Je moet eens weten hoeveel mensen hun spullen die ze bij de Aldi kopen in een AH tas doen zodat ze geen gezichtverlies hebben als ze thuis hun spullen uit de te dure auto op lening hun huis in dragen met een veel te hoge hypotheek voor hun inkomen. Echt zo leven veel mensen in Nederland.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:18 schreef deadprez het volgende:
Wat een trieste mongool ben je als je mensen afrekent op de winkels waar ze hun boodschappen doen.
ken mensen die niet naar de zeeman of wibra durven bij hun in de buurt en als ze wel gaan word alles in een tasje gedaan van een dure winkel...quote:Op maandag 9 februari 2015 00:24 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoeveel mensen hun spullen die ze bij de Aldi kopen in een AH tas doen zodat ze geen gezichtverlies hebben als ze thuis hun spullen uit de te dure auto op lening hun huis in dragen met een veel te hoge hypotheek voor hun inkomen. Echt zo leven veel mensen in Nederland.
Dat is niet verdwenen, dat is momenteel bittere noodzaak, ook voor "wannabe elite" volk dat zich boven hun stand probeerde te verheven.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:15 schreef Hexagon het volgende:
In het topic over de ondergang van de V&D bedacht ik me dat er een bepaalde ontwikkeling kan meespelen waardoor winkels in het middensegment het extra moeilijk hebben gekregen. Ik zou mijn theorie daarom in dit topic een beetje willen testen of jullie hetzelfde zien als ik.
Twintig jaar geleden, toen ik nog een scholier was, was het voor vrouwen als mijn moeder absoluut not done om je te vertonen in bepaalde goedkope winkels. Vooral Aldi, Wibra en Zeeman waren daar voorbeelden van. Maar ook C&A en H&M waren eigenlijk al twijfelachtig. Mijn moeder is een beetje het type hogere middenklasse en dat gold ook voor de vrouwen die ze vaak tegenkwam rondom de school van de kinderen of het werk van mijn vader. Maar als er eentje betrapt werd door bij de Zeeman naar buiten te lopen dan was het meteen een trending topic in het roddelcircuitje van koffie drinken en het schoolplein. Want nee dat kon toch niet, dat waren winkels voor mensen die niet beter konden betalen.
Ik heb het idee dat dat tegenwoordig helemaal verdwenen is. Bij de Aldi staan tegenwoordig ook goed verdienende yuppen in de rij en ik heb ook het idee dat weinig mensen zich nog ongemakkelijk voelen in een winkel als de Action of de Primark. En dat daardoor een belangrijk wapen van de wat duurdere winkels as V&D ook voor een aanzienlijk deel is verdwenen.
Nu vraag ik me dus af of ik dit goed zie. Of is het nog steeds intens fout om bij een cheap ass zaak te kopen?
Dít inderdaad!quote:Op maandag 9 februari 2015 00:18 schreef deadprez het volgende:
Wat een trieste mongool ben je als je mensen afrekent op de winkels waar ze hun boodschappen doen.
Heb je de tasjes van de Action enzo wel eens bekeken?quote:Op maandag 9 februari 2015 00:24 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoeveel mensen hun spullen die ze bij de Aldi kopen in een AH tas doen zodat ze geen gezichtverlies hebben als ze thuis hun spullen uit de te dure auto op lening hun huis in dragen met een veel te hoge hypotheek voor hun inkomen. Echt zo leven veel mensen in Nederland.
Inderdaad. Schaamteloos profiteren van moderne slavernij...quote:Op maandag 9 februari 2015 08:44 schreef robin007bond het volgende:
Dat mensen bij goedkope winkels kopen is natuurlijk niet erg, zeker als ze de keus niet zo hebben.
Maar wat ik wel heel vreemd vind is dat mensen schaamteloos met tassen vol van de Primark kunnen wegkomen. Je zou dan toch zeggen dat die mensen wel enig moreel besef hebben?
Het antwoord is volgens mij marketing. Er zijn bepaalde ketens bijgekomen die er in zijn geslaagd om een vrij aardige groep voor de gek te houden, waardoor de action en primark door de klanten worden ervaren als hip en kwalitatief prima. Die opvatting zie je met name bij jongeren die ook eerder kiezen voor kwantiteit ipv kwaliteit.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:15 schreef Hexagon het volgende:
In het topic over de ondergang van de V&D bedacht ik me dat er een bepaalde ontwikkeling kan meespelen waardoor winkels in het middensegment het extra moeilijk hebben gekregen. Ik zou mijn theorie daarom in dit topic een beetje willen testen of jullie hetzelfde zien als ik.
Twintig jaar geleden, toen ik nog een scholier was, was het voor vrouwen als mijn moeder absoluut not done om je te vertonen in bepaalde goedkope winkels. Vooral Aldi, Wibra en Zeeman waren daar voorbeelden van. Maar ook C&A en H&M waren eigenlijk al twijfelachtig. Mijn moeder is een beetje het type hogere middenklasse en dat gold ook voor de vrouwen die ze vaak tegenkwam rondom de school van de kinderen of het werk van mijn vader. Maar als er eentje betrapt werd door bij de Zeeman naar buiten te lopen dan was het meteen een trending topic in het roddelcircuitje van koffie drinken en het schoolplein. Want nee dat kon toch niet, dat waren winkels voor mensen die niet beter konden betalen.
Ik heb het idee dat dat tegenwoordig helemaal verdwenen is. Bij de Aldi staan tegenwoordig ook goed verdienende yuppen in de rij en ik heb ook het idee dat weinig mensen zich nog ongemakkelijk voelen in een winkel als de Action of de Primark. En dat daardoor een belangrijk wapen van de wat duurdere winkels as V&D ook voor een aanzienlijk deel is verdwenen.
Nu vraag ik me dus af of ik dit goed zie. Of is het nog steeds intens fout om bij een cheap ass zaak te kopen?
Ik denk dat veel mensen nog steeds niet graag lopen met een tasje van wibra of zeeman.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:40 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb ook echt het idee dat het tegenwoordig veel minder speelt dan vroeger. Vroeger (eind jaren '80/begin jaren '90) maakten mensen er inderdaad een groter probleem van dan vroeger. Er waren toen kinderen in de klas die echt niet met een plastic zak van de Wibra wilden gaan lopen als ze iets mee naar huis moesten nemen bijvoorbeeld, dat zie ik nu echt niet meer gebeuren. Ja, dat was kansloos, maar het was schering en inslag.
Inderdaad. Helemaal mee eens.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:37 schreef Leandra het volgende:
Het grootste probleem van V&D is idd dat ze niet goedkoop genoeg zijn (hoewel de Hema ook al te lijden heeft van de Action) en niet duur genoeg.
Mensen willen of goedkope meuk die ze weg kunnen gooien als het op is, of ze willen kwaliteit.
De middengroep is eigenlijk niet zo interessant meer, want waarom ¤ 10 betalen voor iets dat ogenschijnlijk hetzelfde is als wat bij de Action ligt voor ¤ 5, of als je voor ¤ 20 iets "exclusiefs" hebt....
Het tasje boeit mezelf niet zo. Maar voor kinderkleding zijn zulke winkels ideaal. Voor mezelf shop ik liefst ergens anders.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen nog steeds niet graag lopen met een tasje van wibra of zeeman.
Dat pleit dan nog steeds voor de goedkoopste aanbieder dan...quote:Op maandag 9 februari 2015 11:26 schreef hebikweer het volgende:
Iemand uit mijn vriendenkring werkt bij een groothandel in groente en fruit. Zij leveren zowel aan Lidl als aan Albert Heijn. Het maakt dus echt niets uit waar je je spullen koopt.
Niet mee eens. Kwalitatief slecht (Hema is ook goedkoop, maar dan wel bruikbare kwaliteit) en het gebrek aan maatschappelijk verantwoord ondernemen vind ik ook belangrijk bij de kleding van onze kleine.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:29 schreef Gunner het volgende:
Maar voor kinderkleding zijn zulke winkels ideaal.
Hoe kan het dan dat Lidl een paar jaar op rij de beste is in groente en fruit, als het hetzelfde spul is dat bij de Appie ligt?quote:Op maandag 9 februari 2015 11:26 schreef hebikweer het volgende:
Iemand uit mijn vriendenkring werkt bij een groothandel in groente en fruit. Zij leveren zowel aan Lidl als aan Albert Heijn. Het maakt dus echt niets uit waar je je spullen koopt.
Ook de leverancier kan verschillende gradaties aanbieden natuurlijkquote:Op maandag 9 februari 2015 13:49 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat Lidl een paar jaar op rij de beste is in groente en fruit, als het hetzelfde spul is dat bij de Appie ligt?
Dat is vrij zieke humor...quote:Op maandag 9 februari 2015 13:43 schreef MotherFoker het volgende:
Mijn moeder haalde altijd kleren bij de C&A of de Zeeman en 9/10 vroeg iedereen altijd aan haar waar ze die dure kleding vandaan had.
Ze wisten niet eens dat het van de zeeman kwam omdat mijn moeder gewoon creatief was met setjes, hetzelfde met al die Bjorn Borg rage een tijdje terug, ik snapte niet wat er zo leuk was aan dat fucking logo.quote:
Omdat je dat soort verkiezingen ook nogal eens kan kopen...quote:Op maandag 9 februari 2015 13:49 schreef Nemephis het volgende:
Hoe kan het dan dat Lidl een paar jaar op rij de beste is in groente en fruit, als het hetzelfde spul is dat bij de Appie ligt?
Sorry, maar als je kleding van de zeeman aanziet voor dure kleding, dan heb je een zeer ernstige oogafwijking die ook wel bekend staat als "blind". Zelfde geldt ook wel voor 99% van wat je bij C&A koopt.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:50 schreef MotherFoker het volgende:
Ze wisten niet eens dat het van de zeeman kwam omdat mijn moeder gewoon creatief was met setjes, hetzelfde met al die Bjorn Borg rage een tijdje terug, ik snapte niet wat er zo leuk was aan dat fucking logo.
Bullshit. Lidl heeft groente en fruit gewoon goed voor elkaar.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat je dat soort verkiezingen ook nogal eens kan kopen...
Het verbaasde me niks tho, want de moeders die dat zeiden kochten zelf namaak en van dat snel als je een keer uitglijd je broek al een grote krater erin had, het waren altijd van die moeders die weinig te eten hadden maar wel met een "Gucchi of Dolce en Gabana ofzo handtas liepen."quote:Op maandag 9 februari 2015 16:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry, maar als je kleding van de zeeman aanziet voor dure kleding, dan heb je een zeer ernstige oogafwijking die ook wel bekend staat als "blind". Zelfde geldt ook wel voor 99% van wat je bij C&A koopt.
Laten we ajb reëel blijven.
Het een staat los van het ander. Ik schreef ook al lang dat ze op dat gebied prima spul verkopen, maar dan nog kan zo'n verkiezing gewoon een commercieel gevalletje zijn hoor. Dat je dan ook daarnaast wel fatsoenlijk spul aan moet bieden om überhaupt die nr 1 positie te mogen kopen is een tweede.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:54 schreef Nemephis het volgende:
Bullshit. Lidl heeft groente en fruit gewoon goed voor elkaar.
Als je een Gucchi handtas niet als namaak ziet, dan zie je inderdaad ook niet dat een briefje van 25 euro namaak is en dan kom je inderdaad in die buurt bij die oogafwijking...quote:Op maandag 9 februari 2015 16:54 schreef MotherFoker het volgende:
Het verbaasde me niks tho, want de moeders die dat zeiden kochten zelf namaak en van dat snel als je een keer uitglijd je broek al een grote krater erin had, het waren altijd van die moeders die weinig te eten hadden maar wel met een "Gucchi of Dolce en Gabana ofzo handtas liepen."
Is bij sommige duurdere merken niet eens anders.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Inderdaad. Schaamteloos profiteren van moderne slavernij...
Oh wat leuk zeg, dan ga ik daar eens heen.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:49 schreef Nemephis het volgende:
[..]
De meeste mensen boeit het niet zoveel of het duur of goedkoop oogt als het om een ander gaat.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry, maar als je kleding van de zeeman aanziet voor dure kleding, dan heb je een zeer ernstige oogafwijking die ook wel bekend staat als "blind". Zelfde geldt ook wel voor 99% van wat je bij C&A koopt.
Laten we ajb reëel blijven.
Bijzondere vrouwen of bijzondere tijd. Het zou mij echt niets uitmaken of Ina van om de hoek in de Zeeman loopt of niet. Volgens mij heb je dan gewoon niet zoveel te doen als je je daarmee bezig gaat houdenquote:Op maandag 9 februari 2015 00:15 schreef Hexagon het volgende:
Jij beweert dat het gekocht is: Graag even wat onderbouwing daarvoor (en dan niet wat jij denkt, met alle respect).quote:Op maandag 9 februari 2015 16:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het een staat los van het ander. Ik schreef ook al lang dat ze op dat gebied prima spul verkopen, maar dan nog kan zo'n verkiezing gewoon een commercieel gevalletje zijn hoor. Dat je dan ook daarnaast wel fatsoenlijk spul aan moet bieden om überhaupt die nr 1 positie te mogen kopen is een tweede.
Als je gewoon eens beter leest hoef je geen domme vragen te stellen. Ik zeg nergens dat het zo is, of dat ik dat denk.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:15 schreef Nemephis het volgende:
Jij beweert dat het gekocht is: Graag even wat onderbouwing daarvoor (en dan niet wat jij denkt, met alle respect).
Prima. Ook met een grote boog omheen dan.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:03 schreef Nammie het volgende:
Is bij sommige duurdere merken niet eens anders.
Ik heb geen idee.quote:Maar is er veel verschil tussen de Aldi en de AH dan qua prijs? Ik vind de AH niet eens duur en de aldi ofzo kom ik nooit (want niet in de buurt).
Eens temeer een reden om verbaasd te zijn dat in 9/10 gevallen ze zo'n opmerking zou krijgen.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:09 schreef Nammie het volgende:
[..]
De meeste mensen boeit het niet zoveel of het duur of goedkoop oogt als het om een ander gaat.
Oh dus je lult niet alleen uit je nek je hebt ook nog geheugenproblemen. Beterschap!quote:Op maandag 9 februari 2015 17:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je gewoon eens beter leest hoef je geen domme vragen te stellen. Ik zeg nergens dat het zo is, of dat ik dat denk.
quote:Op maandag 9 februari 2015 16:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat je dat soort verkiezingen ook nogal eens kan kopen...
Deze fipo bevestigt meteen TS' theoriequote:Op maandag 9 februari 2015 00:18 schreef deadprez het volgende:
Het is meer dat jij de elementaire leesvaardigheid ontbeert die je op de lagere school al dient te bezitten.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:24 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Oh dus je lult niet alleen uit je nek je hebt ook nog geheugenproblemen. Beterschap!
[..]
Jaja lul je er maar uitquote:Op maandag 9 februari 2015 17:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is meer dat jij de elementaire leesvaardigheid ontbeert die je op de lagere school al dient te bezitten.
-Hoe kan dat?
-Op die en die manier bijvoorbeeld.
Dat noemen we een mogelijkheid. Wezenlijk anders dan een stelling dat iets werkelijk ook het geval is.
Nou duidelijk?
Ja en nee. Vrijwel iedereen die ik ken die modaal+ zit zegt bij de Action/Primark/Lidl/whatever cheap ass zaak te kopen maar vaak met een ondertoon van schaamte. Het lijkt er op dat er excuses gezocht worden. Dat soort ontboezemingen gaan niet zelden gepaard met opmerkingen als "ja, als ik er toch in de buurt ben", "het ligt op de weg van mijn werk/is dichtbij", "de kwaliteit is echt goed hoor!" etc etc.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:15 schreef Hexagon het volgende:
Zo zijn zelfs de tassen van de jumbo qua inhoud een stuk kleiner, en ook minder stevig dan die van de AH.quote:Op maandag 9 februari 2015 05:36 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Heb je de tasjes van de Action enzo wel eens bekeken?
Ik schaam me er absoluut niet voor dat ik ook veel bij de Action, Aldi, Xenos en zo'n uitverkoop/bazaar geval kom, en zoveel ik kan bij de weggeefwinkel of kringloop vandaan haal. Integendeel, ik promoot de lokale weggeefwinkel, kringloop, rommelmarkten, enzovoort zoveel mogenlijk onder mijn vrienden en klanten van mijn werk (veel ouderen). Ik vind het leuk om als ik een schoonmaakmiddel, luchtverfrisser of afwasborstel voor mijn klanten mee neem, dat zo goedkoop mogelijk te hebben opgepikt, ook voor degenen die best een A-merk zouden kunnen betalen.
Maar ik kom ook nog vaak bij de Appie, omdat die veel dichterbij zit dan de andere, en best betaalbaar is als je voornamelijk de AH Basic dingen koopt (dat is vaak prima, ik ben maar een paar dingen tegengekomen die echt te goedkoop/flut kwaliteit zijn). En die AH tassen zijn gewoon veel steviger en beter voor hergebruik. Ik vind 't niet vervelend als mensen weten dat ik bij de Action of Aldi geweest ben, maar wel als ik m'n spullen van straat moet rapen omdat 't handvat van zo'n super-dun tasje gescheurd is!
Laatst een stukje gelezen van eoa retail-expert die zei dat Appie de boot stevig aan het missen is op 'vers'. En dat dat volkomen onnodig is gezien de resources die de keten heeft.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:49 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Tja, We buy things we don't need, with money we don't have, to impress people we don't like.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:24 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Als je nu echt nog denkt dat je gelijk hebt ben je nog dommer dan het achtereind van een varken.quote:
En van wie komt deze wijsheid?quote:Op maandag 9 februari 2015 17:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja, We buy things we don't need, with money we don't have, to impress people we don't like.
Geen idee wie de oorspronkelijke bedenker is.quote:
Maar gelet op wat er staat... Vind je het ook niet meer stand up dan een serieuze observatie?quote:Op maandag 9 februari 2015 17:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Geen idee wie de oorspronkelijke bedenker is.
George Carlin gebruikte het ja, maar het is in mijn ogen wel iets wat de mentaliteit weergeeft van veel mensen die onnodige shit halen en vooral willen laten zien hoe interessant enz enz ze zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar gelet op wat er staat... Vind je het ook niet meer stand up dan een serieuze observatie?
Carlin. Die was altijd wel grappig.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
George Carlin gebruikte het ja, maar het is in mijn ogen wel iets wat de mentaliteit weergeeft van veel mensen die onnodige shit halen en vooral willen laten zien hoe interessant enz enz ze zijn.
Dat ook zeker ja. Vandaar ook die drang om overal foto's en video's van te maken. Telkens in de gaten houden wat anderen van je vinden enz.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Carlin. Die was altijd wel grappig.
Meeste mensen zijn eerder bang voor 'missing out' als je het mij vraagt. Er zijn veel meer schapen onder de mensen dan wolven.
O well.
Wat een frustraties zeg. Ik suggereer slechts een mogelijke maatschappelijke trend die wel eens invloed zou kunnen hebben op de slechte positie van traditionele winkelreuzen. En direct moet ik maar persoonlijk worden aangevallen met allerlei suggestieve blaatquote:Op maandag 9 februari 2015 00:41 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dat is niet verdwenen, dat is momenteel bittere noodzaak, ook voor "wannabe elite" volk dat zich boven hun stand probeerde te verheven.
Dat je nu wel móet winkelen bij een Zeeman, Aldi, Wibra, etc. is je verdiende "straf" omdat jullie je beter meenden voor te doen als het gepeupel in jullie ogen.
V&D is jouw idee van 'overprijste mode industrie'?quote:Op maandag 9 februari 2015 22:12 schreef Tanin het volgende:
Ik heb m'n hele leven lang al een tyfus hekel aan iedereen die zich te goed voelt om iets te kopen bij een bepaalde winkel omdat het "goedkoop" zou zijn. Hoe hou je de overprijste mode industrie in stand?
Ik loop in shirtjes, truien en overhemden van Primark en H&M, en broeken van C&A. Ik kan precies hetzelfde kopen bij V&D, maar dan is het twee tot drie keer zo duur. Doe regelmatig boodschappen bij de Lidl en de Jumbo, alleen als het nodig is bij de AH.
Vind je de spullen oprecht mooier en/of beter bij een V&D of AH, dan moet je daar vooral gaan kopen, maar doe het niet omdat de rest van de winkels te "pauper" zouden zijndat is pas pauper gedrag.
quote:Op maandag 9 februari 2015 17:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja, We buy things we don't need, with money we don't have, to impress people we don't like.
het hele punt met de middenmoot is dat het niet goedkoop maar ook niet duurzaam is. Als het niet duurzaam is kan je net zo goed zo min mogelijk uitgeven. Als het wel duurzaam is kan je net zo goed iets kopen waar je blij van wordt en dat heeft de middenmoot ook maar matig.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 07:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
V&D is jouw idee van 'overprijste mode industrie'?
Seriously?
Ik weet niet of die tegenstelling direct juist is. Ik kan mij prima voorstellen dat je voor vrij normale prijzen duurzaam kleding kan maken. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat dat ook gebeurd.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:30 schreef n8n het volgende:
het hele punt met de middenmoot is dat het niet goedkoop maar ook niet duurzaam is. Als het niet duurzaam is kan je net zo goed zo min mogelijk uitgeven. Als het wel duurzaam is kan je net zo goed iets kopen waar je blij van wordt en dat heeft de middenmoot ook maar matig.
Exact hetzelfde? Het is mij ook wel opgevallen dat je bij de Action spullen kan kopen die je elders ook kan kopen (ik gebruik al heel lang xerox printpapier en stomtoevallig is dat het papier wat Action ook aanbiedt, wat voor mij dan weer een reden is om daar af en toe binnen te stappen), maar zo op het eerste oog is er weinig wat je bij de action koopt wat in exact dezelfde vorm ook bij de hema ligt. Blokker zou ik je niet kunnen vertellen, ik ben daar al jaren niet meer binnen geweest, er zit er geen in het dorp waar ik woon.quote:Dan zijn er nog winkels als de Blokker en Hema die exact hetzelfde verkopen als de action maar dan voor 1,5 keer de prijs. De Blokker is sowieso een gare telsell winkel, allemaal gare troep tegen de hoofdprijs.
Niet helemaal mee eens. In een ander topic (over de Blokker) ook al gezegd: Als je bijvoorbeeld opbergbakken neemt. Bij die van de Action vallen telkens de clipjes eraf om de deksel op de bak te houden. Dat probleem heb ik niet met opbergbakken van de Blokker. Je betaald er wel wat meer voor maar dan heb ik ook kwaliteit.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 09:30 schreef n8n het volgende:
Dan zijn er nog winkels als de Blokker en Hema die exact hetzelfde verkopen als de action maar dan voor 1,5 keer de prijs. De Blokker is sowieso een gare telsell winkel, allemaal gare troep tegen de hoofdprijs.
quote:Op maandag 9 februari 2015 00:18 schreef deadprez het volgende:
Of van die krot-huizen in ghetto's waar dan zo'n nieuwe dikke BMW voor staatquote:Op maandag 9 februari 2015 00:24 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
V&D houden het nog beschaafd, maar ja. Als je kijkt naar de productiekost van zo'n kledingstuk, dat kan niet meer zijn dan een paar euro. Waar haalt de V&D dan het gore lef vandaan om er 50 euro voor te vragen?!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 07:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
V&D is jouw idee van 'overprijste mode industrie'?
Seriously?
duurzaam is dan ook qua levensduur, lang bruikbaar versus weggooimaatschappij. Een shirt van de H&M kan je na een jaar weggooien, geef twee tientjes meer uit en het kan jaren mee. Bij de action ligt het er ook aan wat je koopt. Wd40 is hetzelfde, net als andere merkproducten, dan is het zoals je zegt onzin om meer te betalen en dat zijn net de dingen waarvoor je met regelmaat naar winkel gaat. Een Blokker heeft in beide gevallen geen meerwaarde. En plastic van curver wat dan kwaliteit heeft is enorm duur bij de blokker. Voor een prullenbak vragen ze bij hetzelfde model soms meer dan bij de Bijenkorf.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet of die tegenstelling direct juist is. Ik kan mij prima voorstellen dat je voor vrij normale prijzen duurzaam kleding kan maken. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat dat ook gebeurd.
Daarnaast heb je gradaties, wat ook heel goed naar voren kwam in de docu recent over de kledingindustrie. Primark zoekt de bodem op en dientegengevolge zullen veel van hun opdrachten uiteindelijk in de meest schimmige fabrieken uitkomen, waar kinderarbeid, uitbuiting en onveilige werksituaties aan de orde van de dag zullen zijn.
Een bedrijf wat net wat minder knijpt zal daar in ieder geval minder vaak of misschien wel helemaal niet uitkomen.
[..]
Exact hetzelfde? Het is mij ook wel opgevallen dat je bij de Action spullen kan kopen die je elders ook kan kopen (ik gebruik al heel lang xerox printpapier en stomtoevallig is dat het papier wat Action ook aanbiedt, wat voor mij dan weer een reden is om daar af en toe binnen te stappen), maar zo op het eerste oog is er weinig wat je bij de action koopt wat in exact dezelfde vorm ook bij de hema ligt. Blokker zou ik je niet kunnen vertellen, ik ben daar al jaren niet meer binnen geweest, er zit er geen in het dorp waar ik woon.
Oh die tijden kan ik me ook nog wel herinneren, een vaak gehoorde kreet op het schoolplein vroeger, als iemand iets had wat goedkoop oogde, was vooral '' ooh zeker voor 2 gulden bij de Wibra gekocht he??''quote:Op maandag 9 februari 2015 10:40 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb ook echt het idee dat het tegenwoordig veel minder speelt dan vroeger. Vroeger (eind jaren '80/begin jaren '90) maakten mensen er inderdaad een groter probleem van dan vroeger. Er waren toen kinderen in de klas die echt niet met een plastic zak van de Wibra wilden gaan lopen als ze iets mee naar huis moesten nemen bijvoorbeeld, dat zie ik nu echt niet meer gebeuren. Ja, dat was kansloos, maar het was schering en inslag.
Wie heeft het hier over een persoonlijke vete?! Ik heb het enkel over jullie als groep, uitzonderingen uiteraard daar gelaten, niet over jou als persoon, de klasse die zich voorheen te goed voelde en nu wel móet en zelfs in een Aldi zich nóg te goed voelt voor de mensen om zich heen. Je herkent ze al van verre; hem in zijn kaki broek en tweet jasje en zij in bontjas zo dik als een olifant, kijken je minachtend aan en gut.....laat het nou toevallig nét regenen:quote:Op maandag 9 februari 2015 23:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een frustraties zeg. Ik suggereer slechts een mogelijke maatschappelijke trend die wel eens invloed zou kunnen hebben op de slechte positie van traditionele winkelreuzen. En direct moet ik maar persoonlijk worden aangevallen met allerlei suggestieve blaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze man weet!quote:Op maandag 9 februari 2015 22:12 schreef Tanin het volgende:
Ik heb m'n hele leven lang al een tyfus hekel aan iedereen die zich te goed voelt om iets te kopen bij een bepaalde winkel omdat het "goedkoop" zou zijn. Hoe hou je de overprijste mode industrie in stand?
Ik loop in shirtjes, truien en overhemden van Primark en H&M, en broeken van C&A. Ik kan precies hetzelfde kopen bij V&D, maar dan is het twee tot drie keer zo duur. Doe regelmatig boodschappen bij de Lidl en de Jumbo, alleen als het nodig is bij de AH.
Vind je de spullen oprecht mooier en/of beter bij een V&D of AH, dan moet je daar vooral gaan kopen, maar doe het niet omdat de rest van de winkels te "pauper" zouden zijndat is pas pauper gedrag.
Die stelling klopt wel inderdaad, kijk alleen al naar die Björn Borg shit, onderbroeken van 25 eu pst, van de zotte af. Ik ben daar zelf ook nooit in meegegaan en koop heel af en toe wel eens wat merkkleding, maar dan vooral omdat ik het mooi vind staan en niet om er bij te willen horen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:01 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb juist het idee dat jongeren tegenwoordig meer met merken bezig zijn dan vroeger. Hoe het bij volwassenen zit, durf ik dan weer niet te zeggen. Mijn ouders hadden er geen probleem mee, aangezien ze vroeger voor mij de kleding bij de Zeeman of C&A haalden. Maar goed, ze waren vroeger ook niet rijk.
Ken echter genoeg mensen om me heen die echt alleen maar merkkleding kopen puur om hun image en bang zijn dat ze anders over komen als pauper. Dat dát juist heel triest is zien ze zelf dan weer niet.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 00:32 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Oh die tijden kan ik me ook nog wel herinneren, een vaak gehoorde kreet op het schoolplein vroeger, als iemand iets had wat goedkoop oogde, was vooral '' ooh zeker voor 2 gulden bij de Wibra gekocht he??''
[..]
Wie heeft het hier over een persoonlijke vete?! Ik heb het enkel over jullie als groep, uitzonderingen uiteraard daar gelaten, niet over jou als persoon, de klasse die zich voorheen te goed voelde en nu wel móet en zelfs in een Aldi zich nóg te goed voelt voor de mensen om zich heen. Je herkent ze al van verre; hem in zijn kaki broek en tweet jasje en zij in bontjas zo dik als een olifant, kijken je minachtend aan en gut.....laat het nou toevallig nét regenen:
''Frits zet jij de autoooo even voor de deur??'' ( Het mens meende serieus dat Frits de auto wel even op de stoep, pál voor de uitgang ging zetten zodat zij geen druppel water op zich zou krijgen)
Dus je gaat af op de kleding die mensen aan hebben om te bepalen in wat voor hokje ze moet plaatsen, en dan ook maar direct even bepalen dat die mensen wel in de Aldi moéten kopen ipv dat ze daar gewoon voor kiezen, terwijl je er helemaal niets van weet? En dna dingen roepen over boven hun stand leven en weet ik veel wat. Doe es niet zo gefrustreerd. Wat maakt jou t nou uit wie wat voor dingen in welke winkels haalt man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Deze man weet!
[..]
Die stelling klopt wel inderdaad, kijk alleen al naar die Björn Borg shit, onderbroeken van 25 eu pst, van de zotte af. Ik ben daar zelf ook nooit in meegegaan en koop heel af en toe wel eens wat merkkleding, maar dan vooral omdat ik het mooi vind staan en niet om er bij te willen horen.
Ken echter genoeg mensen om me heen die echt alleen maar merkkleding kopen puur om hun image en bang zijn dat ze anders over komen als pauper. Dat dát juist heel triest is zien ze zelf dan weer niet.
Breitling - Instruments for Professionals
Het komt vaak zelfs uit dezelfde fabriek, zelfde produkt, andere verpakkingquote:Op maandag 9 februari 2015 11:26 schreef hebikweer het volgende:
Vermoedelijk een kwestie van prijs-/kwaliteitsverhouding.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:49 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dit herken ik ook, het verbaasde me dan ook enigszins om te ontdekken dat er ook volwassenen zijn die zich hier druk om maken. Natuurlijk weet ik dat het hoger aanprijzen van een product mensen het gevoel geeft dat deze meer waard is, maar dat volwassen mensen nog per definitie neerkijken op goedkopere producten vind ik wat vreemd en vooral dom.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:15 schreef Megara het volgende:
Laatste jaar van de basisschool werd dat echt serious business bij ons, "ga naar de Wibra" was ongeveer het "je moeder" van 10 jaar geleden. Op een gegeven moment was er zelfs een aantal jongens dat ging wachten bij een veldje buiten school om je dan te melden dat ze je zouden pakken als ze je bij de Zeeman of Wibra zagen. Ik loop gewoonlijk de hele zomer op teenslippers van een paar euro die daar altijd liggen en zelfs dat bleef niet onopgemerktIk dacht dat het gewoon ophield omdat mensen ouder werden, ik kan me niet voorstellen dat volwassenen zich daar druk om zouden maken.
Dezelfde fabriek betekent geenszins dat het hetzelfde product is. Als er op mijn chocoladepasta staat dat het in een fabriek is gemaakt waar ook pinda's verwerkt worden, maakt dat het nog geen pindakaas. Dat geldt trouwens ook voor die groothandel. Het is niet van belang of ze zowel aan de Lidl als de AH leveren, het gaat erom welke waren ze aan welke winkel leveren.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Het komt vaak zelfs uit dezelfde fabriek, zelfde produkt, andere verpakking
Ja, alleen als de bloedvlekken van een 14-jarig Cambodjaans meisje er nog op zit dan is het goed genoeg voor meneer DS4?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Kwalitatief slecht (Hema is ook goedkoop, maar dan wel bruikbare kwaliteit) en het gebrek aan maatschappelijk verantwoord ondernemen vind ik ook belangrijk bij de kleding van onze kleine.
Ach ja dat, Vele Onderdelen Liggen Verder Op. Terwijl Volvo best deftig is of althans dat kan zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:37 schreef fratsman het volgende:
Dat was ook meer een trend in de jaren 90, toen de bomen nog tot in de hemel groeiden. Lekker zeiken op Zeeman en Wibra (Wij Idioten Bieden Rotzooi Aan.)
Kijk eens voor de aardigheid naar de docu over de kledingindustrie. Misschien dat het je dan nog steeds geen reet kan schelen... Maar mij interesseert het dus wel.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:39 schreef Morendo het volgende:
Ja, alleen als de bloedvlekken van een 14-jarig Cambodjaans meisje er nog op zit dan is het goed genoeg voor meneer DS4?
Dat is niet wat je schreef anders.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk eens voor de aardigheid naar de docu over de kledingindustrie. Misschien dat het je dan nog steeds geen reet kan schelen... Maar mij interesseert het dus wel.
Zoveel mogelijk weg proberen te kapen bij een Geefwinkel, hoe triest ben je dan?quote:Op maandag 9 februari 2015 05:36 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Heb je de tasjes van de Action enzo wel eens bekeken?
Ik schaam me er absoluut niet voor dat ik ook veel bij de Action, Aldi, Xenos en zo'n uitverkoop/bazaar geval kom, en zoveel ik kan bij de weggeefwinkel of kringloop vandaan haal. Integendeel, ik promoot de lokale weggeefwinkel, kringloop, rommelmarkten, enzovoort zoveel mogenlijk onder mijn vrienden en klanten van mijn werk (veel ouderen). Ik vind het leuk om als ik een schoonmaakmiddel, luchtverfrisser of afwasborstel voor mijn klanten mee neem, dat zo goedkoop mogelijk te hebben opgepikt, ook voor degenen die best een A-merk zouden kunnen betalen.
Maar ik kom ook nog vaak bij de Appie, omdat die veel dichterbij zit dan de andere, en best betaalbaar is als je voornamelijk de AH Basic dingen koopt (dat is vaak prima, ik ben maar een paar dingen tegengekomen die echt te goedkoop/flut kwaliteit zijn). En die AH tassen zijn gewoon veel steviger en beter voor hergebruik. Ik vind 't niet vervelend als mensen weten dat ik bij de Action of Aldi geweest ben, maar wel als ik m'n spullen van straat moet rapen omdat 't handvat van zo'n super-dun tasje gescheurd is!
Het staat er ongelukkig, dat is waar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is niet wat je schreef anders.
Helemaal niet triest, het is een prima zaak om zoveel mogelijk tweedehands te verkrijgen, ik probeer zo weinig mogelijk nieuw te kopen (behalve natuurlijk dingen als ondergoed enzo). Veel beter voor het milieu, er wordt zoveel weggegooid!quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:58 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk weg proberen te kapen bij een Geefwinkel, hoe triest ben je dan?
Oké, kan zo zijn, twee verschillende producten uit één en dezelfde fabriek, maar ik weetquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:56 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Dezelfde fabriek betekent geenszins dat het hetzelfde product is. Als er op mijn chocoladepasta staat dat het in een fabriek is gemaakt waar ook pinda's verwerkt worden, maakt dat het nog geen pindakaas. Dat geldt trouwens ook voor die groothandel. Het is niet van belang of ze zowel aan de Lidl als de AH leveren, het gaat erom welke waren ze aan welke winkel leveren.
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet te zeggen dat de duurdere producten per definitie beter zijn. Soms zijn ze hetzelfde en soms is het goedkopere product beter, maar "het komt uit dezelfde plek" is gewoon een erg slap argument, dat men toch oeverloos blijft herhalen.
Want de tijd die je bespaart zou je anders 100% in geld omzetten?quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:55 schreef KimJong-un het volgende:
Wat je bij de Aldi bespaart ben je aan extra tijd kwijt bij de kassa.
En het vertrouwen beschamen van twee mensen die iets hebben moeten ondertekenen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:53 schreef DS4 het volgende:
Door niet te vertellen om welke producten het gaat is het meteen wel een 'geloof me op mijn blauwe ogen' verhaal.
Noem gewoon 1 concreet voorbeeld, dan is het verifieerbaar.
Niet in geld, wel in een leukere vrijetijdsbesteding.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want de tijd die je bespaart zou je anders 100% in geld omzetten?
Ik vind dat toch altijd zo'n kansloze uitspraak...
De reden waarom ik je niet geloof is omdat ik van twee producenten die zowel a merk produceren als bv ah huismerk weet dat er ALTIJD een gewijzigde receptuur wordt toegepast en daartoe contractueel gedwongen worden door in ieder geval het a merk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:58 schreef FANN het volgende:
[..]
En het vertrouwen beschamen van twee mensen die iets hebben moeten ondertekenen?
No Way!
Dan geloof je het maar niet, maakt mij niet uit ....
daarom ga ik het voorbeeld van bijvoorbeeld zout en de ''vorm''quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
De reden waarom ik je niet geloof is omdat ik van twee producenten die zowel a merk produceren als bv ah huismerk weet dat er ALTIJD een gewijzigde receptuur wordt toegepast en daartoe contractueel gedwongen worden door in ieder geval het a merk.
Al was het maar omdat precies hetzelfde op de markt brengen altijd uitkomt.
Wellicht hebben jouw bronnen de zaak een beetje opgeleukt of vonden ze de receptuurwijziging niet bijzonder genoeg om er melding van te maken...
Hoe dan ook: ik acht het buitengewoon onwaarschijnlijk en zonder voorbeeld overtuig je mij iig niet.
Ik vind lang wachten anders bloedirritant en een reden om een alternatief te zoeken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:10 schreef Metalfreak het volgende:
dat.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:18 schreef deadprez het volgende:
Van exact hetzelfde naar minimale verschillen. Duidelijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:31 schreef FANN het volgende:
[..]
daarom ga ik het voorbeeld van bijvoorbeeld zout en de ''vorm''![]()
de verschillen zijn zó minimaal dat die te verwaarlozen zijn.
maar voor de rest moet je zelf maar uitmaken of je mij gelooft of niet.
Ik vind zout en zeezout een minimaal verschil en de vorm rond of ovaal ook, maar misschien ziequote:Op donderdag 12 februari 2015 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Van exact hetzelfde naar minimale verschillen. Duidelijk.
Er zijn best producten die in b merk variant prima zijn natuurlijk. Maar dat is een ander verhaal. Sowieso staat dat een beetje los van deze discussie. Ik denk niet dat iemand ooit aangekeken wordt op de Lidl. Het zijn meer de Wibra's van de wereld waar men erg negatief over denkt en laten we wel zijn... Daar koop je ook echt niets moois.
Niet helemaal mee eens, het is verschoven naar welk merk telefoon je hebt, of koptelefoon.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:34 schreef jpg97 het volgende:
Ik herken de situatie die TS schetst wel.
Vroeger hoorde je er ook helemaal bij als je bloesjes van Ralph Lauren droeg, broeken van Levi's/Chipie/Pepe Jeans etc.
Tegenwoordig maakt het allemaal veel minder uit, mensen zijn niet meer op merk gericht ( althans niet meer zo zeer als vroeger ).
Vandaar ook dat ketens als H&M en Primark het heden ten dagen prima doen.
Zit een smaakverschil tussen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:41 schreef FANN het volgende:
Ik vind zout en zeezout een minimaal verschil en de vorm rond of ovaal ook, maar misschien zie
jij dat anders.
Interessante observatie... Er is inderdaad meer waarmee je jezelf kan profileren tegenwoordig.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, het is verschoven naar welk merk telefoon je hebt, of koptelefoon.
Ik probeer geen punt te makenquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zit een smaakverschil tussen.
Maar welk punt probeer je nu nog te maken?
Toch maken ook minimale verschillen toch twee verschillende producten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vind zout en zeezout een minimaal verschil en de vorm rond of ovaal ook, maar misschien zie
jij dat anders.
Zeezout smaakt anders dan gewoon zout.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:56 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik probeer geen punt te makenje mag je punt houden als je wil, ik deed gewoon een mededeling
en of je het gelooft of niet is aan jou, Nee er is geen smaakverschil.
Mag je vinden en ja voor een groot deel is dat wel waar ook.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Kijk, dit is het laatste wat ik er over zeg, want ieder jaar komt er toch weer een soortgelijkquote:Op donderdag 12 februari 2015 12:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zeezout smaakt anders dan gewoon zout.
Overigens worden de recepturen wel wat grondiger veranderd. Men wil juist bereiken dat de producten anders worden.
Waarom geloof je überhaupt dat a merken toe zullen staan dat producenten hun recepturen zo maar mogen gebruiken voor andere afnemers? Dat zou zo idioot dom zijn!
Dat waspoeder dat wordt genoemd in de OP zou ik dus nooit kopen, eenvoudig weg omdatquote:Op maandag 24 november 2008 07:41 schreef qltel het volgende:
Ik weet niet hoe het nu is.. Maar 20 jaar geleden werkte mijn broer in een inpakbedrijf. Die pakten o.a. waspoeder in. Voor alle merken die er waren zo'n beetje (alle merken van Lever). Die kregen een container vol met witte bolletjes, en kleinere doosjes met gekleurde bolletjes. En de bedoeling was dat elk pak gevuld werd met witte bolletjes, gemengd met de goede hoeveelheid en goede kleur gekleurde bolletjes.. En dan had vanzelfsprekend elk merk z'n eigen kleur gekleurde bolletjes en verder allemaal dezelfde witte bolletjes.
quote:Op maandag 24 november 2008 01:47 schreef ikJur het volgende:
[..]
natuurlijk je hebt ook gewoon merken die echt als enige hun eigen product produceren. Maar neem bijvoorbeeld die chocolade koekjes, van die ronde met brokjes chocola erin, heb ze allemaal wel eens gehad en of t nou euroshopper aldi of albert heijn huismerk was ze zijn excact hetzelfde
quote:Op maandag 24 november 2008 01:57 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ook een goed voorbeeld inderdaad![]()
De Euroshopper chocolade koekjes smaken precies hetzelfde als die van een willenkeurig A-merk.
Eigenlijk worden we gewoon belazerd waar we bij staan of beter gezegd we laten ons belazeren
Of dit...quote:Op maandag 24 november 2008 01:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Klopt. Die komen allemaal bij Merba in Oosterhout vandaan.
Allemaal mensen die dingen beweren die niet waar kunnen zijn volgens jou, misschien heb jij gewoon gelijk en alle andere mensen, ook ik lullen uit hun nek, dat kan hoor....quote:Op maandag 24 november 2008 08:02 schreef Parkinson_XTC het volgende:
heb een tijd terug een Franse docu gezien over de herkomst van LIDL-producten...
stuk voor stuk producten die tevens als A-merk verkocht werden.
met dezelfde kwaliteitscontroles etc, maar enkel in een andere verpakking.
Dan had ik moeten zeggen Alle producten die uit dezelfde fabriek komen zijn exact hetzelfdequote:Op woensdag 11 februari 2015 12:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Het komt vaak zelfs uit dezelfde fabriek, zelfde product, andere verpakking
Dus alles is exact hetzelfde, geen andere ingrediënten, geen smaakverschil, alleen het is ietsquote:Zelf liep ik ooit stage bij een industriële bakkerij. Deze levert producten aan verschillende kleine bakkerijen. Als een product cosmetisch minder geslaagd was, werd deze geschaard onder de producten voor de eurobakker.
Qua ingrediënten was het precies hetzelfde product, het kwam uit dezelfde machine. Echter de producten van de eurobakker kosten misschien de helft van wat het ergens anders kost. Is dat prijsverschil te verantwoorden? Daar zullen de meningen over verschillen. Is het hetzelfde product? Nee.
Ieder A merk zal zichzelf beschermen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Kijk, dit is het laatste wat ik er over zeg, want ieder jaar komt er toch weer een soortgelijk
topic, maar hier is een goed voorbeeld...
LIF / Goedkope producten die uit zelfde fabriek komen als A-merken
[..]
Dat waspoeder dat wordt genoemd in de OP zou ik dus nooit kopen, eenvoudig weg omdat
ik de geur van Robijntje zo lekker vind, dus dan kan een ander merk nog zo goedkoop zijn
als het zo;n vies chemisch luchtje heeft, en dat heeft het vaak, dan hoef ik het niet, of ik zou
niet anders moeten kunnen omdat ik Robijntje niet zou kunnen betalen, dan houdt het op,
want ik moet toch mijn was doen. Snap je?
Dus dan is het dus alleen de geur waar ik graag meer voor betaal.
Dan dit voorbeeld van die koekjes...
[..]
[..]
[..]
Of dit...
[..]
Allemaal mensen die dingen beweren die niet waar kunnen zijn volgens jou, misschien heb jij gewoon gelijk en alle andere mensen, ook ik lullen uit hun nek, dat kan hoor....
In één ding heb je wel gelijk...
Dat producten uit dezelfde fabriek komen is geen enkele garantie is dat het product of de samenstelling ervan ook echt hetzelfde is, maar dát heb ik ook nooit beweerd.
[..]
Dan had ik moeten zeggen Alle producten die uit dezelfde fabriek komen zijn exact hetzelfde
ook al hebben ze een andere verpakking, maar dat heb ik dus niet gezegd, maar ik blijf erbij
dat dit bij ''sommige'' producten wel degelijk het geval is.
Jij beweert dat het NOOIT gebeurt en ik beweer dan het WEL EENS gebeurt en dat in andere
gevallen het verschil weer zó minimaal is dat dit te verwaarlozen is, ook dit is een goed
voorbeeld...
[..]
Dus alles is exact hetzelfde, geen andere ingrediënten, geen smaakverschil, alleen het is iets
minder mooi uit de oven gekomen, dus gaat het in een ander verpakking voor een véél lagere
prijs, de éne mens vindt dat belangrijk en de ander zal het worst wezen en betaalt liever de helft.
Wat een kolder zeg. De goedkope huismerken moeten het bijvoorbeeld doen met minder hoogwaardige Arabicabonen voor de koffie i.p.v. de A merken en zelfs die je bij Aldi of de Lidl koopt. Voor goedkope roomboter croissants wordt er meer margarine gebruikt dan roomboter. Voor goedkope chocoladekoekjes meer nep chocolade dan echte chocolade, In goedkope hazelnootpasta's zit er maar 1,5 aan hazelnoten in en in Nutella en die van de Lidl 13%. AH pindakaas bevat 55% aan pinda's en Calvé en Lidl 87%.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:31 schreef FANN het volgende:
[..]
daarom ga ik het voorbeeld van bijvoorbeeld zout en de ''vorm''![]()
de verschillen zijn zó minimaal dat die te verwaarlozen zijn.
maar voor de rest moet je zelf maar uitmaken of je mij gelooft of niet.
Lijkt mij ook. Bij mij op de middelbare school was bewust merkkleding kopen juist voor de vmbo-paupertjes met Björn Borg en Nike Air jasjes.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:37 schreef fratsman het volgende:
Dat was ook meer een trend in de jaren 90, toen de bomen nog tot in de hemel groeiden. Lekker zeiken op Zeeman en Wibra (Wij Idioten Bieden Rotzooi Aan.)
De Lidl verkoopt dan ook spullen die wel kwalitatief goed zijn, itt de goedkope kleding wat gewoon rommel is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:51 schreef pussywillow het volgende:
Ik ken wel nog steeds genoeg (volwassen!) mensen die status denken te ontlenen aan de (dure) kleding die ze dragen, maar diezelfde mensen gaan bijv. ook gewoon naar de Lidl en schamen zich daar absoluut niet voor.
Ah, meteen ook maar kolder gaan roepenquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:35 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wat een kolder zeg. De goedkope huismerken moeten het bijvoorbeeld doen met minder hoogwaardige Arabicabonen voor de koffie i.p.v. de A merken en zelfs die je bij Aldi of de Lidl koopt. Voor goedkope roomboter croissants wordt er meer margarine gebruikt dan roomboter. Voor goedkope chocoladekoekjes meer nep chocolade dan echte chocolade, In goedkope hazelnootpasta's zit er maar 1,5 aan hazelnoten in en in Nutella en die van de Lidl 13%. AH pindakaas bevat 55% aan pinda's en Calvé en Lidl 87%.
http://oi59.tinypic.com/2eewg86.jpg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |