quote:Canon, Inc. (キャノン株式会社, Kyanon Kabushiki Gaisha) is een Japanse producent van een veelheid aan optische en elektronische apparatuur. Bij de consument vooral bekend van digitale camera's, videocamera's, printers, copiers en scanners.
Ja precies, dat diafragma op 2.2 te hoog was voor komende zondag, dat had ik al begrepen Ik denk dat ik het op f3,5 ga proberen en hopen dat dat voldoende is.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is ook zeker mogelijk. Ik zie alleen dat je die serie op f2.2 hebt geschoten. Ik zou voor de 4 personen het diafragma wat verder knijpen zodat iedereen er scherp op staat, helemaal wanneer de 4 onderwerpen niet allemaal naast elkaar staan. Hoe veel je moet knijpen moet je zelf even uitvinden, foto maken en bekijken of je onderwerpen scherp zijn dus.
[..]
Dan doe je het niet goed.
Hopen is niet goed genoeg, je moet het controleren!quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:45 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja precies, dat diafragma op 2.2 te hoog was voor komende zondag, dat had ik al begrepen Ik denk dat ik het op f3,5 ga proberen en hopen dat dat voldoende is.
Met "in het midden" bedoel ik in het midden van het scherpe vlak. Scherptediepte, daar gaat het over. Dus niet het vlak dat van links naar rechts of van onder naar boven loopt.quote:Maar nog even over die focus points. Stel, de 2 jongens zitten naast elkaar en de hondjes liggen bij hun op schoot. Dan heb je dus een stukje ruimte (wellicht zeer klein) tussen de hoofdjes van de jongens in, en de koppen van de honden liggen een stuk lager. Wat is dan het beste punt om op te focussen in scherpstellen?
Ja sorry, zo bedoelde ik het ook. Hopen dat het goed is en ik het dus niet op f/4 of f/4,5 hoef te zettenquote:Op donderdag 5 februari 2015 14:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hopen is niet goed genoeg, je moet het controleren!
[..]
Met "in het midden" bedoel ik in het midden van het scherpe vlak. Scherptediepte, daar gaat het over. Dus niet het vlak dat van links naar rechts of van onder naar boven loopt.
Nee. Je scherptediepte loopt van:quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:52 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja sorry, zo bedoelde ik het ook. Hopen dat het goed is en ik het dus niet op f/4 of f/4,5 hoef te zetten
En sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt... Je bedoelt als je die focus points ziet op het moment dat je die wil veranderen op je camera, dat je dan dat middelstje vierkantje dus invoert?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Je scherptediepte loopt van:
Onscherp>>>>>>scherp<<<<<onscherp. Dat gaat in de diepte. Dat bedoelt hij.
Thanks! Maar sorry, ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan moet instellen? En hoe doe ik dat dan met die focus points zoals ik hierboven liet zien op het plaatje? Ik begrijp nu wat jullie bedoelen ( ) alleen nog niet hoe ik het moet bewerkstelligen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:58 schreef shiznuts het volgende:
Nee, de afstand tussen het achtergrondsvoorwerp (kind) en voorgrondsvoorwerp (hond). Dat ze beide evenveel van de kritische focus zitten. Dan heb je nog een kans dat ze in de hyperfocale afstandsmarge vallen. Daar had je vroeger op je lens een speciale DoF schaal voor (moet je wel de boel opmeten of nauwkeurig kunnen inschatten):
[ afbeelding ]
Je focus point is scherp op je scherpste punt, dus je veld qua scherpte in diepte verloopt Ideaal zou zijn als je kan scherpstellen op een punt wat tussen de jongens en de hont inzit.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:02 schreef VeerEli het volgende:
[..]
[..]
Thanks! Maar sorry, ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan moet instellen? En hoe doe ik dat dan met die focus points zoals ik hierboven liet zien op het plaatje? Ik begrijp nu wat jullie bedoelen ( ) alleen nog niet hoe ik het moet bewerkstelligen.
Daar is nou juist het diafragma voor! Kijk:quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:02 schreef VeerEli het volgende:
[..]
[..]
Thanks! Maar sorry, ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan moet instellen? En hoe doe ik dat dan met die focus points zoals ik hierboven liet zien op het plaatje? Ik begrijp nu wat jullie bedoelen ( ) alleen nog niet hoe ik het moet bewerkstelligen.
Sorry, ik volg het niet helemaal...quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je focus point is scherp op je scherpste punt, dus je veld qua scherpte in diepte verloopt Ideaal zou zijn als je kan scherpstellen op een punt wat tussen de jongens en de hont inzit.
Hier kan je berekenen hoe groot de scherptediepte is voor je objectief en diafragmaquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:02 schreef VeerEli het volgende:
[..]
[..]
Thanks! Maar sorry, ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan moet instellen? En hoe doe ik dat dan met die focus points zoals ik hierboven liet zien op het plaatje? Ik begrijp nu wat jullie bedoelen ( ) alleen nog niet hoe ik het moet bewerkstelligen.
Ah oke, het heeft dus niet zoveel met die focus points te maken maar gewoon met diafragma? Dus checken in hoeverre die nog groot kan zijn voor de scherptediepte, maar wel klein genoeg om alle personen scherp te krijgen? Grrquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Daar is nou juist het diafragma voor! Kijk:
[ afbeelding ]
Bij f/2.8 is alleen de voorste batterij scherp. Maar als er rechts naast de voorste batterij nóg een batterij zou staan, zou die ook scherp zijn, omdat die in hetzelfde scherptevlak staat. Dus, dan maakt het niet uit of je scherp stelt op de linker- of de rechterbatterij. Wil je ook de middelste batterij scherp hebben, moet je dus je diafragma gaan knijpen.
Ja.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:08 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ah oke, het heeft dus niet zoveel met die focus points te maken maar gewoon met diafragma? Dus checken in hoeverre die nog groot kan zijn voor de scherptediepte, maar wel klein genoeg om alle personen scherp te krijgen? Grr
Je denkt nu in hoog/laag. Je moet in de diepte denken.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:07 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Sorry, ik volg het niet helemaal...
Nog een keer; dus jij bedoelt nu dat als ik bijv op de borst van één van de twee jongens moet scherpstellen, omdat dat ongeveer het middelpunt is van de 4 personen/dieren die scherp moeten zijn?
Dat ben ik nog totaal niet gewend en begrijp daar minder van dan dat ik denk in hoog/laag. Wat het uiteindelijk doet, zie ik op m'n schermpje wel.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Je denkt nu in hoog/laag. Je moet in de diepte denken.
Hoe groter het diafragmagetal, hoe kleiner je diafragma en hoe groter het gebied voor en achter het punt waar je op scherp stelt dat dan ook scherp is.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:08 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ah oke, het heeft dus niet zoveel met die focus points te maken maar gewoon met diafragma? Dus checken in hoeverre die nog groot kan zijn voor de scherptediepte, maar wel klein genoeg om alle personen scherp te krijgen? Grr
Ja exact, zo ver was ik gelukkig al welquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe groter het diafragmagetal, hoe kleiner je diafragma en hoe groter het gebied voor en achter het punt waar je op scherp stelt dat dan ook scherp is.
Download idof calculator op je telefoon, voer in welke camera je hebt, hoe ver je afstand tot je onderwerp Is, en vervolgens kan je bepalen hoe groot je diafragma moet zijn om "alles" scherp te krijgen wat je wil. Waarschijnlijk begrijp je het niet als je dit leest, maar download gewoon die app, en het wijst zich vanzelf.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:11 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja exact, zo ver was ik gelukkig al wel
Oke ga ik doen, thanksquote:Op donderdag 5 februari 2015 16:01 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Download idof calculator op je telefoon, voer in welke camera je hebt, hoe ver je afstand tot je onderwerp Is, en vervolgens kan je bepalen hoe groot je diafragma moet zijn om "alles" scherp te krijgen wat je wil. Waarschijnlijk begrijp je het niet als je dit leest, maar download gewoon die app, en het wijst zich vanzelf.
Jup, AI servo, want bewegende onderwerpen .quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:12 schreef VeerEli het volgende:
En is het in zo'n geval logisch om het op AI SERVO te zetten of gewoon op One Shot?
quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:02 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Jup, AI servo, want bewegende onderwerpen .
quote:Canon heeft de Eos 5DS gepresenteerd, een dslr met een sensor die een maximale resolutie heeft van meer dan 50 megapixels. Daarmee is het de dslr met de hoogste resolutie tot nu toe. In cropmodus schiet hij nog altijd foto's met een resolutie van 19 megapixels.
De 5DS krijgt een dual Digic6-beeldprocessor, een nieuwere versie van de Digic5+ uit de 5D Mark III. Het iso-bereik is 100-6400, met uitbreding tot 12.800. Dat is minder dan de 5D Mark III die tot 25.600 komt met uitbreiding tot 102.400. Ook minder is de hoeveelheid foto's die de nieuwe 5DS kan maken per seconde. Dat zijn er vijf, waar de 5D Mark III er zes kan maken. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de hogere resolutie van de sensor, die foto's schiet op maximaal 8688x5792 pixels. Video's schiet de camera op maximaal 1080p bij 30fps.
De 5Ds heeft 61 af-punten en beschikt over een een '150.000 pixel rgb + ir'-fotometriesensor. De camera heeft een 1,3x- en 1,6x-cropmodus, waarbij gebruikers alsnog foto's maken op 19 megapixels. Verder krijgt het toestel ondersteuning voor timelapsevideo's en gaat het beschikken over interval- en bulb-timers. De camera krijgt tenslotte een body van een magnesiumlegering, die bestand is tegen stof en water. Die body is 15,2x11,6x7,2cm groot en weegt 930 gram.
Canon heeft de camera uitgerust met een 3,2"-lcd van het ClearView II-type met een miljoen beeldpunten. De dslr komt in twee varianten: de reguliere Eos 5DS en de 5DS R. De R-versie van de EOS 5DS moet het zonder optische lowpassfilter doen. Hoe groot het prijsverschil zal zijn, is nog niet bekend. Beide camera's komen in juni voor het eerst uit.
quote:
quote:Wel D5300-like 24.2MP sensor en out-of-the-box HDR movie?
Kort het verschil:quote:Canon's announcement of two new cameras is just one part of the story. The other is that they use a new 24-megapixel sensor, made by Canon, which features a new version of its Hybrid CMOS AF system.
This uses phase-detection 'focusing' pixels spread across the sensor to aid faster autofocus in live view mode and when shooting movies. This latest Hybrid CMOS AF III in the 750D and 760D has more focusing pixels arranged in a more regular array, and Canon says it's about 4x faster than version II (used in the EOS 100D) and two generations ahead of the original Hybrid CMOS AF system in the EOS 700D.
Pixel power
The 24-megapixel sensor is especially interesting because this gives the 750D and 760D parity with rival Nikon D-SLRs like the D3300 and D5500. It's also a sign that Canon could be pensioning off the venerable 18-megapixel CMOS sensor still used in the 700D and EOS 100D.
The increase in resolution hasn't harmed the ISO range, though, which goes from ISO 100-12800 (25,600 in 'expanded' mode). The processing is handled by Canon's DIGIC 6 processor, a step up from the DIGIC 5 processor used in the 100D and 700D.
Both cameras offer 5fps continuous shooting and Canon's more powerful 19-point AF system (all cross-type), compared to the 9-point AF on the existing entry-level models.
Round the back, they both have articulating 3-inch touch-screen displays with a resolution of 1,040,000 dots, and both cameras can shoot full HD movies at 30fps, 25fps and 24fps. They also feature Canon's new Flicker Detection technology, first seen in the EOS 7D Mark II, for more reliable exposures under artificial light.
EOS 750D vs EOS 760D
So what's the difference? It's all about the design rather than the features. Both cameras will be part of Canon's entry-level EOS line-up, but they're aimed at different kinds of user.
The EOS 750D is aimed at beginners who want the reassurance of automatic modes and simpler controls of the kind they might be used to on a compact camera.
The EOS 760D, however, is designed for enthusiasts who want more creative and manual control. This is the one to choose if you already know the basics and want to move on.
There's little difference in the size and weight, but the 760D swaps the mode dial over from the right side of the camera to the left to make room for a mono status LCD. This displays key shooting information in a clearly visible way without the need to check the more power-hungry LCD display on the back.
The 760D also has a second control dial on the rear of the camera. This makes it changing key camera settings much quicker, especially when shooting in the semi-automatic or manual modes where you want to adjust the shutter speed and lens aperture independently.
Dus...quote:Canon says that they're additions to the Canon range rather than replacements, and they they are designed to slot in between the EOS 700D and EOS 70D.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2015 13:57:19 ]
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:56 schreef andreas612 het volgende:
Hmmmm... die 5D sr + 11-24 + landschap + 3mx2m muurprint =Met name de prijs van de 11-24, my god Wat zou die lens zo onwijs duur maken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De sensor komt nu ook van Canon. Maar is dus wel nieuw.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:12 schreef shiznuts het volgende:
Maar is die 760D niks voor jou? Eindelijk een nieuwe sensor in de xxxD lijn. En dat lijkt dan dezelfde te zijn die Nikon in de D5300 en D5500 gooit (en geloof ik van Sony stamt), dus die kan wel wat. Dat tezamen met het top LCD...
quote:
Voor wat het waard is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Met name de prijs van de 11-24, my god Wat zou die lens zo onwijs duur maken?
Offtopic hier, maar de geruchten gaan inmiddels bijzonder sterk dat er van Pentax ook een FoolFrame-bak aan zit te komen. Kijk maar eensquote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:32 schreef whosvegas het volgende:
Leuke camera's die van 53 mp
Helaas iets van 3500 euri
De 6D is wel goed te doen, om als amateur overstappen naar full frame 1500 - 1600 euro (hoewel een behoorlijk bedrag).
Heb gelezen dat de auto focus erg goed is.
Voorlopig hou ik het nog bij mijn Pentax
De vermoedelijke specs had ik nog niet gezien.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:35 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Offtopic hier, maar de geruchten gaan inmiddels bijzonder sterk dat er van Pentax ook een FoolFrame-bak aan zit te komen. Kijk maar eens
Nou zijn die Canons al werkelijkheid en die Pentax nog een gerucht, na de digitale 645 geloof ik er echter best wel in dat Pentax in staat mag worden geacht een goeie grotemensencamera in de handel te zetten.
Verhuiswagen een optiequote:Op woensdag 18 februari 2015 20:46 schreef Koelkastje het volgende:
Hallo mensen !
Misschien dat mensen mij hier kunnen helpen met mijn vraag !
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera tas want met de komst van een 70-200 voldoet mijn oude gewoon niet meer. Dus ik ben op zoek naar een grote, stevige rugzak die plek heeft voor een 6D, 50D, 17-40, 70-200, 50mm, 8mm Fisheye en een Speedlite flitser. Beide bodies hebben een batterygrip dus diepte is nodig. Daarnaast zou het fijn zijn als er wat extra ruimte is voor accessoires zoals kaartjes, batterijen, een Lumiquest, kabels etc.
Na deze basis eisen zou het ook fijn zijn als er een 15,6" laptop in kan, een statief aan bevestigd kan worden en beide camera's er kant en klaar in passen. Over een maximum prijs heb ik op het moment nog niet echt over nagedacht, eerst eens zien wat de opties zijn !
Is dit iets?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:46 schreef Koelkastje het volgende:
Hallo mensen !
Misschien dat mensen mij hier kunnen helpen met mijn vraag !
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera tas want met de komst van een 70-200 voldoet mijn oude gewoon niet meer. Dus ik ben op zoek naar een grote, stevige rugzak die plek heeft voor een 6D, 50D, 17-40, 70-200, 50mm, 8mm Fisheye en een Speedlite flitser. Beide bodies hebben een batterygrip dus diepte is nodig. Daarnaast zou het fijn zijn als er wat extra ruimte is voor accessoires zoals kaartjes, batterijen, een Lumiquest, kabels etc.
Na deze basis eisen zou het ook fijn zijn als er een 15,6" laptop in kan, een statief aan bevestigd kan worden en beide camera's er kant en klaar in passen. Over een maximum prijs heb ik op het moment nog niet echt over nagedacht, eerst eens zien wat de opties zijn !
Nou, dat lijkt me niet zo handig !quote:
Zeer mooie tassen, maar denk dat ik net wat ruimte te kort kom.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:15 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Is dit iets?
http://www.lowepro.com/transit
Rugtasquote:Op donderdag 19 februari 2015 08:09 schreef Uncle het volgende:
Rugtas? Schoudertas? Slingtas? Koffer? Rolkoffer? Pelicase?
Ik bedoel meer dat je vrij summier bent in je informatie in het algemeenquote:
Op die fiets, nu snap ik het !quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:37 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat je vrij summier bent in je informatie in het algemeen
Is het voor dagwandelingen, lange hikes, alleen voor vervoer, misschien voor op locatie, shoots op festivals, moet het vliegtuigproof zijn (handbagage), moet altijd alles er ruim in passen of mag het wat krapper zijn omdat je meestal de helft thuis laat, etc
De keuze is enorm, dus selectief en kritisch zijn is niet eens alleen mogelijk, ook bijna noodzakelijk om uberhaubt tot een goede keuze te komen, laat staan om advies te geven
Valt wel mee, zolang het in een goede tas zit kun je er goed lang mee rondlopen !quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:43 schreef SunChaser het volgende:
Wil je sowieso alles in een keer meenemen. Lijkt me nogal veel
Ik bedoel meer, wanneer heb je alles tegelijk nodigquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:24 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Op die fiets, nu snap ik het !
Ik draag mijn rugtas altijd en overal naartoe, wandelingen, lange hikes, naar locatie etc. Op het moment is dat een Caselogic DCB-309-BLACK.
[quote] Op donderdag 19 februari 2015 11:24 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Op die fiets, nu snap ik het !
Ik draag mijn rugtas altijd en overal naartoe, wandelingen, lange hikes, naar locatie etc. Op het moment is dat een Caselogic DCB-309-BLACK.
[ afbeelding ]
En bij mij ziet hij er intern nu zo uit.
[ afbeelding ]
Het doel is om een tas te vinden bijna gelijk aan wat ik nu heb maar dan met iets meer ruimte voor de 70-200 !
[..]
Valt wel mee, zolang het in een goede tas zit kun je er goed lang mee rondlopen !
Dat is met 4 lenzen toch niet zo heel moeilijk?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:29 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, wanneer heb je alles tegelijk nodig
De 70D zit beter in elkaar, betere en meer bescherming tegen weersinvloeden. Betere sensor.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:07 schreef -Menn0- het volgende:
Zit te kijken naar een Canon om het fotograferen weer op te pakken. Heb ooit een 500d gehad en heb me daar prima mee vermaakt. Nu zit ik een beetje te googelen over wat ik ga kopen en dan kom ik uit op de hier bovenstaande 760d of de 70d. Wat zouden de redenen zijn om voor de 70d te gaan en niet een van de instapmodellen zoals de 7xxd? Ik las wel de 70d beter gebouwd is voor de wat mindere weersomstandigheden en ik wil er wel mee de berg op als ik ga snowboarden. Vandaar dat ik neig naar de 70d. Of heb ik het verkeerd begrepen en zullen ze het beide prima doen in minder weer/de kou?
GoPro heb ik al Mede door de foto's van de GoPro dacht ik "Hier wil ik weer wat meer mee gaan doen".quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De 70D zit beter in elkaar, betere en meer bescherming tegen weersinvloeden. Betere sensor.
Dat wil niet zeggen dat 7xxD slechte camera's zijn, geheel niet.
Wat ik me echter afvraag is, ben je bij snowboarden niet beter af met een go-pro?
Nee en als ik er goed over nadenk ga ik toch niet in een sneeuwstorm foto's schieten dus echt weatherproof hoeft ook weer niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:28 schreef shiznuts het volgende:
De 70D heeft nog de oude-nieuwe sensor (mweh). Als het goed is is de nieuwe 24MP sensor in de 760D vergelijkbaar met Sony (A5100/A6000) en Nikon (D5300/D5500) spul van 24MP. Dan zou de 760D de 70D moeten kunnen hebben op het gebied van afbeeldingskwaliteit, zeker met de nieuwere DIGIC6 processor.
'k Zou de 70D halen als je echt per se wat betere weatherproofing wilt... en misschien voor de net iets snellere burstrate en dualpixel AF, in die termen is de camera zelf wel een stapje hoger (maar dus niet noodzakelijk de beeldkwaliteit). Mja... ik vind het altijd maar slap geouwehoer dat je een magnesium alloy hurricane proof camera nodig hebt. Ik ga persoonlijk toch niet in de zeikregen buiten foto's staan lopen te schieten en ik heb al tig camera's zonder fancy bouw gehad en heb er maar eentje kapot weten te maken en dat was verder iets mechanisch en kwam niet omdat er een paar spatjes water op zaten of ergens tegenaan was gestoten en 'ie dat niet kon hebben.
Got it!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is sowieso verstandiger geld aan glas te besteden dan aan camera's, een camera is ovef 3-5 jaar geen ruk meer waard, maar goed glas is over 30 jaar nog steeds goed glas
Komen die uurtjes in de sportschool toch nog van pas!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:05 schreef shiznuts het volgende:
760D is ook een stukje lichter, klein beetje compacter zelfs. Dus iets minder 'kutgesjouw met die camera jonguh!' .
Je las dit?quote:Op maandag 9 maart 2015 19:10 schreef Koelkastje het volgende:
Wie hier heeft gewerkt met een Samyang 14mm 2.8 en is er tevreden over?
EDIT:quote:Op zondag 8 maart 2015 21:48 schreef Iemand91 het volgende:
Walimex Pro 14mm f/2.8 (Nikon)
PW: ¤429
Amazon.de: ¤436,21.
Morgen om 18:00 uur in de aanbieding.
EDIT: ¤349 geworden.
Nou, ik had het wel gezien maar die is toch voor Nikon !quote:
Ik heb er een! Ervaringen: goed gebouwde lens, afgestopt behoorlijk scherp. Niet veel last van flare's e.d., vervorming is aanwezig maar boeit me doorgaans niet zo (de vervorming die je krijgt doordat het een 14mm is is immers vele malen meer opvallend). Filters niet mogelijk (pola's kan je sowieso vergeten met 14mm). Hij is volledig handmatig en niet-automatisch, is geen probleem want alles is toch altijd in focus.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:16 schreef Koelkastje het volgende:
Of is actief gebruiker en kan zijn ervaring met deze lens met mij delen.
Meldt!quote:Op maandag 9 maart 2015 19:10 schreef Koelkastje het volgende:
Wie hier heeft gewerkt met een Samyang 14mm 2.8 en is er tevreden over?
Zijn op youtube heel veel filmpjes gemaakt met deze lensquote:Op maandag 9 maart 2015 19:29 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Nou, ik had het wel gezien maar die is toch voor Nikon !
Zit al een tijdje naar die lens te kijken voor architectuur en interieurfotografie maar het is heel lastig een goede (video)review te vinden. Vooral video omdat ik in praktijk graag wil zien hoe die lens performed.
Ohh 14 mm 2.8, was dit maar voor canonquote:Op maandag 9 maart 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je las dit?
[..]
EDIT:
Kruipt in een hoekje...
Die is er ook voor Canon. Bij Onestop Digital overigens nog goedkoper, slechts 332 euro.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:14 schreef videonatic het volgende:
[..]
Ohh 14 mm 2.8, was dit maar voor canon
En aan welk diafragma moet ik denken bij afgestopt? Vervorming had ik al wat over gelezen, ook dat mocht het nodig zijn je met een software correctie een aardig eind kwam, misschien dat je daar zelf ervaring mee hebt?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb er een! Ervaringen: goed gebouwde lens, afgestopt behoorlijk scherp. Niet veel last van flare's e.d., vervorming is aanwezig maar boeit me doorgaans niet zo (de vervorming die je krijgt doordat het een 14mm is is immers vele malen meer opvallend). Filters niet mogelijk (pola's kan je sowieso vergeten met 14mm). Hij is volledig handmatig en niet-automatisch, is geen probleem want alles is toch altijd in focus.
Het grootste "probleem" is dat 14mm ENORM wijd is en dat het daardoor nogal lastig is een leuke compositie te maken. Objecten in de voorgrond op 1 meter afstand van de camera zien eruit alsof ze 100 meter verderop liggen.
Als je nog vragen hoor ik het wel. Mocht je een keer in Amsterdam zijn, holla at your boy, mag je hem wel even proberen
Kijk, dat is ook goed om te horen !quote:
Ja, maar ik zocht meer naar foto reviews. Ik film totaal niet dus is niet van toepassing !quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn op youtube heel veel filmpjes gemaakt met deze lens
Op Full Framequote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:18 schreef Koelkastje het volgende:
Kijk, dat is ook goed om te horen !
[..]
Ja, maar ik zocht meer naar foto reviews. Ik film totaal niet dus is niet van toepassing !
Aan welke kant kom je zoom tekort?quote:Op woensdag 25 maart 2015 01:13 schreef Schadenfreude het volgende:
Hallo,
Ik heb een Canon 450D, een redelijk oud model dus. Heb al die jaren met de kitlens gefotografeerd maar wil nu wel een iets betere lens, qua kleur en scherpte. Ik fotografeer voornamelijk op straat dus gebouwen, mensen, etc. Soms kom ik met de kitlens (18-55) wat zoom tekort dus een iets groter bereik zou wel prettig zijn. Ook wat meer lichtgevoeligheid, hoewel dat prijzig is als ik mij niet vergis.
Budget 200-300 euro.
Dank voor jullie hulp
ps. Ik woon in de UK, als dat iets uitmaakt qua keuze/prijzen/online bestelmogelijkheden
Voornamelijk bij inzoomen. Denk dat 70 al zou schelen, 100 zou fijn zijn als het handzaam blijftquote:Op woensdag 25 maart 2015 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aan welke kant kom je zoom tekort?
Ik gebruik zelf geen zoomlens, maar heb wel vaker begrepen dat als je een lens koopt met een groot bereik, zoals die 2 hierboven, en er niet al te veel centen voor betaalt, het ook vaak niet zoveel soeps is..quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:01 schreef Schadenfreude het volgende:
Die tweede ziet er wel goed uit. Iets duurder dan ik in gedachten had, maar ik zal 'm overwegen. De eerste lijkt qua lichtsterkte niet heel indrukwekkend, of vergis ik mij? Gebruik je beide lenzen zelf ook, en zo ja, wat zijn je ervargingen qua scherpte, lichtgevoeligheid, kleur, etc?
Klopt het dat lenzen van Sigma, Tamron en onbekendere merken een stuk goedkoper zijn dan Nikon en Canon? Ik meende dat het veel scheelt, als iemand ook ervaring heeft met het gebruik hoor ik graag over je ervaringen.
Bijna even(min) lichtsterk als de eerste.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:01 schreef Schadenfreude het volgende:
Die tweede ziet er wel goed uit. Iets duurder dan ik in gedachten had, maar ik zal 'm overwegen. De eerste lijkt qua lichtsterkte niet heel indrukwekkend, of vergis ik mij?
Ik heb de 55-250 gehad, was een prima lens voor dat geld. Wat bedoel je precies met "kleur"?quote:Gebruik je beide lenzen zelf ook, en zo ja, wat zijn je ervargingen qua scherpte, lichtgevoeligheid, kleur, etc?
Doorgaans iets goedkoper, soms duurder. Soms beter, soms slechter.quote:Klopt het dat lenzen van Sigma, Tamron en onbekendere merken een stuk goedkoper zijn dan Nikon en Canon? Ik meende dat het veel scheelt, als iemand ook ervaring heeft met het gebruik hoor ik graag over je ervaringen.
Mijn voornaamste probleem met de kitlens (die overigens kapot is, dus moet hoe dan ook worden vervangen) is dat de kleuren vaak erg dof lijken en de foto's niet erg scherp zijn wanneer je 100% inzoomt. Ik verwacht zeker geen alleskunner en kan leven met een lens die maar tot 70 inzoomt. Lichtsterkte vind ik wel belangrijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bijna even(min) lichtsterk als de eerste.
[..]
Ik heb de 55-250 gehad, was een prima lens voor dat geld. Wat bedoel je precies met "kleur"?
[..]
Doorgaans iets goedkoper, soms duurder. Soms beter, soms slechter.
Ik denk dat je je vooral moet afvragen wat je precies wil. Zoek je een aanvulling op je lens of een vervanging? Wellicht ten overvloede: een lichtsterke, goeie, goedkope lens die álles kan bestaat gewoonweg niet.
Ik denk dat de doffe kleuren niet zozeer aan de lens liggen. De ene lens geeft kleur inderdaad iets anders weer dan de ander, maar dat is echt maar minimaal. Al helemaal niet te zien wanneer je geen vergelijkingsmateriaal naast elkaar ziet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:22 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Mijn voornaamste probleem met de kitlens (die overigens kapot is, dus moet hoe dan ook worden vervangen) is dat de kleuren vaak erg dof lijken en de foto's niet erg scherp zijn wanneer je 100% inzoomt. Ik verwacht zeker geen alleskunner en kan leven met een lens die maar tot 70 inzoomt. Lichtsterkte vind ik wel belangrijk.
Hopelijk is dit duidelijker
quote:Première van de Canon XC10 – een innovatieve, compacte 4K-camcorder voor video en foto’s
Amstelveen, 8 april 2015 – Canon introduceert vandaag de XC10 – een compacte, lichtgewicht video- en fotocamera die professionele 4K-kwaliteit binnen bereik van beginnende filmmakers en semipro’s brengt. De XC10 heeft een groot aantal kenmerken geërfd van de modellen in het Canon Cinema EOS-assortiment en biedt gebruikers een ongekende veelzijdigheid in opnamemogelijkheden. De XC10 is als kleine, standalone camera de ideale oplossing voor onafhankelijke filmmakers en in de rol van ondersteunende B-camera de perfecte aanvulling bij grotere producties.
quote:De EOS C300 Mark II – voor indrukwekkende 4K-kwaliteit, creativiteit en veelzijdigheid
Amstelveen, 8 april 2014 – Canon introduceert vandaag de EOS C300 Mark II, een nieuwe 4K-videocamera die filmmakers en omroepproducenten in staat stelt hun creatieve visie met indrukwekkende bioscoopkwaliteit vast te leggen. Voortbouwend op het ongeëvenaarde succes van de gerenommeerde EOS C300 heeft de duurzame EOS C300 Mark II een geavanceerde imaging engine met twee DIGIC DV5-processoren, nieuwe professionele codecs en een superieur dynamisch bereik. Daarmee is de EOS C300 Mark II de meest veelzijdige, flexibele en toegankelijke Cinema EOS-videocamera van dit moment.
quote:Canon introduceert nieuw 24-inch 4K-referentiedisplay en met sterren bezaaide cast van 4K-camera’s voor professionals en semipro’s
Amstelveen, 8 april 2014 – Canon maakt vandaag haar ‘next generation’ input-to-output solutions voor 4K-productie workflows bekend. Het assortiment bestaat uit de DP-V2410, een robuust 24-inch 4K-referentiedisplay, en twee nieuwe 4K-camcorders – de EOS C300 Mark II, een 4K Cinema EOS camera en de XC10, een compacte, lichtgewicht 4K-video- en fotocamera voor beginnende filmmakers.
Moet ik altijd n USB Kanequote:Op maandag 13 april 2015 16:50 schreef shiznuts het volgende:
CFast 2.0 dan.
Mja, kweenie. Mag van mij SD-type of SSD zijn. Eigen smaakjes van Canon of Sony hoeft van mij niet zo. Allemaal toch weer vrij typisch camerawereldspecifiek voor 3x de prijs ofzo, niet?
Als je nou gewacht had , had je mijn 650D met alle toebehoren kunnen overnemenquote:
hmm tja ben happy met deze.quote:Op dinsdag 21 april 2015 18:44 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Als je nou gewacht had , had je mijn 650D met alle toebehoren kunnen overnemen
Samyang 85mm 1.4 of Samyang 8mm?quote:Op woensdag 22 april 2015 18:36 schreef videonatic het volgende:
Weet iemand nog echt must have lensjes van rond de 300,- ? Ik heb nu een 10-18, 24 pancake en 55-250. Die zaten allemaal rond die prijs en het zijn echt leuke lenzen.
Hangt er maar net vanaf wat je wil. Portretlens? (EF 85 f/1.8) Macro? (Tamron 90mm f2.8) Een 50 f/1.4 misschien?quote:Op woensdag 22 april 2015 18:36 schreef videonatic het volgende:
Weet iemand nog echt must have lensjes van rond de 300,- ? Ik heb nu een 10-18, 24 pancake en 55-250. Die zaten allemaal rond die prijs en het zijn echt leuke lenzen.
Batterygrip + 8 batterijen. STM lens en lens hood tegen de zonquote:Op woensdag 22 april 2015 18:04 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
hmm tja ben happy met deze.
Maar welke toebehoren heb je?
Ligt eraan wat je zoekt/wilt.quote:Op woensdag 22 april 2015 18:36 schreef videonatic het volgende:
Weet iemand nog echt must have lensjes van rond de 300,- ? Ik heb nu een 10-18, 24 pancake en 55-250. Die zaten allemaal rond die prijs en het zijn echt leuke lenzen.
quote:
Aldus:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:01 schreef Iemand91 het volgende:
En verder komen ze ook nog met een 35mm f/2:
[ afbeelding ]
quote:We reported late last year that the Chinese Canon clone-maker Yongnuo was planning to launch a new 35mm f/2 lens for Canon EF cameras. The lens has now arrived.
Yongnuo says the lens is the first Chinese-made wide-angle autofocus prime lens for Canon DSLRs. Unlike its previous Canon lenses, this latest one isn’t a near identical copy of Canon’s version.
It has a minimum focusing distance of 0.8 feet, a 52mm filter thread, autofocus and manual focus modes, a 7-blade circular aperture, a durable metal lens mount, electronics for communicating EXIF data to the camera, multi-coating for anti-ghosting and anti-flare, and gold-plated metal contacts.
Like Yongnuo’s other Canon lenses, this new 35mm f/2 brings huge cost savings and is geared toward thrifty photographers who want to add a particular focal length without breaking the bank. While Canon’s 35mm f/2 lens costs $549, you can pick up the Yongnuo 35mm f/2 from Amazon and eBay for around $116 to $122.
Polarisatie filter?quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:10 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga volgende week nog even naar de sneeuw. Nu zei m'n oom dat ik een filter op m'n lens moest doen zodat m'n foto's minder snel overbelicht zouden worden. Hij wist alleen niet precies meer welk filter hij gebruikte. Iemand enig idee? Of is een filter in de sneeuw onzin?
Als men een polarisatiefilter heeft dat pal tegen de zon in werkt is het nog een kwestie van tijd voor gratis bier tot de mogeiljkheden behoort.quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:16 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Polarisatie filter?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |