Is het heus? Staat er in je huurcontract genoemd dat je een gemeenschappelijke gang huurt?quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
Eigenlijk is dat naar mijn idee diefstal. Ik, tesamen met de andere bewoners, huur dat complex van hun. Inclusief kelderbox en toegangswegen naar de kelderbox.
Vernietigen? Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:39 schreef Fer het volgende:
Waarschijnlijk staat er in de voorwaarden wel ergens dat het niet mag. Maar of ze je fiets dan mogen vernietigen?
Verwijderen.. maar wat dat inhoudt? Buiten voor de deur parkeren? Of afvoeren voor grof vuil?quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:39 schreef Fer het volgende:
Waarschijnlijk staat er in de voorwaarden wel ergens dat het niet mag. Maar of ze je fiets dan mogen vernietigen?
Te lui en vol. De ene keer gebruik ik 'm vaker dan de andere keer en ik ga echt niet 3x per dag mn fiets in en uit de kelderbox zelf halen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Waarom zet je 'm niet gewoon in je kelderbox?
Dan is de vraag: betreft het hier een openbare ruimte? ZOwel portiek als kelderbox is voorzien van een toegangsdeur met slot.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:24 schreef Nemephis het volgende:
Kijk maar eens of er niet iets in je huurcontract staat over veiligheid, dat er geen objecten in de openbare ruimtes mogen staan i.v.m. brandweer en zulks.
Ik gok 1.20m? Daar waar ie staat hoef je niet met een fiets langs te lopen of uberhaupt te lopen. Staat tegen blinde muur van de kelderbox en de meterkasten die zo open kunnen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:32 schreef Ludd het volgende:
Ik weet niet hoe breed de paden naar de kelderbox zijn, maar indien smal vind ik het echt asociaal om je fiets in de weg te zetten. Hier doen sommige mensen dat ook wel eens, en dat is echt vervelend als je daar zelf met je fiets langs moet. Goed als de verhuurder daar iets aan doet dus.
Toegangswegen zijn niet bedoeld als opslagplaats, daar is je garagebox voor.
ZOu best kunnen.. maar gaat dat boven de wet?quote:
Welke wet?quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:54 schreef BloedendeVagina het volgende:
ZOu best kunnen.. maar gaat dat boven de wet?
Dat gecombineerd met eerst waarschuwen voor ze verwijderen maakt dat ze in elk geval sterker staan dan jij.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:54 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
BW?quote:Welke wet?
Stel je voor dat er een lampje moet worden vervangen in de gemeenschappelijke ruimte en de verhuurder moet eerst een expliciet akkoord hebben van alle huurders om die ruimte te mogen betreden... ik denk dat dat lampje dan nooit vervangen gaat worden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:56 schreef marsan het volgende:
Je huurt een box. De gang is een gemeenschappelijke doorgangsroute en geen fietsenstalling.
Daar mogen ze t verwijderen. T is niet verhuurt aan 1 persoon. En dus niet vergelijkbaar met je woning die ze niet mogen betreden.
Je hebt waarschijnlijk in je contract staan dat je je daar aan zal houden. Ook de verwijdering zal volgens een bekendgemaakt protocol gaan, gok ik.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:54 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Als ik mijn fiets in de tuin van de buren plaats, mogen ze t gewoon afvoeren.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:58 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
BW?
Eigendom. Een ander mag niet zomaar besluiten mijn fiets af te voeren..
Maar als het geen gevaar oplevert en niemand bezwaar heeft? Meerdere plaatsen dr fietsen daar.. tis ook niet opslag enkel.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:56 schreef marsan het volgende:
Je huurt een box. De gang is een gemeenschappelijke doorgangsroute en geen fietsenstalling.
Daar mogen ze t verwijderen. T is niet verhuurt aan 1 persoon. En dus niet vergelijkbaar met je woning die ze niet mogen betreden.
Dan zal er iemand gebeld moeten hebben en daarmee toestemming geven. Er zal dan ook iemand de deur moeten openen voor ze.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Stel je voor dat er een lampje moet worden vervangen in de gemeenschappelijke ruimte en de verhuurder moet eerst een expliciet akkoord hebben van alle huurders om die ruimte te mogen betreden... ik denk dat dat lampje dan nooit vervangen gaat worden.
De verhuurder heeft bezwaar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
Maar als het geen gevaar oplevert en niemand bezwaar heeft? Meerdere plaatsen dr fietsen daar.. tis ook niet opslag enkel.
Is dan ook de tuin van de buren.. maar als het in de gezamenlijke ruimte is, wordt het denk ik toch een ander verhaal als jij de regionale afvalverwerker belt voor het grof vuil.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Als ik mijn fiets in de tuin van de buren plaats, mogen ze t gewoon afvoeren.
Kennelijk.. maar de rest niet. maar geeft m dat het recht mijn spullen indirect toe te eigenen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De verhuurder heeft bezwaar.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Kennelijk.. maar de rest niet. maar geeft m dat het recht mijn spullen indirect toe te eigenen?
quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Lees je contract en daarbijhorende papieren eerst even door.
Zou niet eens weten waar die liggen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Lees je contract en daarbijhorende papieren eerst even door.
Dat doen ze dan ook niet zomaar. Maar jouw fiets staat op een plek waar dat niet mag volgens de regels en je krijgt tijd om daar verandering in te brengen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:58 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
BW?
Eigendom. Een ander mag niet zomaar besluiten mijn fiets af te voeren..
Tja, dan kunnen we gaan speculeren tot we een ons wegen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef BloedendeVagina het volgende:
Zou niet eens weten waar die liggen.
Je huurcontract staat op Google?quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:05 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik heb 'm vanmiddag even verplaatst. De oude situatie is opgeheven. Maar ik ga maaar eens googlen.
Dat is onderling met de buren. De verhuurder heeft daar niets mee te maken Die wil gewoon dat zijn doorgangsroute vrij is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Maar als het geen gevaar oplevert en niemand bezwaar heeft? Meerdere plaatsen dr fietsen daar.. tis ook niet opslag enkel.
Dit is dan ook de ruimte van de verhuurder.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:01 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Is dan ook de tuin van de buren.. maar als het in de gezamenlijke ruimte is, wordt het denk ik toch een ander verhaal als jij de regionale afvalverwerker belt voor het grof vuil.
Sorry, ik bedoelde gedeelde ruimte - als ik de ruimte die je deelt met medebewoners als in waar je topic over gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:50 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dan is de vraag: betreft het hier een openbare ruimte? ZOwel portiek als kelderbox is voorzien van een toegangsdeur met slot.
Ik zou dezelfde vraag nog tien keer stellen. Misschien is er dan uiteindelijk iemand die wel het antwoord geeft dat je wilt horen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Kennelijk.. maar de rest niet. maar geeft m dat het recht mijn spullen indirect toe te eigenen?
Er is geen rest, ruimte is eigendom van de verhuurder. Die laat door die sticker jou weten dat je fiets daar niet mag staan. En hij eigent zich niks toe, hij verwijderd een fiets uit zijn ruimte als die niet door de eigenaar wordt weggehaald.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
De eigenaar en beheerder van die ruimte heeft bezwaar. (dringt het al tot je door?)quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dan wordt ie alsnog weggehaald.quote:Op donderdag 5 februari 2015 02:07 schreef Appelknaller het volgende:
Gewoon even die fiets in de kelderbox zetten en als de datum waarop die verwijderd zou worden geweest is gewoon weer er buiten zetten is geen optie?
Daar ging het mis omdat er geen waarschuwing vooraf ging volgens mij? Dat is hier niet het geval.quote:Op donderdag 5 februari 2015 06:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als gemeente het niet mag, zoals ze dat wel eens deden bij stations, zie ik niet waarom een verhuurder dat plots wel mag. (Over gemeente zijn meerdere uitspraken over geweest, daar is het duidelijk)
Ik ben wel benieuwd naar die uitspraken. Veel gemeentes knippen nog steeds fiets weg.quote:Op donderdag 5 februari 2015 06:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als gemeente het niet mag, zoals ze dat wel eens deden bij stations, zie ik niet waarom een verhuurder dat plots wel mag. (Over gemeente zijn meerdere uitspraken over geweest, daar is het duidelijk)
Over wat er IN een kelderbox gebeurt heeft een verhuurder niks te zeggen (tenzij illegale zaken natuurlijk). Wat er in de gemeenschappelijke ruimtes gebeurt (en dus ook de ruimte die naar de individuele boxen leidt), daar heeft een verhuurder wel wat over te zeggen; vooral als dat ook nog eens van tevoren (huurcontract en huisregels) overeen is gekomen met de huurder.quote:Op donderdag 5 februari 2015 06:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik hdb ook hier op fok soortgelijke gevallen gezien, maar dan ik combinatie met vve.
Ook dan is het juridisch gezien gewoon onhaalbaar.
Ik kan me hoogstens voorstellen dat als het een brandgang betreft ze er iets aan mogen doen, maar het betreft een kelderbox en die gehele ruimtes worden gehuurd, daar heeft de verhuurder weinig over te vertellen.
Met een stickerronde inderdaad.quote:Op donderdag 5 februari 2015 06:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die uitspraken. Veel gemeentes knippen nog steeds fiets weg.
TS lijkt me zo iemand die haar fiets in de gemeenschappelijke ruimte zet, en dan gaat klagen als iemand anders zijn fiets op "haar" plek neerzet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 07:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Heb je een berging, gebruik je hem niet.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
...en niemand van de bewoners neemt er aanstoot aan.
...
quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:53 schreef BloedendeVagina het volgende:
...al heeft mn buurjongen wel een paar keer bewust mn fiets omgegooid en mn band lekgestoken. .
...
TS is een hij.quote:Op donderdag 5 februari 2015 07:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS lijkt me zo iemand die haar fiets in de gemeenschappelijke ruimte zet, en dan gaat klagen als iemand anders zijn fiets op "haar" plek neerzet.
Tja, die gozer is dan ook niet helemaal 100%. Zn vader ook niet trouwens en zn moeder al evenmin niet.quote:
Echt?quote:
Die berging wordt gebruikt waar ie voor is: om spullen te stallen dus. Waaronder fietsen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 07:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Heb je een berging, gebruik je hem niet.
Nee hoor, maakt me geen donder uit. Als ik me fiets daar niet kan stallen, gaat ie de kelderbox in of staat ie ernaast (in het gangpad ja) waar ie ook niet in de weg staat.quote:Op donderdag 5 februari 2015 07:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS lijkt me zo iemand die haar fiets in de gemeenschappelijke ruimte zet, en dan gaat klagen als iemand anders zijn fiets op "haar" plek neerzet.
Ja, die usernaam was in net begin nog 'leuk'. Hij heeft wel keurig 'man' in zijn profiel staan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Echt?Hij zeikt anders als een wijf.. (en dat heeft niks te maken met vrouwen).
Dan is de term "man" wel behoorlijk ruim genomen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:49 schreef Lienekien het volgende:
Hij heeft wel keurig 'man' in zijn profiel staan.
Goh.. waarom zou ik die username nou hebben uitgekozen?quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Echt?Hij zeikt anders als een wijf.. (en dat heeft niks te maken met vrouwen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
Nee. Geen zin om te zoeken ook.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Heb je je contract nou al gevonden?
Tip: zet ze in je kelderbox.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:47 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ben zuinig op mn fietsen, zie 'm liever niet gejat worden.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:50 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Goh.. waarom zou ik die username nou hebben uitgekozen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Prima. Ga dan maar klagen bij de woningbouwvereniging als je fiets weg isquote:Op donderdag 5 februari 2015 08:51 schreef BloedendeVagina het volgende:
Nee. Geen zin om te zoeken ook.
Ze dachten dat ik een kloon van mapima was..quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, die usernaam was in net begin nog 'leuk'. Hij heeft wel keurig 'man' in zijn profiel staan.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]OokSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
Don't worry.. ik zet m tegenwoordig aan een andere fiets vast die er al een tijdje staat. Twee fietsen een trapje opsleuren zal die opzichter wel niet doen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Prima. Ga dan maar klagen bij de woningbouwvereniging als je fiets weg is
Omdat een kloothommel die verder niets te zoeken heeft (behalve af en toe de meterstand opnemen wellicht) aanstoon neemt aan een fiets die niemand in de weg staat.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tip: zet ze in je kelderbox.
Maar mn kringspier is nog strakquote:Op donderdag 5 februari 2015 08:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan is de term "man" wel behoorlijk ruim genomen.
Nee, hij zet ze gewoon allebei vast aan een leiding die er in de buurt zit.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:56 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Don't worry.. ik zet m tegenwoordig aan een andere fiets vast die er al een tijdje staat. Twee fietsen een trapje opsleuren zal die opzichter wel niet doen.
Omdat je medebewoners er wellicht een klacht over hebben ingediend.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
Omdat een kloothommel die verder niets te zoeken heeft (behalve af en toe de meterstand opnemen wellicht) aanstoon neemt aan een fiets die niemand in de weg staat.
Neuh.
Die is er niet. En ik heb zowel een betonschaar of slijptol tot mn beschikkingquote:Op donderdag 5 februari 2015 09:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, hij zet ze gewoon allebei vast aan een leiding die er in de buurt zit.
Nou, dat lijtk me niet. Hooguit het gezin dat mn band een keer lek heeft gestoken, maar zelfs dat geloof ik niet eigenlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Omdat je medebewoners er wellicht een klacht over hebben ingediend.
Maar goed, succes ermee. Maar kom hier niet klagen als je fiets weg is.
Klopt. Zit blind te typen en heb echt geen zin om elke fout eruit te halen. Dr blijven nog weleens toetsjes hangen, enz. Al zitten er soms ook domme fouten in, maar die komen dan weer omdat ik zit te editten en.. en..quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik probeer heel erg niet op je taalfouten te letten maar dat wordt steeds moeilijker.
Gelukkig delen we die kant van de kelderboxen maar met 4 gezinnen en staan ze niet in de looproute.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:11 schreef DonJames het volgende:
Hoe dan ook, in de meeste appartementencomplexen mag je inderdaad niets in de gangen laten staan. Meestal in verband met de veiligheid. TS denkt dat 'ie er toch zo langs kan lopen, maar als er brand is, de gang vol rook staat en hij op de tast naar buiten moet kruipen: veel succes.
Oh, dan is het goed. Maar maximaal 4 gezinnen levend verbrand, dat is niet zo'n probleem. In elk geval een veel kleiner probleem dan het probleem dat jij geen zin hebt om je shit op te ruimen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:14 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Gelukkig delen we die kant van de kelderboxen maar met 4 gezinnen en staan ze niet in de looproute.
De fietsen onder de portiektrappen, die zouden wel enigzins gevaar kunnen opleveren.
Kelderboxen zitten trouwens een halve verdieping lager.
Gozer.. je lult maar wat. Je weet niet eens hoe de kelderboxen hier eruit zien. Daarnaast heb ik al 10x gezegd dat ze niet in de looproute staan. En zelfs al staan ze wel in de looproute dan nog loop je er zo langs. Iedereen weet dat die fietsen daar staan op een vaste plek.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Oh, dan is het goed. Maar maximaal 4 gezinnen levend verbrand, dat is niet zo'n probleem. In elk geval een veel kleiner probleem dan het probleem dat jij geen zin hebt om je shit op te ruimen.
ja, maar dat wil TS niet horen, dat is wel duidelijkquote:Op donderdag 5 februari 2015 09:43 schreef Lienekien het volgende:
Dat soort gangen horen gewoon helemaal vrij te zijn. Klaar.
Ja hoor. Jij loopt er zó langs als je rochelend over de vloer kruipt in een gang vol rook. Jij wel. Maar aangezien niet iedereen zo geweldig fantastisch goed is als jij, moet je die gang dus gewoon vrijhouden.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:40 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Gozer.. je lult maar wat. Je weet niet eens hoe de kelderboxen hier eruit zien. Daarnaast heb ik al 10x gezegd dat ze niet in de looproute staan. En zelfs al staan ze wel in de looproute dan nog loop je er zo langs. Iedereen weet dat die fietsen daar staan op een vaste plek.
Fijn. En ik hou die dus niet vrij want het is geen looproute en de fiets staat niemand in de weg.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:43 schreef Lienekien het volgende:
Dat soort gangen horen gewoon helemaal vrij te zijn. Klaar.
Dus in principe heeft de verhuurder wel aan de eis voldaan dat er ruimte is om je fiets te stallen. Een beetje opruimen en de fiets 's nachts wel in je hok en overdag tussendoor lekker buiten laten staan dus.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:49 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Te lui en vol. De ene keer gebruik ik 'm vaker dan de andere keer en ik ga echt niet 3x per dag mn fiets in en uit de kelderbox zelf halen.
En dat is ie dus ook.. maar dat moest je wel weten want dat heb ik slechts 10x gezegd.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja hoor. Jij loopt er zó langs als je rochelend over de vloer kruipt in een gang vol rook. Jij wel. Maar aangezien niet iedereen zo geweldig fantastisch goed is als jij, moet je die gang dus gewoon vrijhouden.
Jij denkt alleen vanuit je eigen perspectief. Probeer eens te denken vanuit bijv. een brandweerman die bij een noodgeval helemaal niks te maken heeft met dat jij vindt dat die fiets niet in de weg staat. Of bekijk het eens vanuit de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van de woningbouwvereniging.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:56 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Fijn. En ik hou die dus niet vrij want het is geen looproute en de fiets staat niemand in de weg.
Sterker nog, 2 van de 4 gezinnen zetten er weleens een fiets neer. Gezin 3 fietst niet, gezin 4 heeft de fietsen veelal buiten staan of zet ze in de kelderbox en dat kan probleemloos, want zoals gezegd die fiets staat niet in de looproute.
Maar vind het fijn om te lezen dat jullie lezen hoe erg mijn fiets in de weg staat. En het beangstigt mij dat jullie weten hoe de kelderbox eruit ziet en dus ook weten waar ik precies woon.. En hoe gevaarlijk het is om
En een gang dient te worden gebruikt waar ie voor is: erdoorheen lopen. Dus niet als opslag.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:47 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Die berging wordt gebruikt waar ie voor is: om spullen te stallen dus. Waaronder fietsen.
[..]
Er is buiten voor de deur een fietsenstalling ja. Nouja, er staan fietsenrekken. Geen idee of dat een eis is.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dus in principe heeft de verhuurder wel aan de eis voldaan dat er ruimte is om je fiets te stallen. Een beetje opruimen en de fiets 's nachts wel in je hok en overdag tussendoor lekker buiten laten staan dus.
Je zegt al 10 keer dat je fiets in de gang staat..quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:58 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
En dat is ie dus ook.. maar dat moest je wel weten want dat heb ik slechts 10x gezegd.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij denkt alleen vanuit je eigen perspectief. Probeer eens te denken vanuit bijv. een brandweerman die bij een noodgeval helemaal niks te maken heeft met dat jij vindt dat die fiets niet in de weg staat. Of bekijk het eens vanuit de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van de woningbouwvereniging.
Die zal beginnen met de brand te blussen bij binnenkomst in het kelderbox. Daarnaast zal ie tastend de weg aftasten, stap voor stap. Ook in huis. En zodra ie daar een deur opendoet, zal de rook zich direct een weg naar buiten banen. Zo in zn snoet, zo richting buitendeur 3.5 m verderop en 1 meter hoger en portiek in.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij denkt alleen vanuit je eigen perspectief. Probeer eens te denken vanuit bijv. een brandweerman die bij een noodgeval helemaal niks te maken heeft met dat jij vindt dat die fiets niet in de weg staat. Of bekijk het eens vanuit de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van de woningbouwvereniging.
En jij snapt niet dat her en der gestalde fietsen dan een obstakel vormen? Waarom denk je dat de woningbouw zich aan dergelijke regels m.b.t. brandveiligheid te houden heeft? Allemaal maar onzin?quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:06 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
[..]
Die zal beginnen met de brand te blussen bij binnenkomst in het kelderbox. Daarnaast zal ie tastend de weg aftasten, stap voor stap. Ook in huis. En zodra ie daar een deur opendoet, zal de rook zich direct een weg naar buiten banen. Zo in zn snoet, zo richting buitendeur 3.5 m verderop en 1 meter hoger en portiek in.
Zou niet weten hoe die fiets daar schade veroorzaakt waar de woningbouw voor aansprakelijk is ook trouwens.
Ja, en die hal heeft de vorm van een L. De lange zijde is de hal waarin de toegangsdeuren van de kelderboxen zelf zich bevonden. Aan elke zijde 2 boxen. De korte zijde is het stukje naast meterkasten. Doodlopende ruimte waar nu dus door enkele bewoners een fiets geplaatst wordt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je zegt al 10 keer dat je fiets in de gang staat..
Heel veel regels zijn onzin. Kan me voorstellen dat er geen fietsen geplaatst mogen worden, maar nogmaals, het is leven en laten leven. De bewoners die dr fietsen gebruiken, plaatsen allemaal weleens een fiets daar. Niemand die daar moeilijk over doet. En die fietsen worden dan ook gewoon gebruikt. Het is niet zo dat ze alleen maar gestald staan en vervolgens maanden daar staan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jij snapt niet dat her en der gestalde fietsen dan een obstakel vormen? Waarom denk je dat de woningbouw zich aan dergelijke regels m.b.t. brandveiligheid te houden heeft? Allemaal maar onzin?
Volgens mij bestaat verwijdering hier eigenlijk meer het buiten op straat zetten. Meestal staan mn fietsen op slot, maar soms ook niet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:16 schreef qajariaq het volgende:
Als je naar je buren net zo inschikkelijk bent als hier dan snap ik ook wel dat er niemand jou aanspreekt op je manier van fietsen stallen.
Afgezien van nut en noodzaak heb je gewoon een contract waar kennelijk instaat dat algemene ruimten niet gebruikt mogen worden als privé stalling. Ben je gewoon aan gebonden.
Zou gaan zoeken naar een woning waar dat wel mag.
BTW, de verhuurder mag je fiets wel verwijderen maar moet hem dan deugdelijk bewaren en verzorgen voor je. Dat dan wel tegen reële kosten. Verkopen of vernietigen mogen ze dus niet zondermeer.
Een klein jaar terug is er wel contact geweest met de complexbeheerder.Voorheen wisten we niet eens dat die bestond zelfs. Die gaf dacht ik toen aan niet zo moeilijk te zijn, zolang het maar geen rommeltje werd. Maar zou best kunnen dat er nu weer een andere complexbeheerder is? Ik weet het niet..quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:12 schreef RM-rf het volgende:
TS, heb je al contact met de complexbeheerder opgenomen hierover...
Of eventueel gesproken met andere bewoners/gebruikers van die kelderruimte?
hier op da intrawebz zielig lopen doen helpt niks, kennelijk ben jij van mening dat niemand er een probleem mee heeft dat je je fiets best kunt stallen in die collectief gebruikte ruimte, dan is het zaak daarover overeenstemming met de beheerder en woningbouw over te krijgen.
Overigens, de woningbouw kan en mag regels opstellen hoe de gezamelijke ruimtes gebruikt mogen worden en mag ook regels opstellen dat het stallen van fietsen er niet toegestaan wordt.
Dat hoeft niet expliciet vooraf in je contract te staan, bv dat er 'collectieve' ruimtes zijn en de woningbouw hier het beheer doet voldoet daar... enkel als expliciet toegestaan is dat deze voor stalling van private objecten gebruikt mag worden, kan je je erop beroepen dat de beheerder dat _moet_ toestaan.
(Wat me niet waarschijnlijk lijkt dat een woningbouw dat in huurcontracten toevoegt, zeker als de bewoners hun eigen kelderboxen hebben voor het stallen van fietsen of de woningouw hiervoor een andere voorziening heeft )... Ze dienen hiervoor wel een zekere zorgvuldigheid aan te houden en je zou je schade kunnen verhalen als je meent dat jouw eigendom beschadigd is zonder rechtvaardiging (daarom hangen ze er vermoedelijk eerst briefjes aan en verwijderen pas na langere tijd fietsen die schijnbaar onbeheerd blijven omdat de briefjes blijven hangen)
Verwijderen is iets anders dan verplaatsen. Zo dom zijn ze toch ook niet. Als ze dat ding in handen hebben dan gaan ze er echt wel iets mee doen waar jij tijd en geld mee kwijt bent.quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:57 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat verwijdering hier eigenlijk meer het buiten op straat zetten. Meestal staan mn fietsen op slot, maar soms ook niet.
Maar op het stickertje dat geplakt was, stond wel dat ze niet aansprakelijkheid aanvaarden in geval van verwijderen.
wat je 'denkt' is niet zo nuttig als je het niet werkelijk nagevraagd hebt ... iig zal het contact hebben met daadwerkelijke betrokken je meer kunnen helpen dan klagen op een internet-forum.quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:00 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Een klein jaar terug is er wel contact geweest met de complexbeheerder.Voorheen wisten we niet eens dat die bestond zelfs. Die gaf dacht ik toen aan niet zo moeilijk te zijn, zolang het maar geen rommeltje werd. Maar zou best kunnen dat er nu weer een andere complexbeheerder is? Ik weet het niet..
Contact met de buren? We groeten elkaar en als er wat is horen we het vanzelf wel. Zo ging het al die jaren, dus daarom denk ik niet dat zij erover geklaagd hebben, anders hadden we dat wel gehoord in de afgelopen jaren.
En wonen jullie daar allemaal zelfstandig, of is dit een project voor begeleid wonen of iets dergelijks?quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:43 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Tja, die gozer is dan ook niet helemaal 100%. Zn vader ook niet trouwens en zn moeder al evenmin niet.
Gozer heeft autistische trekjes. Vader is schizofreen. Moeder is import en laagbegaafd hoofddoekje dat zichzelf en de Nederlandse taal niet bepaald goed kan beheersen.
En dadelijk doet de volgende het ook en voor je het weet staat de hele gemeenschappelijke ruimte vol met fietsen. Die huisregels zijn juist gemaakt om dit te voorkomen. Als jij dit wel mag doen schep je een precedent dat wil je als verhuurder niet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:47 schreef BloedendeVagina het volgende:
aat er in deze meer om dat er zo'n pipo van de WBV even langskomt en er zo'n sticker opplakt dat ie in de weg staat, terwijl van de bewoners er niemand aanstoot aan neemt. Leven en laten leven enzo. En dat ik het niet echt zou kunnen waarderen als ie dus opeens buiten staat. Ben zuinig op mn fietsen, zie 'm liever niet gejat worden.
Ik zeik niet. Ik vraag iets. En een grote bek zet ik al helemaal niet op. Misschien zou je daar de defenitie eens van moeten opzoeken.quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:41 schreef Fir3fly het volgende:
Wat kunnen mensen toch zeiken over niets zeg. En meteen een grote bek opzetten over diefstal en wat al niet meer.
Ja, en? Zolang de ruimte ervoor is en niemand daar problemen van maakt in het complex zie ik het probleem niet. Leven en laten leven, dat is een beetje mn motto in deze. Niet moeilijker doen dan noodzakelijk. Zet een ander zn fiets er neer, doe ik ook niet moeilijk. Zolang er niets hinderlijk is, moet je gewoon lekker alles laten zoals het is. Zonder problemen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dadelijk doet de volgende het ook en voor je het weet staat de hele gemeenschappelijke ruimte vol met fietsen. Die huisregels zijn juist gemaakt om dit te voorkomen. Als jij dit wel mag doen schep je een precedent dat wil je als verhuurder niet.
Als je zuinig op je fiets bent laat je deze ook niet in openbare ruimtes staan.
Jij weet helemaal niet of er mensen geklaagd hebben.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:45 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik vind persoonlijk dat die complexbeheerder zeikt. Niemand klaagt erover, maar wel moeilijk doen.
Als er nou om geklaagd zou worden, zou ik de beste man wel gelijk geven. Nu niet.
Die buren waar je - behalve een korte groet - nooit een woord mee wisselt, bedoel je?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:01 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik ken mn buren wel goed genoeg om te weten dat ze niet hebben geklaagd.
Pfff, dat kost moeite. Net als je fiets even wegzetten. Veel te veel inspanning. Je kunt veel beter eindeloos op Fok! zeiken dan even een la opentrekken, toch?quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:58 schreef DonJames het volgende:
Maar wat staat er nou in je huurcontract? Ik bedoel, je kan het wel allemaal gezeur vinden, maar als dat nou eenmaal is wat jij hebt afgesproken..
Dat is jouw -onjuiste- conclusie. Maar ik kom niet bij ze over de vloer, spreek ze ook verder nauwelijks. Ook geen behoefte aan ook trouwens, maar als er wat is, is het geen enkel probleem om even aan te bellen of om hulp te vragen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Die buren waar je - behalve een korte groet - nooit een woord mee wisselt, bedoel je?
Oh ja, dat klinkt wel of je ze door en door kent. Excuses.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:12 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dat is jouw -onjuiste- conclusie. Maar ik kom niet bij ze over de vloer, spreek ze ook verder nauwelijks. Ook geen behoefte aan ook trouwens, maar als er wat is, is het geen enkel probleem om even aan te bellen of om hulp te vragen.
Inderdaad. Dat kost moeite, want ik zo niet weten waar ik dat ding heb gelaten. Ik ga niet mn halve kast uitpluizen om mn huurcontract op te zoeken. Inderdaad, teveel moeite.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Pfff, dat kost moeite. Net als je fiets even wegzetten. Veel te veel inspanning. Je kunt veel beter eindeloos op Fok! zeiken dan even een la opentrekken, toch?
Ik ken ze niet door en door en dat heb ik ook nooit beweerd. Ik weet dat als er wat is, ze me gewoon zullen aanspreken, zoals al vaker gebeurd is.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh ja, dat klinkt wel of je ze door en door kent. Excuses.
Ik zei net volgens mij dat zelfs jij mn buurman zou kunnen zijn. Ofwel; jij woont zeer waarshijjnlijk begeleid dus.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:15 schreef k_man het volgende:
Hoe dan ook, als dit inderdaad gaat om een begeleid-wonen-project (wat ik me gezien de reacties van TS zou kunnen voorstellen, no offence), had de WBV het wel iets subtieler aan kunnen pakken.
Lekker pappen en nathouden.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:15 schreef k_man het volgende:
Hoe dan ook, als dit inderdaad gaat om een begeleid-wonen-project (wat ik me gezien de reacties van TS zou kunnen voorstellen, no offence), had de WBV het wel iets subtieler aan kunnen pakken.
Daar is de situatie niet naar. In zo'n situatie zou de deur naar de kelderboxruimte trouwens gevaarlijker zijn. Die is voorzien van draadglas en met een draaislot van binnenuit gezien. Een klink lijkt me dan stukken minder gevaarlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:42 schreef Salvad0R het volgende:
hier komt de brandweer zeiken over veiligheid bij evt. fik.
je wil niet over een fiets struikelen onderweg naar buiten in dikke rookwolken.
Weinig tot geen vermogen tot zelfkritiek. Overal tegenin gaan. Alles op een presenteerblaadje aangereikt willen krijgen. Zelf geen moeite willen doen. Geen empatisch vermogen. Niet in staat je open stellen voor andere meningen, cq inzicht in andermans beweegredenen. Moeite met sociale contacten / maatschappelijke situaties.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:20 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik snap verder niet wat er mis is met mijn reaties. Zou je dat kunnen verduidelijken? Misschien heb ik er wat aan
Dat zou de enige reden kunnen zijn. Echter, een brandweer zal te allen tijde rekenig moeten houden met obstakels. En niet door een muur heen blussen ook trouwens.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:42 schreef Salvad0R het volgende:
Neuh, klopt. Maar in een lange gang moet iedereen toch wel de weg kunnen vinden? En zeker als je de weg heen dezelfde gang van 10m hebt bewandeld en dus weet waar die fiets staat. Dat is namelijk de situatie. Je kan maar een kant op.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:42 schreef Salvad0R het volgende:
Top! Ga ik doen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:57 schreef TigerXtrm het volgende:
1. Kijk in je huur contract.
2. Zie dat er een stukje instaat die de woningbouw de mogelijkheid geeft om bepaalde zaken in beslag te nemen na een waarschuwing.
3. Realiseer je vervolgens dat je akkoord bent gegaan met die regel.
4. Stop met overal tegenin gaan.
Ik mag hopen dat je geen psycholoog bent, want je zit er behoolijk naast.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Weinig tot geen vermogen tot zelfkritiek. Overal tegenin gaan. Alles op een presenteerblaadje aangereikt willen krijgen. Zelf geen moeite willen doen. Geen empatisch vermogen. Niet in staat je open stellen voor andere meningen, cq inzicht in andermans beweegredenen. Moeite met sociale contacten / maatschappelijke situaties.
Vandaar dat ik dacht aan begeleid wonen.
Zeg brandweer expert...hou je er ook rekening mee dat bij brand ze ook met zware logge slangen aan het slepen zijn? en dat daarmee onbedoeld jouw rotzooi om kan vallen en opeens wel gevaarlijk in de weg ligt?quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:08 schreef BloedendeVagina het volgende:
Neuh, klopt. Maar in een lange gang moet iedereen toch wel de weg kunnen vinden? En zeker als je de weg heen dezelfde gang van 10m hebt bewandeld en dus weet waar die fiets staat. Dat is namelijk de situatie. Je kan maar een kant op.
Het is hoe je je presenteert in dit topic. Ik heb niks anders om op af te gaan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:08 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik mag hopen dat je geen psycholoog bent, want je zit er behoolijk naast.
Mijn papa was brandweer in de bedrijfshulpverlening dus daar heb ik wel wat van meegekregen. Maar als ze daar gaan slepen met een slang, hebben ze wel een hele rare route gepaktquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zeg brandweer expert...hou je er ook rekening mee dat bij brand ze ook met zware logge slangen aan het slepen zijn? en dat daarmee onbedoeld jouw rotzooi om kan vallen en opeens wel gevaarlijk in de weg ligt?
Een rechter zal (als je het voor laat komen) zeggen dat je een redelijke termijn gehad moet hebben om gehoor te geven aan de waarschuwing. 24 uur wordt volgens mij niet gezien als redelijke termijn.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:08 schreef BloedendeVagina het volgende:
En vervolgens zie ik dat stickertje en hebben ze het over een 'als ie niet op die datum verwijderd is, zullen wij het doen'. En kijk ik naar de datum, dan is het de datum waarop het stickertje geplakt is..
Ik vond het wel een treffende analyse. Mijn god kerel wat ben jij puberaal wereldvreemd.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:08 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik denk ook dat de analyse van k-man redelijk goed was.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:08 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ken jij al je buren door en door?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh ja, dat klinkt wel of je ze door en door kent. Excuses.
Mooie boel is dat. Omdat mensen hun opslag vol is, wordt het in het gangpad opgeslagen. Als iedereen dat die is het pad niet meer begaanbaar.quote:
Doe ik hier uitspraken waaruit blijkt dat ik meen te weten wat mijn buren denken?quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:11 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ken jij al je buren door en door?
Ga je bij ze op de koffie?
Maak je elke keer een praatje als je ze ziet?
quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:43 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Moeder is import en laagbegaafd hoofddoekje dat zichzelf en de Nederlandse taal niet bepaald goed kan beheersen .
quote:
Maar hij staat niet in de looproute. Evenmin staat ie hinderlijk in de weg voor wie dan ook. Pad is dus gewoon prima begaanbaar. Voor iedereen. Met fiets, zonder fiets. En zou ie wel op dat stuk staan, dan kom je met een fiets met een breed stuur kom je er probleemloos langs.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mooie boel is dat. Omdat mensen hun opslag vol is, wordt het in het gangpad opgeslagen. Als iedereen dat die is het pad niet meer begaanbaar.
Hier is ook zo iemand die zijn halve huisraad in het gangpad gepleurd had.Kijk, als dat een paar dagen is, is het geen ramp. Maar als het permanent gebeurt is het wel vervelend.
Zo breed is 1,20 trouwens niet. Als daar een fiets staat kom je daar met een fiets met een breed stuur al lastiger langs.
Wat een zwakte. Je durft geen 'nee' te geven als antwoord?quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Doe ik hier uitspraken waaruit blijkt dat ik meen te weten wat mijn buren denken?
Pijnlijke fout.. excuses!quote:
quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:44 schreef Raphaelo het volgende:
Ik wil graag even gepost hebben in dit nu al legendarische topic...
Ik heb geen idee wat er in mn contract staat. In flats zie je nog weleens een huishoudelijk reglement hangen. Heb ik hier nooit gezien.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik vond het wel een treffende analyse. Mijn god kerel wat ben jij puberaal wereldvreemd.
Je hebt domweg een contract met die WBV en daar hoor ook jij aan te voldoen. Wat een rupsjenooitgenoeg ben je, een eigen stalling en een buitenstalling te beschikking en dan nog meer claimen.
Oei, wat hardquote:Dat buren je na een eerste keer ergens op aanspreken daarna de moed opgeven kan ik me levendig voorstellen. Er is toch geen land met je te bezeilen. Sorry dat ik het zo hard stel maar je staat nergens voor open.
Beide. Ik zit op fok en daarmee ben ik autist. Irritant ben ik ook, want ik ga mn eigen gang en laat me niet altijd de les lezen. Pak ook rustig een rood stoplicht als er geen auto´s aankomen en het veilig kan. Zouden de lieve Fokkertjes ook niet doen, want dat is puberaal wereldvreemd gedrag. Mag namelijk ook niet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:31 schreef Capstie het volgende:
TS, ben je een autist, of gewoon vreselijk irritant?
In een portiek wonen met een onaangepast Turks gezin is inderdaad niet altijd even prettig. Ben ik helemaal met je eens. Net als enkele andere buren, die ook problemen met ze hebben trouwens, zie ik dit gezin ook graag vertrekken. Voor de rest prima buren, stuk voor stuk, al zijn de Antilliaanse naast me wel schreeuwlelijken en hetzelfde geldt voor het Afrikaanse gezin boven me. Maar dat is hun cultuur, daar is geen medelijden voor nodig..hooguit met ons omdat de huizen wat gehorig zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 01:40 schreef hottentot het volgende:
Ik heb in elk geval medelijden met de buren van TS.
Dat heeft bij ons in het complex ook iedereenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 04:18 schreef Physsic het volgende:
Het is niet voor niks dat iedereen een eigen kelderbox met sleutel heeft.
Maar (brom)fietsen ed mogen in ons complex ook niet in de gezamenlijke ruimtes worden neergezet. Ik had mijn fiets toen ik pas hier kwam wonen ook gestald op mijn galerij voor mijn voordeur, maar 2 dagen later kwamen 2 toezichthouders van de woningstichting vragen of ik de fiets wilde verplaatsen naar de gezamenlijke fietsenstalling of eigen kelder.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 04:18 schreef Physsic het volgende:
Als iedereen te vertrouwen was, dan hadden ze er wel een hele grote gezamenljke kelderbox van gemaakt.
Je mist mijn punt echt volledig.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 04:50 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Dat heeft bij ons in het complex ook iedereen
[..]
Maar (brom)fietsen ed mogen in ons complex ook niet in de gezamenlijke ruimtes worden neergezet. Ik had mijn fiets toen ik pas hier kwam wonen ook gestald op mijn galerij voor mijn voordeur, maar 2 dagen later kwamen 2 toezichthouders van de woningstichting vragen of ik de fiets wilde verplaatsen naar de gezamenlijke fietsenstalling of eigen kelder.
Maar bij ons kan ik gerust in de gemeenschappelijk overdekte fietsenstalling mijn fiets on afgesloten neerzetten. De meeste fietsen en enkele scooters staan daar on afgesloten gestald. Misschien heeft dat te maken daar waar ik woon een seniorenflat is. Maar de stalling zelf staat wel op eigen terrein dat alleen voor de bewoners toegankelijk is, dus niet voor mensen van elders in de buurt.
Ja, ja en ja. En nu?quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:11 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ken jij al je buren door en door?
Ga je bij ze op de koffie?
Maak je elke keer een praatje als je ze ziet?
Nu ben ik hartstikke blij voor je. Volgens k-man kun je nu uitspraken doen waaruit blijkt dat je meent te weten wat je buren denken!quote:
Je hebt eigenlijk alleen maar prima buren, maar eigenlijk mag jij je Turkse, Antilliaanse en Afrikaanse buren al niet gezien je kleine sneer.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 03:23 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
In een portiek wonen met een onaangepast Turks gezin is inderdaad niet altijd even prettig. Ben ik helemaal met je eens. Net als enkele andere buren, die ook problemen met ze hebben trouwens, zie ik dit gezin ook graag vertrekken. Voor de rest prima buren, stuk voor stuk, al zijn de Antilliaanse naast me wel schreeuwlelijken en hetzelfde geldt voor het Afrikaanse gezin boven me. Maar dat is hun cultuur, daar is geen medelijden voor nodig..hooguit met ons omdat de huizen wat gehorig zijn.
Nee. Ik zeg dat mn Antilliaanse buren luidruchtig zijn. Is de taal, hun cultuur. Verder niet onaardig ofzo maar het is wel enigzins gehorig dus dat is irritant. Zelfde geldt voor mn bovenburen: Afrikaans dus als die woorden hebben of dr kinderen roepen, mag ik ook meegenieten. Lijkt wel of het volumeknopje van hun spraak wat hoger staat zeg maar. Verder prima buren. Gewoon normaal contact mee als er wat is. En mn Turkse buren..de man is schizofreen bleek op een rechtszitting na vernieling/mishandeling, verder niet onaardig ofzo, zoonlief lijkt een autist en zn vrouw uh.. dat is gewoon een dom onaangepast kutwijf. En als ze dan wat zegt, dan is het meer vloeken dan gewoon normaal praten. En ook nog eens half verstaanbaar. Maakt het portiek nog weleens schoon, maar je mag niet zeggen dat ze dat op de verkeerde manier doet want dan wordt ze boos. (Ze pleurt letterlijk een emmer water om, veegt dat uit en laat het zo naar benelden sijpelen om onderaan de trap alles gewoon zeiknat achter te laten.) Mja, zeg altijd dat dat nou de gevolgen zijn van incestrelaties. Dr andere zoonte is een prima kereltje hoor, gewoon normaal een leuk spontaan jochie. Hij wel! En mn andere onderburen zijn gewoon normale buren met Nederlandse, Zuid-Amerikaanse en van Aziatische afkomst.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 07:53 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk alleen maar prima buren, maar eigenlijk mag jij je Turkse, Antilliaanse en Afrikaanse buren al niet gezien je kleine sneer.. Blijven er nog maar 4 over.
Bel SBS6, dit klinkt als het recept voor een prima reallife soap!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:30 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Nee. Ik zeg dat mn Antilliaanse buren luidruchtig zijn. Is de taal, hun cultuur. Verder niet onaardig ofzo maar het is wel enigzins gehorig dus dat is irritant. Zelfde geldt voor mn bovenburen: Afrikaans dus als die woorden hebben of dr kinderen roepen, mag ik ook meegenieten. Lijkt wel of het volumeknopje van hun spraak wat hoger staat zeg maar. Verder prima buren. Gewoon normaal contact mee als er wat is. En mn Turkse buren..de man is schizofreen bleek op een rechtszitting na vernieling/mishandeling, verder niet onaardig ofzo, zoonlief lijkt een autist en zn vrouw uh.. dat is gewoon een dom onaangepast kutwijf. En als ze dan wat zegt, dan is het meer vloeken dan gewoon normaal praten. En ook nog eens half verstaanbaar. Maakt het portiek nog weleens schoon, maar je mag niet zeggen dat ze dat op de verkeerde manier doet want dan wordt ze boos. (Ze pleurt letterlijk een emmer water om, veegt dat uit en laat het zo naar benelden sijpelen om onderaan de trap alles gewoon zeiknat achter te laten.) Mja, zeg altijd dat dat nou de gevolgen zijn van incestrelaties. Dr andere zoonte is een prima kereltje hoor, gewoon normaal een leuk spontaan jochie. Hij wel! En mn andere onderburen zijn gewoon normale buren met Nederlandse, Zuid-Amerikaanse en van Aziatische afkomst.
En meerdere hebben problemen met het Turkse gezin en de opvoedkwaliteiten van het Antilliaanse gezin trouwens. Maar met die laatste is verder gewoon normaal mee te praten, hoor.
En als er wat is, dan zeggen we het dus gewoon tegen elkaar als we elkaar tegenkomen of wordt er even op de deur geklopt. Maar dat noem ik geen door en door kennen, dus dat is onvoldoende om in te kunnen schatten of ze wel of niet hebben geklaagd. Volgens k-man in ieder geval.
Het gaat er niet om of jij erachter staat, die ruimte is van iemand anders, en die wil jouw fiets niet in zijn ruimte.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 07:48 schreef BloedendeVagina het volgende:
Nu vraag ik me ook af: als mij gevraagd wordt iets te doen waar ik niet achter sta of wat ik onzin vind. Ben ik dan een hufter als ik dan gewoon eerlijk zeg waar het op staat en dat ik de vraag onzin vind? Of moet ik maar gewoon ja en amen zeggen enkel en alleen omdat iemand het netjes vraagt?
Zou dat na de 23e keer wel doordringen bij TS, denk je?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of jij erachter staat, die ruimte is van iemand anders, en die wil jouw fiets niet in zijn ruimte.
Absoluut niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Zou dat na de 23e keer wel doordringen bij TS, denk je?
Geef liever antwoord op de vraag of jij je buren door en door kent.. Vind ik veel interesanter om te weten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Zou dat na de 23e keer wel doordringen bij TS, denk je?
Hoe ik met mijn buren omga verandert niks aan jouw situatie. Dat geeft al aan dat je dit topic helemaal niet gestart bent vanwege je fiets, maar puur om te trollen. Wat best vermakelijk is, moet ik toegeven.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:09 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Geef liever antwoord op de vraag of jij je buren door en door kent.. Vind ik veel interesanter om te weten.
Want, maar, als, jamaar, ik vind, want, maar...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Want, maar, maar, als, jamaar, ik vind, want, maar....
Gelukkig interesseert de woningbouw zich totaal niet voor jouw mening.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:12 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Want, maar, als, jamaar, ik vind, want, maar...
Eigenlijk boeit het me geen flikker wat die complexbeheerder vind of wat er in mn huurcontract staat.
Zolang mn buren niet bij mij klagen, acht ik het gezeur. En zolang andere buren ook dr fietsen er zonder problemen neerzetten en die ook geen klachten horen..
Klopt.. die trekken zich inderdaad vaak niets van de mening van hun huurders aan. Als dr huur maar betaald wordt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gelukkig interesseert de woningbouw zich totaal niet voor jouw mening.
(en mij zal ook een rotzorg zijn)
Don't worry. Ik ga een tweetal gaten door mn kelderboxmuur boren. Daar een u-slot door jassen en dan heb ik een muurbeugel waar ik m eenvoudig aan vast kan zetten. En ik heb nog wat andere fietsen, dus ik blijf mobiel.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:16 schreef rene90 het volgende:
Niet huilen als straks je fiets weg is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Don't worry. Ik ga een tweetal gaten door mn kelderboxmuur boren. Daar een u-slot door jassen en dan heb ik een muurbeugel waar ik m eenvoudig aan vast kan zetten. En ik heb nog wat andere fietsen, dus ik blijf mobiel.
Als ie vaker langskomt, ga ik wel informeren naar een inboedelverzekering denk ik.Gaten boren in de kelderbox muur zijn ze vast blij mee jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Gelukkig boeit het je geen flikker
![]()
Het antwoord is dus waarschijnlijk nee, nee en nee? En toch meen je een oordeel te vormen over mij en de verstandhouding met mn buren. Je kunt over je eigen buren waarschijnlijk ook geen oordeel vellen. Wel apart dat je dan wel over een user hier op Fok! kan oordelen hoe die met zn buren omgaat en zn uitspraken daaromtrent in twijfel trekt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe ik met mijn buren omga verandert niks aan jouw situatie. Dat geeft al aan dat je dit topic helemaal niet gestart bent vanwege je fiets, maar puur om te trollen. Wat best vermakelijk is, moet ik toegeven.
Kloptquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Gaten boren in de kelderbox muur zijn ze vast blij mee ja. Gelukkig boeit het je geen flikker
[..]
Don't worry. Ik ga een tweetal gaten door mn kelderboxmuur boren. Daar een u-slot door jassen en dan heb ik een muurbeugel waar ik m eenvoudig aan vast kan zetten. En ik heb nog wat andere fietsen, dus ik blijf mobiel.
Als ie vaker langskomt, ga ik wel informeren naar een inboedelverzekering denk ik.Waarom maak je niet gewoon een muuranker in je box?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.nederlandersfietsen.nl/fiets-onderdelen/fietssloten/The love you take is equal to the love you make.
Een beugelslot kan ik op twee manieren gebruiken als verankerpunt. Zowel binnen als buiten de kelderbox.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom maak je niet gewoon een muuranker in je box?
http://www.nederlandersfietsen.nl/fiets-onderdelen/fietssloten/
Laat ook maar.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:38 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Een beugelslot kan ik op twee manieren gebruiken als verankerpunt. Zowel binnen als buiten de kelderbox.
Wat bedoel je dan?quote:
Ja, lieve schat. Nu wil je je fiets niet alleen buiten je kelderbox blijven stallen maar die fiets daar ook nog eens verankeren! Fantastisch!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:41 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan?
Zo'n beugelsot doet exact hetzelde als dat muuranker namelijk: aan elke kant van de muur waar ie doorheen zit heb je een beugel waar je je fiets aan kan zetten. En moet je ook gaten voor boren.
Als ie anders weggehaald wordt, lijkt me dat praktisch. Maar ik was al langer van plan om zoiets te doen. Een muuranker heb ik niet, maar een beugelslot weer wel. Helaas zijn inbraken in kelderboxen niet ongewoon dus ik heb er al vaker aan gedacht om ze daar ook te verankeren.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, lieve schat. Nu wil je je fiets niet alleen buiten je kelderbox blijven stallen maar die fiets daar ook nog eens verankeren! Fantastisch!
Hoop dat ze je slot kapot knippen en je een rekening sturen voor het herstel van de muur / wat dan ook.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:47 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Als ie anders weggehaald wordt, lijkt me dat praktisch. Maar ik was al langer van plan om zoiets te doen. Een muuranker heb ik niet, maar een beugelslot weer wel. Helaas zijn inbraken in kelderboxen niet ongewoon dus ik heb er al vaker aan gedacht om ze daar ook te verankeren.
Ok, de groeten maar weer danquote:
Wat een vriendelijk bericht!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hoop dat ze je slot kapot knippen en je een rekening sturen voor het herstel van de muur / wat dan ook.
Want jij bent altijd thuis?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:54 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Wat een vriendelijk bericht!
Gelukkig zal ik het direct horen als ze een poging doen het slot te forceren of open slijpen. Direct erboven is een gat van 20x20m op 2.30m hoog en in mn kelderbox staat een babyfoon.
Maar ik denk dat het makkelijker is om even aan te bellen, het huisnummer staat op de kelderbox. Waarom zouden ze moeilijker doen dan noodzakelijk?
Nee. Maar ik werk wel vanuit huis. Dus wel erg vaak thuis.quote:
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:54 schreef BloedendeVagina het volgende:
en in mn kelderbox staat een babyfoon.
25 euro aanschaf en een prima anti-inbraakbeveiliging. Gekocht nadat mn buurjongen met fietsen ging gooien. En gezien er voor een paar mille aan fietsen in de schuur staan vond ik dat wel handig als anti-inbraakmaatregel. Heb meerdere keren gehoord dat er kelderboxen opengebroken waren. En aangezien mn lieve turkste buren te beroerd waren vaak de toegangsdeur naar de kelderbox achter zich dicht te doen, vond ik dat een uitermate goede investering. Nu zit er gelukkig een drammer op, maar het kwam geregeld voor dat zowel de portiekdeur als de kelderboxtoegangsdeur openstonden. Niemand hoort je als je daar een deur in probeert te trappen en dat weten boefjes ook.quote:
De enige drammer die ik kan ontdekken is TS.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:17 schreef BloedendeVagina het volgende:
Nu zit er gelukkig een drammer op,
Maar ik ziet niet op de deur. Dus er zijn er meerdere.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
De enige drammer die ik kan ontdekken is TS.
Als je de deur zou zien zou je geen babyfoon nodig hebben.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:22 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Maar ik ziet niet op de deur. Dus er zijn er meerdere.
Sorry, ik snap 'm nietquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je de deur zou zien zou je geen babyfoon nodig hebben.
Had ik wel verwacht.quote:
En toch blijven volhouden dat die fiets veilig staat achter twee 'gesloten' deuren.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:17 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
25 euro aanschaf en een prima anti-inbraakbeveiliging. Gekocht nadat mn buurjongen met fietsen ging gooien. En gezien er voor een paar mille aan fietsen in de schuur staan vond ik dat wel handig als anti-inbraakmaatregel. Heb meerdere keren gehoord dat er kelderboxen opengebroken waren. En aangezien mn lieve turkste buren te beroerd waren vaak de toegangsdeur naar de kelderbox achter zich dicht te doen, vond ik dat een uitermate goede investering. Nu zit er gelukkig een drammer op, maar het kwam geregeld voor dat zowel de portiekdeur als de kelderboxtoegangsdeur openstonden. Niemand hoort je als je daar een deur in probeert te trappen en dat weten boefjes ook.
Ding heeft in ieder geval effect gehad. Buurjongen vrijwel op heterdaad betrapt. Nadat ie mn fiets had omgegooid naar beneden gestormd en kort daarna was het over.
Detail; toen zette ik mn fiets in de hal tussen de kelderboxen zelf. Flikkerde ie ze om omdat ze in de weg stonden.. zodanig dat ze de hele weg blokkeerden voor iedereen. Mja, gozer spoort niet, heeft autistische trekjes.
Dadelijk gaat de WBV camera's hangen om jou overtredingen te registreren en gaat men gewoon rekening voor verwijdering van je fiets uit de openbare ruimte rekenen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:17 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ding heeft in ieder geval effect gehad. Buurjongen vrijwel op heterdaad betrapt. Nadat ie mn fiets had omgegooid naar beneden gestormd en kort daarna was het over.
Die babyfoon heb ik drie jaar terug ofzo gekocht nadat die autist met fietsen ging gooien en mn band een keer lek gestoken was. Gooien, niet netjes verplaatsen. Zo vanuit het niets. Die gast heeft nooit geklaagd over dat ie in de weg stond.. mja, daar ben je autist voor denk ik.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
En toch blijven volhouden dat die fiets veilig staat achter twee 'gesloten' deuren.
En dat niemand last van je fiets heeft en je een goede verstandhouding hebt met de buren.
Goedverhaal.
Top toch! Kan ik de banden vast opvragen op het moment dat er een keer een inbraak is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dadelijk gaat de WBV camera's hangen om jou overtredingen te registreren en gaat men gewoon rekening voor verwijdering van je fiets uit de openbare ruimte rekenen.
Ja juf Lienekien. U heeft gelijk. Weer een stomme taalfoutquote:
Doe ik zometeen even. Ik moet nog boodschappen doen namelijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
Godverdomme is dit nog steeds bezig. Verplaats die fiets nou gewoon, oetlul.
Ben alleen nog benieuwd van welke gebande oetlul je de incarnatie bent.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:53 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ja juf Lienekien. U heeft gelijk. Weer een stomme taalfout
Zou hij een soort van moderne man met een vlot kort pittig kapsel zijn die houdt van lekker recalcitrant doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
Godverdomme is dit nog steeds bezig. Verplaats die fiets nou gewoon, oetlul.
[..]
Als ie vaker langskomt, ga ik wel informeren naar een inboedelverzekering denk ik.Want de inboedelverzekering gaat zeker wel betalen als je fiets wordt verwijderd omdat je hem ergens neerzet waarvan je zelf hebt ondertekend dat het niet mag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat denk je nou zelf, mongool.![]()
Ik ga binnenkort wel weer even langs de kapper voor een knipbeurtje. Kort, maar pittig? Nee, dat laatste niet. Modern ben ik ook niet zo eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou hij een soort van moderne man met een vlot kort pittig kapsel zijn die houdt van lekker recalcitrant doen.
En wat wil je dan doen? Als je dan gaat kijken, dan weten ze dat het jouw fiets is en ben je niet alleen je fiets kwijt maar mag je ook nog de kosten voor verwijdering betalen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:54 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Wat een vriendelijk bericht!
Gelukkig zal ik het direct horen als ze een poging doen het slot te forceren of open slijpen. Direct erboven is een gat van 20x20m op 2.30m hoog en in mn kelderbox staat een babyfoon.
Maar ik denk dat het makkelijker is om even aan te bellen, het huisnummer staat op de kelderbox. Waarom zouden ze moeilijker doen dan noodzakelijk?
Ik denk dat jij de grootste mongool bent. Zodra er een stikker opzit, gaat die eraf.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Want de inboedelverzekering gaat zeker wel betalen als je fiets wordt verwijderd omdat je hem ergens neerzet waarvan je zelf hebt ondertekend dat het niet mag.
Wat denk je nou zelf, mongool.
Ik zal ze een bakje koffie aanbieden en aanbieden het slot open te maken en de fiets binnen stallen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:59 schreef Igen het volgende:
[..]
En wat wil je dan doen? Als je dan gaat kijken, dan weten ze dat het jouw fiets is en ben je niet alleen je fiets kwijt maar mag je ook nog de kosten voor verwijdering betalen.
Alhoewel, dat verdien je dan eigenlijk ook wel.
Gezien de babyfoon in z'n kelderbox hou ik het op:quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben alleen nog benieuwd van welke gebande oetlul je de incarnatie bent.
Een oetlul die Yvonne heeft uitgemaakt voor hypocriet kkwijf.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben alleen nog benieuwd van welke gebande oetlul je de incarnatie bent.
Ja, van dat soort eerlijkheid knapt de wereld op.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:05 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Een oetlul die Yvonne heeft uitgemaakt voor hypocriet kkwijf.
Ik ben wel eerlijk wat dat betreft
Zo oud ben ik helemaal niet! En zo smerig ook nietquote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Gezien de babyfoon in z'n kelderbox hou ik het op:
[ afbeelding ]
of misschien:
[ afbeelding ]
Nee, maar van zwaar hyporiet gedrag wel. Vooral als je een mod/admin ben scoor je daarmee bij mijjquote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, van dat soort eerlijkheid knapt de wereld op.
Als dit topic illustrerend is voor hoe jij in de wereld staat, hoef je je echt niet op de borst te kloppen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:09 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Nee, maar van zwaar hyporiet gedrag wel. Vooral als je een mod/admin ben scoor je daarmee bij mijj
Ik ben gewoon eerlijk. Liever dat, dan keihard gelieg en schijnheilig gedrag.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als dit topic illustrerend is voor hoe jij in de wereld staat, hoef je je echt niet op de borst te kloppen.
Als je je niet aan de regels houdt dan moet je ook niet klagen als je een boete krijgt, en niet als een overspannen wijf de hele dag gaan lopen janken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:13 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ik ben gewoon eerlijk. Liever dat, dan keihard gelieg en schijnheilig gedrag.
Weet je waar ik deze hele casus mee vergelijk? Met door een rood stoplicht fietsen midden in de nacht terwijl er geen hond op de weg is. En met een agent die in de bosjes verstopt ligt die je pardoes een boete oplegt omdat je zo ontzettend gevaarlijk bezig was. Niemand die erover klaagt, maar toch ingrijpen.
Slechte analogie.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:13 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ik ben gewoon eerlijk. Liever dat, dan keihard gelieg en schijnheilig gedrag.
Weet je waar ik deze hele casus mee vergelijk? Met door een rood stoplicht fietsen midden in de nacht terwijl er geen hond op de weg is. En met een agent die in de bosjes verstopt ligt die je pardoes een boete oplegt omdat je zo ontzettend gevaarlijk bezig was. Niemand die erover klaagt, maar toch ingrijpen.
Nee, daar ging wel wat aan vooraf, maar dat was wel de reden voor een heel lange ban.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Slechte analogie.
En je kunt je ook beklagen over een admin zonder je te verlagen tot die termen. Maar ja, jouw menstype vindt dat dat 'moet kunnen'.
Die boete zal ik dan ook gewoon betalen. Niet van harte, maar ik heb ome agent wel de dag van zn leven gegeven en gelukkig gemaakt door m de mogelijkheid te geven die boete te schrijven. Bedoel, das toch je natte droom om zulke boetes te schrijven?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je je niet aan de regels houdt dan moet je ook niet klagen als je een boete krijgt, en niet als een overspannen wijf de hele dag gaan lopen janken.
Heb je dat boekje van Herman Pleij gelezen, Liene?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Slechte analogie.
En je kunt je ook beklagen over een admin zonder je te verlagen tot die termen. Maar ja, jouw menstype vindt dat dat 'moet kunnen'.
Nee?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Heb je dat boekje van Herman Pleij gelezen, Liene?
Ah, ik dacht dat je daarnaar verwees. Dat heet ook 'moet kunnen'. Hij vindt dat onder het Nederlandse wapen geen 'je maintiendrai' zou moeten staan, maar 'moet kunnen'.quote:
En dat meent hij of is het ironie?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat je daarnaar verwees. Dat heet ook 'moet kunnen'. Hij vindt dat onder het Nederlandse wapen geen 'je maintiendrai' zou moeten staan, maar 'moet kunnen'.
Het is enigszins ironisch. Het zou volgens hem meer recht doen aan de Nederlandse volksaard van compromissen, gedogen en polderen. Ik heb het overigens ook niet gelezen, maar een collega was er erg enthousiast over.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat meent hij of is het ironie?
Volgens mij heb je het boek al mooi samengevat.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is enigszins ironisch. Het zou volgens hem meer recht doen aan de Nederlandse volksaard van compromissen, gedogen en polderen. Ik heb het overigens ook niet gelezen, maar een collega was er erg enthousiast over.
Ik heb geen flauw idee wat mijn buren wel of niet denken, dat hoef ik ook niet te weten. Ik weet wel dat we gewoon een normale verstandhouding hebben, elkaar groeten, koffie drinken etc.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 07:41 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Nu ben ik hartstikke blij voor je. Volgens k-man kun je nu uitspraken doen waaruit blijkt dat je meent te weten wat je buren denken!en gelooft k-man je klakkeloos. Tof, niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |