Supermarkten, schoenenwinkels, kledingzaken verdwijnen, maar worden snel overgenomen of opgeslokt door anderen want de markt is er nog wel.quote:Tijden veranderen en sommige winkels kunnen er niet mee omgaan.
Free Record Shop failliet
Dat is dus de FreeRecordShop, maar er zijn er recentelijk nog wel meer verdwenen in binnen- en buitenland of in grote problemen.
Schoenenreus
Scapino
HMV (platenzaak)
Jessops (fotografie)
Woolworths (soort van Blokker)
Blockbuster
Clinton Cards
Peacocks (goedkope kleding)
Comet (elektronica)
Kodak
Veel schoenmakers, reisbureau's, kledingwinkels hebben het ook moeilijk.
Internet is een geduchte concurrent voor de winkelstraat en dat is te merken. Ik koop zelf bijna ook alles op het internet..
Welke winkels zijn nog meer verdwenen uit het straatzicht? Ik ken eigenlijk vooral Britse winkels.. Vooral winkels die al veel langer geleden zijn gesloten natuurlijk.
Polaroid is failliet gegaan in 2001 (chapter 11), maar de merknaam blijft bestaan.quote:
De voorloper van C1000 die inmiddels ook z,n langste tijd heeft gehad vanwege de overname door Jumbo.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:32 schreef kawa4 het volgende:
ben ik ook echt oud als ik me deze supermarkt keten nog kan herinneren?
[ afbeelding ]
bij ons in bladel stond er 1 heul wat jaren geleden
Jaaaaaaa dat was echt leukquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:46 schreef silbergrun het volgende:
Het 'oude' Maxis. Tegenwoordig heet het terrein zelf nog wel zo, maar de gelijknamige hypermarkt heeft helaas plaatsgemaakt voor meerdere kleinere zaken van de bekende merken (C1000, Hema, Burger King etc).
[ afbeelding ]
Ik vind er nu eigenlijk niets meer aan: een groepje saaie en inwisselbare winkels die je als formule ook in zo'n beetje alle andere steden en grotere dorpen in de rest van Nederland tegenkomt
Ik beschouwde het vroeger als kind zijnde echt als een soort uitje. Misschien is het een beetje vertekend in mijn herinneringen, maar het was het enige winkelcentrum waarbij ik daadwerkelijk plezier had in winkelen. Leuk versierd tijdens de feestdagen, je had achter de kassa's allerlei electronische speeltoestellen voor kinderen, en je kon ook gewoon in de gelijknamige winkel tussendoor wat eten of drinken.quote:
Ja! En er was ook gewoon echt alles!!quote:Op zondag 1 december 2013 16:26 schreef silbergrun het volgende:
[..]
Ik beschouwde het vroeger als kind zijnde echt als een soort uitje. Misschien is het een beetje vertekend in mijn herinneringen, maar het was het enige winkelcentrum waarbij ik daadwerkelijk plezier had in winkelen. Leuk versierd tijdens de feestdagen, je had achter de kassa's allerlei electronische speeltoestellen voor kinderen, en je kon ook gewoon in de gelijknamige winkel tussendoor wat eten of drinken.
Jammer dat er nauwelijks foto's te vinden zijn van het vroegere interieur
Het is er naar mijn idee wat karakterloos op geworden: de Toys XL (zat er vroeger ook al, maar was toen nog Toys R Us en werd veel beter bezocht) is een soort van vergeten winkel geworden (ze hebben er zelfs games van vijftien jaar oud in de schappen liggen ), de Albert Heijn XL vind ik erg kaal en kil overkomen qua inrichting, en de Hema, Kruidvat, Xenos en dergelijke verschillen zo weinig van de andere gelijknamige vestigingen dat ik dan net zo goed een filiaal hier in Hilversum kan bezoeken.quote:Op zondag 1 december 2013 16:30 schreef Roma-Totti het volgende:
[..]
Ja! En er was ook gewoon echt alles!!
Nou is het gewoon stom
Nooit voor aangemeld,gewoon omdat ik er geen tijd voor had en er ook nooit in geloofde ondanks alle hype berichten vooraf en gedurende het bestaan. Ik zag het dus zo gek nog niet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:50 schreef Individual het volgende:
Kreeg net een email..
Heb het toch nog een korte tijd 'gebruikt'.
Hadden wij ook in ons dorp. Ergens begin jaren negentig werd dat een Dagmarkt. Trouwens ook een keten die alweer verdwenen is.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:32 schreef kawa4 het volgende:
ben ik ook echt oud als ik me deze supermarkt keten nog kan herinneren?
[ afbeelding ]
bij ons in bladel stond er 1 heul wat jaren geleden
Had er nog nooit van gehoord voordat ik naar Engeland verhuisde. Het heeft niet een echt goede naam en "iets van vroeger" voor m'n vrienden hier.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:08 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]
Wimpy's is een Britse burgerketen die in Nederland vestigingen had maar niet opgewassen bleek tegen McDonald's. Dit was voor mijn tijd, maar ik ken de naam uit verhalen van mijn ouders. In de UK bestaat het bedrijf nog wel, al kom je vestigingen vooral tegen op plekken waar Mc Donald's en Burger King niet willen zitten
Ik heb er één keer gegeten, in het vrij troosteloze centrum van Mansfield, in een nogal trieste bowling. Het wekte inderdaad een nogal vergane glorie-indrukquote:Op zaterdag 14 december 2013 11:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Had er nog nooit van gehoord voordat ik naar Engeland verhuisde. Het heeft niet een echt goede naam en "iets van vroeger" voor m'n vrienden hier.
Henk stopt er echt meequote:De zestig winkels van textielketen Henk hebben maandag hun deuren definitief gesloten. Curator Jeroen Reiziger bevestigt dinsdag dat het niet is gelukt een koper te vinden voor de failliete winkelketen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |