Nogmaals, waarom vraag je dat? Er is namelijk nergens sprake van opslag, van gegevens, van langer dan een jaar. Waar haal je die 10, 20 jaar vandaan? En waarom denk je dat dit relevant is?quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vertrouw jij de ministers die over 10 of 20 jaar op die stoelen zitten met jouw gegevens?
Laat ik het anders zeggen: stel dat er morgen een repressieve regering aan de macht is, hoe blij ben je dan met dit soort monitoring?quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom vraag je dat? Er is namelijk nergens sprake van opslag, van gegevens, van langer dan een jaar. Waar haal je die 10, 20 jaar vandaan? En waarom denk je dat dit relevant is?
Ik ben dan heel neutraal voor wat betreft dit soort monitoring. Het kan mij nog steeds aan mijn reet roesten!quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Laat ik het anders zeggen: stel dat er morgen een repressieve regering aan de macht is, hoe blij ben je dan met dit soort monitoring?
Ik zei al dat ik daar heel nieuwsgierig naar was. Althans de motivatie van het CBP. Die informatie is trouwens ook niet meer beschikbaar. (als het goed isquote:En ook met de huidige wet- en regelgeving zijn er bezwaren. Even terugkerend op het vorige topic: die brieven waarin de overheid me vertelde op welke dagen en tijdstippen ik op bepaalde wegen heb gereden lijken vrij onschuldig. Maar voor inbrekers is dit fantastische informatie, en één corrupte ambtenaar is genoeg om de poppen aan het dansen te hebben. En dit is nog maar een relatief onschuldige illustratie van waarom je niet al te lichtzinnig om moet gaan met een overheid die voortdurend over je schouder meekijkt.
qftquote:Op woensdag 11 februari 2015 15:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: stel dat er morgen een repressieve regering aan de macht is, hoe blij ben je dan met dit soort monitoring?
En ook met de huidige wet- en regelgeving zijn er bezwaren. Even terugkerend op het vorige topic: die brieven waarin de overheid me vertelde op welke dagen en tijdstippen ik op bepaalde wegen heb gereden lijken vrij onschuldig. Maar voor inbrekers is dit fantastische informatie, en één corrupte ambtenaar is genoeg om de poppen aan het dansen te hebben. En dit is nog maar een relatief onschuldige illustratie van waarom je niet al te lichtzinnig om moet gaan met een overheid die voortdurend over je schouder meekijkt.
quote:door Bart Olmer
AMSTERDAM -
Een ’verkeerd’ IP-adres heeft ondernemer Erik Pas in problemen gebracht op Schiphol en in Amerika.
Ondernemer Erik Pas kreeg flink wat moeilijkheden doordat de Amerikanen kennelijk met verouderde gegevens werkten.
Ondernemer Erik Pas kreeg flink wat moeilijkheden doordat de Amerikanen kennelijk met verouderde gegevens werkten.
Foto: Eigen foto
Zijn recent geïnstalleerde Vodafone-internetaansluiting thuis, dat hij gebruikte voor het invullen van een digitaal toegangsformulier tot de States, stond geregistreerd als een Jordaanse internetaansluiting. De ondernemer werd op Schiphol uit de rij geplukt en stevig ondervraagd, doorgezaagd op de luchthaven Los Angeles en kreeg daar zelfs de politie aan de deur.
Een week voor vertrek vulde hij thuis via internet een ESTA-toestemmingsformulier in, nodig om Amerika binnen te komen. „Vol goede moed ging ik 6 februari naar Schiphol voor een zakelijke reis naar LA. Op Schiphol werd ik bij de laatste paspoortcheck met naam en toenaam uit de rij gehaald. Ik moest me melden bij een man van de Amerikaanse overheid. Ik kreeg een stevige ondervraging over de moslimlanden die ik mogelijk zou hebben bezocht. Niet één dus. Maar goed, volgens die man had ik mijn ESTA eerder die week vanuit Jordanië aangevraagd en dat riep vraagtekens op. Grappig, want ik heb heel Jordanië nog nooit gezien...”
quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:21 schreef Red_85 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)door_IP-adres__.html
Omgekeerde bewijslast. Wie had ook alweer gezegd dat dat niet voor kwam?
'Terrorist' door verkeerd IP-adres
[..]
Dus die man is ondervraagd en het bleek een fout?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:21 schreef Red_85 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)door_IP-adres__.html
Omgekeerde bewijslast. Wie had ook alweer gezegd dat dat niet voor kwam?
'Terrorist' door verkeerd IP-adres
[..]
Dat hij moet bewijzen dat hij niet is wie de veiligheidsdiensten denkt te zijn. Omgekeerde bewijslast. Waarom moet ik dat tot op de letter uitleggen aan je als je het zelf kunt lezen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:24 schreef incoherent het volgende:
[..]
[..]
Dus die man is ondervraagd en het bleek een fout?
Wat is je punt precies?
Want het CTIVD slaat daar niet op? Sorry, maar je valt door de mand. Lang volgehouden, dat wel.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:05 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan blijf je hier roepen dat de waarborgen niet voldoende zijn. Zolang die waarborgen niet op Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten slaan, blijf ik het redelijk offtopic vinden.
Zoals ik al eerder zei:quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:42 schreef Jibberism_ het volgende:
Want het CTIVD slaat daar niet op? Sorry, maar je valt door de mand. Lang volgehouden, dat wel.
Misschien had ik er niet zo lollig over moeten doen, fair enough, maar... Wat is precies je bezwaar tegen de gang van zaken van: Toezicht op de toezichthouder, rapporteren, verifiëren en acteren?quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:51 schreef SicSicSics het volgende:
En wat is er met de schrijvers van het kritische rapport gebeurd? Die zijn opgesloten, gemarteld en uit een vliegtuig gegeooi... ohw, niet? Dat rapport wordt gebruikt om toezicht te verbeteren?
Dat dit kan in Nederland!
Link naar toezichverslagen:
https://zoek.officielebek(...)r/29924/kst-29924-87
[..]
Dat is bij (bijna) alle waarborgen. Daarom moet je daar continue op monitoren.
Dat is geen argument.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:39 schreef SicSicSics het volgende:
Hij werd toch nergens (officieel) van beschuldigd?Foutje, bedankt! Voor het internet had je ook al zaken van 'mistaken identity'.
Withdrawn.quote:
Hennis en Plasterk alweer vergeten? Je doet net alsof je met een vragenrondje de onderste steen wel boven hebt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei:
[..]
Misschien had ik er niet zo lollig over moeten doen, fair enough, maar... Wat is precies je bezwaar tegen de gang van zaken van: Toezicht op de toezichthouder, rapporteren, verifiëren en acteren?
Kennelijk!?quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:14 schreef Jibberism_ het volgende:
Hennis en Plasterk alweer vergeten?
Je doet alsof het toezicht alleen maar uit een vragenrondje bestaat.quote:Je doet net alsof je met een vragenrondje de onderste steen wel boven hebt.
En dat is prima commentaar + bezwaar.quote:Ik vind dat de situatie van de afgelopen jaren een flinke pas op de plaats rechtvaardigt. Maar de trein dendert voort en maakt eerder meer vaart dan dat ie afremt. Daar wringt de schoen, en het circus aan formaliteiten dat rondom deze activiteiten is opgetrokken lijkt niet erg goed te functioneren.
Blijkbaar heb jij een andere indruk gekregen, dat kan.
Dat is feitelijk de kern van m'n punt. De opzet van een webforum maakt het ook moeilijk om helder te communiceren over dit soort dingen. Het vergt discipline van de user.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:21 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Kennelijk!?
[..]
Je doet alsof het toezicht alleen maar uit een vragenrondje bestaat.
[..]
En dat is prima commentaar + bezwaar.Sorry als ik je eerder verkeerd begreep of cynisch deed, maar dit is tenminste steekhoudend. Beter dan het gemiddelde commentaar wat aan alle kanten elke plank misslaat. Of erger, er wordt niet eens op de plank gemikt.
Ik heb er wel vertrouwen in. Niet alles gaat in een keer goed, al doende leert men en veel van deze zaken staan nog in de kinderschoenen.
Neem dat IP-adres van hierboven. Kennelijk is het proces nog niet goed genoeg geborgd, daardoor ben je tijd aan het verdoen van onschuldige burgers en van dure terrorisme bestrijders. Dat zijn meestal geen zaken die de overheid voor de lol doet.
Tha Fuck! Opstelten weet niet eens wat een browser is! Bizar gewoon.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:51 schreef Mani89 het volgende:
Er is nu een andere realiteit, het wordt hier steeds onveiliger door religieuze gekken dus moeten we die meer gaan afluisteren. Ik heb er vertrouwen in dat Teeven en Opstelten weten wat ze doen.
Het bezwaar is dat iedere burger bij voorbaat vedacht is. Ook als er geen enkele aanleiding voor is zijn er systemen en ambtenaren die jou in de gaten houden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Withdrawn.
Maar wat is nou precies het bezwaar?
Wat een kutvoorbeeld dan weer, of snap ik het niet? In dit geval was het IP-nummer dat gebruikt werd door die meneer verdacht. Dat lijk mij niet 'elke burger', maar misschien zie ik dat verkeerd? Dat klinkt eerder als 'elke burger die toevallig een IP nummer krijgt wat geregistreerd staat als ...' misschien een nuance verschil die jij niet wil maken?quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het bezwaar is dat iedere burger bij voorbaat vedacht is. Ook als er geen enkele aanleiding voor is zijn er systemen en ambtenaren die jou in de gaten houden.
Het gebeurde nooit eerder dat mensen verdacht werden van zaken en daarom iets moesten uitleggen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hij moet bewijzen dat hij niet is wie de veiligheidsdiensten denkt te zijn. Omgekeerde bewijslast. Waarom moet ik dat tot op de letter uitleggen aan je als je het zelf kunt lezen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |