abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149534839
24, 25 en 26 juli, Lichtenvoorde

Bijna schandalig dat dit festival nog niet z'n eigen topic had hier :o

Vaak bu’j te bange!

De Zwarte Cross is een bizarre mix van motorcross, muziek, stunts, theater, humor en veel gekte en spektakel. De samenkomst van deze ogenschijnlijk totaal verschillende werelden zorgt voor een wereldwijd (!) uniek feest. De duidelijke connectie met ‘De Achterhoek’, waar het festival plaats vindt, komt naar voren in de kenmerkende gezelligheid en gastvrijheid van deze streek waar jong en oud nog samen feest viert. Vanaf de eerste editie (1.000 bezoekers) tot aan de vorige editie in 2014 (185.000 bezoekers) is voor bezoeker en organisatie één ding duidelijk: niets is onmogelijk! Met als voorlopig hoogtepunt het nieuwe wereldrecord verste backflip op een crossmotor. Jackson ‘Jacko’ Strong uit Australië maakte een achterwaartse salto van maar liefst 44.18 meter!

De muziekliefhebbers komen op het Zwarte Cross Festival ruimschoots aan hun trekken: verdeeld over drie dagen zijn er meer dan 200 bands op 26 verschillende podia te zien!

De programmering is behoorlijk divers; DJ’s, theateracts en natuurlijk veel bands in verschillende genres. Rock, pop, blues, metal, ska, reggae, folk, singer/songwriter, alternatieve muziek, etc, etc. Te veel om in één adem op te noemen!

Inmiddels bevestigd:
ALPHEUS FT. RUDE RICH // ANOUK // BAGGI BEGOVIC // BILLY THE KIT // BLUES PILLS // BONGO BOTRAKO // CASA DE LA MUERTE // DAN OWEN (GB) // DEATH ALLEY // FIDDLER'S GREEN // FLAMINGO TOURS // JACK PAROW // JOHN COFFEY // JOOST VAN BELLEN // JUNGLE BY NIGHT // LEEWAYS // MIKE MAGO // PANKO (SP) // THE BABOONS // THE DIRTY DADDIES // THE GOON MAT & LORD BERNARDO (BEL) // THE KILKENNY'S

De Theaterweide is inmiddels een vaste waarde en niet meer weg te denken op de Zwarte Cross. Drie dagen lang voorstellingen, schrijvers en muziek in onze theatertent, lezingen, workshops en intieme concerten in de Tipi. Een rijk gevuld buitenpodium met een keur aan straatartiesten uit binnen en buitenland, wetenschapscolleges in onze Universitent en een stoet straattheateracts die over het hele festivalterrein, op de camping en zelfs op de parkeerplaatsen te vinden zijn.

Met meer dan 800 artiesten, veel maatwerk en veel verschillende disciplines (waaronder poëzie, literatuur, muziek, dans, cabaret, straattheater, beeldende kunst en stand up comedy) is de Theaterweide op de Zwarte Cross één van de grootste theaterfestivals van Nederland.

Inmiddels bevestigd:
ABDELKADER BENALI // ANDRÉ MANUEL // DE BROMMERPROCESSIE // ELASKIETTENT // GEERT CHATROU // HOELALA // MARCEL RÖZER // MATROESJKA // MEINDERT TALMA // PAUL HAENEN // SID BOWFIN (UK) // SWINGDIGENTES (ESP) // THE ONE LOVE MACHINE BAND (DE) // THIJS KEMPERINK // VINCENT BIJLO // ZINGENDE ZAAG DOOR ANNETTE SCHOLTEN EN NANKE FLACH

[ Bericht 1% gewijzigd door Gehenna op 10-02-2015 12:07:52 ]
Robert Moog died for our synths
pi_149537041
Altijd smerige wijven daar. :r
pi_149537292
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:32 schreef .raven. het volgende:
Altijd smerige wijven daar. :r
Brommers kieken :D

_O_
pi_149537413
Er bovenop en een paar keer aanzetten. :D Mooi filmpje!
pi_149567824
Haha het festival komt nooit meer van het image af van wat die joker daar neerzet :D

Maar, feit is wel dat het festival tegenwoordig een ontzettend breed en veelzijdig programma neerzet :Y En met 185.276 bezoekers, is het één van de grootste (of de grootste zelfs?) festivals van NL
pi_149568987
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:50 schreef Gehenna het volgende:
Haha het festival komt nooit meer van het image af van wat die joker daar neerzet :D

Maar, feit is wel dat het festival tegenwoordig een ontzettend breed en veelzijdig programma neerzet :Y En met 185.276 bezoekers, is het één van de grootste (of de grootste zelfs?) festivals van NL
De grootste dacht ik inderdaad. Tsja die affiches zijn allemaal best aardig, maar het nodigt me nooit uit om er een kijkje gaan te nemen :P. Krijg er altijd zo'n "boers" gevoel bij.
pi_149571550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:28 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

De grootste dacht ik inderdaad. Tsja die affiches zijn allemaal best aardig, maar het nodigt me nooit uit om er een kijkje gaan te nemen :P. Krijg er altijd zo'n "boers" gevoel bij.
Ik ben inmiddels 3 keer geweest, de eerste keer was inderdaad 3 dagen lang Jovink, Normaal, Mooi Wark, etc.. Bier zuipen, feesten en door de gevallen regen: veel modder. Fantastisch mooi, maar na 2 dagen had ik het ook echt wel weer gezien, de laatste dag lag ik vroeg op bed :P

5 jaar later weer eens heen gegaan. En wat bleek: het hele festival was enorm gegroeid. Er waren ineens verschillende velden met muziek: Naast de gebruikelijke Hoofdpodium en andere tenten ook ineens een metalweide, theaterweide, fijnproeversweide (voor beginnend talent), reaggeweide etc.. En al die velden konden zo een zelfstandig mini-festival zijn, qua programmering, maar ook qua aankleding :Y

Het is gewoon een mooie afwisseling, een voordracht van Herman Brusselmans luisteren, meeschreeuwen met Sepultura en Monster Magnet, Luisteren naar Roosbeef die gedichtjes van Willem Wilmink op muziek zet en uiteindelijk feesten bij Jovink :D En natuurlijk al die ongein die er op het hele veld te vinden is, daarmee zijn ze bijv. Lowlands de baas

Als je een 'boers' festival wil kan dat ook nog steeds, maar als je dat niet wil, loop je gewoon een stukje verder :) Ik zou zeggen: gewoon eens een dagje gaan kijken, voor het geld (dagkaart: ¤30) hoef je het niet te laten..

[ Bericht 4% gewijzigd door Gehenna op 11-02-2015 15:01:19 ]
pi_149604293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:55 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels 3 keer geweest, de eerste keer was inderdaad 3 dagen lang Jovink, Normaal, Mooi Wark, etc.. Bier zuipen, feesten en door de gevallen regen: veel modder. Fantastisch mooi, maar na 2 dagen had ik het ook echt wel weer gezien, de laatste dag lag ik vroeg op bed :P

5 jaar later weer eens heen gegaan. En wat bleek: het hele festival was enorm gegroeid. Er waren ineens verschillende velden met muziek: Naast de gebruikelijke Hoofdpodium en andere tenten ook ineens een metalweide, theaterweide, fijnproeversweide (voor beginnend talent), reaggeweide etc.. En al die velden konden zo een zelfstandig mini-festival zijn, qua programmering, maar ook qua aankleding :Y

Het is gewoon een mooie afwisseling, een voordracht van Herman Brusselmans luisteren, meeschreeuwen met Sepultura en Monster Magnet, Luisteren naar Roosbeef die gedichtjes van Willem Wilmink op muziek zet en uiteindelijk feesten bij Jovink :D En natuurlijk al die ongein die er op het hele veld te vinden is, daarmee zijn ze bijv. Lowlands de baas

Als je een 'boers' festival wil kan dat ook nog steeds, maar als je dat niet wil, loop je gewoon een stukje verder :) Ik zou zeggen: gewoon eens een dagje gaan kijken, voor het geld (dagkaart: ¤30) hoef je het niet te laten..
Het is voor mij iets te ver weg om een dagje heen te gaan. En de lineups vind ik vaak wel ok, maar ook nou niet om te zeggen wouw wat geweldig. Al zie ik nu dat Flogging Molly ook komen en die zijn best geinig.
pi_149604308
pi_149604322
Flogging Molly dus headliner, die hebben ze ook weleens beter gehad?
pi_149604533
quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
Flogging Molly dus headliner, die hebben ze ook weleens beter gehad?
Er staan altijd wel een paar leuke grote namen, maar ik merk dat ik vooral aan mijn trekken kom bij de kleinere podia. Zoals Roadhouse, waar veel garage/stoner rock/punk stond :)

Of the Bayou, waar een aantal toffe blues en funk bands stonden, maar ook Tinariwen:

en deze stond daar weer naast :9
pi_149604883
Het is een vrij uniek festival :Y Ik wil er ook nog weleens heen. Denk dat inderdaad de muziek (of iig; grote acts) van ondergeschikt belang zijn hier.
pi_151444872
Say Yes Dog, BZB, The Wetnecks, Memphis Maniacs (foto), De Nozems, Boh Foi Toch en Frans Miggelbrink erbij voor Zwarte Cross
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:11:34 #14
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151444998
Het programma is sowieso aardig uitgebreid sinds het aanmaken van het topic, is plemp de tussenstand hier maar even neer :D

Muziek:
AFTERPARTEES // ALPHEUS FT. RUDE RICH // ANDY FRASCO (USA) // ANOUK // BACIAMOLEMANI (IT) // BAGGI BEGOVIC // BASSJACKERS // BÖKKERS // BEN MILLER BAND (USA) // BILLY THE KIT // BIRDS THAT CHANGE COLOUR (BE) // BJ BAARTMANS // BLUES PILLS (SWE/USA) // BOH FOI TOCH // BONGO BOTRAKO (ESP) // BY THE RIVERS // BZB // CAIRO LIBERATION FRONT // CASA DE LA MUERTE // CLAUDE HAY & THE GENTLE ENEMIES (AUS) // DAN OWEN (UK) // DE NOZEMS // DEATH ALLEY // DJ VERON // DOCTOR KRÁPULA (COL) // EPTIC // FIDDLER'S GREEN (DUI) // FLAMINGO TOURS (SPA) // FLOGGING MOLLY (USA) // HOFFMAESTRO (SWE) // HYMN FOR HER (VS) // JACK BROADBENT // JACK PAROW (ZAF) // JOHN COFFEY // JOOST VAN BELLEN // JUNGLE BY NIGHT // KADAVAR (DE) // KATZENJAMMER (NOR) // KOVACS // LEEWAYS // MEMPHIS MANIACS // MIKE HAWKINS // MIKE MAGO // MONEY & THE MAN // MY BABY (NL/NZL) // PANKO (SP) // PLORK & DE AANNEMERS // PROXY // RAKETKANON // RALVERO // RATTLESNAKE SHAKE // RAVE VAN FORTUIN // SAY YES DOG // SHAKING GODSPEED // SHANTEL (DE) // SIDNEY SAMSON // SKIP&DIE // SOVIET SUPREM (FR) // SUE THE NIGHT // SUGARTOOSH // TENTEMPIÉS // THE BABOONS (BE) // THE DEAF // THE DIRTY DADDIES // THE GOON MAT & LORD BERNARDO (BEL) // THE HOT SPROCKETS (UK) // THE KILKENNY'S (IRL) // THE MINUTES // THE ODDWORD // THE URBAN VOODOO MACHINE (UK) // THE WETNECKS // TJERK & LIQUID SUNSHINE // TOO MANY ZOOZ (USA) // TOY DOLLS (UK) // TROMP, DE WAARD EN HENDRIX // UMEME AFRORAVE

Theater:
ABDELKADER BENALI // ANDRÉ MANUEL // DE BROMMERPROCESSIE // ELASKIETTENT // ELECTRIC CIRCUS MET MONO THE MONKEY // GEERT CHATROU // HARRY MERRY’S ALTERNATIEVE TOP 20 // HOELALA // LEX SCHAARS: LEZING OVER DE ACHTERHOEKSE TAAL // MARCEL RÖZER // MASTERCLASS REGGAE MET PIETER BOTH (BEEF!) // MATROESJKA // MEINDERT TALMA // PAUL HAENEN // PRENTJE MOMENTJE // PROF. DANIEL WIGBOLDUS – BUN I’J WEL OPENMINDED? // RORY DE GROOT // SID BOWFIN (UK) // SWINGDIGENTES (ESP) // THE ONE LOVE MACHINE BAND (DE) // THIJS KEMPERINK // UPLIFTING WORKSHOP // VINCENT BIJLO // VROUWEN KOMEN VAN VENUS EN MANNEN UIT DE ACHTERHOEK - FRANS MIGGELBRINK // ZINGENDE ZAAG DOOR ANNETTE SCHOLTEN EN NANKE FLACH
pi_151445121
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:11 schreef Gehenna het volgende:
Het programma is sowieso aardig uitgebreid sinds het aanmaken van het topic, is plemp de tussenstand hier maar even neer :D

Muziek:
AFTERPARTEES // ALPHEUS FT. RUDE RICH // ANDY FRASCO (USA) // ANOUK // BACIAMOLEMANI (IT) // BAGGI BEGOVIC // BASSJACKERS // BÖKKERS // BEN MILLER BAND (USA) // BILLY THE KIT // BIRDS THAT CHANGE COLOUR (BE) // BJ BAARTMANS // BLUES PILLS (SWE/USA) // BOH FOI TOCH // BONGO BOTRAKO (ESP) // BY THE RIVERS // BZB // CAIRO LIBERATION FRONT // CASA DE LA MUERTE // CLAUDE HAY & THE GENTLE ENEMIES (AUS) // DAN OWEN (UK) // DE NOZEMS // DEATH ALLEY // DJ VERON // DOCTOR KRÁPULA (COL) // EPTIC // FIDDLER'S GREEN (DUI) // FLAMINGO TOURS (SPA) // FLOGGING MOLLY (USA) // HOFFMAESTRO (SWE) // HYMN FOR HER (VS) // JACK BROADBENT // JACK PAROW (ZAF) // JOHN COFFEY // JOOST VAN BELLEN // JUNGLE BY NIGHT // KADAVAR (DE) // KATZENJAMMER (NOR) // KOVACS // LEEWAYS // MEMPHIS MANIACS // MIKE HAWKINS // MIKE MAGO // MONEY & THE MAN // MY BABY (NL/NZL) // PANKO (SP) // PLORK & DE AANNEMERS // PROXY // RAKETKANON // RALVERO // RATTLESNAKE SHAKE // RAVE VAN FORTUIN // SAY YES DOG // SHAKING GODSPEED // SHANTEL (DE) // SIDNEY SAMSON // SKIP&DIE // SOVIET SUPREM (FR) // SUE THE NIGHT // SUGARTOOSH // TENTEMPIÉS // THE BABOONS (BE) // THE DEAF // THE DIRTY DADDIES // THE GOON MAT & LORD BERNARDO (BEL) // THE HOT SPROCKETS (UK) // THE KILKENNY'S (IRL) // THE MINUTES // THE ODDWORD // THE URBAN VOODOO MACHINE (UK) // THE WETNECKS // TJERK & LIQUID SUNSHINE // TOO MANY ZOOZ (USA) // TOY DOLLS (UK) // TROMP, DE WAARD EN HENDRIX // UMEME AFRORAVE

Theater:
ABDELKADER BENALI // ANDRÉ MANUEL // DE BROMMERPROCESSIE // ELASKIETTENT // ELECTRIC CIRCUS MET MONO THE MONKEY // GEERT CHATROU // HARRY MERRY’S ALTERNATIEVE TOP 20 // HOELALA // LEX SCHAARS: LEZING OVER DE ACHTERHOEKSE TAAL // MARCEL RÖZER // MASTERCLASS REGGAE MET PIETER BOTH (BEEF!) // MATROESJKA // MEINDERT TALMA // PAUL HAENEN // PRENTJE MOMENTJE // PROF. DANIEL WIGBOLDUS – BUN I’J WEL OPENMINDED? // RORY DE GROOT // SID BOWFIN (UK) // SWINGDIGENTES (ESP) // THE ONE LOVE MACHINE BAND (DE) // THIJS KEMPERINK // UPLIFTING WORKSHOP // VINCENT BIJLO // VROUWEN KOMEN VAN VENUS EN MANNEN UIT DE ACHTERHOEK - FRANS MIGGELBRINK // ZINGENDE ZAAG DOOR ANNETTE SCHOLTEN EN NANKE FLACH
Wat ga je zoal zien :P?
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:33:39 #16
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151445531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:17 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Wat ga je zoal zien :P?
Muziek:

Theater:

Dit zijn de namen die er nu voor mij uitspringen, maar er staat ook veel wat ik nog niet ken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 07-04-2015 12:40:31 ]
pi_151510823
zwartecross twitterde op donderdag 09-04-2015 om 12:00:18 Attentie!THE KOOKS (@thekooksmusic): zondag 26 juli op de Zwarte Cross!Lees en luister meer:http://t.co/8T6g9HM4vt#zc15 #zwartecross reageer retweet
pi_151547620
Ga dit jaar ook maar eens een dagje Zwarte Cross doen... Flogging Molly en Katzenjammer staan op zaterdag, dus dat gaat hem worden.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2015 13:33:13 ]
  zaterdag 11 april 2015 @ 21:07:03 #19
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_151588662
Voor mij wordt het de 7 e of 8e editie. Heb er weer zin in :P

Ik weet het programma nooit. Zorg ervoor dat ik BZB zie, verder boeit het me eigk weinig, 'go with the flow' ofzoiets...
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
  maandag 13 april 2015 @ 11:03:10 #20
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151639156
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:07 schreef MrStock het volgende:
Voor mij wordt het de 7 e of 8e editie. Heb er weer zin in :P
Tof! :D

quote:
Ik weet het programma nooit. Zorg ervoor dat ik BZB zie, verder boeit het me eigk weinig, 'go with the flow' ofzoiets...
BZB heb ik dan weer niets mee, net niet grappig. Of ik moet al ladderzat zijn :P
pi_151648756
Hoop wel dat het 'hippie' gehalte van vorig jaar iets minder is in de aankleding en promotie. Zwarte Cross is gewoon ruig, bot en feest. Niet flower power.
't Echte en 't ware!
  maandag 13 april 2015 @ 16:37:48 #22
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_151649310
Yes, 11e keer alweer! (mijn ouders namen me mee naar Halle en sindsdien is de liefde daar O+)

Laatste jaren veel op de reggaeweide, Bayou en undercovertent te vinden geweest.

Sowieso naar Blues Pills, Andy Frasco (groot feestje vorig jaar), Shaking Godspeed en Shantel.

Vriendinnen die al jaren in de stad wonen (maar ook uit de achterhoek komen) vinden dit met stip het leukste festival van het jaar!

Dronken op de fiets (die onvindbaar is) naar mijn ouders, heb er nu alweer zin in :D
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  maandag 13 april 2015 @ 18:07:30 #23
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_151651994
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:03 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Tof! :D

[..]

BZB heb ik dan weer niets mee, net niet grappig. Of ik moet al ladderzat zijn :P
BZB valt qua muziek mee, maar heeft meer te maken met historie vanuit de vriendengroep ;)
pi_151671296
+ 2 Brothers On The 4th Floor
pi_151671709
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:46 schreef indiaantje89 het volgende:
+ 2 Brothers On The 4th Floor
haha, wat een gimmick-act...
pi_151671847
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

haha, wat een gimmick-act...
Cum Take my hand :P
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:51:02 #27
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151672672
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:07 schreef MrStock het volgende:

[..]

BZB valt qua muziek mee, maar heeft meer te maken met historie vanuit de vriendengroep ;)
Ohja herkenbaar. Bij ons kwamen we niet verder dan "Koning Pinteman" van hun :P
pi_151672753
Whehe de boerenmeisjes uit 't boerendorp Breezand (op de grens van West Friesland) waren allemaal fan van BZB. In "de stad" Den Helder waar ze dus op de middelbare school zaten snapten we daar dus helemaal niets van. Inmiddels alweer 15 jaar geleden ofzo.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2015 10:54:44 ]
pi_151672781
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:51 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ohja herkenbaar. Bij ons kwamen we niet verder dan "Koning Pinteman" van hun :P
Bij Annies in de Kroeg is toch wel een cult hit.
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:22:57 #30
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151673444
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:55 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Bij Annies in de Kroeg is toch wel een cult hit.
mwoah, deze wel:

:D
pi_151673474
quote:
Ik ken hem nog ook :@
pi_151960954
zwartecross twitterde op donderdag 23-04-2015 om 17:02:22 Nieuwe namen! @MrPolska, Feuerengel, Weekend Warriors, @TheHeinoos en Jovink!Meer info:http://t.co/XeVBZ162o2#knappen #heyholetsgo #ZC15 reageer retweet
  donderdag 23 april 2015 @ 18:24:41 #33
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_151962741
Feuerengel yeah!
pi_151971301
The Heinos speelden ooit met André Manuel liedjes van Fratsen (voor de reunie), dus daar heb ik wel een zwak voor (ook al ken ik hun eigen muziek niet :P)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 8 juli 2015 @ 12:24:35 #35
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_154166728
Let op!
Het aantal verkochte kaarten op woensdag 8 juli om 12:00 uur:
Campingkaarten: 99% van 20.000
Vrijdag: 61% van 65.000
Zaterdag: 96% van 65.000
Zondag: 90% van 65.000
Waar het buiten lafjes regent, loopt de kaartverkoop dus echt storm...
www.zwartecross.nl/tickets

Gaat hard :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_154192709
de zaterdag is inmiddels al uitverkocht, gaat echt hard met die losse kaarten!! :o
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_154322050
Ik ga op zaterdag. Wel zin in. Hoop op lekker weer. Nu nog even kijken waar ik zoal naartoe wil. Staat genoeg leuks in ieder geval.

Gelukkig heb ik een BOB, dus lekker veel bier drinken en 's nachts terug met de auto.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2015 09:35:16 ]
  dinsdag 14 juli 2015 @ 19:21:51 #39
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_154338478
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga op zaterdag. Wel zin in. Hoop op lekker weer. Nu nog even kijken waar ik zoal naartoe wil. Staat genoeg leuks in ieder geval.

Gelukkig heb ik een BOB, dus lekker veel bier drinken en 's nachts terug met de auto.
Niet kijken wat programma is, gewoon op het terrein gaan waar het feest is :p
pi_154352275
Ik ga het hele weekend, zin in! *O*
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:09:05 #41
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154355334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 09:28 schreef Opoefiets het volgende:
Ik ga het hele weekend, zin in! *O*
Ditto hier *O*
pi_154357103
Jup, me too. Voorpet!
't Echte en 't ware!
  woensdag 15 juli 2015 @ 14:03:47 #43
129638 Lov1
pi_154358669
Joehoe, ik ook!! Op de fiets yeah :)
  woensdag 15 juli 2015 @ 14:07:32 #44
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154358772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:03 schreef Lov1 het volgende:
Joehoe, ik ook!! Op de fiets yeah :)
Vanuit Den Haag? :o

:P
pi_154358951
ik heb iemand die wellicht nog 2 dagkaarten voor zaterdag heeft :D hoor ik als het goed is morgen :s)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 15 juli 2015 @ 14:39:24 #46
129638 Lov1
pi_154359594
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:07 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Vanuit Den Haag? :o

Haha, dat zou wel heel optimistisch zijn :D vanuit mijn ouders uit de achterhoek! Superfijn dat daar volgend weekend een bedje (en warme douche) klaar staat :)
pi_154486554
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:13 schreef ReMcOrE het volgende:
ik heb iemand die wellicht nog 2 dagkaarten voor zaterdag heeft :D hoor ik als het goed is morgen :s)
helaas, is hem niet geworden...

iemand hier die (iemand kent die) 2 zaterdag-kaarten te koop heeft? :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 20 juli 2015 @ 14:11:26 #48
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154486721
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:04 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

Mijn oom heeft er 1 op marktplaats staan: http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 23:37:36 #49
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_154503102
Zinnn innnn *O*
pi_154507054
Veel plezier iedereen!
  dinsdag 21 juli 2015 @ 10:51:17 #51
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154508327
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Veel plezier iedereen!
Toch geen dagje heen?
pi_154508535
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:51 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Toch geen dagje heen?
Nee te ver weg voor mij voor 1 dagje op en neer.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:17:27 #53
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154508802
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:03 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

aj helaas, volgend jaar maar voor het hele weekend gaan dan :P
pi_154509154
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:17 schreef Gehenna het volgende:

[..]

aj helaas, volgend jaar maar voor het hele weekend gaan dan :P
Wie weet, wie weet. Al denk ik dat ik er lastig mensen mee naar toe krijg.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 12:31:42 #55
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154510470
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:36 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Wie weet, wie weet. Al denk ik dat ik er lastig mensen mee naar toe krijg.
Op het platteland hier is het net andersom, iedereen wil wel heen en het is ook nog eens dichtbij :D
pi_154533856
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 12:31 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Op het platteland hier is het net andersom, iedereen wil wel heen en het is ook nog eens dichtbij :D
Dat is denk ik ook het probleem, vanaf hier komt het vaak nog al boers over. Juist voor de plattenlandsjongeren. Dat imago hebben ze toch wel een beetje, inclusief het beroemde brommers kieken.
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:51:40 #57
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154534423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:13 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook het probleem, vanaf hier komt het vaak nog al boers over. Juist voor de plattenlandsjongeren. Dat imago hebben ze toch wel een beetje, inclusief het beroemde brommers kieken.
'Boer' is sowieso een woord dat (in het westen) onterecht een negatieve klank heeft gekregen :{
  woensdag 22 juli 2015 @ 12:47:03 #58
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_154538161
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:13 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Juist de laatste jaren is het minder boers geworden qua aanbod, zaken zoals de Dansvloer en de Reggaeweide waren er eerst niet.
  donderdag 23 juli 2015 @ 08:14:30 #59
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154559440
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:04 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

We hebben zelf ook ineens eentje over :o oh wacht, dat is dus een weekend kaart + camping
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 juli 2015 @ 10:06:10 #60
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_154560835
Ik ben er *O*
pi_154593874
Wij gaan zo vertrekken vanaf Rotterdam!
Morgen 12mm regen, ik neem mijn laarzen mee :') :') :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154608545
Vorig jaar en het jaar er voor op de camping gestaan, maar dit jaar helemaal niet helaas. Als ik nu al die foto's op FB voorbij zie komen ben ik toch wel erg jaloers dat ik er niet bij ben.

Volgend jaar weer het hele weekend *O*
  zaterdag 25 juli 2015 @ 08:18:42 #63
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154618202
_O_ John Coffey gisteren _O_
pi_154631009
BREAKING NEWS: Iedereen is welkom! De poorten van het festival staan vanaf NU voor IEDEREEN open, we heffen GEEN ENTREE.

De Zwarte Cross zaterdag was uitverkocht, maar nu niet meer!
Let op: dit geldt ALLEEN voor ZATERDAG, omdat er vanmiddag bezoekers vanwege de wind zijn vertrokken!

DELEN ALS JE ONS LIEF VINDT!

https://www.facebook.com/events/807875942578180/
  zaterdag 25 juli 2015 @ 19:36:01 #65
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_154631205
:o
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 25 juli 2015 @ 19:49:00 #66
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154631449
Leuk voor de mensen die wel hebben betaald.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154631511
Tjah, die zijn dus al naar huis he. Maar aparte actie
pi_154631660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 19:51 schreef Loveless85 het volgende:
Nog al ja... dan moeten er echt veel hem al gesmeerd zijn...
pi_154631761
Zijn blijkbaar ook wat tenten gesneuveld op de camping en de mainstage heeft volgens twitter even stil gelegen?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 25 juli 2015 @ 20:46:48 #70
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_154632622
Het is gezellig *O*

zaterdag 25 juli 2015 @ 22:16:39 #71
67174 Dos37
Come on Twente
pi_154634833
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 19:49 schreef Janneke141 het volgende:
Leuk voor de mensen die wel hebben betaald.
wat kostte zo'n kaartje voor een dag?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_154637905
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:16 schreef Dos37 het volgende:

[..]

wat kostte zo'n kaartje voor een dag?
dagkaart kost ¤ 30
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_154640225
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 19:51 schreef Loveless85 het volgende:
Begrijp het wel... toch een manier om extra omzet te genereren.
pi_154640297
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 08:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Begrijp het wel... toch een manier om extra omzet te genereren.
Jawel, maar leuk als je later terugkomt met je betaalde kaart en je kan het terrein niet meer op of het staat vol met 'gratis' volk
  zondag 26 juli 2015 @ 09:44:27 #75
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154640546
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 08:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jawel, maar leuk als je later terugkomt met je betaalde kaart en je kan het terrein niet meer op of het staat vol met 'gratis' volk
Zwarte Cross vol staan? :')
pi_154640577
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 09:44 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nederland en gratis :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2015 09:49:45 ]
pi_154641192
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 08:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Als je het terrein af bent gegaan heb je geen betaalde kaart meer. Juist voor terugkomende mensen een goede actie.

Verder was het een prima actie. Denk dat er wel een derde van de mensen weg is gegaan, dus plek zat. En een beetje volk is wel zo gezellig.

Alle lof voor de organisatie overigens. Extra schuilplaatsen openen, kampvuur vroeg aan zodat je daar kon drogen/warm worden. Continue updaten en zelfs een loods voor mensen wiens tent was ingestort.

Vrijwel alle buitenpodia hebben stil gelegen, behalve de reaggeaweide. De buitenpodia gingen door. En Wetnecks hebben in het R&R circus opgetreden.

Was wel balen, niks van de Cross gezien bv. Maar overmacht is overmacht. ZC heeft er het beste van gemaakt.

Dat kan ik niet zeggen van het geluid bij FM. De bassdrum overstemd alles behalve de zang. Alles klonk laf in plaats van uplifting.
pi_154641196
quote:

[..]

zaterdag, zondag en camping uitverkocht, kunnen er niet veel ook zeggen.
pi_154641229
Dat is zeker netjes opgelost dan, zeker gezien feit dat praktisch ieder ander outdoor festival (iig in Noord- en Zuid-Holland) was afgelast. Nou zaten ze qua locatie wel wat gunstiger, maar er zal t nodige gevallen zijn.

En ik ging er eigenlijk vanuit dat je ook mét dagkaart het terrein op en af kon, maar niet dus?
pi_154641285
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Dat is zeker netjes opgelost dan, zeker gezien feit dat praktisch ieder ander outdoor festival (iig in Noord- en Zuid-Holland) was afgelast. Nou zaten ze qua locatie wel wat gunstiger, maar er zal t nodige gevallen zijn.

En ik ging er eigenlijk vanuit dat je ook mét dagkaart het terrein op en af kon, maar niet dus?
nope, 1x scannen en geen bandje of zoiets. Dus eraf is eraf.
pi_154641299
Je ken altijd nog eentje via FOK kopen...

V&A / [TK] campingpass zwarte cross
pi_154641300
En er is genoeg gevallen _O-

Mijn trui, ondanks dat ik veel heb geschuild, was doorweekt. Toen ik bij het kampvuur ging staan kwam de damp er vanaf :D
pi_154641635
Rival Sons was echt een fucking strak en gaaf optreden gisteravond op het hoofdpodium. De wei was zo goed als leeg maar de mensen die er stonden hebben een tof optreden gezien.
pi_154641666
Verder; wat zijn die boerenwijven lelijk zeg! Dik, ranzig en stinkend met van die korte pittige kapsels allemaal. En dan moeten ze de 25 nog passeren. Gelukkig is er nog zoiets als de Randstad vol mooie vrouwen die ook een bezoekje aan de Zwarte Cross brengen.
pi_154641711
En dat hele predikaat "wij boeren op de ZC drinken het meeste bier" slaat ook nergens op. Ze kopen wellicht het meeste bier maar ik gok dat 70% van de gekochte biertjes door de lucht of gewoon simpelweg op de grond worden gegooid. Wat gelijk ook weer een bewijs is dat de uitkeringen die richting het platteland stromen te hoog zijn als je op die manier bier kan verspillen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2015 11:37:47 ]
pi_154641781
quote:

[..]

Alle tenten stonden vol, op het terrein was verder niemand. Mensen die niet in een tent stonden rond 14:00 zijn zeiknat geregend en vertrokken. Gelukkig stonden we droog in de megatent.

Wel erg sneu en jammer voor de bezoekers, veel regen neemt toch veel weg van de sfeer en de beleving.
pi_154642575
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:34 schreef Nielsch het volgende:
Verder; wat zijn die boerenwijven lelijk zeg! Dik, ranzig en stinkend met van die korte pittige kapsels allemaal. En dan moeten ze de 25 nog passeren. Gelukkig is er nog zoiets als de Randstad vol mooie vrouwen die ook een bezoekje aan de Zwarte Cross brengen.
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:37 schreef Nielsch het volgende:
En dat hele predikaat "wij boeren op de ZC drinken het meeste bier" slaat ook nergens op. Ze kopen wellicht het meeste bier maar ik gok dat 70% van de gekochte biertjes door de lucht of gewoon simpelweg op de grond worden gegooid. Wat gelijk ook weer een bewijs is dat de uitkeringen die richting het platteland stromen te hoog zijn als je op die manier bier kan verspillen.
Dan ben je er geweest en dan nog dit soort onzin verkondigen. Sneu eigenlijk.
  zondag 26 juli 2015 @ 12:59:33 #88
67174 Dos37
Come on Twente
pi_154642976
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:56 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

dagkaart kost ¤ 30
Oh dat valt nog mee dat zijn iig geen Pinkpop prijzen :D
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_154643525
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:59 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Oh dat valt nog mee dat zijn iig geen Pinkpop prijzen :D
En dat is nu. Als je 'm voor 1-1 koopt, kost het 15 euro
pi_154643866
quote:
99s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:26 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En dat is nu. Als je 'm voor 1-1 koopt, kost het 15 euro
dat ga ik dit jaar ook maar eens doen, voor de 2016 editie :D ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_154643928
In verhouding zijn de camping kaarten nog goedkoper. Vorig jaar voor ¤75 een heel weekend op de camping gestaan. Krijg je als je op de camping komt en je entree ticket inlevert ook nog een sixpack water of een sixpack bier.
pi_154643939
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:46 schreef ArnosL het volgende:
In verhouding zijn de camping kaarten nog goedkoper. Vorig jaar voor ¤75 een heel weekend op de camping gestaan. Krijg je als je op de camping komt en je entree ticket inlevert ook nog een sixpack water of een sixpack bier.
sixpack moet je winkelprijs voor betalen
pi_154644076
Vorig jaar niet? Wij hadden vijf entree tickets en kregen er zonder bij betalen vijf six packs voor.
pi_154645706
Tering dat was nat.
జ్ఞ‌ా
pi_154646108
quote:
99s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:31 schreef stbabylon het volgende:

[..]

[..]

Het is geen onzin.
pi_154648842
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:51 schreef ArnosL het volgende:
Vorig jaar niet? Wij hadden vijf entree tickets en kregen er zonder bij betalen vijf six packs voor.
Nou begin ik te twijfelen.
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is geen onzin.
Het is goed knul
pi_154655090
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 14:46 schreef µ het volgende:
Tering dat was nat.
_O- Wij wilden droge trui ophalen, hele tentje los gewaaid alles driete nat.
_O_ Maar weer genoten.
pi_154655260
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:

Je moest gewoon een stempel halen, dan was er geen probleem :P
pi_154665859
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:51 schreef ArnosL het volgende:
Volgens mij 5 muntjes bijbetalen als ik mij niet vergis.
  maandag 27 juli 2015 @ 12:19:36 #100
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_154670878
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is geen onzin.
Wel onzin. Bij een paar nummers per band worden wat restjes bier gegooid, vaak net een bodempje wat nog over is. Over de hele megatent gezien bv wordt er eigk niet zo gek veel gegooid.
Daarnaast weet ik niet waar jij rond gelopen hebt, maar jonge meiden met pittige kapsels heb ik amper gezien.
Die plamuurkoppen waar jij op geilt durven niet eens op de ZC te komen en hoeven wat mij betreft ook absoluut niet te komen....
  maandag 27 juli 2015 @ 12:28:43 #101
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_154671095
quote:
99s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:31 schreef stbabylon het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad. :|W
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_154671347
ik vind dat je op de Zwarte Cross juist allerlei types ziet, van kakkers tot 'boeren' en van tutjes tot 'boerinnen'. dus van alles wat, maar allemaal gezellige mensen ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_154671590
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:19 schreef MrStock het volgende:

[..]

Wel onzin. Bij een paar nummers per band worden wat restjes bier gegooid, vaak net een bodempje wat nog over is. Over de hele megatent gezien bv wordt er eigk niet zo gek veel gegooid.
Daarnaast weet ik niet waar jij rond gelopen hebt, maar jonge meiden met pittige kapsels heb ik amper gezien.
Die plamuurkoppen waar jij op geilt durven niet eens op de ZC te komen en hoeven wat mij betreft ook absoluut niet te komen....
Sorry boertje
pi_154673411
Nielsch is nou precies een bekrompen figuur wat we op de ZC niet willen hebben.
ZC is relaxt, lekkere wijven, lelijke wijven.
Af en toe wordt er een biertje gegooid maar het meeste wordt opgedronken, dat is ook zeker te merken aan de joligheid en geestelijke staat van de mensen die daar rond lopen.
Ik loop er zelf ook niet nuchter rond maar ik probeer wel een beetje de controle te houden, als een idioot laveloos door de modder te rollen is niet echt mijn ding.
Maar dat is leuke van de ZC, iedereen respecteert dat.

En als je perrongeluk iemand aanstoot en zijn halve biertje is hij kwijt dan gaat het heel relaxt, geen probleem enz.
Dat is een opluchting in verhouding met de stad hier.

Boeren zijn ok!
pi_154673553
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:56 schreef junkiexp het volgende:
En als je perrongeluk iemand aanstoot en zijn halve biertje is hij kwijt dan gaat het heel relaxt, geen probleem enz.
Is dat een soort van gelukzaligheid als je op de trein staat te wachten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 14:02:18 ]
pi_154673892
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:56 schreef junkiexp het volgende:
Nielsch is nou precies een bekrompen figuur wat we op de ZC niet willen hebben.
ZC is relaxt, lekkere wijven, lelijke wijven.
Af en toe wordt er een biertje gegooid maar het meeste wordt opgedronken, dat is ook zeker te merken aan de joligheid en geestelijke staat van de mensen die daar rond lopen.
Ik loop er zelf ook niet nuchter rond maar ik probeer wel een beetje de controle te houden, als een idioot laveloos door de modder te rollen is niet echt mijn ding.
Maar dat is leuke van de ZC, iedereen respecteert dat.

Dat is een opluchting in verhouding met de stad hier.

Boeren zijn ok!
Wat een vooroordelen weer over de stad. En wie is "we" eigenlijk? Ik kom gewoon lekker. Whiehie ga je me tegen houden volgend jaar?

Het modderrollen viel me tegen op zaterdag. Blijkbaar meer een Lowlands dingetje... of iedereen was chagrijnig...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 14:14:56 ]
  maandag 27 juli 2015 @ 18:36:38 #107
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154680445
En weer thuis, fantastische dagen gehad *O*
  maandag 27 juli 2015 @ 18:50:13 #108
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_154680772
Zaterdag heel onverwacht toch naar binnen gekomen omdat het weer slecht was en ze de entree gratis hadden gemaakt.

Super leuk feest, volgend jaar kijken of we daar zo'n wigwam kunnen huren.

Relaxte sfeer, geen geknok gezien. Machtig meuj.
  Moderator maandag 27 juli 2015 @ 19:12:34 #109
332671 crew  indiaantje89
pi_154681474
quote:
17s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:36 schreef Gehenna het volgende:
En weer thuis, fantastische dagen gehad *O*
Hoogtepunten :P?
  maandag 27 juli 2015 @ 21:01:54 #110
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154685201
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:12 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Hoogtepunten :P?
qua muziek:

• John Coffey
• Andy Frasco
• The Deaf
• Diggeth
• Raketkanon
• Blues Pills
• Bj Baartmans
• T99
• Afterpartees
• String Caster (bluegrass) op een piepklein podiumpje
• Toch ook wel weer Jovink, het blijft tof om met zo'n 100.000 man alle nummers mee te blèhren :D
• met je brakke hasses, liggend op een strandstoeltje 's morgens live naar Mongoolse Keelzang luisteren _O_
• en verder de dagcolumns van André Manuel _O- _O_

Maar de sfeer is gewoon top, de aankleding geweldig en al die randdingen die je kunt doen; waterpijp roken aan de waterkant, 'whacky races' bekijken, van een metershoge schans afglijden etc.. etc..
pi_154697733
Van Zwarte Cross... naar Natte Cross!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 10:10:13 #112
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154697763
Nog mensen naar Mañana Mañana binnenkort? :P
pi_154698104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:10 schreef Gehenna het volgende:
Nog mensen naar Mañana Mañana binnenkort? :P
Het is nog niet 100% zeker (toch lastig dit jaar ivm een te koop staand huis). Heb de eerste twee keer best genoten.
pi_154922594
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:03 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

:')

Ik heb het gedaan, Randstad-Achterhoek. Stelt geen kont voor, Nederland is klein hoor.

Prima te doen, rond 10:30 vertrokken, rond 12:30 kwamen we daar aan met de auto. Niet gehaast, onderweg bij een pomp nog onze broodjes gegeten ed.

Prima tijd gehad, om 21:00 gingen we weer terug naar de Randstad.
Ik heb denk ik weinig gemist, alles wat ZC te bieden had hebben we wel een glimp van opgevangen:
-voorstelling Dominee Gremdaat (met een glimp van Supergrover :P )
-3 herriebands bij the Barn
-Memphis Maniacs
-motorcross gezien, en ook de damesoptocht :P
-AC/DC coverband gezien
-Normaal gezien :D
En nog tijd gehad om een shirt te scoren.
Prima dagje uit voor 3 eurotientjes ^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 11:45:22 #115
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154922725
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:41 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik heb het gedaan, Randstad-Achterhoek. Stelt geen kont voor, Nederland is klein hoor.

Prima te doen, rond 10:30 vertrokken, rond 12:30 kwamen we daar aan met de auto. Niet gehaast, onderweg bij een pomp nog onze broodjes gegeten ed.

Prima tijd gehad, om 21:00 gingen we weer terug naar de Randstad.
Ik heb denk ik weinig gemist, alles wat ZC te bieden had hebben we wel een glimp van opgevangen:
-voorstelling Dominee Gremdaat (met een glimp van Supergrover :P )
-3 herriebands bij the Barn
-Memphis Maniacs
-motorcross gezien, en ook de damesoptocht :P
-AC/DC coverband gezien
-Normaal gezien :D
En nog tijd gehad om een shirt te scoren.
Prima dagje uit voor 3 eurotientjes ^O^
^O^

Ik heb supergrover gemist ;(
  woensdag 19 augustus 2015 @ 14:13:28 #116
447579 donnie.d
Donnie is de naam.
pi_155352211
was een mooi feestje anders!
pi_155352288
Kaartjes gewonnen voor Mañana Mañana *G*
pi_155352291
Ik ben alleen de zaterdag geweest dit jaar. Heb me erg vermaakt met de groep, maar jammer van het weer. Volgend jaar ga ik zaterdag en zondag. Hopen op beter weer dan!
pi_155352301
quote:
99s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 14:15 schreef stbabylon het volgende:
Kaartjes gewonnen voor Mañana Mañana *G*
Tof! Ben benieuwd hoe dat is eigenlijk :)
pi_155352502
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 14:16 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Tof! Ben benieuwd hoe dat is eigenlijk :)
Superrelaxed. Overdag heerlijk chillen met goed (biologisch) eten en 's avonds swingen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:12:29 #121
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_156804687
En de kaartverkoop voor 2016 gaat bijna van start.

quote:
50.000 goedkope kaartjes voor Grote Denkers!
Een Grote Denker vertrouwt op de Zwarte Cross. Die koopt z’n kaartje blind. Nog voordat er één naam van de programmering bekend is hangt zijn ticket al boven zijn bed. Een Grote Denker streept trillend van opwinding de dagen af tot 21 juli 2016. Grote Denkers worden bovendien ieder jaar weer gigantisch gematst. Wil je ook een Grote Denker worden? Dat kan vanaf 21 november via onze site of bij Primera.

Dagkaarten voor vrijdag, zaterdag en zondag kosten maar 20 euro, in plaats van 30 euro!
De 3-dagenkaart kost maar 50 euro, in plaats van 80 euro!
En een Campingkaart kost maar 75 euro, in plaats van 125 euro!
Van iedere kaartsoort heeft Tante Rikie 10.000 stuks apart gelegd. De actie geldt zolang de voorraad strekt en sluit op 1 januari 2016.
En de muntprijs? Die blijft onveranderd op ¤ 2,30. Proost!

Schofterige voortrekkerij voor Zwarte Cross fanclub Harder!
Ben jij al fanclublid? Ja? Klasse! Nee? Klik dan HIER! Waarom?
Fanclubleden mogen als aller- allereerste al op 14 november hun bestelling aan Tante Rikie doorgeven. Dat is een week eerder dan de rest van de wereld!

Lid worden van de fanclub kost je maar 15 euro per jaar. Ten eerste krijg je dan 3x per jaar het Zwarte Cross magazine Harder! in de bus. Maar als fanclublid maak je ook de grootste kans op die megapopulaire ultragewilde superexclusieve caravankaarten. Én je hebt toegang tot het allergezelligste barretje op het festival: Café Harder! Én je krijgt dus voorrang bij kaartverkoop. Twijfel niet, word lid en maak jezelf medeschuldig aan dit onvervalste staaltje Achterhoeks nepotisme.
pi_158748061
Eerste namen muziek:
The Wombats (GB), Fresku, Bökkers, Typhoon, John Coffey, Inner Circle (JAM), The Cannonball Johnsons, Jick Munro & The Amazing Laserbeams, zZz, Earl Sixteen (JAM), Russkaja (OOS), Boogie Beasts (BEL), St. Tropez, The Heinoos, Automatic Sam, Memphis Maniacs, Juan Sanchez, Roel Salemink, Mikey Biemans, Ringbaan, Vaudou Game (TOG/BEN), Project Rakija, Ocho Y Media (FRA) en Krema Kawa (BEL). Meer binnen- en buitenlandse namen volgen zeer binnenkort!

Eerste namen theater:
Herman Brusselmans (BEL), Pé Daalemmer en Rooie Rinus, Henry van Loon, Thijs Kemperink, André Manuel, Daniëlle Schel, Piepschuim, Straf, Mathijs Leeuwis, Paris Benaris (FRA), Kiki Schippers, Workshop tasjes lezen met Yoeke Nagel, Höllenboer en Pieter Post. Meer binnen- en buitenlandse namen volgen zeer binnenkort!

In totaal zullen er uiteindelijk meer dan 200 bands en ruim 800 theaterartiesten optreden op 27 podia naast alle verschillende stuntteams en het programma op en langs de crossbaan. We zijn los dus, maar nog lang niet klaar! Hou daarom de site en onze social media goed in de gaten voor het allerlaatste programmanieuws.
pi_159034498
zwartecross twitterde op maandag 11-01-2016 om 20:56:37 Programmanieuws:De helden van Typhoon zullen op vrijdag 22 juli de Zwarte Cross komen laten beven!#ZC16 reageer retweet
  dinsdag 12 januari 2016 @ 11:39:34 #124
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159036974
zZz, Herman Brusselmans, Pé Daalemmer en Rooie Rinus

*O* *O* *O*
pi_159082767
Dt jaar ben ik erbijj:) welke dames van hier durft met mij te gaan?:)
pi_159085110
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:40 schreef Paul_Mertens het volgende:
Dt jaar ben ik erbijj:) welke dames van hier durft met mij te gaan?:)
Ik!
pi_159085239
Waar vind ik jou dan? Achter de schermen zeker 😂
pi_159085546
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:28 schreef Paul_Mertens het volgende:
Waar vind ik jou dan? Achter de schermen zeker 😂
In m'n caravan, ook wel bekend als de sluthut.
pi_159402631
Uncle Acid & The Deadbeats, Blue Grass Boogiemen, The Dirty Daddies en Lucas Hamming toegevoegd aan de line-up.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:00:02 #130
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159402951
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:46 schreef indiaantje89 het volgende:
Uncle Acid & The Deadbeats
WTF!! :D

Niet gedacht *O*
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:56:12 #131
202348 Susi
Temple of Love
pi_159408339
Verplichte kost:

dinsdag 26 januari 2016 @ 14:59:34 #132
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159408412
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:56 schreef Susi het volgende:
Verplichte kost:

Wat veur kleur trekker hedde gij?
pi_159408562
quote:
Verplichte kost:

ge bent zeker zunne dikke zeug? Hoepen da daar heur nog iemand veur de maatskeppij is?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:07:57 #134
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159408619
Haha wel mooi trouwens, dat hoe het festival ook gegroeid is, die joker zal ze altijd blijven achtervolgen :D
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:14:38 #135
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_159419608
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:07 schreef Gehenna het volgende:
Haha wel mooi trouwens, dat hoe het festival ook gegroeid is, die joker zal ze altijd blijven achtervolgen :D
Die joker schijnt leraar te zijn buiten de ZC om..
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:42:37 #136
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159420990
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:14 schreef MrStock het volgende:

[..]

Die joker schijnt leraar te zijn buiten de ZC om..
Maatschappijleer mag ik toch hopen :P
pi_159454609
quote:
11s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
Let op!
Het aantal verkochte kaarten op woensdag 8 juli om 12:00 uur:
Campingkaarten: 99% van 20.000
Vrijdag: 61% van 65.000
Zaterdag: 96% van 65.000
Zondag: 90% van 65.000
Waar het buiten lafjes regent, loopt de kaartverkoop dus echt storm...
www.zwartecross.nl/tickets

Gaat hard :Y
:P Grappig om de cijfers van vorig jaar juli te zien in vergelijking met eind januari nu:
Kaartstanden maandag 25-1:
Camping 83% (vorige week 78%)
Vrijdag 71% (vorige week 68%)
Zaterdag 100%
Zondag 100%
3-dagen 100%

:) Dit jaar weer op de camping, deze keer met een een fatsoenlijke tent en haringen.

[ Bericht 3% gewijzigd door TwenteFC op 27-01-2016 23:42:22 ]
pi_159460165
Dit jaar toch maar een stormbestendige tent aanschaffen? :P
pi_159461208
Of het zakje met de buitentent ook gewoon meenemen :D
pi_159471335
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:23 schreef Opoefiets het volgende:
Dit jaar toch maar een stormbestendige tent aanschaffen? :P
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:10 schreef Gehenna het volgende:
Of het zakje met de buitentent ook gewoon meenemen :D
:P Dit jaar inderdaad een veel betere tent, en de buitentent hangt daar ergens aan de achterkant. Stond ook tot aan de zwarte rand vol met water.

Achja, het had ook wel wat. :D
pi_159496384
quote:
19s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:31 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:P Grappig om de cijfers van vorig jaar juli te zien in vergelijking met eind januari nu:
Kaartstanden maandag 25-1:
Camping 83% (vorige week 78%)
Vrijdag 71% (vorige week 68%)
Zaterdag 100%
Zondag 100%
3-dagen 100%

:) Dit jaar weer op de camping, deze keer met een een fatsoenlijke tent en haringen.
[ afbeelding ]

Mijn tent heeft er precies zo bijgestaan en toch was alles nog droog van binnen :p
't Echte en 't ware!
pi_159497733
quote:
19s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:17 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

[..]

:P Dit jaar inderdaad een veel betere tent, en de buitentent hangt daar ergens aan de achterkant. Stond ook tot aan de zwarte rand vol met water.

Achja, het had ook wel wat. :D
Precies, niet iedereen kan zeggen dat hij/zij een overdekt zwembad heeft :D
  maandag 1 februari 2016 @ 15:10:32 #143
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159569588
Kut, het blijkt dat de zwarte cross overlapt met iets anders in mijn agenda. Niet goed gekeken ;(
Het blijkt dat ik zaterdagmiddag pas heen kan..
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 februari 2016 @ 13:12:22 #144
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159677780
FeestDJ Ruud XXL - zondag 24-7

Waar is dat feestje? In de megatent is dat feestje! “FeestDJRuud draait precies dat plaatje waar ik net zin in had, ook al wist ik dat nog niet!” aldus Rikie. En ja, what’s in a name? Overal waar hij zijn gezicht laat zien, komt hij met een arsenaal aan knallers, een hele opblaasbare dierentuin en tricks en spektakel.

Dan Owen - vrijdag 22-7

Looks can be deceiving, en dat gaat zeker op voor deze jonge knaap uit Shrewsbury - Engeland. Hij ziet er uit als een opgeschoten vakkenvuller bij uw lokale supermarkt, maar hij is stiekem en diep van binnen een oude bluesheld die z’n ziel heeft verkocht aan de duivel.

Iguana Death Cult - dag: nnb

Sleutelen aan brommers en motoren is een mooi tijdverdrijf in een garage. Naakt gourmetten, europallets figuurzagen en atomen splitsen op kamertemperatuur natuurlijk ook! De Zuid Hollandse mafkezen is echter niks te gek en zij maken muziek (WTF!1!!1!!) in hun garage. Liefhebbers van The Cramps, Ty Segall en The Monks kunnen hun hart ophalen.

Mime met Hakim - zaterdag 23-7

Naast zijn televisieoptredens in Sesamstraat maakt Hakim ook succesvolle theatervoorstellingen. Op de theaterweide gaat hij een interactieve show spelen voor kleine, maar zeker ook voor grote mensen. Over van alles en met van alles. Je ziet ‘m op het buitenpodium van de Theaterweide en in het Blagenparadijs.

Johan Godschalk - 22 & 23 & 24-7

Als een paar enthousiaste Achterhoekers er de schouders onder zetten, zou de toekomst van de Achterhoek er wel eens heel rooskleurig uit kunnen zien. Fuck the krimp! In een voorstelling van 30 minuten presenteert historicus, cultuuradviseur bij Cultuurmij Oost, columnist, pleitbezorger der Achterhoekse taal, tekstschrijver, rockzanger en coördinator van de IDee Fabriek Johan Godschalk zijn visie over de toekomst van de Achterhoek.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 februari 2016 @ 14:47:10 #145
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159835695
pi_159836250
Birth of Joy, Dewolff -> Altijd goed
pi_159836287
Plork en de Aannemers...

;(
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 februari 2016 @ 15:12:27 #148
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159836358
Ik vond Yentl en de Boer vorige keer stiekem wel vermakelijk.
pi_159836394
Ik zie dan gelijk deze jongen voor me als frontman van de band :{

quote:
Verplichte kost:

Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 februari 2016 @ 15:16:36 #150
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159836455
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:14 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik zie dan gelijk deze jongen voor me als frontman van de band :{

[..]

Plok & de Aannemers *O*

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 februari 2016 @ 15:00:47 #151
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_159885658
quote:
Zwarte Cross staakt de verkoop van campingkaarten

Geschil met grondeigenaar dwingt het festival tot noodgreep - Verkoop van dagkaarten voor de vrijdag gaat gewoon door, zolang de voorraad strekt.

Zwarte Cross staakt de verkoop van campingkaarten omdat de organisatie van het festival in Lichtenvoorde niet over het hele grondgebied kan beschikken, zoals dat tijdens voorgaande edities wel altijd het geval was. De verkoop van de dagkaarten voor de vrijdag gaat gewoon door.

Een tal van grondeigenaren uit de gemeente Oost Gelre stelt het grondgebied van het totale festivalterrein beschikbaar. Eén van de grondeigenaren, die een essentieel deel van de campinggrond bezit, wil niet meer samenwerken met de Zwarte Cross. Ondanks herhaaldelijke gesprekken tussen de grondeigenaar en de organisatie van de Zwarte Cross is het niet gelukt om tot een overeenstemming te komen.
Ronnie Degen, directielid Feestfabriek A.K.G. BV, de organisator van de Zwarte Cross: “Wij betreuren deze beslissing, maar een grondeigenaar is vrij om af te zien van een samenwerking met ons. De Feestfabriek wil de grondeigenaar hartelijk danken voor de goede samenwerking in het verleden. Het festival blijft zoeken naar alternatieven voor het verplaatsen van de camping, zodat de verkoop van campingkaarten weer kan worden hervat.”

Deze maatregel heeft geen consequenties voor de doorgang van het festival op 21-22-23 en 24 juli 2016, noch voor de programmering of voor de gasten die al een campingkaart hebben gekocht. Welke gevolgen dit kan hebben voor de toekomst van de Zwarte Cross in Lichtenvoorde is onbekend.
http://www.zwartecross.nl(...)-campingkaarten.html
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_159984810
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 februari 2016 @ 15:50:50 #153
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160148624
The Darkness & Airborne, the bellfuries en the sheepdogs *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door D_A op 23-02-2016 15:58:31 ]
  dinsdag 23 februari 2016 @ 16:16:42 #154
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_160149256
Oh The Darkness die leven ook nog :P
pi_161800648
pi_162061820
Dit jaar ga ik voor het eerst kamperen bij de Zwarte Cross.
Ben heeel benieuwd! De voorpret is het tot nu toe allemaal al waard haha.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 15:51:00 #157
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162062834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:12 schreef TanteJulia het volgende:
Dit jaar ga ik voor het eerst kamperen bij de Zwarte Cross.
Ben heeel benieuwd! De voorpret is het tot nu toe allemaal al waard haha.
Tof!

hou wel rekening met veeeeeel modder bij regen :P
  dinsdag 10 mei 2016 @ 15:53:54 #158
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162062921
Pé en Rinus staan er gelukkig 3 keer _O_ Ik kan alleen zaterdags(laat in de middag) en zondags, en ik was al bang dat ik ze moest missen
pi_162063448
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:51 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Tof!

hou wel rekening met veeeeeel modder bij regen :P
Dat heb ik gemerkt afgelopen jaar :P
Maar naar ieder regenachtig jaar volgt een jaar met veel zon toch?
Dus daar hopen we dan maar op ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:53 schreef Gehenna het volgende:
Pé en Rinus staan er gelukkig 3 keer _O_ Ik kan alleen zaterdags(laat in de middag) en zondags, en ik was al bang dat ik ze moest missen
Lucky you! veel plezier!
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:20:37 #160
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162063540
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:17 schreef TanteJulia het volgende:

[..]

Dat heb ik gemerkt afgelopen jaar :P
Maar naar ieder regenachtig jaar volgt een jaar met veel zon toch?
Dus daar hopen we dan maar op ^O^

Inderdaad, ik ben nu 4 of 5 keer geweest (met tussenpozen van enkele jaren soms), en altijd wel regen meegemaakt. Dus ik ben wel toe aan een zonnige cross voor de verandering :P
quote:
[..]

Lucky you! veel plezier!
Thanks, komt goed :)
pi_162154111
Wat een gemengde reacties! Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en/of associaties bij de Zwarte Cross, misschien willen jullie 5 minuten de tijd nemen om voor mij een enquête over de ZC in te vullen? Ik zou er enorm mee geholpen zijn! :)

Je kunt hier de enquête vinden:
http://www.thesistools.com/web/?id=510000
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:49:23 #162
436222 Japepk
Padvinder
pi_162665092
Merken jullie om je heen ook dat de Zwarte Cross een steeds 'algemener' publiek aantrekt? Allemaal leuk dat ze de grootste zijn enzo, maar het speciale gaat er zo wel een beetje af. Als ik zie watvoor tutjes er vanuit hier allemaal al naar de Achterhoek afreizen, man man man.
't Echte en 't ware!
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:31:41 #163
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162666241
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:49 schreef Japepk het volgende:
Merken jullie om je heen ook dat de Zwarte Cross een steeds 'algemener' publiek aantrekt? Allemaal leuk dat ze de grootste zijn enzo, maar het speciale gaat er zo wel een beetje af. Als ik zie watvoor tutjes er vanuit hier allemaal al naar de Achterhoek afreizen, man man man.
Klopt wel een beetje, maar ik vind dat zelf allemaal prima. Zelfs die 'tutjes' kunnen zich prima een weekendje vermaken tussen de modder het bier :P
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:31:53 #164
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162666256
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:15 schreef Fruutje het volgende:
Wat een gemengde reacties! Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en/of associaties bij de Zwarte Cross, misschien willen jullie 5 minuten de tijd nemen om voor mij een enquête over de ZC in te vullen? Ik zou er enorm mee geholpen zijn! :)

Je kunt hier de enquête vinden:
http://www.thesistools.com/web/?id=510000
En ingevuld
pi_162666632
quote:
Dat was vorig jaar toch al? Tenminste, dat viel mij ook al op (ik ben overigens een Brabantse boerin). Zolang de Zwarte Cross geen Lowlands of Pinkpop wordt, vind ik het allemaal prima.
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:26:22 #166
436222 Japepk
Padvinder
pi_162667611
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:42 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Dat was vorig jaar toch al? Tenminste, dat viel mij ook al op (ik ben overigens een Brabantse boerin). Zolang de Zwarte Cross geen Lowlands of Pinkpop wordt, vind ik het allemaal prima.
Ook Brabant hier, haha. Klopt, vorig jaar viel het me ook al op. De Zwarte Cross is 'hip' ofzo. Overigens lijken ze dat bij de Feestfabriek ook wel te begrijpen. Van het echte cross/stoere/boerse imago stappen ze zelf al een beetje af. Het gaat meer de flowerpower kant op. Vind het jammer dat er nu zo ontzettend veel random 'bekenden' heen gaan, terwijl het eerst wat meer van een zelfde soort mensen (boeren haha) was.
't Echte en 't ware!
pi_162667843
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:26 schreef Japepk het volgende:

[..]

Ook Brabant hier, haha. Klopt, vorig jaar viel het me ook al op. De Zwarte Cross is 'hip' ofzo. Overigens lijken ze dat bij de Feestfabriek ook wel te begrijpen. Van het echte cross/stoere/boerse imago stappen ze zelf al een beetje af. Het gaat meer de flowerpower kant op. Vind het jammer dat er nu zo ontzettend veel random 'bekenden' heen gaan, terwijl het eerst wat meer van een zelfde soort mensen (boeren haha) was.
Ik ben vorig jaar niet geweest, maar de jaren er voor iedere keer wel en het publiek begint te veranderen inderdaad. Dat is niet erg natuurlijk, maar de sfeer verandert ook en dat is wel jammer.

Een van de eerste keren dat ik er was, begon het publiek met pollen in de lucht te gooien. Toen kwam een van de organisatoren het podium op rennen en begon het publiek uit te schelden. Dat zie ik nu niet meer zo snel gebeuren. Vond dat juist wel lachen toen haha

Maar goed, dit jaar weer het hele weekend! Vorig jaar overgeslagen omdat ik het er wel een beetje mee gehad dacht te hebben, maar nog voor het festival begon had ik al spijt. Helaas ook niet meer kunnen gaan toen ivm werk.
pi_162668037
quote:
Want jij bepaalt wie er wel of niet heen mag :')
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:01:25 #169
436222 Japepk
Padvinder
pi_162668334
Dat zeg ik niet, maar het is wel jammer omdat de sfeer natuurlijk mee verandert zoals Niek92 boven jou ook al aangeeft. Vroeger was alles beter!
't Echte en 't ware!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 8 juni 2016 @ 15:22:11 #170
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_162842043
PUSSY RIOT KOM NAAR DE ZWARTE CROSS!!!
We zijn echt blij met dit nieuws en we zullen de dames van Pussy Riot gastvrij verwelkomen. Wij vinden ze echt helden, want je moet het maar durven wat ze doen in zo´n regime. Sinds ze vrijgelaten zijn proberen we ze elk jaar naar Nederland te halen en nu komen ze!
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:47:51 #171
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162842625
Tof dat het ze eindelijk gelukt is. Maar muzikaal gezien is wel erg ruk :P
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:49:32 #172
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162842685
Oh wacht, ze hebben het tegenwoordig een beetje over een andere boeg gegooid lijkt het:
pi_163198579
hallo, even een vraagje
Is er misschien iemand die vorig jaar op de camping heeft gestaan en zijn bandje nog heeft?
Ik ben namenlijk mijn camping bandje van 2015 kwijtgeraakt....
Die van de 3 voorgaande jaren en alle andere festivals heb ik nog wel dus ik zou die van 2015 ook heel graag weer willen hebben.
Alvast bedankt!
  maandag 27 juni 2016 @ 20:17:57 #174
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_163349792
Het wordt voor mij de 7e of 8e weekend-editie... Heb er zin in!

Dat het publiek verandert maakt mij eigenlijk weinig uit. Zolang ieder zijn ding kan blijven doen, moet dat gewoon kunnen. Ik hoef niet per se zon te hebben, als het maar een beetje droog is. Veel zon vind ik juist zwaar :P
pi_163455288
Heb dit jaar voor het eerst een camping kaart gekocht voor zwarte cross, heb na een aantal jaar het festival te bezoeken de rest van mijn groep zo ver gekregen om op de camping te staan. Nu heb ik gelezen dat je zelf geen drinken mee mag nemen, hoe streng wordt dit gecontroleerd?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:39:18 #176
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163459575
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 12:19 schreef ja2pers het volgende:
Heb dit jaar voor het eerst een camping kaart gekocht voor zwarte cross, heb na een aantal jaar het festival te bezoeken de rest van mijn groep zo ver gekregen om op de camping te staan. Nu heb ik gelezen dat je zelf geen drinken mee mag nemen, hoe streng wordt dit gecontroleerd?
redelijk streng, maar toch niet elke tas wordt gecontroleerd. Dus met een groepje zou het denk ik wel uit kunnen om een paar sixpackjes mee te nemen onder in de tas.

Je kan overigens tegen inlevering van je ticket, voor 'winkelprijs' een paar sixpackjes ophalen :)
pi_163483912
Had ik al gelezen, maar meestal is 'winkelprijs'op een festival toch een andere winkelprijs dan ik ken :X. Maar bedankt! Nu al zin in :)
pi_163489675
Er wordt vrij streng gecontroleerd. Ook op glazen verpakkingen, multitools ed.
pi_163504113
mm oke. Gaan jullie voor de cross, muziek of beide?
  maandag 4 juli 2016 @ 09:13:53 #180
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163504186
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:05 schreef ja2pers het volgende:
mm oke. Gaan jullie voor de cross, muziek of beide?
De muziek en sfeer, die Cross kan me echt gestolen worden, maar heel soms pik ik daar een half uurtje van mee.
  maandag 4 juli 2016 @ 09:14:56 #181
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163504193
Zo ga ik ook al jaren naar de TT zonder daar ooit een motor te hebben gezien :P
  maandag 4 juli 2016 @ 09:15:38 #182
129638 Lov1
pi_163504199
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:13 schreef Gehenna het volgende:

[..]

De muziek en sfeer, die Cross kan me echt gestolen worden, maar heel soms pik ik daar een half uurtje van mee.
Precies dit ja :)
pi_163506259
Dat dus ook meestal alleen even de cross kijken tijdens de zelf gebouwde wagens. Met de line up ben ik dit jaar ook weer tevreden :Y
  maandag 4 juli 2016 @ 12:43:53 #184
436222 Japepk
Padvinder
pi_163507897
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:15 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Precies dit ja :)
Voor de afters in de campingcafé's. Ik zorg dat ik weer in de buurt van de Nekslag sta!
't Echte en 't ware!
pi_163512008
ik zit erover te denken om toch op vrijdag te gaan... zijn er ook officieuze campings in de omgeving waar ik m'n tentje kan opzetten? neem niet aan dat iemand van mijn vrienden mij mee kan smokkelen de echte camping op?
pi_163532420
Er zijn nog genoeg camping kaartjes op ticketswap te krijgen ;)
pi_163532423
Kijken jullie nog naar specifieke band uit?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:06:57 #188
436222 Japepk
Padvinder
pi_163533116
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:35 schreef ja2pers het volgende:
BZB in de megatent is altijd weergaloos goed, maar ik ben echt een zondaar als het op muziek aankomt. Vorig jaar heb ik alleen BZB en WC Experience als optreden gezien, en verder alleen overal de flarden van meegepikt.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:14:42 #189
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163533316
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:35 schreef ja2pers het volgende:
Rooie Rinus en Pé Daalemmer lijkt me wel tof om een keer te zien :P

Verder: Uncle Acid & The Deadbeats, ZZZ, André Manuel en Fratsen
en veel wat (waarschijnlijk) in Roadhouse staat: Peter Pan, John Coffey, Herder, etc.

edit: kut, ZZZ ga ik missen, want dat is vrijdag al ;(
pi_163533597
Ik zit er over te denken om een KarTent te reserveren, zo'n festivaltentje van karton. Scheelt een hoop gesleep en is niet duur. Iemand ervaring met die dingen?
pi_163534507
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:34 schreef ja2pers het volgende:
Er zijn nog genoeg camping kaartjes op ticketswap te krijgen ;)
Hoef maar 1 nacht. Volgens mij heb ik vorig jaar geparkeerd op een weiland waar je ook voor 5 euro je tentje mocht opzetten.
pi_163536326
quote:
1s.gif [b

[..]

Hoef maar 1 nacht. Volgens mij heb ik vorig jaar geparkeerd op een weiland waar je ook voor 5 euro je tentje mocht opzetten.
dan is dat inderdaad niet echt handig ;)

BZB is altijd tof
pi_163537684
Kartonnen tentjes inmiddels gereserveerd, na positieve ervaringen te hebben gelezen op internet. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn en of ze het eerste het beste regenbuitje een beetje overleven.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:45:46 #194
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163539207
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:49 schreef Niek92 het volgende:
Kartonnen tentjes inmiddels gereserveerd, na positieve ervaringen te hebben gelezen op internet. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn en of ze het eerste het beste regenbuitje een beetje overleven.
Regenbuitjes gaat wel goed denk ik, zolang het geen urenlange hoosbuien worden. Maar vraag me af of het verder comfortabel is. Dat karton ademt totaal niet lijkt me, wat heel broeierig kan zijn bij een beetje warmte. Maar goed dan scheur je er een paar lucht-gaatjes in :P
pi_163539378
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:45 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Regenbuitjes gaat wel goed denk ik, zolang het geen urenlange hoosbuien worden. Maar vraag me af of het verder comfortabel is. Dat karton ademt totaal niet lijkt me, wat heel broeierig kan zijn bij een beetje warmte. Maar goed dan scheur je er een paar lucht-gaatjes in :P
Ja, daar maak ik me nog niet heel veel zorgen over. En koepeltentjes zijn ook altijd vies warm als de zon schijnt.
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:16:03 #196
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163548165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:54 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ja, daar maak ik me nog niet heel veel zorgen over. En koepeltentjes zijn ook altijd vies warm als de zon schijnt.
Klopt, maar die waaien nog een beetje door, dus ik verwacht hier nog erger. Maar misschien heb ik het wel mis, en is dit juist prettiger (want dikkere muur, die meer isoleert bijv.). Ben wel benieuwd hoe het bevalt :)
pi_163859533
Hoe zit het met de camping zijn er meerdere campings of een grote?
Heb er al zin in :D
pi_163868410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:13 schreef ja2pers het volgende:
Hoe zit het met de camping zijn er meerdere campings of een grote?
Heb er al zin in :D
Een hele grote. Tenzij je Grasnapolaky hebt geboekt, dan zit je wel op een aparte.

Zijn nu bij RTL late night trouwens.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:41:00 #199
436222 Japepk
Padvinder
pi_163877815
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:51 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Een hele grote. Tenzij je Grasnapolaky hebt geboekt, dan zit je wel op een aparte.

Zijn nu bij RTL late night trouwens.
Daar kwamen ook echt alle clichés wel voorbij, modderrollen en slecht weer. Als de voorspellingen het goed hebben krijgen we een prachteditie!
't Echte en 't ware!
pi_163877879
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:41 schreef Japepk het volgende:

[..]

Daar kwamen ook echt alle clichés wel voorbij, modderrollen en slecht weer. Als de voorspellingen het goed hebben krijgen we een prachteditie!
We krijgen misschien nog wel modder! Vrijdag en zaterdag een beetje regen, 2,5 en 3,5 mm voorspeld.
  donderdag 21 juli 2016 @ 06:06:33 #201
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163898241
Oeh een zwarte Cross topic. Heb een vraagje.
Heb kaartjes gewonnen en daarop staat "genodigden" en dat je dan op p8 mag parkeren.

Is dat iets "bijzonders" (aangezien in dezelfde zinnen ook voor ne pers wordt gebruikt of is t gewoon standaard maar klinkt t beter? :+
pi_163900130
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:06 schreef Cue_ het volgende:
Oeh een zwarte Cross topic. Heb een vraagje.
Heb kaartjes gewonnen en daarop staat "genodigden" en dat je dan op p8 mag parkeren.

Is dat iets "bijzonders" (aangezien in dezelfde zinnen ook voor ne pers wordt gebruikt of is t gewoon standaard maar klinkt t beter? :+
Geen idee hoe het bij ZC zelf zit, maar ben als 'pers' bij aantal festivals geweest, en over het algemeen is er inderdaad een VIP/Gasten/Pers parking, zoals bv. op Lowlands:

Soms is er op het terrein ook nog een VIP/Pers/Genodigden ruimte waar je even kan chillen en iets relaxter een drankje kan doen dan op het terrein zelf. Dat tweede hangt wel af van met welke 'bandje' je uiteindelijk het terrein op gaat.

Maar dit klinkt inderdaad wel als een 'aparte' parking.
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:20:29 #203
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163902789
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Geen idee hoe het bij ZC zelf zit, maar ben als 'pers' bij aantal festivals geweest, en over het algemeen is er inderdaad een VIP/Gasten/Pers parking, zoals bv. op Lowlands:
[ afbeelding ]

Soms is er op het terrein ook nog een VIP/Pers/Genodigden ruimte waar je even kan chillen en iets relaxter een drankje kan doen dan op het terrein zelf. Dat tweede hangt wel af van met welke 'bandje' je uiteindelijk het terrein op gaat.

Maar dit klinkt inderdaad wel als een 'aparte' parking.
Die parking maakt mij niet uit, want ga met de bus :+

Maar was benieuwd of dat op het terrein andere 'rechten' geeft / of zou kunnen geven.
Al zie ik het zondag natuurlijk vanzelf wel.
pi_163913756
Geeft je o.a toegang tot overdekte tribune naast het hoofdpodium.
  donderdag 21 juli 2016 @ 22:01:05 #205
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163916102
Goed om te weten, al gok en hoop ik dat t droog blijft :)
pi_163924419
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:16 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Klopt, maar die waaien nog een beetje door, dus ik verwacht hier nog erger. Maar misschien heb ik het wel mis, en is dit juist prettiger (want dikkere muur, die meer isoleert bijv.). Ben wel benieuwd hoe het bevalt :)
Ze zijn koeler dan een gewone tent, en ventileren ook prima. Zitten wat kieren die lucht door laten + een tochtgat. Heerlijk koel op het moment.

En de regentest heeft ie grandioos doorstaan. Kwam aardig wat water naar beneden, maar niks van te merken binnenin. Perfect droog gebleven. Ik ben wel onder de indruk!
  vrijdag 22 juli 2016 @ 15:46:31 #207
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163930162
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 11:24 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ze zijn koeler dan een gewone tent, en ventileren ook prima. Zitten wat kieren die lucht door laten + een tochtgat. Heerlijk koel op het moment.

En de regentest heeft ie grandioos doorstaan. Kwam aardig wat water naar beneden, maar niks van te merken binnenin. Perfect droog gebleven. Ik ben wel onder de indruk!
Cool :D
pi_163930221
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 11:24 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ik heb op Hellfest in zo'n ding gelegen, vond het net ff 25cm te klein ofzo. Daar stond er nog een stretchertje in, en was het allemaal net wat te krap om goed in te kunnen liggen én dan nog een tas kwijt te kunnen.
pi_163934784
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 15:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik heb op Hellfest in zo'n ding gelegen, vond het net ff 25cm te klein ofzo. Daar stond er nog een stretchertje in, en was het allemaal net wat te krap om goed in te kunnen liggen én dan nog een tas kwijt te kunnen.
Oh echt totaal geen last van. Ik heb er een eenpersoonsluchtbed in liggen en nog ruimte genoeg voor m'n tas. Kan me er naast zelfs nog omkleden.

Maar als er een stretcher op een hoogte van een cm of 30 in staat kan ik het me voorstellen ja.

Best veel mensen die vragen hoe het is om in zo'n tentje te slapen trouwens! Ondertussen al een man of 10 gehad die er naar vroegen, dus ik denk dat ze er volgend jaar meer verkopen ;)
pi_163939687
Zou dit jaar voor de 8e keer gaan maar kan helaas niet mee, loop bij de arts en het leek met niet heel verstandig om te gaan.
Ook zonder bier slaap je veels te weinig e.d.
Al 7 jaar op de camping gestaan, dit jaar hebben we campingplaatsen bij een boer in de buurt gehuurd.
10 euro per nacht, en je kan gewoon bbq-en, lekker rustig douchen enz.
En op 15 min lopen van de zc, prima te doen.

Maargoed volgend jaar gaan ik daar ook van meegenieten.

Oh ja kwam deze net tegen:

http://www.dumpert.nl/med(...)s_weer_begonnen.html

Dan ben je wel ver heen zeg :')
  vrijdag 22 juli 2016 @ 22:14:41 #211
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163941264
Zijn er eig kluisjes of iets dergelijks om spullen /extra kleding in te stoppen?
pi_163941592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:14 schreef Cue_ het volgende:
Zijn er eig kluisjes of iets dergelijks om spullen /extra kleding in te stoppen?
Op de camping wel, voor dagbezoekers weet ik het eerlijk gezegd niet.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 22:40:16 #213
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163942095
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:25 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Hmmm
pi_163945433
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:25 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Volgens mij wel, als ik de plattegrond zo bekijk. http://www.zwartecross.nl(...)ttegrond-zc-2016.jpg
Kan me van de keren dat ik er was (zaterdagbezoeker) ook wel de aanwezigheid van kluisjes herinneren.
pi_163947218
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:14 schreef Cue_ het volgende:
Als ik de plattegrond zo bekijk, zitten er kluisjes bij de ingang in de buurt.
pi_163993580
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:49 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Oh echt totaal geen last van. Ik heb er een eenpersoonsluchtbed in liggen en nog ruimte genoeg voor m'n tas. Kan me er naast zelfs nog omkleden.

Maar als er een stretcher op een hoogte van een cm of 30 in staat kan ik het me voorstellen ja.

Best veel mensen die vragen hoe het is om in zo'n tentje te slapen trouwens! Ondertussen al een man of 10 gehad die er naar vroegen, dus ik denk dat ze er volgend jaar meer verkopen ;)
Maar lig je er alleen in? Dan kan ik het me voorstellen, wij lagen met z'n tweeen, en dan nog op stretcher, dus wat hoger _O-
  Moderator maandag 25 juli 2016 @ 09:59:47 #217
pi_163993622
Ik zag weer filmpjes voorbij komen van mensen die in het openbaar brommers aan het kieken waren.

Van dat imago komen ze echt niet snel af :D.
pi_163993658
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik zag weer filmpjes voorbij komen van mensen die in het openbaar brommers aan het kieken waren.

Van dat imago komen ze echt niet snel af :D.
Show us :9
  Moderator maandag 25 juli 2016 @ 10:11:03 #219
pi_163993729
Zal binnenkort wel op dumpert verschijnen ofzo, link is offline :')
pi_163999783
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:11 schreef indiaantje89 het volgende:
Zal binnenkort wel op dumpert verschijnen ofzo, link is offline :')
Staat al op dumpert
  maandag 25 juli 2016 @ 16:04:52 #221
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_164000952
Weer thuis van 2 toffe dagen :D
Leukste concert? Dj Emile Roemer :D _O_
  Moderator maandag 25 juli 2016 @ 16:44:15 #222
pi_164001774
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:04 schreef Gehenna het volgende:
Weer thuis van 2 toffe dagen :D
Leukste concert? Dj Emile Roemer :D _O_
Whut?

Die gast is helemaal into metal toch? Lijkt me wel een toffe peer eerlijk gezegd.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 25 juli 2016 @ 16:50:56 #223
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_164001889
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:44 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Whut?

Die gast is helemaal into metal toch? Lijkt me wel een toffe peer eerlijk gezegd.
Ja, Big 4 shirt aan en dikke metal tracks draaien. Klapte er prima op :Y
  maandag 25 juli 2016 @ 17:51:03 #224
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_164002809
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:44 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Whut?

:Y
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ja, Big 4 shirt aan en dikke metal tracks draaien. Klapte er prima op :Y
Pitje, Crowdsurfer, alles :D En dat met 20 man :') _O-
pi_164020298
Ik ben vrijdag geweest en heb me prima vermaakt! Vriendengroep ging het hele weekend op de camping, maar dat ging ik niet redden.

Eerst tentje opgezet in een weiland bij een aardig stel op ongeveer 3 minuten lopen van de ingang. Wilde eigenlijk gelijk gaan maar omdat er nog wat buien aankwamen nam ik het aanbod van gratis koud bier dat werd aangeboden door de "campingbeheerders" met liefde aan. Na 3 flessen bier en een bui te hebben uitgezeten richting terrein gelopen en vriendengroep opgezocht die bij de cross stond te kijken. Een van onze teamgenootjes reed mee in die 'te land ter zee en in de lucht' klasse en had een mooi rugbyveld op haar auto met een Tante Rikie die een try drukte tussen de palen.

Daarna heerlijk rondgelopen op het terrein en nog veel meer bier gedronken zodat we al redelijk aangeschoten bij de ABBA undercoverband stonden om daar goed te feesten. Vervolgens heerlijk in het zonnetje bij de Bayou gelegen om nog meer bier te drinken en heerlijk te eten. Ondertussen stond South Mountain te spelen en dat was erg leuk. Die mevrouw op de viool mocht ook wel in mijn tentje viool komen spelen.

Na South Mountain richting de naastgelegen Barn gegaan om Drive Like Maria te kijken. Ook prima band moet ik zeggen. Daarna een tijd in het gras gelegen om nog meer bier te drinken. Typhoon hebben we van een hele verre afstand gezien maar dat vond ik best wel klote. Die gast heeft een riedeltje dat hij tig keer moet herhalen. Verder veel slap gelul. Dus vooral veel bier gedronken tijdens dat concert. Daarna kwam echter The Darkness en dat was jeugdstudententijdsentiment. Vooraan gestaan tijdens deze toch wel prima show! Justin Hawkins is een fijne entertainer en had veel interactie met het publiek, wat het nog beter maakte.

Na The Darkness was het aardig donker en tijd om te dansen - eerst op de Dansvloer en later in de Discotent. Nog even de BZB meegepakt in de Megatent. Leuke band maar helaas extreem druk en slecht geluid. Na de BZB nog even een biertje gedaan en toen ging vriendengroep richting camping en ik dus ook - zij het een andere camping. Daar aangekomen stonden de campingbeheerders erop dat ik en andere kampeerders nog bier kwamen drinken met ze, dus dat maar gedaan. Rond 4 uur m'n tent in en tot een uur of 12 m'n roes uitgeslapen. Rustig tentje opgeruimd en op de terugweg bij de Mac in Doetinchem ontbeten.

Ik heb een topdag gehad!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 13:33:21 ]
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:47:46 #226
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_164026762
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:31 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben vrijdag geweest en heb me prima vermaakt! Vriendengroep ging het hele weekend op de camping, maar dat ging ik niet redden.

Eerst tentje opgezet in een weiland bij een aardig stel op ongeveer 3 minuten lopen van de ingang. Wilde eigenlijk gelijk gaan maar omdat er nog wat buien aankwamen nam ik het aanbod van gratis koud bier dat werd aangeboden door de "campingbeheerders" met liefde aan. Na 3 flessen bier en een bui te hebben uitgezeten richting terrein gelopen en vriendengroep opgezocht die bij de cross stond te kijken. Een van onze teamgenootjes reed mee in die 'te land ter zee en in de lucht' klasse en had een mooi rugbyveld op haar auto met een Tante Rikie die een try drukte tussen de palen.

Daarna heerlijk rondgelopen op het terrein en nog veel meer bier gedronken zodat we al redelijk aangeschoten bij de ABBA undercoverband stonden om daar goed te feesten. Vervolgens heerlijk in het zonnetje bij de Bayou gelegen om nog meer bier te drinken en heerlijk te eten. Ondertussen stond South Mountain te spelen en dat was erg leuk. Die mevrouw op de viool mocht ook wel in mijn tentje viool komen spelen.

Na South Mountain richting de naastgelegen Barn gegaan om Drive Like Maria te kijken. Ook prima band moet ik zeggen. Daarna een tijd in het gras gelegen om nog meer bier te drinken. Typhoon hebben we van een hele verre afstand gezien maar dat vond ik best wel klote. Die gast heeft een riedeltje dat hij tig keer moet herhalen. Verder veel slap gelul. Dus vooral veel bier gedronken tijdens dat concert. Daarna kwam echter The Darkness en dat was jeugdstudententijdsentiment. Vooraan gestaan tijdens deze toch wel prima show! Justin Hawkins is een fijne entertainer en had veel interactie met het publiek, wat het nog beter maakte.

Na The Darkness was het aardig donker en tijd om te dansen - eerst op de Dansvloer en later in de Discotent. Nog even de BZB meegepakt in de Megatent. Leuke band maar helaas extreem druk en slecht geluid. Na de BZB nog even een biertje gedaan en toen ging vriendengroep richting camping en ik dus ook - zij het een andere camping. Daar aangekomen stonden de campingbeheerders erop dat ik en andere kampeerders nog bier kwamen drinken met ze, dus dat maar gedaan. Rond 4 uur m'n tent in en tot een uur of 12 m'n roes uitgeslapen. Rustig tentje opgeruimd en op de terugweg bij de Mac in Doetinchem ontbeten.

