abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149551444
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_149551648
Even nieuw plaatje. Mag veranderd worden hoor maar ik vind de gezichtsuitdrukkingen zo geweldig. :D
pi_149551872
Met van tafel gaan als je klaar bent heb ik weer niet zoveel moeite(mijn Daan zijn getreuzel komt dat weinig voor trouwens). Alleen als je bij voorbaat al dwars ligt, dan krijg je niet je zin ;)
pi_149551883
Zo kan die van mij precies zo kijken :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_149571705
D wil soms niet eens aan tafel komen als het haar niet aan staat wat op het menu staat. Die schuift dan voor het toetje aan....

Vandaag met grote peuter naar het cb geweest. Trekt met mijn 15,5 kg en 97 cm weer naar de middenlijn. Niet te dik dus. Ook nog even mijn ongenoegen over de vorige afspraak geuit en daar werd fijn op gereageerd O+

Helaas wel een fail voor de ogentest. Deed wel goed mee, kon goed benoemen. Maar bij de 4e regel werd de omgeving interessant, afgeleid, vpk napraten.... maar zodra ze weer naar boven ging, deed hij weer leuk mee. We hadden dus de indruk dat hij het gewoon niet goed kon zien. Dus volgende maand terug voor een afspraak met de arts. Als het dan hetzelfde is, worden we doorverwezen naar de oogarts :(
pi_149571837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:01 schreef Omentielvo het volgende:
Even nieuw plaatje. Mag veranderd worden hoor maar ik vind de gezichtsuitdrukkingen zo geweldig. :D
Ah.. toen waren ze nog schattig ;)
pi_149572843
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:01 schreef Kyara het volgende:
D wil soms niet eens aan tafel komen als het haar niet aan staat wat op het menu staat. Die schuift dan voor het toetje aan....

Vandaag met grote peuter naar het cb geweest. Trekt met mijn 15,5 kg en 97 cm weer naar de middenlijn. Niet te dik dus. Ook nog even mijn ongenoegen over de vorige afspraak geuit en daar werd fijn op gereageerd O+

Helaas wel een fail voor de ogentest. Deed wel goed mee, kon goed benoemen. Maar bij de 4e regel werd de omgeving interessant, afgeleid, vpk napraten.... maar zodra ze weer naar boven ging, deed hij weer leuk mee. We hadden dus de indruk dat hij het gewoon niet goed kon zien. Dus volgende maand terug voor een afspraak met de arts. Als het dan hetzelfde is, worden we doorverwezen naar de oogarts :(
Hebben ze hem tussendoor laten knipperen?
Yaro faalde ook de eerste keer. Maar hij wilde zeggen welke kant de opening was rechts of links maar moest daar soms even over denken zodat hij het goed zei. Wilde niet aanwijzen. Zij vond het te lang duren dus gezakt en terug komen.

De dame toen bracht het dat zij er dan over moest nadenken dus dat hij het voor haar beter kon aanwijzen. En als hij het even niet zag liet ze hem knipperen en ze had het wel.
pi_149572865
Oh wacht even dit is natuurlijk de 3 jaar test met plaatjes ipv openingen 8)7
Never mind
pi_149574499
:D ik begreep hem al niet.
Maar volgende maand dus ook terug om uit te sluiten dat hij niet afgeleid oid was.
pi_149574637
Ean is vandaag naar het cb met d'r vader.
101cm en 15kg
Ogentest was goed en de inenting huilen.
pi_149574757
Wanneer is die ogentest dan?
Hier 3 jaar en 2 maanden, maar geen oproep ofzo.
Make my day!
pi_149575270
Met 3 jaar. Hier vandaag 3 jaar en 1 maand.... Misschien eens bellen? Het gebeurt geloof ik wel vaker dat er geen oproepen verstuurd worden. Geloof vooral rond december/januari....
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:49:19 #13
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_149576503
Draak heeft het ook nog niet gehad, zij is volgende maand pas aan de beurt. Ze is dan 3 jaar en 3 maanden.
pi_149578334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is vandaag naar het cb met d'r vader.
101cm en 15kg
Ogentest was goed en de inenting huilen.
Nu al? Dat is vroeg.
Ik ben benieuwd wanneer wij de oproep krijgen. Ik hoop pas eind volgende maand. Dan wordt Rosalie 2 en moet zij ook naar het cb. Ik hoop het te combineren.
pi_149578505
Ik weet nu al zeker dat Ow gaat zakken op de ogentest... Die doet en zegt niets als er vreemden bij zijn :')
Ik ben benieuwd wat ze sowieso van hem vinden op het cb, maar ik moet nog 2 maanden wachten ;)

Vandaag naar de kno arts geweest.. Ze deelde de zorgen, maar kon niets ontdekken. Als het weer wat erger is mogen wel bellen en geeft ze ons een spoedafspraak :)
Wel fijn dat ze ons geen aanstellers vond :)

Verder praat ons ventje tegenwoordig echt hele zinnen!
pi_149578880
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:49 schreef NotTheSame het volgende:
Draak heeft het ook nog niet gehad, zij is volgende maand pas aan de beurt. Ze is dan 3 jaar en 3 maanden.
Hier ook nog niks gehoord bij 3 en 1,5 maand, maar we zijn verhuisd vlak na zijn derde verjaardag, dus ik bel wel eens als ik deze week nog niks heb gehoord ;)
pi_149580982
Loj, ogentest bij een tweejarige is met een lichtje. Dus kijken of ze die volgen. En de stand van de pupillen. Dus ze hoeven niks te zeggen
pi_149581475
Neej, ik bedoelde ook de ogentest met 3 jaar...
;)
pi_149582629
In een jaar tijd kan er veel gebeuren hoor ;)

M heeft die test trouwens ook al met 2,5 gehad omdat er al wat twijfel over zijn ogen was, alleen dan mbt loensen (en papa en opa hebben ook een lui oog gehad). Dat ging op zich wel redelijk alleen de arts pakte het minder handig aan dus het 2e oog ging minder goed. Maar merkte wel veel verschil met hoe ik het M kon uitleggen en wat hij er mee deed zeg maar.

Merk nu eigenlijk heel goed hoe groot het verschil tussen 2 en 3 nog is.
pi_149584383
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:56 schreef Kyara het volgende:
In een jaar tijd kan er veel gebeuren hoor ;)

M heeft die test trouwens ook al met 2,5 gehad omdat er al wat twijfel over zijn ogen was, alleen dan mbt loensen (en papa en opa hebben ook een lui oog gehad). Dat ging op zich wel redelijk alleen de arts pakte het minder handig aan dus het 2e oog ging minder goed. Maar merkte wel veel verschil met hoe ik het M kon uitleggen en wat hij er mee deed zeg maar.

Merk nu eigenlijk heel goed hoe groot het verschil tussen 2 en 3 nog is.
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?
pi_149584388
Als je wil. :+
  woensdag 11 februari 2015 @ 21:46:06 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149584553
Ze praten zoveel meer ;)

Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_149584783
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Ze praten zoveel meer ;)

Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer :P
Oh oh. Ik kreeg al van kdv door dat ze werkelijk geen seconde niet heeft gepraten vandaag dus dat wordt nog wat ;)

En geen trucjes meer willen doen snap ik ook best van de peuters. :+
pi_149586436
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:41 schreef Olf het volgende:
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?
Ik vind vooral het begrip. Dingen uitleggen en begrijpen. Het echte drama mbt het niet kunnen uiten is nu wel weg. Nu wel weer nieuw drama omdat alles moet gaan zoals hij wil. Het is ook veel samenhangender wat hij zegt, in het voren denken. Begrippen als morgen en gisteren. Herinneren van dingen. Echt een verhaaltje vertellen na een dag kdv. En verder echt tellen (ipv alleen cijfers opdreunen), alfabet leren, moeilijkere puzzels, andere manier van spelen.

Nu heb ik ook wel een laatbloeier in bepaalde opzichten dus sommige kinderen zijn daar misschien weer eerder aan toe. Merk wel aan de meiden dat ze zich weer optrekken aan grote broer, willen wat hij ook doet.
pi_149586458
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer
Maar wat ging er dan niet goed?

Want hier ging het prima, tot de kleine plaatjes. En meteen door naar grotere plaatjes ging wel weer goed. Dus geen zin is hier dan niet echt aan de orde lijkt me?
pi_149587403
We komen ons hier melden (oke een uur te vroeg). Maar we zijn klaar voor morgen!
Met zelf gemaakte slingers en tekeningen op de ramen. Zondag vieren we het met de rest.

pi_149588662
Leuk het verschil tussen twee en drie jaar. Ik ben benieuwd naar mij peuter over een jaar. Maar ben tegelijk blij dat het nog een jaar duurt

As. Welkom met je stoere peuter O+
pi_149597422
Mag ik hier even spuien over ons consultatiebureau, en dan vooral over degene die de planning maakt :( }:| :X . Ik had net een voicemail dat voor de 3e keer mijn afspraak voor J. verzet moet worden. Vaste dagen waren altijd maandag of donderdag, wat prima uitkwam, want de ene dag is vriend vrij, en de ander ik. Nu meldde de dame op mijn voicemail dat een nieuwe afspraak alleen mogelijk is op dinsdag of vrijdag.

Is het heel gek als ik dat weiger? Op dinsdag is J. bij oma 100km verderop, en op vrijdag bij zijn andere oma. Wij werken die dagen gewoon. Ik in het onderwijs, dus vrij nemen is geen optie, en vriend 100km verderop, dus die gaat ook niet ff heen en weer rijden voor een afspraak van 10 minuten waarin ze dezelfde vragen stelt als een half jaar geleden. Ik denk er dus over om gewoon niet te gaan. Hij hoeft geen prikken of iets, dus we missen vast niks spannends. Ogentest is ook nog niet aan de orde bij 2 jaar 2 maanden toch?
pi_149597664
As gefeliciteerd! Jeetje wat is je kleinste groot geworden, ik denk nog steeds aan die baby op de parkmeet toen O+ Fijne dag vandaag en zondag!
OK, gelukkig is hij niet nu nog steeds zo klein als toen, maar je snapt wat ik bedoel :P

MM, plannen ze serieus alleen op die twee dagen en kan anders niet? Wat streng. Ik zou denken dat je met wat toelichting ook wel een keertje op een andere dag terecht kan, prima redenen waarom je niet kan. Bel even terug voor overleg zou ik zeggen en als het niet anders kan dan zou ik ook die afspraak overslaan.

Wij hadden vorige week die afspraak trouwens: leuke arts met goede, meedenkende opmerkingen die heel enthousiast was over zijn ontwikkeling, ze vond hem erg vlot. En nieuwe stats: 90 cm en 12,6 kg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 12-02-2015 15:34:09 ]
pi_149597786
Bellen ga ik straks vriend laten doen, in zwangere hormonale staat ben ik nu even niet zo vriendelijk...
Het gaat me eigenlijk vooral om het steeds verzetten van de afspraak, word er zo moe van, elke keer maar weer bellen, kwartier in de wacht staan }:| :(

En die twee dagen zijn ook nieuw. Ik vermoed dat ma/do de baby en dreumesdagen zijn, en di/vrij de peuterdagen. Ik zag voorheen namelijk nooit oudere kindjes als ik met J. ging... Het is niet zo'n groot dorp, dus maar 1 cb, met 1 verpleegkundige en arts...

Oh, en As, gefeliciteerd! *O*
pi_149597792
Hier precies hetzelfde als Mineola, qua ontwikkeling en gewicht. Alleen 7 cm korter :+

En ik zou ook niet gaan op een vaste werkdag? Het zal toch een keer moeten kunnen op een andere dag? Anders zou ik het aan me voorbij laten gaan.
pi_149597919
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:58 schreef Kyara het volgende:
Met 3 jaar. Hier vandaag 3 jaar en 1 maand.... Misschien eens bellen? Het gebeurt geloof ik wel vaker dat er geen oproepen verstuurd worden. Geloof vooral rond december/januari....
Ach, met 3j9m komt er weer een inenting. Kijk dan wel.
Make my day!
pi_149598241
Hier was het cb eerst maar 2 dagen open, nu wel vaker maar verzetten ze ook vaak afspraken. Nu kregen we zaterdag een brief dat ean woensdag (gisteren dus) een afspraak had.
pi_149599769
De ene drie jarige is de andere niet. Hier twee kinderen met verschillende karakters. Waar Chris motorisch onhandig was, en erg aan mijn been plakte. Klimt Daan overal bovenop en is hij ons nogal eens kwijt omdat hij tever weg loopt *
Die zijn niet te vergelijken in de ontwikkeling. Sommige dingen ook we hoor. Maar een extraverte vs introvert kind geeft hele andere opvoed uitdagingen.

*wij zien/horen hem nog wel ;)

Net even bij het cb binnengelopen toen ik naar de super ging. Als ik dat niet gedaan had was hij ook niet opgeroepen. Hij stond wel in het systeem, maar niet dat de 3 jaars afspraak nog moest. Waarschijnlijk omdat hij voor de verhuizing als 3 was. Nu 17 maart..
pi_149601740
MM, ik snap dat je even de balen hebt niet raar dat ze al zo vaak de afspraak verplaatst hebben
pi_149602643
DF, het was ook niet de bedoeling om de generaliseren. Gewoon wat mij opvalt in de verschillen tussen mijn kinderen. Leek me verder wel duidelijk toch? Hier ook niet te vergelijken kinderen. Nou ja, de jongste 2 gaan redelijk gelijk op. Maar de verschillen tussen M en de meisjes zijn best groot. Inderdaad compleet andere kinderen maar ook het hebben van een oudere broer/zus speelt mi mee.
pi_149603388
Dat bedoelde ik ook kyara. Alleen hier kon Daan sommige dingen met 2, die Chris met 3 niet lukken. Dat vergelijkt weer anders.
Daan is misschien wel met extravert&motorisch handig omdat hij al veel meer dingen ziet dan Chris toen hij 3 was.
pi_149603541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat bedoelde ik ook kyara. Alleen hier kon Daan sommige dingen met 2, die Chris met 3 niet lukken. Dat vergelijkt weer anders.
Daan is misschien wel met extravert&motorisch handig omdat hij al veel meer dingen ziet dan Chris toen hij 3 was.
En hier vergelijkt het ook weer ander want hier dagelijks een 2-jarig (2 zelfs) en 3-jarige dagelijks bij elkaar ziet. :) Dat is ook weer anders als je uit je eigen herinnering moet putten want dat vertroebelt ook.
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:08:50 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149603769
Ik vond de fantasie en humor de mooiste ontwikkeling uit de peutertijd.
En het kunnen na vertellen wat hij gedaan had op het kdv was best een prettige ontwikkeling ook :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149610706
Ean wilde al om 18:00 naar bed. Ze begin om 17:30 al te vragen of ze naar bed mocht. Vanmiddag had ze ook al geslapen.

reactie van de inenting icm restant griep gok ik.
pi_149613677
Hopelijk knap Ean goed op van haar nachtrust :*

Dit jurkje had Rily vandaag aan. Ze heeft aan alle kindjes op het kv zitten vertellen hoe mooi ze hem vond O+
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:17:33 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149616858
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:40 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar wat ging er dan niet goed?

Want hier ging het prima, tot de kleine plaatjes. En meteen door naar grotere plaatjes ging wel weer goed. Dus geen zin is hier dan niet echt aan de orde lijkt me?
Precies hetzelfde als bij jou.
pi_149619352
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:17 schreef Susie het volgende:

[..]

Precies hetzelfde als bij jou.
Fijn om te horen :) Hopelijk hier ook....

Staat haar goed Omen! Leuk om terug te zien! O+
pi_149624962
Welkom As :D

Wat doen jullie trouwens met een peuter, die midden in de nacht wakker wordt en gewoon wakker is?

Ik geef hem nu meestal z'n water (maar kan hij ook zelf pakken en zeg dat hij mag gaan spelen ff met knuffels, maar misschien hebben jullie nog een beter idee :)
  vrijdag 13 februari 2015 @ 05:59:18 #45
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_149625069
As, gefeliciteerd en welkom! *O* :*

MM, dat zou ik dus ook mooi niet doen, de groeten. Wat is dat nou weer voor iets raars, zo'n bureau moet toch juist toegankelijk zijn? Heb hier ook nog nooit meegemaakt dat er een afspraak verzet werd en volgens mij kun je van elke dag je vaste dag maken. Ze breken wel altijd hun rug bending over backwards omdat je altijd bij dezelfde arts en verpleegkundige moet, maar het personeel wisselt zo snel door dat je uiteindelijk alsnog telkens een ander hebt :') althans, de arts is wel altijd hetzelfde.

Hiero nog steeds een meisje dat zindelijk aan het worden is, alleen gaat het nog steeds hetzelfde. Loopt in blote billen, doet alles op het potje (op plas-ongelukjes na) maar verder dan dit gaat nog niet echt. Maar ik vind het prima zo, denk dat we het wel merken als ze klaar is voor de volgende stap. Toch? :@ we weten niet zo goed hoe verder :') :@

Loj, misschien een boekje in bed? Is er een nachtlampje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Incantrix op 13-02-2015 06:07:26 ]
3!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 07:13:43 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149625266
Slapende kindjes O+
Wat betreft zindelijk worden; hier is het vanzelf gegaan, ze wilde zelf geen luier aan. En toen moest mama de stap zetten om daadwerkelijk met peuter zonder luier naar de supermarkt te gaan :P
pi_149627638
Schattig Inca O+

De 2 kleine peuters krijgen meestal bv als ze wakker worden. Grote peuter heeft wat autootjes en boekje in zijn bed (en een nachtlampje) aan dus als hij wakker is gaat hij gewoon even spelen of lezen (en kletsen :') ) en daarna slaapt hij gewoon weer verder.

As, heb je nog helemaal niet gefeliciteerd! Bij deze alsnog. Leuke foto's! Hoe vond hij het?

Riley O+
pi_149628594
As, hoe was de verjaardag?

Inca O+
pi_149644695
Inca wat lief!

As welkom hier en nog gefeliciteerd!

Kyara dat grote peuter gewoon weer verder gaat slapen als ie al 'klaarwakker' is.
Gebeurt hier echt nooit.

Vandaag mocht mijn peutermeisje meedoen met de les Bewegen op muziek van haar broer. En dat vond ze erg leuk! Ze stond gewoon overal vooraan en deed heel enthousiast alles na. 😃

[ Bericht 51% gewijzigd door Animalmix op 13-02-2015 20:36:56 ]
pi_149651932
Am, wat leuk O+

Hier werd peuter net huilend wakker. Volgens mij een nachtmerrie. Even geknuffeld en zo'n surprise ei filmpje gekeken. Nu slaapt ze weer. Maar haar baby(pop) moest wel mee O+
pi_149656445
Ah, wel zielig Omen!

Ik heb ook echt een peuter! Hij riep net: mama mama schone luier! :o
Ik meteen naar hem toe, want als Ow vraagt om een schone luier, dan is het erg!
(En idd alles nat, maar knap toch dat hij het riep en vroeg! O+ )
pi_149656532
Loj, dat is zeker lief O+
pi_149657050
Leuke foto's AM O+ Tof dat ze zo mee deed!

Sneu & lief Omen

Wat knap Loj!
pi_149671267
Vandaag zo'n leuke da gehad
Vanmorgen gratis naar de dierentuin gegaan met de Rotterdampas. Riley wilde voor de verandering in zo'n buggy die bij de dierentuin kan huren.
Daarna twee uur geslapen. En toen naar een verjaardag geweest. Ze was zo ongelofelijk lief. Ze ging helpen met de tafel afruimen. En toen we weggingen kreeg iedereen (zelfs vreemden) een kusje van haar O+

Oké, thuis had ze even een driftbui, omdat ze een schone luier moest en ik haar moest vertellen dat ze me niet mocht slaan :+
pi_149671725
[edit]1x is wel genoeg. Daarbij is hier geen toestemming voor gevraagd[/edit]

[ Bericht 91% gewijzigd door De_Taartjesfee op 15-02-2015 13:11:53 ]
pi_149677486
Vergeet ik nog iets leuks te vertellen. Mijn zus heeft meegedaan aan die actie bij KPN dat je een persoonlijk boekje kon vinden en ze heeft gewonnen. Vandaag lag het boekje op de mat. Dikke Dik speelt verstoppertje. Help jij meezoeken Riley O+
pi_149677525
Leuke dag Omen! En tof dat boekje!
pi_149685747
Oh leuk Omen! Billie heeft ook zoiets met Woezel en Pip. Heel schattig.

Even blij zijn trouwens: Billie sliep echt heel lang slecht en altijd tussen ons in. En sinds 3 nachten heerlijk doorslapen en in z'n eigen bed en dan ook nog 'uitslapen'. Geen idee wat er gebeurd is maar ik vind het wel prettig :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_149687954
Leuk Omen!

Wow Kuukske wat heerlijk! Ging hij wel altijd eerst in zijn eigen bed slapen voor hij tussen jullie in kwam?
pi_149688658
Ja. Hij kwam meestal rond een uur of 11 richting ons gewandeld.
pi_149703842
Even spuien hoor... Peuter is helemaal ontregeld door de komst van zijn broertje. Logisch natuurlijk, en ik had me er al op voorbereid. Maar het hakt er toch meer in dan ik had gedacht. Hij is onwijs lief voor de baby, gelukkig, maar zijn frustratie uit hij vooral naar ons toe. Extreme driftbuien om maar een flintertje controle te kunnen behouden en bijvoorbeeld per definitie niet willen eten wat wij hem voorzetten. In veel dingen proberen we hem tegemoet te komen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Nachten zijn ook dramatisch, niet alleen baby is een groot deel van de nacht wakker, peuter slaapt ook onrustig (4x wakker is eerder regel dan uitzondering). Vandaag ben ik een klein rondje met peuter gaan wandelen voor het eerst, even 1 op 1 tijd. Volgens vriend was peuter daarna helemaal opgeleefd en zoveel vrolijker dan de dagen ervoor. Dan breekt mijn hart wel hoor, ik vind het zo sneu voor hem.. ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 15 februari 2015 @ 20:09:44 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_149703905
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Phaidra het volgende:
Even spuien hoor... Peuter is helemaal ontregeld door de komst van zijn broertje. Logisch natuurlijk, en ik had me er al op voorbereid. Maar het hakt er toch meer in dan ik had gedacht. Hij is onwijs lief voor de baby, gelukkig, maar zijn frustratie uit hij vooral naar ons toe. Extreme driftbuien om maar een flintertje controle te kunnen behouden en bijvoorbeeld per definitie niet willen eten wat wij hem voorzetten. In veel dingen proberen we hem tegemoet te komen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Nachten zijn ook dramatisch, niet alleen baby is een groot deel van de nacht wakker, peuter slaapt ook onrustig (4x wakker is eerder regel dan uitzondering). Vandaag ben ik een klein rondje met peuter gaan wandelen voor het eerst, even 1 op 1 tijd. Volgens vriend was peuter daarna helemaal opgeleefd en zoveel vrolijker dan de dagen ervoor. Dan breekt mijn hart wel hoor, ik vind het zo sneu voor hem.. ;(
Och Phai -O- . Wat sneu ;(. Ik kan me voorstellen dat je hart daarvan breekt. Hopelijk trekt het snel bij :*
pi_149703953
Phaidra, :*
pi_149704391
Ah Phaidra! Sneu zeg!
(Had ik je al gefeliciteerd? Geloof van niet :* )

Ow was de eerste paar dagen ook helemaal over de rooie en niet zichzelf. Maar toen de kraam ook weg was, ging het al snel weer prima en nu kan hij niet meer zonder hem.
O+

Vriendje heeft de eerste dagen echt alles wat Ow wou gedaan. Niet zo pedagogisch, maar het heeft wel gewerkt. Eigenlijk deed vriendje overdag dus alles met Ow en knuffelde hij 's avonds pas echt met Js.
En verder liet ik Ow met alles helpen en was ik hem vervolgens belachelijk dankbaar ;)

Hopelijk is jouw peuter ook snel gewend :*
  zondag 15 februari 2015 @ 20:34:32 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149705265
:* Phaidra. En knap dat je vandaag al een klein rondje bent gaan lopen zeg!
  zondag 15 februari 2015 @ 20:41:47 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149705722
quote:
Dit klinkt echt precies zoals Sil de eerste 10 weken zoiets (die reageerde wel ook nog op zn zusje af, maar vooral op mij). Ook dat hij helemaal opleefde als we even iets met z'n tweeën deden. Echt hartverscheurend om je vrolijke oudste ineens zo te zien veranderen. Hij zei ook heel verdrietige dingen tegen/over zichzelf. Maar het komt goed! Het duurde langer dan ik gehoopt had, maar we hebben de oude S weer terug. Ik moet er wel op letten dat ik hem die een op een aandacht blijf geven want ik ben afgelopen woensdag voor het eerst sinds een tijdje weer alleen met hem op pad gegaan en ik merkte hoe gelukkig hem dat maakte. Hij heeft een keer of 4 "dit is gezellig" gezegd :+ en wilde telkens knuffelen.

Dus even een hart onder de riem, het is echt enorm sucky en het breekt je hart. Ik probeerde ook regelmatig overdreven hardop tegen Suus te zeggen dat ze "echt even moest wachten want nu ga ik even met Sil knuffelen!!!" en dan zag ik hem glunderen. Dat is misschien een tip. Het komt goed, sterkte voor jullie en je peuter!
pi_149706803
quote:
Eerst: gefeliciteerd O+

:*
S.ara was ook niet zichzelf. Toen de 1e kraam weg was en de 2e kraam langskwam ( ivm baarmoederontsteking verlengde kraamzorg ) was S al een stuk vrolijker. Toen werd ons duidelijk dat S de 1e kraamhulp helemaal niet leuk vond :@
Verder doet 1 op 1 tijd vaak wel goed. Heb van te voren aangegeven bij het kraambureau dat ik elke dag iets met S wilde doen. Kost veel energie maar uiteindelijk is het wel goed geweest denk ik. S is helemaal niet jaloers geweest (terwijl ze erg vaak moest wachten omdat 2 baby's behoorlijk wat aandacht vragen)
Verder heeft S een paar keer snachts meegekeken tijdens het voeden. Dan knuffelde ik met dr terwijl ik de fles gaf. Zodat de baby's niet de enige waren die snachts extra aandacht kregen.

Geef je peuter ook nog bv?
pi_149708045
Ik herken het niet Phaidra maar lijkt me enorm heftig :*
Djenna hebben we overal bij betrokken .. van fles tot badje tot kleertjes zoeken voor Boaz. Ik heb nooit jaloers gedrag bij haar gemerkt. In de kraamperiode heeft mijn man veel met haar indernomen.. stukje fietsen. Naar de speeltuin. Weet niet of dat de truc was .. ieder kind is tenslotte anders. Maar ik denk wel dat het bij jullie ook over een tijdje beter zal gaan :*

Hier een probleem van heel andere orde. Luiers zijn dramaaaa. Goed teken an sig. Ze wil ook heel graag op de wc zitten en doortrekken en de lamp aan maken en mee met ons naar de wc enzo. Maar vervolgens laat ze haar plas niet gaan terwijl ze staat te wiebelen tot en met en echt moet plassen! Vanmorgen heeft ze tussen 9 en 12 in een onderbroek rondgelopen en veel gedronken. Maar ondanks meerdere keren op de wc laat ze haar plas niet gaan. maar vervolgens wil ze ook geen luier om. Bij haar middagslaapje wel gedaan met veel moeite. Gevolg was dat ze na 2 uur kletsnat was.. logisch natuurlijk.

Wachten of doorzetten? Ik weet het niet zo goed -O-
pi_149708667
quote:
:*

Mijn oudste was natuurlijk een stuk jonger maar ik weet wel dat het echt eventjes je hart kan breken, ook al weet je waar het vandaan komt en dat het weer over gaat. Elke leeftijd is ook weer anders, met andere reacties etc. Goed dat je al met hem naar buiten bent gegaan en daar hij daar ook zo van opleeft O+

quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier een probleem van heel andere orde. Luiers zijn dramaaaa. Goed teken an sig. Ze wil ook heel graag op de wc zitten en doortrekken en de lamp aan maken en mee met ons naar de wc enzo. Maar vervolgens laat ze haar plas niet gaan terwijl ze staat te wiebelen tot en met en echt moet plassen! Vanmorgen heeft ze tussen 9 en 12 in een onderbroek rondgelopen en veel gedronken. Maar ondanks meerdere keren op de wc laat ze haar plas niet gaan. maar vervolgens wil ze ook geen luier om. Bij haar middagslaapje wel gedaan met veel moeite. Gevolg was dat ze na 2 uur kletsnat was.. logisch natuurlijk.

Wachten of doorzetten? Ik weet het niet zo goed
Ik zou het aan haar overlaten en meegaan in wat zij wil. Maar als ze het nog niet wil laten gaan, dan is ze er denk ik nog niet helemaal aan toe? Wel uitkijken met te lang op laten houden misschien ivm kans op blaasontsteking?
pi_149709101
Ja dat zei ik ook tegen manlief. Prima dat zindelijk worden. Maar niet dat dat dadelijk voor andere problemen gaat zorgen zoals blaasontsteking of obstipatie. Want dan ben je nog verder van huis.
pi_149709390
Ja precies, en het tegenhouden lijkt mij iets waar ze zelf overheen moet komen. Ze moet het zelf los laten. Letterlijk dus :D
pi_149709580
Phaidra, gefeliciteerd!!
En heel herkenbaar! Mex vond zijn zusje toen prima, maar alles er om heen zorgde voor best veel drama. De kraamverzorgster, de verloskundigen die langskwamen en alle visite.
Toen de kraamverzorgster niet meer kwam ging het al een stuk beter
We hebben hem daarna een paar keer bij oma gebracht toen wij visite kregen. Had hij een lekker middagje gehad en had hij niet door dat er (voor hem) vreemden weer bij ons thuis waren.
Hij kon daar spelen mijn zijn tante van 6, dus het was gewoon leuk voor hem, niet dat hij het rot vond om even weg te gaan dus.

Sommige visite nam een kadootje voor hem mee en dat hielp ook wel, maar het liefste had hij gewoon geen visite meer.

Toen ik hem net naar bed bracht zei hij dat Nena supersupersuper lief was. Ze hadden de hele dag ook zo lief gespeeld. Dus het was het waard;)
pi_149717865
Bedankt voor de felicitaties en bemoedigende woorden :*.

Zoë, peuter drinkt sinds een week of 4 niet meer aan de borst en ook nu de baby er is, wil hij dat niet meer. Het was gelukkig helemaal zijn eigen keuze.

Mijn vriend gaat er veel met hem op uit inderdaad en als hij erbij is dan betrek ik hem zoveel mogelijk bij wat ik met baby doe. Maar ik zit nu nog geregeld met hem op de slaapkamer en dan is hij met papa beneden. Gister heb ik een stuk langer beneden gezeten, het nadeel is wel dat ik dan automatisch ook meer in het huishouden doe. Zeker icm het rondje lopen zorgt dat voor weer meer pijn en bloedverlies :'). Lastig dus om hier een goede weg in te vinden.

Kraamzorg nog tot woensdag, maar alleen morgen is hij thuis. Andere 2 dagen op kdv.

Tot nu toe had het bezoek ook een cadeautje voor peuter meegenomen, en anders hebben wij zelf wat kleine dingetjes liggen om aan hem te geven. Naar opa en oma is zeker ook een goede optie, helaas zijn die momenteel flink verkouden en willen ze liever even geen direct contact om de baby niet te besmetten. Maar volgende week waarschijnlijk wel weer mogelijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149718688
Ik zou het niet pushen Twinkle.

Billie heeft dat nu ook een beetje. We doen hem geen luier aan (vakantie deze week) om eens te kijken wat hij doet. Inmiddels is ie wel zo ver dat ie wel op de wc wil zitten. Twee tellen en dan er weer af. Kleine stapjes. Ik merk wel dat ie net een zetje nodig heeft. Met meer dingen: hard nee roepen maar als je eenmaal net dat beetje doorzet vind ie het leuk.

Ik voel eigenlijk vooral druk van mijn ouders. Die vragen iedere week of ie nou al zindelijk is. :{ al een paar keer uitgelegd hoe ik het wil maar goed.

Phaidra, wat een lastige situatie. Sneu! Gelukkig al veel goeie tips gehad en volgens mij is je aanpak ook niet verkeerd. Knap btw om al zo snel te gaan wandelen! :)
  maandag 16 februari 2015 @ 09:00:19 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149718741
Oh Phaidra ik vind nu ik teruglees dat mijn verhaal een beetje een doemscenario lijkt met die voorbeelden en dat het 10 weken duurde. Maar ik bedoelde ermee dat zélfs bij hoe heftig en langdurig de reactie bij S was, het helemaal goed is gekomen!
  maandag 16 februari 2015 @ 11:28:06 #76
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_149721392
Heel herkenbaar verhaal Phaidra. Onze S was ook even helemaal de weg kwijt na de komst van zijn broertje. S. vond het vooral heel lastig dat hij ons opeens moet delen. Hij zei het soms ook letterlijk zo: "ik wil niet mijn papa en mama delen :{ ". En het bleek hem ook gewoon tegen te vallen, zo'n babybroertje. Hij maakte een hoop herrie, vroeg veel tijd van z'n ouders en hij kon er ook nog geen wilde spelletjes mee spelen... Die hele heftige reactie duurde hier net als een Spees wel een aantal weken, maar uiteindelijk kwam het goed.

Wel hebben we af en toe een terugvalletje trouwens. T is veel ziek geweest de afgelopen maanden en we merkten dan dat S het soms weer helemaal gehad had met het gehuil en de halve aandacht van z'n ouders. "Fijn" is dat hij dan wel ziet dat T huilt omdat hij zich niet fijn voelt, maar jammer dat hij de spanning dan dus maar op ons afreageert. Ik kan een hoop hebben, maar de combinatie van geen slaap, een zielige baby en dwarse peuter vind ik echt killing :X
Oude (on)bekende.
pi_149722190
Hier niet herkenbaar, maar ik kan me er wel van alles bij voorstellen. Hier kwam de fase denk ik wat later, toen Kyan wat meer bewust werd en zelf ook aandacht ging eisen. Maar dat ging ook wel snel voorbij.

Hopelijk is het bij hem ook snel over. Volgens mij gaan jullie er goed mee om in ieder geval.
pi_149722202
En nog even een spam, gister hadden we Kyan zijn feestje.

Zijn blik toen hij de versieringen zag <3

Uitpakken!!!

samen blazen

2 jaar

En nog meer taart
pi_149722852
Toffe taart! :D en gefeliciteerd!
pi_149723434
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 09:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Phaidra ik vind nu ik teruglees dat mijn verhaal een beetje een doemscenario lijkt met die voorbeelden en dat het 10 weken duurde. Maar ik bedoelde ermee dat zélfs bij hoe heftig en langdurig de reactie bij S was, het helemaal goed is gekomen!
:D
Wij zijn na 13 maanden nog bezig met de nasleep van zwangerschap en nieuw kind. Kan altijd erger, maar kans is wel klein.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_149724313
Kyan, nog gefeliciteerd, mooie taart!

Phaidra, lastig zeg. Het is ook een moeilijke leeftijd om te delen. Hopelijk duur het niet te lang..

Morgen met Daan naar een peuterspeelzaal. Hij moest nog naar een nieuwe in de nieuwe stad. Ik had eentje uitgekozen, maar dat krijgen we geen peutersubsidie voor, kan alleen met kot, en dat hebben we niet.
Nu eentje daar vlakbij met geitjes en ander beestig spul. Hopelijk is dat net zo leuk als de website laat zien.
  maandag 16 februari 2015 @ 17:57:44 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149732409
Nog gefeliciteerd As! En wat een gave taart inderdaad.
pi_149734062
As, ziet er gezellig uit. Hij kijkt zijn ogen uit op die eerste foto O+

Deepfreeze. Klinkt als een leuke psz. Hopelijk ks die echte zo leuk

Ik heb Riley aangemeld bij twee scholen voor een intake. 2 maart en 19 maart gesprekken. Over de school van 19 maart hoor ik veel positieve verhalen over. En meer kindjes uit de buurt zitten op die school
pi_149740627
As wat een toffe taart zeg! :o
Laten maken of zelf gemaakt? Geloof gelijk dat guppie ermee in zijn sas was .. Wat een kunstwerkje!
pi_149740924
Thx allemaal. Mijn schoonzusje heeft ze gemaakt.

Spannend deepfreeze.
pi_149741135
Wat een toffe taarten As! En leuke foto's!

Spannend DF! Klinkt wel heel leuk.

Leuk Omen! Raar om scholen te bezoeken he. LIjkt nog zo ver weg.
pi_149757340
Even telefoontje morgen afwachten. Maar ik denk dat die psz wel wat gaat worden. Over 2 weken beginnen Ze brengen na het fruit de schillen naar de geitjes. Ze moeten laarzen/oude schoenen aan, want ze spelen elke dag buiten als het niet regent.maar wel als het nattig is, als ze willen. Lekker doot de plassen en modder.
Mooie zaal in park boerderij. Heerlijk ruim en open.
Daan wilde ook eigenlijk niet mee naar huis. O+
pi_149759586
As, nog gefeliciteerd met Kyan!

Klinkt heel goed zeg DF! Zoiets zou ik hier ook wel willen.

Mijn vriend ging net met beide kindjes boodschappen doen. Boven de supermarkt zit het parkeerdek, daar kom je via zo'n roltrap (maar dan geen trap, maar zo'n gladde band).
Valt Eva op die band. Gewoon op handen en knieën, maar heeft wel wat schaafwondjes aan haar knokkels. Niks ergs verder.
Zijn ze bijna thuis, valt ze ineens flauw in de auto :o . Vriend zag het net ervoor aankomen, want haar lippen werden grijs. Gelukkig was hij bijna thuis. Eenmaal thuis was ze alweer bij, maar helemaal koud en zweterig. Gauw nat washandje, vingertjes schoongemaakt en pleisters geplakt. En wat chips gegeven voor het zout (ze lust geen bouillon ofzo). Duurde een kwartiertje, maar toen was ze weer helemaal zichzelf.
Pffff nou ben ik zelf regelmatig flauw gevallen, maar als het bij je kind gebeurd schrik je toch even.
pi_149759820
Dat is eng danic.
Zou ze op die rolband ook flauw geworden zijn?

Chris heeft het 1 keer gehad na zijn vaccinatie. Ik Had het ook na mijn laatste prikken, en tijdens mijn puberteit ook een periode. Maar het blijft naar om te zien bij zo'n kleintje.
pi_149759951
Even in de gaten houden. Geen (kleine) wond? Ik heb ook een man en kind wat makkelijk flauw valt. 2 jaar terug duurde het ruim 20 min voor hij bij kwam en moest hij uiteindelijk met de ambulance mee.
daarna nooit meer gebeurd, maar blijkbaar heeft hij dat makkelijk flauwvallen wel geerft. Kan prima zijn dat dat bij eva ook zo is. Vervelend, maar gelukkig nu goed afgelopen en nu weet je het.
pi_149760042
Oh danic wat schrikken! Komt dat dan die val dan?
pi_149760055
Nah, ze had geen flauwte op die band. Ze liep vooruit en mijn vriend vroeg of ze even wilde wachten. Toen leunde ze tegen de zijkant aan, maar die beweegt natuurlijk niet mee. Dus verloor ze haar evenwicht.

Enige wondje wat ze heeft zijn geschaafde knokkels op één hand. Maar wel open en dus bloederig om te zien. Denk dat ze van de commotie is flauwgevallen.

As, Mijn vriend vroeg nog of ik 4 jaar geleden niet met jouw man had aangerommeld 8)7
En ik weet het nog van Yaro. Vond dat ook wel bizar lang, 20 minuten!
pi_149762157
Aangerommeld. Ja dat weet jij beter dan ik :P

En ja dat was ook echt lang. Bij de eerste paar minuten schrok ik ook niet, maar toen het zo lang ging duren en hij ging snurken en ze zeiden we sturen een ambulance werd het wel echt heftig ja.

hopelijk was het bij eva eenmalig, ik kan me de schrik zo voorstellen.
pi_149768035
Jeetje Danic, dat is schrikken zeg :*

As, twintig minuten. Dat lijkt echt een eeuwigheid zeg. Jeetje :*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:46:15 #95
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149773053
Jakkes Danic, dat lijkt me vreselijk eng. :*
pi_149773174
Wauw die taart wat gaaf, heb je hem zelf gemaakt? of laten maken?

Danic wat een schrik, het kan idd van de val zijn maar het zal mij toch ook niet helemaal lekker zitten. Eet ze inmiddels weer goed? Of zit ze nog in een minder eet periode? Heeft eva ook griep gehad?
pi_149786863
Nee hoor niks meer aan de hand. Ze eet gewoon (eva zal nooit enthousiast worden van eten denk ik), heeft de griep overgeslagen (op 1 dagje na ofzo).
Dit was echt van de commotie.
Bloed!!! :')
pi_149788505
Grrr hele post getypt, Internet eruit, post weg :(

Danic, schrikken! Hoe is het nu?

DF wat een geweldige psz!

As, gefeliciteerd en welkom! Die taarten zijn prachtig! _O_

Maandag ging het met peuter een stuk beter na een dag kdv. We vroegen ons zelfs af of we hetzelfde kind mee terug gekregen hadden :D. Helaas is hij gister gevallen en heeft een voortand schade opgelopen -O-. De tand zit los en tandvlees is ook wat stuk eromheen. Ritje tandarts met papa en ik voelde me zo schuldig dat ik niet mee kon. Kind overstuur en in paniek en mama laat hem in de steek ;( :'(. We zijn dus weer terug bij af en erger, want eten en drinken worden geweigerd uit angst voor pijn of na 1 hapje omdat het toch pijn doet.. Vandaag niet naar het kdv, maar naar oma. Ik voel me wel schuldig, maar ik zou het echt niet trekken om hem nu de hele dag thuis te hebben :@. Hoe sneu ik het ook vind...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:06:55 #99
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_149789141
Phaidra, wat een ellende! Beterschap voor I. :* .
En ik begrijp helemaal wat je bedoeld, je hebt je handen vol aan A. en als I. dan ook nog eens niet lekker in z'n vel zit is het ook errug veel in je kraamweek :* .
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:45:46 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_149791652
*inbreker-alert*

Phaidra, wat sneu dat I het zo moeilijk heeft met de verdeelde aandacht! Gelukkig is hij nu vast lekker aan het spelen bij opa&oma :*

Danic, brrrrr dat lijkt me heel freaky!

En waarvoor ik even inbreek: hebben jullie goeie tips voor speelgoed om op een tweede verjaardag te geven? Ik ben zo dom geweest om in december al een keukentje over te nemen :') en nu wil ik een beetje speelgoed 'op de groei' kopen.
E is dol op tekenen, boekjes lezen, puzzels maken.... Maar dat laatste kan natuurlijk ook maar zo weer over zijn? En misschien heeft ze wel meer/andere uitdaging nodig.
pi_149791730
loopfiets
pi_149791752
Lady: super zand, houten treinbaan,
Krijt/teken bord, muziek instrumenten, kinderfilm, stickers.

phaidra dat is wel heek sneu zeg. Hopelijk heeft hij het nu lekker bij opa en oma.
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:51:21 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_149791816
Ohja krijtbord en loopfiets had ik ook al aan gedacht idd!

Houten treinbaan is ook wel tof, volgens mij snapt ze dat nu nog niet maar we hebben genoeg kindjes in de buurt om het even te demonstreren :D
pi_149791836
Ach Phaidra wat vervelend allemaal *dikke knuffel*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149792118
Phaidra wat sneu zeg.

Lb bambino loco?

Vandaag in de efteling. Ean vindt het nu wel leuk. Sac is moe maar slapen nah niet dus nu loop ik rond met kind op mijn rug.
pi_149792325
Je mag wel langs komen om te testen we hebben genoeg. Alleen een beetje ver :P

Leuk FR ik wil morgen maar weet nog niet of het gaat lukken.
pi_149792397
Phaidra, wat sneu! En net iets teveel om er nu ook nog bij de hebben :*

Ladyblack: van die kubuspuzzels (Janod heeft hele leuke), snijfruit/snijgroente is hier nu een dikke hit, ander keukengerei zoals pannetjes, spatels etc, poppenbedje, buggy, zo'n irritante Nijntje laptop, skippybeest, duplo, knutselspullen (verf/klei/stiften/kinetec zand) , muziekinstrumentjes, boekjes (kleine muis zoekt een huis en boer boris zijn hier favoriet).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 14:09:32 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149792480
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:45 schreef LadyBlack het volgende:
*inbreker-alert*

Phaidra, wat sneu dat I het zo moeilijk heeft met de verdeelde aandacht! Gelukkig is hij nu vast lekker aan het spelen bij opa&oma :*

Danic, brrrrr dat lijkt me heel freaky!

En waarvoor ik even inbreek: hebben jullie goeie tips voor speelgoed om op een tweede verjaardag te geven? Ik ben zo dom geweest om in december al een keukentje over te nemen :') en nu wil ik een beetje speelgoed 'op de groei' kopen.
E is dol op tekenen, boekjes lezen, puzzels maken.... Maar dat laatste kan natuurlijk ook maar zo weer over zijn? En misschien heeft ze wel meer/andere uitdaging nodig.
Duplo, bambino loco, buitenspeelgoed ??

mijn peuter is sneu. ligt al de hele ochtend op de bank, gooit net z'n limo er weer uit en heeft sinds vanmorgen last van waterdunne diarree. Koorts mag ik niet opnemen, maar dat kan ook met de diarree te maken hebben; dat gebied doet natuurlijk pijn ;(
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:15:07 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_149792672
Bedankt voor alle tips! *O*

Ben al heftig aan het marktplaatsen naar houten loopfietsjes die de vriend van mijn moeder kan opknappen :9 En bambino loco moet ik even googlen :o (is dat mini loco voor peuters?)
pi_149792751
Let bij de loopfietsjes wel even op de hoogte. Daar zit verschil tussen. En loco bambino is inderdaad mini loco voor peuters maar dat is misschien nog wel een beetje erg op de groei?
pi_149793064
Ja, opa en oma wilden voor komst A. een loopfiets aan peuter geven maar de meeste zijn nog te hoog (34 cm zadelhoogte, kledingmaat 98). Op een echte wishbonebike past hij wel, die is 28 cm. Maar 160 euro voor een cadeautje vind ik echt te gek, dat mochten ze niet doen van mij/ons. Nu wachten we tot zijn verjaardag in juni en krijgt hij nu een zut treinbaanonderdelen (waaronder een elektrische wissel :D opa vindt het fantastisch _O-).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:28:33 #112
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149793143
Bambino loco lukt hier al best met 2 jaar hoor (ok, wel hulp nodig, en aandachtsspanne van 10 minuten max, maar dat ligt aan zoon). Er zijn ook een paar boekjes vanaf 2 jaar te krijgen (bv http://www.bartsmit.com/n(...)jM68MCFcXItAodaHkA_w). En sommige 3 jaar boekjes zijn ook niet moeilijk als je een kindje hebt dat graag puzzelt...

En loopfietsjes O+ . Hier de kleinste maat Puky loopfiets (niet de driewieler). Daar past J. net op met zn 86 (gok ik) cm en korte pootjes. Deze dus: http://www.puky.nl/nl/mod(...)oceanblue/index.html. Staat bij vanaf 85 cm, dus dat klopt wel. 30cm hoog, maar zadel en stuur zijn later ook hoger te zetten. Op MP zijn ze vanaf 30 euro wel te vinden ;)
pi_149793243
Oh ik heb hier boekjes die voor mijn grote (heus niet domme en graag puzzelende) peuter nog aan de moeilijke kant zijn.
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:31:45 #114
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149793248
O, treinbanen zijn ook vet! J speelt graag met z'n houten trein. Vooral de overweg en de brug zijn favoriet, want daar kun je van alles af laten racen!

Kyara: in het 3 jaar boekje dat hier ligt zijn de eerste 5 opdrachten te doen voor m, daarna wordt t lastig. Maar ik heb dus nog niet zo veel boekjes, dus misschien heeft M. veel moeilijkere ;)
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:32:10 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_149793264
Ja op de groei is ook niet zo erg! Ze heeft nog genoeg speelgoed dat ze helemaal leuk vindt. Bijvoorbeeld de pop, dus ze krijgt sowieso wat poppenkleertjes.
pi_149793316
De meiden krijgen hier ook nog een loopfietsje. Nog voor hun verjaardag maar we hebben bedacht dat we dat pas kopen als het ook daadwerkelijk mooi weer is, ook ivm de maat.
pi_149794086
Phaidra, het heeft echt tijd nodig zo te horen. Jammer dat zoiets er dan tussendoor komt. Maar je hebt gezien dat het wel kan. Dus komt vast goed!

Daan Ziet ook niks In bambino loco. Hij kan het wel. Maar aandacht van een minuut,dan is het wel over.
Loopfiets, houten treinbaan, duplo boerderij, kook spul, lottino, knutsel spul, abbo op de spelotheek.

Ik heb daan net bij de buurvrouw gebracht. Hun zoontje vroeg of Daan kon spelen. Best leuk, buren van onze leeftijd met kinderen ipv dat oude spul van het vorige huis ;)

En de psz gaat ook door. Hij heeft wel zin in de geitjes. Maar wil ook naar babyzwemles. Zaterdag is er zwemles voor 3+ zonder ouders in het water. Hij gaat het iig proberen. Watervrij is hij wel ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Deepfreeze op 18-02-2015 15:00:27 (stom telefoon toetsenbord) ]
pi_149794586
Phaidra, wat sneu voor je peuter en wat moeilijk en hartbrekend voor jou :*

Hier een gezellige ochtend. Met Riley naar een vriendin gegaan. Ze moest even vijf tot minuten wennen, maar toen ging ze naast haar zitten om een boekje te lezen O+
Ook haar hond was natuurlijk een leuk speelkamaraadje O+
pi_149795845
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:09 schreef DJMO het volgende:

[..]

Duplo, bambino loco, buitenspeelgoed ??

mijn peuter is sneu. ligt al de hele ochtend op de bank, gooit net z'n limo er weer uit en heeft sinds vanmorgen last van waterdunne diarree. Koorts mag ik niet opnemen, maar dat kan ook met de diarree te maken hebben; dat gebied doet natuurlijk pijn ;(
Beterschap voor G.
thermometer onder de oksel een idee? Iets minder betrouwbaar maar ik vind dat zelf altijd een goede optie.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 16:09:43 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149795992
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:04 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Beterschap voor G.
thermometer onder de oksel een idee? Iets minder betrouwbaar maar ik vind dat zelf altijd een goede optie.
Zodra ze toelaten dat ik de thermometer pak weet ik dat het goed raak is. Tot die tijd maak ik me nooit zo'n zorgen zolang ze maar drinken ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149800884
Kleine loopfiets puky kan vanaf 2 jaar! Pessie had met 2 jaar zelfs die grote al gegeven dacht ik en dat ging ook goed.
pi_149800952
Kleine loopfiets van pucky hier ook gegeven voor de 2de verjaardag. Wb lengte kan dat prima. Maar meneer blieft nog de puckolino (3 wieler) de nieuwe is voor zijn broer zegt hij.
Maar de 3 wieler word echt te klein.
pi_149822835
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:15 schreef LadyBlack het volgende:
Bedankt voor alle tips! *O*

Ben al heftig aan het marktplaatsen naar houten loopfietsjes die de vriend van mijn moeder kan opknappen :9 En bambino loco moet ik even googlen :o (is dat mini loco voor peuters?)
Aangezien de vriend van je moeder een beetje handig is... Zo'n krijtbord (waar ik eerder over las) is hier ook een grote hit. Mijn schoonmoeder heeft er zelf een gemaakt met een oude lijst, een plaat en krijtbordverf. Die hangt hier nu aan de muur en Saar vindt het geweldig.

SPOILER: krijtbord
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cocotrimonium op 19-02-2015 12:23:30 ]
pi_149822914
Jeetje Phaidra, wat ontzettend sneu voor je oudste -O-

Wel herkenbaar hoor. Denk dat het bij Saar iets minder 'hard' aankwam omdat ze nog wat jonger was, maar je merkte wel degelijk de verandering. Ook al betrokken we haar bij vanalles en nog wat. Het was toch even wennen. Misschien had ik er zelf nog wel de meeste moeite mee dat ik haar ineens zo 'weinig' aandacht kon geven.

Inmiddels is ze er wel aan gewend en ze speelt heel graag 'met' Tom. Voor zover een (bijna) 2,5-jarige en een van 10 maanden met elkaar kunnen spelen :P Ze vindt hem echt ontzettend leuk. En hij is nog veel gekker van haar, geloof ik O+

Wel is het zo dat ze nu gewoon heel duidelijk ervoor zorgt dat ze haar portie aandacht wel krijgt :+ Laatst bijvoorbeeld, begon Tom wat te miepen, en meestal ga ik hem (rond dat tijdstip) dan oppakken om zijn fles te geven). Eerste wat Saar deed was opspringen, aan komen rennen en 'mama schoot!' zeggen. Zo, dan was ze Tom tenminste voor _O-
pi_149825523
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

Wel is het zo dat ze nu gewoon heel duidelijk ervoor zorgt dat ze haar portie aandacht wel krijgt :+ Laatst bijvoorbeeld, begon Tom wat te miepen, en meestal ga ik hem (rond dat tijdstip) dan oppakken om zijn fles te geven). Eerste wat Saar deed was opspringen, aan komen rennen en 'mama schoot!' zeggen. Zo, dan was ze Tom tenminste voor _O-
Hahaha herkenbaar!
De mijne van 2,5 zegt dat ook inderdaad als de 4 mnd oude begint te miepen. Of als hij al op schoot zit dan komt ze aanlopen en zegt: "L in wieg?" Oftewel, of ik m maar even in de wieg wil leggen zodat zij op schoot kan.

Hier is trouwens t krijtbord ook een hit. Wij hebben m in het vierkant van de deur (zo'n deur met 2vierkanten met latjes) geschilderd met krijtbordverf.
pi_149825890
Ean heeft krijtbord op de deur in d'r kamer. Ze doet er tot nu toe niks mee maar ik verwacht later wel. Ik vond het als kind zelf heel erg leuk altijd.

Ik herken het "jaloerse" gedrag op een broertje/zus niet. Ean was 2,5 toen Sac geboren werd maar echt jaloers is ze niet. Sac wil vooral dat hebben wat Ean wil en pakt alles af. Lastige situatie voor jullie phaidra want je wil geen kind laten wachten. Hoe is het nu met hem? Ging het dagje bij oma goed?
pi_149827850
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
Jeetje Phaidra, wat ontzettend sneu voor je oudste -O-

Wel herkenbaar hoor. Denk dat het bij Saar iets minder 'hard' aankwam omdat ze nog wat jonger was, maar je merkte wel degelijk de verandering. Ook al betrokken we haar bij vanalles en nog wat. Het was toch even wennen. Misschien had ik er zelf nog wel de meeste moeite mee dat ik haar ineens zo 'weinig' aandacht kon geven.

Inmiddels is ze er wel aan gewend en ze speelt heel graag 'met' Tom. Voor zover een (bijna) 2,5-jarige en een van 10 maanden met elkaar kunnen spelen :P Ze vindt hem echt ontzettend leuk. En hij is nog veel gekker van haar, geloof ik O+

Hahaha, slimme Saar :D

Gelukkig heb ik tot nu toe weinig jaloezie bemerkt richting de baby. Hij zegt dat de baby lief is, komt hem het knuffeltje brengen dat hij zelf heeft uitgezocht als de baby huilt en gaat vaak uit zichzelf even bij de baby kijken. Het is meer dat alles dat ook maar een beetje anders gaat dan hij in zijn hoofd heeft, direct totaal escaleert. Zijn controle op de oude situatie is weg en daar moet hij weer zijn weg in vinden. Hij zoekt de controle dus heel erg op. Alles moet zoals hij wil en anders drama.

Gister heeft hij een heerlijke dag gehad bij oma en hij kwam helemaal opgefleurd thuis O+. Nog steeds veel huilen als hij zich herinnert dat zijn tand pijn doet, maar vaak genoeg is hij het alweer even vergeten en eet hij gewoon, inclusief afhappen. Maar zodra hij weer beseft dat er iets was met die tand, vervalt hij weer in huilen en "ik heb nog pijhijhijn". Ik denk dat 90% puur de angst voor pijn is, dus het lijkt wel mee te vallen gelukkig.

Vandaag is hij weer naar het kdv en omdat hij vanochtend al huilend zei dat hij niet wilde en thuis wilde blijven, ben ik samen met baby ook even meegegaan. Eenmaal daar was hij nog een beetje sip, maar hij heeft niet meer gehuild. Na vandaag weer 3 dagen thuis bijkomen, ook wel fijn voor hem :).

Op dit moment is A. nog een modelbaby die bijzonder weinig aandacht vraagt. Hij laat meestal netjes 3 uur tussen de voedingen en in die tijd kan ik ook gewoon spelen met peuter. De voedingen duren ca. 30 minuten en dan zit peuter vaak naast me op de bank en keuvelen we wat. Of we lezen een boekje. Dat gaat eigenlijk ook makkelijker dan ik had gedacht. Maar dat zal vast niet lang zo blijven... ;). Met het bedritueel knoop ik A. de laatste 2 dagen in de draagdoek, omdat hij dan wat onrustiger is. Op die manier valt hij toch in slaap en kan ik gewoon mee naar boven, boekje lezen en welterusten zeggen. Papa blijft daarna nog even bij hem zitten tot hij slaapt. Ook daar maakt hij geen probleem van, de baby krijgt zelfs een knuffel of kus voor we weer naar beneden gaan.

Zo klinkt het eigenlijk heel erg positief, dus zijn hang naar controle en verlatingsangst zullen vast ook geen weken aanhouden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149828510
Dat klinkt idd heel fijn zo Phaidra! In elk geval alsof jij je weg al wel gevonden hebt met minibaby erbij en je kunt richten op het helpen van je grote bij het vinden van een nieuw evenwicht. Jij ervaren moeder O+
pi_149829016
Coco en watmoetikkiezen, geweldig hoe jullie peuters zorgen voor hun aandacht O+

Phaidra, klinkt alsof het goed gaat. Zielig voor je peuter dat hij telkens denkt aan de pijn in zijn mondje.
Je baby in de draagdoek tijdens het avondritueel. Wat klinkt dat lief en wat fijn voor jouw peuter :*
pi_149831961
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:33 schreef Mineola het volgende:
Dat klinkt idd heel fijn zo Phaidra! In elk geval alsof jij je weg al wel gevonden hebt met minibaby erbij en je kunt richten op het helpen van je grote bij het vinden van een nieuw evenwicht. Jij ervaren moeder
O+ O+ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149841205
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:33 schreef Mineola het volgende:
Dat klinkt idd heel fijn zo Phaidra! In elk geval alsof jij je weg al wel gevonden hebt met minibaby erbij en je kunt richten op het helpen van je grote bij het vinden van een nieuw evenwicht. Jij ervaren moeder O+
Ahww lief! O+

Mijn vuurdoop voor 2 kindjes een hele dag entertainen moet nog komen, ik juich nog niet te vroeg ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149852869
Klein vraagje: Is er een bezwaar als een peuter een uur of 3 a 4 in bad wil blijven? Bedoel, kan geen kwaad toch? Af en toe wat warm water erbij en lekker spelen.
Make my day!
pi_149856812
Fijn dat het beter gaat Phaidra!

M'n peuter heeft geleerd om nu zelf ff spelen in z'n kamer: hij kan namelijk vanuit z'n bed spelen met z'n little people dierentuin! Heel fijn!
Dus ik heb vannacht tijdens z'n nachtelijke "twee uur lang wakker" sessie in bed kunnen blijven liggen :D
Ik was wel wakker, want hij speelt nogal luidruchtig, maar het is een goed begin ;)

Oh en toen was het 6 uur en wou hij naar beneden :')
pi_149861223
Phaidra, wanneer is die vuurdoop?

Agter, ik heb geen idee :D

Loj, dat is fijn O+
pi_149863450
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:47 schreef agter het volgende:
Klein vraagje: Is er een bezwaar als een peuter een uur of 3 a 4 in bad wil blijven? Bedoel, kan geen kwaad toch? Af en toe wat warm water erbij en lekker spelen.
Zo lang in bad lijkt me voor de huid niet zo goed. Maar dat is verder niet wetenschappelijk onderbouwd ;)

Spannend Phaidra! Maar komt vast goed!

Hier trouwens wel een jaloerse peuter. Laatst moest de kat van mijn schoot omdat zij erop wilde. Maar ze vindt zichzelf ook een kleine baby dus ze eist echt haar plek als benjamin op. Maar goed, ze heeft niks te vrezen ;)
pi_149883375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:29 schreef Omentielvo het volgende:
Phaidra, wanneer is die vuurdoop?

Agter, ik heb geen idee :D

Loj, dat is fijn O+
Waarschijnlijk pas over een week of 2. Vriend neemt zijn vrije dagen op juist als peuter thuis is en gaat werken als hij op het kdv is :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149911303
Hier een hoestende peuter. Nu net wakker aan het worden. :O
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 09:16:11 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149911814
even hier om 'inspiratie' vragen hoor :P Geert is 2 maart jarig, nou zijn ze tot 1 maart bij hun vader. Een cadeautje heb ik natuurlijk wel voor hem (+ ze mogen op zijn verjaardag allebei mee naar de laatste echo, even baby gluren voor de bevalling). Maar ik hoor dus op 2 maart ook wanneer ik ingeleid ga worden. Wat zouden jullie doen? het weekend erna of bv op de woensdagmiddag nog wat kindjes uitnodigen of hem een feestje beloven ná de bevalling. Eerlijk gezegd zie ik het niet helemaal zitten om nog een drukke kinderverjaardag te organiseren met 37/38 weken zwangerschap :@

zondag 22 februari 2015 @ 09:43:37 #139
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149912064
Ik zou na de bevalling ook echt geen zin hebben in een drukke kinderverjaardag hoor. Wat als je een keizersnede mocht krijgen? Dan lig je er 6 weken uit. Dat snapt een peuter toch niet echt, dat ie 2 maanden moet wachten op zijn feestje?

Misschien hulp inschakelen van 1 of 2 andere volwassenen en t feestje klein houden? Hij wordt 4 toch? Dan zijn misschien een paar vriendjes al leuk genoeg?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 09:57:38 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149912206
hij wordt vier inderdaad :Y en aan de mogelijkheid van de KS had ik even niet gedacht .. Ik kijk wel even of een moeder van de peuterspeelzaal zin heeft om me te helpen op een woensdagmiddag. Geert is gek op haar dochter O+ Ze heeft ook nog een iets oudere zoon die bij Jan in de klas zit, dus dan heeft die ook iets te doen ipv alleen dat kleine grut om zich heen haha. Samen met de buurtweeling en het overbuurmeisje moet het wel voldoende zijn ..

pi_149912283
Ik zou het heel klein vieren. Met 1 of 2 vriendjes en dan lekker thuis spelen. Bij meerdere peuters/kleuters zou ik ook een van de ouders uitnodigen en het drinken al klaar zetten voor zelfbediening.
En ik zou het voor de bevalling vieren als dat zou lukken.

Hier zo'n smeltmomentje. Riley zegt dan: "Vrijen" en dan krijg je echt een megaknuffel en vele kusjes. O+
Nu zit ze Bumba te kijken op de iPhone en ik zit op de iPad. Genieten O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 10:14:11 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149912404
Ja, wat MM al zei: het is oneerlijk om hem twee maanden te laten wachten op z'n feestje , dus ik probeer woensdagmiddag na z'n verjaardag iets te regelen.

en riley O+

pi_149912428
Ik zou het ook proberen nu nog te doen DJMO. En dan proberen zo makkelijk mogelijk te maken voor jezelf.
pi_149928694
Aan de andere kant, met 4 al een kinderpartijtje, is dat echt nodig? Je viert het al een keer gewoon met familie en bekenden toch?
  zondag 22 februari 2015 @ 20:02:06 #145
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149929953
Ik ga geen kinderpartijtje geven als ze 4 wordt in ieder geval. Wat Troeta zegt, familie en vrienden (paar met kinderen ook), dat is wat mij betreft al druk genoeg.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 20:05:33 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149930074
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:24 schreef Troeta het volgende:
Aan de andere kant, met 4 al een kinderpartijtje, is dat echt nodig? Je viert het al een keer gewoon met familie en bekenden toch?
nee. Ik heb hier in noord-holland geen familie wonen. En k vind het sneu dat z'n grote broer wél een feestje krijgt en hij niet. Dus gewoon een klein feestje met een paar kindjes vind ik wel leuk voor hem :Y

kleine toevoeging: mijn ouders leven niet meer, broers en zussen heb ik niet, en met m'n nichtjes heb ik niet zo'n heel close contact (meer) sinds ik hierheen ben verhuisd. Vandaar ;)

pi_149930078
Liefde is...

...de hond als kussen mogen gebruiken O+
pi_149931040
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:05 schreef Omentielvo het volgende:
Liefde is...

[ link | afbeelding ]

...de hond als kussen mogen gebruiken O+
O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_149932401
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:05 schreef DJMO het volgende:

[..]

nee. Ik heb hier in noord-holland geen familie wonen. En k vind het sneu dat z'n grote broer wél een feestje krijgt en hij niet. Dus gewoon een klein feestje met een paar kindjes vind ik wel leuk voor hem :Y

kleine toevoeging: mijn ouders leven niet meer, broers en zussen heb ik niet, en met m'n nichtjes heb ik niet zo'n heel close contact (meer) sinds ik hierheen ben verhuisd. Vandaar ;)
Dan is het wat anders ja, dan zou ik diie mensen allemaal gewoon op visite vragen!
  zondag 22 februari 2015 @ 22:21:23 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_149937557
Ik zou het ook zo doen DJMO, zeker met hulp kun je zo best een leuk feestje geven voor je bijna kleuter!

Lief van de hond Omen O+

Mijn grote peuter slaapt sinds gister in zijn peuterbed (eindelijk geverfd ;) ). Hij was zo trots! En ik was ook trots, want hij ging er zonder problemen in en heeft de hele nacht geen kik gegeven tot we hem vanochtend om 8 uur wakker moesten maken. O+

En mijn kleine peuters gingen vandaag voor de eerste keer van de hoge glijbaan af bij opa en oma. En ze geven elkaar steeds kusjes O+
pi_149937781
Kusjes O+
En je grote peuter in een groot bed. Wat lijkt hij dan weer klein O+
pi_149947998
Peuter in groot bed! O+

En al een beslissing genomen DJMO? Ik zou t niet doen, maar m'n peuter is niet op z'n best in grote gezelschappen ;)

Ow heeft dit weekend met z'n broertje op 1 kamer geslapen en dat ging prima! Ze maakten elkaar niet wakker, ondanks dat Js een onrustige slaper is en Ow iedere nacht een paar uur wakker ;)
pi_149948097
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:32 schreef Loj het volgende:
Peuter in groot bed! O+

En al een beslissing genomen DJMO? Ik zou t niet doen, maar m'n peuter is niet op z'n best in grote gezelschappen ;)

Ow heeft dit weekend met z'n broertje op 1 kamer geslapen en dat ging prima! Ze maakten elkaar niet wakker, ondanks dat Js een onrustige slaper is en Ow iedere nacht een paar uur wakker ;)
Peuter slaapt ook alweer een paar nachten gedeeltelijk in ons bed met baby in de wieg ernaast. Gek genoeg gaat dat prima, peuter wordt altijd makkelijk wakker maar niet van zijn babybroertje :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 10:41:54 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149948215
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:32 schreef Loj het volgende:
ja, 't wordt een ienie-mini feestje op woensdagmiddag. de buurtweeling en 't meisje waar ik het over had + hun ouders/mama (bij gebrek aan eigen familie zeg maar). En dan 's avonds kijken of ik kan gourmetten met ze. Ik heb deze week weinig uitgaven want a) vakantie en b) de kinderen zijn er niet dus ik kan wel wat kleine stukjes vlees inslaan om een leuk gourmetschoteltje van te maken (of bv twee stuks kipfilet te kopen, er één te bereiden en één te bewaren voor de gourmet). Gaat vast goed komen :Y

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 10:44:57 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149948297
fijn om te lezen dat dat makkelijk gaat Phaidra .. ik denk namelijk dat Geert straks ook graag nog bij me wil liggen als baby er is, maar dat zou dus in een gunstig geval geen probleem moeten zijn .. En ow en js ook al niet wakker van elkaar .. hoopvolle berichten dus!

pi_149948485
Djmo, ik zou misschien de kinderen met de ouders uitnodigen, om te voorkomen dat je zelf moet rennen ;)
Als je het dan zelf ziet zitten, zou ik het wel doen. Alleen niet te groots.
Wij hebben het pas vanaf 5 jaar gedaan, maar hij had genoeg familie op bezoek.

Kyara, fijn dat hij goed heeft geslapen! En die mini's klinken heerlijk!

Man is afgelopen weekend wezen zwemmen met de jongens. Daan is echt zo watervrij. Hij wil gewoon alles zelf doen. Ook de grote wildwaterbaan. Ik denk dat hij snel op zwemles mag als hij 4 is. ;)
pi_149950029
Heb ik Opa en de oudste vanmorgen naar het zwembad gestuurd voor (Teddy) les is dat er niet want vakantie! Ja dat weet ik nog niet hoor :')

En kreeg ik net een mailtje dat de oudste 4 VIP kaarten heeft gewonnen voor musical Sneeuwwitje O+ We hadden een foto van haar in haar Roodkapje jurkje ingestuurd na afloop van een musical. In september :)
pi_149950953
Wow wat goed DF! Zwemmen met M hebben we vorig jaar voor het laatst gedaan, toen was ht een groot drama. Met de meiden 1,5 jaar geleden voor het laatst gezwommen. Maar goed, met 3 peuters gaan zwemmen is ook weer een onderneming. Misschien in het najaar maar een keertje proberen en dan 1 kind per keer of zo.

Leuk Tally!

Hier slapen de meiden op 1 kamer en die maken elkaar ook niet wakker. Ze werden wel wakker als wij op de kamer kwamen (bijvoorbeeld om er 1 te troosten). Maakte het meteen ook een beetje een dilemma als 1 van de twee een beetje huilde :')
pi_149952317
Hebben jullie peuters ook wel eens last van nachtmerries? Onze van 2,5 is nu 2x huilend wakker geworden en kon beide keren vertellen waar t over ging. Vond t wel schattig eigenlijk.. Ben benieuwd waar de dromen van die van jullie over gaan!

de dromen:
1: er zat een vlieg in de fles melk
(ze krijgt elke avond een flesje melk voor t slapen en de volgende dag heeft ze wel 10 keer gecontroleerd of er geen vlieg in zat. Is trouwens nog nooit gebeurd)
2: de tandenborstel zat tussen de dekens
(moest de tandenborstel laten zien én de dekens even helemaal uitschudden om haar gerust te stellen. )
pi_149952364
Ja die van ons is 3 maar is wel eens huilend wakker geworden omdat ze droomde dat ze in de wc gevallen was en er niet meer uit kon komen. Of dat haar zusje in de wc gevallen was. Zulke dingen komen regelmatig terug.

Maar ook dat ze lachend wakker word.
pi_149952441
ah, in de wc vallen lijkt me ook eng!

oh en meestal begint ze hier meteen met zingen als ze wakker wordt. Gelukkig meestal vrolijk dus.
pi_149952964
Hier ook vaak nachtmerries helaas. Meestal weet hij niet meer wat hij gedroomd heeft, maar een paar keer wel:

Over een grote vleermuis.
Papa deed het raam open toen het sneeuwde en toen kwam er een heleboel sneeuw naar binnen.
Over het omzagen van bomen (bleek hij gezien te hebben bij het kdv).

Ik vind het vooral sneu, hij wordt bijna elke nacht wel huilend wakker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149953521
ahh da's sneu inderdaad.
Hoe oud is hij?
pi_149953725
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:52 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ahh da's sneu inderdaad.
Hoe oud is hij?
2 jaar en 8 maanden. Maar eigenlijk altijd een moeilijke slaper geweest, de reden waarom verschilt alleen steeds ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149958527
Kyara. Ik denk dat ik met Chris vaker heb gezwommen. Maar toch was hij echt bang voor water. Terwijl Daan er in springt terwijl hij een half jaar niet is geweest..

Chris had ook last van nachtmerries. Eerst konden we hem ook niet wakker krijgen (nachtangst), later echte. Sommige weken vaak. Dan weer een periode niet. Moet afkloppen, maar de laatste maanden is het rustig. (Vanaf 6,5 jaar). Maar echt op een af, afhankelijk van spanning..
En na even troosten sliep hij wel verder.
pi_149963228
Djmo, klinkt als een goed idee, het verjaardagsfeestje. :*

Tally, wat leuk van die kaartjes *O*

Hier ook al heel lang niet meer lesjes gezwommen. Vorige week wel vrij zwemmen.
En nachtmerries heel af en toe. Dan wordt ze overstuur huilend wakker. Zo zielig.

Vandaag naar Shandaly geweest. Was erg gezellig, alleen beide meisjes waren niet helemaal in hun hum. Jongetje was supervrolijk O+
De terugweg heeft mijn peuter geslapen en thuis kreeg ze koorts. Ze ligt nu met 39,6 graden op bed.
Deze foto heeft Shandaly gemaakt. Riley was op mijn schoot in slaap gevallen O+

pi_149963999
Agos, een hele mooie maar ook hele zielige foto. Beterschap :*
pi_149964104
Ze was ook echt niet lekker... maar ze snurkte wel heel lief ;) O+
En Lars was weer superlief voor de meisjes... Dat wordt nog wat als die groot is... *;
pi_149966345
Hallo! Ik las een stukje over het Fantastisch Kinderfilmfestival in de krant. Wellicht leuk voor jullie kindjes!
pi_149995456
Krijg ik toch net op het kdv te horen dat Ow vandaag best ondeugend is geweest! Mijn lieve brave verlegen Ow!

Is het stom dat ik daar best een beetje trots op ben :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 februari 2015 @ 17:52:18 #171
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149997189
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:51 schreef Loj het volgende:
Krijg ik toch net op het kdv te horen dat Ow vandaag best ondeugend is geweest! Mijn lieve brave verlegen Ow!

Is het stom dat ik daar best een beetje trots op ben :')
nee hoor, zou ik ook zijn :Y O+

pi_149999819
Noooh die foto van Riley O+

Eva had van de week ineens een nachtmerrie. Ze werd om 03.00 's nachts gillend wakker want 'ze wilde niet onder de auto!'
Lijkt me een hele enge nachtmerrie als ik het zo hoorde.

En ze kwam net naar me toe 'ik ga vanavond zonder luier slapen'
eeeeh.....oké! Ff snel dat bed een beschermhoes gegeven. Ik ben heel benieuwd!
pi_150002189
Loj, ik snap dat je trots bent :Y

Wat een zielige nachtmerrie Danic :*
Ik ben benieuwd hoe het gaat zonder luier

Vandaag met Riley naar de dokter gegaan. Riley gaf zelf aan bij de dokter dat haar oortjes pijn deden en ze heeft ook een dubbele oorontsteking. Nu een ab kuurtje.
En vandaag weer op schoot in slaap gevallen O+
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:01:54 #174
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150003231
Beterschap voor Riley :*

Anouk wil ook zonder luier 's nachts, maar aangezien er 's morgens nog best veel in zit, doe ik dat dus nog niet. Iemand een idee of luierbroekjes dan handiger zijn? Dat ze dus misschien dan wakker wordt van de plas ofzo? Of moeten we gewoon die vuurdoop door?
pi_150003340
Eva heeft een tijdje luierbroekjes gehad inderdaad. Met het idee dat ik haar dan wakker maakte voor heb plassen.
Dat heb ik een paar keer gedaan en iedere keer kreeg ze een Driftbui omdat ik het in mijn hoofd haalde haar wakker te maken :D
Dus dat doe ik niet meer.
7 van de 10 keer is ze nu droog.

Andere reden voor de keuze voor luierbroekjes is dat deze minder kunnen hebben. Ze heeft dus iets meer 'last' van plassen in haar luier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:56:47 #176
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150005766
Dat idee had ik inderdaad ook Danic. Ik heb nog een paar gewone luiers, dan ga ik maar eens luierbroekjes scoren.
pi_150019285
Billie wil alleen maar luiers aan. Hij gaat wel voor het slapengaan op de wc zitten. Dat is al een hele stap gezet denk ik dan maar! :)

Gisteren vroeg de juf wanneer we zijn verjaardag willen vieren op de voorschool. :o . Dan wordt 'ie alweer 3! Het gaat zo hard.
pi_150020888
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:29 schreef Kuukske het volgende:
Billie wil alleen maar luiers aan. Hij gaat wel voor het slapengaan op de wc zitten. Dat is al een hele stap gezet denk ik dan maar! :)

Gisteren vroeg de juf wanneer we zijn verjaardag willen vieren op de voorschool. :o . Dan wordt 'ie alweer 3! Het gaat zo hard.
Het gaat heel hard ;(
9 maart komt de juffrouw kennis maken. En dan mag ze 3 dagen wennen. Na de Paasvakantie mag ze dan hele dagen naar school. 4 is ze dan alweer ;(
pi_150020903
Heb jij de rem al gevonden? :P
pi_150020914
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:48 schreef Kuukske het volgende:
Heb jij de rem al gevonden? :P
Nee anders had ik er al heel hard op getrapt.
pi_150022576
*O* droog vannacht!

Rond 23.30 werd ze een klein beetje wakker dus ik snel gevraagd of we gingen plassen, maar ze moest niet zei ze.
pi_150022613
*O*

[ Bericht 23% gewijzigd door Cyntiaa op 25-02-2015 11:01:41 ]
pi_150023066
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

ja, 't wordt een ienie-mini feestje op woensdagmiddag. de buurtweeling en 't meisje waar ik het over had + hun ouders/mama (bij gebrek aan eigen familie zeg maar). En dan 's avonds kijken of ik kan gourmetten met ze. Ik heb deze week weinig uitgaven want a) vakantie en b) de kinderen zijn er niet dus ik kan wel wat kleine stukjes vlees inslaan om een leuk gourmetschoteltje van te maken (of bv twee stuks kipfilet te kopen, er één te bereiden en één te bewaren voor de gourmet). Gaat vast goed komen :Y
Zelf mini hamburgertjes maken van wat gehakt is vaak ook goedkoper en lekkerder dan de kant en klare mini burgertjes.
Wij maken vaak ook kleine pannenkoekjes op het gourmetstel/ in het minipannetje. Een echt succesnummer want 'zelf' koken :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 11:20:05 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150023482
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:06 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Zelf mini hamburgertjes maken van wat gehakt is vaak ook goedkoper en lekkerder dan de kant en klare mini burgertjes.
Wij maken vaak ook kleine pannenkoekjes op het gourmetstel/ in het minipannetje. Een echt succesnummer want 'zelf' koken :)
Laatste keer ook gedaan,met een plakje spek eromheen gewikkeld. was een grote hit!

pi_150043233
Tof idee!

Ik weet niet meer wie laatst de tip gaf, maar beekse bergen is echt leuk idd!

En ik heb Ow vandaag voor het eerst echt straf gegeven (lees: tien tellen op de gang) hij had Js gebeten. Voelde me echt schuldig, maar sommige dingen mogen echt niet....
pi_150044947
Loj, -O- voor deze mijlpaal :*

Hier is Riley aardig aan het opknappen. Alleen is ze wel afgevallen -O-
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:39:28 #187
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150045388
Dat was ik denk ik :) Loj, ben je in het safaripark of het zwembad geweest? Beide zijn tof voor peuters!

En straf geven is niet leuk -O-...

Beterschap voor Riley, fijn dat de antibiotica werkt!
pi_150050580
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:01 schreef Susie het volgende:
Beterschap voor Riley :*

Anouk wil ook zonder luier 's nachts, maar aangezien er 's morgens nog best veel in zit, doe ik dat dus nog niet. Iemand een idee of luierbroekjes dan handiger zijn? Dat ze dus misschien dan wakker wordt van de plas ofzo? Of moeten we gewoon die vuurdoop door?
Wat ik op een gegeven moment bij de oudste gedaan heb, is s nachts een onderbroekje aan gedaan met daar overheen een luierbroekje (maar kan in principe ook met een gewone luier) dan is toch het gevoel van onderbroek er, en ook ervaren ze het 'natte' gevoel veel meer als het mis gaat.

Is een tip die ik ooit eens ergens gelezen heb. En dit kan natuurlijk ook voor overdag als eerste stap, zodat ze zich wat bewuster voelen. (Overdag hier niet gedaan, maar gewoon cold turkey geen luier meer aan, nou ja met voorbereiding daar op en hij was toen ook al ruim 3).
  donderdag 26 februari 2015 @ 08:34:27 #189
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150057757
Das ook een goede Hillie. Overdag gaat het hier prima, wat ik zeg, ze wil ook 's avonds geen luier om en dat gaat hem echt niet worden nog.

Ik ga vandaag de huisarts maar weer eens bellen. Hoesten en flinke snotneus. Nu heeft ze die dichte neus al sinds dat ze in december ziek is geweest en in combinatie met het snurken en het idee hebben dat ze ons niet goed hoort (zegt om de haverklap euh?), wil ik eigenlijk doorverwezen worden naar een kno arts. Voor dat niet horen ben ik al eens geweest en hij dacht toen aan een slijmoor. Ik denk dat wanneer die neusamandelen erui zouden zijn, dat het al een hoop gaat schelen.
Gisteren tot 12 uur liggen hoesten en vanmorgen kwart over 5 weer wakker :O En dat alweer 2 dagen achter elkaar en 5 uur is tegenwoordig het nieuwe half 7 ofzo? :X
pi_150063847
Dat is niet leuk Susie, van het ziek zijn en het vroege wakker worden dan!

We zijn in het safaripark geweest mm, ik vond het park zo leuk dat we zaten te denken om er een keer een midweekje heen te gaan...
Maar waarom.... Heb ik toch alleen vrij tijdens schoolvakanties :(
pi_150064105
Susie, wat sneu :*

Loj, het nadeel van lerares zijn :*

Hier ook een verkouden peuter die gisteren om half 11 wakker werd door het hoesten. Een uur later weer naar bed ging en toen haar bed onderspuugde. En daarna verbazingwekkend wakker was tot 2 uur. Daarna tot 8 uur geslapen, maar totaal niet uitgerust met het daarbijhorende humeur :D
Nu ligt ze op bed en is het stil
pi_150064672
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:36 schreef Loj het volgende:
Dat is niet leuk Susie, van het ziek zijn en het vroege wakker worden dan!

We zijn in het safaripark geweest mm, ik vond het park zo leuk dat we zaten te denken om er een keer een midweekje heen te gaan...
Maar waarom.... Heb ik toch alleen vrij tijdens schoolvakanties :(
Ik zag de foto's al op FB ;). Wij hebben een abonnement, ¤50 voor een jaar, vond ik geen geld, en af en toe gaan we dus gewoon een uurtje alleen voor de speeltuin (J) en de leeuwen (ik)...

Tja, die schoolvakanties :(. Ik heb dit jaar bij uitzondering een weekje verlof gekregen in juni, omdat wij in de zomervakantie niet weg kunnen (hoogzwanger enzo). Scheelde gewoon ¤500 euro, nu maar ¤400 hoeven betalen voor een week luxe kamperen bij de boer op Terschelling ipv ¤900 in augustus :o
  donderdag 26 februari 2015 @ 19:35:56 #193
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150080508
Kindjes die spugen vind ik zo zielig, beterschap Omen.

Ik kreeg zowaar zomaar de verwijzing naar de kno op basis van mijn beschrijving en uiteraard de eerdere bezoeken. Ze ging het mailen naar het zkh en werd vanmiddag al gebeld, volgende week vrijdag al de afspraak...
pi_150089720
Oh dat is best snel Susie!

Safaripark klinkt ook leuk. Wil ik ook nog wel een keertje naar toe met het hele grut. Misschien eind van de zomer een keertje of zo. Abo op de dierentuin halen wij er dubbel en dwars uit. Ook wel mazzel (gehad) met de kortingsconstructie en dat geeft ook mogelijkheden voor volgend jaar.
pi_150117666
Zo zielig. Riley struikelt net over oma haar voeten heen met haar mondje tegen de trampoline. Tand door haar lip. Heel hard huilen. Ik moest mee huilen.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 18:01:05 #196
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150117737
Au, arme Riley...

Kyara, hou er wel rekening mee dat je voor M gewoon moet betalen, gratis tot 3 jaar... Maar misschien krijgen jullie korting met je dierentuinabbo? Wij iig wel bij een hele hoop andere dierenparken met safariabbonnement :)
pi_150117849
Ja, in Rhenen moet je ook al vanaf 3 betalen. Geloof dat Burgers een van de weinige dierentuinen is waar het t/m 3 jaar gratis is. Maar waarschijnlijk wel korting met abo inderdaad.
pi_150121423
Susie fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen!

Ahhhh Omen die arme Riley! Zo zielig.

Dierentuinabo check! We hebben ook Burgers. En inderdaad er voor tweede jaar op rij dubbel en dwars uitgehaald. Vaak gaan we vissen kijken, naar de giraffen, de apen en dan lekker naar de (binnen)speeltuin. En dan volgende keer drie of vier andere diersoorten. Is voor peuter meer dan genoeg.
Hier vanaf dit jaar wel gedeeltelijk moeten betalen voor kleuter.

SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door Animalmix op 27-02-2015 20:01:41 ]
pi_150122796
Hier heb ik het dierentuin abbo er ook al weer uitgehaald, en m'n nieuwe is pas anderhalve maand geleden ingegaan 😉

Maar het was idd echt een aanrader Kyara!

Fijn Susie, dat je zo makkelijk een verwijzing kreeg. Hier kregen we er ook redelijk makkelijk een.
Vandaag opperde een vriendin of zijn uitslag geen invloed heeft op z'n slaappatroon. Hij heeft heel snel uitslag rondom z'n mond, dus ik denk dat hij ergens allergisch voor is, maar ben er niet achter voor wat. De huisarts denkt dat hij er overheen gaat groeien, maar ik ga mezelf er nu toch eens in verdiepen.

AM, wat superfijn! Gefeliciteerd :)

:* voor zielige Riley!
pi_150123273
Dierentuinabo O+ Hier ook een groot succes!! Idd vanaf 3 betalen maar je kan dan een soort overgangsabo kopen voor je kind tot je ouderabo afloopt. En korting bij andere dierentuinen en zo inderdaad. Goed geregeld!

En jij ook Animalmix, gefeliciteerd! Wat voor iets ga je doen?

Ach arme riley!

Loj dat zou wat zijn als allergie de reden is, waar denk je aan? Eten/drinken of iets in z'n bed, stof of een knuffel of zo? Die uitslag is niet van veel kwijlen?
pi_150123793
Bij Blijdorp is het zo geregeld dat als het abonnement van jou als ouder nog loopt terwijl je kind 3 wordt, deze nog steeds gratis naar binnen mag zoals het abonnement loopt. Wij zijn dus het abonnement gestart in april. Toen ons abonnement vorig jaar verlengt werd, werd eva een maand later 3. Ze is nu dus bijna een jaar gratis naar binnen geweest :+

Werden we trouwens op gewezen door een medewerker van blijdorp.
Kan me voorstellen dat dit in meerdere dierentuinen (of andere parken) zo werkt.
pi_150124023
In Amersfoort heb je zoiets dus ook ja, medewerker zei het idd. Ik had begrepen dat het daar wel betaald was, maar ik weet het niet zeker. Zou voor ons maar voor een maand of vier gelden overigens, maar sowieso de moeite waard natuurlijk!
pi_150124134
Ik heb geen idee hoe dat bij Burgers is geregeld maar ik kreeg voor een nieuw abonnement 10% korting. En mijn nieuwe abonnement is een partnerabonnement (sowieso al goedkoper dan 2 losse abonnementen en dan ook nog eens korting). Deze loopt af in de maand nadat M 4 wordt ( :o ) en dan nemen we een gezinsabo met 1 kind (en dan hopelijk 15% korting ;) ). En daarna zien we wel verder.....

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:50 schreef Animalmix het volgende:
Dierentuinabo check! We hebben ook Burgers. En inderdaad er voor tweede jaar op rij dubbel en dwars uitgehaald. Vaak gaan we vissen kijken, naar de giraffen, de apen en dan lekker naar de (binnen)speeltuin. En dan volgende keer drie of vier andere diersoorten. Is voor peuter meer dan genoeg.
Hier vanaf dit jaar wel gedeeltelijk moeten betalen voor kleuter.
Keertje samen gaan?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 21:31:35 #204
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150125884
Dierentuin is hier niet om de hoek, anders had ik ook een abbo genomen denk ik. Nu ga ik maar sparen voor gratis toegang voor Artis bij de Dekamarkt. ^O^ Dus mochten er mensen zijn die daar niks mee doen :P
pi_150145458
Wij overwegen ook een dierentuin abonnement. Het blijkt dat we de kosten met 2x artis er al uit hebben bijvoorbeeld, dat valt erg mee.

We hebben waarschijnlijk ontdekt waarom peuter al een paar dagen om 6 uur klaarwakker was: kou. Hij wilde niet meer in zijn slaappak slapen, maar in zijn pyjama (needless to say, hij is dol op zijn nieuwe pyjama's, Kyara). Maar met laken en deken was dat toch erg fris. Gister een dekbed gekocht en prompt slaapt hij tot 8 uur! :o

Nu maken we ook maar gelijk de stap naar een peuterbed, want een dekbed van 140x200 in een ledikant is ook niet ideaal :'). Ik ben benieuwd hoe het gaat vanavond en vannacht...

[ Bericht 19% gewijzigd door Phaidra op 28-02-2015 17:49:21 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150148938
Wat een snif en gesnotter. Tijd voor lente!
Beterschap voor wie het kan gebruiken :)

Leuk zo'n abonnement. Hier is de oudste niet zo gek op dierentuinen, dus ik denk niet dat ik het zou doen.. Af en toe sleep ik hem wel mee ;)

Net terug van een paar dagen bij mijn ouders op de boerderij. Heerlijk even de ruimte. Lekker fietsen op de fiets met zijwieltjes die daar stond (staat nu hier in de garage)..
Donderdag naar een ballorig geweest, lekker spelen. We waren hem ook nog even kwijt. Het ene moment zat hij in de ballen. Niet veel later stond hij helemaal bovenin het grote klimgedeelte. Gelukkig kon grote broer hem weer naar beneden lokken :P
Gisteren uitgewaaid op het strand. Eerst met de vlieger en op het klimrek. Daarna door het water banjeren met laarsjes aan. Het water bijna de rand van het laarsjes, lekker soppen. Hij giechelde nog vrolijk. Tot hij zo achterover op zijn billen viel. Eerst gelachen, tegelijk gevraagd of grote broer (met laarzen) hem even omhoog wilde helpen, en daarna snel naar de auto en droge kleren aan. Hij had snel weer babbels en kon er wel om lachen geloof ik. Grote broers blijken erg handig bij reddingsacties..
:D
pi_150161339
Spannend Phaidra! Hij wordt nu echt groot! (sowieso al sinds kleine broer er is waarschijnlijk).

Wat een heerlijke dagen DF! Klinkt goed!
pi_150170063
En hoe is het gegaan Phaidra?

Vriendje was gisteren met Ow naar China light in burgers zoo geweest. Hij was erg enthousiast, oh en Ow was erg enthousiast ;)
Misschien nog leuk voor vandaag AM en Kyara :)
  zondag 1 maart 2015 @ 09:45:06 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150171048
;)

pi_150171699
China Light ziet er zo leuk uit. Maar Riley redt dat echt niet qua slaaptijd.
Mooie foto Kyara O+

Hier is Riley weer aan het opknappen. Alleen haar humeur is nog wat ziek :D
  zondag 1 maart 2015 @ 12:42:41 #211
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150174337
Oh, dat China light ziet er leuk uit!

Het is hier vandaag in de buurt lammetjesdag, dus wij zijn vanochtend lammetjes gaan kijken op de boerderij. 300 stuks :o !

J. vond t super interessant, vooral het lammetjes voeren, en het stro in een grote ton stoppen. Totaal niet bang ook voor dieren, dus dat geeft goede hoop voor onze vakantie op een schapenboerderij in juni ^O^
pi_150174607
Het ging heel goed eigenlijk! Inslapen duurde wat langer, want springen op bed is veel leuker :+. Daarna nog 1x wakker rond 2 uur, maar dat is niks nieuws ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 1 maart 2015 @ 15:43:27 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150178982
Fijn dat het goed ging Phaidra!

Wat leuk MM! Hier geen schapen en geitjes meer op de kinderboerderij helaas -O-

Fieder! Gefeliciteerd met je peuter! En alvast welkom in dit topic w/ w/ w/ w/
pi_150186797
Haaaai :W na een heel weekend feest moet ik er echt aan gaan geloven, ik heb een peuter :o

[ Bericht 63% gewijzigd door Fieder op 02-03-2015 20:20:56 ]
  zondag 1 maart 2015 @ 19:42:52 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150188301
Leuke foto's Fieder! (ook die in het dreumestopic O+ )
Leuke dag gehad? Wat heeft hij gekregen?
pi_150189201
Leuke foto's O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 maart 2015 @ 20:11:05 #217
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150189461
SPOILER
Morgen is hij een kleuter, dus ik neem vast afscheid hier, ook al postte ik melodramatisch weinig hier de laatste tijd ;)

pi_150189755
Mooie spam. Alvast gefeliciteerd *O*
pi_150189872
Wow DJMO wat een verandering O+ die haren joh!! alvast gefeliciteerd

Kyara van ons een loopfiets (die helaas nog te groot is), grote hama strijkkralen, een tractorboek en de grote duplo brandweerkazerne

Van de visite de playmobil ambulance, playdoh keukentje, playmais en wat leesboekjes

Goed verwend O+ en alles was 'ohhh leuk! dakkewel!' O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 maart 2015 @ 20:24:11 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150189981
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:22 schreef Fieder het volgende:
Wow DJMO wat een verandering O+ die haren joh!! alvast gefeliciteerd

Kyara van ons een loopfiets (die helaas nog te groot is), grote hama strijkkralen, een tractorboek en de grote duplo brandweerkazerne

Van de visite de playmobil ambulance, playdoh keukentje, playmais en wat leesboekjes

Goed verwend O+ en alles was 'ohhh leuk! dakkewel!' O+
ja die haren :'( ze gingen uiteindelijk enorm klitten, dus éénmalig de tondeuse eroverheen . weg krullen en ook niet meer terugkomen he? het zelfde melkboerenhondehaar als z'n grote broer _O-

jij ook nog gefeliciteerd !

zondag 1 maart 2015 @ 21:46:06 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150194835
Van harte gefeliciteerd beiden! Leuke foto's!
pi_150209784
DJMO gefeliciteerd! Gaat hij vandaag naar school?

Fieder gefeliciteerd met je peuter! Mooie ogen heeft ie!
Welkom hier!

China light, ja leuk! Alleen zo lastig dat het pas na 18 uur is. Zijn ze bij ons niet meer echt op z'n best qua humeur.

Kyara prima plan om keertje samen te gaan. Dan neem ik wel alleen mijn meisje mee. Kleuter moet naar school en buiten schooltijden is het zo druk!

Omen fijn dat Riley weer beter is. Humeur knapt hopelijk ook snel op.
pi_150209875
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2015 15:43 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk MM! Hier geen schapen en geitjes meer op de kinderboerderij helaas -O-

Zijn die weg?
Geitjes vind ik niet zo erg. Die liepen vaak in de speeltuin en dochterlief was er doodsbang voor. Ze durfde dan de speeltuin gewoon niet in
pi_150210271
Gefeliciteerd Fieder en DJMO! *O* Leuke foto's van jullie jongens!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 maart 2015 @ 13:08:39 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150211725
AM, leuk! Neem ik ook alleen mijn meiden mee (om het voor mij ook een beetje leuk te houden :D )
Geitjes en schapen zijn weg, ze zouden teveel ziektes verspreiden. Bij de andere zijn de nog wel. Ik vind het zelf wel jammer. Hier vonden ze de geitjes juist leuk in de speeltuin.

DJMO, gefeliciteerd met je kleuter!
pi_150212063
Geitjes en Riley zijn een leuke combinatie O+
Hoewel alles nu anders kan zijn nu ze peuter is

Vandaag intake gehad op de eerste school. Klein schooltje met een prettige sfeer O+
19 maart intake op een andere school. Spannend.
pi_150220028
DJMO, alvast gefeliciteerd!
Fieder, ook gefeliciteerd met je peuter!

Daan mocht vandaag alvast even langs de peuterspeelzaal, omdat de fotograaf er was. Officieel begint bij vrijdag pas, maar eind deze maand ook op maandagmiddag. Dus leuk om ook op de groepsfoto te staan, had de leidster bedacht.
Wij erheen, Daan vlot op de foto, en toen bood de juf aan dat hij mocht blijven. Hij was er half 2, en om 3 uur maar weer opgehaald. Even oefenen voor vrijdag dus. Hij deed echt zo makkelijk mee. Vertelde iets over de geitjes voeren en stampvoeten en boos kijken toen hij mee moest naar huis. Dat komt helemaal goed daar!
pi_150238881
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:18 schreef Omentielvo het volgende:
Geitjes en Riley zijn een leuke combinatie O+
Hoewel alles nu anders kan zijn nu ze peuter is

Vandaag intake gehad op de eerste school. Klein schooltje met een prettige sfeer O+
19 maart intake op een andere school. Spannend.
Echt al de basisschool of de peuterspeelzaal Omen?

Hier is het schijnbaar gebruikelijk dat je als je kind 2,5 is een uitnodiging tot inschrijving krijgt voor de basisschool. Da's al over 1,5 maand!

Door mijn onderwijsachtergrond ken ik de meeste scholen in onze gemeente wel. En ik heb ook een favoriet. Maar wil wel nog even samen met manlief vanuit ouderperspectief een rondleiding hebben om te kijken of mijn beeld echt klopt :Y

Hoe kozen jullie dames DE school uit? Op welke dingen moet ik echt letten en vooral niet vergeten te vragen?
pi_150239119
Echt de basisschool al. Met twee jaar moet je ze inschrijven hier. Vind ik best lastig om dan al een school te kiezen die bij jouw kind past.
Ik heb nu twee scholen op het oog die me aanspreken en de keuze zal dan uiteindelijk mijn gevoel zijn. Zo ging het ook bij het kdv. Toen ik daar binnenkwam voelde het al goed en tijdens het gesprek bleef dat gevoel. En nooit spijt gehad.
Ik hoop dat het met de keuze voor de school ook zo is. :D
pi_150239303
Bij Chris was het simpel kiezen. De buurt school had niet de beste verhalen over wat slimmere/rustige kinderen, en ik had een rustig kind. De andere buurtschool was erg steberig, en dat is niet mijn ding.
Daarna buiten de wijk gaan kijken. Bij de freinet zat Chris echt aan mijn been geplakt. Wilde niets proberen.
Bij de montessori keek hij even rond en liep zo naar een speelhoek. En dat voor een kind dat normaal echt super verlegen was en tijd nodig had om te ontdooien. We hebben daar zijn gevoel dus sterk gevolgd. En het onderwijs principe stond ons natuurlijk ook wel aan. Voorbeelden van situaties gaven ook een goed beeld van hoe ze met kinderen omgaan. Dus als ze iets vertellen over de algemene aanpak, is het fijn om naar voorbeelden te vragen.

Inschrijven was liefst rond de 3 jaar. Dan konden ze de planning rustig maken.
Daan staat nu ook op de montessori ingeschreven, alleen nu in andere stad. Maar daar draait Chris ook zo goed mee, dat ik daar ook wel vertrouwen in heb.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 10:54:00 #231
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150242061
Hoi

Cristel is vandaag jarig, 3 jaar is ze nu. Gaat zo snel

En ze kon niet wachten tot vanmiddag.... :') dus dan maar nu een stukje taart :Y)

pi_150244030
Gefeliciteerd PE *O*
pi_150244370
Gefeliciteerd *O*
pi_150245349
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 07:18 schreef Omentielvo het volgende:
Echt de basisschool al. Met twee jaar moet je ze inschrijven hier. Vind ik best lastig om dan al een school te kiezen die bij jouw kind past.
Ik heb nu twee scholen op het oog die me aanspreken en de keuze zal dan uiteindelijk mijn gevoel zijn. Zo ging het ook bij het kdv. Toen ik daar binnenkwam voelde het al goed en tijdens het gesprek bleef dat gevoel. En nooit spijt gehad.
Ik hoop dat het met de keuze voor de school ook zo is. :D
Zo hebben wij dat ook gedaan.
Uiteindelijk zijn we maar bij 1 school wezen kijken. Bij de rondleiding wilde hij niet meer weg bij de kleuterklas en mocht hij daar even blijven toen wij nog even wat dingen moesten doorspreken (kwartiertje ofzo).
Tot nu toe nog geen spijt van de keuze :D
pi_150246028
Hier moet je al met 1 inschrijven, had ik toen gedaan, maar blijkbaar niet volledig en ik kon ook niet zo goed kiezen, dus met 2 goed ingeschreven en tot het laatste moment was het niet zeker of hij daar op school kon.
Vond het maar lastig...

gefeliciteerd jarige kindjes!!

Fijn dat het zo snel kan Susie!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:10:26 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150246158
Gefeliciteerd PE

Wij hebben bij de 3 scholen op loopafstand gekeken. En de school die op papier het minste bij ons leek te passen, gaat het uiteindelijk wel worden. Dus wel blij dat we ze toch alledrie bezocht hebben.

Had ook nog een plan B met scholen buiten de wijk op fiets- en auto afstand maar dat was dus niet meer nodig.

Note to self: moet nog wel daadwerkelijk inschrijven :') Maar geen wachtlijsten hier gelukkig.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:01:57 #237
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150247819
Gefeliciteerd PE! Ook alweer 3...
pi_150259475
pe gefeliciteerd met Cristel.

Ean en Sac hebben een cadeau gekregen.

Ean is er blij mee alleen sturen is nog lastig Sac is er bang voor.

Let niet op de troep ik heb een kraam gehuurd op een kledingbeurs en ben kleertjes aan het uitzoeken.
pi_150259974
PE, gefeliciteerd!
Haar gezichtje oogt ook ouder op sommige foto's. Minder baby-ig.

Geinig spul fr :)
pi_150260093
Gekregen maar het werkt en ziet er nog heel goed uit, ik had er vroeger een voor mijn barbies maar die was niet zo draadloos als deze.
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:45:56 #241
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150275786
Dank voor de felicitaties 👍

Gisteren heeft ze haar verjaardag gevierd op de psz. En bananen uitgedeeld (wou ze zelf. De juf was vooral aan het pushen dat ze koekjes zou uitdelen, want "dat doen ze altijd met een verjaardag " )

Kinderen vonden het lekker, nou ja, de meeste dan....

Gistermiddag zijn mn ouders nog geweest, erg fijn. En sinds hele lange tijd was cristel ook gelijk knuffelig naar hun toe, was ik wel blij mee.

Van ons heeft ze kinetic zand gekregen, een Disney prinsessen bikini 😱 en een barbie.
Van mijn ouders prinsessen dekbedovertrek en een dokters koffertje
Zaterdag komt de rest van de familie. 👍

Ze voelde dr eigen ook echt jarig gisteren, en ze was zo dankbaar voor alles ❤

Leuk spul fr. En met de rotzooi valt wel mee op de foto hoor.
pi_150276236
Pe. Nog gefeliciteerd ben het volgens mij op facebook vergeten.

ik mis het een beetje om hier mee te posten maar op een of andere manier kom ik ee gewoon niet meer aan toe.
Hier gaat alles verder prima. Lisa word al bijna 3, zit op peutersurvival zwemmen op dinsdag en op peuyergym en peuterzwemmen op woensdag is begonnen op haar nieuwe peuterspeelzaal en gaat in mei daar vier halve dagen naartoe. Mijn relatie loopt super en het begint enorm te kriebelen voor een tweede. Eigenlijk zouden we vandaag mijn implanon laten verwijderen. Maar lig al een week in het ziekenhuis dus dat is verzet. Maar vind het erg spannend allemaal.

ga proberen wat meer mee te posten.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_150277598
Circus artiest bij de peutergym. Daar hebben ze binnenkort een circusvoorstelling in een echte circus tent met 500 gasten bij de sportschoolspannend![/URL] met mama en papa in de duinen.

[/URL] mijn gekke meisje.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sam1993 op 04-03-2015 11:55:47 ]
pi_150278178
Sam wat zie je er goed uit.
Heb je een nieuwe relatie? of weer samen met de vader van Lisa?

Beterschap hopelijk mag je snel uit het ziekenhuis.

djmo gefeliciteerd
pi_150279390
Ferrari, leuk speelgoed O+

Pe, wat leuk dat ze zich echt jarig voelde
En bananen willen trakteren O+

Sam, lief meisje heb je. O+
Beterschap voor jou :*
pi_150280263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Sam wat zie je er goed uit.
Heb je een nieuwe relatie? of weer samen met de vader van Lisa?

Beterschap hopelijk mag je snel uit het ziekenhuis.

djmo gefeliciteerd
een nieuwe relatie :)
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:55:58 #247
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150281488
Wat een leuke foto Sam, die van jullie samen!
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:15:01 #248
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150282071
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:45 schreef PureEvil het volgende:
Gisteren heeft ze haar verjaardag gevierd op de psz. En bananen uitgedeeld (wou ze zelf. De juf was vooral aan het pushen dat ze koekjes zou uitdelen, want "dat doen ze altijd met een verjaardag " )

Kinderen vonden het lekker, nou ja, de meeste dan....
Gefeliciteerd nog! Bij mijn zoon was de tractatie iig enorm in de smaak gevallen. Bananen! Volgens mij kan J. echt niets lekkerders bedenken :Y) Wel gek dat de juf op iets ongezonds aandringt, als een kind zelf kiest voor fruit :?
pi_150350455
PE veel te laat maar nog van harte gefeliciteerd!
Wat geweldig dat ze bananen wilde trakteren!

Sam die foto in haar balletpakje O+
  vrijdag 6 maart 2015 @ 23:36:58 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150373567
Wat een rust hier....

Mijn 3 peuters kregen vandaag visite van een andere Fok peuter. Was erg gezellig. Maar de naam Riley is best lastig voor peuters (ze noemen haar Hannie).

Mijn peuters gaan sowieso erg lekker. De kleine peutertjes worden steeds grappiger samen. Als ik iets vraag waar ze geen zin in hebben dan schuiven ze elkaar naar voren. "J opruimen mama". "Nee, D schone luier mama" :') Ze hebben de grootste lol samen, soms geen idee waarover O+ O+ Ze zijn wel toe aan psz maar daarvoor moeten we geduld hebben want dat is hier pas vanaf 2,5 jaar. Maar met "danselesss" leren ze ook al een en ander aan sociale interacties met andere kindjes gelukkig.

Grote peuter heeft een groeispurt gemaakt. We zijn op tijd overgestapt naar groot bed want meneer klimt nu in en uit het ledikant van zijn zusjes. Verder is mijn rustige en gevoelige jongetje ineens een stuk drukker, fysieker, jongensachtiger en ook wel lomper geworden :D Stoelen, duwen, trekken, klimmen........leuk om te zien. Hij ziet alleen zijn zusjes als zijn gelijke en heeft in zijn spel niet in de gaten dat hij een stuk sterker is.

Alledrie zijn ze verbaal best sterk. Kunnen goed uiten wat ze wel en niet willen (soms ook met het nodige drama erbij ;) ).

/dagboek ;)
pi_150378512
Wat klinkt dat heerlijk Kyara. Zie het helemaal voor me ook :D

Hier eigenlijk geen peuter nieuws. Hij slaapt door, hij begint soms avondeten op te eten *O*. En verder doet hij het volgens mij heel goed.

Heeft iemand hier trouwens Jo Frost op RTL 4 gezien van de week? M'n hart brak zeg ;(.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 07:07:28 #252
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150378530
Mag de klok al een uur vooruit? Ik begin half 6 wakker worden nu wel errug irritant te vinden... :( :O

Niet gezien Kuukske, wat was er loos?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 07:08:42 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150378535
En volgens mij mogen we je feliciteren! Leuk joh, van harte!
pi_150378599
Hier ook weinig te melden. Gezellige peuter die nog heerlijk knuffelig en ondernemend is
Gisteren gezellige dag gehad met Kyara. O+

Ik heb Jo Frost ook gezien. Mijn hart brak ook. Zowel voor de moeder als voor de peuter :'(
pi_150378789
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 07:08 schreef Susie het volgende:
En volgens mij mogen we je feliciteren! Leuk joh, van harte!
Dank je! :D

Nou ja die moeder.. Och. En dat manneke. Ze was duidelijk radeloos en reageerde dat op het mannetje af. Kreeg flink geschreeuw en billenkoek op zich afgevuurd. Erg sneu. En het huis was te goor voor woorden :X
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:42:52 #256
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150380379
Ah. Ik kijk dat eigenlijk nooit. Las op fb dat er nogal commotie over haar methode is. Dacht dat het daarom ging.
pi_150394050
Haha Kyara D en J samen :D
En grote peuter die een stoere jongen aan het worden is O+

Ja die aflevering van Jo Frost inderdaad. Verschrikkelijk! Hoop dat die moeder echt hulp zoekt.

Wat was het lekker weer vandaag!
Mijn peuter heeft genoten in de zandbak. Was gewoon boos toen ze eruit moest om te eten.
pi_150397082
Haha AM. Eten is ook niet leuk als je zo lekker aan het spelen bent :D

Riley krijgt zo af een toe zo'n kindersurprise. Die vindt ze erg lekker. Dus vanmiddag wilde ze er nog eentje. Ik zei al dat ze er pas morgen een kreeg. Riley rende naar me toe en pakte mijn hand vast en nam me mee naar de kast waar ze inzitten. Netjes ging ze voor die kast zitten en keek me met de meest lieve blik aan O+
Ik heb gezegd dat ze echt ssuperschattig is, maar dat ze er pas echt morgen weer eentje krijgt.
Maar die blik van haar. Ik smolt gewoon O+
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:11:08 #259
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_150400997
Hallo :W Ik post niet meer zo vaak maar lees nog wel elke dag mee.
Maar nu had ik even een vraagje. Ik heb een peuter (3 jaar) die 's avonds heel slecht eet, gewoon heel weinig en eigenlijk het liefste alleen maar vlees.
Nu mijn vraag wat geven jullie je peuters 's middags, als hapje tussendoor? Ik denk misschien geef ik hem rond een uur of drie/half vier wel teveel :?
En hoe " streng" zijn jullie om na het avondeten iets anders aan te bieden? Ik vind het lastig om dan eigenlijk streng te zijn, dus heeft hij vanavond nog een heel bord pap gegeten.
Maar zo hou ik het "niet eten van het avondeten" natuurlijk wel in stand. :{
Weigeren jullie gewoon wat anders te geven?
Rayen 2½ jaar!
pi_150401416
Riley (2 jaar) krijgt elke avond nog een flesje warm melk met een lepeltje pap. Als ze wat minder goed gegeten heeft doe ik het flesje wat voller en een lepeltje meer.
Ik moet alleen wel zeggen dat Riley over het algemeen goed eet.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:36:42 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150402455
TJ, ik vind het hier een verschil tussen niet willen en niet lusten. Soms proberen ze wel maar vinden ze het gewoon echt niet lekker. Dan geef ik wel een alternatief. Sowieso hou ik met wat ik aanbied wel rekening dat er in elk geval iets bij zit wat ze lekker vinden. Als er weinig gegeten wordt dan geef ik het kind dat slecht heeft gegeten iets meer yoghurt. Als ik hier een kind na het eten nog iets extra's geef (bijvoorbeeld een boterham), willen ze alledrie :+ Dat hebben we dus nooit uit onszelf gedaan en er is verder ook nooit vraag naar geweest eigenlijk.

Tussen 16.00 en 16.30 uur is hier het middag snackmoment. Dat is meestal een koekje of rozijntjes oid. Soms snacken ze bij het koken nog wat tomaatjes of komkommer maar verder eigenlijk niet.
pi_150411289
Hier ongeveer precies hetzelfde aan de hand TJ. Billie krijgt rond half 3 fruit of een koekje of rozijnen.
Als hij niet eet krijgt hij wel gewoon yoghurt of vla (en dan iets meer), maar verder niets. Of hij moet de rest van de dag heel slecht hebben gegeten of ziek zijn. Want geef Billie brood en hij eet zo 3 boterhammen weg.

Hij begint nu wel wat beter te eten trouwens. Heb hoop. ;) Dat komt wel goed. Ik heb daar ook wel vertrouwen in.
  zondag 8 maart 2015 @ 06:55:37 #263
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_150411334
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 07:07 schreef Susie het volgende:
Mag de klok al een uur vooruit? Ik begin half 6 wakker worden nu wel errug irritant te vinden... :( :O

Niet gezien Kuukske, wat was er loos?
+1! Pas als je kinderen hebt leer je de zomertijd waarderen :')

En hier ook een slechte avond-eet-ster, maar dat is pas sinds een tijd. Hier meestal rond 15.30 uur tussendoortjestijd, dan krijgen ze fruit en als ze er daarna nog om vragen een snoepje ofzo. Als ik aan het koken ben hebben ze ook vaak al erge honger, om te voorkomen dat ze 'hangry' worden en/of over hun honger heengaan krijgen ze een rijstwafel. Aan tafel zorg ik dat er voor elk kind iets bij staat dat ze lusten, toetje krijgen ze altijd, daarna niks meer. Nooit. Ze vraagt er ook eigenlijk nooit om, denk niet dat het in haar opkomt dat dat een optie is :P

Tevens: hoi! Wij gaan vandaag naar de lammetjesdag. Wat gaan jullie doen? :) doen jullie veel uitjes met je kind(eren)? En wat voor uitjes dan?

Ik zie veel dierentuin-abbo's, maar ik ben vast een rotmoeder, ik doe niet aan dierentuinen. Ik word zo verdrietig van die sippe dieren die hun ingesleten paadjes lopen :{ ik weet dat er veel is veranderd op dat gebied, maar de dierentuinen die ik de afgelopen jaren heb bezocht hebben allemaal toch nog wel een paar van dat soort hokken.. Plan is om eens naar Beekse bergen te gaan, dat lijkt me wel weer leuk :) en een museumjaarkaart willen we gaan aanschaffen, dat vinden de kleintjes ook leuk en het is zo divers O+ Stef vond als tweejarige het Kröller Müller verrassend leuk bijvoorbeeld.

Peach heeft haar eerste echte groeispurt :o ze groeide altijd heel geleidelijk, dan was er telkens weer 1 kledingstukje te klein, maar nu.. Ik heb ineens niks meer :D

PE, Fieder en DJMO, gefeliciteerd nog!! :* *O*

Leuk, Kyara, je peutertjes en China lights O+ ik vind je dagboek leuk om te lezen hoor :)

Phadria, hoe is het nu in het peuterbed??

Omen, lastig he, die scholen.. Wij wonen in de buurt waar ik vroeger zelf op school heb gezeten en een heel gelukkige schooltijd heb beleefd, dus onze keuze was heel makkelijk (nog steeds een mij bekende directeur), maar anders zou ik het echt niet zomaar geweten hebben..

PE, hoe is het ondertussen op de psz? Wat leuk joh, dat de juf aan de foto's dacht en dat hij even mocht blijven :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Incantrix op 08-03-2015 07:18:18 ]
3!
  zondag 8 maart 2015 @ 09:33:50 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150412393
Wat leuk lammetjesdag O+

Qua uitjes: kinderboerderij (= stadsboerderij/natuurcentrum, heb er 3 in de buurt dus daarin is ook nog wat af te wisselen :D ), dierentuin (ik werd inderdaad helemaal naar van Artis, dus ik snap je standpunt, gelukkig valt het aan deze kant van het land wel mee wat dat betreft), speeltuin (ook hier weer diverse in de buurt op auto-afstand en een paar kleinere in de wijk op loopafstand. En 2x per jaar of zo gaan we naar het Openlucht Museum.

En bij slecht weer heeft de Intratuin een leuke speelhoek met ballenbak en het winkelcentrum heeft ook een leuke speelplek (en bieb en roltrappen :D ).
  zondag 8 maart 2015 @ 09:46:54 #265
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150412537
Lammetjesdag O+ Was hier vorige week :D

Uitjes: Safaripark, de speeltuin in het safaripark, de speeltuin op het schoolplein in de buurt (natuurlijk aangelegd met zand en boomstammen enzo ^O^ ), bij slecht weer de bibliotheek (grote speelhoek met poppen, verkleedkleren, puzzels, duplo etc) of idd de intratuin (bij oma). Wij gaan ook heel vaak naar het bos/ de duinen (http://www.np-deloonseend(...)nts/home.xml?lang=nl) ook in de winter. Daar vraagt J. regelmatig zelf om, lekker scheppen in het zand en blaadjes en takjes verzamelen.
  zondag 8 maart 2015 @ 09:50:04 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150412575
Oh ja, dat vergeet ik ook nog: bos, park en heide. Keuze genoeg hier O+ En wil in het voorjaar ook weer een keer naar de Apenheul.
  zondag 8 maart 2015 @ 09:52:37 #267
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_150412597
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:36 schreef Kyara het volgende:
TJ, ik vind het hier een verschil tussen niet willen en niet lusten. Soms proberen ze wel maar vinden ze het gewoon echt niet lekker. Dan geef ik wel een alternatief. Sowieso hou ik met wat ik aanbied wel rekening dat er in elk geval iets bij zit wat ze lekker vinden. Als er weinig gegeten wordt dan geef ik het kind dat slecht heeft gegeten iets meer yoghurt. Als ik hier een kind na het eten nog iets extra's geef (bijvoorbeeld een boterham), willen ze alledrie :+ Dat hebben we dus nooit uit onszelf gedaan en er is verder ook nooit vraag naar geweest eigenlijk.

Tussen 16.00 en 16.30 uur is hier het middag snackmoment. Dat is meestal een koekje of rozijntjes oid. Soms snacken ze bij het koken nog wat tomaatjes of komkommer maar verder eigenlijk niet.
Ja niet lusten dan ga ik ook niet dwingen natuurlijk. Maar ik heb een bijdehandje geloof ik ;) hij wil gewoon niet en direct na het eten, als hij van tafel is, zegt hij "wat zal ik nu eens eten" en wil dan naar een banaan grijpen >:)
Dus dat hebben we al verboden, na het eten zeker geen bananen.
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2015 06:43 schreef Kuukske het volgende:
Hier ongeveer precies hetzelfde aan de hand TJ. Billie krijgt rond half 3 fruit of een koekje of rozijnen.
Als hij niet eet krijgt hij wel gewoon yoghurt of vla (en dan iets meer), maar verder niets. Of hij moet de rest van de dag heel slecht hebben gegeten of ziek zijn. Want geef Billie brood en hij eet zo 3 boterhammen weg.

Hij begint nu wel wat beter te eten trouwens. Heb hoop. ;) Dat komt wel goed. Ik heb daar ook wel vertrouwen in.
Ja tussendoortje is hier ook vaak fruit en soms een koekje
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 06:55 schreef Incantrix het volgende:

En hier ook een slechte avond-eet-ster, maar dat is pas sinds een tijd. Hier meestal rond 15.30 uur tussendoortjestijd, dan krijgen ze fruit en als ze er daarna nog om vragen een snoepje ofzo. Als ik aan het koken ben hebben ze ook vaak al erge honger, om te voorkomen dat ze 'hangry' worden en/of over hun honger heengaan krijgen ze een rijstwafel. Aan tafel zorg ik dat er voor elk kind iets bij staat dat ze lusten, toetje krijgen ze altijd, daarna niks meer. Nooit. Ze vraagt er ook eigenlijk nooit om, denk niet dat het in haar opkomt dat dat een optie is :P

Ja hier komt het wel in hem op, helaas. En omdat ik hem maar niet van de borst afkrijg :@ Weet hij ook donders goed dat hij dat als back-up heeft als hij gewoon geen zin om te eten heeft.
Boterhammen gaan wel goed

Nou ik zal vanavond eens goed uitleggen en standvastig zijn :+
Rayen 2½ jaar!
  zondag 8 maart 2015 @ 09:57:45 #268
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150412652
Qua eten: J. eet heel goed brood, pap en fruit (en koekjes ;( ), maar avondeten is regelmatig een ramp. De regel is hier dat als ie ten minste proeft (1 hapje is genoeg), dat ie een toetje krijgt (gewoon kale joghurt vindt ie lekker). Na het eten niets meer, ook nooit gedaan.

Tussendoortje om half 4 krijgt ie vaak gewoon niet. Vraagt er niet naar, en als ik t wel geef wordt er 's avonds bijna zeker niet gegeten (tenzij pannenkoeken of knakworst). Ik merk t altijd als ie t bij opa en oma wel heeft gehad bv. Maar goed, J. luncht dan ook met 2 of 3 donkerbruine boterhammen...
pi_150413971
Mijn kinderen zijn kwijt :@
Mijn ouders zijn hier het hele weekend om mij te helpen, aangezien mijn vriend nachtdienst heeft.
Ik kom vanmorgen beneden, is iedereen weg.
Maar hun auto ook. Ik ga er nu maar even van uit dat vriend één van onze stoeltjes heeft overgezet, want ik mag niet hopen dat ze Eva zo in de gordels hebben gezet. Trouwens, doen ze niet volgens mij. Danic o|O geef je ouders wat meer credit.
Ben dus benieuwd waar ze naar toe zijn!

Avondeten is hier ook wisselend. We zorgen ook dat er altijd wat op tafel staat dat ze lusten. Maar dat is simpel. De ingrediënten lusten ze vaak wel, alleen niet als prutje of met saus. Dus als wij pasta eten, krijgen zij losse pasta, met los stukjes vlees en losse groenten.
Donderdag aten we roti. Krijgen ze krieltjes met sperziebonen en kipblokjes. En een tortilla, want je kan Eva niet blijer maken dan met een tortilla die ze zelf kan volfrotten naar gelang :D

Ze heeft irritante gewoonte om bijna niks te eten als mijn ouders er zijn, dus mijn moeder zit haar geregeld op haar nek over het eten. Irritant, maar ik krijg het er niet helemaal uit.
Gisteren aten we boerenkool. Nog voordat iedereen zijn eten had vroeg Eva al om een tweede keer opscheppen! Dat gezicht van mijn moeder _O-

Oh en even trots doen! Ze is droog 's nachts! Sinds bijna twee weken nu. Ze gaf twee weken geleden aan dat ze zonder luier ging slapen. En dat was ook goed. Twee nachten goed, toen wat onzekerheid dus weer twee nachten met luier. En toen heb ik gezegd dat ze boven weg gingen. Luiers lagen alleen nog maar beneden voor het poepen (ja das nog een dingetje wat nog niet lukt }:| ). Prima, en sindsdien slaapt ze zonder. Maar ik mag haar ook niet wakker maken rond 23.00 dus ze is gelijk droog van 19.30 tot 07.30 ongeveer!
En nog geen ongelukje gehad *O*
  zondag 8 maart 2015 @ 11:35:13 #270
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150414029
Anouk eet ook slecht 's avonds. Begin het echt irritant te vinden... Vlees (kip dan dus) prima, maar groente en aardappelen :N Broccoli dan weer wel een beetje, maar dan houdt het qua groente wel op en een enkele aardappel. Vaak zeggen we dat ze niets anders meer krijgt, maar dat boeit haar niet. Yoghurt mag ze nog wel gewoon, want ook melk of iets gaat er overdag al niet.
Brood eet ze meer dan voldoende.
  zondag 8 maart 2015 @ 11:42:10 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150414194
Wat goed Danic *O*
pi_150414646
Danic, wat goed *O*

Grappig dat jouw peuter alleen de pasta los lust. Hier wil mijn peuter alles door elkaar :D
  zondag 8 maart 2015 @ 12:58:22 #273
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150415959
Volgens mij is dat niet eten een fase. Vraag me alleen af waarom ze doen.

Cristel heeft ook een tijd gehad dat ze savonds niet wou eten maar daarna wel een broodje ofzo.

Nu eet ze redelijk. We zijn er wel achter dat ze geen zuurkool lust. Tomatensoep is favoriet.

Gister verjaardag gevierd van cristel, alleen geen foto's gemaakt. Zo stom. ... ze heeft van mn broer en schoonzus een fiets gekregen, zo gaaf! Ze fietste er zo op weg
pi_150436242
Danic ik ben wel benieuwd waar je kinderen nu waren :)
Goed zeg zo zonder luier!

PE een fiets zonder zijwieltjes en dan zo wegfietsen? Dat is wel knap zeg!
(Hier met kleuter al weken aan het oefenen. Maar dat is ook een held op sokken....)

Avondeten hier ook heel wisselend. Pasta in welke vorm dan ook gaat er zo in. Staat er aardappelen, vlees en groenten op tafel dan wordt haar bordje steevast aan de kant geschoven. Heel soms eet ze nog wat vlees op. Ze krijgt echt niets anders. Welaltijd een toetje.
Tussendoortje sla ik nooit over. Dat lukt echt niet met een kleuter die uit school komt met vriendjes.

Wij zijn vanochtend naar een super leuke muzikale kindervoorstelling geweest, een viool voor Boeffie.
Echt een aanrader mocht die nog eens bij jullie in de buurt zijn!
Peutermeisje en kleuter hebben genoten en heel goed meegedaan. Ze hebben het er de hele dag nog over gehad.
Stiekem wat foto's gemaakt met de telefoon. Mocht eigenlijk niet 😊
WEG

[ Bericht 7% gewijzigd door Animalmix op 09-03-2015 11:22:32 ]
pi_150436771
AM, leuke foto's en gezellig O+

Die foto linksonder. Zo kijkt Riley ook als ze helemaal in iets zit. Die blik ontroert met altijd O+
pi_150447427
Ze waren naar monkeytown 8)7
Met dit weer had ik verwacht dat ze naar het strand waren ofzo.
Maar goed, oma had haar camera mee, dus weer leuke foto's voor in het boek.
's Middags nog buiten spelen, dus tijdens het avondeten had ik een zielige peuter die alleen nog maar hartverscheurend kon huilen om alles van vermoeidheid.
En dan ook nog een 'ik mis je zoooo :'( '
Dat deed wel zeer, ook al weet ik dat het tijdelijk is (herstel na operatie). Het gaat allemaal langzamer dan ik wil en had gedacht, dus ff niet leuk.
pi_150448746
mijn zoontje kan doodleuk zeggen dat hij honger heeft en de hele tijd om eten zeuren in de late middag en tijdens het koken om dan tijdens het avondeten 2 hapjes te nemen en te zeggen "mijn buikje is vol" , en dan na een uur of zo weer te zeuren "ik heb honger",
ik snap er soms niets van....ik probeer mij ook niet meer druk om te maken....ik geef hem ook gewoon een broodje of boterham 's avonds, mij is liever dat hij überhaupt iets eet dan helemaal niets....ik schep wel altijd een klein portie van ons "grote mensen" eten voor hem op... maar heel vaak proeft hij niet eens of eet alleen het vlees...

soms denk ik dat het koken net te lang voor hem duurt, soms heeft hij zijn drinken te pakken, zonder dat ik het door heb, soms is hij teleurgesteld in ons menu, soms lijkt hij een hele kleine maag te hebben en soms eet hij ook gewoon mee

ik hoop dat hij ooit van zelfs bijdraait en gewoon eet wat op tafel komt en ook van alles proeft, laatst waren wij een beetje ziek en niemand had zin in eten, dus ik heb mijn zoontje snel een broodje gesmeerd, de volgende dag kreeg ik te horen dat ik hem niets te eten had gegeven....tot ik erachter kwam dat hij teleurgesteld was dat wij niet alle samen aan de grote tafel hadden gegeten, hij hecht er toch belang aan, ook al laat hij het niet altijd zien aan een leeggegeten bordje

hoe ouder hij wordt om zo duidelijker ik hem kan maken dat zijn handelen ook consequenties heeft.. dus geen avondeten eten, maar dan een grote koek/ snoep willen, daar trap ik niet in, maar ik ga echt niet elke avond de strijd om groente en aardappel eten aan, voor buitenstaanders mag dit raar overkomen, maar ik heb geen zin in altijd strijd over het eten, en iedereen weet het natuurlijk beter, meestal probeer ik hem een keuze te geven, kan hij alsnog bepalen wat hij zelfs wil, maar bepaal ik het kader

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 09-03-2015 02:13:29 ]
pi_150448796
:* danic ... En idd monkeytown :') was vast lekker rustig ;)

Eten gaat hier wisselend... Vaak begint het meteen met een "nee" en wordt het eten weggeduwd. Wij reageren er eigenlijk al niet meer op en na een paar minuutjes gaat Ow ook eten. Toetje (yoghurt met fruit) krijgt hij altijd, het gebeurt namelijk ook nog wel eens dat hij na z'n toetje verder gaat met de hoofdmaaltijd :')
pi_150450718
Danic :*

Zana, ik vind jouw manier helemaal niet raar.

Zo lief vanmorgen. Riley vindt het heel leuk om zichzelf te verstoppen achter haar bed. Dus ik zeg 'verdrietig': "Oh, waar is Riley nou?"
Komt ze achter het bed vandaan en zegt tegen me: "Kom maar" en gaf me vervolgens een knuffel om mij te troosten O+
  maandag 9 maart 2015 @ 08:38:54 #280
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150450752
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef Animalmix het volgende:

PE een fiets zonder zijwieltjes en dan zo wegfietsen? Dat is wel knap zeg!
(Hier met kleuter al weken aan het oefenen. Maar dat is ook een held op sokken....

Wel met zijwieltjes 😉

Leuke foto's. Klinkt geslaagd ☺
pi_150451142
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:36 schreef Omentielvo het volgende:
Danic :*

Zana, ik vind jouw manier helemaal niet raar.

Nu, ik heb wel een slecht geweten, omdat hij geen groente eet, op een enkel miniboontje uit een sperzieboon na of incidenteel een plakje komkommer. Misschien ben ik niet doortastend genoeg dat hij toch echt één hapje moet proeven, maar het maakt bij hem geen verschil of hij zelfs de groente mag kiezen, zelfs mee heeft gekookt...als puntje bij paaltje komt, eet hij het niet.
Ik heb hem zelfs verteld dat hij de grote deur bij de PSZ alleen kan openen wanneer hij heel veel groente eet en dat hij pas naar school mag als hij ook groente eet, het deert hem niet...Hij eet ook geen spaghettisaus of soep, ooit overwint hopelijk de nieuwsgierigheid tot dan probeer ik af te wisselen uit de mogelijkheden die ik wel heb. Ik was heel lang onzeker over zijn eten, maar met de tijd is bij mij echt de overtuiging gegroeid dat hij zichzelf niet uithongert, als hij echt honger heeft dan vraagt hij wel en eet hij ook wat. Ik zou het graag anders zien, dat hij van alles lust en probeert, maar het zit er op dit moment helaas niet in.

En laatst op het consultatiebureau had ik opeens ook een arts die er helemaal niet moeilijk deed, terwijl andere er toch erop bleven hameren het steeds weer te proberen...nu ja, ik probeer het ook gewoon elke dag en vraag of hij wil proeven, maar zijn antwoord ken ik ondertussen wel.
pi_150451868
Ik heb wel geluk met twee redelijk goed etende kinderen. Avondeten dan vooral, beide geen grote broodfans (ben ik ook niet trouwens, dus zal vast ook niet helpen).
Ze zijn ook slechte ontbijters, maar ik had vroeger ook weinig trek s ochtends.
Peuter is nu bijvoorbeeld 3 kwartier wakker, maar wil niks eten (nou ja snoepje/koekje vroeg ze om...uhm nee dus).
Ze eet ook het liefste groente, dus dat is ook wel fijn.

Na het avondeten krijgen ze niks meer, nou zit er vaak ook weinig tijd tussen tot naar bed gaan.
Maar ik meld ook dat het het laatste is wat ze krijgen.
De oudste moet wel proeven, want hij roept anders al snel dat hij iets niet lekker vindt.
Nasi vindt hij bv echt niet lekker,dus dan krijgt hij gewoon witte rijst. Krijgt ie misschien geen groente binnen, maar dat wordt een andere keer wel gecompenseerd. Ik hou niet altijd rekening met ze, ik ga niet verschillende groenten koken bijvoorbeeld. Maar goed dan krijgen ze wel toetje vaak (hebben we ook niet altijd)
pi_150451968
De oudste eet niets. Is ook niet gek op brood. En net als vanmorgen heeft ze dan maar een appel gegeten zodat ze toch met een gevulde buik de deur uit ging.

De jongste eet alles maar omdat zus niets eet, hoef zij het tegenwoordig ook niet meer :')
pi_150453252
Herkenbaar hoor Tally. Rosalie at ook alles en kon eva daarmee altijd wel motiveren om te proeven.
Nu hoor ik ook wel eens 'nee, bah!'
(Dat ze dan al uit de pan heeft gesnoept in de keuken, vergeten we maar even).

En ook wat Loj zegt. Eergisteren aten we boerenkool. Kindjes beiden gewoon oke gegeten. Toetje erna. En toen gingen ze ineens allebei nog een droge gekookte aardappel eten 8)7
Nou prima hoor.
pi_150453291
Ik mag straks om 13.30 aantreden op het cb.
Met Eva, voor de laatste keer.
Ogentest al even geoefend. Maar niet verteld dat ze ook een prik krijgt, want dan krijg ik haar met geen 10 paarden er meer naar toe
Ik vertel het wel als we er zijn en het zover is.
  maandag 9 maart 2015 @ 12:23:11 #286
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150455758
Cristel krijgt volgend jaar geen prik. En Die van de jongens kreeg ik vorige week een kaart van, mar die ligt ook in de prullenbak.

Succes bij het cb. Wij mogen volgende week. En ik moet de boekjes nog opzoeken. ...vrees dat ze ergens in een doos liggen bij mn ouders op zolder
pi_150455910
Wij mogen komende week. De ogentest heb ik al geoefend, en ik heb hem ook al voorbereid op de prik. Dat doet hem ook eigenlijk nog niet zoveel. De pleister die hij daarna krijgt, daar heeft hij het meer over...
pi_150456503
Nog geen oproep gehad, wel de prikkaart en informatiefolder.. En ik overweeg mijn vriend mee te laten gaan :X Ik kan zo slecht tegen naalden :') :') :') :')
pi_150460330
Zo klaar! Nou was de Ogentest dus een grotere uitdaging dan de prik. Ze wilde echt niet. Op schoot en al. Mèn.
Uiteindelijk heeft ze met mijn vinger aangewezen waar de opening in het rondje zat. Toen ik er een spelletje van ging maken werd hè beter gelukkig en deed ze alles heel overdreven.
Raar kind :D
Prik was niet leuk. Heel even paniek toen ze het besefte en voor ze het door had was ze alweer klaar.
Dapperheidsdiploma gekregen en een mooie Dora pleister :')

PE, waarom worden jouw kinderen niet ingeënt?
pi_150460741
Fijn dat het mee viel Danic. Heb je nu zelf geen last van toch tillen oid?

Eten tja dat doet Ean dus amper, ik ga de strijd ook niet meer aan. Ze eet als ze honger heeft, alleen gaat Sac nu dus ook weigeren.
pi_150460816
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat het mee viel Danic. Heb je nu zelf geen last van toch tillen oid?

Eten tja dat doet Ean dus amper, ik ga de strijd ook niet meer aan. Ze eet als ze honger heeft, alleen gaat Sac nu dus ook weigeren.
Ik heb niet getild. Eva kan zelf in en uit haar autostoel. Ik moet alleen even de gordel losklikken.
En op schoot klimt ze ook zelf.
Gaat ze tussen mijn benen staan, ene been over mijn been en dan optrekken om zo te gaan zitten.
Slimpie.
pi_150475942
Fijn dat je nu niet zoveel hoeft te tillen. Is lastig zo'n operatie bij deze leeftijd. Ze zijn nog zo afhankelijk, maar ook al zwaar..

Eten was hier ook weer even lastig. Meestal laten we Daan dan maar. Nu ook gelijk "lust ik niet". Terwijl hij eerder de spinazie wel op at. Gemeld dat als hij niet at ook geen koekje de thee kreeg (avond ritueel). En hij heeft ook geen hap gegeten.
Om kwart voor 7 aan de thee. En hij zonder koekje. Broer wel, dus in keek lekker sip. Hem de optie gegeven om nog de spinazie te eten en dan kreeg hij als nog het koekje. Ik heb zijn portie opgewarmd en hij begon netjes met eten. Na een paar goede happen kreeg hij zijn koekje. En na het koekje at hij ook nog verder.

Geloof dat we met chris ook rond de 3 jaar een portie zijn gaan bewaren voor als hij later honger kreeg, of toch nog wat lekkers bij de thee wilde. Dat hebben we maar 3 keer hoeven doen.
pi_150476116
Eva wilde vanavond ook niet eten. Waren restjes Chinees van gisteren en ze klaagde al dat ze niet lekker was.
Bij uitzondering maar een boterham gegeven. Die ging er wel goed in.
Ik hoop dat ze niet teveel last heeft van de inenting.

De pleister mocht iig niet van haar arm 'want misschien was het gat nog niet dicht _O-'
Afgesproken dat hij er morgenochtend af gaat.
pi_150478649
Deep, koekjes zijn erg belangrijk :D

Danic, _O-
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:44:11 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150489726
Danic, een gat in je arm is natuurlijk ook heel erg :D

Hier denk ik dat we een groespurt hebben, J. heeft gisteren met smaak gegeten van de tandoori zuurkool-aardappelschotel. Bord helemaal leeg :o.
pi_150506436
Danic,gewoon in bad zetten? Dan is de pleister er zo afgevallen..

Vandaag weer geen hap bij het avond eten. Gelijk "lus ik niet".
En zo zat hij dus om kwart voor 7 aan tafel voor poging 2. Hij at makkelijk 3 happen door mij gevoerd en daarna pakte hij zelf ook nog een volle lepel van zijn bord. Zo vies was het toch niet.
Eigenwijs mormel :P
pi_150507141
Misschien dat jullie voor hem net wat te vroeg eten? Dat hij nog niet echt honger heeft?

Gisteravond is ze in bad geweest hoor. Maar die pleister ging nergens heen :D
Vanmorgen onder luid protest eraf gehaald.
pi_150508070
Bij ons cb hadden ze slechtere pleisters blijkbaar ;)

We eten al jaren om ongeveer dezelfde tijd, al lijkt het steeds iets later te worden, de laatste tijd ergens rond 6 uur. En na 4 uur gaat er niks anders meer in.
Ach, bij de oudste ging het ook over. En daan heeft ook wel een paar kg over als hij blijft staken :X
pi_150511173
Hier zo'n leuk momentje met eten. Mijn neefje van 22 was er nog en wilde geen bonen. Zonder erbij na te denken pakte hij een cakeje. Riley zag het en wilde meteen ook een cakeje uiteraard. Dus ik zei ook tegen mijn neefje dat ze er ook eentje mocht. Ze nam een hap van het cakeje en ging toen weer verder met haar boontjes :D

En ze is van de trap gevallen. Ik schrok me echt helemaal wild. Ze deed niet eens gevaarlijk, maar verloor haar evenwicht. Gelukkig niks ernstigs. Wel heel geschrokken en hard huilen even. En ik kon wel meehuilen :'(
pi_150520317
Oei, dat is schrikken he, zo'n val van een trap. Nog blauwe plekken overgehouden?

Boontjes zijn ook lekker!
pi_150520766
Gelukkig geen blauwe plekken. Ik heb die val en stoten crème erop gesmeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')