abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150123793
Bij Blijdorp is het zo geregeld dat als het abonnement van jou als ouder nog loopt terwijl je kind 3 wordt, deze nog steeds gratis naar binnen mag zoals het abonnement loopt. Wij zijn dus het abonnement gestart in april. Toen ons abonnement vorig jaar verlengt werd, werd eva een maand later 3. Ze is nu dus bijna een jaar gratis naar binnen geweest :+

Werden we trouwens op gewezen door een medewerker van blijdorp.
Kan me voorstellen dat dit in meerdere dierentuinen (of andere parken) zo werkt.
pi_150124023
In Amersfoort heb je zoiets dus ook ja, medewerker zei het idd. Ik had begrepen dat het daar wel betaald was, maar ik weet het niet zeker. Zou voor ons maar voor een maand of vier gelden overigens, maar sowieso de moeite waard natuurlijk!
pi_150124134
Ik heb geen idee hoe dat bij Burgers is geregeld maar ik kreeg voor een nieuw abonnement 10% korting. En mijn nieuwe abonnement is een partnerabonnement (sowieso al goedkoper dan 2 losse abonnementen en dan ook nog eens korting). Deze loopt af in de maand nadat M 4 wordt ( :o ) en dan nemen we een gezinsabo met 1 kind (en dan hopelijk 15% korting ;) ). En daarna zien we wel verder.....

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:50 schreef Animalmix het volgende:
Dierentuinabo check! We hebben ook Burgers. En inderdaad er voor tweede jaar op rij dubbel en dwars uitgehaald. Vaak gaan we vissen kijken, naar de giraffen, de apen en dan lekker naar de (binnen)speeltuin. En dan volgende keer drie of vier andere diersoorten. Is voor peuter meer dan genoeg.
Hier vanaf dit jaar wel gedeeltelijk moeten betalen voor kleuter.
Keertje samen gaan?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 21:31:35 #204
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150125884
Dierentuin is hier niet om de hoek, anders had ik ook een abbo genomen denk ik. Nu ga ik maar sparen voor gratis toegang voor Artis bij de Dekamarkt. ^O^ Dus mochten er mensen zijn die daar niks mee doen :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_150145458
Wij overwegen ook een dierentuin abonnement. Het blijkt dat we de kosten met 2x artis er al uit hebben bijvoorbeeld, dat valt erg mee.

We hebben waarschijnlijk ontdekt waarom peuter al een paar dagen om 6 uur klaarwakker was: kou. Hij wilde niet meer in zijn slaappak slapen, maar in zijn pyjama (needless to say, hij is dol op zijn nieuwe pyjama's, Kyara). Maar met laken en deken was dat toch erg fris. Gister een dekbed gekocht en prompt slaapt hij tot 8 uur! :o

Nu maken we ook maar gelijk de stap naar een peuterbed, want een dekbed van 140x200 in een ledikant is ook niet ideaal :'). Ik ben benieuwd hoe het gaat vanavond en vannacht...

[ Bericht 19% gewijzigd door Phaidra op 28-02-2015 17:49:21 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150148938
Wat een snif en gesnotter. Tijd voor lente!
Beterschap voor wie het kan gebruiken :)

Leuk zo'n abonnement. Hier is de oudste niet zo gek op dierentuinen, dus ik denk niet dat ik het zou doen.. Af en toe sleep ik hem wel mee ;)

Net terug van een paar dagen bij mijn ouders op de boerderij. Heerlijk even de ruimte. Lekker fietsen op de fiets met zijwieltjes die daar stond (staat nu hier in de garage)..
Donderdag naar een ballorig geweest, lekker spelen. We waren hem ook nog even kwijt. Het ene moment zat hij in de ballen. Niet veel later stond hij helemaal bovenin het grote klimgedeelte. Gelukkig kon grote broer hem weer naar beneden lokken :P
Gisteren uitgewaaid op het strand. Eerst met de vlieger en op het klimrek. Daarna door het water banjeren met laarsjes aan. Het water bijna de rand van het laarsjes, lekker soppen. Hij giechelde nog vrolijk. Tot hij zo achterover op zijn billen viel. Eerst gelachen, tegelijk gevraagd of grote broer (met laarzen) hem even omhoog wilde helpen, en daarna snel naar de auto en droge kleren aan. Hij had snel weer babbels en kon er wel om lachen geloof ik. Grote broers blijken erg handig bij reddingsacties..
:D
pi_150161339
Spannend Phaidra! Hij wordt nu echt groot! (sowieso al sinds kleine broer er is waarschijnlijk).

Wat een heerlijke dagen DF! Klinkt goed!
pi_150170063
En hoe is het gegaan Phaidra?

Vriendje was gisteren met Ow naar China light in burgers zoo geweest. Hij was erg enthousiast, oh en Ow was erg enthousiast ;)
Misschien nog leuk voor vandaag AM en Kyara :)
  zondag 1 maart 2015 @ 09:45:06 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150171048
;)

pi_150171699
China Light ziet er zo leuk uit. Maar Riley redt dat echt niet qua slaaptijd.
Mooie foto Kyara O+

Hier is Riley weer aan het opknappen. Alleen haar humeur is nog wat ziek :D
  zondag 1 maart 2015 @ 12:42:41 #211
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150174337
Oh, dat China light ziet er leuk uit!

Het is hier vandaag in de buurt lammetjesdag, dus wij zijn vanochtend lammetjes gaan kijken op de boerderij. 300 stuks :o !

J. vond t super interessant, vooral het lammetjes voeren, en het stro in een grote ton stoppen. Totaal niet bang ook voor dieren, dus dat geeft goede hoop voor onze vakantie op een schapenboerderij in juni ^O^
pi_150174607
Het ging heel goed eigenlijk! Inslapen duurde wat langer, want springen op bed is veel leuker :+. Daarna nog 1x wakker rond 2 uur, maar dat is niks nieuws ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 1 maart 2015 @ 15:43:27 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150178982
Fijn dat het goed ging Phaidra!

Wat leuk MM! Hier geen schapen en geitjes meer op de kinderboerderij helaas -O-

Fieder! Gefeliciteerd met je peuter! En alvast welkom in dit topic w/ w/ w/ w/
pi_150186797
Haaaai :W na een heel weekend feest moet ik er echt aan gaan geloven, ik heb een peuter :o

[ Bericht 63% gewijzigd door Fieder op 02-03-2015 20:20:56 ]
  zondag 1 maart 2015 @ 19:42:52 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150188301
Leuke foto's Fieder! (ook die in het dreumestopic O+ )
Leuke dag gehad? Wat heeft hij gekregen?
pi_150189201
Leuke foto's O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 maart 2015 @ 20:11:05 #217
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150189461
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen is hij een kleuter, dus ik neem vast afscheid hier, ook al postte ik melodramatisch weinig hier de laatste tijd ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150189755
Mooie spam. Alvast gefeliciteerd *O*
pi_150189872
Wow DJMO wat een verandering O+ die haren joh!! alvast gefeliciteerd

Kyara van ons een loopfiets (die helaas nog te groot is), grote hama strijkkralen, een tractorboek en de grote duplo brandweerkazerne

Van de visite de playmobil ambulance, playdoh keukentje, playmais en wat leesboekjes

Goed verwend O+ en alles was 'ohhh leuk! dakkewel!' O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 maart 2015 @ 20:24:11 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150189981
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:22 schreef Fieder het volgende:
Wow DJMO wat een verandering O+ die haren joh!! alvast gefeliciteerd

Kyara van ons een loopfiets (die helaas nog te groot is), grote hama strijkkralen, een tractorboek en de grote duplo brandweerkazerne

Van de visite de playmobil ambulance, playdoh keukentje, playmais en wat leesboekjes

Goed verwend O+ en alles was 'ohhh leuk! dakkewel!' O+
ja die haren :'( ze gingen uiteindelijk enorm klitten, dus éénmalig de tondeuse eroverheen . weg krullen en ook niet meer terugkomen he? het zelfde melkboerenhondehaar als z'n grote broer _O-

jij ook nog gefeliciteerd !
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 1 maart 2015 @ 21:46:06 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150194835
Van harte gefeliciteerd beiden! Leuke foto's!
pi_150209784
DJMO gefeliciteerd! Gaat hij vandaag naar school?

Fieder gefeliciteerd met je peuter! Mooie ogen heeft ie!
Welkom hier!

China light, ja leuk! Alleen zo lastig dat het pas na 18 uur is. Zijn ze bij ons niet meer echt op z'n best qua humeur.

Kyara prima plan om keertje samen te gaan. Dan neem ik wel alleen mijn meisje mee. Kleuter moet naar school en buiten schooltijden is het zo druk!

Omen fijn dat Riley weer beter is. Humeur knapt hopelijk ook snel op.
pi_150209875
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2015 15:43 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk MM! Hier geen schapen en geitjes meer op de kinderboerderij helaas -O-

Zijn die weg?
Geitjes vind ik niet zo erg. Die liepen vaak in de speeltuin en dochterlief was er doodsbang voor. Ze durfde dan de speeltuin gewoon niet in
pi_150210271
Gefeliciteerd Fieder en DJMO! *O* Leuke foto's van jullie jongens!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 maart 2015 @ 13:08:39 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150211725
AM, leuk! Neem ik ook alleen mijn meiden mee (om het voor mij ook een beetje leuk te houden :D )
Geitjes en schapen zijn weg, ze zouden teveel ziektes verspreiden. Bij de andere zijn de nog wel. Ik vind het zelf wel jammer. Hier vonden ze de geitjes juist leuk in de speeltuin.

DJMO, gefeliciteerd met je kleuter!
pi_150212063
Geitjes en Riley zijn een leuke combinatie O+
Hoewel alles nu anders kan zijn nu ze peuter is

Vandaag intake gehad op de eerste school. Klein schooltje met een prettige sfeer O+
19 maart intake op een andere school. Spannend.
pi_150220028
DJMO, alvast gefeliciteerd!
Fieder, ook gefeliciteerd met je peuter!

Daan mocht vandaag alvast even langs de peuterspeelzaal, omdat de fotograaf er was. Officieel begint bij vrijdag pas, maar eind deze maand ook op maandagmiddag. Dus leuk om ook op de groepsfoto te staan, had de leidster bedacht.
Wij erheen, Daan vlot op de foto, en toen bood de juf aan dat hij mocht blijven. Hij was er half 2, en om 3 uur maar weer opgehaald. Even oefenen voor vrijdag dus. Hij deed echt zo makkelijk mee. Vertelde iets over de geitjes voeren en stampvoeten en boos kijken toen hij mee moest naar huis. Dat komt helemaal goed daar!
pi_150238881
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:18 schreef Omentielvo het volgende:
Geitjes en Riley zijn een leuke combinatie O+
Hoewel alles nu anders kan zijn nu ze peuter is

Vandaag intake gehad op de eerste school. Klein schooltje met een prettige sfeer O+
19 maart intake op een andere school. Spannend.
Echt al de basisschool of de peuterspeelzaal Omen?

Hier is het schijnbaar gebruikelijk dat je als je kind 2,5 is een uitnodiging tot inschrijving krijgt voor de basisschool. Da's al over 1,5 maand!

Door mijn onderwijsachtergrond ken ik de meeste scholen in onze gemeente wel. En ik heb ook een favoriet. Maar wil wel nog even samen met manlief vanuit ouderperspectief een rondleiding hebben om te kijken of mijn beeld echt klopt :Y

Hoe kozen jullie dames DE school uit? Op welke dingen moet ik echt letten en vooral niet vergeten te vragen?
pi_150239119
Echt de basisschool al. Met twee jaar moet je ze inschrijven hier. Vind ik best lastig om dan al een school te kiezen die bij jouw kind past.
Ik heb nu twee scholen op het oog die me aanspreken en de keuze zal dan uiteindelijk mijn gevoel zijn. Zo ging het ook bij het kdv. Toen ik daar binnenkwam voelde het al goed en tijdens het gesprek bleef dat gevoel. En nooit spijt gehad.
Ik hoop dat het met de keuze voor de school ook zo is. :D
pi_150239303
Bij Chris was het simpel kiezen. De buurt school had niet de beste verhalen over wat slimmere/rustige kinderen, en ik had een rustig kind. De andere buurtschool was erg steberig, en dat is niet mijn ding.
Daarna buiten de wijk gaan kijken. Bij de freinet zat Chris echt aan mijn been geplakt. Wilde niets proberen.
Bij de montessori keek hij even rond en liep zo naar een speelhoek. En dat voor een kind dat normaal echt super verlegen was en tijd nodig had om te ontdooien. We hebben daar zijn gevoel dus sterk gevolgd. En het onderwijs principe stond ons natuurlijk ook wel aan. Voorbeelden van situaties gaven ook een goed beeld van hoe ze met kinderen omgaan. Dus als ze iets vertellen over de algemene aanpak, is het fijn om naar voorbeelden te vragen.

Inschrijven was liefst rond de 3 jaar. Dan konden ze de planning rustig maken.
Daan staat nu ook op de montessori ingeschreven, alleen nu in andere stad. Maar daar draait Chris ook zo goed mee, dat ik daar ook wel vertrouwen in heb.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 10:54:00 #231
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150242061
Hoi

Cristel is vandaag jarig, 3 jaar is ze nu. Gaat zo snel

En ze kon niet wachten tot vanmiddag.... :') dus dan maar nu een stukje taart :Y)

pi_150244030
Gefeliciteerd PE *O*
pi_150244370
Gefeliciteerd *O*
pi_150245349
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 07:18 schreef Omentielvo het volgende:
Echt de basisschool al. Met twee jaar moet je ze inschrijven hier. Vind ik best lastig om dan al een school te kiezen die bij jouw kind past.
Ik heb nu twee scholen op het oog die me aanspreken en de keuze zal dan uiteindelijk mijn gevoel zijn. Zo ging het ook bij het kdv. Toen ik daar binnenkwam voelde het al goed en tijdens het gesprek bleef dat gevoel. En nooit spijt gehad.
Ik hoop dat het met de keuze voor de school ook zo is. :D
Zo hebben wij dat ook gedaan.
Uiteindelijk zijn we maar bij 1 school wezen kijken. Bij de rondleiding wilde hij niet meer weg bij de kleuterklas en mocht hij daar even blijven toen wij nog even wat dingen moesten doorspreken (kwartiertje ofzo).
Tot nu toe nog geen spijt van de keuze :D
pi_150246028
Hier moet je al met 1 inschrijven, had ik toen gedaan, maar blijkbaar niet volledig en ik kon ook niet zo goed kiezen, dus met 2 goed ingeschreven en tot het laatste moment was het niet zeker of hij daar op school kon.
Vond het maar lastig...

gefeliciteerd jarige kindjes!!

Fijn dat het zo snel kan Susie!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 13:10:26 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150246158
Gefeliciteerd PE

Wij hebben bij de 3 scholen op loopafstand gekeken. En de school die op papier het minste bij ons leek te passen, gaat het uiteindelijk wel worden. Dus wel blij dat we ze toch alledrie bezocht hebben.

Had ook nog een plan B met scholen buiten de wijk op fiets- en auto afstand maar dat was dus niet meer nodig.

Note to self: moet nog wel daadwerkelijk inschrijven :') Maar geen wachtlijsten hier gelukkig.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:01:57 #237
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150247819
Gefeliciteerd PE! Ook alweer 3...
pi_150259475
pe gefeliciteerd met Cristel.

Ean en Sac hebben een cadeau gekregen.

Ean is er blij mee alleen sturen is nog lastig Sac is er bang voor.

Let niet op de troep ik heb een kraam gehuurd op een kledingbeurs en ben kleertjes aan het uitzoeken.
pi_150259974
PE, gefeliciteerd!
Haar gezichtje oogt ook ouder op sommige foto's. Minder baby-ig.

Geinig spul fr :)
pi_150260093
Gekregen maar het werkt en ziet er nog heel goed uit, ik had er vroeger een voor mijn barbies maar die was niet zo draadloos als deze.
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:45:56 #241
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150275786
Dank voor de felicitaties 👍

Gisteren heeft ze haar verjaardag gevierd op de psz. En bananen uitgedeeld (wou ze zelf. De juf was vooral aan het pushen dat ze koekjes zou uitdelen, want "dat doen ze altijd met een verjaardag " )

Kinderen vonden het lekker, nou ja, de meeste dan....

Gistermiddag zijn mn ouders nog geweest, erg fijn. En sinds hele lange tijd was cristel ook gelijk knuffelig naar hun toe, was ik wel blij mee.

Van ons heeft ze kinetic zand gekregen, een Disney prinsessen bikini 😱 en een barbie.
Van mijn ouders prinsessen dekbedovertrek en een dokters koffertje
Zaterdag komt de rest van de familie. 👍

Ze voelde dr eigen ook echt jarig gisteren, en ze was zo dankbaar voor alles ❤

Leuk spul fr. En met de rotzooi valt wel mee op de foto hoor.
pi_150276236
Pe. Nog gefeliciteerd ben het volgens mij op facebook vergeten.

ik mis het een beetje om hier mee te posten maar op een of andere manier kom ik ee gewoon niet meer aan toe.
Hier gaat alles verder prima. Lisa word al bijna 3, zit op peutersurvival zwemmen op dinsdag en op peuyergym en peuterzwemmen op woensdag is begonnen op haar nieuwe peuterspeelzaal en gaat in mei daar vier halve dagen naartoe. Mijn relatie loopt super en het begint enorm te kriebelen voor een tweede. Eigenlijk zouden we vandaag mijn implanon laten verwijderen. Maar lig al een week in het ziekenhuis dus dat is verzet. Maar vind het erg spannend allemaal.

ga proberen wat meer mee te posten.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_150277598
Circus artiest bij de peutergym. Daar hebben ze binnenkort een circusvoorstelling in een echte circus tent met 500 gasten bij de sportschoolspannend![/URL] met mama en papa in de duinen.

[/URL] mijn gekke meisje.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sam1993 op 04-03-2015 11:55:47 ]
pi_150278178
Sam wat zie je er goed uit.
Heb je een nieuwe relatie? of weer samen met de vader van Lisa?

Beterschap hopelijk mag je snel uit het ziekenhuis.

djmo gefeliciteerd
pi_150279390
Ferrari, leuk speelgoed O+

Pe, wat leuk dat ze zich echt jarig voelde
En bananen willen trakteren O+

Sam, lief meisje heb je. O+
Beterschap voor jou :*
pi_150280263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Sam wat zie je er goed uit.
Heb je een nieuwe relatie? of weer samen met de vader van Lisa?

Beterschap hopelijk mag je snel uit het ziekenhuis.

djmo gefeliciteerd
een nieuwe relatie :)
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:55:58 #247
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_150281488
Wat een leuke foto Sam, die van jullie samen!
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:15:01 #248
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150282071
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:45 schreef PureEvil het volgende:
Gisteren heeft ze haar verjaardag gevierd op de psz. En bananen uitgedeeld (wou ze zelf. De juf was vooral aan het pushen dat ze koekjes zou uitdelen, want "dat doen ze altijd met een verjaardag " )

Kinderen vonden het lekker, nou ja, de meeste dan....
Gefeliciteerd nog! Bij mijn zoon was de tractatie iig enorm in de smaak gevallen. Bananen! Volgens mij kan J. echt niets lekkerders bedenken :Y) Wel gek dat de juf op iets ongezonds aandringt, als een kind zelf kiest voor fruit :?
pi_150350455
PE veel te laat maar nog van harte gefeliciteerd!
Wat geweldig dat ze bananen wilde trakteren!

Sam die foto in haar balletpakje O+
  vrijdag 6 maart 2015 @ 23:36:58 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150373567
Wat een rust hier....

Mijn 3 peuters kregen vandaag visite van een andere Fok peuter. Was erg gezellig. Maar de naam Riley is best lastig voor peuters (ze noemen haar Hannie).

Mijn peuters gaan sowieso erg lekker. De kleine peutertjes worden steeds grappiger samen. Als ik iets vraag waar ze geen zin in hebben dan schuiven ze elkaar naar voren. "J opruimen mama". "Nee, D schone luier mama" :') Ze hebben de grootste lol samen, soms geen idee waarover O+ O+ Ze zijn wel toe aan psz maar daarvoor moeten we geduld hebben want dat is hier pas vanaf 2,5 jaar. Maar met "danselesss" leren ze ook al een en ander aan sociale interacties met andere kindjes gelukkig.

Grote peuter heeft een groeispurt gemaakt. We zijn op tijd overgestapt naar groot bed want meneer klimt nu in en uit het ledikant van zijn zusjes. Verder is mijn rustige en gevoelige jongetje ineens een stuk drukker, fysieker, jongensachtiger en ook wel lomper geworden :D Stoelen, duwen, trekken, klimmen........leuk om te zien. Hij ziet alleen zijn zusjes als zijn gelijke en heeft in zijn spel niet in de gaten dat hij een stuk sterker is.

Alledrie zijn ze verbaal best sterk. Kunnen goed uiten wat ze wel en niet willen (soms ook met het nodige drama erbij ;) ).

/dagboek ;)
pi_150378512
Wat klinkt dat heerlijk Kyara. Zie het helemaal voor me ook :D

Hier eigenlijk geen peuter nieuws. Hij slaapt door, hij begint soms avondeten op te eten *O*. En verder doet hij het volgens mij heel goed.

Heeft iemand hier trouwens Jo Frost op RTL 4 gezien van de week? M'n hart brak zeg ;(.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 7 maart 2015 @ 07:07:28 #252
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150378530
Mag de klok al een uur vooruit? Ik begin half 6 wakker worden nu wel errug irritant te vinden... :( :O

Niet gezien Kuukske, wat was er loos?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 07:08:42 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150378535
En volgens mij mogen we je feliciteren! Leuk joh, van harte!
pi_150378599
Hier ook weinig te melden. Gezellige peuter die nog heerlijk knuffelig en ondernemend is
Gisteren gezellige dag gehad met Kyara. O+

Ik heb Jo Frost ook gezien. Mijn hart brak ook. Zowel voor de moeder als voor de peuter :'(
pi_150378789
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 07:08 schreef Susie het volgende:
En volgens mij mogen we je feliciteren! Leuk joh, van harte!
Dank je! :D

Nou ja die moeder.. Och. En dat manneke. Ze was duidelijk radeloos en reageerde dat op het mannetje af. Kreeg flink geschreeuw en billenkoek op zich afgevuurd. Erg sneu. En het huis was te goor voor woorden :X
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:42:52 #256
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150380379
Ah. Ik kijk dat eigenlijk nooit. Las op fb dat er nogal commotie over haar methode is. Dacht dat het daarom ging.
pi_150394050
Haha Kyara D en J samen :D
En grote peuter die een stoere jongen aan het worden is O+

Ja die aflevering van Jo Frost inderdaad. Verschrikkelijk! Hoop dat die moeder echt hulp zoekt.

Wat was het lekker weer vandaag!
Mijn peuter heeft genoten in de zandbak. Was gewoon boos toen ze eruit moest om te eten.
pi_150397082
Haha AM. Eten is ook niet leuk als je zo lekker aan het spelen bent :D

Riley krijgt zo af een toe zo'n kindersurprise. Die vindt ze erg lekker. Dus vanmiddag wilde ze er nog eentje. Ik zei al dat ze er pas morgen een kreeg. Riley rende naar me toe en pakte mijn hand vast en nam me mee naar de kast waar ze inzitten. Netjes ging ze voor die kast zitten en keek me met de meest lieve blik aan O+
Ik heb gezegd dat ze echt ssuperschattig is, maar dat ze er pas echt morgen weer eentje krijgt.
Maar die blik van haar. Ik smolt gewoon O+
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:11:08 #259
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_150400997
Hallo :W Ik post niet meer zo vaak maar lees nog wel elke dag mee.
Maar nu had ik even een vraagje. Ik heb een peuter (3 jaar) die 's avonds heel slecht eet, gewoon heel weinig en eigenlijk het liefste alleen maar vlees.
Nu mijn vraag wat geven jullie je peuters 's middags, als hapje tussendoor? Ik denk misschien geef ik hem rond een uur of drie/half vier wel teveel :?
En hoe " streng" zijn jullie om na het avondeten iets anders aan te bieden? Ik vind het lastig om dan eigenlijk streng te zijn, dus heeft hij vanavond nog een heel bord pap gegeten.
Maar zo hou ik het "niet eten van het avondeten" natuurlijk wel in stand. :{
Weigeren jullie gewoon wat anders te geven?
Rayen 2½ jaar!
pi_150401416
Riley (2 jaar) krijgt elke avond nog een flesje warm melk met een lepeltje pap. Als ze wat minder goed gegeten heeft doe ik het flesje wat voller en een lepeltje meer.
Ik moet alleen wel zeggen dat Riley over het algemeen goed eet.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:36:42 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150402455
TJ, ik vind het hier een verschil tussen niet willen en niet lusten. Soms proberen ze wel maar vinden ze het gewoon echt niet lekker. Dan geef ik wel een alternatief. Sowieso hou ik met wat ik aanbied wel rekening dat er in elk geval iets bij zit wat ze lekker vinden. Als er weinig gegeten wordt dan geef ik het kind dat slecht heeft gegeten iets meer yoghurt. Als ik hier een kind na het eten nog iets extra's geef (bijvoorbeeld een boterham), willen ze alledrie :+ Dat hebben we dus nooit uit onszelf gedaan en er is verder ook nooit vraag naar geweest eigenlijk.

Tussen 16.00 en 16.30 uur is hier het middag snackmoment. Dat is meestal een koekje of rozijntjes oid. Soms snacken ze bij het koken nog wat tomaatjes of komkommer maar verder eigenlijk niet.
pi_150411289
Hier ongeveer precies hetzelfde aan de hand TJ. Billie krijgt rond half 3 fruit of een koekje of rozijnen.
Als hij niet eet krijgt hij wel gewoon yoghurt of vla (en dan iets meer), maar verder niets. Of hij moet de rest van de dag heel slecht hebben gegeten of ziek zijn. Want geef Billie brood en hij eet zo 3 boterhammen weg.

Hij begint nu wel wat beter te eten trouwens. Heb hoop. ;) Dat komt wel goed. Ik heb daar ook wel vertrouwen in.
  zondag 8 maart 2015 @ 06:55:37 #263
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_150411334
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 07:07 schreef Susie het volgende:
Mag de klok al een uur vooruit? Ik begin half 6 wakker worden nu wel errug irritant te vinden... :( :O

Niet gezien Kuukske, wat was er loos?
+1! Pas als je kinderen hebt leer je de zomertijd waarderen :')

En hier ook een slechte avond-eet-ster, maar dat is pas sinds een tijd. Hier meestal rond 15.30 uur tussendoortjestijd, dan krijgen ze fruit en als ze er daarna nog om vragen een snoepje ofzo. Als ik aan het koken ben hebben ze ook vaak al erge honger, om te voorkomen dat ze 'hangry' worden en/of over hun honger heengaan krijgen ze een rijstwafel. Aan tafel zorg ik dat er voor elk kind iets bij staat dat ze lusten, toetje krijgen ze altijd, daarna niks meer. Nooit. Ze vraagt er ook eigenlijk nooit om, denk niet dat het in haar opkomt dat dat een optie is :P

Tevens: hoi! Wij gaan vandaag naar de lammetjesdag. Wat gaan jullie doen? :) doen jullie veel uitjes met je kind(eren)? En wat voor uitjes dan?

Ik zie veel dierentuin-abbo's, maar ik ben vast een rotmoeder, ik doe niet aan dierentuinen. Ik word zo verdrietig van die sippe dieren die hun ingesleten paadjes lopen :{ ik weet dat er veel is veranderd op dat gebied, maar de dierentuinen die ik de afgelopen jaren heb bezocht hebben allemaal toch nog wel een paar van dat soort hokken.. Plan is om eens naar Beekse bergen te gaan, dat lijkt me wel weer leuk :) en een museumjaarkaart willen we gaan aanschaffen, dat vinden de kleintjes ook leuk en het is zo divers O+ Stef vond als tweejarige het Kröller Müller verrassend leuk bijvoorbeeld.

Peach heeft haar eerste echte groeispurt :o ze groeide altijd heel geleidelijk, dan was er telkens weer 1 kledingstukje te klein, maar nu.. Ik heb ineens niks meer :D

PE, Fieder en DJMO, gefeliciteerd nog!! :* *O*

Leuk, Kyara, je peutertjes en China lights O+ ik vind je dagboek leuk om te lezen hoor :)

Phadria, hoe is het nu in het peuterbed??

Omen, lastig he, die scholen.. Wij wonen in de buurt waar ik vroeger zelf op school heb gezeten en een heel gelukkige schooltijd heb beleefd, dus onze keuze was heel makkelijk (nog steeds een mij bekende directeur), maar anders zou ik het echt niet zomaar geweten hebben..

PE, hoe is het ondertussen op de psz? Wat leuk joh, dat de juf aan de foto's dacht en dat hij even mocht blijven :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Incantrix op 08-03-2015 07:18:18 ]
3!
  zondag 8 maart 2015 @ 09:33:50 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150412393
Wat leuk lammetjesdag O+

Qua uitjes: kinderboerderij (= stadsboerderij/natuurcentrum, heb er 3 in de buurt dus daarin is ook nog wat af te wisselen :D ), dierentuin (ik werd inderdaad helemaal naar van Artis, dus ik snap je standpunt, gelukkig valt het aan deze kant van het land wel mee wat dat betreft), speeltuin (ook hier weer diverse in de buurt op auto-afstand en een paar kleinere in de wijk op loopafstand. En 2x per jaar of zo gaan we naar het Openlucht Museum.

En bij slecht weer heeft de Intratuin een leuke speelhoek met ballenbak en het winkelcentrum heeft ook een leuke speelplek (en bieb en roltrappen :D ).
  zondag 8 maart 2015 @ 09:46:54 #265
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150412537
Lammetjesdag O+ Was hier vorige week :D

Uitjes: Safaripark, de speeltuin in het safaripark, de speeltuin op het schoolplein in de buurt (natuurlijk aangelegd met zand en boomstammen enzo ^O^ ), bij slecht weer de bibliotheek (grote speelhoek met poppen, verkleedkleren, puzzels, duplo etc) of idd de intratuin (bij oma). Wij gaan ook heel vaak naar het bos/ de duinen (http://www.np-deloonseend(...)nts/home.xml?lang=nl) ook in de winter. Daar vraagt J. regelmatig zelf om, lekker scheppen in het zand en blaadjes en takjes verzamelen.
  zondag 8 maart 2015 @ 09:50:04 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150412575
Oh ja, dat vergeet ik ook nog: bos, park en heide. Keuze genoeg hier O+ En wil in het voorjaar ook weer een keer naar de Apenheul.
  zondag 8 maart 2015 @ 09:52:37 #267
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_150412597
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:36 schreef Kyara het volgende:
TJ, ik vind het hier een verschil tussen niet willen en niet lusten. Soms proberen ze wel maar vinden ze het gewoon echt niet lekker. Dan geef ik wel een alternatief. Sowieso hou ik met wat ik aanbied wel rekening dat er in elk geval iets bij zit wat ze lekker vinden. Als er weinig gegeten wordt dan geef ik het kind dat slecht heeft gegeten iets meer yoghurt. Als ik hier een kind na het eten nog iets extra's geef (bijvoorbeeld een boterham), willen ze alledrie :+ Dat hebben we dus nooit uit onszelf gedaan en er is verder ook nooit vraag naar geweest eigenlijk.

Tussen 16.00 en 16.30 uur is hier het middag snackmoment. Dat is meestal een koekje of rozijntjes oid. Soms snacken ze bij het koken nog wat tomaatjes of komkommer maar verder eigenlijk niet.
Ja niet lusten dan ga ik ook niet dwingen natuurlijk. Maar ik heb een bijdehandje geloof ik ;) hij wil gewoon niet en direct na het eten, als hij van tafel is, zegt hij "wat zal ik nu eens eten" en wil dan naar een banaan grijpen >:)
Dus dat hebben we al verboden, na het eten zeker geen bananen.
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2015 06:43 schreef Kuukske het volgende:
Hier ongeveer precies hetzelfde aan de hand TJ. Billie krijgt rond half 3 fruit of een koekje of rozijnen.
Als hij niet eet krijgt hij wel gewoon yoghurt of vla (en dan iets meer), maar verder niets. Of hij moet de rest van de dag heel slecht hebben gegeten of ziek zijn. Want geef Billie brood en hij eet zo 3 boterhammen weg.

Hij begint nu wel wat beter te eten trouwens. Heb hoop. ;) Dat komt wel goed. Ik heb daar ook wel vertrouwen in.
Ja tussendoortje is hier ook vaak fruit en soms een koekje
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 06:55 schreef Incantrix het volgende:

En hier ook een slechte avond-eet-ster, maar dat is pas sinds een tijd. Hier meestal rond 15.30 uur tussendoortjestijd, dan krijgen ze fruit en als ze er daarna nog om vragen een snoepje ofzo. Als ik aan het koken ben hebben ze ook vaak al erge honger, om te voorkomen dat ze 'hangry' worden en/of over hun honger heengaan krijgen ze een rijstwafel. Aan tafel zorg ik dat er voor elk kind iets bij staat dat ze lusten, toetje krijgen ze altijd, daarna niks meer. Nooit. Ze vraagt er ook eigenlijk nooit om, denk niet dat het in haar opkomt dat dat een optie is :P

Ja hier komt het wel in hem op, helaas. En omdat ik hem maar niet van de borst afkrijg :@ Weet hij ook donders goed dat hij dat als back-up heeft als hij gewoon geen zin om te eten heeft.
Boterhammen gaan wel goed

Nou ik zal vanavond eens goed uitleggen en standvastig zijn :+
Rayen 2½ jaar!
  zondag 8 maart 2015 @ 09:57:45 #268
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150412652
Qua eten: J. eet heel goed brood, pap en fruit (en koekjes ;( ), maar avondeten is regelmatig een ramp. De regel is hier dat als ie ten minste proeft (1 hapje is genoeg), dat ie een toetje krijgt (gewoon kale joghurt vindt ie lekker). Na het eten niets meer, ook nooit gedaan.

Tussendoortje om half 4 krijgt ie vaak gewoon niet. Vraagt er niet naar, en als ik t wel geef wordt er 's avonds bijna zeker niet gegeten (tenzij pannenkoeken of knakworst). Ik merk t altijd als ie t bij opa en oma wel heeft gehad bv. Maar goed, J. luncht dan ook met 2 of 3 donkerbruine boterhammen...
pi_150413971
Mijn kinderen zijn kwijt :@
Mijn ouders zijn hier het hele weekend om mij te helpen, aangezien mijn vriend nachtdienst heeft.
Ik kom vanmorgen beneden, is iedereen weg.
Maar hun auto ook. Ik ga er nu maar even van uit dat vriend één van onze stoeltjes heeft overgezet, want ik mag niet hopen dat ze Eva zo in de gordels hebben gezet. Trouwens, doen ze niet volgens mij. Danic o|O geef je ouders wat meer credit.
Ben dus benieuwd waar ze naar toe zijn!

Avondeten is hier ook wisselend. We zorgen ook dat er altijd wat op tafel staat dat ze lusten. Maar dat is simpel. De ingrediënten lusten ze vaak wel, alleen niet als prutje of met saus. Dus als wij pasta eten, krijgen zij losse pasta, met los stukjes vlees en losse groenten.
Donderdag aten we roti. Krijgen ze krieltjes met sperziebonen en kipblokjes. En een tortilla, want je kan Eva niet blijer maken dan met een tortilla die ze zelf kan volfrotten naar gelang :D

Ze heeft irritante gewoonte om bijna niks te eten als mijn ouders er zijn, dus mijn moeder zit haar geregeld op haar nek over het eten. Irritant, maar ik krijg het er niet helemaal uit.
Gisteren aten we boerenkool. Nog voordat iedereen zijn eten had vroeg Eva al om een tweede keer opscheppen! Dat gezicht van mijn moeder _O-

Oh en even trots doen! Ze is droog 's nachts! Sinds bijna twee weken nu. Ze gaf twee weken geleden aan dat ze zonder luier ging slapen. En dat was ook goed. Twee nachten goed, toen wat onzekerheid dus weer twee nachten met luier. En toen heb ik gezegd dat ze boven weg gingen. Luiers lagen alleen nog maar beneden voor het poepen (ja das nog een dingetje wat nog niet lukt }:| ). Prima, en sindsdien slaapt ze zonder. Maar ik mag haar ook niet wakker maken rond 23.00 dus ze is gelijk droog van 19.30 tot 07.30 ongeveer!
En nog geen ongelukje gehad *O*
  zondag 8 maart 2015 @ 11:35:13 #270
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150414029
Anouk eet ook slecht 's avonds. Begin het echt irritant te vinden... Vlees (kip dan dus) prima, maar groente en aardappelen :N Broccoli dan weer wel een beetje, maar dan houdt het qua groente wel op en een enkele aardappel. Vaak zeggen we dat ze niets anders meer krijgt, maar dat boeit haar niet. Yoghurt mag ze nog wel gewoon, want ook melk of iets gaat er overdag al niet.
Brood eet ze meer dan voldoende.
  zondag 8 maart 2015 @ 11:42:10 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150414194
Wat goed Danic *O*
pi_150414646
Danic, wat goed *O*

Grappig dat jouw peuter alleen de pasta los lust. Hier wil mijn peuter alles door elkaar :D
  zondag 8 maart 2015 @ 12:58:22 #273
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150415959
Volgens mij is dat niet eten een fase. Vraag me alleen af waarom ze doen.

Cristel heeft ook een tijd gehad dat ze savonds niet wou eten maar daarna wel een broodje ofzo.

Nu eet ze redelijk. We zijn er wel achter dat ze geen zuurkool lust. Tomatensoep is favoriet.

Gister verjaardag gevierd van cristel, alleen geen foto's gemaakt. Zo stom. ... ze heeft van mn broer en schoonzus een fiets gekregen, zo gaaf! Ze fietste er zo op weg
pi_150436242
Danic ik ben wel benieuwd waar je kinderen nu waren :)
Goed zeg zo zonder luier!

PE een fiets zonder zijwieltjes en dan zo wegfietsen? Dat is wel knap zeg!
(Hier met kleuter al weken aan het oefenen. Maar dat is ook een held op sokken....)

Avondeten hier ook heel wisselend. Pasta in welke vorm dan ook gaat er zo in. Staat er aardappelen, vlees en groenten op tafel dan wordt haar bordje steevast aan de kant geschoven. Heel soms eet ze nog wat vlees op. Ze krijgt echt niets anders. Welaltijd een toetje.
Tussendoortje sla ik nooit over. Dat lukt echt niet met een kleuter die uit school komt met vriendjes.

Wij zijn vanochtend naar een super leuke muzikale kindervoorstelling geweest, een viool voor Boeffie.
Echt een aanrader mocht die nog eens bij jullie in de buurt zijn!
Peutermeisje en kleuter hebben genoten en heel goed meegedaan. Ze hebben het er de hele dag nog over gehad.
Stiekem wat foto's gemaakt met de telefoon. Mocht eigenlijk niet 😊
WEG

[ Bericht 7% gewijzigd door Animalmix op 09-03-2015 11:22:32 ]
pi_150436771
AM, leuke foto's en gezellig O+

Die foto linksonder. Zo kijkt Riley ook als ze helemaal in iets zit. Die blik ontroert met altijd O+
pi_150447427
Ze waren naar monkeytown 8)7
Met dit weer had ik verwacht dat ze naar het strand waren ofzo.
Maar goed, oma had haar camera mee, dus weer leuke foto's voor in het boek.
's Middags nog buiten spelen, dus tijdens het avondeten had ik een zielige peuter die alleen nog maar hartverscheurend kon huilen om alles van vermoeidheid.
En dan ook nog een 'ik mis je zoooo :'( '
Dat deed wel zeer, ook al weet ik dat het tijdelijk is (herstel na operatie). Het gaat allemaal langzamer dan ik wil en had gedacht, dus ff niet leuk.
pi_150448746
mijn zoontje kan doodleuk zeggen dat hij honger heeft en de hele tijd om eten zeuren in de late middag en tijdens het koken om dan tijdens het avondeten 2 hapjes te nemen en te zeggen "mijn buikje is vol" , en dan na een uur of zo weer te zeuren "ik heb honger",
ik snap er soms niets van....ik probeer mij ook niet meer druk om te maken....ik geef hem ook gewoon een broodje of boterham 's avonds, mij is liever dat hij überhaupt iets eet dan helemaal niets....ik schep wel altijd een klein portie van ons "grote mensen" eten voor hem op... maar heel vaak proeft hij niet eens of eet alleen het vlees...

soms denk ik dat het koken net te lang voor hem duurt, soms heeft hij zijn drinken te pakken, zonder dat ik het door heb, soms is hij teleurgesteld in ons menu, soms lijkt hij een hele kleine maag te hebben en soms eet hij ook gewoon mee

ik hoop dat hij ooit van zelfs bijdraait en gewoon eet wat op tafel komt en ook van alles proeft, laatst waren wij een beetje ziek en niemand had zin in eten, dus ik heb mijn zoontje snel een broodje gesmeerd, de volgende dag kreeg ik te horen dat ik hem niets te eten had gegeven....tot ik erachter kwam dat hij teleurgesteld was dat wij niet alle samen aan de grote tafel hadden gegeten, hij hecht er toch belang aan, ook al laat hij het niet altijd zien aan een leeggegeten bordje

hoe ouder hij wordt om zo duidelijker ik hem kan maken dat zijn handelen ook consequenties heeft.. dus geen avondeten eten, maar dan een grote koek/ snoep willen, daar trap ik niet in, maar ik ga echt niet elke avond de strijd om groente en aardappel eten aan, voor buitenstaanders mag dit raar overkomen, maar ik heb geen zin in altijd strijd over het eten, en iedereen weet het natuurlijk beter, meestal probeer ik hem een keuze te geven, kan hij alsnog bepalen wat hij zelfs wil, maar bepaal ik het kader

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 09-03-2015 02:13:29 ]
pi_150448796
:* danic ... En idd monkeytown :') was vast lekker rustig ;)

Eten gaat hier wisselend... Vaak begint het meteen met een "nee" en wordt het eten weggeduwd. Wij reageren er eigenlijk al niet meer op en na een paar minuutjes gaat Ow ook eten. Toetje (yoghurt met fruit) krijgt hij altijd, het gebeurt namelijk ook nog wel eens dat hij na z'n toetje verder gaat met de hoofdmaaltijd :')
pi_150450718
Danic :*

Zana, ik vind jouw manier helemaal niet raar.

Zo lief vanmorgen. Riley vindt het heel leuk om zichzelf te verstoppen achter haar bed. Dus ik zeg 'verdrietig': "Oh, waar is Riley nou?"
Komt ze achter het bed vandaan en zegt tegen me: "Kom maar" en gaf me vervolgens een knuffel om mij te troosten O+
  maandag 9 maart 2015 @ 08:38:54 #280
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150450752
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef Animalmix het volgende:

PE een fiets zonder zijwieltjes en dan zo wegfietsen? Dat is wel knap zeg!
(Hier met kleuter al weken aan het oefenen. Maar dat is ook een held op sokken....

Wel met zijwieltjes 😉

Leuke foto's. Klinkt geslaagd ☺
pi_150451142
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:36 schreef Omentielvo het volgende:
Danic :*

Zana, ik vind jouw manier helemaal niet raar.

Nu, ik heb wel een slecht geweten, omdat hij geen groente eet, op een enkel miniboontje uit een sperzieboon na of incidenteel een plakje komkommer. Misschien ben ik niet doortastend genoeg dat hij toch echt één hapje moet proeven, maar het maakt bij hem geen verschil of hij zelfs de groente mag kiezen, zelfs mee heeft gekookt...als puntje bij paaltje komt, eet hij het niet.
Ik heb hem zelfs verteld dat hij de grote deur bij de PSZ alleen kan openen wanneer hij heel veel groente eet en dat hij pas naar school mag als hij ook groente eet, het deert hem niet...Hij eet ook geen spaghettisaus of soep, ooit overwint hopelijk de nieuwsgierigheid tot dan probeer ik af te wisselen uit de mogelijkheden die ik wel heb. Ik was heel lang onzeker over zijn eten, maar met de tijd is bij mij echt de overtuiging gegroeid dat hij zichzelf niet uithongert, als hij echt honger heeft dan vraagt hij wel en eet hij ook wat. Ik zou het graag anders zien, dat hij van alles lust en probeert, maar het zit er op dit moment helaas niet in.

En laatst op het consultatiebureau had ik opeens ook een arts die er helemaal niet moeilijk deed, terwijl andere er toch erop bleven hameren het steeds weer te proberen...nu ja, ik probeer het ook gewoon elke dag en vraag of hij wil proeven, maar zijn antwoord ken ik ondertussen wel.
pi_150451868
Ik heb wel geluk met twee redelijk goed etende kinderen. Avondeten dan vooral, beide geen grote broodfans (ben ik ook niet trouwens, dus zal vast ook niet helpen).
Ze zijn ook slechte ontbijters, maar ik had vroeger ook weinig trek s ochtends.
Peuter is nu bijvoorbeeld 3 kwartier wakker, maar wil niks eten (nou ja snoepje/koekje vroeg ze om...uhm nee dus).
Ze eet ook het liefste groente, dus dat is ook wel fijn.

Na het avondeten krijgen ze niks meer, nou zit er vaak ook weinig tijd tussen tot naar bed gaan.
Maar ik meld ook dat het het laatste is wat ze krijgen.
De oudste moet wel proeven, want hij roept anders al snel dat hij iets niet lekker vindt.
Nasi vindt hij bv echt niet lekker,dus dan krijgt hij gewoon witte rijst. Krijgt ie misschien geen groente binnen, maar dat wordt een andere keer wel gecompenseerd. Ik hou niet altijd rekening met ze, ik ga niet verschillende groenten koken bijvoorbeeld. Maar goed dan krijgen ze wel toetje vaak (hebben we ook niet altijd)
pi_150451968
De oudste eet niets. Is ook niet gek op brood. En net als vanmorgen heeft ze dan maar een appel gegeten zodat ze toch met een gevulde buik de deur uit ging.

De jongste eet alles maar omdat zus niets eet, hoef zij het tegenwoordig ook niet meer :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_150453252
Herkenbaar hoor Tally. Rosalie at ook alles en kon eva daarmee altijd wel motiveren om te proeven.
Nu hoor ik ook wel eens 'nee, bah!'
(Dat ze dan al uit de pan heeft gesnoept in de keuken, vergeten we maar even).

En ook wat Loj zegt. Eergisteren aten we boerenkool. Kindjes beiden gewoon oke gegeten. Toetje erna. En toen gingen ze ineens allebei nog een droge gekookte aardappel eten 8)7
Nou prima hoor.
pi_150453291
Ik mag straks om 13.30 aantreden op het cb.
Met Eva, voor de laatste keer.
Ogentest al even geoefend. Maar niet verteld dat ze ook een prik krijgt, want dan krijg ik haar met geen 10 paarden er meer naar toe
Ik vertel het wel als we er zijn en het zover is.
  maandag 9 maart 2015 @ 12:23:11 #286
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150455758
Cristel krijgt volgend jaar geen prik. En Die van de jongens kreeg ik vorige week een kaart van, mar die ligt ook in de prullenbak.

Succes bij het cb. Wij mogen volgende week. En ik moet de boekjes nog opzoeken. ...vrees dat ze ergens in een doos liggen bij mn ouders op zolder
pi_150455910
Wij mogen komende week. De ogentest heb ik al geoefend, en ik heb hem ook al voorbereid op de prik. Dat doet hem ook eigenlijk nog niet zoveel. De pleister die hij daarna krijgt, daar heeft hij het meer over...
pi_150456503
Nog geen oproep gehad, wel de prikkaart en informatiefolder.. En ik overweeg mijn vriend mee te laten gaan :X Ik kan zo slecht tegen naalden :') :') :') :')
pi_150460330
Zo klaar! Nou was de Ogentest dus een grotere uitdaging dan de prik. Ze wilde echt niet. Op schoot en al. Mèn.
Uiteindelijk heeft ze met mijn vinger aangewezen waar de opening in het rondje zat. Toen ik er een spelletje van ging maken werd hè beter gelukkig en deed ze alles heel overdreven.
Raar kind :D
Prik was niet leuk. Heel even paniek toen ze het besefte en voor ze het door had was ze alweer klaar.
Dapperheidsdiploma gekregen en een mooie Dora pleister :')

PE, waarom worden jouw kinderen niet ingeënt?
pi_150460741
Fijn dat het mee viel Danic. Heb je nu zelf geen last van toch tillen oid?

Eten tja dat doet Ean dus amper, ik ga de strijd ook niet meer aan. Ze eet als ze honger heeft, alleen gaat Sac nu dus ook weigeren.
pi_150460816
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat het mee viel Danic. Heb je nu zelf geen last van toch tillen oid?

Eten tja dat doet Ean dus amper, ik ga de strijd ook niet meer aan. Ze eet als ze honger heeft, alleen gaat Sac nu dus ook weigeren.
Ik heb niet getild. Eva kan zelf in en uit haar autostoel. Ik moet alleen even de gordel losklikken.
En op schoot klimt ze ook zelf.
Gaat ze tussen mijn benen staan, ene been over mijn been en dan optrekken om zo te gaan zitten.
Slimpie.
pi_150475942
Fijn dat je nu niet zoveel hoeft te tillen. Is lastig zo'n operatie bij deze leeftijd. Ze zijn nog zo afhankelijk, maar ook al zwaar..

Eten was hier ook weer even lastig. Meestal laten we Daan dan maar. Nu ook gelijk "lust ik niet". Terwijl hij eerder de spinazie wel op at. Gemeld dat als hij niet at ook geen koekje de thee kreeg (avond ritueel). En hij heeft ook geen hap gegeten.
Om kwart voor 7 aan de thee. En hij zonder koekje. Broer wel, dus in keek lekker sip. Hem de optie gegeven om nog de spinazie te eten en dan kreeg hij als nog het koekje. Ik heb zijn portie opgewarmd en hij begon netjes met eten. Na een paar goede happen kreeg hij zijn koekje. En na het koekje at hij ook nog verder.

Geloof dat we met chris ook rond de 3 jaar een portie zijn gaan bewaren voor als hij later honger kreeg, of toch nog wat lekkers bij de thee wilde. Dat hebben we maar 3 keer hoeven doen.
pi_150476116
Eva wilde vanavond ook niet eten. Waren restjes Chinees van gisteren en ze klaagde al dat ze niet lekker was.
Bij uitzondering maar een boterham gegeven. Die ging er wel goed in.
Ik hoop dat ze niet teveel last heeft van de inenting.

De pleister mocht iig niet van haar arm 'want misschien was het gat nog niet dicht _O-'
Afgesproken dat hij er morgenochtend af gaat.
pi_150478649
Deep, koekjes zijn erg belangrijk :D

Danic, _O-
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:44:11 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150489726
Danic, een gat in je arm is natuurlijk ook heel erg :D

Hier denk ik dat we een groespurt hebben, J. heeft gisteren met smaak gegeten van de tandoori zuurkool-aardappelschotel. Bord helemaal leeg :o.
pi_150506436
Danic,gewoon in bad zetten? Dan is de pleister er zo afgevallen..

Vandaag weer geen hap bij het avond eten. Gelijk "lus ik niet".
En zo zat hij dus om kwart voor 7 aan tafel voor poging 2. Hij at makkelijk 3 happen door mij gevoerd en daarna pakte hij zelf ook nog een volle lepel van zijn bord. Zo vies was het toch niet.
Eigenwijs mormel :P
pi_150507141
Misschien dat jullie voor hem net wat te vroeg eten? Dat hij nog niet echt honger heeft?

Gisteravond is ze in bad geweest hoor. Maar die pleister ging nergens heen :D
Vanmorgen onder luid protest eraf gehaald.
pi_150508070
Bij ons cb hadden ze slechtere pleisters blijkbaar ;)

We eten al jaren om ongeveer dezelfde tijd, al lijkt het steeds iets later te worden, de laatste tijd ergens rond 6 uur. En na 4 uur gaat er niks anders meer in.
Ach, bij de oudste ging het ook over. En daan heeft ook wel een paar kg over als hij blijft staken :X
pi_150511173
Hier zo'n leuk momentje met eten. Mijn neefje van 22 was er nog en wilde geen bonen. Zonder erbij na te denken pakte hij een cakeje. Riley zag het en wilde meteen ook een cakeje uiteraard. Dus ik zei ook tegen mijn neefje dat ze er ook eentje mocht. Ze nam een hap van het cakeje en ging toen weer verder met haar boontjes :D

En ze is van de trap gevallen. Ik schrok me echt helemaal wild. Ze deed niet eens gevaarlijk, maar verloor haar evenwicht. Gelukkig niks ernstigs. Wel heel geschrokken en hard huilen even. En ik kon wel meehuilen :'(
pi_150520317
Oei, dat is schrikken he, zo'n val van een trap. Nog blauwe plekken overgehouden?

Boontjes zijn ook lekker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')