abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2015 @ 14:40:37 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149508125
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 13:49 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat Lidl een paar jaar op rij de beste is in groente en fruit, als het hetzelfde spul is dat bij de Appie ligt?
Ook de leverancier kan verschillende gradaties aanbieden natuurlijk ;).

Bij mij zitten een Xenos, Big Bazaar en Euroland in de buurt. En eens in de zoveel tijd haal ik daar gewoon weer een zooi huishoudmeuk. Dagelijkse boodschappen gewoon bij de Jumbo.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_149512154
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 13:43 schreef MotherFoker het volgende:
Mijn moeder haalde altijd kleren bij de C&A of de Zeeman en 9/10 vroeg iedereen altijd aan haar waar ze die dure kleding vandaan had.
Dat is vrij zieke humor...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149512188
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is vrij zieke humor...
Ze wisten niet eens dat het van de zeeman kwam omdat mijn moeder gewoon creatief was met setjes, hetzelfde met al die Bjorn Borg rage een tijdje terug, ik snapte niet wat er zo leuk was aan dat fucking logo.
pi_149512197
quote:

Hoe kan het dan dat Lidl een paar jaar op rij de beste is in groente en fruit, als het hetzelfde spul is dat bij de Appie ligt?
Omdat je dat soort verkiezingen ook nogal eens kan kopen... ;)
pi_149512257
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:50 schreef MotherFoker het volgende:

Ze wisten niet eens dat het van de zeeman kwam omdat mijn moeder gewoon creatief was met setjes, hetzelfde met al die Bjorn Borg rage een tijdje terug, ik snapte niet wat er zo leuk was aan dat fucking logo.
Sorry, maar als je kleding van de zeeman aanziet voor dure kleding, dan heb je een zeer ernstige oogafwijking die ook wel bekend staat als "blind". Zelfde geldt ook wel voor 99% van wat je bij C&A koopt.

Laten we ajb reëel blijven.
pi_149512327
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bullshit. Lidl heeft groente en fruit gewoon goed voor elkaar.
pi_149512332
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sorry, maar als je kleding van de zeeman aanziet voor dure kleding, dan heb je een zeer ernstige oogafwijking die ook wel bekend staat als "blind". Zelfde geldt ook wel voor 99% van wat je bij C&A koopt.

Het verbaasde me niks tho, want de moeders die dat zeiden kochten zelf namaak en van dat snel als je een keer uitglijd je broek al een grote krater erin had, het waren altijd van die moeders die weinig te eten hadden maar wel met een "Gucchi of Dolce en Gabana ofzo handtas liepen."
pi_149512380
Vroeger als puber (16 jaar geleden) vond ik het echt genant om wat bij de Zeeman te kopen. Ik wilde ook nooit met die tasjes over straat _O-

Nu maakt het me geen reet uit. Maar ik denk wel dat je vroeger sneller een pauper-imago had als je bij goedkope winkels kwam.
pi_149512395
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:54 schreef Nemephis het volgende:

Bullshit. Lidl heeft groente en fruit gewoon goed voor elkaar.
Het een staat los van het ander. Ik schreef ook al lang dat ze op dat gebied prima spul verkopen, maar dan nog kan zo'n verkiezing gewoon een commercieel gevalletje zijn hoor. Dat je dan ook daarnaast wel fatsoenlijk spul aan moet bieden om überhaupt die nr 1 positie te mogen kopen is een tweede.
pi_149512434
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:54 schreef MotherFoker het volgende:

Het verbaasde me niks tho, want de moeders die dat zeiden kochten zelf namaak en van dat snel als je een keer uitglijd je broek al een grote krater erin had, het waren altijd van die moeders die weinig te eten hadden maar wel met een "Gucchi of Dolce en Gabana ofzo handtas liepen."
Als je een Gucchi handtas niet als namaak ziet, dan zie je inderdaad ook niet dat een briefje van 25 euro namaak is en dan kom je inderdaad in die buurt bij die oogafwijking... ;)
pi_149512639
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Inderdaad. Schaamteloos profiteren van moderne slavernij...
Is bij sommige duurdere merken niet eens anders.

Maar is er veel verschil tussen de Aldi en de AH dan qua prijs? Ik vind de AH niet eens duur en de aldi ofzo kom ik nooit (want niet in de buurt).
pi_149512801
quote:

[..]

Oh wat leuk zeg, dan ga ik daar eens heen. :D
pi_149512858
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

De meeste mensen boeit het niet zoveel of het duur of goedkoop oogt als het om een ander gaat.
pi_149512934
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:15 schreef Hexagon het volgende:
In het topic over de ondergang van de V&D bedacht ik me dat er een bepaalde ontwikkeling kan meespelen waardoor winkels in het middensegment het extra moeilijk hebben gekregen. Ik zou mijn theorie daarom in dit topic een beetje willen testen of jullie hetzelfde zien als ik.

Twintig jaar geleden, toen ik nog een scholier was, was het voor vrouwen als mijn moeder absoluut not done om je te vertonen in bepaalde goedkope winkels. Vooral Aldi, Wibra en Zeeman waren daar voorbeelden van. Maar ook C&A en H&M waren eigenlijk al twijfelachtig. Mijn moeder is een beetje het type hogere middenklasse en dat gold ook voor de vrouwen die ze vaak tegenkwam rondom de school van de kinderen of het werk van mijn vader. Maar als er eentje betrapt werd door bij de Zeeman naar buiten te lopen dan was het meteen een trending topic in het roddelcircuitje van koffie drinken en het schoolplein. Want nee dat kon toch niet, dat waren winkels voor mensen die niet beter konden betalen.

Ik heb het idee dat dat tegenwoordig helemaal verdwenen is. Bij de Aldi staan tegenwoordig ook goed verdienende yuppen in de rij en ik heb ook het idee dat weinig mensen zich nog ongemakkelijk voelen in een winkel als de Action of de Primark. En dat daardoor een belangrijk wapen van de wat duurdere winkels as V&D ook voor een aanzienlijk deel is verdwenen.

Nu vraag ik me dus af of ik dit goed zie. Of is het nog steeds intens fout om bij een cheap ass zaak te kopen?
Bijzondere vrouwen of bijzondere tijd. Het zou mij echt niets uitmaken of Ina van om de hoek in de Zeeman loopt of niet. Volgens mij heb je dan gewoon niet zoveel te doen als je je daarmee bezig gaat houden :P
pi_149513094
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het een staat los van het ander. Ik schreef ook al lang dat ze op dat gebied prima spul verkopen, maar dan nog kan zo'n verkiezing gewoon een commercieel gevalletje zijn hoor. Dat je dan ook daarnaast wel fatsoenlijk spul aan moet bieden om überhaupt die nr 1 positie te mogen kopen is een tweede.
Jij beweert dat het gekocht is: Graag even wat onderbouwing daarvoor (en dan niet wat jij denkt, met alle respect).
pi_149513197
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:15 schreef Nemephis het volgende:

Jij beweert dat het gekocht is: Graag even wat onderbouwing daarvoor (en dan niet wat jij denkt, met alle respect).
Als je gewoon eens beter leest hoef je geen domme vragen te stellen. Ik zeg nergens dat het zo is, of dat ik dat denk.
pi_149513239
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:03 schreef Nammie het volgende:

Is bij sommige duurdere merken niet eens anders.
Prima. Ook met een grote boog omheen dan.

quote:
Maar is er veel verschil tussen de Aldi en de AH dan qua prijs? Ik vind de AH niet eens duur en de aldi ofzo kom ik nooit (want niet in de buurt).
Ik heb geen idee.
pi_149513284
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:09 schreef Nammie het volgende:

[..]

De meeste mensen boeit het niet zoveel of het duur of goedkoop oogt als het om een ander gaat.
Eens temeer een reden om verbaasd te zijn dat in 9/10 gevallen ze zo'n opmerking zou krijgen.
pi_149513393
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je gewoon eens beter leest hoef je geen domme vragen te stellen. Ik zeg nergens dat het zo is, of dat ik dat denk.
Oh dus je lult niet alleen uit je nek je hebt ook nog geheugenproblemen. Beterschap!

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

pi_149513456
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:18 schreef deadprez het volgende:
Wat een trieste mongool ben je als je mensen afrekent op de winkels waar ze hun boodschappen doen. :')
Deze fipo bevestigt meteen TS' theorie :D
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_149513532
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:24 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Oh dus je lult niet alleen uit je nek je hebt ook nog geheugenproblemen. Beterschap!

[..]

Het is meer dat jij de elementaire leesvaardigheid ontbeert die je op de lagere school al dient te bezitten.

-Hoe kan dat?

-Op die en die manier bijvoorbeeld.

Dat noemen we een mogelijkheid. Wezenlijk anders dan een stelling dat iets werkelijk ook het geval is.

Nou duidelijk?
pi_149513612
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is meer dat jij de elementaire leesvaardigheid ontbeert die je op de lagere school al dient te bezitten.

-Hoe kan dat?

-Op die en die manier bijvoorbeeld.

Dat noemen we een mogelijkheid. Wezenlijk anders dan een stelling dat iets werkelijk ook het geval is.

Nou duidelijk?
Jaja lul je er maar uit :') :')
pi_149513618
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:15 schreef Hexagon het volgende:
In het topic over de ondergang van de V&D bedacht ik me dat er een bepaalde ontwikkeling kan meespelen waardoor winkels in het middensegment het extra moeilijk hebben gekregen. Ik zou mijn theorie daarom in dit topic een beetje willen testen of jullie hetzelfde zien als ik.

Twintig jaar geleden, toen ik nog een scholier was, was het voor vrouwen als mijn moeder absoluut not done om je te vertonen in bepaalde goedkope winkels. Vooral Aldi, Wibra en Zeeman waren daar voorbeelden van. Maar ook C&A en H&M waren eigenlijk al twijfelachtig. Mijn moeder is een beetje het type hogere middenklasse en dat gold ook voor de vrouwen die ze vaak tegenkwam rondom de school van de kinderen of het werk van mijn vader. Maar als er eentje betrapt werd door bij de Zeeman naar buiten te lopen dan was het meteen een trending topic in het roddelcircuitje van koffie drinken en het schoolplein. Want nee dat kon toch niet, dat waren winkels voor mensen die niet beter konden betalen.

Ik heb het idee dat dat tegenwoordig helemaal verdwenen is. Bij de Aldi staan tegenwoordig ook goed verdienende yuppen in de rij en ik heb ook het idee dat weinig mensen zich nog ongemakkelijk voelen in een winkel als de Action of de Primark. En dat daardoor een belangrijk wapen van de wat duurdere winkels as V&D ook voor een aanzienlijk deel is verdwenen.

Nu vraag ik me dus af of ik dit goed zie. Of is het nog steeds intens fout om bij een cheap ass zaak te kopen?
Ja en nee. Vrijwel iedereen die ik ken die modaal+ zit zegt bij de Action/Primark/Lidl/whatever cheap ass zaak te kopen maar vaak met een ondertoon van schaamte. Het lijkt er op dat er excuses gezocht worden. Dat soort ontboezemingen gaan niet zelden gepaard met opmerkingen als "ja, als ik er toch in de buurt ben", "het ligt op de weg van mijn werk/is dichtbij", "de kwaliteit is echt goed hoor!" etc etc.

"Incidenteel" shoppen lijkt er geaccepteerd maar mensen die zeggen dat ze er driekwart van aankopen doen worden nog steeds wat meewarig aangekeken is mijn ervaring.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149513622
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 05:36 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Heb je de tasjes van de Action enzo wel eens bekeken?

Ik schaam me er absoluut niet voor dat ik ook veel bij de Action, Aldi, Xenos en zo'n uitverkoop/bazaar geval kom, en zoveel ik kan bij de weggeefwinkel of kringloop vandaan haal. Integendeel, ik promoot de lokale weggeefwinkel, kringloop, rommelmarkten, enzovoort zoveel mogenlijk onder mijn vrienden en klanten van mijn werk (veel ouderen). Ik vind het leuk om als ik een schoonmaakmiddel, luchtverfrisser of afwasborstel voor mijn klanten mee neem, dat zo goedkoop mogelijk te hebben opgepikt, ook voor degenen die best een A-merk zouden kunnen betalen.

Maar ik kom ook nog vaak bij de Appie, omdat die veel dichterbij zit dan de andere, en best betaalbaar is als je voornamelijk de AH Basic dingen koopt (dat is vaak prima, ik ben maar een paar dingen tegengekomen die echt te goedkoop/flut kwaliteit zijn). En die AH tassen zijn gewoon veel steviger en beter voor hergebruik. Ik vind 't niet vervelend als mensen weten dat ik bij de Action of Aldi geweest ben, maar wel als ik m'n spullen van straat moet rapen omdat 't handvat van zo'n super-dun tasje gescheurd is! :{w
Zo zijn zelfs de tassen van de jumbo qua inhoud een stuk kleiner, en ook minder stevig dan die van de AH.

Just my 2 cents.
"Pools are perfect for holding water"
pi_149513703
quote:

[..]

Laatst een stukje gelezen van eoa retail-expert die zei dat Appie de boot stevig aan het missen is op 'vers'. En dat dat volkomen onnodig is gezien de resources die de keten heeft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 9 februari 2015 @ 17:34:13 #56
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149513727
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:24 schreef DeLepelaar het volgende:

[..]

Je moet eens weten hoeveel mensen hun spullen die ze bij de Aldi kopen in een AH tas doen zodat ze geen gezichtverlies hebben als ze thuis hun spullen uit de te dure auto op lening hun huis in dragen met een veel te hoge hypotheek voor hun inkomen. Echt zo leven veel mensen in Nederland.
Tja, We buy things we don't need, with money we don't have, to impress people we don't like.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149513765
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:30 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Jaja lul je er maar uit :') :')
Als je nu echt nog denkt dat je gelijk hebt ben je nog dommer dan het achtereind van een varken.
pi_149513812
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Tja, We buy things we don't need, with money we don't have, to impress people we don't like.
En van wie komt deze wijsheid?
  maandag 9 februari 2015 @ 17:40:45 #59
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149513904
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

En van wie komt deze wijsheid?
Geen idee wie de oorspronkelijke bedenker is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149513958
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geen idee wie de oorspronkelijke bedenker is.
Maar gelet op wat er staat... Vind je het ook niet meer stand up dan een serieuze observatie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')