De grootste dacht ik inderdaad. Tsja die affiches zijn allemaal best aardig, maar het nodigt me nooit uit om er een kijkje gaan te nemenquote:Op woensdag 11 februari 2015 12:50 schreef Gehenna het volgende:
Haha het festival komt nooit meer van het image af van wat die joker daar neerzet
Maar, feit is wel dat het festival tegenwoordig een ontzettend breed en veelzijdig programma neerzetEn met 185.276 bezoekers, is het één van de grootste (of de grootste zelfs?) festivals van NL
Ik ben inmiddels 3 keer geweest, de eerste keer was inderdaad 3 dagen lang Jovink, Normaal, Mooi Wark, etc.. Bier zuipen, feesten en door de gevallen regen: veel modder. Fantastisch mooi, maar na 2 dagen had ik het ook echt wel weer gezien, de laatste dag lag ik vroeg op bedquote:Op woensdag 11 februari 2015 13:28 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
De grootste dacht ik inderdaad. Tsja die affiches zijn allemaal best aardig, maar het nodigt me nooit uit om er een kijkje gaan te nemen. Krijg er altijd zo'n "boers" gevoel bij.
Het is voor mij iets te ver weg om een dagje heen te gaan. En de lineups vind ik vaak wel ok, maar ook nou niet om te zeggen wouw wat geweldig. Al zie ik nu dat Flogging Molly ook komen en die zijn best geinig.quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels 3 keer geweest, de eerste keer was inderdaad 3 dagen lang Jovink, Normaal, Mooi Wark, etc.. Bier zuipen, feesten en door de gevallen regen: veel modder. Fantastisch mooi, maar na 2 dagen had ik het ook echt wel weer gezien, de laatste dag lag ik vroeg op bed
5 jaar later weer eens heen gegaan. En wat bleek: het hele festival was enorm gegroeid. Er waren ineens verschillende velden met muziek: Naast de gebruikelijke Hoofdpodium en andere tenten ook ineens een metalweide, theaterweide, fijnproeversweide (voor beginnend talent), reaggeweide etc.. En al die velden konden zo een zelfstandig mini-festival zijn, qua programmering, maar ook qua aankleding![]()
Het is gewoon een mooie afwisseling, een voordracht van Herman Brusselmans luisteren, meeschreeuwen met Sepultura en Monster Magnet, Luisteren naar Roosbeef die gedichtjes van Willem Wilmink op muziek zet en uiteindelijk feesten bij JovinkEn natuurlijk al die ongein die er op het hele veld te vinden is, daarmee zijn ze bijv. Lowlands de baas
Als je een 'boers' festival wil kan dat ook nog steeds, maar als je dat niet wil, loop je gewoon een stukje verderIk zou zeggen: gewoon eens een dagje gaan kijken, voor het geld (dagkaart: ¤30) hoef je het niet te laten..
Er staan altijd wel een paar leuke grote namen, maar ik merk dat ik vooral aan mijn trekken kom bij de kleinere podia. Zoals Roadhouse, waar veel garage/stoner rock/punk stondquote:Op donderdag 12 februari 2015 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
Flogging Molly dus headliner, die hebben ze ook weleens beter gehad?
Wat ga je zoal zienquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:11 schreef Gehenna het volgende:
Het programma is sowieso aardig uitgebreid sinds het aanmaken van het topic, is plemp de tussenstand hier maar even neer
Muziek:
AFTERPARTEES // ALPHEUS FT. RUDE RICH // ANDY FRASCO (USA) // ANOUK // BACIAMOLEMANI (IT) // BAGGI BEGOVIC // BASSJACKERS // BÖKKERS // BEN MILLER BAND (USA) // BILLY THE KIT // BIRDS THAT CHANGE COLOUR (BE) // BJ BAARTMANS // BLUES PILLS (SWE/USA) // BOH FOI TOCH // BONGO BOTRAKO (ESP) // BY THE RIVERS // BZB // CAIRO LIBERATION FRONT // CASA DE LA MUERTE // CLAUDE HAY & THE GENTLE ENEMIES (AUS) // DAN OWEN (UK) // DE NOZEMS // DEATH ALLEY // DJ VERON // DOCTOR KRÁPULA (COL) // EPTIC // FIDDLER'S GREEN (DUI) // FLAMINGO TOURS (SPA) // FLOGGING MOLLY (USA) // HOFFMAESTRO (SWE) // HYMN FOR HER (VS) // JACK BROADBENT // JACK PAROW (ZAF) // JOHN COFFEY // JOOST VAN BELLEN // JUNGLE BY NIGHT // KADAVAR (DE) // KATZENJAMMER (NOR) // KOVACS // LEEWAYS // MEMPHIS MANIACS // MIKE HAWKINS // MIKE MAGO // MONEY & THE MAN // MY BABY (NL/NZL) // PANKO (SP) // PLORK & DE AANNEMERS // PROXY // RAKETKANON // RALVERO // RATTLESNAKE SHAKE // RAVE VAN FORTUIN // SAY YES DOG // SHAKING GODSPEED // SHANTEL (DE) // SIDNEY SAMSON // SKIP&DIE // SOVIET SUPREM (FR) // SUE THE NIGHT // SUGARTOOSH // TENTEMPIÉS // THE BABOONS (BE) // THE DEAF // THE DIRTY DADDIES // THE GOON MAT & LORD BERNARDO (BEL) // THE HOT SPROCKETS (UK) // THE KILKENNY'S (IRL) // THE MINUTES // THE ODDWORD // THE URBAN VOODOO MACHINE (UK) // THE WETNECKS // TJERK & LIQUID SUNSHINE // TOO MANY ZOOZ (USA) // TOY DOLLS (UK) // TROMP, DE WAARD EN HENDRIX // UMEME AFRORAVE
Theater:
ABDELKADER BENALI // ANDRÉ MANUEL // DE BROMMERPROCESSIE // ELASKIETTENT // ELECTRIC CIRCUS MET MONO THE MONKEY // GEERT CHATROU // HARRY MERRY’S ALTERNATIEVE TOP 20 // HOELALA // LEX SCHAARS: LEZING OVER DE ACHTERHOEKSE TAAL // MARCEL RÖZER // MASTERCLASS REGGAE MET PIETER BOTH (BEEF!) // MATROESJKA // MEINDERT TALMA // PAUL HAENEN // PRENTJE MOMENTJE // PROF. DANIEL WIGBOLDUS – BUN I’J WEL OPENMINDED? // RORY DE GROOT // SID BOWFIN (UK) // SWINGDIGENTES (ESP) // THE ONE LOVE MACHINE BAND (DE) // THIJS KEMPERINK // UPLIFTING WORKSHOP // VINCENT BIJLO // VROUWEN KOMEN VAN VENUS EN MANNEN UIT DE ACHTERHOEK - FRANS MIGGELBRINK // ZINGENDE ZAAG DOOR ANNETTE SCHOLTEN EN NANKE FLACH
Muziek:quote:
twitter:zwartecross twitterde op donderdag 09-04-2015 om 12:00:18Attentie!THE KOOKS (@thekooksmusic): zondag 26 juli op de Zwarte Cross!Lees en luister meer:http://t.co/8T6g9HM4vt#zc15 #zwartecross reageer retweet
Tof!quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:07 schreef MrStock het volgende:
Voor mij wordt het de 7 e of 8e editie. Heb er weer zin in
BZB heb ik dan weer niets mee, net niet grappig. Of ik moet al ladderzat zijnquote:Ik weet het programma nooit. Zorg ervoor dat ik BZB zie, verder boeit het me eigk weinig, 'go with the flow' ofzoiets...
BZB valt qua muziek mee, maar heeft meer te maken met historie vanuit de vriendengroepquote:Op maandag 13 april 2015 11:03 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Tof!
[..]
BZB heb ik dan weer niets mee, net niet grappig. Of ik moet al ladderzat zijn
Ohja herkenbaar. Bij ons kwamen we niet verder dan "Koning Pinteman" van hunquote:Op maandag 13 april 2015 18:07 schreef MrStock het volgende:
[..]
BZB valt qua muziek mee, maar heeft meer te maken met historie vanuit de vriendengroep
Bij Annies in de Kroeg is toch wel een cult hit.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ohja herkenbaar. Bij ons kwamen we niet verder dan "Koning Pinteman" van hun
mwoah, deze wel:quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:55 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Bij Annies in de Kroeg is toch wel een cult hit.
Ik ken hem nog ookquote:
twitter:zwartecross twitterde op donderdag 23-04-2015 om 17:02:22Nieuwe namen! @MrPolska, Feuerengel, Weekend Warriors, @TheHeinoos en Jovink!Meer info:http://t.co/XeVBZ162o2#knappen #heyholetsgo #ZC15 reageer retweet
Niet kijken wat programma is, gewoon op het terrein gaan waar het feest is :pquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga op zaterdag. Wel zin in. Hoop op lekker weer. Nu nog even kijken waar ik zoal naartoe wil. Staat genoeg leuks in ieder geval.
Gelukkig heb ik een BOB, dus lekker veel bier drinken en 's nachts terug met de auto.
Haha, dat zou wel heel optimistisch zijnquote:
helaas, is hem niet geworden...quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:13 schreef ReMcOrE het volgende:
ik heb iemand die wellicht nog 2 dagkaarten voor zaterdag heefthoor ik als het goed is morgen
Mijn oom heeft er 1 op marktplaats staan: http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618quote:Op maandag 20 juli 2015 14:04 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
helaas, is hem niet geworden...
iemand hier die (iemand kent die) 2 zaterdag-kaarten te koop heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |