Of van die krot-huizen in ghetto's waar dan zo'n nieuwe dikke BMW voor staatquote:Op maandag 9 februari 2015 00:24 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoeveel mensen hun spullen die ze bij de Aldi kopen in een AH tas doen zodat ze geen gezichtverlies hebben als ze thuis hun spullen uit de te dure auto op lening hun huis in dragen met een veel te hoge hypotheek voor hun inkomen. Echt zo leven veel mensen in Nederland.
V&D houden het nog beschaafd, maar ja. Als je kijkt naar de productiekost van zo'n kledingstuk, dat kan niet meer zijn dan een paar euro. Waar haalt de V&D dan het gore lef vandaan om er 50 euro voor te vragen?!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 07:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
V&D is jouw idee van 'overprijste mode industrie'?
Seriously?
duurzaam is dan ook qua levensduur, lang bruikbaar versus weggooimaatschappij. Een shirt van de H&M kan je na een jaar weggooien, geef twee tientjes meer uit en het kan jaren mee. Bij de action ligt het er ook aan wat je koopt. Wd40 is hetzelfde, net als andere merkproducten, dan is het zoals je zegt onzin om meer te betalen en dat zijn net de dingen waarvoor je met regelmaat naar winkel gaat. Een Blokker heeft in beide gevallen geen meerwaarde. En plastic van curver wat dan kwaliteit heeft is enorm duur bij de blokker. Voor een prullenbak vragen ze bij hetzelfde model soms meer dan bij de Bijenkorf.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet of die tegenstelling direct juist is. Ik kan mij prima voorstellen dat je voor vrij normale prijzen duurzaam kleding kan maken. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat dat ook gebeurd.
Daarnaast heb je gradaties, wat ook heel goed naar voren kwam in de docu recent over de kledingindustrie. Primark zoekt de bodem op en dientegengevolge zullen veel van hun opdrachten uiteindelijk in de meest schimmige fabrieken uitkomen, waar kinderarbeid, uitbuiting en onveilige werksituaties aan de orde van de dag zullen zijn.
Een bedrijf wat net wat minder knijpt zal daar in ieder geval minder vaak of misschien wel helemaal niet uitkomen.
[..]
Exact hetzelfde? Het is mij ook wel opgevallen dat je bij de Action spullen kan kopen die je elders ook kan kopen (ik gebruik al heel lang xerox printpapier en stomtoevallig is dat het papier wat Action ook aanbiedt, wat voor mij dan weer een reden is om daar af en toe binnen te stappen), maar zo op het eerste oog is er weinig wat je bij de action koopt wat in exact dezelfde vorm ook bij de hema ligt. Blokker zou ik je niet kunnen vertellen, ik ben daar al jaren niet meer binnen geweest, er zit er geen in het dorp waar ik woon.
Oh die tijden kan ik me ook nog wel herinneren, een vaak gehoorde kreet op het schoolplein vroeger, als iemand iets had wat goedkoop oogde, was vooral '' ooh zeker voor 2 gulden bij de Wibra gekocht he??''quote:Op maandag 9 februari 2015 10:40 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb ook echt het idee dat het tegenwoordig veel minder speelt dan vroeger. Vroeger (eind jaren '80/begin jaren '90) maakten mensen er inderdaad een groter probleem van dan vroeger. Er waren toen kinderen in de klas die echt niet met een plastic zak van de Wibra wilden gaan lopen als ze iets mee naar huis moesten nemen bijvoorbeeld, dat zie ik nu echt niet meer gebeuren. Ja, dat was kansloos, maar het was schering en inslag.
Wie heeft het hier over een persoonlijke vete?! Ik heb het enkel over jullie als groep, uitzonderingen uiteraard daar gelaten, niet over jou als persoon, de klasse die zich voorheen te goed voelde en nu wel móet en zelfs in een Aldi zich nóg te goed voelt voor de mensen om zich heen. Je herkent ze al van verre; hem in zijn kaki broek en tweet jasje en zij in bontjas zo dik als een olifant, kijken je minachtend aan en gut.....laat het nou toevallig nét regenen:quote:Op maandag 9 februari 2015 23:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een frustraties zeg. Ik suggereer slechts een mogelijke maatschappelijke trend die wel eens invloed zou kunnen hebben op de slechte positie van traditionele winkelreuzen. En direct moet ik maar persoonlijk worden aangevallen met allerlei suggestieve blaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze man weet!quote:Op maandag 9 februari 2015 22:12 schreef Tanin het volgende:
Ik heb m'n hele leven lang al een tyfus hekel aan iedereen die zich te goed voelt om iets te kopen bij een bepaalde winkel omdat het "goedkoop" zou zijn. Hoe hou je de overprijste mode industrie in stand?
Ik loop in shirtjes, truien en overhemden van Primark en H&M, en broeken van C&A. Ik kan precies hetzelfde kopen bij V&D, maar dan is het twee tot drie keer zo duur. Doe regelmatig boodschappen bij de Lidl en de Jumbo, alleen als het nodig is bij de AH.
Vind je de spullen oprecht mooier en/of beter bij een V&D of AH, dan moet je daar vooral gaan kopen, maar doe het niet omdat de rest van de winkels te "pauper" zouden zijndat is pas pauper gedrag.
Die stelling klopt wel inderdaad, kijk alleen al naar die Björn Borg shit, onderbroeken van 25 eu pst, van de zotte af. Ik ben daar zelf ook nooit in meegegaan en koop heel af en toe wel eens wat merkkleding, maar dan vooral omdat ik het mooi vind staan en niet om er bij te willen horen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:01 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb juist het idee dat jongeren tegenwoordig meer met merken bezig zijn dan vroeger. Hoe het bij volwassenen zit, durf ik dan weer niet te zeggen. Mijn ouders hadden er geen probleem mee, aangezien ze vroeger voor mij de kleding bij de Zeeman of C&A haalden. Maar goed, ze waren vroeger ook niet rijk.
Ken echter genoeg mensen om me heen die echt alleen maar merkkleding kopen puur om hun image en bang zijn dat ze anders over komen als pauper. Dat dát juist heel triest is zien ze zelf dan weer niet.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 00:32 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Oh die tijden kan ik me ook nog wel herinneren, een vaak gehoorde kreet op het schoolplein vroeger, als iemand iets had wat goedkoop oogde, was vooral '' ooh zeker voor 2 gulden bij de Wibra gekocht he??''
[..]
Wie heeft het hier over een persoonlijke vete?! Ik heb het enkel over jullie als groep, uitzonderingen uiteraard daar gelaten, niet over jou als persoon, de klasse die zich voorheen te goed voelde en nu wel móet en zelfs in een Aldi zich nóg te goed voelt voor de mensen om zich heen. Je herkent ze al van verre; hem in zijn kaki broek en tweet jasje en zij in bontjas zo dik als een olifant, kijken je minachtend aan en gut.....laat het nou toevallig nét regenen:
''Frits zet jij de autoooo even voor de deur??'' ( Het mens meende serieus dat Frits de auto wel even op de stoep, pál voor de uitgang ging zetten zodat zij geen druppel water op zich zou krijgen)
Dus je gaat af op de kleding die mensen aan hebben om te bepalen in wat voor hokje ze moet plaatsen, en dan ook maar direct even bepalen dat die mensen wel in de Aldi moéten kopen ipv dat ze daar gewoon voor kiezen, terwijl je er helemaal niets van weet? En dna dingen roepen over boven hun stand leven en weet ik veel wat. Doe es niet zo gefrustreerd. Wat maakt jou t nou uit wie wat voor dingen in welke winkels haalt man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Deze man weet!
[..]
Die stelling klopt wel inderdaad, kijk alleen al naar die Björn Borg shit, onderbroeken van 25 eu pst, van de zotte af. Ik ben daar zelf ook nooit in meegegaan en koop heel af en toe wel eens wat merkkleding, maar dan vooral omdat ik het mooi vind staan en niet om er bij te willen horen.
Ken echter genoeg mensen om me heen die echt alleen maar merkkleding kopen puur om hun image en bang zijn dat ze anders over komen als pauper. Dat dát juist heel triest is zien ze zelf dan weer niet.
Breitling - Instruments for Professionals
Het komt vaak zelfs uit dezelfde fabriek, zelfde produkt, andere verpakkingquote:Op maandag 9 februari 2015 11:26 schreef hebikweer het volgende:
Iemand uit mijn vriendenkring werkt bij een groothandel in groente en fruit. Zij leveren zowel aan Lidl als aan Albert Heijn. Het maakt dus echt niets uit waar je je spullen koopt.
Vermoedelijk een kwestie van prijs-/kwaliteitsverhouding.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:49 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat Lidl een paar jaar op rij de beste is in groente en fruit, als het hetzelfde spul is dat bij de Appie ligt?
Dit herken ik ook, het verbaasde me dan ook enigszins om te ontdekken dat er ook volwassenen zijn die zich hier druk om maken. Natuurlijk weet ik dat het hoger aanprijzen van een product mensen het gevoel geeft dat deze meer waard is, maar dat volwassen mensen nog per definitie neerkijken op goedkopere producten vind ik wat vreemd en vooral dom.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:15 schreef Megara het volgende:
Laatste jaar van de basisschool werd dat echt serious business bij ons, "ga naar de Wibra" was ongeveer het "je moeder" van 10 jaar geleden. Op een gegeven moment was er zelfs een aantal jongens dat ging wachten bij een veldje buiten school om je dan te melden dat ze je zouden pakken als ze je bij de Zeeman of Wibra zagen. Ik loop gewoonlijk de hele zomer op teenslippers van een paar euro die daar altijd liggen en zelfs dat bleef niet onopgemerktIk dacht dat het gewoon ophield omdat mensen ouder werden, ik kan me niet voorstellen dat volwassenen zich daar druk om zouden maken.
Dezelfde fabriek betekent geenszins dat het hetzelfde product is. Als er op mijn chocoladepasta staat dat het in een fabriek is gemaakt waar ook pinda's verwerkt worden, maakt dat het nog geen pindakaas. Dat geldt trouwens ook voor die groothandel. Het is niet van belang of ze zowel aan de Lidl als de AH leveren, het gaat erom welke waren ze aan welke winkel leveren.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Het komt vaak zelfs uit dezelfde fabriek, zelfde produkt, andere verpakking
Ja, alleen als de bloedvlekken van een 14-jarig Cambodjaans meisje er nog op zit dan is het goed genoeg voor meneer DS4?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Kwalitatief slecht (Hema is ook goedkoop, maar dan wel bruikbare kwaliteit) en het gebrek aan maatschappelijk verantwoord ondernemen vind ik ook belangrijk bij de kleding van onze kleine.
Ach ja dat, Vele Onderdelen Liggen Verder Op. Terwijl Volvo best deftig is of althans dat kan zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:37 schreef fratsman het volgende:
Dat was ook meer een trend in de jaren 90, toen de bomen nog tot in de hemel groeiden. Lekker zeiken op Zeeman en Wibra (Wij Idioten Bieden Rotzooi Aan.)
Kijk eens voor de aardigheid naar de docu over de kledingindustrie. Misschien dat het je dan nog steeds geen reet kan schelen... Maar mij interesseert het dus wel.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:39 schreef Morendo het volgende:
Ja, alleen als de bloedvlekken van een 14-jarig Cambodjaans meisje er nog op zit dan is het goed genoeg voor meneer DS4?
Dat is niet wat je schreef anders.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk eens voor de aardigheid naar de docu over de kledingindustrie. Misschien dat het je dan nog steeds geen reet kan schelen... Maar mij interesseert het dus wel.
Zoveel mogelijk weg proberen te kapen bij een Geefwinkel, hoe triest ben je dan?quote:Op maandag 9 februari 2015 05:36 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Heb je de tasjes van de Action enzo wel eens bekeken?
Ik schaam me er absoluut niet voor dat ik ook veel bij de Action, Aldi, Xenos en zo'n uitverkoop/bazaar geval kom, en zoveel ik kan bij de weggeefwinkel of kringloop vandaan haal. Integendeel, ik promoot de lokale weggeefwinkel, kringloop, rommelmarkten, enzovoort zoveel mogenlijk onder mijn vrienden en klanten van mijn werk (veel ouderen). Ik vind het leuk om als ik een schoonmaakmiddel, luchtverfrisser of afwasborstel voor mijn klanten mee neem, dat zo goedkoop mogelijk te hebben opgepikt, ook voor degenen die best een A-merk zouden kunnen betalen.
Maar ik kom ook nog vaak bij de Appie, omdat die veel dichterbij zit dan de andere, en best betaalbaar is als je voornamelijk de AH Basic dingen koopt (dat is vaak prima, ik ben maar een paar dingen tegengekomen die echt te goedkoop/flut kwaliteit zijn). En die AH tassen zijn gewoon veel steviger en beter voor hergebruik. Ik vind 't niet vervelend als mensen weten dat ik bij de Action of Aldi geweest ben, maar wel als ik m'n spullen van straat moet rapen omdat 't handvat van zo'n super-dun tasje gescheurd is!
Het staat er ongelukkig, dat is waar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is niet wat je schreef anders.
Helemaal niet triest, het is een prima zaak om zoveel mogelijk tweedehands te verkrijgen, ik probeer zo weinig mogelijk nieuw te kopen (behalve natuurlijk dingen als ondergoed enzo). Veel beter voor het milieu, er wordt zoveel weggegooid!quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:58 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk weg proberen te kapen bij een Geefwinkel, hoe triest ben je dan?
Oké, kan zo zijn, twee verschillende producten uit één en dezelfde fabriek, maar ik weetquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:56 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Dezelfde fabriek betekent geenszins dat het hetzelfde product is. Als er op mijn chocoladepasta staat dat het in een fabriek is gemaakt waar ook pinda's verwerkt worden, maakt dat het nog geen pindakaas. Dat geldt trouwens ook voor die groothandel. Het is niet van belang of ze zowel aan de Lidl als de AH leveren, het gaat erom welke waren ze aan welke winkel leveren.
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet te zeggen dat de duurdere producten per definitie beter zijn. Soms zijn ze hetzelfde en soms is het goedkopere product beter, maar "het komt uit dezelfde plek" is gewoon een erg slap argument, dat men toch oeverloos blijft herhalen.
Want de tijd die je bespaart zou je anders 100% in geld omzetten?quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:55 schreef KimJong-un het volgende:
Wat je bij de Aldi bespaart ben je aan extra tijd kwijt bij de kassa.
En het vertrouwen beschamen van twee mensen die iets hebben moeten ondertekenen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:53 schreef DS4 het volgende:
Door niet te vertellen om welke producten het gaat is het meteen wel een 'geloof me op mijn blauwe ogen' verhaal.
Noem gewoon 1 concreet voorbeeld, dan is het verifieerbaar.
Niet in geld, wel in een leukere vrijetijdsbesteding.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want de tijd die je bespaart zou je anders 100% in geld omzetten?
Ik vind dat toch altijd zo'n kansloze uitspraak...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |