quote:Bij het horen van dit nieuws.
Kun je twee dingen doen:
Klagen ... of actie ondernemen.
Een simpele oplossing als je data over een 'onveilig netwerk' netwerk gaat zoals het draadloze gsm netwerk nu geworden is, is dat je een VPN instelt.
Een Virtueel Particulier Netwerk maakt als het ware een 'encrypted' pijpleiding naar een server, bijvoorbeeld in het buitenland waar men je niet zo graag tapt zonder aanleiding. Zo'n server is soms gratis of kost slechts enkele euro's per maand.
De meeste telefoons supporten native via hun instellingen die VPN's met verschillende protocollen.
En zo stel je ze in:
Android
• Ga naar Settings
• Druk op Wireless & Networks
• Kies [More...]
• Druk [VPN]
• Geef je gebruikers gegevens van de VPN server op
• Druk [SAVE]
• Ga daarna naar de [...]-knop in de rechter bovenhoek in het scherm VPN
• En kies VPN ALWAYS ON
Blackberry OS 10
• Click on settings
• Go to network connections
• Click on VPN
• Fill in the required setting:
• Click ADD NEW VPN PROFILE
• Click Save and Connect
Windows Phone 8.1
• 1.In the App list, tap Settings Settings icon > VPN.
• 2. Tap and hold the VPN profile name, and then tap Edit.
• 3. If the User name and Password boxes appear, type your user name and password, and then tap Save.
APPLE IOS
• Go to Settings > General > VPN.
• Choose Add VPN Configuration.
• Add Configuration screen
• Ask your network administrator which settings to use. In most cases, if you set up a similar VPN on your computer, you can use the same settings on your device.
Maar het allerbelangrijkste,
Is dat je een goede te vertrouwen VPN aanbieder kiest.
Want sommigen doen hetzelfde als de Nederlandse overheid doet 'aan het einde van jouw tunnel' en anderen hebben een betere reputatie.
TorrentFreak, een clubje dat het niet zo heeft op online gevolgd worden adviseert deze VPN aanbieders.
• Private Internet Acces.
• TorGuard
• IPVanish
• BT Guard
• VikingVPNN
• IVPN
• PrivateVPN
• PRQ
• TigerVPN
• Mulvad
• BlackVPN
• Anomyzer
• IronSocket
• CyberGhost
• BoleVPN
• NordVPN
• Proxy.SH
• HideIPVP
• SlickVPN
• Octane VPN
• LiquidVPN
• AIRVPNN
• VPN.AC
• Perfect Privacy
• Unspyable
• switchvpn
Links te vinden op Tweakers.net
Belangrijk als je gebruik maakt welke versleuteling je gebruikt voor 'tunnel' naar het buitenland. Het aanbod verschilt per aanbieder Wikipedia geeft deze standaarden:
• IPsec, IP security, ontwikkeld door IETF, werkt op basis van twee headers: de Authentication Header (AH) en Encapsulating Security Payload (ESP), verplicht gebruik bij IPv6
• SSL/TLS, Secure Sockets Layer/Transport Layer Security, geschikt voor tunneling, niet specifiek ontwikkeld voor VPN-doeleinden
• L2F, Layer Two Forwarding, ontwikkeld door Cisco, geschikt voor tunneling, geen encryptie mogelijk, niet specifiek ontwikkeld voor VPN-doeleinden
• PPTP,, Point to Point Tunneling Protocol, ontwikkeld door Microsoft, geschikt voor remote-access-VPN
• L2TP, Layer Two Tunneling Protocol, combinatie van L2F en PPTP, geschikt voor remote-access-VPN, kan simultaan meerdere tunnels onderhouden voor een gebruiker
• OpenVPN, een open standaard vergelijkbaar met SSL VPN
Welke standaard je kiest, of kan kiezen ligt mede aan de standaarden die je telefoon ondersteund, dus kijk daar eerst naar voor je een VPN aanbieder kiest. Ook geven verschillende standaarden verschillende niveaus van veiligheid en dataconsumptie.
Kortom. Het is niet de tijd om te klagen,
Maar het is tijd om voor jezelf actie te ondernemen, en dat kan met twéé simpele handelingen,
Door:
1. Het kiezen van een VPN
2. Het instellen van je telefoon.
Bescherm je in ieder geval je data tegen het onbegrensd tappen van de overheid.
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik lig er niet wakker van. Heb ook niks te verbergen trouwens.
Goede post, die ook gelijk de onzin van het grote afluisteren aangeeft. Als de criminelen ook maar een beetje handig zijn doen ze dit zelf ook.quote:
Ze bedoelen dat er geen toestemming meer hoeft te worden gevraagd door de geheime diensten om in jouw en mijn dataverkeer te kijken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:27 schreef SicSicSics het volgende:
Kunnen ze dan straks ook deze username aan mijn BSN koppelen?Wat bedoelen ze eigenlijk met ongericht struinen?
Die maken zich ook niet druk.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:19 schreef El_Matador het volgende:
Mensen die niets te verbergen hebben zijn sowieso niet interessant.
Jij kunt helemaal niet beoordelen of je iets te verbergen hebt. Da's nou juist het probleem.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Handig om je data via VPNs te laten gaan, je hebt dan de keuze om een VPN te nemen waarbij je geen controle hebt over de servers of wel controle over de servers maar gegarandeerd minder beveiligd tenzij je de kennis hebt om je server goed te beveiligen.quote:
Probeer ik het me even voor te stellen;quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:31 schreef Tijn het volgende:
Ze bedoelen dat er geen toestemming meer hoeft te worden gevraagd door de geheime diensten om in jouw en mijn dataverkeer te kijken.
Internetproviders leveren die gegevens aan wanneer de politie daarom vraagt.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hoe koppelen ze dat terug aan rechtspersonen?
En daar zit een rechter/ OvJ tussen of niet?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:52 schreef Tijn het volgende:
Internetproviders leveren die gegevens aan wanneer de politie daarom vraagt.
Nu wel, ja. Met deze nieuwe wet weet ik niet of dat nog nodig is. Het lijkt erop van niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En daar zit een rechter/ OvJ tussen of niet?
Het ironische gevolg van deze massale afluisterpraktijken is dat alleen criminelen straks privacy hebben.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Goede post, die ook gelijk de onzin van het grote afluisteren aangeeft. Als de criminelen ook maar een beetje handig zijn doen ze dit zelf ook.
Volgens mij moet een rechter nog steeds beslissen. Dan lijkt mij dat er niks aan de hand is.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:55 schreef Tijn het volgende:
Nu wel, ja. Met deze nieuwe wet weet ik niet of dat nog nodig is. Het lijkt erop van niet.
Hebben we al een nieuwe indeling van ministeries?quote:
Eigenlijk lieg je dat het een lust is, met politieke motieven om je punten en bezwaren over te brengen. Propaganda much? Een handelswijze die de regering van Oceanie eigenlijk wel toe zou juichen en waar ze zichzelf ook van bedienen.quote:
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ah da's handigquote:
Niks te verbergen hebben voor de overheid en je bankgegevens aan een willekeurige vreemde geven is niet helemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:34 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
[..]
Ah da's handig![]()
Zouden jullie mij dan even je bankgegevens kunnen DM'en ?
En als je dan toch bezig bent, je digiD info kan ook handig zijn![]()
BTW dat ene meisje waarmee je op whatsapp aan het praten bent, stuurt al naaktpics
naar een andere guy, dus je kan beter op zoek gaan naar iemand anders
Dat is informatie die de overheid al heeftquote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:34 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Zouden jullie mij dan even je bankgegevens kunnen DM'en ?
En als je dan toch bezig bent, je digiD info kan ook handig zijn![]()
Ik speelde niet de overheid, maar een random persoon. Als je dan toch niets te verbergen hebt.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is informatie die de overheid al heeft![]()
Daar zit je fout, aangezien de overheid oneindig gegevens kan gaan tappen. Het feit dat jij niet zomaar je bankgegevens wil geven, geeft aan dat je iets te verbergen hebt.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:35 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Niks te verbergen hebben voor de overheid en je bankgegevens aan een willekeurige vreemde geven is niet helemaal hetzelfde.
En die random persoon heeft niets te zoeken in deze discussiequote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:41 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ik speelde niet de overheid, maar een random persoon. Als je dan toch niets te verbergen hebt.
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ironische gevolg van deze massale afluisterpraktijken is dat alleen criminelen straks privacy hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |