abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149513532
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:24 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Oh dus je lult niet alleen uit je nek je hebt ook nog geheugenproblemen. Beterschap!

[..]

Het is meer dat jij de elementaire leesvaardigheid ontbeert die je op de lagere school al dient te bezitten.

-Hoe kan dat?

-Op die en die manier bijvoorbeeld.

Dat noemen we een mogelijkheid. Wezenlijk anders dan een stelling dat iets werkelijk ook het geval is.

Nou duidelijk?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149513612
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is meer dat jij de elementaire leesvaardigheid ontbeert die je op de lagere school al dient te bezitten.

-Hoe kan dat?

-Op die en die manier bijvoorbeeld.

Dat noemen we een mogelijkheid. Wezenlijk anders dan een stelling dat iets werkelijk ook het geval is.

Nou duidelijk?
Jaja lul je er maar uit :') :')
pi_149513618
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:15 schreef Hexagon het volgende:
In het topic over de ondergang van de V&D bedacht ik me dat er een bepaalde ontwikkeling kan meespelen waardoor winkels in het middensegment het extra moeilijk hebben gekregen. Ik zou mijn theorie daarom in dit topic een beetje willen testen of jullie hetzelfde zien als ik.

Twintig jaar geleden, toen ik nog een scholier was, was het voor vrouwen als mijn moeder absoluut not done om je te vertonen in bepaalde goedkope winkels. Vooral Aldi, Wibra en Zeeman waren daar voorbeelden van. Maar ook C&A en H&M waren eigenlijk al twijfelachtig. Mijn moeder is een beetje het type hogere middenklasse en dat gold ook voor de vrouwen die ze vaak tegenkwam rondom de school van de kinderen of het werk van mijn vader. Maar als er eentje betrapt werd door bij de Zeeman naar buiten te lopen dan was het meteen een trending topic in het roddelcircuitje van koffie drinken en het schoolplein. Want nee dat kon toch niet, dat waren winkels voor mensen die niet beter konden betalen.

Ik heb het idee dat dat tegenwoordig helemaal verdwenen is. Bij de Aldi staan tegenwoordig ook goed verdienende yuppen in de rij en ik heb ook het idee dat weinig mensen zich nog ongemakkelijk voelen in een winkel als de Action of de Primark. En dat daardoor een belangrijk wapen van de wat duurdere winkels as V&D ook voor een aanzienlijk deel is verdwenen.

Nu vraag ik me dus af of ik dit goed zie. Of is het nog steeds intens fout om bij een cheap ass zaak te kopen?
Ja en nee. Vrijwel iedereen die ik ken die modaal+ zit zegt bij de Action/Primark/Lidl/whatever cheap ass zaak te kopen maar vaak met een ondertoon van schaamte. Het lijkt er op dat er excuses gezocht worden. Dat soort ontboezemingen gaan niet zelden gepaard met opmerkingen als "ja, als ik er toch in de buurt ben", "het ligt op de weg van mijn werk/is dichtbij", "de kwaliteit is echt goed hoor!" etc etc.

"Incidenteel" shoppen lijkt er geaccepteerd maar mensen die zeggen dat ze er driekwart van aankopen doen worden nog steeds wat meewarig aangekeken is mijn ervaring.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149513622
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 05:36 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Heb je de tasjes van de Action enzo wel eens bekeken?

Ik schaam me er absoluut niet voor dat ik ook veel bij de Action, Aldi, Xenos en zo'n uitverkoop/bazaar geval kom, en zoveel ik kan bij de weggeefwinkel of kringloop vandaan haal. Integendeel, ik promoot de lokale weggeefwinkel, kringloop, rommelmarkten, enzovoort zoveel mogenlijk onder mijn vrienden en klanten van mijn werk (veel ouderen). Ik vind het leuk om als ik een schoonmaakmiddel, luchtverfrisser of afwasborstel voor mijn klanten mee neem, dat zo goedkoop mogelijk te hebben opgepikt, ook voor degenen die best een A-merk zouden kunnen betalen.

Maar ik kom ook nog vaak bij de Appie, omdat die veel dichterbij zit dan de andere, en best betaalbaar is als je voornamelijk de AH Basic dingen koopt (dat is vaak prima, ik ben maar een paar dingen tegengekomen die echt te goedkoop/flut kwaliteit zijn). En die AH tassen zijn gewoon veel steviger en beter voor hergebruik. Ik vind 't niet vervelend als mensen weten dat ik bij de Action of Aldi geweest ben, maar wel als ik m'n spullen van straat moet rapen omdat 't handvat van zo'n super-dun tasje gescheurd is! :{w
Zo zijn zelfs de tassen van de jumbo qua inhoud een stuk kleiner, en ook minder stevig dan die van de AH.

Just my 2 cents.
"Pools are perfect for holding water"
pi_149513703
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 13:49 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat Lidl een paar jaar op rij de beste is in groente en fruit, als het hetzelfde spul is dat bij de Appie ligt?
Laatst een stukje gelezen van eoa retail-expert die zei dat Appie de boot stevig aan het missen is op 'vers'. En dat dat volkomen onnodig is gezien de resources die de keten heeft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 9 februari 2015 @ 17:34:13 #56
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149513727
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:24 schreef DeLepelaar het volgende:

[..]

Je moet eens weten hoeveel mensen hun spullen die ze bij de Aldi kopen in een AH tas doen zodat ze geen gezichtverlies hebben als ze thuis hun spullen uit de te dure auto op lening hun huis in dragen met een veel te hoge hypotheek voor hun inkomen. Echt zo leven veel mensen in Nederland.
Tja, We buy things we don't need, with money we don't have, to impress people we don't like.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149513765
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:30 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Jaja lul je er maar uit :') :')
Als je nu echt nog denkt dat je gelijk hebt ben je nog dommer dan het achtereind van een varken.
pi_149513812
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Tja, We buy things we don't need, with money we don't have, to impress people we don't like.
En van wie komt deze wijsheid?
  maandag 9 februari 2015 @ 17:40:45 #59
358523 IkStampOpTacos
pi_149513904
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

En van wie komt deze wijsheid?
Geen idee wie de oorspronkelijke bedenker is.
-
pi_149513958
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geen idee wie de oorspronkelijke bedenker is.
Maar gelet op wat er staat... Vind je het ook niet meer stand up dan een serieuze observatie?
  maandag 9 februari 2015 @ 17:50:38 #61
358523 IkStampOpTacos
pi_149514097
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar gelet op wat er staat... Vind je het ook niet meer stand up dan een serieuze observatie?
George Carlin gebruikte het ja, maar het is in mijn ogen wel iets wat de mentaliteit weergeeft van veel mensen die onnodige shit halen en vooral willen laten zien hoe interessant enz enz ze zijn.
-
pi_149514327
Het is niet verdwenen, je moeder is gewoon afgezakt naar lagere middenklasse door de crisis.
pi_149514438
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

George Carlin gebruikte het ja, maar het is in mijn ogen wel iets wat de mentaliteit weergeeft van veel mensen die onnodige shit halen en vooral willen laten zien hoe interessant enz enz ze zijn.
Carlin. Die was altijd wel grappig.

Meeste mensen zijn eerder bang voor 'missing out' als je het mij vraagt. Er zijn veel meer schapen onder de mensen dan wolven.

O well.
  maandag 9 februari 2015 @ 21:48:44 #64
358523 IkStampOpTacos
pi_149523582
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Carlin. Die was altijd wel grappig.

Meeste mensen zijn eerder bang voor 'missing out' als je het mij vraagt. Er zijn veel meer schapen onder de mensen dan wolven.

O well.
Dat ook zeker ja. Vandaar ook die drang om overal foto's en video's van te maken. Telkens in de gaten houden wat anderen van je vinden enz.
-
pi_149524649
Ligt eraan waar je prioriteiten liggen. Persoonlijk heb ik niks op met een merk dragen omdat het de indruk moet wekken dat ik rijk zou zijn (wat ik niet ben want student- ik heb het zeker niet slecht overigens). Ook ligt het aan je portemonnee. Ik ken zat mensen die uit noodzaak kopen bij een 'goedkopere' winkel. Niks mis mee. Ook ken ik zat mensen die gericht zijn op kwaliteit en niet zo zeer de prijs, ongeacht het merk. Ook niks mis mee.

Als je op dat laatste let dan is een vaatdoekje van de Zeeman net zo goed als die van de Appie bij wijze van spreken. Alleen heb je mogelijk meer budget voor dingen die kwalitatiever zijn (leren schoenen ipv de goedkopere kunstleer variant).

Zelf ben ik vooral selectiever geworden de afgelopen jaren, ik denk beter na voordat ik iets koop. Vaak genoeg laat ik het vanwege de prijs wel liggen, omdat ik het dat niet waard vind. Soms spaar ik wel voor duurdere dingen zoals een paar goede schoenen o.i.d.
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
  maandag 9 februari 2015 @ 22:12:05 #66
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_149524725
Ik heb m'n hele leven lang al een tyfus hekel aan iedereen die zich te goed voelt om iets te kopen bij een bepaalde winkel omdat het "goedkoop" zou zijn. Hoe hou je de overprijste mode industrie in stand?

Ik loop in shirtjes, truien en overhemden van Primark en H&M, en broeken van C&A. Ik kan precies hetzelfde kopen bij V&D, maar dan is het twee tot drie keer zo duur. Doe regelmatig boodschappen bij de Lidl en de Jumbo, alleen als het nodig is bij de AH.

Vind je de spullen oprecht mooier en/of beter bij een V&D of AH, dan moet je daar vooral gaan kopen, maar doe het niet omdat de rest van de winkels te "pauper" zouden zijn :r dat is pas pauper gedrag.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 9 februari 2015 @ 23:07:01 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149526894
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:41 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Dat is niet verdwenen, dat is momenteel bittere noodzaak, ook voor "wannabe elite" volk dat zich boven hun stand probeerde te verheven.
Dat je nu wel móet winkelen bij een Zeeman, Aldi, Wibra, etc. is je verdiende "straf" omdat jullie je beter meenden voor te doen als het gepeupel in jullie ogen. :W

Wat een frustraties zeg. Ik suggereer slechts een mogelijke maatschappelijke trend die wel eens invloed zou kunnen hebben op de slechte positie van traditionele winkelreuzen. En direct moet ik maar persoonlijk worden aangevallen met allerlei suggestieve blaat :')
pi_149531024
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:12 schreef Tanin het volgende:
Ik heb m'n hele leven lang al een tyfus hekel aan iedereen die zich te goed voelt om iets te kopen bij een bepaalde winkel omdat het "goedkoop" zou zijn. Hoe hou je de overprijste mode industrie in stand?

Ik loop in shirtjes, truien en overhemden van Primark en H&M, en broeken van C&A. Ik kan precies hetzelfde kopen bij V&D, maar dan is het twee tot drie keer zo duur. Doe regelmatig boodschappen bij de Lidl en de Jumbo, alleen als het nodig is bij de AH.

Vind je de spullen oprecht mooier en/of beter bij een V&D of AH, dan moet je daar vooral gaan kopen, maar doe het niet omdat de rest van de winkels te "pauper" zouden zijn :r dat is pas pauper gedrag.
V&D is jouw idee van 'overprijste mode industrie'?

Seriously?
pi_149531795
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

dinsdag 10 februari 2015 @ 09:30:23 #70
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149532036
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 07:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

V&D is jouw idee van 'overprijste mode industrie'?

Seriously?
het hele punt met de middenmoot is dat het niet goedkoop maar ook niet duurzaam is. Als het niet duurzaam is kan je net zo goed zo min mogelijk uitgeven. Als het wel duurzaam is kan je net zo goed iets kopen waar je blij van wordt en dat heeft de middenmoot ook maar matig.

Dan zijn er nog winkels als de Blokker en Hema die exact hetzelfde verkopen als de action maar dan voor 1,5 keer de prijs. De Blokker is sowieso een gare telsell winkel, allemaal gare troep tegen de hoofdprijs.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_149533018
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:30 schreef n8n het volgende:

het hele punt met de middenmoot is dat het niet goedkoop maar ook niet duurzaam is. Als het niet duurzaam is kan je net zo goed zo min mogelijk uitgeven. Als het wel duurzaam is kan je net zo goed iets kopen waar je blij van wordt en dat heeft de middenmoot ook maar matig.
Ik weet niet of die tegenstelling direct juist is. Ik kan mij prima voorstellen dat je voor vrij normale prijzen duurzaam kleding kan maken. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat dat ook gebeurd.

Daarnaast heb je gradaties, wat ook heel goed naar voren kwam in de docu recent over de kledingindustrie. Primark zoekt de bodem op en dientegengevolge zullen veel van hun opdrachten uiteindelijk in de meest schimmige fabrieken uitkomen, waar kinderarbeid, uitbuiting en onveilige werksituaties aan de orde van de dag zullen zijn.

Een bedrijf wat net wat minder knijpt zal daar in ieder geval minder vaak of misschien wel helemaal niet uitkomen.

quote:
Dan zijn er nog winkels als de Blokker en Hema die exact hetzelfde verkopen als de action maar dan voor 1,5 keer de prijs. De Blokker is sowieso een gare telsell winkel, allemaal gare troep tegen de hoofdprijs.
Exact hetzelfde? Het is mij ook wel opgevallen dat je bij de Action spullen kan kopen die je elders ook kan kopen (ik gebruik al heel lang xerox printpapier en stomtoevallig is dat het papier wat Action ook aanbiedt, wat voor mij dan weer een reden is om daar af en toe binnen te stappen), maar zo op het eerste oog is er weinig wat je bij de action koopt wat in exact dezelfde vorm ook bij de hema ligt. Blokker zou ik je niet kunnen vertellen, ik ben daar al jaren niet meer binnen geweest, er zit er geen in het dorp waar ik woon.
  roze dinsdag 10 februari 2015 @ 12:51:02 #72
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149535980
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:30 schreef n8n het volgende:
Niet helemaal mee eens. In een ander topic (over de Blokker) ook al gezegd: Als je bijvoorbeeld opbergbakken neemt. Bij die van de Action vallen telkens de clipjes eraf om de deksel op de bak te houden. Dat probleem heb ik niet met opbergbakken van de Blokker. Je betaald er wel wat meer voor maar dan heb ik ook kwaliteit.
Your beauty never ever scared me.
pi_149536363
Herkenbaar. Op de basisschool was ik de enige zonder Nikes of oilily. Op de middelbare vond ik de zeeman zo stom dat ik niet met m'n ma mee naar binnen wilde en nu boeit me dat allemaal niet meer. Complicerende factor hierin is dat ik toen weinig echt zelf nodig had, daarna een schrale student was, dus 'wel moest' en nu met een groter budget ben ik zeker niet merkbelust, maar kijk ik wel beter naar materiaal en kwaliteit.
In de praktijk kom ik voor kleine bepaalde dingen bij big bazar of action, Blokker heeft te vaak niet wat ik wil, veel andere huishoudspullen haal ik ook van Hema of Ikea.

V&D slaat helaas net de plank mis; best leuke kleding shop in shops, maar het schoenenaanbod is echt slecht, kantooraanbod is wel weer leuk, maar de keukenafdeling flink minder dan Bijenkorf etc.
pi_149540918
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:18 schreef deadprez het volgende:
Wat een trieste mongool ben je als je mensen afrekent op de winkels waar ze hun boodschappen doen. :')
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_149545067
Op de basisschool waar ik zat, was niemand bezig met merkkleding en op de middelbare school hadden de meeste jongeren er gewoon geen geld voor. Je werd dan ook niet raar aangekeken als je met Zeemankleding of een Wibratas rondliep.

Ik heb juist het idee dat jongeren tegenwoordig meer met merken bezig zijn dan vroeger. Hoe het bij volwassenen zit, durf ik dan weer niet te zeggen. Mijn ouders hadden er geen probleem mee, aangezien ze vroeger voor mij de kleding bij de Zeeman of C&A haalden. Maar goed, ze waren vroeger ook niet rijk.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')