Ik vind hem ook niet erg sterk. Het kernpunt van de KKK is niet "christelijke waarden" maar racisme.quote:
Maar zij beroepen zich op Christelijk gedachtegoed, net als andere debiele Redneckgroepjes. IS zegt ook over Islam te gaan maar kom op: ze doen aan persoonsverheerlijking en allerlei andere daden die tegen de Islam ingaan. At the end of the day gaat het hen ook vooral om macht (de leiders dan, de domme voetsoldaten gaat het wel degelijk om de Islam).quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet erg sterk. Het kernpunt van de KKK is niet "christelijke waarden" maar racisme.
Denk dat maar heel weinig (christelijke) mensen de KKK als een deugdelijke christelijke organisatie zien.
Protestantse waarden zelfs. Katholieken moeten ze ook niets van hebben.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet erg sterk. Het kernpunt van de KKK is niet "christelijke waarden" maar racisme.
Denk dat maar heel weinig (christelijke) mensen de KKK als een deugdelijke christelijke organisatie zien.
Dat klopt niet. De Ku Klux Klan ziet haar christelijke identiteit wel degelijk als kernwaarde.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Absoluut gezien is SA misschien 'een goede tweede'. Jordanië is relatief gezien het ergste van alle Arabische landen, en België het ergste van Europa.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dan is SA een goede tweede, kwa buitenlandse strijders ja. Vergeet ook niet de Al-Qaeda era, min of meer dezelfde ideologie.
Omdat IS en het gedachtegoed gekoppeld is aan het geloof zoals omschreven in de Koran en de sharia. Daarnaast wordt de sharia gepraktiseerd door meerdere bewegingen in het Midden Oosten. Het christendom is in zekere zin te vergelijken met de islam omdat het om monotheïstische godsdiensten gaat. Maar de geschiedenis is geheel anders, het gedachtegoed is anders, de actoren analyse ziet er anders uit. Om de Islam te begrijpen moet je eerst een beetje ingelezen zijn in het Midden-Oosten.quote:
Nah, dat overzicht gezien hoe weinig IS verschilt met Saudi-Arabie (een land van 25 miljoen mensen ofzo)?quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:48 schreef Viajero het volgende:
[..]
Protestantse waarden zelfs. Katholieken moeten ze ook niets van hebben.
En inderdaad zien weinig Christenen de KKK als een deugdelijke Christelijke organisatie. Maar zo ziet IS zichzelf ook als een deugdelijke Islamitische organisatie, terwijl weinig Moslims ze zo zien.
Jij lijkt me een driftig, gefrustreerd kereltje.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zit doodkalm achter mijn schermpje hoor.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:50 schreef emptiness het volgende:
Grappig om te bezichtigen hoe iedereen zich hier zo kan opwinden.
[..]
Jij lijkt me een driftig, gefrustreerd kereltje.
Exact en daarom maakte ik dus de vergelijking. De KKK beroept zich trouwens steevast op de Bijbel als goedprating voor slavernij en hun racisme, dus er is wel degelijk een overeenkomst met IS die hun wandaden ook uit naam van de Islam goedpraat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:48 schreef Viajero het volgende:
[..]
Protestantse waarden zelfs. Katholieken moeten ze ook niets van hebben.
En inderdaad zien weinig Christenen de KKK als een deugdelijke Christelijke organisatie. Maar zo ziet IS zichzelf ook als een deugdelijke Islamitische organisatie, terwijl weinig Moslims ze zo zien.
Dat is pertinent niet waar... Die protestantse waarden vormen het fundament. Nog een voorbeeld: het verbranden van het kruis symboliseert het 'licht' van Christus in de duistere wereld.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nah, dat overzicht gezien hoe weinig IS verschilt met Saudi-Arabie (een land van 25 miljoen mensen ofzo)?
De Westerse moslims zien IS over het algemeen niet als moslims, maar binnen het Midden-Oosten zal dat heel anders liggen, lijkt me zo.
De KKK beroept zich misschien op "protestantse" waardes, maar dat is niet het kernpunt. Het kernpunt is en blijft racisme, en als racisme een integraal onderdeel van christendom zou zijn, zou de wereld er een heel stuk lelijker uitzien...
Ga in eens een biertje met hem drinken in Bogotá. Je zult versteld staanquote:Op woensdag 4 februari 2015 18:50 schreef emptiness het volgende:
[..]
Racisme dat wordt goedgepraat vanuit religieuze standpunten....quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nah, dat overzicht gezien hoe weinig IS verschilt met Saudi-Arabie (een land van 25 miljoen mensen ofzo)?
De Westerse moslims zien IS over het algemeen niet als moslims, maar binnen het Midden-Oosten zal dat heel anders liggen, lijkt me zo.
De KKK beroept zich misschien op "protestantse" waardes, maar dat is niet het kernpunt. Het kernpunt is en blijft racisme, en als racisme een integraal onderdeel van christendom zou zijn, zou de wereld er een heel stuk lelijker uitzien...
Zeikt ie je dan niet af?quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ga in eens een biertje met hem drinken in Bogotá. Je zult versteld staan
Ik zie eigenlijk niet in waar jij drift ziet. Het is onderbouwd argument, ik bespeur louter ratio...waar wind jij je over op?quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:50 schreef emptiness het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ga in eens een biertje met hem drinken in Bogotá. Je zult versteld staan
Nee, daar hebben we Fok! voorquote:
Ja, en? In andere steden kunnen inwoners ook vluchten, in Raqqa kan dat ook. Als ik weet dat mijn stad is overgenomen door terroristen en er bommen gaan vallen is deze jongen snel vertrokken. Kom wel weer eens terug als het rustig is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is die mensen hun eigen land!
Net als die Duitsers in Dresden.
"Die hadden ook naar Polen kunnen vluchten, eigen schuld dat ze in hun eigen stad in hun eigen land bleven wonen"...
Ja. Als je betere ideeën hebt mag je die noemen.quote:Vind je dat zelf nou een eerlijke, "beschaafde", "hoogstaand Westerse" manier van denken? Mensen moeten maar oprotten anders krijgen ze bommen op hun kop?
Het is niet toegestaan om uit Raqqa te vertrekken zonder toestemming.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ja, en? In andere steden kunnen inwoners ook vluchten, in Raqqa kan dat ook. Als ik weet dat mijn stad is overgenomen door terroristen en er bommen gaan vallen is deze jongen snel vertrokken. Kom wel weer eens terug als het rustig is.
Trouwens, 'Polen' lag in die tijd wel even wat verder van Dresden dan nu, dus die vlieger gaat niet op.
[..]
Ja. Als je betere ideeën hebt mag je die noemen.
Jawel hoor, tussen Damascus en Raqqa rijden dagelijks bussen. Je moet alleen even je bestemming melden maar eenmaal in Damascus reis je door naar Libanon, Jordanië of Turkije.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet toegestaan om uit Raqqa te vertrekken zonder toestemming.
Volgens mij ben je hofleverancier van het aantal posts in de 4 delen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:43 schreef El_Matador het volgende:
- 1 filmpje (al dan niet echt)
- 4 delen van een topic
- tientallen doodwensen, bommen en dood en verderf die gezaaid moeten worden onder andere mensen, van wie velen onschuldig
Net als je dacht dat FOK! boven het "niveau" van PVV, SBS en Telegraaf uitsteeg, word je weer hard met de realiteit in je gezicht geslagen. Men reageert als woeste kutmarokkanen die een homoseksuele jood zien.
Treurig om te zien.
Gewoon niet mee bemoeien een optie misschien?quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:53 schreef UpsideDown het volgende:
Ja. Als je betere ideeën hebt mag je die noemen.
En als jij met je hele familie met koffers vertrekt valt dat niet op?quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:55 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Jawel hoor, tussen Damascus en Raqqa rijden dagelijks bussen. Je moet alleen even je bestemming melden maar eenmaal in Damascus reis je door naar Libanon, Jordanië of Turkije.
Zeker! Je moet je Nederlands toch op een bepaalde manier bijhouden, en dan is met/tegen/over andere Nederlanders zeiken een vermakelijkequote:Op woensdag 4 februari 2015 18:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Heeft wel iets moois, een afzeikforum als bindmiddel met het thuisland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |