abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:16:19 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149387561


Het topic om Canon gerelateerde info te dumpen. :)

quote:
Canon, Inc. (キャノン株式会社, Kyanon Kabushiki Gaisha) is een Japanse producent van een veelheid aan optische en elektronische apparatuur. Bij de consument vooral bekend van digitale camera's, videocamera's, printers, copiers en scanners.











Lijst met EF objectieven
Lijst met EF-S objectieven
Camcorders
Professionele camcorders
Cinema objectieven

Handige links:

Canonrumours
dpreview
Canon

Laatste nieuws:

Canon introduceert drie nieuwe Ixus-compactcamera's
Canon kondigt EOS 6D-dslr met wifi aan
Canon brengt nieuwe PowerShot-camera's uit
Canon introduceert minicamera in Powershot-serie
Canon kondigt 24-70mm L-lens met beeldstabilisatie aan

OP redesign by Iemand91.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149387647
5DS & 5DS R press releases!
http://www.canonrumors.com

Ook. Tipje van de sluier wat betreft de 750D en 760D. Zal morgen wel meer bekend worden.

Toch geen consumer 4K. Wel D5300-like 24.2MP sensor en out-of-the-box HDR movie?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:45:30 #3
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149388378
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is ook zeker mogelijk. Ik zie alleen dat je die serie op f2.2 hebt geschoten. Ik zou voor de 4 personen het diafragma wat verder knijpen zodat iedereen er scherp op staat, helemaal wanneer de 4 onderwerpen niet allemaal naast elkaar staan. Hoe veel je moet knijpen moet je zelf even uitvinden, foto maken en bekijken of je onderwerpen scherp zijn dus. :)

[..]

Dan doe je het niet goed.
Ja precies, dat diafragma op 2.2 te hoog was voor komende zondag, dat had ik al begrepen :P Ik denk dat ik het op f3,5 ga proberen en hopen dat dat voldoende is.
Maar nog even over die focus points. Stel, de 2 jongens zitten naast elkaar en de hondjes liggen bij hun op schoot. Dan heb je dus een stukje ruimte (wellicht zeer klein) tussen de hoofdjes van de jongens in, en de koppen van de honden liggen een stuk lager. Wat is dan het beste punt om op te focussen in scherpstellen?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_149388516
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:45 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ja precies, dat diafragma op 2.2 te hoog was voor komende zondag, dat had ik al begrepen :P Ik denk dat ik het op f3,5 ga proberen en hopen dat dat voldoende is.
Hopen is niet goed genoeg, je moet het controleren!
quote:
Maar nog even over die focus points. Stel, de 2 jongens zitten naast elkaar en de hondjes liggen bij hun op schoot. Dan heb je dus een stukje ruimte (wellicht zeer klein) tussen de hoofdjes van de jongens in, en de koppen van de honden liggen een stuk lager. Wat is dan het beste punt om op te focussen in scherpstellen?
Met "in het midden" bedoel ik in het midden van het scherpe vlak. Scherptediepte, daar gaat het over. Dus niet het vlak dat van links naar rechts of van onder naar boven loopt.
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:52:04 #5
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149388568
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hopen is niet goed genoeg, je moet het controleren!

[..]

Met "in het midden" bedoel ik in het midden van het scherpe vlak. Scherptediepte, daar gaat het over. Dus niet het vlak dat van links naar rechts of van onder naar boven loopt.
Ja sorry, zo bedoelde ik het ook. Hopen dat het goed is en ik het dus niet op f/4 of f/4,5 hoef te zetten :P

En sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt... Je bedoelt als je die focus points ziet op het moment dat je die wil veranderen op je camera, dat je dan dat middelstje vierkantje dus invoert?

B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:58:02 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149388774
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:52 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ja sorry, zo bedoelde ik het ook. Hopen dat het goed is en ik het dus niet op f/4 of f/4,5 hoef te zetten :P

En sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt... Je bedoelt als je die focus points ziet op het moment dat je die wil veranderen op je camera, dat je dan dat middelstje vierkantje dus invoert?

[ afbeelding ]
Nee. Je scherptediepte loopt van:
Onscherp>>>>>>scherp<<<<<onscherp. Dat gaat in de diepte. Dat bedoelt hij.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149388788
Nee, de afstand tussen het achtergrondsvoorwerp (kind) en voorgrondsvoorwerp (hond). Dat ze beide evenveel van de kritische focus zitten. Dan heb je nog een kans dat ze in de hyperfocale afstandsmarge vallen. Daar had je vroeger op je lens een speciale DoF schaal voor (moet je wel de boel opmeten of nauwkeurig kunnen inschatten):
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:02:57 #8
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149388961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee. Je scherptediepte loopt van:
Onscherp>>>>>>scherp<<<<<onscherp. Dat gaat in de diepte. Dat bedoelt hij.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:58 schreef shiznuts het volgende:
Nee, de afstand tussen het achtergrondsvoorwerp (kind) en voorgrondsvoorwerp (hond). Dat ze beide evenveel van de kritische focus zitten. Dan heb je nog een kans dat ze in de hyperfocale afstandsmarge vallen. Daar had je vroeger op je lens een speciale DoF schaal voor (moet je wel de boel opmeten of nauwkeurig kunnen inschatten):
[ afbeelding ]
Thanks! Maar sorry, ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan moet instellen? En hoe doe ik dat dan met die focus points zoals ik hierboven liet zien op het plaatje? Ik begrijp nu wat jullie bedoelen ( :P ) alleen nog niet hoe ik het moet bewerkstelligen.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:05:06 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149389048
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:02 schreef VeerEli het volgende:

[..]

[..]

Thanks! Maar sorry, ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan moet instellen? En hoe doe ik dat dan met die focus points zoals ik hierboven liet zien op het plaatje? Ik begrijp nu wat jullie bedoelen ( :P ) alleen nog niet hoe ik het moet bewerkstelligen.
Je focus point is scherp op je scherpste punt, dus je veld qua scherpte in diepte verloopt Ideaal zou zijn als je kan scherpstellen op een punt wat tussen de jongens en de hont inzit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149389051
Aangezien je AF waarschijnlijk een van de twee kiest en de andere dus sterker uit focus gooit, kun je het met MF en op het oog doen. Maar om je kans van slagen te vergroten zou ik gewoon het diafragma knijpen. En je hebt toch tijd lijkt me, dus gewoon van alles proberen. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_149389098
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:02 schreef VeerEli het volgende:

[..]

[..]

Thanks! Maar sorry, ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan moet instellen? En hoe doe ik dat dan met die focus points zoals ik hierboven liet zien op het plaatje? Ik begrijp nu wat jullie bedoelen ( :P ) alleen nog niet hoe ik het moet bewerkstelligen.
Daar is nou juist het diafragma voor! Kijk:



Bij f/2.8 is alleen de voorste batterij scherp. Maar als er rechts naast de voorste batterij nóg een batterij zou staan, zou die ook scherp zijn, omdat die in hetzelfde scherptevlak staat. Dus, dan maakt het niet uit of je scherp stelt op de linker- of de rechterbatterij. Wil je ook de middelste batterij scherp hebben, moet je dus je diafragma gaan knijpen.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:07:15 #12
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149389114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je focus point is scherp op je scherpste punt, dus je veld qua scherpte in diepte verloopt Ideaal zou zijn als je kan scherpstellen op een punt wat tussen de jongens en de hont inzit.
Sorry, ik volg het niet helemaal...
Nog een keer; dus jij bedoelt nu dat als ik bijv op de borst van één van de twee jongens moet scherpstellen, omdat dat ongeveer het middelpunt is van de 4 personen/dieren die scherp moeten zijn?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:08:11 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149389149
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:02 schreef VeerEli het volgende:

[..]


[..]

Thanks! Maar sorry, ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan moet instellen? En hoe doe ik dat dan met die focus points zoals ik hierboven liet zien op het plaatje? Ik begrijp nu wat jullie bedoelen ( :P ) alleen nog niet hoe ik het moet bewerkstelligen.
Hier kan je berekenen hoe groot de scherptediepte is voor je objectief en diafragma
https://www.sonjavandriel.nl/scherpte-diepte-berekenen.php
Dan zie je hoeveel je scherpte je voor en achter je scherpstelpunt hebt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:08:24 #14
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149389155
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Daar is nou juist het diafragma voor! Kijk:

[ afbeelding ]

Bij f/2.8 is alleen de voorste batterij scherp. Maar als er rechts naast de voorste batterij nóg een batterij zou staan, zou die ook scherp zijn, omdat die in hetzelfde scherptevlak staat. Dus, dan maakt het niet uit of je scherp stelt op de linker- of de rechterbatterij. Wil je ook de middelste batterij scherp hebben, moet je dus je diafragma gaan knijpen.
Ah oke, het heeft dus niet zoveel met die focus points te maken maar gewoon met diafragma? Dus checken in hoeverre die nog groot kan zijn voor de scherptediepte, maar wel klein genoeg om alle personen scherp te krijgen? :P Grr
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:09:56 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149389210
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:08 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ah oke, het heeft dus niet zoveel met die focus points te maken maar gewoon met diafragma? Dus checken in hoeverre die nog groot kan zijn voor de scherptediepte, maar wel klein genoeg om alle personen scherp te krijgen? :P Grr
Ja.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:07 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Sorry, ik volg het niet helemaal...
Nog een keer; dus jij bedoelt nu dat als ik bijv op de borst van één van de twee jongens moet scherpstellen, omdat dat ongeveer het middelpunt is van de 4 personen/dieren die scherp moeten zijn?
Je denkt nu in hoog/laag. Je moet in de diepte denken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:11:04 #16
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149389248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Je denkt nu in hoog/laag. Je moet in de diepte denken.
Dat ben ik nog totaal niet gewend en begrijp daar minder van dan dat ik denk in hoog/laag. Wat het uiteindelijk doet, zie ik op m'n schermpje wel.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:11:22 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149389258
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:08 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ah oke, het heeft dus niet zoveel met die focus points te maken maar gewoon met diafragma? Dus checken in hoeverre die nog groot kan zijn voor de scherptediepte, maar wel klein genoeg om alle personen scherp te krijgen? :P Grr
Hoe groter het diafragmagetal, hoe kleiner je diafragma en hoe groter het gebied voor en achter het punt waar je op scherp stelt dat dan ook scherp is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:11:45 #18
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149389269
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe groter het diafragmagetal, hoe kleiner je diafragma en hoe groter het gebied voor en achter het punt waar je op scherp stelt dat dan ook scherp is.
Ja exact, zo ver was ik gelukkig al wel :P
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:12:39 #19
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149389301
En is het in zo'n geval logisch om het op AI SERVO te zetten of gewoon op One Shot?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_149390764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:11 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ja exact, zo ver was ik gelukkig al wel :P
Download idof calculator op je telefoon, voer in welke camera je hebt, hoe ver je afstand tot je onderwerp Is, en vervolgens kan je bepalen hoe groot je diafragma moet zijn om "alles" scherp te krijgen wat je wil. Waarschijnlijk begrijp je het niet als je dit leest, maar download gewoon die app, en het wijst zich vanzelf.
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:01:44 #21
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149390784
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:01 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Download idof calculator op je telefoon, voer in welke camera je hebt, hoe ver je afstand tot je onderwerp Is, en vervolgens kan je bepalen hoe groot je diafragma moet zijn om "alles" scherp te krijgen wat je wil. Waarschijnlijk begrijp je het niet als je dit leest, maar download gewoon die app, en het wijst zich vanzelf.
Oke ga ik doen, thanks :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_149390795
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:12 schreef VeerEli het volgende:
En is het in zo'n geval logisch om het op AI SERVO te zetten of gewoon op One Shot?
Jup, AI servo, want bewegende onderwerpen :).
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:03:44 #23
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_149390856
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:02 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Jup, AI servo, want bewegende onderwerpen :).
^O^
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_149416759

Canon kondigt Eos 5DS-dslr met 50-megapixelsensor aan
quote:
Canon heeft de Eos 5DS gepresenteerd, een dslr met een sensor die een maximale resolutie heeft van meer dan 50 megapixels. Daarmee is het de dslr met de hoogste resolutie tot nu toe. In cropmodus schiet hij nog altijd foto's met een resolutie van 19 megapixels.

De 5DS krijgt een dual Digic6-beeldprocessor, een nieuwere versie van de Digic5+ uit de 5D Mark III. Het iso-bereik is 100-6400, met uitbreding tot 12.800. Dat is minder dan de 5D Mark III die tot 25.600 komt met uitbreiding tot 102.400. Ook minder is de hoeveelheid foto's die de nieuwe 5DS kan maken per seconde. Dat zijn er vijf, waar de 5D Mark III er zes kan maken. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de hogere resolutie van de sensor, die foto's schiet op maximaal 8688x5792 pixels. Video's schiet de camera op maximaal 1080p bij 30fps.

De 5Ds heeft 61 af-punten en beschikt over een een '150.000 pixel rgb + ir'-fotometriesensor. De camera heeft een 1,3x- en 1,6x-cropmodus, waarbij gebruikers alsnog foto's maken op 19 megapixels. Verder krijgt het toestel ondersteuning voor timelapsevideo's en gaat het beschikken over interval- en bulb-timers. De camera krijgt tenslotte een body van een magnesiumlegering, die bestand is tegen stof en water. Die body is 15,2x11,6x7,2cm groot en weegt 930 gram.

Canon heeft de camera uitgerust met een 3,2"-lcd van het ClearView II-type met een miljoen beeldpunten. De dslr komt in twee varianten: de reguliere Eos 5DS en de 5DS R. De R-versie van de EOS 5DS moet het zonder optische lowpassfilter doen. Hoe groot het prijsverschil zal zijn, is nog niet bekend. Beide camera's komen in juni voor het eerst uit.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:19 schreef shiznuts het volgende:

Toch geen consumer 4K.
:6
quote:
Wel D5300-like 24.2MP sensor en out-of-the-box HDR movie?
:Y
Bij de 760D that is...




Canon's new 750D (T6i)/760D (T6s) D-SLR double-act targets novices and enthusiasts
quote:
Canon's announcement of two new cameras is just one part of the story. The other is that they use a new 24-megapixel sensor, made by Canon, which features a new version of its Hybrid CMOS AF system.

This uses phase-detection 'focusing' pixels spread across the sensor to aid faster autofocus in live view mode and when shooting movies. This latest Hybrid CMOS AF III in the 750D and 760D has more focusing pixels arranged in a more regular array, and Canon says it's about 4x faster than version II (used in the EOS 100D) and two generations ahead of the original Hybrid CMOS AF system in the EOS 700D.

Pixel power
The 24-megapixel sensor is especially interesting because this gives the 750D and 760D parity with rival Nikon D-SLRs like the D3300 and D5500. It's also a sign that Canon could be pensioning off the venerable 18-megapixel CMOS sensor still used in the 700D and EOS 100D.

The increase in resolution hasn't harmed the ISO range, though, which goes from ISO 100-12800 (25,600 in 'expanded' mode). The processing is handled by Canon's DIGIC 6 processor, a step up from the DIGIC 5 processor used in the 100D and 700D.

Both cameras offer 5fps continuous shooting and Canon's more powerful 19-point AF system (all cross-type), compared to the 9-point AF on the existing entry-level models.

Round the back, they both have articulating 3-inch touch-screen displays with a resolution of 1,040,000 dots, and both cameras can shoot full HD movies at 30fps, 25fps and 24fps. They also feature Canon's new Flicker Detection technology, first seen in the EOS 7D Mark II, for more reliable exposures under artificial light.

EOS 750D vs EOS 760D
So what's the difference? It's all about the design rather than the features. Both cameras will be part of Canon's entry-level EOS line-up, but they're aimed at different kinds of user.

The EOS 750D is aimed at beginners who want the reassurance of automatic modes and simpler controls of the kind they might be used to on a compact camera.

The EOS 760D, however, is designed for enthusiasts who want more creative and manual control. This is the one to choose if you already know the basics and want to move on.

There's little difference in the size and weight, but the 760D swaps the mode dial over from the right side of the camera to the left to make room for a mono status LCD. This displays key shooting information in a clearly visible way without the need to check the more power-hungry LCD display on the back.

The 760D also has a second control dial on the rear of the camera. This makes it changing key camera settings much quicker, especially when shooting in the semi-automatic or manual modes where you want to adjust the shutter speed and lens aperture independently.
Kort het verschil:
•Top LCD op de 760D
•Electronic level op 760D
•One shot AF and Servo AF op 760D (maar zelfde 19punts AF systeem als de 7D, alleen dus kennelijk nog meer uitgekleed)
•HDR Movie (29.97fps, 25fps, 1280 x 720) op 760D (wat dat ook in moge houden)
•Playback Zoom - 1.5x - 10x enabled in 15 steps op de 760D
(even geleend van Tweakers)
quote:
Canon says that they're additions to the Canon range rather than replacements, and they they are designed to slot in between the EOS 700D and EOS 70D.
Dus...
Canon 1200D, 100D, 700D, 750D, 760D, 70D, 7D2, 6D, 5D3, 5Ds, 5Dr, 1D x, 1D c.

O.a. Kamera Express heeft pre-orders staan:
EOS M3: ¤629
750D: ¤719
760D: ¤769
5Ds: ¤3549
5Dr: ¤3749
EF 11-24mm F/4L USM: ¤3049



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 06-02-2015 21:14:09 ]
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:12:16 #25
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149417846
M3. :X :r

Geen 50p/60p. :N

HDR Movie niet in 1080p. :N (720p @ 50fps en dan 25 frames tikkeltje overexposen voor shadows en de andere 25 frames underexposen voor highlights, die combineren in een 25fps bestand).

Mja. Beetje jammer.

Maar is die 760D niks voor jou? Eindelijk een nieuwe sensor in de xxxD lijn. En dat lijkt dan dezelfde te zijn die Nikon in de D5300 en D5500 gooit (en geloof ik van Sony stamt), dus die kan wel wat. Dat tezamen met het top LCD...

[ Bericht 12% gewijzigd door shiz op 06-02-2015 13:30:29 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_149419131
Hmmmm... die 5D sr + 11-24 + landschap + 3mx2m muurprint = _O_ :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2015 13:57:19 ]
pi_149419490
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:56 schreef andreas612 het volgende:
Hmmmm... die 5D sr + 11-24 + landschap + 3mx2m muurprint = _O_ :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met name de prijs van de 11-24, my god :X Wat zou die lens zo onwijs duur maken?
pi_149425101
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:12 schreef shiznuts het volgende:
Maar is die 760D niks voor jou? Eindelijk een nieuwe sensor in de xxxD lijn. En dat lijkt dan dezelfde te zijn die Nikon in de D5300 en D5500 gooit (en geloof ik van Sony stamt), dus die kan wel wat. Dat tezamen met het top LCD...
De sensor komt nu ook van Canon. Maar is dus wel nieuw.

Maar als ik ga upgraden ga ik direct naar fullframe. Ik fotografeer van alles en niets en wat mijn echte limiet is, is de prestaties bij weinig licht. Dus dan zou het de 6D worden.
(5D3 biedt mij niets nuttigs t.o.v. de 6D).

Maar ik zing het nog even uit met wat ik nu heb. Mogelijk wel eerst een 70-200mm met eventueel een 2x extender (2e hands Canon of die Yongnuo).
Tegen die tijd is er misschien wel een 6D2.

Maar ook best een kans dat ik de hele Canon-zooi eruit gooi en wat anders haal.
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:56 schreef andreas612 het volgende:

= tevens bankroet
_O-
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 6 februari 2015 @ 17:31:52 #30
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_149425211
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Met name de prijs van de 11-24, my god :X Wat zou die lens zo onwijs duur maken?
Voor wat het waard is.
"Canon vertelde overigens dat alleen al het maken van alleen het front-element van dit objectief een proces is van vier (!) dagen werk."

http://www.photofacts.nl/(...)ief-aangekondigd.asp
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_149450035
Leuke camera's die van 53 mp
Helaas iets van 3500 euri :{

De 6D is wel goed te doen, om als amateur overstappen naar full frame 1500 - 1600 euro (hoewel een behoorlijk bedrag).
Heb gelezen dat de auto focus erg goed is.

Voorlopig hou ik het nog bij mijn Pentax :)
Are you nuts??
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 7 februari 2015 @ 18:35:50 #32
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_149451371
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:32 schreef whosvegas het volgende:
Leuke camera's die van 53 mp
Helaas iets van 3500 euri :{

De 6D is wel goed te doen, om als amateur overstappen naar full frame 1500 - 1600 euro (hoewel een behoorlijk bedrag).
Heb gelezen dat de auto focus erg goed is.

Voorlopig hou ik het nog bij mijn Pentax :)
Offtopic hier, maar de geruchten gaan inmiddels bijzonder sterk dat er van Pentax ook een FoolFrame-bak aan zit te komen. Kijk maar eens

Nou zijn die Canons al werkelijkheid en die Pentax nog een gerucht, na de digitale 645 geloof ik er echter best wel in dat Pentax in staat mag worden geacht een goeie grotemensencamera in de handel te zetten.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 8 februari 2015 @ 12:36:01 #33
52513 whosvegas
The Trickster
pi_149467574
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:35 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Offtopic hier, maar de geruchten gaan inmiddels bijzonder sterk dat er van Pentax ook een FoolFrame-bak aan zit te komen. Kijk maar eens

Nou zijn die Canons al werkelijkheid en die Pentax nog een gerucht, na de digitale 645 geloof ik er echter best wel in dat Pentax in staat mag worden geacht een goeie grotemensencamera in de handel te zetten.
De vermoedelijke specs had ik nog niet gezien.
Misschien ga ik wel overstappen :)
Are you nuts??
pi_149518826
Voor de oudere medemens. Wat is beter voor wat standaard vakantie kiekjes. De s120 of de sx700?
:]
  maandag 9 februari 2015 @ 21:26:55 #35
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149522442
Is een beetje de vraag... het is min of meer zoom flexibiliteit van de SX700 tegenover de lowlight en overall performance van de S120. Zou persoonlijk voor de S120 gaan... Grotere sensor, lens begint bij f/1.8.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_149806250
Hallo mensen :W!

Misschien dat mensen mij hier kunnen helpen met mijn vraag :P!

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera tas want met de komst van een 70-200 voldoet mijn oude gewoon niet meer. Dus ik ben op zoek naar een grote, stevige rugzak die plek heeft voor een 6D, 50D, 17-40, 70-200, 50mm, 8mm Fisheye en een Speedlite flitser. Beide bodies hebben een batterygrip dus diepte is nodig. Daarnaast zou het fijn zijn als er wat extra ruimte is voor accessoires zoals kaartjes, batterijen, een Lumiquest, kabels etc.

Na deze basis eisen zou het ook fijn zijn als er een 15,6" laptop in kan, een statief aan bevestigd kan worden en beide camera's er kant en klaar in passen. Over een maximum prijs heb ik op het moment nog niet echt over nagedacht, eerst eens zien wat de opties zijn c_/!
Hmz...
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 februari 2015 @ 21:14:32 #37
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_149807596
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:46 schreef Koelkastje het volgende:
Hallo mensen :W!

Misschien dat mensen mij hier kunnen helpen met mijn vraag :P!

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera tas want met de komst van een 70-200 voldoet mijn oude gewoon niet meer. Dus ik ben op zoek naar een grote, stevige rugzak die plek heeft voor een 6D, 50D, 17-40, 70-200, 50mm, 8mm Fisheye en een Speedlite flitser. Beide bodies hebben een batterygrip dus diepte is nodig. Daarnaast zou het fijn zijn als er wat extra ruimte is voor accessoires zoals kaartjes, batterijen, een Lumiquest, kabels etc.

Na deze basis eisen zou het ook fijn zijn als er een 15,6" laptop in kan, een statief aan bevestigd kan worden en beide camera's er kant en klaar in passen. Over een maximum prijs heb ik op het moment nog niet echt over nagedacht, eerst eens zien wat de opties zijn c_/!
Verhuiswagen een optie :?
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_149807637
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:46 schreef Koelkastje het volgende:
Hallo mensen :W!

Misschien dat mensen mij hier kunnen helpen met mijn vraag :P!

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera tas want met de komst van een 70-200 voldoet mijn oude gewoon niet meer. Dus ik ben op zoek naar een grote, stevige rugzak die plek heeft voor een 6D, 50D, 17-40, 70-200, 50mm, 8mm Fisheye en een Speedlite flitser. Beide bodies hebben een batterygrip dus diepte is nodig. Daarnaast zou het fijn zijn als er wat extra ruimte is voor accessoires zoals kaartjes, batterijen, een Lumiquest, kabels etc.

Na deze basis eisen zou het ook fijn zijn als er een 15,6" laptop in kan, een statief aan bevestigd kan worden en beide camera's er kant en klaar in passen. Over een maximum prijs heb ik op het moment nog niet echt over nagedacht, eerst eens zien wat de opties zijn c_/!
Is dit iets?
http://www.lowepro.com/transit
pi_149817924
Rugtas? Schoudertas? Slingtas? Koffer? Rolkoffer? Pelicase?
pi_149818934
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:14 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Verhuiswagen een optie :?
Nou, dat lijkt me niet zo handig :P!

quote:
Zeer mooie tassen, maar denk dat ik net wat ruimte te kort kom.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:09 schreef Uncle het volgende:
Rugtas? Schoudertas? Slingtas? Koffer? Rolkoffer? Pelicase?
Rugtas
Hmz...
pi_149819106
quote:
10s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:29 schreef Koelkastje het volgende:
Rugtas
Ik bedoel meer dat je vrij summier bent in je informatie in het algemeen ;)

Is het voor dagwandelingen, lange hikes, alleen voor vervoer, misschien voor op locatie, shoots op festivals, moet het vliegtuigproof zijn (handbagage), moet altijd alles er ruim in passen of mag het wat krapper zijn omdat je meestal de helft thuis laat, etc

De keuze is enorm, dus selectief en kritisch zijn is niet eens alleen mogelijk, ook bijna noodzakelijk om uberhaubt tot een goede keuze te komen, laat staan om advies te geven ;)
  Redactie Frontpage donderdag 19 februari 2015 @ 10:43:17 #42
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_149820378
Wil je sowieso alles in een keer meenemen. Lijkt me nogal veel
pi_149821563
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:37 schreef Uncle het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat je vrij summier bent in je informatie in het algemeen ;)

Is het voor dagwandelingen, lange hikes, alleen voor vervoer, misschien voor op locatie, shoots op festivals, moet het vliegtuigproof zijn (handbagage), moet altijd alles er ruim in passen of mag het wat krapper zijn omdat je meestal de helft thuis laat, etc

De keuze is enorm, dus selectief en kritisch zijn is niet eens alleen mogelijk, ook bijna noodzakelijk om uberhaubt tot een goede keuze te komen, laat staan om advies te geven ;)
Op die fiets, nu snap ik het ;)!

Ik draag mijn rugtas altijd en overal naartoe, wandelingen, lange hikes, naar locatie etc. Op het moment is dat een Caselogic DCB-309-BLACK.



En bij mij ziet hij er intern nu zo uit.



Het doel is om een tas te vinden bijna gelijk aan wat ik nu heb maar dan met iets meer ruimte voor de 70-200 :)!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:43 schreef SunChaser het volgende:
Wil je sowieso alles in een keer meenemen. Lijkt me nogal veel
Valt wel mee, zolang het in een goede tas zit kun je er goed lang mee rondlopen ;)!
Hmz...
  Redactie Frontpage donderdag 19 februari 2015 @ 13:29:48 #44
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_149824871
quote:
11s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:24 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Op die fiets, nu snap ik het ;)!

Ik draag mijn rugtas altijd en overal naartoe, wandelingen, lange hikes, naar locatie etc. Op het moment is dat een Caselogic DCB-309-BLACK.

[quote]11s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:24 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Op die fiets, nu snap ik het ;)!

Ik draag mijn rugtas altijd en overal naartoe, wandelingen, lange hikes, naar locatie etc. Op het moment is dat een Caselogic DCB-309-BLACK.

[ afbeelding ]

En bij mij ziet hij er intern nu zo uit.

[ afbeelding ]

Het doel is om een tas te vinden bijna gelijk aan wat ik nu heb maar dan met iets meer ruimte voor de 70-200 :)!

[..]

Valt wel mee, zolang het in een goede tas zit kun je er goed lang mee rondlopen ;)!
Ik bedoel meer, wanneer heb je alles tegelijk nodig
pi_149827737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 13:29 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, wanneer heb je alles tegelijk nodig
Dat is met 4 lenzen toch niet zo heel moeilijk?
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2015 @ 17:07:53 #46
159915 -Menn0-
MNO
pi_150388762
Zit te kijken naar een Canon om het fotograferen weer op te pakken. Heb ooit een 500d gehad en heb me daar prima mee vermaakt. Nu zit ik een beetje te googelen over wat ik ga kopen en dan kom ik uit op de hier bovenstaande 760d of de 70d. Wat zouden de redenen zijn om voor de 70d te gaan en niet een van de instapmodellen zoals de 7xxd? Ik las wel de 70d beter gebouwd is voor de wat mindere weersomstandigheden en ik wil er wel mee de berg op als ik ga snowboarden. Vandaar dat ik neig naar de 70d. Of heb ik het verkeerd begrepen en zullen ze het beide prima doen in minder weer/de kou?
,,/
  zaterdag 7 maart 2015 @ 17:41:55 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150389734
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:07 schreef -Menn0- het volgende:
Zit te kijken naar een Canon om het fotograferen weer op te pakken. Heb ooit een 500d gehad en heb me daar prima mee vermaakt. Nu zit ik een beetje te googelen over wat ik ga kopen en dan kom ik uit op de hier bovenstaande 760d of de 70d. Wat zouden de redenen zijn om voor de 70d te gaan en niet een van de instapmodellen zoals de 7xxd? Ik las wel de 70d beter gebouwd is voor de wat mindere weersomstandigheden en ik wil er wel mee de berg op als ik ga snowboarden. Vandaar dat ik neig naar de 70d. Of heb ik het verkeerd begrepen en zullen ze het beide prima doen in minder weer/de kou?
De 70D zit beter in elkaar, betere en meer bescherming tegen weersinvloeden. Betere sensor.
Dat wil niet zeggen dat 7xxD slechte camera's zijn, geheel niet.
Wat ik me echter afvraag is, ben je bij snowboarden niet beter af met een go-pro?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2015 @ 18:04:42 #48
159915 -Menn0-
MNO
pi_150390515
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De 70D zit beter in elkaar, betere en meer bescherming tegen weersinvloeden. Betere sensor.
Dat wil niet zeggen dat 7xxD slechte camera's zijn, geheel niet.
Wat ik me echter afvraag is, ben je bij snowboarden niet beter af met een go-pro?
GoPro heb ik al :P Mede door de foto's van de GoPro dacht ik "Hier wil ik weer wat meer mee gaan doen".




Snowboarden is meer een bijzaak, ik ben in totaal 5 weken per jaar weg dus snowboarden is niet doorslaggevend om te kiezen :)

[ Bericht 12% gewijzigd door -Menn0- op 07-03-2015 18:24:20 ]
,,/
  zaterdag 7 maart 2015 @ 18:28:49 #49
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150391145
De 70D heeft nog de oude-nieuwe sensor (mweh). Als het goed is is de nieuwe 24MP sensor in de 760D vergelijkbaar met Sony (A5100/A6000) en Nikon (D5300/D5500) spul van 24MP. Dan zou de 760D de 70D moeten kunnen hebben op het gebied van afbeeldingskwaliteit, zeker met de nieuwere DIGIC6 processor.

'k Zou de 70D halen als je echt per se wat betere weatherproofing wilt... en misschien voor de net iets snellere burstrate en dualpixel AF, in die termen is de camera zelf wel een stapje hoger (maar dus niet noodzakelijk de beeldkwaliteit). Mja... ik vind het altijd maar slap geouwehoer dat je een magnesium alloy hurricane proof camera nodig hebt. Ik ga persoonlijk toch niet in de zeikregen buiten foto's staan lopen te schieten en ik heb al tig camera's zonder fancy bouw gehad en heb er maar eentje kapot weten te maken en dat was verder iets mechanisch en kwam niet omdat er een paar spatjes water op zaten of ergens tegenaan was gestoten en 'ie dat niet kon hebben.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:07:59 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150392460
Het is sowieso verstandiger geld aan glas te besteden dan aan camera's, een camera is ovef 3-5 jaar geen ruk meer waard, maar goed glas is over 30 jaar nog steeds goed glas
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:16:48 #51
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150392779
True story.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf zaterdag 7 maart 2015 @ 19:46:29 #52
159915 -Menn0-
MNO
pi_150394010
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:28 schreef shiznuts het volgende:
De 70D heeft nog de oude-nieuwe sensor (mweh). Als het goed is is de nieuwe 24MP sensor in de 760D vergelijkbaar met Sony (A5100/A6000) en Nikon (D5300/D5500) spul van 24MP. Dan zou de 760D de 70D moeten kunnen hebben op het gebied van afbeeldingskwaliteit, zeker met de nieuwere DIGIC6 processor.

'k Zou de 70D halen als je echt per se wat betere weatherproofing wilt... en misschien voor de net iets snellere burstrate en dualpixel AF, in die termen is de camera zelf wel een stapje hoger (maar dus niet noodzakelijk de beeldkwaliteit). Mja... ik vind het altijd maar slap geouwehoer dat je een magnesium alloy hurricane proof camera nodig hebt. Ik ga persoonlijk toch niet in de zeikregen buiten foto's staan lopen te schieten en ik heb al tig camera's zonder fancy bouw gehad en heb er maar eentje kapot weten te maken en dat was verder iets mechanisch en kwam niet omdat er een paar spatjes water op zaten of ergens tegenaan was gestoten en 'ie dat niet kon hebben.
Nee en als ik er goed over nadenk ga ik toch niet in een sneeuwstorm foto's schieten dus echt weatherproof hoeft ook weer niet.

Wachten op de 760d dus :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is sowieso verstandiger geld aan glas te besteden dan aan camera's, een camera is ovef 3-5 jaar geen ruk meer waard, maar goed glas is over 30 jaar nog steeds goed glas
Got it! :)
,,/
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:05:14 #53
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150394909
760D is ook een stukje lichter, klein beetje compacter zelfs. Dus iets minder 'kutgesjouw met die camera jonguh!' :( .

:P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 9 maart 2015 @ 19:10:25 #54
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_150468413
Wie hier heeft gewerkt met een Samyang 14mm 2.8 en is er tevreden over?
Hmz...
  maandag 9 maart 2015 @ 19:16:18 #55
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_150468651
Of is actief gebruiker en kan zijn ervaring met deze lens met mij delen.
Hmz...
  FOK!fotograaf maandag 9 maart 2015 @ 19:22:08 #56
159915 -Menn0-
MNO
pi_150468898
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:05 schreef shiznuts het volgende:
760D is ook een stukje lichter, klein beetje compacter zelfs. Dus iets minder 'kutgesjouw met die camera jonguh!' :( .

:P
Komen die uurtjes in de sportschool toch nog van pas! ;)

Nee ik ga voor de 760d, nu nog even geduld hebben...
,,/
pi_150469053
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:10 schreef Koelkastje het volgende:
Wie hier heeft gewerkt met een Samyang 14mm 2.8 en is er tevreden over?
Je las dit? :P
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:48 schreef Iemand91 het volgende:
Walimex Pro 14mm f/2.8 (Nikon)
PW: ¤429
Amazon.de: ¤436,21.
Morgen om 18:00 uur in de aanbieding.

EDIT: ¤349 geworden.


EDIT: |:( |:( |:(
Kruipt in een hoekje...

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 09-03-2015 19:34:14 ]
  maandag 9 maart 2015 @ 19:29:47 #58
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_150469263
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je las dit? :P

[..]

Nou, ik had het wel gezien maar die is toch voor Nikon :P!

Zit al een tijdje naar die lens te kijken voor architectuur en interieurfotografie maar het is heel lastig een goede (video)review te vinden. Vooral video omdat ik in praktijk graag wil zien hoe die lens performed.
Hmz...
pi_150488450
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:16 schreef Koelkastje het volgende:
Of is actief gebruiker en kan zijn ervaring met deze lens met mij delen.
Ik heb er een! Ervaringen: goed gebouwde lens, afgestopt behoorlijk scherp. Niet veel last van flare's e.d., vervorming is aanwezig maar boeit me doorgaans niet zo (de vervorming die je krijgt doordat het een 14mm is is immers vele malen meer opvallend). Filters niet mogelijk (pola's kan je sowieso vergeten met 14mm). Hij is volledig handmatig en niet-automatisch, is geen probleem want alles is toch altijd in focus.

Het grootste "probleem" is dat 14mm ENORM wijd is en dat het daardoor nogal lastig is een leuke compositie te maken. Objecten in de voorgrond op 1 meter afstand van de camera zien eruit alsof ze 100 meter verderop liggen.

Als je nog vragen hoor ik het wel. Mocht je een keer in Amsterdam zijn, holla at your boy, mag je hem wel even proberen :)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:15:07 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150490309
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:10 schreef Koelkastje het volgende:
Wie hier heeft gewerkt met een Samyang 14mm 2.8 en is er tevreden over?
Meldt!
Ja, heel tevreden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:20:53 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150490418
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:29 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Nou, ik had het wel gezien maar die is toch voor Nikon :P!

Zit al een tijdje naar die lens te kijken voor architectuur en interieurfotografie maar het is heel lastig een goede (video)review te vinden. Vooral video omdat ik in praktijk graag wil zien hoe die lens performed.
Zijn op youtube heel veel filmpjes gemaakt met deze lens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150491684
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je las dit? :P

[..]

EDIT: |:( |:( |:(
Kruipt in een hoekje...
Ohh 14 mm 2.8, was dit maar voor canon :(
pi_150492374
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:14 schreef videonatic het volgende:

[..]

Ohh 14 mm 2.8, was dit maar voor canon :(
Die is er ook voor Canon. Bij Onestop Digital overigens nog goedkoper, slechts 332 euro.
pi_150492644
Ik ga ff gluren
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:18:54 #65
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_150500877
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb er een! Ervaringen: goed gebouwde lens, afgestopt behoorlijk scherp. Niet veel last van flare's e.d., vervorming is aanwezig maar boeit me doorgaans niet zo (de vervorming die je krijgt doordat het een 14mm is is immers vele malen meer opvallend). Filters niet mogelijk (pola's kan je sowieso vergeten met 14mm). Hij is volledig handmatig en niet-automatisch, is geen probleem want alles is toch altijd in focus.

Het grootste "probleem" is dat 14mm ENORM wijd is en dat het daardoor nogal lastig is een leuke compositie te maken. Objecten in de voorgrond op 1 meter afstand van de camera zien eruit alsof ze 100 meter verderop liggen.

Als je nog vragen hoor ik het wel. Mocht je een keer in Amsterdam zijn, holla at your boy, mag je hem wel even proberen :)
En aan welk diafragma moet ik denken bij afgestopt? Vervorming had ik al wat over gelezen, ook dat mocht het nodig zijn je met een software correctie een aardig eind kwam, misschien dat je daar zelf ervaring mee hebt?

Bouwkwaliteit en volledig handmatig wist ik, ben reeds in het bezit van een 8mm van Samyang, een tank van een lens :7!

Filters en flare zijn niet echt een probleem aangezien hij voornamelijk voor indoor gebruikt gaat worden, bij landschap blijf ik waarschijnlijk toch mijn 17-40 gebruiken.

Het is jammer dat ik de komende tijd sowieso niet aan die kant van het land ben, had er graag even mee gespeeld en uitgeprobeerd voordat ik hem zelf aanschaf maar aardig dat je het aanbied ^O^ !

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meldt!
Ja, heel tevreden.
Kijk, dat is ook goed om te horen :D!

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn op youtube heel veel filmpjes gemaakt met deze lens
Ja, maar ik zocht meer naar foto reviews. Ik film totaal niet dus is niet van toepassing :@!
Hmz...
pi_151008060
Hallo,

Ik heb een Canon 450D, een redelijk oud model dus. Heb al die jaren met de kitlens gefotografeerd maar wil nu wel een iets betere lens, qua kleur en scherpte. Ik fotografeer voornamelijk op straat dus gebouwen, mensen, etc. Soms kom ik met de kitlens (18-55) wat zoom tekort dus een iets groter bereik zou wel prettig zijn. Ook wat meer lichtgevoeligheid, hoewel dat prijzig is als ik mij niet vergis.

Budget 200-300 euro.

Dank voor jullie hulp

ps. Ik woon in de UK, als dat iets uitmaakt qua keuze/prijzen/online bestelmogelijkheden
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  woensdag 25 maart 2015 @ 08:26:49 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151009568
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:18 schreef Koelkastje het volgende:


Kijk, dat is ook goed om te horen :D!

[..]

Ja, maar ik zocht meer naar foto reviews. Ik film totaal niet dus is niet van toepassing :@!
Op Full Frame

http://www.photozone.de/canon_eos_ff/532-samyang14f28eosff
APS-C
http://www.photozone.de/canon-eos/533-samyang14f28eosapsc

Hij was trouwens gisteren in de aanbieding op Amazon.de, voor 288
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 maart 2015 @ 08:27:46 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151009583
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 01:13 schreef Schadenfreude het volgende:
Hallo,

Ik heb een Canon 450D, een redelijk oud model dus. Heb al die jaren met de kitlens gefotografeerd maar wil nu wel een iets betere lens, qua kleur en scherpte. Ik fotografeer voornamelijk op straat dus gebouwen, mensen, etc. Soms kom ik met de kitlens (18-55) wat zoom tekort dus een iets groter bereik zou wel prettig zijn. Ook wat meer lichtgevoeligheid, hoewel dat prijzig is als ik mij niet vergis.

Budget 200-300 euro.

Dank voor jullie hulp

ps. Ik woon in de UK, als dat iets uitmaakt qua keuze/prijzen/online bestelmogelijkheden
Aan welke kant kom je zoom tekort?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151018812
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aan welke kant kom je zoom tekort?
Voornamelijk bij inzoomen. Denk dat 70 al zou schelen, 100 zou fijn zijn als het handzaam blijft
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:15:38 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151019248
Deze?
http://www.photozone.de/canon-eos/878-canon_55250_456isstm
Is een 248 euro bij amazon
Is een telezoom, 55-250 veel boom voor je knaken eigenlijk
Of deze
http://www.photozone.de/canon-eos/776-canon_18135_3556stmis
18-135, kost 388
Fijn objectief, voordeel is dat je bij deze van groothoek tot tele hebt, eigenlijk geen ander objectief meer nodig op je crop. Heb hem standaard op onze crop zitten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151037372
Die tweede ziet er wel goed uit. Iets duurder dan ik in gedachten had, maar ik zal 'm overwegen. De eerste lijkt qua lichtsterkte niet heel indrukwekkend, of vergis ik mij? Gebruik je beide lenzen zelf ook, en zo ja, wat zijn je ervargingen qua scherpte, lichtgevoeligheid, kleur, etc?

Klopt het dat lenzen van Sigma, Tamron en onbekendere merken een stuk goedkoper zijn dan Nikon en Canon? Ik meende dat het veel scheelt, als iemand ook ervaring heeft met het gebruik hoor ik graag over je ervaringen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:16:21 #72
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_151038086
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:01 schreef Schadenfreude het volgende:
Die tweede ziet er wel goed uit. Iets duurder dan ik in gedachten had, maar ik zal 'm overwegen. De eerste lijkt qua lichtsterkte niet heel indrukwekkend, of vergis ik mij? Gebruik je beide lenzen zelf ook, en zo ja, wat zijn je ervargingen qua scherpte, lichtgevoeligheid, kleur, etc?

Klopt het dat lenzen van Sigma, Tamron en onbekendere merken een stuk goedkoper zijn dan Nikon en Canon? Ik meende dat het veel scheelt, als iemand ook ervaring heeft met het gebruik hoor ik graag over je ervaringen.
Ik gebruik zelf geen zoomlens, maar heb wel vaker begrepen dat als je een lens koopt met een groot bereik, zoals die 2 hierboven, en er niet al te veel centen voor betaalt, het ook vaak niet zoveel soeps is..
Ik gebruik zelf de 35mm f/1,4 Art lens van Sigma, daarvoor had ik de 50mm f/1,8 van Canon, maar sinds mijn Sigma Art lensje is die van Canon er vrijwel niet meer op geweest.
Soms mis ik ook wel wat zoom, dus wellicht ga ik in de toekomst nog eens een lens kopen die bijv tot 85 gaat.
Wellicht is een 85mm f/1.8 wat voor je? Dan heb je je bereik, en de lens is lichtsterk.
339 euro op Kamera-Express.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_151042112
Dan heb je het dus over vaste lenzen? Ik wil wel iets in- en uit kunnen zoomen. Misschien dat 35mm in de stad nog wel aardig werkt, maar met 85 lijkt het me dat je een veel te kleine hoek hebt (wellicht dat die lens beter werkt in de natuur, maar dat is maar een aanname).

Hoe dan ook, dank voor de informatie
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 00:11:31 #74
159915 -Menn0-
MNO
pi_151042442
Kijk ik nou met m'n neus of is er nergens een exacte release datum van de 760d te vinden? Ik vind alleen maar "April" maar geen dag....
,,/
pi_151049177
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:01 schreef Schadenfreude het volgende:
Die tweede ziet er wel goed uit. Iets duurder dan ik in gedachten had, maar ik zal 'm overwegen. De eerste lijkt qua lichtsterkte niet heel indrukwekkend, of vergis ik mij?
Bijna even(min) lichtsterk als de eerste.
quote:
Gebruik je beide lenzen zelf ook, en zo ja, wat zijn je ervargingen qua scherpte, lichtgevoeligheid, kleur, etc?
Ik heb de 55-250 gehad, was een prima lens voor dat geld. Wat bedoel je precies met "kleur"?
quote:
Klopt het dat lenzen van Sigma, Tamron en onbekendere merken een stuk goedkoper zijn dan Nikon en Canon? Ik meende dat het veel scheelt, als iemand ook ervaring heeft met het gebruik hoor ik graag over je ervaringen.
Doorgaans iets goedkoper, soms duurder. Soms beter, soms slechter.

Ik denk dat je je vooral moet afvragen wat je precies wil. Zoek je een aanvulling op je lens of een vervanging? Wellicht ten overvloede: een lichtsterke, goeie, goedkope lens die álles kan bestaat gewoonweg niet.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 10:59:29 #76
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_151049796
Ik heb de Samyang 35mm 1.4 gehad maar kon er niet mee werken, ingeruild voor de canon 35mm 2.0 IS
pi_151058409
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Bijna even(min) lichtsterk als de eerste.

[..]

Ik heb de 55-250 gehad, was een prima lens voor dat geld. Wat bedoel je precies met "kleur"?

[..]

Doorgaans iets goedkoper, soms duurder. Soms beter, soms slechter.

Ik denk dat je je vooral moet afvragen wat je precies wil. Zoek je een aanvulling op je lens of een vervanging? Wellicht ten overvloede: een lichtsterke, goeie, goedkope lens die álles kan bestaat gewoonweg niet.
Mijn voornaamste probleem met de kitlens (die overigens kapot is, dus moet hoe dan ook worden vervangen) is dat de kleuren vaak erg dof lijken en de foto's niet erg scherp zijn wanneer je 100% inzoomt. Ik verwacht zeker geen alleskunner en kan leven met een lens die maar tot 70 inzoomt. Lichtsterkte vind ik wel belangrijk.

Hopelijk is dit duidelijker
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_151059103
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:22 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Mijn voornaamste probleem met de kitlens (die overigens kapot is, dus moet hoe dan ook worden vervangen) is dat de kleuren vaak erg dof lijken en de foto's niet erg scherp zijn wanneer je 100% inzoomt. Ik verwacht zeker geen alleskunner en kan leven met een lens die maar tot 70 inzoomt. Lichtsterkte vind ik wel belangrijk.

Hopelijk is dit duidelijker
Ik denk dat de doffe kleuren niet zozeer aan de lens liggen. De ene lens geeft kleur inderdaad iets anders weer dan de ander, maar dat is echt maar minimaal. Al helemaal niet te zien wanneer je geen vergelijkingsmateriaal naast elkaar ziet.

Maar volgens mij kom je ongeveer uit op iets als een Sigma 17-70 f/2.8-4.0. Redelijk lichtsterk, de zoomrange die je wil, lichtsterker en (volgens de tests) scherper dan de Canon 18-135. Is alleen zo'n 400 euro.
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:43:14 #79
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_151059117
Blijf het feit dat je op lichtgevoeligheid moet inleveren als je een zoom neemt in plaats van een prime (lens met vast brandpuntsafstand). Of... wanneer je een lichtgevoelige zoom wilt... dat je dan zo honderden euro's verder bent.

Verder hebben de moderne lenzen van de camerafabrikanten verder een redelijk gelijkend karakter in termen van kleur en heeft Canon een van de meest gewaardeerde 'color science' out there. De kitlenzen worden niet alleen bij de kits gedaan omdat ze goedkoop zijn, maar ook omdat ze de klanten een goede eerste indruk willen geven en aan hun merk en lenzen willen introduceren. Deze leveren over het algemeen dus een zeer goede prestatie voor het geld.

Je moet verder ook niet 1:1 gaan lopen pixelpeepen. Dan komt elke camera/lens combinatie haast wel slecht voor de dag. Het gaat erom hoe het uiteindelijk tot recht komt in de gebruikte vorm. Webgebruik? Persoonlijke bureau-achtergrond? Prints? Commercieel werk? Maar goed, met een budget en een 450D ga je denk ik geen dingen doen waarvoor je een fotostudio en een Hasselblad zou willen inzetten. Dus moet je gewoon realistische verwachtingen hebben.

Wat ook realistisch is, is dat je je eigen skills bij kunt schaven om tot betere resultaten te komen. Je vind de kleuren niet naar wens? Hoe zet je de camera in, in de situatie? Gebruik je wel het juiste witbalans? Schiet je in RAW? Doe je intensief nabewerken?

Dus: stel je verwachtingen bij, besteed wat meer tijd tijdens het schieten en nabewerken en haal gewoon een lens die je aanstaat en in je budget past.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_151059388
Je kunt ook in de cam de kleursettings al een boost geven.
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:52:11 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151059431
Heb er weinig aan toe te voegen.
Anders dan, als je perse een matig tele, lichtsterk objectief zoekt
Neem de canon 1,8 85mm
Heeft AF en kost 329 bij amazon, is daar regelmatig in de aanbieding voor 299 (kocht ik hem voor)
http://www.photozone.de/canon-eos/421-canon_85_18_50d
Is geen zoom, dat is dan je compromis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151059790
Voor ¤200-300 een zoomlens die van vrij wijd tot 70mm~ish gaat en lichtsterk is, is niet te doen.
Is max. 50mm genoeg dan is de Sigma 17-50mm f/2.8 een aanrader.
Wil heel soms nog wel eens bij Amazon.de langskomen voor ¤289.

Wil je meer bereik dan kom je inderdaad bij de Sigma 17-70mm F2.8-4 uit.
Met een wat rekken zou je misschien een 2e-hands Canon 24-105mm F4 kunnen vinden, maar dat gaat je met ¤300 zeker niet lukken.
pi_151079846
Ik begrijp dat je niet teveel kunt verwachten, wat ik vooral zou willen is gebruikerservaring met lenzen die ongeveer voldoen aan wat ik heb beschreven. Ik ga geen 1000 euro uitgeven voor een lens, maar als iemand een lens aanraad die echt perfect is en 400-500 euro kost wil ik dat nog best overwegen. Ik zal zeker de lenzen die genoemd zijn opzoeken, er zitten er een paar tussen die wel moeten voldoen. Hoe dan ook, dank voor de tips en als iemand nog aanvullingen heeft hoor ik het graag.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_151481264
Canon XC10
quote:
Première van de Canon XC10 – een innovatieve, compacte 4K-camcorder voor video en foto’s

Amstelveen, 8 april 2015 – Canon introduceert vandaag de XC10 – een compacte, lichtgewicht video- en fotocamera die professionele 4K-kwaliteit binnen bereik van beginnende filmmakers en semipro’s brengt. De XC10 heeft een groot aantal kenmerken geërfd van de modellen in het Canon Cinema EOS-assortiment en biedt gebruikers een ongekende veelzijdigheid in opnamemogelijkheden. De XC10 is als kleine, standalone camera de ideale oplossing voor onafhankelijke filmmakers en in de rol van ondersteunende B-camera de perfecte aanvulling bij grotere producties.



Canon EOS C300 Mark II

quote:
De EOS C300 Mark II – voor indrukwekkende 4K-kwaliteit, creativiteit en veelzijdigheid

Amstelveen, 8 april 2014 – Canon introduceert vandaag de EOS C300 Mark II, een nieuwe 4K-videocamera die filmmakers en omroepproducenten in staat stelt hun creatieve visie met indrukwekkende bioscoopkwaliteit vast te leggen. Voortbouwend op het ongeëvenaarde succes van de gerenommeerde EOS C300 heeft de duurzame EOS C300 Mark II een geavanceerde imaging engine met twee DIGIC DV5-processoren, nieuwe professionele codecs en een superieur dynamisch bereik. Daarmee is de EOS C300 Mark II de meest veelzijdige, flexibele en toegankelijke Cinema EOS-videocamera van dit moment.


Canon DP-V2410
quote:
Canon introduceert nieuw 24-inch 4K-referentiedisplay en met sterren bezaaide cast van 4K-camera’s voor professionals en semipro’s

Amstelveen, 8 april 2014 – Canon maakt vandaag haar ‘next generation’ input-to-output solutions voor 4K-productie workflows bekend. Het assortiment bestaat uit de DP-V2410, een robuust 24-inch 4K-referentiedisplay, en twee nieuwe 4K-camcorders – de EOS C300 Mark II, een 4K Cinema EOS camera en de XC10, een compacte, lichtgewicht 4K-video- en fotocamera voor beginnende filmmakers.
  Redactie Frontpage maandag 13 april 2015 @ 16:04:16 #85
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_151648125
Hmm, 5D4 krijgt misschien dual CF
Ik vind de sd kaart naast de cf juist handig
  maandag 13 april 2015 @ 16:50:46 #86
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_151649794
CFast 2.0 dan.

Mja, kweenie. Mag van mij SD-type of SSD zijn. Eigen smaakjes van Canon of Sony hoeft van mij niet zo. Allemaal toch weer vrij typisch camerawereldspecifiek voor 3x de prijs ofzo, niet? ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 21 april 2015 @ 17:47:52 #87
159915 -Menn0-
MNO
pi_151898162
760d besteld *O*
,,/
  Redactie Frontpage dinsdag 21 april 2015 @ 18:39:22 #88
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_151899400
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:50 schreef shiznuts het volgende:
CFast 2.0 dan.

Mja, kweenie. Mag van mij SD-type of SSD zijn. Eigen smaakjes van Canon of Sony hoeft van mij niet zo. Allemaal toch weer vrij typisch camerawereldspecifiek voor 3x de prijs ofzo, niet? ;(
Moet ik altijd n USB Kane
Bij me hebben, nu kan ik de SD in elk toestel stoppen
pi_151899544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:47 schreef -Menn0- het volgende:
760d besteld *O*
Als je nou gewacht had , had je mijn 650D met alle toebehoren kunnen overnemen :P
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  FOK!fotograaf woensdag 22 april 2015 @ 18:04:27 #90
159915 -Menn0-
MNO
pi_151932075
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 18:44 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Als je nou gewacht had , had je mijn 650D met alle toebehoren kunnen overnemen :P
hmm tja ben happy met deze.

Maar welke toebehoren heb je? ;)
,,/
pi_151932909
Weet iemand nog echt must have lensjes van rond de 300,- ? Ik heb nu een 10-18, 24 pancake en 55-250. Die zaten allemaal rond die prijs en het zijn echt leuke lenzen.
  woensdag 22 april 2015 @ 18:43:23 #92
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_151933052
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:36 schreef videonatic het volgende:
Weet iemand nog echt must have lensjes van rond de 300,- ? Ik heb nu een 10-18, 24 pancake en 55-250. Die zaten allemaal rond die prijs en het zijn echt leuke lenzen.
Samyang 85mm 1.4 of Samyang 8mm?

Beiden rond de 350,-
Hmz...
pi_151933053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:36 schreef videonatic het volgende:
Weet iemand nog echt must have lensjes van rond de 300,- ? Ik heb nu een 10-18, 24 pancake en 55-250. Die zaten allemaal rond die prijs en het zijn echt leuke lenzen.
Hangt er maar net vanaf wat je wil. Portretlens? (EF 85 f/1.8) Macro? (Tamron 90mm f2.8) Een 50 f/1.4 misschien?
pi_151936456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:04 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

hmm tja ben happy met deze.

Maar welke toebehoren heb je? ;)
Batterygrip + 8 batterijen. STM lens en lens hood tegen de zon

Maar ga wel proberen het pakket in 1 keer te verkopen :)
Zal ook nog wel even 2 maandjes duren
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_151944258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:36 schreef videonatic het volgende:
Weet iemand nog echt must have lensjes van rond de 300,- ? Ik heb nu een 10-18, 24 pancake en 55-250. Die zaten allemaal rond die prijs en het zijn echt leuke lenzen.
Ligt eraan wat je zoekt/wilt.

Een 50mm; de f/1.8 of de f/1.4.
Kunt voor die lenzen ook kijken naar de Yongnuo 50mm f/1.8; kost nog minder dan de Canon-variant en schijnt ook heel aardig te presteren (tenminste; dat was het laatste wat ik er over las).
Je kunt ook kijken naar de Sigma 50mm f/1.4; schijnt ook een prettig ding te zijn.

Of je haalt een Sigma 17-50mm f/2.8; kost hier weliswaar minstens ¤399 maar komt bij heel af en toe bij Amazon.de nog wel eens langs voor ¤289.

Of een Walimex/Samyang fish-eye. Komt bij Amazon.de ook regelmatig langs voor erg goede prijzen.
(bijv. de Samyang 8mm kwam daar zondag langs voor ¤239).
pi_151951740
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:01 schreef Iemand91 het volgende:
En verder komen ze ook nog met een 35mm f/2:
[ afbeelding ]

Aldus:

Yongnuo Launches Its 35mm f/2 Lens for Canon EF
quote:
We reported late last year that the Chinese Canon clone-maker Yongnuo was planning to launch a new 35mm f/2 lens for Canon EF cameras. The lens has now arrived.

Yongnuo says the lens is the first Chinese-made wide-angle autofocus prime lens for Canon DSLRs. Unlike its previous Canon lenses, this latest one isn’t a near identical copy of Canon’s version.

It has a minimum focusing distance of 0.8 feet, a 52mm filter thread, autofocus and manual focus modes, a 7-blade circular aperture, a durable metal lens mount, electronics for communicating EXIF data to the camera, multi-coating for anti-ghosting and anti-flare, and gold-plated metal contacts.

Like Yongnuo’s other Canon lenses, this new 35mm f/2 brings huge cost savings and is geared toward thrifty photographers who want to add a particular focal length without breaking the bank. While Canon’s 35mm f/2 lens costs $549, you can pick up the Yongnuo 35mm f/2 from Amazon and eBay for around $116 to $122.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 april 2015 @ 23:10:59 #97
159915 -Menn0-
MNO
pi_152027879
Ik ga volgende week nog even naar de sneeuw. Nu zei m'n oom dat ik een filter op m'n lens moest doen zodat m'n foto's minder snel overbelicht zouden worden. Hij wist alleen niet precies meer welk filter hij gebruikte. Iemand enig idee? Of is een filter in de sneeuw onzin?
,,/
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:16:00 #98
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_152028089
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:10 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga volgende week nog even naar de sneeuw. Nu zei m'n oom dat ik een filter op m'n lens moest doen zodat m'n foto's minder snel overbelicht zouden worden. Hij wist alleen niet precies meer welk filter hij gebruikte. Iemand enig idee? Of is een filter in de sneeuw onzin?
Polarisatie filter?


Hmz...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 26 april 2015 @ 00:16:05 #99
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_152029733
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:16 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Polarisatie filter?


[ afbeelding ]
Als men een polarisatiefilter heeft dat pal tegen de zon in werkt is het nog een kwestie van tijd voor gratis bier tot de mogeiljkheden behoort.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2015 @ 17:25:11 #100
159915 -Menn0-
MNO
pi_152099646
Ik heb gister alles in RAW geschoten en heb nu allemaal .CR2 bestanden maar Lightroom accepteert ze niet. Staat er iets verkeerd ingesteld op m'n Canon? Google leert mij dat ik een DNG converter moet gebruiken maar ik hoef toch niet elke keer als ik in RAW schiet eerst alles te gaan converten voordat ik m'n foto's kan zien?
,,/
pi_152099676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:25 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb gister alles in RAW geschoten en heb nu allemaal .CR2 bestanden maar Lightroom accepteert ze niet. Staat er iets verkeerd ingesteld op m'n Canon? Google leert mij dat ik een DNG converter moet gebruiken maar ik hoef toch niet elke keer als ik in RAW schiet eerst alles te gaan converten voordat ik m'n foto's kan zien?
Ouwe versie gebruikt? Dan eerst even updaten.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2015 @ 17:30:20 #102
159915 -Menn0-
MNO
pi_152099738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ouwe versie gebruikt? Dan eerst even updaten.
Heb de nieuwste versie volgens Apple.

Misschien ligt het aan het feit dat het een 760d is, dat de RAW bestanden nog niet ondersteund worden? Heb namelijk Lightroom helemaal up to date en Yosemite ook.
,,/
pi_152101171
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:30 schreef -Menn0- het volgende:
Heb de nieuwste versie volgens Apple.

Misschien ligt het aan het feit dat het een 760d is, dat de RAW bestanden nog niet ondersteund worden? Heb namelijk Lightroom helemaal up to date en Yosemite ook.
Heb je Lightroom 6?

Want vanaf deze versie is de support voor (o.a.) de 760D gekomen.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2015 @ 23:00:10 #104
159915 -Menn0-
MNO
pi_152110836
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:34 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Heb je Lightroom 6?

Want vanaf deze versie is de support voor (o.a.) de 760D gekomen.
Ja sinds vanmiddag de trial versie, zo even proberen!

Als ik op m'n MacBook het bestand selecteer zie ik dit:



Waar ik normaal een preview van de foto krijg (bij bijv jpg)
,,/
  donderdag 30 april 2015 @ 13:08:18 #105
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_152150005
Hi guys,

Ik begin mijn 600D zat te worden. Ik vind vooral 2 dingen erg storend; weinig focus points, en snel ruis..
ISO400 heb ik het idee bij dat je al wat begint te zien, en bij ISO800 vind ik het zelfs al echt storend worden.
Nu wil ik dus graag gaan sparen voor een nieuwe body, en mijn oog is tot nu toe gevallen op de 70D.
Heeft iemand daar toevallig wat over te zeggen/ervaring mee? Of andere aanraders naar mijn wensen van hierboven? Ik wil van het instappersmodel af, dus een iets serieuzere, beter camera. FF wordt me nog wat te gek qua prijs, dus eerst maar eens een tussenmodel kiezen lijkt me zo...
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 30 april 2015 @ 13:16:27 #106
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_152150226
Vraag me af of het daar zoveel beter van wordt... ik heb nooit een groot verschil gezien tussen de resultaten met de 18MP en 20MP sensor. Mja, qua body bouw en performance gaat het een klein tikkie omhoog allemaal. En de Dual Pixel CMOS AF mag er ook wel wezen. Maar goed, mag je ook wel verwachten als je ervoor betaalt... maar het verschil in prijs ga je denk ik niet terug zien in de resultaten.

't Is vloeken in de kerk, maar als je kan zou ik lekker naar Nikon switchen en de D5500 of D750 halen. :P })

Ik zie nut voor de 7DmkII als sportscam en de dure fullframes voor wat die kunnen, maar verder qua Canon line-up? Een tweedehands 5DmkII met 24-105mm kun je misschien nog op de kop tikken. Dat kan nog best leuk zijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 30 april 2015 @ 13:45:53 #107
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_152150989
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:16 schreef shiznuts het volgende:
Vraag me af of het daar zoveel beter van wordt... ik heb nooit een groot verschil gezien tussen de resultaten met de 18MP en 20MP sensor. Mja, qua body bouw en performance gaat het een klein tikkie omhoog allemaal. En de Dual Pixel CMOS AF mag er ook wel wezen. Maar goed, mag je ook wel verwachten als je ervoor betaalt... maar het verschil in prijs ga je denk ik niet terug zien in de resultaten.

't Is vloeken in de kerk, maar als je kan zou ik lekker naar Nikon switchen en de D5500 of D750 halen. :P })

Ik zie nut voor de 7DmkII als sportscam en de dure fullframes voor wat die kunnen, maar verder qua Canon line-up? Een tweedehands 5DmkII met 24-105mm kun je misschien nog op de kop tikken. Dat kan nog best leuk zijn.
Qua focusing points zit ik met de 70D wel een stuk beter, toch?
Maar zo te horen ben jij een Nikon aanhanger, dus begrijp ik je ietswat kritische reactie misschien :P ;)
Zonder gekheid, overstappen op Nikon is uiteraard geen optie.
Maar wat maakt dan het immense prijsverschil tussen bijv een 70D en een instapper als 600D? Moet toch meer inzitten dan wat jij nu opnoemt lijkt me?
En zou het ruisprobleem daar niet pas bij een veel hogere ISO optreden dan bij de 600D?

Tweedehands FF vind ik echt te eng, zo'n klap geld neerleggen voor een camera die er zomaar mee op kan houden, en dan heb je gewoon dikke vette pech.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 30 april 2015 @ 14:05:36 #108
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_152151521
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:45 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Qua focusing points zit ik met de 70D wel een stuk beter, toch?
Ja, focussysteem is een stap vooruit, vooral dus door dat dualpixelgedoetje met 19 crosstype punten. Verder heeft ''ie natuurlijk de wat snellere burst en toch wel twee hele megapixels meer. Maar ik denk dat je voornamelijk betaalt voor de constructie zelf. Als je denk dat het opeens een lowlight monster is, kom je nogal bedrogen uit. Qua noise is het een tikje organischer en vergeeflijker, maar dat zal nog niet eens een halve stop uitmaken denk ik.
quote:
Maar zo te horen ben jij een Nikon aanhanger, dus begrijp ik je ietswat kritische reactie misschien :P ;)
Zonder gekheid, overstappen op Nikon is uiteraard geen optie.
:Y)
quote:
Maar wat maakt dan het immense prijsverschil tussen bijv een 70D en een instapper als 600D? Moet toch meer inzitten dan wat jij nu opnoemt lijkt me?
En zou het ruisprobleem daar niet pas bij een veel hogere ISO optreden dan bij de 600D?

Tweedehands FF vind ik echt te eng, zo'n klap geld neerleggen voor een camera die er zomaar mee op kan houden, en dan heb je gewoon dikke vette pech.
Hij heeft dus weather sealing en wat meer pro features. Dus ook een top LCD. Maar aan het eind van de dag gaat het toch om wat je uit de sensor trekt, niet? Neem een SD-kaart mee, ga naar de winkel en zie het eens met je eigen ogen aan. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_152151929
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:16 schreef shiznuts het volgende:
't Is vloeken in de kerk, maar als je kan zou ik lekker naar Nikon switchen en de D5500 of D750 halen. :P })
Een camerabody van meer dan ¤2000 vergelijken met een van ¤940.
Om over nieuwe (fullframe) objectieven nog maar niet te spreken...

Als je nou met de D610 was gekomen was het wat geloofwaardiger. :P
quote:
Ik zie nut voor de 7DmkII als sportscam en de dure fullframes voor wat die kunnen, maar verder qua Canon line-up? Een tweedehands 5DmkII met 24-105mm kun je misschien nog op de kop tikken. Dat kan nog best leuk zijn.
De 6D is ook erg aantrekkelijk en biedt veel zaken van de 5DIII voor een significant lagere prijs.
Zeer goede ruisprestaties en erg gevoelige center-AF.
Moet je natuurlijk wel kunnen leven met center-AF maar in mijn geval zou ik daar uitstekend mee kunnen leven want ik gebruik alleen maar center.

Als ik vaker zou fotograferen zou de 6D (of diens opvolger) een perfecte opvolger zijn voor mijn 650D.
Ik wil ook gewoon minder ruis en de 6D is daar enorm goed in.
Doe daar een Tamron 24-70mm en de Canon 70-200 MK1 bij en ik ben een happy camper.

Die systeemcamera's zijn ook erg interessant, maar dan vooral om wat ze technisch kunnen (qua video-opties e.d.) maar daar begin ik om 2 redenen niet aan:
Ze zijn in alles een stuk duurder en beperkter; bodies zijn net zo duur als Canon/Nikon, minder aanbod van objectieven en deze zijn (vaak) duurder.
En leuk dat ze zeggen kleiner te zijn; maar gooi er een leuke lens op en het verschil is niet zo groot meer met een Canon/Nikon.
Tel daarbij op dat schieten met een fijne, grote grip veel prettiger is dan met zo'n kleine camera en ik blijf dus nog wel even bij Canon.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:45 schreef VeerEli het volgende:
Qua focusing points zit ik met de 70D wel een stuk beter, toch?
Ja.
quote:
Maar wat maakt dan het immense prijsverschil tussen bijv een 70D en een instapper als 600D? Moet toch meer inzitten dan wat jij nu opnoemt lijkt me?
o.a. Weather sealed, grotere viewfinder, meer fps, hogere max. shutter speed en nog wel wat meer zaken.
quote:
En zou het ruisprobleem daar niet pas bij een veel hogere ISO optreden dan bij de 600D?
Tja, het blijven beide APS-C sensoren; van wat ik lees doet de 70D het wel iets beter maar niet véél beter.
quote:
Tweedehands FF vind ik echt te eng, zo'n klap geld neerleggen voor een camera die er zomaar mee op kan houden, en dan heb je gewoon dikke vette pech.
Wie weet kondigt Canon dit jaar nog wel wat nieuwe full-frames aan. Mogelijk kun jij dan relatief goedkoop de vorige generaties 2e-hands overnemen. Of dat huidige generaties wat goedkoper worden.
  donderdag 30 april 2015 @ 14:44:22 #110
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_152152560
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:20 schreef Iemand91 het volgende:
Ik wil ook gewoon minder ruis en de 6D is daar enorm goed in.
En dat doet hij geweldig, ISO 8000 en gaan _O_!


Canon EOS 6D + 17-40 4L @ F4

Alleen rechtsboven is veel ruis aanwezig omdat daar gewoon geen detail zit :P!
Hmz...
  donderdag 30 april 2015 @ 17:47:49 #111
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_152156794
Straks met mijn 50D het veld in en eens kijken of dat RAW video nog wat is :9!
Hmz...
  donderdag 30 april 2015 @ 21:44:28 #112
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_152163746
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Een camerabody van meer dan ¤2000 vergelijken met een van ¤940.
De D5300 en D5500 zijn echt behoorlijk goed in vergelijking met de Canons in dezelfde klasse. Op dezelfde manier verslaat de D750 dan weer een fullframe 6D en uiteraard zo ook de D610.
quote:
Om over nieuwe (fullframe) objectieven nog maar niet te spreken...
:P True.
quote:
[..]

De 6D is ook erg aantrekkelijk en biedt veel zaken van de 5DIII voor een significant lagere prijs.
Zeer goede ruisprestaties en erg gevoelige center-AF.
Moet je natuurlijk wel kunnen leven met center-AF maar in mijn geval zou ik daar uitstekend mee kunnen leven want ik gebruik alleen maar center.

Als ik vaker zou fotograferen zou de 6D (of diens opvolger) een perfecte opvolger zijn voor mijn 650D.
Ik wil ook gewoon minder ruis en de 6D is daar enorm goed in.
Doe daar een Tamron 24-70mm en de Canon 70-200 MK1 bij en ik ben een happy camper.
Da's wel waar ja. De 6D is eigenlijk een zeer fraai geprijsde fullframe. ;) :Y
quote:
Die systeemcamera's zijn ook erg interessant, maar dan vooral om wat ze technisch kunnen (qua video-opties e.d.) maar daar begin ik om 2 redenen niet aan:
Ze zijn in alles een stuk duurder en beperkter; bodies zijn net zo duur als Canon/Nikon, minder aanbod van objectieven en deze zijn (vaak) duurder.
En leuk dat ze zeggen kleiner te zijn; maar gooi er een leuke lens op en het verschil is niet zo groot meer met een Canon/Nikon.
Tel daarbij op dat schieten met een fijne, grote grip veel prettiger is dan met zo'n kleine camera en ik blijf dus nog wel even bij Canon.
Niet geheel mee eens, is voornamelijk ook verschil in filosofie. :P Smaken verschillen en daar komt denk ik ook geen verandering in.
quote:
[..]

o.a. Weather sealed, grotere viewfinder, meer fps, hogere max. shutter speed en nog wel wat meer zaken.

[..]

Tja, het blijven beide APS-C sensoren; van wat ik lees doet de 70D het wel iets beter maar niet véél beter.
Ben ik inderdaad bang voor. Dat bedoelde ik dan eigenlijk. Dat is het grote dilemma: waar ga je heen vanaf een 600D? Ik weet niet of een 70D dan echt brengt wat je hoopt. Zoals je zegt zou dan de eerstvolgende significante verbetering fullframe gaan met de 6D zijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 1 mei 2015 @ 07:26:34 #113
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_152171878
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 1 mei 2015 @ 08:14:03 #114
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_152172238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:00 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ja sinds vanmiddag de trial versie, zo even proberen!

Als ik op m'n MacBook het bestand selecteer zie ik dit:

[ afbeelding ]

Waar ik normaal een preview van de foto krijg (bij bijv jpg)
Ik kan wat testCR2's van de 750D met LR6 trial gewoon openen...
blub blub
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:41:35 #115
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_152184176
Grrrrr... En er is geen één niet-fullframe body die wel beter met ruis omgaat? :P
6D is zeker een betaalbare FF body, maar alsnog kleine 1600 euro... Tegenover 950 euro voor de 70D. Is nogal een verschil wel :P Zat voor m'n gevoel met die 950 euro al tegen m'n max aan. ;(
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:44:04 #116
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_152184235
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:41 schreef VeerEli het volgende:
Grrrrr... En er is geen één niet-fullframe body die wel beter met ruis omgaat? :P
6D is zeker een betaalbare FF body, maar alsnog kleine 1600 euro... Tegenover 950 euro voor de 70D. Is nogal een verschil wel :P Zat voor m'n gevoel met die 950 euro al tegen m'n max aan. ;(
https://www.onestop-digit(...)d=34145¤cy=EUR

¤1,297.95 :P!
Hmz...
pi_152184411
quote:
Hooray voor wisselkoersen :{

Ik kocht iets meer dan een jaar geleden mijn 6D bij deze toko, nu is 'ie 100 euro duurder.. -O-
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:51:46 #118
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_152184437
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hooray voor wisselkoersen :{

Ik kocht iets meer dan een jaar geleden mijn 6D bij deze toko, nu is 'ie 100 euro duurder.. -O-
De wisselkoers is wel kut op het moment. In betere tijden mijn 6D aangeschaft voor 1100 euro :P!
Hmz...
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:55:21 #119
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_152187312
quote:
Die site komt inderdaad vaak tevoorschijn uit google, maar is dat betrouwbaar dan, met zo'n immens verschil? En hoe werkt het dan met garantie etc?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:56:16 #120
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_152187331
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:51 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

De wisselkoers is wel kut op het moment. In betere tijden mijn 6D aangeschaft voor 1100 euro :P!
Dat klinkt wel erg aanlokkelijk ja.. Ik kan btw terug krijgen 21%, dus als ik een 6D voor 1100 euro kan aanschaffen, minus 120 euro, dan zit ik wel lekker met een 6D voor 980 euries :P
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_152187617
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:56 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dat klinkt wel erg aanlokkelijk ja.. Ik kan btw terug krijgen 21%, dus als ik een 6D voor 1100 euro kan aanschaffen, minus 120 euro, dan zit ik wel lekker met een 6D voor 980 euries :P
Er zit geen BTW op, die kan je dus ook niet terug krijgen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:15:54 #122
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_152187906
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Er zit geen BTW op, die kan je dus ook niet terug krijgen.
Nohhh serieus? :P Dus daarom is het al goedkoper.. Dan maakt het idd vrij weinig verschil. Shit, balen :P
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 20:30:13 #123
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_152190222
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:55 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Die site komt inderdaad vaak tevoorschijn uit google, maar is dat betrouwbaar dan, met zo'n immens verschil? En hoe werkt het dan met garantie etc?
Ik had eerst ook mijn twijfels maar na het volgen van dit topic FOT / Camera vanuit HK niet meer ;)!

Garantie is een lastig verhaal natuurlijk, opsturen naar HK duurt gewoon heel lang. Maar om geld te besparen moet je soms een gokje wagen :P!
Hmz...
pi_152195424
Canon Nederland heeft vanaf vandaag t/m 26 juli de zomerpromotie.
Canon Duitsland heeft de sommer promotion met net wat andere voorwaarden.
De Duitse variant wat interessanter als je maar 1 Canon product wilt kopen.
Is te combineren met de Amazon aanbiedingen die hier genoemd worden.
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 18:31:30 #125
42184 crew  DaMart
pi_152239478
Sinds enige tijd ben ik steeds minder tevreden over de kwaliteit van de foto's van mijn 600D. Autofocus heeft het soms moeilijker dan voorheen met scherpstellen en aan de linkerkant van landschapsfoto's lijkt een soort onscherpe waas te zitten.

Zie daarvoor bijvoorbeeld deze foto (maar even een link in verband met de grootte ervan), waarop links duidelijk meer onscherpte zit dan rechts. Ik had de focus op het centrale scherpstelpunt ingesteld, dus als dat goed wordt uitgevoerd, vind ik het vreemd dat er links meer onscherpte is dan rechts.

Dit gebeurt bij meerdere lenzen en eigenlijk vooral bij groothoekopnames. Zodra er ingezoomd wordt op een object dat wat dichterbij is, zie ik het probleem niet of nauwelijks. Alleen maak ik nou eenmaal graag landschapsfoto's, dus vind ik dit vrij storend ;).

In eerste instantie dacht ik dat het aan de groothoeklens (Canon 18-135) lag, die een paar jaar geleden is gevallen en daarna is hersteld door Canon. Maar vandaag heb ik de gelegenheid gehad om de lens te vergelijken met die van iemand anders. Mijn lens op zijn camera (70D) en zijn eigen lens, vertonen nauwelijks kwaliteitsverschil. Met beide lenzen op mijn camera zijn echter paarse randen (chromatische abberatie) te zien op foto's van hetzelfde object. Blijkbaar gaat de 70D daar iets beter mee om dan de 600D.

Wat ik me nu afvraag is of ik gewoon te kritisch ben op de foto's, waaronder het voorbeeld hiervoor, of dat dit een defect of tekortkoming van mijn camera (de 600D) kan zijn. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? :@.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_152487382
Canon introduceert de EF 50mm f/1.8 STM – voor schitterende portretten en fraaie achtergrondonscherpte

Amstelveen, 11 mei 2015 – Canon introduceert vandaag de EF 50mm f/1.8 STM, een nieuwe prime-lens voor opnamen met onderwerpen die scènes een unieke uitstraling geven of die met een fraaie achtergrond bewondering afdwingen. Als opvolger van de onvoorstelbaar populaire EF 50mm f/1.8 II en als ideale tweede lens voor iedereen die fotografie naar een hoger niveau wil tillen, is de EF 50mm f/1.8 STM met een maximaal diafragma van f/1.8 en een brandpuntsafstand van 50mm perfect voor portretten, fotografie bij weinig licht en voor een artistiek accent aan alledaagse onderwerpen en omgevingen.



De EF 50mm f/1.8 STM heeft een verbeterd ontwerp, is voorzien van Canon’s Super Spectra lenscoating, een diafragma met 7 lamellen en is uitgevoerd met STM-technologie voor vloeiend, fluisterstil scherpstellen. Als compacte, lichte en betaalbare lens is de EF 50mm f/1.8 STM een welkome aanwinst voor elke foto-uitrusting van fotografen die hun opnamen meer expressie willen geven.

Ontdek creatieve portretfotografie en werken met weinig licht
Met de nieuwe lens is het gemakkelijk om schitterende portretfoto’s of stijlvolle artistieke foto’s en movies te maken – het grote f/1.8 diafragma biedt nauwkeurige controle over de scherptediepte. En geeft daarmee de creatieve vrijheid om het onderwerp haarscherp naar voren te halen en de rest van het beeld samen te laten vloeien tot een fraaie onscherpte, zodat de aandacht van de kijker direct naar een specifiek gedeelte wordt getrokken. Omdat het diafragma meer licht door de lens laat, kan ook vol vertrouwen worden gefotografeerd in omgevingen met weinig licht.

Als prime-lens zorgt de EF 50mm f/1.8 STM dankzij een vaste brandpuntsafstand van 50mm voor resultaten van hoge kwaliteit met een verbeterd contrast en hogere zichtbare scherpte. In combinatie met een APS-C EOS DSLR is dit model ideaal voor portretfotografie en helpt de lens bij de perfecte compositie van hoofd en schouders. Voor full frame DSLR-camera’s is de EF 50mm f/1.8 STM ook een praktische ‘standaardlens’ voor dagelijks gebruik en zeer geschikt om uiteenlopende onderwerpen vast te leggen met een natuurlijk gezichtspunt en evenwichtig perspectief.

De lens biedt ook een minimale scherpstelafstand van slechts 0,35 m zodat gebruikers nog dichter bij onderwerpen kunnen komen om zo een hogere vergrotingsfactor te bereiken. De lensopening met 7 lamellen zorgt daarbij voor fraaie onscherpte en ‘out-of-focus’ accenten. Om niet alleen interne weerspiegelingen maar ook overstraling en reflecties te minimaliseren, is de lens uitgevoerd met Canon’s Super Spectra Coating. Daarmee zorgt de EF 50mm f/1.8 STM in vergelijking met het voorgaande model voor een hogere beeldkwaliteit.

De perfecte aanvulling op elke foto-uitrusting
De lens heeft een compact, lichtgewicht ontwerp van slechts 160 gram en past gemakkelijk in een fototas zonder echt het totaalgewicht te beïnvloeden. De vormgeving van de lens sluit aan bij Canon EOS DSLR-camera’s voor consumenten en semi-pro’s en de nieuwe metalen vatting zorgt voor een robuuste aansluiting op camerabody’s. De handmatige scherpstelring van de lens geeft bovendien extra vrijheid om bij foto’s en movies nauwkeurig scherp te stellen op het gewenste deel van de scène.

EF 50mm f/1.8 STM - de belangrijkste kenmerken:
•Een fantastische lens voor portretten
•Snel en nagenoeg geruisloos scherpstellen
•Hoge prestaties bij weinig omgevingslicht
•Superscherpe beeldkwaliteit
•Compact ontwerp voor gebruik onderweg

De EF 50mm f/1.8 STM heeft als adviesverkoopprijs ¤ 135, - en is beschikbaar vanaf eind mei 2015.

pi_152488196
mwa :P, leuk
  maandag 11 mei 2015 @ 13:44:38 #128
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_152488266
Antwoord op de Yongnuo.
'Ha! De 50mm f/1.8 klonen? Je doet je best maar, maken we toch een nieuwe versie!'
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_152488388
Persoonlijk vindt ik het wel een tof ding.

Metalen vatting, betere focusring, STM en dat voor een adviesprijs van ¤135 wat in de praktijk neerkomt dat deze waarschijnlijk snel zal zakken naar de prijs van de huidige MK2.

Dan vraag der vragen; MK2 verkopen en deze kopen? O-)
  maandag 11 mei 2015 @ 13:53:07 #130
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_152488467
Soberso.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_152496491
Mèh, oude verkopen en nieuwe kopen dan betaal ik onder de streep bijna ¤170 betaald voor de 50mm. Mij niet waard.
Gebruik 'm nauwelijks; heb er standaard de 17-50mm opzitten.
Wel jammer dat ik die laatste bij een eventuele overstap niet kan gebruiken...
pi_152504948
KIPON released world first Canon EF-MFT autofocus electronic adapter
quote:
Five years ago, KIPON developed out world first mechanic adapter with built-in iris, to use Canon EF lens on MFT(m4/3) body, to solve the problem for only electronic iris control of Canon EF lens. Today still KIPON, we bring to market a new world first full Auto-focus adapter, to use Canon EF full frame and EF-S Apsc lens on MFT(m4/3) body.

This adapter equipped with electronic contact and built-in circuit board with chip, besides auto-focus and stability function, also can transmit precise EXIF information to the camera body.

The market price for this adapter is 285USD,will be on sale from May 10, 2015.
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2015 @ 22:07:37 #133
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_152506454
Ik heb de 50mm 1.4 van Canon juist ingeruild voor de 35mm 2.0 IS
Toplens
pi_153035515
Onderzoekers maken telescoop van tien Canon-400mm-lenzen
quote:
Onderzoekers van de Universiteit van Toronto hebben een telescoop genaamd Dragonfly ontwikkeld die gebruikmaakt van tien Canon 400mm f/2.8 L IS II USM-lenzen. Het systeem is bedoeld om objecten met een zeer lage helderheid te detecteren.

De Dragonfly Telephoto Array, zoals de telescoop voluit heet, is een systeem van tien met elkaar uitgelijnde cameralenzen die in een aluminium raamwerk op een robotarm zijn gemonteerd. De gebruikte lenzen zijn Canon 400mm f/2.8 L IS II USM-lenzen, momenteel in de handel verkrijgbaar vanaf 9800 euro. Achter iedere lens is een SBIG STF8300-camera bevestigd. De professionele, monochrome camera's beschikken elk over een Kodak-fullframe-sensor van 8,3-megapixel en zijn bedoeld voor astrofotografie. Lens en camera zijn aan elkaar gekoppeld met een lenscontroller, die de autofocus bedient. Het hele systeem weegt ongeveer tachtig kilo zonder de draagarm.

Het systeem wordt ingesteld door middel van met elkaar verbonden computers, die door de onderzoekers geschreven software draaien. De gebruiker hoeft alleen de gewenste observatiedoelen op de hoofdcomputer in te stellen en aan het eind van de avond de data te downloaden. Het systeem werkt verder automatisch; de hoofdcomputer bepaalt aan de hand van weerdata of er data kan worden verzameld en verzendt vervolgens commando's naar de andere computers die de camera's aansturen. De hoofdcomputer regelt de positie van de robotarm en de lensfocus.

De telescoop wordt ingezet om erachter te komen hoe grote structuren in het universum, zoals sterrenstelsels, zich hebben gevormd. Volgens de gangbare cold dark matter-theorie groeien grote sterrenstelsels vanuit de samenklontering van kleinere exemplaren. Het wetenschappelijke bewijs daarvoor wordt gevormd door structuren en vervormingen die bij die aangroei ontstaan.

Hoewel dergelijke vervormingen zijn gesignaleerd bij sommige sterrenstelsels, zoals onze eigen Melkweg, hebben wetenschappers ze nog niet gevonden bij veel andere sterrenstelsels. Volgens de wetenschappers zou een verklaring kunnen zijn dat huidige telescopen het licht te veel verstrooien om de voorspelde structuren zichtbaar te maken. De Canon-lenzen in de Dragonfly beschikken over een speciale nanocoating in de lens die lichtverstrooiing binnen in de lens vermindert. Daarom is deze telescoop volgens de onderzoekers tien keer zo effectief als de eerste concurrent bij het detecteren van astronomische objecten met een zeer lage helderheid.

Het systeem begon in 2013 met drie lenzen en is gaandeweg uitgebreid naar tien exemplaren. De telescoop is opgesteld in het New Mexico Skies-observatorium in de VS. De locatie in New Mexico is geschikter voor astronomie dan Toronto vanwege de hoogte van 2200m boven zeeniveau en de veel lagere lichtvervuiling.
  FOK!fotograaf donderdag 28 mei 2015 @ 17:48:55 #135
159915 -Menn0-
MNO
pi_153045567


Zo voorlopig ben ik wel ff klaar! O+
,,/
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:31:07 #136
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_153111965
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:48 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]

Zo voorlopig ben ik wel ff klaar! O+
Loterij gewonnen?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 mei 2015 @ 23:48:37 #137
159915 -Menn0-
MNO
pi_153115462
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Loterij gewonnen?
Nier verkocht.
,,/
  zondag 31 mei 2015 @ 11:52:30 #138
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_153122162
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:48 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Nier verkocht.
:D
Hmz...
  zondag 31 mei 2015 @ 15:06:06 #139
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_153127214
Het heeft niet zoveel met Canon te maken, maar ik wilde er geen compleet nieuw topic voor openen dus ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen. ;)
Ik heb een poosje terug een fotoshoot gedaan met een model, en deze foto's kan ik verkopen via een bedrijf in Londen.
Nou staat het model alleen met een mok in haar handen op de foto, en het theezakdraadje/labeltje valt uit de mok, zeg maar. Dit draadje/labeltje moet nu dus weggehaald uit de foto, alleen ik heb geen Photoshop en in Lightroom met de clone tool is het onmogelijk (voor mij iig) om dat draadje/labeltje onzichtbaar te verwijderen uit de foto...
Is er iemand die misschien zo vriendelijk wil zijn om dit voor me te fixen in 3 foto's? Misschien iemand die hier goed in is en er niet al te veel moeite voor hoeft te doen of het snel af kan hebben? :@ Ik hoop het, en anders heb ik pech. ;)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  Redactie Frontpage zondag 31 mei 2015 @ 17:08:40 #140
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_153131396
Top. Hoeveel krijg je er voor? Levert t nog wat op voor je?
  zondag 31 mei 2015 @ 21:54:16 #141
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_153141757
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:08 schreef SunChaser het volgende:
Top. Hoeveel krijg je er voor? Levert t nog wat op voor je?
Mwah, ik ben nog niet heel lang bezig. Het is eigenlijk stock. Dit bureau is een tussenpersoon, zij regelen alles voor me, ik hoef alleen foto's te maken en uploaden.
Ze proberen ervoor te zorgen dat je foto's voor meer eruit gaan dan zoals de lage stockprijzen normaal zijn. Soms maak ik per foto 35 pond (dit is 40% van de gehele winst per foto) maar soms ook maar 2 pond :') Af en toe geeft het een leuk zakcentje, maar het zet nog geen zoden aan de dijk. Maar goed, ik ben dan ook nog maar 1,5 jaar bezig met fotografie en doe het nog met m'n 600D'tje. Dus ik vind alles wat verkoopt leuk :)

Zit dus alleen met dit vervelende probleem met die foto's die geshopt moeten worden :(
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  zondag 31 mei 2015 @ 22:50:19 #142
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_153144005
Ik ben wel aardig met soep (was een paar jaar lang ook een van FOK!'s in-house designers), wil wel eens kijken voor je anders. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_153145920
Hoe heet dat bureau? Wel handig voor mij
  maandag 1 juni 2015 @ 12:06:29 #144
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_153151899
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:50 schreef shiznuts het volgende:
Ik ben wel aardig met soep (was een paar jaar lang ook een van FOK!'s in-house designers), wil wel eens kijken voor je anders. ;)
Fijn zeg! Ik ga je even DM'en. :)
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 23:53 schreef videonatic het volgende:
Hoe heet dat bureau? Wel handig voor mij
Ook DM :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:04:51 #145
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_153591670
5D4 nu pas eerste kwartaal 2016 dus zal wel najaar 2016 worden
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:39:02 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153594733
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:04 schreef Stefan het volgende:
5D4 nu pas eerste kwartaal 2016 dus zal wel najaar 2016 worden
Moet dan wat bijzonders worden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153715300
Voor m'n 1D III (1.3 crop dus) ben ik op zoek naar wat meer wijdte.

kandidaten:
EF 35 F2.0 IS
EF 28 F2.8 IS
EF 28 F1.8
EF 20 F2.8

Op dit moment is de kortste lens die ik heb de Sigma 50 1.4. Die wordt dus 65 mm op mijn camera. Is wat lang in de kleine ruimte. Momenten dat ik de groothoek mis zijn indoor en slechtlicht. In principe zou dus de voorkeur liggen bij de 28 1.8 of de 35 2.0 IS.

Mensen met één of meer van die vier lenzen in bezit hier aanwezig? Meningen? :)
pi_153716312
Als je niet veel wil uitgeven kun je de canon 2.8 28 mm pancake proberen. ( 150,- ) Is gewoon een degelijk ding.
pi_153716424
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:04 schreef videonatic het volgende:
Als je niet veel wil uitgeven kun je de canon 2.8 28 mm pancake proberen. ( 150,- ) Is gewoon een degelijk ding.
Is een EF-S lens en daar kan ik dan ook niets mee. Uitsluitend EF. Daarbij is geld ook niet zozeer het punt. Het wordt er één van de vier genoemde lenzen. Kosten allen tussen de 450 en de 550 euro en zijn dus al niet zo duur.
  zondag 21 juni 2015 @ 18:18:41 #150
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_153723353
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:28 schreef IntensiveGary het volgende:
Voor m'n 1D III (1.3 crop dus) ben ik op zoek naar wat meer wijdte.

kandidaten:
EF 35 F2.0 IS
EF 28 F2.8 IS
EF 28 F1.8
EF 20 F2.8

Op dit moment is de kortste lens die ik heb de Sigma 50 1.4. Die wordt dus 65 mm op mijn camera. Is wat lang in de kleine ruimte. Momenten dat ik de groothoek mis zijn indoor en slechtlicht. In principe zou dus de voorkeur liggen bij de 28 1.8 of de 35 2.0 IS.

Mensen met één of meer van die vier lenzen in bezit hier aanwezig? Meningen? :)
Heb de 35mm 2.0 IS
Ideale lens, maakt prachtige fotos en films
mn ideale lens
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_153728427
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:18 schreef Stefan het volgende:

[..]

Heb de 35mm 2.0 IS
Ideale lens, maakt prachtige fotos en films
mn ideale lens
Dank :)
  zondag 21 juni 2015 @ 21:44:36 #152
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_153729509
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 21:11 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dank :)
Had eerst de 35mm 1,5 samyang en de canon 50mm 1,4 maar die ingeruild voor de 35mm 2,0

wat voor fotos wil je maken?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_153739635
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 21:44 schreef Stefan het volgende:

[..]

Had eerst de 35mm 1,5 samyang en de canon 50mm 1,4 maar die ingeruild voor de 35mm 2,0

wat voor fotos wil je maken?
Voornamelijk evenementen. Dus slecht licht en kleine ruimtes. Hoe is de scherpte van de 35? Al te gebruiken vanaf f2? Of moet je 'm knijpen naar 2.8 en verder?
  maandag 22 juni 2015 @ 10:18:24 #154
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_153739735
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:12 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Voornamelijk evenementen. Dus slecht licht en kleine ruimtes. Hoe is de scherpte van de 35? Al te gebruiken vanaf f2? Of moet je 'm knijpen naar 2.8 en verder?
zoek ff voorbeeld voor je
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 22 juni 2015 @ 10:29:53 #155
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_153739961
Je hebt DM
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_153740187
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:29 schreef Stefan het volgende:
Je hebt DM
Ziet er keurig uit. Dankjewel :)

Enige wat ik me afvraag is of ik de zeven millimeter verschil tussen de 28 en de 35 zal missen. Een dezer dagen maar even langwippen bij Booms. Schroef ik ze beiden even op m'n body.
  maandag 22 juni 2015 @ 10:42:10 #157
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_153740271
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:39 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ziet er keurig uit. Dankjewel :)

Enige wat ik me afvraag is of ik de zeven millimeter verschil tussen de 28 en de 35 zal missen. Een dezer dagen maar even langwippen bij Booms. Schroef ik ze beiden even op m'n body.
Ja in discotheken zul je t wel merken

Overigens is dat voorbeeld dat ik stuurde op een FF body
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_153740521
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:42 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ja in discotheken zul je t wel merken

Overigens is dat voorbeeld dat ik stuurde op een FF body
Daar ga ik vanuit, ja. Het is ook meer de vraag of ik het red met de 35 ( x 1.3 = 45.5 mm). Ik krijg er dan al een stuk meer wijdte bij dan met m'n huidige prime. Nu is de kortste die ik heb 50 ( x 1.3 = 65 mm). Scheelt toch een krappe 20 mm. Geeft al heel wat lucht en ik ben - zit ondertussen ff wat reviews te bekijken - best nieuwsgierig naar de 35.
  maandag 22 juni 2015 @ 10:55:05 #159
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_153740576
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Daar ga ik vanuit, ja. Het is ook meer de vraag of ik het red met de 35 ( x 1.3 = 45.5 mm). Ik krijg er dan al een stuk meer wijdte bij dan met m'n huidige prime. Nu is de kortste die ik heb 50 ( x 1.3 = 65 mm). Scheelt toch een krappe 20 mm. Geeft al heel wat lucht en ik ben - zit ondertussen ff wat reviews te bekijken - best nieuwsgierig naar de 35.
En een leuke 2e hands ff?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_153740812
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:55 schreef Stefan het volgende:

[..]

En een leuke 2e hands ff?
Even niet in het budget. Ben zo verknocht aan de 1 bodies dat ik niet met een 5 of 6 wil. Dan zijn er maar twee opties; een 1Ds3 of een 1DX. Een nette Ds3 zit je al gauw op een 1600 tot 2000 euro. De 1Dx gaat daar nog zo'n 2500 euro overheen. De 1Ds2 is inmiddels wat gedateerd en vooral ouder aan het worden. Wel een fijne camera.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:06:15 #161
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_153740837
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:05 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Even niet in het budget. Ben zo verknocht aan de 1 bodies dat ik niet met een 5 of 6 wil. Dan zijn er maar twee opties; een 1Ds3 of een 1DX. Een nette Ds3 zit je al gauw op een 1600 tot 2000 euro. De 1Dx gaat daar nog zo'n 2500 euro overheen. De 1Ds2 is inmiddels wat gedateerd en vooral ouder aan het worden. Wel een fijne camera.
Maar met crop zou ik de 28 kiezen anders wordt t wel heel erg krap
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 5 juli 2015 @ 18:35:02 #162
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_154092718
Hi guys :)

Ik ga samen met m'n ouders en partner een camera cadeau geven aan mijn broer en z'n verloofde als trouwcadeau.
We willen een instap spiegelreflex geven met een standaard lens erop.
Nou zit ik ff te twijfelen tussen de volgende 3: de 100D, 600D of 1200D. Zijn er mensen die hier iets specifieks over te zeggen hebben? Als ik de specs op internet moet geloven komt de 100D beter uit de verf dan de 600D, en de 600D weer beter uit de verf dan de 1200D. Toch is de 600D duidelijk de duurste.
Ook las ik dat de 600D een 'Phase detection' heeft, en de 100D een 'Hybrid detection'. Wat is daarin het verschil?

Als jullie andere opties hebben; opper ze aub! Ons budget is ongeveer 400 euro incl standaard lensje erop. :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_154093366
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 18:35 schreef VeerEli het volgende:
Hi guys :)

Ik ga samen met m'n ouders en partner een camera cadeau geven aan mijn broer en z'n verloofde als trouwcadeau.
We willen een instap spiegelreflex geven met een standaard lens erop.
Nou zit ik ff te twijfelen tussen de volgende 3: de 100D, 600D of 1200D. Zijn er mensen die hier iets specifieks over te zeggen hebben? Als ik de specs op internet moet geloven komt de 100D beter uit de verf dan de 600D, en de 600D weer beter uit de verf dan de 1200D. Toch is de 600D duidelijk de duurste.
Ook las ik dat de 600D een 'Phase detection' heeft, en de 100D een 'Hybrid detection'. Wat is daarin het verschil?

Als jullie andere opties hebben; opper ze aub! Ons budget is ongeveer 400 euro incl standaard lensje erop. :)
1200D zou ik niet doen. Kwa keuze tussen de 100D en 600D, zoveel schelen ze niet kwa mogelijkeden. Hoe groot zijn de handen van je broer? Want dat is eigenlijk het grootste verschil tussen de 100D en 600D, dat hij een stuk kleiner is.


En het scherm van de 600D kan je opzij klappen. Die van de 100D is "vast".

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2015 18:53:34 ]
  zondag 5 juli 2015 @ 19:43:15 #164
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_154095058
quote:
99s.gif Op zondag 5 juli 2015 18:52 schreef CrashO het volgende:

[..]

1200D zou ik niet doen. Kwa keuze tussen de 100D en 600D, zoveel schelen ze niet kwa mogelijkeden. Hoe groot zijn de handen van je broer? Want dat is eigenlijk het grootste verschil tussen de 100D en 600D, dat hij een stuk kleiner is.
[ afbeelding ]

En het scherm van de 600D kan je opzij klappen. Die van de 100D is "vast".
Waarom de 1200D niet?
Mwah, mijn broer is bijna 2 meter dus die heeft wel aardige handen :P
Ik begreep alleen via de vergelijkingen dat 600D betere beeldmateriaal heeft en betere kleuren, maar de 100D weer betere ruisonderdrukking en hogere ISO met minder ruis heeft in vergelijking met de 600D?
Maar weet jij toevallig wat die phase detection en hybrid detection is?
Maar als volgens jou deze 2 zo weinig verschillen van elkaar, kan ik beter voor de goedkoopste (100D) gaan lijkt me dan? :P
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  zondag 5 juli 2015 @ 23:42:43 #165
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_154103271
De 1200D is wel heel erg basic en plastic fantastic. :P Maar goed, ik zeg altijd: camera's zouden niet bestaan als ze er geen afnemers voor konden vinden. Zou ik 'em halen? Nope. Is het een optie voor iemand anders? Uh... I guess???

Hier 8:30:

De 600D en 100D komen in ieder geval een stuk serieuzer over. :Y

Met de komst van de 650D is er een nieuw focussysteem en zijn de STM lenzen geïntroduceerd. Dit maakt ook mogelijk dat er gedurende video continuous autofocus mogelijk is. De 100D en 700D hebben dit ook. Het hybride focussysteem bestaat voor een deel uit phase detection, maar tevens is er een deel verantwoordelijk voor contrast based detection.

Traditionele contrast based systemen zijn eigenlijk minder nauwkeurig en is gebaseerd op het uitlezen van de sensor. Bij traditionele phase detection wordt apart van de sensor gemeten. Wanneer de spiegel voor de sensor geklapt is, gaat het licht niet naar alleen naar de optische zoeker, maar valt het weerkaatste licht ook op de phase detect sensors. Maar als je in liveview werkt en/of video schiet, wil je natuurlijk niet de spiegel voor de sensor hebben. Uiteindelijk win je met hybride detectie iets aan snelheid en de mogelijkheid om gedurende video-opnamen autofocus aan te hebben staan (niet dat dit geweldig werkt, het latere Dual Pixel AF zoals in de 70D/7DmkII is dan wel weer beïndrukkend).

Dus. Of dat genoeg is om toch voor de 100D te gaan? Die heeft verder wel een touchscreen ook, maar inderdaad heeft de 600D veel betere ergonomics (i.i.g. voor een volwassen man) en het tilty flippy screen is erg fijn! Anyways. Ff vloeken. Iets als een Nikon D3200 is niet zo'n heel slecht idee ook...?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:08:33 #166
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_154157477
Hahaha nope, geen Nikon. Mijn broer is geen kenner van fotografie en wil dat ik hem het één en ander leer aan hoe de camera te gebruiken is, en ik ken alleen Canon.
En kan het als Canon-gebruiker natuurlijk moeilijk over m'n hart verkrijgen om een Nikon cadeau te geven he... :P :')

Maar is het verschil tussen de 600D en de 100D dan groot genoeg vind jij, om het prijsverschil voor de 600D te betalen?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:23:41 #167
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_154157968
Ligt eraan. Bij die twee gaat het eigenlijk puur om de ergonomie en het klapschermpje waarom je voor de 600D zou gaan. Jij kunt het beste inschatten of dat prijsverschil zich gaat terugbetalen, want jij kent je broer het beste natuurlijk. ;)

Verkopen ze nog ergens 600D's (en dan niet met de DC III kitlens, die geen stabilisatie heeft) en is dat echt veel goedkoper dan een 650/700D? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:13:04 #168
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_154176781
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:23 schreef shiznuts het volgende:
Ligt eraan. Bij die twee gaat het eigenlijk puur om de ergonomie en het klapschermpje waarom je voor de 600D zou gaan. Jij kunt het beste inschatten of dat prijsverschil zich gaat terugbetalen, want jij kent je broer het beste natuurlijk. ;)

Verkopen ze nog ergens 600D's (en dan niet met de DC III kitlens, die geen stabilisatie heeft) en is dat echt veel goedkoper dan een 650/700D? :P
650/700d ligt buiten ons budget, is echt te duur..
Vandaar dat we nog de 600D eventueel overwogen, maar was ook wel aan de pittige kant. En omdat ik dus zag dat die 100D over all ook nog beter scoorde, leek me dat een zeer goeie optie.

Thanks voor de hulp iig! Het gaat dan toch de 100D worden. M'n broer is geen fotograaf, maar wil gewoon een camera om leuke foto's mee te kunnen maken van z'n kids, dagjes uit, familie en wat insectjes in de tuin enzo :P
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_154177171
100D is prima! ^O^
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juli 2015 @ 00:12:46 #170
159915 -Menn0-
MNO
pi_154403540
Iemand hier op zoek naar een Canon 16-35 f2.8L lens? Ik doe er te weinig mee....
,,/
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 30 juli 2015 @ 16:15:12 #171
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_154766786
It's over 4,000,000! :+



Whoa. Canon dropped a bombshell this morning by announcing the new Canon ME20F-SH, a multi-purpose camera that has a maximum ISO of over 4,000,000. That’s right: this camera can basically see in the dark.

Canon says the sensor in the camera allows it to shoot Full HD video while subjects are illuminated with less than 0.0005 lux. To put that in perspective, full moon on a clear night is about 0.27 to 1.0 lux, and 0.0001 lux is a moonless, overcast night. The camera can capture high-quality images of things the human eye cannot see.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:43:30 #172
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_154767606
¤1299 geloof ik, hè.

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:55:04 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154767982
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
It's over 4,000,000! :+

[ afbeelding ]

Whoa. Canon dropped a bombshell this morning by announcing the new Canon ME20F-SH, a multi-purpose camera that has a maximum ISO of over 4,000,000. That’s right: this camera can basically see in the dark.

Canon says the sensor in the camera allows it to shoot Full HD video while subjects are illuminated with less than 0.0005 lux. To put that in perspective, full moon on a clear night is about 0.27 to 1.0 lux, and 0.0001 lux is a moonless, overcast night. The camera can capture high-quality images of things the human eye cannot see.
Fap Fap Fap Fap
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 30 juli 2015 @ 16:55:44 #174
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_154768011
Ohja 30.000 dollartjes.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:57:57 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154768075
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ohja 30.000 dollartjes.
Blauwe ballen krijg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:40:11 #176
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_154769061
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf woensdag 19 augustus 2015 @ 23:26:33 #178
159915 -Menn0-
MNO
pi_155367786
Hoop binnekort op nieuws over een opvolger voor de 5Dmk3. Las al geruchten over 5DmkX met 12fps!
,,/
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2015 @ 00:24:11 #179
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_155396317
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:26 schreef -Menn0- het volgende:
Hoop binnekort op nieuws over een opvolger voor de 5Dmk3. Las al geruchten over 5DmkX met 12fps!
12fps is waardeloos voor film
  FOK!fotograaf vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:44:27 #180
159915 -Menn0-
MNO
pi_155404514
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 00:24 schreef SunChaser het volgende:

[..]

12fps is waardeloos voor film
Maar geniaal voor sportfotografie.
,,/
pi_155404700
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 00:24 schreef SunChaser het volgende:

[..]

12fps is waardeloos voor film
Welnee, kan je prima slapsticks mee opnemen :)
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:54:44 #182
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_155404713
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:44 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Maar geniaal voor sportfotografie.
Ja, mits je cf kaart snel genoeg is, maar er stond 12fps MK video en dat is waardeloos dus
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:57:23 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155404763
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Welnee, kan je prima slapsticks mee opnemen :)
Tegenwoordig een verwaarloost genre
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:01:00 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155404829
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155405071
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:54 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja, mits je cf kaart snel genoeg is
Daar heb je een buffer voor.

Daarnaast hoef je natuurlijk niet een aantal secondes te 'spray-and-prayen' om profijt te hebben van 12fps ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:22:41 #186
159915 -Menn0-
MNO
pi_155405336
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:54 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja, mits je cf kaart snel genoeg is, maar er stond 12fps MK video en dat is waardeloos dus
Ja maar neem aan dat als je speelt met zo'n camera, dat je niet met een cheap ass CF kaart rondloopt.

Maar als het niet 12fps voor foto's is dan is m'n enthausiasme beetje getemperd...
,,/
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:23:56 #187
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_155405356
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:22 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ja maar neem aan dat als je speelt met zo'n camera, dat je niet met een cheap ass CF kaart rondloopt.

Maar als het niet 12fps voor foto's is dan is m'n enthausiasme beetje getemperd...
Als het je alleen om fotografie gaat is de 5D4 sowieso niet de beste keus
pi_155405723
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:23 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Als het je alleen om fotografie gaat is de 5D4 sowieso niet de beste keus
Ik zei ook niet dat de 5D4 een goede keuze was, alleen dat snelheid van kaartjes meestal van minder belang is omdat de eerste lading files door de buffer wordt opgevangen. Die buffers zijn inmiddels zo groot dat je echt lang moet machine-gunnen om het vol te krijgen ;)

Uiteindelijk moet het van de buffer uiteraard het kaartje op dus helemaal onhandig zijn snelle kaartjes niet, het grootste voordeel zit meestal in het laden naar de PC en niet in het schieten met de camera.

Als je het buffer van een camera tegenwoordig vol kunt schieten dan schiet je heel erg specifiek, moet je nodig nadenken over je techniek, of is het buffer belachelijk klein gemaakt door de fabrikant (zoals destijds op de Nikon D3 waar je vervolgens als 'service' wel een (dure) buffer upgrade voor kon laten uitvoeren)
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:43:09 #189
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_155405778
Ik bedoelde dat voor fotografie de onlangs gepresenteerde canons beter zijn. Ook duurder :)
pi_155405897
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:43 schreef SunChaser het volgende:
Ik bedoelde dat voor fotografie de onlangs gepresenteerde canons beter zijn. Ook duurder :)
als frame-rate en iso performance een issue zijn en geld niet dan moet je sowieso gelijk een 1Dx kopen :9
pi_155407075
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:47 schreef Uncle het volgende:

[..]

als frame-rate en iso performance een issue zijn en geld niet dan moet je sowieso gelijk een 1Dx kopen :9
Frame-rate : 1Dx
ISO performance : 6D (maar de 1Dx is ook geen prutser op dat gebied :))

Doe mij maar zo'n 5D4 :9~
  FOK!fotograaf zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:31:42 #192
159915 -Menn0-
MNO
pi_155425709
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:23 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Als het je alleen om fotografie gaat is de 5D4 sowieso niet de beste keus
Why not? En welke dan wel? De 5Ds(r)?
,,/
  Redactie Frontpage zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:39:25 #193
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_155425934
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:31 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Why not? En welke dan wel? De 5Ds(r)?
Omdat andere canons voor puur fotografie betere specs hebben
  FOK!fotograaf zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:49:34 #194
159915 -Menn0-
MNO
pi_155426201
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:39 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Omdat andere canons voor puur fotografie betere specs hebben
Zoals welke dan? :) En why?
,,/
pi_155528670
Canon bedenkt tilt-shift-adapter voor alle EF-objectieven
quote:
Canon heeft een patentaanvraag ingediend voor een adapter die van elke Canon EF-lens een tilt-shift-lens maakt. De adapter die het bedrijf denkt te kunnen maken, heeft een eigen processor en motoren.

Adapters die tilt-shift naar Canon-lenzen brengen zijn er al wel, maar die vereisen grotere middenformaat objectieven en moeten geheel handmatig worden bediend. De techniek die Canon beschrijft in zijn patentaanvraag zou wel hand in hand werken met alle EF-lenzen. De adapter neemt zitting tussen de body en het objectief en dankzij elektronica als een eigen cpu wordt een deel van de verwerking die nodig is voor het tilt-shift-effect van de camera overgenomen. Er zit geen optiek in de adapter.

Motoren in de adapter zorgen voor de draai- en schuifbewegingen die nodig zijn voor de schijnbare verandering van perspectief. In combinatie met een statief zou de adapter zelfs kunnen bepalen of het beter is de camerabody of de lens te verschuiven. Ook kan de adapter gebruikmaken van beeldstabilisatie van objectieven voor de bewegingen, waarbij de resulterende afbeelding minder op sensorniveau bijgesneden hoeft te worden, beschrijft Photography Bay.

Doordat er een uitsnede gemaakt wordt, kan de methode ten koste gaan van wat resolutie, maar bij lenzen met ingebouwde beeldstabilisatie wil Canon het bewegende lenselement gebruiken om dit tegen te gaan. In het patent wordt overigens ook gesproken over sensor shift, oftewel een bewegende sensor - iets dat Canon momenteel nog niet in haar dslr's en systeemcamera's gebruikt, in tegenstelling tot concurrenten als Sony, Olympus, Pentax en Panasonic.

De bediening kan via het menu van de camera verlopen, die al dan niet via een firmware-update toegevoegd kan worden, maar ook kan de adapter zelf voor de bediening ingezet worden. Aangezien het voorlopig alleen nog om een patentaanvraag gaat is niet te zeggen of Canon echt werkt aan de technologie en wanneer producten te verwachten zijn.

pi_155528743
quote:
Nice, maar ik wacht wel even op de Yongnuo-kloon 8-)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:59:37 #197
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_155531243
Bestaat er niet al een Kipon-versie op eBay ofzo? Of was dat Nikon/iets anders?
- ach so, voornamelijk third party naar EF-M is dat. Maar goed, idd, die zullen daar dan ook wel mee komen. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 augustus 2015 @ 09:53:46 #198
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_155583294
Nieuw nieuw nieuw *O*



Amstelveen, 27 augustus 2015 – Canon introduceert de EF 35mm f/1.4L II USM, een nieuwe groothoeklens uit de L-serie en ontworpen voor professionele fotografen die hun wereld met een natuurlijk perspectief willen vastleggen. Deze opvolger van de legendarische EF 35mm f/1.4L USM is ‘s werelds eerste lens met Canon’s nieuw ontwikkelde BR-optica (Blue Spectrum Refractive optica) en garandeert in uiteenlopende situaties een superieure beeldkwaliteit – van nieuws- en sportscènes tot bruiloften.

De EF 35mm f/1.4L II USM werd ontwikkeld op basis van feedback uit Canon’s community van professionele fotografen en beschikt over een reeks geavanceerde optische technologieën om de hoge kwaliteit te bieden die professionals van een Canon-lens uit de L-serie verwachten. De lens is de eerste met BR-optica, een nieuwe, door Canon ontwikkelde lenstechnologie met een organisch optisch materiaal. Dit tot op moleculair niveau ontwikkelde materiaal helpt chromatische aberratie aantoonbaar te verminderen en heeft als eigenschap blauw licht te breken om zo scherpere resultaten te produceren. De BR-optica is geïntegreerd in een samengesteld element in de lens. Samen met Canon’s krachtige lenscoatings, zoals de Subwavelength Structure Coating, zorgt de EF 35mm f/1.4L II USM voor resultaten met een hoger contrast en minimale reflectie en overstraling.

Natuurlijke opnamen in reportagestijl voor professionele fotografen
Met een vaste brandpuntsafstand van 35mm is de EF 35mm f/1.4L II USM perfect om scènes vast te leggen met een documentaire gevoel en daarmee de juiste groothoeklens voor zowel fotojournalisten als sport- en trouwfotografen. Dankzij het grote beeldveld kunnen fotografen onderwerpen in hun natuurlijke omgeving en zonder vertekening vastleggen. Voor levensechte portretten en opnamen met een schitterende achtergrondonscherpte, kan het snelle, uit negen lamellen bestaande f/1.4 diafragma worden gebruikt voor controle over de scherptediepte en kunnen fotografen ook doorgaan met hun opdracht wanneer de lichtintensiteit begint af te nemen.

Voor een snelle reactie op scènes die zich voor de ogen afspelen, heeft de EF 35mm f/1.4L II USM een ring-type ultrasone motor die uitzonderlijk snel en nagenoeg geruisloos scherpstelt. Een full time handmatige scherpstelring stelt gebruikers in staat kleine aanpassingen aan te geven – zowel bij fotografie als movies.

Ontwerpspecificaties en constructie volgens L-serie
De EF 35mm f/1.4L II USM heeft het kenmerkende lensontwerp en het DNA van Canon’s toonaangevende L-serie. Daarmee is deze groothoeklens geschikt voor uitdagende omgevingen en langdurig, intensief gebruik. De weerbestendige afdichtingen en fluor coatings helpen de EF 35mm f/1.4L II USM beschermen tegen ongunstige weersomstandigheden en de robuuste behuizing zorgt voor duurzaamheid.

EF 35mm f/1.4L II USM – belangrijkste kenmerken:

Een groothoekbeeld met natuurlijk perspectief
Superieure prestaties bij weinig licht
Indrukwekkende scherptedieptecontrole
De nieuwe benchmark in beeldkwaliteit
Snel en discreet scherpstellen
Blijven fotografen, ook onder extreme condities
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_155584916
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nieuw nieuw nieuw *O*
In de VS $1799.
Ik zie europrijzen van ¤2049 tot ¤2099.

De MK1 schommelt al jaren tussen de ¤1000 en ¤1200. De Sigma 35mm Art kost ¤749 en de
Carl Zeiss Distagon T* 1,4/35 ZE ¤1679.

Ik geloof dat Canon steeds meer de weg aan het kwijtraken is...
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 augustus 2015 @ 11:06:10 #200
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_155584931
Ja die prijs is wel een beetje koekoek.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2015 @ 11:49:21 #201
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_155585827
De top scrolwheel van de 5F3 is stuk, iemand ervaring met het laten repareren?
pi_155586180
quote:
11s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja die prijs is wel een beetje koekoek.
Je kunt bijna 3 Sigma's halen voor 1 Canon. _O-
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:13:22 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155587905
Echt niet normaal meer die prijzen van Canon.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_155588492
Dat is zowat Leica-money! Voor dat geld zou ik een f/1.2 met IS verwachten..
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 27 augustus 2015 @ 14:14:01 #205
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_155589488
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:13 schreef kanovinnie het volgende:
Echt niet normaal meer die prijzen van Canon.
Zolang mensen het blijven betalen zijn ze gek als ze het niet doen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_155796657
Hey Guys,

Ik ben nieuw op dit forum.
Om even een korte vraag te stellen.
Wat is het verschil tussen een 7D en 5D op het gebied van scherpte?
Scheelt dat veel?

Many thanks!
pi_155810560
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:05 schreef anusmega het volgende:
Hey Guys,

Ik ben nieuw op dit forum.
Om even een korte vraag te stellen.
Wat is het verschil tussen een 7D en 5D op het gebied van scherpte?
Scheelt dat veel?

Many thanks!
Dat scheelt, een 5D heeft een grotere sensor dan een 7D. Maar, een 7D kan prima scherpe foto's schieten, zelfs met de goedkoopste kitlens. Dus waarom vraag je dit?
  vrijdag 4 september 2015 @ 10:49:15 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155810809
Voor beide camera's (en voor veel meer camera's) geld dat eerder het objectief de zwakkere schakel is en niet de sensor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155811966
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:36 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat scheelt, een 5D heeft een grotere sensor dan een 7D. Maar, een 7D kan prima scherpe foto's schieten, zelfs met de goedkoopste kitlens. Dus waarom vraag je dit?
Omdat ik goedkoop een 7D kan scoren ergens. En ik heb een tijdje met en 5D gewerkt, en vroeg me af of er nou giga verschillen tussen beide camera's zitten....
pi_155812024
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:42 schreef anusmega het volgende:

[..]

Omdat ik goedkoop een 7D kan scoren ergens. En ik heb een tijdje met en 5D gewerkt, en vroeg me af of er nou giga verschillen tussen beide camera's zitten....
Maar waarom vraag je specifiek naar scherpte?
Verder kan ik alleen maar zeggen: koop de camera die je nodig hebt. Niet diegene die toevallig goedkoop te krijgen is.
pi_155812044
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:44 schreef DonJames het volgende:

[..]

Maar waarom vraag je specifiek naar scherpte?
Verder kan ik alleen maar zeggen: koop de camera die je nodig hebt. Niet diegene die toevallig goedkoop te krijgen is.
Omdat ik scherpte persoonlijk het meest belangrijke vindt. Is dat zo gek?
Edit: Sorry, met scherpte bedoel ik detail..... Excuse me.
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:46:10 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155812071
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:42 schreef anusmega het volgende:

[..]

Omdat ik goedkoop een 7D kan scoren ergens. En ik heb een tijdje met en 5D gewerkt, en vroeg me af of er nou giga verschillen tussen beide camera's zitten....
Het belangrijkste verschil tussen beide camera's is dat je bij dezelfde beeldhoek en diafragma je bij de 5D minder dieptescherpte hebt, en je dus beter met onscherpte kan werken. Dit is belangrijk als je datgene wat je fotograferen wilt isoleren van de achtergrond en een meer sprekend beeld wilt hebben.

Pics van je zusje

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155812191
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het belangrijkste verschil tussen beide camera's is dat je bij dezelfde beeldhoek en diafragma je bij de 5D minder dieptescherpte hebt, en je dus beter met onscherpte kan werken. Dit is belangrijk als je datgene wat je fotograferen wilt isoleren van de achtergrond en een meer sprekend beeld wilt hebben.

Pics van je zusje

[ afbeelding ]
Yes! Hier was ik al van op de hoogte, maar toch bedankt.
Ik ben niet zo'n giga scherpte-diepte fan...
pi_155812210
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:45 schreef anusmega het volgende:

[..]

Omdat ik scherpte persoonlijk het meest belangrijke vindt. Is dat zo gek?
Edit: Sorry, met scherpte bedoel ik detail..... Excuse me.
Ik zie dat je een GH4 hebt. Mis je daarin iets?
pi_155812221
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:45 schreef anusmega het volgende:

[..]

Omdat ik scherpte persoonlijk het meest belangrijke vindt. Is dat zo gek?
Edit: Sorry, met scherpte bedoel ik detail..... Excuse me.
Hangt voornamelijk af van de gebruikte lens. Je kan betere plaatjes schieten met een 700D + 70-200 f/2.8 IS USM II dan met een 1Dx + 75-300 f/4-5.6 III B-).
pi_155812226
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik zie dat je een GH4 hebt. Mis je daarin iets?
Qua fotografie wel ja, lol.
Het is niet al te best nee....
pi_155812261
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:51 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Hangt voornamelijk af van de gebruikte lens. Je kan betere plaatjes schieten met een 700D + 70-200 f/2.8 IS USM II dan met een 1Dx + 75-300 f/4-5.6 III B-).
Dat klopt helemaal! Maar ik denk dat de combi het ultieme plaatje maakt. Want volgensmij hangt het hoge detail niveau ook deels af van de camera toch? :)
pi_155813266
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:52 schreef anusmega het volgende:

[..]

Qua fotografie wel ja, lol.
Het is niet al te best nee....
Wat precies?
pi_155820473
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat precies?
Wat ik mis? Ik kan het niet aankaarten, ben geen top-notch fotograaf. Ben nog niet skilled genoeg om technische termen er in te gooien.
Ik mis gewoon detail. Mogelijkheden tot bewerking..
Maar vooral scherpte en detail.
Zijn sigma 2.8 24-70 lenzen dan zó tergend? :')
pi_155822754
dubbel :')
pi_155822851
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:43 schreef anusmega het volgende:

[..]

Wat ik mis? Ik kan het niet aankaarten, ben geen top-notch fotograaf. Ben nog niet skilled genoeg om technische termen er in te gooien.
Zonder voorbeeldfoto valt het wat lastig te zeggen. Misschien doe je iets fout, misschien is de camera niet goed (zou kunnen, gezien je video-topic), misschien stel je te hoge eisen. Ik weet het nu niet.
quote:
Ik mis gewoon detail. Mogelijkheden tot bewerking..
Maar vooral scherpte en detail.
Zijn sigma 2.8 24-70 lenzen dan zó tergend? :')
Nee, die Sigma zou gewoon OK moeten zijn. Zelf schiet ik met een 6D in combinatie met goeie lenzen, en ook hier zijn de foto's niet tot in den treure na te bewerken. Schiet je wel RAW?
pi_155824036
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zonder voorbeeldfoto valt het wat lastig te zeggen. Misschien doe je iets fout, misschien is de camera niet goed (zou kunnen, gezien je video-topic), misschien stel je te hoge eisen. Ik weet het nu niet.

[..]

Nee, die Sigma zou gewoon OK moeten zijn. Zelf schiet ik met een 6D in combinatie met goeie lenzen, en ook hier zijn de foto's niet tot in den treure na te bewerken. Schiet je wel RAW?
Ok, ok. Uiteraard, altijd schiet ik in RAW. Ik ga morgen flink testen..ik zal wel even wat originele files dumpen, en wat bewerkte. :) Dank!
  FOK!fotograaf maandag 7 september 2015 @ 15:11:09 #223
159915 -Menn0-
MNO
pi_155896757
quote:


Maar dan echt!
  maandag 7 september 2015 @ 15:25:21 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155896937
quote:
Hoe groot worden de RAW files dan? 350MB?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 7 september 2015 @ 16:21:27 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155898237
Op een FF sensor zou dat met dezelfde pixeldichtheid een ongeveer 500 megapixel sensor worden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155920338
Canon werkt aan 120-megapixel-slr en 8k-videocamera
Canon laat weten aan een aantal nieuwe high-end producten te werken, waaronder een spiegelreflexcamera in de EOS-serie die over een sensor met resolutie van 120 megapixel beschikt. Daarnaast komt er een Cinema EOS System 8K-videocamera en 8k-referentiescherm.

De 120-megapixel-slr komt in de EOS-serie en zal compatibel zijn met Canons verwisselbare EF-lenzen, belooft de fabrikant. Overigens heeft Canon het in zijn bericht over een resolutie van 'bijna' 120 effectieve megapixels. Details over de camera geeft Canon verder niet. Tot nu toe zijn de EOS 5DS en EOS 5DS R de Canon-slr's met de meeste megapixels: 50.



De Cinema EOS System 8K-camera krijgt een super35mm-equivalent-sensor, waarmee de camera beelden op een resolutie van 8192x4320 pixels op 60fps kan schieten. De fabrikant noemt een dynamisch bereik van 13 stops. Ook de EOS System 8K beschikt over ondersteuning voor Canons EF-assortiment van lenzen.



Tenslotte komt Canon met een referentiemonitor met 8k-resolutie. Canon meldt het beelddiagonaal van het scherm niet, maar noemt wel een ppi-waarde van 300, waarmee het dus om een 30,8"-scherm zou gaan, afgaande op een 8k-resolutie van 8192x4320 pixels.



Van geen van de apparaten meldt Canon informatie als technische details, beschikbaarheid en prijzen. Ook de afbeeldingen zouden slechts 'ter illustratie' zijn.
pi_155921593
Weet nu al dat het allemaal veel te duur gaat zijn, en wanneer het uitkomt is de competitie er al beter overheen gegeaan
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 14:52:44 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155973580
Ik heb een tijdje de producten van Canon niet echt gevolgd - wel gezien dat veel lenzen werden vervangen door veel duurdere exemplaren - maar lees nu overal dat ze tov concurrentie ook qua camera's achter lopen. Ben wel fan van Canon dus vindt dit wel jammer.

Een paar jaar geleden heb ik familie een 50D + 100-400 aangeraden. Dat spulletjes s toen iets van ¤2000 bij elkaar, de vernieuwde 100-400 kost nog meer :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156048768
Hoi jongens!

Kent een van jullie misschien iemand die een 5D mark II weg wilt doen? Voor een schappelijke prijs? :)
En ook niet met ultra veel clicks?

:)
  zondag 13 september 2015 @ 15:36:18 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156049842
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:57 schreef anusmega het volgende:
Hoi jongens!

Kent een van jullie misschien iemand die een 5D mark II weg wilt doen? Voor een schappelijke prijs? :)
En ook niet met ultra veel clicks?

:)
www.ebay.de/sch/i.html?_f(...)+5d+mark+ii&_sacat=0
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156052973
quote:
Valt idd aardig mee. Maar meerendeel is bieden. Even kijken voor hoeveel ze eruit vliegen. :)
Dankjewel!
pi_156161406
quote:
we will put more effort into mirrorless, and also, naturally, we will continue to expand the EF-M lens group. In the very near future, I think that Canon will come out with a mirrorless camera that you would really like.
~ http://www.imaging-resour(...)-lenses-new-printers
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 17 september 2015 @ 09:02:26 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156162810
Stel, over een paar jaar is die 120 megapixel er (dat is een 500 megapixel bij FF) gewoon betaalbaar en leverbaar. Welke objectieven kunnen zo een oplossend vermogen leveren? Is meer dan 10 Megapixel nodig voor normale fotos en meer dan 30 eigenlijk niet volkomen onzin?
Is 120 Megapixel niets meer dan een groot getal om camera's te verkopen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156163169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Stel, over een paar jaar is die 120 megapixel er (dat is een 500 megapixel bij FF) gewoon betaalbaar en leverbaar. Welke objectieven kunnen zo een oplossend vermogen leveren?
Nieuwe lenzen, die ze voor nog veel meer geld gaan verkopen denk ik.. :X

quote:
Is meer dan 10 Megapixel nodig voor normale fotos en meer dan 30 eigenlijk niet volkomen onzin?
Is 120 Megapixel niets meer dan een groot getal om camera's te verkopen?
Ik zeg niet meteen dat het onzin is, maar als ik naar de platen kijk die uit mijn 6D komen denk ik nooit "goh, ik zou graag meer megapixels hebben".

Betere lichtgevoeligheid is altijd handig, groter dynamisch bereik, altijd welkom, maar meer megapixels? Mweh :{
  Moderator donderdag 17 september 2015 @ 09:36:00 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156163374
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:

Is 120 Megapixel niets meer dan een groot getal om camera's te verkopen?
Misschien, maar niet voor mij. Kost alleen maar hardeschijfruimte en Photoshoppen duurt langer (nee, geen high-end PC hier). Mijn 60D heb ik ook op 8MP staan ipv 18, en dat is nog steeds groot genoeg voor een afdruk op 60*40 volgens mij.

Als je dermate hoge resoluties echt nodig bent, kun je beter naar midden- of grootformaat gaan lijkt me
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156164819
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Stel, over een paar jaar is die 120 megapixel er (dat is een 500 megapixel bij FF) gewoon betaalbaar en leverbaar. Welke objectieven kunnen zo een oplossend vermogen leveren? Is meer dan 10 Megapixel nodig voor normale fotos en meer dan 30 eigenlijk niet volkomen onzin?
Is 120 Megapixel niets meer dan een groot getal om camera's te verkopen?
Geen idee hoe die race gaat verlopen.

Paar jaar geleden was je dolblij dat je een 1080p monitor had (die je trouwens een vermogen had gekost).
Nu is de standaard haast al 4K.
Zelfde met TV's, niet zo gek geleden dat men over ging op 1080p en nu is de 8K-televisie ook al in de verkoop.
Leuk om te zien, maar de hardware en software blijft nog overal achter.

Software wat niet goed werkt op hoge resoluties, bronmateriaal wat niet uit dergelijke resoluties bestaat en probeer eens te gamen op 4K in de hoogste settings.
Daarnaast is het in het begin ook peperduur; denk aan die nieuwe Sony A7S2; erg leuk wat dat ding allemaal kan ( :9~ ) maar Jan Model gaat geen ¤3500 voor een camerabody neerleggen.

Aan de andere kant; opslagruimte kost niets meer tegenwoordig, telefoons van nu zijn zo krachtig als PC's van een paar jaar oud etc.

Kort gezegd; die race gaat nog wel even duur.
  donderdag 17 september 2015 @ 11:50:43 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156166041
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nieuwe lenzen, die ze voor nog veel meer geld gaan verkopen denk ik.. :X

mja, vraag me af waar de natuurkundige grenzen liggen.
Photozone test tegenwoordig met de 5Dsr (50 Megapixel) en daar zeggen ze ook al dat hiermee het er niet zo leuk uitziet voor veel lenzen.
bij 50 Megapixel op full frame hebben we bij vierkante pixels ongeveer 238 pixels op een millimeter,
0,0041933263 mm, ofwel 41.393 nm, ZIchtbaar licht zit tussen een golflengte 380 tot 780 nm
Bij deze sensor van hierboven hebben we het over ongeveer 1/3 daarvan
0,0013221371 mm, ofwel 13.221 nm

De sensor komt dus lang niet in de buurt van wat natuurkundig mogelijk is, maar wat dit voor de optiek betekend, weet ik niet. Er wordt optica ingezet bij het maken van Chips die het mogelijk maakt met 10 nm transistor grote te maken, dat is geen zichtbaar licht, maar het laat zien dat het scheidend vermogen van optiek ook niet aan zijn grenzen zit in de fotografie. ASML werkt aan 7nm technologie, hun optische spullen zijn dus echt vreselijk high end

quote:
Ik zeg niet meteen dat het onzin is, maar als ik naar de platen kijk die uit mijn 6D komen denk ik nooit "goh, ik zou graag meer megapixels hebben".

[..]
Mijn 5DmarkII doet en kan meer dan ik nog gebruik, ben daar nog niet aan mijn einde. Geweldige camera nog steeds en zie geen reden hem te vervangen.

quote:
Betere lichtgevoeligheid is altijd handig, groter dynamisch bereik, altijd welkom, maar meer megapixels? Mweh :{
Dit dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietverdriet op 17-09-2015 12:22:04 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156167484
Ach, laat Canon ook maar wat gaan doen aan hun low- to mid-end DSLR's.
Ik voorzie dat ze die markt de komende jaren volledig gaan verliezen.
  donderdag 17 september 2015 @ 13:23:50 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156168329
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ach, laat Canon ook maar wat gaan doen aan hun low- to mid-end DSLR's.
Ik voorzie dat ze die markt de komende jaren volledig gaan verliezen.
Ik denk dat die markt de komende jaren verdwijnt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 17 september 2015 @ 13:31:31 #241
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156168543
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ach, laat Canon ook maar wat gaan doen aan hun low- to mid-end DSLR's.
Ik voorzie dat ze die markt de komende jaren volledig gaan verliezen.
Nou inderdaad, Canon was in het begin toch wel de meest gekochte camera volgens mij. Die 300D,350D en 400D werden toen als 'warme broodjes' verkocht, jammer dat ze nu verslappen.

Toen ik de 60D aanschafte hadden de vergelijkbare Nikons allemaal al >>9 AF punten . Canon kwam daar pas in de 70D mee
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 17 september 2015 @ 13:32:41 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156168588
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat die markt de komende jaren verdwijnt.
Voor Canon of voor alle merken? Ten gunste van systeemcamera's
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 17 september 2015 @ 13:33:38 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156168627
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voor Canon of voor alle merken? Ten gunste van systeemcamera's
Alle merken, ten gunste van systeemcamera's en het anders omgaan met fotografie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156168794
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat die markt de komende jaren verdwijnt.
Ik bedoel hetzelfde als jij hier:
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Alle merken, ten gunste van systeemcamera's en het anders omgaan met fotografie.
Niet dat de 100D, 7**D e.d. slechte camera's zijn, integendeel.
Maar als je kijkt wat je voor hetzelfde geld bijvoorbeeld aan systeemcamera kunt krijgen welke lichter en kleiner zijn en daarnaast veel meer bieden dan Canon's DSLR's dan voorzie ik dat ze die markt volledig gaan verliezen.
Canon ziet dat blijkbaar anders met hun tig modellen want ik ben het overzicht zo ongeveer kwijtgeraakt tussen al die modellen welke allemaal op elkaar lijken.

Als ik zou overstappen op een nieuwe camera (mocht die tijd ooit aanbreken) dan zijn er maar 2 zaken die mij tegenhouden om niet naar systeemcamera te gaan; formaat en prijs.
Formaat simpelweg omdat een DSLR veel beter vast te houden is.
Prijs omdat systeemcamera's nagenoeg allemaal duurder zijn als je wat leuks zoekt.
Bodies zijn duurder, lenzen zijn duurder.
  Moderator donderdag 17 september 2015 @ 13:39:13 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156168814
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alle merken, ten gunste van systeemcamera's en het anders omgaan met fotografie.
Ik hoop het niet. Ik vind systeem camera's maar niets.

De xxD modellen zullen dan het laagste segment vormen denk je?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 17 september 2015 @ 13:42:32 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156168909
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Ik vind systeem camera's maar niets.

De xxD modellen zullen dan het laagste segment vormen denk je?
Ik ook niet, maar denk dat die markt erg gaat krimpen. Heb geen marktonderzoek ofzo, gewoon mijn inschatting.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 17:56:02 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156670923


Duur kauwstaafje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 7 oktober 2015 @ 18:13:16 #248
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156671275
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Ik vind systeem camera's maar niets.

Bij mij eigenlijk andersom, ik gebruik hoofdzakelijk systeemcamera's, de spiegelreflexen worden eigenlijk alleen nog voor langere telelenzen ingezet omdat ze daarvoor nog steeds handiger in gebruik zijn als spiegellozen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:58:31 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156672268
Zo snap ik niet waarom men geen FF camera kan maken op het formaat zeg, Pentax ME Super, heerlijk kleine spiegelreflex. Heb het idee dat men camera groot maakt om het geld wat ze ervoor vragen te rechtvaardigen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 7 oktober 2015 @ 20:39:24 #250
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156675398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo snap ik niet waarom men geen FF camera kan maken op het formaat zeg, Pentax ME Super, heerlijk kleine spiegelreflex. Heb het idee dat men camera groot maakt om het geld wat ze ervoor vragen te rechtvaardigen.
Wel eens een Sony A7 in handen gehad :? , daarbij vergeleken is een Pentax uit de M-dagen nog een reusachtige camera
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:28:41 #251
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_156680485
Nee, maar nee.

I am a black hole shitting into the void
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 23:41:22 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156680807
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo snap ik niet waarom men geen FF camera kan maken op het formaat zeg, Pentax ME Super, heerlijk kleine spiegelreflex. Heb het idee dat men camera groot maakt om het geld wat ze ervoor vragen te rechtvaardigen.
Grote camera houdt ook fijner vast vind ik. Heb zelf een 400D en een 60D, mijn pa een Nikon J1. Heb het liefst die 60D vast hoor. Lekker overal een knopje voor, niet in allerlei menu's duiken en je hebt echt iets vast.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 oktober 2015 @ 08:59:40 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156683685
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Grote camera houdt ook fijner vast vind ik. Heb zelf een 400D en een 60D, mijn pa een Nikon J1. Heb het liefst die 60D vast hoor. Lekker overal een knopje voor, niet in allerlei menu's duiken en je hebt echt iets vast.
Dan neem jij toch een grote camera?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156698400
Ik kocht een vintage setje bij de kringloop, daarin camera, lenzen, filters e.d.

Zit er onderin de tas een dobbelsteen. 8)7

Waarom zit er bij een camera set een dobbelsteen?

of is dit puur toeval?
#35.
  Moderator donderdag 8 oktober 2015 @ 21:45:14 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156698532
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan neem jij toch een grote camera?
Dat heb ik ook gedaan :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:59:51 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156699056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:41 schreef Clayton1 het volgende:
Ik kocht een vintage setje bij de kringloop, daarin camera, lenzen, filters e.d.

Zit er onderin de tas een dobbelsteen. 8)7

Waarom zit er bij een camera set een dobbelsteen?

of is dit puur toeval?
Dat is een sextaire belichtingscomputer.
:P
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156701633
Grote camera is juist handig voor ergonomie. Ik zou er bijna een grip voor bijkopen...
pi_157182504
Canon Winterpromotie 2015.

Actie gaat in op 1 november en loopt t/m 31 januari 2016.
  FOK!fotograaf donderdag 29 oktober 2015 @ 17:42:52 #259
159915 -Menn0-
MNO
pi_157185805
Waar blijft de 5D opvolger nou?! ;(
,,/
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:01:14 #260
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157196152
Je bedoelt eentje met degelijke 4K video? :P 't Is Canon hè, die beschermen hun cinemalijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 2 november 2015 @ 20:48:26 #261
340341 Blester
Membre très utile
pi_157277442
Sinds een paar dagen ook in het bezit van een basis Canon spiegelreflex, namelijk de Canon EOS 1200D 18-55mm IS II. Nog een flinke beginner, nog volop alle instellingen aan het bekijken, YouTube aan het afstruinen, boekjes lezen, app bekijken etc.

Na flink wat testshots merk ik dat mijn voorkeur toch wel meer uitgaat naar twee uitersten, namelijk macro en tele. Voor allebei heb ik het gevoel dat de 18-55mm zelfs met optimale instellingen en volledige kennis tekort gaat schieten. De zoom vind ik simpelweg te beperkt en ook bij een poging tot macroshots verliest de camera met de 18-55mm (uiteraard ook vrij logisch) naar mijn mening vrij snel de focus (ja, lang niet alle instellingen staan goed hoor). Heb wat van deze testshots in de onderstaande spoiler gezet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu heb ik concreet de vraag: Wat zijn een beetje leuke instapmodellen op het gebied van macrolenzen en telelenzen?
~ Love comes unseen; we only see it go
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 2 november 2015 @ 21:01:33 #262
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_157277895
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:48 schreef Blester het volgende:
Sinds een paar dagen ook in het bezit van een basis Canon spiegelreflex, namelijk de Canon EOS 1200D 18-55mm IS II. Nog een flinke beginner, nog volop alle instellingen aan het bekijken, YouTube aan het afstruinen, boekjes lezen, app bekijken etc.

Na flink wat testshots merk ik dat mijn voorkeur toch wel meer uitgaat naar twee uitersten, namelijk macro en tele. Voor allebei heb ik het gevoel dat de 18-55mm zelfs met optimale instellingen en volledige kennis tekort gaat schieten. De zoom vind ik simpelweg te beperkt en ook bij een poging tot macroshots verliest de camera met de 18-55mm (uiteraard ook vrij logisch) naar mijn mening vrij snel de focus (ja, lang niet alle instellingen staan goed hoor). Heb wat van deze testshots in de onderstaande spoiler gezet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu heb ik concreet de vraag: Wat zijn een beetje leuke instapmodellen op het gebied van macrolenzen en telelenzen?
Als je aan het budget zit is de Tamron 70-300mm een hele leuke lens waar je zowel een beetje mee kunt tele'en maar die ook tot 1:2 macro't.
Ding kost zo'n 139 nieuw en je kunt er best wel leuke dingen mee doen zonder er verder van alles bij te moeten kopen.
Nou ja, een statief is geen slechte investering

Leer je zo'n 'instapper' een beetje bespelen, dan ben je er niet zomaar op uitgekeken en blijkt nou dat macro en tele bij nader inzien toch niet helemaal je ding zijn, dan is de schade beperkt gebleven tot zo'n 139 euro

Voorbeeldje van afgelopen zomer met een Tamron 70-300 van een wat oudere jaargang op een Sony.

Sympetrum danae by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 2 november 2015 @ 21:09:41 #263
340341 Blester
Membre très utile
pi_157278202
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:01 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je aan het budget zit is de Tamron 70-300mm een hele leuke lens waar je zowel een beetje mee kunt tele'en maar die ook tot 1:2 macro't.
Ding kost zo'n 139 nieuw en je kunt er best wel leuke dingen mee doen zonder er verder van alles bij te moeten kopen.
Nou ja, een statief is geen slechte investering

Leer je zo'n 'instapper' een beetje bespelen, dan ben je er niet zomaar op uitgekeken en blijkt nou dat macro en tele bij nader inzien toch niet helemaal je ding zijn, dan is de schade beperkt gebleven tot zo'n 139 euro

Voorbeeldje van afgelopen zomer met een Tamron 70-300 van een wat oudere jaargang op een Sony.

[ link | afbeelding ]Sympetrum danae by Ouwesok, on Flickr
Dit klinkt erg interessant. Die Tamron 70-300mm werd me overigens eerder ook aangeraden voor mijn wensen. Je geeft aan dat het wel een 'beetje tele'en' en 'beetje macro' is. Ik snap dat zo'n lens is bedoeld als tussenstap tussen de keuze voor een goede telelens en een goede macrolens, maar het is dus niet zo dat ik heel snel wederom tegen 'beperkingen' aan zal lopen met deze lens?

Voorbeeldshot ziet er echt gaaf uit!

In die lenzen ben ik nog niet helemaal thuis. Hoe weet ik precies welke lenzen op mijn EOS 1200D passen en of mijn filters (58mm) daar ook op passen?

Qua statief, nog aanraders?
~ Love comes unseen; we only see it go
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 2 november 2015 @ 21:17:38 #264
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_157278408
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:09 schreef Blester het volgende:

[..]

Dit klinkt erg interessant. Die Tamron 70-300mm werd me overigens eerder ook aangeraden voor mijn wensen. Je geeft aan dat het wel een 'beetje tele'en' en 'beetje macro' is. Ik snap dat zo'n lens is bedoeld als tussenstap tussen de keuze voor een goede telelens en een goede macrolens, maar het is dus niet zo dat ik heel snel wederom tegen 'beperkingen' aan zal lopen met deze lens?

Voorbeeldshot ziet er echt gaaf uit!

In die lenzen ben ik nog niet helemaal thuis. Hoe weet ik precies welke lenzen op mijn EOS 1200D passen en of mijn filters (58mm) daar ook op passen?
Tamrons worden voor alle populaire vattingen verkocht, neem je er een voor Canon EF, dan past die ook op jouw camera.
Filtervatting van de mijne is 62mm, maar filters moet je niet teveel willen gebruiken en mocht je een UV'tje voor bescherming willen hebben dan zul je daar toch waarschijnlijk een nieuwe voor kopen.
quote:
Qua statief, nog aanraders?
Geen specifieke aanraders, wel het advies om er niet op te bezuinigen. Een goed statief kan tientallen jaren mee, een matig statief verdwijnt voor tientallen jaren in de kast.

Wat een goeie is bij zo'n 70-300 is een stevige éénpoot, die gaat je nieuw zo rond de zes tientjes kosten, is nagenoeg onverwoestbaar en maakt in elk geval dat je die lens in zijn 300mm-stand een beetje stilhoudt.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_157278516
Is een erg lichte combinatie, dus een budget-éénpoot is ook nog wel te doen dan over het algemeen - zodat je niet meer dan iets van 15 euro kwijtraakt mocht het toch niks blijken te zijn.

Voorbeeld:
http://www.cameranu.nl/nl(...)p3-3-secties-h178-cm

Voordat iemand hier van zegt: dat is niet ideaal. Nee is het ook niet, wel om te kijken of je een eenpoot echt wat vindt qua gebruik. Ik vind zelf een tripod fijner heb ik gemerkt, maar soms onhandig mee te nemen.

Allemaal jouw keuze uiteindelijk.
  maandag 2 november 2015 @ 22:35:21 #266
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157280824
Mijn Sirui tripod heeft een afneembaar been dat als monopod te gebruiken is. :Y

Tripodmiddenkolom. Als deze een haakje heeft kun je 'em verzwaren voor meer stabiliteit.
Handig om je middenkolom te kunnen omdraaien voor nog lagere shots (denk: mieren e.d.).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157281374
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:35 schreef shiznuts het volgende:
Mijn Sirui tripod heeft een afneembaar been dat als monopod te gebruiken is. :Y
[ afbeelding ]
Tripodmiddenkolom. Als deze een haakje heeft kun je 'em verzwaren voor meer stabiliteit.
Handig om je middenkolom te kunnen omdraaien voor nog lagere shots (denk: mieren e.d.).
Die Sirui is bijna net zo duur als zijn 1200D. Ik denk dat hij een klein beetje boven zijn budget valt :P

*Sirui N2204 hier trouwens. Ding is geniaal _O_ Maar voor de persoon die om een stafief vraagt. mwehh :D
  maandag 2 november 2015 @ 23:01:05 #268
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157281433
Misschien had 'ie gehoord 'je moet niet investeren in je camera body, haal maar een goedkope, die is toch na een jaar achterhaald en je tripod/lenzen niet'. :+ Die van mij was EUR 161,24. Heb ook een Velbon Ultra Rexi-L uit Polen voor 359,99 zloty (85 EUR). http://geizhals.eu/?cat=dcamstat !
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 5 november 2015 @ 19:25:29 #269
340341 Blester
Membre très utile
pi_157342240
Tamron 70-300mm in bestelling, ben benieuwd!

Nu nog even een statief zoeken. Denk dat ik maar met een simpele begin, kan later altijd nog beter kopen. Eenpoot lijkt me ook het meest functioneel. Die van Mattie010 is een optie, maar lijkt me relatief (te) goedkoop. Kan die de 70-300mm wel aan denk je?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_157345457
Tamron 70-300 is het, dus is echt een vrij licht objectief. Heb zelf die goedkope eenpoot ook en uhm, het is inderdaad geen topkwaliteit. Dus er is bewegingsruimte (hetzij klein) maar een tamron 70-300 kan die zeker wel houden, zeker omdat het puur ter ondersteuning van het gewicht is.

Tripod heeft wel meer voordelen verder, behalve minder handzaam. En dan worden de keuzes ook (nog) lastiger.

Is ook wel waard om eens op te zoeken op internet, erg veel meningen en erg veel informatie.
  donderdag 5 november 2015 @ 23:56:07 #271
340341 Blester
Membre très utile
pi_157351312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:58 schreef mattie010 het volgende:
Tamron 70-300 is het, dus is echt een vrij licht objectief. Heb zelf die goedkope eenpoot ook en uhm, het is inderdaad geen topkwaliteit. Dus er is bewegingsruimte (hetzij klein) maar een tamron 70-300 kan die zeker wel houden, zeker omdat het puur ter ondersteuning van het gewicht is.

Tripod heeft wel meer voordelen verder, behalve minder handzaam. En dan worden de keuzes ook (nog) lastiger.

Is ook wel waard om eens op te zoeken op internet, erg veel meningen en erg veel informatie.
Ik heb even zitten zoeken, kwam hier toevallig nog een Tripod tegen van vroeger die eigenlijk prima voldoet. . Eens kijken wat ik daar mee kan als de 70-300 binnen is. Mocht het niet werken koop ik een nieuwe.

Langzamerhand is de basisverzameling dan wel gereed:
- Canon EOS 1200D met 18-55
- filterset
- Tamron 70-300 inclusief UV filter en zonneklep
- 64 GB SD Samsung Pro schijf/lees van 80-90 mb/s
- reserveaccu
- Tripod

Nu nog een fatsoenlijke tas waarin ik ook extra lenzen mee kan nemen en de set is voorlopig volgens mij 'beginnersgereed'. En dan is het oefenen geblazen :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  FOK!fotograaf woensdag 25 november 2015 @ 13:09:49 #272
159915 -Menn0-
MNO
pi_157808817
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de weather seal/rubberen ring van een 70-200 L-lens? De mijne is aan het afbrokkelen en wil hem daarom vervangen.
,,/
pi_157864616
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:24 schreef Iemand91 het volgende:
pricewatch: Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS STM[ afbeelding ]
PW: ¤219
Klein.nl: ¤219
Bij afrekenen gaat er ¤100 Black Friday korting vanaf: ¤119.
Met Canon's winterpromotie gaat er nog eens ¤25 af.

Totaal: ¤94 i.p.v. ¤219. :o

(Met cashbackXL gaat er nog eens 2% korting bi over het bedrag excl. BTW)
Erg verleidelijk. Om m'n antieke 70-210mm mee te vervangen. Een bekende 70-200mm stond altijd op m'n lijst maar dit is ook een erg leuk ding om dat te overbruggen. :9
  vrijdag 27 november 2015 @ 18:30:25 #274
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_157864676
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Erg verleidelijk. Om m'n antieke 70-210mm mee te vervangen. Een bekende 70-200mm stond altijd op m'n lijst maar dit is ook een erg leuk ding om dat te overbruggen. :9
Tip: spaar even door, dat is zeer de moeite waard :7
Hmz...
  vrijdag 27 november 2015 @ 18:36:36 #275
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157864774
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Erg verleidelijk. Om m'n antieke 70-210mm mee te vervangen. Een bekende 70-200mm stond altijd op m'n lijst maar dit is ook een erg leuk ding om dat te overbruggen. :9
What you waitin' foh!? :D Mooi stmmetje man.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157864777
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:30 schreef Koelkastje het volgende:
Tip: spaar even door, dat is zeer de moeite waard :7
Het sparen is niet echt het punt, als ik wil kan ik nu ook wel gaan halen.
Want dan neig ik ook om direct door te gaan voor de F/2.8 IS I.

Maar meer het punt is dat in verhouding staat met wat ik qua fotografie momenteel doe; en dan vind ik een dergelijk objectief niet te verantwoorden.

EDIT: maakt al niet meer uit; ik ben al te laat. Alleen nog af te halen.
  vrijdag 27 november 2015 @ 18:45:48 #277
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157864963
Ik zei nog zo... 'waar wacht je nou nog op?'. c_/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf vrijdag 27 november 2015 @ 18:58:09 #278
159915 -Menn0-
MNO
pi_157865210
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:36 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Het sparen is niet echt het punt, als ik wil kan ik nu ook wel gaan halen.
Want dan neig ik ook om direct door te gaan voor de F/2.8 IS I.

Maar meer het punt is dat in verhouding staat met wat ik qua fotografie momenteel doe; en dan vind ik een dergelijk objectief niet te verantwoorden.

EDIT: maakt al niet meer uit; ik ben al te laat. Alleen nog af te halen.
Eventueel interesse in een tweedehands F/2.8L 1? Ik ga misschien upgraden naar de 2 variant :P
,,/
pi_157865289
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:45 schreef shiznuts het volgende:
Ik zei nog zo... 'waar wacht je nou nog op?'. c_/
o|O
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:58 schreef -Menn0- het volgende:
Eventueel interesse in een tweedehands F/2.8L 1? Ik ga misschien upgraden naar de 2 variant :P
Zoals gezegd; zo'n lens staat niet echt in verhouding met wat ik nu doe.
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:06:39 #280
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157865340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

o|O

[..]

Zoals gezegd; zo'n lens staat niet echt in verhouding met wat ik nu doe.
Als iedereen zo zijn gear zou aanschaffen was Canon (en alle andere merken) nog geen kwart zo groot en de spullen 4 keer zo duur.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 november 2015 @ 19:08:40 #281
159915 -Menn0-
MNO
pi_157865384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

o|O

[..]

Zoals gezegd; zo'n lens staat niet echt in verhouding met wat ik nu doe.
Ja maar toch! Hij is zo mooi })
,,/
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:09:53 #282
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157865411
Voor de prijs van de 55-250mm zonder korting wil 'ie 'em vast wel hebben?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

o|O
Ja, ik had het natuurlijk allang alweer gedaan. Maar ja, ik ben ook zo fucking impulsief en een sucker voor deals. :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf vrijdag 27 november 2015 @ 19:16:36 #283
159915 -Menn0-
MNO
pi_157865557
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:09 schreef shiznuts het volgende:
Voor de prijs van de 55-250mm zonder korting wil 'ie 'em vast wel hebben?

Ach joh doe gewoon de prijs MET korting! Het is tenslotte weekend en dat moet gevierd worden!
,,/
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:38:03 #284
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157867349
c_/ !
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157867664
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als iedereen zo zijn gear zou aanschaffen was Canon (en alle andere merken) nog geen kwart zo groot en de spullen 4 keer zo duur.
Dat niet mijn probleem. Ik koop met dit soort spul liever iets nieuws/anders als ik tegen de grenzen aanloop van wat ik nu heb, dan domweg nieuw spul kopen om maar te kopen.

En ik kan het geld wel beter gebruiken; zo valt mijn laptop momenteel (letterlijk) van ellende uit elkaar.
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:09 schreef shiznuts het volgende:
Ja, ik had het natuurlijk allang alweer gedaan. Maar ja, ik ben ook zo fucking impulsief en een sucker voor deals. :')
Zo kennen we je weer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:16 schreef -Menn0- het volgende:
Ach joh doe gewoon de prijs MET korting! Het is tenslotte weekend en dat moet gevierd worden!
Lol, dat zou pas Black Friday zijn. :P
  Redactie Frontpage vrijdag 27 november 2015 @ 21:31:54 #286
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_157869064
de 70-200 USM2 is weer duurder, nu weer 2100 in NL, gaat ook alle kanten op. Over de grens in Kleve issie 1819,-
  FOK!fotograaf zondag 13 december 2015 @ 18:09:53 #287
159915 -Menn0-
MNO
  zondag 27 december 2015 @ 15:40:53 #288
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_158570195
Ik wil een spiegelreflexcamera kopen. Ik heb al eens met die van een vriendin wat foto's gemaakt, zij heeft een inmiddels ouder model, volgens mij de canon eos 500 d met 18-200 lens.

Ik ben op zoek naar een goede camera, die ik vooral gebruiken ga op reizen, dus foto's maken van natuur en steden. Ik wilde eigenlijk een camera kopen met 18-135 mm lens, dit lijkt mij handig omdat je dan geen lenzen hoeft te wisselen op reis als je een foto wilt maken en een redelijk (niet super groot, maar voor mij groot genoeg) bereik hebt. Nu zijn er zoveel body's dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Is deze lens geschikt voor reisfotografie en welke body is aan te raden? Ik wil in totaal niet meer dan 500 / 700 uitgeven. Is dit realistisch?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 00:53:02 #289
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158919349
The Canon Empire Strikes Back?
quote:
The new Canon EOS 1DX MKII flagship DSLR camera is rumored to be announced in February/March timeframe. Shipment will start in April, 2016. The new camera is expected to have 4k video and costs around $5.999.

Read more on PhotoRumors.com: http://photorumors.com/20(...)april/#ixzz3wbcYdD8e
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158921366
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 00:53 schreef shiznuts het volgende:
The Canon Empire Strikes Back?

[..]

Hubba hubba :9~ !

*O* Canon *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 januari 2016 @ 08:44:27 #291
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_158921724
Waarom doen ze dat dan niet op de CES? :{
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf vrijdag 8 januari 2016 @ 11:23:32 #292
159915 -Menn0-
MNO
pi_158924068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 08:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Waarom doen ze dat dan niet op de CES? :{
Ik zit al een week te wachten maar lees alleen dingen over NIkon's nieuwe camera's.]

Wel overal rumors

http://www.cameraegg.org/(...)h-shipping-in-april/
,,/
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 januari 2016 @ 11:47:59 #293
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_158924608
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:23 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ik zit al een week te wachten maar lees alleen dingen over NIkon's nieuwe camera's.]

Wel overal rumors

http://www.cameraegg.org/(...)h-shipping-in-april/
Mooi dan kan ik eindelijk over.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 8 januari 2016 @ 12:15:57 #294
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158925251
"slechts" 24 MegaPixel, men lijkt niet mee te gaan in de megapixelrace. 24 is ook meer dan genoeg, liever meer lichtgevoeligheid met weinig ruis dan 48Megapixels
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158925413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
"slechts" 24 MegaPixel, men lijkt niet mee te gaan in de megapixelrace. 24 is ook meer dan genoeg, liever meer lichtgevoeligheid met weinig ruis dan 48Megapixels
Daar hebben ze de 5Ds al voor met zijn 50.6MP
Canon kan blijkbaar de performance daarvan niet op het benodigde niveau krijgen voor de top serie (ruis, fps, dynamic range), dus kiezen ze voor een lagere pixeldensiteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2016 12:24:35 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 8 januari 2016 @ 13:00:52 #296
159915 -Menn0-
MNO
pi_158926136
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:47 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Mooi dan kan ik eindelijk over.
Wat heb je nu dan? De 1Dx ?
,,/
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 januari 2016 @ 13:01:27 #297
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_158926148
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:00 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Wat heb je nu dan? De 1Dx ?
Yep en 1DsM3
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf vrijdag 8 januari 2016 @ 13:24:22 #298
159915 -Menn0-
MNO
pi_158926641
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:01 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Yep en 1DsM3
Naais naais! Wants that too!
,,/
  FOK!fotograaf zondag 17 januari 2016 @ 05:16:00 #299
159915 -Menn0-
MNO
pi_159167461
Okay, heel vaag verhaal.

Ik was vanavond op pad met 2 5Dmk3s en onder andere een Sigma 15mm F2.8. M'n camera met de 15mm (voor het gemaak camera A) stond op de High Speed Burst stand (ongeveer 6fps), maar er was niks snels aan de burst (max 3fps). Met een andere lens op de camera was hij wel snel en haalde hij wel de 6fps. Ik heb toen de 15mm op de andere body gedaan (camera B) en toen was er niks aan de hand. Zonder de instellingen te veranderen heb ik er een 70-200 op gezet en daarna een 20mm en die deden WEL allebei de burst.

Hoe kan 1 lens nou geen burst doen?!
Camera A met 15mm doet geen burst maar camera B met dezelfde instellingen doet het wel..

Ik heb alles al geprobeerd, lens schoonmaken, batterij verwisselen, camera aan/uit gedaan. Niks helpt. Hoe dan?!

Camera A 15mm geen burst
Camera A 20mm wel burst

Camera B 15mm wel burst
Camera B 20mm wel burst.

Met dezelfde instellingen :?
,,/
pi_159175394
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 05:16 schreef -Menn0- het volgende:
Okay, heel vaag verhaal.

Ik was vanavond op pad met 2 5Dmk3s en onder andere een Sigma 15mm F2.8. M'n camera met de 15mm (voor het gemaak camera A) stond op de High Speed Burst stand (ongeveer 6fps), maar er was niks snels aan de burst (max 3fps). Met een andere lens op de camera was hij wel snel en haalde hij wel de 6fps. Ik heb toen de 15mm op de andere body gedaan (camera B) en toen was er niks aan de hand. Zonder de instellingen te veranderen heb ik er een 70-200 op gezet en daarna een 20mm en die deden WEL allebei de burst.

Hoe kan 1 lens nou geen burst doen?!
Camera A met 15mm doet geen burst maar camera B met dezelfde instellingen doet het wel..

Ik heb alles al geprobeerd, lens schoonmaken, batterij verwisselen, camera aan/uit gedaan. Niks helpt. Hoe dan?!

Camera A 15mm geen burst
Camera A 20mm wel burst

Camera B 15mm wel burst
Camera B 20mm wel burst.

Met dezelfde instellingen :?
Buffer wellicht vol toen je met de 15mm schoot?
  FOK!fotograaf zondag 17 januari 2016 @ 15:44:50 #301
159915 -Menn0-
MNO
pi_159175921
quote:
5s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:27 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Buffer wellicht vol toen je met de 15mm schoot?
Nee ook niet, ik wil gaan schieten en toen merkte ik het. Heb de camera ook even weggelegd om inderdaad te kijken of het buffer vol zat maar dat was het niet. Zodra er andere lens op ging deed hij het wel weer, 15mm er op en weg burst....
,,/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')