Ik heb een topdag gehad!
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:00:43 #227
436222 Japepk
Padvinder
pi_164054504
Ik heb echt last van een zwart gat, wat blijft die Zwarte Cross toch machtig mooi. Zag op een blog een mooie comment van de auteur. Die was dit jaar voor het eerst naar de Zwarte Cross gegaan na dat jarenlang niet gewild te hebben, omdat ze vond dat de Zwarte Cross geen Venetië moest worden, overspoeld door toeristen die naar 'die boeren' komen kijken. Daar moeten ze inderdaad voor waken.
Ongelooflijk en ongelooflijk knap hoe dat festival in 20 jaar van 1000 man naar 220.000 man heeft kunnen groeien, maar wat mij betreft is de max nu wel bereikt of net overschreden, in elk geval voor het festival in deze vorm. Met drukte op het terrein zelf heb ik niet zo'n probleem, dat vond ik goed te doen. Maar de capaciteit van de faciliteiten was vaak niet toereikend. Het viel me op hoe inefficiënt er soms gewerkt werd.

Los daarvan blijven de succesnummers onovertroffen. Loco Arena, Discotent, Undercovertent, BZB, Schuimparty, Tirolertent, Camping, het was allemaal weer genieten.
't Echte en 't ware!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 juli 2016 @ 22:08:26 #228
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_164054722
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:00 schreef Japepk het volgende:
Ik heb echt last van een zwart gat, wat blijft die Zwarte Cross toch machtig mooi. Zag op een blog een mooie comment van de auteur. Die was dit jaar voor het eerst naar de Zwarte Cross gegaan na dat jarenlang niet gewild te hebben, omdat ze vond dat de Zwarte Cross geen Venetië moest worden, overspoeld door toeristen die naar 'die boeren' komen kijken. Daar moeten ze inderdaad voor waken.
Ongelooflijk en ongelooflijk knap hoe dat festival in 20 jaar van 1000 man naar 220.000 man heeft kunnen groeien, maar wat mij betreft is de max nu wel bereikt of net overschreden, in elk geval voor het festival in deze vorm. Met drukte op het terrein zelf heb ik niet zo'n probleem, dat vond ik goed te doen. Maar de capaciteit van de faciliteiten was vaak niet toereikend. Het viel me op hoe inefficiënt er soms gewerkt werd.

Los daarvan blijven de succesnummers onovertroffen. Loco Arena, Discotent, Undercovertent, BZB, Schuimparty, Tirolertent, Camping, het was allemaal weer genieten.
Hier dat artikel http://noisey.vice.com/nl(...)-dan-een-mens-aankan

:Y
pi_164079752
Dat filmpje op dumpert van neukende mensen op de camping :')_!

Waarom dat filmen.. Dan snap je zwarte cross dus niet
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:20:43 #230
436222 Japepk
Padvinder
pi_164086877
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 01:04 schreef bamibij het volgende:
Dat filmpje op dumpert van neukende mensen op de camping :')_!

Waarom dat filmen.. Dan snap je zwarte cross dus niet
Dat blijf je houden. Het houdt het 'oude' ZC-imago wel hoog :P
't Echte en 't ware!
pi_164184578
In het programmaboekje werd al gewaarschuwd dat je na de Zwarte Cross in een zwart gat valt. Nou ruim anderhalve week later kan ik bevestigen dat het 'gewone' leven vies tegen valt ;(.
Wat een geweldig weekend! De muziek, de mensen, de sfeer! Absoluut volgend jaar weer!
pi_166755878

:') Voor de zwarte cross nog nooit meegemaakt, ik mis de tijd dat je 2 maand later nog campingkaarten voor de kortingsprijs kon kopen.
pi_166756055
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:08 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]

:') Voor de zwarte cross nog nooit meegemaakt, ik mis de tijd dat je 2 maand later nog campingkaarten voor de kortingsprijs kon kopen.
Heb maar gelijk om 11:00 uur een kaartje gekocht. Nergens last van gehad.
pi_166756243
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Heb maar gelijk om 11:00 uur een kaartje gekocht. Nergens last van gehad.
:P Toen lag ik nog te pitten, eigen schuld maar ben bijna aan de beurt.
pi_166756792
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:35 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:P Toen lag ik nog te pitten, eigen schuld maar ben bijna aan de beurt.
Kortingskaarten zijn al uitverkocht lees ik. Maarja uitslapen is ook lekker.
pi_166757305
Kaarten weer binnen :)
pi_166758122
3-dagen kaarten uitverkocht, camping en zaterdag gaan ook hard volgens FB.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 21 november 2016 @ 12:55:06 #238
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_166798945
STATUS VERKOCHTE KAARTEN – MA. 21 NOV. 12:00 uur
*Campingkaarten: 88%
*Vrijdag dagkaarten: 59%
*Zaterdag dagkaarten: 91%;
*Zondag dagkaarten: 81%;

UITVERKOCHT
*Grasnapolsky- en caravankaarten;
*3-dagenkaarten;
*Campingkaarten met Grote Denkerskorting;
*Zaterdag dagkaarten met Grote Denkerskorting;
*Zondag dagkaarten met Grote Denkerskorting.
*Inschrijven voor deelname aan de Zwarte Cross kan niet meer. Alle klassen waren binnen twee (!) minuten vol.
pi_166799868
Heel wat campingkaarten nog terug gevallen, zullen wel niet betaald zijn met de link in de mail ofzoiets.

Ik zat in ieder geval klaar afgelopen zaterdag om 11:00. Had m'n gegevens ingevuld, bestelling bevestigd en was klaar om te betalen met iDeal. Op dat moment knalden de servers er uit, tijdstip: 11:03. Mega stress omdat nog even niet duidelijk was of de kaarten nou besteld waren of niet. Uiteindelijk dus wel, maar toen moest het betalen nog gebeuren. Dat laten doen door m'n broer, aangezien ik inmiddels aan het werk was. Stonden er nog 12500 mensen in de wachtrij, een paar uur nadat de voorverkoop van start was gegaan..

Maar goed, we gaan weer naar de Zwarte Cross! 6e keer inmiddels geloof ik!
pi_166800077
Ik ben gewoon lid geworden van Harder! en heb vorige week rustig aan mijn kaarten besteld ;)
't Echte en 't ware!
  maandag 21 november 2016 @ 13:50:21 #241
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_166800165
ondanks dat het bij mijn ouders in de buurt is (en vroeger ook al bij mij in de buurt dus, want Halle en Lichtenvoorde liggen niet zover uit elkaar en me ouders wonen er middentussenin) ben ik er nog nooit geweest......

Misschien 2017, kort voor de ZC komen er altijd wel weer dagkaarten vrij.
pi_166800555
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:39 schreef Niek92 het volgende:
Heel wat campingkaarten nog terug gevallen, zullen wel niet betaald zijn met de link in de mail ofzoiets.

Ik zat in ieder geval klaar afgelopen zaterdag om 11:00. Had m'n gegevens ingevuld, bestelling bevestigd en was klaar om te betalen met iDeal. Op dat moment knalden de servers er uit, tijdstip: 11:03. Mega stress omdat nog even niet duidelijk was of de kaarten nou besteld waren of niet. Uiteindelijk dus wel, maar toen moest het betalen nog gebeuren. Dat laten doen door m'n broer, aangezien ik inmiddels aan het werk was. Stonden er nog 12500 mensen in de wachtrij, een paar uur nadat de voorverkoop van start was gegaan..

Maar goed, we gaan weer naar de Zwarte Cross! 6e keer inmiddels geloof ik!
Ik zat om 11:00 uur klaar, om 11:02 uur had ik mijn kaartje. Net op tijd dus.
  maandag 21 november 2016 @ 21:59:59 #243
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166812744
Ik wil wel maar moet nog iemand mee zien te krijgen ;(
Stomme is dat het gelijk is met de feestjes van de vierdaagse, waardoor iemand moeilijk doet :(
pi_166812832
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 21:59 schreef Cue_ het volgende:
Ik wil wel maar moet nog iemand mee zien te krijgen ;(
Stomme is dat het gelijk is met de feestjes van de vierdaagse, waardoor iemand moeilijk doet :(
Hoe laat moet ik er zijn?
  maandag 21 november 2016 @ 22:02:29 #245
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166812873
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 22:01 schreef Loveless85 het volgende:
Hoe laat moet ik er zijn?
  dinsdag 22 november 2016 @ 08:59:50 #246
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_166819346
ik ga zaterdag
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_166843040
quote:
STATUS VERKOCHTE KAARTEN – WO. 23 NOV. 08:51 uur
*Vrijdag dagkaarten: 65%

UITVERKOCHT
*Grasnapolsky- en caravankaarten;
*3-dagenkaarten;
*Zaterdag dagkaarten;
*Zondag dagkaarten:
*Campingkaarten;
*Zondag dagkaarten met Grote Denkerskorting.
*Inschrijven voor deelname aan de Zwarte Cross kan niet meer. Alle klassen waren binnen twee (!) minuten vol.

NB: Uitverkocht is ook echt uitverkocht. Wij zeggen het nog maar even expliciet, want er komen vragen binnen of in januari opnieuw uitverkochte kaartsoorten beschikbaar komen. Dat is dus niet het geval. Deze kaarten zullen ook niet aan de dagkassa verkrijgbaar zijn. Uitverkocht = OP.
:o _O_
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_166843201
Zag wel dat je 25 kaarten pp kon kopen. Das erg veel; hoop zullen zijn opgekocht door van die shady ticketbureaus gok ik...
  woensdag 23 november 2016 @ 22:06:54 #249
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166859200
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:59 schreef rulerofdeath het volgende:
ik ga zaterdag
Hoop je daar dan nog te zien! Maar even afwachten dus :P

Ow niet dus ;(
Al heb ik vorige keer via ticketswab ofzo kaarten geregeld, maargoed.
  donderdag 24 november 2016 @ 07:55:59 #250
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_166863679
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoop je daar dan nog te zien! Maar even afwachten dus :P
*O*
quote:
Ow niet dus ;(
Al heb ik vorige keer via ticketswab ofzo kaarten geregeld, maargoed.
hmm -O-

we zullen zien :P

via ticketswab betaal je de normale prijs?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  donderdag 24 november 2016 @ 08:02:31 #251
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166863713
quote:
9s.gif Op donderdag 24 november 2016 07:55 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

*O*

[..]

hmm -O-

we zullen zien :P

via ticketswab betaal je de normale prijs?
Of iets erboven, 8 euro meer voor een dagkaart was toen nog standaard. Dat is wel te doen ;)
pi_166864405
Ticketswap is wel een te vertrouwen site. Geen bedrijf dat massaal kaartjes opkoopt en ze met woekerwinsten doorverkoopt, maar een site waar particulieren samenkomen om kaartjes te verkopen. Volgens mij bieden ze ook een soort van garantie dat het kaartje geldig en officieel is.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2016 09:21:14 ]
pi_166882081
quote:
6s.gif Op donderdag 24 november 2016 09:20 schreef Nielsch het volgende:
Ticketswap is wel een te vertrouwen site. Geen bedrijf dat massaal kaartjes opkoopt en ze met woekerwinsten doorverkoopt, maar een site waar particulieren samenkomen om kaartjes te verkopen. Volgens mij bieden ze ook een soort van garantie dat het kaartje geldig en officieel is.
Zie: https://www.ticketswap.nl/how-does-it-work

Een soort van garantie heb je alleen bij de secureswap tickets, daarvan wordt de barcode van het aangeboden ticket ongeldig gemaakt en de koper krijgt een ticket met nieuw aangemaakte barcode. https://www.ticketswap.nl/content/secure-swap
pi_166885551
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 22:47 schreef Sassie het volgende:

[..]

Zie: https://www.ticketswap.nl/how-does-it-work

Een soort van garantie heb je alleen bij de secureswap tickets, daarvan wordt de barcode van het aangeboden ticket ongeldig gemaakt en de koper krijgt een ticket met nieuw aangemaakte barcode. https://www.ticketswap.nl/content/secure-swap
Ah das dus niet met Zwarte Cross kaarten
  vrijdag 25 november 2016 @ 07:12:45 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166885581
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 07:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah das dus niet met Zwarte Cross kaarten
Ze hebben daar allerlei kaarten. Waaronder nu ook al kaarten voor de ZC 2017
pi_166885667
quote: