Nou leuk zeg een Corsa eruit trekken met je dikke Beemerquote:Op zaterdag 31 januari 2015 11:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Of juist die petjes in hun Corsa met Halfordstuning. En die zijn dan wel weer leuk om er op halve kracht uit te trekken.
Misschien moet je er 728i op plakken. Schijnt stoer te zijnquote:Op zaterdag 31 januari 2015 11:31 schreef junkiexp het volgende:
De 1ste eigenaar die mijn auto heeft aangekocht heeft vanaf de fabriek de emblemen eraf gelaten.
Alleen de kenners weten dat het een V12 is omdat de nieren dan volledig zijn verchroomd bij de E38.
Maar ik twijfel om toch een ''750i'' logo te bestellen bij de dealer.
400+quote:Op zaterdag 31 januari 2015 09:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoeveel zou een gm5-reparatie kosten bij de BMW dealer. dan komt er vast een nieuwe gm5 module + inleren.
Daar gaat het toch niet omquote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou leuk zeg een Corsa eruit trekken met je dikke Beemer
Denk je echt dat die ouwe gare Corsa rijdert ook maar één moment de illusie heeft dat ie een Beemer kan pakken?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om. Het gaat erom dat je die pet met een teleurgestelde en gefrustreerde kop kan achterlaten
Tuurlijk joh, dat denken er stiekem best veel.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Denk je echt dat die ouwe gare Corsa rijdert ook maar één moment de illusie heeft dat ie een Beemer kan pakken?
Kan ook aan mij liggen, het is gewoon niet zo mijn ding om op deze manier te 'pimpen'![]()
Zou goed kunnen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:17 schreef junkiexp het volgende:
Gisteren wou ze niet starten, de kou heeft mijn accu definitief gesloopt.
Als ik 's ochtends aankwam bij mijn auto was de accuspaning 11.4 volt vaak, en dat is natuurlijk niet best.
Nu even gaan kijken voor een goede accu, ik denk dat ik voor iets rond de 100 Ah ga.
Ja deze heeft 1 accu.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou goed kunnen.
Heeft dat ding eigenlijk maar 1 accu?![]()
Als je er niet regelmatig mee rondtuft, is de accu bij dit soort electronicamonsters na 3 weken ook wel redelijk aan een ritje/laadbeurt toe. Alarm/startblokkering?
Ben vandaag net wat in de schuur bezig met motoren en andere auto en druppelladers.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
....
Maar ik rijd wel korte stukjes, maar wel iedere dag.
En de dynamo levert netjes 14.4 volt dus die is goed.
Toen ik de auto kocht lagen er ook al startkabels in de kofferbak, de 3 maanden daarvoor is er amper mee gereden.
...
Klopt, maar een accu raakt op die manier ook nooit echt helemaal vol idd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben vandaag net wat in de schuur bezig met motoren en andere auto en druppelladers.
Mijn dagelijkse 330 heeft deze week:
3 keer 50 km snelweg per dag gedaan.
Donderdag 150 km voornamelijk snelweg
Gisteren 5-8 km bebouwde kom met paar keer stoppen/starten.
Stoelverwarmiong; verder weinig bijzonders
Hangt nu al een uur aan de druppellader en LEDje is nog niet groen.
Dus zo'n kort laatste ritje zorgt niet voor compleet volladen.
Die oude navigatie heeft ook zijn nadelen. Mijn 2001 navi is onder garantie al eens vervangen ($$$), later heb ik nog eens een nw. CD-loopwerk moeten installeren en wat software moeten updaten. Heb je nog steeds een 1980 schermpie en een jukebox met CD's die je bv. in de Eifel/Ardennen iedere paar uur moet wisselen, omdat ze 0 meter over de grens de weg kwijt raken. CD-wisselaar ook al kaduuk en vervangen door MP3 spelertje http://cp600bmw.rentier.nl/jupgrade/quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:08 schreef junkiexp het volgende:
...
(Wie bestelt er nou een auto van ¤ 116.000 zonder navigatie?)
...
Ja dat is waar, ik ga denk ik voor een MK4 DVD navigatie:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die oude navigatie heeft ook zijn nadelen. Mijn 2001 navi is onder garantie al eens vervangen $$$, later heb ik nog eens een nw. CD-loopwerk moeten installeren en wat software moeten updaten. Heb je nog steeds een 1980 schermpie en een jukebox met CD's die je bv. in de Eiffel/Ardennen iedere paar uur moet wisselen, omdat ze 0 meter over de grens de weg kwijt raken. CD-wisselaar ook al kaduuk en vervangen door MP3 spelertje http://cp600bmw.rentier.nl/jupgrade/
In het begin had ik ik nog TV met Teletekst![]()
[ afbeelding ]
Als dat een beetje past qua vorm en electriek kan je dat prima doen. Ik laat het maar zo. Kaartupdate's worden ook een probleem voor de CD-versie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:24 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja dat is waar, ik ga denk ik voor een MK4 DVD navigatie:
http://www.bimmernav.com/images/DSCF0021.JPG
Ook te vinden in de E39 en X5 e.d. dus moet goed te vinden zijn.
Remleiding is in principe ook goed zelf te doen toch?quote:Op zondag 8 februari 2015 09:10 schreef hcwp het volgende:
![]()
Inspectie II gehad bij Ekris, remleidingen achter moeten vervangen en een draagarm voor
![]()
Die draagarm kan en doe ik zelf, maar zo'n remleiding laat ik liever aan iemand anders over.
Dat is ontluchten en daarvoor moet je eerste de remleiding vervangen hebben, oftewel tank eronderuit etc.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Remleiding is in principe ook goed zelf te doen toch?
Ik heb een soort easybleed, daarmee is ontluchten een eitje.
Het reservoir van de easybleed vol gooien met remolie.
Dan je reserveband even een flink stuk laten leeglopen en deze aansluiten op de easbleed.
Dan rustig het kraantje open zetten en je kan de auto rondom ontluchten.
Ik laat dan alles flink doorlopen en dan is ook gelijk je hele systeem volledig ververst.
Dat is ontluchten inderdaad, maar als je dit wat langer doet ververs je gelijk het systeem uiteraard, mijn easybleed die vult gelijk bij wat er uit gaat.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is ontluchten en daarvoor moet je eerste de remleiding vervangen hebben, oftewel tank eronderuit etc.
Te laat met bijwerken dus, voor wel een erg bekende kwaal
Weet je wel wat koper kost?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:35 schreef junkiexp het volgende:
...
Waarom niet gewoon koper gebruiken?
Welke trein heb je laten stranden?quote:Op zondag 8 februari 2015 11:41 schreef daNpy het volgende:
Ik heb een rol koper hangen, ter overname.
Je vergeet het winstaandeel van de Quandtjes.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:38 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Weet je wel wat een nieuwe BMW kost?
Geen, had het gekocht voor de Golf maar heb de oude leidingen hergebruiktquote:Op zondag 8 februari 2015 11:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Welke trein heb je laten stranden?
Oh ja das waarquote:Op zondag 8 februari 2015 11:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je vergeet het winstaandeel van de Quandtjes.En het feit dat koperen remleidingen niet zo sterk zijn. Volgens mij gebruiken ze tegenwoordig een koper/nikkel legering. Sterker en goedkoper. En beter dan staal met laagje zink
quote:Op zondag 8 februari 2015 11:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik gok een procentje of zes van je aankoopprijs
Scheelt toch meer dan ik dacht. Spritmonitor ongeveer 2-2,5 liter/100km.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:28 schreef Impry het volgende:
Ben aan het kijken naar een 320i uit 2010-2012.
Ben op zoek naar wat meer ruimte en ben wat vaker onderweg tegenwoordig, dus vandaar ook een auto met een lager verbruik.
Volgens boordcomputer scoort de 330i hier 9.2 liter/100 km. over de laatste 200000 km. Rij redelijk rustig, maar zie iedere week ook wel een keertje 170 op de teller staan. Vind ik verbruik niet verkeerd.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een 130i is niet heel zuinig inderdaad, dus kan me de overstap voorstellen. Dreier is een prima alternatief.
Dat is zuiniger als onze 325iquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens boordcomputer scoort de 330i hier 9.2 liter/100 km. over de laatste 200000 km. Rij redelijk rustig, maar zie iedere week ook wel een keertje 170 op de teller staan. Vind ik verbruik niet verkeerd.
Veel niet drukke snelweg en 80 km wegen. Weinig stad/Vinex.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is zuiniger als onze 325i
Maar ik rijdt in de winter wat kortere stukjes (en dat merk je enorm) en heb er ook wel eens een trailer achter hangen
@impry: Je wil geen diesel als je meer km gaat maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |