abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149571492
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

In het echt in Afrika ja. De leeuwen in dierentuinen vertonen verre van natuurlijk gedrag. Leeuwen in Afrika zonder hekjes eromheen zien is zooooo ontzettend veel indrukwekkender. Daarnaast zie je de wisselwerking tussen diersoorten ook totaal niet in de dierentuin.
Helaas moeten de meeste mensen het dan doen met het op tv te zien, even een reis naar Afrika is voor de meesten niet betaalbaar.

Denk toch dat een dierentuin het een stukje dichterbij brengt. :)
En helemaal eens dat de eisen waar dierentuinen aan moeten voldoen strenger mogen.
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:19:27 #102
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149572239
Tja, dat er dierentuinen zijn die eigenlijk te klein zijn of te veel dieren huisvesten en daarmee inbreuk maken op het welzijn van de dieren is bekent en oproepen dat deze, of minder dieren moeten huisvesten of dicht moeten is 1, maar dierentuinen verbieden in een wereld waar sommige diersoorten al helemaal niet meer bestaan buiten diezelfde dierentuinen en waar de komende 50 jaar er nog heel wat soorten bij die groep gaan horen is natuurlijk te debiel voor woorden. :')

De PvdD zal zich vast ook heel druk maken over al die echte natuurgebieden in Afrika, Azië en Zuid-Amerika (om er maar wat te noemen), maar juist de komende 50 jaar zullen in die gebieden onder grote druk komen te staan en er is maar bar weinig wat we daar vanuit Europa aan kunnen doen.

Dat betekend gewoon weg dat er veel meer soorten zullen uitsterven, één van de weinige mogelijkheden om deze soorten te behouden is om populaties daarvan te behouden in dierentuinen.

Dat is belangrijk om zoveel mogelijk genetische variatie te behouden, wat met name bij de wat kleinere dieren/soorten een mogelijkheid is.

Dat dieren in dierentuinen geen natuurlijk gedrag vertonen is niet zo heel belangrijk...met de juiste begeleiding is dat bij jonge dieren weer aan te leren als je een uitzettingsprogramma goed opzet. Daar wordt zo nu en dan best redelijk succes mee gehaald.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_149574450
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:34 schreef maaria1990 het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus. Ga als PvdD strijden voor veel grotere verblijven, minder verveling, een leuker leven etc. voor dierentuindieren.
Ja dat dacht ik werkelijk. Ze hebben weliswaar standpunten, maar dierentuinen geheel sluiten is niet echt realistisch en haalbaar binnen nu en de komende 50 jaar. Zet je daarom liever enkel en alleen keihard in voor wel haalbare, écht nijpende dingen, zoals het afschaffen van ritueel slachten, betere slachtprocedures, geen lange diertransporten meer etc.
Waarom is ritueel slachten belangrijken dan de vele zebra hengstjes die afgemaakt worden als ze geen schattig veulentje meer zijn? Of de bruine beertjes, of de bavianen, of ga zo maar door, al die dieren waar andere dierentuinen niet op zitten te wachten omdat ze zelf ook daarmee doorfokken?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149574591
Zolang de dierentuin een educatief doel dient, moet deze vooral blijven.

Ik stem PvdD, maar ben het niet helemaal eens met dit voorstel. Circusdieren verbieden was ik het wel roerend mee eens.
pi_149574617
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:19 schreef Semisane het volgende:

Dat dieren in dierentuinen geen natuurlijk gedrag vertonen is niet zo heel belangrijk...met de juiste begeleiding is dat bij jonge dieren weer aan te leren als je een uitzettingsprogramma goed opzet. Daar wordt zo nu en dan best redelijk succes mee gehaald.
Zo nu en dan ja, het is namelijk helemaal niet zo simpel en faalt vele malen vaker dan dat het werkt.
Er zijn ook niet veel uitzettingsprogramma's vanuit dierentuinen, het gaat meer om een onderling fokprogramma, waarbij de zeldzame dieren die gefokt worden geruild worden tegen andere zeldzame dieren, of dat er een leuk bedragje voor neergelegd wordt.

Dierentuinen doen zelf niets aan uitzetten, dat voorbereiden. Als er al meegewerkt wordt aan zo'n programma dan gaat het om jonge dieren die naar zo'n programma gaan in de hoop dat hun jongen misschien terug in de natuur kunnen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149575412
Wel leuk om te lezen hoe veel je er van weet erodome. :)
Zet toch aan het denken.
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:07:32 #107
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149575483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Zo nu en dan ja, het is namelijk helemaal niet zo simpel en faalt vele malen vaker dan dat het werkt.
Nee natuurlijk is dit niet simpel en faalt het vaak genoeg, dit is inderdaad nu hit en miss, maar dat is logisch natuurlijk. Zo enorm lang wordt het niet gedaan en pas zeer recentelijk beginnen we meer te begrijpen van dierlijk gedrag etc.

Verwachten dat het meteen gigantische successen opbrengt is naïef, hier geld echt de lange adem.

Overigens zijn er zeer zeker successen, zoals het opnieuw introduceren van wolven in Yellowstone.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef erodome het volgende:Er zijn ook niet veel uitzettingsprogramma's vanuit dierentuinen, het gaat meer om een onderling fokprogramma, waarbij de zeldzame dieren die gefokt worden geruild worden tegen andere zeldzame dieren, of dat er een leuk bedragje voor neergelegd wordt.

Dierentuinen doen zelf niets aan uitzetten, dat voorbereiden. Als er al meegewerkt wordt aan zo'n programma dan gaat het om jonge dieren die naar zo'n programma gaan in de hoop dat hun jongen misschien terug in de natuur kunnen.
Nee, niet alle dierentuinen doen hier aan mee omdat de dierentuin dom weg de kennis niet heeft of helemaal niet in het gebied aanwezig is, dat lijkt melogisch, ze leveren inderdaad de dieren...en dat is ook vrij logisch, want waar dacht je dan dat de dieren vandaan kwamen?

Soms zijn ze op locatie opgevangen of er iets zoals Pieterburen, maar voor heel veel soorten is dat gewoon weg niet het geval.

Je hebt wel een goed punt overigens over het nodeloos blijven fokken...dat zou wel aan banden mogen gelegd worden. Of je doet het om andere dieren weer mee te voeden (even morele overwegingen buiten beschouwing laten)...klinkt naar natuurlijk, maar ja in de natuur is het ook eigenlijk het geval. (Hoewel de prooidieren daar het niet mee eens zullen zijn. :D )
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_149575635
Andere dieren voeden: goed idee. Prooidieren dan bij roofdieren zetten, levend, hebben ze meteen ook wat te doen.

Voor de tere zieltjes wel maar na sluitingstijd dan. :o
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:23:03 #109
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149575836
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:14 schreef Beauke het volgende:
Andere dieren voeden: goed idee. Prooidieren dan bij roofdieren zetten, levend, hebben ze meteen ook wat te doen.

Voor de tere zieltjes wel maar na sluitingstijd dan. :o
Krijg je wel weer wat natuurlijk gedrag. ;)
pi_149576044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom is ritueel slachten belangrijken dan de vele zebra hengstjes die afgemaakt worden als ze geen schattig veulentje meer zijn? Of de bruine beertjes, of de bavianen, of ga zo maar door, al die dieren waar andere dierentuinen niet op zitten te wachten omdat ze zelf ook daarmee doorfokken?
Dat heb ik verder niet gezegd. En dat kan verbeteren door andere regels, daar ben ik juist voor, strikt, beter, groter enz. maar daarom hoeven niet per se alle dierentuinen dicht.
Je kan Nederlandse dierentuinen inderdaad ook sluiten. Dan worden ze allemaal afgemaakt of ze verdwijnen naar andere landen waar wel gewoon dierentuinen zullen bestaan. Of terug naar hun leefgebieden? Die in sneltreinvaart krimpen en kapotgemaakt worden door de mens. Overigens kunnen de meeste dieren niet eens meer terug dus dan maar een opvangcentrum, nog erger dan een dierentuin.
pi_149576844
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:30 schreef maaria1990 het volgende:

[..]

Dat heb ik verder niet gezegd. En dat kan verbeteren door andere regels, daar ben ik juist voor, strikt, beter, groter enz. maar daarom hoeven niet per se alle dierentuinen dicht.
Je kan Nederlandse dierentuinen inderdaad ook sluiten. Dan worden ze allemaal afgemaakt of ze verdwijnen naar andere landen waar wel gewoon dierentuinen zullen bestaan. Of terug naar hun leefgebieden? Die in sneltreinvaart krimpen en kapotgemaakt worden door de mens. Overigens kunnen de meeste dieren niet eens meer terug dus dan maar een opvangcentrum, nog erger dan een dierentuin.
Alhoewel ik geen grote voorstander ben van het sluiten van dierentuinen gaat het in dit idee helemaal nergens over zomaar ineens de deuren laten sluiten en alle dieren maar ergens anders heen brengen.
pi_149577071
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:04 schreef Beauke het volgende:
Wel leuk om te lezen hoe veel je er van weet erodome. :)
Zet toch aan het denken.
Wat stage's waren best wel verhelderend.
Het is eigenlijk zoals in alle branche's waar geld verdienen de grootste drijfveer is, de pr is goed, de goede zaken worden stevig onderstreept en de mindere punten worden zoveel mogelijk weggemoffeld. Het is echt niet alleen maar kommer en kwel, veel gaat ook best goed of zelfs erg goed, maar echt goed is het ook niet meestal.

Gelukkig is het steeds meer zo dat de klant steeds kritischer wordt en niet zo zit te wachten op opgehokte beesten met steriotype gedrag, maar babybeestjes zien ze nogsteeds erg graag. Er zijn wel experimenten geweest met het stoppen met fokken van dieren die toch geen plaats hebben, maar dat koste teveel omzet. Dat gaat alleen werken als alle dierentuinen daaraan meedoen en zelfs dan is de kans groot dat dat betekend dat dierentuinen minder populair worden. Wat meestal welzijn van de dieren niet ten goede komt, want een dierentuin is een geldslurper van heb ik jou daar.
  woensdag 11 februari 2015 @ 19:38:33 #113
224960 highender
Travellin' Light
pi_149579577
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:37 schreef Mystikvm het volgende:
Zolang de dierentuin een educatief doel dient, moet deze vooral blijven.

Ik stem PvdD, maar ben het niet helemaal eens met dit voorstel. Circusdieren verbieden was ik het wel roerend mee eens.
pi_149579762
Hoewel ik vind dat dieren niet ter vermaak van mensen moeten staan, doen de meeste dierentuinen denk ik heel erg goed werk voor zowel de dieren als voor de mensen zelf die onderwijs krijgen over de dieren. De nadelen wegen dus niet zwaarder als de voordelen.

Vanuit mijn boeddhistische levensvisie vind ik echter dat ieder dier net zo vrij is in deze wereld als de mens, dus dat zij niet mogen worden gestoord in hun manier van leven, om lijden te voorkomen. Want de mens heerst niet over de dieren en de natuur redt zich prima zonder bemoeienis van mensen.
  woensdag 11 februari 2015 @ 19:50:26 #115
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_149580012
Het dolfinarium .. ongelooflijk dat zoiets nog bestaat. :r
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_149580863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:44 schreef Odaiba het volgende:
Hoewel ik vind dat dieren niet ter vermaak van mensen moeten staan, doen de meeste dierentuinen denk ik heel erg goed werk voor zowel de dieren als voor de mensen zelf die onderwijs krijgen over de dieren. De nadelen wegen dus niet zwaarder als de voordelen.

Vanuit mijn boeddhistische levensvisie vind ik echter dat ieder dier net zo vrij is in deze wereld als de mens, dus dat zij niet mogen worden gestoord in hun manier van leven, om lijden te voorkomen. Want de mens heerst niet over de dieren en de natuur redt zich prima zonder bemoeienis van mensen.
Buddhisme. O+
Daarom het Beekse Bergen concept gebruiken, de dieren zoveel mogelijk in hun natuurlijke habitat laten leven en zoveel mogelijk ruimte geven in plaats van hen in een grote kooi te stoppen. De Artissen hebben gelukkig wel wat vooruitgang gemaakt - dieren zelf naar eten laten zoeken - maar het kan en moet nog beter.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149581159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Er zijn ook niet veel uitzettingsprogramma's vanuit dierentuinen, het gaat meer om een onderling fokprogramma, waarbij de zeldzame dieren die gefokt worden geruild worden tegen andere zeldzame dieren, of dat er een leuk bedragje voor neergelegd wordt.
In Borneo hebben ze hiermee geëxperimenteerd met een apensoort. Doordat wij asociale mensen daar het regenwoud kapten zijn veel aapjes een wees geworden, een aantal van deze aapjes (zoveel mogelijk, een paar honderd) zijn opgevangen door een lokale organisatie. Wegens een capaciteitstekort hebben ze apen uitgezet op een eilandje (zodat ze nieuwe apen konden opvangen), ze begonnen voorzichtig met 6/8 apen uit te zetten, met wisselend succes. Een bleek het direct goed te doen (moeder en kind), anderen bleken wat meer moeite te hebben, ze hadden op een gegeven moment te lang niet gegeten waardoor ze sterk verslapt waren. Één aap bakte er helemaal niets van, in plaats van een boom op te zoeken ging die naar een strand toe en ging hij op kiezelstenen bijten. Ik kreeg al pijn door het te zien.
Uiteindelijk nam het insticnt het over van wat werd aangeleerd en bleken de apen het te redden, daarna hebben ze gefaseerd meer apen uitgezet.
Bij apen blijkt het dus gelukkig wel mogelijk te zijn om hen uit te zetten. Met veel pijn en moeite, maar het lukt.
We zouden natuurlijk meer safezones moeten aanwijzen waarin mensen mogen niet komen zodat de natuur zich daar goed kan ontwikkelen maar leg dat maar eens uit aan relatief arme landen. :{

Dit waren trouwens geen sociale apen, een 'vriendin' die ook een kind had werd keihard verstoten na enkele dagen omdat er onvoldoende voedsel was op die plaats.
#NoDAPL
pi_149581348
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:47 schreef Kowloon het volgende:
Nu nog een verbod op huisdieren en de PvdD heeft serieus mijn stem.
Volgens mij hebben veel katten en honden een prima leven. Ik zou meer zien in een vergunningenstelsel met een examen (basiskennis over hoe je voor een dier zorgt), een verplichte hondenschool, betere matching (niet een energieke hond in een flatje) en zo.
Cavia's en konijnen houd je daarentegen wellicht beter niet tenzij je een uitgebreide ruimte buiten aan kan leggen waarin je meerdere van die dieren kan houden, waarin ze kunnen graven en zich kunnen verstoppen etc.
#NoDAPL
  woensdag 11 februari 2015 @ 20:27:06 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149581460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou meer zien in een vergunningenstelsel met een examen (basiskennis over hoe je voor een dier zorgt), een verplichte hondenschool, betere matching (niet een energieke hond in een flatje) en zo.
Oh nee hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149581528
quote:
9s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh nee hè.
Sorry. :)
In het belang van het dier. Eens je hebt bewezen dat je weet wat je doet en dat je geen tokkie bent zou je er niet meer mee lastig moeten worden gevallen en nee, je zou er van mij niet voor hoeven te betalen om de vergunning te verlengen. Nu ja, niet buiten de gewone hondenbelasting die wordt gebruikt om hondenspeelterreintjes aan te leggen en als compensatie voor de hondenstront en zo. :)
#NoDAPL
pi_149586379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:44 schreef Odaiba het volgende:

Sterker nog ik denk dat de dieren vrije dieren, vrijer zijn als een mens, tevens denk ik dat het kwa hirachie het beter geregeld is in de dieren wereld!
pi_149586750
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:54 schreef Beauke het volgende:

[..]

Helaas moeten de meeste mensen het dan doen met het op tv te zien, even een reis naar Afrika is voor de meesten niet betaalbaar.

