De reden waarom ik je niet geloof is omdat ik van twee producenten die zowel a merk produceren als bv ah huismerk weet dat er ALTIJD een gewijzigde receptuur wordt toegepast en daartoe contractueel gedwongen worden door in ieder geval het a merk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:58 schreef FANN het volgende:
[..]
En het vertrouwen beschamen van twee mensen die iets hebben moeten ondertekenen?
No Way!
Dan geloof je het maar niet, maakt mij niet uit ....
daarom ga ik het voorbeeld van bijvoorbeeld zout en de ''vorm''quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
De reden waarom ik je niet geloof is omdat ik van twee producenten die zowel a merk produceren als bv ah huismerk weet dat er ALTIJD een gewijzigde receptuur wordt toegepast en daartoe contractueel gedwongen worden door in ieder geval het a merk.
Al was het maar omdat precies hetzelfde op de markt brengen altijd uitkomt.
Wellicht hebben jouw bronnen de zaak een beetje opgeleukt of vonden ze de receptuurwijziging niet bijzonder genoeg om er melding van te maken...
Hoe dan ook: ik acht het buitengewoon onwaarschijnlijk en zonder voorbeeld overtuig je mij iig niet.
Ik vind lang wachten anders bloedirritant en een reden om een alternatief te zoeken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:10 schreef Metalfreak het volgende:
Want de tijd die je bespaart zou je anders 100% in geld omzetten?
Ik vind dat toch altijd zo'n kansloze uitspraak...
dat.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:18 schreef deadprez het volgende:
Wat een trieste mongool ben je als je mensen afrekent op de winkels waar ze hun boodschappen doen.
Van exact hetzelfde naar minimale verschillen. Duidelijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:31 schreef FANN het volgende:
[..]
daarom ga ik het voorbeeld van bijvoorbeeld zout en de ''vorm''![]()
de verschillen zijn zó minimaal dat die te verwaarlozen zijn.
maar voor de rest moet je zelf maar uitmaken of je mij gelooft of niet.
Ik vind zout en zeezout een minimaal verschil en de vorm rond of ovaal ook, maar misschien ziequote:Op donderdag 12 februari 2015 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Van exact hetzelfde naar minimale verschillen. Duidelijk.
Er zijn best producten die in b merk variant prima zijn natuurlijk. Maar dat is een ander verhaal. Sowieso staat dat een beetje los van deze discussie. Ik denk niet dat iemand ooit aangekeken wordt op de Lidl. Het zijn meer de Wibra's van de wereld waar men erg negatief over denkt en laten we wel zijn... Daar koop je ook echt niets moois.
Niet helemaal mee eens, het is verschoven naar welk merk telefoon je hebt, of koptelefoon.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:34 schreef jpg97 het volgende:
Ik herken de situatie die TS schetst wel.
Vroeger hoorde je er ook helemaal bij als je bloesjes van Ralph Lauren droeg, broeken van Levi's/Chipie/Pepe Jeans etc.
Tegenwoordig maakt het allemaal veel minder uit, mensen zijn niet meer op merk gericht ( althans niet meer zo zeer als vroeger ).
Vandaar ook dat ketens als H&M en Primark het heden ten dagen prima doen.
Zit een smaakverschil tussen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:41 schreef FANN het volgende:
Ik vind zout en zeezout een minimaal verschil en de vorm rond of ovaal ook, maar misschien zie
jij dat anders.
Interessante observatie... Er is inderdaad meer waarmee je jezelf kan profileren tegenwoordig.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, het is verschoven naar welk merk telefoon je hebt, of koptelefoon.
Ik probeer geen punt te makenquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zit een smaakverschil tussen.
Maar welk punt probeer je nu nog te maken?
Toch maken ook minimale verschillen toch twee verschillende producten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vind zout en zeezout een minimaal verschil en de vorm rond of ovaal ook, maar misschien zie
jij dat anders.
Zeezout smaakt anders dan gewoon zout.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:56 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik probeer geen punt te makenje mag je punt houden als je wil, ik deed gewoon een mededeling
en of je het gelooft of niet is aan jou, Nee er is geen smaakverschil.
Mag je vinden en ja voor een groot deel is dat wel waar ook.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want de tijd die je bespaart zou je anders 100% in geld omzetten?
Ik vind dat toch altijd zo'n kansloze uitspraak...
Kijk, dit is het laatste wat ik er over zeg, want ieder jaar komt er toch weer een soortgelijkquote:Op donderdag 12 februari 2015 12:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zeezout smaakt anders dan gewoon zout.
Overigens worden de recepturen wel wat grondiger veranderd. Men wil juist bereiken dat de producten anders worden.
Waarom geloof je überhaupt dat a merken toe zullen staan dat producenten hun recepturen zo maar mogen gebruiken voor andere afnemers? Dat zou zo idioot dom zijn!
Dat waspoeder dat wordt genoemd in de OP zou ik dus nooit kopen, eenvoudig weg omdatquote:Op maandag 24 november 2008 07:41 schreef qltel het volgende:
Ik weet niet hoe het nu is.. Maar 20 jaar geleden werkte mijn broer in een inpakbedrijf. Die pakten o.a. waspoeder in. Voor alle merken die er waren zo'n beetje (alle merken van Lever). Die kregen een container vol met witte bolletjes, en kleinere doosjes met gekleurde bolletjes. En de bedoeling was dat elk pak gevuld werd met witte bolletjes, gemengd met de goede hoeveelheid en goede kleur gekleurde bolletjes.. En dan had vanzelfsprekend elk merk z'n eigen kleur gekleurde bolletjes en verder allemaal dezelfde witte bolletjes.
quote:Op maandag 24 november 2008 01:47 schreef ikJur het volgende:
[..]
natuurlijk je hebt ook gewoon merken die echt als enige hun eigen product produceren. Maar neem bijvoorbeeld die chocolade koekjes, van die ronde met brokjes chocola erin, heb ze allemaal wel eens gehad en of t nou euroshopper aldi of albert heijn huismerk was ze zijn excact hetzelfde
quote:Op maandag 24 november 2008 01:57 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ook een goed voorbeeld inderdaad![]()
De Euroshopper chocolade koekjes smaken precies hetzelfde als die van een willenkeurig A-merk.
Eigenlijk worden we gewoon belazerd waar we bij staan of beter gezegd we laten ons belazeren
Of dit...quote:Op maandag 24 november 2008 01:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Klopt. Die komen allemaal bij Merba in Oosterhout vandaan.
Allemaal mensen die dingen beweren die niet waar kunnen zijn volgens jou, misschien heb jij gewoon gelijk en alle andere mensen, ook ik lullen uit hun nek, dat kan hoor....quote:Op maandag 24 november 2008 08:02 schreef Parkinson_XTC het volgende:
heb een tijd terug een Franse docu gezien over de herkomst van LIDL-producten...
stuk voor stuk producten die tevens als A-merk verkocht werden.
met dezelfde kwaliteitscontroles etc, maar enkel in een andere verpakking.
Dan had ik moeten zeggen Alle producten die uit dezelfde fabriek komen zijn exact hetzelfdequote:Op woensdag 11 februari 2015 12:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Het komt vaak zelfs uit dezelfde fabriek, zelfde product, andere verpakking
Dus alles is exact hetzelfde, geen andere ingrediënten, geen smaakverschil, alleen het is ietsquote:Zelf liep ik ooit stage bij een industriële bakkerij. Deze levert producten aan verschillende kleine bakkerijen. Als een product cosmetisch minder geslaagd was, werd deze geschaard onder de producten voor de eurobakker.
Qua ingrediënten was het precies hetzelfde product, het kwam uit dezelfde machine. Echter de producten van de eurobakker kosten misschien de helft van wat het ergens anders kost. Is dat prijsverschil te verantwoorden? Daar zullen de meningen over verschillen. Is het hetzelfde product? Nee.
Ieder A merk zal zichzelf beschermen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Kijk, dit is het laatste wat ik er over zeg, want ieder jaar komt er toch weer een soortgelijk
topic, maar hier is een goed voorbeeld...
LIF / Goedkope producten die uit zelfde fabriek komen als A-merken
[..]
Dat waspoeder dat wordt genoemd in de OP zou ik dus nooit kopen, eenvoudig weg omdat
ik de geur van Robijntje zo lekker vind, dus dan kan een ander merk nog zo goedkoop zijn
als het zo;n vies chemisch luchtje heeft, en dat heeft het vaak, dan hoef ik het niet, of ik zou
niet anders moeten kunnen omdat ik Robijntje niet zou kunnen betalen, dan houdt het op,
want ik moet toch mijn was doen. Snap je?
Dus dan is het dus alleen de geur waar ik graag meer voor betaal.
Dan dit voorbeeld van die koekjes...
[..]
[..]
[..]
Of dit...
[..]
Allemaal mensen die dingen beweren die niet waar kunnen zijn volgens jou, misschien heb jij gewoon gelijk en alle andere mensen, ook ik lullen uit hun nek, dat kan hoor....
In één ding heb je wel gelijk...
Dat producten uit dezelfde fabriek komen is geen enkele garantie is dat het product of de samenstelling ervan ook echt hetzelfde is, maar dát heb ik ook nooit beweerd.
[..]
Dan had ik moeten zeggen Alle producten die uit dezelfde fabriek komen zijn exact hetzelfde
ook al hebben ze een andere verpakking, maar dat heb ik dus niet gezegd, maar ik blijf erbij
dat dit bij ''sommige'' producten wel degelijk het geval is.
Jij beweert dat het NOOIT gebeurt en ik beweer dan het WEL EENS gebeurt en dat in andere
gevallen het verschil weer zó minimaal is dat dit te verwaarlozen is, ook dit is een goed
voorbeeld...
[..]
Dus alles is exact hetzelfde, geen andere ingrediënten, geen smaakverschil, alleen het is iets
minder mooi uit de oven gekomen, dus gaat het in een ander verpakking voor een véél lagere
prijs, de éne mens vindt dat belangrijk en de ander zal het worst wezen en betaalt liever de helft.
Wat een kolder zeg. De goedkope huismerken moeten het bijvoorbeeld doen met minder hoogwaardige Arabicabonen voor de koffie i.p.v. de A merken en zelfs die je bij Aldi of de Lidl koopt. Voor goedkope roomboter croissants wordt er meer margarine gebruikt dan roomboter. Voor goedkope chocoladekoekjes meer nep chocolade dan echte chocolade, In goedkope hazelnootpasta's zit er maar 1,5 aan hazelnoten in en in Nutella en die van de Lidl 13%. AH pindakaas bevat 55% aan pinda's en Calvé en Lidl 87%.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:31 schreef FANN het volgende:
[..]
daarom ga ik het voorbeeld van bijvoorbeeld zout en de ''vorm''![]()
de verschillen zijn zó minimaal dat die te verwaarlozen zijn.
maar voor de rest moet je zelf maar uitmaken of je mij gelooft of niet.
Lijkt mij ook. Bij mij op de middelbare school was bewust merkkleding kopen juist voor de vmbo-paupertjes met Björn Borg en Nike Air jasjes.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:37 schreef fratsman het volgende:
Dat was ook meer een trend in de jaren 90, toen de bomen nog tot in de hemel groeiden. Lekker zeiken op Zeeman en Wibra (Wij Idioten Bieden Rotzooi Aan.)
De Lidl verkoopt dan ook spullen die wel kwalitatief goed zijn, itt de goedkope kleding wat gewoon rommel is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:51 schreef pussywillow het volgende:
Ik ken wel nog steeds genoeg (volwassen!) mensen die status denken te ontlenen aan de (dure) kleding die ze dragen, maar diezelfde mensen gaan bijv. ook gewoon naar de Lidl en schamen zich daar absoluut niet voor.
Ah, meteen ook maar kolder gaan roepenquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:35 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wat een kolder zeg. De goedkope huismerken moeten het bijvoorbeeld doen met minder hoogwaardige Arabicabonen voor de koffie i.p.v. de A merken en zelfs die je bij Aldi of de Lidl koopt. Voor goedkope roomboter croissants wordt er meer margarine gebruikt dan roomboter. Voor goedkope chocoladekoekjes meer nep chocolade dan echte chocolade, In goedkope hazelnootpasta's zit er maar 1,5 aan hazelnoten in en in Nutella en die van de Lidl 13%. AH pindakaas bevat 55% aan pinda's en Calvé en Lidl 87%.
http://oi59.tinypic.com/2eewg86.jpg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |