Ik weet nooit zo goed wat PCOS is. Heb je dan dus geen natuurlijke eisprong? Zou sowieso fijn zijn als je meer zekerheid hebt, dan kan er wat aan gedaan wordenquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:42 schreef Fien10 het volgende:
Jawel, ik loop al bij de gyn. Alles wijst op PCOS, dus al zouden ze dan een menstruatie opwekken, dan vindt er daarna hoogstwaarschijnlijk geen eisprong plaats. Behandeling wordt waarschijnlijk eerst een kuur om de menstruatie op te wekken en daarna aan de clomid voor een eisprong.
Ik wil je hier absoluut niet weg jagenquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:42 schreef Fien10 het volgende:
Jawel, ik loop al bij de gyn. Alles wijst op PCOS, dus al zouden ze dan een menstruatie opwekken, dan vindt er daarna hoogstwaarschijnlijk geen eisprong plaats. Behandeling wordt waarschijnlijk eerst een kuur om de menstruatie op te wekken en daarna aan de clomid voor een eisprong.
Jup, komt goed. Ik denk aan een ruk door vanaf morgen maar aan de slag. Vriendlief is alvast geīnformeerd, haha.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:55 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
zorg dan wel dat je nu ook goed batst. De zaadsoldaten moeten er al kunnen zijn als je ei vrij komt![]()
veel plezier
zo'n 14 dagen ongeveer... Kan ook 12 of 16 zijn....quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:04 schreef silliegirl het volgende:
Ik snap het tellen niet meer! Hoeveel dagen na je eisprong volgt gemiddeld gezien je menstruatie?
Ah ik dacht de 30ste, maar je bedoelt de 30ste dag van je cyclus? Dan zit je met dit weekend wel goed lijkt mequote:Op woensdag 28 januari 2015 21:01 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Jup, komt goed. Ik denk aan een ruk door vanaf morgen maar aan de slag. Vriendlief is geīnformeerd, haha.Eisprong is denk ik 1 februari.
Gemiddeld duren zowel de eerste als de tweede fase ongeveer 14 dagen. Maar in de praktijk blijkt dat allebei de fasen kunnen variëren van een week tot drie weken. Vaak duren ze wel allebei ongeveer even lang.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:04 schreef silliegirl het volgende:
Ik snap het tellen niet meer! Hoeveel dagen na je eisprong volgt gemiddeld gezien je menstruatie?
Nee, ik bedoel 30 januari een donkere streep op de ovulatietest. Dan zal binnen 48 uur erna de eisprong plaats vinden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah ik dacht de 30ste, maar je bedoelt de 30ste dag van je cyclus? Dan zit je met dit weekend wel goed lijkt meAl geeft mijn app aan dat de 4 dagen voor de eisprong het meest vruchtbaar zijn. Een dagje extra kan dus nooit kwaad denk ik
Dat lijkt me nogal sterk, als je cyclus langer is dan 30 dagen gaat die vlieger al niet op. Mijn cyclus was nu 60 dagen, dan zouden allebei de fasen 30 dagen hebben geduurd. Volgens mij is de luteale fase toch juist altijd rond de 2 weken?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:05 schreef Skoap het volgende:
[..]
Gemiddeld duren zowel de eerste als de tweede fase ongeveer 14 dagen. Maar in de praktijk blijkt dat allebei de fasen kunnen variëren van een week tot drie weken. Vaak duren ze wel allebei ongeveer even lang.
http://www.gezondheidsple(...)atiecyclus/item68076
Ah op die manierquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:07 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel 30 januari een donkere streep op de ovulatietest. Dan zal binnen 48 uur erna de eisprong plaats vinden.En tot nu toe was mijn ovulatietest steeds 2 dagen donker. Ik denk 30 en 31 januari een donkere test.
En zodra de LH afneemt, is de eisprong geweest, als het goed heb begrepen tenminste.
Voor mij is dat wel zo... mijn cyclus is vaak 28 dagen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:18 schreef MaJo het volgende:
Dat lijkt me nogal sterk, als je cyclus langer is dan 30 dagen gaat die vlieger al niet op. Mijn cyclus was nu 60 dagen, dan zouden allebei de fasen 30 dagen hebben geduurd. Volgens mij is de luteale fase toch juist altijd rond de 2 weken?
ik dacht dat de tweede fase eigenlijk vrij standaard rond de 14 dagen is, want anders heeft het eventueel bevruchte ei niet de tijd om zich richting baarmoeder te bewegen en alles te doen wat het moet doen. Mijn cyclus was bijvoorbeeld 24 dagen, dus 10 dagen voor eisprong ongeveer, en 14 dagen daarna..quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:05 schreef Skoap het volgende:
[..]
Gemiddeld duren zowel de eerste als de tweede fase ongeveer 14 dagen. Maar in de praktijk blijkt dat allebei de fasen kunnen variëren van een week tot drie weken. Vaak duren ze wel allebei ongeveer even lang.
Gemiddeld genomen zal het ook wel kloppenquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:20 schreef Skoap het volgende:
[..]
Voor mij is dat wel zo... mijn cyclus is vaak 28 dagen.
14 dagen & 14 dagen.
Klopt. Als je cyclus langer is, dan gaat het niet op. Maar gemiddeld gezien klopt het wel. Als je uitgaat van die 28 dagen...quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal sterk, als je cyclus langer is dan 30 dagen gaat die vlieger al niet op. Mijn cyclus was nu 60 dagen, dan zouden allebei de fasen 30 dagen hebben geduurd. Volgens mij is de luteale fase toch juist altijd rond de 2 weken?
[..]
Ah op die manier
Snel lichaam heb je .quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik dacht dat de tweede fase eigenlijk vrij standaard rond de 14 dagen is, want anders heeft het eventueel bevruchte ei niet de tijd om zich richting baarmoeder te bewegen en alles te doen wat het moet doen. Mijn cyclus was bijvoorbeeld 24 dagen, dus 10 dagen voor eisprong ongeveer, en 14 dagen daarna..
Thanks!quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:05 schreef Skoap het volgende:
[..]
Luteale fase. De fase na de eisprong tot je NOD. Die dus gemiddeld 14 dagen is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Thanks!
en mag ik nu ook nog vragen wat lf is? Ik zie jullie dat noemen als te kort of lang, maar ik snap dat ook niet...![]()
Maar als ik hier zo kijk zijn er best veel meiden met veel langere cycli, daarom vind ik die zin wat krom.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:23 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Klopt. Als je cyclus langer is, dan gaat het niet op. Maar gemiddeld gezien klopt het wel. Als je uitgaat van die 28 dagen...
Hier is het 20 dagen voor de eisprong en 13 dagen ná de eisprong.
De afgelopen maanden in elk geval.
Inderdaad, Jagar's cyclus past bijna 3x in mijn laatstequote:
De luteale fasequote:Op woensdag 28 januari 2015 21:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Thanks!
en mag ik nu ook nog vragen wat lf is? Ik zie jullie dat noemen als te kort of lang, maar ik snap dat ook niet...![]()
Toch schijnt 't het gemiddelde te zijn, niet zo zeer bij 1 persoon, maar het gemiddelde gezien over alle vrouwen die menstrueren.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar als ik hier zo kijk zijn er best veel meiden met veel langere cycli, daarom vind ik die zin wat krom.
Meh, die van mij is 30 om 13, dus gaat niet altijd op I guess....quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:05 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ja het is een syndroom van verminderde vruchtbaarheid. Bijvoorbeeld een lange cyclus waarbij je dus minder vaak een eisprong hebt of helemaal geen een. Vaak vormen in je eierstokken een soort cystes, kralenslingers noemden ze het van allemaal eiblaasjes die niet goed rijpen. Weet niet of ik t allemaal helemaal goed uitleg, maar zo heb ik het een beetje begrepen. Meestal zijn er een hoop hormoonwaardes niet goed en is dat de oorzaak. Het komt vaak voor bij overgewicht en dan geven ze je eerst het advies mee af te vallen voor je medicijnen krijgt, maar ik heb geen overgewicht en een normaal BMI van 20,5. Daaraan zal het dus niet liggen.quote:Ik weet nooit zo goed wat PCOS is. Heb je dan dus geen natuurlijke eisprong? Zou sowieso fijn zijn als je meer zekerheid hebt, dan kan er wat aan gedaan worden
Ja, dat doen ze inderdaad bijna overal, maar niet in het ziekenhuis waar ik loop. Daar moet je zelf een eisprong opsporen met ovulatie testen. Dat vind ik ook wel een beetje vreemd..quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:18 schreef Sethiwe het volgende:
Fien, ik heb 2 jaar geleden clomid gebruikt vanwege pcos en de eerste periode, kreeg ik gemiddeld 2x per week een echo, als het goed zou aanslaan, zou ik een recept voor een half jaar meekrijgen en zonder echo's er voor kunnen gaan.
Is idd een beetje vreemd, verschillend beleid tussen de ziekenhuizen. Ik heb de folder van toen opgezocht en daarin staat dat er een risico is op overstimulatie, dat kan je toch niet vinden met een ovulatietest lijkt mij.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:33 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze inderdaad bijna overal, maar niet in het ziekenhuis waar ik loop. Daar moet je zelf een eisprong opsporen met ovulatie testen. Dat vind ik ook wel een beetje vreemd..
Maaar ik zal jullie verder niet teveel opzadelen met al m'n gezemel. Daar is inderdaad een ander topic voor.
Die apps raken helemaal van streek als je langste cyclus meer dan twee keer zo lang is als je kortste. En dan hebben ze ook maar weinig voorspellende waarde. (Die van mij had bedacht dat ik twee eisprongen in één cyclus had, like wtf, en de dag na mijn "most fertile day" werd ik ongesteld.) Heb toen die 3-maanden cyclus uitgezet, toen klopte hij beter. Met als Dikke Vette Disclaimer: eisprong was 4 dagen eerder dan de berekening. Moraal van het verhaal: leuk en handig als journaaltje, maar weinig voorspellende gaves bij cyclussen die extreem variëren. Ben blij dat ik ook ovutestjes heb gebruikt. Gewoon lekker bestellen joh, dan kun je symptomen ook wat beter plaatsen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:48 schreef MaJo het volgende:
Ik snap period tracker niet meer. De app zegt dat mijn gemiddelde 46 dagen is maar als ik het zelf uitreken dan is het 41 dagen. Daarnaast rekent ie uit dat mijn NOD op 1 maart is, dat zou betekenen dat mijn cyclus 31 dagen zou zijn. Denk dat ik beter van 10 maart uit kan gaan. Beetje vreemd dit!
haha ok dus de app kan het gewoon niet handelenquote:Op woensdag 28 januari 2015 23:06 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Die apps raken helemaal van streek als je langste cyclus meer dan twee keer zo lang is als je kortste. En dan hebben ze ook maar weinig voorspellende waarde. (Die van mij had bedacht dat ik twee eisprong en in één cyclus had, like wtf, en de dag na mijn "most fertile day" werd ik ongesteld.) Heb toen die 3-maanden cyclus uitgezet, toen klopte hij beter. Met als Dikke Vette Disclaimer: eisprong was 4 dagen eerder dan de berekening. Moraal van het verhaal: leuk en handig als journaaltje, maar weinig voorspellende gaves bij cyclussen die extreem variëren. Ben blij dat ik ook ovutestjes heb gebruikt. Gewoon lekker bestellen joh, dan kun je symptomen ook wat beter plaatsen.
Nee schat, er is geen 3 maandenknop. Wel een optie om cyclussen langer/korter dan ..... (vul in) niet mee te laten tellen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
haha ok dus de app kan het gewoon niet handelen![]()
Ovutesten ga ik bestellen, ik wachtte eerst mijn menstruatie af. Maar als dagboekje vind ik het wel handig, om dingen bij te houden
Ik zal die drie maanden knop eens opzoeken, waarschijnlijk is die 46 dagen daarvan een gemiddelde!
Jaquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:59 schreef Fien10 het volgende:
Ja klopt dat van die overstimulatie heb ik ook gelezen. Dan hoop ik maar van harte dat jullie inderdaad gelijk hebben, en dat ze de eerste ronde in de gaten houden.
Heeft de Clomid bij jullie positief effect gehad?
er is zo'n knop die je aan kunt zetten waarbij de gemiddelden van de laatste 3 maanden berekend worden, als je dit uitzet gaat het uit van het gemiddelde dat je zelf opgeeft.quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:12 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Nee schat, er is geen 3 maandenknop. Wel een optie om cyclussen langer/korter dan ..... (vul in) niet mee te laten tellen.
(Ik had een cyclus van 3 maanden die ik niet mee tel.)
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
godsamme, precies die aflevering haal ik ook altijd aan als het over achterlijke ghettonamen gaat![]()
![]()
Kevineesha
3e ronde zwangerquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:59 schreef Fien10 het volgende:
Ja klopt dat van die overstimulatie heb ik ook gelezen. Dan hoop ik maar van harte dat jullie inderdaad gelijk hebben, en dat ze de eerste ronde in de gaten houden.
Heeft de Clomid bij jullie positief effect gehad?
als vrijdag je ovulatietest donker zal zijn is nu sexen super timing hoorquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:01 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Jup, komt goed. Ik denk aan een ruk door vanaf morgen maar aan de slag. Vriendlief is alvast geīnformeerd, haha.Eisprong is denk ik 1 februari.
Ik voeg er een toe: toen ik eenmaal de juiste dosering had, was het in de tweede ronde raak. Zoon is nu bijna 6 maandenquote:Op donderdag 29 januari 2015 08:01 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Kijk dat zijn positieve berichten!
ik woonde ook nog bij mijn ouders, dus maak daar maar minimaal 12 jaar vanquote:Op woensdag 28 januari 2015 23:35 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
KapiteinCupcake, ik heb echt geen idee hoe deze serie heette.. Moet nog bij m'n ouders gewoond hebben toen ik em zag, dus minimaal 3 jaar geleden. Al een iets oudere serie dus!
Wat fijn. Alhoewel je nooit weet hoe het zal gaan en ieder mens anders is, is her toch fijn om goede berichten te lezen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:05 schreef Jentin het volgende:
[..]
Ik voeg er een toe: toen ik eenmaal de juiste dosering had, was het in de tweede ronde raak. Zoon is nu bijna 6 maanden.
Jaaa! Top idee, een sneeuwbaby voor jou!quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:30 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind womanlog nog steeds fantastisch.. maar ik heb dan ook een vrij stabiele cyclus van 30-31-32 dagen..
En een menstruatie van 3 dagen..volgens Google hoeft dat geen invloed te hebben op de vruchtbaarheid. . Maar toch.. hmmm. .
De volgende ovulatie is in Oostenrijk. . Dat wordt een sneeuw baby bouwen. .
zo voel ik me ookquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:33 schreef silliegirl het volgende:
Overigens voel ik me raar. Ik ben moe, heb krampen in mijn buik, mijn darmen doen rommelig en ik ben met vlagen wat misselijk, alsof ik iets verkeerds heb gegeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |