abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149546391
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee jij wil je niet conformeren
Waarom zou je je überhaupt willen conformeren?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149546423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:47 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Gaf alleen antwoord op je vraag, als je een multiple choice vraag stelt en ik geef het antwoord dat je niet prettig vindt, is dat geen persoonlijke aanval.
Welke vraag?? Ik maak me geen zorgen om die taps, boeit me werkelijk waar geen moer. En zo zijn er nog wel wat in dit topic.
Maar mensen die dat vinden zijn allemaal dom volgens jullie, nou prima jongen wat jij wil, maar kennelijk is het wel de meerderheid die het niks doet dus die arrogantie is nergens voor nodig !
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:51:05 #123
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_149546446
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee jij wil je niet conformeren omdat je spoken ziet.
Kennelijk vinden mensen, of in elk geval een meerderheid onze veiligheid belangrijker dan privacy, zo moeilijk is het allemaal niet.
Jij verdient het ook in de DDR te wonen, maar laat normale mensen daar alsjeblieft buiten.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:51:48 #124
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_149546467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Welke vraag?? Ik maak me geen zorgen om die taps, boeit me werkelijk waar geen moer. En zo zijn er nog wel wat in dit topic.
Maar mensen die dat vinden zijn allemaal dom volgens jullie, nou prima jongen wat jij wil, maar kennelijk is het wel de meerderheid die het niks doet dus die arrogantie is nergens voor nodig !
Hoe komen we erachter wat de meerderheid vindt, als jij mensen de mond snoert?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:52:37 #125
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_149546499
quote:

[..]

Ik merk dat het je geen moer boeit. Wel grappig dat je zo stuitert als het persoonlijk wordt in jouw ogen gezien het onderwerp van het topic.
Maar diep van binnen lach ik.
pi_149546500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus we moeten het allemaal maar goed vinden?

Anyway, door de kikker en pan methode krijg je idd reacties zoals jij nu geeft.

Als men twintig jaar geleden in 1 keer alle maatregelen die nu "normaal" zijn had ingevoerd had men Den Haag platgebrand.
Jij moet niks, maar als mensen nou aangeven zich nou geen zorgen maken hoeft dat toch ook niet :?
Anno 2015 is het veiligheidsaspect ook wel een dingetje geworden binnen de samenleving, er worden regelmatig mensen aangehouden die hele slechte plannen hadden (mede) dankzij dergelijke taps.
blablablabla
pi_149546572
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:52 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Ik merk dat het je geen moer boeit. Wel grappig dat je zo stuitert als het persoonlijk wordt in jouw ogen gezien het onderwerp van het topic.
Oh ja man. Lees even terug anders....
Jullie snoeren iedereen direct mond die aangeven het niks de interesseren. Lekker hypocriet dit!

Pot, ketel dit dat.
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:55:42 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149546615
quote:

[..]

Ik noem iemand die het niets kan schelen niet dom. Ik vind het alleen wel een beetje kortzichtig en naief om te denken dat al die gegevens veilig opgeborgen blijven. Daarbij moet je nog maar afwachten wie er over twintig jaar de beschikking heeft over die gegevens.

Het zou natuurlijk een goudmijn voor Wilders zijn, kan hij mooi gaan grasduinen in alle allochtone gegevens want dat zijn toch allemaal terroristen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:56:00 #129
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149546631
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:20 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Pijpen?

Pijpuhhhh!! *O*
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:57:12 #130
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_149546659
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh ja man. Lees even terug anders....
Jullie snoeren iedereen direct mond die aangeven het niks de interesseren. Lekker hypocriet dit!

Pot, ketel dit dat.
Vreemd, onderwerpen die mij niks interesseren klik ik niet eens open. Dan kan ik wel de hele dag bezig blijven natuurlijk met reageren. En als iets mij niet boeit gebruik ik geen uitroeptekens.

Het is te hopen dat je het niet met de overheid aan de stok krijgt.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:58:00 #131
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_149546696
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik noem iemand die het niets kan schelen niet dom. Ik vind het alleen wel een beetje kortzichtig en naief om te denken dat al die gegevens veilig opgeborgen blijven. Daarbij moet je nog maar afwachten wie er over twintig jaar de beschikking heeft over die gegevens.

Het zou natuurlijk een goudmijn voor Wilders zijn, kan hij mooi gaan grasduinen in alle allochtone gegevens want dat zijn toch allemaal terroristen.
En hij kan de gegevens laten manipuleren.
pi_149546785
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:58 schreef Netsplitter het volgende:
Ook kunnen verdachten van bepaalde zware misdrijven, als het aan het kabinet ligt, worden gedwongen om hun encryptiewachtwoorden op te geven.
Dat kunnen ze niet. Ze kunnen hooguit iemand die niet mee wil werken aan zijn eigen veroordeling in het gevang gooien, maar die straf zal allicht vele malen minder zijn dan wanneer hij zijn wachtwoord afgeeft.

Dat gaat echt niet gebeuren.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_149546839
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben je dan rijkelijk laat mee, gerichte taps mochten net als draadloos ongericht tappen al met al zal er dus in de praktijk weinig veranderen.

Of doe jij je gesprekken en mailtjes altijd bewust bedraad verzenden? :P
"Draadloos ongericht tappen" is een overblijfsel uit de koude oorlog, toen spionnen via radio met Moskou communiceerden. Dat was nooit bedoeld om wifi of gsm verkeer af te luisteren.
pi_149546853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik lig er niet wakker van. Heb ook niks te verbergen trouwens :).
Nu misschien niet, maar jij weet niet of alle data (ALLE DATA!!!) die nu over jou verzameld wordt in de toekomst nog wel toe te vertrouwen is aan een toekomstige overheid.

Het is dan ook buitengewoon dom en ronduit naïef om te roepen dat je niks te verbergen hebt.

Helaas is het gros van de mensen in Nederland net zo dom en naïef.

:{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_149546896
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is nu toch ook al zo dat ze het aftappen van gegevens in principe aan niemand hoeven verantwoorden uiteindelijk?
En de opslag van persoonlijke gegevens is wel een dingetje ik begrijp jou wel, maar is er überhaupt iets wat de overheid nog NIET van jou weet of kan achterhalen op dit moment voor het in werking treden van deze maatregel.
blablablabla
pi_149546940
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:27 schreef SicSicSics het volgende:
Kunnen ze dan straks ook deze username aan mijn BSN koppelen? :o Wat bedoelen ze eigenlijk met ongericht struinen?
Je google search history gekoppeld aan je BSN, super handig toch!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is het live debat op het politiek kanaal, de argumenten en antwoorden ook weer. :')
pi_149546966
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Jij moet niks, maar als mensen nou aangeven zich nou geen zorgen maken hoeft dat toch ook niet :?
Anno 2015 is het veiligheidsaspect ook wel een dingetje geworden binnen de samenleving, er worden regelmatig mensen aangehouden die hele slechte plannen hadden (mede) dankzij dergelijke taps.
Alsof echte pro's hier geen rekening mee houden.
pi_149546967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is nu toch ook al zo dat ze het aftappen van gegevens in principe aan niemand hoeven verantwoorden uiteindelijk?
En de opslag van persoonlijke gegevens is wel een dingetje ik begrijp jou wel, maar is er überhaupt iets wat de overheid nog NIET van jou weet of kan achterhalen op dit moment voor het in werking treden van deze maatregel.
Hoe eerlijk is het dat de overheid alles van jou en mij schijnt te moeten weten, maar andersom wij dat niet mogen?

Wij betalen die bende toch?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 10 februari 2015 @ 19:04:54 #139
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149546968
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nu misschien niet, maar jij weet niet of alle data (ALLE DATA!!!) die nu over jou verzameld wordt in de toekomst nog wel toe te vertrouwen is aan een toekomstige overheid.

Het is dan ook buitengewoon dom en ronduit naïef om te roepen dat je niks te verbergen hebt.

Helaas is het gros van de mensen in Nederland net zo dom en naïef.

Dat dus.
Vrijheid
pi_149547014
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe eerlijk is het dat de overheid alles van jou en mij schijnt te moeten weten, maar andersom wij dat niet mogen?

Wij betalen die bende toch?
Ik zou ook weleens de het dataverkeer van Opstelten willen zien of Rutte.

Mag ik dat zelf ook aftappen, aangezien de overheid ook tapt?
pi_149547173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik zou ook weleens de het dataverkeer van Opstelten willen zien of Rutte.

Mag ik dat zelf ook aftappen, aangezien de overheid ook tapt?
Dit is wel een beetje het beeld dat je krijgt, mensen die zich ondergeschikt voelen aan hun overheid en dus rebels willen doen.

Het niet willen erkennen dat de overheid een machtspositie inneemt en dus andere privileges en verantwoordelijkheden hebben dan jij en ik.
blablablabla
pi_149547213
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:11 schreef Elan het volgende:
Het niet willen erkennen dat de overheid een machtspositie inneemt en dus andere privileges en verantwoordelijkheden hebben dan jij en ik.
"Erkennen"?

Waarom vind jij dit?

dinsdag 10 februari 2015 @ 19:16:02 #143
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_149547340
Het terrorisme met het grootste aantal doden is trouwens staatsterrorisme. Maar we vertrouwen de staat, want we hebben niks te verbergen.
pi_149547828
quote:

[..]

Dit is wel een beetje het beeld dat je krijgt, mensen die zich ondergeschikt voelen aan hun overheid en dus rebels willen doen.

Uhmm leg eens verder uit?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:41:15 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149548336
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Vergeet niet dat dit stap zoveel is he, nu men eindelijk deze wet er doorheen gejast heeft waardoor men ongebreideld kan gaan tappen komt er straks vanzelf een slimmerik op het idee om encrypted verbindingen te verbieden/ of mensen met een VPN extra in de gaten te houden, want heeee, hij zit met een beveiligde verbinding op internet dan heeft hij vast wat te verbergen dus zal het wel niet in de haak zijn. Kijk bv. naar het etiket welke TOR gebruikers standaard opgeplakt krijgen. TOR=KP.

Of verbieden omdat je dat niet nodig hebt, je hebt vast wat te verbergen, je kunt ook prima zonder VPN op internet vuige terrorist!!!

Dan wordt hier op FOK! weer een topic geopend met voor- en tegenstanders waarbij de voorstanders allemaal: "Ik heb niks te verbergen" en "Helpt in de strijd tegen terrorisme" en "Jullie doen vast aan KP" roepen. Ondertussen zijn de tegenstanders weer een stukje vrijheid kwijt.

Daarna gaat iedereen zijn zooi op harddisks/ usb sticks/ weet ik veel wat encrypten. Dan wordt er een wet verzonnen (waar men het overigens al over gehad heeft) dat men verplicht wordt om je wachtwoorden aan de autoriteiten te geven...

Enz. enz. Steeds meer en steeds verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 10-02-2015 19:47:11 ]
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:23:26 #146
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_149550132
Ik blijf verbaasd dat ook in dit topic weer enorm veel mensen totaal geen probleem hebben om gegevens, persoonlijke data ( = macht) aan een overheid te willen geven waarvan men totaal geen idee heeft hoe diezelfde overheid er in de toekomst uit zal zijn en wat het politieke klimaat zal zijn. Je maakt je zo (gebaseerd op aannames) wel heel erg kwetsbaar en afhankelijk.

Eén ding weet je wel zeker, rechten en privacy die je afstaat zal je nooit meer terugkrijgen van diezelfde overheid.

Dom simplistisch volk.... ik heb niets te verbergen..... :') :') :')

Leve de surveillancestaat waar je met persoonlijke data je onschuld moet bewijzen. Waag het niet om af te wijken van het gemiddelde profiel want dan heb je wat uit te leggen.

Het vrije westen... het wordt steeds meer een uitgehold begrip.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:26:04 #147
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_149550228
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:01 schreef Geralt het volgende:
Daar is helemaal geen sprake van hier :')

Het is dan ook buitengewoon dom en ronduit naïef om dit te roepen.

Gelukkig is maar een klein deel van de mensen in Nederland net zo dom en naïef.

;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:32:50 #148
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149550459
quote:

[..]

Hebben of in ieder geval toe eigenen. En we worden ondergeschikt gesteld door de overheid, het hele democratische proces is niet meer dan een lood om oud ijzer spelletje. We hebben het hier over het algemeen niet slecht trouwens, daar gaat het nog niet eens om. Wat mij betreft is het een principe kwestie. Een luguber maar goed voorbeeld over wat een data verzamelwoede van een goedwillende overheid kan doen is te vinden in het feit dat Nederland tegenwoordig niet meer registreerd welk geloof iemand aanhoudt omdat het een tijd geleden door een bezetter werd gebruikt om een bepaalde bevolkingsgroep op te pakken. Ik haat het om een Godwinnetje te doen maar deze keer is het in ieder geval totaal relevant.
Vrijheid
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:34:58 #149
430880 mig72
De Professional
pi_149550520
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:04 schreef zarGon het volgende:
nul07 op Tweakers.net:

Bij het horen van dit nieuws.
Kun je twee dingen doen:
Klagen ... of actie ondernemen.

Een simpele oplossing als je data over een 'onveilig netwerk' netwerk gaat zoals het draadloze gsm netwerk nu geworden is, is dat je een VPN instelt.
Een Virtueel Particulier Netwerk maakt als het ware een 'encrypted' pijpleiding naar een server, bijvoorbeeld in het buitenland waar men je niet zo graag tapt zonder aanleiding. Zo'n server is soms gratis of kost slechts enkele euro's per maand.

De meeste telefoons supporten native via hun instellingen die VPN's met verschillende protocollen.
En zo stel je ze in:
Android
• Ga naar Settings
• Druk op Wireless & Networks
• Kies [More...]
• Druk [VPN]
• Geef je gebruikers gegevens van de VPN server op
• Druk [SAVE]
• Ga daarna naar de [...]-knop in de rechter bovenhoek in het scherm VPN
• En kies VPN ALWAYS ON

Blackberry OS 10
• Click on settings
• Go to network connections
• Click on VPN
• Fill in the required setting:
• Click ADD NEW VPN PROFILE
• Click Save and Connect

Windows Phone 8.1
• 1.In the App list, tap Settings Settings icon > VPN.
• 2. Tap and hold the VPN profile name, and then tap Edit.
• 3. If the User name and Password boxes appear, type your user name and password, and then tap Save.

APPLE IOS
• Go to Settings > General > VPN.
• Choose Add VPN Configuration.
• Add Configuration screen
• Ask your network administrator which settings to use. In most cases, if you set up a similar VPN on your computer, you can use the same settings on your device.

Maar het allerbelangrijkste,
Is dat je een goede te vertrouwen VPN aanbieder kiest.
Want sommigen doen hetzelfde als de Nederlandse overheid doet 'aan het einde van jouw tunnel' en anderen hebben een betere reputatie.
TorrentFreak, een clubje dat het niet zo heeft op online gevolgd worden adviseert deze VPN aanbieders.

• Private Internet Acces.
• TorGuard
• IPVanish
• BT Guard
• VikingVPNN
• IVPN
• PrivateVPN
• PRQ
• TigerVPN
• Mulvad
• BlackVPN
• Anomyzer
• IronSocket
• CyberGhost
• BoleVPN
• NordVPN
• Proxy.SH
• HideIPVP
• SlickVPN
• Octane VPN
• LiquidVPN
• AIRVPNN
• VPN.AC
• Perfect Privacy
• Unspyable
• switchvpn
Links te vinden op Tweakers.net

Belangrijk als je gebruik maakt welke versleuteling je gebruikt voor 'tunnel' naar het buitenland. Het aanbod verschilt per aanbieder Wikipedia geeft deze standaarden:
• IPsec, IP security, ontwikkeld door IETF, werkt op basis van twee headers: de Authentication Header (AH) en Encapsulating Security Payload (ESP), verplicht gebruik bij IPv6
• SSL/TLS, Secure Sockets Layer/Transport Layer Security, geschikt voor tunneling, niet specifiek ontwikkeld voor VPN-doeleinden
• L2F, Layer Two Forwarding, ontwikkeld door Cisco, geschikt voor tunneling, geen encryptie mogelijk, niet specifiek ontwikkeld voor VPN-doeleinden
• PPTP,, Point to Point Tunneling Protocol, ontwikkeld door Microsoft, geschikt voor remote-access-VPN
• L2TP, Layer Two Tunneling Protocol, combinatie van L2F en PPTP, geschikt voor remote-access-VPN, kan simultaan meerdere tunnels onderhouden voor een gebruiker
• OpenVPN, een open standaard vergelijkbaar met SSL VPN

Welke standaard je kiest, of kan kiezen ligt mede aan de standaarden die je telefoon ondersteund, dus kijk daar eerst naar voor je een VPN aanbieder kiest. Ook geven verschillende standaarden verschillende niveaus van veiligheid en dataconsumptie.

Kortom. Het is niet de tijd om te klagen,
Maar het is tijd om voor jezelf actie te ondernemen, en dat kan met twéé simpele handelingen,
Door:
1. Het kiezen van een VPN
2. Het instellen van je telefoon.
Bescherm je in ieder geval je data tegen het onbegrensd tappen van de overheid.
****Mig gebruikt braafjes een van bovengenoemde VPN's maar werd afgeblaft door de moderatie dat ik een kloon ben en zelfs geband (teruggedraaid) toen iemand porno gepost zou hebben onder een soortgelijk ip-nummer.

Los daarvan, hoe zit het eigenlijk met je privacy als je een vpn gebruikt? De eindserver (bijv Fok.nl) kent toch de informatie en gegevens die je stuurt, of gaat het enkel om het IP-adres wat onzichtbaar voor hen moet blijven? Op verzoek van de overheid gaat die server dan toch de gegevens doorgeven?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:35:40 #150
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_149550547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik blijf verbaasd dat ook in dit topic weer enorm veel mensen totaal geen probleem hebben om gegevens, persoonlijke data ( = macht) aan een overheid te willen geven waarvan men totaal geen idee heeft hoe diezelfde overheid er in de toekomst uit zal zijn en wat het politieke klimaat zal zijn.

Nogmaals, geen kwestie hier! We geven niks, er is geen sprake van opslag of bewaren.

Je maakt je zo (gebaseerd op aannames) wel heel erg belachelijk.
quote:
Eén ding weet je wel zeker, rechten en privacy die je afstaat zal je nooit meer terugkrijgen van diezelfde overheid.
Want diezelfde overheid heeft niet ook privacy wetgeving gemaakt ooit?
quote:
Dom simplistisch volk.... ik heb niets te verbergen..... :') :') :')

Leve de surveillancestaat waar je met persoonlijke data je onschuld moet bewijzen. Waag het niet om af te wijken van het gemiddelde profiel want dan heb je wat uit te leggen.

Het vrije westen... het wordt steeds meer een uitgehold begrip.

je weet dat die opmerking een rode lap is en graag zo gebruikt wordt? :D

Verder ben je redelijk dramatisch
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:44:43 #151
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149550923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:34 schreef mig72 het volgende:

[..]

****Mig gebruikt braafjes een van bovengenoemde VPN's maar werd afgeblaft door de moderatie dat ik een kloon ben en zelfs geband (teruggedraaid) toen iemand porno gepost zou hebben onder een soortgelijk ip-nummer.

Los daarvan, hoe zit het eigenlijk met je privacy als je een vpn gebruikt? De eindserver (bijv Fok.nl) kent toch de informatie en gegevens die je stuurt, of gaat het enkel om het IP-adres wat onzichtbaar voor hen moet blijven? Op verzoek van de overheid gaat die server dan toch de gegevens doorgeven?
Je kan het nalezen maar het bedrijf wat het aanbiedt registreert de gegevens niet dus valt er ook niets te overhandigen zeg maar. En bijvoorbeeld mijn identiteit valt volgens mij best redelijk te herleiden in de tigduizend posts die ik hier gepost heb dus wil je echt echt helemaal geheim blijven moet je ook geen persoonlijke dingen posten want er zijn meerdere wegen naar Rome. Je kan een VPN hebben met een encryptie zo dik als de bijbel maar als je daarmee lekker gaat facebooken onder je eigen gegevens houdt het gewoon op. Het is niet zaligmakend zeg maar.
Vrijheid
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:47:52 #152
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_149551043
Kunnen ze niet alleen moslims tappen of zo.

Want dit is een maatregel om terrorisme tegen te gaan. Beter zijn ze daar gewoon eerlijk over. Het is wellicht discriminatie. Maar het niet zeggen maar wel doen, ook.
pi_149551944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:47 schreef SugeLucky het volgende:
Kunnen ze niet alleen moslims tappen of zo.

Want dit is een maatregel om terrorisme tegen te gaan. Beter zijn ze daar gewoon eerlijk over. Het is wellicht discriminatie. Maar het niet zeggen maar wel doen, ook.
Nee, want echte "terroristen" kunnen ze niet tappen.

Al-Qaeda's Embrace Of Encryption
http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/8419.htm

Dat argument is gewoon een excuses om ongericht te tappen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:16:41 #154
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_149552153
Ongericht tappen is een andere benaming voor gericht tappen zonder verantwoording te hoeven afleggen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:18:43 #155
430880 mig72
De Professional
pi_149552225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:10 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, want echte "terroristen" kunnen ze niet tappen.

Al-Qaeda's Embrace Of Encryption
http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/8419.htm

Dat argument is gewoon een excuses om ongericht te tappen.
Inderdaad. Terroristen zijn professionals vooral in het kaliber van Al-Qaeda. Dat soort organisaties hebben inmiddels hele opleidingsinstituten en dergelijke.

Iemand die überhaupt zo zou prutsen met zijn gegevens is een eenmansactie.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:23:55 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149552384
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar is helemaal geen sprake van hier :')

Het is dan ook buitengewoon dom en ronduit naïef om dit te roepen.

Gelukkig is maar een klein deel van de mensen in Nederland net zo dom en naïef.

;)
Ik bewonder je uithoudingsvermogen maar het is dweilen met de kraan open hier.

Laat ze toch lekker schreeuwen, deze mafketels zijn al niet meer te redden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_149552446
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Je kan het nalezen maar het bedrijf wat het aanbiedt registreert de gegevens niet dus valt er ook niets te overhandigen zeg maar. En bijvoorbeeld mijn identiteit valt volgens mij best redelijk te herleiden in de tigduizend posts die ik hier gepost heb dus wil je echt echt helemaal geheim blijven moet je ook geen persoonlijke dingen posten want er zijn meerdere wegen naar Rome. Je kan een VPN hebben met een encryptie zo dik als de bijbel maar als je daarmee lekker gaat facebooken onder je eigen gegevens houdt het gewoon op. Het is niet zaligmakend zeg maar.
Als je dat gelooft.
Zo is er ook Crypto AG, een Zwitsers bedrijf dat encryptie voor ambassades aanbiedt. Meeste landen in het Midden Oosten waren klant. BND en NSA lazen mee...
Ze bestaan nog altijd trouwens, logisch, er zij altijd klanten die te dom zijn om over te stappen, en nadelige publiciteit kan een bedrijf niet failliet krijgen als het sowieso niet als winstgevend bedrijf bedoeld is.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:27:21 #158
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_149552487
quote:

[..]

Een machtspositie neem je niet. Die krijg je. Zodra je een machtspositie neemt is je macht vanaf de eerste seconde aan het afbrokkelen en ben je de tijd aan het vullen met het behouden van je macht in plaats van het benutten van macht.
pi_149552824
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:27 schreef Keltie het volgende:

[..]

Een machtspositie neem je niet. Die krijg je. Zodra je een machtspositie neemt is je macht vanaf de eerste seconde aan het afbrokkelen en ben je de tijd aan het vullen met het behouden van je macht in plaats van het benutten van macht.
Hoezo nemen ze die macht dan volgens jou?
Wij, de kiezers hebben de overheid die machtspositie zelf gegeven.
VVD pleit al jaren voor dit soort maatregelen staat gewoon keurig te lezen in hun partijprogramma.

Als ze dan vervolgens de grootste worden is het no shit dat ze dat ook daadwerkelijk doorvoeren.
blablablabla
pi_149552898
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik lig er niet wakker van. Heb ook niks te verbergen trouwens :).
:') Dit soort idioten dus.
pi_149552939
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:26 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als je dat gelooft.
Zo is er ook Crypto AG, een Zwitsers bedrijf dat encryptie voor ambassades aanbiedt. Meeste landen in het Midden Oosten waren klant. BND en NSA lazen mee...
Ze bestaan nog altijd trouwens, logisch, er zij altijd klanten die te dom zijn om over te stappen, en nadelige publiciteit kan een bedrijf niet failliet krijgen als het sowieso niet als winstgevend bedrijf bedoeld is.
Terroristen in België gebruikten toch ook encryptie, die werd ontcijferd door de overheid :D
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:40:39 #162
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149552951
Alleen gepast geweld kan nog uitkomst bieden, maarja dan heb je wel de poppen aan het dansen natuurlijk. (leuken beeldspraak ik weet het)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_149553057
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Terroristen in België gebruikten toch ook encryptie, die werd ontcijferd door de overheid :D
Hadden ze Microsoft gebruikt? Meeste commerciële software heeft een backdoor, de US government doet erg moeilijk als je niet meewerkt.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:47:49 #164
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149553296
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:26 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als je dat gelooft.
Goed punt, dat wel. Vanaf een bepaald moment is het een kwestie van vertrouwen. En dat blijft het zolang je niet de gehele infrastructuur in eigen hand hebt. Maar je hoeft het ze niet makkelijk te maken.
Vrijheid
pi_149553346
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:39 schreef Deckard het volgende:

[..]

:') Dit soort idioten dus.
Dit, tot ze zijn browsing history naar buiten brengen. :')
pi_149553379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:18 schreef mig72 het volgende:

[..]

Inderdaad. Terroristen zijn professionals vooral in het kaliber van Al-Qaeda. Dat soort organisaties hebben inmiddels hele opleidingsinstituten en dergelijke.

Iemand die überhaupt zo zou prutsen met zijn gegevens is een eenmansactie.
Dus dat punt is ook al onderuit gehaald. :')
pi_149553410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Man man man, de naïviteit.
pi_149553591
In feite kun je encryptie ook verbieden, in de UK zijn ze daar al veel verder mee dankzij Cameron.
blablablabla
pi_149553655
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:53 schreef Elan het volgende:
In feite kun je encryptie ook verbieden, in de UK zijn ze daar al veel verder mee dankzij Cameron.
Ja, laten we gewoon alle vormen van geautoriseerde beveiliging gaan verbieden.

:') :') :')
pi_149553729
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:53 schreef Elan het volgende:
Nogmaals, daar raak je terroristen niet mee.
pi_149553761
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, laten we gewoon alle vormen van geautoriseerde beveiliging gaan verbieden.

:') :') :')
Zo zwart wit hoeft natuurlijk niet, maar je kunt gebruik aan banden leggen d.m.v. een eisenpakket.

Of een soort overheidssleutel creëren waardoor overheden ten alle tijden toegang kunnen krijgen als het gaat om zaken van nationale veiligheid.
blablablabla
pi_149553873
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Zo zwart wit hoeft natuurlijk niet, maar je kunt gebruik aan banden leggen d.m.v. een eisenpakket.

Of een soort overheidssleutel creëren waardoor overheden ten alle tijden toegang kunnen krijgen als het gaat om zaken van nationale veiligheid.
Nee. Gewoon nee. Met dat soort praktijken wordt anonimiteit op den duur verboden en heb je iets te verbergen als je privacy wil. :')
pi_149553975
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee. Met dat soort praktijken wordt anonimiteit op den duur verboden en heb je iets te verbergen als je privacy wil. :')
Waarom zou je stiekem dingen willen versleutelen als je geen slechte bedoelingen hebt of wetten breekt? Noem mij 1 reden/situatie waarin dat wenselijk is....
blablablabla
pi_149554036
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom zou je stiekem dingen willen versleutelen als je geen slechte bedoelingen hebt of wetten breekt? Noem mij 1 reden/situatie waarin dat wenselijk is....
Thanks for proving my point...
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:02:05 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149554054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:00 schreef Elan het volgende:

[..]

De verbinding van huis naar je werk, bankgegevens, belasting gegevens, e-mail met persoons vertrouwelijke informatie, etc etc.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:03:16 #176
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149554111
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Vrijheid
pi_149554173
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Thanks for proving my point...
:?
blablablabla
pi_149554213
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:03 schreef jogy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Omdat je niet mee gaan in de massahysterie van een overheid die ons volledig wil controleren.
Oké man.
blablablabla
pi_149554263
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:04 schreef Elan het volgende:

[..]

:?
Je vindt anonimiteit al verdacht. Die denkwijze is het grootste gevaar.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:12:15 #180
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149554553
Vergeet niet dat de overheid bestaat uit individuën die hun eigen luxe-leventje willen bekostigen, geen goden der heerlijkheid, rechtsgevoel en liefde.

Dus je geeft in princiepe dus types als je patat vretende vetzak van een buurman totale controle over jouw leven, en jij staat dit toe zolang je niet met een schep of hooivork massaal de straat op gaat.

Talk about fucking kankerimbecielen waar ik tussen moet wonen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:13:28 #181
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149554611
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat je niet mee gaan in de massahysterie van een overheid die ons volledig wil controleren.
Oké man.
Er is geen centje hysterie aan het niet toevertrouwen van al je gegevens, doen en laten aan een anoniem overheidsapparaat. De mensen in de overheid zijn niet onfeilbaar en hebben ook nog eens veelvuldig bewezen niet zo goed te zijn met IT spul en het screenen van hun medewerkers. Dus tussen het naïeve vertrouwen wat jij en anderen hebben en de totale BNW paranoia zit nog een heel gebied waar ook de ratio en realiteitszin zich bevinden.
Vrijheid
pi_149555030
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:23:38 #183
430880 mig72
De Professional
pi_149555176
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Er is geen centje hysterie aan het niet toevertrouwen van al je gegevens, doen en laten aan een anoniem overheidsapparaat. De mensen in de overheid zijn niet onfeilbaar en hebben ook nog eens veelvuldig bewezen niet zo goed te zijn met IT spul en het screenen van hun medewerkers. Dus tussen het naïeve vertrouwen wat jij en anderen hebben en de totale BNW paranoia zit nog een heel gebied waar ook de ratio en realiteitszin zich bevinden.
Is die jongen lekker uitgetrolld?
pi_149555386
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom moet je überhaupt anoniem online zijn wat is dat voor gelul :? gezichtbedekkende kleding zijn we allemaal op tegen maar online moet je 100% incognito kunnen zijn.
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:29:34 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149555520
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom moet je überhaupt anoniem online zijn wat is dat voor gelul :? gezichtbedekkende kleding zijn we allemaal op tegen maar online moet je 100% incognito kunnen zijn.
Jij bent serieus?
pi_149555599
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Tegelijkertijd zijn we wel volledig afhankelijk van die feilbare overheid, als zij dus dit soort tamelijk rigoureuze maatregelen nodig achten om terrorisme via internet aan te pakken dan is dat maar zo.

Als het mis gaat is het gejank ook niet van de lucht: "Terreurcel opereerde 4 jaar lang in totale anonimiteit op internet! " je ziet de Televaagkop gewoon al voor je _O-
blablablabla
pi_149555687
quote:

[..]

Misschien omdat mensen het niet zo'n prettig idee vinden als er constant iemand over je schouder meekijkt.
pi_149555688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij bent serieus?
Geef nou eens gewoon antwoord op de vraag dan.
Waarom moet dat, wel nut dient het? Je bent kennelijk zo geïndoctrineerd dat je je anonimiteit als een enorm privilege ziet waar aan men niet mag toornen. Waarom wil je dat, denk gewoon eens praktisch.
blablablabla
pi_149555784
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien omdat mensen het niet zo'n prettig idee vinden als er constant iemand over je schouder meekijkt.
En dan vervolgens wel 40x gefilmd worden als ze even naar de Hema gaan voor een verse rookworst, want das geen probleem.
Wat een enorm kutargument zeg.
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:34:18 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149555813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Geef nou eens gewoon antwoord op de vraag dan.
Waarom moet dat, wel nut dient het? Je bent kennelijk zo geïndoctrineerd dat je je anonimiteit als een enorm privilege ziet waar aan men niet mag toornen. Waarom wil je dat, denk gewoon eens praktisch.
Nou ja, ik weet niet hoor. Maar volgens mij ben jij nu redelijk anoniem aan het posten. Ik zie je voor en achternaam niet, geen e-mail adres, geen fotoboek...
pi_149555881
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou ja, ik weet niet hoor. Maar volgens mij ben jij nu redelijk anoniem aan het posten. Ik zie je voor en achternaam niet, geen e-mail adres, geen fotoboek...
Nee, maar Danny ziet dat uiteindelijk wel.
Althans IP-adres en mailadres. Als ik kinderporno post legt hij dat zo bij de politie neer.

Lekker anoniem joh
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:36:25 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149555934
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee, maar Danny ziet dat uiteindelijk wel.
Althans IP-adres en mailadres. Als ik kinderporno post legt hij dat zo bij de politie neer.

Lekker anoniem joh
Maar je hebt voor ons dus wat te verbergen?
pi_149555991
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:33 schreef Elan het volgende:

[..]

En dan vervolgens wel 40x gefilmd worden als ze even naar de Hema gaan voor een verse rookworst, want das geen probleem.
Wat een enorm kutargument zeg.
Wat een vergelijking weer.
pi_149556000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar je hebt voor ons dus wat te verbergen?
Zijn jullie overheid dan, belast met de veiligheid in de samenleving. Wat een rare vergelijking weer zeg :{
blablablabla
pi_149556033
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een vergelijking weer.
Echte anonimiteit bestaat al lang niet meer in Nederland, deal with it.
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:41:53 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149556238
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Zijn jullie overheid dan, belast met de veiligheid in de samenleving. Wat een rare vergelijking weer zeg :{
Hoho, jij vindt anoniem op internet maar onzin... En toch doe je het, want je mede Fokkers mogen natuurlijk niet weten wie je bent.
pi_149556290
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:58 schreef Netsplitter het volgende:
1984 is bijna een feit. Onder de noemer terrorisme hebben ze het voor elkaar gekregen om ongericht data te gaan opslaan en door te spitten. Dit alles in de (ijdele) hoop dat men iets kan voorkomen.
Of is dat slechts een smoes en willen ze al heel erg lang stiekem dit heel erg graag. Politici zijn gek op controle, dat hangt samen met hun hang naar macht, de kern van de politiek. Veel succes trouwens met iemand te dwingen om zijn wachtwoord te geven. Wat wil je doen? Waterboarde? _O-
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149556381
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh jawel. Niet meer zo makkelijk meer als 10 jaar geleden, maar toch. Bovendien is dat juist een reden om de anonimiteit die we nog hebben te beschermen. Niet om die maar dan helemaal overboord te gooien.
pi_149556593
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoho, jij vindt anoniem op internet maar onzin... En toch doe je het, want je mede Fokkers mogen natuurlijk niet weten wie je bent.
Dat is jouw conclusie, gestaafd op helemaal niets.
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:48:30 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149556661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is jouw conclusie, gestaafd op helemaal niets.
quote:

[..]

Waarom moet je überhaupt anoniem online zijn wat is dat voor gelul :?
Maar goed... Je zult het ongetwijfeld anders bedoelen dan...
pi_149556741
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh jawel. Niet meer zo makkelijk meer als 10 jaar geleden, maar toch. Bovendien is dat juist een reden om de anonimiteit die we nog hebben te beschermen. Niet om die maar dan helemaal overboord te gooien.
Ik begrijp werkelijk niet waarom jij of iemand anders volledig anoniem online zou willen zijn als je je niet bezig houdt met duistere zaken.

Lijkt ook dat daar geen antwoord op komt hier anders dan: Jaaaaa het is gewoon niet fijn als mensen over je schouders meekijken, wat imo nou niet bepaald een steekhoudend argument als je het afzet tegen de potentiële risico's voor een samenleving die daar tegenover staat.
blablablabla
pi_149556789
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Maar goed... Je zult het ongetwijfeld anders bedoelen dan...
Omdat ik geen fobo heb? Je mag best een foto van m'n lelijke kop hebben hoor, mailadres is standaard niet zichtbaar hier dat is een afweging die FOK! maakt verder ook eigenlijk totaal niet relevant.
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:51:19 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149556800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik begrijp werkelijk niet waarom jij of iemand anders volledig anoniem online zou willen zijn als je je niet bezig houdt met duistere zaken.
Even, wat versta jij onder "duistere zaken"?
pi_149556848
quote:

[..]

Ah, we hebben weer een naïef persoon die ten onrechte denkt dat hij niets te verbergen heeft en die niet begrijpt dat overheden alles wat ze over je weten tegen je kunnen en zullen gebruiken als het hen uitkomt.
#NoDAPL
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:52:24 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149556851
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat ik geen fobo heb? Je mag best een foto van m'n lelijke kop hebben hoor, mailadres is standaard niet zichtbaar hier dat is een afweging die FOK! maakt verder ook eigenlijk totaal niet relevant.
Jij snapt best wat ik bedoel. Maar maakt verder niet zoveel uit.
pi_149556923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Even, wat versta jij onder "duistere zaken"?
Kinderporno. drugs, terrorisme.
Jihadisme en ronselen online is een enorm probleem aan het worden, ik begrijp en respecteer in zeker zin dat jij je anonimiteit enorm koestert, misschien wel meer principieel, anders zat je niet op FOK!, alleen vraag jezelf eens eerlijk af tegen welke prijs dit alles maar moet blijven bestaan.
blablablabla
pi_149556982
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij snapt best wat ik bedoel. Maar maakt verder niet zoveel uit.
Nee oprecht niet, zijn ook andere fora waar ik actief ben die zaken als mailadres en IP wel tonen. Dit is een afweging van FOK! sta ik verder totaal buiten.
blablablabla
pi_149556992
quote:

[..]

Ik geloof niet dat jij staat te springen om je geheimen met iedereen te delen. Dus als je dat werkelijk vindt kun je die hier ook wel even delen.

quote:
Lijkt ook dat daar geen antwoord op komt hier anders dan: Jaaaaa het is gewoon niet fijn als mensen over je schouders meekijken, wat imo nou niet bepaald een steekhoudend argument als je het afzet tegen de potentiële risico's voor een samenleving die daar tegenover staat.
Je privacy opgeven levert helemaal geen veiligheid op. Bewijs dat eerst maar eens.
pi_149557078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ah, we hebben weer een naïef persoon die ten onrechte denkt dat hij niets te verbergen heeft en die niet begrijpt dat overheden alles wat ze over je weten tegen je kunnen en zullen gebruiken als het hen uitkomt.
Als je het maatschappelijk belang c.q. veiligheidsaspect zwaarder laat wegen dan mensen hun privacy ben je hier gelijk dom, naïef en een trol of een combinatie van dat , prachtige stigmatisering is dat :* .
blablablabla
pi_149557106
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Pleur hier maar neer. Met naam en toenaam dan. En met je pincode, kopie van je ID, bankrekeningnummers, namen van degenen met wie je wel eens seks hebt gehad, hoe vaak je in je neus zit op een dag en welke fantasieën je er zoal op nahoudt.
pi_149557168
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je het maatschappelijk belang c.q. veiligheidsaspect zwaarder laat wegen dan mensen hun privacy ben je hier gelijk dom, naïef en een trol of een combinatie van dat , prachtige stigmatisering is dat.
Slechts dom en/of naïef!
"Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power."
#NoDAPL
pi_149557188
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij staat te springen om je geheimen met iedereen te delen. Dus als je dat werkelijk vindt kun je die hier ook wel even delen.

Jij geeft toch ook niet elke lamlul hier je adres en een overzicht van je jaarinkomen, overheid heeft dit wel reeds van jou, ze voeren je BSN in en weten nagenoeg alles over je van de WOZ-waarde van je huis tot met wie je al dan niet samenwoont en of je soa's gehad hebt de laatste jaren.
blablablabla
pi_149557238
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Pleur hier maar neer. Met naam en toenaam dan. En met je pincode, kopie van je ID, bankrekeningnummers, namen van degenen met wie je wel eens seks hebt gehad, hoe vaak je in je neus zit op een dag en welke fantasieën je er zoal op nahoudt.
Zie mijn vorige post, jij bent geen overheid je krijgt derhalve helemaal niks van mij :W
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:03:06 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149557371
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:53 schreef Elan het volgende:

Jihadisme en ronselen online is een enorm probleem aan het worden, ik begrijp en respecteer in zeker zin dat jij je anonimiteit enorm koestert, misschien wel meer principieel, anders zat je niet op FOK!, alleen vraag jezelf eens eerlijk af tegen welke prijs dit alles maar moet blijven bestaan.
Dat zijn dingen die dienen ook aangepakt te worden en daar kun je als je een beetje gezond verstand bezit niet tegen zijn.

Maar A: wordt dat probleem niet opgelost en dat snapt justitie ook donders goed. B: je kunt erop wachten, omdat eea toch niet lukt, de gemiddelde internetter verveeld gaat worden met ongein. Stel je toch eens voor wat voor geld ze binnen zouden kunnen halen als ze bv het downloadverbod gaan handhaven met boetes, daar kunnen die flitskasten niet bij in de schaduw staan.

Mijn in Duitsland woonachtige collega was ook zo'n "ik heb niets te verbergen" type... Tot er plotseling een abmahnung van 1200 euro door de brievenbus kwam omdat 1 van zijn kinderen een aflevering van GoT had gedownload...

Die zit nu ook maar achter een VPN en heeft plotseling wel wat te verbergen. :')
pi_149557447
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Jij geeft toch ook niet elke lamlul hier je adres en een overzicht van je jaarinkomen
Ik voer slechts jouw redenering door.
pi_149557467
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post, jij bent geen overheid je krijgt derhalve helemaal niks van mij :W
Dat maakt je nu naar eigen zeggen wel heel erg verdacht.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:18:04 #217
430880 mig72
De Professional
pi_149557960
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat is echte anonimiteit dan?

Hoe moet dit bereikt worden?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:24:06 #218
430880 mig72
De Professional
pi_149558192
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoi, kun jij effe de link leggen tussen veiligheid en overheidssurveillance? Denk je dat meer camera's grotere veiligheid betekent?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:26:10 #219
430880 mig72
De Professional
pi_149558249
quote:

[..]

Wat een raar verzoek.

Dit kan weleens interessant worden.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:26:42 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149558270
Oh ja, wat heeft die ID plicht allemaal opgeleverd? Een hoop boetes, dat dan weer wel... :')

Terwijl dat ding verkocht is als "toonplicht" wat wezenlijk anders is dan "draagplicht"... Maar ja, het zou politiek Den Haag niet zijn om die regels dusdanig te buigen dat er een slaatje uitgeslagen kan worden. Maar blijf vooral in de goedheid van de overheid geloven met hun getap en datamining.
pi_149558345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zijn dingen die dienen ook aangepakt te worden en daar kun je als je een beetje gezond verstand bezit niet tegen zijn.

Maar A: wordt dat probleem niet opgelost en dat snapt justitie ook donders goed. B: je kunt erop wachten, omdat eea toch niet lukt, de gemiddelde internetter verveeld gaat worden met ongein. Stel je toch eens voor wat voor geld ze binnen zouden kunnen halen als ze bv het downloadverbod gaan handhaven met boetes, daar kunnen die flitskasten niet bij in de schaduw staan.

Mijn in Duitsland woonachtige collega was ook zo'n "ik heb niets te verbergen" type... Tot er plotseling een abmahnung van 1200 euro door de brievenbus kwam omdat 1 van zijn kinderen een aflevering van GoT had gedownload...

Die zit nu ook maar achter een VPN en heeft plotseling wel wat te verbergen. :')
Hanteren van het downloadverbod zal de overheid niet direct handhaven laat staan geld opleveren, zijn vooral privaatrechtelijke claims die tussen burgers die beschermd materiaal downloaden aan de ene kant vs de partij die daar eigenaar van claimt te zijn aan de andere kant.

Dat is met je collega niet anders, die zal echt geen boete van 1200 euro hebben gekregen van de Duitse overheid eerder van zo'n Sony of whatever die claimen dat dan doodleuk. Absurde bedragen natuurlijk ofc maarja t schrikt wel af

En dan nog kun jij het legitiem vinden, maar dan zit hij dus toch achter die VPN omdat hij iets te verbergen heeft namelijk dat zijn kinderen illegaal zaken uit illegale bron of beschermd materiaal downloaden.

Hij kan ook gewoon Netflix nemen trouwens is waarschijnlijk net zo duur per maand als VPN :P .
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:30:39 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149558412
quote:

[..]

Waarom zou hij dat moeten delen met een mafketel als jij?

De overheid kan die dingen ook aan de reet roesten.
pi_149558458
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De overheid kan die dingen ook aan de reet roesten.
Hij zegt dat hij niks te verbergen heeft.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:32:44 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149558483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Hanteren van het downloadverbod zal de overheid niet direct handhaven laat staan geld opleveren, zijn vooral privaatrechtelijke claims die tussen burgers die beschermd materiaal downloaden aan de ene kant vs de partij die daar eigenaar van claimt te zijn aan de andere kant.

Dat is met je collega niet anders, die zal echt geen boete van 1200 euro hebben gekregen van de Duitse overheid eerder van zo'n Sony of whatever die claimen dat dan doodleuk. Absurde bedragen natuurlijk ofc maarja t schrikt wel af
Dat weet ik. Maar die stap is verdomde klein en je kunt erop wachten.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:33:42 #225
430880 mig72
De Professional
pi_149558514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:28 schreef Elan het volgende:

[..]

En dan nog kun jij het legitiem vinden, maar dan zit hij dus toch achter die VPN omdat hij iets te verbergen heeft namelijk dat zijn kinderen illegaal zaken uit illegale bron of beschermd materiaal downloaden.

Hij kan ook gewoon Netflix nemen trouwens is waarschijnlijk net zo duur per maand als VPN :P .
Vind je niet dat de samenleving al veel te veels gereguleerd is en dat we meer keuzevrijheid moeten hebben? Hoe zie jij een samenleving voor je wamneer je iedere stap opgespoord kan worden indien gewenst?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:34:03 #226
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149558529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Tegelijkertijd zijn we wel volledig afhankelijk van die feilbare overheid, als zij dus dit soort tamelijk rigoureuze maatregelen nodig achten om terrorisme via internet aan te pakken dan is dat maar zo.

Als het mis gaat is het gejank ook niet van de lucht: "Terreurcel opereerde 4 jaar lang in totale anonimiteit op internet! " je ziet de Televaagkop gewoon al voor je _O-
En ondertussen kan iedereen met een beetje kwade wil en een wegwerp telefoon nog genoeg zooi uithalen om Nederland plat te leggen. Het enige wat je hiermee bereikt is dat je het laaghangende fruit te pakken krijgt een er is nul garantie dat de informatie niet misbruikt wordt. Dus de voordelen wegen geenszins op tegen de nadelen. Je hebt met alle privacyvernietigende maatregelen nog steeds even weinig kans om te sterven door een aanslag. En alles in de naam van kinderporno en terrorisme bestrijding want wie daar tegen is moet wel een pedofiele jihadistische bommengooier zijn natuurlijk. Ik ben niet tegen aftappen an sich, ik ben wel tegen aftappen zonder enig onafhankelijk overzicht van een gerechtelijke macht. En ik ben iemand die gewoon zijn Android en Google alles laat registreren en analyseren maar dat doe ik wel vrijwillig en dat is het cruciale verschil. Als ik het ooit niet meer wil dan kan ik gewoon een blackphone kopen of nog beter. Een Nokia en duckduckgo gebruiken. Als je de overheid deze vrijheid geeft krijg je die nooit meer terug, wat je ook doet. En mocht erg ooit weer een repressieve overheid tot stand komen hebben ze een hele fijne en grote database met datamining in plek om eventuele tegenstanders preventief te ruimen op basis van een zoekalgoritme. Of ben je echt onder de illusie dat zoiets in het westen nooit meer voor kan komen? Serieus?
Vrijheid
pi_149558561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar die stap is verdomde klein en je kunt erop wachten.
Dit bedoel ik niet rot maar als je geen of nauwelijks vertrouwen hebt in de Nederlandse overheid kun je hier beter niet blijven of komen wonen.
Het zou mij niets verbazen als alle mensen die TOR gebruiken naast hun normale verbinding al lang en breed in de gaten gehouden worden, en dat dat over een jaar of wat nog uitlekt in de media ook _O-
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:35:22 #228
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149558583
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:32 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij niks te verbergen heeft.
Betekent niet dat hij gewoon alles moet delen als daarom gevraagd wordt door een willekeurige mafklapper.
pi_149558598
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:48 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Dit, tot ze zijn browsing history naar buiten brengen. :')
Hoeft niet eens, ze zijn heel gemakkelijk te beinvloeden.
Het heeft in de eerste plaats weinig met wat je wel of niet te verbergen hebt, maar om je menselijkheid.

Als de overheid iedere burger als een crimineel ziet, dan zit je in een politiestaat.
Psychologisch gaat het ook wat met je doen.
En dan is er nog zo iets als eigendom van informatie.
Plus nog wel een een boel andere redenen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:38:47 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149558708
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit bedoel ik niet rot maar als je geen of nauwelijks vertrouwen hebt in de Nederlandse overheid kun je hier beter niet blijven of komen wonen.
Ik werk zelfs bij de overheid... :')

quote:
Het zou mij niets verbazen als alle mensen die TOR gebruiken naast hun normale verbinding al lang en breed in de gaten gehouden worden, en dat dat over een jaar of wat nog uitlekt in de media ook _O-
Tsja...
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:39:23 #231
430880 mig72
De Professional
pi_149558733
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:35 schreef Deckard het volgende:

[..]

Hoeft niet eens, ze zijn heel gemakkelijk te beinvloeden.
Het heeft in de eerste plaats weinig met wat je wel of niet te verbergen hebt, maar om je menselijkheid.

Als de overheid iedere burger als een crimineel ziet, dan zit je in een politiestaat.
Psychologisch gaat het ook wat met je doen.
En dan is er nog zo iets als eigendom van informatie.
Plus nog wel een een boel andere redenen.
Het zit er dus dik in dat de overheid misbruik gaat maken van onze gegevens. Des te meer omdat de overheid niet in de eerste plaats een perfect functionerend orgaan is?
pi_149558734
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:33 schreef mig72 het volgende:

[..]

Vind je niet dat de samenleving al veel te veels gereguleerd is en dat we meer keuzevrijheid moeten hebben? Hoe zie jij een samenleving voor je wamneer je iedere stap opgespoord kan worden indien gewenst?
Heb daar geen enkele moeite mee, overheid mag alles van me weten.
Wat veel meer van belang is hoe ze vervolgens met die verkregen informatie om gaan, hoe integer met omgaat met informatiestromen.

En opgespoord worden kunnen ze toch al, als ze het idee hebben dat jij rare dingen zegt of extremistisch gedrag vertoont kunnen ze je binnen het huidige bestel ook gewoon besluiten te monitoren, er is geen organisatie waarbij ze zich daarover hoeven te verantwoorden met argumenten over het hoe en waarom van zo'n tap, die totale willekeur is er al jaren.
blablablabla
pi_149558810
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat anonimiteit volgens Elan nergens goed voor is en je anonimiteit beschermen je verdacht maakt.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:42:12 #234
430880 mig72
De Professional
pi_149558840
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat veel meer van belang is hoe ze vervolgens met die verkregen informatie om gaan, hoe integer met omgaat met informatiestromen.

En opgespoord worden kunnen ze toch al, als ze het idee hebben dat jij rare dingen zegt of extremistisch gedrag vertoont kunnen ze je binnen het huidige bestel ook gewoon besluiten te monitoren, er is geen organisatie waarbij ze zich daarover hoeven te verantwoorden met argumenten over het hoe en waarom van zo'n tap, die totale willekeur is er al jaren.
Ik was mij daar niet van op de hoogte. Ik wist niet dat ze jou zouden kunnen surveilleren zonder meer. Dat is toch zwaar orivacyvernietigend?

Dan kun je juist stellen dat het kwaad al is geschied.
pi_149558878
Er worden gewoon al mensen opgepakt omdat ze iets op twitter zeggen. Dat is sowieso al angstaanjagend.
pi_149558917
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Grappig dat jij zegt dat ze alles mogen doen en dan je pas gaat afvragen of ze wel te vertrouwen zijn.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:44:47 #237
430880 mig72
De Professional
pi_149558936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:43 schreef Deckard het volgende:
Er worden gewoon al mensen opgepakt omdat ze iets op twitter zeggen. Dat is sowieso al angstaanjagend.
Dus die lui hebben hun verbinding niet geanonimiseerd en verder hun persoonsgegevens voor den dag gelegd?
pi_149559075
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:44 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dus die lui hebben hun verbinding niet geanonimiseerd en verder hun persoonsgegevens voor den dag gelegd?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-over-aanslag.dhtml

Je moet kleine meisjes dat niet kwalijk gaan nemen dat ze dat niet doen.
pi_149559155
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:48 schreef Deckard het volgende:

[..]

Als je zoiets op straat roept pakt men je ook gewoon op hoor. Heeft niets met de digitale politiestaat te maken.
blablablabla
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:52:38 #240
430880 mig72
De Professional
pi_149559209
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:48 schreef Deckard het volgende:

[..]

14 vind ik weer niet zo klein maar goed, destijds had je mensen die telefonisch inbelden bij stations en winkels en bedrijven om een bomexplosie aan te kondigen. Vind je niet dat dat ook niet mocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')