abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149596262
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:58 schreef FANN het volgende:

[..]

En het vertrouwen beschamen van twee mensen die iets hebben moeten ondertekenen?

No Way!

Dan geloof je het maar niet, maakt mij niet uit ....
De reden waarom ik je niet geloof is omdat ik van twee producenten die zowel a merk produceren als bv ah huismerk weet dat er ALTIJD een gewijzigde receptuur wordt toegepast en daartoe contractueel gedwongen worden door in ieder geval het a merk.

Al was het maar omdat precies hetzelfde op de markt brengen altijd uitkomt.

Wellicht hebben jouw bronnen de zaak een beetje opgeleukt of vonden ze de receptuurwijziging niet bijzonder genoeg om er melding van te maken...

Hoe dan ook: ik acht het buitengewoon onwaarschijnlijk en zonder voorbeeld overtuig je mij iig niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149596303
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

De reden waarom ik je niet geloof is omdat ik van twee producenten die zowel a merk produceren als bv ah huismerk weet dat er ALTIJD een gewijzigde receptuur wordt toegepast en daartoe contractueel gedwongen worden door in ieder geval het a merk.

Al was het maar omdat precies hetzelfde op de markt brengen altijd uitkomt.

Wellicht hebben jouw bronnen de zaak een beetje opgeleukt of vonden ze de receptuurwijziging niet bijzonder genoeg om er melding van te maken...

Hoe dan ook: ik acht het buitengewoon onwaarschijnlijk en zonder voorbeeld overtuig je mij iig niet.
daarom ga ik het voorbeeld van bijvoorbeeld zout en de ''vorm'' :Y
de verschillen zijn zó minimaal dat die te verwaarlozen zijn.

maar voor de rest moet je zelf maar uitmaken of je mij gelooft of niet.
pi_149596325
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:10 schreef Metalfreak het volgende:

Want de tijd die je bespaart zou je anders 100% in geld omzetten? :')

Ik vind dat toch altijd zo'n kansloze uitspraak...
Ik vind lang wachten anders bloedirritant en een reden om een alternatief te zoeken.

Er staat toch ook niet dat je het om zet in geld, maar dat de poster kennelijk meent dat de extra wachttijd niet opweegt tegen de besparing.

Dat is een mening...
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:34:32 #104
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_149596366
Ik herken de situatie die TS schetst wel.

Vroeger hoorde je er ook helemaal bij als je bloesjes van Ralph Lauren droeg, broeken van Levi's/Chipie/Pepe Jeans etc.

Tegenwoordig maakt het allemaal veel minder uit, mensen zijn niet meer op merk gericht ( althans niet meer zo zeer als vroeger ).

Vandaar ook dat ketens als H&M en Primark het heden ten dagen prima doen.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:36:55 #105
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_149596429
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:18 schreef deadprez het volgende:
Wat een trieste mongool ben je als je mensen afrekent op de winkels waar ze hun boodschappen doen. :')
dat.

buiten dat je moeder een achterlijke is, ben jij blijkbaar gewoon volwassen geworden
pi_149596432
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:31 schreef FANN het volgende:

[..]

Van exact hetzelfde naar minimale verschillen. Duidelijk.

Er zijn best producten die in b merk variant prima zijn natuurlijk. Maar dat is een ander verhaal. Sowieso staat dat een beetje los van deze discussie. Ik denk niet dat iemand ooit aangekeken wordt op de Lidl. Het zijn meer de Wibra's van de wereld waar men erg negatief over denkt en laten we wel zijn... Daar koop je ook echt niets moois.
pi_149596517
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Van exact hetzelfde naar minimale verschillen. Duidelijk.

Er zijn best producten die in b merk variant prima zijn natuurlijk. Maar dat is een ander verhaal. Sowieso staat dat een beetje los van deze discussie. Ik denk niet dat iemand ooit aangekeken wordt op de Lidl. Het zijn meer de Wibra's van de wereld waar men erg negatief over denkt en laten we wel zijn... Daar koop je ook echt niets moois.
Ik vind zout en zeezout een minimaal verschil en de vorm rond of ovaal ook, maar misschien zie
jij dat anders.
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:45:41 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149596622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:34 schreef jpg97 het volgende:
Ik herken de situatie die TS schetst wel.

Vroeger hoorde je er ook helemaal bij als je bloesjes van Ralph Lauren droeg, broeken van Levi's/Chipie/Pepe Jeans etc.

Tegenwoordig maakt het allemaal veel minder uit, mensen zijn niet meer op merk gericht ( althans niet meer zo zeer als vroeger ).

Vandaar ook dat ketens als H&M en Primark het heden ten dagen prima doen.
Niet helemaal mee eens, het is verschoven naar welk merk telefoon je hebt, of koptelefoon.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_149596782
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:41 schreef FANN het volgende:

Ik vind zout en zeezout een minimaal verschil en de vorm rond of ovaal ook, maar misschien zie
jij dat anders.
Zit een smaakverschil tussen.

Maar welk punt probeer je nu nog te maken?
pi_149596812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, het is verschoven naar welk merk telefoon je hebt, of koptelefoon.
Interessante observatie... Er is inderdaad meer waarmee je jezelf kan profileren tegenwoordig.
pi_149596840
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zit een smaakverschil tussen.

Maar welk punt probeer je nu nog te maken?
Ik probeer geen punt te maken :D je mag je punt houden als je wil, ik deed gewoon een mededeling
en of je het gelooft of niet is aan jou, Nee er is geen smaakverschil.
pi_149596926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:41 schreef FANN het volgende:

[..]

jij dat anders.
Toch maken ook minimale verschillen toch twee verschillende producten.

Zelf liep ik ooit stage bij een industriële bakkerij. Deze levert producten aan verschillende kleine bakkerijen. Als een product cosmetisch minder geslaagd was, werd deze geschaard onder de producten voor de eurobakker.

Qua ingrediënten was het precies hetzelfde product, het kwam uit dezelfde machine. Echter de producten van de eurobakker kosten misschien de helft van wat het ergens anders kost. Is dat prijsverschil te verantwoorden? Daar zullen de meningen over verschillen. Is het hetzelfde product? Nee.
pi_149597346
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:56 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik probeer geen punt te maken :D je mag je punt houden als je wil, ik deed gewoon een mededeling
en of je het gelooft of niet is aan jou, Nee er is geen smaakverschil.
Zeezout smaakt anders dan gewoon zout.

Overigens worden de recepturen wel wat grondiger veranderd. Men wil juist bereiken dat de producten anders worden.

Waarom geloof je überhaupt dat a merken toe zullen staan dat producenten hun recepturen zo maar mogen gebruiken voor andere afnemers? Dat zou zo idioot dom zijn!
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:43:49 #114
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_149597997
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:10 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Want de tijd die je bespaart zou je anders 100% in geld omzetten? :')

Ik vind dat toch altijd zo'n kansloze uitspraak...
Mag je vinden en ja voor een groot deel is dat wel waar ook.
Mijn vrije tijd is schaars en heeft een waarde. HelloFresh e.d. is dus een enorme uitkomst en is het geld dubbel en dwars waard. Wat ik uitspaar aan supermarkt bezoek, recept zoeken e.d. kan ik leuke dingen doen of voor mijn zelf aan het werk wat een lange termijn investering is.

Voor een gemiddelde bouwvakker is een koffiepraatje niet zo erg, voor het project krijg je x en er staan zoveel weken voor.

Een advocaat krijgt 200 per uur en zal een kwartier bij een koffieautomaat dus heel anders zien dan die bouwvakker.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_149598278
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zeezout smaakt anders dan gewoon zout.

Overigens worden de recepturen wel wat grondiger veranderd. Men wil juist bereiken dat de producten anders worden.

Waarom geloof je überhaupt dat a merken toe zullen staan dat producenten hun recepturen zo maar mogen gebruiken voor andere afnemers? Dat zou zo idioot dom zijn!
Kijk, dit is het laatste wat ik er over zeg, want ieder jaar komt er toch weer een soortgelijk
topic, maar hier is een goed voorbeeld...

LIF / Goedkope producten die uit zelfde fabriek komen als A-merken

quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2008 07:41 schreef qltel het volgende:
Ik weet niet hoe het nu is.. Maar 20 jaar geleden werkte mijn broer in een inpakbedrijf. Die pakten o.a. waspoeder in. Voor alle merken die er waren zo'n beetje (alle merken van Lever). Die kregen een container vol met witte bolletjes, en kleinere doosjes met gekleurde bolletjes. En de bedoeling was dat elk pak gevuld werd met witte bolletjes, gemengd met de goede hoeveelheid en goede kleur gekleurde bolletjes.. En dan had vanzelfsprekend elk merk z'n eigen kleur gekleurde bolletjes en verder allemaal dezelfde witte bolletjes.
Dat waspoeder dat wordt genoemd in de OP zou ik dus nooit kopen, eenvoudig weg omdat
ik de geur van Robijntje zo lekker vind, dus dan kan een ander merk nog zo goedkoop zijn
als het zo;n vies chemisch luchtje heeft, en dat heeft het vaak, dan hoef ik het niet, of ik zou
niet anders moeten kunnen omdat ik Robijntje niet zou kunnen betalen, dan houdt het op,
want ik moet toch mijn was doen. Snap je?
Dus dan is het dus alleen de geur waar ik graag meer voor betaal.

Dan dit voorbeeld van die koekjes...

quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2008 01:47 schreef ikJur het volgende:

[..]

natuurlijk je hebt ook gewoon merken die echt als enige hun eigen product produceren. Maar neem bijvoorbeeld die chocolade koekjes, van die ronde met brokjes chocola erin, heb ze allemaal wel eens gehad en of t nou euroshopper aldi of albert heijn huismerk was ze zijn excact hetzelfde
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2008 01:57 schreef Superfast het volgende:

[..]

Ook een goed voorbeeld inderdaad ^O^

De Euroshopper chocolade koekjes smaken precies hetzelfde als die van een willenkeurig A-merk.

Eigenlijk worden we gewoon belazerd waar we bij staan of beter gezegd we laten ons belazeren :')
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2008 01:58 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Klopt. Die komen allemaal bij Merba in Oosterhout vandaan.
Of dit...

quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2008 08:02 schreef Parkinson_XTC het volgende:
heb een tijd terug een Franse docu gezien over de herkomst van LIDL-producten...
stuk voor stuk producten die tevens als A-merk verkocht werden.
met dezelfde kwaliteitscontroles etc, maar enkel in een andere verpakking.
Allemaal mensen die dingen beweren die niet waar kunnen zijn volgens jou, misschien heb jij gewoon gelijk en alle andere mensen, ook ik lullen uit hun nek, dat kan hoor....

In één ding heb je wel gelijk...

Dat producten uit dezelfde fabriek komen is geen enkele garantie is dat het product of de samenstelling ervan ook echt hetzelfde is, maar dát heb ik ook nooit beweerd.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:34 schreef FANN het volgende:

[..]

Het komt vaak zelfs uit dezelfde fabriek, zelfde product, andere verpakking :')
Dan had ik moeten zeggen Alle producten die uit dezelfde fabriek komen zijn exact hetzelfde
ook al hebben ze een andere verpakking, maar dat heb ik dus niet gezegd, maar ik blijf erbij
dat dit bij ''sommige'' producten wel degelijk het geval is.

Jij beweert dat het NOOIT gebeurt en ik beweer dan het WEL EENS gebeurt en dat in andere
gevallen het verschil weer zó minimaal is dat dit te verwaarlozen is, ook dit is een goed
voorbeeld...

quote:
Zelf liep ik ooit stage bij een industriële bakkerij. Deze levert producten aan verschillende kleine bakkerijen. Als een product cosmetisch minder geslaagd was, werd deze geschaard onder de producten voor de eurobakker.

Qua ingrediënten was het precies hetzelfde product, het kwam uit dezelfde machine. Echter de producten van de eurobakker kosten misschien de helft van wat het ergens anders kost. Is dat prijsverschil te verantwoorden? Daar zullen de meningen over verschillen. Is het hetzelfde product? Nee.
Dus alles is exact hetzelfde, geen andere ingrediënten, geen smaakverschil, alleen het is iets
minder mooi uit de oven gekomen, dus gaat het in een ander verpakking voor een véél lagere
prijs, de éne mens vindt dat belangrijk en de ander zal het worst wezen en betaalt liever de helft.
pi_149598796
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:57 schreef FANN het volgende:

[..]

Kijk, dit is het laatste wat ik er over zeg, want ieder jaar komt er toch weer een soortgelijk
topic, maar hier is een goed voorbeeld...

LIF / Goedkope producten die uit zelfde fabriek komen als A-merken

[..]

Dat waspoeder dat wordt genoemd in de OP zou ik dus nooit kopen, eenvoudig weg omdat
ik de geur van Robijntje zo lekker vind, dus dan kan een ander merk nog zo goedkoop zijn
als het zo;n vies chemisch luchtje heeft, en dat heeft het vaak, dan hoef ik het niet, of ik zou
niet anders moeten kunnen omdat ik Robijntje niet zou kunnen betalen, dan houdt het op,
want ik moet toch mijn was doen. Snap je?
Dus dan is het dus alleen de geur waar ik graag meer voor betaal.

Dan dit voorbeeld van die koekjes...

[..]

[..]

[..]

Of dit...

[..]

Allemaal mensen die dingen beweren die niet waar kunnen zijn volgens jou, misschien heb jij gewoon gelijk en alle andere mensen, ook ik lullen uit hun nek, dat kan hoor....

In één ding heb je wel gelijk...

Dat producten uit dezelfde fabriek komen is geen enkele garantie is dat het product of de samenstelling ervan ook echt hetzelfde is, maar dát heb ik ook nooit beweerd.

[..]

Dan had ik moeten zeggen Alle producten die uit dezelfde fabriek komen zijn exact hetzelfde
ook al hebben ze een andere verpakking, maar dat heb ik dus niet gezegd, maar ik blijf erbij
dat dit bij ''sommige'' producten wel degelijk het geval is.

Jij beweert dat het NOOIT gebeurt en ik beweer dan het WEL EENS gebeurt en dat in andere
gevallen het verschil weer zó minimaal is dat dit te verwaarlozen is, ook dit is een goed
voorbeeld...

[..]

Dus alles is exact hetzelfde, geen andere ingrediënten, geen smaakverschil, alleen het is iets
minder mooi uit de oven gekomen, dus gaat het in een ander verpakking voor een véél lagere
prijs, de éne mens vindt dat belangrijk en de ander zal het worst wezen en betaalt liever de helft.
Ieder A merk zal zichzelf beschermen.

Wat mensen als A merk zien wil misschien nog wel anders zijn. Ik wil nog best geloven dat ah huismerk hetzelfde kan zijn als jumbo huismerk. Maar ah huismerk is geen a merk.

Bij dat brood is er ook geen sprake van een a merk.

Bij een concreet voorbeeld van a merk wat je ook anders kan kopen kun je iets tegenwerpen.

En 'nooit'... Dat is zo absoluut dat het onhoudbaar zal zijn. Er zal best wel eens een producent contractbreuk gepleegd hebben. Maar a merken beschermen zichzelf. Ze moeten wel.
pi_149602759
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:31 schreef FANN het volgende:

[..]

Wat een kolder zeg. De goedkope huismerken moeten het bijvoorbeeld doen met minder hoogwaardige Arabicabonen voor de koffie i.p.v. de A merken en zelfs die je bij Aldi of de Lidl koopt. Voor goedkope roomboter croissants wordt er meer margarine gebruikt dan roomboter. Voor goedkope chocoladekoekjes meer nep chocolade dan echte chocolade, In goedkope hazelnootpasta's zit er maar 1,5 aan hazelnoten in en in Nutella en die van de Lidl 13%. AH pindakaas bevat 55% aan pinda's en Calvé en Lidl 87%.

http://oi59.tinypic.com/2eewg86.jpg
pi_149603067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:37 schreef fratsman het volgende:
Dat was ook meer een trend in de jaren 90, toen de bomen nog tot in de hemel groeiden. Lekker zeiken op Zeeman en Wibra (Wij Idioten Bieden Rotzooi Aan.) :')
Lijkt mij ook. Bij mij op de middelbare school was bewust merkkleding kopen juist voor de vmbo-paupertjes met Björn Borg en Nike Air jasjes.
pi_149609887
Ik kan me ook nog goed herinneren dat mijn grootste angst was dat klasgenoten me zouden spotten bij de Zeeman of iets dergelijks, en dan ook nog met mijn moeder erbij :P Merkkleding was de norm en je was toch meteen beduidend minder cool wanneer je het niet had. Gewoon gedrag van onzekere pubers, maar goed, als je zelf die leeftijd hebt dan zie je dat niet.

Ik weet niet in hoeverre dat nu anders is onder de jeugd. Ik ken wel nog steeds genoeg (volwassen!) mensen die status denken te ontlenen aan de (dure) kleding die ze dragen, maar diezelfde mensen gaan bijv. ook gewoon naar de Lidl en schamen zich daar absoluut niet voor. Aldi en Lidl waren vroeger paupersupermarkten waar je je een beetje voor schaamde, maar tegenwoordig hebben ze juist een beetje het imago van Duitse kwaliteit en veel waar voor je geld. Als ik minder te besteden had zou ik er ook naartoe gaan, maar voorlopig vind ik de AH toch fijner. Meer keuze, groter, prettigere sfeer, zelf je boodschappen scannen dus niet in de kilometerslange rij die je toch altijd hebt bij Aldi/Lidl. Maar goed, daar betaal je wel voor.

Wellicht komt het ook gewoon doordat je nu zelf ouder bent, je de waarde van geld beter kent en het je allemaal niet meer zo boeit wat anderen denken :)
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_149610172
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:51 schreef pussywillow het volgende:

Ik ken wel nog steeds genoeg (volwassen!) mensen die status denken te ontlenen aan de (dure) kleding die ze dragen, maar diezelfde mensen gaan bijv. ook gewoon naar de Lidl en schamen zich daar absoluut niet voor.

De Lidl verkoopt dan ook spullen die wel kwalitatief goed zijn, itt de goedkope kleding wat gewoon rommel is.

Dus waarschijnlijk schamen die volwassenen zich in het geheel niet voor slim inkopen (en ontlenen ze hun status ook niet aan het merkje), alleen zijn de mogelijkheden nu eenmaal anders afhankelijk van de branche...
pi_149615410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:35 schreef Mylene het volgende:

[..]

Wat een kolder zeg. De goedkope huismerken moeten het bijvoorbeeld doen met minder hoogwaardige Arabicabonen voor de koffie i.p.v. de A merken en zelfs die je bij Aldi of de Lidl koopt. Voor goedkope roomboter croissants wordt er meer margarine gebruikt dan roomboter. Voor goedkope chocoladekoekjes meer nep chocolade dan echte chocolade, In goedkope hazelnootpasta's zit er maar 1,5 aan hazelnoten in en in Nutella en die van de Lidl 13%. AH pindakaas bevat 55% aan pinda's en Calvé en Lidl 87%.

http://oi59.tinypic.com/2eewg86.jpg
Ah, meteen ook maar kolder gaan roepen :')
Ten eerste, ik heb er geen enkel belang bij dat jij of wie dan ook hier mij nou gelooft of niet, ik
kan ook geen enkele reden bedenken waarom die twee mensen die ik ken, die er notabene met
hun neus boven opstonden en zelfs zélf de ingrediënten moesten bijvullen en soms de machines
anders moesten afstellen zodat er (bijvoorbeeld) een andere vorm koekjes uit zouden komen
rollen die dan weer in een andere verpakking moesten, tegen mij zouden liegen, ze waren eigenlijk
zélf heel verbaasd hierover, om miet te zeggen lichtelijk geschokt....

Maar goed, ik ben beslist geen snob, maar ik moet niks hebben van die goedkope chocopasta's
of pindakaas, Nutella is gewoon het lekkerste, maar dat vind ik, er kan na mij wel iemand komen die
zegt, nou, maar dat en dat merk is veel lekkerder, kan best, ik heb voor de gein wel eens zo'n goedkoper pot geprobeerd, ik vond het in elk geval niet lekker, maar nu heb je het over producten
waar je toch héél duidelijk op de verpakkingen het verschil kan lezen en anders kan je het nog
altijd proeven, en wie weet zijn er mensen die de Griesmeelpudding van de Lidl lekker vinden,
ik vind het niet te vreten, maar héél duidelijk kan je het verschil niet zien bij de ingrediënten, ga
maar eens kijken, zulke dingen moet je dan gewoon een keer proberen.

Mona Griesmeelpudding met bessensaus

De Lidl Griesmeelpudding met bessensaus

Ik heb nu geloof ik meerdere malen gezegd dat het niet ''altijd'' is natuurlijk niet, maar er zijn uitzonderingen, dus je moet ook niet gaan roepen ''kolder'' of ''dat kan niet'' het kan wél.

Ook maar even een bronnetje opgezocht er zijn er wel meer hoor, en er zullen ook vast bronnen
te vinden zijn dat het NOOIT gebeurt, wat jij zegt is vrij logisch, maar vaak is dat heel duidelijk
te proeven, koop maar eens ''nep''

een stukje uit de bron

dit is wat ik beweer

Productie in de fabriek
Wie al eens in diverse fabrieken een kijkje heeft mogen nemen, kent de procedure. Dezelfde chips verdwijnt in verschillende zakken met verschillende opdruk, waar in de winkels ook verschillende prijzen voor gevraagd worden. Er zit hetzelfde in, maar de verpakking en de prijs verschilt. Hetzelfde geldt vaak voor wijn, sherry, en andere producten. Het leuke is dat mensen, die deze producten mogen proeven en er de verpakking of fles bij zien staan, de duurdere soort als beter beoordelen. De uitdrukking “het oog eet mee” klopt dus echt. Wie proeft zonder de verpakking te zien, komt vaak op een heel andere uitkomst.

en wat jij zegt is natuurlijk ook waar, soms zie je dat niet duidelijk terug op de ingrediëntenlijst
en soms wél.

Kijk ook naar de ingrediënten
Soms is een product goedkoper gemaakt met goedkopere ingrediënten. Het is dan ook verstandig om niet alleen de fabrikant, de plaats van productie en het gewicht, maar ook de ingrediënten te vergelijken. Klopt alles, probeer het product dan uit. Op die manier kunt u wekelijks geld besparen.

Als er meer margarine dan roomboter in bijvoorbeeld koekjes of cake zit, dan staat dat op de verpakking, tenminste als het goed is wel...

Maar als er nep chocolade in koekjes zit weet ik niet zeker wat ze op de verpakking zetten, ik
neem aan dat er geen ''nepchocolade'' vermeld wordt :') staat er dan bijvoorbeeld op
''‘chocola’ op basis van carob''? Of bedoel je met minder % cacao? Dat staat er meestal toch ook op?

En anders moet je gewoon op smaak beoordelen denk ik dan maar...

maar eh... lang verhaal kort, het was geen kolder wat ik beweerde en zeg maar beter nooit nooit...

Kijk altijd naar de fabrikant en de plaats waar het bepaalde product vandaan komt. Zijn deze hetzelfde als de fabrikant en de plaats van herkomst van het dure product, dan gaat het hier vaak om hetzelfde product in een ander, goedkoper jasje. De fabrikant maakt het verschil met opzet, omdat hij immers niet alleen kan leven van de klant met de dikke beurs. Hij heeft ook de klant nodig die van minder geld moet rondkomen. De rijke klant, die prat gaat op zijn dure smaak, wordt hier dus gewoon bij de neus genomen en betaalt teveel voor hetzelfde product.

enne... als je een Pindakaas zoekt met véél pinda's dan kan je Kreketje proberen, 94 %, maar
eerlijk is eerlijk, Calvé smeert lekkerder :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')