Ik had gehoopt op een 'bekende kwaal' ofzoquote:Op zondag 25 januari 2015 17:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mn glazen bol is op.
Maar ik heb nog wel een set originele speakers liggen voor je
Weet ik zo niet (meer), maar zou best kunnen gezien de E46 niet echt kwaaltjes vrij is.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:56 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik had gehoopt op een 'bekende kwaal' ofzo
De E46 heeft nogal wat kwaaltjes ja. Kabelbreuken zijn 'm niet vreemd, dus dat zou ook bij de speakers zomaar kunnen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Weet ik zo niet (meer), maar zou best kunnen gezien de E46 niet echt kwaaltjes vrij is.
Ik weet wel dat de originele speakers niet echt de beste kwaliteit zijn. Gewoon papieren conussen werk.
Ik heb ze destijds vervangen voor AudioSystems, die kon je zo overschroeven.
Vandaar dat ik nog een set heb liggen (voordeuren mid+tweet, en achter in hoedenplank).
Met mijn vorige E46 heb ik in 4 jaar tijd 120.000-150.000km mee gereden. Geen gekke dingen mee gehad, ja een klauw die vervangen moest worden, dynamo die op was, maar verder niks geks.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
Ff. tegengas mbt. Betrouwbaarheid E46
Mijn 2001 E46 heeft mij 1 keer laten staan, bij 275000 km. Verder delaatste 150000 km. geen grote/prijzige bijzonderheden. 2 keer bobine; rest routine-onderhoud.
NB. Na een aantal jaren komen er ook bij de nieuwere modellen wel weer zwakke plekken boven drijven.
Die van ons heeft ons nooit laten staan, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal probleemloos functionerenquote:Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
Ff. tegengas mbt. betrouwbaarheid E46
Mijn 2001 E46 heeft mij 1 keer laten staan, bij 275000 km.; brandstofpomp. Verder de laatste 150000 km. geen grote/prijzige bijzonderheden. 2 keer bobine; rest routine-onderhoud.
NB. Na een aantal jaren komen er ook bij de nieuwere modellen wel weer zwakke plekken boven drijven.
Dat zeg ik dus; laatste 5 jaar vrijwel alleen routine onderhoud.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die van ons heeft ons nooit laten staan, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal probleemloos functioneren
...
Mijn DAF heb ik op 14 februari 10 jaarquote:Op zondag 25 januari 2015 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus; laatste 5 jaar vrijwel alleen routine onderhoud.![]()
Zit net bij RDW te kijken wanneer de APK er weer aan komt.
Zie ik dat ie al vanaf nov. 2005 op mijn naam staat. 9+ jaren.
911 sinds mei 2002quote:Op zondag 25 januari 2015 18:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mijn DAF heb ik op 14 februari 10 jaar
Ik vind de betrouwbaarheid ook wel oké hoor. Ik heb één keer serieus stilgestaan en dat was toen recent de dynamo overleed. Dan ben je gezien.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
Ff. tegengas mbt. betrouwbaarheid E46
Mijn 2001 E46 heeft mij 1 keer laten staan, bij 275000 km.; brandstofpomp. Verder de laatste 150000 km. geen grote/prijzige bijzonderheden. 2 keer bobine; rest routine-onderhoud.
NB. Na een aantal jaren komen er ook bij de nieuwere modellen wel weer zwakke plekken boven drijven.
Accu was een half jaar geleden al vervangen, daar lag het niet aan.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die van ons heeft ons nooit laten staan, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal probleemloos functioneren
@MaximumRush:
Beetje eigen schuld, dikke bult als je het mij vraagt
Je auto geeft nota bene aan dat de accu bijna aan zijn einde is en dan ga je in dit jaargetijde geen actie ondernemen
Die bluetooth module heb ik ook al vaker van gehoord trouwens, is vervangbaar.
Achterveren en remleiding achter verroest komen mij ook bekend voor. En hoeveel kms. heeft je bak gelopen? "Vroeger" hadden mijn opa's en pa 8 en 6 pitters Volvo, Mercedes, BMW ed. Die dingen hadden het wel gehad met een jaar of 8 en 2 ton op de teller. Dan kwamen de kosten er aan. En de roest.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik vind de betrouwbaarheid ook wel oké hoor. Ik heb één keer serieus stilgestaan en dat was toen recent de dynamo overleed. Dan ben je gezien.
Maar wel de nodige kwaaltjes al gehad: beide remklauwen verroest, remleidingen verroest, vijfde versnelling die blijft hangen, raam bestuurdersportier blijft hangen, airbagmatje, achterveren, thermostaten... Als je het afzet tegen de km's valt het mee, maar er zitten toch wel wat dingen bij die onnodig zijn en weinig met slijtage te maken hebben.
My bad!quote:Op zondag 25 januari 2015 18:46 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Accu was een half jaar geleden al vervangen, daar lag het niet aan.
Eeehhh, nee.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
My bad!
Dan trekt ie idd wel ergens heel veel stroom weg, of je spanningsregelaar oid is niet meer goed?
Iets over drie ton. Veren en remleidingen waren na 230k aan de beurt en volgens mij is er nu weer een veer kapot. Plus al die kleine dingen... je leert er mee leven maar echte topkwaliteit is het toch niet hoor. Je verwacht toch dat het langer meegaat.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Achterveren en remleiding achter verroest komen mij ook bekend voor. En hoeveel kms. heeft je bak gelopen?
Die van mij ook dik 3 ton.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Iets over drie ton. Veren en remleidingen waren na 230k aan de beurt en volgens mij is er nu weer een veer kapot. Plus al die kleine dingen... je leert er mee leven maar echte topkwaliteit is het toch niet hoor. Je verwacht toch dat het langer meegaat.
Dan trekt die module dus idd veel stroom wegquote:Op zondag 25 januari 2015 19:27 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Eeehhh, nee.
Als je m'n post leest kan je zien dat er staat dat ik m'n zekeringen heb doorgemeten en m'n Bluetooth module stroom bleef trekken terwijl m'n auto uit stond.
Als je 'm loshaalt moet 9 maanden toch geen probleem zijn? Die dingen ontladen uit zichzelf nauwelijks. Kleine lekstroom is natuurlijk wel genoeg voor diepe ontlading = dood.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
Moet ook een nieuwe
9 maanden stilstaan heeftie nie overleefd
Dat dus. Of eventueel een druppelaar kopen voor een tientje en het zo oplossen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je 'm loshaalt moet 9 maanden toch geen probleem zijn? Die dingen ontladen uit zichzelf nauwelijks. Kleine lekstroom is natuurlijk wel genoeg voor diepe ontlading = dood.
Liggen hier 2 motoren en 1 vierwieler aan het infuus te winterslapen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat dus. Of eventueel een druppelaar kopen voor een tientje en het zo oplossen.
Ik heb in m'n Carbagerunauto's de laatste jaren twee van de drie keer de accu moeten vervangen omdat ie gaar was na allerlei lekstroom (beide auto's zo gekocht). Daar heb ik van geleerd
Bij mij gaat de pen niet omhoog of omlaag bij de bestuurdersdeur. Gaat wel gewoon op slot enzo. Hiermee te maken?quote:Op donderdag 29 januari 2015 07:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zo, gm5 ook gefixed
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als iemand weigerende deurvergrendeling heeft, ik heb nog een setje relais over
Alleen bestuurder inderdaad.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
Alleen bestuurders deur ?
Dan zit het waarschijnlijk in de stelmotor van die deur.
Als ze het dat allemaal doen is het ook je GM5 module.
Nogal kansloos natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 23:51 schreef Andyy het volgende:
Zag vandaag een 335i met een 318d badge, geen idee wat ik daarvan moest vinden... Het is toch niet zo stoer als een 316i badge op je M3 plakken
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 23:51 schreef Andyy het volgende:
Zag vandaag een 335i met een 318d badge, geen idee wat ik daarvan moest vinden... Het is toch niet zo stoer als een 316i badge op je M3 plakken
Vind je?quote:
Ja vind ik wel. Plak er dan gewoon niks op.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 10:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Vind je?
Ik vind het wel wat hebben. Gewoon, een simpel geintje, niet meer, niet minder.
Nou leuk zeg een Corsa eruit trekken met je dikke Beemerquote:Op zaterdag 31 januari 2015 11:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Of juist die petjes in hun Corsa met Halfordstuning. En die zijn dan wel weer leuk om er op halve kracht uit te trekken.
Misschien moet je er 728i op plakken. Schijnt stoer te zijnquote:Op zaterdag 31 januari 2015 11:31 schreef junkiexp het volgende:
De 1ste eigenaar die mijn auto heeft aangekocht heeft vanaf de fabriek de emblemen eraf gelaten.
Alleen de kenners weten dat het een V12 is omdat de nieren dan volledig zijn verchroomd bij de E38.
Maar ik twijfel om toch een ''750i'' logo te bestellen bij de dealer.
400+quote:Op zaterdag 31 januari 2015 09:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoeveel zou een gm5-reparatie kosten bij de BMW dealer. dan komt er vast een nieuwe gm5 module + inleren.
Daar gaat het toch niet omquote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou leuk zeg een Corsa eruit trekken met je dikke Beemer
Denk je echt dat die ouwe gare Corsa rijdert ook maar één moment de illusie heeft dat ie een Beemer kan pakken?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om. Het gaat erom dat je die pet met een teleurgestelde en gefrustreerde kop kan achterlaten
Tuurlijk joh, dat denken er stiekem best veel.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Denk je echt dat die ouwe gare Corsa rijdert ook maar één moment de illusie heeft dat ie een Beemer kan pakken?
Kan ook aan mij liggen, het is gewoon niet zo mijn ding om op deze manier te 'pimpen'![]()
Zou goed kunnen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:17 schreef junkiexp het volgende:
Gisteren wou ze niet starten, de kou heeft mijn accu definitief gesloopt.
Als ik 's ochtends aankwam bij mijn auto was de accuspaning 11.4 volt vaak, en dat is natuurlijk niet best.
Nu even gaan kijken voor een goede accu, ik denk dat ik voor iets rond de 100 Ah ga.
Ja deze heeft 1 accu.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou goed kunnen.
Heeft dat ding eigenlijk maar 1 accu?![]()
Als je er niet regelmatig mee rondtuft, is de accu bij dit soort electronicamonsters na 3 weken ook wel redelijk aan een ritje/laadbeurt toe. Alarm/startblokkering?
Ben vandaag net wat in de schuur bezig met motoren en andere auto en druppelladers.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
....
Maar ik rijd wel korte stukjes, maar wel iedere dag.
En de dynamo levert netjes 14.4 volt dus die is goed.
Toen ik de auto kocht lagen er ook al startkabels in de kofferbak, de 3 maanden daarvoor is er amper mee gereden.
...
Klopt, maar een accu raakt op die manier ook nooit echt helemaal vol idd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben vandaag net wat in de schuur bezig met motoren en andere auto en druppelladers.
Mijn dagelijkse 330 heeft deze week:
3 keer 50 km snelweg per dag gedaan.
Donderdag 150 km voornamelijk snelweg
Gisteren 5-8 km bebouwde kom met paar keer stoppen/starten.
Stoelverwarmiong; verder weinig bijzonders
Hangt nu al een uur aan de druppellader en LEDje is nog niet groen.
Dus zo'n kort laatste ritje zorgt niet voor compleet volladen.
Die oude navigatie heeft ook zijn nadelen. Mijn 2001 navi is onder garantie al eens vervangen ($$$), later heb ik nog eens een nw. CD-loopwerk moeten installeren en wat software moeten updaten. Heb je nog steeds een 1980 schermpie en een jukebox met CD's die je bv. in de Eifel/Ardennen iedere paar uur moet wisselen, omdat ze 0 meter over de grens de weg kwijt raken. CD-wisselaar ook al kaduuk en vervangen door MP3 spelertje http://cp600bmw.rentier.nl/jupgrade/quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:08 schreef junkiexp het volgende:
...
(Wie bestelt er nou een auto van ¤ 116.000 zonder navigatie?)
...
Ja dat is waar, ik ga denk ik voor een MK4 DVD navigatie:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die oude navigatie heeft ook zijn nadelen. Mijn 2001 navi is onder garantie al eens vervangen $$$, later heb ik nog eens een nw. CD-loopwerk moeten installeren en wat software moeten updaten. Heb je nog steeds een 1980 schermpie en een jukebox met CD's die je bv. in de Eiffel/Ardennen iedere paar uur moet wisselen, omdat ze 0 meter over de grens de weg kwijt raken. CD-wisselaar ook al kaduuk en vervangen door MP3 spelertje http://cp600bmw.rentier.nl/jupgrade/
In het begin had ik ik nog TV met Teletekst![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |