Is het heus? Staat er in je huurcontract genoemd dat je een gemeenschappelijke gang huurt?quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
Eigenlijk is dat naar mijn idee diefstal. Ik, tesamen met de andere bewoners, huur dat complex van hun. Inclusief kelderbox en toegangswegen naar de kelderbox.
Vernietigen? Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:39 schreef Fer het volgende:
Waarschijnlijk staat er in de voorwaarden wel ergens dat het niet mag. Maar of ze je fiets dan mogen vernietigen?
Verwijderen.. maar wat dat inhoudt? Buiten voor de deur parkeren? Of afvoeren voor grof vuil?quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:39 schreef Fer het volgende:
Waarschijnlijk staat er in de voorwaarden wel ergens dat het niet mag. Maar of ze je fiets dan mogen vernietigen?
Te lui en vol. De ene keer gebruik ik 'm vaker dan de andere keer en ik ga echt niet 3x per dag mn fiets in en uit de kelderbox zelf halen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Waarom zet je 'm niet gewoon in je kelderbox?
Dan is de vraag: betreft het hier een openbare ruimte? ZOwel portiek als kelderbox is voorzien van een toegangsdeur met slot.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:24 schreef Nemephis het volgende:
Kijk maar eens of er niet iets in je huurcontract staat over veiligheid, dat er geen objecten in de openbare ruimtes mogen staan i.v.m. brandweer en zulks.
Ik gok 1.20m? Daar waar ie staat hoef je niet met een fiets langs te lopen of uberhaupt te lopen. Staat tegen blinde muur van de kelderbox en de meterkasten die zo open kunnen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:32 schreef Ludd het volgende:
Ik weet niet hoe breed de paden naar de kelderbox zijn, maar indien smal vind ik het echt asociaal om je fiets in de weg te zetten. Hier doen sommige mensen dat ook wel eens, en dat is echt vervelend als je daar zelf met je fiets langs moet. Goed als de verhuurder daar iets aan doet dus.
Toegangswegen zijn niet bedoeld als opslagplaats, daar is je garagebox voor.
ZOu best kunnen.. maar gaat dat boven de wet?quote:
Welke wet?quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:54 schreef BloedendeVagina het volgende:
ZOu best kunnen.. maar gaat dat boven de wet?
Dat gecombineerd met eerst waarschuwen voor ze verwijderen maakt dat ze in elk geval sterker staan dan jij.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:54 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
BW?quote:Welke wet?
Stel je voor dat er een lampje moet worden vervangen in de gemeenschappelijke ruimte en de verhuurder moet eerst een expliciet akkoord hebben van alle huurders om die ruimte te mogen betreden... ik denk dat dat lampje dan nooit vervangen gaat worden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:56 schreef marsan het volgende:
Je huurt een box. De gang is een gemeenschappelijke doorgangsroute en geen fietsenstalling.
Daar mogen ze t verwijderen. T is niet verhuurt aan 1 persoon. En dus niet vergelijkbaar met je woning die ze niet mogen betreden.
Je hebt waarschijnlijk in je contract staan dat je je daar aan zal houden. Ook de verwijdering zal volgens een bekendgemaakt protocol gaan, gok ik.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:54 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Als ik mijn fiets in de tuin van de buren plaats, mogen ze t gewoon afvoeren.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:58 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
BW?
Eigendom. Een ander mag niet zomaar besluiten mijn fiets af te voeren..
Maar als het geen gevaar oplevert en niemand bezwaar heeft? Meerdere plaatsen dr fietsen daar.. tis ook niet opslag enkel.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:56 schreef marsan het volgende:
Je huurt een box. De gang is een gemeenschappelijke doorgangsroute en geen fietsenstalling.
Daar mogen ze t verwijderen. T is niet verhuurt aan 1 persoon. En dus niet vergelijkbaar met je woning die ze niet mogen betreden.
Dan zal er iemand gebeld moeten hebben en daarmee toestemming geven. Er zal dan ook iemand de deur moeten openen voor ze.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Stel je voor dat er een lampje moet worden vervangen in de gemeenschappelijke ruimte en de verhuurder moet eerst een expliciet akkoord hebben van alle huurders om die ruimte te mogen betreden... ik denk dat dat lampje dan nooit vervangen gaat worden.
De verhuurder heeft bezwaar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
Maar als het geen gevaar oplevert en niemand bezwaar heeft? Meerdere plaatsen dr fietsen daar.. tis ook niet opslag enkel.
Is dan ook de tuin van de buren.. maar als het in de gezamenlijke ruimte is, wordt het denk ik toch een ander verhaal als jij de regionale afvalverwerker belt voor het grof vuil.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Als ik mijn fiets in de tuin van de buren plaats, mogen ze t gewoon afvoeren.
Kennelijk.. maar de rest niet. maar geeft m dat het recht mijn spullen indirect toe te eigenen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De verhuurder heeft bezwaar.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Kennelijk.. maar de rest niet. maar geeft m dat het recht mijn spullen indirect toe te eigenen?
quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Lees je contract en daarbijhorende papieren eerst even door.
Zou niet eens weten waar die liggen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Lees je contract en daarbijhorende papieren eerst even door.
Dat doen ze dan ook niet zomaar. Maar jouw fiets staat op een plek waar dat niet mag volgens de regels en je krijgt tijd om daar verandering in te brengen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:58 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
BW?
Eigendom. Een ander mag niet zomaar besluiten mijn fiets af te voeren..
Tja, dan kunnen we gaan speculeren tot we een ons wegen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef BloedendeVagina het volgende:
Zou niet eens weten waar die liggen.
Je huurcontract staat op Google?quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:05 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik heb 'm vanmiddag even verplaatst. De oude situatie is opgeheven. Maar ik ga maaar eens googlen.
Dat is onderling met de buren. De verhuurder heeft daar niets mee te maken Die wil gewoon dat zijn doorgangsroute vrij is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Maar als het geen gevaar oplevert en niemand bezwaar heeft? Meerdere plaatsen dr fietsen daar.. tis ook niet opslag enkel.
Dit is dan ook de ruimte van de verhuurder.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:01 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Is dan ook de tuin van de buren.. maar als het in de gezamenlijke ruimte is, wordt het denk ik toch een ander verhaal als jij de regionale afvalverwerker belt voor het grof vuil.
Sorry, ik bedoelde gedeelde ruimte - als ik de ruimte die je deelt met medebewoners als in waar je topic over gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:50 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dan is de vraag: betreft het hier een openbare ruimte? ZOwel portiek als kelderbox is voorzien van een toegangsdeur met slot.
Ik zou dezelfde vraag nog tien keer stellen. Misschien is er dan uiteindelijk iemand die wel het antwoord geeft dat je wilt horen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Kennelijk.. maar de rest niet. maar geeft m dat het recht mijn spullen indirect toe te eigenen?
Er is geen rest, ruimte is eigendom van de verhuurder. Die laat door die sticker jou weten dat je fiets daar niet mag staan. En hij eigent zich niks toe, hij verwijderd een fiets uit zijn ruimte als die niet door de eigenaar wordt weggehaald.quote:Op woensdag 4 februari 2015 22:02 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
De eigenaar en beheerder van die ruimte heeft bezwaar. (dringt het al tot je door?)quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dan wordt ie alsnog weggehaald.quote:Op donderdag 5 februari 2015 02:07 schreef Appelknaller het volgende:
Gewoon even die fiets in de kelderbox zetten en als de datum waarop die verwijderd zou worden geweest is gewoon weer er buiten zetten is geen optie?
Daar ging het mis omdat er geen waarschuwing vooraf ging volgens mij? Dat is hier niet het geval.quote:Op donderdag 5 februari 2015 06:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als gemeente het niet mag, zoals ze dat wel eens deden bij stations, zie ik niet waarom een verhuurder dat plots wel mag. (Over gemeente zijn meerdere uitspraken over geweest, daar is het duidelijk)
Ik ben wel benieuwd naar die uitspraken. Veel gemeentes knippen nog steeds fiets weg.quote:Op donderdag 5 februari 2015 06:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als gemeente het niet mag, zoals ze dat wel eens deden bij stations, zie ik niet waarom een verhuurder dat plots wel mag. (Over gemeente zijn meerdere uitspraken over geweest, daar is het duidelijk)
Over wat er IN een kelderbox gebeurt heeft een verhuurder niks te zeggen (tenzij illegale zaken natuurlijk). Wat er in de gemeenschappelijke ruimtes gebeurt (en dus ook de ruimte die naar de individuele boxen leidt), daar heeft een verhuurder wel wat over te zeggen; vooral als dat ook nog eens van tevoren (huurcontract en huisregels) overeen is gekomen met de huurder.quote:Op donderdag 5 februari 2015 06:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik hdb ook hier op fok soortgelijke gevallen gezien, maar dan ik combinatie met vve.
Ook dan is het juridisch gezien gewoon onhaalbaar.
Ik kan me hoogstens voorstellen dat als het een brandgang betreft ze er iets aan mogen doen, maar het betreft een kelderbox en die gehele ruimtes worden gehuurd, daar heeft de verhuurder weinig over te vertellen.
Met een stickerronde inderdaad.quote:Op donderdag 5 februari 2015 06:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die uitspraken. Veel gemeentes knippen nog steeds fiets weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |