abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149551444
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_149551648
Even nieuw plaatje. Mag veranderd worden hoor maar ik vind de gezichtsuitdrukkingen zo geweldig. :D
pi_149551872
Met van tafel gaan als je klaar bent heb ik weer niet zoveel moeite(mijn Daan zijn getreuzel komt dat weinig voor trouwens). Alleen als je bij voorbaat al dwars ligt, dan krijg je niet je zin ;)
pi_149551883
Zo kan die van mij precies zo kijken :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_149571705
D wil soms niet eens aan tafel komen als het haar niet aan staat wat op het menu staat. Die schuift dan voor het toetje aan....

Vandaag met grote peuter naar het cb geweest. Trekt met mijn 15,5 kg en 97 cm weer naar de middenlijn. Niet te dik dus. Ook nog even mijn ongenoegen over de vorige afspraak geuit en daar werd fijn op gereageerd O+

Helaas wel een fail voor de ogentest. Deed wel goed mee, kon goed benoemen. Maar bij de 4e regel werd de omgeving interessant, afgeleid, vpk napraten.... maar zodra ze weer naar boven ging, deed hij weer leuk mee. We hadden dus de indruk dat hij het gewoon niet goed kon zien. Dus volgende maand terug voor een afspraak met de arts. Als het dan hetzelfde is, worden we doorverwezen naar de oogarts :(
pi_149571837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:01 schreef Omentielvo het volgende:
Even nieuw plaatje. Mag veranderd worden hoor maar ik vind de gezichtsuitdrukkingen zo geweldig. :D
Ah.. toen waren ze nog schattig ;)
pi_149572843
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:01 schreef Kyara het volgende:
D wil soms niet eens aan tafel komen als het haar niet aan staat wat op het menu staat. Die schuift dan voor het toetje aan....

Vandaag met grote peuter naar het cb geweest. Trekt met mijn 15,5 kg en 97 cm weer naar de middenlijn. Niet te dik dus. Ook nog even mijn ongenoegen over de vorige afspraak geuit en daar werd fijn op gereageerd O+

Helaas wel een fail voor de ogentest. Deed wel goed mee, kon goed benoemen. Maar bij de 4e regel werd de omgeving interessant, afgeleid, vpk napraten.... maar zodra ze weer naar boven ging, deed hij weer leuk mee. We hadden dus de indruk dat hij het gewoon niet goed kon zien. Dus volgende maand terug voor een afspraak met de arts. Als het dan hetzelfde is, worden we doorverwezen naar de oogarts :(
Hebben ze hem tussendoor laten knipperen?
Yaro faalde ook de eerste keer. Maar hij wilde zeggen welke kant de opening was rechts of links maar moest daar soms even over denken zodat hij het goed zei. Wilde niet aanwijzen. Zij vond het te lang duren dus gezakt en terug komen.

De dame toen bracht het dat zij er dan over moest nadenken dus dat hij het voor haar beter kon aanwijzen. En als hij het even niet zag liet ze hem knipperen en ze had het wel.
pi_149572865
Oh wacht even dit is natuurlijk de 3 jaar test met plaatjes ipv openingen 8)7
Never mind
pi_149574499
:D ik begreep hem al niet.
Maar volgende maand dus ook terug om uit te sluiten dat hij niet afgeleid oid was.
pi_149574637
Ean is vandaag naar het cb met d'r vader.
101cm en 15kg
Ogentest was goed en de inenting huilen.
pi_149574757
Wanneer is die ogentest dan?
Hier 3 jaar en 2 maanden, maar geen oproep ofzo.
Make my day!
pi_149575270
Met 3 jaar. Hier vandaag 3 jaar en 1 maand.... Misschien eens bellen? Het gebeurt geloof ik wel vaker dat er geen oproepen verstuurd worden. Geloof vooral rond december/januari....
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:49:19 #13
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_149576503
Draak heeft het ook nog niet gehad, zij is volgende maand pas aan de beurt. Ze is dan 3 jaar en 3 maanden.
pi_149578334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is vandaag naar het cb met d'r vader.
101cm en 15kg
Ogentest was goed en de inenting huilen.
Nu al? Dat is vroeg.
Ik ben benieuwd wanneer wij de oproep krijgen. Ik hoop pas eind volgende maand. Dan wordt Rosalie 2 en moet zij ook naar het cb. Ik hoop het te combineren.
pi_149578505
Ik weet nu al zeker dat Ow gaat zakken op de ogentest... Die doet en zegt niets als er vreemden bij zijn :')
Ik ben benieuwd wat ze sowieso van hem vinden op het cb, maar ik moet nog 2 maanden wachten ;)

Vandaag naar de kno arts geweest.. Ze deelde de zorgen, maar kon niets ontdekken. Als het weer wat erger is mogen wel bellen en geeft ze ons een spoedafspraak :)
Wel fijn dat ze ons geen aanstellers vond :)

Verder praat ons ventje tegenwoordig echt hele zinnen!
pi_149578880
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:49 schreef NotTheSame het volgende:
Draak heeft het ook nog niet gehad, zij is volgende maand pas aan de beurt. Ze is dan 3 jaar en 3 maanden.
Hier ook nog niks gehoord bij 3 en 1,5 maand, maar we zijn verhuisd vlak na zijn derde verjaardag, dus ik bel wel eens als ik deze week nog niks heb gehoord ;)
pi_149580982
Loj, ogentest bij een tweejarige is met een lichtje. Dus kijken of ze die volgen. En de stand van de pupillen. Dus ze hoeven niks te zeggen
pi_149581475
Neej, ik bedoelde ook de ogentest met 3 jaar...
;)
pi_149582629
In een jaar tijd kan er veel gebeuren hoor ;)

M heeft die test trouwens ook al met 2,5 gehad omdat er al wat twijfel over zijn ogen was, alleen dan mbt loensen (en papa en opa hebben ook een lui oog gehad). Dat ging op zich wel redelijk alleen de arts pakte het minder handig aan dus het 2e oog ging minder goed. Maar merkte wel veel verschil met hoe ik het M kon uitleggen en wat hij er mee deed zeg maar.

Merk nu eigenlijk heel goed hoe groot het verschil tussen 2 en 3 nog is.
pi_149584383
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:56 schreef Kyara het volgende:
In een jaar tijd kan er veel gebeuren hoor ;)

M heeft die test trouwens ook al met 2,5 gehad omdat er al wat twijfel over zijn ogen was, alleen dan mbt loensen (en papa en opa hebben ook een lui oog gehad). Dat ging op zich wel redelijk alleen de arts pakte het minder handig aan dus het 2e oog ging minder goed. Maar merkte wel veel verschil met hoe ik het M kon uitleggen en wat hij er mee deed zeg maar.

Merk nu eigenlijk heel goed hoe groot het verschil tussen 2 en 3 nog is.
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?
pi_149584388
Als je wil. :+
  woensdag 11 februari 2015 @ 21:46:06 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149584553
Ze praten zoveel meer ;)

Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_149584783
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Ze praten zoveel meer ;)

Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer :P
Oh oh. Ik kreeg al van kdv door dat ze werkelijk geen seconde niet heeft gepraten vandaag dus dat wordt nog wat ;)

En geen trucjes meer willen doen snap ik ook best van de peuters. :+
pi_149586436
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:41 schreef Olf het volgende:
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?
Ik vind vooral het begrip. Dingen uitleggen en begrijpen. Het echte drama mbt het niet kunnen uiten is nu wel weg. Nu wel weer nieuw drama omdat alles moet gaan zoals hij wil. Het is ook veel samenhangender wat hij zegt, in het voren denken. Begrippen als morgen en gisteren. Herinneren van dingen. Echt een verhaaltje vertellen na een dag kdv. En verder echt tellen (ipv alleen cijfers opdreunen), alfabet leren, moeilijkere puzzels, andere manier van spelen.

Nu heb ik ook wel een laatbloeier in bepaalde opzichten dus sommige kinderen zijn daar misschien weer eerder aan toe. Merk wel aan de meiden dat ze zich weer optrekken aan grote broer, willen wat hij ook doet.
pi_149586458
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer
Maar wat ging er dan niet goed?

Want hier ging het prima, tot de kleine plaatjes. En meteen door naar grotere plaatjes ging wel weer goed. Dus geen zin is hier dan niet echt aan de orde lijkt me?
pi_149587403
We komen ons hier melden (oke een uur te vroeg). Maar we zijn klaar voor morgen!
Met zelf gemaakte slingers en tekeningen op de ramen. Zondag vieren we het met de rest.

pi_149588662
Leuk het verschil tussen twee en drie jaar. Ik ben benieuwd naar mij peuter over een jaar. Maar ben tegelijk blij dat het nog een jaar duurt

As. Welkom met je stoere peuter O+
pi_149597422
Mag ik hier even spuien over ons consultatiebureau, en dan vooral over degene die de planning maakt :( }:| :X . Ik had net een voicemail dat voor de 3e keer mijn afspraak voor J. verzet moet worden. Vaste dagen waren altijd maandag of donderdag, wat prima uitkwam, want de ene dag is vriend vrij, en de ander ik. Nu meldde de dame op mijn voicemail dat een nieuwe afspraak alleen mogelijk is op dinsdag of vrijdag.

Is het heel gek als ik dat weiger? Op dinsdag is J. bij oma 100km verderop, en op vrijdag bij zijn andere oma. Wij werken die dagen gewoon. Ik in het onderwijs, dus vrij nemen is geen optie, en vriend 100km verderop, dus die gaat ook niet ff heen en weer rijden voor een afspraak van 10 minuten waarin ze dezelfde vragen stelt als een half jaar geleden. Ik denk er dus over om gewoon niet te gaan. Hij hoeft geen prikken of iets, dus we missen vast niks spannends. Ogentest is ook nog niet aan de orde bij 2 jaar 2 maanden toch?
pi_149597664
As gefeliciteerd! Jeetje wat is je kleinste groot geworden, ik denk nog steeds aan die baby op de parkmeet toen O+ Fijne dag vandaag en zondag!
OK, gelukkig is hij niet nu nog steeds zo klein als toen, maar je snapt wat ik bedoel :P

MM, plannen ze serieus alleen op die twee dagen en kan anders niet? Wat streng. Ik zou denken dat je met wat toelichting ook wel een keertje op een andere dag terecht kan, prima redenen waarom je niet kan. Bel even terug voor overleg zou ik zeggen en als het niet anders kan dan zou ik ook die afspraak overslaan.

Wij hadden vorige week die afspraak trouwens: leuke arts met goede, meedenkende opmerkingen die heel enthousiast was over zijn ontwikkeling, ze vond hem erg vlot. En nieuwe stats: 90 cm en 12,6 kg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 12-02-2015 15:34:09 ]
pi_149597786
Bellen ga ik straks vriend laten doen, in zwangere hormonale staat ben ik nu even niet zo vriendelijk...
Het gaat me eigenlijk vooral om het steeds verzetten van de afspraak, word er zo moe van, elke keer maar weer bellen, kwartier in de wacht staan }:| :(

En die twee dagen zijn ook nieuw. Ik vermoed dat ma/do de baby en dreumesdagen zijn, en di/vrij de peuterdagen. Ik zag voorheen namelijk nooit oudere kindjes als ik met J. ging... Het is niet zo'n groot dorp, dus maar 1 cb, met 1 verpleegkundige en arts...

Oh, en As, gefeliciteerd! *O*
pi_149597792
Hier precies hetzelfde als Mineola, qua ontwikkeling en gewicht. Alleen 7 cm korter :+

En ik zou ook niet gaan op een vaste werkdag? Het zal toch een keer moeten kunnen op een andere dag? Anders zou ik het aan me voorbij laten gaan.
pi_149597919
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:58 schreef Kyara het volgende:
Met 3 jaar. Hier vandaag 3 jaar en 1 maand.... Misschien eens bellen? Het gebeurt geloof ik wel vaker dat er geen oproepen verstuurd worden. Geloof vooral rond december/januari....
Ach, met 3j9m komt er weer een inenting. Kijk dan wel.
Make my day!
pi_149598241
Hier was het cb eerst maar 2 dagen open, nu wel vaker maar verzetten ze ook vaak afspraken. Nu kregen we zaterdag een brief dat ean woensdag (gisteren dus) een afspraak had.
pi_149599769
De ene drie jarige is de andere niet. Hier twee kinderen met verschillende karakters. Waar Chris motorisch onhandig was, en erg aan mijn been plakte. Klimt Daan overal bovenop en is hij ons nogal eens kwijt omdat hij tever weg loopt *
Die zijn niet te vergelijken in de ontwikkeling. Sommige dingen ook we hoor. Maar een extraverte vs introvert kind geeft hele andere opvoed uitdagingen.

*wij zien/horen hem nog wel ;)

Net even bij het cb binnengelopen toen ik naar de super ging. Als ik dat niet gedaan had was hij ook niet opgeroepen. Hij stond wel in het systeem, maar niet dat de 3 jaars afspraak nog moest. Waarschijnlijk omdat hij voor de verhuizing als 3 was. Nu 17 maart..
pi_149601740
MM, ik snap dat je even de balen hebt niet raar dat ze al zo vaak de afspraak verplaatst hebben
pi_149602643
DF, het was ook niet de bedoeling om de generaliseren. Gewoon wat mij opvalt in de verschillen tussen mijn kinderen. Leek me verder wel duidelijk toch? Hier ook niet te vergelijken kinderen. Nou ja, de jongste 2 gaan redelijk gelijk op. Maar de verschillen tussen M en de meisjes zijn best groot. Inderdaad compleet andere kinderen maar ook het hebben van een oudere broer/zus speelt mi mee.
pi_149603388
Dat bedoelde ik ook kyara. Alleen hier kon Daan sommige dingen met 2, die Chris met 3 niet lukken. Dat vergelijkt weer anders.
Daan is misschien wel met extravert&motorisch handig omdat hij al veel meer dingen ziet dan Chris toen hij 3 was.
pi_149603541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat bedoelde ik ook kyara. Alleen hier kon Daan sommige dingen met 2, die Chris met 3 niet lukken. Dat vergelijkt weer anders.
Daan is misschien wel met extravert&motorisch handig omdat hij al veel meer dingen ziet dan Chris toen hij 3 was.
En hier vergelijkt het ook weer ander want hier dagelijks een 2-jarig (2 zelfs) en 3-jarige dagelijks bij elkaar ziet. :) Dat is ook weer anders als je uit je eigen herinnering moet putten want dat vertroebelt ook.
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:08:50 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149603769
Ik vond de fantasie en humor de mooiste ontwikkeling uit de peutertijd.
En het kunnen na vertellen wat hij gedaan had op het kdv was best een prettige ontwikkeling ook :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149610706
Ean wilde al om 18:00 naar bed. Ze begin om 17:30 al te vragen of ze naar bed mocht. Vanmiddag had ze ook al geslapen.

reactie van de inenting icm restant griep gok ik.
pi_149613677
Hopelijk knap Ean goed op van haar nachtrust :*

Dit jurkje had Rily vandaag aan. Ze heeft aan alle kindjes op het kv zitten vertellen hoe mooi ze hem vond O+
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:17:33 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149616858
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:40 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar wat ging er dan niet goed?

Want hier ging het prima, tot de kleine plaatjes. En meteen door naar grotere plaatjes ging wel weer goed. Dus geen zin is hier dan niet echt aan de orde lijkt me?
Precies hetzelfde als bij jou.
pi_149619352
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:17 schreef Susie het volgende:

[..]

Precies hetzelfde als bij jou.
Fijn om te horen :) Hopelijk hier ook....

Staat haar goed Omen! Leuk om terug te zien! O+
pi_149624962
Welkom As :D

Wat doen jullie trouwens met een peuter, die midden in de nacht wakker wordt en gewoon wakker is?

Ik geef hem nu meestal z'n water (maar kan hij ook zelf pakken en zeg dat hij mag gaan spelen ff met knuffels, maar misschien hebben jullie nog een beter idee :)
  vrijdag 13 februari 2015 @ 05:59:18 #45
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_149625069
As, gefeliciteerd en welkom! *O* :*

MM, dat zou ik dus ook mooi niet doen, de groeten. Wat is dat nou weer voor iets raars, zo'n bureau moet toch juist toegankelijk zijn? Heb hier ook nog nooit meegemaakt dat er een afspraak verzet werd en volgens mij kun je van elke dag je vaste dag maken. Ze breken wel altijd hun rug bending over backwards omdat je altijd bij dezelfde arts en verpleegkundige moet, maar het personeel wisselt zo snel door dat je uiteindelijk alsnog telkens een ander hebt :') althans, de arts is wel altijd hetzelfde.

Hiero nog steeds een meisje dat zindelijk aan het worden is, alleen gaat het nog steeds hetzelfde. Loopt in blote billen, doet alles op het potje (op plas-ongelukjes na) maar verder dan dit gaat nog niet echt. Maar ik vind het prima zo, denk dat we het wel merken als ze klaar is voor de volgende stap. Toch? :@ we weten niet zo goed hoe verder :') :@

Loj, misschien een boekje in bed? Is er een nachtlampje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Incantrix op 13-02-2015 06:07:26 ]
3!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 07:13:43 #46
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149625266
Slapende kindjes O+
Wat betreft zindelijk worden; hier is het vanzelf gegaan, ze wilde zelf geen luier aan. En toen moest mama de stap zetten om daadwerkelijk met peuter zonder luier naar de supermarkt te gaan :P
pi_149627638
Schattig Inca O+

De 2 kleine peuters krijgen meestal bv als ze wakker worden. Grote peuter heeft wat autootjes en boekje in zijn bed (en een nachtlampje) aan dus als hij wakker is gaat hij gewoon even spelen of lezen (en kletsen :') ) en daarna slaapt hij gewoon weer verder.

As, heb je nog helemaal niet gefeliciteerd! Bij deze alsnog. Leuke foto's! Hoe vond hij het?

Riley O+
pi_149628594
As, hoe was de verjaardag?

Inca O+
pi_149644695
Inca wat lief!

As welkom hier en nog gefeliciteerd!

Kyara dat grote peuter gewoon weer verder gaat slapen als ie al 'klaarwakker' is.
Gebeurt hier echt nooit.

Vandaag mocht mijn peutermeisje meedoen met de les Bewegen op muziek van haar broer. En dat vond ze erg leuk! Ze stond gewoon overal vooraan en deed heel enthousiast alles na. 😃

[ Bericht 51% gewijzigd door Animalmix op 13-02-2015 20:36:56 ]
pi_149651932
Am, wat leuk O+

Hier werd peuter net huilend wakker. Volgens mij een nachtmerrie. Even geknuffeld en zo'n surprise ei filmpje gekeken. Nu slaapt ze weer. Maar haar baby(pop) moest wel mee O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')