Helaas moeten de meeste mensen het dan doen met het op tv te zien, even een reis naar Afrika is voor de meesten niet betaalbaar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
In het echt in Afrika ja. De leeuwen in dierentuinen vertonen verre van natuurlijk gedrag. Leeuwen in Afrika zonder hekjes eromheen zien is zooooo ontzettend veel indrukwekkender. Daarnaast zie je de wisselwerking tussen diersoorten ook totaal niet in de dierentuin.
Waarom is ritueel slachten belangrijken dan de vele zebra hengstjes die afgemaakt worden als ze geen schattig veulentje meer zijn? Of de bruine beertjes, of de bavianen, of ga zo maar door, al die dieren waar andere dierentuinen niet op zitten te wachten omdat ze zelf ook daarmee doorfokken?quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:34 schreef maaria1990 het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus. Ga als PvdD strijden voor veel grotere verblijven, minder verveling, een leuker leven etc. voor dierentuindieren.
Ja dat dacht ik werkelijk. Ze hebben weliswaar standpunten, maar dierentuinen geheel sluiten is niet echt realistisch en haalbaar binnen nu en de komende 50 jaar. Zet je daarom liever enkel en alleen keihard in voor wel haalbare, écht nijpende dingen, zoals het afschaffen van ritueel slachten, betere slachtprocedures, geen lange diertransporten meer etc.
Zo nu en dan ja, het is namelijk helemaal niet zo simpel en faalt vele malen vaker dan dat het werkt.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:19 schreef Semisane het volgende:
Dat dieren in dierentuinen geen natuurlijk gedrag vertonen is niet zo heel belangrijk...met de juiste begeleiding is dat bij jonge dieren weer aan te leren als je een uitzettingsprogramma goed opzet. Daar wordt zo nu en dan best redelijk succes mee gehaald.
Nee natuurlijk is dit niet simpel en faalt het vaak genoeg, dit is inderdaad nu hit en miss, maar dat is logisch natuurlijk. Zo enorm lang wordt het niet gedaan en pas zeer recentelijk beginnen we meer te begrijpen van dierlijk gedrag etc.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo nu en dan ja, het is namelijk helemaal niet zo simpel en faalt vele malen vaker dan dat het werkt.
Nee, niet alle dierentuinen doen hier aan mee omdat de dierentuin dom weg de kennis niet heeft of helemaal niet in het gebied aanwezig is, dat lijkt melogisch, ze leveren inderdaad de dieren...en dat is ook vrij logisch, want waar dacht je dan dat de dieren vandaan kwamen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef erodome het volgende:Er zijn ook niet veel uitzettingsprogramma's vanuit dierentuinen, het gaat meer om een onderling fokprogramma, waarbij de zeldzame dieren die gefokt worden geruild worden tegen andere zeldzame dieren, of dat er een leuk bedragje voor neergelegd wordt.
Dierentuinen doen zelf niets aan uitzetten, dat voorbereiden. Als er al meegewerkt wordt aan zo'n programma dan gaat het om jonge dieren die naar zo'n programma gaan in de hoop dat hun jongen misschien terug in de natuur kunnen.
Krijg je wel weer wat natuurlijk gedrag.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:14 schreef Beauke het volgende:
Andere dieren voeden: goed idee. Prooidieren dan bij roofdieren zetten, levend, hebben ze meteen ook wat te doen.
Voor de tere zieltjes wel maar na sluitingstijd dan.
Dat heb ik verder niet gezegd. En dat kan verbeteren door andere regels, daar ben ik juist voor, strikt, beter, groter enz. maar daarom hoeven niet per se alle dierentuinen dicht.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom is ritueel slachten belangrijken dan de vele zebra hengstjes die afgemaakt worden als ze geen schattig veulentje meer zijn? Of de bruine beertjes, of de bavianen, of ga zo maar door, al die dieren waar andere dierentuinen niet op zitten te wachten omdat ze zelf ook daarmee doorfokken?
Alhoewel ik geen grote voorstander ben van het sluiten van dierentuinen gaat het in dit idee helemaal nergens over zomaar ineens de deuren laten sluiten en alle dieren maar ergens anders heen brengen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:30 schreef maaria1990 het volgende:
[..]
Dat heb ik verder niet gezegd. En dat kan verbeteren door andere regels, daar ben ik juist voor, strikt, beter, groter enz. maar daarom hoeven niet per se alle dierentuinen dicht.
Je kan Nederlandse dierentuinen inderdaad ook sluiten. Dan worden ze allemaal afgemaakt of ze verdwijnen naar andere landen waar wel gewoon dierentuinen zullen bestaan. Of terug naar hun leefgebieden? Die in sneltreinvaart krimpen en kapotgemaakt worden door de mens. Overigens kunnen de meeste dieren niet eens meer terug dus dan maar een opvangcentrum, nog erger dan een dierentuin.
Wat stage's waren best wel verhelderend.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:04 schreef Beauke het volgende:
Wel leuk om te lezen hoe veel je er van weet erodome.
Zet toch aan het denken.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:37 schreef Mystikvm het volgende:
Zolang de dierentuin een educatief doel dient, moet deze vooral blijven.
Ik stem PvdD, maar ben het niet helemaal eens met dit voorstel. Circusdieren verbieden was ik het wel roerend mee eens.
Buddhisme.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:44 schreef Odaiba het volgende:
Hoewel ik vind dat dieren niet ter vermaak van mensen moeten staan, doen de meeste dierentuinen denk ik heel erg goed werk voor zowel de dieren als voor de mensen zelf die onderwijs krijgen over de dieren. De nadelen wegen dus niet zwaarder als de voordelen.
Vanuit mijn boeddhistische levensvisie vind ik echter dat ieder dier net zo vrij is in deze wereld als de mens, dus dat zij niet mogen worden gestoord in hun manier van leven, om lijden te voorkomen. Want de mens heerst niet over de dieren en de natuur redt zich prima zonder bemoeienis van mensen.
In Borneo hebben ze hiermee geëxperimenteerd met een apensoort. Doordat wij asociale mensen daar het regenwoud kapten zijn veel aapjes een wees geworden, een aantal van deze aapjes (zoveel mogelijk, een paar honderd) zijn opgevangen door een lokale organisatie. Wegens een capaciteitstekort hebben ze apen uitgezet op een eilandje (zodat ze nieuwe apen konden opvangen), ze begonnen voorzichtig met 6/8 apen uit te zetten, met wisselend succes. Een bleek het direct goed te doen (moeder en kind), anderen bleken wat meer moeite te hebben, ze hadden op een gegeven moment te lang niet gegeten waardoor ze sterk verslapt waren. Één aap bakte er helemaal niets van, in plaats van een boom op te zoeken ging die naar een strand toe en ging hij op kiezelstenen bijten. Ik kreeg al pijn door het te zien.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo nu en dan ja, het is namelijk helemaal niet zo simpel en faalt vele malen vaker dan dat het werkt.
Er zijn ook niet veel uitzettingsprogramma's vanuit dierentuinen, het gaat meer om een onderling fokprogramma, waarbij de zeldzame dieren die gefokt worden geruild worden tegen andere zeldzame dieren, of dat er een leuk bedragje voor neergelegd wordt.
Volgens mij hebben veel katten en honden een prima leven. Ik zou meer zien in een vergunningenstelsel met een examen (basiskennis over hoe je voor een dier zorgt), een verplichte hondenschool, betere matching (niet een energieke hond in een flatje) en zo.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 23:47 schreef Kowloon het volgende:
Nu nog een verbod op huisdieren en de PvdD heeft serieus mijn stem.
Oh nee hè.quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou meer zien in een vergunningenstelsel met een examen (basiskennis over hoe je voor een dier zorgt), een verplichte hondenschool, betere matching (niet een energieke hond in een flatje) en zo.
Sorry.quote:
Sterker nog ik denk dat de dieren vrije dieren, vrijer zijn als een mens, tevens denk ik dat het kwa hirachie het beter geregeld is in de dieren wereld!quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:44 schreef Odaiba het volgende:
Hoewel ik vind dat dieren niet ter vermaak van mensen moeten staan, doen de meeste dierentuinen denk ik heel erg goed werk voor zowel de dieren als voor de mensen zelf die onderwijs krijgen over de dieren. De nadelen wegen dus niet zwaarder als de voordelen.
Vanuit mijn boeddhistische levensvisie vind ik echter dat ieder dier net zo vrij is in deze wereld als de mens, dus dat zij niet mogen worden gestoord in hun manier van leven, om lijden te voorkomen. Want de mens heerst niet over de dieren en de natuur redt zich prima zonder bemoeienis van mensen.
Vind ik niet gek ik kan ook mensen welke rijk geboren worden die hoeven het ook niet te doen met het weinige waar ik het mee doen moet.quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:54 schreef Beauke het volgende:
[..]
Helaas moeten de meeste mensen het dan doen met het op tv te zien, even een reis naar Afrika is voor de meesten niet betaalbaar.
Denk toch dat een dierentuin het een stukje dichterbij brengt.
En helemaal eens dat de eisen waar dierentuinen aan moeten voldoen strenger mogen.
Het is maar hoe je het zien wilt, ik zie het als zijnde iets creeren om me het geld uit de broekzak te halen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hebben in essentie toch wel gelijk. De dierentuin is er om ons mensen te vermaken.
Snap niks van je post.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vind ik niet gek ik kan ook mensen welke rijk geboren worden die hoeven het ook niet te doen met het weinige waar ik het mee doen moet.
Of heb je daar ook een oplossing voor, zodat ik het of meer ervan heb?
Het is een reactie op jou, en als je het niet snapt dan snap je ook niet wat jij getikt hebquote:
Tip: neem de moeite je post eerst te controleren op zinsopbouw en spelfouten voor je deze plaatst.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het is een reactie op jou, en als je het niet snapt dan snap je ook niet wat jij getikt heb
Dit b.v.
Helaas moeten de meeste mensen het dan doen met het op tv te zien, even een reis naar Afrika is voor de meesten niet betaalbaar.
Dat was de reatie waarop je mijn reactie kreeg.
Ik moet het b.v mij weiniger doen als de meeste waarop ik vraag heb je daar ook een oplossing voor!
Ah je reageert dus helemaal niet op de reactie en gooid het over een andere boeg?quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:42 schreef Beauke het volgende:
[..]
Tip: neem de moeite je post eerst te controleren op zinsopbouw en spelfouten voor je deze plaatst.
Dat is prima, maar ga dan niet anderen zitten verwijten dat ze geen hout van jouw onnavolgbare gebrabbel begrijpen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ah je reageert dus helemaal niet op de reactie en gooid het over een andere boeg?
Laag zeg, en tip van jou helaas daar doe ik niks mee, heb ik al vaker gehad en heb er lak aan.
Net zoals ze in het kabinet geen rekentoets kunnen maken let ik niet op mijn spelfouten!
Janneke nog steeds pissig waarom zeg, omdat de kinderen geen zwemles krijgen en de juf dan even wat anders kan doen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is prima, maar ga dan niet anderen zitten verwijten dat ze geen hout van jouw onnavolgbare gebrabbel begrijpen.
Alles waar bij gedacht moet worden begrijpen de meest niet hier vind ik, tevens als er meer zinnen bij mekaar komen snappen ze het helemaal niet meer.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is prima, maar ga dan niet anderen zitten verwijten dat ze geen hout van jouw onnavolgbare gebrabbel begrijpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |