abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:55:35 #121
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149364535
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is niet toegestaan om uit Raqqa te vertrekken zonder toestemming.
Jawel hoor, tussen Damascus en Raqqa rijden dagelijks bussen. Je moet alleen even je bestemming melden maar eenmaal in Damascus reis je door naar Libanon, Jordanië of Turkije.
Say what?
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:56:04 #122
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_149364551
quote:
15s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:43 schreef El_Matador het volgende:
- 1 filmpje (al dan niet echt)
- 4 delen van een topic
- tientallen doodwensen, bommen en dood en verderf die gezaaid moeten worden onder andere mensen, van wie velen onschuldig

Net als je dacht dat FOK! boven het "niveau" van PVV, SBS en Telegraaf uitsteeg, word je weer hard met de realiteit in je gezicht geslagen. Men reageert als woeste kutmarokkanen die een homoseksuele jood zien.

Treurig om te zien.
Volgens mij ben je hofleverancier van het aantal posts in de 4 delen.

Waar denk je dat Piet vanavond is als hij het weer presenteert? Ik ben benieuwd :P
Maar diep van binnen lach ik.
pi_149364563
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:53 schreef UpsideDown het volgende:
Ja. Als je betere ideeën hebt mag je die noemen. ;)
Gewoon niet mee bemoeien een optie misschien? :o

Waar denk je dat de haat tegen het Westen zoals die onder bepaalde moslims en anderen in de wereld heerst, vandaan komt? Omdat "we ons" zo netjes aan "onze" tolerante, hoogstaande waardes houden? Omdat we onze handen thuishouden en geen landen gaan bezetten waar we niks (behalve dan het roven van grondstoffen en het vestigen van "ons" gunstig gezinde machten) te zoeken hebben?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:56:29 #124
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149364569
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:55 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Jawel hoor, tussen Damascus en Raqqa rijden dagelijks bussen. Je moet alleen even je bestemming melden maar eenmaal in Damascus reis je door naar Libanon, Jordanië of Turkije.
En als jij met je hele familie met koffers vertrekt valt dat niet op?
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:56:36 #125
111528 Viajero
Who dares wins
pi_149364571
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Heeft wel iets moois, een afzeikforum als bindmiddel met het thuisland.
Zeker! Je moet je Nederlands toch op een bepaalde manier bijhouden, en dan is met/tegen/over andere Nederlanders zeiken een vermakelijke :)

Groeten uit London :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:57:20 #126
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149364589
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En als jij met je hele familie met koffers vertrekt valt dat niet op?
Zo stom is de gemiddelde inwoner van Raqqa niet om dat te doen.
Say what?
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:57:31 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_149364595
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zeker! Je moet je Nederlands toch op een bepaalde manier bijhouden, en dan is met/tegen/over andere Nederlanders zeiken een vermakelijke :)

Groeten uit London :)
London, Nederland en de vlag van New Mexico... de globalisering werkt!!!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_149364611
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:49 schreef Irakees het volgende:

[..]

Absoluut gezien is SA misschien 'een goede tweede'. Jordanië is relatief gezien het ergste van alle Arabische landen, en België het ergste van Europa.
http://www.rferl.org/cont(...)aphics/26584940.html

Maar feit is en blijft dat de dikke meerderheid van de IS-strijders uit Irakezen en Syriërs bestaan. De Amerikaanse invasie van Irak in 2003 en de Syrische burgeroorlog zijn de voornaamste oorzaken.
Ik vind echter dat er veel verschil is tussen Syriërs en Irakezen aan 1 kant en buitenlandse strijders aan de andere kant. De buitenla dse strijders (saoedis, Noord Afrikanen, Europeanen, etc.) zijn echt gedreven door ideologie. Irakezen en Syriers sluiten zich vaak aan door de omstandigheden. Baathisten bijvoorbeeld, die hebben niks met Wahhabisme te maken. Maar op dat moment komt het goed uit om je bij IS aan te sluiten.
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:58:18 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_149364620
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

London, Nederland en de vlag van New Mexico... de globalisering werkt!!!
*O* ik ben groot fan van globalisering *O*
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:58:19 #130
396550 Richestorags
pi_149364621
quote:
11s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar denk je dat de haat tegen het Westen zoals die onder bepaalde moslims en anderen in de wereld heerst, vandaan komt? Omdat "we ons" zo netjes aan "onze" tolerante, hoogstaande waardes houden? Omdat we onze handen thuishouden en geen landen gaan bezetten waar we niks (behalve dan het roven van grondstoffen en het vestigen van "ons" gunstig gezinde machten) te zoeken hebben?
Haat richting het Westen komt die dictators natuurlijk allemaal erg mooi uit onder het mom van een verdeel en heers strategie. Dezelfde dictators die door het Westen gesteund worden :{
pi_149364663
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

*O* ik ben groot fan van globalisering *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
de globalisering werkt!!!
Zolang die gebaseerd is op een libertair kernpunt; vrijwilligheid wel inderdaad.

Die Mongolen van Mammon en de bommengooiers in dit topic doen aan heel ander soort globalisering, een waar jij -terecht, goed dat je weer terug bent- niets van moet hebben. ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 4 februari 2015 @ 19:01:21 #132
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149364743
quote:

[..]

:')

Is dat je plan, serieus? Twee landen worden half overgenomen door terroristen met expansiedrift, in het bezit van zware wapens en die het gemunt hebben op minderheden, maar we bemoeien ons er niet mee. Nee dan gaat alles goed komen. _O-
Say what?
pi_149364772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Haat richting het Westen komt die dictators natuurlijk allemaal erg mooi uit onder het mom van een verdeel en heers strategie. Dezelfde dictators die door het Westen gesteund worden :{
Precies, het is allemaal politiek, achterklap, window dressing, zondebokken zoeken.

Maar natuurlijk is er ook echte haat en nijd die echt gebaseerd is op iets, met name in het door de VSAmerikanen vernietigde Irak.

Mijn ervaring in sharia- en andere moslimlanden was trouwens onverdeeld positief. Ik merkte niets van haat tegen mij, een Westerling.

Blijkbaar kan men daar beter het onderscheid maken tussen politiek en individuen dan dat men hier op FOK! kan. Niet iedereen, maar de toon van sommigen hier verwacht je van die homofobe kutmarokkaan, niet van "beschaafde" "hooggeleide" Nederlanders...

woensdag 4 februari 2015 @ 19:05:08 #134
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149364883
Zonder de bombardementen waren een aantal vitale plaatsen in de regio zwaar in de problemen gekomen, plus dat een aantal minderheden van de kaart verdwenen zou zijn.
Say what?
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:06:50 #135
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_149364951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:01 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

:')

Is dat je plan, serieus? Twee landen worden half overgenomen door terroristen met expansiedrift, in het bezit van zware wapens en die het gemunt hebben op minderheden, maar we bemoeien ons er niet mee. Nee dan gaat alles goed komen. _O-
Sommige mensen bemoeien zich er niet mee als ze horen dat de buurvrouw mishandeld wordt. Sommigen lopen door als ze zien dat er iemand in elkaar geslagen wordt, bellen niet eens de politie. Het zal wel iets menselijks zijn denk ik.
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:07:58 #136
396550 Richestorags
pi_149364991
quote:
19s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies, het is allemaal politiek, achterklap, window dressing, zondebokken zoeken.

Maar natuurlijk is er ook echte haat en nijd die echt gebaseerd is op iets, met name in het door de VSAmerikanen vernietigde Irak.

Mijn ervaring in sharia- en andere moslimlanden was trouwens onverdeeld positief. Ik merkte niets van haat tegen mij, een Westerling.

Blijkbaar kan men daar beter het onderscheid maken tussen politiek en individuen dan dat men hier op FOK! kan. Niet iedereen, maar de toon van sommigen hier verwacht je van die homofobe kutmarokkaan, niet van "beschaafde" "hooggeleide" Nederlanders...
In sommige culturen in het Midden-Oosten heb je nog de echte ongeschreven dat de gast koning is, en dat deze mag blijven zolang hij wenst. Vooral bij Bedoeïenen. Ik denk verder dat veel mensen er ook wel doordrongen van zijn dat het met name Amerika is die het grondig verneukt in het Midden-Oosten en dat het concept Europa voor hen verder van hun bed is.
pi_149365018
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:06 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Sommige mensen bemoeien zich er niet mee als ze horen dat de buurvrouw mishandeld wordt. Sommigen lopen door als ze zien dat er iemand in elkaar geslagen wordt, bellen niet eens de politie. Het zal wel iets menselijks zijn denk ik.
Sommige mensen gaan maar wat graag met militairen en bommen een gebied vol olie en andere belangen in maar laten ondertussen de kindsoldaten die door een "christelijke" groep worden geronseld en afgeslacht net zo makkelijk stikken.

woensdag 4 februari 2015 @ 19:09:55 #138
396550 Richestorags
pi_149365071
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:06 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Wel dat moge zo zijn, maar wat als de buurvrouw wordt mishandeld door jouw schuld? Vergeet niet dat Bush door de invasie en Obama door te haastige terugtrekking het machtsvacuüm en de haat heeft gekweekt die nodig zijn voor een groep als IS om überhaupt te kunnen opereren. Ik ben er voorstander van om IS op te ruimen en het daarna de mensen lekker zelf uit te laten zoeken. Komt er daarna weer één of andere gekke groep, jammer dan, trekken wij onze handen er vanaf. Willen ze democratie en een staat opbouwen, goed voor ze :)
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:10:34 #139
396550 Richestorags
pi_149365092
quote:
10s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sommige mensen gaan maar wat graag met militairen en bommen een gebied vol olie en andere belangen in maar laten ondertussen de kindsoldaten die door een "christelijke" groep worden geronseld en afgeslacht net zo makkelijk stikken.
Of een groep die ergens in de zandbak in Sudan wordt afgeslacht.
pi_149365146
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Of een groep die ergens in de zandbak in Sudan wordt afgeslacht.
I know, ik sprak in Soedan een Darfurees/Darfuriaan. Die man had eventjes wat meer geleden dan andere mensen. Heel aardige vent, maar je zag de meegemaakte ellende in zijn ogen.

woensdag 4 februari 2015 @ 19:11:46 #141
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_149365149
quote:
10s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is alleen zo vervelend dat de IS groter en groter wil worden. Zo groot, dat wij er binnen afzienbare tijd last van kunnen krijgen als we niks doen.
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:11:54 #142
396550 Richestorags
pi_149365155
Overigens is IS ook wel het gevolg van zaken waar het Westen niet debet aan is: de geboortegolfexplosie in de Arabische wereld, die tot werkloze, gefrustreerde jongemannen leidt. Een gevaarlijk gegeven.
pi_149365168
quote:

[..]

Dat zou de beste optie zijn geweest ja, als "we" Syrië niet zo opgefokt hadden.
pi_149365290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:11 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Het is alleen zo vervelend dat de IS groter en groter wil worden. Zo groot, dat wij er binnen afzienbare tijd last van kunnen krijgen als we niks doen.
Ah, "binnen afzienbare tijd" gaat IS problemen veroorzaken in Europa? Of zelfs Nederland (wie bedoel je met "wij"?)?

Hoe kom je daarbij? Los van gefrustreerde teruggekeerde jihadstrijders, want dat is niet uniek aan IS, en als IS niet meer zou bestaan dan kunnen er nog steeds mensen jihad voeren in het buitenland.

Denk ook aan teruggekeerde "normale" soldaten die voor het "beschaafde, tolerante en vol Westerse hoogstaande waarden opererende" Defensie naar het buitenland zijn geweest en hun partner vermoorden. Dat gebeurt ook nogal eens. Niks met jihad te maken verder.

pi_149365340
Ze hadden Assad lekker ze gang moeten laten gaan. Dan waren we allang van dit ongedierte verlost. Tijd om die complete stad te bombarderen met napalm.
pi_149365379
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat zou de beste optie zijn geweest ja, als "we" Syrië niet zo opgefokt hadden.
Ik vind dat Nederland er sowieso niet aan mee moet doen. Het is moeilijk de VSAmerikaanse neocons ergens anders van te overtuigen dan hun eigen jihad (christenen en joden gezamenlijk tegen moslims), maar Nederland zou er niet aan moeten meedoen, vind ik.

Helaas is zelfs die slappe PvdA voor bommen op moslim- (en andere) hoofdjes en een ooit pacifistische partij als GroenLinks voor "politiemachten" in Afghanistan, dus ik zie niet zo snel dat dat imperialisme gestopt wordt...

woensdag 4 februari 2015 @ 19:19:11 #147
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_149365469
quote:
19s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, "binnen afzienbare tijd" gaat IS problemen veroorzaken in Europa? Of zelfs Nederland (wie bedoel je met "wij"?)?

Hoe kom je daarbij? Los van gefrustreerde teruggekeerde jihadstrijders, want dat is niet uniek aan IS, en als IS niet meer zou bestaan dan kunnen er nog steeds mensen jihad voeren in het buitenland.

Denk ook aan teruggekeerde "normale" soldaten die voor het "beschaafde, tolerante en vol Westerse hoogstaande waarden opererende" Defensie naar het buitenland zijn geweest en hun partner vermoorden. Dat gebeurt ook nogal eens. Niks met jihad te maken verder.
Heb het gisteren al gepost: als je een rontgenfoto laat maken, en de dokter ziet een zwarte plek die agressief groeit, dan hoop ik dat de dokter anders reageert dan jij.

Maar maak je er iets minder druk om. Als je zo doorgaat zitten we op topic nummer 7. En krijgt het SBS6 volk de schuld weer :*
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:19:47 #148
396550 Richestorags
pi_149365499
quote:
19s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wel, als IS niet was gebombardeerd bij Kobani en Sinjar hadden ze meer gebied in handen gehad, complete groepen over de kling gejaagd en vooral met Kobani een strategische corridor langs de Turkse grens gehad voor het onbeperkt kunnen suppleren van troepen (al dan niet uit Turkije, nee hoor Erdogan speelt zelf geen vieze spelletjes). Daarnaast hadden ze die overwinningen kunnen gebruiken als propaganda om steeds meer strijders aan te trekken. Ook was er even de angst dat ze Baghdad zouden overlopen. Stel dat ze meer dan de helft van Syrië en bijna heel Irak in handen zouden hebben. Goed, Turkije zit er tussen en dat zouden ze van zijn levensdagen met hun huidige strijdkracht niet kunnen overlopen (en Iran uiteraard ook niet :') ) maar ze zouden voor aanzienlijke problemen op het wereldtoneel kunnen gaan zorgen. Al is het maar dat ze met al het gekaapte materieel ook gewoon burgervluchten uit de lucht zouden kunnen gaan knallen.

Het is alleen ontzettend jammer dat er überhaupt weer zo'n kutgroep ingedamd moet worden. Als Saddam en Ghadaffi gewoon op hun troon waren gebleven, was er niets aan de hand geweest.
pi_149365544
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:19 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Heb het gisteren al gepost: als je een rontgenfoto laat maken, en de dokter ziet een zwarte plek die agressief groeit, dan hoop ik dat de dokter anders reageert dan jij.

Maar maak je er iets minder druk om. Als je zo doorgaat zitten we op topic nummer 7. En krijgt het SBS6 volk de schuld weer :*
Je hebt dus geen argumenten, alleen een losse zelfverzonnen vergelijking met een uitzaaiende kanker.

Denk jij dat Turkije (het bufferland tussen Syrie/Irak en Europa) zich laat overlopen door IS? Werkelijk?? Dat zou je niet zeggen als je de Turkse "landseer" zo her en der bekijkt...

pi_149365736
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:19 schreef Richestorags het volgende:
Het is alleen ontzettend jammer dat er überhaupt weer zo'n kutgroep ingedamd moet worden. Als Saddam en Ghadaffi gewoon op hun troon waren gebleven, was er niets aan de hand geweest.
Dat denk ik ook. Natuurlijk waren Saddam en Ghadaffi geen heilige lieverdjes, maar stabiliteit in een land is zo belangrijk voor de ontwikkeling ervan.

Een land als Irak draaide op zich prima voordat de VSAmerikanen (en de "coalition of the willing") zich daar voor de 2e keer in 12 jaar mee gingen bemoeien...

Op basis van valse voorwendselen, waar ook niemand meer moeilijk over schijnt te doen. Of het naar BNW verwijst, alsof dat de voorwendselen wegneemt. :')

pi_149366054
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoe weinig mensen vluchten van waar ze opgegroeid zijn. Sommigen leven op een actieve vulkaan, sommigen in een gebied wachtend op een aardbevingsramp (Istanbul oa momenteel) en sommigen hopen dat IS wel vertrekt.

Denk maar eens na over op welk punt jij zou vluchten.
Alleen ons koningshuis was meteen weg. :+
Make my day!
pi_149366153
Ik vind dat het westen wel weer eens een atoombom mag gooien.
pi_149366232
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op basis van valse voorwendselen, waar ook niemand meer moeilijk over schijnt te doen. Of het naar BNW verwijst, alsof dat de voorwendselen wegneemt. :')
Je had het gisteren over een Koerdisch meisje, maar het ging om een Koeweiti meisje.

quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een beetje achtergrond en interesse in de wereldpolitiek, kennis van de geschiedenis van framing, blaming, shaming and bombing (denk aan het Koerdische meisje met haar nepverhaal over de couveuses),
De EU heeft overigens kritiek geuit op Jordanië:

The European Union combined a statement of solidarity with Jordan over the killing of one of its military pilots by Islamist fighters with criticism of its immediate execution of two Iraqi jihadists.

"While all efforts must be made to counter terrorism and hold the perpetrators accountable, our reaction to the threat posed by (Islamic State) needs to be consistent with our common values on justice and the rights of prisoners," foreign policy chief Federica Mogherini said in a statement on Wednesday.

http://english.alarabiya.(...)er-pilot-killed.html
pi_149366275
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:39 schreef Irakees het volgende:

[..]

Je had het gisteren over een Koerdisch meisje, maar het ging om een Koeweiti meisje.
Je hebt helemaal gelijk, dank je.

pi_149366304
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Natuurlijk waren Saddam en Ghadaffi geen heilige lieverdjes, maar stabiliteit in een land is zo belangrijk voor de ontwikkeling ervan.

Een land als Irak draaide op zich prima voordat de VSAmerikanen (en de "coalition of the willing") zich daar voor de 2e keer in 12 jaar mee gingen bemoeien...

Alleen mensen die heel erg graag willen geloven dat er nobele motieven waren voor die oorlogen geloven dit nog. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:46:29 #156
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_149366617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen mensen die heel erg graag willen geloven dat er nobele motieven waren voor die oorlogen geloven dit nog. :)
Vergis je er niet in hoeveel mensen nog steeds zo naïef zijn hoor, dat zal je vies tegenvallen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_149366670
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Vergis je er niet in hoeveel mensen nog steeds zo naïef zijn hoor, dat zal je vies tegenvallen.
Heel veel mensen willen dan ook graag hierin geloven. Wat dat betreft was de Matrix-trilogie een mooie metafoor.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149366952
Uit journaal beelden blijkt dat moslims iig goed over de mik zijn door deze executie.
Wat ik begrijp, niet ómdat de piloot geëxecuteerd is, maar om de gebruikte methode, want dat mag niet van Allah en de profeet (vzmh).
Zal ook meespeken dat de piloot moslim is, en een moslim mag je zo niet doden?
Iemand de keel doorsnijden met een aardappelschilmesje mag kennelijk wel. Dit niet.
I´m back.
pi_149367073
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
Uit journaal beelden blijkt dat moslims iig goed over de mik zijn door deze executie.
Wat ik begrijp, niet ómdat de piloot geëxecuteerd is, maar om de gebruikte methode, want dat mag niet van Allah en de profeet (vzmh).
Zal ook meespeken dat de piloot moslim is, en een moslim mag je zo niet doden?
Iemand de keel doorsnijden met een aardappelschilmesje mag kennelijk wel. Dit niet.
De gewone bevolking wil helemaal niemand doden en staan helemaal niet achter de acties. Maar wij in Nederland zijn waarschijnlijk ook iets meer betrokken bij een incident als er een Nederlander omkomt. Helemaal als 't op zo'n gruwelijke manier gebeurd.
pi_149367197
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De gewone bevolking wil helemaal niemand doden en staan helemaal niet achter de acties. Maar wij in Nederland zijn waarschijnlijk ook iets meer betrokken bij een incident als er een Nederlander omkomt. Helemaal als 't op zo'n gruwelijke manier gebeurd.
Ook in andere islamitische naties is men boos over de gebruikte methode, wat ik begrijp.
Kan best een grote fout zijn van IS.
Iig mogen de daders nu onthoofd worden of hun ledematen mogen verwijderd worden. Dat mag weer wel.
I´m back.
pi_149367227
Hoe leeft dit onder de Jordaanse bevolking, eigenlijk? Het conflict, de executie?
Make my day!
pi_149367277
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:59 schreef agter het volgende:
Hoe leeft dit onder de Jordaanse bevolking, eigenlijk? Het conflict, de executie?
Ze worden behoorlijk opgejut door de geestelijken iig en zijn ook behoorlijk over de mik.
I´m back.
pi_149367365
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze worden behoorlijk opgejut door de geestelijken iig en zijn behoorlijk over de mik.
Dat lijkt me ook wel logisch.

Als een Nederlandse piloot die de FARC bombardeerde door FARCstrijders zo vermoord was, zou men ook zo reageren, lijkt me. Indien het echt was, dat is.

pi_149367423
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_149367503
Hoe veel dieper kun je zinken als je onderhandelt over een persoon die je al op een gruwelijke wijze vermoord hebt.
pi_149367626
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:05 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe veel dieper kun je zinken als je onderhandelt over een persoon die je al op een gruwelijke wijze vermoord hebt.
Dat is een beproefde tactiek. Wordt vaak gedaan.
Daarom eist men altijd eerst bewijs dat de persoon nog in leven is (foto met recente krant erbij enzo).
Make my day!
pi_149367650
quote:
19s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook wel logisch.

Als een Nederlandse piloot die de FARC bombardeerde door FARCstrijders zo vermoord was, zou men ook zo reageren, lijkt me. Indien het echt was, dat is.
Dat we dan worden opgejut door de geestelijken, omdat zij uitleggen dat Jezus zo'n manier van executeren niet toestond in zijn regels over oorlogvoeren in de Bijbel? En dat we huilend, springend, al verzen uit de Bijbel citerend en roepend voor een kerkje in de buurt gaan staan als een zender uit Saoudie-Arabië daar een reportage over maakt? Ja, vast.
I´m back.
pi_149367808
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:07 schreef agter het volgende:

[..]

Door wie?
pi_149367813
Weer een hoop krokodillentranen zie ik.

Niet omdat die man vermoord is, welnee, dat staat immers in hun grote heilige boek van hun profeet (teab) nee, de manier waarop is niet volgens datzelfde boekje dus hup, allemaal de straten op!!

Als je het niet eens bent met de ideologie islam stap er dan uit, @notinmyname, huichelaars.
pi_149367918
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:07 schreef agter het volgende:

[..]

Daarom eist men altijd eerst bewijs dat de persoon nog in leven is (foto met recente krant erbij enzo).
Ik stuurde gewoon een vingerkootje op in een envelop.

pi_149367977
Misschien heeft IS zo genoeg van zichzelf dat het hoopt op een snel einde.
pi_149367984
quote:
6s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik stuurde gewoon een vingerkootje op in een envelop.
De ontvoering en moord op Gerrit Jan Hein, was dat toch?
Make my day!
pi_149367999
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:10 schreef Kanjer het volgende:

Niet omdat die man vermoord is, welnee, dat staat immers in hun grote heilige boek van hun profeet (teab) nee, de manier waarop is niet volgens datzelfde boekje dus hup, allemaal de straten op!!

Als je het niet eens bent met de ideologie islam stap er dan uit, @notinmyname, huichelaars.
In welk groot heilig staat dat precies?
pi_149368021
quote:
10s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:13 schreef agter het volgende:

[..]

De ontvoering en moord op Gerrit Jan Hein, was dat toch?
U gaat door voor de koelkast, met gratis bonuskaart.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_149368039
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Door wie?
Als er iemand ontvoerd is, en er is sprake van onderhandelingen/contact, eist men standaard altijd een bewijs van leven.
Zelfs in NL. :)
Make my day!
pi_149368120
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

U gaat door voor de koelkast, met gratis bonuskaart.
Ferdi is gepakt op het uitgeven van het losgeld bij een supermarkt/slijterij.
Dom dom dom.
Maar off-topic. :D
Make my day!
pi_149368722
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:14 schreef agter het volgende:

[..]

Als er iemand ontvoerd is, en er is sprake van onderhandelingen/contact, eist men standaard altijd een bewijs van leven.
Zelfs in NL. :)
Wie anders dan Isis onderhandelt over een persoon die al vermoord is?
pi_149368783
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:29 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Wie anders dan Isis onderhandelt over een persoon die al vermoord is?
Ferdi Elsas, bijvoorbeeld.
Make my day!
pi_149369937
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:08 schreef reformatorisch het volgende:
Toch grappig dat ik oa maar blijf horen, dat het zo'n vredige godsdienst is.
maar wij komen er gelukkig nu maar (wederom) achter dat dit niet het geval
is.
Voor 95% van de moslims wel.
pi_149369986
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:10 schreef Kanjer het volgende:

Ja,want als je de koran leest moet je wel tot dezelfde gruweldaden komen als IS anders ben je geen echte moslim. Tot zover weer de fundamentalistische propaganda van Kanjer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')