SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SilverSjoiisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PinquitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JantinaGrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SproetjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sara82SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BarreltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HilzillahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MaJoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bottoms_upSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KapiteinCupcakeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DauiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bloes85SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.StroopwafelmeisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fien10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SilliegirlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FelinecatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.USERS: (bezig sinds XX/20XX)
Bloesem. (01-2014)
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.
Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hun gezonde plakkers toe![]()
Skoap
Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)SPOILER: hoe het niet moet..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Spelletjes)meet 28 maart 2015 in Almere. Wie komen er?
Zeker:
Cassandra87
KapiteinCupcake
Majo
Stroopwafelmeisje
Daui
Misschien:
Silversjois
Barreltje
[ Bericht 0% gewijzigd door Daui op 28-01-2015 11:48:41 ]![]()
Quotum anyone..quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:04 schreef Limone het volgende:
Er waren hele lichtje streepjes voor Skoap in het vorige topic..![]()
![]()
![]()
![]()
Ja het blijft spannend inderdaad... dat geldt natuurlijk altijd
Maar ik ben zo stom geweest al flink wat dagen voor NOD te testen...Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Bedankt voor de beterschappenIk heb van de dokter medicatie gekregen die ik vroeger ook gebruikte voor mijn spastische darm, hopelijk helpt het
Tenzij het toch mijn nieren zijn natuurlijk, dan moet het gewoon overgaan.
Ik heb het ook nog met de dokter gehad over het feit dat ik nog niet ongesteld ben. Zij zei dat het op een gegeven moment opgewekt kan worden met medicatie, dat doen ze na een maand of 6. Misschien handig om te weten voor de meiden die al langer niet ongesteld worden dan ik
Daarnaast zei ze ook dat vrouwen met een zwangerschapswens tegenwoordig aan wordt geraden om naast foliumzuur ook vitamine D te slikken. Ik slik wel elke dag multivitaminen, zou dat ook volstaan?26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Beterschap majo!
Voorzichtige![]()
voor skoap!
Ik heb net echo gehad en ben een beetje beduusd. Ik wist dat ik een korte tijd had tussen mijn ei en mijn periode, maar nu met Echos zijn we erachter dat mijn ei niet voldoende groeit en laat springt. De groei is 2,5 mm in ruim drie dagen. Hij had 18/20 mm moeten zijn, was pas 13. Dus nu is er een kans dat ik een hele lange cyclus heb deze maand, maar dat zou een cyclus van 36 dagen betekenen terwijl ik een gemiddelde van 27 heb over een ruim jaar. Dus de kans is groter dat mijn lf te kort is voor 't eitje om in te nestelen en dat zou dan gelijk de vroege miskramen in het verleden verklaren. Maar ik voel me nu wel een beetje verdrietigaan de andere kant batsen we nog even door want mijn ei springt blijkbaar 4 dagen later als verwacht
![]()
Ik zou er ook verdrietig van zijn!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Beterschap majo!
Voorzichtige![]()
voor skoap!
Ik heb net echo gehad en ben een beetje beduusd. Ik wist dat ik een korte tijd had tussen mijn ei en mijn periode, maar nu met Echos zijn we erachter dat mijn ei niet voldoende groeit en laat springt. De groei is 2,5 mm in ruim drie dagen. Hij had 18/20 mm moeten zijn, was pas 13. Dus nu is er een kans dat ik een hele lange cyclus heb deze maand, maar dat zou een cyclus van 36 dagen betekenen terwijl ik een gemiddelde van 27 heb over een ruim jaar. Dus de kans is groter dat mijn lf te kort is voor 't eitje om in te nestelen en dat zou dan gelijk de vroege miskramen in het verleden verklaren. Maar ik voel me nu wel een beetje verdrietigaan de andere kant batsen we nog even door want mijn ei springt blijkbaar 4 dagen later als verwacht
Stiekem hoop je toch dat alles doet wat het moet doen toch? Kijken ze nu deze clyclus aan voor ze gaan bepalen hoe verder of?
![]()
Snap heel goed dat je daar verdrietig over bent cassandra.zijn er al vervolg afspraken/stappen besproken?
Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Ah, nou, fijn dat ik niet de enige ben met zo'n exotisch kleurtje in mijn inlegkruisje! Innesteling lijkt me stug, ik heb het al vanaf 3/4 dpo, dus dan zou mijn ei met rugwind van de knikkerbaan zijn gerold. Maar toch fijn dat het bij de zwangere dames bekend in de oren klinkt!![]()
Hey en Cassandra, wat balen dat het allemaal niet zo soepel loopt. Maar ze lossen het vast wel op, chick! Krijg je nu progesteron, om je LF te verlengen? Knuf!![]()
Balen Cassandra! Aan de andere kant ook wel fijn dat ze het weten, dan kan er ook iets aan gedaan worden
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ik moet volgende week en dag 3 van mijn cyclus bloed prikken, als die uitslagen binnen zijn krijgen we ook de eindconclusie, incl uitslag zaad onderzoek. Van daaruit wordt ook een vervolg stap gemaakt. Nog niets gehoord hierover. Mijn moeder zei, je moet geen hormonen slikken want ik wil een gezond kind. Mijn reactie![]()
![]()
![]()
Beetje![]()
![]()
Dat is inderdaad wel een suffe opmerkingIk denk dat veel mensen geen idee hebben hoe hard sommige dingen over kunnen komen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Beterschap, hopelijk zijn de klachten snel over.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:25 schreef MaJo het volgende:
Ik heb het ook nog met de dokter gehad over het feit dat ik nog niet ongesteld ben. Zij zei dat het op een gegeven moment opgewekt kan worden met medicatie, dat doen ze na een maand of 6. Misschien handig om te weten voor de meiden die al langer niet ongesteld worden dan ik
Daarnaast zei ze ook dat vrouwen met een zwangerschapswens tegenwoordig aan wordt geraden om naast foliumzuur ook vitamine D te slikken. Ik slik wel elke dag multivitaminen, zou dat ook volstaan?
Bedankt, voor het advies, dan wacht ik geduldig af. Ik gebruik ook een combipreparaat, met oa foliumzuur en vit d, lijkt mij voldoende, hangt natuurlijk wel af van de dosering.
Cassandra balen dat ze wat hebben gevonden, maar hopelijk kun je nu met een klein beetje hulp, wel zwanger worden en blijven.![]()
![]()
Ik snap dat je verdrietig bent Cassandra. Je moeder weet inderdaad waarschijnlijk niet dat haar opmerking niet helemaal gepast was, maar ze bedoelde het vast niet slechtquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik moet volgende week en dag 3 van mijn cyclus bloed prikken, als die uitslagen binnen zijn krijgen we ook de eindconclusie, incl uitslag zaad onderzoek. Van daaruit wordt ook een vervolg stap gemaakt. Nog niets gehoord hierover. Mijn moeder zei, je moet geen hormonen slikken want ik wil een gezond kind. Mijn reactie![]()
![]()
![]()
Beetje![]()
![]()
Mijn moeder vind het idee van oma worden iets te leuk. Ze heeft het wel vaker over haar kind opvoeden etc, maar er is niets van haar bij.begint 't ook een beetje zat te worden.
Kapitein ongesteld?maar wel netjes op schema!
![]()
Ik kan me wel goed inleven in je vriend Cassandra, als mijn (schoon)moeder zulke dingen zou zeggen, zou ik ook ff slikken...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn moeder vind het idee van oma worden iets te leuk. Ze heeft het wel vaker over haar kind opvoeden etc, maar er is niets van haar bij.begint 't ook een beetje zat te worden.
![]()
![]()
Kun je het wel bespreekbaar maken met haar? Je moet wel ergens je grenzen aangeven denk ik...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Pffff ben de hele dag met vlagen al kotsmisselijk. Ik probeer het maar als een positief iets te zien
Maar tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik geen 1x misselijk geweest, dus ik vraag me nu af of het de hormonen zijn of niet.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Deed mijn moeder ook, en nu nog vaak is t "haar" moppie,"haar" meisje.... ene oor in, andere uit, maar ik heb mij er ook vaak aan geirriteerdquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:36 schreef Cassandra87 het volgende:
S. 2014
J. 2016![]()
hahahaha!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:24 schreef Limone het volgende:
Komt natuurlijk omdat het een meisje is!Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Jap. Ja, dat wel!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:36 schreef Cassandra87 het volgende:
![]()
![]()
Jeetje wat kut Cassandra! Ik zou ook verdrietig zijn.
En ook een stomme opmerking van je moeder.![]()
Dikke knuf voor jou!
Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties van onze ouders. Ik weet dat ze super graag opa en oma willen worden, misschien zullen ze het alleen nog niet verwachten omdat we nog best jong zijn. Ik verwacht van allebei niet dat ze gaan claimen. M'n schoonvader zal denk ik wel de deur plat gaan lopen. Hij woont 2 straten verderop, maar dat geeft niet. Ben gek op die man!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:31 schreef Fien10 het volgende:
M'n schoonvader zal denk ik wel de deur plat gaan lopen. Hij woont 2 straten verderop, maar dat geeft niet. Ben gek op die man!![]()
Ik had het ook al gelezen. Vind het wel goed dat ze grenzen stellen, zouden ze hier ook mogen doen. Namen als Storm, Winter en Beer kunnen toch niet?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:46 schreef Stippelrientje het volgende:
crosspost voor de Nutella lovers hier![]()
ik zag dit in de krant van het weekend
[ afbeelding ]
*streept van lijstje*quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:46 schreef Stippelrientje het volgende:
crosspost voor de Nutella lovers hier![]()
ik zag dit in de krant van het weekend
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik vind de creatieve Djy- , 'cha, gevolgd door 16 letters of de funky Z etc vele maten erger dan Beer of Stormquote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had het ook al gelezen. Vind het wel goed dat ze grenzen stellen, zouden ze hier ook mogen doen. Namen als Storm, Winter en Beer kunnen toch niet?Schudden voor gebruik![]()
Of als roepnaam. Of koosnaampje ofzo. Mijn kleine Nutella.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:05 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Je mag het vast als tweede naam gebruiken![]()
En ik vind creatieve spelling ook niet zo. Al is het dan weer open voor discussie wat dan de gewone en de creatieve spelling is.![]()
Ik vind beiden erg. Bij namen als Beer en Storm vind ik met name de ouders verschrikkelijkquote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:04 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik vind de creatieve Djy- , 'cha, gevolgd door 16 letters of de funky Z etc vele maten erger dan Beer of StormEn namen als Djayayeeshashantieboy mogen inderdaad ook verboden worden
Cassandra dikke knuffel. Ik hoop dat ze jou snel kunnen helpen aan een mooi volgroeid eitje met een lange lf![]()
![]()
Ik hoor ook 100x liever Beer, Storm of Vlinder dan dat ik Djazzlynn, Destiny of Charity hoor. Maar goed dat is natuurlijk per mens verschillend. Ik hou wel van de korte Hollandse namen. Puck, Mees, Juul, Sep. Gelukkig zitten vriend en ik op een lijn.![]()
![]()
Storm en Beer zijn allebei oudgermaanse namen. Niks nieuwerwetsch.Ik vind Beer echt super voor een jongen en voor een meisje. Maar leuker voor een jongen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 27-01-2015 19:20:52 ]![]()
Ik vind Beer echt een onwijs leuke jongensnaam, al jaren!
Op mijn 16e had ik een oppaskindje met die naam <3
En de naam van mijn mini vinden ook genoeg mensen raar of apart terwijl die naam zo oud is als de weg naar rome.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
Cassandra
Ik merk dat ik minder actief meepost doordat mn cyclus zo verrektes lang is en daardoor zelf weinig te melden hebIk ben er zelf ook niet zo mee bezig, omdat ik voor mezelf heb bepaald dat het écht weer begint als ik weer ongesteld word
Aan de andere kant ben ik al wel twee dagen heerlijk misselijk in de ochtend, want we batsen natuurlijk nog wel steeds door
![]()
Dus schattenHet is niet omdat ik jullie niet aardig vind, maar meer omdat het op dit moment niet zo 'leeft' bij mij
Cyclus dag 114 ofzo
[ Bericht 6% gewijzigd door SilverSjoiis op 27-01-2015 19:38:44 ]Life is what happens to you, while you're busy making other plans!![]()
Dat is inderdaad een normale naamquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:19 schreef Moppert het volgende:
En de naam van mijn mini vinden ook genoeg mensen raar of apart terwijl die naam zo oud is als de weg naar rome.![]()
Wat heerlijk hoe iedereen zo zijn eigen perceptie heeft he haha
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!![]()
Ah Silver, logisch hoorquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:23 schreef SilverSjoiis het volgende:
Cassandra
Ik merk dat ik minder actief meepost doordat mn cyclus zo verrektes lang is en daardoor zelf weinig te melden hebIk ben er zelf ook niet zo bezig, omdat ik voor mezelf heb bepaald dat het écht begint als ik weer ongesteld word
Aan de andere kant ben ik al wel twee dagen heerlijk misselijk in de ochtend
Dus schattenHet is niet omdat ik jullie niet aardig vind, maar meer omdat het op dit moment niet zo 'leeft' bij mij
Cyclus dag 114 ofzo
. Ik denk wel aan je en vraag me vaak af hoe het gaat
.
![]()
Lief!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:31 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Ah Silver, logisch hoor. Ik denk wel aan je en vraag me vaak af hoe het gaat
.
Ik zeg meisje!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:55 schreef Skoap het volgende:
Pffff ben de hele dag met vlagen al kotsmisselijk. Ik probeer het maar als een positief iets te zien
Maar tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik geen 1x misselijk geweest, dus ik vraag me nu af of het de hormonen zijn of niet.![]()
Voorzichtig gefeliciteerd alvast! Super tof![]()
![]()
Ik dacht ook dat ik de griep had.....quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:31 schreef Daui het volgende:
Hier op dag 8(lf) Geen symptomen behalve griepje. Mentale voorbereiding voor de volgende ronde![]()
Mijn weerstand leek de twee weken tussen eisprong en NOD wel effe minder. Ik was ook super moe.
Nog niet opgevenPas als de dijken doorbreken in je onderbroek
Schudden voor gebruik![]()
Caesarquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:19 schreef Moppert het volgende:
En de naam van mijn mini vinden ook genoeg mensen raar of apart terwijl die naam zo oud is als de weg naar rome.?
Sara, ik had ook roze afscheiding bij innestelingsbloeding, maar dan bij 6 weken. Maar dat klinkt inderdaad wel heel vroeg, ook voor een ei met rugwindCassandra, dacht dat Coccinelle hetzelfde probleem had en daar even medicatie voor kreeg. Zij zit nu in het Z&G topic
misschien dat zij je meer informatie kan geven?
Ben niet van de Storm en Vlinder enzo, maar Shaneequa etc vind ik veel erger.. Keek jaren terug een Amerikaans bevalprogramma. Een kindje moest vrij vroeg gehaald worden, waardoor de ouders het ineens heel snel over de naam eens moesten worden. Beiden schreven ze wat namen op papiertjes (sommige best leuk, meeste "mwah") en moeder trok daar 1uit en dat werd em dan. Pikt ze er #{@ net de naam "Kevineesha" uit. Moet daar met alle creatieve spelling toch altijd even aan terugdenken!
![]()
godsamme, precies die aflevering haal ik ook altijd aan als het over achterlijke ghettonamen gaatquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:56 schreef Gevalletje het volgende:
Sara, ik had ook roze afscheiding bij innestelingsbloeding, maar dan bij 6 weken. Maar dat klinkt inderdaad wel heel vroeg, ook voor een ei met rugwindCassandra, dacht dat Coccinelle hetzelfde probleem had en daar even medicatie voor kreeg. Zij zit nu in het Z&G topic
Ben niet van de Storm en Vlinder enzo, maar Shaneequa etc vind ik veel erger.. Keek jaren terug een Amerikaans bevalprogramma. Een kindje moest vrij vroeg gehaald worden, waardoor de ouders het ineens heel snel over de naam eens moesten worden. Beiden schreven ze wat namen op papiertjes (sommige best leuk, meeste "mwah") en moeder trok daar 1uit en dat werd em dan. Pikt ze er #{@ net de naam "Kevineesha" uit. Moet daar met alle creatieve spelling toch altijd even aan terugdenken!
![]()
![]()
Kevineesha
disclaimer![]()
Ik kijk echt ongeveer alle Amerikaanse bevalprogramma's die er zijn, en deze aflevering ken ik dus gewoon niet!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
godsamme, precies die aflevering haal ik ook altijd aan als het over achterlijke ghettonamen gaat![]()
![]()
KevineeshaLinkje iemand?
![]()
Beer vind ik eigenlijk nog wel kunnen, heeft nog wel iets schattigs ofzo. Maar zou zelf nooit voor zo'n naam kiezenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:05 schreef Limone het volgende:
Storm en Beer zijn allebei oudgermaanse namen. Niks nieuwerwetsch.Ik vind Beer echt super voor een jongen en voor een meisje. Maar leuker voor een jongen.
Ben nu wel benieuwd naar de naam van je miniquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:19 schreef Moppert het volgende:
En de naam van mijn mini vinden ook genoeg mensen raar of apart terwijl die naam zo oud is als de weg naar rome.Dat snap ik wel! Ik post wel gewoon mee maar heb zelf op dat gebied ook weinig te melden. Al zat er net bij het vegen wel een soort flupsje, wie weet breekt het nu doorquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:23 schreef SilverSjoiis het volgende:
Cassandra
Ik merk dat ik minder actief meepost doordat mn cyclus zo verrektes lang is en daardoor zelf weinig te melden hebIk ben er zelf ook niet zo mee bezig, omdat ik voor mezelf heb bepaald dat het écht weer begint als ik weer ongesteld word
Aan de andere kant ben ik al wel twee dagen heerlijk misselijk in de ochtend, want we batsen natuurlijk nog wel steeds door
![]()
Cyclus dag 114 ofzo
Hier dag 59 inmiddels, valt alles mee vergeleken bij jou
Dat is wel ernstigquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:56 schreef Gevalletje het volgende:
Ik heb een achterneefje die J.ayquin heet, kan er maar niet aan wennen
Even de link in mijn onderschrift aanklikken![]()
En dat flupsje is iig iets, hoera voor flupsjes!
CassandraDat is niet leuk om te horen!
Mijn bloeden is zo goed als over was wel heel pijnlijk weeren ik haat kraamverband het is zo dik.
Nu bromt zij alle dagen
Wat is daar nou weer een rare naam aan?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:42 schreef Moppert het volgende:
Even de link in mijn onderschrift aanklikken![]()
En dat flupsje is iig iets, hoera voor flupsjes!
CassandraDat is niet leuk om te horen!
Mijn bloeden is zo goed als over was wel heel pijnlijk weeren ik haat kraamverband het is zo dik.
Ik vind het een mooie naam. Mijn eerste crush heette zo
En yay voor de flupsjes![]()
Wel fijn dat het bloeden bijna gestopt is! Kraamverband heb ik nog geen ervaring mee maar kan me er wel iets bij voorstellen
Van mij dus ookquote:![]()
![]()
Ik was 4
![]()
Kraamverbrand is alsof je 5 rollen wattenschijfjes in je onderbroek hebt
Nu bromt zij alle dagen
Haha wat grappigquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:01 schreef Moppert het volgende:
[..]
Van mij dus ook![]()
![]()
Ik was 4
![]()
Kraamverbrand is alsof je 5 rollen wattenschijfjes in je onderbroek hebtIk was ouder, jaar of 16. Mijn eerste echte verliefdheid, jaren later kwam ik erachter dat hij ook verliefd op mij was destijds
![]()
Klinkt niet echt charmant
Hier een vakantie crush die zo heette![]()
Hij was alleen veeel te oud (ik was elf en hij zeventien ofzo) dus ging ik maar met zijn broertje om hihi![]()
Ik had ook ooit een crush op een jongen die Jonas heette, vond dat zo'n mooie naamNog steeds maar lief vindt het niks
Ik ontmoet soms mensen die een naam hebben die ik heel mooi vind, maar hun persoonlijkheid is verschrikkelijk. Dan is de naam ook meteen minder leuk..![]()
![]()
Ja dat is ook balenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:19 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Ik ontmoet soms mensen die een naam hebben die ik heel mooi vind, maar hun persoonlijkheid is verschrikkelijk. Dan is de naam ook meteen minder leuk..Ik heb dat met de naam L.oek, vond ik altijd zo'n leuke naam maar mijn ex heet ook zo. Dus die naam is ook voorgoed verpest
Auquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:01 schreef Moppert het volgende:
[..]
Van mij dus ook![]()
![]()
Ik was 4
![]()
Kraamverbrand is alsof je 5 rollen wattenschijfjes in je onderbroek hebt![]()
![]()
Ik heb even heel lang niet meegelezenik was heel druk met afstuderen maar dat is nu wel gelukt
Ik zag (voorzichtige) strepen voor skoap
Oh en mag mijn nod naar 17 februari?![]()
misschien wel 6quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:01 schreef Moppert het volgende:
Kraamverbrand is alsof je 5 rollen wattenschijfjes in je onderbroek hebt
Verschrikkelijk
wat goedquote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:09 schreef sproetjes het volgende:
Ik heb even heel lang niet meegelezen ik was heel druk met afstuderen maar dat is nu wel geluktgefeliciteerd
Gefeliciteerd met het afstuderenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:09 schreef sproetjes het volgende:
Ik heb even heel lang niet meegelezenik was heel druk met afstuderen maar dat is nu wel gelukt
Oh en mag mijn nod naar 17 februari?
Ik vond kraamverband best fijn met mn hechtingen.... n soort airbag
Sproetjes gefeliciteerd!S. 2014
J. 2016![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:09 schreef sproetjes het volgende:
Aangepast en gefeliciteerd met je afstuderen!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:09 schreef sproetjes het volgende:
![]()
Van harte sproetjes!!Ga je nog met vakantie oid?
Mijn temperatuur was daarnet flink gedaald, dus ik denk dat ik straks ongesteld word.![]()
![]()
Balen Limone
hier helaas geen duidelijk overtuigende streepjes. Nu is mijn NOD ook pas donderdag/vrijdag...
Ik denk dat ik mijn eisprong donderdag ergens had, volgens de app is mijn NOD inderdaad vrijdag.
Naja blijft weer suf afwachten dus... wel moeilijk om hoop te blijven houden als ik heel eerlijk ben.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Of een implementatie dipjequote:Op woensdag 28 januari 2015 09:06 schreef Limone het volgende:
Mijn temperatuur was daarnet flink gedaald, dus ik denk dat ik straks ongesteld word.![]()
![]()
Hieperdepiep! Gefeliciteerd sproetjes, goed nieuws!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:09 schreef sproetjes het volgende:
Jeetje skoap, maar je hebt vroeg getest! Nog even een paar dagen tandjes op elkaar, en dan gewoon een digitale test doen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:24 schreef Skoap het volgende:
Balen Limone
hier helaas geen duidelijk overtuigende streepjes. Nu is mijn NOD ook pas donderdag/vrijdag...
Ik denk dat ik mijn eisprong donderdag ergens had, volgens de app is mijn NOD inderdaad vrijdag.
Naja blijft weer suf afwachten dus... wel moeilijk om hoop te blijven houden als ik heel eerlijk ben.![]()
Over een week naar de gyn ik ben zenuwachtig voor alles![]()
Gisteren mijn vriend betrapt op het bestuderen van een folderpagina vol luier aanbiedingen van kruidvat![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:23 schreef deadly_kiss het volgende:
Gisteren mijn vriend betrapt op het bestuderen van een folderpagina vol luier aanbiedingen van kruidvat![]()
![]()
![]()
wat schattig van je vriend
Tot hier dacht ik uh-oh!quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:23 schreef deadly_kiss het volgende:
![]()
kusje voor je zenuwen.![]()
![]()
Kan dag zes tot 12 zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:38 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja! Dat zou ook nog kunnen!(3 dagen voor nod? Niet hè)
![]()
Ik had niet verwacht dat ik het hier ooit zo vrolijk zou melden maar.... Ik ben ongesteld![]()
![]()
![]()
Nu de vraag wanneer mijn NOD isMet cycli van 25 - 40 - 39 - 60 kom ik op een gemiddelde van 41 dagen, denk dat ik dat maar aanhoud
NOD kan dus naar 1 maart!
Trouwens dan klopt het ook wel dat mijn eisprong die vrijdag was toen ik zo'n last had van m'n tetten. Mijn lf komt dan op 12 dagen, dat is wel netjes denk ik?26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Gefeliciteerd met afstuderen sproetjes!![]()
Bloed voor MaJo, ik snap dat je daar blij mee bent, ik wil ook bloed zien!
Jammer Skoap, misschien inderdaad morgen of overmorgen even een digitale test doen?
Ik zit continue te googlen, en dat moet ik gewoon niet doen...![]()
![]()
ja mocht er geen bloed komen doe ik dat van het weekend inderdaad.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:16 schreef Fien10 het volgende:
Jammer Skoap, misschien inderdaad morgen of overmorgen even een digitale test doen?Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Yeah Majo! Nu even pauze tot de operatie/ingreep, die was ergens volgende maand toch?
Skoap ik duim dat het bloed nog even wegblijft!![]()
Mooi MaJo! Inderdaad goed getimed ook voor je operatie, heb je ook geen stress dat je misschien toch zwanger bent.![]()
Lees ik zo over het nieuws van Majo heen. Eindelijk!!
Bedankt meiden!Ik hoop dat de jompels voor mij de volgende keer om een andere reden zijn
Vind ik ookquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:08 schreef Hilzillah het volgende:
Yay majo! Bloed! (Dat staat wel heul gek ik WOHTS)
Vanochtend bleef het bij wat bruine meuk maar nu helderrood met stolsels
![]()
Ik hoop dat jij ook snel gaat bloeden!quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:16 schreef Fien10 het volgende:
Gefeliciteerd met afstuderen sproetjes!![]()
Bloed voor MaJo, ik snap dat je daar blij mee bent, ik wil ook bloed zien!
Jammer Skoap, misschien inderdaad morgen of overmorgen even een digitale test doen?
Ik zit continue te googlen, en dat moet ik gewoon niet doen...Op welke dag zit je nu?
Over 12 dagen alquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:23 schreef Skoap het volgende:
[..]
ja mocht er geen bloed komen doe ik dat van het weekend inderdaad.Komt goed uit dus, hoeven we ook niet meer veilig te doen
Skoap, ik zorg gewoon voor het bloed hier, bij jou mag ie wegblijven!
Hey hoi,
Majo.. fijn dat de menstruatie nu in elk geval is doorgebroken. Nu op naar een nieuwe ronde.
En Sproetjes, gefeliciteerd met je afstuderen!
Hier vandaag een licht streepje op de ovulatietest, zoals ik al verwacht had. Top. Dan verwacht ik de 30e een donkere.Van het weekend dus lekker batsen.
![]()
![]()
zorg dan wel dat je nu ook goed batst. De zaadsoldaten moeten er al kunnen zijn als je ei vrij komtquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:01 schreef JantinaGr het volgende:
Hey hoi,
Majo.. fijn dat de menstruatie nu in elk geval is doorgebroken. Nu op naar een nieuwe ronde.
En Sproetjes, gefeliciteerd met je afstuderen!
Hier vandaag een licht streepje op de ovulatietest, zoals ik al verwacht had. Top. Dan verwacht ik de 30e een donkere.Van het weekend dus lekker batsen.
![]()
veel plezier
Goed dat je waarschijnlijk een duidelijk signaal hebt gehad voor je eisprong, majo![]()
de operatie is al bijna, dus fijn dat je nu al de menstruatie hebt.
Had je gelezen wat ik had gezegd over mijn huisarts van de week? Er bestaan dus medicijnen om de menstruatie op te wekken. Ze doen dit meestal pas na 6 maanden dus daar kom je wel voor in aanmerking. Je loopt nu ook bij de gyn toch? Heeft die daar niks over gezegd?quote:Ik heb het idee dat bij velen nog het misverstand bestaat dat je na je eisprong moet batsen. Het gaat juist om de dagen ervoorquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:55 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
zorg dan wel dat je nu ook goed batst. De zaadsoldaten moeten er al kunnen zijn als je ei vrij komt![]()
veel plezierBen ik ook pas echt achtergekomen toen ik hier actief mee ging posten
Ik ben er echt blij meequote:Op woensdag 28 januari 2015 19:57 schreef Stippelrientje het volgende:
Goed dat je waarschijnlijk een duidelijk signaal hebt gehad voor je eisprong, majo![]()
de operatie is al bijna, dus fijn dat je nu al de menstruatie hebt.![]()
Alleen sinds vanmiddag helemaal geen bloedverlies meer, hoop dat het wel weer verder doorbreekt. Zou dolgraag zwanger zijn uiteraard maar het komt juist nu wel heel slecht uit
Jawel, ik loop al bij de gyn. Alles wijst op PCOS, dus al zouden ze dan een menstruatie opwekken, dan vindt er daarna hoogstwaarschijnlijk geen eisprong plaats. Behandeling wordt waarschijnlijk eerst een kuur om de menstruatie op te wekken en daarna aan de clomid voor een eisprong.![]()
Ik weet nooit zo goed wat PCOS is. Heb je dan dus geen natuurlijke eisprong? Zou sowieso fijn zijn als je meer zekerheid hebt, dan kan er wat aan gedaan wordenquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:42 schreef Fien10 het volgende:
Jawel, ik loop al bij de gyn. Alles wijst op PCOS, dus al zouden ze dan een menstruatie opwekken, dan vindt er daarna hoogstwaarschijnlijk geen eisprong plaats. Behandeling wordt waarschijnlijk eerst een kuur om de menstruatie op te wekken en daarna aan de clomid voor een eisprong.
Ik wil je hier absoluut niet weg jagenquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:42 schreef Fien10 het volgende:
Jawel, ik loop al bij de gyn. Alles wijst op PCOS, dus al zouden ze dan een menstruatie opwekken, dan vindt er daarna hoogstwaarschijnlijk geen eisprong plaats. Behandeling wordt waarschijnlijk eerst een kuur om de menstruatie op te wekken en daarna aan de clomid voor een eisprong.
Maar je weet dat er een topic is waar meer vrouwen zitten met PCOS en andere vervelende dingen waardoor zwanger worden niet vanzelf gaat?
OUD / Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #143Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Jup, komt goed. Ik denk aan een ruk door vanaf morgen maar aan de slag. Vriendlief is alvast geïnformeerd, haha.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:55 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
zorg dan wel dat je nu ook goed batst. De zaadsoldaten moeten er al kunnen zijn als je ei vrij komt![]()
veel plezierEisprong is denk ik 1 februari.
![]()
zo'n 14 dagen ongeveer... Kan ook 12 of 16 zijn....quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:04 schreef silliegirl het volgende:
Ik snap het tellen niet meer! Hoeveel dagen na je eisprong volgt gemiddeld gezien je menstruatie?![]()
Ah ik dacht de 30ste, maar je bedoelt de 30ste dag van je cyclus? Dan zit je met dit weekend wel goed lijkt mequote:Op woensdag 28 januari 2015 21:01 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Jup, komt goed. Ik denk aan een ruk door vanaf morgen maar aan de slag. Vriendlief is geïnformeerd, haha.Eisprong is denk ik 1 februari.
Al geeft mijn app aan dat de 4 dagen voor de eisprong het meest vruchtbaar zijn. Een dagje extra kan dus nooit kwaad denk ik
Gemiddeld duren zowel de eerste als de tweede fase ongeveer 14 dagen. Maar in de praktijk blijkt dat allebei de fasen kunnen variëren van een week tot drie weken. Vaak duren ze wel allebei ongeveer even lang.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:04 schreef silliegirl het volgende:
Ik snap het tellen niet meer! Hoeveel dagen na je eisprong volgt gemiddeld gezien je menstruatie?
http://www.gezondheidsple(...)atiecyclus/item68076Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Nee, ik bedoel 30 januari een donkere streep op de ovulatietest. Dan zal binnen 48 uur erna de eisprong plaats vinden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah ik dacht de 30ste, maar je bedoelt de 30ste dag van je cyclus? Dan zit je met dit weekend wel goed lijkt meAl geeft mijn app aan dat de 4 dagen voor de eisprong het meest vruchtbaar zijn. Een dagje extra kan dus nooit kwaad denk ik
En tot nu toe was mijn ovulatietest steeds 2 dagen donker. Ik denk 30 en 31 januari een donkere test.
En zodra de LH afneemt, is de eisprong geweest, als het goed heb begrepen tenminste.
[ Bericht 11% gewijzigd door JantinaGr op 28-01-2015 21:12:41 ]![]()
Dat lijkt me nogal sterk, als je cyclus langer is dan 30 dagen gaat die vlieger al niet op. Mijn cyclus was nu 60 dagen, dan zouden allebei de fasen 30 dagen hebben geduurd. Volgens mij is de luteale fase toch juist altijd rond de 2 weken?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:05 schreef Skoap het volgende:
[..]
Gemiddeld duren zowel de eerste als de tweede fase ongeveer 14 dagen. Maar in de praktijk blijkt dat allebei de fasen kunnen variëren van een week tot drie weken. Vaak duren ze wel allebei ongeveer even lang.
http://www.gezondheidsple(...)atiecyclus/item68076Ah op die manierquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:07 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel 30 januari een donkere streep op de ovulatietest. Dan zal binnen 48 uur erna de eisprong plaats vinden.En tot nu toe was mijn ovulatietest steeds 2 dagen donker. Ik denk 30 en 31 januari een donkere test.
En zodra de LH afneemt, is de eisprong geweest, als het goed heb begrepen tenminste.
Voor mij is dat wel zo... mijn cyclus is vaak 28 dagen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:18 schreef MaJo het volgende:
Dat lijkt me nogal sterk, als je cyclus langer is dan 30 dagen gaat die vlieger al niet op. Mijn cyclus was nu 60 dagen, dan zouden allebei de fasen 30 dagen hebben geduurd. Volgens mij is de luteale fase toch juist altijd rond de 2 weken?
14 dagen & 14 dagen.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
ik dacht dat de tweede fase eigenlijk vrij standaard rond de 14 dagen is, want anders heeft het eventueel bevruchte ei niet de tijd om zich richting baarmoeder te bewegen en alles te doen wat het moet doen. Mijn cyclus was bijvoorbeeld 24 dagen, dus 10 dagen voor eisprong ongeveer, en 14 dagen daarna..quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:05 schreef Skoap het volgende:
[..]
Gemiddeld duren zowel de eerste als de tweede fase ongeveer 14 dagen. Maar in de praktijk blijkt dat allebei de fasen kunnen variëren van een week tot drie weken. Vaak duren ze wel allebei ongeveer even lang.
http://www.gezondheidsple(...)atiecyclus/item68076![]()
Gemiddeld genomen zal het ook wel kloppenquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:20 schreef Skoap het volgende:
[..]
Voor mij is dat wel zo... mijn cyclus is vaak 28 dagen.
14 dagen & 14 dagen.Maar bij langere cycli niet
Klopt. Als je cyclus langer is, dan gaat het niet op. Maar gemiddeld gezien klopt het wel. Als je uitgaat van die 28 dagen...quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal sterk, als je cyclus langer is dan 30 dagen gaat die vlieger al niet op. Mijn cyclus was nu 60 dagen, dan zouden allebei de fasen 30 dagen hebben geduurd. Volgens mij is de luteale fase toch juist altijd rond de 2 weken?
[..]
Ah op die manier
Hier is het 20 dagen voor de eisprong en 13 dagen ná de eisprong.
De afgelopen maanden in elk geval.![]()
![]()
Snel lichaam heb je .quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik dacht dat de tweede fase eigenlijk vrij standaard rond de 14 dagen is, want anders heeft het eventueel bevruchte ei niet de tijd om zich richting baarmoeder te bewegen en alles te doen wat het moet doen. Mijn cyclus was bijvoorbeeld 24 dagen, dus 10 dagen voor eisprong ongeveer, en 14 dagen daarna..![]()
![]()
Thanks!quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:05 schreef Skoap het volgende:
[..]
http://www.gezondheidsple(...)atiecyclus/item68076
en mag ik nu ook nog vragen wat lf is? Ik zie jullie dat noemen als te kort of lang, maar ik snap dat ook niet...![]()
![]()
Luteale fase. De fase na de eisprong tot je NOD. Die dus gemiddeld 14 dagen is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Thanks!
en mag ik nu ook nog vragen wat lf is? Ik zie jullie dat noemen als te kort of lang, maar ik snap dat ook niet...![]()
![]()
Maar als ik hier zo kijk zijn er best veel meiden met veel langere cycli, daarom vind ik die zin wat krom.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:23 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Klopt. Als je cyclus langer is, dan gaat het niet op. Maar gemiddeld gezien klopt het wel. Als je uitgaat van die 28 dagen...
Hier is het 20 dagen voor de eisprong en 13 dagen ná de eisprong.
De afgelopen maanden in elk geval.Inderdaad, Jagar's cyclus past bijna 3x in mijn laatstequote:De luteale fasequote:Op woensdag 28 januari 2015 21:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Thanks!
Die duurt van je eisprong tot je menstruatie.
Toch schijnt 't het gemiddelde te zijn, niet zo zeer bij 1 persoon, maar het gemiddelde gezien over alle vrouwen die menstrueren.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar als ik hier zo kijk zijn er best veel meiden met veel langere cycli, daarom vind ik die zin wat krom.![]()
Meh, die van mij is 30 om 13, dus gaat niet altijd op I guess....quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:05 schreef Skoap het volgende:
[..]
http://www.gezondheidsple(...)atiecyclus/item68076![]()
Sproetjes, gefeliciteerd met je afstuderen!
En Majo, hehe, eindelijk! Fijn!
Hier op 7 dpo. Boejoej, wat duurt het weer gezellig lang deze keer. Vandaag schreeuwt het duiveltje op mijn schouder de hele dag in mijn oor dat het lekker weer niet is gelukt. Jammer, had er zo'n goed gevoel over. Zo is de rest van de week niet meer leuk. Gebaseerd op absoluut niets of course. Stom hoofd!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja het is een syndroom van verminderde vruchtbaarheid. Bijvoorbeeld een lange cyclus waarbij je dus minder vaak een eisprong hebt of helemaal geen een. Vaak vormen in je eierstokken een soort cystes, kralenslingers noemden ze het van allemaal eiblaasjes die niet goed rijpen. Weet niet of ik t allemaal helemaal goed uitleg, maar zo heb ik het een beetje begrepen. Meestal zijn er een hoop hormoonwaardes niet goed en is dat de oorzaak. Het komt vaak voor bij overgewicht en dan geven ze je eerst het advies mee af te vallen voor je medicijnen krijgt, maar ik heb geen overgewicht en een normaal BMI van 20,5. Daaraan zal het dus niet liggen.quote:Ik weet nooit zo goed wat PCOS is. Heb je dan dus geen natuurlijke eisprong? Zou sowieso fijn zijn als je meer zekerheid hebt, dan kan er wat aan gedaan worden
Ja ik weet het Skoap, voelt alleen nog zo vroeg om me daar al te melden. We zijn pas sinds dit jaar actief bezig voor een kindje. Wie weet als ik medicijnen krijg slaan ze goed aan en krijg ik en nomale cyclus, dan heb ik ook gewoon een NOD waar ik op kan wachten en kan ik ook aan de slag met de ovulatie testjes enzo. Als het allemaal heel erg medisch gaat worden met meerdere ziekenhuis bezoeken per week enzo dan stap ik denk ik wel over ja.![]()
Fien, ik heb 2 jaar geleden clomid gebruikt vanwege pcos en de eerste periode, kreeg ik gemiddeld 2x per week een echo, als het goed zou aanslaan, zou ik een recept voor een half jaar meekrijgen en zonder echo's er voor kunnen gaan.![]()
Ik heb een lf van 7-10 dagen met een regelmatige cyclus van 27 dagen. Maar het gemiddelde wordt bepaald door de extremen![]()
![]()
Ja, dat doen ze inderdaad bijna overal, maar niet in het ziekenhuis waar ik loop. Daar moet je zelf een eisprong opsporen met ovulatie testen. Dat vind ik ook wel een beetje vreemd..quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:18 schreef Sethiwe het volgende:
Fien, ik heb 2 jaar geleden clomid gebruikt vanwege pcos en de eerste periode, kreeg ik gemiddeld 2x per week een echo, als het goed zou aanslaan, zou ik een recept voor een half jaar meekrijgen en zonder echo's er voor kunnen gaan.
Maaar ik zal jullie verder niet teveel opzadelen met al m'n gezemel. Daar is inderdaad een ander topic voor.![]()
1e ronde clomid had ik begeleiding met echo en de twee andere met behulp van ovulatietesten en temperaturen. De eerste keer wil men zien of clomid aan slaat en of de dosering niet te hoog is (als in; meerdere grote follikels).
Zodra ik in de veilige zone zit, mag iemand ovulatietesten van mij overnemen tegen de verzendkostenIk heb er nog zo'n 15 stuks denk ik.
![]()
Ik snap period tracker niet meer. De app zegt dat mijn gemiddelde 46 dagen is maar als ik het zelf uitreken dan is het 41 dagen. Daarnaast rekent ie uit dat mijn NOD op 1 maart is, dat zou betekenen dat mijn cyclus 31 dagen zou zijn. Denk dat ik beter van 10 maart uit kan gaan. Beetje vreemd dit!26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Is idd een beetje vreemd, verschillend beleid tussen de ziekenhuizen. Ik heb de folder van toen opgezocht en daarin staat dat er een risico is op overstimulatie, dat kan je toch niet vinden met een ovulatietest lijkt mij.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:33 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze inderdaad bijna overal, maar niet in het ziekenhuis waar ik loop. Daar moet je zelf een eisprong opsporen met ovulatie testen. Dat vind ik ook wel een beetje vreemd..
Maaar ik zal jullie verder niet teveel opzadelen met al m'n gezemel. Daar is inderdaad een ander topic voor.![]()
Ja klopt dat van die overstimulatie heb ik ook gelezen. Dan hoop ik maar van harte dat jullie inderdaad gelijk hebben, en dat ze de eerste ronde in de gaten houden.
Heeft de Clomid bij jullie positief effect gehad?![]()
Die apps raken helemaal van streek als je langste cyclus meer dan twee keer zo lang is als je kortste. En dan hebben ze ook maar weinig voorspellende waarde. (Die van mij had bedacht dat ik twee eisprongen in één cyclus had, like wtf, en de dag na mijn "most fertile day" werd ik ongesteld.) Heb toen die 3-maanden cyclus uitgezet, toen klopte hij beter. Met als Dikke Vette Disclaimer: eisprong was 4 dagen eerder dan de berekening. Moraal van het verhaal: leuk en handig als journaaltje, maar weinig voorspellende gaves bij cyclussen die extreem variëren. Ben blij dat ik ook ovutestjes heb gebruikt. Gewoon lekker bestellen joh, dan kun je symptomen ook wat beter plaatsen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:48 schreef MaJo het volgende:
Ik snap period tracker niet meer. De app zegt dat mijn gemiddelde 46 dagen is maar als ik het zelf uitreken dan is het 41 dagen. Daarnaast rekent ie uit dat mijn NOD op 1 maart is, dat zou betekenen dat mijn cyclus 31 dagen zou zijn. Denk dat ik beter van 10 maart uit kan gaan. Beetje vreemd dit!![]()
![]()
haha ok dus de app kan het gewoon niet handelenquote:Op woensdag 28 januari 2015 23:06 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Die apps raken helemaal van streek als je langste cyclus meer dan twee keer zo lang is als je kortste. En dan hebben ze ook maar weinig voorspellende waarde. (Die van mij had bedacht dat ik twee eisprong en in één cyclus had, like wtf, en de dag na mijn "most fertile day" werd ik ongesteld.) Heb toen die 3-maanden cyclus uitgezet, toen klopte hij beter. Met als Dikke Vette Disclaimer: eisprong was 4 dagen eerder dan de berekening. Moraal van het verhaal: leuk en handig als journaaltje, maar weinig voorspellende gaves bij cyclussen die extreem variëren. Ben blij dat ik ook ovutestjes heb gebruikt. Gewoon lekker bestellen joh, dan kun je symptomen ook wat beter plaatsen.![]()
Ovutesten ga ik bestellen, ik wachtte eerst mijn menstruatie af. Maar als dagboekje vind ik het wel handig, om dingen bij te houden
Ik zal die drie maanden knop eens opzoeken, waarschijnlijk is die 46 dagen daarvan een gemiddelde!26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Nee schat, er is geen 3 maandenknop. Wel een optie om cyclussen langer/korter dan ..... (vul in) niet mee te laten tellen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
haha ok dus de app kan het gewoon niet handelen![]()
Ovutesten ga ik bestellen, ik wachtte eerst mijn menstruatie af. Maar als dagboekje vind ik het wel handig, om dingen bij te houden
Ik zal die drie maanden knop eens opzoeken, waarschijnlijk is die 46 dagen daarvan een gemiddelde!
(Ik had een cyclus van 3 maanden die ik niet mee tel.)![]()
Jaquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:59 schreef Fien10 het volgende:
Ja klopt dat van die overstimulatie heb ik ook gelezen. Dan hoop ik maar van harte dat jullie inderdaad gelijk hebben, en dat ze de eerste ronde in de gaten houden.
er is zo'n knop die je aan kunt zetten waarbij de gemiddelden van de laatste 3 maanden berekend worden, als je dit uitzet gaat het uit van het gemiddelde dat je zelf opgeeft.quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:12 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Nee schat, er is geen 3 maandenknop. Wel een optie om cyclussen langer/korter dan ..... (vul in) niet mee te laten tellen.
(Ik had een cyclus van 3 maanden die ik niet mee tel.)
Ik had trouwens verkeerd gekeken, de ovulatie is op 1 maart, niet de NODweet gewoon niet meer hoe ik het af moet lezen
ik ga zelf uit van ovulatie rond 25 februari en NOD op 10 maart
Edit: als ik die knop die de gemiddelden berekend uitzet en mijn eigen gemiddelde op 40 zet dan is mijn eisprong 23 februari en mijn NOD 9 maart. Dit klopt al stukken beter
[ Bericht 5% gewijzigd door MaJo op 28-01-2015 23:26:51 ]26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
godsamme, precies die aflevering haal ik ook altijd aan als het over achterlijke ghettonamen gaat![]()
![]()
Kevineesha
KapiteinCupcake, ik heb echt geen idee hoe deze serie heette.. Moet nog bij m'n ouders gewoond hebben toen ik em zag, dus minimaal 3 jaar geleden. Al een iets oudere serie dus!![]()
3e ronde zwangerquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:59 schreef Fien10 het volgende:
![]()
als vrijdag je ovulatietest donker zal zijn is nu sexen super timing hoorquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:01 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Jup, komt goed. Ik denk aan een ruk door vanaf morgen maar aan de slag. Vriendlief is alvast geïnformeerd, haha.Eisprong is denk ik 1 februari.
![]()
Binnen 12-48 uur kan de eisprong zijn na de donkere ovulatietest
Ik voeg er een toe: toen ik eenmaal de juiste dosering had, was het in de tweede ronde raak. Zoon is nu bijna 6 maandenquote:Op donderdag 29 januari 2015 08:01 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Kijk dat zijn positieve berichten!.
![]()
ik woonde ook nog bij mijn ouders, dus maak daar maar minimaal 12 jaar vanquote:Op woensdag 28 januari 2015 23:35 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
KapiteinCupcake, ik heb echt geen idee hoe deze serie heette.. Moet nog bij m'n ouders gewoond hebben toen ik em zag, dus minimaal 3 jaar geleden. Al een iets oudere serie dus!
disclaimer![]()
Wat fijn. Alhoewel je nooit weet hoe het zal gaan en ieder mens anders is, is her toch fijn om goede berichten te lezen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:05 schreef Jentin het volgende:
[..]
Ik voeg er een toe: toen ik eenmaal de juiste dosering had, was het in de tweede ronde raak. Zoon is nu bijna 6 maanden.
![]()
Ik vind womanlog nog steeds fantastisch.. maar ik heb dan ook een vrij stabiele cyclus van 30-31-32 dagen..
En een menstruatie van 3 dagen..volgens Google hoeft dat geen invloed te hebben op de vruchtbaarheid. . Maar toch.. hmmm. .
De volgende ovulatie is in Oostenrijk. . Dat wordt een sneeuw baby bouwen. .
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje![]()
Ik denk dat ik vandaag of morgen toch echt een keer ongesteld zou moeten worden. Volgens mij was mijn eisprong (das vooral afgaand op mijn lijf) op zaterdag de 17e, dus dan zou het ongeveer kloppen.
Overigens voel ik me raar. Ik ben moe, heb krampen in mijn buik, mijn darmen doen rommelig en ik ben met vlagen wat misselijk, alsof ik iets verkeerds heb gegeten.
Oh, en mijn borsten doen pijn. Nu zijn ze altijd wel gevoeliger om en nabij menstruatie, maar nu zijn ze hyper-gevoelig. Vriend merkte gisteren al op dat ze wat blauwig lijken te zien, maar dat zijn vooral aderen die je heel goed ziet lopen.
Ik moet dan altijd aan mijn moeder denken, als ik vroeger kwam met "mam! Ik heb blauwe strepen op mijn borsten" dan zijn ze "dat is niets erg, dan groeien ze!". Ik hoop niet dat dat waar is want ik vind ze inmiddels wel groot genoeg![]()
![]()
Jaaa! Top idee, een sneeuwbaby voor jou!quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:30 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind womanlog nog steeds fantastisch.. maar ik heb dan ook een vrij stabiele cyclus van 30-31-32 dagen..
En een menstruatie van 3 dagen..volgens Google hoeft dat geen invloed te hebben op de vruchtbaarheid. . Maar toch.. hmmm. .
De volgende ovulatie is in Oostenrijk. . Dat wordt een sneeuw baby bouwen. .![]()
![]()
![]()
zo voel ik me ookquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:33 schreef silliegirl het volgende:
Overigens voel ik me raar. Ik ben moe, heb krampen in mijn buik, mijn darmen doen rommelig en ik ben met vlagen wat misselijk, alsof ik iets verkeerds heb gegeten.
Maar had je al een testje gedaan of niet?Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Nou ook maar eens een foto dan
Die meest links is van vanmorgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Op die meest linkse zie ik hem ook, Skoap! Gefeliciteerd!
@ silliegirl: die blauwe lijnen op m'n borsten heb ik ook...![]()
Dat is wel echt een streepje, Skoap!![]()
En ik vind dat ook erg veelbelovend klinken, Sillie! En omdat ik streepjes wil zien zeg ik: gooi er eens een test tegenaan!
Hier inmiddels op dag 23 en nog steeds geen streepjes- of temperatuur temperatuurpiek. Vandaag andere ovulatietesten (gevoeliger, mijn eerste batch was al op) en daar zie ik wel redelijk duidelijk een streep. Maar of dat dan is omdat er een piek is, of omdat deze gevoeliger zijn en dus sowieso een streep geven, valt nog maar te bezien...
![]()
Skoappie, streep is een streep! Die zal van het weekend alleen maar duidelijker worden.
Jippie streepjes!![]()
Gefeliciteerd!
![]()
pak je vent maar vast om samen naar een test te glurenquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:33 schreef silliegirl het volgende:
Ik denk dat ik vandaag of morgen toch echt een keer ongesteld zou moeten worden. Volgens mij was mijn eisprong (das vooral afgaand op mijn lijf) op zaterdag de 17e, dus dan zou het ongeveer kloppen.
Oh, en mijn borsten doen pijn. Nu zijn ze altijd wel gevoeliger om en nabij menstruatie, maar nu zijn ze hyper-gevoelig. Vriend merkte gisteren al op dat ze wat blauwig lijken te zien, maar dat zijn vooral aderen die je heel goed ziet lopen.
Ik moet dan altijd aan mijn moeder denken, als ik vroeger kwam met "mam! Ik heb blauwe strepen op mijn borsten" dan zijn ze "dat is niets erg, dan groeien ze!". Ik hoop niet dat dat waar is want ik vind ze inmiddels wel groot genoeg![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:45 schreef Skoap het volgende:
Die meest links is van vanmorgen.mooie toename HcgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie ze op de linker twee goed hoor.. en nog altijd voor je nod toch?Schudden voor gebruik![]()
Yup, NOD is morgen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:12 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik zie ze op de linker twee goed hoor.. en nog altijd voor je nod toch?Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Skoapie!
En nu alvast een beetje genieten!!Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Skoap, ik zie de streepjes donkerder worden!! Gefeliciteerd!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:45 schreef Skoap het volgende:
Die meest links is van vanmorgen.heel goed! De ebay dipsticks werden hier ook pas na NOD echt duidelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus ik heb goede
hoop!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer![]()
Dames ik kom afscheid nemen hier... Tuurlijk spiek ik nog mee voor de streepjes, alle ups en downs.. En kan het vast en zeker niet laten om af en toe hier te posten.
Maar ik merk dat ik mezelf een beetje in niemandsland houd, omdat ik nog vrij onzeker ben over alles. Terwijl ik toch echt streepjes plas.
Met deze crosspost uit Z&G sluit ik af... En hoop ik dat ik hier niet meer terug hoef te komen schrijven.Lieve dames, ik wens jullie heel veel geluk. Hopelijk mogen jullie allemaal snel volgen! Dat zou ik heel fijn vindenquote:Gisterenmorgen een afspraak gehad bij de gyn, Eerst bloeddruk gemeten door een vpk en die was 150/88 (bovendruk weer wat hoger, maar wat denk je van de spanning), onderdruk weer netjes gedaald!
Daarna mocht ik door naar de gyn. Ik had een vrouw (toen dacht ik pfieuw!), ze wilde gelijk een echo maken. Ondank dat ik misschien pas 5,5 week zwanger ben.
Op de echo was nog niet zo veel te zien. De baarmoeder zag er goed uit. Had lekker wat slijm om in te nestelen, en er was een zwangerschapsring te zien met een heel klein friemeltje erin.
Dus waarschijnlijk ben ik wat minder ver als gedacht. Maar de vrouw was erg stug, liet weinig los. En dat maakte mij wat onzeker. Ging echt met het gevoel weg van "Zit het nu wel goed?".
Gisteren morgen was ik erg onzeker. En nu nog wel een klein beetje. Maar probeer heel hard mijn best te doen op alles positief te benaderen, en er ook positief in te staan.
11 februari mag ik weer terug, dan krijg ik weer een echo. En dan kijken we verder om een intake te plannen.
Net met mijn stomme kop de laatste CB gedaan met weekindicatie. En waar hij vorige week woensdag 2-3 aangaf, gaf hij nu ook 2-3 aan. Alleen vorige week deed ik hem met mijn eerste plas en nu met mijn 3e.. Had gehoopt dat hij voor mijn geruststellen 3+ zou aangeven.
Ik moet gewoon afwachten.... En genieten....![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
heel goed! De ebay dipsticks werden hier ook pas na NOD echt duidelijkdus ik heb goede
hoop!Zijn dat van die klackstars?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vorige week zat je misschien echt net aan de 4 weken (2+2bonus) en dan is het logisch dat het de 2-3 weken aangeeft. Nu een week verder kan je net in de 5 weken zitten en dan is het dus logisch 2-3 wekenquote:Op donderdag 29 januari 2015 11:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Dames ik kom afscheid nemen hier... Tuurlijk spiek ik nog mee voor de streepjes, alle ups en downs.. En kan het vast en zeker niet laten om af en toe hier te posten.
Maar ik merk dat ik mezelf een beetje in niemandsland houd, omdat ik nog vrij onzeker ben over alles. Terwijl ik toch echt streepjes plas.
Met deze crosspost uit Z&G sluit ik af... En hoop ik dat ik hier niet meer terug hoef te komen schrijven.
[..]
Lieve dames, ik wens jullie heel veel geluk. Hopelijk mogen jullie allemaal snel volgen! Dat zou ik heel fijn vinden![]()
![]()
![]()
Maaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr een stugge echo madam. Zegt geen ene drol. Misschien is ze geen kletser. misschien had ze wel enorme ruzie gehad de avond ervoor en daardoor slecht geslapen, koffie over haar eerste outfit heen geknald en verder nog geen nieuwe bak op kunnen hebben.......
Dat je al een mini mini friemel ziet met vijf weken (ongeveer) is echt heel gewoon, want het is namelijk een mini mini friemel garnaaltje
Ja die heb ik ook! Zo'n zak met testen (ook ovulatie!!!!) voelt wel een beetje junkerig.quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jup! honderdmiljoen tests voor een kwartje, mijn innerlijke vrek deed een dansje
Dan weet ik wat ik moet verwachten.![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
heel goed! De ebay dipsticks werden hier ook pas na NOD echt duidelijkdus ik heb goede
hoop!thanks dit soort post geven mij net wat meer vertrouwen, dat kan ik wel gebruikenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij Luc was ik natuurlijk onverwacht zwanger, heb ik pas na NOD getest en had ik gelijk een knalstreep. Nu ben ik echt veranderd in een onzekere muts, ik had dat echt nooit verwacht
Ik ben nu ook alleen maar bezig met wat er mis kan gaan, bij Luc had ik dat helemaal niet.
* Skoap geetf zichzelf een schop onder haar kont om normaal te gaan doenLife is what happens while you are busy making other plans...![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Met deze crosspost uit Z&G sluit ik af... En hoop ik dat ik hier niet meer terug hoef te komen schrijven.
[..]
Lieve dames, ik wens jullie heel veel geluk. Hopelijk mogen jullie allemaal snel volgen! Dat zou ik heel fijn vinden![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zie de streep ook Skoap! Die gaat de komende tijd vast alleen nog maar duidelijker worden! Ik hoop dat het een plakker is!
Ik had een knalstreep op die dingen, maar toen was ik ook al vijf weken dus dat is niet te vergelijken.![]()
Super, skoap! En hier hetzelfde als wat stormqueen zegt, duurde bij mij ook wel eventjes voordat die testen echt duidelijker werden.
En ik werd er toen ook een beetje onzeker van omdat ik bij silvijn binnen -3 seconden een donkerzwarte streep had(ander merk test)
![]()
Gefeliciteerd Skoap!! Die strepen worden duidelijker.
Baby's bouwen in Oostenrijk, onze poging bleek succesvolquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:30 schreef Barreltje het volgende:
De volgende ovulatie is in Oostenrijk. . Dat wordt een sneeuw baby bouwen. .. Wij waren met Kerst op wintersport en ik ben nu 6w6d zwanger.
![]()
+1 Mijn zoon is ook een Oostenrijkse sneeuwbabyquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:05 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd Skoap!! Die strepen worden duidelijker.
[..]
Baby's bouwen in Oostenrijk, onze poging bleek succesvol. Wij waren met Kerst op wintersport en ik ben nu 6w6d zwanger.
![]()
![]()
Vruchtbaar land zegIk zie kansen Barreltje!
Streepjes!!
hier wordt het allemaal onduidelijker, voor het eerst aan de slag met ovulatietesten en ook daar geen enkel resultaat. Met gemiddelde cyclus van 28 dagen zou de eisprong ergens rond 24/25 januari geweest moeten zijn, maar meer dan een licht streepje (dus niet donkerder dan de controlestreep) heb ik niet gezien en ik test vanaf dag 9 en zit nu op dag 18. Lees ook dat het zou kunnen dat je de piek mist als je maar 1x per 24uur test. Daar gaan we dan maar vanuit..![]()
![]()
Dat kan ik heb hem ook heel vaak gemist.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:48 schreef bloes85 het volgende:
Lees ook dat het zou kunnen dat je de piek mist als je maar 1x per 24uur test. Daar gaan we dan maar vanuit..
Maar ik zag wel heel duidelijk de streepjes steeds donkerder worden (maar soms dus niet knal) en dan weer lichter.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Nouuu Daui!quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:01 schreef Daui het volgende:
10 dpo en bloed![]()
Ach nu kan ik in iedergeval de kattenbak schoonmaken![]()
*zendt telepathisch doosjes chocola en thee![]()
Lieve Joyciee, het is begrijpelijk dat je onzeker bent, maar probeer er toch een beetje van te genieten! Heel veel plezier in Z&G en hopelijk sluiten we snel aan!quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:06 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Joycie, een hele fijne zwangerschap toegewenst! We zullen wel meespieken hoe het je vergaat. Voor ons hopelijk tot snel!![]()
Hahaha, dames, ho! Ik zie nog minder in mijn symptoompjes dan jullie geloof ik op dit moment.
en ik heb net een broodje met foute kaas op, schijntHelaas wees iemand me daar pas op toen ik het al op had
Maar een test, nee, heb ik nog niet gedaan. Vooral met de reden dat ik niet goed weet wanneer mijn NOD nu eigenlijk is. Ik wacht het nog even af, als er volgende week nog niks komt ga ik testen denk ik..
Overigens is mijn vriend er ook van overtuigd dat ik zwanger ben, ik at vanochtend ineens crackers met vlokken (en ik eet echt NOOIT vlokken). Ik dacht er zelf niet bij na, had ze al op die cracker gegooid voor ik het doorhad, haha.
En Joycie: goed zo! Lekker overstappen. Ik hoop dat je zwangerschap goed verloopt, ik spiek af en toe wel mee en hopelijk volg ik je binnenkort .
[ Bericht 14% gewijzigd door silliegirl op 29-01-2015 14:26:28 ]![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:01 schreef Daui het volgende:
10 dpo en bloed![]()
Ach nu kan ik in iedergeval de kattenbak schoonmaken
Nog steeds wel wat last maar gaat al stukken beter gelukkig, lief dat je het vraagtquote:Op donderdag 29 januari 2015 10:21 schreef Daui het volgende:
MaJo hoe gaat het met je niergruis? Ik had de eerste ronde nierstenen en dat was best onplezierig
Skoap zelfs ik zie een streep en dat zegt toch wel watHopelijk heb je nu een plakker
Barreltje, is het bij jou toch nog misgegaan, jij had toch ook een streepje van de week?
Joycie veel plezier in Z&G, tijd om nu gewoon te genieten
Sillie ga jij eens snel testen![]()
Ik zou het niet vol kunnen houden als ik jou was
Hier alles goed, ik loop leeg dus ongesteldheid is eindelijk helemaal doorgebrokenOvulatietesten besteld dus ik kan deze ronden gaan testen
quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:43 schreef MaJo het volgende:
Skoap zelfs ik zie een streep en dat zegt toch wel wat Hopelijk heb je nu een plakker![]()
je maakte me even heel hard aan het lachen
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik op mobiel niks zagquote:Op donderdag 29 januari 2015 15:46 schreef Skoap het volgende:
[..]![]()
je maakte me even heel hard aan het lachen
Maar op mijn laptop zag ik het zeker
Ik voel me soms echt een blinde in dit topic
Nou die van mij zijn ook zeker geen duidelijke knalstrepenLife is what happens while you are busy making other plans...![]()
Maar het zijn lekker wel strepen!quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:48 schreef Skoap het volgende:
Nou die van mij zijn ook zeker geen duidelijke knalstrepen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dankjewel allemaal!quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:06 schreef Limone het volgende:
We gaan in oktober terug naar New Yorknog even wachten dus!
![]()
Hier ook, een vrij korte menstruatie, maar 2x in 1 keer raak 😊quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:30 schreef Barreltje het volgende:
De volgende ovulatie is in Oostenrijk. . Dat wordt een sneeuw baby bouwen. .
Een korte menstruatie is volgens mij ook helemaal niet raar, mijn moeder heeft dat ook en volgens mij best wel wat meer vrouwen! Daar zou ik me geen zorgen over maken![]()
![]()
Woooeeehhaa.. Skoap, het is een duidelijk licht streepje hoor!![]()
En doei, doei Joycie! Hopelijk tot snel.![]()
@Silliegirl: Had je de eerste menstruatie na de pilstop nu al gehad, of...? Ben het helemaal kwijt.![]()
Ik zie de streep op mobiel ook hoor SkoapJoycie, eerste weken zijn ook zo onzeker! Misschien is dat gewoon het karakter van de echodame
. En het is nu ook nog zo klein! Bij mijn 7 weken echo zag ik slechts nog een wormpje, uit m'n hoofd toen ook pas 0,85cm lang!
Gewoon testen wanneer jij er behoefte aan hebt Silliegirl. Ben wel benieuwd hoor! Aders op m'n borsten lopen bij mij inmiddels door tot richting m'n nek
![]()
![]()
Ik slik al jaren geen pil, ik had een mirena. Sinds die erin ging heb geen menstruatie meer gehadquote:Op donderdag 29 januari 2015 17:53 schreef JantinaGr het volgende:
Woooeeehhaa.. Skoap, het is een duidelijk licht streepje hoor!![]()
En doei, doei Joycie! Hopelijk tot snel.![]()
@Silliegirl: Had je de eerste menstruatie na de pilstop nu al gehad, of...? Ben het helemaal kwijt.. Hij is begin januari verwijdert. Maar de mirena stopt je cyclus niet, je wordt alleen niet ongesteld omdat je baarmoederslijmvlies door de mirena amper veranderd. Kortom; ik heb geen idee waar mn cyclus zat toen hij eruit ging. Er van uitgaande dat verwijderen dag 1 was, zou ik ergens tussen nu en een week ongesteld moeten worden.
Aan mijn lijf te merken had ik echter zaterdag de 17e mn eisprong, dus ik verwacht mn menstruatie ook op basis daarvan vlot.![]()
Tnx!quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:19 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Hier ook, een vrij korte menstruatie, maar 2x in 1 keer raak 😊
Een korte menstruatie is volgens mij ook helemaal niet raar, mijn moeder heeft dat ook en volgens mij best wel wat meer vrouwen! Daar zou ik me geen zorgen over maken![]()
Als je op jezelf gaat letten lijkt ineens alles "verkeerd"Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Doeg Joycie! Hopelijk tot snel, hou je vast een tafeltje vrij in Z&G? Fijne zwangerschap!![]()
Daui.Jammer.
Skoap, dit zijn gewoon keiharde strepen hoor. Daar hoeft geen kleurbewerking in Photoshop aan te pas te komen hoor!
En hier de gebruikelijke "sodeknetters-wat-ben-ik-lam"-dip, een week na mijn ei. Vooralsnog geen verschil met andere rondes. Behalve rozige inlegkruisjes op dag 4 en 5, (dacht eerst dat het was begonnen op dag 3, maar heb weer misgeteld door mijn nachtdiensten) en gloeiwangen en gloeioren. En zo komen er elke ronde weer nieuwe dingetjes bij, die helemaal niks betekenen.![]()
Of toch? Aaargh, ben helemaal klaar met wachten!![]()
![]()
Hoe moet ik 'lam' vertalen? Ik ken het alleen als woord voor klein schaap en als woord voor knetter dronken..![]()
![]()
Nog steeds streepjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
ik neem aan dat je lam hier moet lezen in de zin van verlamd, niet kunnen bewegen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:37 schreef Limone het volgende:
Hoe moet ik 'lam' vertalen? Ik ken het alleen als woord voor klein schaap en als woord voor knetter dronken..
in de haak.![]()
of nergens zin in hebbenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:31 schreef trui het volgende:
[..]
ik neem aan dat je lam hier moet lezen in de zin van verlamd, niet kunnen bewegen.![]()
![]()
Krachteloos, futloos, lamlendig.quote:[img]http://i.fokzine.net/p/1s.m.fok.nl/topic/2192083/8/25#149200278]vrijdag 30 januari 2015 08:37[/url] schreef Limone het volgende:[/b]
Hoe moet ik 'lam' vertalen? Ik ken het alleen als woord voor klein schaap en als woord voor knetter dronken..
(hihi, toen ik ooit een jaar vanuut 't Oost'n naar Amsterdam verhuisde viel het me ook al op dat betekenis/connotatie van bepaalde woorden nogal kon verschillen, in de spreektaal vooral. Ik werd nogal raar aangekeken als ik zei dat het raam los was, en mijn t-shirt krang zat.
![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:14 schreef Skoap het volgende:
Nog steeds streepjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Be happy with the little things in life![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:36 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Krachteloos, futloos, lamlendig.
(hihi, toen ik ooit een jaar vanuut 't Oost'n naar Amsterdam verhuisde viel het me ook al op dat betekenis/connotatie van bepaalde woorden nogal kon verschillen, in de spreektaal vooral. Ik werd nogal raar aangekeken als ik zei dat het raam los was, en mijn t-shirt krang zat.
Deed je ook aan "stoeken" vroeger?![]()
Krang ?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Ik ben beste vriendjes met de wc pot vanochtend. Ik werd vanochtend misselijk wakker en tussen wat hazeslaapjes door kon ik steeds opnieuw rennen. Nu zit ik rechtop en heb ik honger, maar als ik eten ruik ga ik weer spugen. Wat voor raar iets isdit nu weer.
![]()
Volgens mij moet jij echt even een testje doen eigenwijsjequote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:00 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben beste vriendjes met de wc pot vanochtend. Ik werd vanochtend misselijk wakker en tussen wat hazeslaapjes door kon ik steeds opnieuw rennen. Nu zit ik rechtop en heb ik honger, maar als ik eten ruik ga ik weer spugen. Wat voor raar iets isdit nu weer.
Hier ziet het er naar uit dat de menstruatie alweer voorbij is na 2 dagenMijn tetten zijn daar nog niet van overtuigd want die doen nog erg veel pijn. Dus maar even afwachten of er niet alsnog een vloedgolf komt
Correctie: ik werd misselijk van de kokosgeur die aan mn beleg zat. Mijn vriend grapte "mijn baby wil net als zn vader gewoon vlokken!" En schoof toen een cracker met vlokken op mijn bord. Die had ik zo binnen, misselijkheid lijkt nu wat te zakken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij echt even een testje doen eigenwijsje
Hier ziet het er naar uit dat de menstruatie alweer voorbij is na 2 dagenMijn tetten zijn daar nog niet van overtuigd want die doen nog erg veel pijn. Dus maar even afwachten of er niet alsnog een vloedgolf komt
Test. Ja. Laten we die maar is gaan halen ik heb er nog niet eens in huis![]()
Tot nu klinkt alles wat je zegt bijzonder veel als zwangerschapskwaaltjes dus doe dat maar eens jaquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Correctie: ik werd misselijk van de kokosgeur die aan mn beleg zat. Mijn vriend grapte "mijn baby wil net als zn vader gewoon vlokken!" En schoof toen een cracker met vlokken op mijn bord. Die had ik zo binnen, misselijkheid lijkt nu wat te zakken.
Test. Ja. Laten we die maar is gaan halen ik heb er nog niet eens in huisAlleen zie dat je NOD 7 feb is? Dan zou je wel heel snel symptomen hebben. Kan natuurlijk wel
Die NOD was een zeer grove gok, omdat dat ruim een maand is na verwijderen van Mirena. Mij leek dat ik dan wel een x een menstruatie gehad zou moeten hebben, dus vandaar. Maar die NOD had net zo goed vorige week kunnen zijn eigenlijk; ik heb geen idee waar mn cyclus zat na t verwijderen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tot nu klinkt alles wat je zegt bijzonder veel als zwangerschapskwaaltjes dus doe dat maar eens jaAlleen zie dat je NOD 7 feb is? Dan zou je wel heel snel symptomen hebben. Kan natuurlijk wel
![]()
Oh ja dit had je gisteren ook uitgelegdquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Die NOD was een zeer grove gok, omdat dat ruim een maand is na verwijderen van Mirena. Mij leek dat ik dan wel een x een menstruatie gehad zou moeten hebben, dus vandaar. Maar die NOD had net zo goed vorige week kunnen zijn eigenlijk; ik heb geen idee waar mn cyclus zat na t verwijderen.Dan zou het helemaal wel kunnen! Zou wel heel bijzonder zijn als je dan in 1x al zwanger blijkt te zijn
Skoap! Das idd een echt streepje! Gefeliciteerd!
Sillie, ga jij eens gauw naar de drogist!Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.![]()
Sillie dat klinkt veelbelovend!
Krang = binnenstebuiten
Stoeken ken ik dan weer niet![]()
Hier net ook wat bloed, ben benieuwd of het doorzet.![]()
Ah nee dat is balenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:14 schreef Sara82 het volgende:
9 dpo. Lichte bruine spotting. Nou zeg.
Ik ben er net van terug maar ik heb bruine spotting nuquote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:25 schreef J0ycie88 het volgende:
Skoap! Das idd een echt streepje! Gefeliciteerd!
Sillie, ga jij eens gauw naar de drogist!. Ik wacht het maar even af, zet misschien wel door. Misselijkheid is wel weer over.
![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:14 schreef Sara82 het volgende:
9 dpo. Lichte bruine spotting. Nou zeg.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ben er net van terug maar ik heb bruine spotting nu. Ik wacht het maar even af, zet misschien wel door. Misselijkheid is wel weer over.
Ik hoop voor je dat het niet doorzet
Kan ook nog een innestelingsbloeding zijn he? Volgens mij is bruine spotting goed nieuws, knalrood is vers en niet goed. Dacht ik?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ben er net van terug maar ik heb bruine spotting nu. Ik wacht het maar even af, zet misschien wel door. Misselijkheid is wel weer over.
Spotting kan vanalles zijn natuurlijkwe gaan gewoon van het goede uit! innesteling
Nu bromt zij alle dagen
Ik weet het niet eigenlijk. Het enige wat ik weet is dat mijn vorige menstruatie-achtige bloeding op 1 januari was (ik herinner me namelijk dat ik tegen vriend zei "hee, nu heb ik ineens menstratuatiekrampen, das gek). 7 januari is mijn spiraal verwijderd, daarna geen noemenswaardige hoeveelheid bloed opgemerkt, op een dag na de verwijdering na wat spotting.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kan ook nog een innestelingsbloeding zijn he? Volgens mij is bruine spotting goed nieuws, knalrood is vers en niet goed. Dacht ik?
Nu dus spotting, dus qua tijd kan het een menstruatie zijn, innesteling weet ik niet. Ik zie het maar ff aan.![]()
Van internet geplukt:
Wat is het verschil tussen menstruatie- en innestelingsbloed?
Het is heel erg moeilijk het verschil te ontdekken tussen innestelings- en menstruatiebloed. Innesteling volgt doorgaans op ongeveer de vijfde dag na de bevruchting, dus bij een gemiddelde cyclus is dit het eind van de derde week van de cyclus. Je kunt het innestelingsbloed echter vaak ook ontdekken in de dagen dat je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden. Het innestelingsbloed is oud bloed, dus bruin van kleur, maar kan ook rood zijn. Ook is het zo dat je de eerste dag van je menstruatie wat bruinverlies kan opmerken, maar dat je daadwerkelijke menstruatie een dag later pas doorbreekt. Als je overtijd bent en je ontdekt wat bruinverlies, duidt dit ook niet altijd op innestelingsbloed. Stress of het slikken van hormonen kunnen ervoor zorgen dat je menstruatie langer wegblijft en het lichte bruinverlies kan dan een voorbode zijn van een naderende menstruatie. Het kan ook gebeuren dat je het innestelingsbloed aanziet voor een menstruatie en je later toch zwanger blijkt te zijn. Het is tevens mogelijk dat innestelingsbloed met pijn gepaard gaat. Dit laatste maakt het ook erg lastig het verschil te ontdekken. Van een menstruatiebloeding kan je immers ook flink last hebben.
Toch een paar verschillen:
Innestelingsbloed is meestal bruin van kleur.
Innestelingsbloed is geen grote hoeveelheid. Een grote hoeveelheid helderrood bloedverlies duidt meestal op een menstruatie.
Je kunt ook letten op andere vroege zwangerschapsverschijnselen.
Ga vooral geen zwangerschapstest doen als je bruin- of roodverlies opmerkt. Er is altijd een kans dat je menstruatie toch doorbreekt en het is zonde geld te besteden aan een test die je voor niets doet. Al is de spanning uiteraard enorm groot. Wacht beter een paar dagen af.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Dit dusquote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:48 schreef Skoap het volgende:
Van internet geplukt:
Het is heel erg moeilijk het verschil te ontdekken tussen innestelings- en menstruatiebloed. Innesteling volgt doorgaans op ongeveer de vijfde dag na de bevruchting, dus bij een gemiddelde cyclus is dit het eind van de derde week van de cyclus. Je kunt het innestelingsbloed echter vaak ook ontdekken in de dagen dat je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden. Het innestelingsbloed is oud bloed, dus bruin van kleur, maar kan ook rood zijn. Ook is het zo dat je de eerste dag van je menstruatie wat bruinverlies kan opmerken, maar dat je daadwerkelijke menstruatie een dag later pas doorbreekt. Als je overtijd bent en je ontdekt wat bruinverlies, duidt dit ook niet altijd op innestelingsbloed. Stress of het slikken van hormonen kunnen ervoor zorgen dat je menstruatie langer wegblijft en het lichte bruinverlies kan dan een voorbode zijn van een naderende menstruatie. Het kan ook gebeuren dat je het innestelingsbloed aanziet voor een menstruatie en je later toch zwanger blijkt te zijn. Het is tevens mogelijk dat innestelingsbloed met pijn gepaard gaat. Dit laatste maakt het ook erg lastig het verschil te ontdekken. Van een menstruatiebloeding kan je immers ook flink last hebben.
Innestelingsbloed is geen grote hoeveelheid. Een grote hoeveelheid helderrood bloedverlies duidt meestal op een menstruatie.
Ga vooral geen zwangerschapstest doen als je bruin- of roodverlies opmerkt. Er is altijd een kans dat je menstruatie toch doorbreekt en het is zonde geld te besteden aan een test die je voor niets doet. Al is de spanning uiteraard enorm groot. Wacht beter een paar dagen af..
Ik zei net tegen vriend dat ik denk dat ik ongesteld word. Was 'ie even later op zijn telefoon en laptop in de weer met iets en komt íe vervolgens met een printje aan: een cadeautje.Heeft die mafkees gewoon een weekend weggeboekt (13-14-15 feb) naar de veluwe, inclusief een wellness dag met massages. Dus ik "wat lief! Maar hoezo dat weekend? wil je ineens valentijnsdag vieren?" *nee, maar volgens de app is je eisprong dan dat weekend als je nu ongesteld bent, dus laten we er dan maar werk van maken he!*
![]()
![]()
Wat heel erg lief van je vriend! Hij kan dus wel presteren onder druk?
Nu bromt zij alle dagen
Ok... Dus eigenlijk kun je het verschil haast niet zien, behalve als het rood is is en aan de hoeveelheid?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:48 schreef Skoap het volgende:
Van internet geplukt:
Ga vooral geen zwangerschapstest doen als je bruin- of roodverlies opmerkt. Er is altijd een kans dat je menstruatie toch doorbreekt en het is zonde geld te besteden aan een test die je voor niets doet. Al is de spanning uiteraard enorm groot. Wacht beter een paar dagen af.
Offtopic: ik pas vandaag op op mijn 5 maanden oude neefje. Inmiddels zijn het niet meer alleen mijn eierstokken die rammelen![]()
(al valt het me tegen hoe weinig je kunt doen op een dag met zo'n frummel. Na 5 minuten is 'ie de box zat en moet je m eigenlijk de hele tijd vasthouden. Nog best vermoeiend!![]()
draagdoek!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:56 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
(al valt het me tegen hoe weinig je kunt doen op een dag met zo'n frummel. Na 5 minuten is 'ie de box zat en moet je m eigenlijk de hele tijd vasthouden. Nog best vermoeiend!
Ideaal.
Maar het verschilt natuurlijk ook heel erg per kindje hoe/wat.
Soms werkt het beter als je ze op een kleed op de grond legt(met wat speelgoed), maar geen garantie dat hij zich dan wel vermaakt
Kennelijk. Het gekke is dat hij 4 maanden terug het woord baby nog amper kon horen en nu dit. Ik moest er een beetje van huilen, haha.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:54 schreef Moppert het volgende:
Wat heel erg lief van je vriend! Hij kan dus wel presteren onder druk?![]()
Idd draagdoeken![]()
zo was het bij pax ook van 0 naar rammelende teelballen overnightquote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:57 schreef silliegirl het volgende:
Kennelijk. Het gekke is dat hij 4 maanden terug het woord baby nog amper kon horen en nu dit. Ik moest er een beetje van huilen, haha.
Nu bromt zij alle dagen
Sillie hoe lief
Haha rammelende teelballen, geniaal. Zie het al helemaal voor mekunnen ze een orkest beginnen
![]()
Nou, we gaan aardig gelijk op qua cyclus geloof ik Silly! Vandaag ook een beetje gammel in de pens... maar dat wil ik vlak voor de nod wel vaker hebben. Progesteron werkt ook behoorlijk op je spijsvertering.
Las trouwens weinig bemoedigends over spotting... Het blijkt dat spotting op alle dagen na je ei vaker voorkomt bij vrouwen die niet zwanger zijn, dan wel. En dat is dan inclusief eventuele innestelingsbloeding. Dus. Nou ja dus. We wachten wel. Bij ons is het namelijk echt heus gewoon innesteling Silly!![]()
Als de zaadsoldaten deze keer eens een goed kompas mee hadden, is alles mogelijk! (Al zinkt de moed me momenteel een beetje in de schoenen met die (zeer lichte) spotting. Het enige wat tot nu toe namelijk wel normaal was, was mijn LF)quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Zorgen jullie voor twee keer twee streepjes dit topic![]()
Hey Sillie en Sara, laten we hopen op een innesteling.
Vooral dat wc kussen van je Sillie, klinkt wel heel erg als een symptoom.
Lief van je vriend, dat weekendje.Klinkt als een romantische vent.
Daar mag de mijne nog wel wat van leren.Maar hij is verder wel lief hoor.
![]()
![]()
ik weet niet zo goed wat er aan de hand is, ik ben op dag 11 begonnen met ovulatietesten en de eerste dagen een lichte streep gezien en vervolgens niets meer. Ik ga er nu vanuit dat de eisprong misschien erg vroeg was dus voor dag 11, maar blijkbaar kan het ook binnen 24uur van een ovulatietest vallen![]()
![]()
Ik probeer 'm al 15 jaar te leren hoe met meisjes om te gaan, het begint te lukkenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:56 schreef JantinaGr het volgende:
Hey Sillie en Sara, laten we hopen op een innesteling.
Vooral dat wc kussen van je Sillie, klinkt wel heel erg als een symptoom.
Lief van je vriend, dat weekendje.Klinkt als een romantische vent.
Daar mag de mijne nog wel wat van leren.Maar hij is verder wel lief hoor.
!
Maar, mag mijn NOD naar 28 februari? Ik ben inmiddels gewoon full-blown ongesteld.![]()
Maar, ergens ben ik daar blij om ook, ik weet dat mn lijf werkt! Op naar de volgende!
Sara, jij moet de streepjes voor je rekening nemen nu hoor!![]()
Ik heb net hetzelfde! Cyclus van gemiddeld 34 dagen en ook op dag 11 begonnen met testen. Normaal elke maand een knalstreep, nu niet. Vorig weekend wel aanwezige strepen maar niet donker genoeg. Deze morgen even wat bloed bij afvegen, een paar druppels bloed zeg maar. Volgens de app had ik vorige zondag mn eisprong. Ik begrijp er niets meer van. Dit is mijn zesde cyclus nadat ik gestopt ben met de pil en nog niet eerder last gehad van tussentijds bloed.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:03 schreef bloes85 het volgende:
ik weet niet zo goed wat er aan de hand is, ik ben op dag 11 begonnen met ovulatietesten en de eerste dagen een lichte streep gezien en vervolgens niets meer. Ik ga er nu vanuit dat de eisprong misschien erg vroeg was dus voor dag 11, maar blijkbaar kan het ook binnen 24uur van een ovulatietest vallen
Frustrerend he?![]()
Balenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik probeer 'm al 15 jaar te leren hoe met meisjes om te gaan, het begint te lukken!
Maar, mag mijn NOD naar 28 februari? Ik ben inmiddels gewoon full-blown ongesteld.![]()
Maar, ergens ben ik daar blij om ook, ik weet dat mn lijf werkt! Op naar de volgende!
![]()
kan je nieuwe nod niet meer aanpassen. Meld het even als het nieuwe topic opent![]()
Ik denk toch dat dat niet zoveel uitmaakt. Als ze maar donkerder worden en daarna weer lichter.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Vorig weekend wel aanwezige strepen maar niet donker genoeg.
Ik heb deze maand ook mijn piek gemist met de ovulatietesten en ben toch echt zwanger nu!Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
Balen sillie maar snap dat wel dat het ook fijn is om ongesteld te worden, dan weet je ook een beetje hoe je lichaam weer werktEn wat ontzettend lief van je vriend zeg
Gek van die ovulatietesten Bloesem en Bottems_Up! Denk je meer zekerheid te krijgen door zo'n test en weet je nog helemaal niks
Hier geen noemenswaardig bloedverlies meer, de hele dag al. Het lijkt of mijn nieuwe menstruatie maar 2 dagen duurt, was de vorige ronde ook al zo
Edit: oh nee, had toen 1,5 dag bloed, een week niks en toen 8 dagen ongesteld. Wie weet dat dat nu weer zo is dan?26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:14 schreef Skoap het volgende:
Nog steeds streepjesIk zie um ik zie um ik zie umSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
... Een Brusje voor L!
![]()
![]()
toch jammerquote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:10 schreef silliegirl het volgende:
maar wel fijn dat je lichaam het inderdaad weer gewoon goed oppakt.Life is what happens while you are busy making other plans...![]()
*snif* zo had ik er nog helemaal niet over nagedachtquote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:00 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik zie um ik zie um ik zie um![]()
![]()
![]()
... Een Brusje voor L!
Oh, als het om tijd gaat, dan hebben we hier nog bijna 8 jaar te gaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik probeer 'm al 15 jaar te leren hoe met meisjes om te gaan, het begint te lukken!
Jammer dat het geen zwangerschap is, maar toch fijn dat je zo vlot menstrueert! Op naar de volgende ronde.
Toch nog ontpil symptomen, misschien?? Hopelijk geen 8 dagen vervolg voor je.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:56 schreef MaJo het volgende:
Hier geen noemenswaardig bloedverlies meer, de hele dag al. Het lijkt of mijn nieuwe menstruatie maar 2 dagen duurt, was de vorige ronde ook al zo
Edit: oh nee, had toen 1,5 dag bloed, een week niks en toen 8 dagen ongesteld. Wie weet dat dat nu weer zo is dan?
Hier gisteren toch geen seks gehad. M'n vriend had er geen puf voor. Helaas, maar hij heeft zich voorbereidt voor straks.En morgen.
![]()
Streepje op de ovulatietest had vanavond nog niet de piek bereikt, maar zal niet lang meer duren.
Aan de slaaaaagggg...Wat zijn we lekker romantisch he.
[ Bericht 6% gewijzigd door JantinaGr op 30-01-2015 22:13:53 ]![]()
Haha! Ik zat bij mijn huidige vriend in de brugklas. En hij was verliefd op mijn beste vriendinnetje;). Ik heb tig koppelpogingen ondernomen en hem 10000 hints ingefluisterd maar het werd niks. Uiteindelijk maar besloten 'm zelf te houdenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:08 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Oh, als het om tijd gaat, dan hebben we hier nog bijna 8 jaar te gaan.![]()
Jammer dat het geen zwangerschap is, maar toch fijn dat je zo vlot menstrueert! Op naar de volgende ronde.
[..]
Toch nog ontpil symptomen, misschien?? Hopelijk geen 8 dagen vervolg voor je.
Hier gisteren toch geen seks gehad. M'n vriend had er geen puf voor. Helaas, maar hij heeft zich voorbereidt voor straks.En morgen.
![]()
Streepje op de ovulatietest had vanavond nog niet de piek bereikt, maar zal niet lang meer duren.
(zat 10 jaar tussen, maar toch).
![]()
@Jantina Hup, ga batsen jij!![]()
@Majo: mijn eerste 3 menstruaties na de pil waren ook mietjes. Totaal 2 tamponnekes vol ofzo, that's it. (En vroegah was het echt een bloederige klodderzooi, een week lang. Schijnt vaak lichter te worden naarmate je ouder wordt...)
@Silly:Volgende ronde dan maar!
![]()
Ben nu 5 maanden met de ring gestopt, zou nog best kunnen dusquote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:08 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Oh, als het om tijd gaat, dan hebben we hier nog bijna 8 jaar te gaan.![]()
[..]
Toch nog ontpil symptomen, misschien?? Hopelijk geen 8 dagen vervolg voor je.
![]()
Hup batsen jullie![]()
De eerste ronde was ik 12 dagen ongesteld, dus die vlieger gaat niet helemaal opquote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:30 schreef Sara82 het volgende:
@Jantina Hup, ga batsen jij!![]()
@Majo: mijn eerste 3 menstruaties na de pil waren ook mietjes. Totaal 2 tamponnekes vol ofzo, that's it. (En vroegah was het echt een bloederige klodderzooi, een week lang. Schijnt vaak lichter te worden naarmate je ouder wordt...)
@Silly:Volgende ronde dan maar!
Bovendien is het wel veel, al is het maar 2 dagen. Al kan ik hier wel aan wennen hoor
dat is of een buikgriep of iets waar je nog een tijdje langer mee kunt stoeienquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:00 schreef silliegirl het volgende:
![]()
crackers op je nachtkastje leggen ..
Misschien had je gewoon veel maagzuur van de (onbewuste)spanning. Wat lief van het weekendje weg! nu dan maar hopen dat je eisprong dan ook valthoe dan ook.. heeeel veel plezier dan.
[ Bericht 8% gewijzigd door Stippelrientje op 30-01-2015 23:03:42 ]Schudden voor gebruik![]()
hopelijk ter bemoediging:
hier innestelingsbloeding op dag 9, veeeeel rood bloed (liep langs mijn benen) en kramp!
Alles kan dus nog![]()
![]()
Totaal niet bijgelezen, maar heeft er iemand ervaring met buikriep tijdens zwangerschap ( ga er teminste vanuit dat dat het is ) zelfs water hou ik niet binnen![]()
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+![]()
Misschien moet je dat even in z&g vragen klums. .![]()
Hier gebeurt er vanalles in mijn buik. Het streepje op mijn ovulatietest was gister iets donkerder dan eergisteren, maar ik heb gister vrij fanatiek getafeld, dus dat zou het ook kunnen zijnBen erg benieuwd wat de thermometer morgen zegt! Zou het fijn vinden als dit de eisprong is (ondanks dat ie wat aan de late kant is), dan weet ik voor het vervolg in elk geval dat 'ie niet te missen is!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik haat ongesteld zijn. Nu weet ik weer waarom ik zo blij was met de mirena. Menstruaties heb ik niet gemist.![]()
Jup!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 09:20 schreef silliegirl het volgende:
Ik haat ongesteld zijn. Nu weet ik weer waarom ik zo blij was met de mirena. Menstruaties heb ik niet gemist.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 09:09 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hier gebeurt er vanalles in mijn buik. Het streepje op mijn ovulatietest was gister iets donkerder dan eergisteren, maar ik heb gister vrij fanatiek getafeld, dus dat zou het ook kunnen zijnBen erg benieuwd wat de thermometer morgen zegt! Zou het fijn vinden als dit de eisprong is (ondanks dat ie wat aan de late kant is), dan weet ik voor het vervolg in elk geval dat 'ie niet te missen is!
Zou goed kunnen dan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
UD staat voor uitgerekende datum? Dat zou nog eens een leuk papieren jubileum zijn!
Hoor in het algemeen en merk om mij heen dat vrouwen die net getrouwd zijn vrij snel zwanger worden, vraag het me opeens af: willen veel stellen wachten tot na de bruiloft met kinderen en wordt dus eigenlijk de kinderwens uitgesteld of is nu eigenlijk vooral andersom, men wil graag op kort termijn kinderen en gaat daarom op dat moment trouwen?
-----
Sinds donderdagavond continu drang om te moeten urineren, ben beetje bang voor een beginnende blaasontsteking als ik google mag geloven. Verder nergens last van, maar het is super irritant.![]()
Ik ga maar veel drinken vandaag.
[ Bericht 6% gewijzigd door JantinaGr op 31-01-2015 09:56:34 ]![]()
wij zijn sinds half September getrouwd, en er vervolgens ook volle bak mee aan de slag gegaanquote:Op zaterdag 31 januari 2015 09:47 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Jup!
[..]
Zou goed kunnen dan!![]()
UD staat voor uitgerekende datum? Dat zou nog eens een leuk papieren jubileum zijn!
Hoor in het algemeen en merk om mij heen dat vrouwen die net getrouwd zijn vrij snel zwanger worden, vraag het me opeens af: willen veel stellen wachten tot na de bruiloft met kinderen en wordt dus eigenlijk de kinderwens uitgesteld of is nu eigenlijk vooral andersom, men wil graag op kort termijn kinderen en gaat daarom op dat moment trouwen?
-----
Sinds donderdagavond veel drang om steeds te moeten urineren, ben beetje bang voor een beginnende blaasontsteking als ik google mag geloven. Verder nergens last van, maar het is super irritant.![]()
Ik ga maar veel drinken vandaag.Maar we hebben bewust gewacht met proberen tot we getrouwd waren. Maar we zijn niet getrouwd omdat we kinderen wilden oid, het is meer een logische vervolgstap denk ik
![]()
![]()
Een "logisch vervolgstap", daar heb je een punt.![]()
Ben zelf niet zo bezig met trouwen en mijn vriend ook niet. Al zeggen we beide het wel te willen, ooit, maar zien dat eigenlijk los van een verbintenis of bezegeling en zien het meer als een speciaal feest.
Maar ik denk dat dit voor lang niet iedereen op gaat en het dus misschien wel heel belangrijk is om te trouwen i.c.m. kids. Maar wie weet als ik zwanger ben, dat we opeens heel erg de behoefte hebben om toch op kort termijn te trouwen.![]()
![]()
Wat heeft zwaar tafelen met een donkerdere streep te maken?
Sillie sterkte met de kramp
Jantina duimen dat het geen blaasontsteking is.
Woensdag over een week hebben wij ons partnerschap. Had daar graag zwanger gestaan. Helaas..![]()
Gaan jullie dit nog vieren o.i.d. ?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 10:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Woensdag over een week hebben wij ons partnerschap. Had daar graag zwanger gestaan. Helaas..![]()
![]()
ja er komt zo'n dertig man over de vloer en we hebben taart en eten en mooie kleding. Mini versie van een huwelijkquote:Op zaterdag 31 januari 2015 10:03 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Gaan jullie dit nog vieren o.i.d. ?![]()
![]()
Tja, als klein meisje droomde ik altijd van (jong) trouwen en moeder worden. Een stond niet per se los van het ander, maar het was wat mij betreft ook niet noodzakelijk om (eerst) getrouwd te zijn. In dit geval wasquote:Op zaterdag 31 januari 2015 09:47 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Jup!
[..]
-----
Sinds donderdagavond continu drang om te moeten urineren, ben beetje bang voor een beginnende blaasontsteking als ik google mag geloven. Verder nergens last van, maar het is super irritant.![]()
Ik ga maar veel drinken vandaagde vertragende factor. Verbaasde me ook erg dat hij vorig jaar zomer opeens klaar was om het te proberen. Al vond ik het toen weer erg spannend dat ik dan misschien ongesteld zou zijn op de bruiloft
Ik hoor veel over cranberrysap, misschien dat proberen?Niet met de streep, maar met het gerommel in mijn buik, haha! Maar de streep vanmorgen was nog duidelijker, dus er komt iets aan!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 10:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat heeft zwaar tafelen met een donkerdere streep te maken?
Sillie sterkte met de kramp
Jantina duimen dat het geen blaasontsteking is.
Woensdag over een week hebben wij ons partnerschap. Had daar graag zwanger gestaan. Helaas..
Alvast gefeliciteerd! En jammer dat het dan misschien net iets minder mooi is dan je droomde (niet zwanger), maar het word vast een topdag!![]()
Ik pies maar geen 2 strepen![]()
Net als 2 in november na de enorm hevige menstruatie heb ik nu ook weer geen ovulatie streep![]()
![]()
Misschien ben je te laat/vroeg? Mijn vorige cycli zaten tussen 28-32 dagen, dus volgen het internetwebz moest ik op dag 10 beginnen. Inmiddels op dag 24 en pas met de extra gevoelige pies ik een tweede streepje... Het kan natuurlijk ook zijn dat je piek tussen twee metingen in zit en je 'm dus mist.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 11:03 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik pies maar geen 2 strepen![]()
Net als 2 in november na de enorm hevige menstruatie heb ik nu ook weer geen ovulatie streep
Meet je ook je temperatuur?![]()
Ik meet geen temp, ik ben al blij dat ik die tests niet vergeet ondanks dat ik mijn nek erover breek in de badkamer![]()
Ik had eigenlijk volgens de berekening afgelopen woensdag 2 strepen moeten piesen maar ondanks dat ik al vanaf maandag smorgens en savonds test is er niks te zien![]()
![]()
Als je 2x per dag test, zou je 'm niet kunnen missen, zou je zeggen.
Misschien heb je net als stroopwafel een gevoeligere test nodig?
Ik gebruik die alombekende van ebay, Klackstar.![]()
Cranberry sap drinken! Ik zweer erbij, helpt goed bij beginnende ontstekingen. Kwaad kan het sowieso niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 09:47 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Jup!
[..]
-----
Ik ga maar veel drinken vandaag.
Wat je ook kan doen is cranberry capsules kopen als je niet van het zoete sap houdt; je hebt ze van Cysteberry, die werken bij mij ook erg goed.
Ik heb net weer de drogist bezocht en nu maar aleve feminax gekocht. Zelfde dame als gisteren achter de toonbank, die keek al wat vreemd. haha.![]()
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 11:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb net weer de drogist bezocht en nu maar aleve feminax gekocht. Zelfde dame als gisteren achter de toonbank, die keek al wat vreemd. haha.![]()
![]()
Pfff, weer een vriendin die zwanger is... Toen baalde ik echt wel dat het hier nog niet zover is.
's Avonds met vriendinnen uit eten geweest, waarvan 2 met baby, een die werkt met babies en een zwanger. En dan nog 1 niet-rammelaar en ik. Het grootste deel van de tijd ging het over kinderen en zwanger zijn. Maar omdat niemand weet dat wij bezig zijn, kan ik dan nergens echt over meepraten. Maar al het andere is ineens niet meer zo interessant blijkbaar als je een kind hebt. Aan de ene kant vond in het heel jammer dat ik niet echt aan die gesprekken kon deelnemen. Maar aan de andere kant ergerde ik me ook wel aan het feit dat er over bijna niks anders gesproken kon worden en je er dan als niet-ouder een beetje bij hangt. Ik ben heel benieuwd hoe dat bij mij straks gaat als ik een kindje mocht hebben...
Als het goed is nog een week totlangs zou moeten komen, dan kunnen wij er ook voor gaan
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.![]()
Klinkt leukquote:Op zaterdag 31 januari 2015 10:17 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ja er komt zo'n dertig man over de vloer en we hebben taart en eten en mooie kleding. Mini versie van een huwelijk
Dat de streepjes maar snel mogen volgen
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.![]()
Dit heb ik met mijn whatsapp groepsgesprek met mijn zussen en nichten,quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:10 schreef Zoe_Hart het volgende:
Pfff, weer een vriendin die zwanger is... Toen baalde ik echt wel dat het hier nog niet zover is.
's Avonds met vriendinnen uit eten geweest, waarvan 2 met baby, een die werkt met babies en een zwanger. En dan nog 1 niet-rammelaar en ik. Het grootste deel van de tijd ging het over kinderen en zwanger zijn. Maar omdat niemand weet dat wij bezig zijn, kan ik dan nergens echt over meepraten. Maar al het andere is ineens niet meer zo interessant blijkbaar als je een kind hebt. Aan de ene kant vond in het heel jammer dat ik niet echt aan die gesprekken kon deelnemen. Maar aan de andere kant ergerde ik me ook wel aan het feit dat er over bijna niks anders gesproken kon worden en je er dan als niet-ouder een beetje bij hangt. Ik ben heel benieuwd hoe dat bij mij straks gaat als ik een kindje mocht hebben...
Als het goed is nog een week totlangs zou moeten komen, dan kunnen wij er ook voor gaan
Iedereen heeft kinderen behalve 1nicht die ligt in scheiding, ikzelf en een van mijn zussen die geen kinderen heeft maar wel een hond waarmee ze steeds alle kindergesprekken ombuigt naar haar hond "oohh jaahhh zielig he pijn aan dr kies" ..."nou inderdaad (naam hond) kan er ook wat van"![]()
Mijn katten zijn ook mijn kindjes, maar die ga ik toch niet vergelijken met de kinderen van mijn nichtjes en andere zus als het gaat om tandjes wisselen, voeding, speelgoed, ondeugende acties![]()
Ik vreet me soms echt op...en dan zeg ik maar niks wachtend tot iedereen is uitgepraat over het onderwerp![]()
Ik heb trouwens een probleempjeee..
Ik ga waarschijnlijk over 1,5 jr trouwen..hardstikke leuk natuurlijk maar ik ga er vanuit dat ik niet voor die tijd al bevallen ben want dan moet het wel heel snel gaan de komende 6 maanden..
Moet ik nu gaan kiezen wat ik eerst wil? een kindje of trouwen?![]()
![]()
Dat dus inderdaad.. Heb zelf ook 2 katten maar dat past niet echt in een kindergesprek neequote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:54 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Dit heb ik met mijn whatsapp groepsgesprek met mijn zussen en nichten,
Iedereen heeft kinderen behalve 1nicht die ligt in scheiding, ikzelf en een van mijn zussen die geen kinderen heeft maar wel een hond waarmee ze steeds alle kindergesprekken ombuigt naar haar hond "oohh jaahhh zielig he pijn aan dr kies" ..."nou inderdaad (naam hond) kan er ook wat van"![]()
Mijn katten zijn ook mijn kindjes, maar die ga ik toch niet vergelijken met de kinderen van mijn nichtjes en andere zus als het gaat om tandjes wisselen, voeding, speelgoed, ondeugende acties![]()
Ik vreet me soms echt op...en dan zeg ik maar niks wachtend tot iedereen is uitgepraat over het onderwerp![]()
Ik heb trouwens een probleempjeee..
Ik ga waarschijnlijk over 1,5 jr trouwen..hardstikke leuk natuurlijk maar ik ga er vanuit dat ik niet voor die tijd al bevallen ben want dan moet het wel heel snel gaan de komende 6 maanden..
Moet ik nu gaan kiezen wat ik eerst wil? een kindje of trouwen?Maar fijn om te horen dat ik niet de enige ben die me daaraan kan storen. Het is ook niet dat ik het niet leuk vind om te horen hoe het gaat, want dat vind ik juist super leuk. Maar na een tijdje is het toch wel ff genoeg voor mij, aangezien ik zelf niks aan zo'n gesprek kan bijdragen op dit moment..
Heb je al een trouwdatum in gedachten? Is zwanger trouwen een optie? Of eerder trouwen dan over 1,5 jaar en daarna voor een kindje gaan?Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.![]()
Ik ga ook over 1,5 jaar trouwen deadly! Bij mij gaat de kinderwens voor dus als het zo mag zijn dan trouw ik gewoon zwangerMaar de kans is er ook dat je dan gewoon al een kleintje hebt he?
wat wordt jullie datum? Wij gaan 16-7-16 trouwen
Leuk, nog een GP'tje erbij, Cassandra! Hoop dat je een leuke dag hebt! Ik vond het fijn dat het "klein" was, zonder toeters en bellen..! Gewoon een lief klein feestje voor jullie twee..!
Okay. Ik vind het officieel een rare ronde. Weet niet precies waarom. Nog steeds lichte spotting. Oh, en het is raar omdat ik sinds vandaag een symptoomcheckgekkie ben geworden.
Ik was misselijkachtig, en dacht meteen: Wooooow! (relativeer: maar moest waarschijnlijk gewoon nodig poepen...)
En ik heb vijf minuten aan een glas met ranja staan ruiken. De ranja die ik al weet ik hoe lang drink, ruikt nu naar onkruid. Geen grap. Ik heb zelfs aan de buitenkant van het glas en de vaatwasser gesnuffeld of het misschien aan de nieuwe vaatwastabletten lag. Echt goor. En toen ik na een tijdje toch echt tot de conclusie kwam dat het aan de ranja lag, bedacht ik me opeens dat ik de geur van ranja minutenlang aan het analyseren was. En toen bedacht ik me: zwangere vrouwen hebben toch vaak ook iets, met dat hun reukvermogen veranderd? (relativeer: dat spul heeft waarschijnlijk altijd al zo geroken)
Ik geloof dat ik na zoveel maanden ineens desperate aan het worden ben, en overal iets in zie.![]()
![]()
Maar ik ga lekker toch testen morgen. Gewoon omdat het kan (en vooral omdat ik graag wil weten of ik gek aan het worden ben of niet.)
![]()
Haa wij schelen dan niet zo heel veel qua trouwdatumquote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:25 schreef MaJo het volgende:
Ik ga ook over 1,5 jaar trouwen deadly! Bij mij gaat de kinderwens voor dus als het zo mag zijn dan trouw ik gewoon zwangerMaar de kans is er ook dat je dan gewoon al een kleintje hebt he?
wat wordt jullie datum? Wij gaan 16-7-16 trouwen
![]()
Ik ben geloof ik echt niet te genieten vandaag. Ik snauw en grauw op alles en iedereen en ik weet dat ik het doe, maar ik kan het niet laten. Hormonen..
Sara: Klinkt wel typisch ja! Ben benieuwd naar je test, hopelijk voor jou wel twee streepjes
Trouwen en kinderen. Tja. Ik wil wel trouwen, maar mijn vriend nog niet en eigenlijk vind ik kinderen belangrijker. We gaan wel een Geregistreerd partnerschap afsluiten zodat alles juridisch gezien wel sluitend geregeld word en ik ook de achternaam van mijn vriend kan voeren. Mogelijk willen we dan later wel gewoon alsnog trouwen.![]()
Knufs voor sillie
Nu bromt zij alle dagen
Bij geregistreerd partnerschap kun je ook van naam ruilenquote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:23 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben geloof ik echt niet te genieten vandaag. Ik snauw en grauw op alles en iedereen en ik weet dat ik het doe, maar ik kan het niet laten. Hormonen..
Sara: Klinkt wel typisch ja! Ben benieuwd naar je test, hopelijk voor jou wel twee streepjes
Trouwen en kinderen. Tja. Ik wil wel trouwen, maar mijn vriend nog niet en eigenlijk vind ik kinderen belangrijker. We gaan wel een Geregistreerd partnerschap afsluiten zodat alles juridisch gezien wel sluitend geregeld word en ik ook de achternaam van mijn vriend kan voeren. Mogelijk willen we dan later wel gewoon alsnog trouwen.. Ik had er helemaal niet over nagedacht en moest toen binnen een paar minuten een keuze maken. We hebben allebei onze eigen achternaam gehouden.
Wat voor ranja drink je? En ik ga harder duimen dan ik ooit heb gedaan. Dat er morgen potverdorie eens twee streepjes mogen verschijnen!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:58 schreef Sara82 het volgende:
Leuk, nog een GP'tje erbij, Cassandra! Hoop dat je een leuke dag hebt! Ik vond het fijn dat het "klein" was, zonder toeters en bellen..! Gewoon een lief klein feestje voor jullie twee..!
Okay. Ik vind het officieel een rare ronde. Weet niet precies waarom. Nog steeds lichte spotting. Oh, en het is raar omdat ik sinds vandaag een symptoomcheckgekkie ben geworden.
Ik was misselijkachtig, en dacht meteen: Wooooow! (relativeer: maar moest waarschijnlijk gewoon nodig poepen...)
En ik heb vijf minuten aan een glas met ranja staan ruiken. De ranja die ik al weet ik hoe lang drink, ruikt nu naar onkruid. Geen grap. Ik heb zelfs aan de buitenkant van het glas en de vaatwasser gesnuffeld of het misschien aan de nieuwe vaatwastabletten lag. Echt goor. En toen ik na een tijdje toch echt tot de conclusie kwam dat het aan de ranja lag, bedacht ik me opeens dat ik de geur van ranja minutenlang aan het analyseren was. En toen bedacht ik me: zwangere vrouwen hebben toch vaak ook iets, met dat hun reukvermogen veranderd? (relativeer: dat spul heeft waarschijnlijk altijd al zo geroken)
Ik geloof dat ik na zoveel maanden ineens desperate aan het worden ben, en overal iets in zie.![]()
![]()
Maar ik ga lekker toch testen morgen. Gewoon omdat het kan (en vooral omdat ik graag wil weten of ik gek aan het worden ben of niet.)
![]()
![]()
Nou het is zo... dat we samen hebben besloten dat we willen trouwen maar ik ben (nog) niet gevraagdquote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:10 schreef Zoe_Hart het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad.. Heb zelf ook 2 katten maar dat past niet echt in een kindergesprek neeMaar fijn om te horen dat ik niet de enige ben die me daaraan kan storen. Het is ook niet dat ik het niet leuk vind om te horen hoe het gaat, want dat vind ik juist super leuk. Maar na een tijdje is het toch wel ff genoeg voor mij, aangezien ik zelf niks aan zo'n gesprek kan bijdragen op dit moment..
Heb je al een trouwdatum in gedachten? Is zwanger trouwen een optie? Of eerder trouwen dan over 1,5 jaar en daarna voor een kindje gaan?![]()
We hebben vrijdag 24-06-16 in ons hoofd omdat we de dag erna 10jaar samen zijn...
En ik heb ooit gegrapt jaren terug dat als hij me ooit nog wil trouwen dat dit wel binnen 10jaar moest anders deed ik het niet meer![]()
Het hoefde niet perse van ons (toen andere prioriteiten) beide maar we zijn nu op een punt dat eigenlijk alles geregeld is behalve kinderen, en ik vind toch eigenlijk wel dat (zoals mijn logica toen ik klein was) dat papa's en mama's getrouwd horen te zijn
alleen wil ik toch echt voor mijn 30e wel mama zijn en dat duurt ook 1,5 jaar..
en aangezien we nu na meer dan een jaar nog niet zwanger zijn ga ik er vanuit dat er wel wat onderzoeken nodig zijn (a.s. woensdag 1e afspraak) en dan is de bruiloft ook dichterbij.
ik vind zwanger trouwen niet erg maar ik ben al niet maatje 36... loop ik straks met dikke enkels en 10kilo extra als een ingevlochten rollade in een jurk, puffend en hijgend![]()
![]()
Deadly: ik vind juist dat zwangere bruidjes er nog stralender uit zien dan niet-zwangere (toegegeven, degene die er slecht uit zien zijn vast minder populair om te verspreiden). Maar, als je al een beetje een beeld hebt van de bruiloft, kun je dat natuurlijk ook prima plannen in bijvoorbeeld een half jaar. Stel je bent in december nog niet zwanger, kun je dan beginnen met plannen. "worst case" ben je een maand of 5 zwanger. Is zelfs nog beter dan 2-3 maanden: kleinere kans dat je de dag kotsmisselijk doorbrengt!
![]()
Maar dat is dus het issue met zwanger zijn echt iedere zwangerschap is anders en je kan misschien met 5 maanden al niet meer lopen door instabiele bekken of je geeft dus wel nog 30 keer per dag over.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
+1quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:37 schreef Moppert het volgende:
Maar dat is dus het issue met zwanger zijn echt iedere zwangerschap is anders en je kan misschien met 5 maanden al niet meer lopen door instabiele bekken of je geeft dus wel nog 30 keer per dag over.
Als jij vind dat papa en mama getrouwd horen te zijn heb je toch eigenlijk je eigen vraag al beantwoordt?
N huwelijk kun je nog verrassend snel plannen hoor
S. 2014
J. 2016![]()
Dus eigenlijk... kunnen we gewoon juni 2016 aanhouden voor de bruiloft en hopen dat we nu nog voor de zomer zwanger raken![]()
![]()
Wij hebben een pauze ingelast zodat ik niet hoogzwanger of net bevallen het jawoord zou geven. Kanttekening: wij zijn in Spanje getrouwd, we zagen het niet zitten om met een heel jonge baby naar Spanje te rijden.![]()
Cassissmaak van de Aldi. (Momenteel blijkbaar met verbrand brandnetelaroma!)quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:34 schreef Daui het volgende:
[..]
Bij geregistreerd partnerschap kun je ook van naam ruilen. Ik had er helemaal niet over nagedacht en moest toen binnen een paar minuten een keuze maken. We hebben allebei onze eigen achternaam gehouden.
[..]
Wat voor ranja drink je? En ik ga harder duimen dan ik ooit heb gedaan. Dat er morgen potverdorie eens twee streepjes mogen verschijnen!![]()
![]()
Ik hoop toch niet dat mijn eisprong dit weekend is.. Allebei ziek, dus dat schiet niet op...
Sara, al een testje gedaan?![]()
![]()
Gisteren de hele dag veel gedronken en met name groene thee met cranberry en vandaag ook weer. Geen idee of dat helpt, worth the try, de aandrang nam 's middag wel wat af... vannacht kreeg ik echter ook last van rechterzij / rug en nam de aandrang weer toe. Volgens Google zou dat kunnen wijzen op een nierbekkenonsteking.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 10:44 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Ik hoor veel over cranberrysap, misschien dat proberen?Nouja, voorgenomen om vandaag of morgen de huisarts te bellen als het aan zou houden. Vannacht wel preventief een ontstekingsremmer van mijn vriend ingenomen, diclofenac. Kwam er echter vanmorgen achter dat je dat beter niet kunt slikken als vrouw als je zwanger wilt worden.
Hoop dat 1 pil niet zoveel uitmaakt.
Nu eigenlijk niet zoveel last meer, aandrang gevoel is stukken minder en het stekende gevoel in de rechterzij is te verwaarlozen tot een "voel ik het nog of beeld ik het me in?"
Pijnstillende werking van de ontstekingsremmer zou al na 3-6 uur uitwerken, dus dat kan het niet meer zijn, volgens mij. Hopelijk is het telefoontje naar de huisarts niet meer nodig.
[ Bericht 0% gewijzigd door JantinaGr op 01-02-2015 13:25:39 ]![]()
Jantina heb je ook koorts? Dat kan inderdaad dan duiden op een nierbekkenontsteking. Maar als ik de klachten zo hoor dan denk ik van niet, het deed zo'n pijn bij mij dat ik niet meer rechtop kon zittende koorts ging richting de 41 graden, ik moest toen bijna opgenomen worden. Urine laten checken is altijd verstandig, mijn nierbekkenontsteking kwam namelijk doordat ik met een blaasontsteking door was blijven lopen.
Ik ben brak. Gisteren leuk feestje gehad, ik was de Bob dus niets aan de hand zou je denken. Thuis aangekomen 1 biertje gedronken en ja hoor, vannacht werd ik beroerd wakker en hing ik boven de pleeniet overgegeven uiteindelijk vanwege overgeefangst maar het scheelde niet veel
en nu heb ik dus een kater, door 1 lullig biertje
Ik kreeg diclofenac voorgeschreven van HA ivm menstruatiepijn. Al wetende van het feit dat wij bezig waren met zwanger raken.quote:Op zondag 1 februari 2015 13:20 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Gisteren de hele dag veel gedronken en met name groene thee met cranberry en vandaag ook weer. Geen idee of dat helpt, worth the try, de aandrang nam 's middag wel wat af... vannacht kreeg ik echter ook last van rechterzij / rug en nam de aandrang weer toe. Volgens Google zou dat kunnen wijzen op een nierbekkenonsteking.Nouja, voorgenomen om vandaag of morgen de huisarts te bellen als het aan zou houden. Vannacht wel preventief een ontstekingsremmer van mijn vriend ingenomen, diclofenac. Kwam er echter vanmorgen achter dat je dat beter niet kunt slikken als vrouw als je zwanger wilt worden.
Hoop dat 1 pil niet zoveel uitmaakt.
Nu eigenlijk niet zoveel last meer, aandrang gevoel is stukken minder en het stekende gevoel in de rechterzij is te verwaarlozen tot een "voel ik het nog of beeld ik het me in?"
Pijnstillende werking van de ontstekingsremmer zou al na 3-6 uur uitwerken, dus dat kan het niet meer zijn, volgens mij. Hopelijk is het telefoontje naar de huisarts niet meer nodig.
Zal wel los lopen denk ik!
Ik hoop voor je dat het snel voorbij is!![]()
Nee, geen koorts o.i.d. sowieso verder geen klachten. 's avonds wel rillingen, maar dat kon ook komen doordat het al laat was, dus moeheid.quote:Op zondag 1 februari 2015 14:23 schreef MaJo het volgende:
Jantina heb je ook koorts? Dat kan inderdaad dan duiden op een nierbekkenontsteking. Maar als ik de klachten zo hoor dan denk ik van niet, het deed zo'n pijn bij mij dat ik niet meer rechtop kon zittende koorts ging richting de 41 graden, ik moest toen bijna opgenomen worden. Urine laten checken is altijd verstandig, mijn nierbekkenontsteking kwam namelijk doordat ik met een blaasontsteking door was blijven lopen.
Merkte je van de blaasonsteking niets dan, dat je er mee bent blijven rondlopen?
Thanks voor de info! Dan zal het inderdaad wel loslopen.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:12 schreef Danaa het volgende:
[..]
Ik kreeg diclofenac voorgeschreven van HA ivm menstruatiepijn. Al wetende van het feit dat wij bezig waren met zwanger raken.
Zal wel los lopen denk ik!
Ik hoop voor je dat het snel voorbij is!![]()
![]()
Pffff, das niet leuk. Lazy sunday dus!quote:Op zondag 1 februari 2015 14:26 schreef MaJo het volgende:
Ik ben brak. Gisteren leuk feestje gehad, ik was de Bob dus niets aan de hand zou je denken. Thuis aangekomen 1 biertje gedronken en ja hoor, vannacht werd ik beroerd wakker en hing ik boven de pleeniet overgegeven uiteindelijk vanwege overgeefangst maar het scheelde niet veel
en nu heb ik dus een kater, door 1 lullig biertje
![]()
ik was toen 14 jaar, heb niks van een blaasontsteking gemerkt. Sowieso kunnen blaasontstekingen heel erg verschillen. De ene keer zit ik jankend op de wc, de andere keer denk ik na een paar dagen "hey ik moet wel erg vaak plassen". Ik heb dan ook zo'n 50x blaasontsteking gehad inmiddels dus je raakt er aan gewendquote:Op zondag 1 februari 2015 18:55 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Nee, geen koorts o.i.d. sowieso verder geen klachten. 's avonds wel rillingen, maar dat kon ook komen doordat het al laat was, dus moeheid.
Merkte je van de blaasonsteking niets dan, dat je er mee bent blijven rondlopen?
[..]
Thanks voor de info! Dan zal het inderdaad wel loslopen.Ik heb uiteindelijk bijna de hele dag geslapenquote:Op zondag 1 februari 2015 18:57 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Pffff, das niet leuk. Lazy sunday dus!Nu pizza besteld, goeie afsluiter voor een katerdagje
Jantina. .
Het kunnen ook nierstenen zijn..
Kijk eens op de website van de nierstichting. .
Het kan van alles zijnquote:Op zondag 1 februari 2015 21:42 schreef Barreltje het volgende:
Jantina. .
Het kunnen ook nierstenen zijn..
Kijk eens op de website van de nierstichting. .Ook last van je darmen, blinde darm (zit rechts), toch blaasontsteking enz. Als je denkt dat er wat is gewoon even naar de huisarts
Goed herstel gewenst Jantina en Majo! (Zuipschuit!)
Nou, mijn testjes waren op, dus ik fiets om kwart voor 5 nog even snel naar de action. (Nachtdienst gehad, dus pas laat wakker). Normaal ligt er altijd een kubieke meter LH- en zwangerschapstests. En vandaag: NIETS. Strak uitverkocht.![]()
En ik vertik het toch echt om een tankstation test te halen, nog voor mijn NOD.![]()
Spotting is gestopt... omdat ik zojuist een acute aanval van nieuwsgierigheid kreeg, heb ik over een ovutest gepiest, die schijnen ook te reageren op hcg. Verdacht donker!!!! Oeoeh, ik hoop het zo! Morgen ff naar een andere action, wordt vervolgd!![]()
Ik begin alvast te juichen voor je hoor sara..
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Forum Opties Forumhop: Hop naar: