Ik had gehoopt op een 'bekende kwaal' ofzoquote:Op zondag 25 januari 2015 17:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mn glazen bol is op.
Maar ik heb nog wel een set originele speakers liggen voor je
Weet ik zo niet (meer), maar zou best kunnen gezien de E46 niet echt kwaaltjes vrij is.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:56 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik had gehoopt op een 'bekende kwaal' ofzo
De E46 heeft nogal wat kwaaltjes ja. Kabelbreuken zijn 'm niet vreemd, dus dat zou ook bij de speakers zomaar kunnen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Weet ik zo niet (meer), maar zou best kunnen gezien de E46 niet echt kwaaltjes vrij is.
Ik weet wel dat de originele speakers niet echt de beste kwaliteit zijn. Gewoon papieren conussen werk.
Ik heb ze destijds vervangen voor AudioSystems, die kon je zo overschroeven.
Vandaar dat ik nog een set heb liggen (voordeuren mid+tweet, en achter in hoedenplank).
Met mijn vorige E46 heb ik in 4 jaar tijd 120.000-150.000km mee gereden. Geen gekke dingen mee gehad, ja een klauw die vervangen moest worden, dynamo die op was, maar verder niks geks.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
Ff. tegengas mbt. Betrouwbaarheid E46
Mijn 2001 E46 heeft mij 1 keer laten staan, bij 275000 km. Verder delaatste 150000 km. geen grote/prijzige bijzonderheden. 2 keer bobine; rest routine-onderhoud.
NB. Na een aantal jaren komen er ook bij de nieuwere modellen wel weer zwakke plekken boven drijven.
Die van ons heeft ons nooit laten staan, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal probleemloos functionerenquote:Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
Ff. tegengas mbt. betrouwbaarheid E46
Mijn 2001 E46 heeft mij 1 keer laten staan, bij 275000 km.; brandstofpomp. Verder de laatste 150000 km. geen grote/prijzige bijzonderheden. 2 keer bobine; rest routine-onderhoud.
NB. Na een aantal jaren komen er ook bij de nieuwere modellen wel weer zwakke plekken boven drijven.
Dat zeg ik dus; laatste 5 jaar vrijwel alleen routine onderhoud.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die van ons heeft ons nooit laten staan, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal probleemloos functioneren
...
Mijn DAF heb ik op 14 februari 10 jaarquote:Op zondag 25 januari 2015 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus; laatste 5 jaar vrijwel alleen routine onderhoud.
Zit net bij RDW te kijken wanneer de APK er weer aan komt.
Zie ik dat ie al vanaf nov. 2005 op mijn naam staat. 9+ jaren.
911 sinds mei 2002quote:Op zondag 25 januari 2015 18:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mijn DAF heb ik op 14 februari 10 jaar
Ik vind de betrouwbaarheid ook wel oké hoor. Ik heb één keer serieus stilgestaan en dat was toen recent de dynamo overleed. Dan ben je gezien.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
Ff. tegengas mbt. betrouwbaarheid E46
Mijn 2001 E46 heeft mij 1 keer laten staan, bij 275000 km.; brandstofpomp. Verder de laatste 150000 km. geen grote/prijzige bijzonderheden. 2 keer bobine; rest routine-onderhoud.
NB. Na een aantal jaren komen er ook bij de nieuwere modellen wel weer zwakke plekken boven drijven.
Accu was een half jaar geleden al vervangen, daar lag het niet aan.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die van ons heeft ons nooit laten staan, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal probleemloos functioneren
@MaximumRush:
Beetje eigen schuld, dikke bult als je het mij vraagt
Je auto geeft nota bene aan dat de accu bijna aan zijn einde is en dan ga je in dit jaargetijde geen actie ondernemen
Die bluetooth module heb ik ook al vaker van gehoord trouwens, is vervangbaar.
Achterveren en remleiding achter verroest komen mij ook bekend voor. En hoeveel kms. heeft je bak gelopen? "Vroeger" hadden mijn opa's en pa 8 en 6 pitters Volvo, Mercedes, BMW ed. Die dingen hadden het wel gehad met een jaar of 8 en 2 ton op de teller. Dan kwamen de kosten er aan. En de roest.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik vind de betrouwbaarheid ook wel oké hoor. Ik heb één keer serieus stilgestaan en dat was toen recent de dynamo overleed. Dan ben je gezien.
Maar wel de nodige kwaaltjes al gehad: beide remklauwen verroest, remleidingen verroest, vijfde versnelling die blijft hangen, raam bestuurdersportier blijft hangen, airbagmatje, achterveren, thermostaten... Als je het afzet tegen de km's valt het mee, maar er zitten toch wel wat dingen bij die onnodig zijn en weinig met slijtage te maken hebben.
My bad!quote:Op zondag 25 januari 2015 18:46 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Accu was een half jaar geleden al vervangen, daar lag het niet aan.
Eeehhh, nee.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
My bad!
Dan trekt ie idd wel ergens heel veel stroom weg, of je spanningsregelaar oid is niet meer goed?
Iets over drie ton. Veren en remleidingen waren na 230k aan de beurt en volgens mij is er nu weer een veer kapot. Plus al die kleine dingen... je leert er mee leven maar echte topkwaliteit is het toch niet hoor. Je verwacht toch dat het langer meegaat.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Achterveren en remleiding achter verroest komen mij ook bekend voor. En hoeveel kms. heeft je bak gelopen?
Die van mij ook dik 3 ton.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Iets over drie ton. Veren en remleidingen waren na 230k aan de beurt en volgens mij is er nu weer een veer kapot. Plus al die kleine dingen... je leert er mee leven maar echte topkwaliteit is het toch niet hoor. Je verwacht toch dat het langer meegaat.
Dan trekt die module dus idd veel stroom wegquote:Op zondag 25 januari 2015 19:27 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Eeehhh, nee.
Als je m'n post leest kan je zien dat er staat dat ik m'n zekeringen heb doorgemeten en m'n Bluetooth module stroom bleef trekken terwijl m'n auto uit stond.
Als je 'm loshaalt moet 9 maanden toch geen probleem zijn? Die dingen ontladen uit zichzelf nauwelijks. Kleine lekstroom is natuurlijk wel genoeg voor diepe ontlading = dood.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
Moet ook een nieuwe
9 maanden stilstaan heeftie nie overleefd
Dat dus. Of eventueel een druppelaar kopen voor een tientje en het zo oplossen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je 'm loshaalt moet 9 maanden toch geen probleem zijn? Die dingen ontladen uit zichzelf nauwelijks. Kleine lekstroom is natuurlijk wel genoeg voor diepe ontlading = dood.
Liggen hier 2 motoren en 1 vierwieler aan het infuus te winterslapen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat dus. Of eventueel een druppelaar kopen voor een tientje en het zo oplossen.
Ik heb in m'n Carbagerunauto's de laatste jaren twee van de drie keer de accu moeten vervangen omdat ie gaar was na allerlei lekstroom (beide auto's zo gekocht). Daar heb ik van geleerd
Bij mij gaat de pen niet omhoog of omlaag bij de bestuurdersdeur. Gaat wel gewoon op slot enzo. Hiermee te maken?quote:Op donderdag 29 januari 2015 07:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zo, gm5 ook gefixed
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als iemand weigerende deurvergrendeling heeft, ik heb nog een setje relais over
Alleen bestuurder inderdaad.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
Alleen bestuurders deur ?
Dan zit het waarschijnlijk in de stelmotor van die deur.
Als ze het dat allemaal doen is het ook je GM5 module.
Nogal kansloos natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 23:51 schreef Andyy het volgende:
Zag vandaag een 335i met een 318d badge, geen idee wat ik daarvan moest vinden... Het is toch niet zo stoer als een 316i badge op je M3 plakken
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 23:51 schreef Andyy het volgende:
Zag vandaag een 335i met een 318d badge, geen idee wat ik daarvan moest vinden... Het is toch niet zo stoer als een 316i badge op je M3 plakken
Vind je?quote:
Ja vind ik wel. Plak er dan gewoon niks op.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 10:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Vind je?
Ik vind het wel wat hebben. Gewoon, een simpel geintje, niet meer, niet minder.
Nou leuk zeg een Corsa eruit trekken met je dikke Beemerquote:Op zaterdag 31 januari 2015 11:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Of juist die petjes in hun Corsa met Halfordstuning. En die zijn dan wel weer leuk om er op halve kracht uit te trekken.
Misschien moet je er 728i op plakken. Schijnt stoer te zijnquote:Op zaterdag 31 januari 2015 11:31 schreef junkiexp het volgende:
De 1ste eigenaar die mijn auto heeft aangekocht heeft vanaf de fabriek de emblemen eraf gelaten.
Alleen de kenners weten dat het een V12 is omdat de nieren dan volledig zijn verchroomd bij de E38.
Maar ik twijfel om toch een ''750i'' logo te bestellen bij de dealer.
400+quote:Op zaterdag 31 januari 2015 09:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoeveel zou een gm5-reparatie kosten bij de BMW dealer. dan komt er vast een nieuwe gm5 module + inleren.
Daar gaat het toch niet om . Het gaat erom dat je die pet met een teleurgestelde en gefrustreerde kop kan achterlatenquote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou leuk zeg een Corsa eruit trekken met je dikke Beemer
Denk je echt dat die ouwe gare Corsa rijdert ook maar één moment de illusie heeft dat ie een Beemer kan pakken?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om . Het gaat erom dat je die pet met een teleurgestelde en gefrustreerde kop kan achterlaten
Tuurlijk joh, dat denken er stiekem best veel.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Denk je echt dat die ouwe gare Corsa rijdert ook maar één moment de illusie heeft dat ie een Beemer kan pakken?
Kan ook aan mij liggen, het is gewoon niet zo mijn ding om op deze manier te 'pimpen'
Zou goed kunnen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:17 schreef junkiexp het volgende:
Gisteren wou ze niet starten, de kou heeft mijn accu definitief gesloopt.
Als ik 's ochtends aankwam bij mijn auto was de accuspaning 11.4 volt vaak, en dat is natuurlijk niet best.
Nu even gaan kijken voor een goede accu, ik denk dat ik voor iets rond de 100 Ah ga.
Ja deze heeft 1 accu.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou goed kunnen.
Heeft dat ding eigenlijk maar 1 accu?
Als je er niet regelmatig mee rondtuft, is de accu bij dit soort electronicamonsters na 3 weken ook wel redelijk aan een ritje/laadbeurt toe. Alarm/startblokkering?
Ben vandaag net wat in de schuur bezig met motoren en andere auto en druppelladers.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
....
Maar ik rijd wel korte stukjes, maar wel iedere dag.
En de dynamo levert netjes 14.4 volt dus die is goed.
Toen ik de auto kocht lagen er ook al startkabels in de kofferbak, de 3 maanden daarvoor is er amper mee gereden.
...
Klopt, maar een accu raakt op die manier ook nooit echt helemaal vol idd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben vandaag net wat in de schuur bezig met motoren en andere auto en druppelladers.
Mijn dagelijkse 330 heeft deze week:
3 keer 50 km snelweg per dag gedaan.
Donderdag 150 km voornamelijk snelweg
Gisteren 5-8 km bebouwde kom met paar keer stoppen/starten.
Stoelverwarmiong; verder weinig bijzonders
Hangt nu al een uur aan de druppellader en LEDje is nog niet groen.
Dus zo'n kort laatste ritje zorgt niet voor compleet volladen.
Die oude navigatie heeft ook zijn nadelen. Mijn 2001 navi is onder garantie al eens vervangen ($$$), later heb ik nog eens een nw. CD-loopwerk moeten installeren en wat software moeten updaten. Heb je nog steeds een 1980 schermpie en een jukebox met CD's die je bv. in de Eifel/Ardennen iedere paar uur moet wisselen, omdat ze 0 meter over de grens de weg kwijt raken. CD-wisselaar ook al kaduuk en vervangen door MP3 spelertje http://cp600bmw.rentier.nl/jupgrade/quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:08 schreef junkiexp het volgende:
...
(Wie bestelt er nou een auto van ¤ 116.000 zonder navigatie? )
...
Ja dat is waar, ik ga denk ik voor een MK4 DVD navigatie:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die oude navigatie heeft ook zijn nadelen. Mijn 2001 navi is onder garantie al eens vervangen $$$, later heb ik nog eens een nw. CD-loopwerk moeten installeren en wat software moeten updaten. Heb je nog steeds een 1980 schermpie en een jukebox met CD's die je bv. in de Eiffel/Ardennen iedere paar uur moet wisselen, omdat ze 0 meter over de grens de weg kwijt raken. CD-wisselaar ook al kaduuk en vervangen door MP3 spelertje http://cp600bmw.rentier.nl/jupgrade/
In het begin had ik ik nog TV met Teletekst
[ afbeelding ]
Als dat een beetje past qua vorm en electriek kan je dat prima doen. Ik laat het maar zo. Kaartupdate's worden ook een probleem voor de CD-versie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:24 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja dat is waar, ik ga denk ik voor een MK4 DVD navigatie:
http://www.bimmernav.com/images/DSCF0021.JPG
Ook te vinden in de E39 en X5 e.d. dus moet goed te vinden zijn.
Remleiding is in principe ook goed zelf te doen toch?quote:Op zondag 8 februari 2015 09:10 schreef hcwp het volgende:
Inspectie II gehad bij Ekris, remleidingen achter moeten vervangen en een draagarm voor
Die draagarm kan en doe ik zelf, maar zo'n remleiding laat ik liever aan iemand anders over.
Dat is ontluchten en daarvoor moet je eerste de remleiding vervangen hebben, oftewel tank eronderuit etc.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Remleiding is in principe ook goed zelf te doen toch?
Ik heb een soort easybleed, daarmee is ontluchten een eitje.
Het reservoir van de easybleed vol gooien met remolie.
Dan je reserveband even een flink stuk laten leeglopen en deze aansluiten op de easbleed.
Dan rustig het kraantje open zetten en je kan de auto rondom ontluchten.
Ik laat dan alles flink doorlopen en dan is ook gelijk je hele systeem volledig ververst.
Dat is ontluchten inderdaad, maar als je dit wat langer doet ververs je gelijk het systeem uiteraard, mijn easybleed die vult gelijk bij wat er uit gaat.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is ontluchten en daarvoor moet je eerste de remleiding vervangen hebben, oftewel tank eronderuit etc.
Te laat met bijwerken dus, voor wel een erg bekende kwaal
Weet je wel wat koper kost?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:35 schreef junkiexp het volgende:
...
Waarom niet gewoon koper gebruiken?
Welke trein heb je laten stranden?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:41 schreef daNpy het volgende:
Ik heb een rol koper hangen, ter overname.
Je vergeet het winstaandeel van de Quandtjes. En het feit dat koperen remleidingen niet zo sterk zijn. Volgens mij gebruiken ze tegenwoordig een koper/nikkel legering. Sterker en goedkoper. En beter dan staal met laagje zinkquote:Op zondag 8 februari 2015 11:38 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Weet je wel wat een nieuwe BMW kost?
Geen, had het gekocht voor de Golf maar heb de oude leidingen hergebruiktquote:Op zondag 8 februari 2015 11:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Welke trein heb je laten stranden?
Oh ja das waarquote:Op zondag 8 februari 2015 11:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je vergeet het winstaandeel van de Quandtjes. En het feit dat koperen remleidingen niet zo sterk zijn. Volgens mij gebruiken ze tegenwoordig een koper/nikkel legering. Sterker en goedkoper. En beter dan staal met laagje zink
quote:Op zondag 8 februari 2015 11:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik gok een procentje of zes van je aankoopprijs
Scheelt toch meer dan ik dacht. Spritmonitor ongeveer 2-2,5 liter/100km.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:28 schreef Impry het volgende:
Ben aan het kijken naar een 320i uit 2010-2012.
Ben op zoek naar wat meer ruimte en ben wat vaker onderweg tegenwoordig, dus vandaar ook een auto met een lager verbruik.
Volgens boordcomputer scoort de 330i hier 9.2 liter/100 km. over de laatste 200000 km. Rij redelijk rustig, maar zie iedere week ook wel een keertje 170 op de teller staan. Vind ik verbruik niet verkeerd.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een 130i is niet heel zuinig inderdaad, dus kan me de overstap voorstellen. Dreier is een prima alternatief.
Dat is zuiniger als onze 325iquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens boordcomputer scoort de 330i hier 9.2 liter/100 km. over de laatste 200000 km. Rij redelijk rustig, maar zie iedere week ook wel een keertje 170 op de teller staan. Vind ik verbruik niet verkeerd.
Veel niet drukke snelweg en 80 km wegen. Weinig stad/Vinex.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is zuiniger als onze 325i
Maar ik rijdt in de winter wat kortere stukjes (en dat merk je enorm) en heb er ook wel eens een trailer achter hangen
@impry: Je wil geen diesel als je meer km gaat maken?
Nee, zoveel kilometers zijn het ook weer niet. Denk max. 20.000km.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
@impry: Je wil geen diesel als je meer km gaat maken?
Bij een aantal modellen is een diesel dan al (een stuk) voordeliger.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:55 schreef Impry het volgende:
[..]
Nee, zoveel kilometers zijn het ook weer niet. Denk max. 20.000km.
Reed nu gewoon heel weinig.
Dat was mn eerste gedachte ja, tot ik eronder kroop..quote:Op zaterdag 14 februari 2015 12:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Kan ook de hardyschijf zijn, die staat erom bekend te slijten.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Dat was mn eerste gedachte ja, tot ik eronder kroop..
...
Een swift met FWD?quote:Op zondag 15 februari 2015 08:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat doet me denken aan een Swiftje dat ik laatst in Duitsland zag, daar hing het diff ook los en heel laag, kwam ruimschoots onder de bumper uit!
Wel handig sleutelen zo, doet mij denken aan het YT kanaal van Davidsfarmquote:Op zondag 15 februari 2015 10:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of de AWD, Subaru, uitvoering.
[ afbeelding ]
Volgens mij zo'n Soebje inderdaad. Geen logootjes gezien, dus bedenk me het nu pasquote:
Rwd is niet altijd het meest efficiënt qua acceleraties, dus vandaar misschien een minderen 0-100 tijd.quote:Op zondag 15 februari 2015 10:04 schreef junkiexp het volgende:
Mooi ding trouwens die 130, maar 265PK @ 1350 kg en dan 6.1 seconden van 0-100, dat is niet echt bijster snel voor die combinatie?
En nog een handbak ook.
Of zie ik dat verkeerd?
Hahaha kontje van die van mij staat nu ook omhoogquote:
Vastgevroren?quote:Op zondag 15 februari 2015 18:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
... En warmstoken denk ik.. Zit echt tering vast da ding..
Ik ook hoor. Beetje knutselen is leuk, maar er zijn grenzen. Oliewissel en de remmerij wil ik nog wel op straat doen, maar daarna is het toch wel gauw gebeurd.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vastgevroren?
Goed bezig. Ik rij door naar de garagist voor dit soort, onder de auto, klusjes
Als Mitch zijn assteunen morgen niet zijn gejat, mag jij ze misschien wel lenen.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:57 schreef xaban06 het volgende:
Laatst naar zo een doe het zelf garage geweest, kan je per uur een brug huren, maar ik ben gewoon bang om onder een auto te werken
Als ik onder een brug niet durf te werken durf ik dat helemaal niet onder een auto met assteunenquote:Op zondag 15 februari 2015 21:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als Mitch zijn assteunen morgen niet zijn gejat, mag jij ze misschien wel lenen.
controleer je het toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:42 schreef MrSweets het volgende:
Heb wel n keer lopen klooien met zekeringen, voor iets, in het dashbord kasje, en weet niet 100% of ik ze allemaal goed terug had gedaan.
Ehm okeeee maar toen starte die dus wel weer gewoon, en daarna echt n stuk of 5keer zonder problemen. Heb ik nu de Accu stuk gemaakt oid ?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:56 schreef Hyperdude het volgende:
45 min opladen is niks, qua lading; help je het ding van dood naar KO. Tenzij je zo'n lader gebruikt waarbij je electronica wordt meegebakken.
Zal wel meevallen bij een normale lader. Als je een zo'n oude snellader gebruikt, ziet er uit als een forse lastrafo, moet je uitkijken wat je doet. Je kan op twee manieren die accu laden zodat ie weer kan starten; met Ampéres of met Volts.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:08 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Ehm okeeee maar toen starte die dus wel weer gewoon, en daarna echt n stuk of 5keer zonder problemen. Heb ik nu de Accu stuk gemaakt oid ?
...
Als ie dan net onder de ondergrens heeft gezeten kan het dat het precies genoeg was. Als je accu niet meer zo sterk is heeft ie nu elk zetje nodig.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:08 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Ehm okeeee maar toen starte die dus wel weer gewoon, en daarna echt n stuk of 5keer zonder problemen. Heb ik nu de Accu stuk gemaakt oid ?
Heb iig een reserve accu staan, die ben ik nu aan het opladen en anders heb ik nog een vrij goeie die ik ook nog kan proberen.
Vorige lijn van X1 had je een 18i, nieuwe lijn niet. Je kan de 20i gebruiken om een indicatie te hebben.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:54 schreef derLudolf het volgende:
Beste BMW rijders,
Mijn ouders overwegen een X1, 2 liter 2 wiel aangedreven. In Dld zie ik veel sDrive 18i te koop staan. Echter vind ik bij autoweek de 18i niet terug bij specificaties (om de BPM uit te rekenen) maar de 20i. Deze heeft 34pk meer (184 om 150). In Dld vind ik echter bijna geen 20i
Is de 18i nooit verkocht in NL ofzo? En kun je voor BPM bepaling de 20i prijs wel aanhouden?
34 pk meer en veel meer koppel.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:54 schreef derLudolf het volgende:
Beste BMW rijders,
Mijn ouders overwegen een X1, 2 liter 2 wiel aangedreven. In Dld zie ik veel sDrive 18i te koop staan. Echter vind ik bij autoweek de 18i niet terug bij specificaties (om de BPM uit te rekenen) maar de 20i. Deze heeft 34pk meer (184 om 150). In Dld vind ik echter bijna geen 20i
Is de 18i nooit verkocht in NL ofzo? En kun je voor BPM bepaling de 20i prijs wel aanhouden?
Waar bedoel je met de vorige lijn? De 18i's dit ik gevonden had waren van februari/juni 2014. De huidige lijn is vanaf 2011 leverbaar toch?quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:14 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Vorige lijn van X1 had je een 18i, nieuwe lijn niet. Je kan de 20i gebruiken om een indicatie te hebben.
Weet niet precies, denk rond de 30. En liefst minder dan <50 gelopen. Huidigequote:Op donderdag 26 februari 2015 20:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
34 pk meer en veel meer koppel.
Wat is het budget?
Pre facelift had een 18i tot een bepaald jaar, daarna werd de 20i de instapper.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 00:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar bedoel je met de vorige lijn? De 18i's dit ik gevonden had waren van februari/juni 2014. De huidige lijn is vanaf 2011 leverbaar toch?
[..]
Weet niet precies, denk rond de 30. En liefst minder dan <50 gelopen.
Dat klinkt al een beter als eenzelfde Hyundai kopen met een hogere km stand dan degene die je al hebtquote:Op vrijdag 27 februari 2015 00:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Pre facelift had een 18i tot een bepaald jaar, daarna werd de 20i de instapper.
En m'n ouders willen hun X1 misschien weg doen, pre facelift, 20i automaat en bijna full options Heeft alleen wel bijna 60k gelopen
Ghetto stylequote:Op donderdag 26 februari 2015 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
mitchell: Is dat makkelijk te doen? en wat gooi je erin?
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:06 schreef MaximumRush het volgende:
Het is echt milimeter werk qua gasdosering als je niet wilt dat de wielen blokkeren.
Je geeft al heel snel te veel gas waardoor alle veiligheidssystemen ingrijpen. En om dat nou uit te zetten op de openbare weg in de auto van een klant leek me nou niet een heel goed idee.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:24 schreef Impry het volgende:
[..]
Maar vet spul is dat ja, blijft maar gaan.
M550d touring is de perfecte gezinsbak, loopt echt lekker door!
Ha sissy! Hoe kun je zulke auto's nou op lekkerheid beoordelen met DTC/DSC er nog op?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:27 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Je geeft al heel snel te veel gas waardoor alle veiligheidssystemen ingrijpen. En om dat nou uit te zetten op de openbare weg in de auto van een klant leek me nou niet een heel goed idee.
Lekker driften met je 1 ton dure, 2 ton wegende, bak.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ha sissy! Hoe kun je zulke auto's nou op lekkerheid beoordelen met DTC/DSC er nog op?
Daar zijn die bakken voor gemaakt!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lekker driften met je 1 ton dure en 2 ton wegende bak.
Je wilt niet weten hoe al die knopjes me aanlokkelijk zaten aan te staren. Alleen grijpt op zo'n moment de professionaliteit in. Is gewoon not done in de auto van een klant.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ha sissy! Hoe kun je zulke auto's nou op lekkerheid beoordelen met DTC/DSC er nog op?
M'n vader dan Had hem een M driving experience gegeven voor z'n verjaardag. mocht hij een M5 rijden en ik mocht achterin. Op een provinciale weg komt hij aan bij een rood stoplicht, rechts staat een bestelbusje en hij wilt daar achteraan sluiten terwijl er links niks staat Instructeur en ik moesten allebei nee roepen en zeggen dat hij links moest gaan staanquote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ha sissy! Hoe kun je zulke auto's nou op lekkerheid beoordelen met DTC/DSC er nog op?
Godver, dat was dus ook weggegooid geld.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
M'n vader dan Had hem een M driving experience gegeven voor z'n verjaardag. mocht hij een M5 rijden en ik mocht achterin. Op een provinciale weg komt hij aan bij een rood stoplicht, rechts staat een bestelbusje en hij wilt daar achteraan sluiten terwijl er links niks staat Instructeur en ik moesten allebei nee roepen en zeggen dat hij links moest gaan staan
Heel ander vak zit ik in. Moet wel iets meer dan 150 meter rijden met een auto.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Valet parking, niet Valet drifting. =)
die vind ik wel heel prijzigquote:Op zondag 8 maart 2015 15:38 schreef Hyperdude het volgende:
Ik nie.
Nog steeds zeer tevreden met PS2 225/40/18. Maar deze set is na dit jaar wel op.
Ik vind ze het geld wel waardquote:
Die bandenmaat van mij is ook een beetje een rot maat, is nog moeilijk te vinden ook in Michelin, ik heb Conti's, Dunlop en Goodyear gehad, bevielen me alle 3 eigenlijk wel. Die Vredestein zijn toch weer een stukje goedkoper met nagenoeg dezelfde testresultaten maar persoonlijke ervaring vind ik altijd prettiger om te horen.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik vind ze het geld wel waard
Per km is het prima te doen.
Maar er zijn ook prima banden die minder kosten
Geperforeerde remmen? Nice hoorquote:Op zondag 8 maart 2015 15:18 schreef Hyperdude het volgende:
Zo...
[ afbeelding ]
Weg met de winterwieltjes [ afbeelding ]
Gehard en zwevend. Dat is nuttiger dan die gaatjes. Eerste BMW schijven die ik niet krom krijg.quote:
Ragge in de bergenquote:
Het gaat niet om het aantal wielen; maar om het aantal cilinders.quote:Op zondag 15 maart 2015 11:09 schreef Maharbal het volgende:
Ik zie dat ik nog in de OP sta. Heb afgelopen zomer m'n E46 al verkocht.
Ik rijd inmiddels op 2 wielen .
Net 2 minder dan m'n fijne E46quote:Op zondag 15 maart 2015 11:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het gaat niet om het aantal wielen; maar om het aantal cilinders.
JC
Ben zelf niet zo'n E36 fan, maar ik zou zo'n auto graag een keer rond een circuit sturenquote:Op maandag 23 maart 2015 14:13 schreef pvdplanet het volgende:
De hele winter bijna elk weekend aan de BMW gesleuteld, ben er nu hopelijk voorlopig klaar mee
Mijn antwoord:quote:From: Profile Tyrecenter
Sent: Monday 23 Mar 2015 3:44 PM
To: daNpy
Subject: Re: Toyo CF-1 runflatt
Helaas kan ik de Toyo banden niet leveren.
Wel heb ik nog 2 Continental banden liggen die ik voor een stuntprijs mag verkopen.
¤340,- All in, komt niks meer overheen.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag.
quote:Geachte,
Bedankt voor het uitzoeken. Jammer dat u ze niet kunt leveren.
Continental Sport Contact 5 run flatts vind ik voor ¤ 113,50 het stuk.
Met montage van ¤ 15 per band kom ik dan op ¤ 257,-
Derhalve ga ik niet in op uw stuntprijs van ¤ 340,-
Met vriendelijke groeten en nogmaals dank,
daNpy
Als je een beginnend sleutelaar bent is het controleren van de blokjes en schijven een leuk klusje.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:55 schreef xaban06 het volgende:
Binnenkort moet de E46 gekeurd worden (APK).
Ik wil de remmen zelf vervangen, maar hoe weet ik of ze aan vervanging toe zijn? Meten oid?
Schijven ook, is twee geleidepennen van je remklauw en 1 klein schroefje op de naaf.quote:
Bij mij hoeven voor controle de geleidepennen niet los, en kan je de bovenste laten zitten bij vervangen. Dat maakt het wat makkelijker/minder spannend. Maar ik zie dat dat niet op gaat hierboven, dus dan scheelt het inderdaad niets.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Schijven ook, is twee geleidepennen van je remklauw en 1 klein schroefje op de naaf.
Sorry. Ik wil vervangen wat aan vervanging toe is en mijn vraag is hoe je dat controleert. Bij hoeveel mm vlees dien je je blokken te vervangen bijvoorbeeld. Hoe herken je dat de schijf aan vervanging toe is.quote:Op maandag 23 maart 2015 17:41 schreef daNpy het volgende:
Wat wil je aan de remmen vervangen?
Hoofdremcilinder? Rempedaal? Remleidingen?
In veel remblokken zit een groef, is deze weg moeten ze vervangen wordenquote:Op maandag 23 maart 2015 23:56 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Sorry. Ik wil vervangen wat aan vervanging toe is en mijn vraag is hoe je dat controleert. Bij hoeveel mm vlees dien je je blokken te vervangen bijvoorbeeld. Hoe herken je dat de schijf aan vervanging toe is.
Geen idee, vraag me af of je dat gaat vinden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:18 schreef Dimitri_ het volgende:
Zo, ik kom me ook maar melden. Sinds gisteren de eigenaar van een E34 518i touring!
Heb een vraagje, ik heb al gevonden dat de productiestop in juni 1996 was. Echter is mijn auto van 31 mei 1996. Ik ben benieuwd hoeveel dagen hierna nog dezelfde auto's zijn geproduceerd. Iemand die weet waar ik dat kan vinden?
Ik ben er niet veel aan kwijt. Denk nu zo'n 1200 euro in drie jaar en 25k km. Vind dat wel meevallen. Mrb is wel fors natuurlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:03 schreef xaban06 het volgende:
Mooie auto's. Toen ik nog klein was had mijn vader een E34 520i, wat een gaaf bak was dat.
Is een E34 nog redelijk te onderhouden, kwa kosten?
Net een iets ander modelletje inderdaad. Minder gangbaar, geleverd op minder modellen, maar helaas kun je met die van mij dus nietsquote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:43 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm, volgens realoem heb ik nodig : 26111227410
Heb nog 2 Toyo's te koopquote:Op donderdag 26 maart 2015 00:48 schreef Andyy het volgende:
Binnenkort nieuwe achterbandjes, iemand aanraders? Liefst run flat
Ik vind het niet echt meevallen eigenlijk, dat is 21ct per kilometer alleen al aan onderhoud. Ik weet natuurlijk niet wat daar allemaal in zit. Alleen reparaties of reparatie + slijtage onderdelen? Want slijtage onderdelen (bijv remmerij, banden, filters) heb je met ieder auto. Het gaat bij mij meer om de reparatie kosten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben er niet veel aan kwijt. Denk nu zo'n 1200 euro in drie jaar en 25k km. Vind dat wel meevallen. Mrb is wel fors natuurlijk.
Ik laat alles doen, als je zelf handig bent dan is het goed te doen. Ze zijn goed gebouwd en roesten niet of nauwelijks.
Ik twijfel wel eens over een andere auto, maar ik vind hem zo fijn dat ik hem pas weg doe als hij op is. En dat duurt nog wel even denk ik.
Ik heb de schokbrekers achter kapot gehad, dat is slijtage natuurlijk, was 450 euro ofzo, echt fantastisch.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt meevallen eigenlijk, dat is 21ct per kilometer alleen al aan onderhoud. Ik weet natuurlijk niet wat daar allemaal in zit. Alleen reparaties of reparatie + slijtage onderdelen? Want slijtage onderdelen (bijv remmerij, banden, filters) heb je met ieder auto. Het gaat bij mij meer om de reparatie kosten.
Beide ramen hebben het... Heb meerdere knoppen gebruikt...quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Catch22- het volgende:
Of je knop maakt geen goed contact.. Kan je die niet loshalen en schoon maken? Of is het bij alle knopjes? Want dan zou dat vreemd zijn
nee dan ook niet..quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
help je raam is naar beneden te gaan, gaat die dan wel door ?
Alleen 1 raam of alle ramen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:31 schreef rival het volgende:
Ik heb eens hulp nodig.... Kom er maar niet uit
E36.. Mijn electrische ramen gaan maar beetje bij beetje open en dicht. dus ik druk op de knop, dan gaat ie anderhalve centimeter... en dan moet ik weer op de knop drukken...
helemaal open of dicht doen moet ik dus 20 keer op de knop drukken...
Wat veroorzaakt dit? moet ik zoeken in de computer? heb ik misschien verkeerde relais ergens tussen of wat dan ook....
Snap er helemaal niks van...
Ga ik morgenochtend meteen proberen..quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:23 schreef xaban06 het volgende:
[..]
http://e36bmw318is.blogsp(...)p-and-down-in-1.html
Ik hou van mensen die nadenkenquote:Since you have now become an expert at the magnet job, now would be a good time to repeat all these steps on the other side of the car. The logic is if one went bad, the other may be closer than you think. When I first tackled this repair on the driver side door, I didn't worry about the passenger side because it was working fine. However a week later both windows were now only moving in increments. Figuring the epoxy did not hold and the magnet had moved, I tore apart the driver door again only to see everything looked as it should be. After wasting time checking fuses and relays, the light bulb of common sense lit up and I checked the passenger door to find its magnet had moved out of sight. Not sure why the passenger door made both windows not work correctly, but that's another unique challenge of BMW electronics. After fixing the passenger door, both sides again worked fine.
quote:Now go out for a drive and show off your newly repaired power windows. Drive through a couple different fast food places just so you can smile when getting your lunch, or go on the highway so you can feel happy paying the toll fee because your windows now work nicely.
Ik hou je op de hoogtequote:Op donderdag 26 maart 2015 15:39 schreef xaban06 het volgende:
Succes! Hoop dat dat het is en je ramen weer werken en je straks naar de McDrive kan
[..]
ATE, Bosch.. lekker standaard....quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat raad jij aan kwa merk voor remblokken?
Oliefilter, brandstoffiler, interieurfilter, luchtfilter samen met de remblokken (ATE) zijn onderweg, maar vergeten de slijtage indicator mee te bestellen ooopsquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef rival het volgende:
[..]
ATE, Bosch.. lekker standaard....
Die ferodo waarover gesproken werd zijn geweldig... Maar volgens mij alleen voor circuit.....
Ferodo remt als een malle, maar daardoor veel remstof... (maakte op de circuitbak niks uit natuurlijk)
Alle merken zijn universeel? Zou mooi zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als de oude nog niet is gaan branden, kun je die gewoon hergebruiken, toch?
Volgens mij wel.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Alle merken zijn universeel? Zou mooi zijn
Echt lekker ist nog niet nee hahaquote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef jitzzzze het volgende:
Kachelmotor is ineens stuk, mega wierd en super onhandig
weet het niet zeker, alleen dat er geen lucht uit de roosters komt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Echt lekker ist nog niet nee haha
Zeker weten motor ? Vaak de kachelweerstand.
Mijn vrije dag ging niet door helaas, vrijdag weer een pogingquote:
Nooit Audi gereden zeker?quote:Op zondag 29 maart 2015 12:48 schreef mitchelll0181 het volgende:
Maar natuurlijk... draagarmen die maar 40K mee gaan.. dat is gewoon achterlijk.
Balen ..quote:Op woensdag 1 april 2015 21:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
tijdens de storm is een grote tak van een boom op m'n wagen gevallen. deuken op het zijpaneel rechtsvoor, deuken op de motorkap en deuken op het dak.
sinterklaas... ik vraag alvast een garage.
E34 boks !quote:Op woensdag 1 april 2015 23:08 schreef Dimitri_ het volgende:
Eerste upgrade aan de E34 is gedaan:
Kentekenplaathouder zonder reclame, en een kentekenplaat met opgelegde letters. Zowel voor als achter natuurlijk.
[ link | afbeelding ]
vraag niet goed gelezen....quote:Op donderdag 2 april 2015 15:32 schreef xaban06 het volgende:
Iemand ervaring met differentieel olie vervangen? Ik ben een DIY tegengekomen waar het best goed wordt uitgelegd met plaatjes.
Alleen is mijn differentieel niet identiek aan die van de DIY.
Bovenste plaatje is van de DIY, onderste is van mijn auto.
Bij het bovenste plaatje staat A voor vullen en B voor aftappen.
Bij mijn differentieel heb ik bij de plek van B geen aftapplug, wel een plug aan de zijkant, die heb ik ook aangegeven met B.
Zal het kloppen zoals ik het getekend heb? Of moet ik via A zowel vullen als aftappen en is B iets anders?
[ afbeelding ]
Boks!quote:Op woensdag 1 april 2015 23:27 schreef Catch22- het volgende:
[..]
E34 boks !
Mijne mag weer 13 maand de weg op
Zoals je ziet op de onderste plaatje, is B lager dan A. Maar niet op dezelfde plek als bovenste plaatje.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:00 schreef rival het volgende:
[..]
vraag niet goed gelezen....
zit er geen aftap aan de onderkant?
Als B lager zit dan A, dan is B de aftap...
Eerst A losdraaien.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:00 schreef rival het volgende:
[..]
vraag niet goed gelezen....
zit er geen aftap aan de onderkant?
Als B lager zit dan A, dan is B de aftap...
Mijn vraag is is bij het onderste plaatje B daadwerkelijk de aftap plug? Bij het bovenste plaatje zit de aftap plug namelijk ergens andersquote:Op donderdag 2 april 2015 16:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Eerst A losdraaien.
Met je vinger voelen of er olie in zit. Zo ja; dichtdraaien en klaar
Dan B losdraaien, om leeg te laten lopen.
Alles in lauwwarme toestand, is dikke meuk.
Ik zie dat niet zo goed op de foto.... Maar dan is dat je aftap jaquote:Op donderdag 2 april 2015 16:05 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zoals je ziet op de onderste plaatje, is B lager dan A. Maar niet op dezelfde plek als bovenste plaatje.
Misschien gewoon open trekken en kijken of er iets uit komt
Haha, juist.quote:
Als je slang hoog genoeg is kan je de trechter en de slang ook omhoog houden.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:51 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Haha, juist.
Thanks!
Nu een handpomp zoeken
Ik zou er nog wel een handig hulpje bij willen.quote:Op donderdag 2 april 2015 19:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zie pagina 7 hoe ik mn bakolie gedaan heb
In de aflevering van Wheeler Dealers van de BMW Z1 (niet helemaal vergelijkbaar ) kwam zo'n probleem ook aan het licht. Geen idee of de systemen vergelijkbaar zijn maar je zal er allicht niet dommer van worden.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:16 schreef rival het volgende:
[..]
Mijn vrije dag ging niet door helaas, vrijdag weer een poging
Als ie het wel doet, werkt de fan dan normaal; hard/zacht/klimaatregeling?quote:Op zaterdag 4 april 2015 09:05 schreef jitzzzze het volgende:
Ventilator lijdt een eigen leven; soms doet ie het wel en soms helemaal niet.
als ie het doet, dan werkt ie zoals het hoort. Alle snelheden, temperaturen en uitgangen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ie het wel doet, werkt de fan dan normaal; hard/zacht/klimaatregeling?
Dan is het toch wat anders dan de weerstand. Toch?
Wrakke zekering.
Draadbreuk.
Fan zelf kaduuk; koolborstels/ vol stof of zwaar ziek.
Pleonasme gespot.quote:
Kan prima. Maar het is natuurlijk wel een grandioze windvanger, dus ik zou er niet al te gekke dingen mee doen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
denken jullie dat het mogelijk is om een rubberboot van ~50kg en 3.5 meter lang met dakdragers op het dak van een 3 Serie e46 kunt vervoeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |