http://www.nu.nl/media/39(...)ij-nos-journaal.htmlquote:Een man is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.
De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal is onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.
"In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO1.
Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.
Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.
In een psychose wil rationeel denken en handelen nog wel eens een probleem zijn wat je gebruik van "if you gonna be dumb" wat twijfelachtig maakt, in het recht wordt in dergelijke gevallen gesproken van ontoerekeningsvatbaarheid.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij daar in zit? En zelfs dan nog, waarom zou het dan niet kunnen?
Geeft nog geen antwoord op mijn vraag. Hoe weet je dat hij daar in zit en waarom zou je het dan niet uit kunnen zenden?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
In een psychose wil rationeel denken en handelen nog wel eens een probleem zijn wat je gebruik van "if you gonna be dumb" wat twijfelachtig maakt, in het recht wordt in dergelijke gevallen gesproken van ontoerekeningsvatbaarheid.
Dat zei ik al in de eerste post: hem staand houden met de handjes in de lucht. Overzichtelijker.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
hoe zou je dan reageren? Wat zou jij doen als agent? Jij schijnt het blijkbaar beter te weten.
Toen het verhaal nog was dat hij kort geleden beide ouders verloren was, vond ik deze dader voor de verandering toch ook wel een beetje een slachtoffer, achteraf bezien (maar voor het echte verhaal rond de ouders bekend was) effectief misschien zelfs wel het grootste slachtoffer.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mensen die het voor hem opnemen, no go.
stam + t doet hij wel goed in die brief, dus zo heel slecht is het nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:43 schreef Brannagh het volgende:
Het meest schokkende vind ik nog dat hij op een universiteit zit, en dan zo'n dreigbrief durft te tonen
Nee hij verdient hulp. Als hij schizofreen is (meest voor de hand liggend als oorzaak) dan is celstraf trouwens een lachertje vergeleken met de hel van die ziekte.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 03:06 schreef Grunge. het volgende:
Stel dat deze jongen psychotisch is, en die kans lijkt me aanzienlijk, verdient hij dan straf?
De moordenaars van Charlie Hebdo zou je net zo goed in de war kunnen noemen. Het waren twee 'normale' jongeren, totdat ze werden geronseld door een Jihadist en daardoor extremere denkwijzen kregen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 07:47 schreef Grunge. het volgende: [..] Die godsdienstgekkies in Parijs hoeven niet per se zo in de war te zijn als je zou denken. Daar valt over te filosoferen omdat je zou kunnen denken dat iemand die zoiets doet wel in de war móet zijn, maar het verschil zit 'm in het religieuze aspect wat hier (gelukkig...) ontbreekt en bijvoorbeeld in de intenties waarvan ik denk dat ze bij deze jongen wel goed waren. Hij had het idee - waan of niet - dat hij geloofde dat hij het Nederlandse volk iets belangrijks moest vertellen. Uit goede intenties. Het was geen egoïstische daad zoals de moordenaars van Charlie Hebdo dat deden, of de moordenaars van IS.
bedankt ramboquote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef 10minuteman het volgende:
Ik moest lachen om het stukje 'adequeaat optreden' van de politie.
Dit was namelijk een lachertje.
Totaal geen tactiek. Alleen even naar de monitoren kijken en dan loopt er zo'n oude politie agent loopt naar binnen. Je kunt wel door de glazen kijken waar de man de pistool zich bevind.
Punt was dat de man richting de politie keek en makkelijk met wat training een of twee neer had kunnen schieten.
Ik miste organisatie van de poltitie. Duidelijk dat ze hier niet op getraind waren.
Hij heeft geen flikker gedaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mensen die het voor hem opnemen, no go.
Echt he? Als ik max payne had geheten had ik m'n bullettime aangezet en al die agenten afgeschoten 14.gifquote:
Hans stuurde hem naar de verkeerde studio.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:44 schreef Nielsch het volgende:
Was Hans dan die man die met Tarik in de studio zat? En zo nee, wat was dan zijn rol?
Met het verschil dat schizofrenen ook een daadwerkelijk gevaar kunnen zijn voor anderen. Afhankelijk van de gebruikte materialen een afgebrand natuurlijk ook wel maar doorgaans slechts voor korte duur..quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef Rica het volgende:
[..]
Nee hij verdient hulp. Als hij schizofreen is (meest voor de hand liggend als oorzaak) dan is celstraf trouwens een lachertje vergeleken met de hel van die ziekte.
Net zo onzinnig als iemand wiens huis net afgefikt is 25 euro boete voor luchtvervuiling geven.
Dit. Ben er alweer klaar mee.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef waht het volgende:
[..]
Hij heeft geen flikker gedaan.
Snel afhandelen deze onzin en over tot de orde van de dag.
hoe bedoel je verkeerde studio? wat was er verkeerd aan dan?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:47 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Hans stuurde hem naar de verkeerde studio.
De dreigbrief is een beetje geschreven alsof 'ie in de war was. Staan te onrealistische dingen in.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:43 schreef Brannagh het volgende:
Het meest schokkende vind ik nog dat hij op een universiteit zit, en dan zo'n dreigbrief durft te tonen
De politie kon meekijken in de studio, schakel een wapenexpert in en die kan via ingezoomde beelden zien dat dat wapen gewoon nep is. De politie wist gewoon al dat het nep was, anders loop je niet zo naar binnen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef 10minuteman het volgende:
Totaal geen tactiek. Alleen even naar de monitoren kijken en dan loopt er zo'n oude politie agent loopt naar binnen. Je kunt wel door de glazen kijken waar de man de pistool zich bevind.
Punt was dat de man richting de politie keek en makkelijk met wat training een of twee neer had kunnen schieten.
Ik miste organisatie van de poltitie. Duidelijk dat ze hier niet op getraind waren.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De voorpagina van de telegraaf.
Ik vind jou oprecht enig.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:47 schreef 10minuteman het volgende:
Het enigste wat mij dan nog rest is dat dit gewoon een sociaal experiment van die man is. Al niet bewust.
Beetje the black mirror series idee. Heb ik vaker gezegd: het is erg makkelijk om op sociale gebied(online) men te manipuleren en aandacht te krijgen waar je om vraagt.
Zeg nou zelf, heeft hij niet de aandacht gekregen die hij wilde? Immers wereldwijd bekend.
Hij wilde zendtijd in studio 8, van het 8-uur journaal en dus de live-studio. Hans leidde hem naar studio 10, die leeg stond want die studio is voor dagjournaals.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hoe bedoel je verkeerde studio? wat was er verkeerd aan dan?
ah okee, duidelijkquote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:50 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Hij wilde zendtijd in studio 8, van het 8-uur journaal en dus de live-studio. Hans leidde hem naar studio 10, die leeg stond want die studio is voor dagjournaals.
Omdat Tarik toen al zijn wapen op de grond had gegooid, Tarik toen al op de grond lag en de agenten op dat moment hun wapens in terug in hun holsters hadden gedaan. Bovendien stonden er op dat moment 4 a 5 agenten heel dicht op Tarik en het zou zeer onverantwoord geweest zijn om op dat moment te schieten.quote:
Waarom deden ze dan zo hysterisch als ze het al wisten? En waarom konden ze er niks over zeggen tijdens de persco als het toch al zeker was?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:49 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
De politie kon meekijken in de studio, schakel een wapenexpert in en die kan via ingezoomde beelden zien dat dat wapen gewoon nep is. De politie wist gewoon al dat het nep was, anders loop je niet zo naar binnen.
Dat ook. Het is allemaal zo amateuristisch, dat het een beetje een afleiding lijkt te zijn voor iets anders. Als hij alleen zou handelen zou hij veel beter voorbereid moeten zijn, en ook standvastiger. En als hij bij een groep zou horen, is het lastig voor te stellen dat hij nou degene is met de grootste babbel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:48 schreef Nammie het volgende:
[..]
De dreigbrief is een beetje geschreven alsof 'ie in de war was. Staan te onrealistische dingen in.
Je kunt tegenwoordig prachtige plastic exemplaren printen. En er zijn wapens in de omloop die afdoende als nep worden beschouwd die niet nep zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:49 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
De politie kon meekijken in de studio, schakel een wapenexpert in en die kan via ingezoomde beelden zien dat dat wapen gewoon nep is. De politie wist gewoon al dat het nep was, anders loop je niet zo naar binnen.
QFT!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef 10minuteman het volgende:
Volgens mij heb je iets te veel politie series gekeken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:49 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Hans kwam met zijn handen in zijn zakken op TV en is dus een TVGODquote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:44 schreef Nielsch het volgende:
Was Hans dan die man die met Tarik in de studio zat? En zo nee, wat was dan zijn rol?
Ik schreef "als". Geen idee of hij daadwerkelijk in en psychose of iets dergelijks zat/zit. ALS dat zo was/is, dan slaat dat "dumb" nergens op. Iemand is dan gewoon (tijdelijk) ziek en moet beschermd worden. Zowel door te "blurren", zijn naam niet geheel vrij te geven en door niet allerlei andere privéshit over/van zo iemand openbaar te maken...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij daar in zit? En zelfs dan nog, waarom zou het dan niet kunnen?
Ik denk dat hij niet helemaal in orde was. Hij praatte ook vrij onsamenhangend en dat hij was gestuurd door de hogere macht ofzo. En dat hij binnenkreeg wat 'ie moest doen. Beetje harrie in de warrie dus. Ik denk dat het in z'n hoofd zit/zat.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:51 schreef Brannagh het volgende:
[..]
Dat ook. Het is allemaal zo amateuristisch, dat het een beetje een afleiding lijkt te zijn voor iets anders. Als hij alleen zou handelen zou hij veel beter voorbereid moeten zijn, en ook standvastiger. En als hij bij een groep zou horen, is het lastig voor te stellen dat hij nou degene is met de grootste babbel.
Al is er eigenlijk helemaal niks bekend over zijn beweegredenen, toch? Misschien wilde hij wel gewoon even een lief woordje doen voor de mede mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk.
Soortgelijke opmerkingen nu vaker gelezen, maar ik vind het wel heel erg meevallen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:43 schreef Brannagh het volgende:
Waarom zoek je ratio in/achter de daden van een overduidelijk verwarde persoon?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:51 schreef Brannagh het volgende:
[..]
Dat ook. Het is allemaal zo amateuristisch, dat het een beetje een afleiding lijkt te zijn voor iets anders. Als hij alleen zou handelen zou hij veel beter voorbereid moeten zijn, en ook standvastiger. En als hij bij een groep zou horen, is het lastig voor te stellen dat hij nou degene is met de grootste babbel.
Al is er eigenlijk helemaal niks bekend over zijn beweegredenen, toch? Misschien wilde hij wel gewoon even een lief woordje doen voor de mede mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk.
De politie was ook zeer zwak in deze. Je kon gelijk zien: geen training.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef Being het volgende:
De CNN collega's vonden het verrassend dat deze getinte man niet doorzeeft werd met kogels door de Nederlands politie en stelde dat de Nederlandse politie mogelijk workshops kan geven in de Verenigde Staten...
Omdat hij misschien naast dat wapen ook iets verstopt kan hebben onder dat pak. Daarom wapen laten vallen en handen omhoog.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:51 schreef Nammie het volgende:
[..]
Waarom deden ze dan zo hysterisch als ze het al wisten? En waarom konden ze er niks over zeggen tijdens de persco als het toch al zeker was?
Lekker handig om zo iemand te doorzeven. Zo kom je nooit achter het motief.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef Being het volgende:
De CNN collega's vonden het verrassend dat deze getinte man niet doorzeeft werd met kogels door de Nederlands politie en stelde dat de Nederlandse politie mogelijk workshops kan geven in de Verenigde Staten...
Ze hebben hem gewoon gearresteerd. En hoezo was het duidelijk dat ze hier niet op getraind waren? Jij kan alles herleiden uit een statisch camerabeeld waar ze maar even doorlopen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef 10minuteman het volgende:
Ben je hier zelf echt overtuigd van?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:49 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
en hij leest FOK!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:53 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Hans kwam met zijn handen in zijn zakken op TV en is dus een TVGODVerder is hij schakeltechnicus en dankzij hem hebben we überhaupt beelden van de studio, hij heeft de camera aangezet
Oh ja, en hij heeft een bierbuik
Ah, we hebben een expert binnen de groep!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:51 schreef Brannagh het volgende:
[..]
Maar dat er informatie rondgaat is toch niet tegen te gaan. En blurren hoeft ook niet, want de beelden gingen al rond voordat de beelden überhaupt getoond waren.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:53 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik schreef "als". Geen idee of hij daadwerkelijk in en psychose of iets dergelijks zat/zit. ALS dat zo was/is, dan slaat dat "dumb" nergens op. Iemand is dan gewoon (tijdelijk) ziek en moet beschermd worden. Zowel door te "blurren", zijn naam niet geheel vrij te geven en door niet allerlei ander privéshit over/van zo iemand openbaar te maken...
De beelden niet gezien die met mobiel gefilmd waren? Ik vond dat ze daar nou ook niet echt heel tactisch naar binnen liepen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:56 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ze hebben hem gewoon gearresteerd. En hoezo was het duidelijk dat ze hier niet op getraind waren? Jij kan alles herleiden uit een statisch camerabeeld waar ze maar even doorlopen?
Mensen de stuipen op het lijf jagen met een nepwapen, noem het maar niks. Die geluidstechnicus heeft doodsangsten uitgestaan, die wist niet wat wij nu allemaal weten. Reken maar dat die man getraumatiseerd is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef waht het volgende:
[..]
Vind ik hem wel een type voor, maar dat was een matige fotoshopquote:
Geluidstechnicus? Dat was toch de portier/beveiliger?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Mensen de stuipen op het lijf jagen met een nepwapen, noem het maar niks. Die geluidstechnicus heeft doodsangsten uitgestaan, die wist niet wat wij nu allemaal weten. Reken maar dat die man getraumatiseerd is.
Ik denk dat het best mogelijk is, waarom loopt die politie anders zo naar binnen als die Tarik zegt; Blijf, wat ga je doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben je hier zelf echt overtuigd van?
ja, en op elke hoek van de straat is een wapenexpert en AT paraat. En anders komt 10minutenman het wel even regelen. Maar wel binnen 15 minuten graag.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:56 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ze hebben hem gewoon gearresteerd. En hoezo was het duidelijk dat ze hier niet op getraind waren? Jij kan alles herleiden uit een statisch camerabeeld waar ze maar even doorlopen?
Ik vond dat ze het zeer goed onder controle hadden, duidelijke instructies, bijna geen zenuwen, goede communicatie, alleen dat ze in het begin niet zagen dat ie zijn wapen liet vallen. In de VS was hij ongetwijfeld dood geweest, doorboort met een M15, met een nieuwsverslaggever die het zou rechtvaardigen. Ik maakte een grap, maar ik meen het wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
De politie was ook zeer zwak in deze. Je kon gelijk zien: geen training.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Being het volgende:
[..]
Ik vond dat ze het zeer goed onder controle hadden, duidelijke instructies, bijna geen zenuwen, goede communicatie, alleen dat ze in het begin niet zagen dat ie zijn wapen liet vallen. In de VS was hij ongetwijfeld dood geweest, doorboort door een M5, met een nieuwsverslaggever die het zou rechtvaardigen. Ik maakte een grap, maar ik meen het wel.
Politie heeft het hier goed afgehandeld.
Kijk je niet teveel films?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De beelden niet gezien die met mobiel gefilmd waren? Ik vond dat ze daar nou ook niet echt heel tactisch naar binnen liepen.
Maar dan is het toch nog 'knap' dat hij er zo netjes uit zag, een prachtig nepwapen ergens vandaan heeft gehaald, en een dreigbrief heeft verzonnen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij niet helemaal in orde was. Hij praatte ook vrij onsamenhangend en dat hij was gestuurd door de hogere macht ofzo. En dat hij binnenkreeg wat 'ie moest doen. Beetje harrie in de warrie dus. Ik denk dat het in z'n hoofd zit/zat.
Als ik merk hoe erg er op het middelbaar onderwijs gehamerd wordt op de Nederlandse taal, dan is het nog helemaal niet zo makkelijk om dan naar de uni te mogen met zo'n niveau. Maar als hij inderdaad in de war was... Dan snap ik het.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef Forbry het volgende:
[..]
Soortgelijke opmerkingen nu vaker gelezen, maar ik vind het wel heel erg meevallen?
Omdat ook verwarde mensen waarschijnlijk dingen doen uit een overtuiging.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarom zoek je ratio in/achter de daden van een overduidelijk verwarde persoon?
Ik heb liever dat de Amerikaanse politie een workshop in Nederland geeft.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:54 schreef Being het volgende:
Waar haalt de politie binnen 10 min een wapen expert vandaan? En die beeldden zijn geen 4k waar je even inzoomd en scherp kan stellen zoals bij de politie series.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Ik denk dat het best mogelijk is, waarom loopt die politie anders zo naar binnen als die Tarik zegt; Blijf, wat ga je doen.
Ik vind van wel, als was het maar vanwege "glijdende schaal". Vroeger gingen die dingen heel anders, het internet mag in mijn ogen geen excuus zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar dat er informatie rondgaat is toch niet tegen te gaan. En blurren hoeft ook niet, want de beelden gingen al rond voordat de beelden überhaupt getoond waren.
Ja, vind ik ook wel. Vergeet ook niet dat zij niet wisten wat er precies aan de hand was op dat moment. Voor hetzelfde geld was het wel zo'n Charlie Hebdo mongool. Dus goed dat ze niet meteen begonnen te schieten, want dat was niet nodig geweest.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Being het volgende:
[..]
Ik vond dat ze het zeer goed onder controle hadden, duidelijke instructies, bijna geen zenuwen, goede communicatie, alleen dat ze in het begin niet zagen dat ie zijn wapen liet vallen. In de VS was hij ongetwijfeld dood geweest, doorboort door een M5, met een nieuwsverslaggever die het zou rechtvaardigen. Ik maakte een grap, maar ik meen het wel.
Politie heeft het hier goed afgehandeld.
Schakeltechnicus, de man die op de knopjes drukt om de verschillende camera's on-air te zettenquote:
En dat de politie vervolgens elk willekeurig persoon die ook maar een iets verdachte beweging maakt doodschiet?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat de Amerikaanse politie een workshop in Nederland geeft.
Omdat dat op dat moment het beste was wat ze konden doen? Die agenten staan daar stijf van angst en adrenaline.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Ik denk dat het best mogelijk is, waarom loopt die politie anders zo naar binnen als die Tarik zegt; Blijf, wat ga je doen.
Ik kijk vrij veel films jaquote:
Het gebeurt toch wel vaker dat iemand die er netjes uitziet en van alles regelt, redelijk in de war raakt? Volgens mij zou dat iedereen kunnen overkomen met de juiste triggers.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:58 schreef Brannagh het volgende:
[..]
Maar dan is het toch nog 'knap' dat hij er zo netjes uit zag, een prachtig nepwapen ergens vandaan heeft gehaald, en een dreigbrief heeft verzonnen?
Kans is ook gewoon groot dat hij in de war was, maar dan is dit wel ineens een hele heftige uitbarsting.
[..]
Als ik merk hoe erg er op het middelbaar onderwijs gehamerd wordt op de Nederlandse taal, dan is het nog helemaal niet zo makkelijk om dan naar de uni te mogen met zo'n niveau. Maar als hij inderdaad in de war was... Dan snap ik het.
[..]
Omdat ook verwarde mensen waarschijnlijk dingen doen uit een overtuiging.
Hoe zou jij het dan doen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:58 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
y trolling? Kijk naar dat filmpje dan. Totaal niet goed afhandelt.
Ik denk gezien de claims in het briefje dat je hier eens een kijkje moet nemen: Brave New World zitten waarschijnlijk ook wel universitair geschoolden.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:58 schreef Brannagh het volgende:
[..]
Maar dan is het toch nog 'knap' dat hij er zo netjes uit zag, een prachtig nepwapen ergens vandaan heeft gehaald, en een dreigbrief heeft verzonnen?
Kans is ook gewoon groot dat hij in de war was, maar dan is dit wel ineens een hele heftige uitbarsting.
[..]
Als ik merk hoe erg er op het middelbaar onderwijs gehamerd wordt op de Nederlandse taal, dan is het nog helemaal niet zo makkelijk om dan naar de uni te mogen met zo'n niveau. Maar als hij inderdaad in de war was... Dan snap ik het.
[..]
Omdat ook verwarde mensen waarschijnlijk dingen doen uit een overtuiging.
Alles beter dan dat slappe gedoe hier.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:00 schreef Infection het volgende:
[..]
En dat de politie vervolgens elk willekeurig persoon die ook maar een iets verdachte beweging maakt doodschiet?
Nee man, maar jullie helden kunnen het werk van de politie natuurlijk beter doen. Een agent richt op hem, zonder maar enigszins te trillen, met duidelijke instructies, twee agenten gaan langs hem heen en rekenen hem vervolgens in. Het zijn split seconds waarin je moet handelen en men heeft gehandeld zonder trigger finger en zonder zenuwen. Daar kun je wel respect voor opbrengen. In de VS was ie gegarandeerd doorzeeft.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:58 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
y trolling? Kijk naar dat filmpje dan. Totaal niet goed afhandelt.
Aldus Rambo. Vanaf kantoor of bed.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alles beter dan dat slappe gedoe hier.
Ik vind internet wel een goede reden. Tijden veranderen en het is logisch dat er van alles rondgaat over de dader, want het kan gewoon.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:00 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind van wel, als was het maar vanwege "glijdende schaal". Vroeger gingen die dingen heel anders, het internet mag in mijn ogen geen excuus zijn.
die waren al schietend met AK's naar binnen gekomen, hier was nog geen schot gelost, de gozer was niet overmatig triggerhappy en redelijk kalm, geen indicatie dat het iets met moslimterrorisme te maken had dus ik vind het wel prima.... beetje geluk hebben maar zag verder niet waarom dit zo slecht is afgehandeldquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook wel. Vergeet ook niet dat zij niet wisten wat er precies aan de hand was op dat moment. Voor hetzelfde geld was het wel zo'n Charlie Hebdo mongool. Dus goed dat ze niet meteen begonnen te schieten, want dat was niet nodig geweest.
En dat ze wat hard schreeuwden is ook begrijpelijk, want ze stonden natuurlijk stijf van de adrenaline. Dat kan bij de dader wel pijn aan zijn oren gedaan hebben, maar dat is nu eenmaal het risico als je met een pistool een uitzending binnenloopt.
Als je een halve politiestaat wilt en verharde criminelen met zware wapens, dan zit je goed ja...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat de Amerikaanse politie een workshop in Nederland geeft.
En dat komt uit de mond van een mod.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aldus Rambo. Vanaf kantoor of bed.
of bank, onder genot van het eerste biertje van de lege dag.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Aldus Rambo. Vanaf kantoor of bed.
Waarom? En waarom zou dat specifiek in deze casus beter zijn geweest?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alles beter dan dat slappe gedoe hier.
En het risico nemen dat het pistool wel echt is en dus gaat schieten? Denk dat ik toch ook maar gewoon even was weggelopen hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:03 schreef Loekie1 het volgende:
Hield Tarik nu de portier onder schot toen ze naar de studio liepen, of liep hij gewoon met het neppistool bungelend aan z'n arm? Iemand met een beetje verstand van zaken kan zien of zo iemand getraind is of niet en zo niet dan kun je hem toch wel eerder overmeesteren?
Heb jij onder een steen geleefd ofzo? Die hebben we al, homegrown dus hoeven niet meer uit het oostblok geimporteerd te worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:03 schreef Being het volgende:
[..]
Als je een halve politiestaat wilt en verharde criminelen met zware wapens, dan zit je goed ja...
hier nog en mod, je bent domquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En dat komt uit de mond van een mod.
Mods mogen niet praten?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij gaat iemand overmeesteren als hij met een pistool en dreigbrief heisa komt maken? Ik denk dat je dan wel anders piept.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:03 schreef Loekie1 het volgende:
Hield Tarik nu de portier onder schot toen ze naar de studio liepen, of liep hij gewoon met het neppistool bungelend aan z'n arm? Iemand met een beetje verstand van zaken kan zien of zo iemand getraind is of niet en zo niet dan kun je hem toch wel eerder overmeesteren?
Scheelt iig weer een paar ton aan TBS-kosten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom? En waarom zou dat specifiek in deze casus beter zijn geweest?
Klopt, wie post er nou op fok middels speech to text of zo'n joystickdingetje voor verlamden?quote:
VERLAMDEN...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Klopt, wie post er nou op fok middels speech to text of zo'n joystickdingetje voor verlamden?
Jonguh helemaal niet geschoten geen bloed geen doden geen rookbommen geen flashbommen t was gewoon fucking kut laffe kutpolitie hierquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:04 schreef Inaithnir het volgende:
Politie handelt situatie af zonder 1 schot te lossen of slachtoffers te maken. Ik zeg hulde. Als je daarover klaagt, ben je echt niet goed wijs
Bel de politie en zeg je ze voortaan training komt geven in dit soort zaken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:03 schreef Loekie1 het volgende:
Wat heeft mijn modschap met jouw achterlijkheid te makenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hahaha spelfout in je post. Wij mots sein egt dom.quote:
Zover ik begrepen heb hield hij niemand onder schot en liet alleen iedereen een briefje lezen. Dan begin je toch te vermoeden dat je niet met een getraind persoon te maken hebt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:04 schreef Nammie het volgende:
[..]
Jij gaat iemand overmeesteren als hij met een pistool en dreigbrief heisa komt maken? Ik denk dat je dan wel anders piept.
LEAVE TARIK ALONE!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Scheelt iig weer een paar ton aan TBS-kosten.
Nee, ik vind het een beetje hypocriet als je zoveel moeite hebt met autoriteit om dan mod te worden.quote:
Dus als iets kan is het per definitie goed?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:02 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik vind internet wel een goede reden. Tijden veranderen en het is logisch dat er van alles rondgaat over de dader, want het kan gewoon.
ik vind jou geen autoriteit hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, ik vind het een beetje hypocriet als je zoveel moeite hebt met autoriteit om dan mod te worden.
Ik denk dat je dan echt niet nadenkt over getraind of ongetraind, maar eerder hoe je het er levend vanaf brengt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zover ik begrepen heb hield hij niemand onder schot en liet alleen iedereen een briefje lezen. Dan begin je toch te vermoeden dat je niet met een getraind persoon te maken hebt.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
Toen het verhaal nog was dat hij kort geleden beide ouders verloren was, vond ik deze dader voor de verandering toch ook wel een beetje een slachtoffer, achteraf bezien (maar voor het echte verhaal rond de ouders bekend was) effectief misschien zelfs wel het grootste slachtoffer.
sinds wanneer ben jij autoriteit?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, ik vind het een beetje hypocriet als je zoveel moeite hebt met autoriteit om dan mod te worden.
Je weet nooit wat er nog kan gebeuren op dat soort momenten. Nu weten we dat hij weerloos was maar dat kon hij niet weten uiteraard.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Omdat Tarik toen al zijn wapen op de grond had gegooid, Tarik toen al op de grond lag en de agenten op dat moment hun wapens in terug in hun holsters hadden gedaan. Bovendien stonden er op dat moment 4 a 5 agenten heel dicht op Tarik en het zou zeer onverantwoord geweest zijn om op dat moment te schieten.
Kortom: het was dus gewoon een stoere macho-kreet tegen een weerloos jochie.
Nou en, je hoeft niet getraind te zijn om iemand neer te knallen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zover ik begrepen heb hield hij niemand onder schot en liet alleen iedereen een briefje lezen. Dan begin je toch te vermoeden dat je niet met een getraind persoon te maken hebt.
Gewoon zo:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jonguh helemaal niet geschoten geen bloed geen doden geen rookbommen geen flashbommen t was gewoon fucking kut laffe kutpolitie hier
Ik zeg niet dat het goed is, behalve dat internet een goede reden is. En het is erg logisch. Het is 2015. Alles gaat rond; van onthoofdingsfilmpjes tot beelden van daders.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dus als iets kan is het per definitie goed?
Autoriteit op het gebied van internethelderij, dat dan weer wel.quote:
ja man zo had het gemoeten gewoon iedereen doodschieten beng beng beng beng beng gewoon iedereen alles helemaal dood en kapot niet wat die laffe kutpopo hier doetquote:
Hij kan net zo goed slachtoffer zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]. Iemand die zoiets als dit doet noem jij een slachtoffer?
Gebruik je hersencellen als je die nog hebt. Waarom onnodig risico nemen? Net zoals in de retail, bij gewapende overal: niet de held uithangen en gewoon mee werken. Als ik die portier was had ik hetzelfde gedaan. Je kan nooit weten of iets echt of nep is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als diegene net zijn ouders verloren heeft, ontzettende wartaal uitsluit en dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in een psychose zit? Dit voor de camera's van een landelijk nieuwsmedium en er dus zonder twijfel voor de rest van zijn leven op aangekeken zal worden? Ja, zo iemand noem ik een slachtoffer. Van zichzelf en het lot, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:07 schreef RingBewoner het volgende:
dus jij denkt dat die gozer nadat hij zijn wapen heeft weggegooid nog even live op tape 60 kogels door zijn kop jassen wel adequaat optreden is?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:08 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het goed is, behalve dat internet een goede reden is. En het is erg logisch. Het is 2015. Alles gaat rond; van onthoofdingsfilmpjes tot beelden van daders.
Ongetwijfeld had ie de loop van zijn pistool in de zij gedrukt van de portier, zodat hij niet kon zien of het een echt wapen betrof en zodat anderen en het ook niet konden zien. Tarik liep rustig naar binnen met de portier die een brief vasthield aldus Martijn Bink, hij kwam over alsof hij als nieuwe collega erbij hoorde aldus Bink. Daarna werd alles duidelijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:03 schreef Loekie1 het volgende:
Nou ja, let's agree to disagree.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:08 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het goed is, behalve dat internet een goede reden is. En het is erg logisch. Het is 2015. Alles gaat rond; van onthoofdingsfilmpjes tot beelden van daders.
ik vond het voor telegraafbegrippen een redelijk normale pagina. Er staat maar één onderbuikkreet opquote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:49 schreef Forbry het volgende:
[..]Ik bedoelde met "wat niet" dat ik er álles erg aan vind. Meer toelichting ga ik echt niet geven.
Nee, hij is, tot zijn veroordeling, een verdachte. En hoe gek iemand ook is, hier is hij geen slachtoffer.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:09 schreef Nammie het volgende:
[..]
Hij kan net zo goed slachtoffer zijn natuurlijk.
Ben je ook zo vergevingsgezind als mensen hier de regels overtreden?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Autoriteit op het gebied van internethelderij, dat dan weer wel.
Dat van z'n ouders klopte niet hè, die leven nog gewoon. Weliswaar gescheiden, maar gewoon in leven (althans, dat was vannacht nog het geval)quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als diegene net zijn ouders verloren heeft, ontzettende wartaal uitsluit en dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in een psychose zit? Dit voor de camera's van een landelijk nieuwsmedium en er dus zonder twijfel voor de rest van zijn leven op aangekeken zal worden? Ja, zo iemand noem ik een slachtoffer. Van zichzelf en het lot, dat dan weer wel.
Hij heeft bijzonder weinig gedaan uiteindelijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:07 schreef RingBewoner het volgende:
Jammer dan, genoeg hulpinstanties die daar wat aan kunnen doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als diegene net zijn ouders verloren heeft, ontzettende wartaal uitsluit en dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in een psychose zit? Dit voor de camera's van een landelijk nieuwsmedium en er dus zonder twijfel voor de rest van zijn leven op aangekeken zal worden? Ja, zo iemand noem ik een slachtoffer. Van zichzelf en het lot, dat dan weer wel.
Tenzij hij gedwongen is om dit te doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nee, hij is, tot zijn veroordeling, een verdachte. En hoe gek iemand ook is, hier is hij geen slachtoffer.
Volgens mij niet, daar is hij het type niet voor. Hij heeft volgens mij geen moment iemand onder schot gehouden. Hij is iemand van brieven. Ik las dat hij verliefd was op een meisje en haar heel veel brieven heeft gestuurd.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:09 schreef Being het volgende:
[..]
Ongetwijfeld had ie de loop van zijn pistool in de zij gedrukt van de portier,
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:09 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij denkt dat die gozer nadat hij zijn wapen heeft weggegooid nog even live op tape 60 kogels door zijn kop jassen wel adequaat optreden is?
Zo, je bent maar 10 uur te laat met deze grap, toch knapquote:
Klopt, maar om hem dan slachtoffer te noemen, flikker toch op.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:10 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij heeft bijzonder weinig gedaan uiteindelijk.
Hihaho, origineel man.quote:
BNW is een paar deuren verder.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:11 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Tenzij hij gedwongen is om dit te doen.
Of juist wel. En dat hij die schijn wil wekken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Tip voor IS: Ga strak in pak met haren gekamd mensen onthoofden en alles is goedquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:11 schreef MidnightB00m het volgende:
vond zijn verschijning lichtelijk aandoenlijk (strak in het pak, haar netjes).
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ben je ook zo vergevingsgezind als mensen hier de regels overtreden?
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:11 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
BNW is een paar deuren verder.
Vind jij.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nee, hij is, tot zijn veroordeling, een verdachte. En hoe gek iemand ook is, hier is hij geen slachtoffer.
Haar netjes? Hij had bijna geen haar.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:11 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik keur de actie absoluut niet goed, maar ik heb toch wel een beetje medelijden en vond zijn verschijning lichtelijk aandoenlijk (strak in het pak, haar netjes).
Met zulke acties worden de 'echte' gevaarlijke mensen voor de samenleving natuurlijk ook aangestoken. Dus hoop dat deze actie wel keihard gestraft gaat worden.
Arme ouders, zullen nu ook mediastortvloed over zich heen krijgen en privacyschending. Denk je even het 20.00 uur NOS nieuws te kijken en zie je later je zoon in beeld.
Waarom mag het niet als iemand in de war is, maar wel als iemand bij z'n volle verstand is?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:14 schreef Ceviche het volgende:
Stel dat deze man psychisch in de war is, dan vind ik het raar dat hij herkenbaar in beeld wordt gebracht. Je weet niet of deze man ziek is, ik vind dat ze wel heel makkelijk zijn hoofd hebben uitgezonden.
Dat van die beveiliging zou me ook niet verbazen, misschien wilde hij dat gewoon aantonen en op tv laten zien.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:14 schreef Ceviche het volgende:
Kan me niet voorstellen dat als dit bij RTL was gebeurd ook alle zenders hun programmering zouden schrappen eigenlijk. Ja, er is iemand binnengedrongen met een pistool, maar in feite is er niks gebeurd behalve dat ze bij de NOS erg geschrokken zijn en dat ze mooie beelden hebben.
Stel dat deze man psychisch in de war is, dan vind ik het raar dat hij herkenbaar in beeld wordt gebracht. Je weet niet of deze man ziek is, ik vind dat ze wel heel makkelijk zijn hoofd hebben uitgezonden.
Gisteren bij RTL late night zonden ze een filmpje van die Tarik uit, van zijn facebook geloof ik. Ook in pak, beetje een apart filmpje. Zou me niets verbazen als blijkt dat dit hele gedoe een experiment is of de beveiligig van de NOS deugt of dat het een studentengrap is, of dat die Tarik een film maakt ofzo. Zou wel lekker dom zijn, dat wel.
Brieven schrijven, wat een baas.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:16 schreef Loekie1 het volgende:
Hij is een tijd verliefd geweest op een vriendin van mij. Die heeft hij echt heel veel brieven gestuurd. Dat was wel apart, maar ook weer niet heel erg,'' zegt een oud-klasgenoot.
http://www.ad.nl/ad/nl/33(...)et-gewelddadig.dhtml
Lachwekkend, die mensen die altijd de expert lopen uit te hangen hier.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef 10minuteman het volgende:
Misschien krijgt hij op Valentijnsdag nu een hoop brieven, dat verlicht zijn detentie enigszins...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:11 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Volgens mij niet, daar is hij het type niet voor. Hij heeft volgens mij geen moment iemand onder schot gehouden. Hij is iemand van brieven. Ik las dat hij verliefd was op een meisje en haar heel veel brieven heeft gestuurd.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:15 schreef Donnie-Brasco het volgende:
De kortzichtigheid in dit topic is groot
Niks gedaan? Iemand onder druk zetten met een vermeend vuurwapen vind ik persoonlijk niet niks.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef waht het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens. Zolang je niet weet wat er aan de hand is met die jongen hadden ze hem niet herkenbaar in beeld moeten brengen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:14 schreef Ceviche het volgende:
Kan me niet voorstellen dat als dit bij RTL was gebeurd ook alle zenders hun programmering zouden schrappen eigenlijk. Ja, er is iemand binnengedrongen met een pistool, maar in feite is er niks gebeurd behalve dat ze bij de NOS erg geschrokken zijn en dat ze mooie beelden hebben.
Gisteren bij RTL late night zonden ze een filmpje van die Tarik uit, van zijn facebook geloof ik. Ook in pak, beetje een apart filmpje. Zou me niets verbazen als blijkt dat dit hele gedoe een experiment is of de beveiligig van de NOS deugt of dat het een studentengrap is, of dat die Tarik een film maakt ofzo. Zou wel lekker dom zijn, dat wel.
Ook een fucking lang briefje, tegen de tijd dat iemand dat uitheeft ben je een minuut verder. Je wil toch juist zo snel mogelijk je ding doen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of juist wel. En dat hij die schijn wil wekken.
Vergelijk het even met mensen afknallen, onthoofden, etc.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niks gedaan? Iemand onder druk zetten met een vermeend vuurwapen vind ik persoonlijk niet niks.
Behalve mensen met een pistool bedreigen en gijzelen dan.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:10 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij heeft bijzonder weinig gedaan uiteindelijk.
Die (eventuele) verwardheid staat er los van. Ik vind dat het aantal fouten wel meevalt (of ik moet van alles over het hoofd zien, als je een opsomming wilt geven van alle fouten die jij ziet... graag!). Ik heb zelf ook een universitaire studie gedaan, maar genoeg mensen op dat niveau die de Nederlandse taal slechter beheersen dan deze jongen (even puur op basis van deze brief beoordeeld).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:58 schreef Brannagh het volgende:
Hoezo moet ik dat meteen daarmee gaan vergelijken? Jij kan het niet zien als een individuele gebeurtenisquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:18 schreef waht het volgende:
[..]
Vergelijk het even met mensen afknallen, onthoofden, etc.
Angsthaas.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Het blijft terrorisme ook al was dat wapen nep.
Klopt, niet zo janken allemaal. Er zijn belangrijker zaken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo moet ik dat meteen daarmee gaan vergelijken? Jij kan het niet zien als een individuele gebeurtenis
hij had ook een echte kunnen regelen en een paar mensen neer kunnen schieten, vergeleken daarbij is er niet echt iets gebeurd.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niks gedaan? Iemand onder druk zetten met een vermeend vuurwapen vind ik persoonlijk niet niks.
Geen angsthaas, gewoon realistisch.quote:
Precies.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:19 schreef byah het volgende:
ik denk dat de politie op de hoogte was dat het wapen nep was en dat er daarom niet op een AT gewacht is.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat is dus maar de vraag.quote:Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel.
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.quote:
Rare vergelijking. Er wordt iemand bedreigd met een vuurwapen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:21 schreef Ceviche het volgende:
[..]
hij had ook een echte kunnen regelen en een paar mensen neer kunnen schieten, vergeleken daarbij is er niet echt iets gebeurd.
Als je bijna wordt aangereden ben je ook van je fiets gevallen en geschrokken maar dan kun je ook wel stellen dat er niet echt iets gebeurd is.
Zo kun je de helft van de criminaliteit wel onder terrorisme scharen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:21 schreef Braindead2000 het volgende:
En dan staat er op teletekst "Geen aanwijzingen voor terrorisme".
Mooi getimed.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
Dit had een groter doel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:22 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Zo kun je de helft van de criminaliteit wel onder terrorisme scharen.
Hij wilde ons 'grote wereldzaken die de samenleving moet weteb' laten weten, verkregen door zijn, naar eigen zeggen, werk bij inlichtingendiensten die zij dus voor ons verborgen houden.quote:
Dat weet ik wel zeker. Anders hebben ze wat uit te leggen aan het AT of DSI.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:19 schreef byah het volgende:
ik denk dat de politie op de hoogte was dat het wapen nep was en dat er daarom niet op een AT gewacht is.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:23 schreef Toga het volgende:
Nou, die heeft z'n "moment of glory" al gehad voor z'n leven; een nekschot en vergeten maar weer.
Gebeurt iedere dag bij overvallen. Is vreselijk als het je gebeurt maar om er zo'n ophef over te maken op tv vind ik wat overdreven. Ik praat het niet goed maar ik vind de algemene reactie gewoon wat overdreven.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Rare vergelijking. Er wordt iemand bedreigd met een vuurwapen.
Een erg concreet/publicitair doel, of zijn insteek echt politiek was zullen we goed mogelijk nooit weten. Ook kun je, je in geval van een psychose afvragen of er uberhaupt wel sprake was van een reëel doel.quote:
onwaar. Dan ben je alsnog van je fiets gepleurd met wonden tot gevolg en wellicht zelfs iets gebroken oid. Dit is hetzelfde als stellen dat het niet erg is dat je huis affikt omdat je biet doodgegaan benquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:21 schreef Ceviche het volgende:
[..]
hij had ook een echte kunnen regelen en een paar mensen neer kunnen schieten, vergeleken daarbij is er niet echt iets gebeurd.
Als je bijna wordt aangereden ben je ook van je fiets gevallen en geschrokken maar dan kun je ook wel stellen dat er niet echt iets gebeurd is.
Terrorisme is angst zaaien. dat is dit.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:24 schreef Chadi het volgende:
Dit als terrorisme bestempelen is een beetje ....
Feitelijk juist.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:24 schreef Chadi het volgende:
Dit als terrorisme bestempelen is een beetje ....
3 weken na Charlie Hebdo gewapend een redactie binnen lopen. Ze hadden gelijk een kogel door zijn hoofd moeten schieten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:25 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een erg concreet/publicitair doel, of zijn insteek echt politiek was zullen we goed mogelijk nooit weten. Ook kun je, je in geval van een psychose afvragen of er uberhaupt wel sprake was van een reëel doel.
Dat is iedere bankoverval ook.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Terrorisme is angst zaaien. dat is dit.
Lijkt mij vooralsnog hoogstens publicitair.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij wilde ons 'grote wereldzaken die de samenleving moet weteb' laten weten, verkregen door zijn, naar eigen zeggen, werk bij inlichtingendiensten die zij dus voor ons verborgen houden.
Lijkt mij politiek dus (en danig verward)
Je kunt wel stellen dat het minder erg is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
onwaar. Dan ben je alsnog van je fiets gepleurd met wonden tot gevolg en wellicht zelfs iets gebroken oid. Dit is hetzelfde als stellen dat het niet erg is dat je huis affikt omdat je biet doodgegaan ben
Het is juist logisch omdat dit een ander geval is, namelijk een tv studio, het geval dat dit liv op tv is geweest. De uitzending vond ik ook wel wat lang duren.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:25 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Gebeurt iedere dag bij overvallen. Is vreselijk als het je gebeurt maar om er zo'n ophef over te maken op tv vind ik wat overdreven. Ik praat het niet goed maar ik vind de algemene reactie gewoon wat overdreven.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:26 schreef Wespensteek het volgende:
Hij was ook wel erg beleefd als gijzelnemer. Toen zijn gijzelaar vertrok vroeg hij nog wat die ging doen.
Er had een fatsoenlijk beveiligingsbeleid moeten zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
3 weken na Charlie Hebdo gewapend een redactie binnen lopen. Ze hadden gelijk een kogel door zijn hoofd moeten schieten.
Dit vind ik anders dan een bankovervalquote:
Er werd geen geld buit gemaakt?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit vind ik anders dan een bankoverval
Gelukkig doen ze dat niet. Misschien is deze man psychotisch, dan is hij gewoon ziek. Kan hij niets aan doen. Zeker als achteraf blijkt dat het wapen nep was ben ik blij dat ze hier niet gelijk iedereen neerschieten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
3 weken na Charlie Hebdo gewapend een redactie binnen lopen. Ze hadden gelijk een kogel door zijn hoofd moeten schieten.
Komt omdat het NOS is, als het een of andere onbekende radiozender ofzo was geweest was er nooit zoveel aandacht aan besteed.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:25 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Gebeurt iedere dag bij overvallen. Is vreselijk als het je gebeurt maar om er zo'n ophef over te maken op tv vind ik wat overdreven. Ik praat het niet goed maar ik vind de algemene reactie gewoon wat overdreven.
Tsja, hoeveel van die gekken lopen er nog rond en tot hoever laten we ze gaan om de boel te ontregelen? We hebben maar één aanslag op een vliegtuig nodig gehad om nu uren in de rij te staan op 't vliegveld, nu kan de NOS permanente beveiliging krijgen, straks staat er bij iedere supermarkt een vadsige bewaker met machinegeweer.quote:
Ja nu willen ze dat wel. Maar als anderen meer politie op straat willen zien dan zijn ze er tegen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:27 schreef NotYou het volgende:
[..]
Er had een fatsoenlijk beveiligingsbeleid moeten zijn.
Zo van ik ben Zzzaza, Taaarik zazaquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:28 schreef NotYou het volgende:
Tarik verkondigde er nog net niet bij dat hij Napeleon is.
Klopt en ik heb ook al aangegeven waarom dat zo is:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Sorry, ik was even vergeten dat jij het beter weet.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Lijkt mij vooralsnog hoogstens publicitair.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:25 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een erg concreet/publicitair doel, of zijn insteek echt politiek was zullen we goed mogelijk nooit weten. Ook kun je, je in geval van een psychose afvragen of er uberhaupt wel sprake was van een reëel doel.
Heel Nederland is ziek. Elke zwakte in een karakter is te herleiden tot een ziekte tegenwoordig.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:28 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Gelukkig doen ze dat niet. Misschien is deze man psychotisch, dan is hij gewoon ziek. Kan hij niets aan doen. Zeker als achteraf blijkt dat het wapen nep was ben ik blij dat ze hier niet gelijk iedereen neerschieten.
Denk je echt dat Nederlandse agenten ook maar een bontkraagje met een ak tegenhouden? Als ze er met tassen vol geld van brinks vandoor gaan breken agenten de achtervolging af.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja nu willen ze dat wel. Maar als anderen meer politie op straat willen zien dan zijn ze er tegen.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:44 schreef Nielsch het volgende:
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:47 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Hans stuurde hem naar de verkeerde studio.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:50 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Hij wilde zendtijd in studio 8, van het 8-uur journaal en dus de live-studio. Hans leidde hem naar studio 10, die leeg stond want die studio is voor dagjournaals.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:53 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Hans kwam met zijn handen in zijn zakken op TV en is dus een TVGODVerder is hij schakeltechnicus en dankzij hem hebben we überhaupt beelden van de studio, hij heeft de camera aangezet
Oh ja, en hij heeft een bierbuik
Portier/beveiliger neemt Tarik mee richting studio 10 (dagjournaalstudio, ipv 8, die van het 8-uur journaal), waar een handjevol aanwezig was, Een regisseur, die vent voor dat kruisgesprek (was dat Martijn Bink?) en Hans de schakeltechnicus. Regisseur ontvangt briefje van portier en geeft aan dat hij naar de studio zelf moet, dus studio 10. Dan vertrekken die mensen in de redactieruimte halsoverkop. Hans is zo slim geweest om een knopje om te zetten zodat er beelden zijn vanuit studio 10. De portier ging met Tarik mee naar de studio. Dat is degene waarmee Tarik staat te praten op de beelden.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:57 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Geluidstechnicus? Dat was toch de portier/beveiliger?
Dus dan maakt het niet uit om ze neer te schieten? Kunnen zij toch niets aan doen. Stel deze man is ziek, dan wordt hij binnenkort tenminste behandeldquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heel Nederland is ziek. Elke zwakte in een karakter is te herleiden tot een ziekte tegenwoordig.
Ze mogen blij zijn met dit ventje, hij heeft alle zwakheden binnen de huidige beveiliging blootgelegd met weinig gevolgen. Ja angst dat gecreëerd is door anderen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Terrorisme is angst zaaien. dat is dit.
Je klinkt bijna als een Amerikaanse Republikeinquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Als je 150 kilo wegende lilliputters als agenten aanstelt wel. In de VS is het ook niet ideaal maar als ik moet kiezen heb ik toch liever een wat hardere politiemacht.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Denk je echt dat Nederlandse agenten ook maar een bontkraagje met een ak tegenhouden? Als ze er met tassen vol geld van brinks vandoor gaan breken agenten de achtervolging af.
Ja laten we blij zijn met zo'n randdebielquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:33 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ze mogen blij zijn met dit ventje, hij heeft alle zwakheden binnen de huidige beveiliging blootgelegd met weinig gevolgen. Ja angst dat gecreëerd is door anderen.
En zo ook horrormoordenaars. Nog best een mooi leventje in zo'n TBS-kliniek maar daar betaalt de staat der Nederlanden dan ook royaal voor.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:33 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dus dan maakt het niet uit om ze neer te schieten? Kunnen zij toch niets aan doen. Stel deze man is ziek, dan wordt hij binnenkort tenminste behandeld
Zolang-ie in de gevangenis zit, kan-ie geen verdere rare dingen doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:30 schreef DustPuppy het volgende:
ik weet niet wat jullie denken dat je met straffen opschiet?
Ach het kost weer een miljoentje. Geld zat hier. Hij zal wel TBS krijgen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:33 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dus dan maakt het niet uit om ze neer te schieten? Kunnen zij toch niets aan doen. Stel deze man is ziek, dan wordt hij binnenkort tenminste behandeld
Daar hoef je 'm niet voor in de gevangenis te stoppen. Je kunt 'm ook in een inrichting stoppen waar hij de juiste hulp krijgt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang-ie in de gevangenis zit, kan-ie geen verdere rare dingen doen.
Nee, een bankoverval heeft als doel een hoop geld te stelen. Wanneer het doel voornamelijk angst binnen de maatschappij zaaien is, is het terrorisme.quote:
Liever deze relatief onschuldige jongen dan de echte beesten die, die klinieken ook bevolken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ach het kost weer een miljoentje. Geld zat hier. Hij zal wel TBS krijgen.
Ik verwacht ook wel dat dat gebeurt, hoor.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar hoef je 'm niet voor in de gevangenis te stoppen. Je kunt 'm ook in een inrichting stoppen waar hij de juiste hulp krijgt.
Een ongevaarlijke randdebiel mag je tegenwoordig heel blij mee zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja laten we blij zijn met zo'n randdebiel
Godver man, een psychose kan jou ook overkomen. Of je broer, of vriend. Mag toch hopen dat je, als je dan wat stoms doet dat je niet gelijk wordt neergeknald.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
En zo ook horrormoordenaars. Nog best een mooi leventje in zo'n TBS-kliniek maar daar betaalt de staat der Nederlanden dan ook royaal voor.
Je zit op een prachtig wereldwijd netwerk van computers..quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:37 schreef Rianne84 het volgende:
Heeft het buitenland er nog iets over gezegd?
Tarik was dus een Fokker. Als je goed zoekt vind je z'n topics misschien nog wel in r&pquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:16 schreef Loekie1 het volgende:
Hij is een tijd verliefd geweest op een vriendin van mij. Die heeft hij echt heel veel brieven gestuurd. Dat was wel apart, maar ook weer niet heel erg,'' zegt een oud-klasgenoot.
http://www.ad.nl/ad/nl/33(...)et-gewelddadig.dhtml
Het is inderdaad een kwestie van een gezonde balans vinden tussen het uitschakelen van gevaarlijke elementen en verwarde elementen, in deze is het zeer goed afgehandeld. En voor de internethelden, de agenten kwamen van de zijkant, konden geen inschatting maken van het vuurwapen door het glas aan zijn voorzijde bijvoorbeeld. Zij hebben gewoon zeer adequaat gehandeld in een 'gijzelingssituatie' en ten opzichte van deze verwarde jongen. Behandeling, boete en taakstraf zal het waarschijnlijk worden, in plaats van een doorzeefde knul en nabestaanden die het moeten verwerken...quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:33 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Mwahquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:37 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Een ongevaarlijke randdebiel mag je tegenwoordig heel blij mee zijn.
Hey, ik heb 't hier letterlijk over "horrormoordenaars", veelal meerdere slachtoffers, de gruwelijkheden die je vandaag de dag in zogenaamde torture porn horror ziet, daar maken die lui zich echt schuldig aan.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:38 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Godver man, een psychose kan jou ook overkomen. Of je broer, of vriend. Mag toch hopen dat je, als je dan wat stoms doet dat je niet gelijk wordt neergeknald.
Zo'n mooi leventje is dat niet, zo'n kliniek. In de gevangenis weet je tenminste wanneer je er weer uit mag.
Om daar nu 10 minuten zendtijd voor nodig te hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:39 schreef Japie77 het volgende:
at maakt ze feitelijk gewoon propaganakanalen, niks meer en niks minder.
Nou, stuur 'm door naar Al Jazeera met dezelfde boodschap.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:39 schreef Japie77 het volgende:
Trouwens voor iedereen die zich afvraagt wat zijn punt nou precies was:
De NOS neemt vaak berichten letterlijk over van westerse persbureaus van overheden of bedrijven zonder ze na te checken. Dat maakt ze feitelijk gewoon propaganakanalen, niks meer en niks minder.
Tja het is wel belangrijk nieuws natuurlijk aangezien de meeste mensen nog steeds geloven dat het journaal DE WAARHEID verkondigd.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Om daar nu 10 minuten zendtijd voor nodig te hebben.
Onschuldig? Omdat het geen straattuig is. Hij heeft toch weer bijgedragen aan het angst zaaien. Het kan best dat mensen die daar aanwezig waren er psychologische problemen van krijgen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Liever deze relatief onschuldige jongen dan de echte beesten die, die klinieken ook bevolken.
Ja die zijn ook echt gevaarlijk, deze man is een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hey, ik heb 't hier letterlijk over "horrormoordenaars", veelal meerdere slachtoffers, de gruwelijkheden die je vandaag de dag in zogenaamde torture porn horror ziet, daar maken die lui zich echt schuldig aan.
Wat mij betreft verdienen die niet meer dan vier muren en een zak stro, dagelijks wat water en brood. Als er al enige therapie is dan puur gericht op bewustmaking van het onbeschrijflijke leed dat zij hebben aangericht. Mensenrechten be damned.
http://nos.nl/artikel/201(...)tot-zwitserland.htmlquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:37 schreef Rianne84 het volgende:
Wat bedoel je daar nou mee? Al Jazeera is objectiever dan het NOS journaal.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:41 schreef Toga het volgende:
[..]
Nou, stuur 'm door naar Al Jazeera met dezelfde boodschap.
Zomaar een greep:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:37 schreef Rianne84 het volgende:
Relatief onschuldig omdat wat doorgaans in een TBS-kliniek zit stukken meer leed heeft aangericht. Je kent het woord "relatief" toch wel?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Onschuldig? Omdat het geen straattuig is. Hij heeft toch weer bijgedragen aan het angst zaaien. Het kan best dat mensen die daar aanwezig waren er psychologische problemen van krijgen.
En dat zeg ik ook.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:41 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja die zijn ook echt gevaarlijk, deze man is een heel ander verhaal.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Liever deze relatief onschuldige jongen dan de echte beesten die, die klinieken ook bevolken.
Vind ik best een goede boodschap, maar hij had beter bij een of ander programma kunnen gaan zitten ofzo. Op deze manier is geen goed plan.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:39 schreef Japie77 het volgende:
De NOS neemt vaak berichten letterlijk over van westerse persbureaus van overheden of bedrijven zonder ze na te checken. Dat maakt ze feitelijk gewoon propaganakanalen, niks meer en niks minder.
http://nos.nl/artikel/201(...)-indringer-niet.htmlquote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:58 schreef Nielsch het volgende:
Maar nog iets vernomen van dat Hekkerskollektief?
Misschien wilde hij wel wereldkundig maken dat hij bewijs heeft gevonden voor het bestaan van donkere materie.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:40 schreef Nessie7 het volgende:
Ik snap het wel dat ze niet laten zien wat hij wilde zeggen. Zo krijgt hij wel wat hij wilde en is er een grotere kans dat het weer gebeurt natuurlijk. Al vind ik het wel erg jameer, ben best wel benieuwd wat hij dacht dat iedereen moest weten.
Serieus? Of moet ik mijn uitgroei weer kleuren?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:38 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Tarik was dus een Fokker. Als je goed zoekt vind je z'n topics misschien nog wel in r&p
Dat is de politie dan ook niet, daar zit jouw denkfout. De gewone politie is niet getraind in taktieken om een gewapende man uit te schakelen. Daarvoor is het AT bijvoorbeeld opgericht. Die is oa daarin gespecialiseerd. Het afgeven op politie hier is behoorlijk typerend voor mensen die te veel actiefilms hebben gezien. Ook die agenten zijn maar mensen en hebben m.i. prima gehandeld.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef 10minuteman het volgende:
Tenzij jij meer weet dan wij, en de politie, Japie, is dit jouw punt. Back to BNW you go. Groetjes!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:39 schreef Japie77 het volgende:
Ja met leed kan je moeilijk rekenen maar hij heeft wel bijgedragen aan het gevoel van onveiligheid bij honderdduizenden mensen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Relatief onschuldig omdat wat doorgaans in een TBS-kliniek zit stukken meer leed heeft aangericht. Je kent het woord "relatief" toch wel?
Objectiever volgens wie?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar nou mee? Al Jazeera is objectiever dan het NOS journaal.
Bedankt Rikkertquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:42 schreef Postbus100 het volgende:
Ah, we zijn bij het onderdeel strafbepaling aangekomen? Duurde wel lang, bij andere misdrijven wordt het altijd binnen een minuut geroepen. Vond het wel lekker rustig gisteren. Helaas is dat nu voorbij...
.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:44 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Vind ik best een goede boodschap, maar hij had beter bij een of ander programma kunnen gaan zitten ofzo. Op deze manier is geen goed plan.
Oh jaquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
.
Ben ik op zich wel met je eens. Alleen zou niemand hem uitgenodig hebben om dat soort dingen te vertellen. Zulk soort meningen horen ze liever niet bij de MSM.
Volgens mij.quote:
Hup, bnw is die kant op.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
.
Ben ik op zich wel met je eens. Alleen zou niemand hem uitgenodig hebben om dat soort dingen te vertellen. Zulk soort meningen horen ze liever niet bij de MSM.
Hoe weet jij nou dat hij dit als doel heeft? Hij kwam binnen om zend tijd te eisen. Dat is hetzelfde als geld eisen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, een bankoverval heeft als doel een hoop geld te stelen. Wanneer het doel voornamelijk angst binnen de maatschappij zaaien is, is het terrorisme.
Als dat zo is dan kan je toch hulp inschakelen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:13 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]doe normaal
Ik geloof niet dat hij gedwongen is, maar het is een mogelijkheid. Ik geef alleen aan dat hij wel degelijk een slachtoffer kan zijn, ik claim niet dat hij het is, meneer holbewoner.
Als jij daar anders over denkt vind ik dat prima maar ik kijk er wel van op. Dan kan je van iedereen wel een slachtoffer maken. Stem jij toevallig PVDA of D66?quote:
quote:
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Tenzij jij meer weet dan wij, en de politie, Japie, is dit jouw punt. Back to BNW you go. Groetjes!
Geen idee wat dit bijdraagt, maar ga jij je uitgroei maar kleuren ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:44 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Serieus? Of moet ik mijn uitgroei weer kleuren?
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Omdat Tarik toen al zijn wapen op de grond had gegooid, Tarik toen al op de grond lag en de agenten op dat moment hun wapens in terug in hun holsters hadden gedaan. Bovendien stonden er op dat moment 4 a 5 agenten heel dicht op Tarik en het zou zeer onverantwoord geweest zijn om op dat moment te schieten.
Kortom: het was dus gewoon een stoere macho-kreet tegen een weerloos jochie.
Doe jij altijd alleen maar aan topic vervuiling of heb je ook nog wel eens een interessante bijdrage?quote:
Jij vervuilt dit topic door je waanbeelden als in dezen relevant te presenteren. Houd daar alsjeblieft mee op.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Doe jij altijd alleen maar aan topic vervuiling of heb je ook nog wel eens een interessante bijdrage?
Hij was wel beleefd enzo, maar kreeg verder toch de indruk dat hij behoorlijk stijf van de zenuwen was.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:48 schreef Amnistia het volgende:
Vond hem btw wel bizar kalm.. zou hij iets van geslikt hebben om rustig te blijven?
Nee jij VIND mijn ideeen waanbeelden en komt daarna met alleen maar topicvervuiling. Dus je hebt nu je punt gemaakt, nu weer on topic.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:52 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij vervuilt dit topic door je waanbeelden als in dezen relevant te presenteren. Houd daar alsjeblieft mee op.
Ach hij zal vast wel eens een .ini bestandje hebben aangepast in notepad. Ik zeg dat het een trotse hacker is en acht niemand in staat dat te ontkrachten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:53 schreef Toekito het volgende:
Ik hoor dat het bevestigd is dat het geen hacker is, heeft iemand een linkje?
Nee, natuurlijk niet. Geld is voor jezelf, met zendtijd bereik je de maatschappij. Juist het feit dat het op de samenleving is gericht ipv persoonlijk gewin maakt het terrorisme.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou dat hij dit als doel heeft? Hij kwam binnen om zend tijd te eisen. Dat is hetzelfde als geld eisen.
Ik denk op basis van dit NOS-bericht.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:53 schreef Toekito het volgende:
Ik hoor dat het bevestigd is dat het geen hacker is, heeft iemand een linkje?
Gewoon aan agenten vragen wat ze komen doen en ze U noemen!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:54 schreef Forbry het volgende:
[..]
Hij was wel beleefd enzo, maar kreeg verder toch de indruk dat hij behoorlijk stijf van de zenuwen was.
LOLquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Volgens mij.![]()
Bv Over dingen als de criminele drome aanvallen elke dag in Syrie en Irak. Of het Israel-Palestina conflict.
Nee, ik vind jouw ideeën, jouw ideeën en geef aan dat dit niet die van Tarik maar die van jou zijn. Dat wat hij wilde verkondigen is niet per se wat jij in zijn plaats zou willen verkondigen, sterker nog dat is het zeer waarschijnlijk gewoon niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee jij VIND mijn ideeen waanbeelden en komt daarna met alleen maar topicvervuiling. Dus je hebt nu je punt gemaakt, nu weer on topic.
Praat toch geen onzin man.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:49 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Dank je, die had ik ff gemist.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:55 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik denk op basis van dit NOS-bericht.
Terrorisme? Wat zijn dan die dagelijkse drone aanvallen in Syrie en Irak? Dat is toch niet te vergelijken met iemand met een neppistool die alleen maar een goede en belangrijke boodschap wil vertellen aan het nederlandse volk?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Geld is voor jezelf, met zendtijd bereik je de maatschappij. Juist het feit dat het op de samenleving is gericht ipv voor persoon gewin maakt het terrorisme.
Dit inderdaad. Straf helpt niet, dat is overigens bewezen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:30 schreef DustPuppy het volgende:
Als die jongen op dat moment in een psychose had, kun je 'm echt niks aanrekenen.
Je moet 'm wel hulp bieden natuurlijk, maar ik weet niet wat jullie denken dat je met straffen opschiet?
Dat zijn min of meer gerichte aanvallen op sleutelfiguren binnen internationaal opererende jihadistische netwerken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Terrorisme? Wat zijn dan die dagelijkse drone aanvallen in Syrie en Irak? Dat is toch niet te vergelijken met iemand met een neppistool die alleen maar een goede en belangrijke boodschap wil vertellen aan het nederlandse volk?
Een hacker zou sowieso niet op het idee zijn gekomen om een boodschap van 10 minuten te willen verspreiden via de televisie.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:58 schreef Forbry het volgende:
Een hacker zou de boel... ehhh, het is maar een gokje hoor... gehackt hebben?
Grapjas. Dus je keurt dit soort verschrikkelijke daden waarbij dagelijks kinderen en vrouwen omkomen goed. Maar iemand die met een neppistool een boodschap wil vertellen aan het nederlandse volk is terrorisme?????quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat zijn min of meer gerichte aanvallen op sleutelfiguren binnen internationaal opererende jihadistische netwerken.
Oh jawel hoor, die zou alleen heel anders te werk zijn gegaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een hacker zou sowieso niet op het idee zijn gekomen om een boodschap van 10 minuten te willen verspreiden via de televisie.
thuis vanaf zijn zolder idd.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, die zou alleen heel anders te werk zijn gegaan.
Heeft iemand Lambiekje zien posten sinds gisterenavond?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:00 schreef Toekito het volgende:
[..]
Heeft onze vriend btw een FOK!-account? Zal wel niet
Het zal later blijken of hij een psychose had. Dan kan iemand verdomd rustig blijven en het helemal geintegreerd zitten dat dit het juiste was.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:48 schreef Amnistia het volgende:
Vond hem btw wel bizar kalm.. zou hij iets van geslikt hebben om rustig te blijven?
Dat was eigenlijk mijn eerste gedachte toen de boel een beetje bedaarde. Wat voor beveiliger ben je als je dit soort situaties niet aankan?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:01 schreef Onnoman het volgende:
maar toch nog even voor de goede orde..
een beveiliger die iemand naar binnen loodst met een wapen..
dan ben je toch incompetent of zie ik dat verkeerd?
Een beetje vreemde opmerking van een Fokker.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:02 schreef de_boswachter het volgende:
Worden jullie ook zo misselijk van dit uitgemolken nieuws..... pffff
De beveiliger had geen wapen. Dat mag volgens mij niet meer. Dus nee, niet incompetent.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:01 schreef Onnoman het volgende:
maar toch nog even voor de goede orde..
een beveiliger die iemand naar binnen loodst met een wapen..
dan ben je toch incompetent of zie ik dat verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |