abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 10 februari 2015 @ 08:58:53 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_149531672
Coalitiepartijen VVD en PvdA steunen plannen van het kabinet om de geheime diensten ongericht te laten struinen in data die over kabels wordt verzonden. Tot nu toe mogen de AIVD en MIVD dat alleen met communicatie die in de ether wordt verzonden.

Opmerkelijk is dat de Kamerleden die nu instemmen met de plannen van het kabinet, eind 2013 nog tegen waren. Kamerlid Recourt van de PvdA zei toen dat inbreuken op de privacy enkel moeten worden toegestaan als ze gericht zijn. Ook Dijkhoff van de VVD vond het opslaan van grote hoeveelheden data 'omdat het kan' niet wenselijk.

Naast de bevoegdheden van de inlichtingendiensten wil het kabinet in een apart wetsvoorstel die van de politie uitbreiden. Wat het kabinet betreft mag de politie verdachten op afstand hacken, bijvoorbeeld om malware te installeren. Ook kunnen verdachten van bepaalde zware misdrijven, als het aan het kabinet ligt, worden gedwongen om hun encryptiewachtwoorden op te geven.

Bron: Tweakers.net

1984 is bijna een feit. Onder de noemer terrorisme hebben ze het voor elkaar gekregen om ongericht data te gaan opslaan en door te spitten. Dit alles in de (ijdele) hoop dat men iets kan voorkomen.
Ik hoop dat de eerste kamer dit nog kan tegenhouden, maar ik vrees van niet en dat we massaal afgeluisterd gaan worden.
De echte terroristen lachen zich rot en gaan vrolijk door met hun ondergrondse netwerk van communicatiemiddelen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_149531706
Ik lig er niet wakker van. Heb ook niks te verbergen trouwens :).
Zonder wrijving geen glans
pi_149531719
Alles versleutelen dus
pi_149531744
nul07 op Tweakers.net:
quote:
Bij het horen van dit nieuws.
Kun je twee dingen doen:
Klagen ... of actie ondernemen.

Een simpele oplossing als je data over een 'onveilig netwerk' netwerk gaat zoals het draadloze gsm netwerk nu geworden is, is dat je een VPN instelt.
Een Virtueel Particulier Netwerk maakt als het ware een 'encrypted' pijpleiding naar een server, bijvoorbeeld in het buitenland waar men je niet zo graag tapt zonder aanleiding. Zo'n server is soms gratis of kost slechts enkele euro's per maand.

De meeste telefoons supporten native via hun instellingen die VPN's met verschillende protocollen.
En zo stel je ze in:
Android
• Ga naar Settings
• Druk op Wireless & Networks
• Kies [More...]
• Druk [VPN]
• Geef je gebruikers gegevens van de VPN server op
• Druk [SAVE]
• Ga daarna naar de [...]-knop in de rechter bovenhoek in het scherm VPN
• En kies VPN ALWAYS ON

Blackberry OS 10
• Click on settings
• Go to network connections
• Click on VPN
• Fill in the required setting:
• Click ADD NEW VPN PROFILE
• Click Save and Connect

Windows Phone 8.1
• 1.In the App list, tap Settings Settings icon > VPN.
• 2. Tap and hold the VPN profile name, and then tap Edit.
• 3. If the User name and Password boxes appear, type your user name and password, and then tap Save.

APPLE IOS
• Go to Settings > General > VPN.
• Choose Add VPN Configuration.
• Add Configuration screen
• Ask your network administrator which settings to use. In most cases, if you set up a similar VPN on your computer, you can use the same settings on your device.

Maar het allerbelangrijkste,
Is dat je een goede te vertrouwen VPN aanbieder kiest.
Want sommigen doen hetzelfde als de Nederlandse overheid doet 'aan het einde van jouw tunnel' en anderen hebben een betere reputatie.
TorrentFreak, een clubje dat het niet zo heeft op online gevolgd worden adviseert deze VPN aanbieders.

• Private Internet Acces.
• TorGuard
• IPVanish
• BT Guard
• VikingVPNN
• IVPN
• PrivateVPN
• PRQ
• TigerVPN
• Mulvad
• BlackVPN
• Anomyzer
• IronSocket
• CyberGhost
• BoleVPN
• NordVPN
• Proxy.SH
• HideIPVP
• SlickVPN
• Octane VPN
• LiquidVPN
• AIRVPNN
• VPN.AC
• Perfect Privacy
• Unspyable
• switchvpn
Links te vinden op Tweakers.net

Belangrijk als je gebruik maakt welke versleuteling je gebruikt voor 'tunnel' naar het buitenland. Het aanbod verschilt per aanbieder Wikipedia geeft deze standaarden:
IPsec, IP security, ontwikkeld door IETF, werkt op basis van twee headers: de Authentication Header (AH) en Encapsulating Security Payload (ESP), verplicht gebruik bij IPv6
SSL/TLS, Secure Sockets Layer/Transport Layer Security, geschikt voor tunneling, niet specifiek ontwikkeld voor VPN-doeleinden
L2F, Layer Two Forwarding, ontwikkeld door Cisco, geschikt voor tunneling, geen encryptie mogelijk, niet specifiek ontwikkeld voor VPN-doeleinden
PPTP,, Point to Point Tunneling Protocol, ontwikkeld door Microsoft, geschikt voor remote-access-VPN
L2TP, Layer Two Tunneling Protocol, combinatie van L2F en PPTP, geschikt voor remote-access-VPN, kan simultaan meerdere tunnels onderhouden voor een gebruiker
OpenVPN, een open standaard vergelijkbaar met SSL VPN

Welke standaard je kiest, of kan kiezen ligt mede aan de standaarden die je telefoon ondersteund, dus kijk daar eerst naar voor je een VPN aanbieder kiest. Ook geven verschillende standaarden verschillende niveaus van veiligheid en dataconsumptie.

Kortom. Het is niet de tijd om te klagen,
Maar het is tijd om voor jezelf actie te ondernemen, en dat kan met twéé simpele handelingen,
Door:
1. Het kiezen van een VPN
2. Het instellen van je telefoon.
Bescherm je in ieder geval je data tegen het onbegrensd tappen van de overheid.
pi_149531858
Tsja, we moeten iets doen om aanslagen op onze vrijheid van meningsuiting te voorkomen natuurlijk. :')
pi_149531859
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:04 schreef zarGon het volgende:
nul07 op Tweakers.net:

[..]

Goede post inderdaad. Ik ga denk ik ook een VPN nemen.
pi_149531873
:') mijn data is ook zoooooo belangrijk. Veel plezier ermee
pi_149531882
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149531896
Mensen die niets te verbergen hebben zijn sowieso niet interessant.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:22:04 #10
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149531926
quote:
nul07 op Tweakers.net:

[..]

Goede post, die ook gelijk de onzin van het grote afluisteren aangeeft. Als de criminelen ook maar een beetje handig zijn doen ze dit zelf ook.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:27:12 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_149531996
Kunnen ze dan straks ook deze username aan mijn BSN koppelen? :o Wat bedoelen ze eigenlijk met ongericht struinen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:31:52 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149532056
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:27 schreef SicSicSics het volgende:
Kunnen ze dan straks ook deze username aan mijn BSN koppelen? :o Wat bedoelen ze eigenlijk met ongericht struinen?
Ze bedoelen dat er geen toestemming meer hoeft te worden gevraagd door de geheime diensten om in jouw en mijn dataverkeer te kijken.

Voor draadloze signalen was dit al zo, maar nu geldt het ook voor informatie die over kabels wordt vervoerd.
pi_149532101
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:19 schreef El_Matador het volgende:
Mensen die niets te verbergen hebben zijn sowieso niet interessant.
Die maken zich ook niet druk.
pi_149532148
Mensen hebben hun data al op honderden plekken op het internet staan waar iemand met een beetje verstand van computers zo bij kan, maar zodra de overheid zegt dat ze dat gaan doen, zijn de rapen gaar.

:')
pi_149532161
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jij kunt helemaal niet beoordelen of je iets te verbergen hebt. Da's nou juist het probleem.
pi_149532180
quote:
nul07 op Tweakers.net:

[..]

Handig om je data via VPNs te laten gaan, je hebt dan de keuze om een VPN te nemen waarbij je geen controle hebt over de servers of wel controle over de servers maar gegarandeerd minder beveiligd tenzij je de kennis hebt om je server goed te beveiligen. :')
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:51:42 #17
116015 SicSicSics
pi_149532356
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:31 schreef Tijn het volgende:
Ze bedoelen dat er geen toestemming meer hoeft te worden gevraagd door de geheime diensten om in jouw en mijn dataverkeer te kijken.
Probeer ik het me even voor te stellen;
1. De AIVD voert een parameter in.
2. Deze parameter wordt gebruikt om alle binnenlandse dataverkeer te scannen?

Zitten er nog restricties op de parameters? Hoe koppelen ze de resultaten terug aan rechtspersonen?

Het roept wel redelijk wat vragen op.

VPN is ook een goed idee, je moet alleen wel even kijken naar de wetgeving van de landen waar je server staat :') _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:52:46 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149532372
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoe koppelen ze dat terug aan rechtspersonen?
Internetproviders leveren die gegevens aan wanneer de politie daarom vraagt.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:53:17 #19
116015 SicSicSics
pi_149532377
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:52 schreef Tijn het volgende:
Internetproviders leveren die gegevens aan wanneer de politie daarom vraagt.
En daar zit een rechter/ OvJ tussen of niet?
Fine, fuck you then!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:55:00 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149532405
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En daar zit een rechter/ OvJ tussen of niet?
Nu wel, ja. Met deze nieuwe wet weet ik niet of dat nog nodig is. Het lijkt erop van niet.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:56:09 #21
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149532421
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Goede post, die ook gelijk de onzin van het grote afluisteren aangeeft. Als de criminelen ook maar een beetje handig zijn doen ze dit zelf ook.
Het ironische gevolg van deze massale afluisterpraktijken is dat alleen criminelen straks privacy hebben.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:58:02 #22
116015 SicSicSics
pi_149532459
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:55 schreef Tijn het volgende:
Nu wel, ja. Met deze nieuwe wet weet ik niet of dat nog nodig is. Het lijkt erop van niet.
Volgens mij moet een rechter nog steeds beslissen. Dan lijkt mij dat er niks aan de hand is.

Tenminste, niks meer dan nu al met bijvoorbeeld analoge lijnen/ telefoongegevens.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:11:43 #23
116015 SicSicSics
pi_149532707
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:58 schreef Netsplitter het volgende:
1984 is bijna een feit.
Hebben we al een nieuwe indeling van ministeries? :D Hangen we naar het Nationalistische? Of bedoel je dit ironisch en heb je het eigenlijk alleen over het thema 'toezicht'.

Er was meer mee mis met Oceanie dan alleen het 'toezicht' O+
Fine, fuck you then!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:17:19 #24
116015 SicSicSics
pi_149532792
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:58 schreef Netsplitter het volgende:
1984 is bijna een feit.
Eigenlijk lieg je dat het een lust is, met politieke motieven om je punten en bezwaren over te brengen. Propaganda much? Een handelswijze die de regering van Oceanie eigenlijk wel toe zou juichen en waar ze zichzelf ook van bedienen. 8-)

Als je zo doorgaat op deze glijdende schaal... ;)
Fine, fuck you then!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:34:52 #25
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_149533089
quote:
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:18 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ah da's handig :)
Zouden jullie mij dan even je bankgegevens kunnen DM'en ?
En als je dan toch bezig bent, je digiD info kan ook handig zijn :)
BTW dat ene meisje waarmee je op whatsapp aan het praten bent, stuurt al naaktpics
naar een andere guy, dus je kan beter op zoek gaan naar iemand anders ;)
pi_149533109
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:34 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

[..]

Ah da's handig :)
BTW dat ene meisje waarmee je op whatsapp aan het praten bent, stuurt al naaktpics
naar een andere guy, dus je kan beter op zoek gaan naar iemand anders ;)
Niks te verbergen hebben voor de overheid en je bankgegevens aan een willekeurige vreemde geven is niet helemaal hetzelfde.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:36:25 #27
116015 SicSicSics
pi_149533122
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:34 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Dat is informatie die de overheid al heeft :') :*
Fine, fuck you then!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:41:09 #28
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_149533214
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is informatie die de overheid al heeft :') :*
Ik speelde niet de overheid, maar een random persoon. Als je dan toch niets te verbergen hebt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Niks te verbergen hebben voor de overheid en je bankgegevens aan een willekeurige vreemde geven is niet helemaal hetzelfde.
Daar zit je fout, aangezien de overheid oneindig gegevens kan gaan tappen. Het feit dat jij niet zomaar je bankgegevens wil geven, geeft aan dat je iets te verbergen hebt.
En dat is een goed teken, iedereen heeft wat te verbergen. Je moet alleen niet willen dat iemand zomaar bij jouw privéleven kan. Of dat nou een random persoon is of de overheid, het is een inbreuk op je privacy.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:47:15 #29
116015 SicSicSics
pi_149533309
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:41 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ik speelde niet de overheid, maar een random persoon. Als je dan toch niets te verbergen hebt.
En die random persoon heeft niets te zoeken in deze discussie :* het was dus een beetje een dom toneelstukje ;)
Fine, fuck you then!
pi_149533316
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het ironische gevolg van deze massale afluisterpraktijken is dat alleen criminelen straks privacy hebben.
Dit dus.

Maar buiten dat. Ons hele rechtssysteem is gebaseerd op het principe: onschuldig tot schuld bewezen is. Feitelijk wordt iedereen nu schuldig geacht tot het tegendeel bewezen is (en dat dan ook nog maar tijdelijk).

Kortom: daaaag rechtsstaat, welkom politiestaat! En nu allemaal keurig netjes gebukt staan, zodat we ons zonder enige weerstand lekker kunnen laten uitwonen. We hebben allemaal toch immers niets te verbergen?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:49:11 #31
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_149533349
quote:
Dat weet je pas als er iets over je op straat ligt, wat je liever privé had gehouden. Beetje een nonargument dus..
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:49:41 #32
116015 SicSicSics
pi_149533356
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:47 schreef stopnaald het volgende:
Maar buiten dat. Ons hele rechtssysteem is gebaseerd op het principe: onschuldig tot schuld bewezen is. Feitelijk wordt iedereen nu schuldig geacht tot het tegendeel bewezen is (en dat dan ook nog maar tijdelijk).
Ben jij schuldig als ze een huiszoeking bij je doen?
quote:
Kortom: daaaag rechtsstaat, welkom politiestaat!
Je gebruikt het woord, maar ik geloof niet dat je weet wat het betekend.
Fine, fuck you then!
pi_149533418
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:41 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Daar zit je fout, aangezien de overheid oneindig gegevens kan gaan tappen. Het feit dat jij niet zomaar je bankgegevens wil geven, geeft aan dat je iets te verbergen hebt.
En dat is een goed teken, iedereen heeft wat te verbergen. Je moet alleen niet willen dat iemand zomaar bij jouw privéleven kan. Of dat nou een random persoon is of de overheid, het is een inbreuk op je privacy.
Ja en wat moet de overheid met mijn surfgedrag, chats, emails en degelijke?

Wat een buitenstaander met mijn bankgegevens zal doen laat zich raden.
pi_149533457
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ben jij schuldig als ze een huiszoeking bij je doen?
Daar moeten serieuze aanwijzingen voor zijn en toestemming van een OvJ of rechter voor zijn. Kortom, geen willekeur en zeer zeker geen omgekeerde bewijslast.

quote:
[..]

Je gebruikt het woord, maar ik geloof niet dat je weet wat het betekend.
Stopop of ad hominim, jij mag kiezen. Hoe dan ook een zwaktebod....
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:55:48 #35
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_149533501
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:52 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Onwensbaar gedrag opsporen en bestraffen. Doorverkopen aan geïnteresseerde partijen (verzekering etc). Zoveel mogelijkheden met zoveel data :)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:56:45 #36
116015 SicSicSics
pi_149533516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:53 schreef stopnaald het volgende:
Daar moeten serieuze aanwijzingen voor zijn en toestemming van een OvJ of rechter voor zijn. Kortom, geen willekeur en zeer zeker geen omgekeerde bewijslast.
Volgens mij, maar corrigeer me als ik fout zit, heeft de politie die nodig om de spullen die ze willen scannen op te vragen. :)
quote:
Stopop of ad hominem, jij mag kiezen. Hoe dan ook een zwaktebod....
Gillen dat we een politiestaat hebben? Is inderdaad een zwaktebod. :Y
Fine, fuck you then!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:02:25 #37
116015 SicSicSics
pi_149533624
Stukje duiding bij de bron van Tweakers:

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)den-geheime-diensten

http://www.rtlnieuws.nl/s(...)nterceptiebestel.pdf

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)s-veel-meer-aftappen

Bronnen zijn wel onduidelijk over tussenkomst van de rechter... Vond wel deze quote:
quote:
Wel moet vaststaan dat niet meer gegevens dan nodig worden verzameld, dat regels goed en onafhankelijk worden gecontroleerd en dat ze niet via het buitenland omzeild kunnen worden.
Wie dat kadert en juridisch toetst kan ik niet vinden.
Fine, fuck you then!
pi_149533646
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

Onwensbaar gedrag opsporen en bestraffen. Doorverkopen aan geïnteresseerde partijen (verzekering etc). Zoveel mogelijkheden met zoveel data :)
Ik wens ze er veel plezier mee :s)
pi_149533672
Gaan we weer...

Wat al 10 jaar aan de gang is, de overheid wil jou info.
Waarom? Vertrouwen ze het volk niet, waarom zouden zij te vertrouwen zijn dan? Wat maakt mijn data zo interessant voor ze?

Terroristen, criminelen en KP liefhebbers gaan weer onder de radar en andere manieren zoeken. Dus die heb je er niet mee.

Panopticon creëren?
http://panopticondefilm.nl/

Blijft ook heel erg stil aan de kant van de privacy organisaties.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_149533713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:52 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat een buitenstaander met mijn bankgegevens zal doen laat zich raden.
Overheden wereldwijd zijn de grootste macht- en gegevensmisbruikers. Dat het in het Westen enigszins mee valt, heeft deels ook te maken met de beschermende wetten. Breek dit langzaam af en je creëert ook hier de mogelijkheid dat een overheid misbruik maakt. Ze zullen er de eerste 10 jaar niet zo veel mee doen, maar één keer verkeerd stemmen en we zitten met de gebakken peren.

Er is een reden dat we de onschuldige burger zo veel beschermen. Dat overheden hier nooit meer misbruik van hun macht maken, is een utopie. We hoeven natuurlijk niet allemaal zwaar paranoïde overal op te reageren, maar de macht blijven beperken is altijd zinvol.
pi_149533929
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:06 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Overheden wereldwijd zijn de grootste macht- en gegevensmisbruikers. Dat het in het Westen enigszins mee valt, heeft deels ook te maken met de beschermende wetten. Breek dit langzaam af en je creëert ook hier de mogelijkheid dat een overheid misbruik maakt. Ze zullen er de eerste 10 jaar niet zo veel mee doen, maar één keer verkeerd stemmen en we zitten met de gebakken peren.

Er is een reden dat we de onschuldige burger zo veel beschermen. Dat overheden hier nooit meer misbruik van hun macht maken, is een utopie. We hoeven natuurlijk niet allemaal zwaar paranoïde overal op te reageren, maar de macht blijven beperken is altijd zinvol.
Ik weet dat het heel flauw is om overal WO2 bij te slepen, maar het is gewoon een feit dat de nazi's heel wat gemak hadden van de keurig bijgehouden registers. Ze wisten precies wie ze moesten hebben en waar ze hen konden vinden.

Verder vind ik het ook altijd weer zo verbazingwekkend dat men er zo vanuit gaat dat de huidige democratische rechtsstaat altijd blijft bestaan. Je hoeft echt geen historicus of geleerde te zijn om te zien dat zo'n situatie pijlsnel in totale chaos en wetteloosheid kan omslaan. Kijk maar even naar het oosten van Oekraïne bijv. Komt er zo'n warlord aan de macht en hoepla, jij bent de lul. Gewoon, omdat het kan.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:18:52 #42
116015 SicSicSics
pi_149533960
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:06 schreef Lhyanna het volgende:
We hoeven natuurlijk niet allemaal zwaar paranoïde overal op te reageren, maar de macht blijven beperken is altijd zinvol.
Het feit dat erover gepraat wordt in de kamer, dat de eerste kamer het er vooralsnog mee oneens is en dat men een aantal zaken wil borgen is al een redelijke indicatie dat we niet over één nachtje ijs gaan met dit soort wet- en regelgeving.

Als we ons druk zouden moeten maken over een politiestaat was er ook geen discussie geweest in het parlement! ;) Dan had 100% van het (door de president benoemde) parlement positief gestemd over een voorstel van de, door 100% van het volg gekozen, president. ;)
Fine, fuck you then!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:22:22 #43
116015 SicSicSics
pi_149534046
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:17 schreef stopnaald het volgende:
Ik weet dat het heel flauw is om overal WO2 bij te slepen, maar het is gewoon een feit dat de nazi's heel wat gemak hadden van de keurig bijgehouden registers. Ze wisten precies wie ze moesten hebben en waar ze hen konden vinden.
Niet alleen de nazi's, ook een welwillende overheid heeft veel aan een goede organisatie van gegevens. Wij als burger ook.

De nazi's hadden ook heel veel gemak van snelwegen. Die ook maar afschaffen of elke vooruitgang op dit gebied tegenhouden?
quote:
Verder vind ik het ook altijd weer zo verbazingwekkend dat men er zo vanuit gaat dat de huidige democratische rechtsstaat altijd blijft bestaan. Je hoeft echt geen historicus of geleerde te zijn om te zien dat zo'n situatie pijlsnel in totale chaos en wetteloosheid kan omslaan. Kijk maar even naar het oosten van Oekraïne bijv. Komt er zo'n warlord aan de macht en hoepla, jij bent de lul. Gewoon, omdat het kan.
Ik vind dat (ooit kan het eens misgaan) een beetje een dom argument om alle vooruitgang maar van te voren af te schieten. Als er ooit een dictator komt, dan zal die geen problemen hebben dit soort regels alsnog in te voeren.

Dat vind ik geen reden of argument om handige vooruitgang tegen te houden.
Fine, fuck you then!
pi_149534205
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het feit dat erover gepraat wordt in de kamer, dat de eerste kamer het er vooralsnog mee oneens is en dat men een aantal zaken wil borgen is al een redelijke indicatie dat we niet over één nachtje ijs gaan met dit soort wet- en regelgeving.

Als we ons druk zouden moeten maken over een politiestaat was er ook geen discussie geweest in het parlement! ;) Dan had 100% van het (door de president benoemde) parlement positief gestemd over een voorstel van de, door 100% van het volg gekozen, president. ;)
Want een dictatuur staat binnen 1 dag natuurlijk...

Kijk, we leven in een goede democratie. De regels zijn helder en er dient hier veel over onderwerpen gepraat te worden. Maar alsnog zijn er iedere regering wel ministers die zaken via de achterkamertjes toch overal doorheen kunnen krijgen, terwijl dezelfde zaken niet door de eerste/tweede kamer komen. Hoeft niet altijd te betekenen dat dit ook slecht voor Nederland is, maar een beetje gezonde kritiek op het overheidsorgaan, is echt niet slecht. Kritiekloos alles accepteren is een gigantisch gevaar, zeker als deze wetten burgerrechten aantasten. Dat het hier zo goed gaat, heeft namelijk te maken met de regels die de macht inperken en de gezonde kritische blikken van de oppositie/journalist/medelander. Valt één van de twee weg, dan valt de ander binnen de kortste keren ook. En dan is het echt te laat om het om te draaien.
pi_149534235
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik vind dat (ooit kan het eens misgaan) een beetje een dom argument om alle vooruitgang maar van te voren af te schieten. Als er ooit een dictator komt, dan zal die geen problemen hebben dit soort regels alsnog in te voeren.

Burgerrechten, waar keihard voor geknokt is, opgeven is geen vooruitgang. Dat is achteruitgang. Dat er gebruik gemaakt wordt van nieuwe technologie(wel vooruitgang) om deze burgerrechten in te perken, betekent nog steeds niet dat dit vooruitgang is.
pi_149534371
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Niet alleen de nazi's, ook een welwillende overheid heeft veel aan een goede organisatie van gegevens. Wij als burger ook.

De nazi's hadden ook heel veel gemak van snelwegen. Die ook maar afschaffen of elke vooruitgang op dit gebied tegenhouden?

[..]

Ik vind het een beetje een dom argument om alles wat technologisch kan zomaar kritiekloos in te voeren. Waarom, omdat het kán, is op zich natuurlijk géén vooruitgang. Eerder achteruitgang lijkt mij.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:39:17 #47
116015 SicSicSics
pi_149534386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:31 schreef Lhyanna het volgende:
Want een dictatuur staat binnen 1 dag natuurlijk...

[quote]
Kijk, we leven in een goede democratie. De regels zijn helder en er dient hier veel over onderwerpen gepraat te worden. Maar alsnog zijn er iedere regering wel ministers die zaken via de achterkamertjes toch overal doorheen kunnen krijgen, terwijl dezelfde zaken niet door de eerste/tweede kamer komen.
Cloak and dagger style? Nee hoor, iedereen heeft zich aan de wet te houden.
quote:
Hoeft niet altijd te betekenen dat dit ook slecht voor Nederland is, maar een beetje gezonde kritiek op het overheidsorgaan, is echt niet slecht. Kritiekloos alles accepteren is een gigantisch gevaar, zeker als deze wetten burgerrechten aantasten. Dat het hier zo goed gaat, heeft namelijk te maken met de regels die de macht inperken en de gezonde kritische blikken van de oppositie/journalist/medelander. Valt één van de twee weg, dan valt de ander binnen de kortste keren ook. En dan is het echt te laat om het om te draaien.
Ik zeg ook niet dat kritiek slecht is. Ik zeg dat dit slechte kritiek is. :)
Fine, fuck you then!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:40:12 #48
116015 SicSicSics
pi_149534405
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:38 schreef stopnaald het volgende:
Ik vind het een beetje een dom argument om alles wat technologisch kan zomaar kritiekloos in te voeren. Waarom, omdat het kán, is op zich natuurlijk géén vooruitgang. Eerder achteruitgang lijkt mij.
Ik ook en gelukkig gebeurd het nu ook niet kritiekloos. O+ He, opgelost.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:41:48 #49
116015 SicSicSics
pi_149534433
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:32 schreef Lhyanna het volgende:
Burgerrechten, waar keihard voor geknokt is, opgeven is geen vooruitgang. Dat is achteruitgang. Dat er gebruik gemaakt wordt van nieuwe technologie(wel vooruitgang) om deze burgerrechten in te perken, betekent nog steeds niet dat dit vooruitgang is.
Welke burgerrechten leveren wij in dan? Laat staan, burgerrechten waar 'keihard voor geknokt is'. :)
Fine, fuck you then!
pi_149534443
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Cloak and dagger style? Nee hoor, iedereen heeft zich aan de wet te houden.

[..]

Ik zeg ook niet dat kritiek slecht is. Ik zeg dat dit slechte kritiek is. :)
Waarom is deze kritiek slecht dan? "Ze" hebben er heel vaak naar gekeken, dus het is goed?

En zich aan de wet houden moet gelukkig iedereen. Die wet aanpassen is voor de één wel wat makkelijker. Wetten die achteruitgang voor de bevolking, maar vooruitgang voor de overheid betekenen, kan aardig slecht uitwerken op de lange termijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')