of nergens zin in hebbenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:31 schreef trui het volgende:
[..]
ik neem aan dat je lam hier moet lezen in de zin van verlamd, niet kunnen bewegen.
Krachteloos, futloos, lamlendig.quote:[img]http://i.fokzine.net/p/1s.m.fok.nl/topic/2192083/8/25#149200278]vrijdag 30 januari 2015 08:37[/url] schreef Limone het volgende:[/b]
Hoe moet ik 'lam' vertalen? Ik ken het alleen als woord voor klein schaap en als woord voor knetter dronken..
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:14 schreef Skoap het volgende:
Nog steeds streepjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Be happy with the little things in life
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:36 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Krachteloos, futloos, lamlendig.
(hihi, toen ik ooit een jaar vanuut 't Oost'n naar Amsterdam verhuisde viel het me ook al op dat betekenis/connotatie van bepaalde woorden nogal kon verschillen, in de spreektaal vooral. Ik werd nogal raar aangekeken als ik zei dat het raam los was, en mijn t-shirt krang zat.
Volgens mij moet jij echt even een testje doen eigenwijsjequote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:00 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben beste vriendjes met de wc pot vanochtend. Ik werd vanochtend misselijk wakker en tussen wat hazeslaapjes door kon ik steeds opnieuw rennen. Nu zit ik rechtop en heb ik honger, maar als ik eten ruik ga ik weer spugen. Wat voor raar iets isdit nu weer.
Correctie: ik werd misselijk van de kokosgeur die aan mn beleg zat. Mijn vriend grapte "mijn baby wil net als zn vader gewoon vlokken!" En schoof toen een cracker met vlokken op mijn bord. Die had ik zo binnen, misselijkheid lijkt nu wat te zakken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij echt even een testje doen eigenwijsje
Hier ziet het er naar uit dat de menstruatie alweer voorbij is na 2 dagenMijn tetten zijn daar nog niet van overtuigd want die doen nog erg veel pijn. Dus maar even afwachten of er niet alsnog een vloedgolf komt
Tot nu klinkt alles wat je zegt bijzonder veel als zwangerschapskwaaltjes dus doe dat maar eens jaquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Correctie: ik werd misselijk van de kokosgeur die aan mn beleg zat. Mijn vriend grapte "mijn baby wil net als zn vader gewoon vlokken!" En schoof toen een cracker met vlokken op mijn bord. Die had ik zo binnen, misselijkheid lijkt nu wat te zakken.
Test. Ja. Laten we die maar is gaan halen ik heb er nog niet eens in huis
Die NOD was een zeer grove gok, omdat dat ruim een maand is na verwijderen van Mirena. Mij leek dat ik dan wel een x een menstruatie gehad zou moeten hebben, dus vandaar. Maar die NOD had net zo goed vorige week kunnen zijn eigenlijk; ik heb geen idee waar mn cyclus zat na t verwijderen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tot nu klinkt alles wat je zegt bijzonder veel als zwangerschapskwaaltjes dus doe dat maar eens jaAlleen zie dat je NOD 7 feb is? Dan zou je wel heel snel symptomen hebben. Kan natuurlijk wel
Oh ja dit had je gisteren ook uitgelegdquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Die NOD was een zeer grove gok, omdat dat ruim een maand is na verwijderen van Mirena. Mij leek dat ik dan wel een x een menstruatie gehad zou moeten hebben, dus vandaar. Maar die NOD had net zo goed vorige week kunnen zijn eigenlijk; ik heb geen idee waar mn cyclus zat na t verwijderen.
Ah nee dat is balenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:14 schreef Sara82 het volgende:
9 dpo. Lichte bruine spotting. Nou zeg.
Ik ben er net van terug maar ik heb bruine spotting nuquote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:25 schreef J0ycie88 het volgende:
Skoap! Das idd een echt streepje! Gefeliciteerd!
Sillie, ga jij eens gauw naar de drogist!
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:14 schreef Sara82 het volgende:
9 dpo. Lichte bruine spotting. Nou zeg.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ben er net van terug maar ik heb bruine spotting nu. Ik wacht het maar even af, zet misschien wel door. Misselijkheid is wel weer over.
Kan ook nog een innestelingsbloeding zijn he? Volgens mij is bruine spotting goed nieuws, knalrood is vers en niet goed. Dacht ik?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ben er net van terug maar ik heb bruine spotting nu. Ik wacht het maar even af, zet misschien wel door. Misselijkheid is wel weer over.
Ik weet het niet eigenlijk. Het enige wat ik weet is dat mijn vorige menstruatie-achtige bloeding op 1 januari was (ik herinner me namelijk dat ik tegen vriend zei "hee, nu heb ik ineens menstratuatiekrampen, das gek). 7 januari is mijn spiraal verwijderd, daarna geen noemenswaardige hoeveelheid bloed opgemerkt, op een dag na de verwijdering na wat spotting.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kan ook nog een innestelingsbloeding zijn he? Volgens mij is bruine spotting goed nieuws, knalrood is vers en niet goed. Dacht ik?
Dit dusquote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:48 schreef Skoap het volgende:
Van internet geplukt:
Wat is het verschil tussen menstruatie- en innestelingsbloed?
Het is heel erg moeilijk het verschil te ontdekken tussen innestelings- en menstruatiebloed. Innesteling volgt doorgaans op ongeveer de vijfde dag na de bevruchting, dus bij een gemiddelde cyclus is dit het eind van de derde week van de cyclus. Je kunt het innestelingsbloed echter vaak ook ontdekken in de dagen dat je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden. Het innestelingsbloed is oud bloed, dus bruin van kleur, maar kan ook rood zijn. Ook is het zo dat je de eerste dag van je menstruatie wat bruinverlies kan opmerken, maar dat je daadwerkelijke menstruatie een dag later pas doorbreekt. Als je overtijd bent en je ontdekt wat bruinverlies, duidt dit ook niet altijd op innestelingsbloed. Stress of het slikken van hormonen kunnen ervoor zorgen dat je menstruatie langer wegblijft en het lichte bruinverlies kan dan een voorbode zijn van een naderende menstruatie. Het kan ook gebeuren dat je het innestelingsbloed aanziet voor een menstruatie en je later toch zwanger blijkt te zijn. Het is tevens mogelijk dat innestelingsbloed met pijn gepaard gaat. Dit laatste maakt het ook erg lastig het verschil te ontdekken. Van een menstruatiebloeding kan je immers ook flink last hebben.
Toch een paar verschillen:
Innestelingsbloed is meestal bruin van kleur.
Innestelingsbloed is geen grote hoeveelheid. Een grote hoeveelheid helderrood bloedverlies duidt meestal op een menstruatie.
Je kunt ook letten op andere vroege zwangerschapsverschijnselen.
Ga vooral geen zwangerschapstest doen als je bruin- of roodverlies opmerkt. Er is altijd een kans dat je menstruatie toch doorbreekt en het is zonde geld te besteden aan een test die je voor niets doet. Al is de spanning uiteraard enorm groot. Wacht beter een paar dagen af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |