Ah.. toen waren ze nog schattigquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:01 schreef Omentielvo het volgende:
Even nieuw plaatje. Mag veranderd worden hoor maar ik vind de gezichtsuitdrukkingen zo geweldig.
Hebben ze hem tussendoor laten knipperen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:01 schreef Kyara het volgende:
D wil soms niet eens aan tafel komen als het haar niet aan staat wat op het menu staat. Die schuift dan voor het toetje aan....
Vandaag met grote peuter naar het cb geweest. Trekt met mijn 15,5 kg en 97 cm weer naar de middenlijn. Niet te dik dus. Ook nog even mijn ongenoegen over de vorige afspraak geuit en daar werd fijn op gereageerd
Helaas wel een fail voor de ogentest. Deed wel goed mee, kon goed benoemen. Maar bij de 4e regel werd de omgeving interessant, afgeleid, vpk napraten.... maar zodra ze weer naar boven ging, deed hij weer leuk mee. We hadden dus de indruk dat hij het gewoon niet goed kon zien. Dus volgende maand terug voor een afspraak met de arts. Als het dan hetzelfde is, worden we doorverwezen naar de oogarts
Nu al? Dat is vroeg.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is vandaag naar het cb met d'r vader.
101cm en 15kg
Ogentest was goed en de inenting huilen.
Hier ook nog niks gehoord bij 3 en 1,5 maand, maar we zijn verhuisd vlak na zijn derde verjaardag, dus ik bel wel eens als ik deze week nog niks heb gehoordquote:Op woensdag 11 februari 2015 17:49 schreef NotTheSame het volgende:
Draak heeft het ook nog niet gehad, zij is volgende maand pas aan de beurt. Ze is dan 3 jaar en 3 maanden.
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:56 schreef Kyara het volgende:
In een jaar tijd kan er veel gebeuren hoor
M heeft die test trouwens ook al met 2,5 gehad omdat er al wat twijfel over zijn ogen was, alleen dan mbt loensen (en papa en opa hebben ook een lui oog gehad). Dat ging op zich wel redelijk alleen de arts pakte het minder handig aan dus het 2e oog ging minder goed. Maar merkte wel veel verschil met hoe ik het M kon uitleggen en wat hij er mee deed zeg maar.
Merk nu eigenlijk heel goed hoe groot het verschil tussen 2 en 3 nog is.
Oh oh. Ik kreeg al van kdv door dat ze werkelijk geen seconde niet heeft gepraten vandaag dus dat wordt nog watquote:Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Ze praten zoveel meer![]()
Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer
Ik vind vooral het begrip. Dingen uitleggen en begrijpen. Het echte drama mbt het niet kunnen uiten is nu wel weg. Nu wel weer nieuw drama omdat alles moet gaan zoals hij wil. Het is ook veel samenhangender wat hij zegt, in het voren denken. Begrippen als morgen en gisteren. Herinneren van dingen. Echt een verhaaltje vertellen na een dag kdv. En verder echt tellen (ipv alleen cijfers opdreunen), alfabet leren, moeilijkere puzzels, andere manier van spelen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:41 schreef Olf het volgende:
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?
Maar wat ging er dan niet goed?quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer
Ach, met 3j9m komt er weer een inenting. Kijk dan wel.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:58 schreef Kyara het volgende:
Met 3 jaar. Hier vandaag 3 jaar en 1 maand.... Misschien eens bellen? Het gebeurt geloof ik wel vaker dat er geen oproepen verstuurd worden. Geloof vooral rond december/januari....
En hier vergelijkt het ook weer ander want hier dagelijks een 2-jarig (2 zelfs) en 3-jarige dagelijks bij elkaar ziet.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat bedoelde ik ook kyara. Alleen hier kon Daan sommige dingen met 2, die Chris met 3 niet lukken. Dat vergelijkt weer anders.
Daan is misschien wel met extravert&motorisch handig omdat hij al veel meer dingen ziet dan Chris toen hij 3 was.
Precies hetzelfde als bij jou.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Maar wat ging er dan niet goed?
Want hier ging het prima, tot de kleine plaatjes. En meteen door naar grotere plaatjes ging wel weer goed. Dus geen zin is hier dan niet echt aan de orde lijkt me?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Incantrix op 13-02-2015 06:07:26 ]3!
Och Phaiquote:Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Phaidra het volgende:
Even spuien hoor... Peuter is helemaal ontregeld door de komst van zijn broertje. Logisch natuurlijk, en ik had me er al op voorbereid. Maar het hakt er toch meer in dan ik had gedacht. Hij is onwijs lief voor de baby, gelukkig, maar zijn frustratie uit hij vooral naar ons toe. Extreme driftbuien om maar een flintertje controle te kunnen behouden en bijvoorbeeld per definitie niet willen eten wat wij hem voorzetten. In veel dingen proberen we hem tegemoet te komen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Nachten zijn ook dramatisch, niet alleen baby is een groot deel van de nacht wakker, peuter slaapt ook onrustig (4x wakker is eerder regel dan uitzondering). Vandaag ben ik een klein rondje met peuter gaan wandelen voor het eerst, even 1 op 1 tijd. Volgens vriend was peuter daarna helemaal opgeleefd en zoveel vrolijker dan de dagen ervoor. Dan breekt mijn hart wel hoor, ik vind het zo sneu voor hem..
Dit klinkt echt precies zoals Sil de eerste 10 weken zoiets (die reageerde wel ook nog op zn zusje af, maar vooral op mij). Ook dat hij helemaal opleefde als we even iets met z'n tweeën deden. Echt hartverscheurend om je vrolijke oudste ineens zo te zien veranderen. Hij zei ook heel verdrietige dingen tegen/over zichzelf. Maar het komt goed! Het duurde langer dan ik gehoopt had, maar we hebben de oude S weer terug. Ik moet er wel op letten dat ik hem die een op een aandacht blijf geven want ik ben afgelopen woensdag voor het eerst sinds een tijdje weer alleen met hem op pad gegaan en ik merkte hoe gelukkig hem dat maakte. Hij heeft een keer of 4 "dit is gezellig" gezegdquote:Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Phaidra het volgende:
Even spuien hoor... Peuter is helemaal ontregeld door de komst van zijn broertje. Logisch natuurlijk, en ik had me er al op voorbereid. Maar het hakt er toch meer in dan ik had gedacht. Hij is onwijs lief voor de baby, gelukkig, maar zijn frustratie uit hij vooral naar ons toe. Extreme driftbuien om maar een flintertje controle te kunnen behouden en bijvoorbeeld per definitie niet willen eten wat wij hem voorzetten. In veel dingen proberen we hem tegemoet te komen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Nachten zijn ook dramatisch, niet alleen baby is een groot deel van de nacht wakker, peuter slaapt ook onrustig (4x wakker is eerder regel dan uitzondering). Vandaag ben ik een klein rondje met peuter gaan wandelen voor het eerst, even 1 op 1 tijd. Volgens vriend was peuter daarna helemaal opgeleefd en zoveel vrolijker dan de dagen ervoor. Dan breekt mijn hart wel hoor, ik vind het zo sneu voor hem..
Eerst: gefeliciteerdquote:Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Phaidra het volgende:
quote:Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Phaidra het volgende:
Ik zou het aan haar overlaten en meegaan in wat zij wil. Maar als ze het nog niet wil laten gaan, dan is ze er denk ik nog niet helemaal aan toe? Wel uitkijken met te lang op laten houden misschien ivm kans op blaasontsteking?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier een probleem van heel andere orde. Luiers zijn dramaaaa. Goed teken an sig. Ze wil ook heel graag op de wc zitten en doortrekken en de lamp aan maken en mee met ons naar de wc enzo. Maar vervolgens laat ze haar plas niet gaan terwijl ze staat te wiebelen tot en met en echt moet plassen! Vanmorgen heeft ze tussen 9 en 12 in een onderbroek rondgelopen en veel gedronken. Maar ondanks meerdere keren op de wc laat ze haar plas niet gaan. maar vervolgens wil ze ook geen luier om. Bij haar middagslaapje wel gedaan met veel moeite. Gevolg was dat ze na 2 uur kletsnat was.. logisch natuurlijk.
Wachten of doorzetten? Ik weet het niet zo goed
quote:Op maandag 16 februari 2015 09:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Phaidra ik vind nu ik teruglees dat mijn verhaal een beetje een doemscenario lijkt met die voorbeelden en dat het 10 weken duurde. Maar ik bedoelde ermee dat zélfs bij hoe heftig en langdurig de reactie bij S was, het helemaal goed is gekomen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |