abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149545766
quote:
Dierentuin zielig voor dieren, 'weg ermee'

Per 15 september 2015 worden circusdieren verboden, maar dat gaat de Partij voor de Dieren niet ver genoeg. De partij wil ook een einde maken aan dierentuinen. Is dit het begin van het einde van de dierentuin?

Dierentuinen beroven dieren van hun vrijheid met als enige doel ze aan mensen te tonen, vindt de Partij voor de Dieren. "Daarom willen we een gefaseerd einde aan dierentuinen in de huidige commerciėle vorm", zegt PvdD-Kamerlid Esther Ouwehand. "Ook met dolfinaria moeten we meteen stoppen."

"Een dierentuin heeft geen educatieve waarde, ook al wordt dat vaak beweerd", zegt Ouwehand. Daar is de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen het niet mee eens. "Educatie is nog steeds de belangrijkste functie van dierentuinen", zegt voorzitter Marc Damen. "Op internet kun je geen olifantendrol ruiken."

Ook Robert Kruijff, directeur van dierenpark Hoenderdaell, gelooft niet in een wereld zonder dierentuinen. "Dat is een illusie." Zijn dierenpark pakt het anders aan dan andere dierentuinen. "Het draait bij ons niet om kaartjes verkopen. We vangen dieren op die het elders moeilijk hebben."

Nobel streven
De tijgers en leeuwen in Hoenderdaell komen bijna allemaal uit het circus. "Daarnaast hebben we beren uit Bulgarije en apen uit Polen geadopteerd. Ook proberen we de dieren zo veel mogelijk terug naar hun eigen habitat te brengen", aldus Kruijff.

Een nobel streven van Kruijff, vindt Marc Damen. "Maar in veel gevallen kan dit helemaal niet. Veel dieren hebben geen plaats meer in de vrije natuur. Dierentuinen vangen dit probleem juist op. Dierentuinen gaan met de tijd mee en zijn belangrijk voor het behoud van bedreigde diersoorten."\

RTL
PvdD :')
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:34:04 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_149545901
Een dierentuin is juist goed voor het welzijn van dieren over de hele wereld. De PvdD maakt zich belachelijk hiermee.
pi_149545917
Ze kunnen toch op zijn minst weten dat bijna alle dieren in dierentuinen in 'gevangenschap' geboren zijn en het niet zouden redden in de vrije natuur ?

Bovendien worden de leefomstandigheden van dieren steeds beter, je ziet bijna geen ouderwetse hokjes meer waar tijgers in ijsberen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_149545966
Wel zeiken over dieren maar niet eens je eigen heg normaal kunnen snoeien.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:36:15 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149545967
Esther Ouwehand. Tja..

Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149545968
Volgens mij leven er wereldwijd meer tijgers in dierentuinen dan in het wild. Wat willen ze? Ze loslaten zodat ze afgeknald kunnen worden door stropers?

En het zelfde voor zo veel andere dieren.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_149546030
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:34 schreef TLC het volgende:
Ze kunnen toch op zijn minst weten dat bijna alle dieren in dierentuinen in 'gevangenschap' geboren zijn en het niet zouden redden in de vrije natuur ?
Ze hebben het dan ook over een gefaseerd einde. Als dierentuinen sluiten zullen de leeuwen echt niet opeens in de waterleidingduinen worden losgelaten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:34 schreef BasEnAad het volgende:
Een dierentuin is juist goed voor het welzijn van dieren over de hele wereld.
Welk positieve effecten heeft het hert wat ik vanmiddag in het bos zag precies ondervonden aan de Nederlandse dierentuinen dan?
Conscience do cost.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:39:25 #8
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149546056
de PvdD :') God, wat een belachelijke partij.

En ik ben voor de bio-industrie
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149546064
Met het sluiten van dolfinaria ben ik het wel eens.
Цой жив
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:39:41 #10
136343 BasEnAad
pi_149546069
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:38 schreef ems. het volgende:

[..]

Welk positieve effecten heeft het hert wat ik vanmiddag in het bos zag precies ondervonden aan de Nederlandse dierentuinen dan?
Mensen zien van allerlei dieren in de dierentuin en daardoor waarderen ze hun bestaan. Onbekend maakt onbemind, Wat kan jou zo'n dier nou schelen als je er nog nooit een gezien hebt?
pi_149546150
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:39 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Mensen zien van allerlei dieren in de dierentuin en daardoor waarderen ze hun bestaan. Onbekend maakt onbemind, Wat kan jou zo'n dier nou schelen als je er nog nooit een gezien hebt?
Goeie documentaires als Planet Earth, zorgen daar denk ik nog een stuk meer voor. Dierentuinen zijn wat dat betreft over het algemeen geen fuck aan. 90% van de tijd zie je die beesten maar wat in een vies hok of op een veldje dood op de grond liggen.
Цой жив
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:42:54 #12
136343 BasEnAad
pi_149546164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:42 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Goeie documentaires als Planet Earth, zorgen daar denk ik nog een stuk meer voor. Dierentuinen zijn wat dat betreft over het algemeen geen fuck aan. 90% van de tijd zie je die beesten maar wat in een vies hok of op een veldje dood op de grond liggen.
Dat ben ik niet met je eens.
pi_149546175
Normaal altijd volledig eens met PvdD, maar hiermee maken ze zichzelf echt belachelijk :')

Dierentuinen zijn tegenwoordig een belangrijke factor in het voortbestaan van diersoorten door fokprogramma's en bewustmaking
-XOXO-
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:43:46 #14
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149546199
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:43 schreef datismijnmening het volgende:
Normaal altijd volledig eens met PvdD, maar hiermee maken ze zichzelf echt belachelijk :')

Dierentuinen zijn tegenwoordig een belangrijke factor in het voortbestaan van diersoorten door fokprogramma's en bewustmaking
Kwestie van ecologie.
De dieren worden depressief, opgesloten.
pi_149546266
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:43 schreef datismijnmening het volgende:

Ze hebben het ook over het 'stoppen van dierentuinen in de huidige commerciėle vorm'. Ik weet niet wat daar precies mee bedoeld wordt. Maar die dingen die jij nu opnoemt kunnen nog steeds blijven bestaan.
Цой жив
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:46:19 #16
361691 DeJori
pi_149546271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:43 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Kwestie van ecologie.
De dieren worden depressief, opgesloten.
Ecologie is niet eens het punt. Veel beesten staan op de rand van afsterven vanwege jacht en stroperij. Het noemen van opsluiten doet vermoeden dat ze in een klein kooitje komen te zitten, wat niet waar is, en dat depressief is uit de lucht gegrepen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:46:46 #17
361691 DeJori
pi_149546289
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:46 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ze hebben het ook over het 'stoppen van dierentuinen in de huidige commerciėle vorm'. Ik weet niet wat daar precies mee bedoeld wordt. Maar die dingen die jij nu opnoemt kunnen nog steeds blijven bestaan.
De aap komt daar uit de mouw. Het gaat die communisten over het verdienen van geld.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:47:41 #18
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149546330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:46 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ecologie is niet eens het punt. Veel beesten staan op de rand van afsterven vanwege jacht en stroperij. Het noemen van opsluiten doet vermoeden dat ze in een klein kooitje komen te zitten, wat niet waar is, en dat depressief is uit de lucht gegrepen.
quote:
Just what are zoos good for? This question comes up time and time again and people disagree on the answers to this seemingly straightforward question. Indeed, this question is not as simple as it appears, but one answer that pretty much captures what we know is that it really is questionable just how much zoos really do for education and conservation (see also). Zoos often move animals around as if they're objects, breaking up deep and long-term friendships, and also kill what they call "surplus" animals if they're not part of their long-term breeding plans. The killing of these animals is not euthanasia as zoo administrators call it, but rather zoothanasia, because getting rid of these "unneeded" animals isn't at all a mercy-killing. Many of the animals who are killed are healthy and could otherwise have long lives even if they're kept in cages.

A recent and short debate about zoos (link is external) between Will Travers of the Born Free Foundation (link is external) and conservation biologist Andrew Marshal (link is external)l of the University of York in the UK brings many of the main issues to light. Dr. Marshall points out that many animals need help and that zoos are good for them. He notes there are millions of zoo visitors a year and claims that youngsters get much needed "out of classroom education" when they go to zoos.

Marshall also maintains that there are data that show that zoos are good for education and conservation but, as Will Travers points out, there are studies that show that they do not. While zoo visitors might learn something when they're at a zoo there are no data that show that this experience actually translates into any long-term commitment to learning more about animals or to conservation. Travers correctly notes that going to a zoo is not necessarily learning. Of course we've all heard stories that going to a zoo really stimulated someone to do more for animals but compared to the millions of people who go to zoos these stories are extremely rare.

There also aren't any data that show that zoos are "bad" for education or conservation although some people worry that they send the wrong message that it's okay to keep animals in cages for our own entertainment. However, there are data that show that the way animals are (mis)represented in media, in this case endangered chimpanzees, can make people think they're doing just fine and really don't need our help. This distortion can hinder conservation efforts and we really also need to learn if zoos play a role in perpertuating this misinformation.

Travers argues that there really is no justification for keeping millions of animals in the approximately 10,000 zoos worldwide for which the budgets total billions of dollars. He also notes that for the vast majority of these species there is absolutely no prospect that any individuals will ever be returned to the wild or that their presence in a zoo helps wild relatives. Available data show he is correct. But some people are beginning to try to get captive animals back into the wild. For example, to get this "reintroduction" process going, in June 2012 Damian Aspinall, who took over two wildlife parks founded by his father more than 50 years ago in the Kent countryside in England, began making plans to release some animals back into the wild, beginning with 40 individuals of various species, including langurs, gibbons, and black rhinos. I wish him well. I put the word "reintroduction" in quotes because none of these animals ever lived in the wild but they are going to be put back in the historical habitat of other members of their species.

While Travers and Marshall disagree on different points they both agree that much more time, effort, and money must be put into conserving animals in their natural habitats and for protecting their homes.

"Most Animals in Zoos Are Happy"

I found this debate to be a very useful and concise summary of the important issues surrounding the questions of why should zoos exist and what do they really do. Towards the end of this discussion, in defense of zoos, Dr. Marshall sort of off the cuff claimed "Most animals in zoos are happy". This really caught my ear because while he may believe this we really don't know if this is so. Indeed, there are plenty of data that show that zoos compromise the lives of their inhabitants in terms of promoting unnatural behavior patterrns such as sterotyped pacing, self-mutilation, high levels of stress, obesity, and reductions in longevity.

As I point out elsewhere, when people say something like "Most animals in zoos are unhappy" because they're not fans of zoos they're accused of being anthropomorphic and wrong. They're told, as Dr. Marshall claimed, that the animals are happy. But, of course, claiming that animals are happy is also being anthropomorpic so the charge of anthropomorphism is vacuous.

I applaud CNN for holding this debate and I'm sure there will be many more as it appears that for the foreseeable future zoos are here to stay and there are people who like them and people who don't. These sorts of discussions are only useful if in the end the animals themselves benefit from them. We must do all we can to make their compromised lives as good as they can be as we work to phase out zoos.
pi_149546332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:29 schreef Houtenbeen het volgende:
Op internet kun je geen olifantendrol ruiken.
Wauw.
pi_149546345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
Esther Ouwehand. Tja..

[ afbeelding ]
Is van haar vader ofzo toch?
pi_149546350
Je hoort ze nooit over de bescherming van de wormen.
pi_149546352
Weg met de partij voor de dieren
pi_149546359
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Wauw.
:o _O-
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:49:26 #24
361691 DeJori
pi_149546384
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:47 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

[..]

Goeie lap tekst. Kom maar met een onderzoek ipv de mening van een lapzwans.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:49:27 #25
346939 Janneke141
pi_149546385
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Is van haar vader ofzo toch?
Nee, volgens mij is zij van de visboer.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:50:23 #26
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149546413
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:49 schreef DeJori het volgende:

[..]

Goeie lap tekst. Kom maar met een onderzoek ipv de mening van een lapzwans.
Gepubliceerd door marc bekoff die dieren als geen ander begrijpt, dus geen lapzwans.
(is zelf een dier geweest)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:50:32 #27
361691 DeJori
pi_149546418
Zullen we samen met een aantal fokkers de Partij van de Groente oprichten?
pi_149546422
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:46 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Oh ja, omdat dierentuinen op gebakken lucht onderhouden kunnen worden :') Even vergeten dat PvdD linkser dan de SP is :')

Door gasten toe te laten kunnen dieren beter onderhouden worden, wordt er meer geļnvesteerd om het die beesten naar de zin te maken want dat is leuk voor het publiek, is er geld vrij voor onderzoek, fokprogramma's etc.
-XOXO-
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:52:05 #29
361691 DeJori
pi_149546477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:50 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Gepubliceerd door marc bekoff die dieren als geen ander begrijpt, dus geen lapzwans.
(is zelf een dier geweest)

Neemt niet weg dat hij nergens een onderzoek aanhaalt dat dieren ongelukkig zijn in dierentuinen. Hij zegt alleen dat we het niet weten.
pi_149546523
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:50 schreef DeJori het volgende:
Zullen we samen met een aantal fokkers de Partij van de Groente oprichten?
Partijpunten:

Het verbieden van groentewinkels en groenten in supermarkten

Verbod op het telen van groente voor consumptie
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:53:26 #31
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_149546527
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:36 schreef Specularium het volgende:
Wel zeiken over dieren maar niet eens je eigen heg normaal kunnen snoeien.
Das dan ook zielig voor de heg.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:56:49 #32
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_149546649
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:53 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Partijpunten:

Ja maar, groentes kun je niet zo makkelijk knuffelen en zien er niet zo schattig uit.
pi_149546783
Voorspelbare reacties hierboven die 20 jaar geleden ook werden gegeven toen er over een verbod op circusdieren werd gesproken. We spreken elkaar over 20 jaar wel weer als deze dieronterende toestanden voorbij zijn en we wederom een stapje verder zijn met onze beschaving. :)
pi_149546868
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:00 schreef Kingstown het volgende:
Voorspelbare reacties hierboven die 20 jaar geleden ook werden gegeven toen er over een verbod op circusdieren werd gesproken. We spreken elkaar over 20 jaar wel weer als deze dieronterende toestanden voorbij zijn en we wederom een stapje verder zijn met onze beschaving. :)
Het is een misvatting dat dierentuinen an sich slecht zijn, de vergelijking met circusdieren is te ridicuul voor woorden.

Ouwehands Dierenbos zit vol met ex-circus- en straatdansberen. Zielig voor die beesten? De Natuur in is nog veel zieliger voor ze.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149547043
Dat er nog zoiets als een dolfinarium mag bestaan is gewoon schandalig. Iedereen die dit standpunt niet begrijpt kan ik de documentaire Blackfish aanraden.
Wat betreft dierentuinen in het algemeen ben ik wat genuanceerder, ik denk best dat er parken zijn die niet puur commercieel zijn en waar de dieren een mooi leven hebben. Maar dat is dan wel een minderheid, helaas. Wel goed dat dit door de PvdD onder de aandacht wordt gebracht.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_149547162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:07 schreef Njosnavelin het volgende:
Dat er nog zoiets als een dolfinarium mag bestaan is gewoon schandalig. Iedereen die dit standpunt niet begrijpt kan ik de documentaire Blackfish aanraden.
Wat betreft dierentuinen in het algemeen ben ik wat genuanceerder, ik denk best dat er parken zijn die niet puur commercieel zijn en waar de dieren een mooi leven hebben. Maar dat is dan wel een minderheid, helaas. Wel goed dat dit door de PvdD onder de aandacht wordt gebracht.
Goeie docu, The Cove ook gezien, neem ik aan?

Een dolfinarium is ook geen dierentuin; komt dichter in de buurt van het circus. -O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149547163
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:39 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Mensen zien van allerlei dieren in de dierentuin en daardoor waarderen ze hun bestaan.
Zonder de dierentuin zou je ze niet waarderen :? wut. Ik ga nooit naar een dierentuin maar ben desalniettemin dol op dieren.
quote:
Onbekend maakt onbemind, Wat kan jou zo'n dier nou schelen als je er nog nooit een gezien hebt?
Volgens die redenering kunnen we de beestjes ook op youtube bekijken. Verder heb ik zoveel dieren nooit gezien doch wens ik ze alleen maar goeds toe.
Conscience do cost.
pi_149547186
Ik heb nog nooit begrepen, en ik begrijp nog steeds niet waarom er mensen zijn die op deze onzin-partij stemmen.
pi_149547212
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:00 schreef Kingstown het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me.

Over 20 jaar zijn er geen dierentuinen meer, zijn huisdieren verboden, is vuurwerk verboden, is vlees eten verboden, is het dragen van leer verboden, en mag je je vrienden en partners alleen nog uitkiezen in een Europese aanbesteding met anonieme sollicitaties. :P
pi_149547324
Toch wel een dappere stelling dit:

quote:
"Educatie is nog steeds de belangrijkste functie van dierentuinen", zegt voorzitter Marc Damen.
Dierentuinen zijn gewoon een onderneming die winst moet maken. Als ze daar met educatie aan bij kunnen dragen is dat mooi meegenomen maar doen alsof het de belangrijkste functie is...
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:16:47 #41
346939 Janneke141
pi_149547359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:11 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb nog nooit begrepen, en ik begrijp nog steeds niet waarom er mensen zijn die op deze onzin-partij stemmen.
Als je er niet op stemt ben je pro-dierenmishandeling.
pi_149547376
quote:
Wat stem jij?
pi_149547407
Tja wat verwacht je van zo'n partij
pi_149547416
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie docu, The Cove ook gezien, neem ik aan?
Nee nog niet, zal er eens naar kijken.
pi_149547444
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:18 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Nee nog niet, zal er eens naar kijken.
Niet?? Gelijk doen!

pi_149547502
quote:
Vooral omdat het een goed tegenwicht is tegen de de gedachte dat we altijd maar meer moeten hebben en geld (verdienen) het belangrijkste is in deze maatschappij en daardoor allerlei andere waarden uit het oog verliezen.
Цой жив
pi_149547511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:17 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat stem jij?
Ik zweef over het algemeen tussen de PvdA en D66. De laatste jaren is het vaker PvdA geweest.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je er niet op stemt ben je pro-dierenmishandeling.
Ik stem niet op de SGP, maar ik ben niet voor het mishandelen van gereformeerden.
pi_149547543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:21 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Vooral omdat het een goed tegenwicht is tegen de de gedachte dat we altijd maar meer moeten hebben en geld (verdienen) het belangrijkste is in deze maatschappij en daardoor allerlei andere waarden uit het oog verliezen.
Zit wat in, maar doop je partij dan om tot een tweede GroenLinks en stop met onzin als het verbieden van dierentuinen.
pi_149547556
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zweef over het algemeen tussen de PvdA en D66. De laatste jaren is het vaker PvdA geweest.

[..]

Ik stem niet op de SGP, maar ik ben niet voor het mishandelen van gereformeerden.
De standpunten van D66 en PvdD komen toch vaak grotendeels overeen? De laatste keer dat ik stemde in ieder geval, heb toen nog lang getwijfeld.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:25:27 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149547635
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:38 schreef ems. het volgende:

[..]

Ze hebben het dan ook over een gefaseerd einde. Als dierentuinen sluiten zullen de leeuwen echt niet opeens in de waterleidingduinen worden losgelaten.
Ik was voor, maar zo hoeft het voor mij niet meer.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:26:48 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149547685
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:53 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Partijpunten:

Geen groenten meer onverdoofd slachten.
Alle kleding van katoen en linnen wordt verboden.

Mag ik trouwens partijsecretaris worden?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:28:38 #52
361691 DeJori
pi_149547767
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geen groenten meer onverdoofd slachten.
Alle kleding van katoen en linnen wordt verboden.

Mag ik trouwens partijsecretaris worden?
We moeten het nog wel hebben over een logo dan: de tomaat is al geclaimd door de SP, de komkommer is onherkenbaar als teken... Broccoli?
pi_149547783
Met dierentuinen zoals de beekse bergen is niks mis.
Dierentuinen zoals artis zin veel te klein.
pi_149547813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:28 schreef DeJori het volgende:

[..]

We moeten het nog wel hebben over een logo dan: de tomaat is al geclaimd door de SP, de komkommer is onherkenbaar als teken... Broccoli?
De boon lijkt mij de meest mishandelde groente dus gebruik die.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:29:41 #55
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149547820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:28 schreef DeJori het volgende:

[..]

Nee, broccoli is een groente die speciaal is gekweekt voor het plezier van de mens. Het ultieme teken van onderdrukking dus. Beter kiezen we voor een minder controversieel logo. Een hakenkruis of Zwarte Piet of zo.
pi_149547870
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:23 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

De standpunten van D66 en PvdD komen toch vaak grotendeels overeen? De laatste keer dat ik stemde in ieder geval, heb toen nog lang getwijfeld.
D66 is me te individualistisch ingesteld en neigt op cruciale momenten steeds naar afbuigen in rechtse richting. Ik voel me beduidend meer thuis op de rechtse vleugel van de PvdA.
pi_149547915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik voel me beduidend meer thuis op de rechtse vleugel van de PvdA.
Die Turken zijn toch voor zichzelf begonnen?

Uitgerekend jij die op de PvdA stemt, moeniegekkerworden.

dinsdag 10 februari 2015 @ 19:31:47 #58
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149547919
quote:

[..]

D66 is me te individualistisch ingesteld en neigt op cruciale momenten steeds naar afbuigen in rechtse richting. Ik voel me beduidend meer thuis op de rechtse vleugel van de PvdA.
Huh? Stem jij geen NVU? Dat verbaast me.
pi_149548071
Dieren horen niet in een kooi of ge-exploiteerd te worden. Ik denk dat dat hun punt is.
Die stelling ben ik het mee eens, maar ik heb ze verteld, ik ben lid van ze en geloof me, die partijvergaderingen zitten vol met freaks, daarom kom ik er ook niet meer, dat er plaatsen in de wereld zijn waar mensen wel dieren moeten eten om te overleven.
Hier in het westen mag het wel wat minder van mij.
Voor opvang van dieren ben ik meer voor beschermde reservaten met faciliteiten voor hulp en opvang en daar mag de vleesindustrie wat mij betreft voor betalen.
Ipv een dierentuinkaartje betalen we dan een vleesaccijns. Vlees gelijk wat duurder dus wordt het eten ervan ontmoedigd.
pi_149548149
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:35 schreef niels0 het volgende:

Ipv een dierentuinkaartje betalen we dan een vleesaccijns. Vlees gelijk wat duurder dus wordt het eten ervan ontmoedigd.
Dat werkte met alcohol en tabak ook zo goed, wil je zeggen?

dinsdag 10 februari 2015 @ 19:37:11 #61
361691 DeJori
pi_149548158
Elfletterig, zeg me alsjeblieft dat je ons voor de gek houdt. Jij en PvdA :N
pi_149548220
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:37 schreef DeJori het volgende:
Sinds ie Lutz Jacobi in het walrussenverblijf tegenkwam, is zijn liefde nooit meer weggegaan.

pi_149548227
quote:
Dieren horen niet in een kooi of ge-exploiteerd te worden. Ik denk dat dat hun punt is.
Die stelling ben ik het mee eens, maar ik heb ze verteld, ik ben lid van ze en geloof me, die partijvergaderingen zitten vol met freaks, daarom kom ik er ook niet meer, dat er plaatsen in de wereld zijn waar mensen wel dieren moeten eten om te overleven.
Hier in het westen mag het wel wat minder van mij.
Voor opvang van dieren ben ik meer voor beschermde reservaten met faciliteiten voor hulp en opvang en daar mag de vleesindustrie wat mij betreft voor betalen.
Pas op we mogen straks geen vlees meer eten, geen leer meer gebruiken, enz.
pi_149548235
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat werkte met alcohol en tabak ook zo goed, wil je zeggen?
Er wordt zeker minder gerookt, dat heeft wel meer redenen, maar waar het mij om gaat is dat dergelijke reservaten met faciliteiten voor hulp en opvang makkelijk gefinancierd kunnen worden.
pi_149548254
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Huh? Stem jij geen NVU? Dat verbaast me.
Als je beter zou lezen wat ik zoal schrijf, zou het je niet verbazen. Er zijn hier mensen die mij een extreem-rechts imago aanmeten. Die kritiek op moslim-extremisten (die ik consequent uit, maar waarbij ik ook consequent het woord "extremisten" benadruk) uitleggen als extreem-rechts en racistisch.

Ik heb nog nooit rechtser dan D66 gestemd.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:39:11 #66
361691 DeJori
pi_149548255
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sinds ie Lutz Jacobi in het walrussenverblijf tegenkwam, is zijn liefde nooit meer weggegaan.
Dat maakt het dan wel weer begrijpelijk :9~
pi_149548275
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:42 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens.
Ligt er uiteraard aan in welke dierentuin je bent. Laatst in Antwerpen in de dierentuin geweest, maar dat was echt een armoedige vertoning. Gewoon zielig voor die giraffes zo'n klein en kaal hok dat ze daar hebben.

De Apenheul heeft het dan weer stukken beter voor elkaar.
pi_149548279
quote:
die partijvergaderingen zitten vol met freaks, daarom kom ik er ook niet meer
Oja, wat dan voor freaks? Hebben ze de overhand?
pi_149548300
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:37 schreef DeJori het volgende:
Sorry. POL / Jouw stemhistorie
pi_149548306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:39 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oja, wat dan voor freaks? Hebben ze de ouwehand?
Lmftfy

pi_149548377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:38 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Pas op we mogen geen vlees meer eten straks
Dat bedoel ik helemaal niet. Ik ben lid van de PvdD, maar veel aktieve leden zijn zo extreem. Veganisten sporen niet en vaak/meestal zijn het ook nog beroepswerklozen. Ik heb niets met die mensen. Het mag alleen wel wat minder. Ik eet ook vlees, alleen niet zo veel en minder vaak dan veel andere mensen.

Maar dit is offtopic.

Ging mij om de financiering van andere opvangmogelijkheden ipv dierentuinen.
pi_149549019
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:52 schreef DeJori het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Neemt niet weg dat hij nergens een onderzoek aanhaalt dat dieren ongelukkig zijn in dierentuinen. Hij zegt alleen dat we het niet weten.
Ik moest echt keihard lachen om dat plaatje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149549078
quote:

[..]

PvdA stemmen :')
pi_149549127
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

PvdA stemmen :')
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
GR 2006: Lokale partij
TK 2006: SP
GR 2010: VVD
TK 2010: PvdA
TK 2012: D66
GR 2014: CDA
Ga je schamen, Koos.
pi_149549151
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:50 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Oh ja, omdat dierentuinen op gebakken lucht onderhouden kunnen worden :') Even vergeten dat PvdD linkser dan de SP is :')

Door gasten toe te laten kunnen dieren beter onderhouden worden, wordt er meer geļnvesteerd om het die beesten naar de zin te maken want dat is leuk voor het publiek, is er geld vrij voor onderzoek, fokprogramma's etc.
Misschien doelen ze wel meer op het bv blijven fokken van klant lokkende babybeestjes, ook al is er geen plaats voor die babybeestjes als ze groot zijn en worden ze afgemaakt(vooral het overschot aan mannetjes).
Of bepaalde diersoorten(de grote dieren die veel ruimte nodig hebben oa) "moeten" hebben omdat die de betere klantlokkers zijn.

Alhoewel dierentuinen echt niet compleet beroerd zijn en absoluut ookmgoede dingen doen is het echt lang niet allemaal zo'n roze wolk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149549224
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Ga je schamen, Koos.
Berouw komt na de zonden, voortschrijdend inzicht, etc.

Snel opgesnord trouwens.
pi_149549269
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snel opgesnord trouwens.
Ik had net nog mijn eigen stemgedrag in dat topic teruggezocht. ;)
pi_149549396
Dierentuinen zijn een uitstekend middel om mensen zich te laten verwonderen over dieren en dat zou dan op zich weer een positief effect moeten hebben op de opvattingen die mensen hebben over dieren.

Dus nee, een direct positief effect is er volgens mij niet, maar het effect op de lange termijn, daar geloof ik wel in.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:12:17 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149549668
Met dierentuinen als Artis hebben ze volledig gelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149551505
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Met dierentuinen als Artis hebben ze volledig gelijk
Artis is al een tijdje aan het herinrichten, en er staat een verbouwing voor de deur, maar wat mij betreft mogen er heel wat grote dieren uit, met name de leeuwen zitten daar echt op een kluitje.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149551551
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snel opgesnord trouwens.
Oeh Koos, die was wel diep :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149554860
Ik ben een sympathisant van de PvdD maar ik heb er twijfels over of dat dit een goed idee is.
1. Het hangt er maar net van af hoe het dier daar is gekomen
2. Je kan ook strengere voorwaarden stellen: meer Beekse Bergen concept.

Stel dat veel dieren in een dierentuin worden gered van een erger lot dan moet je nog analyseren of dat het feit dat zij dat dier redden ervoor zorgt dat er een vacature ontstaat die wordt opgevuld door weer een ander dier, in dat geval zou het redden juist voor extra slachtoffers zorgen. Een lastige kwestie dus waar serieuze onderzoekers zich maar over moeten buigen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149557996
quote:

[..]

Nou als circus dieren niet meer mogen zie ik inderdaad ook het doel van een dierentuin niet meer.
Ze leven in het echt ook niet maar op 100 vierkante meter lijkt me?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:28:24 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149558329
Ik zie geen problemen met dierentuinen. Ook al hebben ze geen educatie waarde. Een leeuw in het echt zien in gewoon tof.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_149559030
Nu nog een verbod op huisdieren en de PvdD heeft serieus mijn stem.
pi_149559427
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:47 schreef Kowloon het volgende:
Volgens mij ligt dat nog maar eraan wat voor een huisdier, als gekweekt voor huisdier heb ik er geen moeite mee.
Als het echter van oorsprong wilde dieren zijn of behoren te zijn denk ik er misschien wel anders over?
pi_149561362
Nutteloos zeg. In veel gevallen zijn dieren veiliger in een dierentuin dan in het land van herkomst. Zorg gewoon dat het welzijn van de dieren goed is en blijft, grote verblijven, geen verveling etc. Maar ga als PvdD nuttigere dingen doen, zoals strijden tegen ritueel slachten en verbetering van diertransporten bijvoorbeeld.
pi_149563345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 02:46 schreef maaria1990 het volgende:
Nutteloos zeg. In veel gevallen zijn dieren veiliger in een dierentuin dan in het land van herkomst. Zorg gewoon dat het welzijn van de dieren goed is en blijft, grote verblijven, geen verveling etc. Maar ga als PvdD nuttigere dingen doen, zoals strijden tegen ritueel slachten en verbetering van diertransporten bijvoorbeeld.
Ga eens in een schlachthuis kijken zou ik zeggen, ik heb er gezien dat er koeien zich naar binnen begeven op twee pooten, en dus die andere over waren.
Om binnen met dank hun schot te mogen ontvangen, of het nog zo is weet ik niet, het is immers meer als 30jr geleden dat ik het eens of dat ik er eens geweest ben.
pi_149563929
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:07 schreef Njosnavelin het volgende:
Ja, blackfish ja. Een heel mooie documentaire die laat zien dat het enkel gaat om het geld en niet om het welzijn van de dieren of de veiligheid van de trainers en verzorgers.

Over dierentuinen denk ik genuanceerder. Niet over stadsdierentuinen waar de dieren nog steeds in kleine verblijven zitten.

Vind het toch belangrijk om ze te blijven behouden. Je moet toch een neushoorn in het echt hebben gezien wil je weten wat het betekent dat ze in Afrika bv met uitsterven bedreigd zijn.
Dat maakt mensen hier toch meer betrokken zich in te zetten voor de dieren daar. Toch?
pi_149563980
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:06 schreef Beauke het volgende:

[..]

Ja, blackfish ja. Een heel mooie documentaire die laat zien dat het enkel gaat om het geld en niet om het welzijn van de dieren of de veiligheid van de trainers en verzorgers.

Over dierentuinen denk ik genuanceerder. Niet over stadsdierentuinen waar de dieren nog steeds in kleine verblijven zitten.

Vind het toch belangrijk om ze te blijven behouden. Je moet toch een neushoorn in het echt hebben gezien wil je weten wat het betekent dat ze in Afrika bv met uitsterven bedreigd zijn.
Dat maakt mensen hier toch meer betrokken zich in te zetten voor de dieren daar. Toch?
In het echt is in Afrika alles daarbuiten is fake vind ik!
pi_149564061
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

In het echt is in Afrika alles daarbuiten is fake vind ik!
Die neushoorn in de dierentuin is net zo echt hoor.
pi_149564174
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:12 schreef Beauke het volgende:

[..]

Die neushoorn in de dierentuin is net zo echt hoor.
Dat vindt jij wat ik vind heb ik ja al geschreven toch!
pi_149564580
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 02:46 schreef maaria1990 het volgende:
Wat fijn, veilig... Weet je wat, laten we ze allemaal in bubbeltjesplastick wikkelen en ergens in een hoekje leggen. Zijn ze hartstikke veilig, maar is het ook een fijn leven?

En dacht je werkelijk dat de pvdd niets tegen die andere zaken doet, dat dat niet erg hoog op de lijst staat?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149564717
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:06 schreef Beauke het volgende:

[..]

Is dat echt zo, dat dat de grote manier is om mensen betrokken te krijgen? Want een goede docu laat je meer van neushoorns zien dan de dierentuin kan.

Nu ben ik het er wel mee eens dat er tegenwoordig een heel aantal dierentuinen zijn die geen kommer en kwel zijn, maar de postzegelverzamelingen zijn er ook nog en ook in de dierentuinen die wel de goede kant op zijn gegaan in de afgelopen jaren zitten nog zaken die meer dan twijfelachtig zijn.

Een totaal verbod lijkt mij niet nodig, maar eens zeer kritisch kijken wel. Zo vind ik het blijven fokken met dieren waarvoor geen plaats is echt tenenkrommend. In mijn stagetijd ben ik best geschrokken ervan, er worden een hoop dieren afgemaakt als ze die schattige babytijd voorbij zijn. Het zijn niet allemaal van die beschermde diersoorten.
Bij die beschermde en zeldzame diersoorten komt het trouwens maar bar weinig voor dat de dieren naar een project gaan waardoor ze weer terug het wild in gaan. Meestal gaan ze gewoon naar een andere dierentuin die dan kan pronken met een fokprogramma met een bedreigde diersoort.
pi_149564803
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:28 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zie geen problemen met dierentuinen. Ook al hebben ze geen educatie waarde. Een leeuw in het echt zien in gewoon tof.
In het echt in Afrika ja. De leeuwen in dierentuinen vertonen verre van natuurlijk gedrag. Leeuwen in Afrika zonder hekjes eromheen zien is zooooo ontzettend veel indrukwekkender. Daarnaast zie je de wisselwerking tussen diersoorten ook totaal niet in de dierentuin.
Don't let my username fool you...
pi_149565098

Wat een nutteloze partij is dat toch :')
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_149565427
Goh, de partij voor de dieren zegt iets over dieren. Je verwacht het niet he.
pi_149570891
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:36 schreef erodome het volgende:
Wat fijn, veilig... Weet je wat, laten we ze allemaal in bubbeltjesplastick wikkelen en ergens in een hoekje leggen. Zijn ze hartstikke veilig, maar is het ook een fijn leven?

En dacht je werkelijk dat de pvdd niets tegen die andere zaken doet, dat dat niet erg hoog op de lijst staat?
Dat zeg ik dus. Ga als PvdD strijden voor veel grotere verblijven, minder verveling, een leuker leven etc. voor dierentuindieren.
Ja dat dacht ik werkelijk. Ze hebben weliswaar standpunten, maar dierentuinen geheel sluiten is niet echt realistisch en haalbaar binnen nu en de komende 50 jaar. Zet je daarom liever enkel en alleen keihard in voor wel haalbare, écht nijpende dingen, zoals het afschaffen van ritueel slachten, betere slachtprocedures, geen lange diertransporten meer etc.
pi_149571237
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:34 schreef maaria1990 het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus. Ga als PvdD strijden voor veel grotere verblijven, minder verveling, een leuker leven etc. voor dierentuindieren.
Ja dat dacht ik werkelijk. Ze hebben weliswaar standpunten, maar dierentuinen geheel sluiten is niet echt realistisch en haalbaar binnen nu en de komende 50 jaar. Zet je daarom liever enkel en alleen keihard in voor wel haalbare, écht nijpende dingen, zoals het afschaffen van ritueel slachten, betere slachtprocedures, geen lange diertransporten meer etc.
Dan ben ik van mening ook circus niet het ene wel en het ander niet!
Ook in een circus kan een exemplaar zitten wat bijna uitgestorven is en voor fok programma gebruikt worden niet?
pi_149571397
quote:

[..]

Ja dat dacht ik werkelijk. Ze hebben weliswaar standpunten, maar dierentuinen geheel sluiten is niet echt realistisch en haalbaar binnen nu en de komende 50 jaar.
:? Waarom niet? 50 jaar is natuurlijk prima te doen.
Conscience do cost.
pi_149571492
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

In het echt in Afrika ja. De leeuwen in dierentuinen vertonen verre van natuurlijk gedrag. Leeuwen in Afrika zonder hekjes eromheen zien is zooooo ontzettend veel indrukwekkender. Daarnaast zie je de wisselwerking tussen diersoorten ook totaal niet in de dierentuin.
Helaas moeten de meeste mensen het dan doen met het op tv te zien, even een reis naar Afrika is voor de meesten niet betaalbaar.

Denk toch dat een dierentuin het een stukje dichterbij brengt. :)
En helemaal eens dat de eisen waar dierentuinen aan moeten voldoen strenger mogen.
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:19:27 #102
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149572239
Tja, dat er dierentuinen zijn die eigenlijk te klein zijn of te veel dieren huisvesten en daarmee inbreuk maken op het welzijn van de dieren is bekent en oproepen dat deze, of minder dieren moeten huisvesten of dicht moeten is 1, maar dierentuinen verbieden in een wereld waar sommige diersoorten al helemaal niet meer bestaan buiten diezelfde dierentuinen en waar de komende 50 jaar er nog heel wat soorten bij die groep gaan horen is natuurlijk te debiel voor woorden. :')

De PvdD zal zich vast ook heel druk maken over al die echte natuurgebieden in Afrika, Aziė en Zuid-Amerika (om er maar wat te noemen), maar juist de komende 50 jaar zullen in die gebieden onder grote druk komen te staan en er is maar bar weinig wat we daar vanuit Europa aan kunnen doen.

Dat betekend gewoon weg dat er veel meer soorten zullen uitsterven, één van de weinige mogelijkheden om deze soorten te behouden is om populaties daarvan te behouden in dierentuinen.

Dat is belangrijk om zoveel mogelijk genetische variatie te behouden, wat met name bij de wat kleinere dieren/soorten een mogelijkheid is.

Dat dieren in dierentuinen geen natuurlijk gedrag vertonen is niet zo heel belangrijk...met de juiste begeleiding is dat bij jonge dieren weer aan te leren als je een uitzettingsprogramma goed opzet. Daar wordt zo nu en dan best redelijk succes mee gehaald.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_149574450
quote:

[..]

Waarom is ritueel slachten belangrijken dan de vele zebra hengstjes die afgemaakt worden als ze geen schattig veulentje meer zijn? Of de bruine beertjes, of de bavianen, of ga zo maar door, al die dieren waar andere dierentuinen niet op zitten te wachten omdat ze zelf ook daarmee doorfokken?
pi_149574591
Zolang de dierentuin een educatief doel dient, moet deze vooral blijven.

Ik stem PvdD, maar ben het niet helemaal eens met dit voorstel. Circusdieren verbieden was ik het wel roerend mee eens.
pi_149574617
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:19 schreef Semisane het volgende:

Dat dieren in dierentuinen geen natuurlijk gedrag vertonen is niet zo heel belangrijk...met de juiste begeleiding is dat bij jonge dieren weer aan te leren als je een uitzettingsprogramma goed opzet. Daar wordt zo nu en dan best redelijk succes mee gehaald.
Zo nu en dan ja, het is namelijk helemaal niet zo simpel en faalt vele malen vaker dan dat het werkt.
Er zijn ook niet veel uitzettingsprogramma's vanuit dierentuinen, het gaat meer om een onderling fokprogramma, waarbij de zeldzame dieren die gefokt worden geruild worden tegen andere zeldzame dieren, of dat er een leuk bedragje voor neergelegd wordt.

Dierentuinen doen zelf niets aan uitzetten, dat voorbereiden. Als er al meegewerkt wordt aan zo'n programma dan gaat het om jonge dieren die naar zo'n programma gaan in de hoop dat hun jongen misschien terug in de natuur kunnen.
pi_149575412
Wel leuk om te lezen hoe veel je er van weet erodome. :)
Zet toch aan het denken.
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:07:32 #107
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149575483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Zo nu en dan ja, het is namelijk helemaal niet zo simpel en faalt vele malen vaker dan dat het werkt.
Nee natuurlijk is dit niet simpel en faalt het vaak genoeg, dit is inderdaad nu hit en miss, maar dat is logisch natuurlijk. Zo enorm lang wordt het niet gedaan en pas zeer recentelijk beginnen we meer te begrijpen van dierlijk gedrag etc.

Verwachten dat het meteen gigantische successen opbrengt is naļef, hier geld echt de lange adem.

Overigens zijn er zeer zeker successen, zoals het opnieuw introduceren van wolven in Yellowstone.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef erodome het volgende:Er zijn ook niet veel uitzettingsprogramma's vanuit dierentuinen, het gaat meer om een onderling fokprogramma, waarbij de zeldzame dieren die gefokt worden geruild worden tegen andere zeldzame dieren, of dat er een leuk bedragje voor neergelegd wordt.

Dierentuinen doen zelf niets aan uitzetten, dat voorbereiden. Als er al meegewerkt wordt aan zo'n programma dan gaat het om jonge dieren die naar zo'n programma gaan in de hoop dat hun jongen misschien terug in de natuur kunnen.
Nee, niet alle dierentuinen doen hier aan mee omdat de dierentuin dom weg de kennis niet heeft of helemaal niet in het gebied aanwezig is, dat lijkt melogisch, ze leveren inderdaad de dieren...en dat is ook vrij logisch, want waar dacht je dan dat de dieren vandaan kwamen?

Soms zijn ze op locatie opgevangen of er iets zoals Pieterburen, maar voor heel veel soorten is dat gewoon weg niet het geval.

Je hebt wel een goed punt overigens over het nodeloos blijven fokken...dat zou wel aan banden mogen gelegd worden. Of je doet het om andere dieren weer mee te voeden (even morele overwegingen buiten beschouwing laten)...klinkt naar natuurlijk, maar ja in de natuur is het ook eigenlijk het geval. (Hoewel de prooidieren daar het niet mee eens zullen zijn. :D )
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_149575635
Andere dieren voeden: goed idee. Prooidieren dan bij roofdieren zetten, levend, hebben ze meteen ook wat te doen.

Voor de tere zieltjes wel maar na sluitingstijd dan. :o
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:23:03 #109
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149575836
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:14 schreef Beauke het volgende:
Andere dieren voeden: goed idee. Prooidieren dan bij roofdieren zetten, levend, hebben ze meteen ook wat te doen.

Voor de tere zieltjes wel maar na sluitingstijd dan. :o
Krijg je wel weer wat natuurlijk gedrag. ;)
pi_149576044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom is ritueel slachten belangrijken dan de vele zebra hengstjes die afgemaakt worden als ze geen schattig veulentje meer zijn? Of de bruine beertjes, of de bavianen, of ga zo maar door, al die dieren waar andere dierentuinen niet op zitten te wachten omdat ze zelf ook daarmee doorfokken?
Dat heb ik verder niet gezegd. En dat kan verbeteren door andere regels, daar ben ik juist voor, strikt, beter, groter enz. maar daarom hoeven niet per se alle dierentuinen dicht.
Je kan Nederlandse dierentuinen inderdaad ook sluiten. Dan worden ze allemaal afgemaakt of ze verdwijnen naar andere landen waar wel gewoon dierentuinen zullen bestaan. Of terug naar hun leefgebieden? Die in sneltreinvaart krimpen en kapotgemaakt worden door de mens. Overigens kunnen de meeste dieren niet eens meer terug dus dan maar een opvangcentrum, nog erger dan een dierentuin.
pi_149576844
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:30 schreef maaria1990 het volgende:

[..]

Dat heb ik verder niet gezegd. En dat kan verbeteren door andere regels, daar ben ik juist voor, strikt, beter, groter enz. maar daarom hoeven niet per se alle dierentuinen dicht.
Je kan Nederlandse dierentuinen inderdaad ook sluiten. Dan worden ze allemaal afgemaakt of ze verdwijnen naar andere landen waar wel gewoon dierentuinen zullen bestaan. Of terug naar hun leefgebieden? Die in sneltreinvaart krimpen en kapotgemaakt worden door de mens. Overigens kunnen de meeste dieren niet eens meer terug dus dan maar een opvangcentrum, nog erger dan een dierentuin.
Alhoewel ik geen grote voorstander ben van het sluiten van dierentuinen gaat het in dit idee helemaal nergens over zomaar ineens de deuren laten sluiten en alle dieren maar ergens anders heen brengen.
pi_149577071
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:04 schreef Beauke het volgende:
Wel leuk om te lezen hoe veel je er van weet erodome. :)
Zet toch aan het denken.
Wat stage's waren best wel verhelderend.
Het is eigenlijk zoals in alle branche's waar geld verdienen de grootste drijfveer is, de pr is goed, de goede zaken worden stevig onderstreept en de mindere punten worden zoveel mogelijk weggemoffeld. Het is echt niet alleen maar kommer en kwel, veel gaat ook best goed of zelfs erg goed, maar echt goed is het ook niet meestal.

Gelukkig is het steeds meer zo dat de klant steeds kritischer wordt en niet zo zit te wachten op opgehokte beesten met steriotype gedrag, maar babybeestjes zien ze nogsteeds erg graag. Er zijn wel experimenten geweest met het stoppen met fokken van dieren die toch geen plaats hebben, maar dat koste teveel omzet. Dat gaat alleen werken als alle dierentuinen daaraan meedoen en zelfs dan is de kans groot dat dat betekend dat dierentuinen minder populair worden. Wat meestal welzijn van de dieren niet ten goede komt, want een dierentuin is een geldslurper van heb ik jou daar.
  woensdag 11 februari 2015 @ 19:38:33 #113
224960 highender
Travellin' Light
pi_149579577
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:37 schreef Mystikvm het volgende:
Zolang de dierentuin een educatief doel dient, moet deze vooral blijven.

Ik stem PvdD, maar ben het niet helemaal eens met dit voorstel. Circusdieren verbieden was ik het wel roerend mee eens.
pi_149579762
Hoewel ik vind dat dieren niet ter vermaak van mensen moeten staan, doen de meeste dierentuinen denk ik heel erg goed werk voor zowel de dieren als voor de mensen zelf die onderwijs krijgen over de dieren. De nadelen wegen dus niet zwaarder als de voordelen.

Vanuit mijn boeddhistische levensvisie vind ik echter dat ieder dier net zo vrij is in deze wereld als de mens, dus dat zij niet mogen worden gestoord in hun manier van leven, om lijden te voorkomen. Want de mens heerst niet over de dieren en de natuur redt zich prima zonder bemoeienis van mensen.
  woensdag 11 februari 2015 @ 19:50:26 #115
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_149580012
Het dolfinarium .. ongelooflijk dat zoiets nog bestaat. :r
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_149580863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:44 schreef Odaiba het volgende:
Hoewel ik vind dat dieren niet ter vermaak van mensen moeten staan, doen de meeste dierentuinen denk ik heel erg goed werk voor zowel de dieren als voor de mensen zelf die onderwijs krijgen over de dieren. De nadelen wegen dus niet zwaarder als de voordelen.

Vanuit mijn boeddhistische levensvisie vind ik echter dat ieder dier net zo vrij is in deze wereld als de mens, dus dat zij niet mogen worden gestoord in hun manier van leven, om lijden te voorkomen. Want de mens heerst niet over de dieren en de natuur redt zich prima zonder bemoeienis van mensen.
Buddhisme. O+
Daarom het Beekse Bergen concept gebruiken, de dieren zoveel mogelijk in hun natuurlijke habitat laten leven en zoveel mogelijk ruimte geven in plaats van hen in een grote kooi te stoppen. De Artissen hebben gelukkig wel wat vooruitgang gemaakt - dieren zelf naar eten laten zoeken - maar het kan en moet nog beter.
#NoDAPL
pi_149581159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Er zijn ook niet veel uitzettingsprogramma's vanuit dierentuinen, het gaat meer om een onderling fokprogramma, waarbij de zeldzame dieren die gefokt worden geruild worden tegen andere zeldzame dieren, of dat er een leuk bedragje voor neergelegd wordt.
In Borneo hebben ze hiermee geėxperimenteerd met een apensoort. Doordat wij asociale mensen daar het regenwoud kapten zijn veel aapjes een wees geworden, een aantal van deze aapjes (zoveel mogelijk, een paar honderd) zijn opgevangen door een lokale organisatie. Wegens een capaciteitstekort hebben ze apen uitgezet op een eilandje (zodat ze nieuwe apen konden opvangen), ze begonnen voorzichtig met 6/8 apen uit te zetten, met wisselend succes. Een bleek het direct goed te doen (moeder en kind), anderen bleken wat meer moeite te hebben, ze hadden op een gegeven moment te lang niet gegeten waardoor ze sterk verslapt waren. Één aap bakte er helemaal niets van, in plaats van een boom op te zoeken ging die naar een strand toe en ging hij op kiezelstenen bijten. Ik kreeg al pijn door het te zien.
Uiteindelijk nam het insticnt het over van wat werd aangeleerd en bleken de apen het te redden, daarna hebben ze gefaseerd meer apen uitgezet.
Bij apen blijkt het dus gelukkig wel mogelijk te zijn om hen uit te zetten. Met veel pijn en moeite, maar het lukt.
We zouden natuurlijk meer safezones moeten aanwijzen waarin mensen mogen niet komen zodat de natuur zich daar goed kan ontwikkelen maar leg dat maar eens uit aan relatief arme landen. :{

Dit waren trouwens geen sociale apen, een 'vriendin' die ook een kind had werd keihard verstoten na enkele dagen omdat er onvoldoende voedsel was op die plaats.
#NoDAPL
pi_149581348
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:47 schreef Kowloon het volgende:
Volgens mij hebben veel katten en honden een prima leven. Ik zou meer zien in een vergunningenstelsel met een examen (basiskennis over hoe je voor een dier zorgt), een verplichte hondenschool, betere matching (niet een energieke hond in een flatje) en zo.
Cavia's en konijnen houd je daarentegen wellicht beter niet tenzij je een uitgebreide ruimte buiten aan kan leggen waarin je meerdere van die dieren kan houden, waarin ze kunnen graven en zich kunnen verstoppen etc.
#NoDAPL
  woensdag 11 februari 2015 @ 20:27:06 #119
346939 Janneke141
pi_149581460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou meer zien in een vergunningenstelsel met een examen (basiskennis over hoe je voor een dier zorgt), een verplichte hondenschool, betere matching (niet een energieke hond in een flatje) en zo.
Oh nee hč.
pi_149581528
quote:
9s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh nee hč.
Sorry. :)
In het belang van het dier. Eens je hebt bewezen dat je weet wat je doet en dat je geen tokkie bent zou je er niet meer mee lastig moeten worden gevallen en nee, je zou er van mij niet voor hoeven te betalen om de vergunning te verlengen. Nu ja, niet buiten de gewone hondenbelasting die wordt gebruikt om hondenspeelterreintjes aan te leggen en als compensatie voor de hondenstront en zo. :)
#NoDAPL
pi_149586379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:44 schreef Odaiba het volgende:

Sterker nog ik denk dat de dieren vrije dieren, vrijer zijn als een mens, tevens denk ik dat het kwa hirachie het beter geregeld is in de dieren wereld!
pi_149586750
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:54 schreef Beauke het volgende:

[..]

Helaas moeten de meeste mensen het dan doen met het op tv te zien, even een reis naar Afrika is voor de meesten niet betaalbaar.

Denk toch dat een dierentuin het een stukje dichterbij brengt. :)
En helemaal eens dat de eisen waar dierentuinen aan moeten voldoen strenger mogen.
Vind ik niet gek ik kan ook mensen welke rijk geboren worden die hoeven het ook niet te doen met het weinige waar ik het mee doen moet.
Of heb je daar ook een oplossing voor, zodat ik het of meer ervan heb?
pi_149586772
Dierentuinen :')
당신을 사랑합니다
  donderdag 12 februari 2015 @ 07:52:52 #124
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149592563
Eigen fauna eerst, vreemde fauna raus!

Als je het zo verwoord klinkt het al minder...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_149592607
quote:

[..]

Ze hebben in essentie toch wel gelijk. De dierentuin is er om ons mensen te vermaken.
pi_149593415
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 07:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ze hebben in essentie toch wel gelijk. De dierentuin is er om ons mensen te vermaken.
Het is maar hoe je het zien wilt, ik zie het als zijnde iets creeren om me het geld uit de broekzak te halen.
Kinderen dus iets in hun hoofd zetten zodat ze bij de ouders zeuren om er eens naartoe te kunnen, niet dat ik het dan niet zou doen hoor.
Kinderen gun ik wel een uitstapje hoor!
pi_149594523
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vind ik niet gek ik kan ook mensen welke rijk geboren worden die hoeven het ook niet te doen met het weinige waar ik het mee doen moet.
Of heb je daar ook een oplossing voor, zodat ik het of meer ervan heb?
Snap niks van je post.
pi_149594603
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:11 schreef Beauke het volgende:

[..]

Snap niks van je post.
Het is een reactie op jou, en als je het niet snapt dan snap je ook niet wat jij getikt heb

Dit b.v.

Dat was de reatie waarop je mijn reactie kreeg.
Ik moet het b.v mij weiniger doen als de meeste waarop ik vraag heb je daar ook een oplossing voor!
pi_149595193
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het is een reactie op jou, en als je het niet snapt dan snap je ook niet wat jij getikt heb

Dit b.v.

Dat was de reatie waarop je mijn reactie kreeg.
Ik moet het b.v mij weiniger doen als de meeste waarop ik vraag heb je daar ook een oplossing voor!
Tip: neem de moeite je post eerst te controleren op zinsopbouw en spelfouten voor je deze plaatst. :)
pi_149595297
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:42 schreef Beauke het volgende:

[..]

Tip: neem de moeite je post eerst te controleren op zinsopbouw en spelfouten voor je deze plaatst. :)
Ah je reageert dus helemaal niet op de reactie en gooid het over een andere boeg?

Laag zeg, en tip van jou helaas daar doe ik niks mee, heb ik al vaker gehad en heb er lak aan.
Net zoals ze in het kabinet geen rekentoets kunnen maken let ik niet op mijn spelfouten!
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:47:16 #131
346939 Janneke141
pi_149595336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ah je reageert dus helemaal niet op de reactie en gooid het over een andere boeg?

Laag zeg, en tip van jou helaas daar doe ik niks mee, heb ik al vaker gehad en heb er lak aan.
Net zoals ze in het kabinet geen rekentoets kunnen maken let ik niet op mijn spelfouten!
Dat is prima, maar ga dan niet anderen zitten verwijten dat ze geen hout van jouw onnavolgbare gebrabbel begrijpen.
pi_149595371
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is prima, maar ga dan niet anderen zitten verwijten dat ze geen hout van jouw onnavolgbare gebrabbel begrijpen.
Janneke nog steeds pissig waarom zeg, omdat de kinderen geen zwemles krijgen en de juf dan even wat anders kan doen?

Nou denk niet dat ik tegen zwemles ben hoor, maar dan vind ik dan geeft de leraar in die tijd geen les en dan ook die tijd niet uitbetalen.
Maar dat is mijn mening weer!
Andere mogen gerust anders denken, en als men mij met rust laat laat ik andere ook met rust.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2015 11:04:49 ]
pi_149595743
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alles waar bij gedacht moet worden begrijpen de meest niet hier vind ik, tevens als er meer zinnen bij mekaar komen snappen ze het helemaal niet meer.
Dan vind ik dat van die rekentoets nog niet eens zo vreemd zeg ik dan, de nieuwe generatie is dat dus denk ik me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')