abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149377520
quote:
Jordanië bevestigt dat Islamitische Staat de Jordaanse piloot die was gegijzeld, heeft gedood. De terreurgroep heeft een video verspreid waarop beelden te zien zijn van een gruwelijke executie; de piloot wordt in brand gestoken.

Op de video van 22 minuten is onder meer te zien dat de piloot langs de plekken wordt geleid die hij zou hebben gebombardeerd. De commentaarstem bij de film zegt onder meer dat de Jordaanse regering een "agent van de zionisten" is.

De video eindigt met beelden waarop de piloot in een kooi wordt gezet, in brand wordt gestoken en uiteindelijk volledig in brand staat en sterft. De authenticiteit van de video is niet bevestigd, maar volgens correspondent Sander van Hoorn lijkt dat het geval te zijn.
Koning Abdullah

Een familielid van de piloot zegt tegen persbureau Reuters dat de topman van het Jordaanse leger de boodschap heeft overgebracht dat IS de piloot heeft gedood.

De Jordaanse koning Abdullah was in de Verenigde Staten toen het nieuwe bekend werd. Hij breekt zijn bezoek af om terug te keren naar zijn land.

Een woordvoerder van het Jordaanse leger zegt overigens dat de piloot al op 3 januari is gedood. Waar hij dat op baseert, is onduidelijk.
De piloot viel eind december in handen van IS. Hij stortte met zijn straaljager neer in het water bij de Syrische stad Raqqa, de hoofdstad van het door IS uitgeroepen kalifaat.

Jordanië maakt deel uit van de internationale coalitie die de terreurgroep bestrijdt.

De piloot was een van de zestien buitenlandse gijzelaars die in handen zijn van IS.

http://nos.nl/artikel/201(...)levend-verbrand.html
Link naar het volledige filmpje: http://www.dumpert.nl/med(...)ordaanse_piloot.html

[ Bericht 22% gewijzigd door Specularium op 05-02-2015 09:30:49 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149380019
Opgeruimd.

We gaan het nog 1x proberen, BNW is de andere kant op.
pi_149380341
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:33 schreef Irakees het volgende:

[..]

Je weet dat de leider van IS: "received his PhD from the Islamic University of Baghdad, with a focus on Islamic culture, history, sharia, and jurisprudence"?

Binnenkort dus een islamitisch debat tussen k3vil en Abu Bakr waar jij gehakt maakt van hem?
Dat is wat ik heb begrepen van andere moslims. Maar blijkbaar zou dat dan niet kloppen?
Overigens lach ik om geleerde titels wanneer het religieuzen betreft. Joods, Islamitisch of Christelijk.
pi_149380840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:45 schreef k3vil het volgende:
at ik heb begrepen van andere moslims. Maar blijkbaar zou dat dan niet kloppen?
Overige
Niet helemaal mee eens. Het betekent wel dat zo'n persoon veel capaciteiten heeft en enorm veel heeft geleerd. Daar kan ik respect voor hebben. (Heeft verder niets te maken met of ik het eens ben met de idealen van zo'n persoon).
pi_149380958
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:08 schreef ChuuniSyndroom het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Het betekent wel dat zo'n persoon veel capaciteiten heeft en enorm veel heeft geleerd. Daar kan ik respect voor hebben. (Heeft verder niets te maken met of ik het eens ben met de idealen van zo'n persoon).
Het gevaar ligt hem in het feit dat bepaalde mensen deze persoon gaan volgen met alle gevolgen vandien
(Judas 9) "Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!'
pi_149384686
Eerlijk is eerlijk, die IS gozers houden ons wel zoet met die filmpjes.
  FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2015 @ 19:25:55 #7
145146 Andyy
pi_149397367
quote:
Wat een engnek en een patsertje zeg. Dat ze deze dwaas ook even neerhalen. :r
pi_149397945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:27 schreef Downwards het volgende:

[..]

Een directe afstammeling van Mohammed...ben benieuwd wat IS met zo'n gevangene gaat doen.
Make my day!
pi_149398992
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:42 schreef agter het volgende:

[..]

Een directe afstammeling van Mohammed...ben benieuwd wat IS met zo'n gevangene gaat doen.
Zou dat? :)
pi_149399532
Als elke piloot (of drone-operator) die bommen werpt zou weten dat ie levend verbrand wordt zou de wereld er beter uit zien?
Life is what happens while planning other things
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 20:31:08 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149399598
voor een gevechtsvlieger is levend verbranden sowieso een reeel risico

denk dat ze zich daar wel bewust van zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149400464
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:27 schreef Downwards het volgende:

[..]

neen een echte leider die ook meestrijd met zijn onderdanen in de voorste linies.
pi_149538085
quote:
De Jordaanse piloot die door terreurorganisatie IS levend in brand werd gestoken, zou zwaar gedrogeerd zijn tijdens zijn executie. Daardoor zou hij slechts een beetje pijn hebben gevoeld. Dat meldt de Britse krant MailOnline op basis van een bericht op de nieuwssite BurNews uit Saoedi-Arabië
Volgens de krant zat hij zo zwaar onder de verdovende middelen dat hij niet wist wat er met hem gebeurde. Dat zou ook de reden zijn geweest dat de straaljagerpiloot Moaz al-Kasasbeh niet schreeuwde toen de vlammen zijn met benzine overgoten overall bereikte.

De website baseert zich op 'onbekende omstanders' die bij de verbranding aanwezig waren en op een gedetailleerde studie van de video die is
Waarom zouden ze hem drogeren? Kunnen ze misschien zelf het geschreeuw niet aan?

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)jdens-executie.dhtml
pi_149540214
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom zouden ze hem drogeren? Kunnen ze misschien zelf het geschreeuw niet aan?

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)jdens-executie.dhtml
Damage control. Ze zijn geschrokken van de reacties. Hadden gehoopt mn de Jordaanse bevolking tegen elkaar op te kunnen zetten, maar het tegenovergestelde is gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')