Ah.. toen waren ze nog schattigquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:01 schreef Omentielvo het volgende:
Even nieuw plaatje. Mag veranderd worden hoor maar ik vind de gezichtsuitdrukkingen zo geweldig.
Hebben ze hem tussendoor laten knipperen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:01 schreef Kyara het volgende:
D wil soms niet eens aan tafel komen als het haar niet aan staat wat op het menu staat. Die schuift dan voor het toetje aan....
Vandaag met grote peuter naar het cb geweest. Trekt met mijn 15,5 kg en 97 cm weer naar de middenlijn. Niet te dik dus. Ook nog even mijn ongenoegen over de vorige afspraak geuit en daar werd fijn op gereageerd
Helaas wel een fail voor de ogentest. Deed wel goed mee, kon goed benoemen. Maar bij de 4e regel werd de omgeving interessant, afgeleid, vpk napraten.... maar zodra ze weer naar boven ging, deed hij weer leuk mee. We hadden dus de indruk dat hij het gewoon niet goed kon zien. Dus volgende maand terug voor een afspraak met de arts. Als het dan hetzelfde is, worden we doorverwezen naar de oogarts
Nu al? Dat is vroeg.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is vandaag naar het cb met d'r vader.
101cm en 15kg
Ogentest was goed en de inenting huilen.
Hier ook nog niks gehoord bij 3 en 1,5 maand, maar we zijn verhuisd vlak na zijn derde verjaardag, dus ik bel wel eens als ik deze week nog niks heb gehoordquote:Op woensdag 11 februari 2015 17:49 schreef NotTheSame het volgende:
Draak heeft het ook nog niet gehad, zij is volgende maand pas aan de beurt. Ze is dan 3 jaar en 3 maanden.
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:56 schreef Kyara het volgende:
In een jaar tijd kan er veel gebeuren hoor
M heeft die test trouwens ook al met 2,5 gehad omdat er al wat twijfel over zijn ogen was, alleen dan mbt loensen (en papa en opa hebben ook een lui oog gehad). Dat ging op zich wel redelijk alleen de arts pakte het minder handig aan dus het 2e oog ging minder goed. Maar merkte wel veel verschil met hoe ik het M kon uitleggen en wat hij er mee deed zeg maar.
Merk nu eigenlijk heel goed hoe groot het verschil tussen 2 en 3 nog is.
Oh oh. Ik kreeg al van kdv door dat ze werkelijk geen seconde niet heeft gepraten vandaag dus dat wordt nog watquote:Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Ze praten zoveel meer![]()
Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer
Ik vind vooral het begrip. Dingen uitleggen en begrijpen. Het echte drama mbt het niet kunnen uiten is nu wel weg. Nu wel weer nieuw drama omdat alles moet gaan zoals hij wil. Het is ook veel samenhangender wat hij zegt, in het voren denken. Begrippen als morgen en gisteren. Herinneren van dingen. Echt een verhaaltje vertellen na een dag kdv. En verder echt tellen (ipv alleen cijfers opdreunen), alfabet leren, moeilijkere puzzels, andere manier van spelen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:41 schreef Olf het volgende:
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?
Maar wat ging er dan niet goed?quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer
Ach, met 3j9m komt er weer een inenting. Kijk dan wel.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:58 schreef Kyara het volgende:
Met 3 jaar. Hier vandaag 3 jaar en 1 maand.... Misschien eens bellen? Het gebeurt geloof ik wel vaker dat er geen oproepen verstuurd worden. Geloof vooral rond december/januari....
En hier vergelijkt het ook weer ander want hier dagelijks een 2-jarig (2 zelfs) en 3-jarige dagelijks bij elkaar ziet.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat bedoelde ik ook kyara. Alleen hier kon Daan sommige dingen met 2, die Chris met 3 niet lukken. Dat vergelijkt weer anders.
Daan is misschien wel met extravert&motorisch handig omdat hij al veel meer dingen ziet dan Chris toen hij 3 was.
Precies hetzelfde als bij jou.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Maar wat ging er dan niet goed?
Want hier ging het prima, tot de kleine plaatjes. En meteen door naar grotere plaatjes ging wel weer goed. Dus geen zin is hier dan niet echt aan de orde lijkt me?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Incantrix op 13-02-2015 06:07:26 ]3!
Och Phaiquote:Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Phaidra het volgende:
Even spuien hoor... Peuter is helemaal ontregeld door de komst van zijn broertje. Logisch natuurlijk, en ik had me er al op voorbereid. Maar het hakt er toch meer in dan ik had gedacht. Hij is onwijs lief voor de baby, gelukkig, maar zijn frustratie uit hij vooral naar ons toe. Extreme driftbuien om maar een flintertje controle te kunnen behouden en bijvoorbeeld per definitie niet willen eten wat wij hem voorzetten. In veel dingen proberen we hem tegemoet te komen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Nachten zijn ook dramatisch, niet alleen baby is een groot deel van de nacht wakker, peuter slaapt ook onrustig (4x wakker is eerder regel dan uitzondering). Vandaag ben ik een klein rondje met peuter gaan wandelen voor het eerst, even 1 op 1 tijd. Volgens vriend was peuter daarna helemaal opgeleefd en zoveel vrolijker dan de dagen ervoor. Dan breekt mijn hart wel hoor, ik vind het zo sneu voor hem..
Dit klinkt echt precies zoals Sil de eerste 10 weken zoiets (die reageerde wel ook nog op zn zusje af, maar vooral op mij). Ook dat hij helemaal opleefde als we even iets met z'n tweeën deden. Echt hartverscheurend om je vrolijke oudste ineens zo te zien veranderen. Hij zei ook heel verdrietige dingen tegen/over zichzelf. Maar het komt goed! Het duurde langer dan ik gehoopt had, maar we hebben de oude S weer terug. Ik moet er wel op letten dat ik hem die een op een aandacht blijf geven want ik ben afgelopen woensdag voor het eerst sinds een tijdje weer alleen met hem op pad gegaan en ik merkte hoe gelukkig hem dat maakte. Hij heeft een keer of 4 "dit is gezellig" gezegdquote:Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Phaidra het volgende:
Even spuien hoor... Peuter is helemaal ontregeld door de komst van zijn broertje. Logisch natuurlijk, en ik had me er al op voorbereid. Maar het hakt er toch meer in dan ik had gedacht. Hij is onwijs lief voor de baby, gelukkig, maar zijn frustratie uit hij vooral naar ons toe. Extreme driftbuien om maar een flintertje controle te kunnen behouden en bijvoorbeeld per definitie niet willen eten wat wij hem voorzetten. In veel dingen proberen we hem tegemoet te komen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Nachten zijn ook dramatisch, niet alleen baby is een groot deel van de nacht wakker, peuter slaapt ook onrustig (4x wakker is eerder regel dan uitzondering). Vandaag ben ik een klein rondje met peuter gaan wandelen voor het eerst, even 1 op 1 tijd. Volgens vriend was peuter daarna helemaal opgeleefd en zoveel vrolijker dan de dagen ervoor. Dan breekt mijn hart wel hoor, ik vind het zo sneu voor hem..
Eerst: gefeliciteerdquote:Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Phaidra het volgende:
quote:Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Phaidra het volgende:
Ik zou het aan haar overlaten en meegaan in wat zij wil. Maar als ze het nog niet wil laten gaan, dan is ze er denk ik nog niet helemaal aan toe? Wel uitkijken met te lang op laten houden misschien ivm kans op blaasontsteking?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier een probleem van heel andere orde. Luiers zijn dramaaaa. Goed teken an sig. Ze wil ook heel graag op de wc zitten en doortrekken en de lamp aan maken en mee met ons naar de wc enzo. Maar vervolgens laat ze haar plas niet gaan terwijl ze staat te wiebelen tot en met en echt moet plassen! Vanmorgen heeft ze tussen 9 en 12 in een onderbroek rondgelopen en veel gedronken. Maar ondanks meerdere keren op de wc laat ze haar plas niet gaan. maar vervolgens wil ze ook geen luier om. Bij haar middagslaapje wel gedaan met veel moeite. Gevolg was dat ze na 2 uur kletsnat was.. logisch natuurlijk.
Wachten of doorzetten? Ik weet het niet zo goed
quote:Op maandag 16 februari 2015 09:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Phaidra ik vind nu ik teruglees dat mijn verhaal een beetje een doemscenario lijkt met die voorbeelden en dat het 10 weken duurde. Maar ik bedoelde ermee dat zélfs bij hoe heftig en langdurig de reactie bij S was, het helemaal goed is gekomen!
Duplo, bambino loco, buitenspeelgoed ??quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:45 schreef LadyBlack het volgende:
*inbreker-alert*
Phaidra, wat sneu dat I het zo moeilijk heeft met de verdeelde aandacht! Gelukkig is hij nu vast lekker aan het spelen bij opa&oma
Danic, brrrrr dat lijkt me heel freaky!
En waarvoor ik even inbreek: hebben jullie goeie tips voor speelgoed om op een tweede verjaardag te geven? Ik ben zo dom geweest om in december al een keukentje over te nemenen nu wil ik een beetje speelgoed 'op de groei' kopen.
E is dol op tekenen, boekjes lezen, puzzels maken.... Maar dat laatste kan natuurlijk ook maar zo weer over zijn? En misschien heeft ze wel meer/andere uitdaging nodig.
Beterschap voor G.quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
Duplo, bambino loco, buitenspeelgoed ??
mijn peuter is sneu. ligt al de hele ochtend op de bank, gooit net z'n limo er weer uit en heeft sinds vanmorgen last van waterdunne diarree. Koorts mag ik niet opnemen, maar dat kan ook met de diarree te maken hebben; dat gebied doet natuurlijk pijn
Zodra ze toelaten dat ik de thermometer pak weet ik dat het goed raak is. Tot die tijd maak ik me nooit zo'n zorgen zolang ze maar drinkenquote:Op woensdag 18 februari 2015 16:04 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Beterschap voor G.
thermometer onder de oksel een idee? Iets minder betrouwbaar maar ik vind dat zelf altijd een goede optie.
Aangezien de vriend van je moeder een beetje handig is... Zo'n krijtbord (waar ik eerder over las) is hier ook een grote hit. Mijn schoonmoeder heeft er zelf een gemaakt met een oude lijst, een plaat en krijtbordverf. Die hangt hier nu aan de muur en Saar vindt het geweldig.quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:15 schreef LadyBlack het volgende:
Bedankt voor alle tips!
Ben al heftig aan het marktplaatsen naar houten loopfietsjes die de vriend van mijn moeder kan opknappenEn bambino loco moet ik even googlen
(is dat mini loco voor peuters?)
SPOILER: krijtbordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Cocotrimonium op 19-02-2015 12:23:30 ]
Hahaha herkenbaar!quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wel is het zo dat ze nu gewoon heel duidelijk ervoor zorgt dat ze haar portie aandacht wel krijgtLaatst bijvoorbeeld, begon Tom wat te miepen, en meestal ga ik hem (rond dat tijdstip) dan oppakken om zijn fles te geven). Eerste wat Saar deed was opspringen, aan komen rennen en 'mama schoot!' zeggen. Zo, dan was ze Tom tenminste voor
Hahaha, slimme Saarquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
Jeetje Phaidra, wat ontzettend sneu voor je oudste![]()
Wel herkenbaar hoor. Denk dat het bij Saar iets minder 'hard' aankwam omdat ze nog wat jonger was, maar je merkte wel degelijk de verandering. Ook al betrokken we haar bij vanalles en nog wat. Het was toch even wennen. Misschien had ik er zelf nog wel de meeste moeite mee dat ik haar ineens zo 'weinig' aandacht kon geven.
Inmiddels is ze er wel aan gewend en ze speelt heel graag 'met' Tom. Voor zover een (bijna) 2,5-jarige en een van 10 maanden met elkaar kunnen spelenZe vindt hem echt ontzettend leuk. En hij is nog veel gekker van haar, geloof ik
Wel is het zo dat ze nu gewoon heel duidelijk ervoor zorgt dat ze haar portie aandacht wel krijgtLaatst bijvoorbeeld, begon Tom wat te miepen, en meestal ga ik hem (rond dat tijdstip) dan oppakken om zijn fles te geven). Eerste wat Saar deed was opspringen, aan komen rennen en 'mama schoot!' zeggen. Zo, dan was ze Tom tenminste voor
quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:33 schreef Mineola het volgende:
Dat klinkt idd heel fijn zo Phaidra! In elk geval alsof jij je weg al wel gevonden hebt met minibaby erbij en je kunt richten op het helpen van je grote bij het vinden van een nieuw evenwicht. Jij ervaren moeder
Ahww lief!quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:33 schreef Mineola het volgende:
Dat klinkt idd heel fijn zo Phaidra! In elk geval alsof jij je weg al wel gevonden hebt met minibaby erbij en je kunt richten op het helpen van je grote bij het vinden van een nieuw evenwicht. Jij ervaren moeder
Zo lang in bad lijkt me voor de huid niet zo goed. Maar dat is verder niet wetenschappelijk onderbouwdquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:47 schreef agter het volgende:
Klein vraagje: Is er een bezwaar als een peuter een uur of 3 a 4 in bad wil blijven? Bedoel, kan geen kwaad toch? Af en toe wat warm water erbij en lekker spelen.
Waarschijnlijk pas over een week of 2. Vriend neemt zijn vrije dagen op juist als peuter thuis is en gaat werken als hij op het kdv isquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:29 schreef Omentielvo het volgende:
Phaidra, wanneer is die vuurdoop?
Agter, ik heb geen idee
Loj, dat is fijn
nee. Ik heb hier in noord-holland geen familie wonen. En k vind het sneu dat z'n grote broer wél een feestje krijgt en hij niet. Dus gewoon een klein feestje met een paar kindjes vind ik wel leuk voor hemquote:Op zondag 22 februari 2015 19:24 schreef Troeta het volgende:
Aan de andere kant, met 4 al een kinderpartijtje, is dat echt nodig? Je viert het al een keer gewoon met familie en bekenden toch?
quote:Op zondag 22 februari 2015 20:05 schreef Omentielvo het volgende:
Liefde is...
[ link | afbeelding ]
...de hond als kussen mogen gebruiken
Dan is het wat anders ja, dan zou ik diie mensen allemaal gewoon op visite vragen!quote:Op zondag 22 februari 2015 20:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
nee. Ik heb hier in noord-holland geen familie wonen. En k vind het sneu dat z'n grote broer wél een feestje krijgt en hij niet. Dus gewoon een klein feestje met een paar kindjes vind ik wel leuk voor hem
kleine toevoeging: mijn ouders leven niet meer, broers en zussen heb ik niet, en met m'n nichtjes heb ik niet zo'n heel close contact (meer) sinds ik hierheen ben verhuisd. Vandaar![]()
Peuter slaapt ook alweer een paar nachten gedeeltelijk in ons bed met baby in de wieg ernaast. Gek genoeg gaat dat prima, peuter wordt altijd makkelijk wakker maar niet van zijn babybroertjequote:Op maandag 23 februari 2015 10:32 schreef Loj het volgende:
Peuter in groot bed!
En al een beslissing genomen DJMO? Ik zou t niet doen, maar m'n peuter is niet op z'n best in grote gezelschappen
Ow heeft dit weekend met z'n broertje op 1 kamer geslapen en dat ging prima! Ze maakten elkaar niet wakker, ondanks dat Js een onrustige slaper is en Ow iedere nacht een paar uur wakker
ja, 't wordt een ienie-mini feestje op woensdagmiddag. de buurtweeling en 't meisje waar ik het over had + hun ouders/mama (bij gebrek aan eigen familie zeg maar). En dan 's avonds kijken of ik kan gourmetten met ze. Ik heb deze week weinig uitgaven want a) vakantie en b) de kinderen zijn er niet dus ik kan wel wat kleine stukjes vlees inslaan om een leuk gourmetschoteltje van te maken (of bv twee stuks kipfilet te kopen, er één te bereiden en één te bewaren voor de gourmet). Gaat vast goed komenquote:Op maandag 23 februari 2015 10:32 schreef Loj het volgende:
En al een beslissing genomen DJMO? Ik zou t niet doen, maar m'n peuter is niet op z'n best in grote gezelschappen
2 jaar en 8 maanden. Maar eigenlijk altijd een moeilijke slaper geweest, de reden waarom verschilt alleen steedsquote:Op maandag 23 februari 2015 13:52 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ahh da's sneu inderdaad.
Hoe oud is hij?
nee hoor, zou ik ook zijnquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:51 schreef Loj het volgende:
Krijg ik toch net op het kdv te horen dat Ow vandaag best ondeugend is geweest! Mijn lieve brave verlegen Ow!
Is het stom dat ik daar best een beetje trots op ben
Het gaat heel hardquote:Op woensdag 25 februari 2015 08:29 schreef Kuukske het volgende:
Billie wil alleen maar luiers aan. Hij gaat wel voor het slapengaan op de wc zitten. Dat is al een hele stap gezet denk ik dan maar!![]()
Gisteren vroeg de juf wanneer we zijn verjaardag willen vieren op de voorschool.. Dan wordt 'ie alweer 3! Het gaat zo hard.
Nee anders had ik er al heel hard op getrapt.quote:
Zelf mini hamburgertjes maken van wat gehakt is vaak ook goedkoper en lekkerder dan de kant en klare mini burgertjes.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja, 't wordt een ienie-mini feestje op woensdagmiddag. de buurtweeling en 't meisje waar ik het over had + hun ouders/mama (bij gebrek aan eigen familie zeg maar). En dan 's avonds kijken of ik kan gourmetten met ze. Ik heb deze week weinig uitgaven want a) vakantie en b) de kinderen zijn er niet dus ik kan wel wat kleine stukjes vlees inslaan om een leuk gourmetschoteltje van te maken (of bv twee stuks kipfilet te kopen, er één te bereiden en één te bewaren voor de gourmet). Gaat vast goed komen
Laatste keer ook gedaan,met een plakje spek eromheen gewikkeld. was een grote hit!quote:Op woensdag 25 februari 2015 11:06 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Zelf mini hamburgertjes maken van wat gehakt is vaak ook goedkoper en lekkerder dan de kant en klare mini burgertjes.
Wij maken vaak ook kleine pannenkoekjes op het gourmetstel/ in het minipannetje. Een echt succesnummer want 'zelf' koken
Wat ik op een gegeven moment bij de oudste gedaan heb, is s nachts een onderbroekje aan gedaan met daar overheen een luierbroekje (maar kan in principe ook met een gewone luier) dan is toch het gevoel van onderbroek er, en ook ervaren ze het 'natte' gevoel veel meer als het mis gaat.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:01 schreef Susie het volgende:
Beterschap voor Riley![]()
Anouk wil ook zonder luier 's nachts, maar aangezien er 's morgens nog best veel in zit, doe ik dat dus nog niet. Iemand een idee of luierbroekjes dan handiger zijn? Dat ze dus misschien dan wakker wordt van de plas ofzo? Of moeten we gewoon die vuurdoop door?
Ik zag de foto's al op FBquote:Op donderdag 26 februari 2015 12:36 schreef Loj het volgende:
Dat is niet leuk Susie, van het ziek zijn en het vroege wakker worden dan!
We zijn in het safaripark geweest mm, ik vond het park zo leuk dat we zaten te denken om er een keer een midweekje heen te gaan...
Maar waarom.... Heb ik toch alleen vrij tijdens schoolvakanties
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Animalmix op 27-02-2015 20:01:41 ]
Keertje samen gaan?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:50 schreef Animalmix het volgende:
Dierentuinabo check! We hebben ook Burgers. En inderdaad er voor tweede jaar op rij dubbel en dwars uitgehaald. Vaak gaan we vissen kijken, naar de giraffen, de apen en dan lekker naar de (binnen)speeltuin. En dan volgende keer drie of vier andere diersoorten. Is voor peuter meer dan genoeg.
Hier vanaf dit jaar wel gedeeltelijk moeten betalen voor kleuter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen is hij een kleuter, dus ik neem vast afscheid hier, ook al postte ik melodramatisch weinig hier de laatste tijd
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
ja die harenquote:Op zondag 1 maart 2015 20:22 schreef Fieder het volgende:
Wow DJMO wat een veranderingdie haren joh!! alvast gefeliciteerd
Kyara van ons een loopfiets (die helaas nog te groot is), grote hama strijkkralen, een tractorboek en de grote duplo brandweerkazerne
Van de visite de playmobil ambulance, playdoh keukentje, playmais en wat leesboekjes
Goed verwenden alles was 'ohhh leuk! dakkewel!'
Zijn die weg?quote:Op zondag 1 maart 2015 15:43 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk MM! Hier geen schapen en geitjes meer op de kinderboerderij helaas
Echt al de basisschool of de peuterspeelzaal Omen?quote:Op maandag 2 maart 2015 13:18 schreef Omentielvo het volgende:
Geitjes en Riley zijn een leuke combinatie![]()
Hoewel alles nu anders kan zijn nu ze peuter is
Vandaag intake gehad op de eerste school. Klein schooltje met een prettige sfeer![]()
19 maart intake op een andere school. Spannend.
Zo hebben wij dat ook gedaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 07:18 schreef Omentielvo het volgende:
Echt de basisschool al. Met twee jaar moet je ze inschrijven hier. Vind ik best lastig om dan al een school te kiezen die bij jouw kind past.
Ik heb nu twee scholen op het oog die me aanspreken en de keuze zal dan uiteindelijk mijn gevoel zijn. Zo ging het ook bij het kdv. Toen ik daar binnenkwam voelde het al goed en tijdens het gesprek bleef dat gevoel. En nooit spijt gehad.
Ik hoop dat het met de keuze voor de school ook zo is.
een nieuwe relatiequote:Op woensdag 4 maart 2015 12:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Sam wat zie je er goed uit.
Heb je een nieuwe relatie? of weer samen met de vader van Lisa?
Beterschap hopelijk mag je snel uit het ziekenhuis.
djmo gefeliciteerd
Gefeliciteerd nog! Bij mijn zoon was de tractatie iig enorm in de smaak gevallen. Bananen! Volgens mij kan J. echt niets lekkerders bedenkenquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:45 schreef PureEvil het volgende:
Gisteren heeft ze haar verjaardag gevierd op de psz. En bananen uitgedeeld (wou ze zelf. De juf was vooral aan het pushen dat ze koekjes zou uitdelen, want "dat doen ze altijd met een verjaardag " )
Kinderen vonden het lekker, nou ja, de meeste dan....
Dank je!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 07:08 schreef Susie het volgende:
En volgens mij mogen we je feliciteren! Leuk joh, van harte!
+1! Pas als je kinderen hebt leer je de zomertijd waarderenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 07:07 schreef Susie het volgende:
Mag de klok al een uur vooruit? Ik begin half 6 wakker worden nu wel errug irritant te vinden...![]()
![]()
Niet gezien Kuukske, wat was er loos?
Ja niet lusten dan ga ik ook niet dwingen natuurlijk. Maar ik heb een bijdehandje geloof ikquote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:36 schreef Kyara het volgende:
TJ, ik vind het hier een verschil tussen niet willen en niet lusten. Soms proberen ze wel maar vinden ze het gewoon echt niet lekker. Dan geef ik wel een alternatief. Sowieso hou ik met wat ik aanbied wel rekening dat er in elk geval iets bij zit wat ze lekker vinden. Als er weinig gegeten wordt dan geef ik het kind dat slecht heeft gegeten iets meer yoghurt. Als ik hier een kind na het eten nog iets extra's geef (bijvoorbeeld een boterham), willen ze alledrieDat hebben we dus nooit uit onszelf gedaan en er is verder ook nooit vraag naar geweest eigenlijk.
Tussen 16.00 en 16.30 uur is hier het middag snackmoment. Dat is meestal een koekje of rozijntjes oid. Soms snacken ze bij het koken nog wat tomaatjes of komkommer maar verder eigenlijk niet.
Ja tussendoortje is hier ook vaak fruit en soms een koekjequote:Op zondag 8 maart 2015 06:43 schreef Kuukske het volgende:
Hier ongeveer precies hetzelfde aan de hand TJ. Billie krijgt rond half 3 fruit of een koekje of rozijnen.
Als hij niet eet krijgt hij wel gewoon yoghurt of vla (en dan iets meer), maar verder niets. Of hij moet de rest van de dag heel slecht hebben gegeten of ziek zijn. Want geef Billie brood en hij eet zo 3 boterhammen weg.
Hij begint nu wel wat beter te eten trouwens. Heb hoop.Dat komt wel goed. Ik heb daar ook wel vertrouwen in.
Ja hier komt het wel in hem op, helaas. En omdat ik hem maar niet van de borst afkrijgquote:Op zondag 8 maart 2015 06:55 schreef Incantrix het volgende:
En hier ook een slechte avond-eet-ster, maar dat is pas sinds een tijd. Hier meestal rond 15.30 uur tussendoortjestijd, dan krijgen ze fruit en als ze er daarna nog om vragen een snoepje ofzo. Als ik aan het koken ben hebben ze ook vaak al erge honger, om te voorkomen dat ze 'hangry' worden en/of over hun honger heengaan krijgen ze een rijstwafel. Aan tafel zorg ik dat er voor elk kind iets bij staat dat ze lusten, toetje krijgen ze altijd, daarna niks meer. Nooit. Ze vraagt er ook eigenlijk nooit om, denk niet dat het in haar opkomt dat dat een optie is
Wel met zijwieltjes 😉quote:Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef Animalmix het volgende:
PE een fiets zonder zijwieltjes en dan zo wegfietsen? Dat is wel knap zeg!
(Hier met kleuter al weken aan het oefenen. Maar dat is ook een held op sokken....
Nu, ik heb wel een slecht geweten, omdat hij geen groente eet, op een enkel miniboontje uit een sperzieboon na of incidenteel een plakje komkommer. Misschien ben ik niet doortastend genoeg dat hij toch echt één hapje moet proeven, maar het maakt bij hem geen verschil of hij zelfs de groente mag kiezen, zelfs mee heeft gekookt...als puntje bij paaltje komt, eet hij het niet.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:36 schreef Omentielvo het volgende:
Danic
Zana, ik vind jouw manier helemaal niet raar.
Ik heb niet getild. Eva kan zelf in en uit haar autostoel. Ik moet alleen even de gordel losklikken.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat het mee viel Danic. Heb je nu zelf geen last van toch tillen oid?
Eten tja dat doet Ean dus amper, ik ga de strijd ook niet meer aan. Ze eet als ze honger heeft, alleen gaat Sac nu dus ook weigeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |