abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149551444
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_149551648
Even nieuw plaatje. Mag veranderd worden hoor maar ik vind de gezichtsuitdrukkingen zo geweldig. :D
pi_149551872
Met van tafel gaan als je klaar bent heb ik weer niet zoveel moeite(mijn Daan zijn getreuzel komt dat weinig voor trouwens). Alleen als je bij voorbaat al dwars ligt, dan krijg je niet je zin ;)
pi_149551883
Zo kan die van mij precies zo kijken :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_149571705
D wil soms niet eens aan tafel komen als het haar niet aan staat wat op het menu staat. Die schuift dan voor het toetje aan....

Vandaag met grote peuter naar het cb geweest. Trekt met mijn 15,5 kg en 97 cm weer naar de middenlijn. Niet te dik dus. Ook nog even mijn ongenoegen over de vorige afspraak geuit en daar werd fijn op gereageerd O+

Helaas wel een fail voor de ogentest. Deed wel goed mee, kon goed benoemen. Maar bij de 4e regel werd de omgeving interessant, afgeleid, vpk napraten.... maar zodra ze weer naar boven ging, deed hij weer leuk mee. We hadden dus de indruk dat hij het gewoon niet goed kon zien. Dus volgende maand terug voor een afspraak met de arts. Als het dan hetzelfde is, worden we doorverwezen naar de oogarts :(
pi_149571837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:01 schreef Omentielvo het volgende:
Even nieuw plaatje. Mag veranderd worden hoor maar ik vind de gezichtsuitdrukkingen zo geweldig. :D
Ah.. toen waren ze nog schattig ;)
pi_149572843
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:01 schreef Kyara het volgende:
D wil soms niet eens aan tafel komen als het haar niet aan staat wat op het menu staat. Die schuift dan voor het toetje aan....

Vandaag met grote peuter naar het cb geweest. Trekt met mijn 15,5 kg en 97 cm weer naar de middenlijn. Niet te dik dus. Ook nog even mijn ongenoegen over de vorige afspraak geuit en daar werd fijn op gereageerd O+

Helaas wel een fail voor de ogentest. Deed wel goed mee, kon goed benoemen. Maar bij de 4e regel werd de omgeving interessant, afgeleid, vpk napraten.... maar zodra ze weer naar boven ging, deed hij weer leuk mee. We hadden dus de indruk dat hij het gewoon niet goed kon zien. Dus volgende maand terug voor een afspraak met de arts. Als het dan hetzelfde is, worden we doorverwezen naar de oogarts :(
Hebben ze hem tussendoor laten knipperen?
Yaro faalde ook de eerste keer. Maar hij wilde zeggen welke kant de opening was rechts of links maar moest daar soms even over denken zodat hij het goed zei. Wilde niet aanwijzen. Zij vond het te lang duren dus gezakt en terug komen.

De dame toen bracht het dat zij er dan over moest nadenken dus dat hij het voor haar beter kon aanwijzen. En als hij het even niet zag liet ze hem knipperen en ze had het wel.
pi_149572865
Oh wacht even dit is natuurlijk de 3 jaar test met plaatjes ipv openingen 8)7
Never mind
pi_149574499
:D ik begreep hem al niet.
Maar volgende maand dus ook terug om uit te sluiten dat hij niet afgeleid oid was.
pi_149574637
Ean is vandaag naar het cb met d'r vader.
101cm en 15kg
Ogentest was goed en de inenting huilen.
pi_149574757
Wanneer is die ogentest dan?
Hier 3 jaar en 2 maanden, maar geen oproep ofzo.
Make my day!
pi_149575270
Met 3 jaar. Hier vandaag 3 jaar en 1 maand.... Misschien eens bellen? Het gebeurt geloof ik wel vaker dat er geen oproepen verstuurd worden. Geloof vooral rond december/januari....
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:49:19 #13
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_149576503
Draak heeft het ook nog niet gehad, zij is volgende maand pas aan de beurt. Ze is dan 3 jaar en 3 maanden.
pi_149578334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is vandaag naar het cb met d'r vader.
101cm en 15kg
Ogentest was goed en de inenting huilen.
Nu al? Dat is vroeg.
Ik ben benieuwd wanneer wij de oproep krijgen. Ik hoop pas eind volgende maand. Dan wordt Rosalie 2 en moet zij ook naar het cb. Ik hoop het te combineren.
pi_149578505
Ik weet nu al zeker dat Ow gaat zakken op de ogentest... Die doet en zegt niets als er vreemden bij zijn :')
Ik ben benieuwd wat ze sowieso van hem vinden op het cb, maar ik moet nog 2 maanden wachten ;)

Vandaag naar de kno arts geweest.. Ze deelde de zorgen, maar kon niets ontdekken. Als het weer wat erger is mogen wel bellen en geeft ze ons een spoedafspraak :)
Wel fijn dat ze ons geen aanstellers vond :)

Verder praat ons ventje tegenwoordig echt hele zinnen!
pi_149578880
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:49 schreef NotTheSame het volgende:
Draak heeft het ook nog niet gehad, zij is volgende maand pas aan de beurt. Ze is dan 3 jaar en 3 maanden.
Hier ook nog niks gehoord bij 3 en 1,5 maand, maar we zijn verhuisd vlak na zijn derde verjaardag, dus ik bel wel eens als ik deze week nog niks heb gehoord ;)
pi_149580982
Loj, ogentest bij een tweejarige is met een lichtje. Dus kijken of ze die volgen. En de stand van de pupillen. Dus ze hoeven niks te zeggen
pi_149581475
Neej, ik bedoelde ook de ogentest met 3 jaar...
;)
pi_149582629
In een jaar tijd kan er veel gebeuren hoor ;)

M heeft die test trouwens ook al met 2,5 gehad omdat er al wat twijfel over zijn ogen was, alleen dan mbt loensen (en papa en opa hebben ook een lui oog gehad). Dat ging op zich wel redelijk alleen de arts pakte het minder handig aan dus het 2e oog ging minder goed. Maar merkte wel veel verschil met hoe ik het M kon uitleggen en wat hij er mee deed zeg maar.

Merk nu eigenlijk heel goed hoe groot het verschil tussen 2 en 3 nog is.
pi_149584383
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:56 schreef Kyara het volgende:
In een jaar tijd kan er veel gebeuren hoor ;)

M heeft die test trouwens ook al met 2,5 gehad omdat er al wat twijfel over zijn ogen was, alleen dan mbt loensen (en papa en opa hebben ook een lui oog gehad). Dat ging op zich wel redelijk alleen de arts pakte het minder handig aan dus het 2e oog ging minder goed. Maar merkte wel veel verschil met hoe ik het M kon uitleggen en wat hij er mee deed zeg maar.

Merk nu eigenlijk heel goed hoe groot het verschil tussen 2 en 3 nog is.
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?
pi_149584388
Als je wil. :+
  woensdag 11 februari 2015 @ 21:46:06 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149584553
Ze praten zoveel meer ;)

Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_149584783
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Ze praten zoveel meer ;)

Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer :P
Oh oh. Ik kreeg al van kdv door dat ze werkelijk geen seconde niet heeft gepraten vandaag dus dat wordt nog wat ;)

En geen trucjes meer willen doen snap ik ook best van de peuters. :+
pi_149586436
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:41 schreef Olf het volgende:
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?
Ik vind vooral het begrip. Dingen uitleggen en begrijpen. Het echte drama mbt het niet kunnen uiten is nu wel weg. Nu wel weer nieuw drama omdat alles moet gaan zoals hij wil. Het is ook veel samenhangender wat hij zegt, in het voren denken. Begrippen als morgen en gisteren. Herinneren van dingen. Echt een verhaaltje vertellen na een dag kdv. En verder echt tellen (ipv alleen cijfers opdreunen), alfabet leren, moeilijkere puzzels, andere manier van spelen.

Nu heb ik ook wel een laatbloeier in bepaalde opzichten dus sommige kinderen zijn daar misschien weer eerder aan toe. Merk wel aan de meiden dat ze zich weer optrekken aan grote broer, willen wat hij ook doet.
pi_149586458
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer
Maar wat ging er dan niet goed?

Want hier ging het prima, tot de kleine plaatjes. En meteen door naar grotere plaatjes ging wel weer goed. Dus geen zin is hier dan niet echt aan de orde lijkt me?
pi_149587403
We komen ons hier melden (oke een uur te vroeg). Maar we zijn klaar voor morgen!
Met zelf gemaakte slingers en tekeningen op de ramen. Zondag vieren we het met de rest.

pi_149588662
Leuk het verschil tussen twee en drie jaar. Ik ben benieuwd naar mij peuter over een jaar. Maar ben tegelijk blij dat het nog een jaar duurt

As. Welkom met je stoere peuter O+
pi_149597422
Mag ik hier even spuien over ons consultatiebureau, en dan vooral over degene die de planning maakt :( }:| :X . Ik had net een voicemail dat voor de 3e keer mijn afspraak voor J. verzet moet worden. Vaste dagen waren altijd maandag of donderdag, wat prima uitkwam, want de ene dag is vriend vrij, en de ander ik. Nu meldde de dame op mijn voicemail dat een nieuwe afspraak alleen mogelijk is op dinsdag of vrijdag.

Is het heel gek als ik dat weiger? Op dinsdag is J. bij oma 100km verderop, en op vrijdag bij zijn andere oma. Wij werken die dagen gewoon. Ik in het onderwijs, dus vrij nemen is geen optie, en vriend 100km verderop, dus die gaat ook niet ff heen en weer rijden voor een afspraak van 10 minuten waarin ze dezelfde vragen stelt als een half jaar geleden. Ik denk er dus over om gewoon niet te gaan. Hij hoeft geen prikken of iets, dus we missen vast niks spannends. Ogentest is ook nog niet aan de orde bij 2 jaar 2 maanden toch?
pi_149597664
As gefeliciteerd! Jeetje wat is je kleinste groot geworden, ik denk nog steeds aan die baby op de parkmeet toen O+ Fijne dag vandaag en zondag!
OK, gelukkig is hij niet nu nog steeds zo klein als toen, maar je snapt wat ik bedoel :P

MM, plannen ze serieus alleen op die twee dagen en kan anders niet? Wat streng. Ik zou denken dat je met wat toelichting ook wel een keertje op een andere dag terecht kan, prima redenen waarom je niet kan. Bel even terug voor overleg zou ik zeggen en als het niet anders kan dan zou ik ook die afspraak overslaan.

Wij hadden vorige week die afspraak trouwens: leuke arts met goede, meedenkende opmerkingen die heel enthousiast was over zijn ontwikkeling, ze vond hem erg vlot. En nieuwe stats: 90 cm en 12,6 kg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 12-02-2015 15:34:09 ]
pi_149597786
Bellen ga ik straks vriend laten doen, in zwangere hormonale staat ben ik nu even niet zo vriendelijk...
Het gaat me eigenlijk vooral om het steeds verzetten van de afspraak, word er zo moe van, elke keer maar weer bellen, kwartier in de wacht staan }:| :(

En die twee dagen zijn ook nieuw. Ik vermoed dat ma/do de baby en dreumesdagen zijn, en di/vrij de peuterdagen. Ik zag voorheen namelijk nooit oudere kindjes als ik met J. ging... Het is niet zo'n groot dorp, dus maar 1 cb, met 1 verpleegkundige en arts...

Oh, en As, gefeliciteerd! *O*
pi_149597792
Hier precies hetzelfde als Mineola, qua ontwikkeling en gewicht. Alleen 7 cm korter :+

En ik zou ook niet gaan op een vaste werkdag? Het zal toch een keer moeten kunnen op een andere dag? Anders zou ik het aan me voorbij laten gaan.
pi_149597919
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:58 schreef Kyara het volgende:
Met 3 jaar. Hier vandaag 3 jaar en 1 maand.... Misschien eens bellen? Het gebeurt geloof ik wel vaker dat er geen oproepen verstuurd worden. Geloof vooral rond december/januari....
Ach, met 3j9m komt er weer een inenting. Kijk dan wel.
Make my day!
pi_149598241
Hier was het cb eerst maar 2 dagen open, nu wel vaker maar verzetten ze ook vaak afspraken. Nu kregen we zaterdag een brief dat ean woensdag (gisteren dus) een afspraak had.
pi_149599769
De ene drie jarige is de andere niet. Hier twee kinderen met verschillende karakters. Waar Chris motorisch onhandig was, en erg aan mijn been plakte. Klimt Daan overal bovenop en is hij ons nogal eens kwijt omdat hij tever weg loopt *
Die zijn niet te vergelijken in de ontwikkeling. Sommige dingen ook we hoor. Maar een extraverte vs introvert kind geeft hele andere opvoed uitdagingen.

*wij zien/horen hem nog wel ;)

Net even bij het cb binnengelopen toen ik naar de super ging. Als ik dat niet gedaan had was hij ook niet opgeroepen. Hij stond wel in het systeem, maar niet dat de 3 jaars afspraak nog moest. Waarschijnlijk omdat hij voor de verhuizing als 3 was. Nu 17 maart..
pi_149601740
MM, ik snap dat je even de balen hebt niet raar dat ze al zo vaak de afspraak verplaatst hebben
pi_149602643
DF, het was ook niet de bedoeling om de generaliseren. Gewoon wat mij opvalt in de verschillen tussen mijn kinderen. Leek me verder wel duidelijk toch? Hier ook niet te vergelijken kinderen. Nou ja, de jongste 2 gaan redelijk gelijk op. Maar de verschillen tussen M en de meisjes zijn best groot. Inderdaad compleet andere kinderen maar ook het hebben van een oudere broer/zus speelt mi mee.
pi_149603388
Dat bedoelde ik ook kyara. Alleen hier kon Daan sommige dingen met 2, die Chris met 3 niet lukken. Dat vergelijkt weer anders.
Daan is misschien wel met extravert&motorisch handig omdat hij al veel meer dingen ziet dan Chris toen hij 3 was.
pi_149603541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat bedoelde ik ook kyara. Alleen hier kon Daan sommige dingen met 2, die Chris met 3 niet lukken. Dat vergelijkt weer anders.
Daan is misschien wel met extravert&motorisch handig omdat hij al veel meer dingen ziet dan Chris toen hij 3 was.
En hier vergelijkt het ook weer ander want hier dagelijks een 2-jarig (2 zelfs) en 3-jarige dagelijks bij elkaar ziet. :) Dat is ook weer anders als je uit je eigen herinnering moet putten want dat vertroebelt ook.
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:08:50 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149603769
Ik vond de fantasie en humor de mooiste ontwikkeling uit de peutertijd.
En het kunnen na vertellen wat hij gedaan had op het kdv was best een prettige ontwikkeling ook :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149610706
Ean wilde al om 18:00 naar bed. Ze begin om 17:30 al te vragen of ze naar bed mocht. Vanmiddag had ze ook al geslapen.

reactie van de inenting icm restant griep gok ik.
pi_149613677
Hopelijk knap Ean goed op van haar nachtrust :*

Dit jurkje had Rily vandaag aan. Ze heeft aan alle kindjes op het kv zitten vertellen hoe mooi ze hem vond O+
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:17:33 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149616858
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:40 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar wat ging er dan niet goed?

Want hier ging het prima, tot de kleine plaatjes. En meteen door naar grotere plaatjes ging wel weer goed. Dus geen zin is hier dan niet echt aan de orde lijkt me?
Precies hetzelfde als bij jou.
pi_149619352
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:17 schreef Susie het volgende:

[..]

Precies hetzelfde als bij jou.
Fijn om te horen :) Hopelijk hier ook....

Staat haar goed Omen! Leuk om terug te zien! O+
pi_149624962
Welkom As :D

Wat doen jullie trouwens met een peuter, die midden in de nacht wakker wordt en gewoon wakker is?

Ik geef hem nu meestal z'n water (maar kan hij ook zelf pakken en zeg dat hij mag gaan spelen ff met knuffels, maar misschien hebben jullie nog een beter idee :)
  vrijdag 13 februari 2015 @ 05:59:18 #45
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_149625069
As, gefeliciteerd en welkom! *O* :*

MM, dat zou ik dus ook mooi niet doen, de groeten. Wat is dat nou weer voor iets raars, zo'n bureau moet toch juist toegankelijk zijn? Heb hier ook nog nooit meegemaakt dat er een afspraak verzet werd en volgens mij kun je van elke dag je vaste dag maken. Ze breken wel altijd hun rug bending over backwards omdat je altijd bij dezelfde arts en verpleegkundige moet, maar het personeel wisselt zo snel door dat je uiteindelijk alsnog telkens een ander hebt :') althans, de arts is wel altijd hetzelfde.

Hiero nog steeds een meisje dat zindelijk aan het worden is, alleen gaat het nog steeds hetzelfde. Loopt in blote billen, doet alles op het potje (op plas-ongelukjes na) maar verder dan dit gaat nog niet echt. Maar ik vind het prima zo, denk dat we het wel merken als ze klaar is voor de volgende stap. Toch? :@ we weten niet zo goed hoe verder :') :@

Loj, misschien een boekje in bed? Is er een nachtlampje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Incantrix op 13-02-2015 06:07:26 ]
3!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 07:13:43 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149625266
Slapende kindjes O+
Wat betreft zindelijk worden; hier is het vanzelf gegaan, ze wilde zelf geen luier aan. En toen moest mama de stap zetten om daadwerkelijk met peuter zonder luier naar de supermarkt te gaan :P
pi_149627638
Schattig Inca O+

De 2 kleine peuters krijgen meestal bv als ze wakker worden. Grote peuter heeft wat autootjes en boekje in zijn bed (en een nachtlampje) aan dus als hij wakker is gaat hij gewoon even spelen of lezen (en kletsen :') ) en daarna slaapt hij gewoon weer verder.

As, heb je nog helemaal niet gefeliciteerd! Bij deze alsnog. Leuke foto's! Hoe vond hij het?

Riley O+
pi_149628594
As, hoe was de verjaardag?

Inca O+
pi_149644695
Inca wat lief!

As welkom hier en nog gefeliciteerd!

Kyara dat grote peuter gewoon weer verder gaat slapen als ie al 'klaarwakker' is.
Gebeurt hier echt nooit.

Vandaag mocht mijn peutermeisje meedoen met de les Bewegen op muziek van haar broer. En dat vond ze erg leuk! Ze stond gewoon overal vooraan en deed heel enthousiast alles na. 😃

[ Bericht 51% gewijzigd door Animalmix op 13-02-2015 20:36:56 ]
pi_149651932
Am, wat leuk O+

Hier werd peuter net huilend wakker. Volgens mij een nachtmerrie. Even geknuffeld en zo'n surprise ei filmpje gekeken. Nu slaapt ze weer. Maar haar baby(pop) moest wel mee O+
pi_149656445
Ah, wel zielig Omen!

Ik heb ook echt een peuter! Hij riep net: mama mama schone luier! :o
Ik meteen naar hem toe, want als Ow vraagt om een schone luier, dan is het erg!
(En idd alles nat, maar knap toch dat hij het riep en vroeg! O+ )
pi_149656532
Loj, dat is zeker lief O+
pi_149657050
Leuke foto's AM O+ Tof dat ze zo mee deed!

Sneu & lief Omen

Wat knap Loj!
pi_149671267
Vandaag zo'n leuke da gehad
Vanmorgen gratis naar de dierentuin gegaan met de Rotterdampas. Riley wilde voor de verandering in zo'n buggy die bij de dierentuin kan huren.
Daarna twee uur geslapen. En toen naar een verjaardag geweest. Ze was zo ongelofelijk lief. Ze ging helpen met de tafel afruimen. En toen we weggingen kreeg iedereen (zelfs vreemden) een kusje van haar O+

Oké, thuis had ze even een driftbui, omdat ze een schone luier moest en ik haar moest vertellen dat ze me niet mocht slaan :+
pi_149671725
[edit]1x is wel genoeg. Daarbij is hier geen toestemming voor gevraagd[/edit]

[ Bericht 91% gewijzigd door De_Taartjesfee op 15-02-2015 13:11:53 ]
pi_149677486
Vergeet ik nog iets leuks te vertellen. Mijn zus heeft meegedaan aan die actie bij KPN dat je een persoonlijk boekje kon vinden en ze heeft gewonnen. Vandaag lag het boekje op de mat. Dikke Dik speelt verstoppertje. Help jij meezoeken Riley O+
pi_149677525
Leuke dag Omen! En tof dat boekje!
pi_149685747
Oh leuk Omen! Billie heeft ook zoiets met Woezel en Pip. Heel schattig.

Even blij zijn trouwens: Billie sliep echt heel lang slecht en altijd tussen ons in. En sinds 3 nachten heerlijk doorslapen en in z'n eigen bed en dan ook nog 'uitslapen'. Geen idee wat er gebeurd is maar ik vind het wel prettig :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_149687954
Leuk Omen!

Wow Kuukske wat heerlijk! Ging hij wel altijd eerst in zijn eigen bed slapen voor hij tussen jullie in kwam?
pi_149688658
Ja. Hij kwam meestal rond een uur of 11 richting ons gewandeld.
pi_149703842
Even spuien hoor... Peuter is helemaal ontregeld door de komst van zijn broertje. Logisch natuurlijk, en ik had me er al op voorbereid. Maar het hakt er toch meer in dan ik had gedacht. Hij is onwijs lief voor de baby, gelukkig, maar zijn frustratie uit hij vooral naar ons toe. Extreme driftbuien om maar een flintertje controle te kunnen behouden en bijvoorbeeld per definitie niet willen eten wat wij hem voorzetten. In veel dingen proberen we hem tegemoet te komen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Nachten zijn ook dramatisch, niet alleen baby is een groot deel van de nacht wakker, peuter slaapt ook onrustig (4x wakker is eerder regel dan uitzondering). Vandaag ben ik een klein rondje met peuter gaan wandelen voor het eerst, even 1 op 1 tijd. Volgens vriend was peuter daarna helemaal opgeleefd en zoveel vrolijker dan de dagen ervoor. Dan breekt mijn hart wel hoor, ik vind het zo sneu voor hem.. ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 15 februari 2015 @ 20:09:44 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_149703905
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Phaidra het volgende:
Even spuien hoor... Peuter is helemaal ontregeld door de komst van zijn broertje. Logisch natuurlijk, en ik had me er al op voorbereid. Maar het hakt er toch meer in dan ik had gedacht. Hij is onwijs lief voor de baby, gelukkig, maar zijn frustratie uit hij vooral naar ons toe. Extreme driftbuien om maar een flintertje controle te kunnen behouden en bijvoorbeeld per definitie niet willen eten wat wij hem voorzetten. In veel dingen proberen we hem tegemoet te komen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Nachten zijn ook dramatisch, niet alleen baby is een groot deel van de nacht wakker, peuter slaapt ook onrustig (4x wakker is eerder regel dan uitzondering). Vandaag ben ik een klein rondje met peuter gaan wandelen voor het eerst, even 1 op 1 tijd. Volgens vriend was peuter daarna helemaal opgeleefd en zoveel vrolijker dan de dagen ervoor. Dan breekt mijn hart wel hoor, ik vind het zo sneu voor hem.. ;(
Och Phai -O- . Wat sneu ;(. Ik kan me voorstellen dat je hart daarvan breekt. Hopelijk trekt het snel bij :*
pi_149703953
Phaidra, :*
pi_149704391
Ah Phaidra! Sneu zeg!
(Had ik je al gefeliciteerd? Geloof van niet :* )

Ow was de eerste paar dagen ook helemaal over de rooie en niet zichzelf. Maar toen de kraam ook weg was, ging het al snel weer prima en nu kan hij niet meer zonder hem.
O+

Vriendje heeft de eerste dagen echt alles wat Ow wou gedaan. Niet zo pedagogisch, maar het heeft wel gewerkt. Eigenlijk deed vriendje overdag dus alles met Ow en knuffelde hij 's avonds pas echt met Js.
En verder liet ik Ow met alles helpen en was ik hem vervolgens belachelijk dankbaar ;)

Hopelijk is jouw peuter ook snel gewend :*
  zondag 15 februari 2015 @ 20:34:32 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149705265
:* Phaidra. En knap dat je vandaag al een klein rondje bent gaan lopen zeg!
  zondag 15 februari 2015 @ 20:41:47 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149705722
quote:
Dit klinkt echt precies zoals Sil de eerste 10 weken zoiets (die reageerde wel ook nog op zn zusje af, maar vooral op mij). Ook dat hij helemaal opleefde als we even iets met z'n tweeën deden. Echt hartverscheurend om je vrolijke oudste ineens zo te zien veranderen. Hij zei ook heel verdrietige dingen tegen/over zichzelf. Maar het komt goed! Het duurde langer dan ik gehoopt had, maar we hebben de oude S weer terug. Ik moet er wel op letten dat ik hem die een op een aandacht blijf geven want ik ben afgelopen woensdag voor het eerst sinds een tijdje weer alleen met hem op pad gegaan en ik merkte hoe gelukkig hem dat maakte. Hij heeft een keer of 4 "dit is gezellig" gezegd :+ en wilde telkens knuffelen.

Dus even een hart onder de riem, het is echt enorm sucky en het breekt je hart. Ik probeerde ook regelmatig overdreven hardop tegen Suus te zeggen dat ze "echt even moest wachten want nu ga ik even met Sil knuffelen!!!" en dan zag ik hem glunderen. Dat is misschien een tip. Het komt goed, sterkte voor jullie en je peuter!
pi_149706803
quote:
Eerst: gefeliciteerd O+

:*
S.ara was ook niet zichzelf. Toen de 1e kraam weg was en de 2e kraam langskwam ( ivm baarmoederontsteking verlengde kraamzorg ) was S al een stuk vrolijker. Toen werd ons duidelijk dat S de 1e kraamhulp helemaal niet leuk vond :@
Verder doet 1 op 1 tijd vaak wel goed. Heb van te voren aangegeven bij het kraambureau dat ik elke dag iets met S wilde doen. Kost veel energie maar uiteindelijk is het wel goed geweest denk ik. S is helemaal niet jaloers geweest (terwijl ze erg vaak moest wachten omdat 2 baby's behoorlijk wat aandacht vragen)
Verder heeft S een paar keer snachts meegekeken tijdens het voeden. Dan knuffelde ik met dr terwijl ik de fles gaf. Zodat de baby's niet de enige waren die snachts extra aandacht kregen.

Geef je peuter ook nog bv?
pi_149708045
Ik herken het niet Phaidra maar lijkt me enorm heftig :*
Djenna hebben we overal bij betrokken .. van fles tot badje tot kleertjes zoeken voor Boaz. Ik heb nooit jaloers gedrag bij haar gemerkt. In de kraamperiode heeft mijn man veel met haar indernomen.. stukje fietsen. Naar de speeltuin. Weet niet of dat de truc was .. ieder kind is tenslotte anders. Maar ik denk wel dat het bij jullie ook over een tijdje beter zal gaan :*

Hier een probleem van heel andere orde. Luiers zijn dramaaaa. Goed teken an sig. Ze wil ook heel graag op de wc zitten en doortrekken en de lamp aan maken en mee met ons naar de wc enzo. Maar vervolgens laat ze haar plas niet gaan terwijl ze staat te wiebelen tot en met en echt moet plassen! Vanmorgen heeft ze tussen 9 en 12 in een onderbroek rondgelopen en veel gedronken. Maar ondanks meerdere keren op de wc laat ze haar plas niet gaan. maar vervolgens wil ze ook geen luier om. Bij haar middagslaapje wel gedaan met veel moeite. Gevolg was dat ze na 2 uur kletsnat was.. logisch natuurlijk.

Wachten of doorzetten? Ik weet het niet zo goed -O-
pi_149708667
quote:
:*

Mijn oudste was natuurlijk een stuk jonger maar ik weet wel dat het echt eventjes je hart kan breken, ook al weet je waar het vandaan komt en dat het weer over gaat. Elke leeftijd is ook weer anders, met andere reacties etc. Goed dat je al met hem naar buiten bent gegaan en daar hij daar ook zo van opleeft O+

quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier een probleem van heel andere orde. Luiers zijn dramaaaa. Goed teken an sig. Ze wil ook heel graag op de wc zitten en doortrekken en de lamp aan maken en mee met ons naar de wc enzo. Maar vervolgens laat ze haar plas niet gaan terwijl ze staat te wiebelen tot en met en echt moet plassen! Vanmorgen heeft ze tussen 9 en 12 in een onderbroek rondgelopen en veel gedronken. Maar ondanks meerdere keren op de wc laat ze haar plas niet gaan. maar vervolgens wil ze ook geen luier om. Bij haar middagslaapje wel gedaan met veel moeite. Gevolg was dat ze na 2 uur kletsnat was.. logisch natuurlijk.

Wachten of doorzetten? Ik weet het niet zo goed
Ik zou het aan haar overlaten en meegaan in wat zij wil. Maar als ze het nog niet wil laten gaan, dan is ze er denk ik nog niet helemaal aan toe? Wel uitkijken met te lang op laten houden misschien ivm kans op blaasontsteking?
pi_149709101
Ja dat zei ik ook tegen manlief. Prima dat zindelijk worden. Maar niet dat dat dadelijk voor andere problemen gaat zorgen zoals blaasontsteking of obstipatie. Want dan ben je nog verder van huis.
pi_149709390
Ja precies, en het tegenhouden lijkt mij iets waar ze zelf overheen moet komen. Ze moet het zelf los laten. Letterlijk dus :D
pi_149709580
Phaidra, gefeliciteerd!!
En heel herkenbaar! Mex vond zijn zusje toen prima, maar alles er om heen zorgde voor best veel drama. De kraamverzorgster, de verloskundigen die langskwamen en alle visite.
Toen de kraamverzorgster niet meer kwam ging het al een stuk beter
We hebben hem daarna een paar keer bij oma gebracht toen wij visite kregen. Had hij een lekker middagje gehad en had hij niet door dat er (voor hem) vreemden weer bij ons thuis waren.
Hij kon daar spelen mijn zijn tante van 6, dus het was gewoon leuk voor hem, niet dat hij het rot vond om even weg te gaan dus.

Sommige visite nam een kadootje voor hem mee en dat hielp ook wel, maar het liefste had hij gewoon geen visite meer.

Toen ik hem net naar bed bracht zei hij dat Nena supersupersuper lief was. Ze hadden de hele dag ook zo lief gespeeld. Dus het was het waard;)
pi_149717865
Bedankt voor de felicitaties en bemoedigende woorden :*.

Zoë, peuter drinkt sinds een week of 4 niet meer aan de borst en ook nu de baby er is, wil hij dat niet meer. Het was gelukkig helemaal zijn eigen keuze.

Mijn vriend gaat er veel met hem op uit inderdaad en als hij erbij is dan betrek ik hem zoveel mogelijk bij wat ik met baby doe. Maar ik zit nu nog geregeld met hem op de slaapkamer en dan is hij met papa beneden. Gister heb ik een stuk langer beneden gezeten, het nadeel is wel dat ik dan automatisch ook meer in het huishouden doe. Zeker icm het rondje lopen zorgt dat voor weer meer pijn en bloedverlies :'). Lastig dus om hier een goede weg in te vinden.

Kraamzorg nog tot woensdag, maar alleen morgen is hij thuis. Andere 2 dagen op kdv.

Tot nu toe had het bezoek ook een cadeautje voor peuter meegenomen, en anders hebben wij zelf wat kleine dingetjes liggen om aan hem te geven. Naar opa en oma is zeker ook een goede optie, helaas zijn die momenteel flink verkouden en willen ze liever even geen direct contact om de baby niet te besmetten. Maar volgende week waarschijnlijk wel weer mogelijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149718688
Ik zou het niet pushen Twinkle.

Billie heeft dat nu ook een beetje. We doen hem geen luier aan (vakantie deze week) om eens te kijken wat hij doet. Inmiddels is ie wel zo ver dat ie wel op de wc wil zitten. Twee tellen en dan er weer af. Kleine stapjes. Ik merk wel dat ie net een zetje nodig heeft. Met meer dingen: hard nee roepen maar als je eenmaal net dat beetje doorzet vind ie het leuk.

Ik voel eigenlijk vooral druk van mijn ouders. Die vragen iedere week of ie nou al zindelijk is. :{ al een paar keer uitgelegd hoe ik het wil maar goed.

Phaidra, wat een lastige situatie. Sneu! Gelukkig al veel goeie tips gehad en volgens mij is je aanpak ook niet verkeerd. Knap btw om al zo snel te gaan wandelen! :)
  maandag 16 februari 2015 @ 09:00:19 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149718741
Oh Phaidra ik vind nu ik teruglees dat mijn verhaal een beetje een doemscenario lijkt met die voorbeelden en dat het 10 weken duurde. Maar ik bedoelde ermee dat zélfs bij hoe heftig en langdurig de reactie bij S was, het helemaal goed is gekomen!
  maandag 16 februari 2015 @ 11:28:06 #76
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_149721392
Heel herkenbaar verhaal Phaidra. Onze S was ook even helemaal de weg kwijt na de komst van zijn broertje. S. vond het vooral heel lastig dat hij ons opeens moet delen. Hij zei het soms ook letterlijk zo: "ik wil niet mijn papa en mama delen :{ ". En het bleek hem ook gewoon tegen te vallen, zo'n babybroertje. Hij maakte een hoop herrie, vroeg veel tijd van z'n ouders en hij kon er ook nog geen wilde spelletjes mee spelen... Die hele heftige reactie duurde hier net als een Spees wel een aantal weken, maar uiteindelijk kwam het goed.

Wel hebben we af en toe een terugvalletje trouwens. T is veel ziek geweest de afgelopen maanden en we merkten dan dat S het soms weer helemaal gehad had met het gehuil en de halve aandacht van z'n ouders. "Fijn" is dat hij dan wel ziet dat T huilt omdat hij zich niet fijn voelt, maar jammer dat hij de spanning dan dus maar op ons afreageert. Ik kan een hoop hebben, maar de combinatie van geen slaap, een zielige baby en dwarse peuter vind ik echt killing :X
Oude (on)bekende.
pi_149722190
Hier niet herkenbaar, maar ik kan me er wel van alles bij voorstellen. Hier kwam de fase denk ik wat later, toen Kyan wat meer bewust werd en zelf ook aandacht ging eisen. Maar dat ging ook wel snel voorbij.

Hopelijk is het bij hem ook snel over. Volgens mij gaan jullie er goed mee om in ieder geval.
pi_149722202
En nog even een spam, gister hadden we Kyan zijn feestje.

Zijn blik toen hij de versieringen zag <3

Uitpakken!!!

samen blazen

2 jaar

En nog meer taart
pi_149722852
Toffe taart! :D en gefeliciteerd!
pi_149723434
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 09:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Phaidra ik vind nu ik teruglees dat mijn verhaal een beetje een doemscenario lijkt met die voorbeelden en dat het 10 weken duurde. Maar ik bedoelde ermee dat zélfs bij hoe heftig en langdurig de reactie bij S was, het helemaal goed is gekomen!
:D
Wij zijn na 13 maanden nog bezig met de nasleep van zwangerschap en nieuw kind. Kan altijd erger, maar kans is wel klein.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_149724313
Kyan, nog gefeliciteerd, mooie taart!

Phaidra, lastig zeg. Het is ook een moeilijke leeftijd om te delen. Hopelijk duur het niet te lang..

Morgen met Daan naar een peuterspeelzaal. Hij moest nog naar een nieuwe in de nieuwe stad. Ik had eentje uitgekozen, maar dat krijgen we geen peutersubsidie voor, kan alleen met kot, en dat hebben we niet.
Nu eentje daar vlakbij met geitjes en ander beestig spul. Hopelijk is dat net zo leuk als de website laat zien.
  maandag 16 februari 2015 @ 17:57:44 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149732409
Nog gefeliciteerd As! En wat een gave taart inderdaad.
pi_149734062
As, ziet er gezellig uit. Hij kijkt zijn ogen uit op die eerste foto O+

Deepfreeze. Klinkt als een leuke psz. Hopelijk ks die echte zo leuk

Ik heb Riley aangemeld bij twee scholen voor een intake. 2 maart en 19 maart gesprekken. Over de school van 19 maart hoor ik veel positieve verhalen over. En meer kindjes uit de buurt zitten op die school
pi_149740627
As wat een toffe taart zeg! :o
Laten maken of zelf gemaakt? Geloof gelijk dat guppie ermee in zijn sas was .. Wat een kunstwerkje!
pi_149740924
Thx allemaal. Mijn schoonzusje heeft ze gemaakt.

Spannend deepfreeze.
pi_149741135
Wat een toffe taarten As! En leuke foto's!

Spannend DF! Klinkt wel heel leuk.

Leuk Omen! Raar om scholen te bezoeken he. LIjkt nog zo ver weg.
pi_149757340
Even telefoontje morgen afwachten. Maar ik denk dat die psz wel wat gaat worden. Over 2 weken beginnen Ze brengen na het fruit de schillen naar de geitjes. Ze moeten laarzen/oude schoenen aan, want ze spelen elke dag buiten als het niet regent.maar wel als het nattig is, als ze willen. Lekker doot de plassen en modder.
Mooie zaal in park boerderij. Heerlijk ruim en open.
Daan wilde ook eigenlijk niet mee naar huis. O+
pi_149759586
As, nog gefeliciteerd met Kyan!

Klinkt heel goed zeg DF! Zoiets zou ik hier ook wel willen.

Mijn vriend ging net met beide kindjes boodschappen doen. Boven de supermarkt zit het parkeerdek, daar kom je via zo'n roltrap (maar dan geen trap, maar zo'n gladde band).
Valt Eva op die band. Gewoon op handen en knieën, maar heeft wel wat schaafwondjes aan haar knokkels. Niks ergs verder.
Zijn ze bijna thuis, valt ze ineens flauw in de auto :o . Vriend zag het net ervoor aankomen, want haar lippen werden grijs. Gelukkig was hij bijna thuis. Eenmaal thuis was ze alweer bij, maar helemaal koud en zweterig. Gauw nat washandje, vingertjes schoongemaakt en pleisters geplakt. En wat chips gegeven voor het zout (ze lust geen bouillon ofzo). Duurde een kwartiertje, maar toen was ze weer helemaal zichzelf.
Pffff nou ben ik zelf regelmatig flauw gevallen, maar als het bij je kind gebeurd schrik je toch even.
pi_149759820
Dat is eng danic.
Zou ze op die rolband ook flauw geworden zijn?

Chris heeft het 1 keer gehad na zijn vaccinatie. Ik Had het ook na mijn laatste prikken, en tijdens mijn puberteit ook een periode. Maar het blijft naar om te zien bij zo'n kleintje.
pi_149759951
Even in de gaten houden. Geen (kleine) wond? Ik heb ook een man en kind wat makkelijk flauw valt. 2 jaar terug duurde het ruim 20 min voor hij bij kwam en moest hij uiteindelijk met de ambulance mee.
daarna nooit meer gebeurd, maar blijkbaar heeft hij dat makkelijk flauwvallen wel geerft. Kan prima zijn dat dat bij eva ook zo is. Vervelend, maar gelukkig nu goed afgelopen en nu weet je het.
pi_149760042
Oh danic wat schrikken! Komt dat dan die val dan?
pi_149760055
Nah, ze had geen flauwte op die band. Ze liep vooruit en mijn vriend vroeg of ze even wilde wachten. Toen leunde ze tegen de zijkant aan, maar die beweegt natuurlijk niet mee. Dus verloor ze haar evenwicht.

Enige wondje wat ze heeft zijn geschaafde knokkels op één hand. Maar wel open en dus bloederig om te zien. Denk dat ze van de commotie is flauwgevallen.

As, Mijn vriend vroeg nog of ik 4 jaar geleden niet met jouw man had aangerommeld 8)7
En ik weet het nog van Yaro. Vond dat ook wel bizar lang, 20 minuten!
pi_149762157
Aangerommeld. Ja dat weet jij beter dan ik :P

En ja dat was ook echt lang. Bij de eerste paar minuten schrok ik ook niet, maar toen het zo lang ging duren en hij ging snurken en ze zeiden we sturen een ambulance werd het wel echt heftig ja.

hopelijk was het bij eva eenmalig, ik kan me de schrik zo voorstellen.
pi_149768035
Jeetje Danic, dat is schrikken zeg :*

As, twintig minuten. Dat lijkt echt een eeuwigheid zeg. Jeetje :*
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:46:15 #95
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149773053
Jakkes Danic, dat lijkt me vreselijk eng. :*
pi_149773174
Wauw die taart wat gaaf, heb je hem zelf gemaakt? of laten maken?

Danic wat een schrik, het kan idd van de val zijn maar het zal mij toch ook niet helemaal lekker zitten. Eet ze inmiddels weer goed? Of zit ze nog in een minder eet periode? Heeft eva ook griep gehad?
pi_149786863
Nee hoor niks meer aan de hand. Ze eet gewoon (eva zal nooit enthousiast worden van eten denk ik), heeft de griep overgeslagen (op 1 dagje na ofzo).
Dit was echt van de commotie.
Bloed!!! :')
pi_149788505
Grrr hele post getypt, Internet eruit, post weg :(

Danic, schrikken! Hoe is het nu?

DF wat een geweldige psz!

As, gefeliciteerd en welkom! Die taarten zijn prachtig! _O_

Maandag ging het met peuter een stuk beter na een dag kdv. We vroegen ons zelfs af of we hetzelfde kind mee terug gekregen hadden :D. Helaas is hij gister gevallen en heeft een voortand schade opgelopen -O-. De tand zit los en tandvlees is ook wat stuk eromheen. Ritje tandarts met papa en ik voelde me zo schuldig dat ik niet mee kon. Kind overstuur en in paniek en mama laat hem in de steek ;( :'(. We zijn dus weer terug bij af en erger, want eten en drinken worden geweigerd uit angst voor pijn of na 1 hapje omdat het toch pijn doet.. Vandaag niet naar het kdv, maar naar oma. Ik voel me wel schuldig, maar ik zou het echt niet trekken om hem nu de hele dag thuis te hebben :@. Hoe sneu ik het ook vind...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:06:55 #99
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_149789141
Phaidra, wat een ellende! Beterschap voor I. :* .
En ik begrijp helemaal wat je bedoeld, je hebt je handen vol aan A. en als I. dan ook nog eens niet lekker in z'n vel zit is het ook errug veel in je kraamweek :* .
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:45:46 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_149791652
*inbreker-alert*

Phaidra, wat sneu dat I het zo moeilijk heeft met de verdeelde aandacht! Gelukkig is hij nu vast lekker aan het spelen bij opa&oma :*

Danic, brrrrr dat lijkt me heel freaky!

En waarvoor ik even inbreek: hebben jullie goeie tips voor speelgoed om op een tweede verjaardag te geven? Ik ben zo dom geweest om in december al een keukentje over te nemen :') en nu wil ik een beetje speelgoed 'op de groei' kopen.
E is dol op tekenen, boekjes lezen, puzzels maken.... Maar dat laatste kan natuurlijk ook maar zo weer over zijn? En misschien heeft ze wel meer/andere uitdaging nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')