Denk toch dat een dierentuin het een stukje dichterbij brengt. :)
En helemaal eens dat de eisen waar dierentuinen aan moeten voldoen strenger mogen.
Vind ik niet gek ik kan ook mensen welke rijk geboren worden die hoeven het ook niet te doen met het weinige waar ik het mee doen moet.
Of heb je daar ook een oplossing voor, zodat ik het of meer ervan heb?
pi_149586772
Dierentuinen :')
당신을 사랑합니다
  donderdag 12 februari 2015 @ 07:52:52 #124
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149592563
Eigen fauna eerst, vreemde fauna raus!

Als je het zo verwoord klinkt het al minder...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_149592607
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:29 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

PvdD :')
Ze hebben in essentie toch wel gelijk. De dierentuin is er om ons mensen te vermaken.
pi_149593415
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 07:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ze hebben in essentie toch wel gelijk. De dierentuin is er om ons mensen te vermaken.
Het is maar hoe je het zien wilt, ik zie het als zijnde iets creeren om me het geld uit de broekzak te halen.
Kinderen dus iets in hun hoofd zetten zodat ze bij de ouders zeuren om er eens naartoe te kunnen, niet dat ik het dan niet zou doen hoor.
Kinderen gun ik wel een uitstapje hoor!
pi_149594523
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vind ik niet gek ik kan ook mensen welke rijk geboren worden die hoeven het ook niet te doen met het weinige waar ik het mee doen moet.
Of heb je daar ook een oplossing voor, zodat ik het of meer ervan heb?
Snap niks van je post.
pi_149594603
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:11 schreef Beauke het volgende:

[..]

Snap niks van je post.
Het is een reactie op jou, en als je het niet snapt dan snap je ook niet wat jij getikt heb

Dit b.v.

Dat was de reatie waarop je mijn reactie kreeg.
Ik moet het b.v mij weiniger doen als de meeste waarop ik vraag heb je daar ook een oplossing voor!
pi_149595193
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het is een reactie op jou, en als je het niet snapt dan snap je ook niet wat jij getikt heb

Dit b.v.

Dat was de reatie waarop je mijn reactie kreeg.
Ik moet het b.v mij weiniger doen als de meeste waarop ik vraag heb je daar ook een oplossing voor!
Tip: neem de moeite je post eerst te controleren op zinsopbouw en spelfouten voor je deze plaatst. :)
pi_149595297
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:42 schreef Beauke het volgende:

[..]

Tip: neem de moeite je post eerst te controleren op zinsopbouw en spelfouten voor je deze plaatst. :)
Ah je reageert dus helemaal niet op de reactie en gooid het over een andere boeg?

Laag zeg, en tip van jou helaas daar doe ik niks mee, heb ik al vaker gehad en heb er lak aan.
Net zoals ze in het kabinet geen rekentoets kunnen maken let ik niet op mijn spelfouten!
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:47:16 #131
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149595336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ah je reageert dus helemaal niet op de reactie en gooid het over een andere boeg?

Laag zeg, en tip van jou helaas daar doe ik niks mee, heb ik al vaker gehad en heb er lak aan.
Net zoals ze in het kabinet geen rekentoets kunnen maken let ik niet op mijn spelfouten!
Dat is prima, maar ga dan niet anderen zitten verwijten dat ze geen hout van jouw onnavolgbare gebrabbel begrijpen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149595371
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is prima, maar ga dan niet anderen zitten verwijten dat ze geen hout van jouw onnavolgbare gebrabbel begrijpen.
Janneke nog steeds pissig waarom zeg, omdat de kinderen geen zwemles krijgen en de juf dan even wat anders kan doen?

Nou denk niet dat ik tegen zwemles ben hoor, maar dan vind ik dan geeft de leraar in die tijd geen les en dan ook die tijd niet uitbetalen.
Maar dat is mijn mening weer!
Andere mogen gerust anders denken, en als men mij met rust laat laat ik andere ook met rust.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2015 11:04:49 ]
pi_149595743
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alles waar bij gedacht moet worden begrijpen de meest niet hier vind ik, tevens als er meer zinnen bij mekaar komen snappen ze het helemaal niet meer.
Dan vind ik dat van die rekentoets nog niet eens zo vreemd zeg ik dan, de nieuwe generatie is dat dus denk ik me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')