 een winst van 11 miljoen euro. Ter zitting heeft de heer [naam 5], Chief Restructering Officer, deze getallen als volgt gepreciseerd. Zonder loonaanpassing zal de Group in 2015 een verlies maken van afgerond 18,7 miljoen euro, in 2016 van 9,7 miljoen euro, in 2017 een winst van 0,8 miljoen euro en in 2018 een winst van 10 miljoen euro, waarbij aangetekend wordt dat dit wordt bewerkstelligd door een fors positief resultaat van La Place. Met loonaanpassing is het verlies in 2015 13,8 miljoen euro, in 2016 breakeven, in 2017 een winst van 11,9 miljoen euro en in 2018 van 21,6 miljoen euro. Ook in dat geval blijft V&D zonder La Place in 2017 nog verliesgevend.

40 CNV vordert nakoming van de oude arbeidsvoorwaarden voor haar leden. CNV moet worden geacht met deze vordering het standpunt van haar leden te vertegenwoordigen. De vorderingen van CNV worden daarom toegewezen ten behoeve van haar leden.

41 FNV vordert nakoming van de specifieke arbeidsvoorwaarden zoals deze voor 1 februari 2015 golden voor alle werknemers van V&D. FNV beperkt haar vordering derhalve niet tot haar leden. FNV stelt hiertoe op grond van haar statuten gerechtigd te zijn, nu haar statuten voorzien in het opkomen voor werknemers in het algemeen. V&D heeft daartegenover gesteld dat het merendeel van de werknemers van V&D akkoord is met de (herziene) wijziging van arbeidsvoorwaarden. V&D wijst in dat verband op een door haar onder de werknemers gehouden schriftelijke enquête. FNV heeft de representativiteit van die enquête (waarvan de precieze uitkomsten overigens niet zijn overgelegd) in twijfel getrokken, omdat werknemers tegenover haar verklaard hebben zich daarbij door V&D onder druk gezet te voelen. FNV heeft gewezen op 1.500 werknemers die tegenover haar schriftelijk hebben verklaard niet in te stemmen met de verlaging door V&D. V&D heeft daarover opgemerkt dat 1.500 werknemers veel minder is dan de helft van de werknemers bij V&D, en dat dit getal dus onderstreept dat het merendeel van de werknemers instemt met de plannen van V&D. De kantonrechter constateert dat met de door FNV genoemde cijfers en het overige door haar ingebrachte materiaal niet vaststaat dat haar vordering om ook voor de niet-leden ongedaanmaking van de loonsverlaging te vorderen, gedragen wordt door (een duidelijke meerderheid van) die niet-leden, zijnde werknemers van V&D. Voor zover de vordering van FNV betrekking heeft op andere werknemers dan haar leden wordt deze daarom afgewezen.

http://uitspraken.rechtsp(...)LI:NL:RBAMS:2015:899
There is only one religion
pi_149960237
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik las dat de FNV eiste dat de uitspraak voor alle personeelsleden zou gelden maar dat de rechter daar dus niet in mee ging. Wat ik dus bijzonder vreemd vind aangezien de wet precies hetzelfde is voor niet-leden.
Het is idd nogal vreemd. Wat ik las dat de argumentatie van de rechter was dat niet duidelijk was of de niet-vakbondsleden achter de zaak van de FNV stond.
Dus als niet-vakbondslid is het vrij simpel: je stuurt een briefje naar de V&D dat je het niet eens bent met loonsverlaging, en verwijst naar het vonnis en geeft aan evt. naar de rechter te gaan. Door het niet eens te zijn met de loonsverlaging, maak je nl. duidelijk dat je achter de zaak van de FNV staat. Als je bij de rechter komt, geldt de jurisprudentie, dus je kans op succes is 99%.
in a crowd you lose humanity
  maandag 23 februari 2015 @ 18:07:08 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149960607
Toch vind ik dit wel een nuttige uitspraak als het weer eens de vreemde constructie op de agenda zet, waarom vakbonden voor iedereen CAO-afspraken maken - voor leden (van wie zij het mandaat hebben) maar ook voor niet-leden. Ik vind het onderscheid van de rechter op dat punt echt niet helemaal onterecht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149961818
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
Toch vind ik dit wel een nuttige uitspraak als het weer eens de vreemde constructie op de agenda zet, waarom vakbonden voor iedereen CAO-afspraken maken - voor leden (van wie zij het mandaat hebben) maar ook voor niet-leden. Ik vind het onderscheid van de rechter op dat punt echt niet helemaal onterecht.
Ik denk dat de vakbonden CAO afspraken maken voor hun leden maar voor het gemak nemen de
werkgevers ze over voor ALLE personeelsleden en hoeven zo niet met iedereen afzonderlijk aan tafel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149962153
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
Toch vind ik dit wel een nuttige uitspraak als het weer eens de vreemde constructie op de agenda zet, waarom vakbonden voor iedereen CAO-afspraken maken - voor leden (van wie zij het mandaat hebben) maar ook voor niet-leden. Ik vind het onderscheid van de rechter op dat punt echt niet helemaal onterecht.
De wet is de wet, die is voor niet-leden net zo geldig als voor leden. Daarom is het vreemd dat de rechter zich beperkt tot de leden. Het werpt ook een flink obstakel op voor niet-leden, die zullen zelf weer naar de rechter moeten stappen met alle bijbehorende kosten en zonder de juridische kennis waar de vakbond wel over kan beschikken. Allemaal onnodig en geld en tijdverspilling....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 23 februari 2015 @ 19:05:11 #112
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149962489
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
Toch vind ik dit wel een nuttige uitspraak als het weer eens de vreemde constructie op de agenda zet, waarom vakbonden voor iedereen CAO-afspraken maken - voor leden (van wie zij het mandaat hebben) maar ook voor niet-leden. Ik vind het onderscheid van de rechter op dat punt echt niet helemaal onterecht.
Ik wel , met deze uitspraak kun je niet anoniem lid zijn van een vakbond, het kan betekenen dat vakbondsleden er als eerste uitvliegen en niet vakbondsleden tegen een loonkorting van bijna 12% volgende uitbetaling aankijken. V&D heeft in mijn ogen niet hard kunnen maken dat de niet vakbondsleden akkoord zijn met de loonsverlaging. (onderbouwing en bewijs mist )

Volgens deze uitspraak geld een cao dus alleen voor vakbondsleden, niet leden hoeven zich dan niet meer te houden aan een cao, dat is wat deze rechter zegt in conclusie

[ Bericht 7% gewijzigd door Dance99Vv op 23-02-2015 19:10:52 ]
There is only one religion
pi_149964959
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De wet is de wet, die is voor niet-leden net zo geldig als voor leden. Daarom is het vreemd dat de rechter zich beperkt tot de leden. Het werpt ook een flink obstakel op voor niet-leden, die zullen zelf weer naar de rechter moeten stappen met alle bijbehorende kosten en zonder de juridische kennis waar de vakbond wel over kan beschikken. Allemaal onnodig en geld en tijdverspilling....
Bijzonder vreemd inderdaad dat nota bene een rechter onderscheid maakt tussen leden en niet-leden van een vakbond.
٩๏̯͡๏)۶
pi_149965001
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is idd nogal vreemd. Wat ik las dat de argumentatie van de rechter was dat niet duidelijk was of de niet-vakbondsleden achter de zaak van de FNV stond.
Dus als niet-vakbondslid is het vrij simpel: je stuurt een briefje naar de V&D dat je het niet eens bent met loonsverlaging, en verwijst naar het vonnis en geeft aan evt. naar de rechter te gaan. Door het niet eens te zijn met de loonsverlaging, maak je nl. duidelijk dat je achter de zaak van de FNV staat. Als je bij de rechter komt, geldt de jurisprudentie, dus je kans op succes is 99%.
Oké dit argument van de rechter had ik nog niet gelezen, dat maakt de zaak duidelijker
٩๏̯͡๏)۶
pi_149966185
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:59 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Oké dit argument van de rechter had ik nog niet gelezen, dat maakt de zaak duidelijker
Ik vind het maar matige argumentatie. V&D mag gewoon niet eenzijdig een loonsverlaging opleggen. V&D heeft ook nauwelijks aan kunnen tonen dat (een groot deel van) het personeel achter de loonsverlaging staat. Dat zou ik toch een vereiste vinden voordat ik zo'n uitspraak zou doen als rechter.

De rechter is erg lief geweest voor V&D naar mijn bescheiden mening.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149967799
Ach waar zou ik me druk voor maken ik werk er ja immers niet!
pi_149971067
Als "wel" leden van de vakbond niet gekort wordt op het loon en de "niet" leden wel gekort op het loon. Is dit dan niet een bepaalde vorm van discriminatie of zie ik dat verkeerd.
pi_149971559
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:02 schreef MakkieR het volgende:
Als "wel" leden van de vakbond niet gekort wordt op het loon en de "niet" leden wel gekort op het loon. Is dit dan niet een bepaalde vorm van discriminatie of zie ik dat verkeerd.
Dat gevoel heb ik ook. En indien dat niet het geval is, is het dan ook geen discriminatie als bij de volgende reorganisatie er alleen vakbondsleden ontslagen worden?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_149974271
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De wet is de wet, die is voor niet-leden net zo geldig als voor leden. Daarom is het vreemd dat de rechter zich beperkt tot de leden. Het werpt ook een flink obstakel op voor niet-leden, die zullen zelf weer naar de rechter moeten stappen met alle bijbehorende kosten en zonder de juridische kennis waar de vakbond wel over kan beschikken. Allemaal onnodig en geld en tijdverspilling....
De Wet is de wet maar hier is het woord eenzijdig belangrijk. De vakbondsleden hebben aangegeven er niet mee in te stemmen. Voor de niet leden is dat niet duidelijk. Verder kan elk niet lid nu gewoon een brief met verwijzing schrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 24-02-2015 09:18:01 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149974559
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De Wet is de wet maar hier is het woord eenzijdig belangrijk. De vakbondsleden hebben aangegeven er niet mee in te stemmen. Voor de niet leden is dat niet duidelijk. Verder kan elk lid nu gewoon een brief met verwijzing schrijven.
Fijn!
so long and thanks for all the fish
pi_149979307
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:15 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Fijn!
Dat moest niet lid zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 24 februari 2015 @ 09:53:06 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149980064
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:59 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Bijzonder vreemd inderdaad dat nota bene een rechter onderscheid maakt tussen leden en niet-leden van een vakbond.
Recht is iets kroms dat verbogen is, dat kan ik weten als zakenman zijnde



( en rechter is nog meer verbogen)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149983042
Ik ben benieuwd of er een zaak in hoger beroep komt?
pi_149986317
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:59 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Bijzonder vreemd inderdaad dat nota bene een rechter onderscheid maakt tussen leden en niet-leden van een vakbond.
Net zo idioot dat FNV en kornuiten officieel gesprekspartner zijn in veel raden, stel je voor dat ieder lid van de AVRO mag meepraten over het media beleid in Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149989619
Ik zie op het moment een vakbond hetzelfde als een OR en de meeste weten wel waarvoor een OR er zit of niet?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:30:42 #126
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149990005
Een woordvoerster van V&D laat weten de salarisvermindering voor alle medewerkers op dit moment niet door te voeren, ongeacht of medewerkers wel of niet-vakbondslid zijn. “We gaan in hoger beroep en ondertussen willen we in gesprek blijven met de vakbonden om tot een oplossing te komen. We bekijken op dit moment tevens diverse alternatieven om het kostenniveau structureel te verlagen. De intentie hierbij is om zoveel mogelijk werkgelegenheid te behouden om onze klanten blijvend een goede service te kunnen bieden, zoals bedoeld in het aangekondigde herstructureringsplan.”

http://www.telegraaf.nl/d(...)iet_in_gevaar__.html
There is only one religion
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:31:07 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149990018
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Net zo idioot dat FNV en kornuiten officieel gesprekspartner zijn in veel raden, stel je voor dat ieder lid van de AVRO mag meepraten over het media beleid in Nederland.
En wel hierom!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:31:40 #128
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149990032
salarisvermindering voor alle medewerkers op dit moment niet door te voeren

*O* *O* *O*
There is only one religion
pi_149991437
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:31 schreef Dance99Vv het volgende:
salarisvermindering voor alle medewerkers op dit moment niet door te voeren

*O* *O* *O*
Ik neem aan je werkt er?
Eigenlijk wist je dit toch al of niet, ik vindt het land wel gek aan het worden, maar zo gek zal het toch nog niet zijn he!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:18:36 #130
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149991571
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik neem aan je werkt er?
Eigenlijk wist je dit toch al of niet, ik vindt het land wel gek aan het worden, maar zo gek zal het toch nog niet zijn he!
Nee ik werk er niet, maar ben blij dat de zaak even te rusten gelegd is voor het personeel.
Het is nog niet voorbij maar de V&D top gaat nu wel normaler de zaak behandelen i.p.v. rare dictaten te willen uitvoeren.
In ieder geval een overwinningspunt voor het personeel, en dat doet mij vrolijk stemmen vandaag
There is only one religion
pi_149992171
O een kat in het nauw kan rare sprongen maken, stel ze ontslaan iedereen, en beginnen met een schone lei?
Ik weet niet of het ontslagrecht of procedure vereenvoudigd is of staat te worden.
Het blijft dan zou het zo zijn echter dat er personeel moet blijven om de nieuwe wegwijs te maken, wie dat dan doet is naar mijn idee dan uiteraard dom.
Volgens mij tekenen die hun eigen vonnis dan?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:04:25 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149993342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:31 schreef Dance99Vv het volgende:
salarisvermindering voor alle medewerkers op dit moment niet door te voeren

*O* *O* *O*
Binnenkort dus waarschijnlijk geen salaris meer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149993493
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:31 schreef Dance99Vv het volgende:
salarisvermindering voor alle medewerkers op dit moment niet door te voeren

*O* *O* *O*
Ik weet niet of je blij moet zijn :) Niet als je 'garantie' wilt op een baan. Reken maar dat er in de tussentijd naar andere oplossingen gezocht wordt. En ik weet niet of je in een winkel werkt, maar op het hoofdkantoor wordt denk ik niet meer gesaneerd, na de twee reorganisaties binnen een jaar.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:41:36 #134
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149994979
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:08 schreef artelligence het volgende:

[..]

Ik weet niet of je blij moet zijn :) Niet als je 'garantie' wilt op een baan. Reken maar dat er in de tussentijd naar andere oplossingen gezocht wordt. En ik weet niet of je in een winkel werkt, maar op het hoofdkantoor wordt denk ik niet meer gesaneerd, na de twee reorganisaties binnen een jaar.
Ik ben blij voor diegene die daar werken en geen lid zijn van een vakbond, die kijken nu niet aan tegen 12% minder loon in maart, dat vind en vond ik idioot.
Baangaranties bestaan niet in mijn optiek.
There is only one religion
pi_149995610
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De Wet is de wet maar hier is het woord eenzijdig belangrijk. De vakbondsleden hebben aangegeven er niet mee in te stemmen. Voor de niet leden is dat niet duidelijk. Verder kan elk niet lid nu gewoon een brief met verwijzing schrijven.
Dat kan, maar V&D kan daar gewoon schijt aan hebben. Gewoon de lonen verlagen en dan maar afwachten wie de stap naar de rechter durft te maken. De rechter heeft nu feitelijk collectief voor de niet-leden beslist dat die wél in aanmerking komen voor loonsverlaging.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149995791
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat kan, maar V&D kan daar gewoon schijt aan hebben. Gewoon de lonen verlagen en dan maar afwachten wie de stap naar de rechter durft te maken. De rechter heeft nu feitelijk collectief voor de niet-leden beslist dat die wél in aanmerking komen voor loonsverlaging.
Maar V&D heeft besloten die loonsverlaging voorlopig voor niemand door te voeren. Lid of geen lid.
pi_149995942
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:41 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik ben blij voor diegene die daar werken en geen lid zijn van een vakbond, die kijken nu niet aan tegen 12% minder loon in maart, dat vind en vond ik idioot.
Baangaranties bestaan niet in mijn optiek.
Ja en nee, er bestaat natuurlijk niet zoiets als een absolute baangarantie, als morgen iedereen besluit om niks meer bij V&D te kopen ligt het concern binnen een paar maanden om en kan iedereen naar huis.

Je kan wel zeggen: bij resultaat X of beter gaan we niet snijden in het (vaste) personeel. Dan wordt de waarde van X inzet van de onderhandelingen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149995975
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar V&D heeft besloten die loonsverlaging voorlopig voor niemand door te voeren. Lid of geen lid.
Yep, maar dat maakt de uitspraak van de rechter en zijn argumentatie niet minder vreemd voor mij :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:05:01 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149996040
Als iedereen die zich zo boos maakt over het beleid bij V&D daar nu gewoon deze week 100 euro gaat besteden, en dat voortaan iedere maand doet, is dat bedrijf zo uit de problemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149997112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Als iedereen die zich zo boos maakt over het beleid bij V&D daar nu gewoon deze week 100 euro gaat besteden, en dat voortaan iedere maand doet, is dat bedrijf zo uit de problemen.
zo werkt het niet he.
There are only 151 Pokémon.
pi_150001406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

De rechter heeft nu feitelijk collectief voor de niet-leden beslist dat die wél in aanmerking komen voor loonsverlaging.
Nee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Als iedereen die zich zo boos maakt over het beleid bij V&D daar nu gewoon deze week 100 euro gaat besteden, en dat voortaan iedere maand doet, is dat bedrijf zo uit de problemen.
Het probleem van V&D is dat er te weinig meelij-aankopen worden gedaan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:38:31 #142
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150002173
Als niemand er iets wil kopen moet het maar via een subsidie (kunst & cultuur bv) zodat elke belastingbetaler betaalt. :P
reset
pi_150002776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:41 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik ben blij voor diegene die daar werken en geen lid zijn van een vakbond, die kijken nu niet aan tegen 12% minder loon in maart, dat vind en vond ik idioot.
Baangaranties bestaan niet in mijn optiek.
3,8 :)
pi_150003090
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Als iedereen die zich zo boos maakt over het beleid bij V&D daar nu gewoon deze week 100 euro gaat besteden, en dat voortaan iedere maand doet, is dat bedrijf zo uit de problemen.
Als ze hun prijzen doen aanpassen zou ik dat misschien zelfs doen, maar ik bezeik toch niet mijn eigen beurs he!
pi_150003419
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ze hun prijzen doen aanpassen zou ik dat misschien zelfs doen, maar ik bezeik toch niet mijn eigen beurs he!
Perceptie. V&D is geen Action of Primark en pretendeert het niet te zijn.
pi_150003563
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:06 schreef artelligence het volgende:

[..]

Perceptie. V&D is geen Action of Primark en pretendeert het niet te zijn.
Ik heb het niet over een primarkt of over een action, geef toe ik kom er weleens maar bij god niet als, C en A of H en M.
Feit is dat ik goedkoper uit ben bij die als bij V en D, dus de sterkste mag overleven niet?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2015 20:10:34 ]
pi_150003879
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat kan, maar V&D kan daar gewoon schijt aan hebben. Gewoon de lonen verlagen en dan maar afwachten wie de stap naar de rechter durft te maken. De rechter heeft nu feitelijk collectief voor de niet-leden beslist dat die wél in aanmerking komen voor loonsverlaging.
Anders had hij beslist dat de niet leden per definitie achter de vakbond staan. Vind dit wel een goede oplossing.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150004622
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Anders had hij beslist dat de niet leden per definitie achter de vakbond staan. Vind dit wel een goede oplossing.
Ik ook alle niet leden zich verzamelen of eens worden en dan samen een rechtzaak aanspannen zou ik voorslaan.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:20:17 #149
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_150007140
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:51 schreef artelligence het volgende:

[..]

3,8 :)
- per 1 februari 2015 geldt een salarisvermindering van 3% voor alle werknemers
In de uitbetaling van febr. was dit er nog niet afgehaald (in afwachting uitspraak rechter) dus in maart zou dat met terugwerkende kracht er af gaan is dus 6%.
Het originele plan was gelijk 5.8% eraf vanaf 1 febr.
There is only one religion
  Eindredactie Games dinsdag 24 februari 2015 @ 21:29:56 #150
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_150007700
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:08 schreef artelligence het volgende:

[..]

Ik weet niet of je blij moet zijn :) Niet als je 'garantie' wilt op een baan. Reken maar dat er in de tussentijd naar andere oplossingen gezocht wordt. En ik weet niet of je in een winkel werkt, maar op het hoofdkantoor wordt denk ik niet meer gesaneerd, na de twee reorganisaties binnen een jaar.
garanties als je loon inlevert :') _!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_150007708
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:20 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

- per 1 februari 2015 geldt een salarisvermindering van 3% voor alle werknemers
In de uitbetaling van febr. was dit er nog niet afgehaald (in afwachting uitspraak rechter) dus in maart zou dat met terugwerkende kracht er af gaan is dus 6%.
Het originele plan was gelijk 5.8% eraf vanaf 1 febr.
Gewoon 3% op maandsalaris hoor. Niet 12%. Het is me een raadsel waar je dat vandaan hebt. En als je 3 x 2 vermenigvuldigd krijg je 6% over twee maandsalarissen.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:32:56 #152
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_150007887
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:30 schreef artelligence het volgende:
12%. Het is me een raadsel waar je dat vandaan hebt.
2X5.8=11,6 afgerond 12%
There is only one religion
pi_150023089
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:38 schreef Individual het volgende:
Als niemand er iets wil kopen moet het maar via een subsidie (kunst & cultuur bv) zodat elke belastingbetaler betaalt. :P
Help die arme multimiljonair om zijn huis van 20 miljoen Euro in de grootste kakwijk van de USA in stijl in te richten. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 25 februari 2015 @ 12:29:55 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150025847
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Het probleem van V&D is dat er te weinig meelij-aankopen worden gedaan?
Nee, het probleem is dat ze te weinig verkopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150026968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Als iedereen die zich zo boos maakt over het beleid bij V&D daar nu gewoon deze week 100 euro gaat besteden, en dat voortaan iedere maand doet, is dat bedrijf zo uit de problemen.
Ik denk dat V&D allang zijn slag heeft gemist. Waar toen destijds de nog relatief onbekende Bol.com en Zalando een enorme inhaalslag maakte aan naamsbekendheid via televisie reclame en het internet. Had V&D allang zijn naam op het internet moeten gebruiken. Ik zou namelijk sneller iets bestellen via Blokker, Hema of V&D, omdat die namen vertrouwd zijn. Nu loop je er hopeloos achteraan en is de slag al verloren.
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:07:40 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150027106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:02 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk dat V&D allang zijn slag heeft gemist. Waar toen destijds de nog relatief onbekende Bol.com en Zalando een enorme inhaalslag maakte aan naamsbekendheid via televisie reclame en het internet. Had V&D allang zijn naam op het internet moeten gebruiken. Ik zou namelijk sneller iets bestellen via Blokker, Hema of V&D, omdat die namen vertrouwd zijn. Nu loop je er hopeloos achteraan en is de slag al verloren.
Eens, V&D loopt 15 jaar achter de feiten aan en heeft imho nauwelijks een kans te overleven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150029295
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eens, V&D loopt 15 jaar achter de feiten aan en heeft imho nauwelijks een kans te overleven.
Eventueel als ze hun prijzenfestiaval continu doen zie ik er wel een kans in, het tastbare product is wat volgens mij wel gemist word.
  woensdag 25 februari 2015 @ 14:53:49 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150030468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Help die arme multimiljonair om zijn huis van 20 miljoen Euro in de grootste kakwijk van de USA in stijl in te richten. :')
Vertel eens Bram, hoe zou jij de V&D weer winstgevend maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150034302
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel eens Bram, hoe zou jij de V&D weer winstgevend maken?
In Uden is geloof ik een nieuw filiaal geopend van hun?
Ja ja ik dacht ook van ik hoor niet goed maar het kwam zojuist langs op tv.

http://www.volkskrant.nl/(...)al-in-uden~a3873120/

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2015 16:59:35 ]
pi_150038469
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

In Uden is geloof ik een nieuw filiaal geopend van hun?
Ja ja ik dacht ook van ik hoor niet goed maar het kwam zojuist langs op tv.

http://www.volkskrant.nl/(...)al-in-uden~a3873120/
Hebben ze afgelopen weekend even uit de grond gestampt :) Zo snel gaan die dingen natuurlijk.
pi_150038550
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:32 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

2X5.8=11,6 afgerond 12%
12 x 6 = 84.
Op jaarbasis leveren ze dus 84% in!!!

Wat een som :')
pi_150038906
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eens, V&D loopt 15 jaar achter de feiten aan en heeft imho nauwelijks een kans te overleven.
Denk het ook niet. Bijna alles hebben wat de concurrent ook heeft, voor iedereen, is gewoon te breed. Daarnaast: op internet vind je ook alles. Een duidelijke doelgroep, prijsklasse en snijden in hun assortiment. Slechtlopende filialen sluiten. Met 50 ben je nog steeds sterk vertegenwoordigd, scheelt je weer 13 filialen. En natuurlijk helemaal op omnichannel richten, daar heb je tov een bol.com, een wehkamp en Zalando (fashion) een streep voor. Je hoeft geen C&A, H&M of Primark te zijn. Ga gewoon voor een goede prijs vs kwaliteit. Oh, en slim stock is ook wel handig. Blijf je met minder zooi over. Inkoop en marketing hebben genoeg te doen dus.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:14:17 #163
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150039029
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:02 schreef artelligence het volgende:

[..]

12 x 6 = 84.
Op jaarbasis leveren ze dus 84% in!!!

Wat een som :')
15 maanden later moeten de werknemers betalen om daar te mogen werken. Dan kunnen ze pas echt uit de problemen komen. :)
reset
pi_150039300
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:14 schreef Individual het volgende:

[..]

15 maanden later moeten de werknemers betalen om daar te mogen werken. Dan kunnen ze pas echt uit de problemen komen. :)
Ik weet het al.

De V&D moet gewoon een liefdadigheidsinstelling worden. Ze gaan de verpaupering van het stadscentrum tegen, ze zorgen ervoor dat ook bejaarden nog weten waar ze iets moeten kopen, ze helpen gezinnen met dubbele baan en twee kinderen om toch nog snel de benodigde spullen bij één adres in te kopen (en het instituut "gezin" verdient steun!). Dan is én overheidssubsidie gerechtvaardigd én je kan het personeel vervangen door vrijwilligers. Die kun je evt. zelfs ook nog bemiddelingskosten laten betalen. >:)

Goed idee of goed idee?
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:24:38 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150039485
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:20 schreef Igen het volgende:

Goed idee of goed idee?
De enige uitweg denk ik.
reset
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:26:34 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150039572
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet het al.

De V&D moet gewoon een liefdadigheidsinstelling worden. Ze gaan de verpaupering van het stadscentrum tegen, ze zorgen ervoor dat ook bejaarden nog weten waar ze iets moeten kopen, ze helpen gezinnen met dubbele baan en twee kinderen om toch nog snel de benodigde spullen bij één adres in te kopen (en het instituut "gezin" verdient steun!). Dan is én overheidssubsidie gerechtvaardigd én je kan het personeel vervangen door vrijwilligers. Die kun je evt. zelfs ook nog bemiddelingskosten laten betalen. >:)

Goed idee of goed idee?
Ja, faalhazen belonen en succes verder bestraffen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150046779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze gaan de verpaupering van het stadscentrum tegen

Goed idee of goed idee?
Verpaupering van het stadscentrum zorgt hier het parkeer beleid wel voor, voor een uurtje de auto kwijt te kunnen ben ik rond de 4,50 euro kwijt dan.

Met openbaar vervoer ongeveer evenveel voor een persoon, laat staan met meerdere.
Het is dus niet of het een of het ander maar het is en en en, en eventueel nog een boete erboven op als ze toevallig ergens staan en ik zou een paar km te snel gaan.

Dus dan blijft het maar waar het is en laat ik het bezorgen, en eventueel weer retour zou het niet zijn wat ik hebben wil.
Spaard dus geld niet van de ene kant danwel van de andere vind ik.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2015 22:10:45 ]
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:56:26 #168
16715 Mylene
*schatje*
pi_150530658
quote:
'Meer verhuurders V&D-panden willen volledige huur'

Meer verhuurders van V&D-panden zijn niet bereid om de winkelketen een huurverlaging te geven.

Dit schrijft Trouw woensdag.

Ook Metroprop, eigenaar van de panden in Heerlen, 's Hertogenbosch en Sittard, gaat niet akkoord met een huurverlaging, zo bevestigt de eigenaar van het vastgoedbedrijf aan NU.nl.

Metroprop wilde in ruil voor de huurverlaging een optie om ook andere huurders in twee panden te kunnen doen , maar V&D ging daar niet akkoord mee. Voorlopig onderneemt Metroprop geen actie tegen de huurverlaging van V&D, "maar dit kan nog komen".

Een woordvoerder van V&D was woensdagochtend nog niet beschikbaar om commentaar te geven.

Dinsdag kondigde de verhuurder in Hengelo al aan een kort geding aan te spannen tegen V&D.

V&D sprak in februari een huurverlaging af met de verhuurders van de panden waar de keten in gevestigd is. Hiermee was een belangrijke stap gezet naar de broodnodige kostenbesparingen bij het concern.

Maar nu lijkt dit akkoord af te brokkelen. Inmiddels zou het akkoord niet meer gelden voor zes van de 63 panden van V&D.
bron
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:16:24 #169
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_150531192
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:56 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Die Deventerse eigenaar was een kleine speler, maar Metroprop is "serieus" private equity.
Gaat dit zo door, dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment het kritieke punt hebt bereikt waar de institutionele beleggers ook de handdoek in de ring zullen gooien.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 11 maart 2015 @ 18:16:43 #170
376790 jaren80
PHPgeenstijl
pi_150537025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:56 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Ghehe, Suncapital heeft bijgestort en nu is ineens niemand meer bereid tot concessies.

Vraag me af hoe dit contractueel is bij die onderhandelingen destijds.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:31:17 #171
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150539315
Dus de grote bezuiniging is mislukt? Niet minder huur en niet minder loon. Hoe lang gaat deze saga nog door?

Dure re-branding maar weer? :D
reset
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:53:42 #172
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_150569116
ik kan V&D echt missen als liespijn
  maandag 16 maart 2015 @ 18:17:13 #173
16715 Mylene
*schatje*
pi_150705557
quote:
V&D wil ook volgend jaar 24 miljoen huurkorting

V&D wil ook volgend jaar 24 miljoen euro korting op de huur van zijn 63 warenhuizen. Het bedrijf zegt daarover in gesprek te zijn met verhuurders. Die weten echter van niets.

Het warenhuis wil de afspraken die vorige maand zijn gemaakt over huren permanent maken. V&D betaalt sindsdien de standaardhuren, maar daarvan wordt een aanzienlijk deel - 24 miljoen - apart gezet. Dat geld gaat terug naar het warenhuis, als het met elke verhuurder heeft afgesproken hoe overtollige winkelruimte aan derden kan worden verhuurd. V&D heeft daar tot 1 juli voor.

V&D hint nu op uitstel van die deadline. 'Hierbij wordt ook gekeken naar het zoveel mogelijk bij de verkoopvloer betrekken van ruimten achter de schermen van de winkels om zoveel mogelijk gehuurde meters te laten renderen. Doel is om er voor het midden van het jaar met alle betrokken verhuurders de afspraken voor 2016 te hebben afgerond.'

Bijdragen aan brutoresultaat
Verhuurders weten echter van niets. Een aantal van hen, waaronder het Amsterdamse Metroprop, heeft V&D al voor de rechter gesleept omdat het de afspraken niet nakwam. Het warenhuis, dat nog altijd ruziet met huurbazen van zijn warenhuizen, ziet niets in het sluiten van warenhuizen of het flink inkrimpen van winkelopervlaktes.

Volgens V&D dragen alle vestigingen bij aan het brutoresultaat van de keten. 'Het hebben van minder vestigingen zou ertoe leiden dat de overheadkosten over minder locaties verdeeld worden. Daarnaast is het sluiten van vestigingen geen oplossing voor de hoge kostenstructuur van de resterende winkels. Het vertrek van vele winkelmedewerkers betekent hoge afvloeiingskosten en het serviceniveau op de winkelvloer wordt negatief beïnvloed.'

Vereiste structurele besparing
Ook met vakbonden en personeel is nog altijd geen overeenstemming. V&D wil via loonverlaging jaarlijks 10 miljoen euro besparen. Na een uitspraak van de rechter liggen onderhandelingen daarover stil. Het warenhuis claimt dat personeel bereid is vakantiedagen in te leveren, meer uren te werken voor hetzelfde salaris en af te zien van zondagstoeslag.

Volgens V&D is het niet voldoende. 'Deze voorstellen hebben we allemaal doorgerekend, maar dragen helaas te weinig bij aan de vereiste structurele besparing of zijn niet op korte termijn te realiseren,' aldus Sanne Oosterhoff, directeur warenhuizen. Maandagavond onderhandelen bonden en warenhuis opnieuw.
bron
  maandag 16 maart 2015 @ 18:29:29 #174
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150705925
Echt een succesverhaal.
reset
  maandag 16 maart 2015 @ 18:32:35 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150706059
Denk niet dat V&D nog lang onder ons zal wijlen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150817506
Het laatste nieuws is dat Primark een deel van V&D Utrecht gaat huren.
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:13:14 #178
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_150817588
Dat zou echt geweldig zijn! *O* ik kom liever bij de primark dan de v&d. Maar ik had sowieso al wel gedacht dat primark het hele gebeuren goed in de gaten hield in Utrecht, want dat pand is perfect voor hen.
To infinity…and beyond!
pi_150817944
Vandaag ook nog in het BD
http://www.bd.nl/regio/de(...)ossche-v-d-1.4814366

"Volgens de advocaat van de winkelketen vormt het akkoord een belangrijk onderdeel van het reddingsplan van V&D."

Goed 'plan' hoor! Niets op aan te merken :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:40:38 #180
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150818478
Als er ook nog een Action in komt is de V&D afdeling overbodig. La Place mag blijven.
reset
  zaterdag 21 maart 2015 @ 09:48:21 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150876451
quote:
V&D-baas: Te lang gewacht

Richard van de Crommert
AMSTERDAM -
V&D heeft te lang gewacht met ingrijpen. Dat zegt de nieuwe topman John van der Ent in een interview met deze krant.
„Dit bedrijf komt uit de cultuur van: ’Oom Anton zorgt voor ons’. Wij vertellen niet aan de kinderen hoe erg de situatie is”, zegt Van der Ent die drie weken geleden begon. „De put is te lang gedempt. Maar achteraf gezien hadden we informatie eerder moeten delen. En eerder actie moeten ondernemen”, zegt hij.
Van der Ent: „Mijn opdracht is om van V&D weer een gezond bedrijf te maken. Ik zit op deze plek om dit prachtige bedrijf niet om te laten vallen. Ik ben niet gekomen om te slopen.”
Toch zegt hij dat een loonoffer nog steeds hard nodig is. „We hebben al onze mensen nodig, maar ze zijn te duur. Stel, ik zou nu volledig nieuw personeel aannemen, dan ben ik 20% goedkoper uit. We kunnen niet concurreren met bijvoorbeeld een Primark die veel goedkoper personeel heeft en daarnaast ook nog eens 30% minder huur betaalt. En we hebben geen tijd om er tien jaar over te doen. We moeten nu resetten.”
Tja dat was het dan denk ik voor v&d
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150876611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:24 schreef Ceased2Be het volgende:
Vandaag ook nog in het BD
http://www.bd.nl/regio/de(...)ossche-v-d-1.4814366

"Volgens de advocaat van de winkelketen vormt het akkoord een belangrijk onderdeel van het reddingsplan van V&D."

Goed 'plan' hoor! Niets op aan te merken :D
Sowieso briljant om je panden te verkopen en daarna weer terug te huren. Daar wordt het vast goedkoper van.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:09:25 #183
165633 eriksd
The grand facade...
pi_150876659
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Sowieso briljant om je panden te verkopen en daarna weer terug te huren. Daar wordt het vast goedkoper van.
Want dat heeft v&d zelf besloten inderdaad. Goede analyse, druif.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_150876702
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Sowieso briljant om je panden te verkopen en daarna weer terug te huren. Daar wordt het vast goedkoper van.
Kunnen ze nu niets meer aan doen. Dat was in de tijd van Vendex. Als V&D zijnde ben je en blijf je nu overgeleverd aan investeringsmaatschappijen cq. roofkapatilisten. Het is te hopen voor V&D dat Sun daadwerkelijk alles probeert om het bedrijf de tijd te gunnen om weer gezonder te worden. Maar dan moeten er op strategisch vlak echt dingen gaan veranderen, naast de kosten reducerende oplossingen.
pi_150876708
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Want dat heeft v&d zelf besloten inderdaad. Goede analyse, druif.
Dit ja :')
pi_150876748
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:12 schreef artelligence het volgende:

[..]

Kunnen ze nu niets meer aan doen. Dat was in de tijd van Vendex. Als V&D zijnde ben je en blijf je nu overgeleverd aan investeringsmaatschappijen cq. roofkapatilisten. Het is te hopen voor V&D dat Sun daadwerkelijk alles probeert om het bedrijf de tijd te gunnen om weer gezonder te worden. Maar dan moeten er op strategisch vlak echt dingen gaan veranderen, naast de kosten reducerende oplossingen.
Ik snap dat ze er nu niets meer aan kunnen doen. Niettemin is het nogal stom om je panden te verkopen als je eraan gebonden bent. Je kunt op je vingers natellen dat het op lange termijn dan duurder wordt. Iemand anders moet dan namelijk aan de exploitatie van de panden gaan verdienen. En dan krijg je idd met investeringsmaatschappijen en roofkapitalisten te maken.
Doordat Vendex destijds voor het snelle gewin is gegaan, zit V&D nu op de blaren. Nou is die huur natuurlijk niet de enige reden, maar helpen doet het niet.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:19:12 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150876783
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik snap dat ze er nu niets meer aan kunnen doen. Niettemin is het nogal stom om je panden te verkopen als je eraan gebonden bent. Je kunt op je vingers natellen dat het op lange termijn dan duurder wordt. Iemand anders moet dan namelijk aan de exploitatie van de panden gaan verdienen. En dan krijg je idd met investeringsmaatschappijen en roofkapitalisten te maken.
Doordat Vendex destijds voor het snelle gewin is gegaan, zit V&D nu op de blaren. Nou is die huur natuurlijk niet de enige reden, maar helpen doet het niet.
Nee, dat is niet stom, dat kan heel slim zijn voor een aantal redenen
1. Je bent eigenaar en je wilt geld uit je bedrijf trekken
2. Je wilt voorkomen dat je te aantrekkelijk bent voor overname (die vervolgens hetzelfde doen als 1, wat met V&D gebeurde)
3. Je heb dringend cash nodig omdat je zonder cash failliet zou gaan.
zo zijn er nog meer redenen te bedenken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150877325
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:

2. Je wilt voorkomen dat je te aantrekkelijk bent voor overname (die vervolgens hetzelfde doen als 1, wat met V&D gebeurde)
Hoezo? Is er een plicht om te verkopen in die neoliberale heilstaat van jou?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150879235
De oorspronkelijke eigenaren zijn natuurlijk ook maar een stel handelaren van het eerste uur.

Het is een illusie om te denken dat ze op het moment supreme, hun beste deal ooit niet zouden maken. De hele toko verkopen aan een stel kapitalisten.
.
pi_150884574
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik snap dat ze er nu niets meer aan kunnen doen. Niettemin is het nogal stom om je panden te verkopen als je eraan gebonden bent. Je kunt op je vingers natellen dat het op lange termijn dan duurder wordt. Iemand anders moet dan namelijk aan de exploitatie van de panden gaan verdienen. En dan krijg je idd met investeringsmaatschappijen en roofkapitalisten te maken.
Doordat Vendex destijds voor het snelle gewin is gegaan, zit V&D nu op de blaren. Nou is die huur natuurlijk niet de enige reden, maar helpen doet het niet.
Idem voor burgers. Een van de systemen via welke je vanzelf rijker wordt als je al geld hebt en vanzelf relatief armer wodt als je geen cent te makken hebt, 30 jaar hypotheek betalen vs. 30 jaar huren, kopen en verhuren, als je het geld kan besteden, vs. huren. Met het eerste houd je meer geld over en krijg je meer geld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 21-03-2015 18:31:49 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:37:19 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150884816
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo? Is er een plicht om te verkopen in die neoliberale heilstaat van jou?
Als je aandelen aan de beurs staan, en je totale waarde aan de beurs lager is dan de waarde van je vastgoed ben je een overnamekandidaat voor mensen die kunnen rekenen en die geld hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:32:51 #192
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_150886481
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Idem voor burgers. Een van de systemen via welke je vanzelf rijker wordt als je al geld hebt en vanzelf relatief armer wodt als je geen cent te makken hebt, 30 jaar hypotheek betalen vs. 30 jaar huren, kopen en verhuren, als je het geld kan besteden vs. huren. Met het eerste houdt je meer geld over en krijg je meer geld.
In een economie met een groeiende vraag naar koopwoningen is dat inderdaad het geval.
Kijk eens naar de huizenprijzen in landen waar de economie krimpt of er langdurig demografische krimp is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_150904987
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je aandelen aan de beurs staan, en je totale waarde aan de beurs lager is dan de waarde van je vastgoed ben je een overnamekandidaat voor mensen die kunnen rekenen en die geld hebben.
Daar is hier geen sprake van, sterker nog, daar zal zelden sprake van zijn bij dit soort handel in bedrijven en het kaalvreten van bedrijven. Niet alleen omdat maar een klein deel van de bedrijven beursgenoteerd is, maar ook omdat het moeilijk en duur is de zeggenschap krijgen over een beursgenoteerd bedrijf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 22 maart 2015 @ 10:23:45 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150905112
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar is hier geen sprake van, sterker nog, daar zal zelden sprake van zijn bij dit soort handel in bedrijven en het kaalvreten van bedrijven. Niet alleen omdat maar een klein deel van de bedrijven beursgenoteerd is, maar ook omdat het moeilijk en duur is de zeggenschap krijgen over een beursgenoteerd bedrijf.
Het was bij de vorige eigenaren van V&D het geval, maar verder niet het punt. De vraag was waarom zou je je vastgoed verkopen en terug huren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150905154
Altijd al een klote winkel gevonden en onbeschoft personeel liep er rond
dat beetje uit de hoogte liep te doen......
pi_150905207
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:27 schreef Left_Hand_Son het volgende:
Altijd al een klote winkel gevonden en onbeschoft personeel liep er rond
dat beetje uit de hoogte liep te doen......
Ok :) alle 63 vestigingen? Dat is me wat zeg.
pi_151051389
quote:
V&D moet hele huur betalen voor pand Hengelo

Warenhuisconcern V&D moet de volle huurprijs betalen voor het winkelpand in Hengelo. De kantonrechter in Enschede oordeelde vandaag in een kort geding dat verhuurder Mondia Investments daar recht op heeft.

Mondia deed niet mee aan een overeenkomst tussen de meeste andere verhuurders van V&D-filialen en het warenhuis om de huur te verlagen. Met die pandeigenaren had V&D afgesproken om tijdelijk een lagere huurprijs te accepteren, om het warenhuis voor een faillissement te behoeden.

Mondia maakte geen deel uit van deze overeenkomst. Maar V&D deelde wel aan Mondia mee niet meer de volledige huurprijs te gaan betalen aan het vastgoedbedrijf. Die spande daarop een kort geding aan. Volgens de kantonrechter hoeft Mondia niet akkoord te gaan met een eenzijdige huurverlaging.
bron
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:02:56 #198
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_151053495
En terecht.

De argumenten die v&d gebruikt om niet te betalen zijn ook wel erg slap:
quote:
Het warenhuis betoogde dat zijn financiële positie zodanig benard is dat de vraag om een tijdelijke huurverlaging eigenlijk gezien moet worden als een morele verplichting van iedere verhuurder van zo’n pand. ''Maar hoe triest het een en ander voor V&D ook moge zijn, dat doorbreekt niet het recht van een verhuurder op de afgesproken huurprijs'', aldus het vonnis.
http://www.nu.nl/ondernem(...)pand-in-hengelo.html
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:05:27 #199
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151062267
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het was bij de vorige eigenaren van V&D het geval, maar verder niet het punt. De vraag was waarom zou je je vastgoed verkopen en terug huren.
Huur kun je afscrijven als onkosten(belasting) Een pand in eigendom hebben is bezit waarover belasting betaald moet worden dus kosten(zoiets)
There is only one religion
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:39:08 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151063200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:05 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Huur kun je afscrijven als onkosten(belasting) Een pand in eigendom hebben is bezit waarover belasting betaald moet worden dus kosten(zoiets)
Staat boekwaarde voor op de balans
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:55:27 #201
16715 Mylene
*schatje*
pi_151133116
Uit de financiële Telegraaf.

quote:
Charmeoffensief

De soap rond V&D kent geen grenzen meer. Topman John van der Ent probeerde vorige week in een exclusief interview met deze krant alle onrust rond het bedrijf weg te nemen, maar achteraf blijkt het slecht een charmeoffensief. Zo zei Van der Ent dat V&D een werkkapitaal heeft van 105 miljoen waar het twee jaar mee vooruit kan. Verder suggereerde de kersverse topman dat V&D de onderhandelingen te hard heeft gevoerd. Van verhuurders van panden werd een huurvrije periode van vier maanden geëist en het personeel moest 5,8 % van zijn salaris inleveren. Het bedrijf verloor vooral sympathie met de dreigementen dat het loonoffer hoe dan ook zou worden doorgevoerd.

Van der Ent beloofde beterschap maar enkele dagen later blijken zijn woorden niets waard. In een interne nieuwsbrief aan het personeel zegt V&D opnieuw dat er via een loonoffer een besparing van 10 miljoen moet worden gerealiseerd om een faillissement te voorkomen. Als dat niet lukt via de eenzijdige loonmaatregelen worden er ruim 200 arbeidsplaatsen geschrapt. Voorstellen van medewerkers waaronder het inleveren van salaris in ruil voor vrije tijd worden van de kaart geveegd.

Medewerkers laten nog steeds hun ongenoegen blijken over de arrogante en starre van V&D, zeggen de vakbonden. Zo benadrukt V&D tijdens personeelsbijeenkomsten nog steeds dat als de vakbonden niet meewerken aan het loonoffer het bedrijf in juli failliet is. Dat staat echter in schril contrast met de opmerkingen van Van der Ent. Het lijkt er daarom meer op dat de topman naar de pijpen van de Amerikaanse eigenaar Sun Capital danst. De investeringsmaatschappij wil dat V&D weer snel zwarte cijfers schrijft en daarom zijn alle maatregelen geoorloofd. Maar een een realistische plan om V&D er bovenop te krijgen ontbreekt nog steeds.
Ik begrijp niet waarom Sun Capital zou willen dat V&D weer snel zwarte cijfers schrijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 28-03-2015 20:05:26 ]
  zaterdag 28 maart 2015 @ 20:29:11 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151134396
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:55 schreef Mylene het volgende:
Uit de financiële Telegraaf.

[..]

Ik begrijp niet waarom Sun Capital zou willen dat V&D weer snel zwarte cijfers schrijft.
Om wat terug te zien van hun investering?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151134458
Ik heb inmiddels zoiets van: rot voor de werknemers maar laat het nu eens echt failliet gaan. V&D heeft sowieso geen toegevoegde waarde voor het winkelend publiek en gaat dat ook nooit (meer) worden.
Daarbij hebben de werknemers het nu ook kut met die druk van bovenaf.
Ze verdienen nieteens een topsalaris ofzo wat het het knokken waard is voor hun baan.

Of denk ik nu te makkelijk :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_151134635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb inmiddels zoiets van: rot voor de werknemers maar laat het nu eens echt failliet gaan. V&D heeft sowieso geen toegevoegde waarde voor het winkelend publiek en gaat dat ook nooit (meer) worden.
Daarbij hebben de werknemers het nu ook kut met die druk van bovenaf.
Ze verdienen nieteens een topsalaris ofzo wat het het knokken waard is voor hun baan.

Of denk ik nu te makkelijk :@
Ik koop er in ieder geval niets meer. De medewerkers zijn hoe dan ook het bokje dus die heb je er niet mee.
pi_151134792
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik koop er in ieder geval niets meer. De medewerkers zijn hoe dan ook het bokje dus die heb je er niet mee.
:')
pi_151135300
Ik ga nog even los bij het prijzencircus als je het niet erg vindt :@ vind/vond ik altijd leuk, maakte er een dag winkelen van en dan eten bij la place. Misschien ubertruttig maar wel leuk. En Liv past me eigenlijk altijd wel.
Tap tap tap
  zaterdag 28 maart 2015 @ 21:00:12 #207
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151135713
Wat de bezuiniging op de personeelskosten aangaat is het wachten op de gerechtelijke uitspraak.
V&D blijft erbij dat ze 5,8% op de loonkosten wil korten, ingaande in april.

Ben je solidair met je collega's of ga je voor je eigen salaris? Dat dilemma legt V&D nu zijn werknemers voor. Ofwel 5.000 man levert 5,8% salaris in ofwel 200 mensen verliezen hun baan. Dat zijn namelijk de twee mogelijkheden die V&D ziet om ¤10 miljoen te besparen, zo blijkt uit een interne nieuwsbrief in handen van De Telegraaf. V&D wil hoe dan ook besparen op de loonkosten: 'V&D bevindt zich in een uiterst precaire situatie. Slechts indien de 10 miljoen kostenbesparing wordt gerealiseerd, hebben wij de financiering voor twee jaar veiliggesteld.


De verhuurder, Mondia Investments, ondertekende het akkoord over huurverlaging niet en is dan ook niet van plan een lagere huur te accepteren. En daarin gaf de rechter het vastgoedbedrijf gelijk. V&D overweegt - uiteraard - hoger beroep. De vraag dringt zich op hoe hoog die advocatenrekeningen nu inmiddels zijn of V&D wel tijd heeft om na te denken over een nieuwe koers die zo hard nodig is.

http://daskapital.nl/2015/03/vd_plaatst_werknemers_voor_dui.html

Hoger beroep
Het is de eerste keer dat V&D openlijk aangeeft banen te schrappen als het loonoffer niet wordt doorgezet. De warenhuisketen geeft in de brief aan dat er hoe dan ook 10 miljoen euro bespaard moet worden op de loonkosten, ook als V&D in het hoger beroep in het ongelijk wordt gesteld. Het is overigens nog niet bekend wanneer de zaak dient. Volgens de vakbonden ergens in mei of juni.
V&D wil een eenzijdig loonoffer van 5,8 procent doorvoeren om een faillissement te voorkomen. De rechter zette daar eerder een streep door. Toch zegt V&D de loonmaatregelen zo snel mogelijk te willen doorvoeren. „Het is nog onduidelijk wanneer we een uitspraak van de rechter krijgen in het hoger beroep. Daarom hebben we besloten dat de loonmaatregelen in ieder geval niet eerder geïmplementeerd worden dan in april.”
http://www.telegraaf.nl/d(...)met_ontslagen__.html
There is only one religion
pi_151135928
En wat over 2 jaar? Zijn de werknemers dan wel verzekerd van hun baan?
Daar gelooft toch niemand meer in?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 21:09:20 #209
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151136129
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:04 schreef mascara-klodder het volgende:
En wat over 2 jaar? Zijn de werknemers dan wel verzekerd van hun baan?
Daar gelooft toch niemand meer in?
zelf in de komende 2 jaar zijn ze hun baan niet zeker, geen baangarantie dus (staat in de linkjes die ik geplaatst heb)
There is only one religion
  zaterdag 28 maart 2015 @ 21:11:14 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151136237
Hoe zit dat eigenlijk, waren de meeste panden in het verleden van V&D zelf en hebben ze de randen eerst aan de verhuurder (die mogelijk ook een dochter/zuster is/was) verkocht om "liquiditeit te genereren" of waren de panden altijd al van een verhuurder, en zo ja, hoe kunnen ze in zoveel steden dezelfde verhuurder hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151136740
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb inmiddels zoiets van: rot voor de werknemers maar laat het nu eens echt failliet gaan. V&D heeft sowieso geen toegevoegde waarde voor het winkelend publiek en gaat dat ook nooit (meer) worden.
Daarbij hebben de werknemers het nu ook kut met die druk van bovenaf.
Ze verdienen nieteens een topsalaris ofzo wat het het knokken waard is voor hun baan.

Of denk ik nu te makkelijk :@
Ach, wat maakt het in Nederland uit, als je eventueel 5,8 % minder verdient, en je weer meer richting het wettelijk minimumloon gaat.
Je bespaart ten eerste 42% inkomstenbelasting, en je krijgt 2% extra algemene korting terug, en 13,4% extra zorgtoeslag, plus 6,75% extra kindgebonden budget als je kinderen hebt en 26,7% aan huurtoeslag als je in een huurwoning zit.
Dus met elkaar wordt het bijna voor 91% netto door de Belastingdienst weer gecompenseerd, en het is zelfs nog meer als je de besparing van de ingehouden pensioenpremies ook nog meerekent.

Je kunt beter dit accepteren en 5,8% korter gaan werken bij V&D.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 21:42:46 #212
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151137666
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:23 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ach, wat maakt het in Nederland uit, als je eventueel 5,8 % minder verdient, en je weer meer richting het wettelijk minimumloon gaat.
Je bespaart ten eerste 42% inkomstenbelasting, en je krijgt 2% extra algemene korting terug, en 13,4% extra zorgtoeslag, plus 6,75% extra kindgebonden budget als je kinderen hebt en 26,7% aan huurtoeslag als je in een huurwoning zit.
Dus met elkaar wordt het bijna voor 91% netto door de Belastingdienst weer gecompenseerd, en het is zelfs nog meer als je de besparing van de ingehouden pensioenpremies ook nog meerekent.

Je kunt beter dit accepteren en 5,8% korter gaan werken bij V&D.
Maar van korter werken was geen sprake!
There is only one religion
  zaterdag 28 maart 2015 @ 21:45:44 #213
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151137794
200 man/vrouw eruit op 5000 personeelsleden is maar 4 % van het totaal .
There is only one religion
  zaterdag 28 maart 2015 @ 21:53:52 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151138188
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:45 schreef Dance99Vv het volgende:
200 man/vrouw eruit op 5000 personeelsleden is maar 4 % van het totaal .

Als ze daarmee netzoveel besparen als met 5,8% minder salaris voor het hele personeel dan zullen het dus dure fulltimers zijn...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 21:56:09 #215
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151138283
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze daarmee netzoveel besparen als met 5,8% minder salaris voor het hele personeel dan zullen het dus dure fulltimers zijn...
uit de losse hand 1500 netto> 2500 bruto> 30.000 per jaar X 200 is 6 miljoen
5,8% minder salaris voor 5000 man/vrouw levert een slordige 8,7 miljoen op , o.b.v. zelfde 1500 netto

[ Bericht 7% gewijzigd door Dance99Vv op 28-03-2015 22:04:13 ]
There is only one religion
pi_151138889
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:56 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

uit de losse hand 1500 netto> 2500 bruto> 30.000 per jaar X 200 is 6 miljoen
5,8% minder salaris voor 5000 man/vrouw levert een slordige 8,7 miljoen op , o.b.v. zelfde 1500 netto
Je denkt toch niet dat de gemiddelde winkelmedewerker ¤2500 bruto verdient?
  Eindredactie Games zaterdag 28 maart 2015 @ 22:10:14 #217
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151138983
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:08 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat de gemiddelde winkelmedewerker ¤2500 bruto verdient?
gemiddelde kantooraapie en vloermanager wel
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:10:38 #218
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151139003
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:08 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat de gemiddelde winkelmedewerker ¤2500 bruto verdient?
Het is bekent dat V&D zijn personeel redelijk (meer dan het minimum ) betaald, bedragen die ik aanhaal ben ik geregeld in de media tegengekomen
There is only one religion
pi_151139004
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:08 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat de gemiddelde winkelmedewerker ¤2500 bruto verdient?
Dus, daarom maakt 5,8% meer of minder voor een werknemer ook niet zoveel uit
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:12:50 #220
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151139106
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:10 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dus, daarom maakt 5,8% meer of minder voor een werknemer ook niet zoveel uit
Toch blijf ik erbij ,liever 4% eruit gooien als dat iedereen 5,8% minder gaat verdienen
Die 4 % lijkt me dicht bij het natuurlijke verloop te zitten.
There is only one religion
pi_151139231
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:56 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

uit de losse hand 1500 netto> 2500 bruto> 30.000 per jaar X 200 is 6 miljoen
5,8% minder salaris voor 5000 man/vrouw levert een slordige 8,7 miljoen op , o.b.v. zelfde 1500 netto
Wat is nu 8,7 miljoen voor een falend bedrijf?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:24:06 #222
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151139682
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Wat is nu 8,7 miljoen voor een falend bedrijf?
Een flinke berg geld, vooral als je al jaren verlies draait
En zoals ze het nu brengen is het dus het wel of niet failliet gaan van het bedrijf.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dance99Vv op 28-03-2015 22:30:20 ]
There is only one religion
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:29:31 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151140059
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:56 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

uit de losse hand 1500 netto> 2500 bruto> 30.000 per jaar X 200 is 6 miljoen
5,8% minder salaris voor 5000 man/vrouw levert een slordige 8,7 miljoen op , o.b.v. zelfde 1500 netto
Ten eerste vind ik je 1500 netto VS 2500 bruto al erg vreemd, en ten tweede zal er heel veel (vooral jong) personeel zijn dat niet fulltime werkt.

Dus als die 200 man die ontslagen zou worden gemiddeld 12 dienstjaren hebben en gemiddeld 30 uur per week werken dan kan dat makkelijk net zoveel opleveren als 5000 man 5,8% salaris korten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:34:05 #224
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151140286
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:29 schreef Leandra het volgende:
Dus als die 200 man die ontslagen zou worden gemiddeld 12 dienstjaren hebben en gemiddeld 30 uur per week werken dan kan dat makkelijk net zoveel opleveren als 5000 man 5,8% salaris korten.
Dat kan, het totaal moest uitkomen op 10 miljoen bezuiniging op personeelskosten
Ik heb ook maar wat getallen uit de lucht gegrepen , mischien dat een ondernemer op het forum iets preciezer kan zijn, belastingen en sociale lasten bedragen ongeveer 1/3 van het (bruto)loon + nog wat bijkomende kosten

[ Bericht 3% gewijzigd door Dance99Vv op 28-03-2015 22:39:51 ]
There is only one religion
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:40:25 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151140787
Zonder rekening te houden met pensioenpremies komt een bruto salaris van ¤ 2.157 uit op ¤ 1.700 netto.
Datzelfde brutoloon van ¤ 2.157 komt incl werkgeverslasten op ¤ 2.500 uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:46:21 #226
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151141111
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:40 schreef Leandra het volgende:
Zonder rekening te houden met pensioenpremies komt een bruto salaris van ¤ 2.157 uit op ¤ 1.700 netto.
Datzelfde brutoloon van ¤ 2.157 komt incl werkgeverslasten op ¤ 2.500 uit.
Ik zit er dan niet eens zo gek ver naast dus. ;)
There is only one religion
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:49:47 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151141247
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:46 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik zit er dan niet eens zo gek ver naast dus. ;)
Nou.. Als je brutoloon en loon incl werkgeverslasten al door elkaar gaat gooien en dan netto ook nog eens ¤ 200 mis zit, dan zou ik dat niet zo durven noemen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:53:18 #228
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151141402
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou.. Als je brutoloon en loon incl werkgeverslasten al door elkaar gaat gooien en dan netto ook nog eens ¤ 200 mis zit, dan zou ik dat niet zo durven noemen...
Ik gooi niets door elkaar , nam bepaalde dingen wat ruim omdat niet iedereen bij v&D 1500 netto verdient maar ook wat meer kan verdienen(of minder maar daar kan niet altijd de beoogde bezuiniging gehaald worden)
Daarbij nam ik bruto uit het werkgevers oogpunt wat me logisch lijkt
Als je daarbij ook nog rekening houdt met WAO, langdurig ziekteverzuim, zwangerschapsverlof ,ontslagvergoedingen denk ik dat mijn voorstelling van werknemers kosten reëel is.(afgezien van de termelogie , ik ben geen salaris administratie medewerker)

[ Bericht 5% gewijzigd door Dance99Vv op 28-03-2015 23:18:27 ]
There is only one religion
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:46:01 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151143256
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:53 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik gooi niets door elkaar , nam bepaalde dingen wat ruim omdat niet iedereen bij v&D 1500 netto verdient maar ook wat meer kan verdienen(of minder maar daar kan niet altijd de beoogde bezuiniging gehaald worden)
Daarbij nam ik bruto uit het werkgevers oogpunt wat me logisch lijkt
Als je daarbij ook nog rekening houdt met WAO, langdurig ziekteverzuim, zwangerschapsverlof ,ontslagvergoedingen denk ik dat mijn voorstelling van werknemers kosten reëel is.(afgezien van de termelogie , ik ben geen salaris administratie medewerker)
Dan moet je het geen bruto noemen, dat is simpelweg iets anders.
Je bent je bewust dan de WAO al zo'n 10 jaar geleden afgeschaft is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:50:47 #230
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151143413
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:46 schreef Leandra het volgende:
Je bent je bewust dan de WAO al zo'n 10 jaar geleden afgeschaft is?
Nee , maar werk ook al 15 jaar niet meer.
Ben wel bezig geweest met het opzetten van een eigen bedrijf en moest daarvoor een inschatting maken van arbeidskosten. Sorry als dat (bruto)tot verwarring /misinterpretatie geleid heeft :@
There is only one religion
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:51:14 #231
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151143438
:|W
There is only one religion
pi_151212792
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/prijzencircus-vd-omzetflop

Gaat niet best met het Prijzencircus.
M.i. zijn er ook geen/weinig leuke en aantrekkelijke artikelen in de aanbieding. Alleen de saté en de classic hamburger voor ¤ 3,95 zijn koopjes. Maarja, dat is dan wel weer La Place.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 02:06:22 #233
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151213164
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 01:20 schreef DavidTwente het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/prijzencircus-vd-omzetflop

Gaat niet best met het Prijzencircus.
M.i. zijn er ook geen/weinig leuke en aantrekkelijke artikelen in de aanbieding. Alleen de saté en de classic hamburger voor ¤ 3,95 zijn koopjes. Maarja, dat is dan wel weer La Place.
Met dit artikel erbij: http://www.rtlnieuws.nl/e(...)el-van-betaling-voor
Krijg ik echt het idee dat dit bedrijf binnen 2 jaar gewoon zijn deuren gaat sluiten.
Je krijgt nu een stapeling van noodgrepen (4% personeel eruit (200man/vrouw)en alsnog een loonoffer van 5,8%) Herinrichtingen maar of het nog gaat werken is maar afwachten, minder assortiment, Ze weten zich ook niet echt te onderscheiden (ja wel in negatieve zin).
Maar goed we zullen het zien (en het personeel zal het merken)
There is only one religion
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:41:26 #234
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_151216775
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 01:20 schreef DavidTwente het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/prijzencircus-vd-omzetflop

Gaat niet best met het Prijzencircus.
M.i. zijn er ook geen/weinig leuke en aantrekkelijke artikelen in de aanbieding. Alleen de saté en de classic hamburger voor ¤ 3,95 zijn koopjes. Maarja, dat is dan wel weer La Place.
Maar die "aanbiedingen" zijn toch ook niets speciaals meer? Vroeger had je echt geweldige aanbiedingen tijdens dat prijzencircus (en was internet er nog niet zodat je minder prijzen kon vergelijken), maar dat zie je nu echt niet meer terug.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 31 maart 2015 @ 11:03:02 #235
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_151217327
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:41 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar die "aanbiedingen" zijn toch ook niets speciaals meer? Vroeger had je echt geweldige aanbiedingen tijdens dat prijzencircus (en was internet er nog niet zodat je minder prijzen kon vergelijken), maar dat zie je nu echt niet meer terug.
Dat is ongetwijfeld ook de reden dat De Bijenkorf dit jaar geen Maffe Marathon in deze tijd doet. Hoewel het aan de andere kant ook veel traffic in je winkels oplevert...
  woensdag 1 april 2015 @ 12:19:48 #236
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_151257975
Verhuurder winkelpanden Heerlen, Sittard en Den Bosch komt er niet uit met V&D

V&D en vastgoedeigenaar Jos van de Mortel hebben hun huurprobleem niet aan de overlegtafel op kunnen lossen. Het woord is nu aan de rechter.

bron: http://www.1limburg.nl/ve(...)ntext=latestarticles
pi_151258369
iig beter artikel dan die in het BD, die spreekt over een 'dwarsliggende verhuurder' :')
http://www.bd.nl/regio/de(...)praak-doen-1.4835555
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 1 april 2015 @ 12:34:45 #238
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151258485
Hier in de stad gaat ie sluiten ;(
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)warenhuis-oosterhout
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 1 april 2015 @ 12:37:24 #239
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_151258587
Ik heb iets heel gewaagds gedaan: Online wat besteld bij V&D. Zou het nog aankomen voor ze failliet gaan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 1 april 2015 @ 12:44:58 #240
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_151258838
heb ook al gehoord dat Metropop al in onderhandeling is met andere partijen uit Heerlen, Sittard en Den Bosch, als V&D daadwerkelijk gaat vertrekken.

Gemeenten zijn er al op voorbereid.
pi_151259029
quote:
11s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:37 schreef DroogDok het volgende:
Ik heb iets heel gewaagds gedaan: Online wat besteld bij V&D. Zou het nog aankomen voor ze failliet gaan?
Toch wel onder rembours? ;)
pi_151259043
De Bijenkorf in Den Bosch sluit in 2016, daar komt sowieso al een pand vrij.
Als V&D ook nog weggaat zijn er 2 grote warenhuizen weg op de markt.
Benieuwd hoe ze dat op gaan vullen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 1 april 2015 @ 13:05:26 #243
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_151259478
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:51 schreef Ceased2Be het volgende:
De Bijenkorf in Den Bosch sluit in 2016, daar komt sowieso al een pand vrij.
Als V&D ook nog weggaat zijn er 2 grote warenhuizen weg op de markt.
Benieuwd hoe ze dat op gaan vullen.
heeft DB al een Primark. of anders vullen met kleine winkeltjes.
pi_151259603
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:05 schreef KingRadler het volgende:

[..]

heeft DB al een Primark. of anders vullen met kleine winkeltjes.
Primark zal 1 van de 2 locaties wel oppakken idd en de rest mooi opvullen.
misschien dat mediamarkt er nog heil in ziet.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 1 april 2015 @ 13:11:04 #245
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_151259670
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:09 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Primark zal 1 van de 2 locaties wel oppakken idd en de rest mooi opvullen.
misschien dat mediamarkt er nog heil in ziet.
grote Action of H&M
pi_151259741
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:11 schreef KingRadler het volgende:

[..]

grote Action of H&M
Dat wordt dan een HELE grote action.
H&M zit al 100m verderop, dat gaat het hem niet worden.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_151260348
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:13 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat wordt dan een HELE grote action.
H&M zit al 100m verderop, dat gaat het hem niet worden.
En de eerste op een A-locatie waarschijnlijk. Lijkt me vrij sterk.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 1 april 2015 @ 13:37:37 #248
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_151260634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toch wel onder rembours? ;)
Creditcard
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 1 april 2015 @ 13:40:55 #249
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_151260792
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:37 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Creditcard
dan kan je het geld altijd terug krijgen :)
  woensdag 1 april 2015 @ 13:41:32 #250
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_151260830
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:40 schreef KingRadler het volgende:

[..]

dan kan je het geld altijd terug krijgen :)
Daarom durfde ik het wel aan :P
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_151335233
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:13 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat wordt dan een HELE grote action.
H&M zit al 100m verderop, dat gaat het hem niet worden.
Mediamarkt komt in DB (is al bevestigd en vacatures zijn er al) daar bij het Van Maerlant College daarachter ergens.
pi_151340054
Net nog een mooi horloge gescoord met 130 euro korting. Toch leuk dat prijzencircus ;)
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:48:08 #253
67174 Dos37
Come on Twente
pi_151340190
Laatst nog mooi jasje gekocht voor 40 euro :9
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_151361754
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mediamarkt komt in DB (is al bevestigd en vacatures zijn er al) daar bij het Van Maerlant College daarachter ergens.
klopt ja, helemaal vergeten, bij de 'meubelboulevard'. Lekker zinnig :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:39:02 #255
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_151450598
V&D betaalt volle huur Sittard en Heerlen

Warenhuisketen V&D heeft de volledige huur betaald voor de winkels in Sittard en Heerlen. Dat bevestigt directeur Jos van de Mortel van vastgoedbedrijf Metroprop tegenover RTL Z.

V&D sloot in februari een akkoord met het merendeel van haar verhuurders over voorwaardelijke huurkortingen. Maar een handvol huisbazen weigerde mee te doen aan het akkoord en eiste doorbetaling van de volledige huur.

Eén van de dissidente verhuurders was Metroprop, dat de warenhuizen in Heerlen, Sittard en Den Bosch bezit. Metroprop begon voor de twee eerste panden een bodemprocedure en voor het Bossche pand een kort geding.

bron: http://www.rtlnieuws.nl/e(...)r-sittard-en-heerlen
  woensdag 8 april 2015 @ 16:24:21 #256
16715 Mylene
*schatje*
pi_151486543
quote:
V&D verliest opnieuw kort geding om huur

Warenhuisketen V&D moet ook voor zijn pand in Den Bosch de volledige huur gaan betalen. Dat heeft de kortgedingrechter in Den Bosch vandaag bepaald.

Metroprop, de beheerder van het pand, was het niet eens met de eenzijdig door V&D opgelegde huurverlaging en stapte daarom naar de rechter. Het vastgoedbedrijf deed niet mee aan de overeenkomst die V&D met het merendeel van zijn verhuurders sloot over het verlagen van de huur.

De rechter oordeelt nu dat het warenhuis de huurkorting niet zomaar kan doorvoeren. 'Dat V&D in grote financiële problemen verkeert en er grote belangen - ook van derden - op het spel staan, doet daaraan niet af.' Ook de achterstallige huur moet daarom, inclusief rente, door de winkelketen worden overgemaakt naar de eigenaar van het winkelgebouw.
Free riders

Onlangs verloor V&D al een vergelijkbare zaak tegen Mondia Investments, eigenaar van het V&D-filiaal in Hengelo. Ook deze pandeigenaar eiste betaling van de volle huurprijs.

V&D tekende tegen die uitspraak eveneens hoger beroep aan. Volgens een woordvoerder heeft de winkelketen dat ook afgesproken met de verhuurders die wel akkoord gingen met het reddingsplan van V&D. Die beschouwen de eigenaren van de panden in Den Bosch en Hengelo als een soort 'free riders', die profiteren van het 'huuroffer' dat zij wel bereid zijn om te incasseren.

Voor de filialen waarover nu rechtszaken lopen maakt V&D voorlopig de volledige huur over, laat de keten weten. Maar dat gebeurt 'onder protest' omdat het bedrijf nog steeds hoopt zijn gelijk te halen.
bron
  woensdag 8 april 2015 @ 16:25:21 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151486588
Contract is contract
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 april 2015 @ 16:34:57 #258
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_151486883
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Contract is contract
En terecht.

Blijft verder wel stil rond de werknemers van v&d, komt er nog en ontslagronde?
  woensdag 8 april 2015 @ 17:25:28 #259
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151488323
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:34 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

En terecht.

Blijft verder wel stil rond de werknemers van v&d, komt er nog en ontslagronde?
Er staat nog een rechtszaak op het programma, V&D wilde eerst van de rechter weten of wat zij willen doorgang kan hebben.
There is only one religion
pi_151489084
Arme V&D. Ze moeten er weer een Megadrive met Sonic 2 plaatsen. Dan kom ik wel weer langs.
  woensdag 8 april 2015 @ 18:46:32 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151490263
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Contract is contract
Zeker, ik zal de laatste zijn die zegt dat dit onterecht is, maar "gehaaid" is het wel, zeker als je branchegenoten in dure steden zoals Amsterdam en Utrecht het faciliteren dat jij in je krimpregio de volle mep krijgt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 april 2015 @ 18:55:02 #262
439880 Obamamamamama
Never say never 'Justin B
pi_151490514
Aan de V&D gaat niks verloren behalve werkgelegenheid en leegstand. Een fossiel in de winkelstraten.
  woensdag 8 april 2015 @ 19:00:25 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151490666
Zullen de komende jaren alleen maar meer winkels en concepten verdwijnen. Vastgoedbezitters in binnensteden kunnen hun borst natmaken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 april 2015 @ 19:28:50 #264
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151491777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Zullen de komende jaren alleen maar meer winkels en concepten verdwijnen. Vastgoedbezitters in binnensteden kunnen hun borst natmaken.
Vastgoedbezitters in planmatige winkelcentra al helemaal. Gelukkig wordt logistiek meer waard.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 april 2015 @ 19:33:58 #265
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151492011
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:28 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Vastgoedbezitters in planmatige winkelcentra al helemaal. Gelukkig wordt logistiek meer waard.
tja, hoe zien de binnensteden er over tien-twintig jaar uit als vrijwel iedereen online shopt. Het is wel weer leuk voor zelfstandigen met een leuke niche, die hebben potentieel een enorme afzetmarkt online en kunnen vanuit huis beginnen, zelfs naast hun werk. Heb zo al heel wat mensen geholpen. Een aantal zeer succesvol.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 april 2015 @ 22:19:10 #266
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151499228
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

tja, hoe zien de binnensteden er over tien-twintig jaar uit als vrijwel iedereen online shopt. Het is wel weer leuk voor zelfstandigen met een leuke niche, die hebben potentieel een enorme afzetmarkt online en kunnen vanuit huis beginnen, zelfs naast hun werk. Heb zo al heel wat mensen geholpen. Een aantal zeer succesvol.
Beleving en horeca wordt het.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 april 2015 @ 22:43:03 #267
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_151500411
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

tja, hoe zien de binnensteden er over tien-twintig jaar uit als vrijwel iedereen online shopt. Het is wel weer leuk voor zelfstandigen met een leuke niche, die hebben potentieel een enorme afzetmarkt online en kunnen vanuit huis beginnen, zelfs naast hun werk. Heb zo al heel wat mensen geholpen. Een aantal zeer succesvol.
Allemaal popup winkels met 1 product op een kussentje middenin een grote ruimte witte ruimte terwijl er hippe lounge muziek draait.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 9 april 2015 @ 12:32:13 #268
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_151511768
en daar is de volgende

quote:
Miss Etam in surseance van betaling

Modebedrijf Etam heeft uitstel van betaling gekregen. Dat melden bronnen rond het bedrijf. Onder Etam vallen de kledingwinkels Miss Etam en Promiss. Een persvoorlichter van Etam wil nog niets zeggen. Om 14.00 uur volgt er een persbericht.

Etam heeft zo'n 200 filialen in Nederland, waar 2200 mensen werken. Het bedrijf zit al langer in zwaar weer. Afgelopen januari kondigde Etam een reorganisatie aan op het hoofdkantoor waarbij 65 fulltime banen zouden verdwijnen.
http://nos.nl/artikel/202(...)ce-van-betaling.html
  donderdag 9 april 2015 @ 12:34:52 #269
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151511851
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:32 schreef Gnittoo het volgende:
en daar is de volgende

[..]

Kandidaat voor MLN / Winkels/merken die er niet meer zijn #2 ?
reset
pi_151512310
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Zullen de komende jaren alleen maar meer winkels en concepten verdwijnen. Vastgoedbezitters in binnensteden kunnen hun borst natmaken.
Gewoon veel van de grote panden ombouwen naar appartementen complexen in de gewilde binnensteden.

Alleen moeten de gemeentes dan wel daarin meegaan, veel steden willen nog steeds het fysieke winkelgebied uitbreiden. :')
  donderdag 9 april 2015 @ 12:54:07 #271
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151512375
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:32 schreef Gnittoo het volgende:
en daar is de volgende

[..]

Gaat goed met de economie.
There is only one religion
pi_151512453
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

tja, hoe zien de binnensteden er over tien-twintig jaar uit als vrijwel iedereen online shopt. Het is wel weer leuk voor zelfstandigen met een leuke niche, die hebben potentieel een enorme afzetmarkt online en kunnen vanuit huis beginnen, zelfs naast hun werk. Heb zo al heel wat mensen geholpen. Een aantal zeer succesvol.
Nu heeft de Etam groep uitstel van betaling aangekondigd. Dat is de volgende winkelketen die in de problemen komt.
pi_151512555
Pff straks is Primark 1 van de weinige ketens die nog overeind blijft staan... Zou een slechte zaak zijn.
  donderdag 9 april 2015 @ 13:02:37 #274
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151512634
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pff straks is Primark 1 van de weinige ketens die nog overeind blijft staan... Zou een slechte zaak zijn.
De keuze van het volk.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 9 april 2015 @ 13:02:48 #275
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151512637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Nu heeft de Etam groep uitstel van betaling aangekondigd. Dat is de volgende winkelketen die in de problemen komt.
Etam komt niet in de problemen , Etam zit in de problemen.

Etam Groep vraagt uitstel van betaling aan
Redactie DFT

Amsterdam -
Etam Groep Retail, het moederbedrijf van Miss Etam en Promiss, vraagt vandaag uitstel van betaling aan.
Het bedrijf heeft de vakbonden al ingelicht en komt om 14.00 uur met een verklaring, zo melden bronnen.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_betaling_aan__.html

[ Bericht 18% gewijzigd door Dance99Vv op 09-04-2015 13:13:41 ]
There is only one religion
  donderdag 9 april 2015 @ 13:18:32 #276
141482 Q.
JurassiQ
pi_151513003
En zo gaat de leegstand in mijn lokale winkelcentrum in rap tempo richting de 50%. En het zal niet de enige zijn.
For great justice!
pi_151513090
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Allemaal popup winkels met 1 product op een kussentje middenin een grote ruimte witte ruimte terwijl er hippe lounge muziek draait.
En daar komt dan niemand omdat iedereen thuis zit te wachten op de pakketbezorger?

Van ondernemers die het zoeken in kansloze rechtszaken omdat juristen nou eenmaal hun belangrijkste personeel vormen moeten we het in ieder geval niet hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 9 april 2015 @ 13:22:24 #278
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151513106
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:18 schreef Q. het volgende:
En zo gaat de leegstand in mijn lokale winkelcentrum in rap tempo richting de 50%. En het zal niet de enige zijn.
Klopt, Meer faillissementen in maart
http://www.telegraaf.nl/d(...)nten_in_maart__.html
There is only one religion
  donderdag 9 april 2015 @ 13:24:38 #279
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151513156
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:18 schreef Q. het volgende:
En zo gaat de leegstand in mijn lokale winkelcentrum in rap tempo richting de 50%. En het zal niet de enige zijn.
50% is wel heel fors.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 9 april 2015 @ 13:25:21 #280
141482 Q.
JurassiQ
pi_151513180
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

50% is wel heel fors.
Gaat heel rap hoor, in sommige hoeken staan er 8 units naast elkaar leeg.
For great justice!
pi_151513189
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

50% is wel heel fors.
Sommige winkelcentra's zijn gebouwd door veel te optimistische gemeenteraden in tijden dat er nog geen krimp werd verwacht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 9 april 2015 @ 13:26:26 #282
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151513208
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:25 schreef Q. het volgende:

[..]

Gaat heel rap hoor, in sommige hoeken staan er 8 units naast elkaar leeg.
Gemiddelde leegstand voor A1 is 2,9% en voor C-locaties 14%.
Het Nederlands gemiddelde ligt op 7,5%.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 9 april 2015 @ 13:26:31 #283
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_151513210
Ik zag al mensen hun eigen drank meenemen naar een terrasje op de markt.
ze bestellen een biertje en vullen het bij met hun eigen bier uit een koeltas :?
  donderdag 9 april 2015 @ 13:26:49 #284
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151513217
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Sommige winkelcentra's zijn gebouwd door veel te optimistische gemeenteraden in tijden dat er nog geen krimp werd verwacht.
Dat geloof ik best, maar het gaat natuurlijk om het aantal m² en niet het aantal verkooppunten dat leeg staat.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_151513254
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:18 schreef Q. het volgende:
En zo gaat de leegstand in mijn lokale winkelcentrum in rap tempo richting de 50%. En het zal niet de enige zijn.
Mijn straat ook :{ M'n buurt wat doe je.
Tap tap tap
  donderdag 9 april 2015 @ 13:29:47 #286
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151513299
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, maar het gaat natuurlijk om het aantal m² en niet het aantal verkooppunten dat leeg staat.
Maar het blijft mij opvallen dat juist kleding en schoenenzaken nu op omvallen staan, dingen die ik liever in een fysieke winkel koop dan via internet
There is only one religion
pi_151513318
Als er niet snel huurverlagingen en lagere parkeerkosten komen, dan zullen nog meer winkels in de problemen komen. Het is een death spiral. Als er meer winkels failliet gaan, zullen er nog minder mensen naar de winkelcentra gaan waardoor de overige winkels ook onder druk komen te staan. Op een gegeven moment zal je algehele leegstand in de winkelcentra hebben. De winkelketens moeten snel met de verhuurders en de parkeergaragehouders aan tafel gaan zitten.
pi_151513353
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Sommige winkelcentra's zijn gebouwd door veel te optimistische gemeenteraden in tijden dat er nog geen krimp werd verwacht.
Ze hadden de opkomst van online winkels ook niet in gecalculeerd lijkt me.
pi_151513382
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:30 schreef polderturk het volgende:
Als er niet snel huurverlagingen en lagere parkeerkosten komen, dan zullen nog meer winkels in de problemen komen. Het is een death spiral. Als er meer winkels failliet gaan, zullen er nog minder mensen naar de winkelcentra gaan waardoor de overige winkels ook onder druk komen te staan. Op een gegeven moment zal je algehele leegstand in de winkelcentra hebben. De winkelketens moeten snel met de verhuurders en de parkeergaragehouders aan tafel gaan zitten.
Vaak is het de gemeente die de parkeergelegenheden exploiteren. En die gebruiken het weer vaak als sluitstuk van hun begroting. Iedereen weet dat dat fout is, maar toch is het vaak onmogelijk om de gemeente op andere gedachte te krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 9 april 2015 @ 13:33:00 #290
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151513395
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:30 schreef polderturk het volgende:
Als er niet snel huurverlagingen en lagere parkeerkosten komen, dan zullen nog meer winkels in de problemen komen. Het is een death spiral. Als er meer winkels failliet gaan, zullen er nog minder mensen naar de winkelcentra gaan waardoor de overige winkels ook onder druk komen te staan. Op een gegeven moment zal je algehele leegstand in de winkelcentra hebben. De winkelketens moeten snel met de verhuurders en de parkeergaragehouders aan tafel gaan zitten.
Ook in de buitenwijken waar het gratis parkeren is zie ik lege winkelcentra's.
There is only one religion
pi_151513419
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:29 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Maar het blijft mij opvallen dat juist kleding en schoenenzaken nu op omvallen staan, dingen die ik liever in een fysieke winkel koop dan via internet
Toch boeken online kledingwinkels als Zalando recordomzetten. Vroeger gingen mensen naar de stad voor bijvoorbeeld elektronica. Dan liepen ze ook even de kledingwinkels binnen om de aanbiedingen te bekijken. Dat valt nu ook weg.
pi_151513423
Kinders, centra is al meervoud ;(
Tap tap tap
  donderdag 9 april 2015 @ 13:34:51 #293
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151513453
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:33 schreef CherryLips het volgende:
Kinders, centra is al meervoud ;(
:6 taal... gespot
There is only one religion
pi_151513462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vaak is het de gemeente die de parkeergelegenheden exploiteren. En die gebruiken het weer vaak als sluitstuk van hun begroting. Iedereen weet dat dat fout is, maar toch is het vaak onmogelijk om de gemeente op andere gedachte te krijgen.
De gemeentes zullen hopelijk toch op een gegeven moment begrijpen dat ze helemaal niks meer gaan verdienen als niemand meer naar het centrum komt. Ze schieten zichzelf in de voeten op deze manier.
pi_151513509
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:33 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ook in de buitenwijken waar het gratis parkeren is zie ik lege winkelcentra's.
Toch kan gratis parkeren mensen stimuleren om naar de stad te gaan. Ik ga liever naar een winkelcentrum waar ik gratis of goedkoop kan parkeren ipv naar een winkelcentrum waar ik me blauw betaal aan parkeren.
pi_151513554
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:35 schreef polderturk het volgende:

[..]

De gemeentes zullen hopelijk toch op een gegeven moment begrijpen dat ze helemaal niks meer gaan verdienen als niemand meer naar het centrum komt. Ze schieten zichzelf in de voeten op deze manier.
Vaak niet. In de gemeente waar ik werk is dat decennia lang het belangrijkste onderwerp van discussie geweest. De gemeente wou zelfs een tweede winkelcentrum realiseren terwijl iedereen daar tegen was.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 9 april 2015 @ 13:38:35 #297
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_151513575
De Etam Groep eigenaar van modewinkels Miss Etam en Promiss geeft om 14.00 een persconferentie.
gaat lekker ;(
pi_151513629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vaak niet. In de gemeente waar ik werk is dat decennia lang het belangrijkste onderwerp van discussie geweest. De gemeente wou zelfs een tweede winkelcentrum realiseren terwijl iedereen daar tegen was.
Het zou heel dom zijn om in deze tijd nog een nieuw winkelcentrum te bouwen. Is jullie gemeente inmiddels al afgezien van de bouw?
  donderdag 9 april 2015 @ 13:40:29 #299
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_151513644
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:26 schreef KingRadler het volgende:
Ik zag al mensen hun eigen drank meenemen naar een terrasje op de markt.
ze bestellen een biertje en vullen het bij met hun eigen bier uit een koeltas :?
Zo herken ik de nederlander weer :D
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mijn straat ook :{ M'n buurt wat doe je.
Toch niet genoeg gekocht blijkbaar. Je had meer moeten uitgeven zoals Rutte ons allemaal vertelde. Wat zeg je? Geen geld om aan knullige producten te besteden? Hup geld lenen!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_151513698
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:40 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het zou heel dom zijn om in deze tijd nog een nieuw winkelcentrum te bouwen. Is jullie gemeente inmiddels al afgezien van de bouw?
Ja, nadat een lokale partij vanuit niets de grootste partij werd met als belangrijkste punt dat er geen nieuwe winkelpanden bijgebouwd werden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 9 april 2015 @ 13:41:56 #301
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151513701
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:36 schreef polderturk het volgende:

[..]

Toch kan gratis parkeren mensen stimuleren om naar de stad te gaan. Ik ga liever naar een winkelcentrum waar ik gratis of goedkoop kan parkeren ipv naar een winkelcentrum waar ik me blauw betaal aan parkeren.
Niet eens zozeer goedkoper. Ook al betaal je 1 cent ben je er toch weer tijd mee kwijt en misschien niet veel tijd is het toch irritant.
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')